Komende week wordt mijn nieuwe Nokia 8 geleverd. Ben van plan om er een 400GB micro sd-kaart je in te stoppen, maar officieel is 256GB de max. Weet iemand of de telefoon toch 400GB accepteert?
Puur uit nieuwsgierigheid: waarvoor heb je zoveel geheugen nodig in een telefoon?Eastend schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 13:26:
Komende week wordt mijn nieuwe Nokia 8 geleverd. Ben van plan om er een 400GB micro sd-kaart je in te stoppen, maar officieel is 256GB de max. Weet iemand of de telefoon toch 400GB accepteert?
Ik krijg persoonlijk de 64GB niet eens vol
Heb in mijn huidige telefoon al deze micro sd-kaart. En deze is al voor de helft vol met 16000 liedjes/mixen, foto's, video's. En daar komt alleen maar meer bij. Wil gewoon genoeg ruimte hebben om mij niet bezig te houden met een vollopend geheugen.Shivan_20 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:15:
[...]
Puur uit nieuwsgierigheid: waarvoor heb je zoveel geheugen nodig in een telefoon?
Ik krijg persoonlijk de 64GB niet eens vol
Het interne geheugen van 64 GB wil ik reserveren voor de apps. Zit nu op 32 GB.
Grappig, mijn scherm is ineens af en toe voor de helft van die gekleurde sneeuw. Aanraken werkt nog maar weergeven niet.
Ik had er nog nooit over gelezen maar nu ik erop zoek hebben ineens veel mensen er last van. Het is echt iets van de hardware en je kunt het tijdelijk oplossen door stevig midden onderop het scherm te drukken.

Misschien toch maar gauw iets van garantie dan claimen want over tien dagen heb ik hem een jaar. Alleen wat jammer dat ik hem bij de Mediamarkt gehaald heb zie ik nu.
Ik had er nog nooit over gelezen maar nu ik erop zoek hebben ineens veel mensen er last van. Het is echt iets van de hardware en je kunt het tijdelijk oplossen door stevig midden onderop het scherm te drukken.

Misschien toch maar gauw iets van garantie dan claimen want over tien dagen heb ik hem een jaar. Alleen wat jammer dat ik hem bij de Mediamarkt gehaald heb zie ik nu.

Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Heb sinds mei deze telefoon. Wanneer ik Google Maps, Flitsmeister en Spotify/Mixcloud draai dan loopt de telefoon na verloop van tijd, 1uur/1.5uur, vast en kan je er niks meer mee en duurt het 5-10 minuten voordat hij weer opnieuw kan worden opgestart. Hebben er meer mensen dit probleem?
Ik herken het probleem niet. Bedoel je dat je alle drie de apps tegelijk draait, of bedoel je één van de drie?Fugitive2008 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 10:42:
Heb sinds mei deze telefoon. Wanneer ik Google Maps, Flitsmeister en Spotify/Mixcloud draai dan loopt de telefoon na verloop van tijd, 1uur/1.5uur, vast en kan je er niks meer mee en duurt het 5-10 minuten voordat hij weer opnieuw kan worden opgestart. Hebben er meer mensen dit probleem?
Ja wanneer ik ze alledrie tegelijk draai waarvan of spotify of mixcloud aan staat, verder heb ik dan via bluetooth contact met mijn carkit. Is dit misschien teveel van het goede voor deze nokia?andreas2005 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 10:50:
[...]
Ik herken het probleem niet. Bedoel je dat je alle drie de apps tegelijk draait, of bedoel je één van de drie?
Hier geen enkel probleem. In de auto staat standaard Flitsmeister en Google Maps aan, daarnaast Spotify of Soundcloud. Nog nooit een vastloper oid gehad.
GerkeP
Je hebt gelukkig binnen europa 2 jaar garantie, daar zit je dus ruim binnen.Gonadan schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 18:20:
Zelf heb ik onlangs mijn Motorola g5 plus met accuproblemen laten repareren via de Mediamarkt. De eerste keer was een nieuwe accu geplaatst door Dynafix, dat verhielp het probleem niet. De 2e keer is ook de accu controller en het scherm (geen idee waarom) vervangen, nu werkt alles weer als vanouds. Dynafix had beter kunnen testen, maar Mediamarkt heeft het prima afgehandeld.
Ja daar kwam ik later ook achter, ook fijn dat de MM dat honoreert.musicfreak schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:21:
Je hebt gelukkig binnen europa 2 jaar garantie, daar zit je dus ruim binnen.
Mijn ervaringen met de klantenservice daar zijn niet heel best, daarom heb ik bij voorbaat al geen zin. Als ik echter de informatie erbij pak dan zou het allemaal prima moeten gaan. Onderzoekskosten zijn sowieso voor hen en ik loop hooguit de kans dat men om één of andere reden de schuld af wil schuiven. Daar heb ik echter geen gegronde reden voor en is meer wantrouwen naar garantieafhandeling.Zelf heb ik onlangs mijn Motorola g5 plus met accuproblemen laten repareren via de Mediamarkt. De eerste keer was een nieuwe accu geplaatst door Dynafix, dat verhielp het probleem niet. De 2e keer is ook de accu controller en het scherm (geen idee waarom) vervangen, nu werkt alles weer als vanouds. Dynafix had beter kunnen testen, maar Mediamarkt heeft het prima afgehandeld.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
@Fugitive2008, je kunt de telefoon, mocht het nodig zijn, toch geforceerd laten herstarten?Fugitive2008 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 10:42:
Hoe start ik mijn smartphone opnieuw op als deze niet reageert?
Als je telefoon niet reageert, kun je een 'zachte reset' uitvoeren door tegelijkertijd de toets Volume-hoger en de aan-/uittoets ongeveer 15 seconden ingedrukt te houden (of totdat de telefoon begint te trillen). Je telefoon dient nu onmiddellijk opnieuw te worden opgestart. Dit is een veilige en snelle manier om je toestel opnieuw op te starten zonder gegevens te verliezen of te wissen.
Testing, one, two ...
Ja klopt maar dat wil ik niet iedere keer hoeven doen en zeker niet wanneer ik op de snelweg zit dat ik moet stoppen etc.hardware-lover schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:19:
[...]
@Fugitive2008, je kunt de telefoon, mocht het nodig zijn, toch geforceerd laten herstarten?
Hoe start ik mijn smartphone opnieuw op als deze niet reageert?
Als je telefoon niet reageert, kun je een 'zachte reset' uitvoeren door tegelijkertijd de toets Volume-hoger en de aan-/uittoets ongeveer 15 seconden ingedrukt te houden (of totdat de telefoon begint te trillen). Je telefoon dient nu onmiddellijk opnieuw te worden opgestart. Dit is een veilige en snelle manier om je toestel opnieuw op te starten zonder gegevens te verliezen of te wissen.
Misschien eens kijken naar je stroomvoorziening in de auto?
Heb je de telefoon aan een lader? Levert die lader wel voldoende spanning?
Ook je kabeltje kan behoorlijk de boel verstoren als gevolg van slechte kwaliteit of kabelbreukjes
Ook je kabeltje kan behoorlijk de boel verstoren als gevolg van slechte kwaliteit of kabelbreukjes
GerkeP
Volgens GSMarena kan hij microSD cards tot maximaal 512 GB aan:Eastend schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 13:26:
https://www.gsmarena.com/nokia_8-8522.php
Aangezien het probleem zich pas na langere tijd voordoet zou het ook een geheugenlek kunnen zijn. Met 3 apps open zit je waarschijnlijk eerder aan het maximum.GerkeP schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 13:22:
Misschien eens kijken naar je stroomvoorziening in de auto?
