hardware-lover schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 14:30:
[...]

Ik vind de weergave prima bruikbaar op een 950 XL, heb er daarom ook nooit bij je over "geklaagd" ;)

Nog even terug naar de weergave van de helderheid van het scherm.
Als de instelling "helderheid automatisch aanpassen als het licht veranderd" actief is dan krijg je de helderheid-stappen in tekst te zien. Deactiveer je die instelling dan worden het percentages. Waarom? Zou het niet weten, voorheen waren het altijd percentages.

V.w.b. de stabiliteit van de 950 in het algemeen, die kan werkelijk uitstekend zijn, ook eerst met de oudere OS builds. Heb enkel problemen met het toestel gekregen toen de accu naar zijn grootjes ging. Maar dat dit ook het geval was, daar kwam ik pas na enige tijd achter. Eerst ben ik met van alles aan het kloten geweest om de handel stabiel te krijgen, wat vanzelfsprekend nooit ging lukken met die accu. Pas toen ik deze vergeleek met een nieuw exemplaar (op goed geluk maar besteld), zag ik dat er wat mis was met de oude. Hoewel mijn toestel in januari 2016 is aangekocht, heb ik na iets meer dan 6 maanden gebruik de problemen al gekregen, daarvoor was er zelden wat mis. Heb echter enkel met Production builds gedraaid, nooit de zijsprong gemaakt naar Insider builds op de 950. De zwangere accu heeft als productie-datum 25-09-2015, de nieuwe 10-03-2016, beiden origineel Microsoft.
Ik zal morgen - als ik het ticket aanmaak - de telefoon openhalen voor de accu, al denk ik dat die wel goed is (direct uit de doos).

Vraagje; is jouw scherm wel "normaal" wit? Dus bv. de tweakers site, en dan over het hele scherm het zelfde? Een +2 reactie is bij mij nét niet wit, maar je moet echt kijken om het groen van de achtergrond te zien.
b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 14:33:
[...]
Ik zal morgen - als ik het ticket aanmaak - de telefoon openhalen voor de accu, al denk ik dat die wel goed is (direct uit de doos).

Vraagje; is jouw scherm wel "normaal" wit? Dus bv. de tweakers site, en dan over het hele scherm het zelfde? Een +2 reactie is bij mij nét niet wit, maar je moet echt kijken om het groen van de achtergrond te zien.
Op mijn 950 XL ziet het er, vergeleken met de IPS monitor voor mijn neus (die v.w.b. helderheid ook al flink naar beneden is geschroefd), eigenlijk wel oké uit. Je ziet een iets groenere achtergrond (subtiel) bij een +2 reactie met het kleurenprofiel op "standaard" ingesteld. Op de stand "levendig" is het net wat groener, maar niet werkelijk veel opvallender. Daarbij staat mijn scherm dan ingesteld op (ja, daar is ie weer), "donkerder".
Wit ziet er uit als wit, maar dan niet helder wit omdat het scherm daarvoor op een te lage helderheid staat ingesteld.

Edit: ik heb het nu over Tweakers bekijken via je app. Bedoel je via de browser?
Edit 2: zie eigenlijk geen verschil via app of browser.

[ Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 24-09-2016 14:53 ]

Testing, one, two ...

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-11 14:40

GerCor

Zonder dallen geen pieken

b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 14:05:
[...]
Ik had me echt meer voorgesteld van "de beste Lumia ooit"... en ik heb serieus geprobeerd alles positief in te zien.
Nee, dat heb je juist niet. Ondanks adviezen van anderen en 'aandringen' de telefoon retour te zenden rommel je gewoon door. Je gaat toch ook niet klagen als je water probeert te bewaren in een vergiet? Alleen doe jij dat wel en bent dan teleurgesteld over de vergiet.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

GerCor schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 14:51:
[...]

Nee, dat heb je juist niet. Ondanks adviezen van anderen en 'aandringen' de telefoon retour te zenden rommel je gewoon door. Je gaat toch ook niet klagen als je water probeert te bewaren in een vergiet? Alleen doe jij dat wel en bent dan teleurgesteld over de vergiet.
Ik denk juist dat de telefoon is zoals de rest, niet persé een slecht exemplaar.

Het scherm is gewoon minder dan de L820 blijkbaar, het scrollen is minder smooth dan op de L820, etc...

De reden waarom ik ben overgestapt (behalve dat ik wil blijven developen voor W10), is omdat ik dacht dat de L950 een flagship was die rondjes zou rennen om de L820 - maar behalve het grotere scherm, dunner model is er niet veel beter aan.

De problemen die ik ervaar, zijn volgens mij niet specifiek voor mijn exemplaar - maar specifiek voor mij (in die zin dat ik het als issue ervaar en anderen er mee kunnen leven).

Graag hoor ik van anderen hoe zij hun scherm ervaren, en dan met name de helderheid van het wit en of deze over het hele scherm dan gelijk is (of bv. bovenin roder wordt). Als ik de telefoon niet 90 graden voor mij houdt, maar bv. 80 graden dan zie je al een kleurzweem optreden...

Misschien ben ik gewoon te kritisch; ik had me er meer van voorgesteld iig.

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09
Misschien ben je niet te kritisch, maar gewoon eigenwijs ...

Mijn Lumia 950 holt inderdaad rondjes om mijn 820 ... Alles wijst er op dat je een brak toestel hebt. Je geeft aan dat inmiddels ook door te hebben en gaat een nieuwe eisen, maar toch blijf je mekkeren ... Wacht nou eerst die swap even af en begin dan gewoon opnieuw.
b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 14:15:
[...]

Bedankt voor je antwoord - gisteren reageerde wellicht iets te ongenuanceerd (okay, ik ben gewoon teleurgesteld in de telefoon... ik had hem echt gekocht met het idee dat hij - zeker qua scherm - de L820 aan alle kanten zou passeren; en nota bene het scherm is echt een stuk minder... de L820 heeft écht wit, écht zwart en enorm sprankelende kleuren...).

Wellicht dat ik de Tweakers app nog wel aanpas aan grotere telefoons; ik kan de viewport instellen zodat het minder groot oogt allemaal en je normaal beeld hebt.

---------------------------------------------------

Oh, ik snap wel dat je baalt, dat zou ik ook doen als ik zo'n kloteding had gekregen.

Mijn scherm is wel gewoon wit waar hij wit moet zijn, en zwart wanneer zwart gewenst is. In dat opzicht ie hij gelijk aan mijn 820, misschien wel wat beter, mijn 820 was aan de rand van het scherm net wat donkerder dan het midden, vooral bij het glance scherm zag je dat.

De kleuren zijn wel iets tammer, ik denk dat dat vooral komt omdat het scherm van de 950 toch wat beter gekalibreerd is, oudere amoleds hebben echt moeite om niet alles technicolor kleuren te geven, en de 820 had daar ook, beperkt, last van. Maar, als je het scherm op Vivid zet, komt het voor mijn gevoel al behoorlijk in de buurt van hoe ik mijn 820 had. Al is dat echt te fel qua kleuren naar mijn mening :P

Als ik mijn 950 op Vivid zet, is het groen van een +2 reactie groener dan mijn min of meer gekalibreerde [op het oog, en ik ben nogal gevoelig voor kleurverschil en kleurfouten] AMVA scherm. En als ik hem op normaal heb, is het gewoon vergelijkbaar. Het wit van mijn monitor is wel wat kouder dan het wit van mijn 950, maar het verschil is vrij klein.

Het scherm van de 950 is vooral beter omdat hij gewoon veel scherper is. Ook zit er meer verschil tussen de laagste brightness en de hoogste, dus in de avond in bed prettiger te gebruiken, en buiten in de volle zon ook.

People as things, that’s where it starts.

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22:52
b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 14:55:
[...]

