Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Pred
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 11:35
Ik heb een permanente "Ready to collect your opinion" notificatie na de update naar pie. Jullie ook?

• Stalensnuitje
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 07:33
Pred schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 15:05:
Ik heb een permanente "Ready to collect your opinion" notificatie na de update naar pie. Jullie ook?
Ik wil vanavond eerst nog ff een backup maken voor de update.

Wordt de telefoon ook gewiped bij de update?

Vwb die notificatie: die zal met het beta labs programma te maken hebben neem ik aan.

• Pred
Stalensnuitje schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 15:37:
[...]

Ik wil vanavond eerst nog ff een backup maken voor de update.

Wordt de telefoon ook gewiped bij de update?

Vwb die notificatie: die zal met het beta labs programma te maken hebben neem ik aan.
Ga ik wel vanuit, ja.

Er is bij mij niets gewiped. Het blijft natuurlijk een beta, dus goed opletten en een backup maken is altijd verstandig.

• Nanostylez
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 20-02 20:53
Pred schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 15:05:
Iedereen heeft dit. Je kan hem wel verwijderen door van rechts naar links te vegen op de melding en het tandwiel aan te klikken.

• Caayn
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 09:47
IkWilbert schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 14:03:
Android PIE update:

Juho Sarvikas
‏Geverifieerd account @sarvikas

Thank you for your patience. Since you had to wait a bit longer than expected for Android 9 on your Nokia 8, we decided to make an immediate Beta Labs release. Please join us in finalizing the commercial release – your feedback is extremely valuable 🍰
https://www.nokia.com/phones/betalabs
Het zal dus helaas nog wel eventjes duren voordat de Pie update daadwerkelijk uitgerold wordt :/

Na de update van 30 november had ik gehoopt op halverwege december. Maar dat zal er wel niet meer inzitten en met kerst erbij zal het wel januari worden.

• bresjt
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 20-02 21:07
Is er ook ergens een lijst van de "known issues" in deze beta? Ik zou wel graag weten wat de beperkingen zijn in deze update...

Edit: bij het openen van de camera staan de controls (HDR, flash...) dubbel

bresjt wijzigde deze reactie 11-12-2018 22:24 (23%)

• Frietsaus
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online
Matige update als dit het is. Glance is nog steeds waardeloos, de camera is niks mee gedaan, er missen onderdelen zoals adaptive battery en de launcher is de aosp launcher. Ik ben niet echt onder de indruk in elk geval, maar goed het is een beta I guess.

O ja, en de vibratie is aangepast en voelt nu heel lomp.

Frietsaus wijzigde deze reactie 11-12-2018 22:28 (10%)

• GerkeP
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 07:49

GerkeP

Vragen mag altijd........

Prima update, batterij loopt minder snel leeg.
Toestel is vlotter, alles reageert soepel.

Tot nu toe voor mij 1 issue, de Skagen Connect app maakt verbinding met mijn Skagen Hybride watch, maar kan niet synchroniseren. Die heb ik gemeld en ook maar bij Skagen zelf aangemeld.

Nu maar even mijn Analoge Seiko om de pols :-)

GerkeP

• Pred
Frietsaus schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 22:28:
Matige update als dit het is. Glance is nog steeds waardeloos, de camera is niks mee gedaan, er missen onderdelen zoals adaptive battery en de launcher is de aosp launcher. Ik ben niet echt onder de indruk in elk geval, maar goed het is een beta I guess.

O ja, en de vibratie is aangepast en voelt nu heel lomp.
Op eerste gezicht merkte ik (teleurstellend) weinig verschil met 8.1.

Gebruik jij een andere camera-app? En zo ja, welke variant gebruik jij?

Vibratie voelt idd lomp ja, als of het twee losse vibraties achter elkaar zijn.

• Stalensnuitje
GerkeP schreef op woensdag 12 december 2018 @ 08:24:

Tot nu toe voor mij 1 issue, de Skagen Connect app maakt verbinding met mijn Skagen Hybride watch, maar kan niet synchroniseren. Die heb ik gemeld en ook maar bij Skagen zelf aangemeld.

Nu maar even mijn Analoge Seiko om de pols :-)
Precies hetzelfde met Garmin Connect icm mijn Vivomove HR.

• GerkeP

GerkeP

En nog een positief iets ontdekt.
Voor de update naar 9 moest ik voor het gebruik van Waze binnen Android Auto mijn toestel eerst herstarten om geen zwart scherm te krijgen.
Nu met de beta gaat dat gewoon goed.
Zal ook testen of het blijft werken (tijdens het navigeren ging het scherm regelmatig ook op zwart en crashte Waze)

GerkeP

• Shivan_20
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 10:26
GerkeP schreef op woensdag 12 december 2018 @ 08:24:
Vlotter...ja, dat lijkt hier ook, al kan dat komen door de nieuwe animaties.
Batterij loopt bij mij in standby juist wat sneller leeg...

• MrDucky
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 20-02 15:12
Ik heb de beta ook geinstalleerd.

Stand by tijd is bij mij enorm verbeterd, 0% verloren in een nacht tijd. De nieuwe notificaties vind ik een stuk prettiger, de camera software gebruikte ik toch al niet. Ik gebruik al tijden Google Camera. en Glance boeit me niet zoveel, het is een LCD scherm dus liever geen glance :)

2600K @ 4.7 GHz, 2x8 GB G.Skill Trident X 2400MHZ DDR3, Asus Maximus V Gene, Gainward GTX1070 Phoenix, 1x Crucial C300 256 GB, 2x WD Black Caviar 640GB Raid 0, 1x WD 2.5 Inch 1TB, Fractal Design Define Mini C, Corsair TX-750, Asus Xonar D2X.