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Dat geloof ik niet, want dan had ik daar al lang last van gehad. Ik rij 60K per jaar en reboot mijn telefoon 1 keer per maandVideopac schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 15:47:
[...]
Aangezien het probleem zich pas na langere tijd voordoet zou het ook een geheugenlek kunnen zijn. Met 3 apps open zit je waarschijnlijk eerder aan het maximum.
GerkeP
En al die tijd je apps nooit geüpdatet?GerkeP schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:20:
Dat geloof ik niet, want dan had ik daar al lang last van gehad. Ik rij 60K per jaar en reboot mijn telefoon 1 keer per maand
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Natuurlijk wel, maar daar hoef je niet voor te rebooten
GerkeP
Wat bij mij hielp is dat ik de 2e keer een A4tje bij me had met een uitgebreide klachtomschrijving. Die heeft de medewerker gescand en bij de het reparatieverzoek gevoegd. Standaard maken ze een beknopte samenvatting van je klacht, en in mijn geval was zo'n toelichting wel handig omdat men zo kon zien wanneer het probleem optrad. Ik merkte overigens wel een duidelijk verschil tussen de medewerkers, de ene was een stuk hulpvaardiger dan de ander. Je moet dus een beetje geluk hebben, en daarnaast dan nog eens het geluk hebben dat het reparatieprobleem de klacht ook constateert en goed repareert.Gonadan schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:36:
Mijn ervaringen met de klantenservice daar zijn niet heel best, daarom heb ik bij voorbaat al geen zin. Als ik echter de informatie erbij pak dan zou het allemaal prima moeten gaan.
Ik denk dat we langs elkaar heen praten, terug naar het begin.GerkeP schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:21:
Natuurlijk wel, maar daar hoef je niet voor te rebooten
Waarom zou een memory leak niet kunnen? Een app verdwijnt ook uit het geheugen als hij afgesloten is en een tijdje niet gebruikt, dus een herstart is niet nodig om onnodig geclaimd geheugen vrij te geven.
Het kan best zijn dat het pas na een bepaalde tijd/hoeveelheid gebruik optreedt.
Mijn plan is dan ook om hem stuk in te leveren (en gereset). Nu kan ik het probleem steeds tijdelijk verhelpen door hem samen te knijpen, maar ik wil hem wel inleveren met het probleem zichtbaar. Anders zal je inderdaad net zien dat het zich even niet voordoet en ik hem zo weer terug krijg.musicfreak schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 12:39:
Wat bij mij hielp is dat ik de 2e keer een A4tje bij me had met een uitgebreide klachtomschrijving. Die heeft de medewerker gescand en bij de het reparatieverzoek gevoegd. Standaard maken ze een beknopte samenvatting van je klacht, en in mijn geval was zo'n toelichting wel handig omdat men zo kon zien wanneer het probleem optrad. Ik merkte overigens wel een duidelijk verschil tussen de medewerkers, de ene was een stuk hulpvaardiger dan de ander. Je moet dus een beetje geluk hebben, en daarnaast dan nog eens het geluk hebben dat het reparatieprobleem de klacht ook constateert en goed repareert.
[ Voor 49% gewijzigd door Gonadan op 24-10-2018 13:02 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zoals ik al aangaf, bij mij draait dat standaard net zo (plus nog wel een aantal apps) en ik heb dat probleem niet. Net zoals de OP.Gonadan schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 12:48:
[...]
Ik denk dat we langs elkaar heen praten, terug naar het begin.
Waarom zou een memory leak niet kunnen? Een app verdwijnt ook uit het geheugen als hij afgesloten is en een tijdje niet gebruikt, dus een herstart is niet nodig om onnodig geclaimd geheugen vrij te geven.
Het kan best zijn dat het pas na een bepaalde tijd/hoeveelheid gebruik optreedt.
Als wat jij aangeeft zou spelen, waren er veel meer van dit soort berichten te vinden, en die vind je niet
Het proberen van een andere lader en een andere kabel is een heel snelle manier om te zien of dat het probleem oplost. Sterker nog, het probleem wat beschreven wordt lijkt op een oud item hier ergens op tweakers met een samsung, daar bleek de lader de telefoon te dwingen om te blijven laden, ook als de accu vol was. daardoor werd het toestel loeiheet en liep de boel vast.
Ik zou die optie gewoon proberen, baat het niet dan schaadt het niet
GerkeP
Was het leven maar zo simpel. Je kunt onmogelijk nagaan of jij exact dezelfde situatie hebt als hij, wie weet draaien er nog dingen op de achtergrond of combineert iets niet lekker.GerkeP schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:13:
Zoals ik al aangaf, bij mij draait dat standaard net zo (plus nog wel een aantal apps) en ik heb dat probleem niet. Net zoals de OP.
Als wat jij aangeeft zou spelen, waren er veel meer van dit soort berichten te vinden, en die vind je niet
Het zal niet de eerste keer zijn dan een nieuwere versie van een app veel gedoe geeft en bij een volgende versie ineens niet meer, of dat je eerst ergens cache moet legen voordat een app stopt met dwars zitten. Het blijft software en er kunnen zich allerlei vreemde scenario's voordoen.
De Nokia 8 heeft laadbescherming, die stopt zelf als hij te warm wordt.Het proberen van een andere lader en een andere kabel is een heel snelle manier om te zien of dat het probleem oplost. Sterker nog, het probleem wat beschreven wordt lijkt op een oud item hier ergens op tweakers met een samsung, daar bleek de lader de telefoon te dwingen om te blijven laden, ook als de accu vol was. daardoor werd het toestel loeiheet en liep de boel vast.
Dat sowieso inderdaad.Ik zou die optie gewoon proberen, baat het niet dan schaadt het niet
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nu Google Home producten officieel in NL verkocht worden, samen met een NL sprekende assistent, leek het me logisch dat hij ook op de Nokia 8 beschikbaar is, maar niets is minder waar. De assistent doet het wellicht wel, maar 'ok Google' instellen is niet mogelijk.
Iemand waarbij dit op de Nokia 8 wel werkend is, in NL taal?
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ik ben benieuwd, ik hoop dat deze update Pie grote veranderingen maakt op mijn Nokia 8 zoals meer instellingen voor veranderen van kleuren. Ik heb gelezen dat ze de camera ook verbeteren. Groetjes TSOP
Ik krijg ik Google ieder geval niet aan de praat.
Ik gebruik dat al maanden?Quad schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 23:15:
Nu Google Home producten officieel in NL verkocht worden, samen met een NL sprekende assistent, leek het me logisch dat hij ook op de Nokia 8 beschikbaar is, maar niets is minder waar. De assistent doet het wellicht wel, maar 'ok Google' instellen is niet mogelijk.
Heb wel meegedaan met de beta, maar zie dat bij de kinderen dit ook allemaal werkt inmiddels.
Loop je met updates achter?
GerkeP
Zelf heb ik dat ook niet kunnen vinden, in het Nederlands wil hij niet op 'ok google' reageren. Ik zag het echter ook als mogelijkheid dat ik de instelling gewoon niet kon vinden, want het is één groot doolhof bij Google als het om die apps en instellingen gaat.