Graag hoor ik van anderen hoe zij hun scherm ervaren, en dan met name de helderheid van het wit en of deze over het hele scherm dan gelijk is (of bv. bovenin roder wordt). Als ik de telefoon niet 90 graden voor mij houdt, maar bv. 80 graden dan zie je al een kleurzweem optreden...

Misschien ben ik gewoon te kritisch; ik had me er meer van voorgesteld iig.
Ik heb zelf een L950XL, waarbij het scherm natuurlijk groter is, maar de resolutie gelijk. Verder heeft de XL een snellere processor en gorilla 4 glas. Verder gelijk aan de gewone L950. Het scherm vind ik perfect, wit is wit, zwart is zwart, kleuren zijn prima, en in Edge zijn de +2 met zo groen als op mijn laptop. Ik zie heb kleur verschillen over het scherm. De kijk hoek is ook prima.
Ik heb hiervoor geen andere Lumia's gehad, dus daar kan ik niet mee vergelijken, maar als ik bv naar Samsung kijk, vind ik de schermen nogal een blauwe zweem hebben, en vind ik mijn scherm veel mooier.

Wat mij opvalt op fora is dat de L950 vaak meer of andere problemen heeft dan de XL versie. Waar daar aan ligt weet ik niet.

Waarom ga je niet over naar de XL? Is wel iets groter, maar daar was ik snel aan gewend.
ardvark99 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 16:06:
[...]

Waarom ga je niet over naar de XL? Is wel iets groter, maar daar was ik snel aan gewend.
Die is me te groot :)

Ik heb de L950 net 2 dagen in gebruik en ga kijken of ik hem kan ruilen tegen een ander exemplaar;

Omruilen naar een L950 XL (los van het feit dat ik dat niet wil) lijkt me niet echt mogelijk.

Het is overigens niet zo extreem, dat het wit opeens rood is, en dat het scherm allesbehalve kleur-echt is; maar het wit is gelig, en naar boven toe rood-achtig met blauwe zwemen.

Overigens zie je dat vooral op witte pagina's, een foto oogt wel goed.

Daarbij is het grijs van de interface richting het paars, niet 100% paars - maar paarzig / rood-achtig (verzadigd met bruin, zeg maar).

De één valt het wellicht niet eens op, de ander wel - en mij dus ook (ook omdat ik verwend / gewend ben met het schitterende scherm van de L820).

En voor mijn werk (* knip * arrogantie) kijk ik wellicht wat kritischer naar kleuren / ervaringen dan de gemiddelde consument?

Afbeeldingslocatie: https://forums.windowscentral.com/attachments/microsoft-lumia-950-xl/126678d1463876550t-tint.jpg

Hier wat ervaringen van anderen; de fora staan vol met issues (als je er naar zoekt - maar dat is logisch).

[ Voor 12% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 25-09-2016 23:13 ]

Ik denk dat het scherm van de 950 juist kleurechter is dan die van een 820, maar, als je altijd fellere kleuren gewend bent, dan is een scherm wat behoorlijk kleur-echt is behoorlijk flets. Ik hoor het ook wel van mensen die LCD TV's gewend zijn, en kijken naar "mijn" plasma, "wat zijn je kleuren flets!" Nee, kijk eens naar een echte boom, is die knalgroen met een helblauwe lucht erachter?

Paars/buine achtergrond bij settings had ik dus ook, maar is somehow opgelost, kan firmware zijn geweest, of een update, of een hardreset. Kleurfouten bij een webpage heb ik niet, wat wit is, blijft ook gewoon wit.

Maar, je doet er goed aan door hem in te wisselen met een ander, als die wel gewoon goed is, zal je zien dat hij echt wel beter is dan een 820. Misschien niet de technicolor kleuren, maar hij werkt veel sneller, en "resuming..." zie ik echt amper, met de 820 zag ik die constant.

RobinHood schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 16:17:
Ik denk dat het scherm van de 950 juist kleurechter is dan die van een 820, maar, als je altijd fellere kleuren gewend bent, dan is een scherm wat behoorlijk kleur-echt is behoorlijk flets. Ik hoor het ook wel van mensen die LCD TV's gewend zijn, en kijken naar "mijn" plasma, "wat zijn je kleuren flets!" Nee, kijk eens naar een echte boom, is die knalgroen met een helblauwe lucht erachter?

Paars/buine achtergrond bij settings had ik dus ook, maar is somehow opgelost, kan firmware zijn geweest, of een update, of een hardreset. Kleurfouten bij een webpage heb ik niet, wat wit is, blijft ook gewoon wit.

Maar, je doet er goed aan door hem in te wisselen met een ander, als die wel gewoon goed is, zal je zien dat hij echt wel beter is dan een 820. Misschien niet de technicolor kleuren, maar hij werkt veel sneller, en "resuming..." zie ik echt amper, met de 820 zag ik die constant.
Yes - het is mij wel duidelijk (denk ik) :)

Ik poste het ook nog alleen om anderen wellicht te helpen, die er tegenaan lopen (don't worry - jullie zijn niet alleen, ha ha!).

Zeker op wCentral zie je toch wel veel klachten / issues over het wit / rood van de schermen (zowel 950 als XL).

• ardvark99
b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 16:10:
[...]

Die is me te groot :)

En voor mijn werk (ontwerp, vormgeving, illustratie, programmeren) kijk ik wellicht wat kritischer naar kleuren / ervaringen dan de gemiddelde consument?

[afbeelding]

[video]

Hier wat ervaringen van anderen; de fora staan vol met issues (als je er naar zoekt - maar dat is logisch).
ik begrijp wel wat jij bedoeld, en het zal idd wel een probleem zijn wat vaker voorkomt, in deze topic ben ik het dacht ik niet tegengekomen.

Maar omwisselen dat ding, en je zou zien dat jij net pech had. Jij bent niet de enigste die kritisch is 😛
ardvark99 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 16:28:
[...]

Maar omwisselen dat ding, en je zou zien dat jij net pech had. Jij bent niet de enigste die kritisch is 😛
http://forums.windowscent...se-test-post-results.html

Gezien deze discussie (linkje hierboven) ben ik niet de enige ;)

Ik heb de test die ze daar beschrijven ook gedaan - en post de resultaten hier. Blijkbaar is het scherm van de 950 (XL) gewoon niet altijd even goed;

De test is dat je onderstaande foto op je telefoon bekijkt, waarbij de helderheid op 100% staat. De ruimte waarin je de foto bekijkt moet zo min mogelijk licht hebben (zelf heb ik de test gedaan in mijn prive bioscoop die 100% lichtdicht is).

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/RY0uzln.png

Als je de foto op een monitor bekijkt, moet je gewoon grijstinten zien - die blok voor blok iets lichter / donkerder worden.

Echter, op een Lumia 950 / XL wordt dit onvoorspelbaar en kan blok 3 zelfs rood oplichten;

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/7uNMss9.png

Bovenstaande is dus een foto van mijn telefoon, waarbij je ziet dat blok 3 rood is (terwijl het 100% grijs is).

Maandag zal ik een ticket aanmaken, maar of dat gaat werken - is de vraag (meestal is het antwoord dat je er mee moet leven, het niet belangrijk is en je de telefoon dan maar moet resetten).

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-11 14:05
b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 25 september 2016 @ 22:05:
[...]

Ik heb de test die ze daar beschrijven ook gedaan - en post de resultaten hier. Blijkbaar zijn de schermen van de 950 (XL) gewoon zeer slecht;

De test is dat je onderstaande foto op je telefoon bekijkt, waarbij de helderheid op 100% staat. De ruimte waarin je de foto bekijkt moet zo min mogelijk licht hebben (zelf heb ik de test gedaan in mijn prive bioscoop die 100% lichtdicht is).

[afbeelding]

Als je de foto op een monitor bekijkt, moet je gewoon grijstinten zien - die blok voor blok iets lichter / donkerder worden.

