• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ben ook niet echt te spreken over de accu-duur. Als ik hem om 17:00 vd lader haal en naar huis ga, haal.ik meestal net wel of net niet de lunchwandeling vd dag erop.

Maar ik begreep ooit dat 3G juist meer verbruikt dat 4G.

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:18
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 07:37:
[...]

Vanochtend om 18:00?

Ik haal hem elke ochtend om 6:00 van de lader, luister de hele dag muziek, bluetooth en wifi standaard aan. En ik zit meestal om rond 21:00 als ik hem weer op de lader leg tussen de 60 en 70%.

Ik doe niet aan Whatsapp, Facebook of Twitter, maar mijn mail wordt wel elk half uur gecontroleerd, en bekeken. Ik zet ook regelmatig het scherm aan om een andere lijst te kiezen in Spotify.
Geen idee waar ik op dat moment aan zat te denken 8)7 Moet natuurlijk 6:00 uur zijn.

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:49
coenox schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 08:11:
[...]

Geen idee waar ik op dat moment aan zat te denken 8)7 Moet natuurlijk 6:00 uur zijn.
Dat snapte ik wel, maar ik vond hem wel komisch :p
hjs schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 07:53:
Ben ook niet echt te spreken over de accu-duur. Als ik hem om 17:00 vd lader haal en naar huis ga, haal.ik meestal net wel of net niet de lunchwandeling vd dag erop.
Het probleem is dat dit eigenlijk niets zegt. Niet iedereen gebruikt dezelfde apps, heeft het scherm even lang aan, gebruikt dingen als glance, bluetooth, wifi, 3G, 4G... Of belt zelfs even veel.

En dan nog, sommige mensen zijn tevreden als hij het een dag vol houdt ('s morgens van de lader, 's avonds er weer terug op), de andere zijn pas tevreden als hij minimaal 3 dagen vol kan houden.

Die van mij houdt het in ieder geval zo'n 2 dagen vol, bij mijn gebruik. Ik leg hem 's avonds op de lader en haal hem er 's morgens af, dus dat is voor mij ruim genoeg. Ik kan hem zelfs nog eens een keer vergeten uit m'n tas te halen en hem gewoon gebruiken de volgende dag (gebeurt wel eens...).

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• hjs
  • Niet online

hjs

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 08:19:
[...]

Het probleem is dat dit eigenlijk niets zegt. Niet iedereen gebruikt dezelfde apps, heeft het scherm even lang aan, gebruikt dingen als glance, bluetooth, wifi, 3G, 4G... Of belt zelfs even veel.
Ja snap ik, heb de indruk dat mijn L735 en daarvoor de L720 het net even langer volhield dan de L950 nu.
En dat valt enigzins tegen. (hij is wel lekker snel weer een flink stuk opgeladen ;) )

Een nieuwe accu is misschien een poging waard, waar kochten jullie die?

• coenox
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 07:37:
[...]

Vanochtend om 18:00?

Ik haal hem elke ochtend om 6:00 van de lader, luister de hele dag muziek, bluetooth en wifi standaard aan. En ik zit meestal om rond 21:00 als ik hem weer op de lader leg tussen de 60 en 70%.

Ik doe niet aan Whatsapp, Facebook of Twitter, maar mijn mail wordt wel elk half uur gecontroleerd, en bekeken. Ik zet ook regelmatig het scherm aan om een andere lijst te kiezen in Spotify.
Ik vermoed dat vooral Whatsapp veel batterij gebruikt Als ik op een dag veel Whatsapp gebruik, vooral in combinatie met Whatsapp web, heb ik moeite om het einde van de dag met een lading te halen.

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-12 13:03
Whatsapp web lijkt hier ook een aardige battery killer, net als druk wifi en matige mobiele dekking (in een betonnen kantoortoren bv). Ik merk ook duidelijk leegloop als ik met de Intercity Direct reis maar weet niet zeker of ik de vele tunnels of de hoge snelheid de schuld moet geven.
[YouTube: https://youtu.be/Sh5xaBPb6tc]

Probleem nummer 291 met de tweede Lumia in drie weken tijd :)

Het viel me op, dat als ik de telefoon (net) iets te hard neer leg, op bv. een tafel - dat hij spontaan reboot.

Dit gebeurt ook als ik hem netjes wegleg, maar net iets te hard tegen iets aanschuif.

Let wel - ik ben (erg) zuinig op mijn spullen, mijn vorige telefoon is vier jaar intens gebruikt en vertoont geen enkele schade...

...maar iedereen legt een telefoon wel eens iets te hard neer - is het normaal dat hij dan reboot?

Zie filmpje; één tikje op de achterkant en het is gedaan met de telefoon...

- edit - Paar keer hard reset gedaan, gechecked of de accu goed zit, beschermhoesje los / vast gemaakt, etc... niets helpt;

Eén keer iets te enthousiast neerleggen op tafel en je telefoon geeft de geest.

[ Voor 16% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 11-10-2016 16:39 ]

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-12 16:15

GerCor

Zonder dallen geen pieken

b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 12:48:
[video]

Probleem nummer 291 met de tweede Lumia in drie weken tijd :)

...maar iedereen legt een telefoon wel eens iets te hard neer - is het normaal dat hij dan reboot?

Zie filmpje; één tikje op de achterkant en het is gedaan met de telefoon...

- edit - Paar keer hard reset gedaan, gechecked of de accu goed zit, beschermhoesje los / vast gemaakt, etc... niets helpt;

Eén keer iets te enthousiast neerleggen op tafel en je telefoon geeft de geest.
Wel leuk bedacht ... Tap To Die. :9

Maar ook even de rug van mijn 950 'aangevallen' and nothing happens.... Dus .... return to sender?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

GerCor schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 12:52:
[...]

Wel leuk bedacht ... Tap To Die. :9

Maar ook even de rug van mijn 950 'aangevallen' and nothing happens.... Dus .... return to sender?
Tja, return to sender... ik voel me een zeur - dit is al de 2e Lumia in 3 weken tijd.

Een "ferme" tik in de buurt van het MS logo is al genoeg; 9 van de 10 keer zal het niet gebeuren - maar in één week tijd is het nu al wel iets van vier keer spontaan gebeurd.

Je moet hem dus echt als een ei behandelen, want een schouderklopje is te veel... wat een gedoe..

• maarte997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:27
coenox schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 13:52:
[...]

Ik weet niet of we helemaal hetzelfde bedoelen. Maar ik open een mail, draai het toestel en hij staat in landscape. Hieronder een screenshot.
Welke scaling heb jij? Bij 350% krijg ik onderstaande.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aoUZkELQitPiLaPWj6V2UUVb/full.png

Bij mails die sowieso een klein lettertype hanteren resulteert dit in quasi onleesbare mail...

Ik heb ook volgend probleem:
Ik combineer een persoonlijk en een gemeenschappelijk hotmailaccount. Bij het uploaden van de foto's is het niet mogelijk om een ander account dan het hoofdaccount te registreren... Erg onhandig... want mijn persoonlijk account kan maar 5GB aan, mijn ander account heeft 1TB...
Ben overigens mijn RAW's kwijtgeraakt toen ik de foto's overplaatste van mijn Lumia naar mijn laptop... Deel van de RAW's kunnen recupereren door de backup... De eerste 5GB met andere woorden... De rest.... ;w

[ Voor 49% gewijzigd door maarte997 op 11-10-2016 13:32 ]

• coenox
maarte997 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:07:
[...]

Welke scaling heb jij? Bij 350% krijg ik onderstaande.
Ik heb hem op 400%. Vreemd. Dat dubbele beeld (links het overzicht en rechts de mail) herken ik niet.

• maarte997
coenox schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:26:
[...]

Ik heb hem op 400%. Vreemd. Dat dubbele beeld (links het overzicht en rechts de mail) herken ik niet.
Dat zal dan het verschil in weergave tussen 350% en 400% zijn (net zoals de multitask anders wordt weergegeven). Jammer dat een dubbeltik niet helpt zoals het dat wel doet in de pc.

• coenox
maarte997 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:36:
[...]

Dat zal dan het verschil in weergave tussen 350% en 400% zijn (net zoals de multitask anders wordt weergegeven). Jammer dat een dubbeltik niet helpt zoals het dat wel doet in de pc.
Yup. Net getest. Bij 350% geeft ie het dubbele beeld dat jij ook hebt. Enige oplossing is dus de weergave op 400% zetten. Wist dit niet. Leerzaam.

• MEasterEgg
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-12 08:05
Ik zou graag de Nokia Lumia 950 in de UK store bestellen. Weten jullie toevallig of dit mogelijk is? Elke keer als ik bij betalen komt moet ik een UK address opgeven.
MEasterEgg schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:18:
Ik zou graag de Nokia Lumia 950 in de UK store bestellen. Weten jullie toevallig of dit mogelijk is? Elke keer als ik bij betalen komt moet ik een UK address opgeven.
Het antwoord op je vraag vind je hier; [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen

Testing, one, two ...