En ja, volledig up to date.
En ja, volledig up to date.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Google Assistant doet het prima, maar op "ok, google" krijg ik inderdaad 9 van de 10 keer geen reactie. Ik ben er inmiddels aan gewend om mijn homeknop lang indrukt moet houden als ik de Google Asisstant een keertje wil gebruiken.Quad schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 23:15:
Reageert prima bij mij op 'OK Google'en ik heb niet aan een beta meegedaan.
Als je geen zin hebt in de MediaMarkt/Dynafix: je kunt 'm ook gewoon opsturen naar Nokia. Reparatie aanmelden via deze link en klaar ben je, ze (DHL) komen 'm zelfs ophalen bij je thuis of op het werk. Ik heb het nu helaas al drie keer moeten doen, en het werkt primaGonadan schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 18:20:
Grappig, mijn scherm is ineens af en toe voor de helft van die gekleurde sneeuw. Aanraken werkt nog maar weergeven niet.
Ik had er nog nooit over gelezen maar nu ik erop zoek hebben ineens veel mensen er last van. Het is echt iets van de hardware en je kunt het tijdelijk oplossen door stevig midden onderop het scherm te drukken.![]()
Wat was jouw probleem dan? Drie keer hetzelfde?NNF schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 09:32:
Als je geen zin hebt in de MediaMarkt/Dynafix: je kunt 'm ook gewoon opsturen naar Nokia. Reparatie aanmelden via deze link en klaar ben je, ze (DHL) komen 'm zelfs ophalen bij je thuis of op het werk. Ik heb het nu helaas al drie keer moeten doen, en het werkt primaMet een beetje geluk heb je je toestel na een kleine week weer gerepareerd terug.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Goede tip! Wie doet de reparaties namens Nokia?NNF schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 09:32:
[...]
Als je geen zin hebt in de MediaMarkt/Dynafix: je kunt 'm ook gewoon opsturen naar Nokia. Reparatie aanmelden via
Eerste keer: hetzelfde probleem als jij: sneeuw op het halve scherm. Gefixt onder garantie.Gonadan schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 10:52:
[...]
Wat was jouw probleem dan? Drie keer hetzelfde?
Tweede keer: toestel laten vallen, scherm aan diggelen. Geen garantie.
Derde keer: nieuwe scherm liet los
Goede vraag... Opsturen is altijd naar iQor in Hongarije, maar mijn tweede reparatie viel niet onder de garantie en kostte dus geld. Dat geld moest ik betalen aan Foxconn, maar de telefoon moest wel gewoon worden opgestuurd naar iQor. Dus ik gok dat iQor het logistieke gedeelte doet en de daadwerkelijke reparatie bij Foxconn plaatsvindt.musicfreak schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 11:05:
[...]
Goede tip! Wie doet de reparaties namens Nokia?
[ Voor 6% gewijzigd door NNF op 28-10-2018 19:07 ]
@NNF ik denk dat ik eerst de MM probeer. Doen die moeilijk dan kan ik alsnog bij Nokia aankloppen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik heb sinds vrijdag mijn Nokia 8 binnen, tot nu toe bevalt dat prima. Formaat is groter dan mijn OPX natuurlijk, maar itt tot een 7+ vind ik dit nog goed te hanteren.
Vanmorgen ondervond ik een eerste flaw: ik heb een USB flush mount in het hoofdbord van mijn bed gemaakt, dus daar had ik vannacht de laadkabel ingedrukt. Vanmorgen toen ik wakker werd stond de batterij echter op 18%. Het icoontje gaf wel aan dat hij aan het opladen was. Opnieuw inpluggen en een kwartiertje later zat'ie op 43%, dus toen ging het weer lekker. Bekend bij iemand?
Vanmorgen ondervond ik een eerste flaw: ik heb een USB flush mount in het hoofdbord van mijn bed gemaakt, dus daar had ik vannacht de laadkabel ingedrukt. Vanmorgen toen ik wakker werd stond de batterij echter op 18%. Het icoontje gaf wel aan dat hij aan het opladen was. Opnieuw inpluggen en een kwartiertje later zat'ie op 43%, dus toen ging het weer lekker. Bekend bij iemand?
Mag ik vragen wat je in totaal hebt moeten betalen voor die 2e reparatie, die zonder garantie? Gewoon uit nieuwsgierigheidNNF schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 19:01:
[...]
Eerste keer: hetzelfde probleem als jij: sneeuw op het halve scherm. Gefixt onder garantie.
Tweede keer: toestel laten vallen, scherm aan diggelen. Geen garantie.
Derde keer: nieuwe scherm liet losDat wel weer gerepareerd onder garantie.
[...]
I live the way I type; fast, with a lot of mistaaakes.
€106,24 kostte dat. Vond ik best wel meevallen. Voor €50 méér zouden ze het toestel ook van een nieuwe behuizing voorzien, maar dat vond ik niet nodig.
Verzendkosten werden niet expliciet genoemd. Wellicht dat die wel zijn meegenomen in het bedrag, maar ik kreeg gewoon een shipping label per mail, net als bij gewone garantiegevallen.
Verzendkosten werden niet expliciet genoemd. Wellicht dat die wel zijn meegenomen in het bedrag, maar ik kreeg gewoon een shipping label per mail, net als bij gewone garantiegevallen.
Hmm... Ik heb sinds een paar dagen nu in één keer spontaan last van een tweetal problemen die behoorlijk irritant zijn:
- Mediastreaming via Bluetooth (Peugot 308 SW) werkt spontaan niet meer voor Waze en/of Spotify; bellen via Bluetooth werkt wel naar behoren (soort van).
- Sinds dat dit speelt heb ik ook last van een een "incoming call" geluidje elke paar seconden, bij elk gesprek en zowel ingaand als uitgaand; uiteraard alle call statussen uitgeschakeld maar ook dit verhelpt het probleem niet.
Ik dacht dat het in eerste instantie lag aan Google Auto, dus ik heb dat verwijderd; maar helaas heeft dit het probleem niet verholpen en ik zit niet echt te wachten op een fabrieksreset.
- Mediastreaming via Bluetooth (Peugot 308 SW) werkt spontaan niet meer voor Waze en/of Spotify; bellen via Bluetooth werkt wel naar behoren (soort van).
- Sinds dat dit speelt heb ik ook last van een een "incoming call" geluidje elke paar seconden, bij elk gesprek en zowel ingaand als uitgaand; uiteraard alle call statussen uitgeschakeld maar ook dit verhelpt het probleem niet.
Ik dacht dat het in eerste instantie lag aan Google Auto, dus ik heb dat verwijderd; maar helaas heeft dit het probleem niet verholpen en ik zit niet echt te wachten op een fabrieksreset.
[ Voor 7% gewijzigd door nwagenaar op 31-10-2018 10:39 ]
Dat heb ik ook wel eens, haal ik smorgens de telefoon van de lader is de accu bijna leeg maar geeft wel aan dat de telefoon net van de lader isStalensnuitje schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 11:17:
Ik heb sinds vrijdag mijn Nokia 8 binnen, tot nu toe bevalt dat prima. Formaat is groter dan mijn OPX natuurlijk, maar itt tot een 7+ vind ik dit nog goed te hanteren.
Verschillende stekkers geprobeerd en gecontroleerd op stof maar geen succes.
