Ik heb Real Football Manager 'gespeeld'. Maar het stond me allemaal niet echt aan. De batterij was deels de reden. Ik heb vroeger manager zone online gespeeld, had gehoopt dat het wat in diens beurt kwam. Misschien is dat wel zo na wat wenning, maar toch...
Dat gevoel ken ik wel.. was altijd redelijk actief met Hattrick en deze versies komen daar toch niet echt bij in de buurt maar lijken me wel leuk tijdverdrijf (is niet de bedoeling om er echt bakken met tijd in te gaan steken)maarte997 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 12:06:
Ik heb Real Football Manager 'gespeeld'. Maar het stond me allemaal niet echt aan. De batterij was deels de reden. Ik heb vroeger manager zone online gespeeld, had gehoopt dat het wat in diens beurt kwam. Misschien is dat wel zo na wat wenning, maar toch...
Goed, zal nog eens overwegen en wellicht blijven uitproberen
Hallo,
Ik heb sinds gisteren een probleem met het glimp scherm. Gisteren voormiddag werkte alles nog naar behoren. in de namiddag een reset naar fabrieksinstellingen moeten uitvoeren en een tempered glass aangebracht en sindsdien werkt het glimp scherm niet meer net als de dubbel tik om hem uit slaapstand te halen. Deze ochtend ook gemerkt dat toen de wekker op de 950 afging ik eerst mijn scherm moest aanzetten alvorens ik de wekker kon uitzetten. Ik heb volgende build staan: 10.0.14393.321...
Iemand een oplossing?
Alvast bedankt!
Ik heb sinds gisteren een probleem met het glimp scherm. Gisteren voormiddag werkte alles nog naar behoren. in de namiddag een reset naar fabrieksinstellingen moeten uitvoeren en een tempered glass aangebracht en sindsdien werkt het glimp scherm niet meer net als de dubbel tik om hem uit slaapstand te halen. Deze ochtend ook gemerkt dat toen de wekker op de 950 afging ik eerst mijn scherm moest aanzetten alvorens ik de wekker kon uitzetten. Ik heb volgende build staan: 10.0.14393.321...
Iemand een oplossing?
Alvast bedankt!
Welke screenprotector gebruik je? Zit die voor de proximity-sensor (rechtsbovenin het toestel)? Zo ja, dan zit daar je probleem. Je proximity sensor detecteert de screenprotector en zet het scherm uit.Merellecht schreef op maandag 07 november 2016 @ 08:46:
Hallo,
Iemand een oplossing?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt, Esumontere, voor het antwoord.Esumontere schreef op maandag 07 november 2016 @ 09:13:
[...]
Welke screenprotector gebruik je? Zit die voor de proximity-sensor (rechtsbovenin het toestel)? Zo ja, dan zit daar je probleem. Je proximity sensor detecteert de screenprotector en zet het scherm uit.
Mijn screenprotector zit inderdaad voor de proximity sensor. Maar normaal zou deze toch door dit laagje glas moeten heenkijken? Hebben anderen dit ook of hebben jullie een tempered glass protector dat een uitsparing heeft ter hoogte van de proximity sensor?
Kunnen jullie er mij anders één aanraden?
Bedankt!
Dit is al een tijdje mogelijk in Windows 10. Als de computer/tablet hardware miracast ondersteund kan Windows ook in receive modus gezet worden. Daarmee kan je dus van je laptop/tablet een miracast ontvanger maken.b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 23:26:
Lol, speaking of vaagheid...
[afbeelding]
Heb ik net bijna 200 euro uitgegeven aan een Continiuum HD-500 Dock en een Wireless Display Dock (omdat de eerste niet werkte op mijn tv, monitor en beamer) - blijkt dat mijn tablet opeens continiuum kan ontvangen... zonder dock (draadloos, of bedraad).
Ik heb nog een oude Dell Venue Pro tablet, 100 euro, toch al weer drie jaar op de markt.
Simpel ding, beetje Photoshoppen, Lightroom, on-road DSLR backup, Office 2016, dat soort werk; een iPad Pro voor de loser - zeg maar.
Kom ik opeens de app "Connect" tegen op de tablet... ik druk er op; searching for Miracast compatible devices.
Dus ik zet de L950 aan, start Continiuum op... maakt de telefoon direct draadloos, zonder dock[s], contact met de tablet en zie ik daar een full-blown desktop versie verschijnen.
Okay, de telefoon is 5" en de tablet 8", dus het is weinig effectief - maar het werkt, out of the box - zonder extra docks...
Enige nadeel is dat het scherm op de tablet niet fullscreen is; beetje 4:3 formaat.
Kan dat ook 16:9 worden, ofzo?
De Xbox One/nieuwe TV's kunnen dit ook en ik gebruik het regelmatig om zonder kabel mijn laptop beeld op de tv te krijgen.
What a fine day for Science! | Specs
Dat zou moeten ja, maar die dingen zijn niet altijd zo transparant als ze lijken. Je kunt bijvoorbeeld de Nillkin protector bestellen (https://nl.aliexpress.com...10-4b61-9abe-f0ed7c4d2a7f), die gebruik ik en die doet het perfect!Merellecht schreef op maandag 07 november 2016 @ 09:56:
[...]
Alvast bedankt, Esumontere, voor het antwoord.
Mijn screenprotector zit inderdaad voor de proximity sensor. Maar normaal zou deze toch door dit laagje glas moeten heenkijken? Hebben anderen dit ook of hebben jullie een tempered glass protector dat een uitsparing heeft ter hoogte van de proximity sensor?
Kunnen jullie er mij anders één aanraden?
Bedankt!
Of mogelijk heb je net op die plek een stofdeeltje gevangen achter het glas.
Beste Lumia 950 gebruikers,
Mijn Lumia 925 begint kuren te vertonen en ik ben op zoek naar een vervanging. De Lumia 950 leek mij een logische opvolger(Goed geprijsd!), maar ben een beetje huiverig i.v.m. de huidige situatie van MS en de nogal buggy reputatie van deze telefoon. Althans, bij de release. Ik dacht, ik vraag hier eens wat info.
Mijn vraag is eigenlijk heel simpel. Hoe is het toestel een jaar na de release? Ik lees heel veel negatieve reviews, maar deze komen uit de releaseperiode en zijn nu niet echt meer van toepassing.
Ik lees dat hier mensen aardig tevreden zijn, maar lees ook aardig wat rare problemen mbt crashes en stabiliteit. Het Windows platform is voor mij verder prima (Komende van een Lumia 925), het gaat mij puur over het toestel en de mate van stabiliteit.
Alvast bedankt
(Mocht ik verkeerd zitten of dit hier niet mogen vragen om wat voor reden dan ook, verwijder post dan maar...)
Mijn Lumia 925 begint kuren te vertonen en ik ben op zoek naar een vervanging. De Lumia 950 leek mij een logische opvolger(Goed geprijsd!), maar ben een beetje huiverig i.v.m. de huidige situatie van MS en de nogal buggy reputatie van deze telefoon. Althans, bij de release. Ik dacht, ik vraag hier eens wat info.
Mijn vraag is eigenlijk heel simpel. Hoe is het toestel een jaar na de release? Ik lees heel veel negatieve reviews, maar deze komen uit de releaseperiode en zijn nu niet echt meer van toepassing.
Ik lees dat hier mensen aardig tevreden zijn, maar lees ook aardig wat rare problemen mbt crashes en stabiliteit. Het Windows platform is voor mij verder prima (Komende van een Lumia 925), het gaat mij puur over het toestel en de mate van stabiliteit.
Alvast bedankt
(Mocht ik verkeerd zitten of dit hier niet mogen vragen om wat voor reden dan ook, verwijder post dan maar...)
Volgens mij zit je hier helemaal goed wat je vraag betreft en mijn antwoord op jouw vraag kan ik met één woord beantwoorden: PERFECT.Schmitzenbergh schreef op maandag 07 november 2016 @ 10:36:
Zitten wat foutjes in het OS maar dat heeft niks met de 950 te maken. En ach ja, dan lees ik zo'n Daniel R. over de HP 3x Elite. Ook alleen maar ophemelen om de veel te hoge prijs te rechtvaardigen, vind ik. De 950 geeft mij alles wat ik zoek voor een prima prijs..