• Pred
MrDucky schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:16:
Ik heb de beta ook geinstalleerd.

Stand by tijd is bij mij enorm verbeterd, 0% verloren in een nacht tijd. De nieuwe notificaties vind ik een stuk prettiger, de camera software gebruikte ik toch al niet. Ik gebruik al tijden Google Camera. en Glance boeit me niet zoveel, het is een LCD scherm dus liever geen glance :)
Welke Google Camera gebruik je? Welke variant / apk?

• MrDucky
Pff, een oude :+
Ik heb m echt al tijden niet geupdate ik ga ffe kijken of ik de apk nog kan vinden.

2600K @ 4.7 GHz, 2x8 GB G.Skill Trident X 2400MHZ DDR3, Asus Maximus V Gene, Gainward GTX1070 Phoenix, 1x Crucial C300 256 GB, 2x WD Black Caviar 640GB Raid 0, 1x WD 2.5 Inch 1TB, Fractal Design Define Mini C, Corsair TX-750, Asus Xonar D2X.

• Pred
MrDucky schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:24:
Pff, een oude :+
Ik heb m echt al tijden niet geupdate ik ga ffe kijken of ik de apk nog kan vinden.
Je hebt zo'n dikke lijst (https://www.celsoazevedo.com/files/android/google-camera/), maar daar word ik niet wijzer uit...

• MrDucky
ja daar heb ik de mijne toen ook vandaan, een van CStark had ik gedownload maar ik heb helaas het APK bestand niet meer.

Wellicht interesant dit topic even door te nemen, laatste pagina staan ook al mensen die met Pie wat geprobeerd hebben.
https://forum.xda-develop...r-nokia-8-t3713411/page59

• Thyzz
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20-02 20:52

Thyzz

-=leeg=-

Stalensnuitje schreef op woensdag 12 december 2018 @ 09:37:
[...]

Precies hetzelfde met Garmin Connect icm mijn Vivomove HR.
Als je deze thread leest:
https://forums.garmin.com...89025-android-pie-problem
Dan is het een kwestie van Garmin Connect herinstalleren

• Stalensnuitje
Thyzz schreef op woensdag 12 december 2018 @ 16:14:
[...]

Als je deze thread leest:
https://forums.garmin.com...89025-android-pie-problem
Dan is het een kwestie van Garmin Connect herinstalleren
Watch verwijderen, by-koppeling in Android verwijderen en opnieuw pairen werkte ook d:)b

• Johan9711
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 20-02 08:01

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Ze hebben op Pie sowieso de bluetooth verbeterd. Mijn Gear S3 verbind nu wel automatisch als hij terug in het bereik van mijn telefoon is.

Ik vind het nieuwe multitasking menu maar niets, ik moet nu veel meer swipen om bij een app die wat verder in m'n historie staat te komen.

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

• Fugitive2008
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 11:33
Heb sinds vandaag de beta android v9 geïnstalleerd. Het ziet er allemaal iets anders uit wat ik niet meteen positief vind maar goed het werkt.
Ik luister de hele dag via bluetooth muziek dus ben nu wel benieuwd naar de accuduur. Normaal haalde ik net het einde van de werkdag. Verder is het geluid in de video's die ik met instagram of whatsapp maak gigantisch slecht (heel veel ruis). Dit zowel met versie 8.1 als met versie 9 Beta. Verder heb ik deze versie van google cam geïnstalleerd. Wellicht een goede vervanger voor de huidige camera app voor enigen.
Verder vind ik de trilfunctie wel minder geworden. De vorige was iets smoother vond ik nu ist wat harder.

Fugitive2008 wijzigde deze reactie 13-12-2018 10:20 (7%)

• Frietsaus
  • Niet online
Pred schreef op woensdag 12 december 2018 @ 09:16:
[...]

Op eerste gezicht merkte ik (teleurstellend) weinig verschil met 8.1.

Gebruik jij een andere camera-app? En zo ja, welke variant gebruik jij?

Vibratie voelt idd lomp ja, als of het twee losse vibraties achter elkaar zijn.
Ik gebruik momenteel geen andere camera app, maar ik overweeg het wel weer te doen.

• Pred
Frietsaus schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:39:
[...]

Ik gebruik momenteel geen andere camera app, maar ik overweeg het wel weer te doen.
Ik had gehoopt dat met Pie er een nieuwe standaard camera-app zou zijn, maar dat schijnt dus niet zo te zijn.

• Stalensnuitje
Op XDA staat de Pixel2Mod, die gebruikte ik op Oreo ook. Nu zat ik gisteren in het verkeerde topic te neuzen (voor de OP6/6T) en heb de Pixel3Mod gedownload. Ik gebruik de camera niet zo extreem vaak, maar op het eerste gezicht werkt het allemaal prima en ik vind de bediening wel fijn.

GCam Pixel3Mod

Ik heb tot nu toe eigenlijk maar één echt irritatiepunt gevonden: synchronisatie van GMail en (soms) Whatsapp lijkt vertraagd of niet te worden uitgevoerd.

Stalensnuitje wijzigde deze reactie 13-12-2018 11:32 (30%)
Reden: Toevoeging

• PaoloK
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 09-02 07:58
Als ik voor diebeta van pie bij Nokia phones beta labs mijn nokia wil valideren krijg ik de melding IMEI already in use in een dreigende rode balk. IMEI is twee keer gecheckt, dus wat gaat er mis?

• Stalensnuitje
PaoloK schreef op donderdag 13 december 2018 @ 19:43:
Als ik voor diebeta van pie bij Nokia phones beta labs mijn nokia wil valideren krijg ik de melding IMEI already in use in een dreigende rode balk. IMEI is twee keer gecheckt, dus wat gaat er mis?
Dual Sim? Wel IMEI-1 gebruikt?