Dit gebeurt soms maanden niet en soms paar keer per maand.
Dat hij niet oplaadt als het kabeltje niet goed zit? Ja dat is mij wel bekend. Hij toont verschillende statussen voor verbonden met stroom of daadwerkelijk laden, als het kabeltje niet helemaal goed zit kan dat verkeerd uit pakken.Stalensnuitje schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 11:17:
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Is een bekende usb c euvel. Er hoopt snel stof op waardoor de lader niet goed connectie maakt. Met een pincet eruit pulken wanneer de telefoon uit staat.Stalensnuitje schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 11:17:
Bedankt voor de reacties. Stof lijkt me na twee dagen wat vlot, maar ik zal er de komende tijd eens wat extra op letten.
Ik haal trouwens een SOT van ruim 4u (nu met nog 14% over), is dat een beetje een vergelijkbaar als wat anderen hier halen?
Bij standby is hij volgens mij iig vele malen zuiniger dan m'n OPX was.
Ik haal trouwens een SOT van ruim 4u (nu met nog 14% over), is dat een beetje een vergelijkbaar als wat anderen hier halen?
Bij standby is hij volgens mij iig vele malen zuiniger dan m'n OPX was.
Hallo, ik heb met mijn (verder overigens prima) Nokia 8 (6/128GB) wat problemen met de camera. Na het nemen van een aantal foto's (meestal <10) loopt de camera app vast en kan ik geen foto's meer maken, ook niet na het opnieuw starten van de camera app, of een andere app die de camera gebruikt. Ik krijg dan de melding dat betreffende app geen verbinding met de camera kan maken en sommige apps doen de suggestie dat een andere app de camera in gebruikt heeft.
Herstarten van het toestel lost het probleem tijdelijk op, oftewel hetzelfde liedje herhaald zich.
Wat heb ik zelf al geprobeerd?
- Bijna alle app machtigingen voor de camera uitgezet, dit leek in eerste instantie te helpen maar probleem is toch terug.
- Updates va de originele camera app verwijderen (dit kwam ik ergens tegen op internet), hielp niet.
- Andere camera app (open camera), prima app maar probleem niet opgelost.
- SD kaart eruit en dus interne opslag voor de camera gebruiken, hielp niet.
- Ik heb niet ingesteld dat foto's direct ergens in de cloud worden opgeslagen (kwam ook ergens tegen dat dat het probleem kon zijn).
- Ik gebruik ook een werkprofiel, ook daarvan heb ik de machtiging al uit gezet, geen effect.
Omdat herstarten helpt heb ik nog steeds het idee dat het een softwareprobleem is, maar zeker weet ik dat dus niet. Een harde reset heb ik nog niet geprobeerd en mijn vragen zijn ook, zijn er meer gebruikers die hier last van hebben? Zou een harde reset kunnen helpen?
Of is het waarschijnlijk toch een hardware (camera) probleem?
Ik hoop nog wat dingen te kunnen proberen voordat ik het toestel moet insturen voor reparatie.
Alvast bedankt voor jullie eventuele reacties.
Herstarten van het toestel lost het probleem tijdelijk op, oftewel hetzelfde liedje herhaald zich.
- Bijna alle app machtigingen voor de camera uitgezet, dit leek in eerste instantie te helpen maar probleem is toch terug.
- Updates va de originele camera app verwijderen (dit kwam ik ergens tegen op internet), hielp niet.
- Ik heb niet ingesteld dat foto's direct ergens in de cloud worden opgeslagen (kwam ook ergens tegen dat dat het probleem kon zijn).
- Ik gebruik ook een werkprofiel, ook daarvan heb ik de machtiging al uit gezet, geen effect.
Omdat herstarten helpt heb ik nog steeds het idee dat het een softwareprobleem is, maar zeker weet ik dat dus niet. Een harde reset heb ik nog niet geprobeerd en mijn vragen zijn ook, zijn er meer gebruikers die hier last van hebben? Zou een harde reset kunnen helpen?
Ik hoop nog wat dingen te kunnen proberen voordat ik het toestel moet insturen voor reparatie.
De (6gb/128) versie heeft toch geen sd card? Allez toch niet op mijn TA-1012.oetgrunn schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:28:
Hallo, ik heb met mijn (verder overigens prima) Nokia 8 (6/128GB) wat problemen met de camera. Na het nemen van een aantal foto's (meestal <10) loopt de camera app vast en kan ik geen foto's meer maken, ook niet na het opnieuw starten van de camera app, of een andere app die de camera gebruikt. Ik krijg dan de melding dat betreffende app geen verbinding met de camera kan maken en sommige apps doen de suggestie dat een andere app de camera in gebruikt heeft.
Edit: excuses toch wel sd slot.
Om even mijzelf te quoten, beide issues zijn opgelost. Een herstart was niet voldoende, je moet de telefoon volledig uitschakelen en inschakelen om het probleem te verhelpen...nwagenaar schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 16:26:
Hmm... Ik heb sinds een paar dagen nu in één keer spontaan last van een tweetal problemen die behoorlijk irritant zijn:

Ik ervaar 2 knelpunten bij mij Nokia 8
A / Ik mis telefoontjes omdat het geluid uit staat, schuifje helemaal naar links, zonder dat ik dat gedaan heb. Ik hou niet van die grapjes maar het gebeurt me te vaak. Hoe komt dat en hoe kan je dat voorkomen?
B / Regelmatig staat hij spontaan op 'niet storen' zonder dat ik dat inschakel. Ook hier de vraag, hoe kan dat en hoe kan ik dat voorkomen?
B is vaak na automatische update's , s' nachts.
A / Ik mis telefoontjes omdat het geluid uit staat, schuifje helemaal naar links, zonder dat ik dat gedaan heb. Ik hou niet van die grapjes maar het gebeurt me te vaak. Hoe komt dat en hoe kan je dat voorkomen?
B / Regelmatig staat hij spontaan op 'niet storen' zonder dat ik dat inschakel. Ook hier de vraag, hoe kan dat en hoe kan ik dat voorkomen?
Heb je misschien per ongeluk een automatische regel aangemaakt / overgenomen van een oude device?wmuller schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 11:20:
Ik ervaar 2 knelpunten bij mij Nokia 8
Staat onder Instellingen -> Geluid -> Voorkeuren voor 'Niet storen'
Beetje late reactie. Heb het laten repareren toen mijn scherm kapot was (ursel in "[Nokia 8] Ervaringen & Discussie")wmuller schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 22:31:
[...]
Dat begint mij ook steeds meer te storen. Of je nu het org. bijgeleverde kabeltje gebruikt voor 's nachts of de Brobit kabel van je dashbord standaard of zomaar een kabetje voor beneden bij de computer, het ding flubbert er zo weer uit en je bent een tijd aan het klooien voor je kan opladen of bestanden kan uitwisselen.
Als je de Nokia 8 in de dashbord houder zet zie en voel je hem gewoon terug omhoog veren.
Dat ding in de telefoon is gewoon niet goed. Heb ik nog met geen enkele MobTel meegemaakt.
Garantie gevalletje? Iemand ervaring mee?
Sinsdien zit die weer netjes vast. Daarvoor inderdaad stof eruit pielen, maar dat hielp maar een beetje.
Nee, dat was een iPhone 4S, dus alles is 'vers' op dit toestel.Pred schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 12:08:
[...]
