choogen schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 18:04:
[...]

Vraag me niet waarom, maar kennelijk kwalificeert het recente besluit om ProRail weer onder verantwoordelijkheid van een ministerie te laten vallen zich voor een dergelijke status.

[...]

Ja, dat is hem inderdaad. Was wat mij betreft beter geweest wanneer ze je via aparte icoontjes onderscheid lieten maken tussen een notificatie van een (externe) app en een email binnenkomend op je MS-account.
Lekker breaking :)

Maar dat icoon is standaard, en kan je niet instellen als app-bouwer... je kan kiezen om een notificatie te sturen en Windows bepaalt dan dat het dit specifieke icoontje krijgt; er zit inderdaad geen verschil in een icoon voor Whatsapp, Mail, Breaking, etc...

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Je schuift toch als eerste van boven naar beneden wat voor melding het is :?
Nieuwsbrief vanteenofaar is meestal niet intressant genoeg om gelijk te kijken bv.

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-11 14:40

GerCor

Zonder dallen geen pieken

b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 13:59:
[...]

Mijn charger en / of powerbank hebben beide een lampje; als die stopt met knipperen, zit de telefoon vol :)
Dat is mooi voor jou. We hebben het over de telefoons en op de telefoons zitten geen indicatoren wanneer de telefoon uitgeschakeld staat. De USB-C kabels die worden bijgeleverd bevatten ook geen indicatoren.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:20
hjs schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 18:09:
Je schuift toch als eerste van boven naar beneden wat voor melding het is :? [...]
Dit dus, anders kan je al je apps af gaan lopen. Kan je beter gewoon naar de melding zelf kijken en deze wegschuiven of openen.

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-11 23:19
Dit had ik wel verwacht. "Minimum RAM requirement for Facebook and Messenger now up to 2GB", aldus Winbeta.org.
Facebook, maar ook Twitter, is gewoon snel op de 950 in tegenstelling tot mijn vorige Lumia.
http://www.winbeta.org/ne...d-messenger-now-up-to-2gb

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 15:16
hjs schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 18:09:

Nieuwsbrief vanteenofaar is meestal niet intressant genoeg om gelijk te kijken bv.
Ik denk dat dat van persoon tot persoon verschilt.
Ik vind zelf weinig interessant.
De enige apps die bij mij een melding mogen geven zijn Whatsapp en Sms en voor de rest houd het al wel gauw op.
Maar zoals ik al zei, dat verschilt van persoon tot persoon.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
FreshM schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 22:19:
Facebook, maar ook Twitter, is gewoon snel op de 950 in tegenstelling tot mijn vorige Lumia.
http://www.winbeta.org/ne...d-messenger-now-up-to-2gb
Het is maar wat je snel noemt ;). Als je de zelfde app eens op een iPhone 6s hebt gebruikt is de Lumia 950(XL) nog steeds erg, erg traag.

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Propane schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 23:00:
[...]
Het is maar wat je snel noemt ;). Als je de zelfde app eens op een iPhone 6s hebt gebruikt is de Lumia 950(XL) nog steeds erg, erg traag.
Volgens mij zijn dat Apps die geport zijn van IOS.
Maar Facebook is ook de meest waardeloze app die ik ook gezien heb.
Ik weet nog wel dat mensen van Facebook geforceerd on een Android telefoon te kiezen. "Om het beter te kunnen testen" en laatst hadden ze een data centrum opgezet om de Facebook app te "verbeteren".

[ Voor 30% gewijzigd door Berlinetta op 16-10-2016 23:11 ]

Berlinetta schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 23:05:
[...]

Volgens mij zijn dat Apps die geport zijn van IOS.
Maar Facebook is ook de meest waardeloze app die ik ook gezien heb.
Ik weet nog wel dat mensen van Facebook geforceerd on een Android telefoon te kiezen. "Om het beter te kunnen testen" en laatst hadden ze een data centrum opgezet om de Facebook app te "verbeteren".
Facebook en Twitter zijn gewoon native C#.

Facebook wordt gemaakt door MS zelf, omdat Facebook er geen heil in ziet.

Twitter is van Twitter... zolang het nog duurt.

Dat Facebook mensen forceert op Android te werken is uit zijn verband gerukt;

Als je bij Facebook komt te werken, krijg je een telefoon naar keuze van Facebook.

Het grootste probleem was dat 95% van alle werknemers van Facebook direct een iPhone wilde hebben.

Facebook heeft een programma, dat als je als werknemer de app op je telefoon hebt staan, je kan "schudden" met de telefoon om feedback op de app te geven.

Maar omdat niemand een Android (laat staan Windows) telefoon wilde, was 95% van alle feedback op hun apps afkomstig van Apple gebruikers.

Daarom hebben ze twee jaar geleden inderdaad een programma opgestart om werknemers te smeken aub. een Android telefoon te nemen, zodat ze ook daar feedback van konden ontvangen.

Het hele shake-2-report systeem is daarna ingestort, om men enkel Apple wilde op de werkvloer bij Facebook.

[ Voor 41% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 16-10-2016 23:23 ]

• Berlinetta
  • Niet online
b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 23:18:
[...]

Facebook en Twitter zijn gewoon native C#.

Twitter is van Twitter... zolang het nog duurt.
Later is Facebook toch zelf een UWP app gaan maken?

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:34
[...]
Kip/ei bewering.

Oftewel, is de app traag of is de lumia 950(XL) traag, ik vermoed het eerste.

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08:46
Berlinetta schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 23:21:
[...]

Later is Facebook toch zelf een UWP app gaan maken?
Geen UWP, maar een port van IOS. Het is nu wel degelijk van Facebook, de app van Microsoft is niet meer te downloaden. We hebben nu idd alle functies als in IOS, maar verder is d'r app traag, en ziet er niet W10M of UWP uit. Of we er blij mee moeten zijn?

• FreshM
[...]
Ik ben blij met de prestaties op de 950.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-11 14:57

CAP-Team

XBL: CAPTeam

hij doet het inderdaad best goed op mijn lumia 950

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Daarom zeg ik ook, als je het op een ander platform hebt gebruikt... Op de 950 (XL) lijkt hij het nu prima te doen voor jullie, maar als je bijvoorbeeld vanaf een iPhone komt voelt het enorm traag aan. App starten is bijvoorbeeld echt vrijwel direct op iOS, op WM10 zit je eerst soms letterlijk een paar seconden naar en splash screen te staren. Hetzelfde voor Messenger.

Ik beweer verder niet dat de 950 zelf traag is, was misschien wat onhandig geschreven. Het is gewoon maar net wat je als referentiepunt hebt. Mocht je van een iPhone 6s of iets dergelijks af komen, dan zal Facebook 9 van de 10 keer enorm traag aanvoelen. Dan zijn de (Facebook app) prestaties opeens niet om over naar huis te schrijven.

Dit is niet om de Lumia of WM10 zwart te maken, maar dit zijn gewoon gevolgen van het feit dat WM10 nog steeds het ondergeschoven kindje is.

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11 11:37
Propane schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 00:57:
Daarom zeg ik ook, als je het op een ander platform hebt gebruikt... Op de 950 (XL) lijkt hij het nu prima te doen voor jullie, maar als je bijvoorbeeld vanaf een iPhone komt voelt het enorm traag aan. App starten is bijvoorbeeld echt vrijwel direct op iOS, op WM10 zit je eerst soms letterlijk een paar seconden naar en splash screen te staren. Hetzelfde voor Messenger.

Ik beweer verder niet dat de 950 zelf traag is, was misschien wat onhandig geschreven. Het is gewoon maar net wat je als referentiepunt hebt. Mocht je van een iPhone 6s of iets dergelijks af komen, dan zal Facebook 9 van de 10 keer enorm traag aanvoelen. Dan zijn de (Facebook app) prestaties opeens niet om over naar huis te schrijven.

