• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Xenophoben schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 09:12:
Thanks voor je snelle reactie. Ik begrijp hieruit dat het niet mogelijk is om alleen 1 jpg + 1 dng te maken? De belichting kan ik zelf regelen via de computer. Ik heb geen low en high light versie nodig. Ik bewerk dit zelf wel in lightroom
HDR uitzetten?

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-11 09:13
Zo te zien was dat het geen wat ik zocht. Thanks!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-11 14:17
b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 00:54:
[...]
Dat zit hem vooral in de "foto" app, niet in de "camera" app.
De foto-app is erg buggy en zit inderdaad vol met fouten (niet gerelateerd aan de L950, ook mijn Dell Venue Pro 8 tablet draait deze app en ondervindt dezelfde bugs).
Mappen worden niet toegevoegd, updates / synchronisatie werkt niet, selecties worden vergeten, etc...
Dit herken ik ook wel een beetje: De foto's-app lijkt een eigen schema te hebben over wanneer hij zijn galerij bijwerkt en mappen opnieuw scant. Daarbij is het ook niet heel voor-de-hand-liggend waar de te doorzoeken mappen zijn ingesteld en wat de standaard-waarden daar zijn, vond ik.
Xenophoben schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 09:05:[...] Welke methode gebruiken jullie om je foto's op de computer te krijgen? Onedrive lijkt er weinig zin in te hebben met de upload functie, en dropbox upload alleen de jpg bestanden...
Ik synchroniseer de foto's gewoon automagisch met Onedrive. Gaat als een trein: De foto's staan op mijn PC voor ik er erg in heb. Ik moet wel zeggen dat ik alleen JPG schiet.

[ Voor 24% gewijzigd door Bacchus op 24-10-2016 09:40 ]

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-11 00:05
Xenophoben schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 09:05:
Onedrive lijkt er weinig zin in te hebben met de upload functie, en dropbox upload alleen de jpg bestanden...
Uploaden werkt volgens mij alleen op Wi-Fi.

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-11 09:13
Op het moment dat je hem uit je onedrive haalt, is hij dan ook weg in je telefoon ? Of moet je hem dan nog handmatig verwijderen ?

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 15:16
Nee, verwijderen uit de onedrive heeft geen effect op de foto's op je toestel.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-11 13:42
Bacchus schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 09:28:
[...]

Dit herken ik ook wel een beetje: De foto's-app lijkt een eigen schema te hebben over wanneer hij zijn galerij bijwerkt en mappen opnieuw scant. Daarbij is het ook niet heel voor-de-hand-liggend waar de te doorzoeken mappen zijn ingesteld en wat de standaard-waarden daar zijn, vond ik.

[...]

Ik synchroniseer de foto's gewoon automagisch met Onedrive. Gaat als een trein: De foto's staan op mijn PC voor ik er erg in heb. Ik moet wel zeggen dat ik alleen JPG schiet.
Dat ervaar ik inderdaad ook, de laatste week hebben ze de Photos app finaal vernacheld! :o Ik had afgelopen donderdagnacht echt ernorm veel toffe foto's gemaakt en vrijdag was meer dan de helft verdwenen? 8)7 Wat denk je? Aangesloten op mijn PC kon ik ze weer zien... Een lekkere bug in de app dus! Ik vraag me ook nog steeds af waarom die koppen zoveel groter zijn geworden, het is alleen bij de Photos app... :? -grootte-instellingen zijn ongewijzigd-

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

• barta123
mswp schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 00:09:
[...]

Het zijn misschien rare vragen maar, wat voor een soort data heb je hier op staan? Hoe ga jij om met de veiligheid van de SD? Encryptie en dergelijke? Zover ik weet zit er geen code of iets op. Hoe tel jij de gemakkelijk de apps?

Thnx
Wat voor soort data heb je hierop staan? Op mijn SD-kaart staan voornamelijk apps, foto's (video's) en gedownloade bestanden... Encryptie en dergelijke? Daar heb ik mezelf niet echt mee bezig gehouden, waarom zou ik dat moeten overwegen? -ik weet niet echt wat je hiermee bedoelt-

De apps tellen? Ik heb gewoon per letter van het alfabet even vluchtig geteld hoeveel het er waren :+ Gewoon op een random moment op school toen iemand mee zat te kijken, dus geen efficiëntie was vereist :9

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
barta123 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:09:
[...]

Wat voor soort data heb je hierop staan? Op mijn SD-kaart staan voornamelijk apps, foto's (video's) en gedownloade bestanden... Encryptie en dergelijke? Daar heb ik mezelf niet echt mee bezig gehouden, waarom zou ik dat moeten overwegen? -ik weet niet echt wat je hiermee bedoelt-
Als iemand uw telefoon pakt, kan zij/hij bij uw foto's. als u de Micro SD-kaart versleuteld is het moeilijker voor de persoon om de data in te zien.

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-11 16:54
Hier mensen met een 950 Dual Sim die ook een MicroSD kaartje gebruiken? Is dat mogelijk? Als ik de specificaties bekijk wel, maar als ik in de telefoon kijk zie ik niet hoe ik én een MicroSD kaart en een tweede SIM kan plaatsen.

https://www.microsoft.com...-dual-sim/specifications/

• barta123
Berlinetta schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:19:
[...]

Als iemand uw telefoon pakt, kan zij/hij bij uw foto's. als u de Micro SD-kaart versleuteld is het moeilijker voor de persoon om de data in te zien.
Nu is het voor mij nog steeds onduidelijk wat je hiermee bedoelt, ik heb wel een beveiligingscode op mijn telefoon, meer niet... Ik heb er niet echt problemen mee als iemand de foto's in mijn telefoon bekijkt, alhoewel sommige foto's liever privé blijven _/-\o_

• barta123
rookie no. 1 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:20:
Hier mensen met een 950 Dual Sim die ook een MicroSD kaartje gebruiken? Is dat mogelijk? Als ik de specificaties bekijk wel, maar als ik in de telefoon kijk zie ik niet hoe ik én een MicroSD kaart en een tweede SIM kan plaatsen.

https://www.microsoft.com...-dual-sim/specifications/
Waar zit de tweede sim dan? Moet je daar ook de accu ervoor uithalen? Ik denk dat hij gewoon in de buurt van het moederbord zit (waar de telefoon het warmst wordt, op die strook zit bij de normale 950 het SD-card slot...

• rookie no. 1
barta123 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:21:
[...]

Nu is het voor mij nog steeds onduidelijk wat je hiermee bedoelt, ik heb wel een beveiligingscode op mijn telefoon, meer niet... Ik heb er niet echt problemen mee als iemand de foto's in mijn telefoon bekijkt, alhoewel sommige foto's liever privé blijven _/-\o_
Stel je voor dat iemand jouw MicroSD kaart ooit in handen krijgt. Ondanks dat je alle foto's (en overige data) gewist denkt te hebben, kan er toch vaak nog wat terug gehaald worden. Is dat ding encrypted door de telefoon, dan kan iemand hem sowieso niet extern uitlezen.

Je kan beter andersom denken: "Waarom geen encryptie c.q. beveiliging?"

• rookie no. 1
barta123 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:22:
[...]

Waar zit de tweede sim dan? Moet je daar ook de accu ervoor uithalen? Ik denk dat hij gewoon in de buurt van het moederbord zit (waar de telefoon het warmst wordt, op die strook zit bij de normale 950 het SD-card slot...
Wacht, ik ben in de war met mijn Lumia 640 DS waar ik het niet voor elkaar kreeg. Met mijn 950 DS kan het wel :+

• maarte997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-11 10:36
Vanmorgen mijn Lumia 950 op zijn linkerzij op de grond gevallen. Zit in een siliconen hoesje en tempered glass. Dat tempered glass is naar de vaantjes... Ben er toch wat in teleurgesteld. Oké, het glas zal de schok hebben opgevangen voor het echte scherm, maar voor een val van +-50 à 60 cm (in een draaibewegin, hij viel uit mijn rugzak terwijl ik hem op mijn schouder hief) is hij toch wel snel kapot.
M'n Lumia 800 is tientallen keren zo gevallen zonder ooit iets aan... Dus maar weer +10 euro uitgeven voor een nieuw tempered glasje. Iemand ervaring met goeie? Het mijne toonde nog al erg veel vingervlekken.

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:04
Berlinetta schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:19:
[...]