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Sinds kort geen Lumia 950 meer, maar mis hem nog dagelijks. Prima toestel en retestabiel.Schmitzenbergh schreef op maandag 07 november 2016 @ 10:36:
Ik heb met stabiliteit geen problemen. Enkel whatsapp is bedroevend qua snelheid, maar ik gebruik vooral groupme en skype. Crashes heb ik nog niet meegemaakt, op vlak van software heb ik niet te klagen. Niet alles is altijd even duidelijk (hamburgermenu vs ...) en dat zou beter kunnen en moeten.[b][message=49031763,noline]
Ik heb (denk ik) nooit het beta gevoel gehad dat de 950 op het begin had. Ik heb mijn toestel sinds eind september. Maar je merkt toch nog dat Microsoft 'probeert'. Met de update van Skype kreeg ik bv. de vraag of ik van Skype de basis app wou maken i.p.v. Berichten. Ik heb bevestigd omdat ik hoopte dat het een soort iMessage ging worden. Bellen over 4G indien de andere persoon ook online is, berichten via Skype, indien niet online via sms. Echter... Dat is nog niet het geval. Skype is niet eens zo slim om alle contacten van dezelfde personen te groeperen zoals Berichten dat normaal doet, laat dus staan dat hij zelf nagaat of hij beter belt of skyped.
Met 'de huidige' reputatie van Microsoft heb ik leren leven. Ik had een Lumia 800 sinds release. Gehoopt op WP8 wat er uiteindelijk niet kwam. Maar dat toestel heeft het uiteindelijk wel 5 jaar uitgezongen (en doet dat nu eigenlijk nog steeds). Mits ik dit met mijn Lumia 800 kon, mag Microsoft van mij gerust zeggen dat ze er 'morgen' mee stoppen. Zolang mijn toestel het blijft doen is het oké.
Ik zie, gezien de huidige prijs, geen enkele reden om het toestel niet te kopen (als je geïnteresseerd bent).
Is GroupMe en Skype een beetje rap op een Lunia 950? Op mijn Lumia 925 + insiders preview is het echt niet vooruit te branden (of het crashed bij veel berichten)maarte997 schreef op maandag 07 november 2016 @ 14:47:
[...]
Ik heb met stabiliteit geen problemen. Enkel whatsapp is bedroevend qua snelheid, maar ik gebruik vooral groupme en skype.
GroupMe gebruik ik erg graag. Crashes heb ik nog niet gehad. Het enige wat me soms stoort is dat ik de emoji pakketten regelmatig moet opnieuw downloaden en dat GroupMe moeite heeft met het synchroniseren van contactpersonen op andere toestellen (iOS en WP8...). Ik heb daarvoor al contact gehad met de ontwikkelaars maar er is nog geen oplossing uitgekomen.
Skype oogt wat druk maar ik vind er mijn weg in (gebruik het pas 'actief' sinds afgelopen weekend). Het is een preview en dat merk je.
Met de snelheid van de 950 zit het op dat vlak dus wel oké. Enkel Whatsapp dus...
Skype oogt wat druk maar ik vind er mijn weg in (gebruik het pas 'actief' sinds afgelopen weekend). Het is een preview en dat merk je.
Met de snelheid van de 950 zit het op dat vlak dus wel oké. Enkel Whatsapp dus...
Groupme heb ik wel maar gebruik ik (helaas) niet. Skype werkt perfect op mijn 950. Nog geen crash gehad en gebruik het toch al jaren, zowel op mijn 930 destijds als nu op mijn 950. Ik heb wel dat wanneer ik op mijn PC een bericht heb gelezen, op mijn 950 in de Live Tile nog steeds een sterretje staat. Of andersom, ontvang ik een bericht op mijn 950 en lees dat, dan blijft er een sterretje op de PC. Zodra ik dan op de Live Tile tik verdwijnt het sterretje als Skype geopend wordt.Schmitzenbergh schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 08:56:
[...]
Is GroupMe en Skype een beetje rap op een Lunia 950? Op mijn Lumia 925 + insiders preview is het echt niet vooruit te branden (of het crashed bij veel berichten)
Maar ik heb veel problemen met notificaties van heel veel apps. Ik hoor niets als er een bericht binnenkomt bij Mail, niet bij Windows Central. Op mijn 950 werkt de Live Tile wel maar ik krijg geen notificatie.
Eigenlijk het enige wat werkt met notificaties is Skype, WhatsApp en Regenmeter, De rest is drama.
NB. en dat zul je net zien. Type ik dit bericht komt er zowaar een notificatie binnen van Windows Central. Voor het eerst weer in weken.
Ik heb het idee dat er qua software nogal wat mis gaat met Microsoft. Gisteren bijvoorbeeld tijden van bestaande afspraken aangepast op de PC. Ik had ingevoerd: van 19:30 tot 2:00 uur. Kijk ik op mijn telefoon in de agenda staat er: van 19:30 tot 6:45. Nou, zeg het maar...... waar slaat het op?
[ Voor 32% gewijzigd door GerCor op 08-11-2016 12:20 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Bedankt Heren,
Ik ga eens kijken of ik ergens een Lumia 950 kan vinden. Helaas zijn ze bij Microsoft uitverkocht. Kreeg je een displaydock bij zonder extra kosten, maar alleen de XL is er nog en die is net wat te groot.
Ik ga eens kijken of ik ergens een Lumia 950 kan vinden. Helaas zijn ze bij Microsoft uitverkocht. Kreeg je een displaydock bij zonder extra kosten, maar alleen de XL is er nog en die is net wat te groot.
Coolblue heeft geloof ik nog wat liggen.Schmitzenbergh schreef op woensdag 09 november 2016 @ 10:49:
Bedankt Heren,
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Amazon Duitsland heeft ze nog: https://www.amazon.de/s/r...eld-keywords=lumia+950+xlSchmitzenbergh schreef op woensdag 09 november 2016 @ 10:49:
Bedankt Heren,
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Ik heb ook contact gehad met microsoft en de 950 gaat niet komen. Wel konde ze mij vertellen dat er een opvolger ging komen. Echter gaven ze niet meer informatie dan dat.
Mijn gedeelde agenda werkt al zeker een maand niet meer op de 950XL. Items die ik invoer ziet mijn vrouw niet op haar agenda (ook een 950XL). Andersom echter wel.
Nu weet ik dat Microsoft deze functionaliteit tijdelijk had uitgeschakeld vanwege een update/werkzaamheden aan Outlook.com maar dit zou inmiddels toch wel weer moeten werken?
Nu weet ik dat Microsoft deze functionaliteit tijdelijk had uitgeschakeld vanwege een update/werkzaamheden aan Outlook.com maar dit zou inmiddels toch wel weer moeten werken?
En ik had gelezen dat het ligt aan het feit dat Microsoft druk bezig is alles naar de nieuwe Outlook.com over te zetten en dat het nog wel maanden kan duren.BadWampa schreef op woensdag 09 november 2016 @ 17:08:
Mijn gedeelde agenda werkt al zeker een maand niet meer op de 950XL. Items die ik invoer ziet mijn vrouw niet op haar agenda (ook een 950XL). Andersom echter wel.
Mijn vrouw heeft ook problemen gehad met de Outlook.com update. Zij kon tot voor kort aanpassingen maken in een gedeelde agenda, nu niet meer. Hoe het probleem precies zat, weet ik niet.
Wel één opmerking die ik ervaar: de camera durft soms vastlopen. Klikken op het vergrendelscherm, via de cameratoets of gewoon een foto maken geeft soms een freeze. Dat hoop ik dat er wel nog uitgaat.
Wel één opmerking die ik ervaar: de camera durft soms vastlopen. Klikken op het vergrendelscherm, via de cameratoets of gewoon een foto maken geeft soms een freeze. Dat hoop ik dat er wel nog uitgaat.
'Beperkt toegang tot gedeelde agenda’s gedurende de upgrade van Outlook.com [Geen actie vereist]'maarte997 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 21:27:
Mijn vrouw heeft ook problemen gehad met de Outlook.com update. Zij kon tot voor kort aanpassingen maken in een gedeelde agenda, nu niet meer. Hoe het probleem precies zat, weet ik niet.