Heb je misschien per ongeluk een automatische regel aangemaakt / overgenomen van een oude device?
Staat onder Instellingen -> Geluid -> Voorkeuren voor 'Niet storen'
Evengoed bedankt ursel. Compressor deed wonderen, opduwen en afhalen van stekkertje voelt als vanouds, met weerstand, zo hoort dat ook.ursel schreef op zondag 4 november 2018 @ 20:56:
[...]
Beetje late reactie. Heb het laten repareren toen mijn scherm kapot was (ursel in "[Nokia 8] Ervaringen & Discussie")
Sinsdien zit die weer netjes vast. Daarvoor inderdaad stof eruit pielen, maar dat hielp maar een beetje.
De helpdesk van Nokia valt wel door de mand.
Via de Nederlands talige site van NOKIA kan je vragen stellen. Da's handig. Als je dat doet krijg je een reactie in het Engels met de vraag of je de vraag in het Engels wil stellen. Da's niet handig.
Na 5 mailtjes heen en weer met 3 verschillende 'techneuten' wordt bij hen ook duidelijk dat het niet aan de voeding ligt maar aan de verbinding en dat ik maar terug moet gaan naar de leverancier.
Dat is prima, maar de volgende dag begint er weer een of andere techneut te miepen dat ik toch vooral eerst eens een andere voeding moet proberen. Wat een niveau zeg.
Ik heb vriendelijk gevraagd of hij eerst even de voorgaande mail wil doorlezen voordat hij met voorstellen komt. Daarna bleef het stil.
Niet sterk van NOKIA.
Mocht je nou geen compressor bij de hand hebben, dan is een ouderwetse tandenstoker een prima optie om stof weg te peuteren uit de usb poort.
5 mm eraf, even in de lengte splijten en uiterste puntje 2 mm eraf.
Wala, 2 'eco friendly' top tools en geen kans op beschadiging.
5 mm eraf, even in de lengte splijten en uiterste puntje 2 mm eraf.
Wala, 2 'eco friendly' top tools en geen kans op beschadiging.
[ Voor 3% gewijzigd door Baserk op 09-11-2018 08:56 ]
Romanes eunt domus | AITMOAFU
In een ander topic heeft iemand manden terug een probleem gemeld met de dual sim, namelijk dat je na het in gebruik nemen de instelling met betrekking tot de standaard simkaart voor bellen niet meer kunt wijzigen. Daar kwamen bijna geen reacties op, alleen de tip om opnieuw te installeren. Dat heeft de TS uitgeprobeerd, en het werkte niet.
Nu wil ik zelf de standaardinstelling wijzigen van "altijd vragen" naar standaard bellen met 1 van beide simkaarten, maar dit lukt niet. Ik krijg keurig een keuzescherm met radiobuttons, maar bij het kiezen van één van de andere opties verdwijnt het scherm en blijft de keuze ongewijzigd.
Is er wellicht hier een ervaringsdeskundige?
PS Ik snap nog steeds niet waarom iedereen zo graag android heeft als besturingssysteem, dit soort gedoe had ik nooit met windows. Ik zoek me voor alles een slag in de rondte en de logica van de instellingen ontgaat me volledig.
Nu wil ik zelf de standaardinstelling wijzigen van "altijd vragen" naar standaard bellen met 1 van beide simkaarten, maar dit lukt niet. Ik krijg keurig een keuzescherm met radiobuttons, maar bij het kiezen van één van de andere opties verdwijnt het scherm en blijft de keuze ongewijzigd.
PS Ik snap nog steeds niet waarom iedereen zo graag android heeft als besturingssysteem, dit soort gedoe had ik nooit met windows. Ik zoek me voor alles een slag in de rondte en de logica van de instellingen ontgaat me volledig.
Je bent niet de enige die last heeftandreas2005 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:40:
Het antwoord: groot apps aanbod + lage mobielprijzen = marktleiding
Vorige week naar de Mediamarkt gebracht en ik heb hem onderhand ook alweer gerepareerd terug. Geen moeilijk gedoe, geen kosten, alleen de baliepuber moest nog aan een collega vragen of je hier nog iets anders mee kon dan opsturen. Verrassend goede service moet ik zeggen.NNF schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 09:32:
Als je geen zin hebt in de MediaMarkt/Dynafix: je kunt 'm ook gewoon opsturen naar Nokia. Reparatie aanmelden via deze link en klaar ben je, ze (DHL) komen 'm zelfs ophalen bij je thuis of op het werk. Ik heb het nu helaas al drie keer moeten doen, en het werkt primaMet een beetje geluk heb je je toestel na een kleine week weer gerepareerd terug.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Die originele post heb ik nooit gezien (heb m'n 8 pas 2 weken), maar ik had hetzelfde issue. Klantenservice had ook alleen een halfbakken oplossing, maar het is me gelukt:andreas2005 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:40:
In een ander topic heeft iemand manden terug een probleem gemeld met de dual sim, namelijk dat je na het in gebruik nemen de instelling met betrekking tot de standaard simkaart voor bellen niet meer kunt wijzigen. Daar kwamen bijna geen reacties op, alleen de tip om opnieuw te installeren. Dat heeft de TS uitgeprobeerd, en het werkte niet.
- ga naar de dialer - - > instellingen - - > gespreksaccounts - - > "bellen met" is de bovenste optie.
Bij mij werkte dat wél probleemloos, hopelijk voor jou en anderen ook.
Ik heb trouwens mijn Mofi-cover binnen. Voelt lekker stroef, knoppen prima te bedienen en het blauwe kleurtje vind ik ook prima. Waar zijn alleen die gaatjes rechtsonder voor
Top! Het werkt!Stalensnuitje schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 21:02:
[...]
Die originele post heb ik nooit gezien (heb m'n 8 pas 2 weken), maar ik had hetzelfde issue. Klantenservice had ook alleen een halfbakken oplossing, maar het is me gelukt:
- ga naar de dialer - - > instellingen - - > gespreksaccounts - - > "bellen met" is de bovenste optie.
Bij mij werkte dat wél probleemloos, hopelijk voor jou en anderen ook.
Wel vreemd dat het niet kan via het gewone instellingenmenu, maar wel via de dialer

Nog niemand met de Pie update...? Zou deze maand beschikbaar worden voor de Nokia 8.. 🙄
De maand is maar net begonnen 🙄
Hier hebben we V&A voor
Hier hebben we V&A voor
[ Voor 130% gewijzigd door PaT op 12-11-2018 20:55 ]
Nog best lang geduurd eigenlijk. Ik vroeg me al minstens 5 dagen af wanneer die vraag zou komen.
Edit:
Ik zie het al helemaal voor me. Van die figuren die vanaf 1 november zowat 24/7 om de 10 minuten even "Controleren op update" aantikken.
Edit:
Ik zie het al helemaal voor me. Van die figuren die vanaf 1 november zowat 24/7 om de 10 minuten even "Controleren op update" aantikken.
[ Voor 44% gewijzigd door Frappuccino op 11-11-2018 11:50 ]
Ik zie dat deze telefoon bij eglobalcentral.nl te bestellen is voor rond de €200,-. Heeft er iemand ervaring met welk type zij uitleveren? Dat staat er namelijk niet bij
Haha zo erg is het hier niet, maar de Pie update wordt in andere landen al uitgerold. En natuurlijk is uitrol in november een ruim begrip, maar normaal heeft Nokia in de tweede week van de maand wel updates steeds beschikbaar, dus vandaar ook mijn vraag of iemand hem al binnen had, aangezien hier ook wat Belgen en mensen uit andere landen zitten.Frappuccino schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 22:06:
Nog best lang geduurd eigenlijk. Ik vroeg me al minstens 5 dagen af wanneer die vraag zou komen.