Tenzij je de telefoon encrypt, kan iedereen bij de data op de telefoon. Geen zin om dan de SD kaart wel te encrypten (is dat eigenlijk wel mogelijk?)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Berlinetta
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:48:
[...]

Tenzij je de telefoon encrypt, kan iedereen bij de data op de telefoon. Geen zin om dan de SD kaart wel te encrypten (is dat eigenlijk wel mogelijk?)
Ik ging er wel van uit, maar volgens mij is dat alleen mogelijk als de telefoon wordt beheerd door een bedrijf.
http://forums.windowscent...on-windows-10-mobile.html

[ Voor 12% gewijzigd door Berlinetta op 24-10-2016 11:59 ]

• barta123
maarte997 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:47:
Vanmorgen mijn Lumia 950 op zijn linkerzij op de grond gevallen. Zit in een siliconen hoesje en tempered glass. Dat tempered glass is naar de vaantjes... Ben er toch wat in teleurgesteld. Oké, het glas zal de schok hebben opgevangen voor het echte scherm, maar voor een val van +-50 à 60 cm (in een draaibewegin, hij viel uit mijn rugzak terwijl ik hem op mijn schouder hief) is hij toch wel snel kapot.
M'n Lumia 800 is tientallen keren zo gevallen zonder ooit iets aan... Dus maar weer +10 euro uitgeven voor een nieuw tempered glasje. Iemand ervaring met goeie? Het mijne toonde nog al erg veel vingervlekken.
Een gevalletje bad-luck denk ik... Mijn Lumia 950 met houten Mozo-case is toch echt al wel tientallen keren gevallen (meermaals op het scherm en ook echt hard, bijvoorbeeld de snellader gebruiken met een stekkerdoos onder mijn bureau, maar dat de kabel net te kort is (dus dat je de stekkerdoos meesleurt), daardoor schoot mijn telefoon uit mijn hand en werd naar de vloer gelanceerd :9)

Geen enkele barst! Ook bijna geen krasjes. Ik ben iemand die mijn telefoon het verouderen in de tijd laat doorstaan zonder hoesjes, danwel screenprotectors. Elk deukje of scheurtje kan een verhaal hebben. Een gebarsten scherm kan ik echter niet waarderen, dus zou ik dat per direct vervangen! (dear iPhone 5 & 6 users)

Mijn Z5 Compact heeft wel een TG protector, alleen is dit omdat de vorige eigenaar dit had gedaan -deze was tweedehands- en omdat het ding voor en achter van glas is, zat er sowieso al een condoom om het toestel gehuld... :'(

• barta123
rookie no. 1 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:23:
[...]

Stel je voor dat iemand jouw MicroSD kaart ooit in handen krijgt. Ondanks dat je alle foto's (en overige data) gewist denkt te hebben, kan er toch vaak nog wat terug gehaald worden. Is dat ding encrypted door de telefoon, dan kan iemand hem sowieso niet extern uitlezen.

Je kan beter andersom denken: "Waarom geen encryptie c.q. beveiliging?"
Daar heb je gelijk in, maar ik heb er ten eerste de tijd niet voor en ten tweede de zin niet voor... Ik heb geen behoefte om mezelf daarin te verdiepen, ik heb überhaupt geen problemen met dat iemand anders mijn foto's te zien krijgt. Vaak zijn het foto's van mooie dingen die ik zie, of feestjes die ik bezoek. Foto's die ik toch al wel deel :9

Foto's van mezelf mag een ander ook gerust zien, want ja, ik ben mezelf, jij hebt ogen, jij ziet me op eenzelfde manier toch? ;)

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:56
barta123 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:57:
[...]

Een gevalletje bad-luck denk ik...
Of juist niet. Ik had een keer bedacht dat ik mijn Lumia 950 zonder hoesje mooier vond. Van een hoogte van 50 cm op straat gevallen en ondanks het tempered glas een forse barst in het scherm.

• maarte997
barta123 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:57:
[...]

Een gevalletje bad-luck denk ik... Mijn Lumia 950 met houten Mozo-case is toch echt al wel tientallen keren gevallen (meermaals op het scherm en ook echt hard, bijvoorbeeld de snellader gebruiken met een stekkerdoos onder mijn bureau, maar dat de kabel net te kort is (dus dat je de stekkerdoos meesleurt), daardoor schoot mijn telefoon uit mijn hand en werd naar de vloer gelanceerd :9)

Geen enkele barst! Ook bijna geen krasjes. Ik ben iemand die mijn telefoon het verouderen in de tijd laat doorstaan zonder hoesjes, danwel screenprotectors. Elk deukje of scheurtje kan een verhaal hebben. Een gebarsten scherm kan ik echter niet waarderen, dus zou ik dat per direct vervangen! (dear iPhone 5 & 6 users)
Mijn Lumia 800 heeft het ook 5 jaar zonder gedaan. Eén keer het scherm gebarsten maar per geluk had mijn vrouw een 800 die ze niet meer gebruikte. Eenvoudig vervangen.
Nu zie ik dat het originele glas dat een beetje boven de cover uitsteekt toch geraakt is. Niets erg, maar toch een hoekje af...
Dat eerste 'litteken' doet toch altijd pijn...

• barta123
coenox schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:41:
[...]

Of juist niet. Ik had een keer bedacht dat ik mijn Lumia 950 zonder hoesje mooier vond. Van een hoogte van 50 cm op straat gevallen en ondanks het tempered glas een forse barst in het scherm.
Volgens mij maak je het met een tempered-glass protector niet beter, want de 950 heeft een opstaande rand rond het scherm, die het scherm weliswaar beschermt... Als je het glas gaat verdikken, maak je het er mijn inziens niet beter op!? ;) Dan steekt het namelijk uit...

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:56
barta123 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:46:
[...]

Volgens mij maak je het met een tempered-glass protector niet beter, want de 950 heeft een opstaande rand rond het scherm, die het scherm weliswaar beschermt... Als je het glas gaat verdikken, maak je het er mijn inziens niet beter op!? ;) Dan steekt het namelijk uit...
Mijn belangrijkste les was in ieder geval: altijd een hoesje erom. De bedoeling van mijn opmerking was: als je na een val alleen een nieuwe protector van 10 euro nodig hebt, is dat geen bad luck maar good luck,

[ Voor 13% gewijzigd door coenox op 24-10-2016 13:30 ]

• barta123
coenox schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 13:29:
[...]

Mijn belangrijkste les was in ieder geval: altijd een hoesje erom. De bedoeling van mijn opmerking was: als je na een val alleen een nieuwe protector van 10 euro nodig hebt, is dat geen bad luck maar good luck,
Oh my bad, in dat geval klopt dat inderdaad... Ik heb het niet helemaal goed gelezen denk ik :9 Maar goed, de keus voor een hoesje is aan ieder voor zich natuurlijk! Ik zou zelfs een S7 nog naked gebruiken... :p

• Wailing_Banshee
barta123 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 13:48:
[...]

Oh my bad, in dat geval klopt dat inderdaad... Ik heb het niet helemaal goed gelezen denk ik :9 Maar goed, de keus voor een hoesje is aan ieder voor zich natuurlijk! Ik zou zelfs een S7 nog naked gebruiken... :p
En ik gebruik zelfs een hoesje om mijn Nokia 2323-2c :p Ik heb nooit van "naakte" toestellen gehouden, ongeacht de prijs.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• maarte997
barta123 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:46:
[...]

Daarom dat ik er een siliconen case rond heb. Maar door de Mozo cover beschermt die de rand minder... Dus... inderdaad... De opstekende schermrand is lichtjes geraakt. Jammer... Nuja, dat is zoals een vlekje op de muur: het valt op de duur niet meer op. :)

• barta123
Wailing_Banshee schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 14:25:
[...]

En ik gebruik zelfs een hoesje om mijn Nokia 2323-2c :p Ik heb nooit van "naakte" toestellen gehouden, ongeacht de prijs.
'Gehouden', je vindt een telefoon dus mooier worden door toevoeging van een hoesje? :o

Met een volledig zwarte 950 is dat geen issue, de ring rond de camera wordt namelijk niet mooi geaccentueerd met donkere kleuren... :9 Hout doet hem echter wel heel goed, ik denk dat als Microsoft de telefoon daarmee uit had gebracht, dat velen er een stuk anders tegenaan hadden gekeken. (zonder bèta software dan :+)

[ Voor 32% gewijzigd door barta123 op 24-10-2016 15:41 ]

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

barta123 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:09:
[...]

