RobinHood schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 21:50:
[...]

Ik had neer moeten zetten "tijdsafhankelijk"

Glance is inderdaad qua info veel meer dan tijd, gelukkig maar :+ Heb zelf oa. ook battery op mijn Glance staan, vreselijk handig.
Indd. Glance zit er nu al 2 of 3 jaar in volgens mij en kan me niet voorstellen dat het er niet was...

Elke telefoon zonder Glance voelt echt "gehandicapt" aan... moet je hem eerst aanzetten, om de tijd te zien of het aantal gemiste calls;

Sinds Glance er is, druk ik 9x minder van de 10x op het "aan" knopje, omdat ik in één oogopslag al zie, wat ik wil zien...
mister9 schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 21:51:
Maar wat zorgt ervoor dat Glance verschijnt? Ik merk dat het steevast verschijnt als ik mijn telefoon met t scherm naar beneden leg, en 'm dan omdraai en weer neerleg. Dan verschijnt glance. Maar als ik 'm alleen een stukje verschuif bv weer niet.
Gewoon, als je telefoon standby is en glance altijd mag aan staan, dan zal je altijd Glance zien, tenzij er iets op de proxi-ding ligt.
b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 21:52:
[...]

Indd. Glance zit er nu al 2 of 3 jaar in volgens mij en kan me niet voorstellen dat het er niet was...

Elke telefoon zonder Glance voelt echt "gehandicapt" aan... moet je hem eerst aanzetten, om de tijd te zien of het aantal gemiste calls;

Sinds Glance er is, druk ik 9x minder van de 10x op het "aan" knopje, omdat ik in één oogopslag al zie, wat ik wil zien...
Jep, vond het al redelijk tof werken op mijn nokia C7, al had die alleen de tijd.

Ook de reden waarom ik de 930 overgeslagen heb, no glance = no deal

People as things, that’s where it starts.

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-12 16:15

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Maar wat zorgt ervoor dat Glance verschijnt? Ik merk dat het steevast verschijnt als ik mijn telefoon met t scherm naar beneden leg, en 'm dan omdraai en weer neerleg. Dan verschijnt glance. Maar als ik 'm alleen een stukje verschuif bv weer niet.
Heb je zelf aangezet.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

GerCor schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 21:51:
[...]

Nu nog leren om je eerdere berichten te wijzigen deathgrunt zodat je niet meerdere berichten direct onder elkaar plaatst (pssst.... is namelijk niet toegestaan)
Sorry, eindbaas Cor :)
Glance verschijnt standaard, als je de telefoon "uit" zet (niet echt uit, maar het scherm uit zet en weg legt).

Als je een hand op de lichtsensor zet, schakelt Glance ook uit - om te voorkomen dat hij aan zou staan in je broekzak...

Je kan zelf instellen hoe-en-wat; ik heb hem altijd aan staan, 's nachts dan enkel in het blauw om niet wakker te worden... en dan springt hij dus vanzelf aan, als je het scherm "uit" zet...

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-11 09:29
Bij mij springt Glance inderdaad aan als ik het scherm uit druk met de fyssieke knop. Glance verschijnt dan voor 30 seconden en gaat daarna uit, heb ik zo ingesteld.

Maar ik m'n telefoon oppak op een bepaald manier gaat ie vanzelf ook weer aan. Dus bv als ik 'm omdraai. Gaat dus ook op beweging?
mister9 schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 21:59:
Bij mij springt Glance inderdaad aan als ik het scherm uit druk met de fyssieke knop. Glance verschijnt dan voor 30 seconden en gaat daarna uit, heb ik zo ingesteld.

Maar ik m'n telefoon oppak op een bepaald manier gaat ie vanzelf ook weer aan. Dus bv als ik 'm omdraai. Gaat dus ook op beweging?
Dat denk ik niet, ik denk dat de proximity-sensor aan het spelen is. Glance is dan immers uit geweest, en gaat dan weer aan, ik denk dat dat het is.

mister9 schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 21:59:

Als ik mijn hand op het "microsoft" logo leg, aan de voorkant van de telefoon - dan gaat Glance ook uit;

De licht-sensor ziet immers dat het donker is en schakelt Glance uit.

Als je de telefoon ondersteboven legt, zal het zelfde gebeuren;

De sensor ziet dat het geen nut heeft Glance aan te laten staan, en schakelt hem uit.

Als je de telefoon dan omdraait, ziet de sensor dat er weer licht is - en wordt Glance aangezet (zo iets...).

- edit - Overigens gaat dit meer om W10M dan puur L950 - voor andere W10M devices geldt hetzelfde.

[ Voor 5% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 02-10-2016 22:07 ]

Ja, maar, in de nacht is het in ieder geval bij mij ook donker, en toch blijft Glance aan staan :P

Het is echt de proximity-sensor die ervoorzorgt, Er een doorzichtig plasticzakje opleggen laat glance ook uitgaan.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:01
Bij mij staat die standaard uit tenzij de proximity sensor detecteert dat ik in de buurt zit, maar dan alleen voor een korte tijd. Houd ik mijn hand in de buurt gaat die alsnog uit om te voorkomen dat die in de zak aan blijft (dus niet op lichtsensor, maar puur op proximity sensor). De lichtsensor doet niets bij mij voor Glance. Bewegingssensor, scherm aanraken enz. doet ook niets. Is allemaal op de proximity sensor gebasseerd.
RobinHood schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 22:11:
Er een doorzichtig plasticzakje opleggen laat glance ook uitgaan.
Ik wil niet weten hoe je daar achter gekomen ben :P

- ja, ik bedoelde proximity sensor -

[ Voor 9% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 02-10-2016 22:36 ]

• mister9
Dank voor alle antwoorden. Super. En dan nog eentje dan...

Kun je in outlook mail, de volgorde van je mailaccounts wijzigen?
b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 22:32:
[...]

Ik wil niet weten hoe je daar achter gekomen ben :P

- ja, ik bedoelde proximity sensor -
Door er een zakje op te leggen misschien? :+

Jaja, met vreemde inhoud :Y

zo'n ferriet spoel zat erin

mister9 schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 22:52:

Zelf heb ik maar gewoon namen aan de accounts gegeven die alfabetisch waren;

1 - Outlook email
2 - Bedrijfs email
3 - Privé email
RobinHood schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 22:54:
[...]

Door er een zakje op te leggen misschien? :+

Jaja, met vreemde inhoud :Y

Ik dacht meer aan de Swiffer methode :)

• GerCor

GerCor

Hoezo vraag je dat? Heb je alle accounts in de Outlook Mail app staan?

[ Voor 96% gewijzigd door GerCor op 03-10-2016 02:03 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:20
@AvensisLineaSol,
Youtube vergelijkings video's kijken om prestatie verschil tussen de 950XL en 1520 te bepalen heb ik niet gedaan. Het is meer wat BigEagle al aangeeft, het voelt allemaal wat vloeiender en sneller. Als je aangeeft dat je het amoled scherm een minpunt vindt dan zou ik de 950(XL) aan me voorbij laten gaan want het scherm is toch wel het onderdeel van een phone waar je het meest gebruik van maakt.
[PvdZ]

[ Voor 98% gewijzigd door hardware-lover op 03-10-2016 21:10 ]

Testing, one, two ...