• tonber
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 18-01 10:17
Had dezelfde melding.
Toen op PC ingelogd en was er wel de button.
Kreeg vrijwel meteen de update

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

• PaoloK
Geen dual sim, wel IMEI-1 gebruikt (heb geen IMEI-2). Er staan in de community van Nokia meerdere berichten van mensen met hetzelfde probleem, maar niemand geeft een oplossing. Misschien dat ik het verkeerde model heb (TA-1012)?

• GerkeP

GerkeP

Hier ook een TA-1012, geen issues gehad.
heb je ook al aan de beta meegedaan van 8.1?
Dan staat je toestel er gewoon al in, alleen even het plusje uitklappen en accepteren

GerkeP

• Fugitive2008
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 11:33
Alleen die google assistent die iedere keer naar voren komt wanneer ik mijn bluetooth headphones connect is erg irritant...

• Videopac
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 10:49
Ik hoor wel wanneer de final er is...
Succes met testen!

DS918+ 4x8TB WD RED, SB Touch, Odroid C2, Netgear R7800

• Pred
Na een paar dagen pie in gebruik ben ik toch niet zo te spreken over het batterijverbruik.

Pred wijzigde deze reactie 14-12-2018 12:41 (4%)

• Mr. Freeze
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 07:25
Pred schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 12:41:
Na een paar dagen pie in gebruik ben ik toch niet zo te spreken over het batterijverbruik.
Eigenlijk is de mijne er positief op vooruit gegaan, sinds Pie installatie (dinsdagavond?) telefoon slechts 1 keer op hoeven laden, dat was gisteravond. Kijk anders even welke apps veel stroom gebruiken en geef ze een beperking in batterijgebruik.

Pie draait heel lekker op mijn 8, betatest hoeft voor mij niet lang meer te duren, alleen vindt ik scherm snel te donker worden 's avonds, gelukkig is dat makkelijk bij te regelen, verders (nog) geen klachten.

• Wookster
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 20-02 22:03
Ik hoor niet duidelijk iets over het al dan niet verbeterd zijn van de camera? Sommige melden geen verbetering terwijl andere een verbetering melden (van de focus). Iemand van de betatesters die hier iets over kan vertellen?

• Nanostylez
Wookster schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 15:34:
Ik hoor niet duidelijk iets over het al dan niet verbeterd zijn van de camera? Sommige melden geen verbetering terwijl andere een verbetering melden (van de focus). Iemand van de betatesters die hier iets over kan vertellen?
Ik vind de camera niet merkbaar beter, merk eigenlijk geen verschil. Het enige verschil wat ik zie is dat de camera app dubbele icons heeft.

Ben geen fotografie expert, dus ik kan wat over het hoofd zien 😅

• Wookster
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 20-02 22:03
Dat is jammer, hoopte op een verbetering. En neem aan dat de de dubbele iconen in de final release opgelost zijn 🤔
Nanostylez schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 20:00:
[...]

Ik vind de camera niet merkbaar beter, merk eigenlijk geen verschil. Het enige verschil wat ik zie is dat de camera app dubbele icons heeft.

Ben geen fotografie expert, dus ik kan wat over het hoofd zien 😅

• PaoloK
Hoe doe ik dat, inloggen op de PC en dan geinstalleerd krijgen op Nokia?
tonber schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 06:03:
[...]

Had dezelfde melding.
Toen op PC ingelogd en was er wel de button.
Kreeg vrijwel meteen de update

• r100
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 20-02 15:07
Kan iemand die de beta draait misschien Vulkan Caps Viewer draaien en de api-versie en driverversie melden? Ben ff benieuwd of ik de update moet doen ivm de Dolphin emulator die nu als een trein draait maar op Pie moeilijk schijnt te doen met Vulkan. Thanks! :)

r100 wijzigde deze reactie 15-12-2018 15:43 (16%)

• bresjt
api 1.1.66
driverversion 512.331.0

• tonber
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 18-01 10:17
PaoloK schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 08:17:
Hoe doe ik dat, inloggen op de PC en dan geinstalleerd krijgen op Nokia?

[...]
Inloggen Pc Betalabs en komt goede rode button.
Daarna Telefoon via instellingen systeemupdate en controleren op update.

Bij mij werkte het zo.

tonber wijzigde deze reactie 16-12-2018 14:11 (3%)

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

• MicGlou
  • Registratie: augustus 2008
  • Nu online
Heb de beta van de week ook geïnstalleerd, het lijkt allemaal op het eerste gezicht goed te werken, maar ben wel al een paar keer tegen het volgende aangelopen... als de telefoon een tijdje (6 uur+) niet gebruikt wordt dan valt de telefoon uit, wanneer ik de telefoon dan probeer in te schakelen zegt het toestel dat de accu leeg is... terwijl het toestel in principe nog genoeg lading zou moeten hebben. Wanneer ik de telefoon dan aan de oplader hang lijkt het inderdaad een lege accu te zijn... maar na een minuut of twee blijkt de telefoon nog ruim 50% geladen te zijn. Meer mensen met deze ervaring?

• Stalensnuitje
MicGlou schreef op zondag 16 december 2018 @ 21:10:
Heb de beta van de week ook geïnstalleerd, het lijkt allemaal op het eerste gezicht goed te werken, maar ben wel al een paar keer tegen het volgende aangelopen... als de telefoon een tijdje (6 uur+) niet gebruikt wordt dan valt de telefoon uit, wanneer ik de telefoon dan probeer in te schakelen zegt het toestel dat de accu leeg is... terwijl het toestel in principe nog genoeg lading zou moeten hebben. Wanneer ik de telefoon dan aan de oplader hang lijkt het inderdaad een lege accu te zijn... maar na een minuut of twee blijkt de telefoon nog ruim 50% geladen te zijn. Meer mensen met deze ervaring?
Nee, maar dan moet ik eerlijkheidshalve ook zeggen dat ik me niet kan herinneren wanneer ik 'm voor het laatst meer dan 6u achter elkaar niet gebruikt heb. Behalve 's nachts en dan hangt 'ie in principe toch aan de lader.