De apps tellen? Ik heb gewoon per letter van het alfabet even vluchtig geteld hoeveel het er waren :+ Gewoon op een random moment op school toen iemand mee zat te kijken, dus geen efficiëntie was vereist :9
Ik bedoel, wat als jij je telefoon verlies? de vinder kan de achterkant van jouw Lumia er af halen, sd kaart er uit en uitlezen via een computer. zonder enige veiligheids procedures te moeten uitvoeren. jouw foto's en filmpjes liggen dus open op straat.

😲

• Wailing_Banshee
barta123 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 15:24:
[...]

'Gehouden', je vindt een telefoon dus mooier worden door toevoeging van een hoesje? :o
Yep. Alleen de 920 vond ik zonder hoesje echt mooi. Dus daar zit een doorzichtige bumpercase omheen. En om mijn 950XL heb ik nu een rode bumpercase, zodat hij nu wat lijkt op de 920 :D
Met een volledig zwarte 950 is dat geen issue, de ring rond de camera wordt namelijk niet mooi geaccentueerd met donkere kleuren... :9 Hout doet hem echter wel heel goed, ik denk dat als Microsoft de telefoon daarmee uit had gebracht, dat velen er een stuk anders tegenaan hadden gekeken. (zonder bèta software dan :+)
Ik had het zonde gevonden van het geld, ik had dan namelijk ook gewoon een bumpercase gekocht. Ook hout kan krassen. Er is eigenlijk maar één materiaal wat mooi wordt door gebruik en dat is leer.

• Amadeus1966
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 07:47:
[...]
Er is eigenlijk maar één materiaal wat mooi wordt door gebruik en dat is leer.
Idd.
Jammer eigenlijk dat tegen die tijd dat het leer echt mooi wordt dat de telefoon alweer afgedankt is ;-)

Ik heb voor mijn 1320 een echte lederen cover en ziet er echt chique uit.
Voor mijn 950 heb ik een imitatie lederen geval en ja ondanks dat het er wel aardig uitziet heeft het ook wel weer iets van bleh.......nee het is het "net" niet.

• barta123
Amadeus1966 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:33:
[...]

Idd.
Jammer eigenlijk dat tegen die tijd dat het leer echt mooi wordt dat de telefoon alweer afgedankt is ;-)

Ik heb voor mijn 1320 een echte lederen cover en ziet er echt chique uit.
Voor mijn 950 heb ik een imitatie lederen geval en ja ondanks dat het er wel aardig uitziet heeft het ook wel weer iets van bleh.......nee het is het "net" niet.
True, maar ik heb zo'n rood-leder cover van Mozo voor mijn 950, maar ik vind het gewoon echt niet mooi... die 2 randen die je dan hebt zijn sowieso niet mooi (dat zwart en dat goud), het goud bladdert af bij de hoeken & het leer wordt wit bij beschadigingen :(

Alhoewel, sinds een maand of 3-4 heb ik die Zebranowood Mozo cover voor mijn 950 in gebruik (veel meer gebruikt al dan die andere case) en die houdt zich echt heel erg goed! Slijtage zie je niet door het zwart & het hout is goed schoon te houden! :*)

Er heeft in elk geval al menigeen vreemd opgekeken naar het aanzien van deze telefoon... 8)

• Ladykiller007
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-10 22:01
Hello...

Ik had een vraagje...
Wie heeft er ervaring met een Bluetooth Selfie Stick voor de 950?
Een Selfie Stick waar het kabeltje in de Audio ingang gaat is geen succes...hele tijd gekloot met de Volume haha!

Heb deze gezien :

http://www.pdashop.nl/pro...ml#product_specifications

Hoor graag van jullie..thnx!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-11 14:40

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Ladykiller007 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:38:
Hello...

Ik had een vraagje...
Daar hebben een hele mooie topic voor: [Lumia 950/950XL] Accessoires topic

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:45
Ladykiller007 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:38:
Hello...

Ik had een vraagje...
Een Selfie Stick waar het kabeltje in de Audio ingang gaat is geen succes...hele tijd gekloot met de Volume haha!

Heb deze gezien :

http://www.pdashop.nl/pro...ml#product_specifications

Hoor graag van jullie..thnx!
Van de selfiestick weet ik het niet, maar je zou de app "Lumia Selfie" kunnen gebruiken. Deze app maakt een foto zodra hij gezichten detecteert, dus je kunt hem met elke stick gebruiken. Hij laat met een geluidje horen of je wel of niet in beeld bent, net als een parkeersensor.

• Merellecht
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-07 21:35
Ik ben van plan mijn Lumia 950 retourneren wegens eens fout die erin zit. Ze vragen om de telefoon terug te zetten op de fabrieksinstellingen en mijn accounts weg te verwijderen (ik veronderstel outlook en dergelijke). Worden deze niet automatisch gewist bij een factory reset of moet ik die eerst manueel verwijderen alvorens de factory rest uit te voeren?

Bedankt!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Merellecht schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:01:
Ik ben van plan mijn Lumia 950 retourneren wegens eens fout die erin zit. Ze vragen om de telefoon terug te zetten op de fabrieksinstellingen en mijn accounts weg te verwijderen (ik veronderstel outlook en dergelijke). Worden deze niet automatisch gewist bij een factory reset of moet ik die eerst manueel verwijderen alvorens de factory rest uit te voeren?

Bedankt!
Zover ik weet is alles gewoon weg na een factory reset. Daarom heet het ook een factory reset :+.

Patient gamer

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11 13:56

Stefano

Ondertitel Not Found

Ervaringen met de nieuwe reparatieclub B2X:

- Mijn 950XL is vorige week dinsdagmorgen (online) voor reparatie aangemeld en dinsdagmiddag opgehaald door DHL Express (let op met aanmelden bij DHL Express, dit is dus niet standaard DHL).

- Toestel is woensdag aangekomen in Hongarije. Je kan online de status van je reparatie volgen, maar dit is zeer beperkt.

- Toestel is vanavond, na 8 dagen, teruggekomen met een gerepareerde front camera.

Conclusie voor deze reparatie, prima geregeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Stefano op 26-10-2016 20:08 ]

Stefano schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 19:49:
Ervaringen met de nieuwe reparatieclub B2X:

- Mijn 950XL is vorige week dinsdagmorgen (online) voor reparatie aangemeld en dinsdagmiddag opgehaald door DHL Express (let op met aanmelden bij DHL Express, dit is dus niet standaard DHL).

- Toestel is woensdag aangekomen in Hongarije. Je kan online de status van je reparatie volgen, maar dit is zeer beperkt.

- Toestel is vanavond, na 8 dagen, teruggekomen met een gerepareerde front camera.

Conclusie voor deze reparatie, prima geregeld.
Moest jij betalen voor de service?

Ik heb zelf een L950 sinds een maand, met een defect.

De verkoper (niet MS - wellicht heb jij hem bij MS gekocht) meldde dat ik hem moest opsturen naar Dr. Mobile.

Deze partij werkt echter niet met L950s (zeggen ze), maar ze willen er wel naar kijken - mits ik minimaal de verzendkosten betaal (de telefoon is net een maand in bezig).

Ik ben dus bezig met B2X, maar kom daar niet veel verder - omdat de telefoon niet bij MS is gekocht.

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11 13:56

Stefano

Ondertitel Not Found

b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 20:51:
[...]

Moest jij betalen voor de service?

Ik heb zelf een L950 sinds een maand, met een defect.

De verkoper (niet MS - wellicht heb jij hem bij MS gekocht) meldde dat ik hem moest opsturen naar Dr. Mobile.

Deze partij werkt echter niet met L950s (zeggen ze), maar ze willen er wel naar kijken - mits ik minimaal de verzendkosten betaal (de telefoon is net een maand in bezig).

Ik ben dus bezig met B2X, maar kom daar niet veel verder - omdat de telefoon niet bij MS is gekocht.
Het is garantie, dus ik (en jij) hoef niet te betalen. Waar het toestel aangeschaft is maakt niet uit, kwestie van online aanmelden (knopje "toestel inzenden voor reparatie" op https://support.b2x.com/). Vervolgens je IMEI invullen et voila.