Dit is niet om de Lumia of WM10 zwart te maken, maar dit zijn gewoon gevolgen van het feit dat WM10 nog steeds het ondergeschoven kindje is.
Krijg bijna de indruk dat ze nog moeten leren hoe het porten van IOS naar w10m in zijn werking gaat. Ze hebben zelfs de minimum RAM eis verhoogd naar 2GB.

Als je bekijkt dat ze bijna iedere week updates uitbrengen voor de whatsapp beta app zegt tenminste dat ze W10M zeker geen "ondergeschoven kindje" vinden. Toen whatsapp nog niet van facebook was werd er pas geklooid met de app. Nu zie je tenminste vooruitgang.

Zelf gebruik ik al lange tijd alleen nog maar de browser om facebook te bekijken. Dat IOS gebruikers dat niet doen vind ik niet raar, de mobile browser engine van safari loopt 10 jaar achter.

[ Voor 6% gewijzigd door vali op 17-10-2016 01:59 ]

Verwijderd

Ach, laat je de Facebook app in de achtergrond draaien, opent ie ook instant.
Instagram (W10 versie) opent, ook koud, lekker snel. Facebook kan het wel dus.

PS de nieuwe Instagram app is door W10 UWP ook beschikbaar voor Windows tablets/laptops/desktops. Nog eerder dan de iOS 'tablet' versie.

Sinds de laatste update (14393.321) is DTTW sterk verbeterd. Heb inmiddels vertrouwen er in dat het altijd goed gaat. Yep, tot nu toe (kleine week) een 100% success rate. Merken jullie ook verschil?

• andreas2005
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-10 10:26
DTTW deed het bij mij al vlekkeloos

• ardvark99
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 01:56:
[...]

[..knip..]

Sinds de laatste update (14393.321) is DTTW sterk verbeterd. Heb inmiddels vertrouwen er in dat het altijd goed gaat. Yep, tot nu toe (kleine week) een 100% success rate. Merken jullie ook verschil?
DTTW zit in de FW, en die is idd na de laatste FW update iets verbeterd. Heeft dus niets met OS te maken, de verbetering was al iets eerder. Dit heb ik toen al gemeld, een maand of twee geleden?

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:38

SED

DTTW Dead to the World?

Of Double Tap To Work/wake ;)
Afkortingen ben ik nogal allergisch voor..

[ Voor 63% gewijzigd door SED op 17-10-2016 08:54 ]

Copyright and left by SED...

• ardvark99
SED schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 08:53:
DTTW Dead to the World?

Of Double Tap To Work/wake ;)
Afkortingen ben ik nogal allergisch voor..
Wat betekend SED dan?

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

Hoe vinden jullie de batterij na de update? Ik heb het gevoel dat hij stukke sneller leeg gaat.

Gister rond half 10 van de lader, rond half 1 maar opgeladen in de auto omdat hij 45% was. Rond 8 uur was hij alweer 20%.

Ik gebruik hem niet anders dan normaal. Meestal deed ik met 1 volle accu van 6,30 tot 22,30.

😲

• andrik1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-11 11:53
b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 23:18:
[...]

Dat is dus niet meer zo. Facebook heeft juist onlangs zelf zijn eigen Facebook app voor Windows gelanceerd en MS heeft de zijne teruggetrokken. Wat eigenlijk jammer is want die van Facebook zelf zuigt op heel veel levels.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-11 14:57

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Sterker nog als je de oude Facebook app nog geïnstalleerd hebt dan krijg je via de store nog een laatste update die de oude app eigenlijk onbruikbaar maakt met een verwijzing naar de nieuwe app.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• SED

SED

Tja, voornamen kies je niet zelf en zijn geen afkorting.

Verwijderd

Sinds kort in het bezit van een 950, heerlijk toestel en W10 bevalt me meer dan prima.
Enige nadeel is dat ik nu twee keer last heb gehad van het 'ticking/popping sound when locked'. Beide keren opgelost door het toestel te rebooten.

De hits die ik op Google krijg dateren meestal van eind 2015 - begin 2016, is er onlangs nog iets bekend geworden omtrent dit probleem?

Mogelijke oplossingen die ik nu heb gevonden om het probleem tijdelijk(!) te verhelpen zijn:
- reboot (werkt)
- ear phones inpluggen voor een paar seconde (nog niet geprobeerd) (werkt)
- toestel in/uit Airplane modus halen (nog niet geprobeerd)
- Alle apps inclusief desktop/homescreen sluiten, m.a.w. reboot van desktop forceren (nog niet geprobeerd)

Zijn er nog andere tijdelijke fixes, of nog liever een permanente fix?

edit:
zie nu dat ik nog twee updates klaar heb staan, had nog geen updates gedaan via deze weg!
- Windows 10 Mobile (10.0.14393.321)
- MICROSOFTDMG-update

Misschien dat de fix hier al in verpakt zit?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2016 11:51 ]

• ardvark99
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:33:
Sinds kort in het bezit van een 950, heerlijk toestel en W10 bevalt me meer dan prima.
Enige nadeel is dat ik nu twee keer last heb gehad van het 'ticking/popping sound when locked'. Beide keren opgelost door het toestel te rebooten.
[..knip..]
edit:
zie nu dat ik nog twee updates klaar heb staan, had nog geen updates gedaan via deze weg!
- Windows 10 Mobile (10.0.14393.321)
- MICROSOFTDMG-update

Misschien dat de fix hier al in verpakt zit?
Dit is idd een oud probleem geweest, en wordt opgelost door de door jou genoemde updates.

Nog ff een opmerking, de eerst genoemd is de laatste public release van W10M, de tweede is een firmware update, zie instellingen > systeem > info >xxxx.xxxx.16236.xxxx, deze geeft verbeteringen op gebied van wifi, bluetooth, camera, double tab to wakeup (DTTW voor SED ;) ), etc

[ Voor 17% gewijzigd door ardvark99 op 17-10-2016 12:41 ]

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-11 23:27

KrazyJay

Ik ga de mijne op mogen sturen voor een loslatend scherm, direct boven de volumeknoppen. Er is een ticket aangemaakt via B2X. Heeft iemand anders daar last van, het scherm dat los laat?

• ardvark99
KrazyJay schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:40:
Ik ga de mijne op mogen sturen voor een loslatend scherm, direct boven de volumeknoppen. Er is een ticket aangemaakt via B2X. Heeft iemand anders daar last van, het scherm dat los laat?
Vreemd, ik heb deze melding nog nooit voorbij zien komen.

• KrazyJay

KrazyJay

ardvark99 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:43:
[...]

Vreemd, ik heb deze melding nog nooit voorbij zien komen.
Het is een Lumia 950 Dual SIM, 059X4S7/RM-1118. Ik kan het scherm daar boven de rand zien uitsteken (misschien maar een millimeter) en dat over een lengte van 3cm. Ik kan dat ook naar beneden drukken zodat het weer vlak ligt met de rest. Als je schuin naar het scherm kijkt, zie je dat er een lichtere vlek in de vorm van een halve ovaal ligt met de breedste kant aan de rand, van 3x1cm bij benadering. Er is geen cosmetische schade in de buurt (of waar dan ook op de telefoon); het scherm en digitizer werken ook gewoon normaal.

[ Voor 9% gewijzigd door KrazyJay op 17-10-2016 13:04 ]

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Pffff ik word gek van mijn 950, hij blijft continu rebooten sinds een paar dagen nu....
Iemand een idee?

Youtube: DashcamNL

• andreas2005
Mij viel vandaag op dat ik geen 4g had, terwijl ik dat op minn vorige 950 wel had. Volgens heb ik ook nog geen g4 ontvangst gehad op dit exemplaar.
Met fieldtest even bekeken wat die over het netwerk te zeggen had: Geen lte service!
In de settings vervolgens het netwerk veranderd van automatisch naar tmobile handmatige selectie en daar was ineens 4g ontvangst. Schiet mij maar lek, waarom deed hij dat niet zelf?