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
Mijn Lumia 950 bevalt prima. Hij is bij zware UWP-apps een flink stuk sneller dan de 640 (Twitter, Facebook). Wat nemen die UWP-apps veel ruimte in trouwens. Niet dat het me iets uitmaakt; genoeg opslagruimte op de 950.

Over opslag gesproken. Heb ik toch per ongeluk een full size SDXC-kaart gekocht i.p.v. een Micro-SDXC! Dat jullie dat niet even zagen vorige week! >:) :+
FreshM schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 00:15:
Hopelijk heb ik een goede keuze gemaakt met deze SD-kaart: pricewatch: Samsung 64GB SDXC
FreshM schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 18:27:
[knip]

Over opslag gesproken. Heb ik toch per ongeluk een full size SDXC-kaart gekocht i.p.v. een Micro-SDXC! Dat jullie dat niet even zagen vorige week! >:) :+

[...]
Wij hebben het niet over het hoofd gezien hoor, maar omdat dit in het verkeerde topic is geplaatst, negeren wij zo'n bericht automatisch :P

Testing, one, two ...

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:01
maarte997 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:36:
[...]
Je agenda is ook anders. Je mist bijv. de settings in het menu op 450% (iig op de 950XL). Ohja, en je kan er geen feedback voor geven want die knop is er ook niet op 350% ^^ Driemaal raden hoe lang het gaat duren totdat ze dat gaan oplossen...
Ik mis bij jou overigens de knop rechts-bovenin om het bericht fullscreen te maken. Zit die er wel als je omhoog scrolt in het rechter gedeelte? Bij mij op mijn 950XL op 350% namelijk wel.

Zo ziet het er bij mij uit:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/230931/tweakers.net/mail%20app%20-%20klein.png

• FreshM
  • Nu online
hardware-lover schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 18:38:
[...]

Wij hebben het niet over het hoofd gezien hoor, maar omdat dit in het verkeerde topic is geplaatst, negeren wij zo'n bericht automatisch :P
Haha, nou bedankt! :+
Om die reden heb ik op deze niet gereageerd, maar ik heb (dus) wel ervaring:
MEasterEgg schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:18:

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:40
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 12:54:
[...]

Tja, return to sender... ik voel me een zeur - dit is al de 2e Lumia in 3 weken tijd.

Een "ferme" tik in de buurt van het MS logo is al genoeg; 9 van de 10 keer zal het niet gebeuren - maar in één week tijd is het nu al wel iets van vier keer spontaan gebeurd.

Je moet hem dus echt als een ei behandelen, want een schouderklopje is te veel... wat een gedoe..
misschien lost de nieuwe update die nu binnen loopt iets op?

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• kruila
Bacchus schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 08:51:
Whatsapp web lijkt hier ook een aardige battery killer, net als druk wifi en matige mobiele dekking (in een betonnen kantoortoren bv). Ik merk ook duidelijk leegloop als ik met de Intercity Direct reis maar weet niet zeker of ik de vele tunnels of de hoge snelheid de schuld moet geven.
de nu binnenlopende update doet o.a. iets aan veel te hoge batterijverbruik door wifi

kruila schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 19:47:
[...]

misschien lost de nieuwe update die nu binnen loopt iets op?
Het lijkt een fysiek probleem; één specifieke plek op de achterkant is er gevoelig voor - een los contactje, lijkt mij.

Ik zal de update een checken, maar ik zit al in de Insiders Preview Release ring.
Zal inderdaad fysiek zijn, natuurlijk is het niet normaal dat je telefoon uitgaat als je hem iets te hard neerlegt.

Ik gooi mijn 950 altijd op bed, en ja, daardoor is hij al meerdere keren bijna er vanaf gestuiterd, maar hij gaat er niet door uit.

People as things, that’s where it starts.

• maarte997
Caelorum schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 19:24:
[...]

Je agenda is ook anders. Je mist bijv. de settings in het menu op 450% (iig op de 950XL). Ohja, en je kan er geen feedback voor geven want die knop is er ook niet op 350% ^^ Driemaal raden hoe lang het gaat duren totdat ze dat gaan oplossen...
Ik mis bij jou overigens de knop rechts-bovenin om het bericht fullscreen te maken. Zit die er wel als je omhoog scrolt in het rechter gedeelte? Bij mij op mijn 950XL op 350% namelijk wel.

Zo ziet het er bij mij uit:
[afbeelding]
Ik heb inderdaad niet de mogelijkheid om full screen te gaan. Heb hem op 300% gezet en ook dan toont hij die optie niet. Jammer dat er geen actie mogelijk is om hem toch full screen te krijgen. Zou als UWP toch sowieso moeten kunnen...
RobinHood schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:05:
Zal inderdaad fysiek zijn, natuurlijk is het niet normaal dat je telefoon uitgaat als je hem iets te hard neerlegt.

Ik gooi mijn 950 altijd op bed, en ja, daardoor is hij al meerdere keren bijna er vanaf gestuiterd, maar hij gaat er niet door uit.
Laten stuiteren op bed doe ik ook wel, maar zorg dat hij stuitert binnen de grenzen van het matras :)

Maar goed, de winkel biedt garantie tot aan de deur - en zegt dat ik hem maar moet opsturen naar een reparateur;

Dan krijg je bij dit soort vage issues weer een "welles nietes" spelletje, of het normaal is - of dat men het niet kan reproduceren.

Een gebroken scherm of kapotte knop is makkelijker dan "hij reboot als ik tegen de achterkant tik"...

Net accu nummer drie gekocht - wordt morgen geleverd... ben benieuwd.

• Caelorum
maarte997 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:07:
[...]
Ik heb inderdaad niet de mogelijkheid om full screen te gaan. Heb hem op 300% gezet en ook dan toont hij die optie niet. Jammer dat er geen actie mogelijk is om hem toch full screen te krijgen. Zou als UWP toch sowieso moeten kunnen...
Zie nu pas dat ik hem op 250% heb staan, dus dat kan je nog proberen. Geen idee of dat nog leesbaar is op de niet XL...

• GerCor

GerCor

coenox schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:26:
[...]

Een 950 wil je in ieder geval niet op 400% hebben.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• maarte997
Caelorum schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:52:
[...]

Zie nu pas dat ik hem op 250% heb staan, dus dat kan je nog proberen. Geen idee of dat nog leesbaar is op de niet XL...
Ik merk alvast weinig tot geen verschil tussen 300 en 350%. 250% is niet te selecteren op de 950. Zal daar dus aan liggen.

• coenox
GerCor schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 00:50:
[...]

Een 950 wil je in ieder geval niet op 400% hebben.
Want?

• GerCor

GerCor

Dan wordt 'Meer tegels weergeven' uitgeschakeld.

[ Voor 6% gewijzigd door GerCor op 12-10-2016 08:50 ]

• Caelorum
maarte997 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 06:21:
[...]
Ik merk alvast weinig tot geen verschil tussen 300 en 350%. 250% is niet te selecteren op de 950. Zal daar dus aan liggen.
Misschien ook maar beter ook. 250% is soms nog maar net leesbaar op de 950XL. Je merkt wel dat je in veel apps een net iets andere interface krijgt. Een beetje een tussenvorm tussen mobile en desktop. Daar wordt je soms niet blij van, want volgens mij hebben de ontwikkelaars bij Microsoft het ook niet altijd door dat dat een optie is ^^

• coenox
GerCor schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 08:49:
[...]

Dan wordt 'Meer tegels weergeven' uitgeschakeld.
Ik vind de vierkoloms-indeling toch te druk. Dus voor mij is het prima. Smaken verschillen, toch? Overigens lijkt de optie 'Meer tegels weergeven' nog steeds in- en uit te schakelen. Ik heb alleen geen zin om er mee te rommelen, ik ben nu net tevreden hoe het staat.

Afbeeldingslocatie: https://c6.staticflickr.com/9/8135/30275066165_216859c821_b.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door coenox op 12-10-2016 09:38 ]

• hjs
  • Niet online

hjs

welk klok/batterij app-tile is dat?

• ries188
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-11 14:26
Ik vermoed dat dit de TimeMe Tile is.

https://www.microsoft.com...timeme-tile/9wzdncrfhvqq#

• GerCor

GerCor

hjs schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 09:45:
welk klok/batterij app-tile is dat?
Eentje die 2 minuten achterloopt in ieder geval.

• coenox
GerCor schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 10:01:
[...]