'Tijdens de laatste migratiestappen, worden gedeelde agenda's mogelijk in de modus 'alleen-lezen' gezet. Daarnaast worden meldingen bij het maken, bewerken of verwijderen van nieuwe evenementen mogelijk ook uitgeschakeld. Alle overige e-mail- en agendafuncties in Outlook.com blijven gewoon werken en u blijft altijd toegang tot uw e-mail houden.'
'We bieden u onze excuses aan voor het ongemak dat u tijdelijk ondervindt...'
Maar goed, dat is een Outlook.com iets. heeft niks met deze topic te maken.
[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 09-11-2016 21:49 ]
Nog maanden?? Hmmm das geen fijn nieuws, vond 't juist zo handig.GerCor schreef op woensdag 09 november 2016 @ 20:19:
[...]
En ik had gelezen dat het ligt aan het feit dat Microsoft druk bezig is alles naar de nieuwe Outlook.com over te zetten en dat het nog wel maanden kan duren.
Ik heb de update van gister nog niet geïnstalleerd op mijn telefoon. bij mij werkt de agenda synchronisatie tussen laptop en telefoon(950) nog prima (zo ongeveer direkt zichtbaar) .
Op de laptop heb ik de update wel al geïnstalleerd. Aangezien de agenda synchronisatie voor mij best belangrijk is wacht ik nog heel even met de telefoon update. Misschien komt er nog een bugfix of zo
edit : dit is niet een agenda die gedeeld wordt met anderen of zo,alleen met mijzelf
Op de laptop heb ik de update wel al geïnstalleerd. Aangezien de agenda synchronisatie voor mij best belangrijk is wacht ik nog heel even met de telefoon update. Misschien komt er nog een bugfix of zo
edit : dit is niet een agenda die gedeeld wordt met anderen of zo,alleen met mijzelf
[ Voor 10% gewijzigd door Indoubt op 10-11-2016 10:33 ]
Ik heb op beide de update: PC en 950. Net een afspraak veranderd van 15:00 tot 22:00 in 12:00 tot 19:00 op de PC en zag het ook vrijwel direct veranderen op mijn 950.Indoubt schreef op donderdag 10 november 2016 @ 10:31:
Ik heb de update van gister nog niet geïnstalleerd op mijn telefoon. bij mij werkt de agenda synchronisatie tussen laptop en telefoon(950) nog prima (zo ongeveer direkt zichtbaar) .
Kijk net naar batterijgenbruik per app op mijn Lumia 950, blijkt 53% gebruikt te zijn door "Start", wat is dat "start"? Nog nooit gezien daar. Heb geen app die zo heet.
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
Dat is je startschermkruila schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 16:40:
Kijk net naar batterijgenbruik per app op mijn Lumia 950, blijkt 53% gebruikt te zijn door "Start", wat is dat "start"? Nog nooit gezien daar. Heb geen app die zo heet.
Dat is ook het eerste waar ik aan dacht, alleen heeft dat startscherm bijna niet (5 minuten) "aan" gestaan, heb de telefoon bijna niet gebruikt, en dus gaat ie automatisch na 3 minuten op zwart. Dus?
Ah en van die 10 min dat je het scherm unlocked had was 5min dus je start scherm...
5 minuten gebruikt en 29 procent van batterij verbruikt, rare zaak. Vermoed dat het glimpscherm een beetje disfunctioneert, springt automatisch aan terwijl de telefoon gewoon naast me op tafel ligt en niet gebruikt wordt.Caelorum schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 19:44:
Ah en van die 10 min dat je het scherm unlocked had was 5min dus je start scherm...
De percentages die je ziet zijn bij actief gebruik. Dus als je de telefoon 12 uur aan hebt en maar 10min daarvan actief en 5min daarvan is op het startscherm dan zie je dus 50% bij start staan.kruila schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 20:59:
[...]
5 minuten gebruikt en 29 procent van batterij verbruikt, rare zaak. Vermoed dat het glimpscherm een beetje disfunctioneert, springt automatisch aan terwijl de telefoon gewoon naast me op tafel ligt en niet gebruikt wordt.
Die 29% (71% over) is wat de batterij rapporteert over bijv. de hele 12 uur. Dus het ligt een beetje aan hoeveel je de telefoon actief hebt gehad en hoe lang het toestel al aanstaat of 29% veel of weinig is.
Ik zit overigens op mijn L950XL op 33% verbruikt in 14 uur. Daarbij 34% metrotube, 29% edge. Ik heb in die 14 uur ongeveer ~30min de telefoon actief gehad (== unlocked) en daarvan pakweg 20min in metrotube (Edge is nogal een power drain zeg maar). Locked heb ik echter zo'n 8 uur muziek geluisterd. Al met al niet slecht vind ik zelf.
[ Voor 18% gewijzigd door Caelorum op 11-11-2016 21:09 ]
Als mijn telefoon om 18:00 uur van de lader komt met 100 procent en rond 19:00 uur, met 5 minuten gebruik, 71 procent over heeft, klopt er iets niet in het verhaal.Caelorum schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 21:06:
[...]
Die 29% (71% over) is wat de batterij rapporteert over bijv. de hele 12 uur. Dus het ligt een beetje aan hoeveel je de telefoon actief hebt gehad en hoe lang het toestel al aanstaat of 29% veel of weinig is.
Heb momenteel een L930, maar is het de moeite waard om naar een L950 over te stappen?
Accu begint wat minder te worden, maar dit kan ook aan de W10 build liggen.
Andere kant gaan er geruchten over een Surface Phone, maar dat kan nog jaren duren
Andere kant gaan er geruchten over een Surface Phone, maar dat kan nog jaren duren
Ik ben zelf ook overgestapt van een 930 naar een 950. Nooit gedacht dat ik dat zou doen maar ik raak de 930 nooit meer aan. Ligt ergens in mijn dashboardkastje in de auto. Accu zal we leeg zijn ondertussen.Edwin__ schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 15:37:
Heb momenteel een L930, maar is het de moeite waard om naar een L950 over te stappen?
De 950 is een stuk lichter, ligt ook veel beter in de hand en heeft Glance en Continuum. Dus ja .... is het je dat waard? Ik hoefde bij verlenging abonnement niks bij te betalen dus werd me eigenlijk in de handen gedrukt ...
Ben ook van Lumia 930 naar Lumia 950 gegaan; o.a. vanwege de betere camera en betere specs.Edwin__ schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 15:37:
Nog geen spijt van na 2 maanden.
De "lage" prijs trok me over de streep.
Ja en nee. Zelf overgestapt naar een L950XL voor de nieuwe features zoals Hello en Continuum, maar voor echt performance merk ik niet echt zoveel verschil t.o.v. mijn inmiddels verkochte L930. Accuduur is wel beter, maar van wat ik zo lees is de accuduur van een 950 (non-XL) ook niet zo bijzonderEdwin__ schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 15:37:
Denk dat je vooral moet overstappen voor de nieuwe features, de (mogelijk) langere OS support en betere overall hardware (Camera, Type-C, beter scherm, Glance etc.).
Patient gamer
Daar heeft mijn partner ook al last van. Hij heeft een 630 (dus geen officiele ondersteuning voor Windows 10 dus ook niet de laatste updates). Hij heeft gisteren de telefoon opgeladen en vannacht weer meer dan 50% verbruik van de batterij door Start. Dus tenzij de katten weten hoe een telefoon werkt, lijkt hier iets meer aan de gang...kruila schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 16:40:
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Heb een beetje zitten spelen met de instellingen van glance/glimp (wijzigen en weer terugzetten van die instellingen) en sindsdien geen last meer, dus ?Wailing_Banshee schreef op maandag 14 november 2016 @ 07:46:
[...]
Hij heeft gisteren de telefoon opgeladen en vannacht weer meer dan 50% verbruik van de batterij door Start.
Ik kom zo langzamerhand hele aantrekkelijke prijzen tegen voor de XL, nieuw, en gebruikt nog interessanter, maar hoe is de huidige stand van zaken m.b.t. de volgende vragen:
- toekomstvisie Microsoft nog steeds op mobiles? (het is van die kant wel erg stil.....)