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

dfrenner schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 15:37:
Pffff ik word gek van mijn 950, hij blijft continu rebooten sinds een paar dagen nu....
Iemand een idee?
Toevallig al gechecked of je accu bol staat (of niet meer plat is)? Schijnt vrij regelmatig voor te komen wat ik zo voorbij heb zien komen op Reddit.

[ Voor 16% gewijzigd door blmp op 17-10-2016 18:37 ]

Patient gamer

mswp schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 09:47:
Hoe vinden jullie de batterij na de update? Ik heb het gevoel dat hij stukke sneller leeg gaat.
Voor of na de update; ik heb (zeer) slechte ervaringen met de accu.

Inmiddels al 2 nieuwe gekocht (losse batterijen), maar dat maakt niets uit.

Ik gebruik de telefoon nauwelijks, er staan nul apps op (behalve whatsapp en de stock apps) en als ik naar dat ding kijk, loopt hij al leeg.

Zelfs met nauwelijks gebruik, moet ik hem dagelijks opladen... 10 apps versturen, homepage tweakers laden, en je bent al weer 5% kwijt...

• Berlinetta
  • Niet online
mswp schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 09:47:

Gister rond half 10 van de lader, rond half 1 maar opgeladen in de auto omdat hij 45% was. Rond 8 uur was hij alweer 20%.

Ik gebruik hem niet anders dan normaal. Meestal deed ik met 1 volle accu van 6,30 tot 22,30.
Telefoon gaat net niet twee dagen mee.
Berlinetta schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 22:57:
[...]

Telefoon gaat net niet twee dagen mee.
Gebruik je hem dan wel of laat je hem in de hoek liggen?

Ik doe niet eens een halve dag met één lading en gebruik hem nauwelijks...

Sowieso heb ik weer eens een vaag issue (ik ben maar gestopt om ze te tellen).

Vorige week heb ik mijn derde L950 van deze maand voorzien van wéér een nieuwe accu - deze accu is redelijk recent (mei van dit jaar).

Echter, voorheen kon ik de telefoon via de meegeleverde USB-C wall-charger binnen een uur volkrijgen.

De nieuwe accu doet daar maar liefst 3 tot 4 uur over...

Ik heb een charging rate tussen de 25 en 35% met deze accu.

Vergis ik mij nu heel erg, of is het inderdaad zo dat je normaal met fast / quick charge in een uurtje wel vol zat?

Ruim drie uur laden noem ik geen quick charge...

Overigens een officiële MS batterij, bij een gerenommeerde partij gekocht.
Quickcharge hoort er inderdaad een uurtje over te doen, tenzij de accu somehow erg warm wordt, dan lijkt ie wat langzamer te gaan.

People as things, that’s where it starts.

• ardvark99
b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 23:14:
[...]

Echter, voorheen kon ik de telefoon via de meegeleverde USB-C wall-charger binnen een uur volkrijgen.

Vergis ik mij nu heel erg, of is het inderdaad zo dat je normaal met fast / quick charge in een uurtje wel vol zat?

Ik heb dan wel een L950XL, maar ik laad 'm op van bijna leeg naar 50% in ongeveer een half uur, en 100% in ongeveer een uur, met de originele lader.
Wanneer ik 'm aan de laptop heb hangen duurt het langer, omdat de USB poorten van mijn laptop niet genoeg stroom kunnen leveren.
En in mijn auto heb ik een 12V > USB omvormer die 2,4A kan leveren, en daarmee kan ik de Lumia ook bijna zo snel opladen. En daarbij heb ik ook nog de originele accu, december 2015.

Wat er bij jou verkeerd gaat begrijp ik niet. Een toestel kan ik nog wel volgen, maar problemen met meerdere toestellen? Beats me :?

• Berlinetta
  • Niet online
[...]

Sowieso heb ik weer eens een vaag issue (ik ben maar gestopt om ze te tellen).

Vorige week heb ik mijn derde L950 van deze maand voorzien van wéér een nieuwe accu - deze accu is redelijk recent (mei van dit jaar).

Overigens een officiële MS batterij, bij een gerenommeerde partij gekocht.
Nee, ik zie dat ik fout zit, heb een Lumia 1520 gebruik hem vaak genoeg.
ardvark99 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 23:27:
[...]

Wat er bij jou verkeerd gaat begrijp ik niet. Een toestel kan ik nog wel volgen, maar problemen met meerdere toestellen? Beats me :?
Tja, ik heb er nu drie... (tenminste; ik heb er één - maar dit is mijn derde).

Ik had juist een nieuwe accu gekocht, omdat de meegeleverde snel leegliep (tenminste; bij minimaal gebruik kan ik er geen dag mee doen).

De nieuw accu is van recentere productiedatum dan de vorige, maar loopt net zo snel leeg (en laadt blijkbaar lekker traag op...).

We blijven positief.... pfff...

• Berlinetta
  • Niet online
Maar ik moet zeggen dat de Snapdragon 808 en de 810 om te huilen zijn. (Dat is mijn mening.)
Bij de LG V10 wordt dat ding ook snel leeg getrokken.
De 810 is daar iets beter in, maar voor de rest niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Berlinetta op 17-10-2016 23:34 ]

Het zijn inderdaad niet de meest geweldige socs, maarja, dat is het probleem als je maar serieuze "wij geven SoCs aan iedereen!" fabrikant hebt, als zij een kutproduct hebben, moet je het nog steeds gebruiken. Je kan niet meer even bijv. Texas Instruments opbellen en vragen wat zij in de aanbieding hebben.

Ik snap wel waarom Apple hun eigen socs heeft, maar dat kan ook enkel en alleen omdat de iPhone zo goed verkoopt. Chips ontwerpen is duur, dat zie ik MS echt niet doen zolang WM zo beroerd verkoopt.

Berlinetta schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 23:31:
Maar ik moet zeggen dat de Snapdragon 808 en de 810 om te huilen zijn. (Dat is mijn mening.)
Bij de LG V10 wordt dat ding ook snel leeg getrokken.
De 810 is daar iets beter in, maar voor de rest niet.
De nieuwe HP X3 heeft een 820, maar ook een lel van een accu (4150). Er wordt beweerd dat deze heel aardig met zijn accu-capaciteit omgaat, maar er zijn maar weinig gebruikerservaringen tot nu toe. Misschien is dat toestel meer geschikt voor Deathgrunt? 😉

Testing, one, two ...

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:01
[...]

Die van mij gaat ook net niet/net wel twee dagen mee. En dan gebruik ik hem dagelijks om mijn mail te checken, muziek te luisteren (die ik eigenlijk nooit uit zet nadat ik hem aan gezet heb, tijdens kantoor uren), met bluetooth en wifi default aan. Ik gebruik geen facebook/twitter/whatsapp/social media in het algemeen.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 23:30:
[...]

Tja, ik heb er nu drie... (tenminste; ik heb er één - maar dit is mijn derde).

Ik had juist een nieuwe accu gekocht, omdat de meegeleverde snel leegliep (tenminste; bij minimaal gebruik kan ik er geen dag mee doen).

De nieuw accu is van recentere productiedatum dan de vorige, maar loopt net zo snel leeg (en laadt blijkbaar lekker traag op...).

We blijven positief.... pfff...
Thuis hebben wij 2 USB-C kabels, met 1tje doet de 950XL er inderdaad, op de originele lader, langer over met opladen dan met de kabel die erbij geleverd is.

Gebruik je toevallig een andere lader / kabel dan die erbij geleverd is?