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:40
wat is de beste app om tekst in het glance scherm te tonen en bovendien bijvoorbeeld meldingen over batterij, mail, whatsap, sms etc.?

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:20
@kruila
Settings -> personalization -> lock screen
Voor instellen wat er op lock screen (en dus ook glance screen) te zien is.
Settings -> personalization -> glance screen
Voor instellen hoelang je glance screen wil zien en of je photo background wil zien op je glance screen etc.
Voor tonen batterij percentage moet je een app downloaden die percentage op lock screen (en dus ook glance screen) kan weergeven.

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:36
Ik ben aan het zoeken of ik er voor kan zorgen dat ik een transparante tegel krijg voor mijn foto app (de standaard app). Ik kan het nergens vinden. In de app kan ik alleen maar kiezen welke foto ik op de achtergrond wil. Ik wil er juist helemaal geen.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-12 15:27
BadWampa schreef op woensdag 21 september 2016 @ 10:00:
[...]

Ja zal in principe wel goed gaan. Ik heb sinds 1,5 week nu weer een 950 XL die ik voor omruiling had aangeboden vanwege een gebroken scherm. Ging ook via Hongarije, uiteindelijk helemaal goed gegaan. Het is alleen erg jammer dat je tussendoor geen updates krijgt van de status (pakketje ontvangen enz bijvoorbeeld).
Inderdaad helemaal goed gegaan. Scherm werkt goed en snel weer terug.

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:18
stevens20 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 11:05:
Ik ben aan het zoeken of ik er voor kan zorgen dat ik een transparante tegel krijg voor mijn foto app (de standaard app). Ik kan het nergens vinden. In de app kan ik alleen maar kiezen welke foto ik op de achtergrond wil. Ik wil er juist helemaal geen.
Ik kan hooguit een workaround verzinnen: maak een foto (of een screenshot) van je achtergrond zodat je die tussen je foto's hebt staan. Ga naar je foto app -> instellingen/settings -> Tegel/Tile -> kiezen welke foto's zichtbaar zijn -> A singel photo, en kies daar de foto die je wilt laten zien. Op die manier lijkt je tegel transparant, maar is het dus niet.

• Apaat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:51
Je kunt in de settings instellen dat de app een "single photo" laat zien, en dan gewoon geen foto selecteren. Dan heb je ook een transparante tile, zonder echte omwegen.

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:39
Of favorieten selecteren, maar geen foto op je toestel als favo selecteren

7x 410 pw op zuid met enphase IQ8M -- kijkend naar Marstek A, D of E, al dan niet met pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming

• stevens20
robkrekel schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 12:05:
Of favorieten selecteren, maar geen foto op je toestel als favo selecteren
Ik heb (volgens mij) geen favorieten geselecteerd maar hij blijft een foto weergeven
Apaat schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 12:01:
Je kunt in de settings instellen dat de app een "single photo" laat zien, en dan gewoon geen foto selecteren. Dan heb je ook een transparante tile, zonder echte omwegen.
Zelfde als bovenstaande. Hij pakt dan de foto die je als laatst geselecteerd had voor je tile.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-11 15:09

Indoubt

Always be indoubt until sure

Ik weet niet of je de volgorde kunt wijzigen maar ik heb voor de verschillende mail accounts verschillende tegels. Zo heb ik werk en prive gescheiden. In mijn prive tegel komen dan weer wel 2 prive accounts samen. En werkmail tegels heb ik meerdere

Ik weet niet of je zoiets handig vindt maar het kan wel :)

• coenox
stevens20 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:06:
[...]

Ik heb (volgens mij) geen favorieten geselecteerd maar hij blijft een foto weergeven

[...]

Zelfde als bovenstaande. Hij pakt dan de foto die je als laatst geselecteerd had voor je tile.
Dan zou je mijn oplossing nog kunnen proberen. Foto in dezelfde kleur als je tiles gebruiken. Ik weet houtje-touwtje, maar toch.

• oetgrunn
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-12-2024
Helaas is bij mij Glance blijkbaar wel fysiek defect, het scherm is 's avonds met wat moeite te zien en overdag vrijwel niet. Als ik het scherm uitzet dan is de normale lichtsterkte van Glance (althans dat denk ik) in een flits even te zien en wordt dan weer heel zwak. Telefoon is naar Hongarije geweest maar kreeg hem terug met de melding "no fault found", en dat snap ik ook wel want er zat een intern document bij waar op stond "screen not working". Dat ik er een engelstalige omschrijving bijgedaan had waarin ik toch duidelijk aangaf dat het om het glance scherm ging maakte blijkbaar geen indruk, ik heb een beetje het gevoel dat ze daar niet echt weten wat het glance scherm is. Dus heb nu maar, in een poging het te proberen op te lossen, een insider build geinstalleerd (221 zo even uit m'n hoofd), maar dat heeft ook geen verandering gebracht (vorige week wist een MS medewerker te melden dat deze problemen vaker voorkomen en met een update opgelost zouden worden).
De recovery er overheen en telefoon maar weer richting Hongarije...

• GerCor

GerCor

oetgrunn schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 22:44:
(vorige week wist een MS medewerker te melden dat deze problemen vaker voorkomen en met een update opgelost zouden worden).
De recovery er overheen en telefoon maar weer richting Hongarije...
Als ik dit soort berichten lees vraag ik me altijd af: wie heb je dan bij Microsoft gesproken? 99% kans dat ze je met een ontwijkend lulverhaal het bos insturen. Hoe dan ook. Als je de telefoon naar die half ... Hongaren stuurt dan zou ik er even een briefje bij doen met hoe je in de instellingen van Glimp komt en dat wat het scherm dan moet laten zien. Ik zou er desnoods printscreens van maken.

• maarte997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:27
Hoe zit het met jullie batterij en Glance? Ik heb het enkele dagen gebruikt, maar tijdens een nacht zonder opladen opgemerkt dat hij 13% lichter was, t.o.v. 5% zonder glance. Toch een (te) groot verschil naar mijn mening.

• SED
  • Registratie: Januari 2000

SED

maarte997 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 16:03:
Hoe zit het met jullie batterij en Glance?
Mijn settings.. glance 30 seconden, geen lockscreen picture en night mode op dimmed red.
In of uitschakelen van glance heeft geen merkbaar effec top batterijduur.
Wel heb ik in het verleden soortgleijke problemen gehad die na een harde reset verdwenen waren.

Copyright and left by SED...

• Martijndoes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-12 18:19
Ik heb wel gemerkt dat het een aardige invloed heeft als je glance op "always on" hebt staan ja. Vind ik ook niet zo gek, ze gebruiken dan wel een soort energiezuinige mode maar een deel van het scherm staat wel constant aan.

• GerCor

GerCor

Dreamvoid schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 20:24:
[...]

Microsoft Frankrijk verkoopt de dualsim ook, ik zit die nu wel te overwegen. Ben wel tevreden met mijn 640XL dualsim, maar de 950 heeft toch wel een paar pluspuntjes (oa call recording, continuum en een betere camera).
Euh .... callrecording? Volgens mij werkt dat alleen in die verrekte Verenigde Staten. M.a.w. US-only.

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
https://mspoweruser.com/r...-lumia-windows-10-device/
Dit werkt volgens mij voor iedereen?

