Hammetje schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 11:02:
Dit is wel zuur - ik wil eigenlijk overstappen van iOS naar WM10 en dacht in de Lumia 950 een geschikte kandidaat te vinden. Ik lees hier vooral negatieve reacties. Nu kan dat komen omdat mensen hier vooral de problemen omtrent het toestel bespreken. Zijn er ook tweakers hier die wel tevreden zijn met hun Lumia 950?
Jawel: Ik
Natuurlijk worden hier de problemen besproken, net zoals de handigheidjes. Als je toestel gewoon werkt dan kom je hier alleen af en toe uit interesse. Heb je een probleem dan kom je hier zoeken.
Ik kom hier voor de handigheidjes en post af en toe eens.
Ik durf het bijna niet te zeggen maar mijn toestel (950) werkt gewoon super. Al die problemen die je hier leest zijn bij mij niet voorgekomen. Ik ben geen gebruiker van het eerste uur, ik heb eerst vorig jaar een 640 aangeschaft, ben daarna over gegaan op win 10 op de 640 toen het al een tijdje kon en de eerste bugs eruit waren. Pas dit voorjaar heb ik een 950 gekocht omdat ik uitermate te spreken ben over de lumia 640 en windows 10. De belangrijkste reden om de 950 te kopen was omdat ik een tweede toestel nodig had. De 640 is nu reserve.
Bovendien biedt de 950 een paar leuke grapjes die de 640 niet heeft. De camera is beter, hij kan draadloos laden, hij heeft een zeer mooi hoog resolutie amoled scherm etc. Snelladen is fantastich, draadloos laden is handig maar langzaam (samsung draadloze lader). Ik heb ook een snelle lader (usb-C, 3 A) in de auto,
Dat lijkt erop alsof je overal laders moet hebben maar niets is minder waar. Mijn toestel is vanochtend om 7 uur van de lader gekomen en kan tot morgenavond middernacht mee met de resterende batterij.
Ook leuk, ik heb 232 GB opslag, er zit zo'n 200GB micro sd kaart in, kost iets van 65€ of zo
Ik gebruik niet heel veel apps. Ik heb daarom weinig last van de app gap. Ik gebruik ook geen nieuws appjes bank appjes of treinappjes of weet ik veel wat. Als ik iets wil weten of doen dan pak ik gewoon edge.
Ik vindt dat fijner, sommige appjes sleuren je telefoon leeg. Veiligheid en privacy is voor mij sowieso wel van belang. Bij windows kun je behoorlijk uitgebreid instellen wat een app wel mag of niet. ik ben wel nog bezig om daar nog wat verder in te gaan.
Mail werkt voor mij uitstekend. Ik heb inmiddels 5 mail accounts op mijn telefoon draaien. Daar zit ook een account bij van een klant waar ik nu een opdracht voor uitvoer. Die heeft dan ook een aparte tegel op mijn startscherm. In het begin had ik wel last van de certificaten van de server van de klant maar dat is opgelost. In principe is bij mij alles SSL/TLS. Ik kijk nog naar verdergaande mail beveiliging/encryptie
Ik heb ook zo'n microsoft widi dongle. Plug in een TV en je kunt connecten met je telefoon op een groot scherm. Ik moet het nog testen met een beamer maar Excel en powerpoint werken gewoon op een groot scherm

Eerste keer was ik echt flabergasted dat het werkte. De dongle heeft USB power nodig
Ik mis één app: navionics marine navigation (zeil navigatie). Ik draai dat op een 8"inch android tablet maar zou leuk zijn als ik dat tevens op de telefoon zou kunnen voor even te laten zien. Navionics had ik voorheen wel op mn Iphone. (maar dan was het snel over met de batterij)
Pro: lange batterij tijd: goede foto's, goed scherm met hoge resolutie, draadloos laden, veel office apps (office 365 erop

) de kaarten app werkt bij mij prima met kaarten lokaal opgeslagen. Mail redelijk goed in te stellen. en vooral: bij mij zeer stabiel. Ik heb nog nooit een crash gehad sinds eind april en dat was voorheen met mn iphone wel anders
hoop dat het helpt
Sommige mensen vinden IOS erg fijn. voor mij was de overstap gemakkelijk, ik had ook al voldoende uitdagingen met iOS. Win 10 werkt voor mij beter