• andreas2005
Zijn er meer mensen bij wie de 4G verbinding niet meer tot stand komt na bv bellen? Ik dacht eerst dat hett eenmalig was dat mijn toestel geen 4G pakte, maar nu is het mij opgevallen dat hij na een belletje nooit meer teruggaat naar 4G, en dat had ik niet met eerdere toestellen.

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-11 13:42
blmp schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 18:26:
[...]

Toevallig al gechecked of je accu bol staat (of niet meer plat is)? Schijnt vrij regelmatig voor te komen wat ik zo voorbij heb zien komen op Reddit.
Ik heb best vaak dat hij zo leeg is, dat hij steeds weer uitvalt omdat hij te weinig stroom krijgt... (dan gebruik ik meestal niet de snellader) :o Dus dan krijg je feitelijk gezien ook een reboot-loop... Hahaha :9

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18-09 14:00
Ik ga binnenkort op vakantie naar een plek waar je wel lekker kan snorkelen.
Is er nog iemand met ervaring met een betrouwbare waterdichte case voor de Lumia 950 XL waarin je foto's kan nemen in zee?

Dit hoort in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic

[ Voor 17% gewijzigd door PaT op 18-10-2016 16:32 ]

• Voxxie
  • Laatst online: 07-11 08:42
hardware-lover schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 00:12:
[...]

De nieuwe HP X3 heeft een 820, maar ook een lel van een accu (4150). Er wordt beweerd dat deze heel aardig met zijn accu-capaciteit omgaat, maar er zijn maar weinig gebruikerservaringen tot nu toe. Misschien is dat toestel meer geschikt voor Deathgrunt? 😉
Ik heb een Elite X3 en kan er 2 dagen mee doen.
Ik had een Lumia 950XL en daar kon ik net 1 dag mee uithouden.

De apps die ik gebruik zijn identiek op beide toestellen en de instellingen zijn identiek.

• ardvark99
Voxxie schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:01:
[...]

Ik heb een Elite X3 en kan er 2 dagen mee doen.
Ik had een Lumia 950XL en daar kon ik net 1 dag mee uithouden.

De apps die ik gebruik zijn identiek op beide toestellen en de instellingen zijn identiek.
Behalve het accuverbruik, wat zijn bij de voor en nadelen ten opzichte van de L950XL? Kwalitatief en qua gebruik?

• Voxxie
ardvark99 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:49:
[...]

Behalve het accuverbruik, wat zijn bij de voor en nadelen ten opzichte van de L950XL? Kwalitatief en qua gebruik?
Ik probeer dit weekend een review online te zetten waarin ik voornamelijk de Elite X3 vergelijk met mijn oude Lumia 950XL.
Paar korte puntjes:
  • Bouwkwaliteit van Elite X3 is beter
  • Foto kwaliteit van de Lumia 950XL is momenteel beter
  • Elite X3 is sneller
  • Elite X3 houdt het 2 dagen uit ipv 1 met een acculading
  • Conitiuum op de Elite X3 beter

[ Voor 5% gewijzigd door Voxxie op 18-10-2016 17:03 ]

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-11 10:29
Voxxie schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 17:03:
[...]

Ik probeer dit weekend een review online te zetten waarin ik voornamelijk de Elite X3 vergelijk met mijn oude Lumia 950XL.
Paar korte puntjes:
  • Elite X3 is sneller
Ik ben erg benieuwd naar je review. Heb jij ook het display dock erbij ivm Continuum?
Zou ook graag willen weten hoe Workspace bevalt (als dat niet te veel gevraagd is :D ) en of je weet wat daar de kosten van zijn. Kan ik niet vinden op de HP site.
De keuze gaat voor mij momenteel tussen de 950Xl (met dock) of een Elite X3 (dock is voorlopig niet of slecht leverbaar).

[ Voor 7% gewijzigd door TR1969 op 18-10-2016 17:11 ]

• Voxxie
TR1969 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 17:09:
[...]

Ik ben erg benieuwd naar je review. Heb jij ook het display dock erbij ivm Continuum?
Zou ook graag willen weten hoe Workspace bevalt (als dat niet te veel gevraagd is :D ) en of je weet wat daar de kosten van zijn. Kan ik niet vinden op de HP site.
De keuze gaat voor mij momenteel tussen de 950Xl (met dock) of een Elite X3 (dock is voorlopig niet of slecht leverbaar).
Ik zal het in de review meenemen ;)
Ik heb zelf twee display docks van Microsoft. (dus niet de HP versie) waarmee ik test.

Mochten er nog meer mensen vragen hebben stuur me even een PB.
Misschien kan ik het meenemen in de review.

• ardvark99
TR1969 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 17:09:
[...]
Hier is meer te lezen over Workspace, voor prive een beetje prijzig, maar dat was te verwachten:
https://mspoweruser.com/h...e-starts-at-49-per-month/
Voxxie schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 17:12:
[...]
Mochten er nog meer mensen vragen hebben stuur me even een PB.
Misschien kan ik het meenemen in de review.
Misschien moet je eens kijken naar de reviews van de L950XL, of daar verbeterpunten zitten tov de HP.

Verder ben ik ook benieuwd naar de review :P

[ Voor 24% gewijzigd door ardvark99 op 18-10-2016 17:16 ]

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-11 10:29
ardvark99 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 17:14:
[...]

Hier is meer te lezen over Workspace, voor prive een beetje prijzig, maar dat was te verwachten:
https://mspoweruser.com/h...e-starts-at-49-per-month/

[...]

Misschien moet je eens kijken naar de reviews van de L950XL, of daar verbeterpunten zitten tov de HP.

Verder ben ik ook benieuwd naar de review :P
Pff wat een boel geld :( zag wel dat je 60 dagen kunt proberen maar daarna is het inderdaad een dure hobby.

• ardvark99
TR1969 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 17:18:
[...]

Pff wat een boel geld :( zag wel dat je 60 dagen kunt proberen maar daarna is het inderdaad een dure hobby.
Idd, gelukkig heb ik thuis een Hyper-V server draaien met daarop o.a. een VM op W10, en dezelfde software als mijn laptop. Met RDP heb ik ongeveer het zelfde en bepaal ik ook zelf wat erop gebeurd. Server had al een tijd draaien, voor andere hobby projectjes, dus niet speciaal hiervoor opgezet. Maar wel leuk, als je ergens bent, en er wat wat gevraagd, inloggen en hoppa ;-) Met Continuum is dit nog leuker, dan is het net alsof je achter een PC zit :9 Ik moet alleen nog eens een keer VPN proberen in te stellen op mijn telefoon. Helaas dat OpenVPN niet wordt ondersteund op W10M.

• oetgrunn
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-12-2024
Vervolg glimpscherm problemen:

B2X "support" is echt een drama, een week geleden mijn 950 XL aangemeld, label ontvangen, de zaak ingepakt en naar een DHL shop om daar te horen dat de barcode niet klopt, dus nog naar een andere shop, zelfde verhaal. Weer contact opgenomen met B2X, er waren problemen met die labels en ik zou een nieuwe toegestuurd krijgen, de medewerker wist alleen niet wanneer. Afgelopen nacht, een week verder dus (nog geen nieuw label ontvangen), maar weer eens contact gelegd, kon het hele verhaal weer doen, adresgegevens doorgegeven om vervolgens weer te horen dat er technische problemen waren met aanmaken van reparatietickets, ik moest later maar weer contact opnemen om een label te krijgen.

Dit is blijkbaar Microsofts manier om onder reparatie en support uit te komen, gewoon de zaak traineren en maar hopen dat een deel van de klanten er zo spuugzat van worden dat ze overstappen naar Android of Apple.

Het lijkt daadwerkelijk op beleid om op dit moment Lumia's te dumpen en ook de support af te schaffen.

Oh ja, en de update die er zou zijn om mijn glancescreen probleem op te lossen is er inmiddels ook, probleem zoals verwacht niet opgelost.

