• maarte997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-11 10:36
Bacchus schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 12:56:
Als je op zoek bent naar blije W8.1, W10, W10m of Lumia-9xx-gebruikers: Hier is er een.
Scherm en camera horen bij de beste die beschikbaar zijn, met name de iPhone loopt op deze punten echt achter en ik weet niet zeker of ik de SGS7 echt beter wil noemen.
Het OS is snel, efficiënt, intuïtief en zit je ronduit "niet in de weg."
Glance en Continuum zijn uniek en als je ze gebruikt hebt, voel je je gehandicapt zonder.
Standaard kunnen het OS en de browser een hoop dat op andere platforms met apps geregeld wordt, daarbij heb je weinig extra apps nodig en wordt er weinig bloatware meegeleverd (eat that, Samsung). Veel standaard apps zitten een stuk beter in elkaar dan hun concurrenten.
Offline kaarten werken een stuk zinniger dan mn Android: Heel Nederland is een paar honderd MB, zoals het hoort.
Mijn accu werkt heel acceptabel, al is de combinatie van Whatsapp-web èn Happn èn veel op slecht wifi en slecht mobiel netwerk èn ver treinen, zwaar voor hem.
En als laatste: De prijs is een lachertje, voor de 320 van een L950 haal je ruim een halve SGS7 of iets meer dan een derde iP7. En ja, dat zijn de toestellen waar de L950 zich aan mag meten.

(Er is trouwens zat kritiek te leveren hoor maar die is niet zo lastig te vinden.)
Ik geef dat ook als antwoord wanneer mensen me vragen waarom ik een 950 heb gekocht en niet 'iets dat ze kennen' (lees: iPhone of Android). Dan krijg ik als reactie "ja... uiteindelijk kiest iedereen wat hij leuk vind hé". Niet dus... Mensen kiezen voor 'apps', ookal ben je er wel of niets mee en maakt mijn gemiddelde collega van niets meer gebruik dan whatsapp, facebook, soms eens instagram en heel af en toe eens snapchat. Maar eigenlijk kies een persoon op basis van het kuddegevoel. Jammer...
hardware-lover schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 12:59:
[...]

iPhone 6S bedoel je? De 6 scoort beduidend lager en zit iets boven jouw score, maar onder de mijne (87383), welke iets lager is dan met de vorige build (88008). Op plek 3 in het overzicht, net onder de Huawei Mate 8.
Je doet je nick-name eer aan :P

(ik ook wellicht, qua gal spuwen over de L950 - maar dat is tegen mijn zin in... ik had hem juist aangeschaft omdat ik overtuigd was (en ben...) van de potentiële super-kwaliteit).
b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 13:07:
[...]
Je doet je nick-name eer aan :P

(ik ook wellicht, qua gal spuwen over de L950 - maar dat is tegen mijn zin in... ik had hem juist aangeschaft omdat ik overtuigd was (en ben...) van de potentiële super-kwaliteit).
Op het moment van aanmaken was die 100% spot-on gekozen, maar dat is inmiddels niet meer het geval ;)
Maar het mierenneuken is daarbij niet verloren gegaan :P

Testing, one, two ...

b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 12:53:
[...]

8.5 was zelfs nog met een corrupte build (die de accu leegtrok), rond de 700 euro en W10M in bèta; kan je nagaan :)

Als ze hem nu zouden testen (met alle verbeteringen en een ramsj-prijs) zou die zeker een 9.5 moeten scoren.

Ik denk ook dat ik een paar rotte appels (pun intended) te pakken heb afgelopen maand - grootste vraag is hoe je een goed exemplaar krijgt.
Misschien een tweedehandsje scoren? Die mensen doen hem vaak weg omdat ze na een paar maanden toch liever Android/iOS hebben, niet omdat het probleem-phones zijn.

Staat er nu eentje op V&A voor nog geen 200 euro, gewoon geen geld voor een high-end smartphone van nog geen jaar oud :X

People as things, that’s where it starts.

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 12:55:
[...]

Voor de lol net gedaan met L950.

Score is 75746 bij mij.

Plek 10 in de stats, iPhone scoort daar op plek één met 133937 - dus 2x zo veel?

Dat lijkt me stug, want wat ik zie in de test, kan de iPhone die ik (ook) heb niet eens aan... in vergelijking (qua power / performance) loopt de L950 rondjes om de iPhone (om het maar positief af te sluiten :P ).
hardware-lover schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 12:35:
[...]

Eigenlijk niet :P maar nu je er toch bent..., zou jij op je 1520 (met W10M neem ik aan), niet eens een keer Antutu V6 willen draaien om de score te kunnen vergelijken met de 950? Ik heb het balletje als eens vaker opgegooid maar geen enkele 1520 eigenaar is er actief op ingegaan. Dus bij deze het verzoek....
Lumia 1520 score
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MN5B8uE.png?1

Lumia 1520 in de ranglijst
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jCl3UxO.png?1

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-11 17:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

@Deatgrunt: Ik heb al weer een heet oor van het bellen en heb nu nog 84% over terwijl wifi/BT/lokatie etc gewoon allemaal aanstaan.

Heeft die nucleare powergenerator die ik heb ingebouwd toch effect :)

Ik doe hem eventueel weg voor de actuele goudprijs 8)

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:46
Leuk om te horen dat er zoveel tevreden gebruikers zijn. Ik ga maar eens kijken waar ik zo'n toestel kan scoren voor een leuke prijs ;-).

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• Berlinetta
  • Niet online
Als je op zoek bent naar blije W8.1, W10, W10m of Lumia-9xx-gebruikers: Hier is er een.
Scherm en camera horen bij de beste die beschikbaar zijn, met name de iPhone loopt op deze punten echt achter en ik weet niet zeker of ik de SGS7 echt beter wil noemen.
Het OS is snel, efficiënt, intuïtief en zit je ronduit "niet in de weg."
Glance en Continuum zijn uniek en als je ze gebruikt hebt, voel je je gehandicapt zonder.
Standaard kunnen het OS en de browser een hoop dat op andere platforms met apps geregeld wordt, daarbij heb je weinig extra apps nodig en wordt er weinig bloatware meegeleverd (eat that, Samsung). Veel standaard apps zitten een stuk beter in elkaar dan hun concurrenten.
Offline kaarten werken een stuk zinniger dan mn Android: Heel Nederland is een paar honderd MB, zoals het hoort.
Mijn accu werkt heel acceptabel, al is de combinatie van Whatsapp-web èn Happn èn veel op slecht wifi en slecht mobiel netwerk èn ver treinen, zwaar voor hem.
En als laatste: De prijs is een lachertje, voor de 320 van een L950 haal je ruim een halve SGS7 of iets meer dan een derde iP7. En ja, dat zijn de toestellen waar de L950 zich aan mag meten.

(Er is trouwens zat kritiek te leveren hoor maar die is niet zo lastig te vinden.)
Lumia telefoons liepen al voor met technieken:
-Glance -> Always On Display
-Assertive Displaye and Panel Self Refresh (Panel Self Refresh heb je nodig voor Glance.
-Clearblack Display.

Hier een uitleg over ClearBlack Display:
http://www.phonearena.com...-technology-works_id26552

Hier een uitleg en vergelijking over Assertive Display:
http://blog.gsmarena.com/...-display-tech-comparison/

En nog een stukje van Qualcomm:
https://www.qualcomm.com/...echnology-thats-easy-eyes

Hier zie je dat het apat aangezet moet worden bij de Android toestellen.
https://www.reddit.com/r/...oes_it_make_a_difference/

Zo zie je maar dat het gras niet altijd groener is. (Er zijn misschien nog veel meer dingen, maar dit is waar ik achter kwam.)

[ Voor 3% gewijzigd door Berlinetta op 13-10-2016 14:10 ]

Berlinetta schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 13:43:
Lumia 1520 score
[afbeelding]

Lumia 1520 in de ranglijst
[afbeelding]
Dank u. Eindelijk duidelijkheid.

Testing, one, two ...

Indoubt schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 13:44:
@Deatgrunt: Ik heb al weer een heet oor van het bellen en heb nu nog 84% over terwijl wifi/BT/lokatie etc gewoon allemaal aanstaan.
Misschien heb je heel gevoelige oren :) en wordt de telefoon zó heet dat je er een ei op kunt bakken :P

Overigens wil ik ook geen gal spuwen over de L950 an sich (anders had ik er geen drie gekocht...) maar slechts over mijn ervaringen er mee (hence the name of this thread...).

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 15:16
Hammetje schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 13:48:
Leuk om te horen dat er zoveel tevreden gebruikers zijn. Ik ga maar eens kijken waar ik zo'n toestel kan scoren voor een leuke prijs ;-).
Hier ook een tevreden gebruiker :-)

De ongemakken die ik wel eens tegenkwam zijn in de loop der tijd verdwenen of anderzijds opgelost.
Iedere gebruiker heeft over zijn of haar toestel wel eens een keer een klacht ongeacht of het nu een Android, iOs of wat dan ook is.