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09
Ik heb mijn 950xl ook niet bij MS gekocht maar bij T-Mobile. En ik stuur hem via B2X op vanwege hardwareissues met de main camera en speaker. Geen probleem, behalve dat ik mijn verzendlabel heb laten verlopen en hiervoor dus een nieuwe moet aanvragen omdat deze maar tien dagen geldig is.

Ik begrijp niet waarom bij jou ^^ alles zo moeizaam gaat ...
Stefano schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 21:08:
[...]

Het is garantie, dus ik (en jij) hoef niet te betalen. Waar het toestel aangeschaft is maakt niet uit, kwestie van online aanmelden (knopje "toestel inzenden voor reparatie" op https://support.b2x.com/). Vervolgens je IMEI invullen et voila.
Bedankt - dat is ook wat ik dacht, maar de verkopende partij (niet MS) zegt dat ik het maar bij Dr. Mobile moet inleveren.

Dr. Mobile zegt dat ze in principe geen Lumia's supporten, maar er wel naar willen kijken - mits ik de porto betaal.

Vreemde situatie, off-topic, en wat mij betreft meld ik hem dus aan bij B2X.

Thx!
PinokkioTV schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 21:09:

Ik begrijp niet waarom bij jou ^^ alles zo moeizaam gaat ...
Ik ook niet... het is ook voor het eerst met een gekocht product, dat het zo lastig gaat (normaal heb ik geen problemen, of worden ze netjes opgelost).

Anyhow - ik heb een 4e L950 gekocht, zodat ik binnenkort hopelijk eindelijk weer apps kan developen voor het platform...

• PinokkioTV
Maar hoezo kom je niet verder met B2X? Is toch gewoon een kwestie van IMEI invullen en procesje volgen?

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:20
b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 21:10:
[...]
Bedankt - dat is ook wat ik dacht, maar de verkopende partij (niet MS) zegt dat ik het maar bij Dr. Mobile moet inleveren.[...]
Dan zal dat de huisreparateur zijn voor de verkopende partij. Volgens de consumentenwet moet je bij de verkopende partij zijn voor garantie, echter de fabrikanten zijn vrij vaak wat welwillender in het daadwerkelijk bieden van service. In het geval van MS kan/kon je de wettelijke garantie lekker bypassen en fabrieksgarantie van MS claimen. Dat wordt momenteel verzorgd door B2X. De fabrieksgarantie staat los van jouw garantie bij de verkopende partij.
Bij MS aanmelden is een kwestie van de online tool van B2X of die van MS doorlopen en garantie aanvragen. Aangezien het fabrieksgarantie betreft is het enige wat ze echt boeit wanneer het toestel is aangeschaft. Dat kunnen ze zien aan de hand van het IMEI-nummer. Het zal MS aan hun figuurlijke reet roesten wie het toestel, waar heeft gekocht. Al heb je hem niet gekocht en gewoon op straat gevonden, dan maakt het ze nog niets uit. Dat uitzoeken zou alleen maar meer voor ze kosten. Goedkoper om gewoon de klacht af te handelen en beter voor het imago.
Caelorum schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 21:17:
[...]

Dan zal dat de huisreparateur zijn voor de verkopende partij. Volgens de consumentenwet moet je bij de verkopende partij zijn voor garantie, echter de fabrikanten zijn vrij vaak wat welwillender in het daadwerkelijk bieden van service. In het geval van MS kan/kon je de wettelijke garantie lekker bypassen en fabrieksgarantie van MS claimen. Dat wordt momenteel verzorgd door B2X. De fabrieksgarantie staat los van jouw garantie bij de verkopende partij.
Bij MS aanmelden is een kwestie van de online tool van B2X of die van MS doorlopen en garantie aanvragen. Aangezien het fabrieksgarantie betreft is het enige wat ze echt boeit wanneer het toestel is aangeschaft. Dat kunnen ze zien aan de hand van het IMEI-nummer. Het zal MS aan hun figuurlijke reet roesten wie het toestel, waar heeft gekocht. Al heb je hem niet gekocht en gewoon op straat gevonden, dan maakt het ze nog niets uit. Dat uitzoeken zou alleen maar meer voor ze kosten. Goedkoper om gewoon de klacht af te handelen en beter voor het imago.
Eigenlijk is dit het totale verhaal dat ik wilde horen - bedankt.

De verkoper stelt zich redelijk agressief op (het is niet hun probleem en anders stuur ik het maar naar Dr. Mobile) - en Dr. Mobile zegt dat ze geen partij zijn, maar tegen kosten de boel willen bekijken.

Ik claim ook liever fabrieksgarantie dan consumentengarantie - omdat ik in MS / B2X veel meer vertrouwen heb.
Aangezien het fabrieksgarantie betreft is het enige wat ze echt boeit wanneer het toestel is aangeschaft. Dat kunnen ze zien aan de hand van het IMEI-nummer.
Kunnen ze de verkoopdatum herleiden aan het IMEI?

Stel dat ik een telefoon koop die al 2 jaar bij de winkel ligt - dan is het IMEI nr. toch ook twee jaar oud?

Of moet een verkoper het verkochte IMEI nummer naar MS schieten, op de dag van verkoop?

[ Voor 12% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 26-10-2016 21:23 ]

• Caelorum
b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 21:20:
[...]
Kunnen ze de verkoopdatum herleiden aan het IMEI?

Stel dat ik een telefoon koop die al 2 jaar bij de winkel ligt - dan is het IMEI nr. toch ook twee jaar oud?

Of moet een verkoper het verkochte IMEI nummer naar MS schieten, op de dag van verkoop?
Ik weet er ook niet het fijne van, dus kan er naast zitten, maar ik dacht dat ze het moment van fabricage nemen als uitgangspunt tenzij je via een verkoopbon kan aantonen dat het toestel later is gekocht. De IMEI is dus een simpele grove check.
Kan ook nog dat het vastgelegd wordt op moment van ingebruikname. Dat de telefoon een phone home doet zodat het geregistreerd staat bij MS.

[ Voor 10% gewijzigd door Caelorum op 26-10-2016 21:29 ]

• PinokkioTV
Phone Home _O-

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-10 14:35
...............phone home
Redelijk futuristische apparaten zijn de telefoons (smart phones if u like), ET had het moeten hebben :P

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-11 23:19
Paddywacker schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 23:27:
[...]

Redelijk futuristische apparaten zijn de telefoons (smart phones if u like), ET had het moeten hebben :P
Zeg eens gewoon wat je bedoelt.

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-10 14:35
Je kent blijkbaar de film E.T niet, daar werd gezegt :"E.T Phone home".

Hier een linkje voor je, mocht je het willen weten... https://nl.wikipedia.org/wiki/E.T._the_Extra-Terrestrial

• andreas2005
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-10 10:26
De activatie van het toestel geldt als startdatum voor de garantie tenzij je met een aankoopbon (waarop het imei moet staan!) kunt aantonen dat je hem later hebt gekocht. Is mij door destijds Nokia uitgelegd toen ik mijn toestel, dat een demomodel was geweest van Saturn, voor reparatie instuurde. En dat was meer dan twee jaar nadat hij in de winkel was aangezet, maar minder dan twee jaar na de aankoop. Is vervolgens keurig en gratis gerepareerd.
De activatiedatum kon ik zien bij het aanmelden van het toestel bij Nokia. Ik neem aan dat dat nog steeds zo is.

[ Voor 2% gewijzigd door andreas2005 op 27-10-2016 07:21 . Reden: kleine toevoeging over de bon ]

• Caelorum
Een belletje naar huis door de telefoon bij eerste keer opstarten met internetbereik dus :)

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:39
@Deathgrunt: Ik heb ook onlangs mijn bij Amazon.fr gekochte Lumia 735 via de MS-site aangemeld voor garantie. Er vindt aan de hand van het IMEI-nummer een check plaats voor die garantie, die was een paar maanden minder dan op grond van de aankoopbon, maar wel voldoende voor reparatie. Dus ik denk dat reparatie gewoon mogelijk zou moeten zijn, zeker omdat meerdere mensen hier die ervaring hebben. Hoop dus dat het lukt.
Caelorum schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 08:45:
Een belletje naar huis door de telefoon bij eerste keer opstarten met internetbereik dus :)
Phone Home is ook een bekend begrip onder de developers, inderdaad;

Als je code schrijft en de app / software pingt even naar het moederschip - dan is dat vaak een Phone Home functie...