Eentje die 2 minuten achterloopt in ieder geval.
Ik was sneller met het maken van een screenshot dan de tile kon verversen 8)7

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-10 14:35
Ik was sneller met het maken van een screenshot dan de tile kon verversen 8)7
Daar zal het niet aan liggen, meen ik te lezen als comment bij de app. De maker schrijft zelf: "Dit is een vroege beta test versie en werkt misschien niet altijd naar wens, vertrouw niet altijd de weergegeven tijd omdat deze niet altijd juist is".

• coenox
Paddywacker schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 10:37:
[...]

Daar zal het niet aan liggen, meen ik te lezen als comment bij de app. De maker schrijft zelf: "Dit is een vroege beta test versie en werkt misschien niet altijd naar wens, vertrouw niet altijd de weergegeven tijd omdat deze niet altijd juist is".
inderdaad Als ik mijn scherm tot leven wek, dan zie ik de Tile verversen naar de juiste tijd. Dat duurt een aantal seconden. Maar soms gebeurt het ook niet. Dan is er doodleuk een verschil van uren tussen de tile en de werkelijke tijd. Dat kan dan zo een paar minuten duren.

[ Voor 3% gewijzigd door coenox op 12-10-2016 10:47 ]

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ik zou ook wel een dergelijke tile willen maar dan een die alleen het percentage van de batterij weergeeft. Dit het liefst in de kleinst mogelijke tilegrootte. Hebben jullie tips?

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

• ries188
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-11 14:26
Dezelfde app kan volgens mij ook alleen battery % tonen
In een 350 zoom mode met de kleinste tile zie ik dan alleen 88% staan en in medium tile staat er een batterijtje bij

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:16
stevens20 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 11:05:
Ik zou ook wel een dergelijke tile willen maar dan een die alleen het percentage van de batterij weergeeft. Dit het liefst in de kleinst mogelijke tilegrootte. Hebben jullie tips?
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/v76ofb.png
Battery heet die van mij als ik het goed heb... Met deze lay-out en kleuren knalt het rood echt van het scherm van mijn 950! :9 Fantastisch!

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en helaas nog LPG rijder (1.2 TSI Vialle LPdi - 350.000km)

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:25
Ik ben toch meer van het minimalistische...

Start

[ Voor 52% gewijzigd door Devian op 12-10-2016 11:36 ]

https://wren.co/join/Devian

• stevens20
  • Nu online
barta123 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 11:26:
[...]

[afbeelding]
Battery heet die van mij als ik het goed heb... Met deze lay-out en kleuren knalt het rood echt van het scherm van mijn 950! :9 Fantastisch!
TOP! Dank je. Ik heb hem nu ook staan precies wat ik wil. Dank je.
Hij kan zelfs op het vergrendelscherm. Dat is helemaal super.

[ Voor 7% gewijzigd door stevens20 op 12-10-2016 11:41 ]

stevens20 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 11:38:
[...]

Hij kan zelfs op het vergrendelscherm. Dat is helemaal super.
Houd er wel rekening mee, dat hij iig. bij Glance (lockscreen) niet altijd accuraat is.

Soms lijkt de status daar te bevriezen (als je de telefoon niet ontgrendeld, lijkt het alsof je de hele dag nog op 84% zit).

Wanneer je dan de telefoon unlocked, blijk je op 55% te zitten (en past de tile zich weer aan).

De pulse / ping van een live-tile via de API naar het systeem is, en blijft een issue (het werkt, zolang het niet tijd kritisch is).

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:16

Esumontere

Floep, banaan.

Devian schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 11:35:
Ik ben toch meer van het minimalistische...

[afbeelding]
Hier hebben we een prachtig topic voor: [W10M] Post je homescreen!

• stevens20
  • Nu online
b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 13:49:
[...]

Houd er wel rekening mee, dat hij iig. bij Glance (lockscreen) niet altijd accuraat is.

Soms lijkt de status daar te bevriezen (als je de telefoon niet ontgrendeld, lijkt het alsof je de hele dag nog op 84% zit).

Wanneer je dan de telefoon unlocked, blijk je op 55% te zitten (en past de tile zich weer aan).

De pulse / ping van een live-tile via de API naar het systeem is, en blijft een issue (het werkt, zolang het niet tijd kritisch is).
Bij mij past hij zich, tot op heden, gewoon aan. Er staat nu 41% (vannacht niet opgeladen). Dat klopt ook terwijl ik de mobiel al een tijdje niet in de hand heb gehad.

• kruila
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 22:04:
[...]

Net accu nummer drie gekocht - wordt morgen geleverd... ben benieuwd.
@deathgrunt:
Waar heb je die gekocht, en zijn 100 procent originele accu's?

• maarte997
Nog iemand het volgende probleem?
Wanneer ik 'niet storen' (het maantje) wil activeren (via mijn drop down), lukt dat niet. Het blijft uitgeschakeld... Als ik doorklik naar het instellingenmenu kom ik uit op 'geschiedenis/mijn apparaatgeschiedenis/veilig zoeken'... Whut...?

[ Voor 3% gewijzigd door maarte997 op 12-10-2016 17:51 ]

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
maarte997 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 17:51:
Wanneer ik 'niet storen' (het maantje) wil activeren (via mijn drop down), lukt dat niet. Het blijft uitgeschakeld... Als ik doorklik naar het instellingenmenu kom ik uit op 'geschiedenis/mijn apparaatgeschiedenis/veilig zoeken'... Whut...?
Op mijn Nokia 735 , exact hetzelfde probleem :(

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

stevens20 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 11:05:
Battery X is daarvoor een goede UWP app.

[ Voor 10% gewijzigd door blmp op 12-10-2016 19:09 ]

Patient gamer

• Merellecht
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-07 21:35
Iemand onder jullie die een goede maar eenvoudige siliconen case kan aanraden?
Alvast bedankt!
maarte997 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 17:51:
Volgens mij is dat eigenlijk gekoppeld aan quiet hours gecombineerd met Cortana. Maar als je toestel volledig op Nederlands staat ingesteld dan heeft ie eigenlijk geen functie maar ga je na het indrukken van het maantje naar de plek die jij nu aanhaalt. Dat gezegd hebbende, Cortana in het Nederlands gaat er zeker niet meer komen?

Testing, one, two ...

• GerCor

GerCor

Merellecht schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 19:35:
Alvast bedankt!
Daar hebben we ook een special topic voor: [Lumia 950/950XL] Accessoires topic d:)b

Ik heb nooit het idee gehad dat een Nederlandse Cortana er zou komen. Natuurlijk, je hebt wel een Nederlandse Siri, en volgens mij is Google Now ook in het Nederlands, maar je weet welke focus MS heeft op Europa in het algemeen, en hoeveel mensen gebruiken het nou echt? Ik zie nooit iemand Siri/Google Now gebruiken.

Ja, mijn neefje van 14 op zijn iPhone [heeft een joch van 14 ook echt nodig, maar dat is een andere discussie], voor de lol, en bij hem lijkt het ook ronduit ruk te werken eerlijk gezegd. Cortana klinkt een heel stuk beter, en begrijpt zinnen een stuk beter.

[ Voor 8% gewijzigd door RobinHood op 12-10-2016 19:43 ]

RobinHood schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 19:42:
Ja, mijn neefje van 14 op zijn iPhone [heeft een joch van 14 ook echt nodig, maar dat is een andere discussie]
Mijn nichtje van 12 heeft ook 'gewoon' een iPhone 6-nog-wat...

En ik (3x ouder zo'n beetje) doe moeilijk over de aanschaf van een Lumia voor 250 euro :) 'tis een generatie-kloof.

Die Siri werkt overigens wel goed; zelfs in een rumoerig café kan je in het Nederlands gewoon vragen stellen en je krijgt antwoord... zelfs 'Siri... wie zingt deze muziek' levert een instant-hit op in een café met overstuurde boxen en veel rumoer...
Dat Cortana er niet in het Nederlands komt, daar kan ik nog wel mee leven. Maar onder WP8.1 kon je in ieder geval nog engelse spraak kiezen, met een toestel volledig op Nederlands ingesteld. Handig met het openen van sms en nog meer, d.m.v. spraakopdrachten. Maar dat is nu nog steeds niet mogelijk volgens mij. Je kunt je regio wel op Nederlands zetten, maar de standaardtaal moet wel Engels zijn, correct?

Testing, one, two ...

hardware-lover schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 19:49:
Dat Cortana er niet in het Nederlands komt, daar kan ik nog wel mee leven. Maar onder WP8.1 kon je in ieder geval nog engelse spraak kiezen, met een toestel volledig op Nederlands ingesteld. Handig met het openen van sms en nog meer, d.m.v. spraakopdrachten. Maar dat is nu nog steeds niet mogelijk volgens mij. Je kunt je regio wel op Nederlands zetten, maar de standaardtaal moet wel Engels zijn, correct?
Volgens mij kun je ook op een verder wel Nederlandse telefoon ook Cortana hebben, maar dat zou ik moeten uitproberen. Heb mijn telefoon gewoon op Engels, vind ik gewoon prettiger werken. Heb het OS op mijn desktop ook altijd al op Engels staan.
b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 19:48:
[...]