• GerCor

GerCor

Potverdriedikkedubbeltjes. Ik had ergens gelezen dat dit alleen in de US werkt maar inderdaad, je hebt gelijk. SUPER...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/97QAI0XXf9oVzC7tgXnPHDfA/full.png

• mister9
GerCor schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 01:20:
[...]

Hoezo vraag je dat? Heb je alle accounts in de Outlook Mail app staan?
Ja, ik heb 3 accounts en die stallen alle 3 in de outlook mail app.

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:49
maarte997 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 16:03:
Hoe zit het met jullie batterij en Glance? Ik heb het enkele dagen gebruikt, maar tijdens een nacht zonder opladen opgemerkt dat hij 13% lichter was, t.o.v. 5% zonder glance. Toch een (te) groot verschil naar mijn mening.
Martijndoes schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 16:30:
Ik heb wel gemerkt dat het een aardige invloed heeft als je glance op "always on" hebt staan ja. Vind ik ook niet zo gek, ze gebruiken dan wel een soort energiezuinige mode maar een deel van het scherm staat wel constant aan.
Ik heb hem op always on staan, maar ik leg hem altijd op z'n kop als ik 'm niet gebruik. Dan staat Glance ook uit. Always on is niet "altijd aan", maar "altijd aan, zolang mijn senser niet geblokeerd wordt".

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• maarte997
Heb hem nu op 15 min gezet en dat verbeterd opmerkelijk het verbruik. Vannacht heeft hij weer 'slechts' 5% erdoor gespeeld.
Hem op zijn scherm leggen deed ik 's nachts als ie 'always on' stond en het stoorde, maar toch altijd wat angst om met dat ene zandkorreltje een kras te maken op het scherm...

• FXX
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-10 20:15

FXX

Sinds ik de mailsync op handmatig heb gezet, loopt de batterij gevoelsmatig nog maar amper leeg. Glance staat op 30 sec, Wifi/locatie aan, en afgelopen nacht is er zo'n 4% van de batterij verloren gegaan..

• maarte997
Vreemd. Ik bezit die mogelijkheid niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5yCoQvQM5MDbCTmi0tqdLeXY/full.png

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Nu online
maarte997 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:04:
[afbeelding]
Instellingen > Systeem > Telefoon > Standaard apps > App kiezen die u wilt gebruiken om opnemen... > Voicerecorder.

• Wailing_Banshee
maarte997 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 09:03:
Heb hem nu op 15 min gezet en dat verbeterd opmerkelijk het verbruik. Vannacht heeft hij weer 'slechts' 5% erdoor gespeeld.
Hem op zijn scherm leggen deed ik 's nachts als ie 'always on' stond en het stoorde, maar toch altijd wat angst om met dat ene zandkorreltje een kras te maken op het scherm...
Ik heb een bumpercase waardoor het scherm net iets lager ligt dan de rand. En natuurlijk een screenprotector (omdat ik een hekel heb aan het gevoel van een "naakt" scherm).

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
Ik was gisteren nagenoeg overstag om mijn Lumia 640 te gaan vervangen met een 950. Zeker nu de prijs gezakt is en er een gratis dock bij zit is de telefoon erg interessant. Helaas zag ik te laat dat de 950 in de Nederlandse Microsoft Store is uitverkocht, In de UK is hij echter nog verkrijgbaar.
Kan ik hem daar bestellen en naar Nederland laten sturen, of staat Microsoft dat niet toe?

Ik zag in een unboxing video dat de oplaadkabel aan de lader vastgeklonken zit. De 950 uit de UK komt natuurlijk met een oplader met Engelse stekker. Met de bijgeleverde USB-C-kabel zou ik wellicht een andere adapter kunnen gebruiken (denk/hoop ik). Zou iemand voor mij willen checken welk voltage en amperage de oplader heeft (op de output)? Ik heb hier de beschikking over een adapter voor de goede oude HP Touchpad met 5,3 V en 2,0 A. Hopelijk is die bruikbaar.
FreshM schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 18:15:
Ik was gisteren nagenoeg overstag om mijn Lumia 640 te gaan vervangen met een 950. Zeker nu de prijs gezakt is en er een gratis dock bij zit is de telefoon erg interessant. Helaas zag ik te laat dat de 950 in de Nederlandse Microsoft Store is uitverkocht, In de UK is hij echter nog verkrijgbaar.
Kan ik hem daar bestellen en naar Nederland laten sturen, of staat Microsoft dat niet toe?

Ik zag in een unboxing video dat de oplaadkabel aan de lader vastgeklonken zit. De 950 uit de UK komt natuurlijk met een oplader met Engelse stekker. Met de bijgeleverde USB-C-kabel zou ik wellicht een andere adapter kunnen gebruiken (denk/hoop ik). Zou iemand voor mij willen checken welk voltage en amperage de oplader heeft (op de output)? Ik heb hier de beschikking over een adapter voor de goede oude HP Touchpad met 5,3 V en 2,0 A. Hopelijk is die bruikbaar.
Je kan wel uit Duitsland en Oostenrijk laten verzenden, dus ook uit de UK denk ik...

Ik had een issue met de L950, gekocht in NL, dit issue is via de chat opgelost door een medewerker van MS Amerika en de telefoon wordt verzonden naar MS Germany... chat-dame heeft ook gezegd dat alle MS-stores dezelfde regels / service / etc... hanteren (behalve wellicht heel specifieke, zoals "wet koop op afstand")... dus als je Nederland kan invullen als adres, kan het gewoon - lijkt mij.

Klopt, de telefoon wordt geleverd met vastgeklonken oplader - maar ook met een tweede, losse USB-C kabel.

Echter, wil je quick-charge hebben (wat je telefoon in een half uur volledig oplaad zo'n beetje), dan moet de charger wel USB-C / 3.1 zijn; die zijn los te koop in Nederland - overigens... gewoon zoeken naar Microsoft USB-C Charger, rond de 25 euro.

Je kan USB-C kabel (los) ook in USB-A charger pluggen; werkt goed, alleen minder snel...

• FreshM
  • Nu online
b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 18:56:
[...]

Je kan wel uit Duitsland en Oostenrijk laten verzenden, dus ook uit de UK denk ik...

Ik had een issue met de L950, gekocht in NL, dit issue is via de chat opgelost door een medewerker van MS Amerika en de telefoon wordt verzonden naar MS Germany... chat-dame heeft ook gezegd dat alle MS-stores dezelfde regels / service / etc... hanteren (behalve wellicht heel specifieke, zoals "wet koop op afstand")... dus als je Nederland kan invullen als adres, kan het gewoon - lijkt mij.

Klopt, de telefoon wordt geleverd met vastgeklonken oplader - maar ook met een tweede, losse USB-C kabel.

Echter, wil je quick-charge hebben (wat je telefoon in een half uur volledig oplaad zo'n beetje), dan moet de charger wel USB-C / 3.1 zijn; die zijn los te koop in Nederland - overigens... gewoon zoeken naar Microsoft USB-C Charger, rond de 25 euro.

Je kan USB-C kabel (los) ook in USB-A charger pluggen; werkt goed, alleen minder snel...
Dank voor je uitgebreide antwoord. Nou ja, laden lukt dan in ieder geval met de bijgeleverde USB-C-kabel. Misschien koop ik wel een draadloze lader en/of een Engelse stekkeradapter.
Heeft die USB-C 'gewoon' een hoger uitgangsvoltage en/of ampere, of nog iets anders bijzonders, waardoor je er snel mee kunt opladen?