• MicGlou
  • Nu online
Stalensnuitje schreef op zondag 16 december 2018 @ 22:19:
[...]

Nee, maar dan moet ik eerlijkheidshalve ook zeggen dat ik me niet kan herinneren wanneer ik 'm voor het laatst meer dan 6u achter elkaar niet gebruikt heb. Behalve 's nachts en dan hangt 'ie in principe toch aan de lader.
Zoals ik het toestel gebruik hoef ik het niet iedere nacht op te laden, maar het is ook mijn werk toestel en wordt daardoor vaker "langere" tijd niet gebruikt...

• bresjt
Hier heeft de mijne al een nacht van langer dan 6u gewoon stilgelegen zonder aan de lader te hangen, zonder dat ik dit gemerkt heb.

• Stalensnuitje
MicGlou schreef op zondag 16 december 2018 @ 23:23:
[...]

Zoals ik het toestel gebruik hoef ik het niet iedere nacht op te laden, maar het is ook mijn werk toestel en wordt daardoor vaker "langere" tijd niet gebruikt...
Voor mij is het werk én privé, dus het gebeurt in het weekend wel eens dat ik 'm over de nacht heen til, maar dat is sinds de Pie update nog niet voorgekomen.

• Nanostylez
Kreeg net deze mail van Nokia:
Hello,

Many thanks for being part of the Android™ 9 Pie Nokia phones beta labs program with your Nokia 8. Thanks to your valuable feedback, the official release will soon be ready and available to millions of users.

If you wish, you can roll back to Android Oreo™ to get the official Android 9 Pie release once it is approved in your market – just remember to back up your data because rolling back will erase your apps and files. That said, there’s no need to take action if you don’t want to – the only difference between the Android 9 Pie beta build and the upcoming official market release is the Feedback App. Users on the Android 9 Pie beta software will receive one security update before the next maintenance release.

• bresjt
Net ook deze mail gekregen, dan lijkt het vreemd dat de Beta identiek is aan de official release (behalve de feecback app), en dat dus geen van de feedback van de beta meegenomen is?

• Nanostylez
bresjt schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 15:49:
Net ook deze mail gekregen, dan lijkt het vreemd dat de Beta identiek is aan de official release (behalve de feecback app), en dat dus geen van de feedback van de beta meegenomen is?
Dat verbaasd mij ook inderdaad. Er zijn ook al een aantal posts verschenen op de Nokia Reddit, ik ben benieuwd hoe het uit gaat pakken.

Vraag me ook af of ik moet terug rollen naar Android Oreo of dat ik vanuit de beta kan updaten naar de final release.

• Omega Supreme
  • Laatst online: 14-02 22:35

Omega Supreme

The God of Death

Johan9711 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 08:36:
Ze hebben op Pie sowieso de bluetooth verbeterd. Mijn Gear S3 verbind nu wel automatisch als hij terug in het bereik van mijn telefoon is.

Ik vind het nieuwe multitasking menu maar niets, ik moet nu veel meer swipen om bij een app die wat verder in m'n historie staat te komen.
Heb je ook een manier gevonden om de telefoon automatisch naar de carkit te laten switchen?

Buiten het niet automatisch connecten met mijn Gear S3 moet ik iedere keer handmatig switchen naar de carkit, Ik wil dat hij de carkit gebruikt als die in range is en anders de Gear S3.

"You know you're hanging out with physics geeks when neutronium counts as a "mundane" form of matter."

• oetgrunn
  • Laatst online: 19-02 20:58
Nanostylez schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 15:42:
Kreeg net deze mail van Nokia:

[...]
Hier ook, en de beta is als ik het goed begrjp ook niet meer beschikbaar. Heb hem sinds een paar dagen draaien en ben niet ontevreden, accuduur zeker niet minder en de animaties vind ik wel aardig. Alleen lijkt in de Rabo app de rekeninginformatie wat vertraagd op te bouwen en ik vind het niet handig dat je twee vegen van bovenaf nodig hebt om bij alle settings te kunnen komen, voorheen was dit na een veeg beschikbaar (dmv tandwieltje). Wat weer handiger is imo is het werkprofiel, deze apps staan nu onder een apart kopje ipv door je prive heen. Kwa snelheid loopt het verder gesmeerd, geen enkele hapering te zien.

• oetgrunn
Nanostylez schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 15:52:

Vraag me ook af of ik moet terug rollen naar Android Oreo of dat ik vanuit de beta kan updaten naar de final release.
Als ik de mail goed begrijp hoeft dat niet, er komt nog een (1) update en dan is ie hetzelfde op de feedback app na. Wellicht kun je die nog dumpen op een of andere manier.

• Mr. Freeze
Als je veegt met twee vingers naar beneden dan hoef je maar 1 keer te vegen om bij de instellingen te komen.

Deze tip heb ik niet van mezelf maar uit het Nokia 7plus forum hier op tweakers.
oetgrunn schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 15:58:
[...]