Zelfs mijn life images leven weer, vraag me niet over de hoe en de waarom.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• maarte997
Life images heb ik afgezet. Vroeg veel tijd in combinatie met RAW. Kon vaak niet volgen waardoor niet elke foto een 'life image' heeft. Hoeft ook niet, maar is verwarrend. Dus af maar.
Mijn grootste probleem is momenteel Lumia offers. Die app blijft maar laden. Ik zie niets. Groot is dus relatief hé. ;)

• Hammetje
Nou, jullie hebben me overtuigd. Ik bel zo Belsimpel even of ze hem op voorraad hebben. Zo ja, vanavond aan de hobby :).

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-11 14:40

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Hammetje schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 11:02:
Dit is wel zuur - ik wil eigenlijk overstappen van iOS naar WM10 en dacht in de Lumia 950 een geschikte kandidaat te vinden. Ik lees hier vooral negatieve reacties. Nu kan dat komen omdat mensen hier vooral de problemen omtrent het toestel bespreken. Zijn er ook tweakers hier die wel tevreden zijn met hun Lumia 950?
Beste telefoon ever. _/-\o_

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• ries188
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-10 12:49
hier net ook op een L950 gedraaid maar blijf steken op 60383 :?
een 2e test erna zakt de score zelfs nog verder in met slechts 58621 8)7

als ik deze vergelijk met een andere L950 die in de resultaten lijst wordt getoond (pos. 11, 70605) dan blijft mijn telefoon overal achter qua score behalve bij de 3D tests, daar is die sneller.
b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 12:55:
[...]

Voor de lol net gedaan met L950.

Score is 75746 bij mij.

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:34
ries188 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 16:48:

als ik deze vergelijk met een andere L950 die in de resultaten lijst wordt getoond (pos. 11, 70605) dan blijft mijn telefoon overal achter qua score behalve bij de 3D tests, daar is die sneller.

[...]
78888 op mijn L950

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

ries188 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 16:48:

als ik deze vergelijk met een andere L950 die in de resultaten lijst wordt getoond (pos. 11, 70605) dan blijft mijn telefoon overal achter qua score behalve bij de 3D tests, daar is die sneller.[...]
Je moet meerdere testen nooit te snel achter elkaar uitvoeren. Toestel krijgt flink op zijn donder en als ie nog te warm is bij een volgende test dan levert ie in op prestatie. Het beste is om de test uit te voeren nadat het toestel even niet gebruikt, en lekker koel is. De hoogst gemeten score op de 950 XL was bij mij iets boven de 90.000, weet zo niet meer uit het hoofd met welke Production build dat was.

Testing, one, two ...

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-11 23:19
hardware-lover schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 19:14:
[...]

Je moet meerdere testen nooit te snel achter elkaar uitvoeren. Toestel krijgt flink op zijn donder en als ie nog te warm is bij een volgende test dan levert ie in op prestatie. Het beste is om de test uit te voeren nadat het toestel even niet gebruikt, en lekker koel is. De hoogst gemeten score op de 950 XL was bij mij iets boven de 90.000, weet zo niet meer uit het hoofd met welke Production build dat was.
AnTuTu v6 toont bij mij alleen het splash screen en zegt dan *krak*. Vreemd.

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

FreshM schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 19:29:
[...]

AnTuTu v6 toont bij mij alleen het splash screen en zegt dan *krak*. Vreemd.
Hier ook. Sinds de AU opent Antutu niet meer.

Patient gamer

• FreshM
blmp schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 19:50:
[...]

Hier ook. Sinds de AU opent Antutu niet meer.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat de performance-testers hierboven nog niet op de AU zitten. Zijn het Insiders?

• deethan
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 10:32

deethan

the best is yet to come

Ik ga volgende week op het werk de continuum functie van de 950xl demonstreren.
Veel van de buitendienstmedewerkers lopen tegen het feit aan dat op de uni's of andere onderwijsinstellingen alles net anders werkt dan op de gebruikelijke werkplek.
Continuum is daar natuurlijk geweldig voor, een presentatie die op je telefoon werkt, die doet het gewoon. Men is dan niet meer afhankelijk van de 'op goed geluk factor', die in het verleden nog weleens niet mee wilde werken. Televisies met een HDMI aansluiting zijn gelukkig wel gemeengoed geworden op scholen e.d.

"Push now for a Golden Age"

FreshM schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 19:56:
[...]
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat de performance-testers hierboven nog niet op de AU zitten. Zijn het Insiders?
Over anderen kan ik er geen uitspraak over doen, maar Insider of niet, ze zullen allemaal op AU zitten verwacht ik. Ik draai niet met Insider software, Antutu V6 start tot nu toe na iedere update nog prima op.

Testing, one, two ...

hardware-lover schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 20:37:
[...]

Over anderen kan ik er geen uitspraak over doen, maar Insider of niet, ze zullen allemaal op AU zitten verwacht ik. Ik draai niet met Insider software, Antutu V6 start tot nu toe na iedere update nog prima op.
Indd. ik ben ook uit het Preview programma gestapt, heb wel de UA en Antutu draait hier wel goed.

• maemo
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08 17:07
Net ook maar even dan Antutu v6 geinstalleerd.
Ik kom op een score van 93920 op mijn 950 xl op de laatste productiebuild.
Onder de Iphone 6s maar boven de Huawei Mate 8.

• FreshM

Niet alleen dat! De 950 (XL) meet zich met de SGS7 en iP7, maar er is een grote toegevoegde waarde die Microsoft biedt, namelijk de native ondersteuning met OS-updates. Apple doet dat ook, maar er zijn kleine drama's gaande met iOS 10 die Apple vast gauw zal oplossen.

Het grootste drama is echter Android op de flagship-Samsung. Lees bijvoorbeeld eens mee in de draadjes over deze Android-telefoon. Daar word je niet vrolijk van.
De grootste tranentrekker is dat gebruikers van de SGS7 hun telefoon (nu al) gaan rooten en er custom-roms op installeren in een poging er bugs en battery drains mee op te lossen. Dat is toch om te huilen op een telefoon van zo'n premium-prijs? Samsung laat zijn klanten in de steek, ik snap niet dat hun klanten dat niet zien. Een telefoon is niet alleen hardware, maar ook een flink stuk service v.w.b. de software wat mij betreft. Daar betaal je toch ook voor?

Hulde aan Microsoft voor zijn niet nalatende steun aan onze Lumia 950 (XL) qua OS-updates. Iedere maand een nieuwe Windows 10-build, vrijwel tegelijk met Windows 10 voor pc, ik vind dat we dat moeten waarderen. Het gaat niet alleen om functionaliteit en oplossen van bugs, maar zeker ook om een veilig besturingssysteem. Vooral dat laatste, daar heb ik alle vertrouwen in bij Microsoft.

[ Voor 3% gewijzigd door FreshM op 13-10-2016 22:54 ]

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:38

Esumontere

Floep, banaan.

FreshM schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 22:17:
[...]

Het grootste drama is echter Android op de flagship-Samsung. Lees bijvoorbeeld eens mee in de draadjes over deze Android-telefoon. Daar word je niet vrolijk van.
De grootste tranentrekker is dat gebruikers van de SGS7 hun telefoon (nu al) gaan rooten en er custom-roms op installeren in een poging er bugs en battery drains mee op te lossen. Dat is toch om te huilen op een telefoon van zo'n premium-prijs? Samsung laat zijn klanten in de steek, ik snap niet dat hun klanten dat niet zien. Een telefoon is niet alleen hardware, maar ook een flink stuk service v.w.b. de software wat mij betreft. Daar betaal je toch ook voor?

Hulde aan Microsoft voor zijn niet nalatende steun aan onze Lumia 950 (XL) qua OS-updates. Iedere maand een nieuwe Windows 10-build, vrijwel tegelijk met Windows 10 voor pc, ik vind dat we dat moeten waarderen. Het gaat niet alleen om functionaliteit en oplossen van bugs, maar zeker ook om een veilig besturingssysteem. Vooral dat laatste, daar heb ik alle vertrouwen in bij Microsoft.
Helaas was de Lumia 950 (XL) nou ook niet bepaald de meest stabiele telefoon bij de introductie. Het is nu, inmiddels bijna een jaar na de introductie, grotendeels opgelost, maar ik zou het niet zo 1 op 1 vergelijken.

• FreshM
Esumontere schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 23:02:
[...]

Helaas was de Lumia 950 (XL) nou ook niet bepaald de meest stabiele telefoon bij de introductie. Het is nu, inmiddels bijna een jaar na de introductie, grotendeels opgelost, maar ik zou het niet zo 1 op 1 vergelijken.
Hoe zou jij 'het' dan vergelijken? Ik zie de 950-serie nu echt als volwassen topmodellen van Microsoft. Niets is ooit perfect, hè?

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:38

Esumontere

Floep, banaan.

FreshM schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 23:19:
[...]

Hoe zou jij 'het' dan vergelijken? Ik zie de 950-serie nu echt als volwassen topmodellen van Microsoft. Niets is ooit perfect, hè?
Jij vergelijkt een telefoon die relatief recent is uitgebracht met een telefoon die al een jaar op de markt is. De 950 serie is momenteel vrij stabiel, maar als gebruiker vanaf (bijna) het eerste uur kan ik je vertellen dat het het eerste halfjaar een ontzettend instabiele rotzooi was. Nu gaat het goed, maar we zijn inmiddels bijna een jaar verder.