• GerCor

GerCor

FreshM schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 18:15:
Ik was gisteren nagenoeg overstag om mijn Lumia 640 te gaan vervangen met een 950. Zeker nu de prijs gezakt is en er een gratis dock bij zit is de telefoon erg interessant. Helaas zag ik te laat dat de 950 in de Nederlandse Microsoft Store is uitverkocht,
Ik zou even wachten want ik keek gisteren ook en toen kon je de 950 gewoon bestellen, en nu niet meer zie ik. Volgens mij wordt de store steeds opnieuw aangevuld.

• GerCor

GerCor

maarte997 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:04:
[afbeelding]
Heb jij ook Skype-voorbeeld (preview) geïnstalleerd of je telefoon?

• maarte997
Ja dat bezit ik. Heb het ook al gebruikt. Heeft dat daar ook misschien mee te maken?
Vanuit de berichtenapp werkt het niet. Vermoedelijk omdat er rondom mij niemand met Windows 10 mobile is. Ik wacht op mijn vader totdat hij eindelijk zijn Lumia 640 update... Dan moet het mogelijk zijn om vanuit berichten skypeberichten te sturen ipv sms?
Skype bellen gaat overigens uitstekend.
FreshM schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 19:38:
[...]
Dank voor je uitgebreide antwoord. Nou ja, laden lukt dan in ieder geval met de bijgeleverde USB-C-kabel. Misschien koop ik wel een draadloze lader en/of een Engelse stekkeradapter.
Heeft die USB-C 'gewoon' een hoger uitgangsvoltage en/of ampere, of nog iets anders bijzonders, waardoor je er snel mee kunt opladen?
5V/3A, daarmee kan men de 950 serie snel opladen.

Testing, one, two ...

• FreshM
  • Nu online
GerCor schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 19:47:
[...]

Ik zou even wachten want ik keek gisteren ook en toen kon je de 950 gewoon bestellen, en nu niet meer zie ik. Volgens mij wordt de store steeds opnieuw aangevuld.
Het is al gebeurd. En eh, gunstige koers nu. :) Het Continuum-dock gaat volgens de bestelling wel 8 tot 12 weken duren. Geeft niet. Je gaat me hier in de toekomst vaker zien!
Windows Hello spreekt me aan t.o.v. het invoeren van een pincode. Ik ben wel benieuwd hoe dat gaat met mijn bril. Ik miste op de 640 een hardware-cameraknop, vooral bij het nemen van selfies. Sterker nog, de camera is een belangrijke reden om op de Lumia 950 over te stappen.
hardware-lover schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:07:
[...]

5V/3A, daarmee kan men de 950 serie snel opladen.
Dank! Dat wilde ik graag weten. _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door FreshM op 05-10-2016 21:02 ]

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:40
[quote]FreshM schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:37:
[...]

Het is al gebeurd. En eh, gunstige koers nu. :) Het Continuum-dock gaat volgens de bestelling wel 8 tot 12 weken duren. Geeft niet. Je gaat me hier in de toekomst vaker zien!

[...]

Ik kreeg ook een mail dat die dock 8 - 12 weken zou duren, binnen 1 week had ik hem >:)

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• Indoubt

Indoubt

@FreshFm

Let erop als je de korte laad tijden wilt niet alleen de lader maar ook de kabel daarvoor geschikt moet zijn.Ik heb een aantal Aukey laders gekocht met veelvermogen voor thuis en in de auto.Daarbij heb ik goede kabels gekocht, deze zijn 2 keer zo dik als de traditionele oplaadkabeltjes hetgeen logisch is als je er 3 ampere doorheen wilt jassen.

• FreshM
  • Nu online
kruila schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 21:03:
[quote]FreshM schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:37:
[...]

[...]

Ik kreeg ook een mail dat die dock 8 - 12 weken zou duren, binnen 1 week had ik hem >:)
Dat zijn van die mooie gevallen waarin Microsoft zichzelf overtreft! ;) We zullen zien.
Indoubt schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 21:03:
@FreshFm

Let erop als je de korte laad tijden wilt niet alleen de lader maar ook de kabel daarvoor geschikt moet zijn.Ik heb een aantal Aukey laders gekocht met veelvermogen voor thuis en in de auto.Daarbij heb ik goede kabels gekocht, deze zijn 2 keer zo dik als de traditionele oplaadkabeltjes hetgeen logisch is als je er 3 ampere doorheen wilt jassen.
Ik heb bij mijn 640 al genoeg tijd om hem op tijd vol te krijgen, laat staan om de batterij leeg te krijgen, en daar zit een behoorlijke flutoplader bij. Ik maak me over het opladen van de 950 geen zorgen.
De bijgeleverde USB-C-kabel zal het amperage vast aankunnen.

[ Voor 38% gewijzigd door FreshM op 05-10-2016 21:08 ]

• Indoubt

Indoubt

Klopt, de bijgeleverde kabels en lader doen het prima, bij aftermarket moet je even opletten. Ik had ook even een 640 voordat ik naar de 950 overstapte. De 950 heeft bij mij een iets kortere batterijtijd maar ikga dan ook niet zuinig om met de instellingen,zo heb ik vaak mijn scherm erg helder staan. Niet omdat het moet maar omdat het kan
FreshM schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 19:38:
[...]

Draadloos kan ook - ik heb een Q(nogwat) lader voor mijn L820 en de L950 pakt hem gewoon.

Echter, QuickCharge werkt niet op die lader; dan moet je echt flink vermogen leveren.

Op mijn laptop / desktop / tablet (allen usb-a - maar niet heel recent) kan ik ook slechts met mate laden als ik de telefoon er aan verbindt; gaat echt traag (procent per 10 minuten, ofzo).

Dus USB-3 is wel handig (ik heb echt oude hardware, dus val buiten de boot).

Qua kabels... daar weet ik niet zo veel van... heb vandaag wel 3 kabels gekocht;

- 2 meter (om te kunnen developpen, W10M apps via Visual Studio)
- 1 meter (gewoon, universeel inzetbaar - bv. opladen of data-transmissie)
- 0.5 meter (om via een PowerBank te kunnen laden zonder 2 meter mee te sjouwen)

Alles bij elkaar ruim 50 euro kwijt... USB-C kan zo maar 25 euro kosten, een kabel (mooi dus dat je er 2 "gratis" bij krijgt in de doos).
b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 00:00:
[...]
Draadloos kan ook - ik heb een Q(nogwat) lader voor mijn L820 en de L950 pakt hem gewoon.

Echter, QuickCharge werkt niet op die lader; dan moet je echt flink vermogen leveren.

[knip]
Je moet de term "Quick Charge" eigenlijk niet gebruiken voor de 950 serie. Men wordt zo mogelijk op het verkeerde been gezet als men op zoek gaat naar een geschikte lader, voor in de auto bijvoorbeeld. De 950 serie ondersteunt dat niet. Ze ondersteunen wel Fast Charge via 5V/3A, dus je mist eigenlijk niets t.o.v. QC, mits men gebruik maakt van de juiste laders.

Testing, one, two ...