Hier ook, en de beta is als ik het goed begrjp ook niet meer beschikbaar. Heb hem sinds een paar dagen draaien en ben niet ontevreden, accuduur zeker niet minder en de animaties vind ik wel aardig. Alleen lijkt in de Rabo app de rekeninginformatie wat vertraagd op te bouwen en ik vind het niet handig dat je twee vegen van bovenaf nodig hebt om bij alle settings te kunnen komen, voorheen was dit na een veeg beschikbaar (dmv tandwieltje). Wat weer handiger is imo is het werkprofiel, deze apps staan nu onder een apart kopje ipv door je prive heen. Kwa snelheid loopt het verder gesmeerd, geen enkele hapering te zien.

• oetgrunn
Mr. Freeze schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 16:50:
Als je veegt met twee vingers naar beneden dan hoef je maar 1 keer te vegen om bij de instellingen te komen.

Deze tip heb ik niet van mezelf maar uit het Nokia 7plus forum hier op tweakers.

[...]
Geprobeerd, werkt idd, dank voor de tip!

• Johan9711
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 20-02 08:01

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Omega Supreme schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 15:57:
[...]

Heb je ook een manier gevonden om de telefoon automatisch naar de carkit te laten switchen?

Buiten het niet automatisch connecten met mijn Gear S3 moet ik iedere keer handmatig switchen naar de carkit, Ik wil dat hij de carkit gebruikt als die in range is en anders de Gear S3.
Helaas niet. Ik heb maar 1 bluetooth apparaat dus deze situatie is anders dan die van mij. Mijn issue was vooral het disconnecten als ik wegliep bij m'n telefoon.

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

• Omega Supreme
  • Laatst online: 14-02 22:35

Omega Supreme

The God of Death

Johan9711 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 17:55:
[...]

Helaas niet. Ik heb maar 1 bluetooth apparaat dus deze situatie is anders dan die van mij. Mijn issue was vooral het disconnecten als ik wegliep bij m'n telefoon.
Ja die had ik dus ook, ben blij te horen dat die is opgelost. Hoef ik op het werk mijn telefoon niet meer continu op zak te houden om de notificaties op mijn horloge te zien.

Toch wacht ik even tot Pie uit beta is, ik gebruik die telefoon voor het werk en kan geen storingen gebruiken.

"You know you're hanging out with physics geeks when neutronium counts as a "mundane" form of matter."

• Frietsaus
  • Niet online
Tegenvaller als dit de releasebuild is, had wel iets meer verwacht. Ja het is allemaal stabiel, maar toch. Het is niet anders.

• Frappuccino
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 06:07
Het meeste zal wel achter de schermen zitten. Je moet niet vergeten dat het een bijna stock Android is dus naast de features die Google erin gestopt heeft moet je denk ik niet veel extra's verwachten.

Maar dat zijn mijn 2 centen.

• Frietsaus
  • Niet online
Dat is het probleem, als dit het is dan zit er veel van het leuke van Pie niet in. Adaptive battery om maar iets te noemen.

Frietsaus wijzigde deze reactie 18-12-2018 20:23 (5%)

• Frappuccino
Oh, het lijkt dus maar een stukje van de taart. Dat is minder ja.

• Bathing Aap
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 07:34
Frietsaus schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 20:18:
Dat is het probleem, als dit het is dan zit er veel van het leuke van Pie niet in. Adaptive battery om maar iets te noemen.
Android 9 bestaat uit een waslijst (https://www.androidpolice...far-continuously-updated/) aan toevoegingen en verbeteringen. Als Adaptive Battery er niet in blijkt te zitten, dan zit 99% er wel in. Dus waar hebben we het over.

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 10:37

Quad

Selectief doof

Lijkt wel alsof deze versie denkt dat ik een notch heb.
Zodra er 4 of meer notificaties zijn, zet hij ze onder een bolletje, boven in het scherm.
Verder start Flitsmeister niet meer automatisch op na lange inactiviteit, en moet ik m'n Rabo wallet opnieuw registreren.

Ik heb geen schoonmoeder, maar een trouwma. ✓✓
Have you tried turning it off and on again? ✓✓
Ik ben niet raar, ik ben alleen heel bijzonder. ✓✓

• Frietsaus
  • Niet online
Bathing Aap schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 21:09:
[...]

Android 9 bestaat uit een waslijst (https://www.androidpolice...far-continuously-updated/) aan toevoegingen en verbeteringen. Als Adaptive Battery er niet in blijkt te zitten, dan zit 99% er wel in. Dus waar hebben we het over.
Waar hebben we het over? Over een fabrikant die functionaliteit weghaalt in plaats van toe te voegen, wat is dat voor onzin? Ik ga dat niet lopen goedpraten.

Ik ga me er verder niet druk om maken, maar ik vind het maar een raar gedoe.

Frietsaus wijzigde deze reactie 18-12-2018 21:53 (6%)

• Bathing Aap
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 07:34
Quad schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 21:28:
Lijkt wel alsof deze versie denkt dat ik een notch heb.
Zodra er 4 of meer notificaties zijn, zet hij ze onder een bolletje, boven in het scherm.
Verder start Flitsmeister niet meer automatisch op na lange inactiviteit, en moet ik m'n Rabo wallet opnieuw registreren.
De software-notch is een standaard 'feature' in Android 9 (https://www.reddit.com/r/...tware_notch_from_android/).

Dat je bepaalde apps opnieuw moet registreren gebeurt helaas wel vaker bij een major-versie upgrade.
Frietsaus schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 21:46:
[...]

Waar hebben we het over? Over een fabrikant die functionaliteit weghaalt in plaats van toe te voegen, wat is dat voor onzin? Ik ga dat niet lopen goedpraten.

Ik ga me er verder niet druk om maken, maar ik vind het maar een raar gedoe.
Ik zou me er ook niet druk om maken, maar ik zou het ook jammer vinden als het er niet in de uiteindelijke android 9 update komt of misschien in een vervolg 'patch' erna.