Begrijp me niet verkeerd, ik stel de updates erg op prijs en dat is ook 1 van de redenen dat ik naar het Windows platform ben overgestapt, maar vergelijk een updatebeleid niet met een stabiliteitsprobleem, da's appels en peren.

[ Voor 16% gewijzigd door Esumontere op 13-10-2016 23:33 ]

• maemo
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08 17:07
Esumontere schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 23:32:
[...]

Jij vergelijkt een telefoon die relatief recent is uitgebracht met een telefoon die al een jaar op de markt is. De 950 serie is momenteel vrij stabiel, maar als gebruiker vanaf (bijna) het eerste uur kan ik je vertellen dat het het eerste halfjaar een ontzettend instabiele rotzooi was. Nu gaat het goed, maar we zijn inmiddels bijna een jaar verder.
Dat ben ik zeker eens met je.
Een jaar geleden kwam ik van de Jolla en zo spectaculair vond ik toen de 950xl niet, viel me eigenlijk best wel tegen.
De Jolla was al geen hoogvlieger maar dat vond ik een jaar geleden van de 950 xl ook niet.
Als ik nu echter mijn Jolla nog wel eens gebruik dan merk ik wel degelijk verschil.
De 950xl is absoluut beter geworden het afgelopen jaar.
maemo schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 23:36:
[...]
Dat ben ik zeker eens met je.
Een jaar geleden kwam ik van de Jolla en zo spectaculair vond ik toen de 950xl niet, viel me eigenlijk best wel tegen.
De Jolla was al geen hoogvlieger maar dat vond ik een jaar geleden van de 950 xl ook niet.
Als ik nu echter mijn Jolla nog wel eens gebruik dan merk ik wel degelijk verschil.
De 950xl is absoluut beter geworden het afgelopen jaar.
Ik durf te stellen dat de 950 XL als sinds 9 maanden een prima toestel is. Hoewel ook ik duidelijk verbeteringen zie sinds de ingebruikname van afgelopen januari, heb ik over stabiliteit en niet goed werken niet echt te klagen gehad (behoudens de rotte accu periode). Dus het drama zal zich vooral in de eerste maanden na introductie moeten hebben afgespeeld. Wat er allemaal nog mis is gegaan met Insider builds, daar kan ik geen uitspraak over doen, maar dat was duidelijk test-software en daarvan mocht je geen stabiliteit en betrouwbaarheid verwachten, zeker in het begin niet. Er op hopen mocht natuurlijk wel ;)

Wat overigens niet wel zeggen dat ik niet blij ben dat Insiders er mee aan de slag zijn gegaan, hun terugkoppeling heeft voor het huidige stabiele OS gezorgd, waarvoor mijn oprechte dank.

Testing, one, two ...

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
hardware-lover schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 20:37:
[...]

Donderdag de laatste update geinstalleerd en net Antutu V6 ook....
Ik kom niet verder dan splash-screen van Antutu helaas.
Ook na reboot...alleen splashscreen en crash van Antutu...:(

• Berlinetta
  • Niet online
[...]

Niet alleen dat! De 950 (XL) meet zich met de SGS7 en iP7, maar er is een grote toegevoegde waarde die Microsoft biedt, namelijk de native ondersteuning met OS-updates. Apple doet dat ook, maar er zijn kleine drama's gaande met iOS 10 die Apple vast gauw zal oplossen.

Joh... Vergeet mij niet met een bijna 4 jaar Lumia die als een beest draait. Daarnaast heb ik in paar reacties geleden ook aangegeven dat niet alles op het hoogste niveau is bij Android.

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik snap de bedoeling om even wat positiefs te zeggen over de Lumias en ik ben zelf ook heel bewust weer van een iPhone 6s naar een 950XL gegaan.

Maar....

Qua app beleving staat W10M echt nog op de laatste plaats van de drie (iOS, Android en W10M). Hoewel we nu eindelijk wat ports hebben gekregen van grote apps zoals Facebook en Instagram, zijn deze vele malen trager in gebruik dan op het platform waarvan ze zijn geport. Veel apps zijn afwezig of missen features die op andere platformen wel beschikbaar zijn. En al zolang als WP/W10M bestaat wordt er geroepen dat het wel gaat komen.

Dan kan je wel vergelijkingen gaan trekken met Android gebruikers die gaan rooten en custom roms gaan draaien, maar dan heb je het wel over volk hier op Tweakers. Een hele grote groep andere consumenten beginnen daar niet aan en zijn vaak al tevreden met Touchwiz bijvoorbeeld. Daarnaast, op Android heb je in ieder geval de optie om er iets anders op te gooien.

W10M heeft nu pas sinds kort echt de maandelijkse updates, daarvoor was het soms ook huilen met de pet op. Live tiles die kapot waren, bugs in het OS die battery drain op bepaalde apparaten veroorzaakte, bugs in het OS die op onverklaarbare wijze je wearable drie keer zo snel leeg liet lopen etc. En die waren vaak niet één build later opgelost.

iOS = gesloten, een soepele ervaring op een extreem prettig apparaat voor 95% van de tijd
Android = Redelijk OK, optie om het zelf te fixen als het niet bevalt
W10M = gesloten, draait als een tierelier met nagenoeg alle first party apps, third party apps hit en miss, compleet missende apps, bugs zijn soms langere tijd aanwezig

Als alles lekker draait is W10M, zeker op hardware als de Lumia 950 & 950 XL, echt super. En als je geen zware app gebruiker bent. Snel, goede camera, redelijk display (ook hit & miss, al eerder in dit topic besproken). En de beste UI als je alles snel en overzichtelijk wilt hebben. Persoonlijk zou ik echter flink wat over hebben voor een iPhone 6s die W10M kan draaien :P. Wel even een PureView camera er in steken maar verder gewoon zo laten, en voilà, Surface Phone :D.

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:37
Propane schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 07:47:
Qua app beleving staat W10M echt nog op de laatste plaats van de drie (iOS, Android en W10M). Hoewel we nu eindelijk wat ports hebben gekregen van grote apps zoals Facebook en Instagram, zijn deze vele malen trager in gebruik dan op het platform waarvan ze zijn geport. Veel apps zijn afwezig of missen features die op andere platformen wel beschikbaar zijn. En al zolang als WP/W10M bestaat wordt er geroepen dat het wel gaat komen.
Zeker waar, als er al officiële apps zijn, zijn deze vaak relatief achterlijk tov hun Android- en iOS-varianten, W10-specifieke features zoals UWP of Continuum ontbreken vrijwel altijd volledig. Daarbij zijn er diensten (Snapchat en Google) die min of meer succesvol alternatieve apps op W10 tegenwerken. Van de andere kant zijn er ook alternatieve apps zoals Rudy's 6-serie en voor mij mn 6tin, die de officiële apps op de andere OS'en uit het water blazen.
Als alles lekker draait is W10M, zeker op hardware als de Lumia 950 & 950 XL, echt super. En als je geen zware app gebruiker bent. Snel, goede camera, redelijk display (ook hit & miss, al eerder in dit topic besproken). En de beste UI als je alles snel en overzichtelijk wilt hebben. Persoonlijk zou ik echter flink wat over hebben voor een iPhone 6s die W10M kan draaien :P. Wel even een PureView camera er in steken maar verder gewoon zo laten, en voilà, Surface Phone :D.
W10M is ten opzichte van de andere OS'en inderdaad vooral heel zakelijk en veel minder speels. Ik zie dat als positief maar ik kan me voorstellen dat je je graag in je telefoon begraaft en dan wat stroomlijn inlevert voor frivoliteit.
Ik ben wel benieuwd welke onderdelen je van een iP6s zou willen als je al de camera en het OS van je L950 wil?

• Propane
  • Niet online
Bacchus schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 09:24:
[...]

Van de andere kant zijn er ook alternatieve apps zoals Rudy's 6-serie en voor mij mn 6tin, die de officiële apps op de andere OS'en uit het water blazen.
Qua interface en bepaalde features wel, maar met 6tin loop je weer tegen limieten aan. Die kan bijv. slechts elke 15 minuten op nieuwe berichten checken, waar je met de officiële app push notificatie krijgt. Chatten via 6tin kan dan ook wat stroef lopen als je de app niet open hebt staan en je pas na 15 minuten een antwoord geeft of door hebt dat die match tegen je aan het praten is :P.
W10M is ten opzichte van de andere OS'en inderdaad vooral heel zakelijk en veel minder speels. Ik zie dat als positief maar ik kan me voorstellen dat je je graag in je telefoon begraaft en dan wat stroomlijn inlevert voor frivoliteit.
Ik ben wel benieuwd welke onderdelen je van een iP6s zou willen als je al de camera en het OS van je L950 wil?
Al het andere. Bouwkwaliteit, materiaal, speakers, afwerking. Daar kan geen van de huidige Lumias (of eerdere) tegenop eerlijk gezegd.

Dwaalt verder een beetje van het topic af natuurlijk. De 950 serie zijn nu prima toestellen tegen de huidige prijs en met de huidige WM10 stand van zaken. Ik zou ze alleen wel op hun waarde beoordelen en geen scheve vergelijkingen gaan trekken met Android en iOS om de 950 min of meer goed te praten :). W10M is niet voor iedereen juist, en hetzelfde gaat natuurlijk op voor de andere twee besturingssystemen.