- hoe stabiel is W10M nu?
- app gap nog steeds een issue?
- hoe is de accuduur?
- laadt de XL ook draadloos snel op?
- zijn er nog hitte issues?
- bevalt Continuum? PC dock OK?
Ik ben m.n. geïnteresseerd in de camera vnl. voor video bij dag licht maar ook in donkere omstandigheden (bij straatlicht in steden / verkeer).
Nou meen ik te moeten constateren dat de camera videorecorder goed presteert, ook bij weinig licht, maar als de andere (belangrijke) zaken tegenvallen dan is ie weer niet goed genoeg voor mij.
Er zijn heel wat reviews op de bekende kanalen te vinden, en vele gebruikers hebben kennelijk een liefde/haat verhouding met deze XL.
Ervaren jullie dat ook zo?
En als ik (qua camera) moest kiezen tussen de 950 XL en de LG V10, wat zou je dan adviseren (even niet naar het OS kijken)?
- toekomstvisie Microsoft nog steeds op mobiles? (het is van die kant wel erg stil.....)
- hoe stabiel is W10M nu?
- app gap nog steeds een issue?
- hoe is de accuduur?
- laadt de XL ook draadloos snel op?
- zijn er nog hitte issues?
- bevalt Continuum? PC dock OK?
Ik ben m.n. geïnteresseerd in de camera vnl. voor video bij dag licht maar ook in donkere omstandigheden (bij straatlicht in steden / verkeer).
Nou meen ik te moeten constateren dat de camera videorecorder goed presteert, ook bij weinig licht, maar als de andere (belangrijke) zaken tegenvallen dan is ie weer niet goed genoeg voor mij.
Er zijn heel wat reviews op de bekende kanalen te vinden, en vele gebruikers hebben kennelijk een liefde/haat verhouding met deze XL.
En als ik (qua camera) moest kiezen tussen de 950 XL en de LG V10, wat zou je dan adviseren (even niet naar het OS kijken)?
[ Voor 5% gewijzigd door dirkhimself op 14-11-2016 20:20 ]
Zijn er meer mensen die problemen hebben sinds de laatste update?
Mijn 950XL heeft sinds een weekje (dus ongeveer na de laatste update) last van random re-starts en zwarte schermen. Dan wordt hij ook heel warm en de accucapaciteit gaat dan ook hard onderuit.
Ik vrees dat een harde reset niet te vermijden is, maar misschien weet iemand anders nog iets?
Mijn 950XL heeft sinds een weekje (dus ongeveer na de laatste update) last van random re-starts en zwarte schermen. Dan wordt hij ook heel warm en de accucapaciteit gaat dan ook hard onderuit.
Ik vrees dat een harde reset niet te vermijden is, maar misschien weet iemand anders nog iets?
Soft reset? Power en volume lager 10-15 sec. vasthouden, weer loslaten, dan start ie opnieuw.Sish schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:58:
Ik heb vrijdag de laatste update geïnstalleerd en geen problemen tot nu toe, accu vanaf ca. half zeven vanochtend tot half zes vanmiddag gezakt naar plm. 73%, bij af en toe gebruik, mailcheck, appje installeren en glimp op een kwartier.
Inderdaad, mijn glimpscherm werkt weer na een reis van de telefoon (begonnen op 28 oktober) van een KPN XL, naar Teleplan, naar Hongarije, waar er een nieuwe schermunit is ingezet. Kreeg hem afgelopen vrijdag dus terug via B2X. Beetje bijzondere route, maar goed, hij werkt gelukkig weer 100%.
Blijf het nog steeds het fijnste besturingssysteem voor een telefoon vinden.
Hoi, dat heb ik al geprobeerd (al dan niet vrijwilligoetgrunn schreef op maandag 14 november 2016 @ 21:31:
[...]
Soft reset? Power en volume lager 10-15 sec. vasthouden, weer loslaten, dan start ie opnieuw.
Ik heb vrijdag de laatste update geïnstalleerd en geen problemen tot nu toe, accu vanaf ca. half zeven vanochtend tot half zes vanmiddag gezakt naar plm. 73%, bij af en toe gebruik, mailcheck, appje installeren en glimp op een kwartier.
Inderdaad, mijn glimpscherm werkt weer na een reis van de telefoon (begonnen op 28 oktober) van een KPN XL, naar Teleplan, naar Hongarije, waar er een nieuwe schermunit is ingezet. Kreeg hem afgelopen vrijdag dus terug via B2X. Beetje bijzondere route, maar goed, hij werkt gelukkig weer 100%.
Blijf het nog steeds het fijnste besturingssysteem voor een telefoon vinden.
Dit misschien? hardware-lover in "[Lumia 950/950XL] Accessoires topic"Sish schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:58:
Testing, one, two ...
Mobile blijft bestaan en zal ook een onderdeel uit blijven maken binnen het Windows 10 platform. ZDNet had een interview met Terry Myerson over de toekomst van ARM (ofwel W10 mobile).dirkhimself schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:17:
Ik kom zo langzamerhand hele aantrekkelijke prijzen tegen voor de XL, nieuw, en gebruikt nog interessanter, maar hoe is de huidige stand van zaken m.b.t. de volgende vragen:
Technically, there are really two things that are unique about Windows Mobile. One is cellular connectivity and the other one is the ARM processors that are there. And I think both cellular connectivity and ARM processors have a role in the technical landscape of the future.
So we're going to continue to invest in ARM and cellular. And while I'm not saying what type of device, I think we'll see devices there, Windows devices, that use ARM chips. I think we'll see devices that have cellular connectivity.
Lijkt te verschillen per persoon wat ik zo lees. Hier is het tot dus ver al een tijdje goed stabiel (tot dat ik weer insider previews ging draaien- hoe stabiel is W10M nu?
Tsja het blijft een derde rangs platform dus het is wat je ervan verwacht. Sommige apps zijn er, sommige niet, sommige met minder features etc. Het is maar welke apps je zoekt. Wil je een app van de <vul huidige rage in> (aka Snapchat, Pokémon Go etc.) of een bepaalde tech gadget (drone, smartwatch, fitness tracker etc.) dan is de kans groot dat er geen app voor W10(M) is.- app gap nog steeds een issue?
shoutout voor Garmin en Fitbit met prima Windows 10 support
Verschilt per versie, screen on time etc. Kom met mijn XL meestal de dag wel aardig door met voor mijn idee vrij gemiddeld gebruik. Ligt er mee aan hoeveel ik besluit te gamen want dan wilt het best rap gaan.- hoe is de accuduur?
Geen idee eigenlijk.- laadt de XL ook draadloos snel op?
Hitte issues? Hij wordt gewoon warm omdat de Snapdragon 810 een heethoofd is en dat merk je af en toe als je wat CPU/GPU intensiefs doet. Hij wordt overigens lang niet meer zo vaak warm sinds de anniversary update.- zijn er nog hitte issues?
Het werkt best aardig moet ik zeggen. Al zou ik er momenteel niet echt op rekenen gezien alleen fullscreen apps draaien het gewoon net niet is. Maar dat moet als het goed is met de volgende grote update gefixt worden (februari 2017). Dan komen features als windowed apps en een meer complete desktop like ervaring in het algemeen.- bevalt Continuum? PC dock OK?
Camera is inderdaad een topper. Beste telefoon camera die ik tot dusver gehad heb en van wat ik zo lees komt hij zelfs met huidige flagships nog best aardig mee..
Ligt inderdaad net aan de persoon. Sommige kunnen uiteindelijk toch niet zonder de apps, andere lopen tegen allerlei random problemen aan (toestel of OS gerelateerd). Moet zeggen dat ik eigenlijk een vrijwel flawless ervaring heb tegenwoordig qua OS. Het mag hier en daar wat sneller en wat meer afgewerkt zijn (animaties en dergelijke), maar in het algemeen een prima ervaring. Heb alle apps die ik zoek op een telefoon dus ik ben er tevreden mee. Maar het zal vast niet voor iedereen werken.Er zijn heel wat reviews op de bekende kanalen te vinden, en vele gebruikers hebben kennelijk een liefde/haat verhouding met deze XL.