Bathing Aap wijzigde deze reactie 18-12-2018 22:06 (5%)

• Nitein-Repart
  • Registratie: april 2018
  • Nu online
Ik vraag mij af waar de december-patch blijft. Normaal is HMD snel, maar het is nu al de 19de.

• IkWilbert
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 11:37

IkWilbert

Het is mij!

Nitein-Repart schreef op woensdag 19 december 2018 @ 09:05:
Ik vraag mij af waar de december-patch blijft. Normaal is HMD snel, maar het is nu al de 19de.
Zal wel met de PIE update te maken hebben. Mogelijk komt die samen... eind deze maand?

I intend to live forever. So far, so good.

• bresjt
In de PIE update staat de security patch al op 1 dec

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Juho Sarvikas
‏Geverifieerd account @sarvikas

Enjoy the festivities with another fresh piece of 🥧 from us - this time on Nokia 8! Phased roll out of #Android 9 Pie for #Nokia8 starts today.

Hier nog niet beschikbaar trouwens.

IkWilbert wijzigde deze reactie 19-12-2018 12:51 (8%)

• Frappuccino
Nou laat maar komen. Krijgen we hier weer wat "IS IE ER AL???" rust.

• Stalensnuitje
Frappuccino schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:13:
Nou laat maar komen. Krijgen we hier weer wat "IS IE ER AL???" rust.
Nee, nu krijg je nog weer beta-draaiers die zich afvragen wanneer de update komt die hen gelijk trekt met de final release >:)

• Frappuccino
Het wordt tijd dat er een apart "Waar blijft de patch/update voor mijn .... ???" topic komt.

• Frietsaus
  • Niet online
Het heeft de pers inmiddels bereikt:
https://9to5google.com/20...kia-8-android-pie-update/
Nokia 8 gets Android 9 Pie update, lacking features such as Adaptive Battery, app actions, etc

• VerrekteZakStro
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 13-02 17:20
VerrekteZakStro schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 00:30:
Meer mensen last van een scherm dat voor de helft of meer overleden is? Ik heb er geregeld last van sinds een week na een klein jaar gebruik. Telefoon gaat terug naar Coolblue hiervoor. Ben benieuwd wie nog meer vergelijkbare ervaringen hebben gehad met de Nokia 8!
Even terugkoppeling wat dit betreft; nieuwe Nokia 8 gehad van Coolblue _/-\o_ . Wel een ander kleurtje overigens, maar daar kom ik wel overheen ;)

• MicGlou
  • Nu online
Stalensnuitje schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:38:
[...]

Nee, nu krijg je nog weer beta-draaiers die zich afvragen wanneer de update komt die hen gelijk trekt met de final release >:)
Nee hoor... of beter gezegd, zou niet mogen want daarover hebben alle BETA testers netjes een mailtje gehad. De Beta is vrijwel gelijk aan de final, er zal alleen een kleine patch komen. BETA gebruikers konden prima op de build blijven draaien totdat die patch er is.

• Stalensnuitje
MicGlou schreef op woensdag 19 december 2018 @ 18:02:
[...]

Nee hoor... of beter gezegd, zou niet mogen want daarover hebben alle BETA testers netjes een mailtje gehad. De Beta is vrijwel gelijk aan de final, er zal alleen een kleine patch komen. BETA gebruikers konden prima op de build blijven draaien totdat die patch er is.
Ja, daar zeg ik toch ook niks over? Alleen de release datum...

• MicGlou
  • Nu online
Stalensnuitje schreef op woensdag 19 december 2018 @ 18:06:
[...]

Ja, daar zeg ik toch ook niks over? Alleen de release datum...
Wat ik probeer te zeggen is dat er geen reden is om te 'zeuren' voor de personen die de BETA hebben getest, ze missen helemaal niets tegenover de final... oftewel als er nu nog mensen gaan lopen zeuren, dan zijn het zeurkousen en zeuren ze om het zeuren.

• Stalensnuitje
MicGlou schreef op woensdag 19 december 2018 @ 18:10:
[...]

Wat ik probeer te zeggen is dat er geen reden is om te 'zeuren' voor de personen die de BETA hebben getest, ze missen helemaal niets tegenover de final... oftewel als er nu nog mensen gaan lopen zeuren, dan zijn het zeurkousen en zeuren ze om het zeuren.
Dan zijn we het daar in elk geval over eens ;)

• Inflatable
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 20:17
Nokia 8 bezitters, ff een vraagje, hoe denken jullie erover om nu nog een nieuwe Nokia 8 te kopen? Ik gebruikte altijd een mobiel van mijn werk maar wil er nu ook een apart voor privé en kan een Nokia 8 krijgen voor rond de 200 euro bij een nieuw KPN abonnement (afhankelijk van bundel).. Lijkt mij een koopje, ook al is het toestel inmiddels ouder dan een jaar het blijft wel een highend ding met betere hardware dan de meeste midrange nieuwe toestellen.. Ik heb geen zin om heel veel meer voor een mobiel uit te geven.. Goede keus toch, of mis ik iets waardoor ik toch beter een nieuwer model mobiel kan kopen? Lees hier iets over een uitgeklede Android 9.0 update? De Nokia 8 krijgt toch nog wel minstens een jaar langer nog grote Android updates mag ik hopen?!?