Echter, op een Lumia 950 / XL wordt dit onvoorspelbaar en kan blok 3 zelfs rood oplichten;

[afbeelding]

Bovenstaande is dus een foto van mijn telefoon, waarbij je ziet dat blok 3 rood is (terwijl het 100% grijs is).

Maandag zal ik een ticket aanmaken, maar of dat gaat werken - is de vraag (meestal is het antwoord dat je er mee moet leven, het niet belangrijk is en je de telefoon dan maar moet resetten).
Bij mij geen rood blokje te bekennen. Maar waarom waarom WAAROM ruil je je toestel niet om zoals als zo'n 100.000 als suggestie gegeven is want het ligt overduidelijk aan je toestel. Ik kom van een iPhone 6, en ben echt nog steeds onder de indruk van mn Lumia 950. Qua snelheid, qua SCHERM, qua layout, echt een toptoestel.
Dus doe een eerlijke test met een representatief toestel en breng je huidige terug!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10 13:07

Gé Brander

MS SQL Server

Meer mensen last van snel leeglopende accu? Ik hou het echt niet een hele dag vol, rond 14:00uur is nog maar zo'n 25% over (half zeven van de lader).

Model: 950XL dual SIM, Windows 10 Mobile, Versie 1607, Build 10.0.14393.103

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:36
Volgens t.net is het scherm van de 950 juist uitmuntend: reviews: Microsoft Lumia 950 en 950 XL: liefdesverklaring aan de fans

Als ik de afbeelding met grijswaarden bekijk dan ziet het er uit als een prima gradient, absoluut geen rood in te bekennen.
b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 16:10:

En voor mijn werk (ontwerp, vormgeving, illustratie, programmeren) kijk ik wellicht wat kritischer naar kleuren / ervaringen dan de gemiddelde consument?
Misschien in plaats van jezelf op een misplaatst voetstuk plaatsen gewoon je telefoon terugbrengen voor garantie?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

[...]

Ik heb de test die ze daar beschrijven ook gedaan - en post de resultaten hier. Blijkbaar zijn de schermen van de 950 (XL) gewoon zeer slecht;

[afbeelding]

[afbeelding]

Zie hier in het donker tot blok 4 op mijn L950XL. En alles is gewoon een grijstint (al lopen sommige over in elkaar) zonder een rode waas.

overigens met het 'standaard' kleurprofiel

Patient gamer

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
mister9 schreef op zondag 25 september 2016 @ 22:25:
[...]

Bij mij geen rood blokje te bekennen. Maar waarom waarom WAAROM ruil je je toestel niet om zoals als zo'n 100.000 als suggestie gegeven is want het ligt overduidelijk aan je toestel. Ik kom van een iPhone 6, en ben echt nog steeds onder de indruk van mn Lumia 950. Qua snelheid, qua SCHERM, qua layout, echt een toptoestel.
Dus doe een eerlijke test met een representatief toestel en breng je huidige terug!
Bij de iPhone hebben ze ook last van scherm problemen, dit is niet alleen bij één fabrikant van toepassing.

• mister9
Berlinetta schreef op zondag 25 september 2016 @ 22:50:
[...]

Bij de iPhone hebben ze ook last van scherm problemen, dit is niet alleen bij één fabrikant van toepassing.
Ik bedoel dat ik vanaf een iphone kom met een prima mooi scherm, en elke keer weer weggeblazen wordt door t scherm op mn lumia 950. Zo onder de indruk ben ik er van.
En dat is het algemene beeld van t scherm. Dus als zijn scherm slecht is ligt dat niet dat de "Lumias 950 slechte schermen hebben" maar aan zijn specifieke maandagochtend model die dus geruild moet worden.

• GerCor

GerCor

Gé Brander schreef op zondag 25 september 2016 @ 22:33:
Meer mensen last van snel leeglopende accu? Ik hou het echt niet een hele dag vol, rond 14:00uur is nog maar zo'n 25% over (half zeven van de lader).

Ik denk vrijwel niemand die build heeft en daarom wellicht ook jouw problemen bij die build niet herkend. Ik ga er vanuit dat de meesten hier op .189 zitten.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• ardvark99
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik hoef die test dus niet te doen:

I'll post this later also on the XL forum, as I suspect they do not have this problem.
I've checked both 950 and 950 XL (from the store) inside the same vodafone store together with my 950 (that is bought from orange) and in the exact same conditions and both 950's suffer from this problem but NOT the XL. The XL rendered perfectly.
Die schermtest heb ik ook eens geprobeerd, was wel benieuwd toen der tijd, maar daar kwamen toen geen problemen naar voren.

Ook even de bekende Lagom test gedaan, eigenlijk voor monitors, maar, een telefoon heeft ook een scherm :+ Daar is bij http://www.lagom.nl/lcd-test/black.php vakje 3 een heel donker bordeaux-rood.

Maar, eerlijk is eerlijk, het is een LCD test, geen OLED test, misschien dat nummer 3 net "licht' genoeg is dat de rode pixels al zachtjes gaan branden, terwijl blauw en groen nog niet hoeven te branden volgens het ding wat het scherm aanstuurt. Wie weet, maar in de praktijk merk ik het in ieder geval niet. Het is ook maar 1 zeer specifieke tint grijs die problemen geeft, alle andere tinten doen het perfect. Het zwart, zelfs het rood-zwart van 3, is zwarter dan mijn monitor weergeeft op vakje 1, maarja, dat is LCD, AMVA zelfs nog, ben benieuwd hoe beroerd IPS dat doet :P

ardvark99 schreef op zondag 25 september 2016 @ 23:04:
[...]

Niemand is verplicht de test te doen :P ik vond het persoonlijk een interessante test, omdat het exact weergeeft wat ik in mijn specifieke situatie ervaar (het rood worden van de grijze UI).

Overigens werkt de test alleen bij absolute donkerte in de omgeving, dus geen lampen / tv / straatlicht / etc... het moet zo donker zijn dat je een zwarte draad in het donker niet kan zien... en dan dus dat plaatje op je telefoon bekijken.

Zelf heb ik het getest op een L820 (perfect grijs), L950 (rood), Dell Venue 9 Pro (grijs) een oude Android van Sony uit 2012 (grijs) en nog twee brakke tablets (Android) van het Kruidvat (50 euro per stuk in 2013; grijs).

Het is een interessante test, omdat je duidelijk het breakpoint van je scherm ziet (meestal bij blok 3 / 4 - waarbij blok 3 rood kan worden).
RobinHood schreef op zondag 25 september 2016 @ 23:06:
Maar, eerlijk is eerlijk, het is een LCD test, geen OLED test, misschien dat nummer 3 net "licht' genoeg is dat de rode pixels al zachtjes gaan branden, terwijl blauw en groen nog niet hoeven te branden volgens het ding wat het scherm aanstuurt. Wie weet, maar in de praktijk merk ik het in ieder geval niet. Het is ook maar 1 zeer
Bedankt voor de onderbouwde reactie :)

Overigens zit ik gewoon wat te testen, omdat het weekend is - terugruilen kan pas vanaf morgen...

Vakje 3 heeft dezelfde intensiteit als de grijswaarden van de meeste blokken in de interface van W10M - vandaar dat ik bv. het toestenbord als rood ervaar, net als sommige accenten in de buttons... het is puur toeval allemaal, maar wel interessant - vind ik.

Als aanvullende test heb ik net de afbeelding bekeken op een iPhone 5 - maar die struikelt ook... ik vrees gewoon verwend te zijn met de L820 :)

• Berlinetta
  • Niet online
RobinHood schreef op zondag 25 september 2016 @ 23:06:
Die schermtest heb ik ook eens geprobeerd, was wel benieuwd toen der tijd, maar daar kwamen toen geen problemen naar voren.

Ook even de bekende Lagom test gedaan, eigenlijk voor monitors, maar, een telefoon heeft ook een scherm :+ Daar is bij http://www.lagom.nl/lcd-test/black.php vakje 3 een heel donker bordeaux-rood.