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-11 17:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

@propane

Ik heb verschillende iphones gehad maar ben juist erg te spreken over de bouwkwaliteit van de lumia.

Enige waar een iphone voor mij hoger scoort is de premium look. Daar had ik echter niks aan omdat je altijd een bumber case of ander hoesje moest gebruiken omdat het toestel zo fragiel is. Op mijn lumia heb ik juist geen hoesje. Ik heb een mozo back cover gekocht (zwart leer) en een nilskin screen protector en klaar ben ik.

Mijn lumia ziet er daardoor beter uit dan 95% van de iphones om mij heen, die zijn namelijk vrijwel onbruikbaar zonder hoesjes. Van het uiterlijk van de telefoon blijft vrijwel niets over.
Mijn scherm is een stuk beter dan de iphone 6S van mijn vrouw, mijn camera is beter, ik kan draadloos opladen, ik heb NFC, ik heb 230 GB geheugen. ik heb office 365 en continuum
Aan extra functionaliteit heeft zij heeft alleen instagram en dat gebruikte ik toch al niet

Ik snap dat het niet voor iedereen is maar voor mij is het ideaal.

• GerCor

GerCor

Alleen al het feit dat de naam Microsoft op mijn telefoon staat ....... prachtig.

Ene, ik was van de week bij mijn 'neefje'. Zo'n 'UNI Twente hightech ik bouw het liefste mijn eigen PC' type. Ik zeg tegen hem .... kijk, mijn telefoon is de nieuwste versie van Windows 10 aan het installeren. Zegt hij: ik heb geen Windows telefoon'. Ik zeg: 'dat weet ik, maar dezelfde versie update is er ook voor de PC. Komen bijna altijd gelijktijdig, telefoon en PC'.

En dat zijn toch van die dingen .....ik mag dat wel.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Renate1970
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05:54

Renate1970

Lef is Leven

Voor mij is het nog steeds lachen als ik mijn telefoon uit de tas vis, je ziet er eigenlijk niemand mee en iedereen kijkt naar wat dat is voor merk. Laat je hem zien dan klinkt er ook wel bewondering voor. Nee voor mij geen iphone of Android ik wijk heerlijk af van de meute en het bevalt me prima.

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:01
[...]

en dat is juist de reden dat ik geen android of ios wil. Ik hoef die frivoliteit niet. Strak en functioneel, dat vind ik mooi en prettig. En dan gebruik ik hem nog niet eens zakelijk, maar puur privé...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Berlinetta
  • Niet online
GerCor schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:52:
Alleen al het feit dat de naam Microsoft op mijn telefoon staat ....... prachtig.

Ene, ik was van de week bij mijn 'neefje'. Zo'n 'UNI Twente hightech ik bouw het liefste mijn eigen PC' type. Ik zeg tegen hem .... kijk, mijn telefoon is de nieuwste versie van Windows 10 aan het installeren. Zegt hij: ik heb geen Windows telefoon'. Ik zeg: 'dat weet ik, maar dezelfde versie update is er ook voor de PC. Komen bijna altijd gelijktijdig, telefoon en PC'.

Ik vind de naam Nokia beter.

spoiler:
Nokia Lumia 1520

[ Voor 3% gewijzigd door Berlinetta op 14-10-2016 11:49 ]

• Propane
  • Niet online
Tja, het is maar waar je een telefoon voor koopt. Ik hoef hem niet om af te wijken van anderen of om aandacht te trekken. Ik wil gewoon een goed werkend toestel die solide aanvoelt.

Mijn 950 XL kwam zoals vele anderen met een krakende back cover... Niet echt een teken van geweldige bouw kwaliteit. Complete batches met schermen waarbij grijs bruin wordt en dergelijke. Ik heb mijn 6s nooit kunnen betrappen op een sterke kleur tint in het scherm. Mijn 950XL heeft aan de linker kant een groene tint en aan de rechterkant een paarse tint. In het verleden bouw kwaliteit issues gehad met elk Lumia model in mijn bezit (en meerdere exemplaren van elk model). Nokia/Microsoft heeft bij mij niet echt een goed track record.

Ik gebruikte mijn iPhone 6s 90% van de tijd zonder hoes, case of bumper. Enkel een screenprotector van €5. Na 9 maanden heb ik het toestel aan m'n vader door gegeven zonder een krasje. Het is maar hoe je er mee omgaat en wat je van je toestel verwacht of hoe kritisch je bent.

Nogmaals, voor de huidige prijs en met de huidige staat van W10M zijn het prima toestellen zolang je weet waar je aan begint. Smaken en ervaringen verschillen en ik zou voor een volgend toestel het liefst een body zonder plastic willen hebben, zonder gekraak, met strakkere toleranties op hoe knoppen in de behuizing liggen en dergelijke. Hopelijk wordt een Surface Phone ooit nog eens wat.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En wat wel uniek was, WhatsApp op deze telefoon liep voor betreft emoticons op de Android versie ;)

Vriendin gebruikt de 950XL en is er, zeker nu ze veel updaten, ondertussen erg tevreden over, alleen het verbruik is soms onpeilbaar, de ene dag gaat ie de hele dag mee, de andere dag is die om 14:00 uur al
op 30%.

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:54
hardware-lover schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 00:02:
[...]

Ik durf te stellen dat de 950 XL als sinds 9 maanden een prima toestel is. Hoewel ook ik duidelijk verbeteringen zie sinds de ingebruikname van afgelopen januari, heb ik over stabiliteit en niet goed werken niet echt te klagen gehad (behoudens de rotte accu periode). Dus het drama zal zich vooral in de eerste maanden na introductie moeten hebben afgespeeld. Wat er allemaal nog mis is gegaan met Insider builds, daar kan ik geen uitspraak over doen, maar dat was duidelijk test-software en daarvan mocht je geen stabiliteit en betrouwbaarheid verwachten, zeker in het begin niet. Er op hopen mocht natuurlijk wel ;)

Wat overigens niet wel zeggen dat ik niet blij ben dat Insiders er mee aan de slag zijn gegaan, hun terugkoppeling heeft voor het huidige stabiele OS gezorgd, waarvoor mijn oprechte dank.
Ik heb andere ervaringen, heb mijn Lumia 950XL sinds hij uit kwam. En in het begin was het echt heel erg inderdaad, maar ook in de laatste paar weken (heb sinds 3 weken nieuwe telefoon) dat ik hem gebruikte had ik regelmatig vastlopers. Regelmatig liep het toestel vast als de wekker ging, zat niks anders op dan geforceerd hem uit te schakelen en weer aan te zetten. Daarnaast regelmatig spontane herstart tijdens telefoon gesprekken. Dit was dus ook met de aniversary update zo.

Qua ideeën en manier van werken zat het goed in elkaar, alleen echt te veel geplaagd door bugs.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:45

mrsar

waar een sar is,is een wodka

blijft toch apart die verschillen. Vastlopers met de wekker heb ik echt nog nooit meegemaakt,die van mij heeft zelfs nog nooit een harde reset gehad, die loopt nog op de backup van mijn 920 :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-11 23:56
GerCor schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:52:

Ik meen gelezen (draadje op windowscentral?) dat je wilt overstappen op een iPhone?

• Hammetje
Nou, de stap maar gezet. Ik heb via de Microsoft Store (UK) de 950 besteld. Ik ben benieuwd...

• GerCor

GerCor

coenox schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:43:
[...]

Ik meen gelezen (draadje op windowscentral?) dat je wilt overstappen op een iPhone?
Nee, ik wil niet maar dat zal het waarschijnlijk wel worden. Ik zat er over te denken een 2e 950 te bestellen mocht mijn 950 kapot gaan, ik deze opstuur naar het uitstekende servicecenter van Microsoft (B2X Care Team) en mijn 950 onvindbaar blijkt.

Maar aangezien Microsoft geen enkele plannen heeft om ooit met een Surface Phone te komen, al blijven sommige dat gerucht dat het er in 2017/2018 wel komt heel naïef volhouden, houdt het een keer op.

Tel daarbij dat de apps op iOS en Android vele malen beter zijn dan op W10M .... dan moet ik haast wel. En dan ga ik niet voor het vreselijk saaie OS iOS maar voor de apps.

NB. En waar ik ook niet vrolijk van word is dat MS alles wat je ook niet op een PC hebt zonder blikken of blozen uit W10M sloopt. Na de AU heb ik helemaal niks meer aan mijn DT903 (weg €70). Ik kan niet zo goed tegen dat soort ongein. En waar ik ook helemaal niet tegen kan is dat ik de nieuwste - niet vrijgegeven - versie van de app Gadgets via iemand op de Engelse site van Microsoft Community moet sideloaden om het aan de praat te krijgen.

[ Voor 20% gewijzigd door GerCor op 14-10-2016 13:24 ]

• maarte997
Na de AU heb ik helemaal niks meer aan mijn DT903 (weg €70).
Hoe komt dat? Draadloos laden wordt toch ondersteund? Niet meer voor/door de 903?

• GerCor

GerCor

maarte997 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:46:
[...]