Mijn nichtje van 12 heeft ook 'gewoon' een iPhone 6-nog-wat...

En ik (3x ouder zo'n beetje) doe moeilijk over de aanschaf van een Lumia voor 250 euro :) 'tis een generatie-kloof.

Die Siri werkt overigens wel goed; zelfs in een rumoerig café kan je in het Nederlands gewoon vragen stellen en je krijgt antwoord... zelfs 'Siri... wie zingt deze muziek' levert een instant-hit op in een café met overstuurde boxen en veel rumoer...
Hij nog wel een oude 5s, dus dat scheelt. Scherm is wel echt pokkeklein vergeleken met mijn 950 :+

Bij hem werkte Siri echt rukkerderuk, maar misschien sprak hij gewoon niet duidelijk genoeg.

• Caelorum
RobinHood schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 19:53:
[...]

Volgens mij kun je ook op een verder wel Nederlandse telefoon ook Cortana hebben, maar dat zou ik moeten uitproberen. Heb mijn telefoon gewoon op Engels, vind ik gewoon prettiger werken. Heb het OS op mijn desktop ook altijd al op Engels staan.
[...]
Nee, is niet mogelijk. Je moet de taal van het OS op een ondersteunde taal hebben staan. Waar je eerst ook de regio daar op moest hebben staan is dat nu niet meer nodig, maar de taal-eis is er nog steeds.
Meer mensen last van een extreem trage internet snelheid via WiFi?

Het is een bekend probleem en ook mijn netwerk heeft er last van.

Alle devices downloaden met +/- 10mb per seconde - maar mijn (derde...) Lumia was zó traag dat ik dacht "wat is dit nu weer".

Hij download met ongeveer 100kb per seconde, en dan mag je blij zijn.

De oplossing is om Bluetooth aan te zetten; dan haal ik opeens (via WiFi) de volle snelheid.

De fout is bekend bij Microsoft, maar wat een slecht product is het toch... rode schermen, lekkende accu's, overgevoelige body en nu weer extreem traag internet.

Het is ongetwijfeld zo dat ik de enige ben (al lees ik op WC al deze klachten) maar goed...
* RobinHood doet eens een speedtest ter controle

* RobinHood haalt bijna 80Mbs op 5Ghz, ook al zit er een verdieping tussen.

Nah, denk niet dat ik er last van heb.

Maar, ik ken de klacht wel, inderdaad van WC, maar ik meen het ook hier wel eens gelezen te hebben. Betwijfel of er een echte oplossing voor is, naast BT aanhouden. Van al het gedoe met de 950 wel een van de meest bekende.

RobinHood schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 20:35:
* RobinHood doet eens een speedtest ter controle

* RobinHood haalt bijna 80Mbs op 5Ghz, ook al zit er een verdieping tussen.

Nah, denk niet dat ik er last van heb.

Maar, ik ken de klacht wel, inderdaad van WC, maar ik meen het ook hier wel eens gelezen te hebben. Betwijfel of er een echte oplossing voor is, naast BT aanhouden. Van al het gedoe met de 950 wel een van de meest bekende.
Ik heb 20mb internet, en haal gemiddeld tussen de 10mb en 15mb - wat okay is.

Op de telefoon is dat 100kb.

Ik heb diverse gecontroleerde testen gedaan (telkens zelfde 10mb bestand downloaden van mijn eigen server, met lege cache / cold start / bluetooth aan - uit) en bluetooth aanzetten werkt als enige (zodat mijn batterij nog sneller leegloopt).

Tja... tijd voor een andere telefoon.

Overigens lees ik het in de fora van WC en van MS zelf - en heeft het betrekking op de L950 en XL.

Meest aangedragen oplossing is Bluetooth aanzetten...

Toen ik twee L950's had, viel me al op dat de één heel traag was in vergelijkende testen, maar ik ging er van uit dat dit gewoon een hick-up was... heb ik dus de snelste ingeruild (omdat die een rood scherm had).

Wellicht dus een hardware-issue icm software...

[ Voor 18% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 12-10-2016 20:40 ]

• diko57
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-12-2021
Vandaag geconstateerd dat zowel de Nokia 950 als de Nokia 950 XL niet meer worden geleverd door KPN. Via een chat met een medewerkster van KPN werd mij medegedeeld dat beide toestellen uit het assortiment zijn gehaald. Een reden kon zij niet geven.

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

diko57 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 20:39:
Vandaag geconstateerd dat zowel de Nokia 950 als de Nokia 950 XL niet meer worden geleverd door KPN. Via een chat met een medewerkster van KPN werd mij medegedeeld dat beide toestellen uit het assortiment zijn gehaald. Een reden kon zij niet geven.
Lumia is inmiddels (vrijwel) EOL (geloof dat ze nog tot eind dit jaar doorgaan). Dus alles wat je nu nog kan kopen is alle voorraad die ze nog hebben zeg maar.

En dan komt er naar verwachting ergens in 2017-2018 pas weer iets nieuws uit van Microsoft (althans dat is de verwachting). Als je nu nog een toestel wilt zul je waarschijnlijk naar tweedehands moeten kijken of iets nieuws moeten kopen zoals een HP Elite x3.

[ Voor 31% gewijzigd door blmp op 12-10-2016 20:46 ]

Patient gamer

Ze worden simpelweg niet meer gemaakt, niemand wil ze.

Overal in Nederland drogen de voorraden op (MS, Coolblue, etc...) - als je nu nog een "nieuwe" weet te treffen, is het meestal refurbished of gewoon teruggebracht met klachten.

Ik heb er nu zelf drie gekocht voor +/- 1.000 euro en geen één werkt (2x 300 eur moet ik nog terug zien te vorderen)... en dat allemaal om nog apps te kunnen maken voor het platform.
Dat ze de Nokia 950 niet leveren vind ik niet heel gek, de enige Nokia met 950 in de naam was de N950, en dat was jammer genoeg een developer-only telefoon :+

En de Lumia 950's, weet niet of ook de "net nieuwe" 650 het ook is, zijn inderdaad EOL, al verwacht ik dat er nog wel behoorlijke voorraden zijn, MS zou er flink wat hebben laten maken, en echt geweldig verkochten ze [natuurlijk] niet.
b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 20:37:
[...]

Ik heb 20mb internet, en haal gemiddeld tussen de 10mb en 15mb - wat okay is.

Op de telefoon is dat 100kb.

Ik heb diverse gecontroleerde testen gedaan (telkens zelfde 10mb bestand downloaden van mijn eigen server, met lege cache / cold start / bluetooth aan - uit) en bluetooth aanzetten werkt als enige (zodat mijn batterij nog sneller leegloopt).

Tja... tijd voor een andere telefoon.
Het is inderdaad knap klote. Je zou bijna gaan denken dat wat er nu verkocht wordt quasi refurbished modellen zijn, want 1x een brakke tegenkomen kan gebeuren, maar alleen maar brakke? Dat is bijna geen toeval meer.

De gemiddelde gebruiker kent al die problemen echt niet. Ja, volgens mij zijn ze allemaal picky met geheugenkaartjes om een of andere vage reden.

Al lijkt het me ook wel vreemd, alleen nog maar refurbs, misschien dat alle "goede" elders zijn? Ik betwijfel echt of MS alles verkocht heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door RobinHood op 12-10-2016 20:46 ]

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 20:42:
[...]

Ze worden simpelweg niet meer gemaakt, niemand wil ze.

Overal in Nederland drogen de voorraden op (MS, Coolblue, etc...) - als je nu nog een "nieuwe" weet te treffen, is het meestal refurbished of gewoon teruggebracht met klachten.

Ik heb er nu zelf drie gekocht voor +/- 1.000 euro en geen één werkt (2x 300 eur moet ik nog terug zien te vorderen)... en dat allemaal om nog apps te kunnen maken voor het platform.
Zou bijna zeggen dat je het boegbeeld van de pechvogels bent :+.

Patient gamer

blmp schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 20:47:
[...]

Zou bijna zeggen dat je het boegbeeld van de pechvogels bent :+.
Ik doe het allemaal voor jullie :)

Vandaag de hele dag lopen "kloten" om een app-setup te maken die zowel draait in Android als WP8 als W10M...

Probleem is ook dat de accu van de L950 sneller leegloopt, dan ik hem kan opladen via USB (hij hangt tijdens developpen via USB aan de pc en charged met 10% maar loopt leegt met 15% - dus ik verlies effectief 5% per uur tijdens het werk).

Maar Continiuum wordt de redding van W10M! :P
Het is echt bizar hoe snel downloaden / Edge opeens is met Bluetooth aan (via WiFi).