Maar, eerlijk is eerlijk, het is een LCD test, geen OLED test, misschien dat nummer 3 net "licht' genoeg is dat de rode pixels al zachtjes gaan branden, terwijl blauw en groen nog niet hoeven te branden volgens het ding wat het scherm aanstuurt. Wie weet, maar in de praktijk merk ik het in ieder geval niet. Het is ook maar 1 zeer specifieke tint grijs die problemen geeft, alle andere tinten doen het perfect. Het zwart, zelfs het rood-zwart van 3, is zwarter dan mijn monitor weergeeft op vakje 1, maarja, dat is LCD, AMVA zelfs nog, ben benieuwd hoe beroerd IPS dat doet :P
Ik heb het even gedaan mijn Lumia 1520 (Heb geen 950/XL) en ik zie niks raars of ligt dat aan mij?
ardvark99 schreef op zondag 25 september 2016 @ 23:04:
[...]

I'll post this later also on the XL forum, as I suspect they do not have this problem.
I've checked both 950 and 950 XL (from the store) inside the same vodafone store together with my 950 (that is bought from orange) and in the exact same conditions and both 950's suffer from this problem but NOT the XL. The XL rendered perfectly.
Toch een beetje vreemd dat er binnen dit topic wel de conclusie getrokken wordt dat het voor de XL ook automatisch opgaat zonder dit enigszins onderbouwd te hebben? "mijn" 950 heeft het dus moet de 950 XL het ook maar hebben?

Testing, one, two ...

Berlinetta schreef op zondag 25 september 2016 @ 23:13:
[...]

Ik heb het even gedaan mijn Lumia 1520 (Heb geen 950/XL) en ik zie niks raars of ligt dat aan mij?
Nee hoor :) Wel belangrijk is dat je dat plaatje in een écht donkere ruimte kijkt (dus geen lamp, tv, etc...).

De perceptie van het menselijk oogt interpreteert blokje 3 dan als rood - mits je een brak display hebt... (blok 1 en 2 zijn niet eens zichtbaar, meestal).
hardware-lover schreef op zondag 25 september 2016 @ 23:13:
[...]

Toch een beetje vreemd er binnen dit topic wel de conclusie getrokken wordt dat het voor de XL ook automatisch opgaat zonder dit enigszins onderbouwd te hebben? "mijn" 950 heeft het dus moet de 950 XL het ook maar hebben?
Volgens mij staat er juist (zonder onderbouwing) dat de XL het niet heeft (dus dat cross posten geen zin heeft?).

Het zal ook wel een minor issue zijn, al lees ik toch erg veel klachten er over (maar dat is cognitieve dissonantie, vrees ik).
b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 25 september 2016 @ 23:16:
[...]
Volgens mij staat er juist (zonder onderbouwing) dat de XL het niet heeft (dus dat cross posten geen zin heeft?).

Het zal ook wel een minor issue zijn, al lees ik toch erg veel klachten er over (maar dat is cognitieve dissonantie, vrees ik).
Volgens mij staat er in een reactie van jezelf (daar verwees ik namelijk naar);

Testing, one, two ...

b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 25 september 2016 @ 23:12:
[...]

Bedankt voor de onderbouwde reactie :)

Overigens zit ik gewoon wat te testen, omdat het weekend is - terugruilen kan pas vanaf morgen...

Vakje 3 heeft dezelfde intensiteit als de grijswaarden van de meeste blokken in de interface van W10M - vandaar dat ik bv. het toestenbord als rood ervaar, net als sommige accenten in de buttons... het is puur toeval allemaal, maar wel interessant - vind ik.

Als aanvullende test heb ik net de afbeelding bekeken op een iPhone 5 - maar die struikelt ook... ik vrees gewoon verwend te zijn met de L820 :)
Vakje 3 is bij de Lagom test volgens mij nog donkerder dan de W10M interface, mijn settings-menu is daarom gewoon grijs, bij de Lagom ergens rond de 8 als ik het zo eens zie in mijn totaal niet verduisterde kamer.

Had overigens liever wel gewoon een pikzwart settings-menu gezien, blijf het vreemd vinden dat soms W10M pikzwart is, en soms grijs.

De grap is wel dat zodra ik mijn brightness op "darkest" zet, opeens bijna alle vakjes een rode tint krijgen, ik denk daarom dat het echt te maken heeft met de aansturing van het scherm, dat soort dingen zie ik ook bij mijn plasma: veel zwarte scenes zijn net niet zwart genoeg [lees: grijs] om alle pixels gewoon uit te laten, dus zie je, van dichtbij, ze wisselen tussen uit, rood en groen.

Waarom de L820 dat niet had? Misschien wel omdat ie minder pixels heeft, of een andere pixel-layout, of toch een betere beeldbesturing. Wie weet.

Punt is wel dat als je er echt last van hebt, je scherm waarschijnlijk slechter dan gemiddeld is, want anders had men hier ook wel moordt ende brandt geschreeuwd
Berlinetta schreef op zondag 25 september 2016 @ 23:13:
[...]

Kan zijn dat er teveel licht is, kan zijn dat je stiekem kleurenblind bent, kan zijn dat je scherm gewoon goed is :P

hardware-lover schreef op zondag 25 september 2016 @ 23:19:
[...]

Volgens mij staat er in een reactie van jezelf (daar verwees ik namelijk naar);

Woeps - sorry - typo van mijn kant, ik zal het fixen :)

Je ziet overigens echt vage resultaten voorbij komen;

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aNU3M3D.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iFvAFWn.jpg

Afbeeldingslocatie: https://forums.windowscentral.com/attachments/microsoft-lumia-950/122435d1455715106t-img_20160217_151322.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 25-09-2016 23:33 ]

RobinHood schreef op zondag 25 september 2016 @ 23:24:
[...]

Punt is wel dat als je er echt last van hebt, je scherm waarschijnlijk slechter dan gemiddeld is, want anders had men hier ook wel moordt ende brandt geschreeuwd
Of ik ben te kritisch :)

Vanmiddag had ik zelfs last van het feit dat het scherm in mijn oor snijdt, toen ik aan het bellen was;

Het glas zit "geplakt" bovenop de telefoon en er om heen zit een plastic rand; die snijdt in mijn oor als ik bel, maar ook in mijn hand als ik de telefoon met één hand bedien.

Ook de USB-C poort (aan de onderkant) heeft scherpe randen, waardoor ik de telefoon beter niet vast houdt op die plekken...

Laten we het er op houden dat niet de L950 het probleem is, maar ik zelf...
b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 25 september 2016 @ 23:31:
[...]

Vanmiddag had ik zelfs last van het feit dat het scherm in mijn oor snijdt, toen ik aan het bellen was;

Het glas zit "geplakt" bovenop de telefoon en er om heen zit een plastic rand; die snijdt in mijn oor als ik bel, maar ook in mijn hand als ik de telefoon met één hand bedien.

Ook de USB-C poort (aan de onderkant) heeft scherpe randen, waardoor ik de telefoon beter niet vast houdt op die plekken...

Ha ha, je houd ze wel bezig hier. Iedereen die nu zijn telefoon aan het aaien is, bloed spat in het rond ;)
Ik dacht alles al gelezen te hebben ondertussen maar toch wordt er steeds wat nieuws gevonden. _/-\o_

Testing, one, two ...

hardware-lover schreef op zondag 25 september 2016 @ 23:36:
[...]

Ha ha, je houd ze wel bezig hier. Iedereen die nu zijn telefoon aan het aaien is, bloed spat in het rond ;)
Ik dacht alles al gelezen te hebben ondertussen maar toch wordt er steeds wat nieuws gevonden. _/-\o_
Lol, ik zei al - ik ben het probleem ;)

Maar die USB-C poort aan de onderkant is serieus scherp; bij mij lijkt hij niet eens gevijld...