• oetgrunn
Inflatable schreef op woensdag 19 december 2018 @ 22:44:
Nokia 8 bezitters, ff een vraagje, hoe denken jullie erover om nu nog een nieuwe Nokia 8 te kopen? Ik gebruikte altijd een mobiel van mijn werk maar wil er nu ook een apart voor privé en kan een Nokia 8 krijgen voor rond de 200 euro bij een nieuw KPN abonnement (afhankelijk van bundel).. Lijkt mij een koopje, ook al is het toestel inmiddels ouder dan een jaar het blijft wel een highend ding met betere hardware dan de meeste midrange nieuwe toestellen.. Ik heb geen zin om heel veel meer voor een mobiel uit te geven.. Goede keus toch, of mis ik iets waardoor ik toch beter een nieuwer model mobiel kan kopen? Lees hier iets over een uitgeklede Android 9.0 update? De Nokia 8 krijgt toch nog wel minstens een jaar langer nog grote Android updates mag ik hopen?!?
Ik denk dat er een beetje aan ligt wat je er mee wilt, maw wat je aan processorsnelheid nodig hebt. Ik ben zelf erg tevreden over het toestel (6/128Gb), vooral het scherm, maar als ik nu iets zou moeten kopen zou ik eerder voor een One toestel gaan (ik heb me bij aankoop van m’n 8 niet gerealiseerd dat dit toestel dat niet zuiver was). Verder vindt ik €200 bij een abo nogal aan de prijs, ze gaan los op het moment voor rond de €300. Hoe de toekomst is vwb updates weet ik niet, maar ik denk wel dat Pie de laatste grote is voor de 8, security updates zullen nog wel een tijdje blijven komen.

• Inflatable
oetgrunn schreef op donderdag 20 december 2018 @ 00:52:
[...]

Ik denk dat er een beetje aan ligt wat je er mee wilt, maw wat je aan processorsnelheid nodig hebt. Ik ben zelf erg tevreden over het toestel (6/128Gb), vooral het scherm, maar als ik nu iets zou moeten kopen zou ik eerder voor een One toestel gaan (ik heb me bij aankoop van m’n 8 niet gerealiseerd dat dit toestel dat niet zuiver was). Verder vindt ik €200 bij een abo nogal aan de prijs, ze gaan los op het moment voor rond de €300. Hoe de toekomst is vwb updates weet ik niet, maar ik denk wel dat Pie de laatste grote is voor de 8, security updates zullen nog wel een tijdje blijven komen.
Een Nokia 8 heeft toch 4/64GB (4GB RAM en 64GB opslag) geen 6/128GB? Met One bedoel je dan een Android One toestel? De Nokia 8 is dan wel geen officieel Android One toestel maar ik mag toch wel aannemen dat HMD hem nog even blijft ondersteunen met (veiligheid) updates? Hij is net meer dan een jaar op de markt en was een highend model bij launch eind 2017.. Snellere hardware zoals de processor zegt mij dat het apparaat langer zal meegaan, of anders gezegd niet zo snel te traag zal worden, vandaar mijn voorkeur voor een highend model uit 2017 i.p.v. low-midrange uit 2018 voor hetzelfde bedrag.. De hardware vind ik wat dat betreft belangrijker dan mogelijke nieuwe snufjes die men met software updates toevoegt..

En hoezo vind je 200 euro bij een abonnement aan de prijs? Ik kan geen andere mobiel vinden met vergelijkbare specs die goedkoper is bij een nieuw (KPN i.v.m. compleet) abonnement.. Voor 200 euro kom ik voor nieuwere 2018 modellen alleen uit op low/midrange modellen met allemaal mindere specs dan de Nokia 8, of andere highend modellen uit 2017 (Samsung S8 b.v.) die allemaal nog een stuk duurder zijn.. 200 euro voor een toestel dat een jaar geleden nog ruim 550 euro was lijkt me nu juist wel een goede deal.. Of mis ik iets?

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

https://nokiapoweruser.co...s-address-other-feedback/

Juho Sarvikas

@sarvikas
Hi Cadenzza! Quality of the betalabs build was good so we are rolling it out as commmercial release now. We will do a subsequent release and introduce new features and address other feedback that we got. This immediate step is to simply get more people on PIE

• Shabbaman
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 08:08

Shabbaman

Got love?

Je kan 'm zonder abonnement voor minder dan 300 euro kopen. De korting die je dan bij je abonnement krijgt is dus ook minder dan 100 euro. Nu heb ik al heel erg lang geen telefoon met abonnement gekocht, maar dat lijkt me toch geen goede deal. Ben je niet beter uit met een los toestel en sim-only?

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• Mr. Freeze
Afgezien van de bezels vindt ik het echt een goede telefoon, voor 200 euro mooie deal, mits er geen maandelijkse termijn meer aan zit, zou het gewoon doen.

]Inflatable schreef op woensdag 19 december 2018 @ 22:44:
[/quote]

• Frappuccino
Voor de updategeile Tweakers onder ons, de security patch van december rolt hier net binnen.

• oetgrunn
Inflatable schreef op donderdag 20 december 2018 @ 02:46:
[...]

Een Nokia 8 heeft toch 4/64GB (4GB RAM en 64GB opslag) geen 6/128GB?
Ze zijn ook geleverd met die genoemde 6/128GB, alleen in glimmie blauw en single sim. Zo’n toestel heb ik dus. Of die variant nog geleverd wordt weet ik eerlijk gezegd niet.

• oetgrunn
Shabbaman schreef op donderdag 20 december 2018 @ 08:43:
[...]

Je kan 'm zonder abonnement voor minder dan 300 euro kopen. De korting die je dan bij je abonnement krijgt is dus ook minder dan 100 euro. Nu heb ik al heel erg lang geen telefoon met abonnement gekocht, maar dat lijkt me toch geen goede deal. Ben je niet beter uit met een los toestel en sim-only?
Dat bedoelde ik ook, ik zou es kijken naar een vergelijkbaar los abonnement, ik denk dat je met losse sim plus los toestel aan het eind goedkoper uit bent. Ik koop nooit combi’s omdat het imo onder de streep altijd duurder is, hoe dan ook zorgen de KPN’s enz linksom of rechtsom dat het toestel betaald wordt, die gaan daar echt geen geld bijleggen.