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-11 17:15
Ik ondervind de laatste tijd wat issues met mijn L950 (gekocht in januari):
- Koptelefoon uitgang werkt amper meer. Iets waarvoor ik hem vermoedelijk terug ga sturen.
- Bij het unlocken van de telefoon gaat het nog altijd niet in 100% van de gevallen gelijk goed: op de powerknop drukken resulteert in niks, doe je power+volume+ dan doet ie het ineens wel. Lijkt mij basisfunctionaliteit van de basisfunctionaliteit, dus verwacht dat een telefoon van destijds €700 dat altijd goed doet...
- Soms unlocked hij en is het scherm zwaar gedimmd. Helderheid aanpassen helpt niet, en met je vinger over de lichtsensor gaan om hem wakker te maken ook niet. Locken-unlocken is de oplossing.

Hebben andere mensen ook van bovenstaande last? Verder overigens nog altijd zeer te spreken over het toestel. Had toch bij de GooglePixel presentatie van afgelopen dagen bij een paar 'nieuwe features' een gevoel van 'dat kan ik allang'... :)

• GerCor

GerCor

eswa schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:22:
Hebben andere mensen ook van bovenstaande last? Verder overigens nog altijd zeer te spreken over het toestel. Had toch bij de GooglePixel presentatie van afgelopen dagen bij een paar 'nieuwe features' een gevoel van 'dat kan ik allang'... :)
Ja, maar eh .... mijn zoon en ik hebben beide 'aandelen'. En nu kwam hij gisteravond bij me want hij wil een auto kopen. Laat hij de Rabo-app zien op zijn iPhone. Daar kun je dus met een paar klikken op de telefoon aandelen kopen en verkopen. Dat lukt mij niet met die gare ABN-AMRO app. Dus ja, dan zie je toch snel wat je mist.

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

GerCor schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:14:
[...]

Ja, maar eh .... mijn zoon en ik hebben beide 'aandelen'. En nu kwam hij gisteravond bij me want hij wil een auto kopen. Laat hij de Rabo-app zien op zijn iPhone. Daar kun je dus met een paar klikken op de telefoon aandelen kopen en verkopen. Dat lukt mij niet met die gare ABN-AMRO app. Dus ja, dan zie je toch snel wat je mist.
Mail doen naar ABN met de vraag wanneer een betere app? Al paar keer gedaan. Als iedereen dat nou doet hebben ze vanzelf zo iets van, Hé Windows leeft toch wel! updaten!

makkelijker gezegd dan gedaan :9

😲

• maarte997
Klopt. Ik ben ING klant in België en zit zonder app (itt Nederland). Wel, met die ontslagen ontving ik gisteren een mail met de bevestiging dat ING nog meer gaat inzetten op iedereen mobiel. Wel... Ik heb een mail gestuurd met de vraag waar die ING app voor Windows 10 mobile blijft... Als je zo'n slecht nieuws de stap naar de digitale toekomst noemt, zorg dan ook dat iedereen erop kan.

• rens-br
  • Registratie: December 2009

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
maarte997 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 20:43:
Ik heb een mail gestuurd met de vraag waar die ING app voor Windows 10 mobile blijft...
ING heeft toch een bankieren app voor Windows: https://www.microsoft.com...ng-bankieren/9wzdncrfhv51 onder aan staat:
Besturingssysteem Windows 10 Mobile, Windows Phone 8.1, Windows Phone 8

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-12 13:03
rens-br schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 08:27:
[...]
ING heeft toch een bankieren app voor Windows: https://www.microsoft.com...ng-bankieren/9wzdncrfhv51 onder aan staat:
[...]
Die is toch uitsluitend voor ING Nederland, hè? In België werkt alles weer net wat anders. ;)

• rens-br
  • Registratie: December 2009

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Bacchus schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 08:30:
[...]
Die is toch uitsluitend voor ING Nederland, hè? In België werkt alles weer net wat anders. ;)
Je hebt gelijk. Sorry voor de valse hoop :P

• GerCor

GerCor

mswp schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 18:32:
[...]

Mail doen naar ABN met de vraag wanneer een betere app? Al paar keer gedaan. Als iedereen dat nou doet hebben ze vanzelf zo iets van, Hé Windows leeft toch wel! updaten!

makkelijker gezegd dan gedaan :9
Ik heb ze een paar keer via Twitter benaderd. En dan krijg je als antwoord: we geven het door aan de juiste afdeling en dan hoor je nooit meer wat.

• Voxxie
  • Laatst online: 02-12 22:20
Weer terug op mijn oude en vertrouwde Lumia 950XL.

Helaas mijn Lumia 950Xl ongelukkig laten vallen met een barst in mijn scherm tot gevolg.
Helaas kon ik geen Lumia bij mijn abonnement ontvangen dus tijdelijk een iPhone genomen.

Wat een on-ding...Ik kon er gewoon niet aan wennen.
Dan maar weer terug naar mijn Lumia 950XL + barst en de iPhone op Marktplaats ;)

Wat denk je ... Binnen een uur verkocht ... Dus van eht weekend maar weer een 950 of 950 XL bestellen ;)

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:16

Esumontere

Floep, banaan.

Voxxie schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 13:22:

Helaas mijn Lumia 950Xl ongelukkig laten vallen met een barst in mijn scherm tot gevolg.
Helaas kon ik geen Lumia bij mijn abonnement ontvangen dus tijdelijk een iPhone genomen.

Dan maar weer terug naar mijn Lumia 950XL + barst en de iPhone op Marktplaats ;)

Wat denk je ... Binnen een uur verkocht ... Dus van eht weekend maar weer een 950 of 950 XL bestellen ;)
Of je scherm laten repareren voor 200 euro, en de rest in je zak steken?

• coenox
Esumontere schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 14:30:
[...]

Of je scherm laten repareren voor 200 euro, en de rest in je zak steken?
Ik heb mij Lumia 950 met barst verkocht en een andere op marktplaats gekocht. Kan ook.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-12 22:55
Ik heb van de week mijn Lumia 950XL via CEX verkocht, die gaven nog 267 euro voor het toestel terwijl van het Windows logo op de achterkant twee hokjes misten (oplossing Microsoft: stuur je toestel op, een nieuw achterkantje was kennelijk geen optie) en er zat een kras in het scherm. Daar had ik hem niet voor verkocht via Marktplaats of Tweakers :-) En na bijna een jaar gebruiken vond ik hem toch echt wat te groot voor mijn handen. Kwaliteit van het toestel viel me sowieso tegen, veel krasjes op het scherm terwijl ik met mijn voorganger Galaxy S4 veel lomper was.

Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om weer terug te gaan naar Android. Windows 10.1 werkt echt wel goed hoor, maar ik merk nu met Android dat het allemaal toch net wat soepeler gaat en dat de apps beter ondersteund worden en meer doorontwikkeld worden (o.a. ING app, iDeal betalingen bevestigen met QR code en natuurlijk het "Mobiel Betalen"). Maar ook Telegram werkt eindelijk weer goed qua update van de tellers van de hoeveelheid berichtjes (als je vanuit het meldingenscherm je berichtje opende en las, werd de teller niet geüpdatet op W10M).
Je merkt ook dat ontwikkeling van SOCs gewoon heel snel gaat: ik heb nu een toestel van 200 euro (met dualsim) en dan moet ik zeggen dat de 950XL bij mij in gebruik toch wat trager aanvoelde. Terwijl ik weinig apps erop had staan, ook had ik wat meer last van vastlopers in programma's bij de 950XL. Jammer, want ik was echt een voorvechter voor Windows 10 op mijn telefoon, maar achteraf had ik toen, voor mij, beter een andere keuze kunnen maken. Dat Microsoft zo moeilijk deed over een stom achterkantje werkte natuurlijk ook niet mee...