Hoe komt dat? Draadloos laden wordt toch ondersteund? Niet meer voor/door de 903?
Jawel, draadloos laden gaat nog steeds maar dan kan ik ook mijn USB-C gebruiken. Het leuke aan de DT903 VOOR de AU was dat je notificaties kreeg: bericht of lage accustand. Dat werkt nu dus niet meer en heeft de DT903 geen enkele meerwaarde dat de kostprijs verantwoord. Draadloos laden duurt natuurlijk veel te lang nu ik USB-C heb.

• coenox
GerCor schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:51:
[...]

Nee, ik wil niet maar dat zal het waarschijnlijk wel worden. .................
Dank. Ik zit met hetzelfde dilemma. Ben echt fan van het toestel en het systeem. Maar ik vrees dat ik de app gap op mijn werk een probleem gaat worden. Ik kan een iPhone 6 of een Galaxy S6 van mijn werk krijgen. Voelt als een achteruitgang ten aanzien van camera, scherm, opslag. Maar kwa apps een vooruitgang. Ik twijfel nog. Twee toestellen (Lumia 950 + een zakelijk toestel) vind ik geen optie.

• GerCor

GerCor

coenox schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:05:
[...]
Twee toestellen (Lumia 950 + een zakelijk toestel) vind ik geen optie.
Ik heb voor mijn werk een iPhone 4S. Daarnaast een Samsung (NEO) als ik weer een andere dienst heb. Ik heb dus, als ik aan het werk ben, minimaal 2 telefoons bij me, afhankelijk van welke dienst ik heb. Gebruik daarvoor ook veelvuldig -zakelijk- Dropbox maar dat gebruik ik juist weer op mijn privételefoon, de 950. In de praktijk werkt dat prima. Met de werktelefoon gekoppeld aan de radio/navigatie in de auto, de 950 voor Dropbox. Niets is - voor mij - zo onhandig als ik iets opzoek in Dropbox en iemand denkt mij te moeten bellen.

O, en het meest irritante aan de Samsung is: als je iemand belt en die is in gesprek dan blijft die gare Android maar notificaties sturen. Moet je ook weer handmatig bevestigen en dat is niet handig tijdens het rijden. |:(

[ Voor 13% gewijzigd door GerCor op 14-10-2016 14:22 ]

• coenox
GerCor schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:20:
[...]

Ik heb voor mijn werk een iPhone 4S. Daarnaast een Samsung (NEO) als ik weer een andere dienst heb. Ik heb dus, als ik aan het werk ben, minimaal 2 telefoons bij me, afhankelijk van welke dienst ik heb. Gebruik daarvoor ook veelvuldig -zakelijk- Dropbox maar dat gebruik ik juist weer op mijn privételefoon, de 950. In de praktijk werkt dat prima. Met de werktelefoon gekoppeld aan de radio/navigatie in de auto, de 950 voor Dropbox. Niets is - voor mij - zo onhandig als ik iets opzoek in Dropbox en iemand denkt mij te moeten bellen.

O, en het meest irritante aan de Samsung is: als je iemand belt en die is in gesprek dan blijft die gare Android maar notificaties sturen. Moet je ook weer handmatig bevestigen en dat is niet handig tijdens het rijden. |:(
Ik mag mijn zakelijk toestel ook privé gebruiken. Ook ooit twee toestellen gehad, maar gedoe. Nu maar weer on topic.

• GerCor

GerCor

coenox schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:25:
[...]
Ik mag mijn zakelijk toestel ook privé gebruiken. Ook ooit twee toestellen gehad, maar gedoe. Nu maar weer on topic.
Is dit offtopic dan? Ik vergelijk (ervaring) de 950 met de ellende van iOS en Android.

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:02

Punkrocker

Mostly harmless

[...]

... Ik kan een iPhone 6 of een Galaxy S6 van mijn werk krijgen. ...
Ik heb nu een L640 van mijn werk maar zag van de week dat die uit het assortiment is gehaald.
Ik mag kiezen uit een Samsung Galaxy J5 of een Samsung Galaxy J5. :-(

Managers mogen ook een iPhone SE of een Samsung Galaxy S6 kiezen.

Ik moet dus nu erg zuinig zijn met mijn L640.

"What do you get if you multiply six by nine..."

• maarte997
[...]

Dank. Ik zit met hetzelfde dilemma. Ben echt fan van het toestel en het systeem. Maar ik vrees dat ik de app gap op mijn werk een probleem gaat worden. Ik kan een iPhone 6 of een Galaxy S6 van mijn werk krijgen. Voelt als een achteruitgang ten aanzien van camera, scherm, opslag. Maar kwa apps een vooruitgang. Ik twijfel nog. Twee toestellen (Lumia 950 + een zakelijk toestel) vind ik geen optie.
Wij krijgen binnenkort i.p.v. een DECT een Android smartphone. Dat zal de dag worden dat ik met 2 smartphones zal rondlopen op mijn werk. Op dit moment nog steeds geen haar die eraan denkt om Android dagelijks te gaan gebruiken. Dat wordt gewoon geen match. Ik heb bij mijn aankoop reeds getwijfeld maar was snel overtuigd. Zolang er één speler een Windows Mobile toestel op de markt blijft brengen, blijf ik het kopen.

• maarte997
GerCor schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:01:
[...]

Jawel, draadloos laden gaat nog steeds maar dan kan ik ook mijn USB-C gebruiken. Het leuke aan de DT903 VOOR de AU was dat je notificaties kreeg: bericht of lage accustand. Dat werkt nu dus niet meer en heeft de DT903 geen enkele meerwaarde dat de kostprijs verantwoord. Draadloos laden duurt natuurlijk veel te lang nu ik USB-C heb.
Dat wist ik niet eens... Inderdaad jammer. Wordt dit dan bij geen enkele draadloze lader meer ondersteunt? Of bv. wel nog bij de 904? Die ziet er erg gelikt uit maar is zijn prijs (nog) niet waard...

• GerCor

GerCor

maarte997 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:34:
[...]

Dat wist ik niet eens... Inderdaad jammer. Wordt dit dan bij geen enkele draadloze lader meer ondersteunt? Of bv. wel nog bij de 904? Die ziet er erg gelikt uit maar is zijn prijs (nog) niet waard...
Volgens mij de DT904 wel, want die is van Microsoft zelf. Maar ook dan moet je wel over de juiste versie van de app Gadgets beschikken. Het is - denk ik - een Bluetooth dingetje. De 950 maakt namelijk wel contact via NFC maar niet via Bluetooth. Al mijn andere Bluetooth apparaten worden probleemloos verbonden met de 950.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/k5HiY1cC8AFQRHyvlZrX7faO/full.png

[ Voor 8% gewijzigd door GerCor op 14-10-2016 15:05 ]

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
[...]

Ik lees dit echt met veel verbazing en wil hier toch op reageren. Ondanks dat ik altijd het windows phone platform heb ondersteund, ben ik sinds tijdje weer terug bij Android via mijn werk. Heb nu een SGS7 naast mijn L950. Eigenlijk over alles wat je hierover zegt, denk ik niet dat je een SGS7 hebt naast lumia 950 hebt.

Een L950 meet zich absoluut niet met een SGS7 (of een I7) in eigenlijk alle key smartphone uses, (lees smartphone, niet dumbphone). De apps zijn vele male langzamer dan op de overige 2 platformen. Het aanbod apps is minder. De snelheid is vele male minder in multitasken (daarnaast is multitasken niet echt nodig als je bijna geen apps hebt op een platform).

De enige reden waarom ik iemand een L950 aan zou raden, is als je een dumb (windows) phone nodig hebt. Een basic telefoon voor bellen,smsen,surfen, agenda en email.

Ik ben echt absoluut geen android aanhanger (integendeel) en heb een hekel aan de koppelverkoop strategie van apple. Helaas leveren die wel gewoon een beter product overall.

Ik zie trouwens alleen tweakers kutten met hun Sgs7, en ervaar zelf helemaal geen issue met de sgs7, ook niet bij een groep collegas.

Voor mij dus even tot ziens Windows Phone!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11 11:37
J-air schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 20:15:
[...]

Ik lees dit echt met veel verbazing en wil hier toch op reageren. Ondanks dat ik altijd het windows phone platform heb ondersteund, ben ik sinds tijdje weer terug bij Android via mijn werk. Heb nu een SGS7 naast mijn L950. Eigenlijk over alles wat je hierover zegt, denk ik niet dat je een SGS7 hebt naast lumia 950 hebt.

Een L950 meet zich absoluut niet met een SGS7 (of een I7) in eigenlijk alle key smartphone uses, (lees smartphone, niet dumbphone). De apps zijn vele male langzamer dan op de overige 2 platformen. Het aanbod apps is minder. De snelheid is vele male minder in multitasken (daarnaast is multitasken niet echt nodig als je bijna geen apps hebt op een platform).

De enige reden waarom ik iemand een L950 aan zou raden, is als je een dumb (windows) phone nodig hebt. Een basic telefoon voor bellen,smsen,surfen, agenda en email.

Ik ben echt absoluut geen android aanhanger (integendeel) en heb een hekel aan de koppelverkoop strategie van apple. Helaas leveren die wel gewoon een beter product overall.