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Ik krijg nu net de december ota binnen.
71MB

IkWilbert wijzigde deze reactie 20-12-2018 11:58 (4%)

• Joelski
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 20-12-2018
Downloading Google Security Patch 2018-12 (71.5MB)

• Spiff
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 11:26
Als iedereen nu even meld als hij zijn patch kan downloaden... :-(

Edit: En natuurlijk ook even melden wanneer je PIE nog NIET kan downloaden! |:(

Spiff wijzigde deze reactie 20-12-2018 15:43 (42%)

x

• Collie
  • Laatst online: 11:42
Hier alleen de december security patch, nog geen Pie update.

Battle.net “Don’t act like you’re not impressed.” — Ron 'The Anchorman' Burgundy

• Frappuccino
Spiff schreef op donderdag 20 december 2018 @ 14:36:
Als iedereen nu even meld als hij zijn patch kan downloaden... :-(

Edit: En natuurlijk ook even melden wanneer je PIE nog NIET kan downloaden! |:(
Tergend inderdaad, maar tegelijk zie ik het al helemaal voor me. Van die frusties die de hele kerstvakantie minstens 12 keer per uur een update check doen. :+

• Inflatable
oetgrunn schreef op donderdag 20 december 2018 @ 11:48:
[...]

Dat bedoelde ik ook, ik zou es kijken naar een vergelijkbaar los abonnement, ik denk dat je met losse sim plus los toestel aan het eind goedkoper uit bent. Ik koop nooit combi’s omdat het imo onder de streep altijd duurder is, hoe dan ook zorgen de KPN’s enz linksom of rechtsom dat het toestel betaald wordt, die gaan daar echt geen geld bijleggen.
Dat dacht ik ook altijd, maar volgens mij is het toch echt goedkoper met abonnement dan als ik hem los koop plus sim-only.. Sim-only kost namelijk net zoveel als het abonnement en los kost het toestel dus zo'n 100 euro meer.. Het lijkt er volgens mij dus sterk op dat KPN (of Belsimpel via wie het loopt) wel degelijk korting geeft op toestellen als je een abonnement bij ze afsluit.. De korting wordt ook groter als je voor 2 jaar i.p.v. 1 jaar kiest en als je een grotere datalimiet neemt..
Mr. Freeze schreef op donderdag 20 december 2018 @ 09:23:
Afgezien van de bezels vindt ik het echt een goede telefoon, voor 200 euro mooie deal, mits er geen maandelijkse termijn meer aan zit, zou het gewoon doen.
De prijs geldt ook als ik hem in 1x betaal zonder maandelijkse termijnen.. Kan wel in termijnen met het abonnement mee, maar het bedrag voor het toestel blijft altijd hetzelfde.. Ik ga hem wel bestellen.. Van mijn werk heb ik nog een Samsung S7 die uit 1e helft 2016 komt en nog perfect werkt, dus wat dat betreft is de Nokia 8 een stuk nieuwer en zal dus ook nog wel even meegaan.. Kan meteen Android 9.0 erop.. ;)

Bedankt voor de antwoorden..

• Frappuccino
Ja, dat denk jij. })

• LeStef
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 20-02 22:30
Wordt toch uitgerold? Zal 1 van deze dagen wel verschijnen. 😉

• Magure
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 20-02 20:47

Magure

Bla....

LeStef schreef op donderdag 20 december 2018 @ 23:06:
Wordt toch uitgerold? Zal 1 van deze dagen wel verschijnen. 😉
Half januari pas gok ik... ;)

• DarkChylde
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 20-02 10:43
Magure schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 07:38:
[...]

Half januari pas gok ik... ;)
Nooooooooooooo...
Ow wacht, alles werkt gewoon perfect met Android 8 :P

• Caayn
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 09:47
Op mijn dual sim variant is de Pie update (V5.11.0, 1572.9MB) nu beschikbaar gekomen.

Edit: Eerste ervaringen.

Positief:
- Blij met de duidelijke scheiding tussen het privé en werk profiel in de app drawer.
- Screenshot functie toegevoegd aan de aan/uit knop bij een long press.

Negatief:
- Nog steeds geen donker thema voor alles. Instellingen, bijvoorbeeld, is nog steeds licht.
- Gboard kan nog steeds niet verwijderd worden
- Bluetooth aan/uit toggle in instellingen lijkt verdwenen te zijn.
- Niet echt van fan van de nieuwe layout voor je recente apps/items. Voor mijn gevoel zie ik nu een stuk minder informatie.

Caayn wijzigde deze reactie 21-12-2018 13:59 (86%)

• Spiff
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 11:26
Caayn schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 13:18:
Op mijn dual sim variant is de Pie update (V5.11.0, 1572.9MB) nu beschikbaar gekomen.
#metoo!

x

• LeStef
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 20-02 22:30
Update Android 9 Pie (V5.110) komt net binnen.
https://i.imgur.com/D9uPJ9k.png

Ik hoop niet dat Android Pie mijn batterij verkloot zoals hij mijn Pixel2 XL batterij heeft verkloot....
Pixel 2 XL had een langer adem op Oreo.

LeStef wijzigde deze reactie 21-12-2018 13:29 (48%)

• Collie
  • Laatst online: 11:42
Hier komt ie ook net binnen, staat nog te downloaden.

Battle.net “Don’t act like you’re not impressed.” — Ron 'The Anchorman' Burgundy

• Joen
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 20-02 13:05
Even gezocht naar updates en hier bij mij wordt ie nu ook gedownload. 1572,9 MB.
Ik ben benieuwd hoe ik Android 9 zal ervaren. :)
Pagina: 1 ... 26 ... 29 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True