Wat ik hier en daar lees online is de L950XL camera beter als de V10. Of dat ook zo is dat ligt aan jouw he, jij moet het toestel gebruiken niet wijEn als ik (qua camera) moest kiezen tussen de 950 XL en de LG V10, wat zou je dan adviseren (even niet naar het OS kijken)?
[ Voor 5% gewijzigd door blmp op 14-11-2016 23:22 ]
Patient gamer
Als aanvulling op de vorige reactie, laad draadloos op, indien voorzien van geschikte back-cover (originele cover is geschikt), echter niet zo snel als mogelijk is via 5V/3A bekabelde lader.
[ Voor 21% gewijzigd door hardware-lover op 14-11-2016 23:58 . Reden: vraag was draadloos snelladen. ]
Testing, one, two ...
Ja dat hij draadloos oplaad weet ik ook. Maar hij zegt specifiek snel .. weet niet of de L950XL 'fast charge' doet via Qi.hardware-lover schreef op maandag 14 november 2016 @ 23:34:
Als aanvulling op de vorige reactie, laad draadloos op, indien voorzien van geschikte back-cover (originele cover is geschikt), echter niet zo snel als mogelijk is via 5V/3A bekabelde lader.
edit: o je had je post ook al bijgewerkt
[ Voor 5% gewijzigd door blmp op 15-11-2016 00:26 ]
Patient gamer
Idd: hardware-lover wijzigde deze reactie 14-11-2016 23:58blmp schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 00:25:
[...]
Ja dat hij draadloos oplaad weet ik ook. Maar hij zegt specifiek snel .. weet niet of de L950XL 'fast charge' doet via Qi.
edit: o je had je post ook al bijgewerkt
Maar de 950 doet FC niet via Qi.
Testing, one, two ...
Right, thanks. Ben pas maart of april a.d. beurt voor contractvernieuwing, misschien is er dan wel weer een ander interessant model a.h. firmament.blmp schreef op maandag 14 november 2016 @ 23:00:
[...]
Mobile blijft bestaan en zal ook een onderdeel uit blijven maken binnen het Windows 10 platform. ZDNet had een interview met Terry Myerson over de toekomst van ARM (ofwel W10 mobile).
[...]
[...]
Lijkt te verschillen per persoon wat ik zo lees. Hier is het tot dus ver al een tijdje goed stabiel (tot dat ik weer insider previews ging draaien)
[...]
Tsja het blijft een derde rangs platform dus het is wat je ervan verwacht. Sommige apps zijn er, sommige niet, sommige met minder features etc. Het is maar welke apps je zoekt. Wil je een app van de <vul huidige rage in> (aka Snapchat, Pokémon Go etc.) of een bepaalde tech gadget (drone, smartwatch, fitness tracker etc.) dan is de kans groot dat er geen app voor W10(M) is.
shoutout voor Garmin en Fitbit met prima Windows 10 support![]()
[...]
Verschilt per versie, screen on time etc. Kom met mijn XL meestal de dag wel aardig door met voor mijn idee vrij gemiddeld gebruik. Ligt er mee aan hoeveel ik besluit te gamen want dan wilt het best rap gaan.
[...]
Geen idee eigenlijk.
[...]
Hitte issues? Hij wordt gewoon warm omdat de Snapdragon 810 een heethoofd is en dat merk je af en toe als je wat CPU/GPU intensiefs doet. Hij wordt overigens lang niet meer zo vaak warm sinds de anniversary update.
[...]
Het werkt best aardig moet ik zeggen. Al zou ik er momenteel niet echt op rekenen gezien alleen fullscreen apps draaien het gewoon net niet is. Maar dat moet als het goed is met de volgende grote update gefixt worden (februari 2017). Dan komen features als windowed apps en een meer complete desktop like ervaring in het algemeen.
[...]
Camera is inderdaad een topper. Beste telefoon camera die ik tot dusver gehad heb en van wat ik zo lees komt hij zelfs met huidige flagships nog best aardig mee.
[...]
Ligt inderdaad net aan de persoon. Sommige kunnen uiteindelijk toch niet zonder de apps, andere lopen tegen allerlei random problemen aan (toestel of OS gerelateerd). Moet zeggen dat ik eigenlijk een vrijwel flawless ervaring heb tegenwoordig qua OS. Het mag hier en daar wat sneller en wat meer afgewerkt zijn (animaties en dergelijke), maar in het algemeen een prima ervaring. Heb alle apps die ik zoek op een telefoon dus ik ben er tevreden mee. Maar het zal vast niet voor iedereen werken.
[...]
Wat ik hier en daar lees online is de L950XL camera beter als de V10. Of dat ook zo is dat ligt aan jouw he, jij moet het toestel gebruiken niet wij.
Alles meegewogen moet ik denk ik toch maar iets anders overwegen. Ik heb de LG V10 en de 950 XL al een tijdje in het oog, en ik was eigenlijk al om voor de V10, maar de batterijduur is daar niet geweldig. Voor de rest dacht ik een stoer en werkbaar geheel voor mij. Vooral de zéér uitgebreide video mogelijkheden zijn voor mij erg aantrekkelijk en de camera hardware is natuurlijk ook topnotch, zoals ook de 950 XL.
Het is verd@rie ook altijd wat, bij elk model waarvan ik denk dat is wel wat, is alles in het Chinees, of de support of het OS niet goed genoeg, of de camera niet goed genoeg, of de batterij niet vervangbaar, of geen SD slot, of geen voldoende accuduur. Zucht. Maar misschien ben ik gewoon een nitpicker, kan ook hoor.
Jammer dat het hele plaatje toch wel wat minder goed uitvalt voor de 950 XL (voor mij dan hè).
Wel goed om te horen trouwens dat de 810 lang niet meer zo vaak warm sinds de anniversary update. Maar misschien heeft een andere cpu toch mijn voorkeur, ik heb nu een Alcatel Idol 4s, met 652 cpu, scoort best goed (>80.000 antutu, andere nog niet getest), en prachtige speakers, maar ja de camera he, niet goed genoeg voor laag licht. En de batterij niet vervangbaar.....
Ik ga meestal graag voor een model wat al even uit is, dan zijn de ervaringen wel bekend, zijn de meeste kinderziektes eruit, en is de prijs meestal acceptabel voor mijn budget. Maar goed, de 950 XL lijkt me nog niet zover.
In elk geval bedankt voor de uitvoerige reaktie!
Weet iemand trouwens of er grotere batterijen (groter dan 3340 mA) te koop zijn voor de XL?? Ik heb ze gezien voor LG V10 en LG G4 bijvoorbeeld, maar (nog) niet voor de XL. Zou misschien wel een pluspunt zijn om alsnog overstag te gaan. Mag best iets dikker worden, geen punt voor mij.
Rondsjouwen met een extra batterij zie ik niet echt zitten.
[ Voor 9% gewijzigd door dirkhimself op 17-11-2016 14:01 ]
Je gaat er flink mee aan de slag dat je denkt niet genoeg te hebben aan de 3340 uitvoering?dirkhimself schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:00:
Weet iemand trouwens of er grotere batterijen (groter dan 3340 mA) te koop zijn voor de XL?? Ik heb ze gezien voor LG V10 en LG G4 bijvoorbeeld, maar (nog) niet voor de XL. Zou misschien wel een pluspunt zijn om alsnog overstag te gaan. Mag best iets dikker worden, geen punt voor mij.
Testing, one, two ...
Kweenie, de bedoeling is veel camera werk, navigatie, etc.hardware-lover schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:15:
[...]
Je gaat er flink mee aan de slag dat je denkt niet genoeg te hebben aan de 3340 uitvoering?
Ik las in verschillende reviews dat de batterij duur niet zo geweldig is, vandaar de vraag.
Met de accuduur is niet zo heel veel mis is mijn bescheiden mening, maar de ene app gebruikt soms flink meer dan een andere. Veel Whatsapp gebruiken vind ie bijvoorbeeld niet leuk, maar bij veel ander app gebruik kan ie aardig lang meegaan is mijn ervaring.dirkhimself schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:19:
[...]