Ik ben er inmiddels wel helemaal klaar mee en heb spijt als haren op m'n hoofd van de aanschaf van de Lumia. Ik heb echter nog een (wel goed werkende) S6 in gebruik, dus ga net zolang door tot ik een goed werkende Lumia heb, het kan toch echt niet zo zijn dat een bedrijf als Microsoft onder z'n garantie verplichtingen uitkomt.

Voor mensen die op dot moment overwegen een Lumia aan te schaffen, bezint eer ge begint zou ik zeggen.

Wordt ongetwijfeld nog weer vervolgd.

Eigenlijk hoort jouw relaas in het shopping forum

[ Voor 1% gewijzigd door PaT op 19-10-2016 21:48 ]

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:34
oetgrunn schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 18:31:

B2X "support" is echt een drama, een week geleden mijn 950 XL aangemeld, label ontvangen, de zaak ingepakt en naar een DHL shop om daar te horen dat de barcode niet klopt, dus nog naar een andere shop, zelfde verhaal. Weer contact opgenomen met B2X, er waren problemen met die labels en ik zou een nieuwe toegestuurd krijgen, de medewerker wist alleen niet wanneer. Afgelopen nacht, een week verder dus (nog geen nieuw label ontvangen), maar weer eens contact gelegd, kon het hele verhaal weer doen, adresgegevens doorgegeven om vervolgens weer te horen dat er technische problemen waren met aanmaken van reparatietickets, ik moest later maar weer contact opnemen om een label te krijgen.

Dit is blijkbaar Microsofts manier om onder reparatie en support uit te komen, gewoon de zaak traineren en maar hopen dat een deel van de klanten er zo spuugzat van worden dat ze overstappen naar Android of Apple.

Het lijkt daadwerkelijk op beleid om op dit moment Lumia's te dumpen en ook de support af te schaffen.

Oh ja, en de update die er zou zijn om mijn glancescreen probleem op te lossen is er inmiddels ook, probleem zoals verwacht niet opgelost.

Ik ben er inmiddels wel helemaal klaar mee en heb spijt als haren op m'n hoofd van de aanschaf van de Lumia. Ik heb echter nog een (wel goed werkende) S6 in gebruik, dus ga net zolang door tot ik een goed werkende Lumia heb, het kan toch echt niet zo zijn dat een bedrijf als Microsoft onder z'n garantie verplichtingen uitkomt.

Voor mensen die op dot moment overwegen een Lumia aan te schaffen, bezint eer ge begint zou ik zeggen.

Dus dat B2X zijn zaakjes niet op orde heeft, is de schuld van Microsoft?

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• oetgrunn
Ja, want Microsoft is als garantieverlenende partij verantwoordelijk voor de uitvoering van die garantieverlening en kan zich niet verschuilen achter problemen bij een derde.
Voxxie schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 17:03:
[...]
Paar korte puntjes:
  • Elite X3 is sneller
Ik had de HP in dit topic ook al even aangehaald maar eigenlijk enkel omdat er een relatie werd gelegd tussen de "dramatische" Snapdragon in de 950 serie en het accu-verbruik. De HP X3 heeft al even een eigen topic wat nu wat meer lijkt te gaan leven (nu ie eindelijk leverbaar is geworden). Ik zou vooral eens even naar de recente Potcast-uitzending luisteren waarin HP uitlegt waarom ze voor het UWP platform hebben gekozen en bijvoorbeeld niet voor Android of iOS. Ervaringen met de X3 kunnen misschien ook beter in het X3 topic worden gedeeld?
oetgrunn schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 18:53:
Ja, want Microsoft is als garantieverlenende partij verantwoordelijk voor de uitvoering van die garantieverlening en kan zich niet verschuilen achter problemen bij een derde.
Daar dan je ongenoegen maar kenbaar gaan maken misschien?

[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 18-10-2016 18:58 ]

Testing, one, two ...

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-11 22:33
Is B2X de enige route, de door Microsoft aangewezen reparateur?

Romanes eunt domus | AITMOAFU

• Berlinetta
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 18:54:
[...]

Ik had de HP in dit topic ook al even aangehaald maar eigenlijk enkel omdat er een relatie werd gelegd tussen de "dramatische" Snapdragon in de 950 serie en het accu-verbruik. De HP X3 heeft al even een eigen topic wat nu wat meer lijkt te gaan leven (nu ie eindelijk leverbaar is geworden). Ik zou vooral eens even naar de recente Potcast-uitzending luisteren waarin HP uitlegt waarom ze voor het UWP platform hebben gekozen en bijvoorbeeld niet voor Android of iOS. Ervaringen met de X3 kunnen misschien ook beter in het X3 topic worden gedeeld?

[...]

Daar dan je ongenoegen maar kenbaar gaan maken misschien?
Zou u mij de link kunnen geven van de podcasts?

spoiler:
Ik heb het te druk om even de zoekmachine te gebruiken
Berlinetta schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 21:12:
[...]
Zou u mij de link kunnen geven van de podcasts?

[knip]
Een van de laatste posts in het X3 topic, een YouTube link.

Testing, one, two ...

• Berlinetta
  • Niet online

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Wat ik hier en daar lees zijn het toch echt Android draaiende toestellen, dus nee volgensmij niet zo interessant :P.

Patient gamer

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11 13:56

Stefano

Ondertitel Not Found

Concluderen dat MS garantie ontduikt, lijkt me nogal voorbarig als je je toestel niet verstuurd krijgt.

Wat hier speelt is dat je een DHL Express zending in handen hebt en die kunnen ze bij de DHL servicepoints niet verwerken. De barcode is prima in orde, maar je moet met DHL Express bellen (0880552000) voor een ophaalafspraak. Dit is niet alleen een ondoorzichtige constructie van DHL (in NL?), maar de servicepoints zijn hier tevens niet van op de hoogte, slechte zaak. B2X is blijkbaar ook onvoldoende op de hoogte van de DHL constructie (in NL?) en zoekt waarschijnlijk naar een systeemfout (die er niet is), kan beter.

Mijn XL is gister aangemeld en opgehaald met een defecte front camera en komt vandaag bij B2X in Hongarije aan, dat lijkt me voorlopig een prima score, de rest gaan we meemaken.

[ Voor 3% gewijzigd door Stefano op 19-10-2016 08:36 ]

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
blmp schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 18:26:
Nope, ik heb nu alle apps van de SD kaart naar de telefoon verplaatst en nu werkt hij een stuk beter...

Youtube: DashcamNL

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:57
blmp schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 00:14:
[...]
Wat ik hier en daar lees zijn het toch echt Android draaiende toestellen, dus nee volgensmij niet zo interessant :P.
Is het geen ideetje voor MS om een zeer uitgebreide eigen schil voor Android te maken? Iets à la Touchwiz, maar dan anders ;) ? Iets zo ingrijpend dat zelfs UWP erop draait en bijvoorbeeld continuum erop werkt?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-11 14:17
alexbl69 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:44:
[...]
Is het geen ideetje voor MS om een zeer uitgebreide eigen schil voor Android te maken? Iets à la Touchwiz, maar dan anders ;) ? Iets zo ingrijpend dat zelfs UWP erop draait en bijvoorbeeld continuum erop werkt?
Wat wil je daarmee precies bereiken? Microsoft heeft in Windows 10 juist een superieur OS, niet zozeer een bijzonder goede shell. Ik zou eerder andersom een interface voor Android-apps maken, zodat die onder Windows kunnen draaien. (Oh wacht, dat idee had Microsoft ook al en er zijn goede redenen waarom het mislukt is.)