Aan de andere kant; als ik in de File Explorer rond kijk, zie ik dus X86 programma's staan, test-users, etc... ik denk echt dat ik een vaag prototype van de Surface Phone heb te pakken...
b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 25 september 2016 @ 23:31:
[...]

Te kritisch over het scherm betwijfel ik, aan kritische mensen in dit topic echt geen gebrek, ik ben bijvoorbeeld een echte zeurkous als het aankomt op kleuren en vooral kleurfouten, maar hoewel ik eerst wel dezelfde fout had als jij, namelijk een paars menu, heb ik dat nu echt niet meer. Grote kans dat jouw scherm gewoon echt slecht is.

Die rand, tja, misschien is hij door bijna een jaar [10 maanden al, tijd gaat snel] in mijn broekzak al wat afgesleten, maar scherp, nah. Het is wel vreemd, en ik weet nog steeds niet of ik het nou wel of niet mooi moet vinden. Het maakt hem iig. toch wat steviger denk ik zo.

De USB poort is bij mij gewoon prima afgewerkt, natuurlijk, mooi ietwat afschuinen was helemaal tof geweest, maar scherp? Nooit geweest.

Al met al is jouw ding gewoon eentje waar men vrijdagmiddag aan begonnen is, en maandagochtend mee verder is gegaan :P

RobinHood schreef op zondag 25 september 2016 @ 23:41:
Al met al is jouw ding gewoon eentje waar men vrijdagmiddag aan begonnen is, en maandagochtend mee verder is gegaan
De overgang van scherm / body is inderdaad ... vreemd; wel mooi, niet heel praktisch.

Ik denk dat ze mijn telefoon op vrijdag in elkaar hebben gezet, met het idee dat ze daar maandag mee verder gingen - maar dat 'ie in het weekend door iemand is opgepakt om er een custom-build op te zetten en vervolgens een geheel eigen leven heeft geleid, tot hij in de ramsj bij de Slegte in Rotterdam werd afgeleverd...

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:36
b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 25 september 2016 @ 23:38:
[...]

Lol, ik zei al - ik ben het probleem ;)

Maar die USB-C poort aan de onderkant is serieus scherp; bij mij lijkt hij niet eens gevijld...

Aan de andere kant; als ik in de File Explorer rond kijk, zie ik dus X86 programma's staan, test-users, etc... ik denk echt dat ik een vaag prototype van de Surface Phone heb te pakken...
Heb je wel een originele achterkant dan? Ik heb ook eens wat achterkantjes voor de 950 uit China laten komen waarvan sommige ook heel slecht waren afgewerkt.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• ardvark99
b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 25 september 2016 @ 23:44:
[...]

De overgang van scherm / body is inderdaad ... vreemd; wel mooi, niet heel praktisch.

Ik denk dat ze mijn telefoon op vrijdag in elkaar hebben gezet, met het idee dat ze daar maandag mee verder gingen - maar dat 'ie in het weekend door iemand is opgepakt om er een custom-build op te zetten en vervolgens een geheel eigen leven heeft geleid, tot hij in de ramsj bij de Slegte in Rotterdam werd afgeleverd...
Maar nu ff serieus deathgrunt, en met alle respect, en ik zeg niet dat je niet gelijk hebt, of geen problemen kan hebben,maar de afgelopen dagen heb je hier nu problemen (nu over scherpe randen) aangekaart over de L950, waar sinds de release van de L950 hier niemand over heeft lopen klagen, tenminste ik kan het mij niet herinneren, en ik lees dit topic al een tijdje. Mij lijkt het verstandig om het toestel met iemand anders toestel te vergelijken, die dus ook een L950 heeft, om te kijken waar de problemen liggen, of het toestel morgen laten omruilen.

Ik zie liever dat je happy bent met jouw L950, en lekker doorgaat met ontwikkelen op W10M _/-\o_

• ardvark99
hardware-lover schreef op zondag 25 september 2016 @ 23:13:
[...]

Toch een beetje vreemd er binnen dit topic wel de conclusie getrokken wordt dat het voor de XL ook automatisch opgaat zonder dit enigszins onderbouwd te hebben? "mijn" 950 heeft het dus moet de 950 XL het ook maar hebben?
Vandaar dat ik dit quotte, in het WindowsCentral stukje wordt alleen gepraat over de L950, de XL heeft het probleem blijkbaar niet.

Misschien heeft dit te maken met het feit dat beide toestellen de zelfde resolutie hebben, maar de scherm grote anders is, waardoor de beeldpunten op de L950 dichter bij elkaar liggen, en dit effect geven?? En zoals ook al aangekaart is door RobinHood, is deze test voor LCD schermen, maar wij hebben een Oled scherm.

Ten eerste is dit idd niet de laatste release, maar misschien draait er een service bij jou op de achtergrond dit de accu sneller laat leeglopen. Of omdat er een update binnen gehaald moet worden wat mis gaat (.189). Al een het toestel opnieuw opgestart, of, wat niet leuk is, maar het probleem misschien ook kan verhelpen (voor als het een service is die op de achtergrond draait, en niet te stoppen is) een backup maken en een factory reset maken, daarna backup terug zetten. Is al vaker uitgelegd in dit topic.

[ Voor 35% gewijzigd door ardvark99 op 26-09-2016 00:20 ]

ardvark99 schreef op maandag 26 september 2016 @ 00:02:
[...]

vergelijken, die dus ook een L950 heeft, om te kijken waar de problemen liggen, of het toestel morgen laten omruilen.
Dat is ook mijn droom-scenario; als ik weet dat het aan mij ligt, ruil ik hem niet eens om ;)

Maar goed; het is weekend - dus ik kan morgen pas "actie" ondernemen.
Ramon schreef op zondag 25 september 2016 @ 23:49:
[...]

Heb je wel een originele achterkant dan? Ik heb ook eens wat achterkantjes voor de 950 uit China laten komen waarvan sommige ook heel slecht waren afgewerkt.
Jawel, het is gewoon bij MS gekocht - en heeft een normale achterkant (geen cover, of iets).

Zoals ik al zei; ik ben het probleem - vrees ik.

(overigens wel een update aan de Tweakers 10 app vandaag... binnenkort ook geschikt voor high-res schermen).

• ardvark99
b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 26 september 2016 @ 00:26:
[...]

(overigens wel een update aan de Tweakers 10 app vandaag... binnenkort ook geschikt voor high-res schermen).
Mooi, goed bezig tussen door. Ik hoop wel dat we de kleuren in de app kunnen aanpassen!
ardvark99 schreef op maandag 26 september 2016 @ 00:29:
[...]

Mooi, goed bezig tussen door. Ik hoop wel dat we de kleuren in de app kunnen aanpassen!
Rood kan grijs worden, inderdaad... (en laat Tweakers nu net rood als huisstijl hebben... samen met grijs).

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/PRnnZrE.png

App staat in de queue - zelf beschikbaar op Hololens - maar dat lijkt me een foutje ;P

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog geen enkele Lumia met een goed scherm in mijn handen heb gehad als je het gaat vergelijken met een monitor die wel een degelijke calibratie heeft.

Lumia 800 was vrij warm
Lumia 930 was belachelijk... Paarse tinten en enorme ghosting.
Lumia 1520 lijkt OK maar is vaak ook veel te warm afgesteld
Mijn 950XL doet het ook niet lekker met die grijstinten

De coating die over de schermen heen zit veroorzaakt daarnaast nog kleurverschuiving als het scherm onder een hoek wordt bekeken, groen of paarse tint.