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• FreshM
  • Nu online
Mijn Lumia 950 met display-dock is binnen van Microsoft UK. Ik heb een stekkeradapter kunnen opduiken uit al mijn zooi en kan hem dus met de bijgeleverde lader snel opladen.
Hopelijk heb ik een goede keuze gemaakt met deze SD-kaart: pricewatch: Samsung 64GB SDXC Ik ga de SD-kaart alleen gebruiken voor foto's, 4K video's, muziek en offline-kaarten. Apps gaan lekker naar het ruime interne geheugen van 32GB voor maximale snelheid.
O ja, ik heb ook nog een flip case van Mozo besteld.

Een vraagje. Whatsapp Web werkt(e) altijd prima i.c.m. mijn Lumia 640, ook als de app niet geopend was/is. Op de 950 geeft mijn browser aan dat er geen verbinding is als de app niet geopend is. Heeft dat iets te maken met de recente update van Whatsapp, of is dit iets specifieks van de Lumia 950?

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:01
Werkt bij mij prima zonder de app in de voorgrond te hebben. Misschien dat je nog moet aangeven dat de app altijd mag draaien in de achtergrond?

• The_Scarabial
  • Laatst online: 22:08

The_Scarabial

MTB for life!

Iemand een idee of er al een opvolger bekend is van de 950XL, ben voor m'n werk een nieuw toestel benodigd en wil gaan voor de XL, (privé heb ik een 950), maar wil wellicht ook nog wel wachten evt. op een opvolger van de XL.

• RayNbow
  • Laatst online: 20:45

RayNbow

Kirika <3

The_Scarabial schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 11:51:
Iemand een idee of er al een opvolger bekend is van de 950XL, ben voor m'n werk een nieuw toestel benodigd en wil gaan voor de XL, (privé heb ik een 950), maar wil wellicht ook nog wel wachten evt. op een opvolger van de XL.
Houd nieuws: Microsoft houdt Windows 10-evenement op 26 oktober in de gaten, maar er zijn verhalen dat er dit jaar geen nieuw toestel komt.

Daarnaast:
If and when anything like a Surface Phone ends up materializing, it will likely be late 2017 or maybe even not until 2018, my contacts have said recently.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• The_Scarabial
  • Laatst online: 22:08

The_Scarabial

MTB for life!

^dat zegt genoeg dus, maar eens even zien of ik een XL kan opscharrelen ergens.

• coenox
The_Scarabial schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 12:06:
^dat zegt genoeg dus, maar eens even zien of ik een XL kan opscharrelen ergens.
Andere optie zou nog de HP Elite X3 kunnen zijn. Zeker zakelijk een interessant toestel. Als je een studentaccount hebt of iemand kent, schijn je er goedkoop aan te komen. Kijk even in het draadje van dit toestel.

[ Voor 5% gewijzigd door coenox op 08-10-2016 16:27 ]

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:39

Via devicesupport.microsoft.com afhandelen, daar had ik voor €211 een vervanger vandaan (inderdaad ook barst in scherm)

• vali
  • Laatst online: 08-11 11:37
The_Scarabial schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 11:51:
Ik vermoed dat ze pas met redstone twee weer volop gaan inzetten met nieuwe smartphones. Met die update gaan ze ook voornamelijk w10m optimaliseren en meer functies toevoegen.

Dat is erg klote, misschien( zoals hierboven ook iemand zei) contact opnemen met MS voor vervangend scherm? Verder erg herkenbaar. Vind iphone ook maar drama smartphone. Camera valt erg tegen, accu gaat kort mee, bel kwaliteit is zeer slecht (zeker voor die prijs) en interface blijft saai.

[ Voor 58% gewijzigd door vali op 08-10-2016 18:41 ]

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

Jaa! Spangas op 3, een lumia 950XL!

😲

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-12 13:03
FreshM schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 00:15:
Hopelijk heb ik een goede keuze gemaakt met deze SD-kaart: pricewatch: Samsung 64GB SDXC Ik ga de SD-kaart alleen gebruiken voor foto's, 4K video's, muziek en offline-kaarten. Apps gaan lekker naar het ruime interne geheugen van 32GB voor maximale snelheid.
Als het goed is, schrijf je ook je Whatsapp-backup naar SD, toch? iets dat op mijn oude L925 die backup beperkt bruikbaar maakte, want niet overdraagbaar naar een ander toestel en niet te syncen met OneDrive.
Een vraagje. Whatsapp Web werkt(e) altijd prima i.c.m. mijn Lumia 640, ook als de app niet geopend was/is. Op de 950 geeft mijn browser aan dat er geen verbinding is als de app niet geopend is. Heeft dat iets te maken met de recente update van Whatsapp, of is dit iets specifieks van de Lumia 950?
Ik heb dat op mijn L925 veel gezien, nu op de L950 is het zeldzaam.
RayNbow schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 12:02:
Houd nieuws: Microsoft houdt Windows 10-evenement op 26 oktober in de gaten, maar er zijn verhalen dat er dit jaar geen nieuw toestel komt.
Het jaar is nog maar kort om nu een nieuw toestel aan te kondigen. Dat zou flink haasten worden om het nog voor de feestdagen in de winkel te hebben liggen.
vali schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 18:31:
Ik vermoed dat ze pas met redstone twee weer volop gaan inzetten met nieuwe smartphones. Met die update gaan ze ook voornamelijk w10m optimaliseren en meer functies toevoegen.
Hm, interessant, aan wat voor planning en wat voor optimalisaties en functies moet ik denken?

• FreshM
  • Nu online
Bacchus schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 14:09:
[...]

Als het goed is, schrijf je ook je Whatsapp-backup naar SD, toch? iets dat op mijn oude L925 die backup beperkt bruikbaar maakte, want niet overdraagbaar naar een ander toestel en niet te syncen met OneDrive.

[...]

Ik heb dat op mijn L925 veel gezien, nu op de L950 is het zeldzaam.
Whatsapp maakt inderdaad altijd back-ups naar de SD-kaart en sinds de laatste update ook naar Onedrive als je dat instelt. Via Onedrive heb ik mijn chatgeschiedenis over kunnen zetten. Dat moet dus nu ook lukken op andere Lumia's zonder SD-kaart. Overigens werkt Whatsapp Web nu goed bij me zonder de telefoon te unlocken. Ik denk dat de 950 zich nog aan het updaten was op de achtergrond, toen dat nog niet zo wilde werken.

• Voxxie
  • Laatst online: 02-12 22:20
ShitHappens schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 12:50:
[...]