Ik zie trouwens alleen tweakers kutten met hun Sgs7, en ervaar zelf helemaal geen issue met de sgs7, ook niet bij een groep collegas.

Tja en ik merk weer het tegenovergestelde met mijn Sony Z5. Het is ook niet echt eerlijk om bij het vergelijken van twee platformen smartphones uit te kiezen die toch wel flink verschillen.

Ik merk juist dat browsen op mijn Z5 langzamer is, 4k filmen valt de camera uit en merk dat toch wel dat apps op mijn Android toestel eerder crashen.

Verder ga ik er niet op in, anders begint het stukje "mijn OS/ telefoon is beter" weer voor de zoveelste keer op nieuw.

[ Voor 3% gewijzigd door vali op 14-10-2016 21:24 ]

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
Ik ken dat toestel niet en ga daar dan ook geen conclusie over geven.

Ging mij om de post dat de L950 zich kan meten met een sgs7 versus i7 als smartphone.

Dat never ever te nooit (verklaart misschien ook het prijsverschil)

Voor sommige mensen is een L950 een tiptoptoestel. Maar dan als dumpphone+ en niet als smartphone

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11 11:37
J-air schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 21:27:
Ik ken dat toestel niet en ga daar dan ook geen conclusie over geven.

Ging mij om de post dat de L950 zich kan meten met een sgs7 versus i7 als smartphone.

Dat never ever te nooit (verklaart misschien ook het prijsverschil)

Voor sommige mensen is een L950 een tiptoptoestel. Maar dan als dumpphone+ en niet als smartphone
Tja dat is jou mening. Ook dat de l950 een dumbtoestel is, want dat is het totaal niet.

Dat jij geen apps erop gebruikte kan misschien ook zijn dat je niet goed kan zoeken? Heb zelf stuk of 40+ erop staan en gebruik ze ieder ook gewoon. Dan is multitasken wel fijn om te gebruiken uiteraard.

• FreshM
J-air schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 20:15:
[...]

Ook jij gooit het (weer) op de app-gap, waar het mij ging over het OS en de ondersteuning ervan door de fabrikant. Ik kan Microsoft daar alleen maar credits voor geven op dit moment. Ik blijf bij mijn statement.

• Amadeus1966
Niet op de man spelen

[ Voor 72% gewijzigd door PaT op 15-10-2016 07:28 ]

• Sex Pistols
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16-07 23:53

Sex Pistols

PUNK Martin

Ik heb een Lumia950 sinds begin januari en het is gewoon een TOP toestel. Mijn dochter heeft net een iPhone 6 gekocht voor veel te veel geld want als je de specs naast elkaar legt is de Lumia bijna overal veel beter.
Onbekend is onbemind maar ze had beter voor €300 een L950 kunnen kopen dan voor bijna €500 een refurbished iPhone6 met 2 jaar garantie.
Wie niets probeert zal niet veel leren en/of ontdekken. En de L950 zal zeker voor een nieuwe MS Window Phone gebruiker een opzienbarende ervaring worden.
Technisch v.w.b. de hardware en eigenlijk heel herkenbaar v.w.b. de software als men Windows 10 gebruikt op de PC of laptop.
Op Windows Central staat nog een test van de camera's tussen L950, Samsung S7, iPhone 6s en Nexus 6P.
Ik zit zelf sinds februari in de Release Preview bij het Windows Insider programma. Het wordt echt steeds beter!
Volgens mij is het nu €300 met Display Dock!
Mozo achterkant gekocht, is wel tof en aanrader. Ik heb de zwart leren met zwarte rubber rand genomen. Is minder glad dan orginele die verder ook gewoon goed was. De accu is te verwisselen en een mini-SD card kan erin zodat opslag waar dan ook mogelijk is. One Drive is natuurlijk de plaats waar bij mij direct alle foto's en video's naar toe geschoten worden en de automatische back-ups worden opgeslagen.
Bluetooth voor Spotify box, koptelefoon en autoradio. Wifi is bij mij gewoon goed en snel.
Draadloos opladen! Ik heb direct 2 laders gekocht, 1 voor thuis en 1 voor op werk.
Ook mobiel betalen middels NFC is mogelijk maar helaas bij mijn bank de ING nog (!!!) niet.

LUMIA 950 heeft alles wat andere (top)toestellen van andere fabrikanten misschien ook hebben alles wat die allemaal NIET hebben is dezelfde prijs! LOL

Motorrijden is ook heel tof!

GerCor schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:51:
[...]

Nee, ik wil niet maar dat zal het waarschijnlijk wel worden. Ik zat er over te denken een 2e 950 te bestellen mocht mijn 950 kapot gaan, ik deze opstuur naar het uitstekende servicecenter van Microsoft (B2X Care Team) en mijn 950 onvindbaar blijkt.
Twee weken geleden heeft MS alle support op de Lumia lijn gedropt; het is nu uitbesteed aan een Duits bedrijf, dat deze support ook regelt voor andere merken.

Dus als je support zoekt via de mail, chat, hardware-reparatie, etc.. gaat dit nu via een Duits bedrijf (al zullen ze zich voordoen als MS).

Al het personeel van MS zelf dat eerst de support deed, is op non-actief gezet of overgeplaatst.
b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:50:
[...]
Twee weken geleden heeft MS alle support op de Lumia lijn gedropt; het is nu uitbesteed aan een Duits bedrijf, dat deze support ook regelt voor andere merken.

Dus als je support zoekt via de mail, chat, hardware-reparatie, etc.. gaat dit nu via een Duits bedrijf (al zullen ze zich voordoen als MS).

Al het personeel van MS zelf dat eerst de support deed, is op non-actief gezet of overgeplaatst.
Dat Duitse bedrijf, toevallig niet Bertelsmann?

Testing, one, two ...

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16:57
hardware-lover schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 15:07:
[...]

Dat Duitse bedrijf, toevallig niet Bertelsmann?
B2X Care
https://www.b2x.com/

• Amadeus1966
Heb nu wel dat met de laatste update dat edge telkens opstart in desktopmodus en pas na een paar seconden overgaat naar de mobiele versie van bepaalde websites.

[ Voor 79% gewijzigd door Amadeus1966 op 15-10-2016 15:32 ]

Bedankt voor de aanvulling.

De support van MS was altijd voortreffelijk (bij aangekochte software en hardware), is mijn ervaring.

Dat ze nu "zelfs" de support voor de Lumia's uitbesteden geeft ook wel aan dat ze er echt van af willen (is mijn interpretatie).
Ik wil mijn L950 resetten, vanwege aanhoudende problemen die hem voor mij onbruikbaar maken.

Wat is de beste optie?
  • Via instellingen -> factory reset (en dan later updaten via WDRT)
  • Via de magische knoppen truuk (power, sound, power, sound, sound, etc...) en dan update via WDRT
  • Direct flashen / updaten via WDRT
...of zit er geen verschil in :)
b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 15:31:
[...]
Bedankt voor de aanvulling.

De support van MS was altijd voortreffelijk (bij aangekochte software en hardware), is mijn ervaring.

Dat ze nu "zelfs" de support voor de Lumia's uitbesteden geeft ook wel aan dat ze er echt van af willen (is mijn interpretatie).
Wij hebben prima ervaringen via Bertelsmann Duitsland. Toestellen defect binnen garantie gingen daar voorheen rechtstreeks naar toe, via Microsoft support geregeld. Door UPS aan huis opgehaald en ook weer afgeleverd, voor het laatst gebruikt met een Lumia 1520 in juni 2015. Ik heb eigenlijk geen ervaring met een rechtstreeks reparatie-afhandeling door Microsoft zelf.

Testing, one, two ...

• ardvark99
b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 15:33:
Ik wil mijn L950 resetten, vanwege aanhoudende problemen die hem voor mij onbruikbaar maken.

Wat is de beste optie?
  • Via instellingen -> factory reset (en dan later updaten via WDRT)
  • Via de magische knoppen truuk (power, sound, power, sound, sound, etc...) en dan update via WDRT
  • Direct flashen / updaten via WDRT
...of zit er geen verschil in :)
Factory reset gaat sneller, de huidige release wordt gereset naar default, daarna eventueel backup terugzetten. WDRT heeft geen zin. Je gaat ook terug naar oudere OS release, weet niet welke nu, was een paar maanden geleden 10586.107. Via de knoppen is ook een factory reset. (ardvark99 in "Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen")

WDRT installeerd de laatste officiële OS en FW op, installeerd die, en verder is de telefoon net als factory reset weer schoon. Daarna updaten naar laatste release, backup terug zetten. Dit duurt ongeveer 3 uur, veel meer installatie stappen.

[ Voor 4% gewijzigd door ardvark99 op 15-10-2016 15:48 ]

• GerCor

GerCor

ardvark99 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 15:46:
[...]

Factory reset gaat sneller, de huidige release wordt gereset naar default, daarna eventueel backup terugzetten. WDRT heeft geen zin. Je gaat ook terug naar oudere OS release, weet niet welke nu, was een paar maanden geleden 10586.107. Via de knoppen is ook een factory reset. (ardvark99 in "Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen")

WDRT installeerd de laatste officiële OS en FW op, installeerd die, en verder is de telefoon net als factory reset weer schoon. Daarna updaten naar laatste release, backup terug zetten. Dit duurt ongeveer 3 uur, veel meer installatie stappen.
????