Waar ik eerst +/- 10 seconde zat te staren naar een witte pagina, die zich dan heel langzaam opbouwde (plaatjes meestal niet eens zichtbaar) - heb ik nu binnen 2 of 3 seconden de hele pagina binnen.

De relatie Bluetooth / Wifi ontgaat me enigszins...

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 20:42:
[...]
... en dat allemaal om nog apps te kunnen maken voor het platform.
Serieuze vraag: waarom maak je apps voor dit platform? Is er veel vraag naar?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 21:01:
Het is echt bizar hoe snel downloaden / Edge opeens is met Bluetooth aan (via WiFi).

Waar ik eerst +/- 10 seconde zat te staren naar een witte pagina, die zich dan heel langzaam opbouwde (plaatjes meestal niet eens zichtbaar) - heb ik nu binnen 2 of 3 seconden de hele pagina binnen.

De relatie Bluetooth / Wifi ontgaat me enigszins...
Ik denk, al is het slechts een theorie, dat bij dit soort problemen wifi op een soort batterij-spaartstand staat tenzij je blauwtand aanzet. Dan gaat ie opeens full power werken.

Andere logica kan ik er ook niet achter vinden, je hebt overigens ook mensen die alleen maar goed bereik hebben met BT aan :+

Ik weet niet of Lumia 950's bovengemiddeld veel problemen hebben [ze ontploffen tenminste niet :+ ] maar de problemen die ze hebben, zijn wel uiterst vaag :+

alexbl69 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 21:03:
[...]

Serieuze vraag: waarom maak je apps voor dit platform? Is er veel vraag naar?
Serieus antwoord - dat is offtopic :)

Ik maak nu apps voor Windows sinds ongeveer drie à vier jaar - in het begin Silverlight, daarna native C#, toen Cordova (omdat MS met elke nieuwe release de oude standaard om zeep hielp).

In totaal heb ik dertig apps gemaakt met redelijk succes (in totaal 150.000 downloads, gratis).

En ik begon er mee, omdat ik er in geloofde; een klein en eigenwijs platform, supermodern (in die tijd) en het had wat kunnen worden...

Van 0% naar 3% naar 5% en soms zelfs 10% aandeel!

Daarna ging alles mis dat mis kon gaan en hangt nu alles op 1% of minder.

Vraag is er dus niet meer naar, maar ik vertik het om voor iOS te werken... vandaar dat ik nu de apps platform-agnostisch maak (Cordova) waardoor je met één code zowel Android als Windows kan bedienen.

Dat klinkt mooier dan het is, want in de praktijk werken al die "agnostische" codes enkel voor Android en iOS :) dus dan zit je nog uren / dagen codes te (her-) schrijven om het aan de praat te krijgen voor Windows.

Mijn "eigen" telefoon is dus een L950 (was L820) en als ik apps maak, is het wel zo leuk dat je ze zelf kan gebruiken...

Ik heb er een jaar over getwijfeld mijn L820 weg te doen voor L950 en sindsdien heb ik problemen met eigenlijk alles op het gebied van telefonie (de camera schijnt wel goed te zijn - overigens, ha ha).

• Caelorum
b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 21:14:
[...]
Vraag is er dus niet meer naar, maar ik vertik het om voor iOS te werken... vandaar dat ik nu de apps platform-agnostisch maak (Cordova) waardoor je met één code zowel Android als Windows kan bedienen.

Dat klinkt mooier dan het is, want in de praktijk werken al die "agnostische" codes enkel voor Android en iOS :) dus dan zit je nog uren / dagen codes te (her-) schrijven om het aan de praat te krijgen voor Windows.[...]
Afgezien van de belabberde ondersteuning voor alles wat niet iOS en Android is, is Cordova ook nog eens echt een rampproduct om voor te ontwikkelen in alles behalve hun eigen IDE. Nog nooit heb ik zoveel tijd moeten besteden om tooling aan de praat te houden.
Ik zou het helemaal begrijpen als je gek zou worden van de combinatie van jouw ervaring met Windows 10 Mobile en Cordova ^^

Overigens heb ik nog steeds geen enkel van de problemen die jij aanhaalt gehad, ooit. Het is dus best raar om jouw reacties telkens te lezen.

Wat betreft KPN. Die stoppen nu inderdaad. Dat doen ze altijd als de fabrikant ophoud met produceren, bij elk toestel. Dat is dus niet zo raar. Dat Microsoft er een jaar tussen laat is heel verstandig van ze. De Lumias hebben door hun eigen wanbeleid het afgelopen jaar een slechte reputatie opgebouwd. Dat moeten ze zien te lozen op de 1 of andere manier en dat doe je niet door een toestel met een andere naam uit te brengen vlak na de verkoop van een Lumia. Daar moet gewoon tijd tussen zitten.
Caelorum schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 21:51:
[...]

Afgezien van de belabberde ondersteuning voor alles wat niet iOS en Android is, is Cordova ook nog eens echt een rampproduct om voor te ontwikkelen in alles behalve hun eigen IDE. Nog nooit heb ik zoveel tijd moeten besteden om tooling aan de praat te houden.
Ik zou het helemaal begrijpen als je gek zou worden van de combinatie van jouw ervaring met Windows 10 Mobile en Cordova ^^
Ach, ik werk in Visual Studio met de Cordova Extension en dat werkt wel goed...

Phonegap vind ik niets (een wrapper om een wrapper...) en de Intel XD SDK ook niet echt.

Dus ik ben best blij met Visual Studio (ook omdat ik daarin gewoon sites / C# / etc... kan ontwikkelen).

Cordova is ook niet perfect, maar Xamarin ook niet... zolang je simpele dingen doet, gaat het wel (al werkt het slecht op W10M momenteel).

Je kan switchen naar UWP apps, maar dan werkt geen enkele Cordova plugin meer en zit je weer alles opnieuw te doen...

• Caelorum
b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 21:53:
[...]
Ach, ik werk in Visual Studio met de Cordova Extension en dat werkt wel goed...[...]
Dan vraag ik je af wat jij anders doet dan wij. Wij besteden ondertussen de helft van de ontwikkeltijd aan de tooling weer in orde brengen omdat Cordova zichzelf constant sloopt.
Dat probleem hebben we bij Xamarin+VS2015 nog niet gehad :)

Maar we gaan weer offtopic zie ik ^^
Caelorum schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 21:56:
[...]

Dan vraag ik je af wat jij anders doet dan wij. Wij besteden ondertussen de helft van de ontwikkeltijd aan de tooling weer in orde brengen omdat Cordova zichzelf constant sloopt.
Dat probleem hebben we bij Xamarin+VS2015 nog niet gehad :)

Maar we gaan weer offtopic zie ik ^^
Mijn tactiek is om extreem simpele apps te maken met zo min mogelijk plug-ins... en niet te updaten als het niet hoeft.

Maar je hebt gelijk; alles gelijktrekken en zorgen dat het nu EN in de toekomst werkt, kost meer tijd dan het maken van de app zelf...

Grootste probleem waar ik nu tegenaan loop, is dat de WebView op W10M last heeft van de virtuele onscreen buttons, waardoor fixed headers niet meer fixed zijn... dag aan besteed, geen oplossing nog.

• FreshM
  • Nu online
Caelorum schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 21:51:
[...]

De Lumias hebben door hun eigen wanbeleid het afgelopen jaar een slechte reputatie opgebouwd. Dat moeten ze zien te lozen op de 1 of andere manier en dat doe je niet door een toestel met een andere naam uit te brengen vlak na de verkoop van een Lumia. Daar moet gewoon tijd tussen zitten.
Voor mij is dat toch vreemd. Ik ben door enthousiasme van een vriend vorig jaar overgestapt van iPhone naar een Lumia 640. Die heeft eigenlijk altijd goed gewerkt, zowel op WP 8.1 als op Windows 10 Mobile. Best wel opmerkelijk voor een toestel dat weliswaar voor Windows 10 Mobile ontwikkeld werd, maar met 8.1 begon, dit in tegenstelling tot de 950-serie die puur voor W10M gemaakt is.

Sinds vorige week heb ik een Lumia 950. De 950-serie is volgens mij (qua software) té lang 'work in progress' geweest. Na de Anniversary Update begon ik pas echt enthousiasme te bespeuren hier, en ook een functie als 'double-tap to wake' had vanaf het begin natuurlijk niet mogen missen. Van alle problemen met de 950 die ik hier afgelopen jaar heb gelezen, heb ik er nog niet één meegemaakt op mijn exemplaar.

Deels heb je dus gelijk, maar niet alle Lumia's hebben problemen gehad. Jammer dat juist de flagships té lang niet goed uit de verf kwamen en nu het eindelijk wél goed werkt, ze uitgefaseerd worden.