Edit:
Nokia 6.1 Plus Pie update was beloofd om uitgerold te worden in oktober. Dat gebeurde ook, op de laatste dag.
https://twitter.com/sarvikas/status/1057258403842580481
Nog negentien dagen.
https://twitter.com/sarvikas/status/1057258403842580481
Nog negentien dagen.
[Nokia 8] Levertijd & Prijzenmeintje schreef op zondag 11 november 2018 @ 14:39:
Ik zie dat deze telefoon bij eglobalcentral.nl te bestellen is voor rond de €200,-. Heeft er iemand ervaring met welk type zij uitleveren? Dat staat er namelijk niet bij
Testing, one, two ...
Heb je ook een bron hiervoor? Ik houd namelijk o.a. /r/Nokia in de gaten, maar heb nog geen woord gelezen over een uitrol van Pie voor de Nokia 8 in andere landen.Magure schreef op zondag 11 november 2018 @ 16:33:
[...]
Haha zo erg is het hier niet, maar de Pie update wordt in andere landen al uitgerold.
De nokia 6.1 (plus) kreeg de update ook pas op de allerlaatste dag van oktober (zoals Pred ook aangeeft). Er zijn zelfs landen waar dit begin november pas gebeurde, later als aangegeven door Nokia dus. Ik ga er vanuit dat dit komt omdat ze het gefaseerd uitrollen. Heel erg vind ik het in ieder geval niet, ik heb liever dat ze er wat langer over doen en dan in een keer goed als gehaast en fouten. Hopelijk hebben ze daarin geleerd bij de camera applicatie.Magure schreef op zondag 11 november 2018 @ 16:33:
[...]
En natuurlijk is uitrol in november een ruim begrip, maar normaal heeft Nokia in de tweede week van de maand wel updates steeds beschikbaar, dus vandaar ook mijn vraag of iemand hem al binnen had, aangezien hier ook wat Belgen en mensen uit andere landen zitten.
[ Voor 0% gewijzigd door init op 11-11-2018 18:02 . Reden: Typo ]
November patch is beschikbaar via OTA.
61.8MB groot
61.8MB groot
[ Voor 15% gewijzigd door IkWilbert op 13-11-2018 10:33 ]
I intend to live forever. So far, so good.
Ja, kreeg net ook de melding. Dacht even dat 't Pie wasIkWilbert schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 10:32:
November patch is beschikbaar via OTA.
61.8MB groot
Ik meende gelezen te hebben, in een eerdere discussie hier, dat de uitrol al eerder in andere landen zou zijn, ben hiervan uitgegaan dat dit het geval ook was, maar wat jij aangeeft zou best waar kunnen zijn dat alle landen in november uit gerold wordt. Wat betreft dat het gefaseerd uitgerold wordt ben ik met ik je eens, maar mag toch hopen dat in de beta versie de meeste problemen zoals oa de camera nu eindelijk eens op gelost is... Maar we zullen het zien zodra hij beschikbaar wordt.init schreef op zondag 11 november 2018 @ 18:00:
[...]
Heb je ook een bron hiervoor? Ik houd namelijk o.a. /r/Nokia in de gaten, maar heb nog geen woord gelezen over een uitrol van Pie voor de Nokia 8 in andere landen.
[...]
De nokia 6.1 (plus) kreeg de update ook pas op de allerlaatste dag van oktober (zoals Pred ook aangeeft). Er zijn zelfs landen waar dit begin november pas gebeurde, later als aangegeven door Nokia dus. Ik ga er vanuit dat dit komt omdat ze het gefaseerd uitrollen. Heel erg vind ik het in ieder geval niet, ik heb liever dat ze er wat langer over doen en dan in een keer goed als gehaast en fouten. Hopelijk hebben ze daarin geleerd bij de camera applicatie.
Ik hoopte ook dat er binnenkort een beta versie uit zou komen. Na wat Googelen kwam ik er helaas achter dat we die waarschijnlijk niet gaan krijgen: https://forum.xda-develop...t/android-9-beta-t3826410Magure schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 21:48:
[...]
Wat betreft dat het gefaseerd uitgerold wordt ben ik met ik je eens, maar mag toch hopen dat in de beta versie de meeste problemen zoals oa de camera nu eindelijk eens op gelost is... Maar we zullen het zien zodra hij beschikbaar wordt.
Vind dat persoonlijk wel jammer. Hopelijk is de final versie in een keer een goed functionerende..The Nokia 8 is not in the Android Beta programme as it's not compliant with project treble and is not an Android One phone.
However; it's OS is as near as dammit standard Android which should make it easy for HMD/Nokia to bring it Android P quickly, and they've confirmed the phone will receive the update. The main hurdle is the lack of onscreen navigation buttons which play a large part in the UI change, as well as how the data partitions work for the OS. HMD/Nokia have said that they will still bring it Android P in spite of this though.
Vanwege alle gedoe met camera en de pie update die steeds vooruit geschoven wordt, ben ik omgeslagen naar een Huawei mate 20 pro. Een fors verschil qua camera. Ik moet bonnen voor werk fotograferen voor declaraties. Die worden met automatische tekstherkenning verwerkt. Op de Nokia vaak moeizame door de lage kwaliteit van d de foto's. Nu zijn de beelden zo goed dat de herkenning sneller en beter is.
Ja, zou ik ook doen. Als ik 3x zoveel geld voor een privemobiel hadRamon 73 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 00:03:
Vanwege alle gedoe met camera en de pie update die steeds vooruit geschoven wordt, ben ik omgeslagen naar een Huawei mate 20 pro. Een fors verschil qua camera. Ik moet bonnen voor werk fotograferen voor declaraties. Die worden met automatische tekstherkenning verwerkt. Op de Nokia vaak moeizame door de lage kwaliteit van d de foto's. Nu zijn de beelden zo goed dat de herkenning sneller en beter is.
Inmiddels op de Nokia 8 én de 8 Sirocco de november update binnen, wat dat betreft houdt Nokia echt netjes woord met de maandelijkse updates. Nu nog even wachten op Pie, naar verwachting eind deze maand...
Overigens is het vergelijken van de camera in de '20 lijn' van Huawei met die van de Nokia niet helemaal een eerlijk vergelijk... die geven momenteel vrijwel alle toestellen om de oren wat betreft de kwaliteit van de camera. Dat maakt ook niet dat de Nokia foto's van 'lage kwaliteit' maakt, zeker niet in zoverre dat OCR daardoor niet goed zou werken... bij mij werkt het icm Office Lens prima, geen klachten over.
Tja, is een nieuwe Android versie echt zo belangrijk dat je daar een nieuwe (veel duurdere) telefoon voor koopt? Een telefoon die vervolgens geen stock Android draait en aanpassingen doet die zeker niet altijd een verbetering zijn... moet iedereen voor zichzelf weten maar mijn inziens is het niet helemaal logisch.Ramon 73 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 00:03:
Overigens is het vergelijken van de camera in de '20 lijn' van Huawei met die van de Nokia niet helemaal een eerlijk vergelijk... die geven momenteel vrijwel alle toestellen om de oren wat betreft de kwaliteit van de camera. Dat maakt ook niet dat de Nokia foto's van 'lage kwaliteit' maakt, zeker niet in zoverre dat OCR daardoor niet goed zou werken... bij mij werkt het icm Office Lens prima, geen klachten over.