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
alexbl69 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:44:
[...]
Iets zo ingrijpend dat zelfs UWP erop draait en bijvoorbeeld continuum erop werkt?
Als ze dat al zouden willen (en ik geloof niet dat ze dat willen) zijn ze praktisch Windows in Android aan het bouwen. Die zaken die jij noemt (zeker UWP) zitten zo diep in het OS dat het zeer lastig zal zijn om dat in een ander OS beschikbaar te maken.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:20
Nouja... diep in het OS. Ze kunnen best een laag er tussen leggen hoor. De raakvlakken van UWP met de rest van Windows zullen goed bekend zijn en ik vermoed dat MS het met 1 team binnen een jaar wel heeft gedaan. Net zoals dat Microsoft Wine al jaren geleden had kunnen helpen, maar met welk doel? Ik zie niet waarom ze het überhaupt zouden willen. Tenzij ze Windows 10 Mobile echt willen afschieten, maar dat zie ik nog niet gebeuren.

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-11 16:54
...
Mijn ervaring is goed tot nu toe, binnen twee weken een telefoon met nieuw scherm terug. Misschien helpt dat enigszins om te relativeren ;)

• SED

SED

oetgrunn schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 18:53:
Kom op ben een beetje reeel. Er gaat iets mis bij de transporteur en je begint meteen MS aan te vallen.
Beetje raar gedrag.
Een foutje in het barcode label grijp je aan als potentiele vlucht voor garantieaanspraken. Kom op.

• oetgrunn
SED schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 14:45:
[...]

Kom op ben een beetje reeel. Er gaat iets mis bij de transporteur en je begint meteen MS aan te vallen.
Beetje raar gedrag.
Een foutje in het barcode label grijp je aan als potentiele vlucht voor garantieaanspraken. Kom op.
Waar het ook aan ligt, het wordt niet goed opgelost en er wordt niet goed gecommuniceerd (ik moet dus DHL bellen?), maar daar mag ik blijkbaar niet kriebelig van worden.
Gaat hier wel over een niet goed werkend product van honderden euro's van niet het eerste het beste bedrijf, onder garantie. En ja, mijn ongenoegen bij MS kenbaar maken heb ik ook al gedaan.

• KrazyJay

KrazyJay

Okay, dus naar aanleiding van het loslatend scherm, heb ik contact gehad met B2X die dus door Microsoft aangesteld zijn voor alle garantieaanspraken. Het kan dus volgens hen een week duren voordat ik iets hoor hoe ik het op kan sturen, wat belachelijk lang is om een garantieclaim in gang te zetten. Verder moet men akkoord gaan met garantievoorwaarden (o.i.d.) die niet eens op de site staan.

Zijn er meer van zulke ervaringen, en dan doel ik vooral het moeten wachten van een week vóórdat je überhaupt info of een bevestiging krijgt dat je een claim ingediend hebt?
KrazyJay schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 19:10:
Okay, dus naar aanleiding van het loslatend scherm, heb ik contact gehad met B2X die dus door Microsoft aangesteld zijn voor alle garantieaanspraken. Het kan dus volgens hen een week duren voordat ik iets hoor hoe ik het op kan sturen, wat belachelijk lang is om een garantieclaim in gang te zetten. Verder moet men akkoord gaan met garantievoorwaarden (o.i.d.) die niet eens op de site staan.

Zijn er meer van zulke ervaringen, en dan doel ik vooral het moeten wachten van een week vóórdat je überhaupt info of een bevestiging krijgt dat je een claim ingediend hebt?
De support van MS was extreem goed (toen ik er zelf 2, 3x beroep op moest doen) - onvoorstelbaar hoeveel tijd en knowhow ze er in staken.

Sinds ze de Lumia lijn hebben gedump en de support volledig hebben uitbesteed (om er zelf maar van af te zijn) is het huilen met de pet op.

Slechte tot geen communicatie met de third-party ondersteuning, lang wachten zonder ticket updates, roepen dat het geld gaat kosten (terwijl ik mijn toestel nog geen twee weken in handen heb), etc...

Mijn eerste Lumia had een onacceptabele kleurafwijking, de tweede viel uit als je er op drukte (de achterkant) en de derde heeft geen batterijduur en geen Wifi (of extreem traag, 50kb per seconde ofzo...).

Ik heb nu dus in één maand tijd bijna 1.000 euro uitgegeven aan 3 Lumia's, 2 nieuwe accu's en vandaag zelfs een nieuwe modem / router - in de hoop dat ik de telefoon eindelijk eens kan gaan gebruiken... ook ik begin ontzettend veel spijt te krijgen van "die superieure" telefoon met het beste OS ooit...

Natuurlijk ben ik teleurgesteld en is mijn mening gekleurd, maar het lijkt wel alsof je nu enkel nog refurbished L950's kan kopen, omdat de nieuwe op zijn en MS de voorraad heeft gedumpt op de markt.

Een HP ga ik niet kopen, te duur, ik vrees een eendagsvlieg en het OS zelf is totaal vaag, qua toekomst / verwachting / etc... met één OEM voor de komende twee jaar wordt die ene procent marktaandeel nog iets kleiner - vrees ik.

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Modbreak:Ik heb net een flink aantal reacties naar Windows Phone Store en applicaties verplaatst. Hou het ontopic

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 21:44:
[...]
[knip]

Een HP ga ik niet kopen, te duur, ik vrees een eendagsvlieg en het OS zelf is totaal vaag, qua toekomst / verwachting / etc... met één OEM voor de komende twee jaar wordt die ene procent marktaandeel nog iets kleiner - vrees ik.
Als je met die éne OEM HP bedoelt, dan is dat niet juist. Niet dat het allemaal storm loopt met aanbieders, maar ik heb er toch al aardig wat meer gezien inmiddels die geen Microsoft als label op het toestel hebben staan.

Testing, one, two ...

hardware-lover schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 21:50:
[...]

Als je met die éne OEM HP bedoelt, dan is dat niet juist. Niet dat het allemaal storm loopt met aanbieders, maar ik heb er toch al aardig wat meer gezien inmiddels die geen Microsoft als label op het toestel hebben staan.
De rest zijn vage producten; ik heb zelf nog een Blue gehad en een white-label WP8.

Nooit updates ontvangen, vaag retourbeleid, geen firmware, slechte ondersteuning en geen upgrade van 8 naar 10 (zoals 85% van de telefoons - maar goed).

Stel dat je nu een W10M wil kopen? Dan is er letterlijk niets;

De L950 is gedumpt, de L950XL loopt op zijn restjes in enkele shops - de HP is niet beschikbaar hier en de rest is outdated of moet je importeren...

O ja, koop vooral een L950 - ik heb slechts 1.000 euro betaald voor een telefoon die het niet doet (accu, mail, internet, scherm) - perfect :P

...en ik heb nog wel die dingen gekocht, omdat ik enkele apps wil developen voor W10M...

"vroeger" kreeg je hierbij support van MS (ik ben zelfs uitgenodigd op het hoofdkantoor in Schiphol Rijk om te praten over mijn apps en hoe zij konden supporten).

Dat evangelie team bestaat niet eens meer, support is er niet - en MS geeft geen thuis als je nu als developer nog ergens tegenaan loopt (zoals "hoe kan ik een werkende L950 krijgen om apps op te bouwen").

(ja ja, ik ben een pechvogel wat dat betreft).

[ Voor 18% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 19-10-2016 21:55 ]

Oke, we gaan weer offtopic, maar de HP is gewoon te koop via HP Nederland? Voor nu laat ik het er verder bij als het niet serie 950 gerelateerd is 😉

Testing, one, two ...

hardware-lover schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 21:57:
Oke, we gaan weer offtopic, maar de HP is gewoon te koop via HP Nederland? Voor nu laat ik het er verder bij als het niet serie 950 gerelateerd is 😉
Inderdaad of-topic en men wordt streng hier :)

Overigens heb ik al meer dan 1.000 euro besteed in een poging een werkende L950 te krijgen - daar had ik dan beter een HP voor kunnen aanschaffen (behalve dat ik 250 tot 300 euro voor een telefoon meer dan genoeg vind, als ik die de komende vier tot vijf jaar gebruik).