Via devicesupport.microsoft.com afhandelen, daar had ik voor €211 een vervanger vandaan (inderdaad ook barst in scherm)
Ik heb mezelf op een HP Elite X3 getrakteerd
Komt al het goed is maandag of dinsdag binnen ;)

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Bacchus schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 14:09:
[...]
Hm, interessant, aan wat voor planning en wat voor optimalisaties en functies moet ik denken?
Niet de OP maar Redstone 2 is nu in development en wordt rond Maart 2017 verwacht. Windows Central zegt er dit over:
Microsoft is now hard at work developing the next major update for Windows 10. Codenamed 'Redstone 2', this next update is rumored to launch in the Spring of 2017 and will focus on productivity improvements for the desktop, and will bring much-needed features and enhancements to Windows 10 Mobile users.
Momenteel daadwerkelijk 'bevestigd' is:
  • Sterk verbeterde Continuum - daadwerkelijke app windows, display van je toestel kan uit gaan, start menu wordt ook meer zoals op de PC etc.
  • OS wordt nog verder gelijk getrokken met de desktop (zie o.a. nieuwe Wi-Fi menu in Insider builds).
Verder verwacht ik verbetering in app afwerking. Zo zie je nu in de Fast ring dat de Photos app en Groove Music nog wat meer UI tweaks, animaties etc. krijgen.

Verdere features zijn allemaal nog geruchten zoals split-screen multitasking, 'exploding' live tiles, landscape startmenu, Windows Ink op mobile (met de 'Surface Phone') etc. Maar in hoeverre deze werkelijkheid worden zullen we af moeten wachten.

[ Voor 26% gewijzigd door blmp op 10-10-2016 12:35 . Reden: wijziging in bulletpoints, geruchten toegevoegd ]

Patient gamer

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-11 18:46
Voxxie schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 19:24:
[...]

Ik heb mezelf op een HP Elite X3 getrakteerd
Komt al het goed is maandag of dinsdag binnen ;)
Ik ben enorm benieuwd naar je bevindingen met dit toestel, vind het zelf een erg interessant toestel.

Heb je deze met een studentenaccount aangeschaft?
TR1969 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 12:58:
[...]
Ik ben enorm benieuwd naar je bevindingen met dit toestel, vind het zelf een erg interessant toestel.

Heb je deze met een studentenaccount aangeschaft?
Dat lijkt inderdaad het geval te zijn; Voxxie in "[HP Elite X3] Ervaringen & Discussie"

Testing, one, two ...

• maarte997
Iemand een idee of je mails in landscape kan zien over het volledige scherm? Scherm staat momenteel op 350%. Werkt heel lekker, enkel lastig bij mails. Die worden erg klein weergegeven en dan leg ik hem automatisch in landscape, maar ipv een volledige mail toont hij mij dan het mailoverzicht links ipv fullscreen mail.

• coenox
maarte997 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 13:38:
Iemand een idee of je mails in landscape kan zien over het volledige scherm? Scherm staat momenteel op 350%. Werkt heel lekker, enkel lastig bij mails. Die worden erg klein weergegeven en dan leg ik hem automatisch in landscape, maar ipv een volledige mail toont hij mij dan het mailoverzicht links ipv fullscreen mail.
Ik weet niet of we helemaal hetzelfde bedoelen. Maar ik open een mail, draai het toestel en hij staat in landscape. Hieronder een screenshot.

Afbeeldingslocatie: https://c8.staticflickr.com/6/5047/30149293511_c07de0eae5_b.jpg
coenox schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 13:52:
[...]
Ik weet niet of we helemaal hetzelfde bedoelen. Maar ik open een mail, draai het toestel en hij staat in landscape. Hieronder een screenshot.

[knip]
Hij heeft het over het overzicht wat je te zien krijgt als je nog geen mail hebt geopend verwacht ik. Dan staat links je ontvangen mail, en als je er een selecteert, dan wordt deze aan de rechterzijde getoond. Om deze dan over het volledige scherm weer te geven dien je even de desbetreffende actie uit te voeren (maximaliseren).
Als je al een mail hebt geopend dan wordt deze in landscape meteen beeldvullend weergegeven zoals jij laat zien.

Testing, one, two ...

Heeft iemand ervaring met de batterij van de L950 in de eerste weken?

Was hij toen slechter dan op een later moment (bv. omdat de batterij moet kalibreren, "ingewerkt" moet worden).

Ik heb momenteel mijn L950 nu één week in gebruik en als ik een kwartiertje "iets" doe, gaat er 10% van de accu af (beetje mail checken, wat browsen (geen video), even het nieuws controleren - geen zware taken dus).

Ik heb drie apps geïnstalleerd (NOS, Whatsapp, Windows Central), álle achtergrondstaken (behalve messaging en phone) uitgezet, scherm op lowest stand staan, maximale verbinding op 3G gezet (4G zou meer verbruiken), aantal keer soft reset en twee keer hard reset gedaan, etc...

Hiervoor had ik een andere L950 en die had hetzelfde euvel (bijna 1% ontlading per minuut).

Als het scherm uitstaat, staat enkel Glance aan en dan verliest hij 2% per uur - wat netjes is, lijkt mij.

Ik lees hier dat mensen tot wel 3 dagen met één lading doen - maar dat lijkt me stug... ik zou blij zijn met acht uur, bij normaal gebruik (mail, Whatsapp, hier en daar wat browsen).

Als het zo blijft is de telefoon natuurlijk onbruikbaar; op vakantie kan je dan niet eens navigeren / fotograferen omdat hij binnen drie uur leeg loopt.

Ik heb de accu al vervangen overigens - productiedatum van de eerste was april vorig jaar, de nieuwe is van mei vorig jaar.

Firmware is up2date en ik draai de Windows Insider preview release (stable).
b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:34:
Heeft iemand ervaring met de batterij van de L950 in de eerste weken?

[knip]
Ik begin een vieze bijsmaak te krijgen bij de accu's die aanwezig zijn in de toestellen. Ik heb eerlijk gezegd nog niet zo'n vertrouwen in de levensduur van die dingen en ben bijna geneigd om er een stel op voorraad te nemen. Maar als ik vervolgens versies krijg toegestuurd die misschien ook een oude productie-datum hebben, dan schiet ik er mogelijk weinig mee op.

Ik kan enkel zeggen dat de nieuwe accu in mijn 950 XL, met een productiedatum (gelukkig) van dit jaar, mij een toestel gaf wat ik voorheen nooit heb gehad. V.w.b. accu-duur bedoel ik dan. Ik verwonderde mij ook wel eens over de uitspraken van enkele dagen gebruik, maar met die nieuwe accu begrijp ik dat het mogelijk is.

Afijn, mijn oude accu had een productie-datum 25-09-2015 (heeft zich opgeblazen na zo'n 6 maanden tijd gebruikt te zijn), de nieuwe 10-03-2016, beiden origineel Microsoft. Dat zijn accu's voor de XL, dat is een andere dan in de 950.

Testing, one, two ...

hardware-lover schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:53:
[...]

Ik begin een vieze bijsmaak te krijgen bij de accu's die aanwezig zijn in de toestellen. Ik heb eerlijk gezegd nog niet zo'n vertrouwen in de levensduur van die dingen en ben bijna geneigd om er een stel op voorraad te nemen. Maar als ik vervolgens versies krijg toegestuurd die misschien ook een oude productie-datum hebben, dan schiet ik er mogelijk weinig mee op.

Ik kan enkel zeggen dat de nieuwe accu in mijn 950 XL, met een productiedatum (gelukkig) van dit jaar, mij een toestel gaf wat ik voorheen nooit heb gehad. V.w.b. accu-duur bedoel ik dan. Ik verwonderde mij ook wel eens over de uitspraken van enkele dagen gebruik, maar met die nieuwe accu begrijp ik dat het mogelijk is.