• Flar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-10 08:14
Sinds de AU heb ik juist veel problemen gekregen. Veel freezes en reboots en battery drains. Toch een nieuwe batterij gekocht. Leek drie dagen goed te gaan en toen begon het weer. 8 reboots per dag was niet vreemd. Toen maar een harde reset gedaan. Reboots nemen af, maar nu spelen er weer andere zaken waar ik echt niet blij van wordt. Gister had ik 1 reboot, waarna de telefon begon te loopen met de melding Batterijbesparing inschakelen. Eerst flitste de melding 100x, daarna speelde de geluidsmelding 100x af..

9 maanden lang was het een toptoestel. Volgens mij heeft de AU voor de meeste mensen echt veel goeds gedaan, maar ik ben er helemaal klaar mee.
Flar schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 09:54:
9 maanden lang was het een toptoestel. Volgens mij heeft de AU voor de meeste mensen echt veel goeds gedaan, maar ik ben er helemaal klaar mee.
You are not alone :)

In één maand tijd drie L950's aangeschaft - de huidige heeft een discharge-rate (batterij) van 20% per uur, als ik niets doe... ik zie letterlijk om de twee minuten de accu met 1% aftikken naar beneden (kan hem bijna als stopwatch gebruiken).

Wifi werkt alleen als ik bluetooth aanzet, instellingen worden niet onthouden, als ik hem te hard neerleg reboot hij, etc...

Ik heb net wéér een nieuwe accu gekocht (de vierde accu die ik ga proberen, samen met die drie eerdere L950's)... dit weekend maar alles resetten, vanaf nul installeren.

Ps. je accu-klachten lijken wel te herleiden tot een corrupte batterij... aangezien je een nieuwe hebt, zit het misschien in de contacten? Geen idee... ik probeer ook álles om maar enigszins een telefoon te hebben die het langer dan vier uur volhoud.

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-12 20:40
Dit is wel zuur - ik wil eigenlijk overstappen van iOS naar WM10 en dacht in de Lumia 950 een geschikte kandidaat te vinden. Ik lees hier vooral negatieve reacties. Nu kan dat komen omdat mensen hier vooral de problemen omtrent het toestel bespreken. Zijn er ook tweakers hier die wel tevreden zijn met hun Lumia 950?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:51

mrsar

waar een sar is,is een wodka

toch apart inderdaad,heb de 950 vanaf dag 1 maar nooit echt problemen mee gehad (ja begin was wat minder maar het werkte" maar zeker sinds januari/februari ergens is het een stabiel toestel geweest voor me :) )

Als ik vanavond thuis ben zal ik wel eens speed test doen op de wifi,maar volgens mij heb ik er niet echt problemen mee aangezien ik nog wel eens netflix via wifi kijk

[ Voor 28% gewijzigd door mrsar op 13-10-2016 11:03 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• coenox
Hammetje schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 11:02:
Dit is wel zuur - ik wil eigenlijk overstappen van iOS naar WM10 en dacht in de Lumia 950 een geschikte kandidaat te vinden. Ik lees hier vooral negatieve reacties. Nu kan dat komen omdat mensen hier vooral de problemen omtrent het toestel bespreken. Zijn er ook tweakers hier die wel tevreden zijn met hun Lumia 950?
Ik ben heel tevreden over mijn 950. En mijn vrouw over haar 950 XL. Ik twijfel wel om - met enige tegenzin - op termijn over te stappen op iOS, maar dat heeft meer te maken met werkgrelateerde apps.
mrsar schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 11:02:
toch apart inderdaad,heb de 950 vanaf dag 1 maar nooit echt problemen mee gehad (ja begin was wat minder maar het werkte" maar zeker sinds januari/februari ergens is het een stabiel toestel geweest voor me :) )

Als ik vanavond thuis ben zal ik wel eens speed test doen op de wifi,maar volgens mij heb ik er niet echt problemen mee aangezien ik nog wel eens netflix via wifi kijk
Er is een SpeedTest app van Microsoft; die geeft totaal andere info (bij mij) dan de SpeedTest app van Ookla (de bekendste).

Microsoft geeft aan dat ik op ongeveer 15mb per second zit (wat "technisch" klopt, ik heb een 20mb lijn) - Ookla geeft aan dat ik maximaal met 0.5mb download (wat feitelijk klopt - want sneller kan ik niet downloaden).

Als ik Bluetooth aanzet, haal ik wel de 15mb - maar loopt de accu dus leeg met 20% per uur (0 apps geïnstalleerd momenteel, behalve dan die SpeedTest-dingen).
W10M werkt voor mij wel heerlijk - zeker vergeleken met het prutsen en zoeken in iOS (beide ervaring mee, dagelijks).

Je merkt dat W10M echt vanaf nul is opgebouwd en geen upgrade-op-upgrade-op-upgrade is geweest (telkens rekening houdend met oude conventies en gewoonten).

De integratie met mijn tablet / desktop en laptop is ook perfect; juist omdat alles hetzelfde werkt / er uit ziet.

Mijn persoonlijke ervaring is dat de L950 de slechtste telefoon ooit is die ik heb gehad;

- Zeer slechte schermen (2 van de 3 hadden onacceptabele afwijkingen (rood / blauw))
- Slechte bouwkwaliteit (reboot als je hem te "hardhandig" neerlegt, krakende covers)
- Trage Wifi-chip (maakt browsen bijna onmogelijk)
- Veel bugs in de apps (niet Windows, maar de apps er om heen)
- Beroerde camera (van de 3 Lumia's kreeg ik 3x andere kwaliteit, gefotografeerd onder gecontroleerde omstandigheden)
- Extreem slechte accu-duur (vier uur als je niets tot zeer weinig doet)
- Etc...

Je kan dus mazzel hebben en een pracht-exemplaar hebben, maar ik sta op het punt om een vierde aan te schaffen in één maand tijd - omdat de vorige drie totaal onwerkbaar zijn... maar dit is echt mijn persoonlijke / gekleurde ervaring.

Groot nadeel is wel dat MS de handen er van af heeft getrokken; dus geen support vanuit MS (dat hebben ze vorige week ge-out-sourced naar een Duits bedrijf), geen vervangende onderdelen mocht er wat kapot gaan, geen plannen voor verdere updates / ontwikkeling van deze lijn (dit was de laatste Lumia ever (op de L650 na, maar die is een stille dood gestorven)).
Ik ben ook zeer tevreden, camera is echt uitstekend (ja, ook letterlijk :+ ) scherm is behoorlijk goed gekalibreerd, achterkant kraakt wel een beetje, maar, boeiend.

Eigenlijk nooit problemen mee gehad, wel wat bekende bugs gehad in W10m, zoals de eerste maanden soms een battery drain uit het niets en wat instabiliteit, maar verder eigenlijk niks speciaals, ik vind het zelf echt een top ding, maar ben wel bang voor de toekomst, wat moet ik over een jaar, of twee, kijken als er niks nieuws meer komt?

Ios vind ik bleurg, Android vind ik bleh, allebei wel zowel qua UI, als bij Apple de telefoons, en bij Android het gekut met updates. Hopelijk komt MS echt eens met focus, want het os zelf is echt geweldig. En de telefoons ook.

Ik wil hier wel dagelijks komen melden hoe tevreden ik nu met mijn 950 XL ben om het wat in evenwicht te brengen, maar dat lijkt vreemd over te komen. Een ontevreden mens is eerder geneigd om van zich te laten horen dan die tevreden gebruiker. Maar ook ik krijg een gevoel wat mij zou doen besluiten om de 950 non XL te mijden als de pest. Maar ik krijg ook het idee dat de 950 non XL een slechter toestel is, of lijkt te zijn. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de accu's in de 950 van een beroerde kwaliteit zijn. En een beroerde accu kan voor een hoop ellende zorgen is mijn ervaring.

Ik krijg complimenten van iPhone en Android gebruikers over de kwaliteit van gemaakte foto's en video's en over de weergave van het scherm, en dan lees ik hier eerder weer dat een 950 een matige camera en scherm heeft. En dan denk ik weer, WTF? Is er nu een groot onderscheid tussen beide toestellen, of is de 950 serie maar beperkt houdbaar en levert ie in op kwaliteit naarmate ie ouder wordt? Ik kan het soms niet meer volgen of begrijpen, zo'n uitersten in gebruikerservaringen.

Testing, one, two ...

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-11 15:09

Indoubt

Always be indoubt until sure

Jawel: Ik

Natuurlijk worden hier de problemen besproken, net zoals de handigheidjes. Als je toestel gewoon werkt dan kom je hier alleen af en toe uit interesse. Heb je een probleem dan kom je hier zoeken.

Ik kom hier voor de handigheidjes en post af en toe eens.