- edit - Sorry voor het brommen... ik had gewoon meer verwacht van de telefoon (accu, scherm, etc... werden overal erg positief beoordeeld).

Ik heb inmiddels mijn L820 opgetuigd en ga de apps daar op door ontwikkelen (leuk detail; deze vier jaar oude telefoon is bij elke app zo'n beetje sneller dan de L950 als je ze naast elkaar legt in geconditioneerde omstandigheden).

[ Voor 24% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 19-10-2016 22:06 ]

• FreshM
hardware-lover schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 21:57:
Yup, de HP Elite X3 heeft een eigen topic.
b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 22:03:
[...]

Inderdaad of-topic en men wordt streng hier :)

Overigens heb ik al meer dan 1.000 euro besteed in een poging een werkende L950 te krijgen - daar had ik dan beter een HP voor kunnen aanschaffen (behalve dat ik 250 tot 300 euro voor een telefoon meer dan genoeg vind, als ik die de komende vier tot vijf jaar gebruik).

- edit - Sorry voor het brommen... ik had gewoon meer verwacht van de telefoon (accu, scherm, etc... werden overal erg positief beoordeeld).

Ik heb inmiddels mijn L820 opgetuigd en ga de apps daar op door ontwikkelen (leuk detail; deze vier jaar oude telefoon is bij elke app zo'n beetje sneller dan de L950 als je ze naast elkaar legt in geconditioneerde omstandigheden).
Maak optimaal gebruik van je garantie. Als 950-nieuwkomer lees ik zulke berichten natuurlijk niet graag, maar ik nuanceer ook graag. Individuele problemen kunnen zich natuurlijk altijd voordoen. Je hebt gewoon pech, denk ik. Het treft niet iedereen. Sta daar ook even bij stil.
FreshM schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 22:31:
[...]

[...]

Maak optimaal gebruik van je garantie. Als 950-nieuwkomer lees ik zulke berichten natuurlijk niet graag, maar ik nuanceer ook graag. Individuele problemen kunnen zich natuurlijk altijd voordoen. Je hebt gewoon pech, denk ik. Het treft niet iedereen. Sta daar ook even bij stil.
De eerste L950 was van MS en die had werkelijk perfecte support (tot één maand na gebruik zonder zeuren / vragen retour).

Inmiddels een bevestiging gehad dat ik het geld terug krijg, dus dat vertrouw ik wel.

De tweede had ik zakelijk gekocht (als ZZP'er en omdat ik geld verdien met apps) en de verkopende partij (een bekende winkel...) beriep zich op het feit dat je als ZZP'er geen rechten hebt - omdat dit enkel voor consumenten is.

Volgens mij ging dat enkel over WKA (wet kopen op afstand), maar volgens hun niet en dus moest ik het toestel maar opsturen naar Duitsland; die zagen geen defect (logisch, het was ook niet zichtbaar - maar je ervaart het wel...) en dus moet ik wachten / fluiten naar mijn geld (telefoon is onderweg naar Nederland, sinds twee weken...).

Derde toestel heeft vage issues, geen WiFi / slechte accu / etc.. maar niets aantoonbaars; probeer dat maar eens te claimen (de persoon in de winkel van het derde toestel riep zelfs dat ik blij mocht zijn met een Android, omdat je bij Apple helemaal geen garantie hebt... detail; ik heb geen Android).

Dus het is gewoon gedoe en ben een beetje moe van verkopers die van niets weten en telefoons die niet concreet kapot zijn, maar niet voldoen aan mijn verwachting :)

Los daarvan hoop ik dat het WiFi issue over gaat na een update / firmware. Aan de andere kant lees ik hier al klachten over sinds december 2015...

[ Voor 4% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 19-10-2016 22:36 ]

• FreshM
b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 22:35:
[...]

Dus het is gewoon gedoe en ben een beetje moe van verkopers die van niets weten en telefoons die niet concreet kapot zijn, maar niet voldoen aan mijn verwachting :)
Ik begrijp best dat het een gedoe voor je is. De meeste Lumia's houden het gewoon vol, en dat hoop ik ook voor mijn 950. Je hebt gewoon driedubbel pech. Je zult met de garantie aan de slag moeten, hoe moeilijk dat ook is. Wat kunnen wij hier verder nog voor je doen? Meeleven met je, meer niet.
FreshM schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 22:31:
[...]

[knip]
Ja ja, het linkje naar dat topic heb ik gisteren hier al geplaatst, vond het niet nodig om het te blijven herhalen. 😏

Testing, one, two ...

• FreshM
hardware-lover schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 22:47:
[...]

Ja ja, het linkje naar dat topic heb ik gisteren hier al geplaatst, vond het niet nodig om het te blijven herhalen. 😏
Best interessant om te volgen!

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-10 14:35
Daar ik tevreden ben over de Xl versie (al eerder aangegeven dat ik totaal geen problemen heb die anderen wel ondervinden), en mijn vrouw iedere keer mijn telefoon uit mijn handen keek.... voor haar ook een XL versie aangeschaft. Een witte dit keer, anders houden we ze niet uit elkaar :P
Niet dat de cover zoveel uitmaakt, want er moet toch een flipcover omheen. Nu alleen nog een nette uitzoeken/vinden.
Hopen dat deze nu ook perfect werkt.

• barta123
Ik heb met mijn 950 geen enkel probleem, hij is momenteel retesnel & heel veel apps hebben de laatste maanden zo'n progressie doorgemaakt, dat ik vooral door blijf gaan om mijn 950 als daily te gebruiken met op mijn zaterdagse werkdag de Z5 Compact in mijn handen! :9

Ik vind het ook fantastisch dat hij gewoon nooit traag, danwel stroperig in de bediening wordt... Ik heb er zeker 140 apps op geïnstalleerd en nu al 64GB aan geheugen volgepropt. Ik moet dus ook een grotere SD-kaart gaan plaatsen (en eentje die nog wat sneller is) :)

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

• Amadeus1966
barta123 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:43:

Ik vind het ook fantastisch dat hij gewoon nooit traag, danwel stroperig in de bediening wordt... Ik heb er zeker 140 apps op geïnstalleerd en nu al 64GB aan geheugen volgepropt. Ik moet dus ook een grotere SD-kaart gaan plaatsen (en eentje die nog wat sneller is) :)
Dat ondervind ik ook.
Zelfs mijn oude afgedankte 520 en mijn backup 1320 draaien nog net zo soepel als dat ze net gekocht zijn.

Dat vindt ik zelf één van de belangrijkste voordelen van windows.
Nu hoop ik dat ze met 10 hetzelfde weten te behouden.
Dat kan ik helaas niet zeggen van mijn uitgerangeerde android toestellen.

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

barta123 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:43:
Ik heb met mijn 950 geen enkel probleem, hij is momenteel retesnel & heel veel apps hebben de laatste maanden zo'n progressie doorgemaakt, dat ik vooral door blijf gaan om mijn 950 als daily te gebruiken met op mijn zaterdagse werkdag de Z5 Compact in mijn handen! :9

Het zijn misschien rare vragen maar, wat voor een soort data heb je hier op staan? Hoe ga jij om met de veiligheid van de SD? Encryptie en dergelijke? Zover ik weet zit er geen code of iets op. Hoe tel jij de gemakkelijk de apps?

Thnx

😲

• barta123
Amadeus1966 schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 14:35:
[...]

Dat ondervind ik ook.
Zelfs mijn oude afgedankte 520 en mijn backup 1320 draaien nog net zo soepel als dat ze net gekocht zijn.