Ik vraag me eigenlijk af wat dat er voor een declaratietool gebruikt wordt dat de bonnen van zulke goede kwaliteit moeten zijn.
Bij mij op het werk vul je online je declaratieforumulier in, zijn er bonnen, dan scan je die in en plak je ze aan je formulier. Als de bonnen leesbaar zijn is het goed. Dat lukt zelfs met een Nokia C1 als het moet.
De bonnen hoeven toch niet van dusdanige kwaliteit te zijn dat je ze pixelscherp op A0 kan printen?
En OCR voor bonnen snap ik ook niet. Er is geen een bedrijf waarbij de bon hetzelfde is opgebouwd dus declaraties nagenoeg volledig automatiseren is ook een uitdaging.
Maar ik ben het met mijn voorganger eens, moet iedereen voor zich weten.
Edit:
Ik vind overigens dat de camera van de Nokia 8 toch met regelmaat slechter wordt weggezet dan dat ie werkelijk is.
Bij mij op het werk vul je online je declaratieforumulier in, zijn er bonnen, dan scan je die in en plak je ze aan je formulier. Als de bonnen leesbaar zijn is het goed. Dat lukt zelfs met een Nokia C1 als het moet.
De bonnen hoeven toch niet van dusdanige kwaliteit te zijn dat je ze pixelscherp op A0 kan printen?
En OCR voor bonnen snap ik ook niet. Er is geen een bedrijf waarbij de bon hetzelfde is opgebouwd dus declaraties nagenoeg volledig automatiseren is ook een uitdaging.
Edit:
Ik vind overigens dat de camera van de Nokia 8 toch met regelmaat slechter wordt weggezet dan dat ie werkelijk is.
[ Voor 8% gewijzigd door Frappuccino op 14-11-2018 17:53 ]
Ik heb met de Nokia camera al vanaf het begin het probleem dat er geen focus gevonden wordt zodra de app start en het onderwerp dichtbij is (<30cm). Dan moet ik even op oneindig focussen en daarna lukt het wel goed. Ook met de pixel port is ditzelfde fenomeen aanwezig. Factory reset en reparatie onder garantie heeft het niet opgelost.MicGlou schreef op woensdag 14 november 2018 @ 15:16:
Het werkt wel, als ik er moeite voor doen. Net met foto's van bonnetjes wil ik niet teveel tijd vermoeien.
Wij gebruiken Klippa, een tool voor kleine bedrijven. Ocr draait op hun servers en met de Nokia had ik regelmatig mislukte invoer of fouten waardoor datums of bedragen niet klopten.Frappuccino schreef op woensdag 14 november 2018 @ 17:49:
Ik vraag me eigenlijk af wat dat er voor een declaratietool gebruikt wordt dat de bonnen van zulke goede kwaliteit moeten zijn.
Edit:
Voor mij is het juist ideaal dat ocr goed werkt want ik hoef niks meer in te vullen van bonnen. Alleen even de klant en het opdracht kenmerk handmatig invoeren en dan is het al klaar.
[ Voor 7% gewijzigd door Ramon 73 op 15-11-2018 00:13 ]
Zoals ik al eerder schreef was mijn vorige telefoon een OPX, draaide op Lineage OS. Dankzij de root had ik daar (o.a.) MoaAB op draaien. Nu ik dat op mijn 8 niet heb, kom ik er pas achter wat een belachelijke hoeveelheid reclame overal nog in zit 
Nu kan de bootloader van de 8 sinds een tijdje unlocked worden, zijn er hier ook Tweakers die dat gedaan hebben?
Gezien het feit dat alle data gewist wordt leek het me een goed idee om nog ff te wachten op de Pie update, dan kan ik daar blanco mee beginnen

Nu kan de bootloader van de 8 sinds een tijdje unlocked worden, zijn er hier ook Tweakers die dat gedaan hebben?
Gezien het feit dat alle data gewist wordt leek het me een goed idee om nog ff te wachten op de Pie update, dan kan ik daar blanco mee beginnen
Ik zou er pas mee beginnen als er echt geen officiële updates meer komen, anders loop je het risico dat dat niet meer goed gaat.Stalensnuitje schreef op woensdag 21 november 2018 @ 16:00:
Zoals ik al eerder schreef was mijn vorige telefoon een OPX, draaide op Lineage OS. Dankzij de root had ik daar (o.a.) MoaAB op draaien. Nu ik dat op mijn 8 niet heb, kom ik er pas achter wat een belachelijke hoeveelheid reclame overal nog in zit
Als je enkel adblocker functionaliteit zoekt, zou ik je aanraden om blokada te gebruiken. Werkt perfect in elke app. Download 'm buiten de play store om.
@Verwijderd ligt natuurlijk aan de apps die je gebruikt, apps gewoon kopen of ad vrije versies zoeken, zelf zie ik nooit reclame, anders is de app zo foetsie als er geen mogelijkheid is om een in app purchase of wat ook te doen.
XBL gamertag StayingPow3r
Dit. Gratis bestaat niet => veel reclame of verzamelen en door verkopen van je data.Mr. Freeze schreef op donderdag 22 november 2018 @ 13:12:
@Verwijderd ligt natuurlijk aan de apps die je gebruikt, apps gewoon kopen of ad vrije versies zoeken, zelf zie ik nooit reclame, anders is de app zo foetsie als er geen mogelijkheid is om een in app purchase of wat ook te doen.
Alternatieve oplossing: Pi-Hole installeren in je thuis netwerk (adblock in OpenWrt).
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Interne beta is gelekt: https://www.xda-developer...d-pie-closed-beta-update/
[ Voor 14% gewijzigd door init op 28-11-2018 10:50 ]
Interessant! Echter, iemand maakt wel een (waarschijnlijk) terechte opmerking:
Wel meldt een user dat Miracast nu beschikbaar is.On a side note - Pie requiring December security patches means HMD will miss "by end of November" deadline.
Kan je uitleggen waarom dit zo is? Moet je altijd de laatste security patch hebben om een OS upgrade te kunnen installeren oid? Zo ja, de december update komt toch pas in december uit? Als HMD Pie in december uitbrengt zijn ze hier dus vooraan lijkt me.Stalensnuitje schreef op donderdag 29 november 2018 @ 11:50:
Interessant! Echter, iemand maakt wel een (waarschijnlijk) terechte opmerking:
[...]
Wel meldt een user dat Miracast nu beschikbaar is.
Er staat dat voor PIE, dus deze specifieke upgrade, de December security patch (wederom specifiek) moet hebben. Deze zal in december verschijnen, dan zal HMD niet in november een update naar PIE (kunnen) uitrollen...init schreef op donderdag 29 november 2018 @ 13:43:
[...]
Kan je uitleggen waarom dit zo is? Moet je altijd de laatste security patch hebben om een OS upgrade te kunnen installeren oid? Zo ja, de december update komt toch pas in december uit? Als HMD Pie in december uitbrengt zijn ze hier dus vooraan lijkt me.
https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff
Waarom kan bijv. de 7 plus of de 6.1 al wel pie hebben dan? Ik begrijp hierdoor de gestelde eis (december security update) niet echt.Spiff schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:45:
[...]