Kweenie, de bedoeling is veel camera werk, navigatie, etc.
Ik las in verschillende reviews dat de batterij duur niet zo geweldig is, vandaar de vraag.
Een extra goedgevulde losse accu als reserve meenemen is dan geen optie?
Testing, one, two ...
Liever niet, weet je, ik denk dat ik 50-60 % van de dagen wel doorkom, ik zou liever aan de lader hangen dan met een losse accu rondlopen, dus ik loop dan met een accu rond die niet vaak gebruikt wordt, en dat kan niet goed voor 'm zijn denk ik zo.hardware-lover schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:26:
[...]
Met de accuduur is niet zo heel veel mis is mijn bescheiden mening, maar de ene app gebruikt soms flink meer dan een andere. Veel Whatsapp gebruiken vind ie bijvoorbeeld niet leuk, maar bij veel ander app gebruik kan ie aardig lang meegaan is mijn ervaring.
Een extra goedgevulde losse accu als reserve meenemen is dan geen optie?
Ik heb liever alles in één pakketje.
Maar ja, that's just me.
Ik ga ervanuit dat navigatie in de auto gebeurt, met een goed dock laad hij gelijk bij. en ik eb zelf de gewoonte om hem standard altijd in het dock te zetten. Wel een die ook direct connect , en geen gepruts met losse snoertjes. Zo voorkom je battery drain, en zit je altijd met een lekker geladen phone.dirkhimself schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:19:
[...]
voor plaatjes zie : shiptronic in "[HP Elite X3] Ervaringen & Discussie"
[ Voor 6% gewijzigd door shiptronic op 17-11-2016 17:35 ]
Zonder dat ding aan het infuus te leggen is hij na ongeveer 6 uurtjes schoon leeg als je fulltime navigeert zeker als je daarbij ook nog foto's maakt.dirkhimself schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:19:
[...]
Toen ik er daags nog van afhankelijk was gebruikte ik een lumia 1320, deze kon rustig de hele dag mee.
Toen ik de 950 in gebruik nam voor hetzelfde werk moest ik spontaan huilen qua accuduur, nee dat was zeker geen vooruitgang.
Well, there you have it. Ik ben chauffeur en rijd elke dag in een andere vrachtwagen, dus ben ik van de "touwtjes" afhankelijk. Navigatie, communicatie, video opnemen en what not.Amadeus1966 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 22:45:
[...]
Zonder dat ding aan het infuus te leggen is hij na ongeveer 6 uurtjes schoon leeg als je fulltime navigeert zeker als je daarbij ook nog foto's maakt.
Toen ik er daags nog van afhankelijk was gebruikte ik een lumia 1320, deze kon rustig de hele dag mee.
Toen ik de 950 in gebruik nam voor hetzelfde werk moest ik spontaan huilen qua accuduur, nee dat was zeker geen vooruitgang.
Vandaar de vraag voor een grotere batterij, die trouwens nog niet is beantwoord.... hahaha
Misschien toch maar een LG V10 of LG G4...
Ben zelf ook sjoof en weet als geen ander dat je gewoon goed spul bij je moet hebben.
Let wel, de standaard navi kent geen gewichten, lengtes/breedtes en hoogtes.
haha, was je dus ook al opgevallen.....Amadeus1966 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 23:28:
Ben zelf ook sjoof en weet als geen ander dat je gewoon goed spul bij je moet hebben.
En ja, zo weinig mogelijk rondsjouwen met kabels, accu's, camera's en meer van die niet werkgerelateerde maar wel hoogbenodigde "technocrap"....
Ach aan de andere kant.
Senseo, ping ( magnetron ), schotel/ontvanger etc etc....dan moeten die paar apparaten ook niet veel uitmaken ;-)
Maar ja, bij dit baasie heb ik momenteel ook geen vaste wagen en heb ook geen zin aan dat gesjouw telkens.
Dus hou ik het maar bij mijn 950 en tablet ( beide op te laden middels de usb aansluiting van de radio ).
Senseo, ping ( magnetron ), schotel/ontvanger etc etc....dan moeten die paar apparaten ook niet veel uitmaken ;-)
Maar ja, bij dit baasie heb ik momenteel ook geen vaste wagen en heb ook geen zin aan dat gesjouw telkens.
Dus hou ik het maar bij mijn 950 en tablet ( beide op te laden middels de usb aansluiting van de radio ).
Ik vraag me nu af welke telefoon als navigatie hulpmiddel het wel de hele dag vol gaat houden zonder dat deze niet af en toe wordt opgeladen tijdens gebruik? Je zult het geval toch in een houder moeten plaatsen wil ie nuttig zijn dus meteen even wat voeding eraan lijkt dan ook geen brug te ver?dirkhimself schreef op donderdag 17 november 2016 @ 23:01:
[...]
Well, there you have it. Ik ben chauffeur en rijd elke dag in een andere vrachtwagen, dus ben ik van de "touwtjes" afhankelijk. Navigatie, communicatie, video opnemen en what not.
Vandaar de vraag voor een grotere batterij, die trouwens nog niet is beantwoord.... hahaha
![]()
Misschien toch maar een LG V10 of LG G4...
Er is geen zwaardere accu voor de 950 XL, dan is die vraag ook beantwoord en is de enige twijfel die er misschien was voor een Lumia ook weggenomen misschien?
Mag ik misschien wel van je weten waarom video opnemen zo belangrijk voor je is als vrachtwagen chauffeur?
Testing, one, two ...
Mijn oude lumia 1320 kon ik een hele dienst mee uitzingen.
En dat is nu nog steeds mijn backupapparaat.
Hij is wel ietsjes groter dan de 950 al of niet met xl
En dat is nu nog steeds mijn backupapparaat.
Hij is wel ietsjes groter dan de 950 al of niet met xl
Ik heb een erg irritant probleem met Whatsapp. Werkt op zich prima, en foto's versturen ook. Maar video's die ik wil versturen krijg ik maar niet verstuurd.
Ik heb een 950. En de video's zijn gewoon gemaakt met m'n mobiel.
Maar als ik een filmpje wil versturen met whatsapp, dan blijft ie maar versturen, versturen..... versturen. Linksonder staat een klein wit streepje wat (neem ik aan) tijdens het versturen een balk/voortgangslijn wordt, maar dat gebeurt niet eens. Hij blijft maar sturen terwijl er niets gebeurd. Kom niet voorbij de eerste 1 % zeg maar. Al wacht ik 30 minuten.
Ken iemand dit probleem, en enig idee hoe het op te lossen?
Super bedankt!!
Maar als ik een filmpje wil versturen met whatsapp, dan blijft ie maar versturen, versturen..... versturen. Linksonder staat een klein wit streepje wat (neem ik aan) tijdens het versturen een balk/voortgangslijn wordt, maar dat gebeurt niet eens. Hij blijft maar sturen terwijl er niets gebeurd. Kom niet voorbij de eerste 1 % zeg maar. Al wacht ik 30 minuten.
Super bedankt!!
Hij is aan het recoden naar lagere kwaliteit=kleiner bestand. Geduld dusmister9 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 09:43:
Ik heb een erg irritant probleem met Whatsapp. Werkt op zich prima, en foto's versturen ook. Maar video's die ik wil versturen krijg ik maar niet verstuurd.
Super bedankt!!
Maar ik zit voor een filmpje van 15 seconden echt gewoon 10 minuten te wachten. Meestal breek ik 'm dan af, omdat m'n telefoon daarna 238 graden wordt ongeveer.Stefano schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 09:49:
[...]
Hij is aan het recoden naar lagere kwaliteit=kleiner bestand. Geduld dus
Kan ik daar niets aan doen? Met mijn iphone die ik hiervoor had, was het in whatsapp bijlage kiezen, filmpje selecteren, versturen en weg was ie. En die kwam ook vrijwel direct aan bij iemand.
Op allaboutwindowsphone.com vond ik laatst een app die wellicht jouw probleem oplost; Video Optimizer for Whatsapp. Heb het zelf niet gebruikt maar naar het schijnt comprimeert het (te grote) videobestanden tot een kleiner - beter verzendbaar - bestand. Misschien scheelt het je wat tijd. 30 minuten (of langer) lijkt me niet goed.mister9 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 09:43:
Een mooie lijst met apps trouwens, op allaboutwindowsphone.com.