Dat vindt ik zelf één van de belangrijkste voordelen van windows.
Nu hoop ik dat ze met 10 hetzelfde weten te behouden.
Dat kan ik helaas niet zeggen van mijn uitgerangeerde android toestellen.
En of ze dat weten te behouden, ik heb een Sony, de kleinste uit de Z5 reeks... Die heeft een Snapdragon 810 en 2GB RAM. Maar Android 6.0 wordt na verloop van tijd (met behoorlijk wat apps erop) echt enorm stroperig... Dit heeft me ook wederom terug doen overstappen op mijn 950. Deze ondervindt namelijk geen enkele vertraging (wel wat trage apps) met zeker 150 apps geïnstalleerd! 8)

Ik heb dit weekend weer gefilmd tijdens Amsterdam Dance Event (ik houd best wel van techno) en was wederom heel erg blij met de geluidskwaliteit :9

[ Voor 5% gewijzigd door barta123 op 23-10-2016 23:37 ]

• Amadeus1966
Ja de video en foto's zijn zonder meer goed te noemen.
En de audio is gewoon weg subliem.

Doch heb ik zo nu en dan nog wel eens issues met de fotocamera.
Foto's die niet weggeschreven zijn en na verloop van tijd stiekem toch in het album verschijnen.
Of andersom, foto's die ik verwijderd heb zijn na het uitlezen middels de pc gewoon nog aanwezig doch niet zichtbaar via de normale fotoalbum app van het toestel.

Onlangs mijn hele album leeggegooid en toen ik hem aansloot op mijn laptop stonden ze er allemaal nog op.

Maar liever zo dan omgekeerd.

Amadeus1966 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 00:45:
Ja de video en foto's zijn zonder meer goed te noemen.
En de audio is gewoon weg subliem.

Doch heb ik zo nu en dan nog wel eens issues met de fotocamera.
Foto's die niet weggeschreven zijn en na verloop van tijd stiekem toch in het album verschijnen.
Of andersom, foto's die ik verwijderd heb zijn na het uitlezen middels de pc gewoon nog aanwezig doch niet zichtbaar via de normale fotoalbum app van het toestel.

Onlangs mijn hele album leeggegooid en toen ik hem aansloot op mijn laptop stonden ze er allemaal nog op.

Maar liever zo dan omgekeerd.
Dat zit hem vooral in de "foto" app, niet in de "camera" app.

De foto-app is erg buggy en zit inderdaad vol met fouten (niet gerelateerd aan de L950, ook mijn Dell Venue Pro 8 tablet draait deze app en ondervindt dezelfde bugs).

Mappen worden niet toegevoegd, updates / synchronisatie werkt niet, selecties worden vergeten, etc...

Al met al is en blijft het gewoon een bèta-platform; leuk om mee te testen, maar absoluut niet geschikt voor dagelijks, professioneel gebruik.

Tenminste... missende foto's, verwijderde contacten, verdwenen emails, etc... het is schering en inslag.
Het blijft vreemd om al die problemen te horen, want ik heb ze nooit :X

Al is de foto-app wel wat meh ja, niet echt snel, en bij werkt landscape vaker niet dan wel, of krijg ik dan een halve foto te zien. Weer even in portrait en langzaam terug kantelen werkt wel. Vreemd ding :X

Zelfde overigens met foto's, de worden in de meest vreemde posities opgeslagen omdat de telefoon niet op tijd doorheeft dat mijn telefoon toch echt in landscape is. Maar, dat is prima op te lossen met een paar keer op de 90 graden roteren knop te rammen in foto's.

Geluidskwaliteit bij filmen van harde dingen is echt geweldig ja. Mijn filmpjes van een stoner-metal concert zijn gewoon bruikbaar om naar te luisteren :D

Win 10 Mobile heeft echt wel zo zijn nukken, en dingen veranderen soms ook om vage redenen, maar, iOS en zeker Android hebben ook zo hun nukken. vaagheden en problemen.

Zolang er geen Stagefright-achtige problematieken zijn met W10M, vind ik het eerlijk gezegd wel meevallen :Y)

• Amadeus1966
Doe mij de oude wp8x fotoalbum maar weer terug.

Als ik fotos die niet meegenomen zijn in de upload moet ik dit weer doen in de onedrive app.
Om vervolgens te moeten aanzien dat mijn gemiddelde foto grote zestig tot zeventig mb groot zijn,
wat natuurlijk niet zo is.

Volgens mij kan dat allemaal veel eenvoudiger en was het dat ook in de wp8.x versie.

RobinHood schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 01:05:
Het blijft vreemd om al die problemen te horen, want ik heb ze nooit :X

Al is de foto-app wel wat meh ja, niet echt snel, en bij werkt landscape vaker niet dan wel, of krijg ik dan een halve foto te zien. Weer even in portrait en langzaam terug kantelen werkt wel. Vreemd ding :X

Zelfde overigens met foto's, de worden in de meest vreemde posities opgeslagen omdat de telefoon niet op tijd doorheeft dat mijn telefoon toch echt in landscape is. Maar, dat is prima op te lossen met een paar keer op de 90 graden roteren knop te rammen in foto's.

Geluidskwaliteit bij filmen van harde dingen is echt geweldig ja. Mijn filmpjes van een stoner-metal concert zijn gewoon bruikbaar om naar te luisteren :D

Win 10 Mobile heeft echt wel zo zijn nukken, en dingen veranderen soms ook om vage redenen, maar, iOS en zeker Android hebben ook zo hun nukken. vaagheden en problemen.

Zolang er geen Stagefright-achtige problematieken zijn met W10M, vind ik het eerlijk gezegd wel meevallen :Y)
W10M vind ik ook een heerlijk systeem om mee te werken, al zijn er wel issues / bugs in sommige (native) apps.

Vooral de veiligheid en integratie met laptop / desktop / tablet (in mijn geval) zijn perfect.

Maar de foto-app vind ik wel echt... suf :P "vroegah" was dat toch beter (WP8), maar het is allemaal work in progress - dus we houden vol!

• Berlinetta
  • Niet online
Dat moment dat je je notificaties op je laptop, tablet, band 2 en mobiel krijgt... Wauw. Terwijl ondertussen je assistent zegt om te vertrekken. Omdat het druk op de weg is.

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:09
Hallo mede 950 eigenaren:),

Ik heb sinds dit weekend de Lumia 950. Ik vroeg me toch wel de nodige dingen af op het gebied van de camera. Welke methode gebruiken jullie om je foto's op de computer te krijgen? Onedrive lijkt er weinig zin in te hebben met de upload functie, en dropbox upload alleen de jpg bestanden... Ook viel het mij op dat hij 3 versies maakt van de dng? Kan ik dit uitzetten?

Alvast bedankt!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:08

Esumontere

Floep, banaan.

Xenophoben schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 09:05:
Hallo mede 950 eigenaren:),

Ik heb sinds dit weekend de Lumia 950. Ik vroeg me toch wel de nodige dingen af op het gebied van de camera. Welke methode gebruiken jullie om je foto's op de computer te krijgen? Onedrive lijkt er weinig zin in te hebben met de upload functie, en dropbox upload alleen de jpg bestanden... Ook viel het mij op dat hij 3 versies maakt van de dng? Kan ik dit uitzetten?

Alvast bedankt!
Het makkelijkst is om met de bijgeleverde USB-kabel de foto's handmatig te kopiëren naar je pc. In de camera-opties kan je uitzetten dat er DNG-bestanden worden gemaakt.

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:09
Thanks voor je snelle reactie. Ik begrijp hieruit dat het niet mogelijk is om alleen 1 jpg + 1 dng te maken? De belichting kan ik zelf regelen via de computer. Ik heb geen low en high light versie nodig. Ik bewerk dit zelf wel in lightroom
Pagina: 1 ... 103 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.