Natuurlijk wel voor developers van rond de jaren '80 van de vorige eeuw :P

• Caelorum
b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 16:49:
[...]
Natuurlijk wel voor developers van rond de jaren '80 van de vorige eeuw :P
Valt wel mee hoor. Zo oud ben ik nou ook weer niet en ik kende het principe en de term ook gewoon. Eigenlijk zijn het voornamelijk de mensen die tegen het eind van de jaren 90 geboren zijn die het niet weten ^^
Caelorum schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 19:45:
[...]

Valt wel mee hoor. Zo oud ben ik nou ook weer niet en ik kende het principe en de term ook gewoon. Eigenlijk zijn het voornamelijk de mensen die tegen het eind van de jaren 90 geboren zijn die het niet weten ^^
All your codez are belong to us!

• PinokkioTV
Caelorum schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 19:45:
[...]

Mijn dochter is van '99 en weet het precies. Maar het staat en valt natuurlijk ook met de opvoeding O-)
Momenteel ben ik in het bezit van zo waar twee L950's.

Ik had ook nog een Continiuum Dock liggen, die ik wilde gebruiken als laptopvervanger (video's / films bekijken).

Om de Dock aan te sluiten, had ik een HDMI-kabel nodig - dus heb ik deze gekocht;

https://www.allekabels.nl...igh-speed-aanbieding.html

Echter, ik krijg op geen enkele manier beeld...

1. Ik sluit de HDMI aan op zowel dock, als tv / monitor / beamer (alle drie geprobreerd).
2. Ik sluit de dock aan via USB-C op het stopcontact (rood lampje gaat branden).
3. Ik sluit de L950 aan via USB-C op de dock (lampje wordt wit).
4. Ik start Continiuum op.

En dan gebeurt er niets; ik kan kiezen tussen "wired dock" en "wireless dock"; bij "wireless" krijg ik de optie om te zoeken / connecten - maar hij vindt niets (omdat ik geen wireless receivers heb).

Echter, bij "wired dock" heb ik geen "next / connect / whatever" button.

Als ik een USB muis / keyboard connect (in de dock) krijg ik een bliepje van "hardware aangesloten en herkend", maar verder niets.

Mis ik iets? Zowel tv / monitor als beamer zeggen "no HDMI signal".

Beide L950's geven hetzelfde effect... ik heb alle kabels al vervangen, de "aansluit" volgorde aangepast, reset / aan / uit / etc...

De dock staat ook onder "gadget" en daar staat "ready to connect".

Is de HDMI-kabel dan defect? Of moet je een speciale HDMI-kabel hebben voor dit soort connecties?

Helaas heb ik geen overige HDMI apparaten, dus ik kan niet kijken of het aan de kabel ligt...

Als ik een externe HDD-disk aansluit op de dock, wordt die wel zichtbaar in de File Explorer van de telefoon.

Alles lijkt dus te werken, behalve dat ik geen beeld heb op de beamer / tv / monitor.

[ Voor 6% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 29-10-2016 19:38 ]

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-11 14:15

Esumontere

Floep, banaan.

b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 18:30:
Momenteel ben ik in het bezit van zo waar twee L950's.

Ik had ook nog een Continiuum Dock liggen, die ik wilde gebruiken als laptopvervanger (video's / films bekijken).

Om de Dock aan te sluiten, had ik een HDMI-kabel nodig - dus heb ik deze gekocht;

https://www.allekabels.nl...igh-speed-aanbieding.html

Echter, ik krijg op geen enkele manier beeld...

1. Ik sluit de HDMI aan op zowel dock, als tv / monitor / beamer (alle drie geprobreerd).
2. Ik sluit de dock aan via USB-C op het stopcontact (rood lampje gaat branden).
3. Ik sluit de L950 aan via USB-C op de dock (lampje wordt wit).
4. Ik start Continiuum op.

En dan gebeurt er niets; ik kan kiezen tussen "wired dock" en "wireless dock"; bij "wireless" krijg ik de optie om te zoeken / connecten - maar hij vindt niets (omdat ik geen wireless receivers heb).

Echter, bij "wired dock" heb ik geen "next / connect / whatever" button.

Als ik een USB muis / keyboard connect (in de dock) krijg ik een bliepje van "hardware aangesloten en herkend", maar verder niets.

Mis ik iets? Zowel tv / monitor als beamer zeggen "no HDMI signal".

Beide L950's geven hetzelfde effect... ik heb alle kabels al vervangen, de "aansluit" volgorde aangepast, reset / aan / uit / etc...

De dock staat ook onder "gadget" en daar staat "ready to connect".

Is de HDMI-kabel dan defect? Of moet je een speciale HDMI-kabel hebben voor dit soort connecties?

Helaas heb ik geen overige HDMI apparaten, dus ik kan niet kijken of het aan de kabel ligt...

Als ik een externe HDD-disk aansluit op de dock, wordt die wel zichtbaar in de File Explorer van de telefoon.

Alles lijkt dus te werken, behalve dat ik geen beeld heb op de beamer / tv / monitor.
Lijkt inderdaad een slechte kabel te zijn. Je kunt bij de Action (of dergelijke) voor een paar euro een HDMI-kabel halen, wellicht kan je dat doen? Als je in (de buurt van) Nijmegen woont mag je ook best langskomen, heb nog wel een werkende kabel liggen die je mag lenen :P

[ Voor 3% gewijzigd door Esumontere op 29-10-2016 19:58 ]

Esumontere schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 19:57:
[...]

Lijkt inderdaad een slechte kabel te zijn. Je kunt bij de Action (of dergelijke) voor een paar euro een HDMI-kabel halen, wellicht kan je dat doen? Als je in (de buurt van) Nijmegen woont mag je ook best langskomen, heb nog wel een werkende kabel liggen die je mag lenen :P
Tja, kabel is nieuw - maar ik heb geen andere HDMI-devices die ik kan aansluiten.

Dus het ligt aan de dock (gloednieuw) of de kabel (gloednieuw).

Telefoon heb ik 2x en display 3x (beamer, tv, monitor) - dus dat lijkt me stug dat de fout daar ergens ligt.

Wat is de bedoeling van die dock? Zie je op de tv / monitor direct beeld als je hem via HDMI aansluit?

Of moet je "iets" doen via de continiuum-app?

Overigens werd de dock direct herkend en riep dat ik moest updaten naar versie 4 (wat gedaan en gelukt is).

Wel cool dat je een 2 terrabyte disk aan je telefoon kan hangen :) maar daar heb ik nu niet zo veel aan... concept is interessant, maar ik moet wel beeld hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 29-10-2016 20:21 ]

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 20:18:
[...]

Wat is de bedoeling van die dock? Zie je op de tv / monitor direct beeld als je hem via HDMI aansluit?

Je hoeft niks te doen. Je prikt je telefoon in, dock lampje wordt wit, Continuum start automatisch in de achtergrond, vervolgens gaat je externe display automatisch aan en worden USB devices herkent.

ps: deze post is geplaatst via Continuum :+

[ Voor 7% gewijzigd door blmp op 30-10-2016 00:24 ]

Patient gamer

• GerCor

GerCor

[...]

Tja, kabel is nieuw - maar ik heb geen andere HDMI-devices die ik kan aansluiten.

Telefoon heb ik 2x en display 3x (beamer, tv, monitor) - dus dat lijkt me stug dat de fout daar ergens ligt.

Overigens werd de dock direct herkend en riep dat ik moest updaten naar versie 4 (wat gedaan en gelukt is).

Wel cool dat je een 2 terrabyte disk aan je telefoon kan hangen :) maar daar heb ik nu niet zo veel aan... concept is interessant, maar ik moet wel beeld hebben.
Bij dit soort vragen kijk je toch even op YouTube, Staan genoeg filmpjes over Continuum. Trouwens, jouw HDMI aansluiting in de dock kan natuurlijk ook kapot zijn.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Ik zou het bijzonder lullig vinden als naast al zijn dode 950's zijn Dock ook dood is :/

People as things, that’s where it starts.

GerCor schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 23:17:
[...]

Bij dit soort vragen kijk je toch even op YouTube, Staan genoeg filmpjes over Continuum. Trouwens, jouw HDMI aansluiting in de dock kan natuurlijk ook kapot zijn.
Heb ik al 10x gedaan :)

Still voor still bekeken hoe men hem aansluit... maar ik zag nergens een "next" button in de interface...