Er staat dat voor PIE, dus deze specifieke upgrade, de December security patch (wederom specifiek) moet hebben. Deze zal in december verschijnen, dan zal HMD niet in november een update naar PIE (kunnen) uitrollen...
Dat weet ik niet. Mogelijk dat dit te maken heeft met een specifiekepatch voor bepaalde hardware die niet in de 7+ of 6.1 zit.init schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:52:
[...]
Waarom kan bijv. de 7 plus of de 6.1 al wel pie hebben dan? Ik begrijp hierdoor de gestelde eis (december security update) niet echt.
Feit is dat eis gesteld wordt en dat dus effect heeft op de planning. Helaas.
https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff
Dat is geen generieke eis, maar specifiek voor deze interne beta op de 8, zoals spiff ook al meldt. Dit staat op XDA:init schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:52:
[...]
Waarom kan bijv. de 7 plus of de 6.1 al wel pie hebben dan? Ik begrijp hierdoor de gestelde eis (december security update) niet echt.
Thanks to our friend @hikari_calyx, who provided Internal OTA Update zip package to Android Pie for Nokia 8, we can test it before Nokia release it. The link contains two zips
1) December patch for Oreo for Nokia 8
2) Update to Pie for Nokia 8
Via twitter:
Juho Sarvikas
Geverifieerd account @sarvikas
We have been burning the midnight oil to get your Nokia 8 on Android Pie. Unfortunately we still have few issues to address and need a couple of more days to make it perfect. Thank you for your patience
Juho Sarvikas
We have been burning the midnight oil to get your Nokia 8 on Android Pie. Unfortunately we still have few issues to address and need a couple of more days to make it perfect. Thank you for your patience
Ik heb geen NL-alert melding gehad, ondanks dat ik op beide simkaarten noodmeldingen aan had staan.
Ben ik de enige met dit probleem?
Geen idee, ik heb nergens aan gezeten qua settings, maar ik heb 'm op allebei m'n SIMs (Tele2 + Vodafone) gekregen.Videopac schreef op maandag 3 december 2018 @ 13:04:
Ik heb geen NL-alert melding gehad, ondanks dat ik op beide simkaarten noodmeldingen aan had staan.
[ Voor 2% gewijzigd door Stalensnuitje op 03-12-2018 14:16 . Reden: providers toegevoegd ]
Ik kreeg hem wel (tmobile)Videopac schreef op maandag 3 december 2018 @ 13:04:
Ontvangen op 1 van de twee sims.Videopac schreef op maandag 3 december 2018 @ 13:04:
Zojuist heeft Juho Sarvikas in een reactie op iemand getweet dat we nog een paar dagen extra geduld moeten hebben.IkWilbert schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:34:
Via twitter:
Juho Sarvikas
Ik vind het helemaal niet erg om nog een paar dagen te wachten. Ik heb liever dat alles goed werkt.
Juho Sarvikas houdt ons goed op de hoogte, ik denk dat ik het daardoor ook beter accepteer.
Sommige reacties op Twitter slaan trouwens nergens op.
Juho Sarvikas houdt ons goed op de hoogte, ik denk dat ik het daardoor ook beter accepteer.
Je zou eens op het Nokia forum moeten kijken...Pred schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:09:
Ik vind het helemaal niet erg om nog een paar dagen te wachten. Ik heb liever dat alles goed werkt.

Dit. Als je besluit te communiceren dat je een release datum niet gaat halen, kun je beter gelijk nog even de tijd nemen om ook die allerlaatste plooitjes glad te strijken. Ik had op een week of 2 extra gerekend.Pred schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:09:
De pie update zou al klaar zijn. Er gaan geruchten dat Nokia met opzet de update uitstelt tot na de feestdagen om verkoop van Nokia 8.1 te stimuleren. Juho Sarvikas ontkent dit, maar de bron meldt juist dat hij dit beweerd zou hebben.
https://mobile.twitter.co...tatus/1071267955172827137
Tja, makkelijk stellen natuurlijk. En net zo makkelijk verdedigen, is gewoon een welles-nietes spelletje.Pred schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 16:31:
De pie update zou al klaar zijn. Er gaan geruchten dat Nokia met opzet de update uitstelt tot na de feestdagen om verkoop van Nokia 8.1 te stimuleren. Juho Sarvikas ontkent dit, maar de bron meldt juist dat hij dit beweerd zou hebben.
Ik zou alleen niet weten wie de keuze tussen een gloednieuwe, grote midrange en een relatief compacte "last year flagship" af laat hangen van de OS-versie die er op dit moment (nog) op draait? Ik niet iig.
Hallo,
Ik heb een vraagje mbt de google foto app op mijn nokia 8.
Als ik naar de app ga, naar albums, dan krijg ik horizontaal een rij met apparaatmappen. Maar na verloop van tijd staan er zoveel foto's, dat ik ze verwijder. Op zich geen nood, alles gaat naar onedrive, maar daar komt alles op 1 enorme grote hoop. Er worden geen losse mappen gemaakt (kan dit wel??)
Ik heb dus enkele albums gemaakt op mijn telefoon, zodat ik eea wel makkelijk kan gebruiken en terugvinden en niet mega moet zoeken in one drive.
Alleen, ik krijg die albums niet geupload naar onedrive.
Ik heb een vraagje mbt de google foto app op mijn nokia 8.
Als ik naar de app ga, naar albums, dan krijg ik horizontaal een rij met apparaatmappen. Maar na verloop van tijd staan er zoveel foto's, dat ik ze verwijder. Op zich geen nood, alles gaat naar onedrive, maar daar komt alles op 1 enorme grote hoop. Er worden geen losse mappen gemaakt (kan dit wel??)
Ik heb dus enkele albums gemaakt op mijn telefoon, zodat ik eea wel makkelijk kan gebruiken en terugvinden en niet mega moet zoeken in one drive.
Alleen, ik krijg die albums niet geupload naar onedrive.
Android PIE update:
Juho Sarvikas
Thank you for your patience. Since you had to wait a bit longer than expected for Android 9 on your Nokia 8, we decided to make an immediate Beta Labs release. Please join us in finalizing the commercial release – your feedback is extremely valuable 🍰
https://www.nokia.com/phones/betalabs
Juho Sarvikas
Thank you for your patience. Since you had to wait a bit longer than expected for Android 9 on your Nokia 8, we decided to make an immediate Beta Labs release. Please join us in finalizing the commercial release – your feedback is extremely valuable 🍰
I'm in! Maar dat betekent misschien wel dat de final release nog weer iets langer zal duren...IkWilbert schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 14:03:
Android PIE update:
Juho Sarvikas

Ga daar maar van uit jaStalensnuitje schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 14:47:
[...]
I'm in! Maar dat betekent misschien wel dat de final release nog weer iets langer zal duren...
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van de Nokia 8, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen, winkels en levertijden: [Nokia 8] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Nokia 8] Het grote Accessoires topic
- Nokia 8 Sirocco: [Nokia 8 Sirocco] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van de Nokia 8, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen, winkels en levertijden: [Nokia 8] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Nokia 8] Het grote Accessoires topic
- Nokia 8 Sirocco: [Nokia 8 Sirocco] Ervaringen & Discussie