De ene persoon zal er gevoeliger voor zijn als de ander en het kan ook onopgemerkt voorbij gaan als je voornamelijk naar je telefoon kijkt en geen beter scherm in de buurt hebt. Mijn 950 XL is niet dusdanig erg dat ik mij eraan stoor gelukkig.
[b]Propane schreef op maandag 26 september 2016 @ 01:58:
De coating die over de schermen heen zit veroorzaakt daarnaast nog kleurverschuiving als het scherm onder een hoek wordt bekeken, groen of paarse tint.
Tja, het zal inderdaad de persoon zijn die als het als een issue ervaart - al is mijn L820 wel redelijk "perfect" wat kleurafwijkingen betreft.

Als ik naar de L950 kijk, en hem hier en daar wat kantel, zie ik op witte schermen een kakofonie van kleuren in het spectrum voorbij schieten; in het midden wit, bovenin rood, onderin blauw en aan de zijkanten geel.

Bij de L820 is het gewoon... wit... maar het gaat echt om nuances en subtiele afwijkingen binnen het spectrum; ik ervaar het als onwerkbaar - een ander ziet het niets eens, wellicht...

Voor mij is het een reden om de L950 een mobiel te noemen met het slechtste display ooit - en een ander zal juist de schermkwaliteit prijzen... het is echt heel subjectief en persoonlijk allemaal.

• Propane
  • Niet online
Leuk excuus om mijn disco 1520 eens te tonen... die is alleen kaarsrecht van voren bekeken enigszins OK, en dan zit er nog een vreemde paarse vlek ik. En dit is na een reparatie door Microsoft nota bene :P.

https://1drv.ms/f/s!AvxmEa8wLzr8nIAbCk1ZCqgGeppRNQ

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-11 10:01

Wat doe je er mee? Ik bedacht gisteravond dat ik mijn telefoon al sinds donderdag ochtend niet meer op de lader had gelegd (ook niet veel gebruikt trouwens) en toen stond de teller op 24% ongeveer. (wifi en bluetooth staan aan, en 4G staat uit).

Normaal gesproken gebruik ik hem als MP3 speler (Spotify) en dan heb heb ik aan het eind van de dag zo'n 70% over.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Wailing_Banshee schreef op maandag 26 september 2016 @ 07:43:
[...]

Wat doe je er mee? Ik bedacht gisteravond dat ik mijn telefoon al sinds donderdag ochtend niet meer op de lader had gelegd (ook niet veel gebruikt trouwens) en toen stond de teller op 24% ongeveer. (wifi en bluetooth staan aan, en 4G staat uit).

Normaal gesproken gebruik ik hem als MP3 speler (Spotify) en dan heb heb ik aan het eind van de dag zo'n 70% over.
4G uit... Misschien moet ik dat ook eens proberen. Ik heb een dual SIM en dat kan natuurlijk wel wat schelen.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Berlinetta
  • Niet online
Nou, ik heb mijn twee Lumia 1520 uitvoerig getest en ondervindt geen problemen.

• Wailing_Banshee
Gé Brander schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:44:
[...]

4G uit... Misschien moet ik dat ook eens proberen. Ik heb een dual SIM en dat kan natuurlijk wel wat schelen.
Ik heb maar een 200Mb data bundel, dus ik heb hem standaard uit staan (zit 99% van de tijd toch op Wifi en die ene procent kan ik zonder of kan ik eventueel toch even gebruik maken van mijn 4G)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Wailing_Banshee schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:00:
[...]

Ik heb maar een 200Mb data bundel, dus ik heb hem standaard uit staan (zit 99% van de tijd toch op Wifi en die ene procent kan ik zonder of kan ik eventueel toch even gebruik maken van mijn 4G)
Ik doe er ook niet veel bijzonders mee, niet eens als audiospeler of zo. Gewoon bellen, af en toe facbook checken en whatsapp. Ook hier en daar even nu.nl bekijken. Maar niet zoveel dat het mijn battery drain verklaart. Nu maar eerst de 4G uit en kijken hoe dat uitpakt.

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:49
Mijn 4G staat altijd aan en ik haal gemakkelijk het eind van de dag bij normaal gedrag. Ik merk dat veel gebruik van Whatsapp voor de batterij leeg trekt.

• GerCor

GerCor

coenox schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:27:
Mijn 4G staat altijd aan en ik haal gemakkelijk het eind van de dag bij normaal gedrag. Ik merk dat veel gebruik van Whatsapp voor de batterij leeg trekt.
Gebruik dan ook Skype, veel mooier..... _/-\o_

• coenox
GerCor schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:46:
[...]

Gebruik dan ook Skype, veel mooier..... _/-\o_
Ik weet dat je een Skype adept bent. Heb het geïnstalleerd, maar doe er niets mee, Voor mij is Skype nog steeds een app om digitaal mee naar het buitenland te bellen. En verder gebruikt iedereen in mijn omgeving Whatsapp. Maar ik hou het in de gaten.
Propane schreef op maandag 26 september 2016 @ 02:47:
Leuk excuus om mijn disco 1520 eens te tonen... die is alleen kaarsrecht van voren bekeken enigszins OK, en dan zit er nog een vreemde paarse vlek ik. En dit is na een reparatie door Microsoft nota bene :P.

https://1drv.ms/f/s!AvxmEa8wLzr8nIAbCk1ZCqgGeppRNQ
Dat is wel heel bizar... recht van voren gaat het nog wel, al wordt het dan ook groen en geel...

Was het voor de reparatie nog erger?

• GerCor

GerCor

coenox schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:56:
[...]

Ik weet dat je een Skype adept bent. Heb het geïnstalleerd, maar doe er niets mee, Voor mij is Skype nog steeds een app om digitaal mee naar het buitenland te bellen. En verder gebruikt iedereen in mijn omgeving Whatsapp. Maar ik hou het in de gaten.
Skype adept of niet .... WhatsApp trekt blijkbaar jouw accu leeg. Ik heb er geen last van dat WhatsApp jouw accu leegtrekt. :P

Het is een alternatief voor WhatsApp.....zou je kunnen gebruiken, hoeft/moet niet. Ik gebruik beide, maar mijn accu gaat minstens een dag mee.

[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 26-09-2016 14:13 ]

• coenox
GerCor schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:12:
[...]

Skype adept of niet .... WhatsApp trekt blijkbaar jouw accu leeg. Ik heb er geen last van dat WhatsApp jouw accu leegtrekt. :P

Het is een alternatief voor WhatsApp.....zou je kunnen gebruiken, hoeft/moet niet. Ik gebruik beide, maar mijn accu gaat minstens een dag mee.
Zoals ik al zei, ik kom prima de dag door. Dus last heb ik er ook niet van. Ik ben niet iemand van tientallen berichtjes per dag. En alternatief wordt het pas als ik mensen in mijn omgeving kan overtuigen om het te gebruiken. Maar wie weet. De koppeling Facebook en Whatsapp staat me wel tegen.

• GerCor

GerCor

coenox schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:14:
[...]
De koppeling Facebook en Whatsapp staat me wel tegen.
Werkelijk?

Echt iets waar ik geen minuut aandacht aan geef.

Ze geven je de suggestie dat jij alleen die bosbrand in Portugal kunt blussen maar in de praktijk sta je daar met 1 lullig emmertje water.

[ Voor 44% gewijzigd door GerCor op 26-09-2016 15:30 ]

• Propane
  • Niet online
b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:59:
[...]

Was het voor de reparatie nog erger?
Offtopic, maar:

Nee, toen was het beter. Hij ging weg voor twee vlekken in het scherm (standaard probleem op de 1520, interne componenten drukken van achter op het scherm waardoor je een soort hot spots krijgt die lichter zijn dan de rest van het scherm).

Na de reparatie heb ik de 1520 niet veel gebruikt dus het viel me nu pas echt op nadat het toestel natuurlijk buiten garantie valt. Ga er nog wel even achteraan, want dit is natuurlijk belachelijk.