Ik durf het bijna niet te zeggen maar mijn toestel (950) werkt gewoon super. Al die problemen die je hier leest zijn bij mij niet voorgekomen. Ik ben geen gebruiker van het eerste uur, ik heb eerst vorig jaar een 640 aangeschaft, ben daarna over gegaan op win 10 op de 640 toen het al een tijdje kon en de eerste bugs eruit waren. Pas dit voorjaar heb ik een 950 gekocht omdat ik uitermate te spreken ben over de lumia 640 en windows 10. De belangrijkste reden om de 950 te kopen was omdat ik een tweede toestel nodig had. De 640 is nu reserve.

Bovendien biedt de 950 een paar leuke grapjes die de 640 niet heeft. De camera is beter, hij kan draadloos laden, hij heeft een zeer mooi hoog resolutie amoled scherm etc. Snelladen is fantastich, draadloos laden is handig maar langzaam (samsung draadloze lader). Ik heb ook een snelle lader (usb-C, 3 A) in de auto,

Dat lijkt erop alsof je overal laders moet hebben maar niets is minder waar. Mijn toestel is vanochtend om 7 uur van de lader gekomen en kan tot morgenavond middernacht mee met de resterende batterij.

Ook leuk, ik heb 232 GB opslag, er zit zo'n 200GB micro sd kaart in, kost iets van 65€ of zo

Ik gebruik niet heel veel apps. Ik heb daarom weinig last van de app gap. Ik gebruik ook geen nieuws appjes bank appjes of treinappjes of weet ik veel wat. Als ik iets wil weten of doen dan pak ik gewoon edge.

Ik vindt dat fijner, sommige appjes sleuren je telefoon leeg. Veiligheid en privacy is voor mij sowieso wel van belang. Bij windows kun je behoorlijk uitgebreid instellen wat een app wel mag of niet. ik ben wel nog bezig om daar nog wat verder in te gaan.

Mail werkt voor mij uitstekend. Ik heb inmiddels 5 mail accounts op mijn telefoon draaien. Daar zit ook een account bij van een klant waar ik nu een opdracht voor uitvoer. Die heeft dan ook een aparte tegel op mijn startscherm. In het begin had ik wel last van de certificaten van de server van de klant maar dat is opgelost. In principe is bij mij alles SSL/TLS. Ik kijk nog naar verdergaande mail beveiliging/encryptie

Ik heb ook zo'n microsoft widi dongle. Plug in een TV en je kunt connecten met je telefoon op een groot scherm. Ik moet het nog testen met een beamer maar Excel en powerpoint werken gewoon op een groot scherm :) Eerste keer was ik echt flabergasted dat het werkte. De dongle heeft USB power nodig

Ik mis één app: navionics marine navigation (zeil navigatie). Ik draai dat op een 8"inch android tablet maar zou leuk zijn als ik dat tevens op de telefoon zou kunnen voor even te laten zien. Navionics had ik voorheen wel op mn Iphone. (maar dan was het snel over met de batterij)

Pro: lange batterij tijd: goede foto's, goed scherm met hoge resolutie, draadloos laden, veel office apps (office 365 erop :) ) de kaarten app werkt bij mij prima met kaarten lokaal opgeslagen. Mail redelijk goed in te stellen. en vooral: bij mij zeer stabiel. Ik heb nog nooit een crash gehad sinds eind april en dat was voorheen met mn iphone wel anders

hoop dat het helpt

Sommige mensen vinden IOS erg fijn. voor mij was de overstap gemakkelijk, ik had ook al voldoende uitdagingen met iOS. Win 10 werkt voor mij beter

• hjs
  • Niet online

hjs

Wil ook wel even melden dat ik voor het grootste deel heel tevreden ben met mijn L950 _/-\o_
Indoubt schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 12:02:
[...]

Jawel: Ik

Natuurlijk worden hier de problemen besproken, net zoals de handigheidjes. Als je toestel gewoon werkt dan kom je hier alleen af en toe uit interesse. Heb je een probleem dan kom je hier zoeken.

Ik kom hier voor de handigheidjes en post af en toe eens.

Ik durf het bijna niet te zeggen maar mijn toestel (950) werkt gewoon super. Al die problemen die je hier leest zijn bij mij niet voorgekomen. Ik ben geen gebruiker van het eerste uur, ik heb eerst vorig jaar een 640 aangeschaft, ben daarna over gegaan op win 10 op de 640 toen het al een tijdje kon en de eerste bugs eruit waren. Pas dit voorjaar heb ik een 950 gekocht omdat ik uitermate te spreken ben over de lumia 640 en windows 10. De belangrijkste reden om de 950 te kopen was omdat ik een tweede toestel nodig had. De 640 is nu reserve.

Bovendien biedt de 950 een paar leuke grapjes die de 640 niet heeft. De camera is beter, hij kan draadloos laden, hij heeft een zeer mooi hoog resolutie amoled scherm etc. Snelladen is fantastich, draadloos laden is handig maar langzaam (samsung draadloze lader). Ik heb ook een snelle lader (usb-C, 3 A) in de auto,

Dat lijkt erop alsof je overal laders moet hebben maar niets is minder waar. Mijn toestel is vanochtend om 7 uur van de lader gekomen en kan tot morgenavond middernacht mee met de resterende batterij.

Ook leuk, ik heb 232 GB opslag, er zit zo'n 200GB micro sd kaart in, kost iets van 65€ of zo

Ik gebruik niet heel veel apps. Ik heb daarom weinig last van de app gap. Ik gebruik ook geen nieuws appjes bank appjes of treinappjes of weet ik veel wat. Als ik iets wil weten of doen dan pak ik gewoon edge.

Ik vindt dat fijner, sommige appjes sleuren je telefoon leeg. Veiligheid en privacy is voor mij sowieso wel van belang. Bij windows kun je behoorlijk uitgebreid instellen wat een app wel mag of niet. ik ben wel nog bezig om daar nog wat verder in te gaan.

Mail werkt voor mij uitstekend. Ik heb inmiddels 5 mail accounts op mijn telefoon draaien. Daar zit ook een account bij van een klant waar ik nu een opdracht voor uitvoer. Die heeft dan ook een aparte tegel op mijn startscherm. In het begin had ik wel last van de certificaten van de server van de klant maar dat is opgelost. In principe is bij mij alles SSL/TLS. Ik kijk nog naar verdergaande mail beveiliging/encryptie

Ik heb ook zo'n microsoft widi dongle. Plug in een TV en je kunt connecten met je telefoon op een groot scherm. Ik moet het nog testen met een beamer maar Excel en powerpoint werken gewoon op een groot scherm :) Eerste keer was ik echt flabergasted dat het werkte. De dongle heeft USB power nodig

Ik mis één app: navionics marine navigation (zeil navigatie). Ik draai dat op een 8"inch android tablet maar zou leuk zijn als ik dat tevens op de telefoon zou kunnen voor even te laten zien. Navionics had ik voorheen wel op mn Iphone. (maar dan was het snel over met de batterij)

Pro: lange batterij tijd: goede foto's, goed scherm met hoge resolutie, draadloos laden, veel office apps (office 365 erop :) ) de kaarten app werkt bij mij prima met kaarten lokaal opgeslagen. Mail redelijk goed in te stellen. en vooral: bij mij zeer stabiel. Ik heb nog nooit een crash gehad sinds eind april en dat was voorheen met mn iphone wel anders

hoop dat het helpt

Sommige mensen vinden IOS erg fijn. voor mij was de overstap gemakkelijk, ik had ook al voldoende uitdagingen met iOS. Win 10 werkt voor mij beter
Goed om iets positiefs te horen - naar jouw verhaal ben ik op zoek.

Mijn ervaring(en) zijn helaas juist omgekeerd; 2x beroerde camera (van de 3 L950's die ik heb gekocht afgelopen maand) en 3x slechte accu, 2x slecht scherm (over de derde twijfel ik nog). Veel te rood afgesteld, of te blauw... of een coating die niet kleurecht is (wit wordt geel, etc...).

Vannacht opgeladen tot 100% (inderdaad, quick charge / draadloos werkt heerlijk). Vanochtend wakker met 84% over (nul apps, cold boot, production release).

Net 10 minuten op Tweakers gekeken, twee apps verzonden en één gesprek van minder dan vijf minuten; nog 51% over...

Omdat ik hem haast niet meer aan durf te raken (dan kost je zo 5%, ha ha) is de verwachte accu-duur nog anderhalve dag... maar dat is gebaseerd op gebruik - niet de realiteit.

Maar het is waar; je leest sneller klachten dan blije mensen :) ik kan ook niet geloven dat de telefoon zo slecht is als ik hem ervaar, maar hoop wel dat ik snel gewoon tevreden kan zijn er mee.

• kruila
coenox schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 11:15:
[...]