WDRT brengt je terug naar .107. Terug naar fabrieksinstellingen brengt je naar .321

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Heb vandaag een gloednieuwe Lumia 950 via de post binnengekregen. Echter, ik heb er nu al een probleem mee. Eerst heb ik de telefoon volledig opgeladen. En zojuist heb ik de telefoon voor de eerste keer uitgezet (eerst de aan/uitknop enkele seconden indrukken, gevolgd door het naar beneden swipen vh scherm wanneer dat wordt gevraagd).

Net wil ik de telefoon weer aanzetten, maar er verschijnt geen kleurenscherm: alles blijft zwart, enkel de Start-knop, de terug-knop en de zoeken-knop verschijnen naast elkaar onderin het scherm. Heb geprobeerd hem daarna weer uit te zetten, maar dat is lastig wanneer je het scherm niet kunt zien. De telefoon reageerde ook niet op het indrukken van de volumeknoppen of de cameraknop. Wel verscheen niet veel later op een verder zwart scherm de tekst: "Tik hier om de bediening met één hand af te sluiten. Houd de knop Start ingedrukt om te activeren". Uiteindelijk is de telefoon toch (vanzelf?) weer uitgegaan.
De gang van zaken geeft me weinig vertrouwen...

Een tweede probleem zit bij de app "Aan de slag". Die opent steeds automatisch een hulptabblad getiteld "Verbinding maken met het Internet". De openingsregel luidt:"Het schijnt dat je geen verbinding met internet hebt " terwijl internet prima functioneert (Wifi & 3G icoon bovenin het scherm). Ik kan ook geen tabbladen over andere onderwerpen bekijken of daar naar door klikken.

Is iemand hier bekend met één of beide problemen?

Edit: misschien heeft het eerste probleem te maken met een mislukte poging om updates te downloaden.
Via Instellingen/Telefoonupdates zie ik staan: "Het downloaden van sommige updates is niet voltooid. We blijven het proberen. Foutcode: (0x80246007)"

[ Voor 8% gewijzigd door choogen op 15-10-2016 18:11 ]

hardware-lover schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 15:46:
[...]

Wij hebben prima ervaringen via Bertelsmann Duitsland. Toestellen defect binnen garantie gingen daar voorheen rechtstreeks naar toe, via Microsoft support geregeld. Door UPC aan huis opgehaald en ook weer afgeleverd, voor het laatst gebruikt met een Lumia 1520 in juni 2015. Ik heb eigenlijk geen ervaring met een rechtstreeks reparatie-afhandeling door Microsoft zelf.
Dan geldt dan voor toestellen gekocht bij MS zelf?

Ik heb deze maand drie Lumia's gekocht, allen met problemen.

De laatste niet bij MS (want, uitverkocht) maar bij een third-party.

Ook deze telefoon heeft issues en de winkel melde mij dat ik hem moest inleveren bij https://www.drmobile.eu/

Ik heb contact met ze opgenomen en zij melden dat ze indd. ook voor MS werken (al staat dat niet op de site).
[...]

Waar het mij om gaat is dat ik een 100% schoon / geflashed toestel wil - dus zonder "restjes" van wat het ding nu heeft.

Ik ga ook geen backup terugzetten, want ik had gelezen dat sommige issues daar juist weer mee terug komen...

Wat ik begrijp, kan ik dus het beste via USB even de WDRT draaien en gewoon alles opnieuw installeren?

• ardvark99
GerCor schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 16:13:
[...]

????

WDRT brengt je terug naar .107. Terug naar fabrieksinstellingen brengt je naar .321
Dat is toch wat ik zeg? Factory van de huidige release, die geïnstalleerd is bedoel ik. WDRT zet je terug naar 10586.107. En dat is TH2, daar na update naar laatste release.
ardvark99 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 16:19:
[...]

Dat is toch wat ik zeg? Factory van de huidige release, die geïnstalleerd is bedoel ik. WDRT zet je terug naar 10586.107. En dat is TH2, daar na update naar laatste release.
Okay, maar stel dat ik echt het ding wil flashen - dus geen restjes van het OS dat er nu op staat.

Dan is factory reset dus net zo "goed" (en sneller) als de WDRT methode?

Sowieso geen idee of het gaat helpen, maar ik heb een gemiddelde discharge rate van 20% als ik ook maar iets doe... op mijn L820 met exact dezelfde apps / handelingen zit ik dan op 3 tot 5%...

• ardvark99
GerCor schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 16:13:
[...]

????

Dat is toch wat ik zeg? Factory reset brengt je nergens, is een reset van de geïnstalleerde OS.

Edit: Sorry, dubbele post, Edge bleef hangen ;) Zelfs ik heb wel eens problemen.....
b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 16:21:
[...]

Dan is factory reset dus net zo "goed" (en sneller) als de WDRT methode?
In principe moet een factory reset voldoende zijn. Alleen is het de vraag of een back-up terugzetten het probleem weer gaat veroorzaken.

[ Voor 42% gewijzigd door ardvark99 op 15-10-2016 16:29 ]

choogen schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 16:13:
Heb vandaag een gloednieuwe Lumia 950 via de post binnengekregen. Echter, ik heb er nu al een probleem mee. Eerst heb ik de telefoon volledig opgeladen. En zojuist heb ik de telefoon voor de eerste keer uitgezet (eerst de aan/uitknop enkele seconden indrukken, gevolgd door het naar beneden swipen vh scherm wanneer dat wordt gevraagd).

Net wil ik de telefoon weer aanzetten, maar er verschijnt geen kleurenscherm: alles blijft zwart, enkel de home-knop, de terug-knop en de zoeken-knop verschijnen naast elkaar onderin het scherm. Heb geprobeerd hem daarna weer uit te zetten, maar dat is lastig wanneer je het scherm niet kunt zien. De telefoon reageerde ook niet op het indrukken van de volumeknoppen of de cameraknop. Wel verscheen niet veel later op een verder zwart scherm de tekst: "Tik hierom de bediening met één hand af te sluiten. Houd de knop Start ingedrukt om te activeren". Uiteindelijk is de telefoon toch (vanzelf?) weer uitgegaan.
De gang van zaken geeft me weinig vertrouwen...

Een tweede probleem zit bij de app "Aan de slag". Die opent steeds automatisch een hulptabblad getiteld" Verbinding maken met het Internet". De openingsregel luidt:"Het schijnt dat je geen verbinding met internet hebt " terwijl internet prima functioneert (Wifi & 3G icoon bovenin het scherm). Ik kan ook geen tabbladen over andere onderwerpen bekijken of daar naar door klikken.

Is iemand hier bekend met één of beide problemen?
Dat eerste komt, als je lang op de startknop drukt; het scherm wordt dan gehalveerd, zodat je hem met één hand kan bedienen.

Dus dat is niet echt een fout, waarschijnlijk heb je in je frustratie te lang op de startknop gedrukt... dat het scherm zelf zwart is en niet reageert, is wel fout... misschien even de accu er uit halen, wachten, terugplaatsen?

Dat tweede herken ik ook niet, wel heb ik zelf extreem traag internet via Wifi - dit wordt sneller als ik Bluetooth aanzet... issues issues issues.

• GerCor

GerCor

Misschien even tot 10 tellen en je eigen post lezen.

In de eerste reactie schrijf je:
[...].....WDRT heeft geen zin......
En daarna schrijf je:
ardvark99 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 16:21:
[...]
Factory reset brengt je nergens,[...]

[ Voor 26% gewijzigd door GerCor op 15-10-2016 16:31 ]

ardvark99 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 16:21:
[...]

Dat is toch wat ik zeg? Factory reset brengt je nergens, is een reset van de geïnstalleerde OS.

Edit: Sorry, dubbele post, Edge bleef hangen ;) Zelfs ik heb wel eens problemen.....

[...]

In principe moet een factory reset voldoende zijn. Alleen is het de vraag of een back-up terugzetten het probleem weer gaat veroorzaken.
Die backup maakt niet zo veel uit, ik heb nauwelijks apps... dus handmatig terugzetten is een leuk klusje voor de zaterdagmiddag :)

Wel weer een leuk probleem; de telefoon wil niet uitgaan!

Ik druk power in... slide down to power off... toestel gaat uit... en direct weer aan :)

Ik kan hem dus niet uitzetten, om te resetten... hij weigert uit te gaan, ha ha.
b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 16:36:
[...]

Die backup maakt niet zo veel uit, ik heb nauwelijks apps... dus handmatig terugzetten is een leuk klusje voor de zaterdagmiddag :)

Wel weer een leuk probleem; de telefoon wil niet uitgaan!

Ik druk power in... slide down to power off... toestel gaat uit... en direct weer aan :)

Ik kan hem dus niet uitzetten, om te resetten... hij weigert uit te gaan, ha ha.
Ohoh, Cortana is iets te intelligent geworden :+

• choogen
  • Niet online

choogen

b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 16:28:
[...]