SInds vandaag na 3,5 jaar mijn 920 vervangen als dagelijkse telefoon voor een 950. Ervaring van W10 is echt een stuk beter op een ondersteund device en de redstone update voegt toch ook weer wat handige dingen toe.
Gelijk ook maar bij Mozo 2 behuizingen besteld, want van een gele 920 naar een zwarte 950 kan natuurlijk niet
.
Gelijk ook maar bij Mozo 2 behuizingen besteld, want van een gele 920 naar een zwarte 950 kan natuurlijk niet
Over mijn niet te verzenden video. Ik heb net even gekeken, en de video is (in dit geval) 187 MB. Is dat extreem / belachelijk? Duurt maar 39 seconden.
[ Voor 8% gewijzigd door mister9 op 18-11-2016 11:42 ]
Ik herken het luid en duidelijk, heb je niet toevallig gewoon een absurd trage Wi-Fi verbinding tepakken? Dan heb ik daar altijd last van, als ik het gewoon met mijn databundel doe (OF een fatsoenlijke Wi-Fi verbinding, thuis kan ik wel een behoorlijke snelheid handhaven namelijk), dan is het geen probleem...mister9 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 09:43:
Super bedankt!!
3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting
Helaas, ik heb thuis 50/50 glas icm een 5 ghz netwerk. Ik haal 48 mbs. Ook op m'n databundel (4g) gaat het helaas niet sneller.barta123 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:25:
[...]
Ik herken het luid en duidelijk, heb je niet toevallig gewoon een absurd trage Wi-Fi verbinding tepakken? Dan heb ik daar altijd last van, als ik het gewoon met mijn databundel doe (OF een fatsoenlijke Wi-Fi verbinding, thuis kan ik wel een behoorlijke snelheid handhaven namelijk), dan is het geen probleem...
Ik wou vandaag een foto bewerken op mijn laptop en toen kon ik die niet vinden in de map met foto's. Dus ik op OneDrive kijken en daar blijkt dat deze sinds afgelopen maandag niet meer heeft gesynchroniseerd. Is die synchronisatie ook uitgeschakeld vanwege werkzaamheden soms? Of heeft dit een andere oorzaak?
(handmatig synchroniseren ging trouwens ook niet)
Mogelijk heeft het met de opgenomen kwaliteit te maken? Ik film standaard in 4K en dat vind Whatsapp ook niet leuk om te verzenden. Dus de filmpjes deel ik via een andere weg.mister9 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:42:
Over mijn niet te verzenden video. Ik heb net even gekeken, en de video is (in dit geval) 187 MB. Is dat extreem / belachelijk? Duurt maar 39 seconden.
Testing, one, two ...
Geen idee. Wat ik wel weet dat ik regelmatig sync gezeik heb met Onedrive. Ik wilde helemaal overstappen op Onedrive vanaf Dropbox, maar ik was geloof ik na een paar dagen al weer terug naar Dropbox.BadWampa schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:55:
Ik wou vandaag een foto bewerken op mijn laptop en toen kon ik die niet vinden in de map met foto's. Dus ik op OneDrive kijken en daar blijkt dat deze sinds afgelopen maandag niet meer heeft gesynchroniseerd. Is die synchronisatie ook uitgeschakeld vanwege werkzaamheden soms? Of heeft dit een andere oorzaak?
Altijd gemakker met Onedrive dat files niet wilde syncen / uploaden.
Ik gebruik al jaren OneDrive(Skydrive) zonder problemen. Al sinds m'n 1020 heb geen problemen gehad met de foto upload, maar nu ineens sinds afgelopen maandag doet ie het niet meer. Snap er niets van...mister9 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:58:
[...]
Geen idee. Wat ik wel weet dat ik regelmatig sync gezeik heb met Onedrive. Ik wilde helemaal overstappen op Onedrive vanaf Dropbox, maar ik was geloof ik na een paar dagen al weer terug naar Dropbox.
Ik vermoed als dashcam, om de idioten op de weg vast te leggen en te weten waar de schade claim heen kanhardware-lover schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 03:54:
[...]
Mag ik misschien wel van je weten waarom video opnemen zo belangrijk voor je is als vrachtwagen chauffeur?
Daar kan je in het geval van WP beter een Dashcam voor gebruiken, als je switcht naar een andere apps, de telefoon locked of muziek wil luisteren wordt er geen beeld opgenomen.shiptronic schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 18:07:
[...]
Ik vermoed als dashcam, om de idioten op de weg vast te leggen en te weten waar de schade claim heen kan
Heb je toevallig background use van Onedrive uitgeschakeld?mister9 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:58:
[...]
Geen idee. Wat ik wel weet dat ik regelmatig sync gezeik heb met Onedrive. Ik wilde helemaal overstappen op Onedrive vanaf Dropbox, maar ik was geloof ik na een paar dagen al weer terug naar Dropbox.
...
Dat gaat voor vrijwel iedereen op die tegenwoordig de weg opgaat, allemaal idioten, vind de andere groep idiotenshiptronic schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 18:07:
[...]
Ik vermoed als dashcam, om de idioten op de weg vast te leggen en te weten waar de schade claim heen kan
Maar ik zou toch graag het vermoeden bevestigd hebben. Continue je pheune als dashcam actief, naast navigatie (en dat kan prima met de juiste apps), zou toch betekenen dat deze in een houder staat. Kabeltje met 5V eraan, geen voedingsprobleem meer?
Testing, one, two ...
Je kan er een dikke, vette powerbank aanhangen?dirkhimself schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:19:
[...]
Zelf heb ik een 3000mAh powerbank, dat is +/- 1.5x de normale lading. Dus dan met de eigen accu en die powerbank kan je hem dan 2.5x langer gebruiken dan vanaf nul gemeten.
Ding was een tientje, voor meer geld heb je nog zwaardere (totdat je er een generator op kan draaien).
Gewoon aansluiten via de USB.
Nee, die staat op "Beheerd door Windows", op mijn laptop heb ik het wel uitgeschakeld staan.Rav schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 18:46:
[...]
Heb je toevallig background use van Onedrive uitgeschakeld?
Dat wil ie nu net niet?b2vjfvj75gjx7 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 18:48:
[...]
Je kan er een dikke, vette powerbank aanhangen?
[knip]
Testing, one, two ...
Wat voor sync problemen had je dan?BadWampa schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 18:48:
[...]
Nee, die staat op "Beheerd door Windows", op mijn laptop heb ik het wel uitgeschakeld staan.
...
MIjn foto's van de afgelopen dagen staan niet op OneDrive.com.
Werkt dit misschien?BadWampa schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 19:00:
[...]
MIjn foto's van de afgelopen dagen staan niet op OneDrive.com.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| 1) Open OneDrive. 2) Touch the hamburger menu in the upper left. 3) Touch Progress. 4) Swipe from right to left, then touch Camera. Review the list of images or videos that aren't uploading. 5) Touch the ellipse menu and select Dismiss all errors to allow it to attempt to resync the images. Alternatively, you can connect your phone to your Windows 10 computer and copy the images from your phone and paste them to the OneDrive/Camera Roll folder. More than likely, there is one file (a video file) that the upload could be timing out on. That was the situation I discovered. |
Bron: https://www.reddit.com/r/...drive_not_syncing_photos/
...
Bedankt! Dat was niet de oplossing maar door jouw post ging ik nog eens kijken naar de OneDrive app op m'n telefoon en daar zag ik dat de voorwaarden opnieuw geaccepteerd moesten worden. (waarschijnlijk door een update ofzo...)Rav schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 19:08:
[...]
Werkt dit misschien?
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 1) Open OneDrive. 2) Touch the hamburger menu in the upper left. 3) Touch Progress. 4) Swipe from right to left, then touch Camera. Review the list of images or videos that aren't uploading. 5) Touch the ellipse menu and select Dismiss all errors to allow it to attempt to resync the images. Alternatively, you can connect your phone to your Windows 10 computer and copy the images from your phone and paste them to the OneDrive/Camera Roll folder. More than likely, there is one file (a video file) that the upload could be timing out on. That was the situation I discovered.