Ik ben heel tevreden over mijn 950. En mijn vrouw over haar 950 XL. Ik twijfel wel om - met enige tegenzin - op termijn over te stappen op iOS, maar dat heeft meer te maken met werkgrelateerde apps.
Ook ik ben heel erg tevreden over mijn Lumia950

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Mag ik ook melden dat ik tevreden ben met mijn Lumia 1520? (aangezien dat topic uitgestorven is.)
Ben van de Samsung Galaxy S4 naar de Lumia 1320 en toen naar de 1520. (Omdat de 1520 zo'n gave telefoon is.)
Heb een Microsoft band 2, Windows laptops en tablet en dat bevalt goed.
b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 12:21:
[...]
[knip]

Net 10 minuten op Tweakers gekeken, twee apps verzonden en één gesprek van minder dan vijf minuten; nog 51% over...

[knip]
Ik begin mijn dag vrijwel altijd met hetzelfde ritueel, telefoon van de lader af en dan Tweakers.net op via jouw app (die tegenwoordig een eigenaardigheid heeft die deze eerst niet had, of niet liet zien).

Daarna wordt het nieuws van de dag gelezen, ontvangen mail, en eventueel beantwoord. Alles vanuit bed en via wifi. Ik raak in die tamelijk (lange) actieve periode zo'n 10-15% kwijt. Daarna gaat het toestel aan de kant en wordt pas weer ter hand genomen als dat nodig mocht zijn, en heb ik, v.w.b. accu, daar de rest van de dag eigenlijk geen omkijken meer naar. Het moet wel heel raar lopen wil ik het einde van de dag niet halen (dat is dan vaak diep in de nacht). Gisteren bijna eerder aan de lader gehangen omdat ik na een software_update diverse keren Antutu draai om te zien wat het verschil in uitslag is vergeleken met de vorige builds. Dan gaat het wel hard met het accu gebruik, maar dat is ook geen standaard situatie.
Berlinetta schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 12:29:
Mag ik ook melden dat ik tevreden ben met mijn Lumia 1520? (aangezien dat topic uitgestorven is.)
Ben van de Samsung Galaxy S4 naar de Lumia 1320 en toen naar de 1520. (Omdat de 1520 zo'n gave telefoon is.)
Heb een Microsoft band 2, Windows laptops en tablet en dat bevalt goed.
Eigenlijk niet :P maar nu je er toch bent..., zou jij op je 1520 (met W10M neem ik aan), niet eens een keer Antutu V6 willen draaien om de score te kunnen vergelijken met de 950? Ik heb het balletje als eens vaker opgegooid maar geen enkele 1520 eigenaar is er actief op ingegaan. Dus bij deze het verzoek....

[ Voor 22% gewijzigd door hardware-lover op 13-10-2016 12:40 ]

Testing, one, two ...

hardware-lover schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 12:35:
[...]

Ik begin mijn dag vrijwel altijd met hetzelfde ritueel, telefoon van de lader af en dan Tweakers.net op via jouw app (die tegenwoordig een eigenaardigheid heeft die deze eerst niet had, of niet liet zien).
Die app is relatief populair, en ik had juist een L950 gekocht om die app te perfectioneren voor large displays :)

Ik krijg relatief veel issues binnen daarover... er wordt aan gewerkt, dus!

Enige probleem nu is dat mijn telefoon sneller leegloopt, dan ik hem kan opladen (tijdens debuggen van de app, laadt hij op via USB - maar verliest dus meer accu dan er in komt).

Dat is nogal stresserig developen (race tegen de klok, alvorens de accu leeg is) - dus verwacht niet binnen een week een oplossing... maar hij komt er aan (zodra de telefoon het doet...).

• maarte997
Ik ben dolblij met mijn Lumia 950. :D Ik heb hem nu 3 à 4 weken. Geen échte problemen tegengekomen (enkel de stiltestand is een wat vreemde situatie) maar voorlopig heb ik op al mijn vragen een antwoord gekregen.
Batterij doet het bij mij uitstekend. Edge, Groupme en Kaarten vroegen de afgelopen week het meeste van de batterij. Gemiddeld gezien gebruik ik mijn toestel vrij intensief, 's ochtends om 6u van de lader, 's avonds om 10u er weer aan met +-20%.
Van het scherm ben ik enorm tevreden. Er is voor mij een duidelijk verschil in scherpte tussen de 950 en de Iphone 6 van mijn vrouw. Camera is top, ik fotografeer in RAW.
Wat zou beter kunnen: de irisscanner herkent me sneller binnen W10m (ik vraag bv. verificatie bij het opstarten van Onedrive) dan als ik wil inloggen via het vergrendelscherm. Maar het is nog een beta. Ik heb de indruk dat het sneller kan en hoop dat dit er ook van komt.
De DTTW doet het bij mij niet altijd even goed. ik moet stevig tikken (wel een tempered glassje erover).
Eindconclusie: de 8;5 die Tweakers gaf ik dik terecht én je hebt er nu nog het voordeel bij dat je hem voor de helft van de prijs koopt. ;)

• maarte997
Merellecht schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 19:35:
Alvast bedankt!
Ik heb onder het juiste topic geantwoord. ;)

Was blijkbaar wat te snel... Link aangepast.

[ Voor 12% gewijzigd door maarte997 op 13-10-2016 12:57 ]

Niet echt naar de juiste plek via die link, maar deze zal dat beter doen? ;) maarte997 in "[Lumia 950/950XL] Accessoires topic"

Testing, one, two ...

maarte997 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 12:43:
Eindconclusie: de 8;5 die Tweakers gaf ik dik terecht én je hebt er nu nog het voordeel bij dat je hem voor de helft van de prijs koopt. ;)
8.5 was zelfs nog met een corrupte build (die de accu leegtrok), rond de 700 euro en W10M in bèta; kan je nagaan :)

Als ze hem nu zouden testen (met alle verbeteringen en een ramsj-prijs) zou die zeker een 9.5 moeten scoren.

Ik denk ook dat ik een paar rotte appels (pun intended) te pakken heb afgelopen maand - grootste vraag is hoe je een goed exemplaar krijgt.
hardware-lover schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 12:35:
Antutu V6 willen draaien om de score te kunnen vergelijken met de 950? Ik heb het balletje als eens vaker opgegooid maar geen enkele 1520 eigenaar is er actief op ingegaan. Dus bij deze het verzoek....
Voor de lol net gedaan met L950.

Score is 75746 bij mij.

Plek 10 in de stats, iPhone scoort daar op plek één met 133937 - dus 2x zo veel?

Dat lijkt me stug, want wat ik zie in de test, kan de iPhone die ik (ook) heb niet eens aan... in vergelijking (qua power / performance) loopt de L950 rondjes om de iPhone (om het maar positief af te sluiten :P ).

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-12 13:03
Als je op zoek bent naar blije W8.1, W10, W10m of Lumia-9xx-gebruikers: Hier is er een.
Scherm en camera horen bij de beste die beschikbaar zijn, met name de iPhone loopt op deze punten echt achter en ik weet niet zeker of ik de SGS7 echt beter wil noemen.
Het OS is snel, efficiënt, intuïtief en zit je ronduit "niet in de weg."
Glance en Continuum zijn uniek en als je ze gebruikt hebt, voel je je gehandicapt zonder.
Standaard kunnen het OS en de browser een hoop dat op andere platforms met apps geregeld wordt, daarbij heb je weinig extra apps nodig en wordt er weinig bloatware meegeleverd (eat that, Samsung). Veel standaard apps zitten een stuk beter in elkaar dan hun concurrenten.
Offline kaarten werken een stuk zinniger dan mn Android: Heel Nederland is een paar honderd MB, zoals het hoort.
Mijn accu werkt heel acceptabel, al is de combinatie van Whatsapp-web èn Happn èn veel op slecht wifi en slecht mobiel netwerk èn ver treinen, zwaar voor hem.
En als laatste: De prijs is een lachertje, voor de 320 van een L950 haal je ruim een halve SGS7 of iets meer dan een derde iP7. En ja, dat zijn de toestellen waar de L950 zich aan mag meten.

(Er is trouwens zat kritiek te leveren hoor maar die is niet zo lastig te vinden.)

[ Voor 3% gewijzigd door Bacchus op 13-10-2016 12:59 ]

b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 12:55:
[...]
Voor de lol net gedaan met L950.

Score is 75746 bij mij.

Plek 10 in de stats, iPhone scoort daar op plek één met 133937 - dus 2x zo veel?

Dat lijkt me stug, want wat ik zie in de test, kan de iPhone die ik (ook) heb niet eens aan... in vergelijking (qua power / performance) loopt de L950 rondjes om de iPhone (om het maar positief af te sluiten :P ).
iPhone 6S bedoel je? De 6 scoort beduidend lager en zit iets boven jouw score, maar onder de mijne (87383), welke iets lager is dan met de vorige build (88008). Op plek 3 in het overzicht, net onder de Huawei Mate 8.

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 101 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.