Afijn, mijn oude accu had een productie-datum 25-09-2015 (heeft zich opgeblazen na zo'n 6 maanden tijd gebruikt te zijn), de nieuwe 10-03-2016, beiden origineel Microsoft. Dat zijn accu's voor de XL, dat is een andere dan in de 950.
Binnenkort koop ik wéér een nieuwe accu (de derde...) via de site die jij al eerder aangaf.

Productiedatum van mijn huidige accu is 2015/09/05 - de vorige 2015/10/03.

Ik ga uit dat 09 dan september is en niet 09 mei (toen de XL niet eens op de markt was).

Accu's die ik heb geprobeerd waren wel plat, niet extreem warm (behalve tijdens het Fast Chargen) - dus daar leek niets mis mee.

Drie dagen op een lading red ik ook, als ik de telefoon in een hoek leg ;) Maar als ik hem gewoon gebruik, ben ik zeker een paar procent kwijt per keer (telefoon oppakken = 66%, telefoon na tien minuten neerleggen = 62%).

Als ik gewoon dat ding 's ochtends van de charger haal en 's avonds aan de charger hang, ben ik blij - maar nu moet ik dat zeker 2x per dag doen.

Oude L820 hield het bij zéér intensief gebruik (hele dag GPS, foto's maken, etc...) iets van zes uur vol - maar dan stond hij ook continue aan zo'n beetje (even de powerbank er aan en je kan weer verder).

• Indoubt

Indoubt

Ik heb mijn 950 vanochtend rond 8 uur van de (draadloze) lader gehaald en hopeloos veel gebeld vandaag, bij elkaar ruim 2,5 uur aan de telefoon gezeten (waarvan ruim 1,5 uur met Dell vanwege een mogelijke DAA (deat after arrival) van mijn laptop), verder nog wat mail en wahtsap en ik heb nu nog 78% over. Hij geeft aan dat ik nog 1 dag en 9 uur zou kunnen doen voordat ie leeg is.

4g aan, wifi aan, BT aan, 4 mail accounts regelmatig pollen, scherm op 60% helder, locatie service aan maar mag alleen gebruikt worden door kaarten en alleen als de app aktief is.

Volgens mij heb je gewoon geen geluk met je batterijen en je telefoon

Edit: en om 1 uur 's nachts (ja ja, was een latertje) nog 58%batterij over en 1 dag en 1 uur resterend.

De resterende tijd wordt aangepast aan de hand van je gebruik. Als ik heel drukke dagen heb qua telefoongebruik geeft ie na opladen minder resterende tijd als ie vol is dan na wat rustigere dagen. Dannog is de geschatte resterende tijd meestal meer dan anderhalve dag bij een volle accu. Is het wat minder qua telefoongebruik dan is het meestal 2 dagen of meer.

Ik speel geen spelletjes en luister geen muziek met mijn telefoon. Internetsites bezoeken dan weer wel maar zelden excessief,meestal ff nieuws sites of zo.

[ Voor 33% gewijzigd door Indoubt op 11-10-2016 13:57 ]

• coenox
Idem dito: vanochtend om 18:00 6:00 uur van de lader. Half uur muziek geluisterd. Mail en agenda bekeken. Whatsapp web aan. Nu nog 64% over.

[ Voor 5% gewijzigd door coenox op 11-10-2016 08:12 ]

Cool - dan weet ik iig. dat het kan.

Deze week bestel ik de derde accu - hopen dat die minder snel leegt loopt.

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-11 18:46

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:59:
[...]

Binnenkort koop ik wéér een nieuwe accu (de derde...) via de site die jij al eerder aangaf.

Productiedatum van mijn huidige accu is 2015/09/05 - de vorige 2015/10/03.

Ik ga uit dat 09 dan september is en niet 09 mei (toen de XL niet eens op de markt was).
En dan was je 'oude' accu dus eigenlijk 'nieuwer', n.l. van 3 oktober 2015 (october 3rd), niet ouder, zoals je in je vorige post schreef :)
Marly schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 18:15:
[...]

En dan was je 'oude' accu dus eigenlijk 'nieuwer', n.l. van 3 oktober 2015 (october 3rd), niet ouder, zoals je in je vorige post schreef :)
Ja, scheelde een maand :)

Dat is het gevaar als je een nieuwe koopt; je kan net zo goed een oude krijgen...

Maar ik neem aan dat die accu's allemaal hetzelfde zijn - ook al is het een batch eerder of later...

• Renate1970
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:19

Renate1970

Lef is Leven

(jarig!)
b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 16:31:
Cool - dan weet ik iig. dat het kan.

Deze week bestel ik de derde accu - hopen dat die minder snel leegt loopt.
En ja het kan dus hier de hele dag BT aan, ongeveer 80 whatsapp, veel mail, messenger, 15 minuten bellen, wifi en 4g aan en nog 64% (950)

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

• FreshM
  • Nu online
Worden 4K-video's eigenlijk ook automatisch geüpload naar OneDrive vanaf de 950? Ik heb gisteren getest met de beeldstabilisatie bij 4K-filmen, maar ik moest de video's uiteindelijk toch handmatig uploaden naar OneDrive. Automatische sync van video's staat aan overigens.
Renate1970 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 20:12:
[...]

En ja het kan dus hier de hele dag BT aan, ongeveer 80 whatsapp, veel mail, messenger, 15 minuten bellen, wifi en 4g aan en nog 64% (950)
Thx - enige dat ik (buiten twee slechte accu's om) kan bedenken, is dat het wellicht komt door de Release Preview (Insiders) die ik draai.

Aan de andere kant is dat toch wel de meest stabiele / definitieve preview die er is.
FreshM schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 20:26:
Worden 4K-video's eigenlijk ook automatisch geüpload naar OneDrive vanaf de 950? Ik heb gisteren getest met de beeldstabilisatie bij 4K-filmen, maar ik moest de video's uiteindelijk toch handmatig uploaden naar OneDrive. Automatische sync van video's staat aan overigens.
Zoals ik dat kan zien wel ja. Het heeft misschien even nodig, maar uiteindelijk zie ik ze daar wel staan.

Testing, one, two ...

• FreshM
  • Nu online
hardware-lover schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 22:44:
[...]

Zoals ik dat kan zien wel ja. Het heeft misschien even nodig, maar uiteindelijk zie ik ze daar wel staan.
Misschien moet ik wat meer geduld hebben...

• Wailing_Banshee
coenox schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 16:12:
Idem dito: vanochtend om 18:00 van de lader. Half uur muziek geluisterd. Mail en agenda bekeken. Whatsapp web aan. Nu nog 64% over.
Vanochtend om 18:00?

Ik haal hem elke ochtend om 6:00 van de lader, luister de hele dag muziek, bluetooth en wifi standaard aan. En ik zit meestal om rond 21:00 als ik hem weer op de lader leg tussen de 60 en 70%.

Ik doe niet aan Whatsapp, Facebook of Twitter, maar mijn mail wordt wel elk half uur gecontroleerd, en bekeken. Ik zet ook regelmatig het scherm aan om een andere lijst te kiezen in Spotify.

Pagina: 1 ... 100 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.