Anyhow, alles werkt in de dock - behalve HDMI.

De kabel is gloedjenieuw en vertrouw ik wel... Displayport is me te duur (de kabel) om mee te experimenteren, dus helaas pindakaas.
blmp schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 22:32:
[...]

Je hoeft niks te doen. Je prikt je telefoon in, dock lampje wordt wit, Continuum start automatisch in de achtergrond, vervolgens gaat je externe display automatisch aan en worden USB devices herkent.

ps: deze post is geplaatst via Continuum :+
Hmmm.. USB devices you mention - ik heb alle sources af zitten scannen, maar vooral gefocussed op HDMI.

For the record; het is een HDMI A-A kabel, dus beide kanten gaan in een HDMI-poort; geen USB.

Lijkt me stug dat er echt iets kapot is; ik zal eens USB-devices gaan scannen :)

Beamer / tv / monitor zijn wel iets van 10 jaar oud - maar hebben gewoon HDMI / USB aansluitingen (de beamers zelfs 3d, woohoo). Dus oud... maar niet heel oud - hoop ik.

[ Voor 11% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 30-10-2016 11:58 ]

RobinHood schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 23:23:
Ik zou het bijzonder lullig vinden als naast al zijn dode 950's zijn Dock ook dood is :/
Nahh... denk het niet - dat zullen ze wel gechecked hebben bij de QA te MS :)

Mijn tv / monitor / beamer zijn wel oud - gekocht rond 2007.

Maar andere HDMI-dingen werken er wel op (Kruidvat tablets met Android... à 50 euro).

Misschien snappen ze de dock niet, omdat het te modern is en oom Deathgrunt al wat ouder.

• Bacchus
[...]

Als ik mijn telefoon in de display dock steek, dan trilt (ik heb geluid uit staan, dus mogelijk zou je ook een piepje kunnen krijgen) hij een paar keer, zelfs terwijl ik geen beeld (in mijn geval HDMI) heb aangesloten. Sluit ik vervolgens HDMI aan, TV staat dan aan maar niet op het HDMI-kanaal, dan krijg ik een banner op mijn telefoon "tap here to control Panasonic TV". Als ik de TV op het juiste HDMI-kanaal zet, dan krijg ik de desktop te zien. (blijkbaar was mijn telefoon al unlocked, je krijgt volgens mij een blauw logo-scherm als je telefoon nog gelocked is)

Het klinkt alsof er iets niet lekker is in je HDMI-verbinding. Hopelijk gewoon een slechte kabel, in het ergste geval een rot display dock.
Bacchus schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 13:56:
[...]

Als ik mijn telefoon in de display dock steek, dan trilt (ik heb geluid uit staan, dus mogelijk zou je ook een piepje kunnen krijgen) hij een paar keer, zelfs terwijl ik geen beeld (in mijn geval HDMI) heb aangesloten. Sluit ik vervolgens HDMI aan, TV staat dan aan maar niet op het HDMI-kanaal, dan krijg ik een banner op mijn telefoon "tap here to control Panasonic TV". Als ik de TV op het juiste HDMI-kanaal zet, dan krijg ik de desktop te zien. (blijkbaar was mijn telefoon al unlocked, je krijgt volgens mij een blauw logo-scherm als je telefoon nog gelocked is)

Het klinkt alsof er iets niet lekker is in je HDMI-verbinding. Hopelijk gewoon een slechte kabel, in het ergste geval een rot display dock.
Of mijn tv ondersteunt het niet (en beamer en monitor). Ze zijn niet de nieuwste :)

• Bacchus
b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 14:09:
[...]
Of mijn tv ondersteunt het niet (en beamer en monitor). Ze zijn niet de nieuwste :)
Op mijn '11 Panasonic G30-plasma krijg ik achtereenvolgens 1080i60 (heel even) en 1080p60 van de display dock. Ik kan me inderdaad voorstellen dat oudere tv's ('07 zei je?) of tv's uit een lager segment mn die framerate niet ondersteunen.
Bacchus schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 14:25:
[...]

Op mijn '11 Panasonic G30-plasma krijg ik achtereenvolgens 1080i60 (heel even) en 1080p60 van de display dock. Ik kan me inderdaad voorstellen dat oudere tv's ('07 zei je?) of tv's uit een lager segment mn die framerate niet ondersteunen.
Yup - monitor / tv komen uit +/- 2007.

Beamer is iets nieuwer, geen idee of die dat snapt :)

Idee was om de dock aan de beamer te hangen en dan via de L950 / Edge uitzending gemist en die onzin te streamen... via mijn Android tablet kan dat wel - maar is te traag voor dat soort werk.

[ Voor 6% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 30-10-2016 16:10 ]

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-11 17:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

maarte997 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:47:
Ik weet niet of het nog actueel is maar maar ik gebruik een Nilskin tempered glass rounde edge H9 . Mijn telefoon is verder "naakt". Ik heb em een keer laten vallen: de tempered glas was beschadigd maar het scherm zelf had geen schrammetje.

Gister was ik bij de mediamarkt, daar stond een kerel pantzerglas aan te prijzen. Hij stond zelfs met een hamer op het toestel te slaan. Die is er ook voor de 950. Zelf nog geen ervaring mee maar hij leek in ieder geval stevig. Deze heeft ook rounded edges.

• FreshM
Indoubt schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 23:03:
[...]

Ik weet niet of het nog actueel is maar maar ik gebruik een Nilskin tempered glass rounde edge H9 . Mijn telefoon is verder "naakt". Ik heb em een keer laten vallen: de tempered glas was beschadigd maar het scherm zelf had geen schrammetje.

Gister was ik bij de mediamarkt, daar stond een kerel pantzerglas aan te prijzen. Hij stond zelfs met een hamer op het toestel te slaan. Die is er ook voor de 950. Zelf nog geen ervaring mee maar hij leek in ieder geval stevig. Deze heeft ook rounded edges.
Dit hoort echt in het accessoires-topic thuis, jongens!

Mijn onlangs aangeschafte Lumia 950 heeft zich dit weekend bewezen. Mooie foto's gemaakt in Eindhoven op Strijp-s. De fotograaf heeft nog wat training nodig om de Lumia de juiste focus te laten vinden. Onder mindere lichtomstandigheden maakt de 950 mooie foto's . De camera is in vergelijking met mijn vorige Lumia 640 echt razend snel. En die dedicated cameraknop... Wat heerlijk!

• GerCor

GerCor

FreshM schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 00:30:
[...]

Dit hoort echt in het accessoires-topic thuis, jongens!

Mijn onlangs aangeschafte Lumia 950 heeft zich dit weekend bewezen. Mooie foto's gemaakt in Eindhoven op Strijp-s. De fotograaf heeft nog wat training nodig om de Lumia de juiste focus te laten vinden. Onder mindere lichtomstandigheden maakt de 950 mooie foto's . De camera is in vergelijking met mijn vorige Lumia 640 echt razend snel. En die dedicated cameraknop... Wat heerlijk!
En dan laat je vervolgens niet even het resultaat hier zien en moeten wij je maar op je blauwe ogen geloven? :S

• FreshM
GerCor schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 00:35:
[...]

En dan laat je vervolgens niet even het resultaat hier zien en moeten wij je maar op je blauwe ogen geloven? :S
Ik ben echt zo'n mannetje van snapshots dat foto's knipt met andere mensen erop, dat wil ik je niet aandoen. Ik heb een (voor mij) minder interessante foto teruggehaald uit de OndeDrive-prullenbak. Daarbij geldt ook weer: oefenen met de focus. Let op, het is een groot bestand, maar jij wilde het. Here you go. Foto

• GerCor

GerCor

FreshM schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 01:14:
[...]

Ik ben echt zo'n mannetje van snapshots dat foto's knipt met andere mensen erop, dat wil ik je niet aandoen. Ik heb een (voor mij) minder interessante foto teruggehaald uit de OndeDrive-prullenbak. Daarbij geldt ook weer: oefenen met de focus. Let op, het is een groot bestand, maar jij wilde het. Here you go. Foto
Ik ben niet zo snel bang hoor, foto staat in 2 tellen op mijn scherm... :+

FreshM schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 01:14:
[...]
Deze foto is in zijn geheel onscherp? Heb je wel de juiste genomen om mee te showen? Of je wil laten zien dat het focussen hier niet goed ging?