• ardvark99
MSFT heeft vandaag aangegeven wat we onder meer kunnen verwachten van Continuum in de komende RS2 en RS3 builds. O.a. multi window, startmenu en uitschakelen van het telefoon scherm tijdens gebruik van Continuum. Dit zijn natuurlijk wel features die te verwachten waren, de HP kan al het telefoon scherm uitschakelen. Voor alsnog is dit natuurlijk zo meteen alleen beschikbaar via Insiders, maar bij de publieke uitrol van RS2 en RS3 voor iedereen beschikbaar. Ben benieuwd wat er nog meer aan zit te komen.

https://mspoweruser.com/m...ows-10-mobile-redstone-2/

http://www.windowscentral...dows-10-mobile-redstone-2

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Ben benieuwd wat er tzt in de insider builds terecht komt dan.
Heb meerdere docks om te testen dus laat maar komen :D

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:19

SED

b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 26 september 2016 @ 02:09:
[...]

voor mij is het een reden om de L950 een mobiel te noemen met het slechtste display ooit - en een ander zal juist de schermkwaliteit prijzen... het is echt heel subjectief en persoonlijk allemaal.
Nee, erger. Je baseert je mening op een enkel exemplaar terwijl miljoenen anderen daar geen last van hebben en zelfs uitermate hoog opgeven van het scherm.
Dat maakt je conclusie wat voorbarig aangezien je geen voorbehoud maakt met betrekking tot alleen jouw toestel.

En dat is niet zozeer mijn mening maar een die breed gedeeld wordt zie bijv:
reviews: Microsoft Lumia 950 en 950 XL: liefdesverklaring aan de fans

Copyright and left by SED...

• oetgrunn
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-12-2024
Het glimpscherm probleem lijkt met een update (zonder andere buildversie) verholpen.

[ Voor 91% gewijzigd door oetgrunn op 30-09-2016 06:41 ]

• oetgrunn
Sorry maar ben ik nou gek? Een week geleden stonden de instellingen van het glimpscherm onder vergrendelingsscherm bij persoonlijke instellingen, en nu weer apart zoals op eerder firmware versies. En toch een week geleden versie 10.0.14393.189 en nu nog steeds. Worden er updates of verbeteringen doorgevoerd zonder dat het build nummer veranderd?

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Alle reacties betreft het terugsturen / inruilen van de Lumia heb ik verplaatst naar: [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen, aangezien dit levering betreft en weinig te maken heeft met ervaringen.

• Wailing_Banshee
oetgrunn schreef op donderdag 29 september 2016 @ 23:47:
Sorry maar ben ik nou gek? Een week geleden stonden de instellingen van het glimpscherm onder vergrendelingsscherm bij persoonlijke instellingen, en nu weer apart zoals op eerder firmware versies. En toch een week geleden versie 10.0.14393.189 en nu nog steeds. Worden er updates of verbeteringen doorgevoerd zonder dat het build nummer veranderd?
Ik had gisteren wel een reboot... Ik kan nu niet kijken waar de instelling staat, want ik ben blijkbaar m'n telefoon vergeten (geen wonder dat mijn bluetooth in de auto aangaf dat hij geen verbinding kon maken :p)

• GerCor

GerCor

oetgrunn schreef op donderdag 29 september 2016 @ 23:47:
Hoezo apart? Het staat bij mij daar nog steeds. Tenminste als je bedoelt: onder Vergrendelingsscherm -het rijtje- en niet als onderdeel van Vergrendelingsscherm. :?

Wat mij ook opvalt: Vergrendelingsscherm kun je nu maximaal een 'time-out' geven van 5 minuten. En nou weet ik niet of dat alleen op de 930 was of ook op de 950 maar ik kon dat altijd schakelen naar - in ieder geval - een half uur.

[ Voor 15% gewijzigd door GerCor op 30-09-2016 11:37 ]

• oetgrunn
GerCor schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 11:02:
[...]

Hoezo apart? Het staat bij mij daar nog steeds. Tenminste als je bedoelt: onder Vergrendelingsscherm -het rijtje- en niet als onderdeel van Vergrendelingsscherm. :?

Wat mij ook opvalt: Vergrendelingsscherm kun je nu maximaal een 'time-out' geven van 5 minuten. En nou weet ik niet of dat alleen op de 930 was of ook op de 950 maar ik kon dat altijd schakelen naar - in ieder geval - een half uur.
Als ik me niet vergis stond het bij eerste versies op de plek die jij aangeeft, dus in het rijtje onder, na de AU als onderdeel van het vergrendelingsscherm en nu dus weer in het rijtje.

• GerCor

GerCor

oetgrunn schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 11:57:
[...]

Als ik me niet vergis stond het bij eerste versies op de plek die jij aangeeft, dus in het rijtje onder, na de AU als onderdeel van het vergrendelingsscherm en nu dus weer in het rijtje.
Aha, duidelijk maar ...... zegt mij niks want het is mij niet opgevallen. Kan dus zo maar zo zijn dat je gelijk hebt.

• Flar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-10 08:14
Vorige week nieuwe accu besteld en de reboots zijn voorbij. Voor mijn gevoel zit deze accu er steviger in.. Accuduur is nog steeds ruk. Vanmorgen om 8 uur van de lader, nu nog < 50% over. Meestal slechts 20% over aan het einde van de dag.

Edge: 48% (niet toegestaan op achtergrond)
Whatsapp 30% (beheerd door windows)
Facebook 11% (nooit toegestaan op de achtergrond)

Klaverjassen na de vorige tip niet meer aangehad.. Weinig verbetering merkbaar.
Doordat het zonnetje minder schijnt, staat mijn scherm ook niet meer op 100%. Voor mijn gevoel is dit geen normaal gedrag, maar hoor het graag.

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:36
Flar schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 14:34:
Vorige week nieuwe accu besteld en de reboots zijn voorbij. Voor mijn gevoel zit deze accu er steviger in.. Accuduur is nog steeds ruk. Vanmorgen om 8 uur van de lader, nu nog < 50% over. Meestal slechts 20% over aan het einde van de dag.

Edge: 48% (niet toegestaan op achtergrond)
Whatsapp 30% (beheerd door windows)
Facebook 11% (nooit toegestaan op de achtergrond)

Klaverjassen na de vorige tip niet meer aangehad.. Weinig verbetering merkbaar.
Doordat het zonnetje minder schijnt, staat mijn scherm ook niet meer op 100%. Voor mijn gevoel is dit geen normaal gedrag, maar hoor het graag.
Grootste ergernis bij mijn 925 is de accuduur. Als ik thuis kom van het werk en 's avonds nog op pad wil dan moet die echt wel aan de lader. Mocht de 950 daarin een absolute verbetering zijn, dan was het een no brainer, maar dit lijkt vergelijkbaar met de 925, zoals ik het hier lees.

Whatsapp slurpt het echt leeg, zonde. Dacht bijna de overtuiging te hebben vandaag de 950 te bestellen, nu is het bestellen weer stapje verder weg.

[ Voor 5% gewijzigd door RudyL op 30-09-2016 16:07 ]

LOETKE

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:43

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik haal normaal gesproken eind van de (werk)dag makkelijk op één lading. Alleen tijdens het naar en van mijn werk rijden (half uurtje) zit hij in de auto aan de lader. Op dagen dat ik vrij ben wordt hij wel intensiever gebruikt en gaat de batterij wel minder lang mee.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:26
RudyL schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 16:06:
[...]
Grootste ergernis bij mijn 925 is de accuduur. Als ik thuis kom van het werk en 's avonds nog op pad wil dan moet die echt wel aan de lader. Mocht de 950 daarin een absolute verbetering zijn, dan was het een no brainer, maar dit lijkt vergelijkbaar met de 925, zoals ik het hier lees. [...]
Het is ook wel een beetje afhankelijk van wat je doet. Zelf red ik het makkelijk van 6:30 tot 23:59 op 1 lading. Dan luister ik gemiddeld ergens tussen de 1 en 8 uur muziek, browse ik nog zo'n 30min op internet en reageer ik op een paar berichtjes via WhatsApp. Zelf heb ik WA hoogstens 15min actief in de voorgrond, maar ik krijg wel de hele dag door mails en berichtjes binnen. Oja en ik lees nog een kwartier het nieuws.
Aan het eind van de dag zit de telefoon op ~20%. Voor mij persoonlijk ruim voldoende en als ik stop met muziek luisteren red ik die tweede dag ook nog wel.