Bron: https://www.reddit.com/r/...drive_not_syncing_photos/
Daar had ik dus helemaal niet zelf aan gedacht....
Jammer dat zoiets dan weer niet in notificaties word weer gegeven.
Nou precies wat ik dacht, anders had ik dat al direct afgehandeld natuurlijk.shiptronic schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 19:44:
Jammer dat zoiets dan weer niet in notificaties word weer gegeven.
Indiddeliedeed, klopt.
Als ik een powerbank moet meenemen, dan liever een usb oplader. Nee, ik wil er 't liefst zeker van zijn dat ik er de hele dag mee doorkom. Soms zijn de dagen 13-15 uur.
Ik gebruik 't veelal voor vastleggen van meerdere korte routes (door bebouwde kom) gevaarlijke situaties in verkeer en bij laad los situaties. Foto's zeggen dan niet altijd wat.
Als Dashcam gebruiken zou ook mooi zijn maar daar heb ik slechte ervaringen mee, hitte en inferieure kwaliteit, instabiele systemen etc.....
Zeker met Windows phones, die kunnen niet op de achtergrond opnemen, Android wel.
Dus in dat opzicht kan ik vlgns mij beter de LG V10 nemen met zo'n aangebouwde accu, of misschien wel iets uit de Motorola Z serie met zo'n magneet klik accu. Maar ja, vrij duur....
Zo'n extra zwaar accupack is er wel voor de 950, maar jij had het over een 950 XL en daarvoor heb ik er geen kunnen vinden tot nu toe.dirkhimself schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 13:46:
[...]
Indiddeliedeed, klopt.
Als ik een powerbank moet meenemen, dan liever een usb oplader. Nee, ik wil er 't liefst zeker van zijn dat ik er de hele dag mee doorkom. Soms zijn de dagen 13-15 uur.
Ik gebruik 't veelal voor vastleggen van meerdere korte routes (door bebouwde kom) gevaarlijke situaties in verkeer en bij laad los situaties. Foto's zeggen dan niet altijd wat.
Als Dashcam gebruiken zou ook mooi zijn maar daar heb ik slechte ervaringen mee, hitte en inferieure kwaliteit, instabiele systemen etc.....
Zeker met Windows phones, die kunnen niet op de achtergrond opnemen, Android wel.
Dus in dat opzicht kan ik vlgns mij beter de LG V10 nemen met zo'n aangebouwde accu, of misschien wel iets uit de Motorola Z serie met zo'n magneet klik accu. Maar ja, vrij duur....
Testing, one, two ...
Ik heb het voor de fun eventjes geprobeerd op een dagrit.dirkhimself schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 13:46:
[...]
Indiddeliedeed, klopt.
Na exact dertig minuten kreeg ik een foutmelding, wat de melding was?
Geen idee, ga daarmee niet knoeien onder het rijden.
De bestanden bleken dertig minuten en exact 3 Gig groot te zijn.
Mogelijke beperking door de wijze waarop de kaart geformatteerd is?
Beeld kwaliteit is zoals met dit toestel gewoon ongekend.
Maar bruikbaar als dashcam?
Niet echt.
Daarvoor kan je beter een echte dashcam aanschaffen.
Je kan natuurlijk ook niet 4k filmenAmadeus1966 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 15:32:
[...]
Ik heb het voor de fun eventjes geprobeerd op een dagrit.
Niet echt.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Hahaha.
Ik had de beelden zelf trouwens schokkerig verwacht, maar dat valt me niet tegen.
Heb het ooit eens hetzelfde gedaan met een 520, ondanks dat die beelden an zich wel goed waren waren deze wel schokkerig.
Daarmee bedoel ik dan het ondervangen van het trillen en schokken van de wagen zelf.
Ik had de beelden zelf trouwens schokkerig verwacht, maar dat valt me niet tegen.
Heb het ooit eens hetzelfde gedaan met een 520, ondanks dat die beelden an zich wel goed waren waren deze wel schokkerig.
Daarmee bedoel ik dan het ondervangen van het trillen en schokken van de wagen zelf.
Volgens mij zit er softwarematige stabilisatie in voor bij het filmen.
Geen flauw idee hoe het werkt, maar het werkt
People as things, that’s where it starts.
Vergis je niet, met een goede Android phonecamera kom je een heel eind. Probleem is de schokkerige opname en opslag op sd card wil wel eens problemen geven. Voordeel is dat je bijvoorbeeld met Dailyroads of Videoreg gewoon in de achtergrond kan opnemen maar ook kan bellen (natuurlijk wel met bt setje, want je wilt wel dóórfilmen), appen etc. Dat mis ik in Windows Phone.Amadeus1966 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 15:32:
[...]
Ik heb het voor de fun eventjes geprobeerd op een dagrit.
Niet echt.
De 950 en 950 XL hebben exact dezelfde camera toch? Is ook goedkoper, en kan dus een grotere batterij voor kopen..... Misschien toch interessant?? Wel wat jammer van de mindere processor.
Amadeus1966, zou je misschien een deel van je opame op YouTube of vimeo of dropbox of zo kunnen zetten? Ik zou wel eens willen zien hoe die kwaliteit eruitziet. Het is een opname van af je dashboard? Dag of nacht?
Trouwens, je foutmelding kan te maken hebben met de settings of limieten van het OS of de camera app. Heb je de stock camera app gebruikt?
Ik ben echt benieuwd naar de opnamekwaliteit.....
[ Voor 10% gewijzigd door dirkhimself op 20-11-2016 00:02 ]
Kijk, dat is dus wel weer interessant, en als ik amadeus1966 zo hoor, klopt dat ook wel van die sw stabilisatie.....RobinHood schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 21:28:
Volgens mij zit er softwarematige stabilisatie in voor bij het filmen.
De V10 heeft OIS, maar ik had eerder ook een telefoon met OIS, en die had de neiging om de lens op en neer te laten stuiteren, was dus niet zo'n succes, is alweer een paar jaar geleden hoor, dus misschien is het nu beter.
Heeft de 950/XL niet ook OIS?
Jawel, maar volgens mij werkt dat alleen bij foto's.
Bij video's heb je daar niet zo veel aan, heb je dus softwarematige stabilisatie nodig, hoe dat precies werkt weet ik niet precies, maar ik weet wel dat bijvoorbeeld AMD daar ook technologie voor heeft. Misschien door de frames als het ware te verplaatsen en te kantelen?
Bij video's heb je daar niet zo veel aan, heb je dus softwarematige stabilisatie nodig, hoe dat precies werkt weet ik niet precies, maar ik weet wel dat bijvoorbeeld AMD daar ook technologie voor heeft. Misschien door de frames als het ware te verplaatsen en te kantelen?
People as things, that’s where it starts.
Ik zal wel even iets op youtube proberen te plaatsen.
De camera heeft idd stabilisatie en die van de 950 is gelijk aan de xl.
Ik maak zelf altijd gebruik van de standaard camera, deze is voor mij het snelst voor handen met de dedicated cameraknop.
De camera heeft idd stabilisatie en die van de 950 is gelijk aan de xl.
Ik maak zelf altijd gebruik van de standaard camera, deze is voor mij het snelst voor handen met de dedicated cameraknop.
Er zweeft nog ergens een video van Nokia rond over OIS tijdens het filmen op Lumia's. Ik vermoed dat wat MS nu gebruikt in de basis nog steeds is zoals bij die lumia'sRobinHood schreef op zondag 20 november 2016 @ 00:26:
Jawel, maar volgens mij werkt dat alleen bij foto's.
Waarom is het niet of nauwelijks mogelijk om wat te printen vanaf je 950xl? Ben nu onderweg naar een tentoonstelling in de Beurs van Berlage, dus wou vanochtend toch nog even de tickets uitprinten voor de zekerheid. Standaard ging dat al niet vanaf de telefoon. Dus een drietal apps geprobeerd zonder succes. Ik pak daarna de ipad en het is zo gebeurd...
Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.
Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.
Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.
Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.
Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.