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 31-10-2016 01:47 ]

Testing, one, two ...

• Bacchus
b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 15:54:
[...]
Idee was om de dock aan de beamer te hangen en dan via de L950 / Edge uitzending gemist en die onzin te streamen... via mijn Android tablet kan dat wel - maar is te traag voor dat soort werk.
Ik kan je in ieder geval wel ermee lekker maken dat ik regelmatig Netflix, Youtube en nog wat andere videodiensten via Edge en de display dock gebruik en dat dat prima werkt in mijn geval. Net als videos uit de galerij overigens.

Een reis boeken via Booking/Trivago en dat soort sites liep trouwens gruwelijk slecht: Om de een of andere reden werden de zoekpagina's elke paar seconden ververst en aangezien dat ook voor de browser zware pagina's zijn, heeft dat een enorm effect op de snelheid en de gebruikerservaring. Geen idee waarom de mobiele/Continuum Edge dat deed, Opera op de desktop (op een Core2 zelfs nog..) werkte als een trein.

• Wailing_Banshee
Bacchus schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:55:
[...]
Een reis boeken via Booking/Trivago en dat soort sites liep trouwens gruwelijk slecht: Om de een of andere reden werden de zoekpagina's elke paar seconden ververst en aangezien dat ook voor de browser zware pagina's zijn, heeft dat een enorm effect op de snelheid en de gebruikerservaring. Geen idee waarom de mobiele/Continuum Edge dat deed, Opera op de desktop (op een Core2 zelfs nog..) werkte als een trein.
Dat heb ik ook op Edge op mijn SP2 (Windows 10), op sommige websites. Ik denk dus niet dat iets met Continuum te maken heeft, maar eerder met Edge.

Bacchus schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:55:
[...]

Ik kan je in ieder geval wel ermee lekker maken dat ik regelmatig Netflix, Youtube en nog wat andere videodiensten via Edge en de display dock gebruik en dat dat prima werkt in mijn geval. Net als videos uit de galerij overigens.
Tja, het blijft vreemd dat het niet werkt. De kabel is nieuw, dus ik denk niet dat het daar aan ligt.

Ik heb de moed maar opgegeven; ik heb nog een netbook uit 2007 die ik aan de beamer hang en via die set-up kan ik gewoon alle films bekijken op 5 bij 3 meter :)

Maar met een telefoon gaat het wat sneller; netbook is de snelste niet meer.

• FreshM
hardware-lover schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 01:45:
[...]

Deze foto is in zijn geheel onscherp? Heb je wel de juiste genomen om mee te showen? Of je wil laten zien dat het focussen hier niet goed ging?
Joh, ik heb knip - knip - knip gedaan en we zijn doorgelopen. Een flutfotograaf met een premium camerasmartphone geeft nog steeds flutresultaten natuurlijk. ;)
Wat ik wel zie is dat de belichting ban de 950 veel beter is dan op mijn 640 onder mindere omstandigheden.

• Amadeus1966
FreshM schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 18:06:
[...]

Joh, ik heb knip - knip - knip gedaan en we zijn doorgelopen. Een flutfotograaf met een premium camerasmartphone geeft nog steeds flutresultaten natuurlijk. ;)
Wat ik wel zie is dat de belichting ban de 950 veel beter is dan op mijn 640 onder mindere omstandigheden.
Je doet het niet slechter dan mij ;-)

Afbeeldingslocatie: https://odtvxa.dm2304.livefilestore.com/y3mtVulbrTQOCeh-Tte2GI_ov9TPPmuhjDh8VceB19tt2nXJamZ7IY0BgBdLvxLILLwrS4bajHr1YPDE_imSxGU2Kaz6GSb6_SexOXeo9PO3m-fGpdKvWjjUnO_5-Q1FwCXRNSkzR-nTBbzUyWyWYUZ-4z5DEDTqK0kEnI_Jyjv5mE?width=3840&height=2160&cropmode=none

[ Voor 22% gewijzigd door Amadeus1966 op 31-10-2016 19:49 ]

• FreshM
Amadeus1966 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 19:45:
[...]

Je doet het niet slechter dan mij ;-)

[afbeelding]
Wow, ik vind hem toch wel strak!
FreshM schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 18:06:
[...]
Ik heb deze reactie niet helemaal goed begrepen verwacht ik; FreshM in "[Lumia 950 en 950 XL] Ervaringen en discussie" my bad, excuses. :)

Testing, one, two ...

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoe zit het nou met SSTP VPN op deze telefoon, op internet vindt je een aantal berichten waarmee ze aangeven dat SSTP ondersteund wordt, maar als je hem wilt toevoegen kan je niet kiezen uit SSTP.

Dus mijn vraag daarna; heeft iemand een idee hoe je een SSTP verbinding kan maken met de 950XL?

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Even een must read voor iedereen met een Display Dock.

blmp in "[Lumia 950/950XL] Accessoires topic"

[ Voor 47% gewijzigd door blmp op 01-11-2016 11:07 ]

Patient gamer

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-11 00:06

SED

Vorkie schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 10:54:
Hoe zit het nou met SSTP VPN op deze telefoon, op internet vindt je een aantal berichten waarmee ze aangeven dat SSTP ondersteund wordt, maar als je hem wilt toevoegen kan je niet kiezen uit SSTP.

Dus mijn vraag daarna; heeft iemand een idee hoe je een SSTP verbinding kan maken met de 950XL?
Die kan ik in de insider versie ook niet (meer?) ontdekken. is er kennelijk uitgesloopt. maar ondersteunt je VPN provider geen IKEv2 ? Ik heb dat draaien op purevpn en mijn Lumia en dat werkt snel en goed.
http://vpndiensten.nl/vpn-aanbieder/purevpn/
voor pakweg 90 dollar levenslang..(met wat zoeken kom je regelmatig aanbiedingen tegen die nog 20 dollar goedkoper zijn)
https://stacksocial.com/sales/lifetime-of-purevpn

Copyright and left by SED...

• Vorkie
  • Niet online
SED schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 17:08:
[...]

Die kan ik in de insider versie ook niet (meer?) ontdekken. is er kennelijk uitgesloopt. maar ondersteunt je VPN provider geen IKEv2 ? Ik heb dat draaien op purevpn en mijn Lumia en dat werkt snel en goed.
http://vpndiensten.nl/vpn-aanbieder/purevpn/
voor pakweg 90 dollar levenslang..(met wat zoeken kom je regelmatig aanbiedingen tegen die nog 20 dollar goedkoper zijn)
https://stacksocial.com/sales/lifetime-of-purevpn
Ik heb thuis, als zzper, een zakelijk domein draaien, met diverse services, waaronder dus SSTP VPN, op de gateway hier draait een filtering service, zodat ook mijn VPN verbonden apparatuur gefilterd wordt.

Nou heb ik zelf een Android telefoon waar ik middels SSTP altijd verbonden ben, maar nou wil ik geen PPTP meer gebruiken, dus wilde de telefoon van mijn vrouw ook omzetten.

Ik vindt het tamelijk jammer dat een protocol, welke notabene van Microsoft zelf is, niet aanwezig is op de Windows 10 telefoon.

Ik zal wel mijn endpoint gaan configureren dat ook ikev2 mogelijk is, maar het is gewoon jammer.

Bedank voor je antwoord :)

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-11 00:06

SED

Vorkie schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 17:51:
[...]
Ik vindt het tamelijk jammer dat een protocol, welke notabene van Microsoft zelf is, niet aanwezig is op de Windows 10 telefoon.
Noem het maar gerust idioot. Terwijl er in 2015 notabene een aankondiging was dat het protocol toegevoegd zou worden.
Maar de reden is waarschijnlijk deze: https://mspoweruser.com/m...ile-strategic-not-growth/

Copyright and left by SED...

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Vorkie schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 17:51:
Het is jammer, maar ergens ook wel begrijpelijk: SSTP is geen ideaal VPN protocol voor telefoons, het is bedoeld voor devices met een enkele, stabiele internet connectie, die je als mobiele telefoon niet hebt. Voor die toepassing is IKEv2 ontworpen, dat beter omgaat met disconnects/reconnects en handovers naar andere netwerken.