Dat tweede herken ik ook niet, wel heb ik zelf extreem traag internet via Wifi - dit wordt sneller als ik Bluetooth aanzet... issues issues issues.
Bedankt voor je reactie. Ik denk dat het zwarte scherm te maken heeft gehad met een mislukte downloadpoging van een telefoonupdate. Ik had namelijk al eens gezocht naar een telefoonupdate en die bleek ook beschikbaar (Windows 10 Mobile 10.0.14393.321); onderin liep ook een balkje met daaronder de tekst Updates downloaden: 0% Maar die 0% bleef minutenlang staan, net alsof er toch een probleem is met internet. Maar browsen in Edge (via Wifi) gaat bijv. prima en bij de weer en nieuws apps idem.

Heb de Lumia 950 inmiddels weer aangezet, maar het downloaden van de telefoonupdates komt nog steeds niet verder dan 0%.

Edit: heb net een instelling gewijzigd bij Telefoonupdates/Geavanceerde opties, heb nu toestemming gegeven om updates direct te downloaden & installeren. Die instelling lijkt het probleem gewest te zijn want inmiddels is het downloaden van de update afgerond en is de installatie begonnen (verloopt overigens zeer langzaam, behalve wanneer ik op de knop Details druk en er in Edge een infopagina wordt geopend op de MS website).

Edit 2: het probleem met de app "Aan de slag" is na het installeren van de Jubileum Editie ook opgelost. Niet langer opent er een infopagina over issues met internet verbindingen.

[ Voor 24% gewijzigd door choogen op 15-10-2016 18:08 ]

RobinHood schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 16:43:
[...]

Ohoh, Cortana is iets te intelligent geworden :+
Ja, ik heb te vaak naar "Her" gekeken...

O ja, ik ben dus aan de derde Lumia toe - en heb een nieuwe accu (productiedatum mei dit jaar, yes!).

Grootste issue is dat de accu snel leeg loopt en ik in zonlicht nauwelijks beeld heb (helderheid 100%...).

Dat laatste zal wel horen, vrees ik - wellicht dat de accu met een reset en verse accu beter wordt.

Voor de geïnteresseerden; de eerste Lumia had een rood scherm.

Tenminste; het grijs van de interface werd bruinig... wellicht dat ik zeur en dat een ander het niet ziet - maar hier een voorbeeldje.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/A4surze.png

Foto is niet scherp, omdat je het het beste ziet in het donker - en dat is lastig fotograferen :)

Zoals ik al zei; ik ben misschien te kritisch, maar ik wil dat grijs ook echt grijs is en niet paars / bruin.

Mijn tweede Lumia was blauw, die ik nu heb is gelig... wit is niet echt wit (zoals de L820) maar gelig, met paars en blauwe gloed door de coating.

Wat het scherm betreft, accepteer ik maar dat het gewoon mindere kwaliteit is - de accu moet wel beter worden, want 3x per dag laden met 0 apps en bijna niets doen schiet niet op :P
Die rechtse ziet er wel ongeveer uit zoals ik het heb, die linkse is echt veel te rood/paars/bruin. Klopt niet.

Dat stroomverbruik slaat natuurlijk ook nergens op, maar je moet natuurlijk wel verse stroom van de lokale boer gebruiken :+

RobinHood schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 16:53:
Die rechtse ziet er wel ongeveer uit zoals ik het heb, die linkse is echt veel te rood/paars/bruin. Klopt niet.

Dat stroomverbruik slaat natuurlijk ook nergens op, maar je moet natuurlijk wel verse stroom van de lokale boer gebruiken :+
Linkse was de eerste... ik heb hem 2 dagen gebruikt en dacht telkens;

"Goh, waar raar dat MS een bruine interface gebruikt voor Windows op mobiel..."

Tot ik een screenshot maakte en die opende op mijn PC - toen had ik iets van;

"WTF! De interface is gewoon grijs, net als op de PC zelf...".

...en daarna begon het gezeik dat jullie hier hebben mogen meelezen :)

Eerste telefoon teruggestuurd naar MS (erg netjes, ik mocht binnen 30 dagen ruilen - echter hebben ze geen L950's meer op voorraad en dus kon ik enkel mijn geld terugkrijgen... als goedmakertje mocht ik wel de Dock houden (gratis) en hebben ze de 300 euro teruggestort).

Toen had ik dus een dock, maar geen telefoon... bij een thirdparty (met extreem slechte service... daar koop ik echt nooit meer wat) heb ik toen een tweede gekocht... die is blauw / gelig, reset als je hem neerlegt, etc...

De derde heb ik nu, en loopt zeer snel leeg... maar goed; de reset is gelukt;

Als je de telefoon aan de charger hebt hangen, kan je hem niet uitzetten - hij springt direct weer aan...

Dus nu maar een reset zonder kabel.
Wist je dat nog niet dan? Ook een 820 wil volgens mij niet uit als je hem aan het laden bent.

RobinHood schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 19:04:
Wist je dat nog niet dan? Ook een 820 wil volgens mij niet uit als je hem aan het laden bent.
Geen idee :) maakt verder ook weinig uit... al moet je toch eigenlijk je telefoon "uit" kunnen opladen.

Kan me voorstellen dat je hem wil opladen, maar niet aan wil hebben... bv. via een powerbank in een vliegtuig, ofzo... maar goed - dat komt weinig voor.

• ardvark99
GerCor schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 16:31:
Misschien even tot 10 tellen en je eigen post lezen.

In de eerste reactie schrijf je:

[...]

En daarna schrijf je:

[...]
In mijn post, als reactie op deathgrunt (ardvark99 in "[Lumia 950 en 950 XL] Ervaringen en discussie") heb ik zijn vraag gesteld in bullets in die volgorde beantwoord, zonder gebruik te maken van bullets. Misschien een CR er tussen moeten zetten. Maar da's het nadeel van beantwoorden op de telefoon, kost iets meer moeite, en dan sla ik dat soort dingen over.

Maar met WDRT heeft geen zin, bedoel ik de vraag van deathgrunt, eerst een factory reset en daarna een WDRT uitvoeren.

En met factory reset brengt je nergens, bedoel ik dat er geen OS geladen wordt, alleen een reset van de instellingen wordt gedaan, en gebruikers instellingen en gegevens gewist worden. En daarbij blijf je dus op de release die geïnstalleerd is.

• GerCor

GerCor

ardvark99 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 20:07:
[...]

In mijn post, .......,<knip>.
TOP, helemaal duidelijk nu. :Y

b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 19:17:
[...]

Geen idee :) maakt verder ook weinig uit... al moet je toch eigenlijk je telefoon "uit" kunnen opladen.

Kan me voorstellen dat je hem wil opladen, maar niet aan wil hebben... bv. via een powerbank in een vliegtuig, ofzo... maar goed - dat komt weinig voor.
Het kan iig niet :P Is wel een veel gehoorde "klacht" dat geen enkele Lumia [misschien de 800/900 wel?] uit kan bij het opladen.

RobinHood schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 22:09:
[...]

Het kan iig niet :P Is wel een veel gehoorde "klacht" dat geen enkele Lumia [misschien de 800/900 wel?] uit kan bij het opladen.
Ik gebruik momenteel weer mijn L820 die bijna leeg is... zal eens kijken of dat kreng uit wil tijdens het laden :)

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:20
[...]
Die ook niet hoor. Dit is al zo sinds de allereerste Lumia.

• GerCor

GerCor

[...]

Waarschijnlijk omdat er geen indicatie is wanneer de batterij volledig geladen is?

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

[...]

Zelfs die konden niet uit tijdens het laden :P

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

GerCor schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 05:40:
[...]

Waarschijnlijk omdat er geen indicatie is wanneer de batterij volledig geladen is?
Mijn charger en / of powerbank hebben beide een lampje; als die stopt met knipperen, zit de telefoon vol :)

• choogen
  • Niet online

choogen

Het viel me net op dat wanneer de NOS-app een "breaking news item" heeft, dat er dan icoontje bovenin beeld verschijnt dat normaal gesproken een nieuwe email aankondigt. Raar dat MS daar geen ander icoontje voor heeft bedacht, nogal verwarrend op deze manier, zat voor niets te zoeken in mijn email Inbox.
choogen schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 17:49:
Het viel me net op dat wanneer de NOS-app een "breaking news item" heeft, dat er dan icoontje bovenin beeld verschijnt dat normaal gesproken een nieuwe email aankondigt. Raar dat MS daar geen ander icoontje voor heeft bedacht, nogal verwarrend op deze manier, zat voor niets te zoeken in mijn email Inbox.
Wat is er dan breaking, momenteel?

Is dat icoon niet gewoon het algemene "notificatie" icoon? Soort textballoon met comment-rules er in?

• choogen
  • Niet online

choogen

b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 17:54:
[...]

Wat is er dan breaking, momenteel?
Vraag me niet waarom, maar kennelijk kwalificeert het recente besluit om ProRail weer onder verantwoordelijkheid van een ministerie te laten vallen zich voor een dergelijke status.
Is dat icoon niet gewoon het algemene "notificatie" icoon? Soort textballoon met comment-rules er in?
Ja, dat is hem inderdaad. Was wat mij betreft beter geweest wanneer ze je via aparte icoontjes onderscheid lieten maken tussen een notificatie van een (externe) app en een email binnenkomend op je MS-account.
Pagina: 1 ... 102 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.