[ Voor 7% gewijzigd door Dreamvoid op 02-11-2016 13:40 ]

• Vorkie
  • Niet online
Dreamvoid schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:34:
[...]

Het is jammer, maar ergens ook wel begrijpelijk: SSTP is geen ideaal VPN protocol voor telefoons, het is bedoeld voor devices met een enkele, stabiele internet connectie, die je als mobiele telefoon niet hebt. Voor die toepassing is IKEv2 ontworpen, dat beter omgaat met disconnects/reconnects en handovers naar andere netwerken.
De technische keuze snap ik zeker, maar dat Microsoft eerst dit toevoegt om daarna te verwijderen is hetgeen waar ik vooral over val, aangezien de telefoon juist aangeschaft is met o.a. dit soort technische zaken (Windows 10 is Windows 10, zo zou de gebruikerservaring moeten zijn)

• maarte997
Heeft er iemand een idee waar je kan kiezen welke agenda's worden weergeven op de Lumia 950?
Ik heb het volgende probleem: ik deel onze gemeenschappelijke agenda met mijn persoonlijk account. Hierdoor kan ik via mijn persoonlijke outlook.com een overzicht van beide agenda's hebben.

Als ik op mijn Lumia kijk, voegt hij de agenda twee keer toe: één keer omdat de gemeenschappelijke agenda wordt weergegeven, één keer omdat hij ook de gedeelde agenda via mijn persoonlijke mail binnenhaalt...

Via outlook.com is het eenvoudig om aan te klikken welke agenda hij wel/niet moet weergeven. Maar op de Lumia 950 vind ik het maar niet... :/

Iemand een idee?

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Links boven het hamburgermen (drie streepjes bovenelkaar).

• maarte997
hjs schreef op donderdag 03 november 2016 @ 09:48:
[...]

Links boven het hamburgermen (drie streepjes bovenelkaar).
Had het net gevonden... 8)7 Die hamburger ben ik nog steeds niet gewoon. Erg verwarrend dat je én ... hebt (gewoon van mijn Lumia 800) maar je voor andere opties die hamburger nodig hebt...

Merci alvast voor de snelle reactie. :)

[ Voor 5% gewijzigd door maarte997 op 03-11-2016 09:50 ]

Lol, speaking of vaagheid...

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/omSyIlt.png

Heb ik net bijna 200 euro uitgegeven aan een Continiuum HD-500 Dock en een Wireless Display Dock (omdat de eerste niet werkte op mijn tv, monitor en beamer) - blijkt dat mijn tablet opeens continiuum kan ontvangen... zonder dock (draadloos, of bedraad).

Ik heb nog een oude Dell Venue Pro tablet, 100 euro, toch al weer drie jaar op de markt.

Simpel ding, beetje Photoshoppen, Lightroom, on-road DSLR backup, Office 2016, dat soort werk; een iPad Pro voor de loser - zeg maar.

Kom ik opeens de app "Connect" tegen op de tablet... ik druk er op; searching for Miracast compatible devices.

Dus ik zet de L950 aan, start Continiuum op... maakt de telefoon direct draadloos, zonder dock[s], contact met de tablet en zie ik daar een full-blown desktop versie verschijnen.

Okay, de telefoon is 5" en de tablet 8", dus het is weinig effectief - maar het werkt, out of the box - zonder extra docks...

Enige nadeel is dat het scherm op de tablet niet fullscreen is; beetje 4:3 formaat.

Kan dat ook 16:9 worden, ofzo?

• Berlinetta
  • Niet online
b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 23:26:
Lol, speaking of vaagheid...

[afbeelding]

Heb ik net bijna 200 euro uitgegeven aan een Continiuum HD-500 Dock en een Wireless Display Dock (omdat de eerste niet werkte op mijn tv, monitor en beamer) - blijkt dat mijn tablet opeens continiuum kan ontvangen... zonder dock (draadloos, of bedraad).

Ik heb nog een oude Dell Venue Pro tablet, 100 euro, toch al weer drie jaar op de markt.

Simpel ding, beetje Photoshoppen, Lightroom, on-road DSLR backup, Office 2016, dat soort werk; een iPad Pro voor de loser - zeg maar.

Kom ik opeens de app "Connect" tegen op de tablet... ik druk er op; searching for Miracast compatible devices.

Dus ik zet de L950 aan, start Continiuum op... maakt de telefoon direct draadloos, zonder dock[s], contact met de tablet en zie ik daar een full-blown desktop versie verschijnen.

Okay, de telefoon is 5" en de tablet 8", dus het is weinig effectief - maar het werkt, out of the box - zonder extra docks...

Enige nadeel is dat het scherm op de tablet niet fullscreen is; beetje 4:3 formaat.

Kan dat ook 16:9 worden, ofzo?
Om een of andere reden sta ik perplex. Ik zal wel niet zeggen waarom, want leuker wordt het er dan niet op.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:56

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Net deze thread maar een beetje opgeschoond, aangezien de laatste paar berichten alleen maar wazige en offtopic plaatjes bevatten. Het is hier niet de HK.

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-11 10:57
Ik meld me hier ook maar eens na lang meelezen en nu ongeveer 2 maanden geleden mijn 950 in gebruik te hebben genomen.

Zeer tevreden tot op heden, mis weinig apps (enkel imdb en sinds kort ebay); batterij gaat tot 2 dagen mee (zonder spellen als onderstaand beschreven te spelen dan), etc

Maar.. ik ben benieuwd naar jullie ervaringen omtrent batterij consumptie in combinatie spellen.
Ik heb een aantal voetbal management spellen uitgeprobeerd maar die slurpen mijn batterij leeg met een snelheid van ongeveer 1% per minuut om van de temperatuur van de telefoon niet te spreken, hij wordt nogal warm zeg maar ;) - ervaren jullie dit ook, dit lijkt mij niet normaal met spellen die grafisch niet heel super zwaar zijn ofzo?

• maarte997
Wat je batterijverbruik betreft kan je instellen wanneer je een melding wil ontvangen wanneer hij 'te snel' leegloopt. Misschien doe je dit al?
Ik heb één keer een voetbalmanagement spel geïnstalleerd maar dat was er na een dag weer vanaf. Batterijverbruik ging inderdaad erg hoog. Voor die tiental minuten dat ik het speelde had hij 9% van het verbruik voor zich genomen. Was in mijn ogen wat veel, dus bye bye. Echt warm werd het echter niet.

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-11 10:57
maarte997 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:53:
Wat je batterijverbruik betreft kan je instellen wanneer je een melding wil ontvangen wanneer hij 'te snel' leegloopt. Misschien doe je dit al?
Ik heb één keer een voetbalmanagement spel geïnstalleerd maar dat was er na een dag weer vanaf. Batterijverbruik ging inderdaad erg hoog. Voor die tiental minuten dat ik het speelde had hij 9% van het verbruik voor zich genomen. Was in mijn ogen wat veel, dus bye bye. Echt warm werd het echter niet.
Dank voor de snelle reactie; heb die melding niet ingesteld - net als jij heb ik de veelverbruiker er weer afgegooid

Maar vind het toch wel leuk om op mijn mobiel een dergelijk spel te spelen dus hoopte op een ander antwoord (of een suggestie voor een manager game die niet zo exorbitant veel batterij slurpt)
Berlinetta schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 02:45:
[...]

Om een of andere reden sta ik perplex. Ik zal wel niet zeggen waarom, want leuker wordt het er dan niet op.
Zal ongetwijfeld een misverstand zijn, dus brand maar los :)

Ik heb de L950 en wil vanaf die telefoon films streamen naar mijn beamer.

De films staan op een NAS in de kelder en kan ik gewoon streamen naar de telefoon zelf (via een File Explorer die NAS movies ondersteund).

Echter, ik wil het naar de beamer streamen vanaf de telefoon. En de beamer ondersteunt geen Mircast, vandaar de keuze voor de docks.

Omdat de beamer al wat ouder is, 2007, moet ik het wel via een dock oplossen.

De HD-500 werd niet herkend, vandaar de nieuwe wireless variant (die ik nog niet heb).

Dat mijn tablet het wel kan, is een gimmick; het ding draait zelf W10 en gebruik ik voor development (Visual Studio, WiFi analyse, Photoshop, VPN in het buitenland, wireless sync met de backup partities van de NAS, etc...).
Pagina: 1 ... 104 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.