• ardvark99
[...] Mocht de 950 daarin een absolute verbetering zijn, dan was het een no brainer, maar dit lijkt vergelijkbaar met de 925, zoals ik het hier lees.

Whatsapp slurpt het echt leeg, zonde. Dacht bijna de overtuiging te hebben vandaag de 950 te bestellen, nu is het bestellen weer stapje verder weg.
Ik heb zelf de L950XL, en ben dik tevreden over het accu verbruik van de deze telefoon. Ik haal makkelijk het einde van de dag, met meer dan gemiddeld gebruik. Luister vaak muziek, Edge, af en toe WA, FB, nu.nl, mailen. En wanneer ik het einde van de dag niet denk te halen, of 's avonds nog weg moet, effe een half uur aan de lader, en er is weer 50% bijgekomen. In een uur is ie helemaal opgeladen.

Dit is een melding van een gebruiker, da's jammer dat hij er problemen mee heeft, maar je moet het breder bekijken, of er veel meer probleem gevallen zijn. De L950(XL) is zeker de moeite waard. De vraag is meer, is ie nog aan te komen, de XL nog wel. En met Display dock.

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-11 23:19
ardvark99 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 17:17:
[...]

...maar je moet het breder bekijken, of er veel meer probleem gevallen zijn..
Is er een probleem gevallen? Kusje erop?
Just kidding! Ik lees gewoon altijd mee hier en moest even grijnzen.

• FXX
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-10 20:15

FXX

Hier onlangs een 950 Dual Sim in gebruik genomen. Waar ik met mijn vorige 640DS makkelijk de dag door kwam, heb ik nu moeite om het eind van de dag te halen. Beide telefoons draaien de laatste W10 AU.

Het eerste wat me te binnen schiet is de Hello-functie icm Iris scanner; deze had de 640 niet. Zou dit soms ook veel stroom vreten?

Settings: Glance 30 sec, FB/Edge niet toegestaan in achtergrond, WhatsApp door W10 geregeld

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:26
FXX schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 17:58:
Hier onlangs een 950 Dual Sim in gebruik genomen. Waar ik met mijn vorige 640DS makkelijk de dag door kwam, heb ik nu moeite om het eind van de dag te halen. Beide telefoons draaien de laatste W10 AU.

Het eerste wat me te binnen schiet is de Hello-functie icm Iris scanner; deze had de 640 niet. Zou dit soms ook veel stroom vreten? [...]
Wellicht, maar die staat bij mij ook aan en ik haal die dag makkelijk.

• mister9
Hier een 950. Beste accuduur van mn telefoons tot nu toe. Met zeer groot gemak de dag door. Volgende ochtend twijfel ik vaak of ik zal laden of niet.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Het bleek voornamelijk een probleem van de batterij te zijn. Nieuwe batterij besteld en nu aan het eind van de dag nog 50% over ook met IRIS scan. Hoe simpel kan het zijn ;)

• BigEagle
  • Laatst online: 19:02
Ik haal sinds de AU ong. 2 dagen op een volle accu lading. B)

Edge niet toegestaan in de achtergrond, Whatsapp beheerd door Windows en Facebook heb ik niet. Als ik de tijd op 1 week zet in de 'Battery usage by app' staat Start op 17%, Whatsapp op 14%, Egde op 10% en de Band app op 8%. Iris scan staat ook aan trouwens en glance staat op 30 seconden.

De Microsoft Health Band app zorgde sinds de AU update dat ik 1 à 1,5 dag haalde op 1 lading. :( Sinds de laatste Microsoft Band app en Band 2 firmware update zit ik weer op 2 dagen. :>

Moet er wel bij zeggen dat ik normale gebruiker ben en ik heb een 950XL. Met mijn Lumia 1520 haalde ik ook 2 dagen op 1 volle accu lading.

[ Voor 4% gewijzigd door BigEagle op 30-09-2016 19:26 ]

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

• RudyL
ardvark99 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 17:17:
[...]

De L950(XL) is zeker de moeite waard. De vraag is meer, is ie nog aan te komen, de XL nog wel. En met Display dock.
Hmm zonde, ik had nog een exemplaar in de winkelwagen staan, maar helaas voorraad is op. Dan is de twijfel wel definitief voorbij 8)7

LOETKE

• ardvark99
RudyL schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 20:25:
[...]

Hmm zonde, ik had nog een exemplaar in de winkelwagen staan, maar helaas voorraad is op. Dan is de twijfel wel definitief voorbij 8)7
Heb je al bij andere webwinkels gekeken? Of op Tweakers Pricewatch?

• RudyL
ardvark99 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 20:30:
[...]

Heb je al bij andere webwinkels gekeken? Of op Tweakers Pricewatch?
Daarvoor al, je hebt volgens mij nergens de combi incl. dock voor gelijkwaardige store prijs. Dat maakte het de prijs waard, nu nog maar even twijfelen en notificatie aanstaan op de store.

LOETKE

• Berlinetta
  • Niet online
BigEagle schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 19:25:
Ik haal sinds de AU ong. 2 dagen op een volle accu lading. B)

Edge niet toegestaan in de achtergrond, Whatsapp beheerd door Windows en Facebook heb ik niet. Als ik de tijd op 1 week zet in de 'Battery usage by app' staat Start op 17%, Whatsapp op 14%, Egde op 10% en de Band app op 8%. Iris scan staat ook aan trouwens en glance staat op 30 seconden.

De Microsoft Health Band app zorgde sinds de AU update dat ik 1 à 1,5 dag haalde op 1 lading. :( Sinds de laatste Microsoft Band app en Band 2 firmware update zit ik weer op 2 dagen. :>

Moet er wel bij zeggen dat ik normale gebruiker ben en ik heb een 950XL. Met mijn Lumia 1520 haalde ik ook 2 dagen op 1 volle accu lading.
Ben ik zo meteen de enige met een Lumia 1520?

Want vind u van de prestaties van Lumia 950 tegenover de 1520?

• BigEagle
  • Laatst online: 19:02
Berlinetta schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 02:39:
[...]

Ben ik zo meteen de enige met een Lumia 1520?

Want vind u van de prestaties van Lumia 950 tegenover de 1520?
Er zit weinig verschil kwa snelheid tussen de 1520 en 950XL. Mijn 1520 haperde wel eens met het scrollen door het menu, dat heeft mijn 950XL totaal geen last van. De apps starten ook iets sneller.
Ik heb vrij grote handen, daarom had ik gekozen voor de 1520 destijds. De 950XL is iets kleiner en is perfect voor mij. Ook pas deze beter in mijn broekzak :P

PS: Zeg maar 'jij' hoor... ;)

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:34
@AvensisLineaSol,
Nee, je bent niet de enige met een L1520, ik heb er nog één in de kast liggen als backup phone voor mijn L950XL welke ik bij release gekocht heb. Ik was zeer verknocht aan mijn L1520 en had tijdens de eerste paar weken gebruik van mijn L950XL nog wat twijfels maar ben nu om. Af en toe gebruik ik de L1520 nog wel om de phone up to date te houden maar de L950XL is wel een klap fijner in gebruik, beeldscherm, gewicht, snelheids verschil, camera, afmetingen, iris scanner zorgen voor mij voor een overtuigend betere gebruikers ervaring van de L950XL dan bij de L1520. De L950XL heeft ook wat minpunten, de standaard back cover is ronduit gammel en ziet er goedkoop uit, deze heb ik vervangen door een Mozo dark walnut houten back cover waarmee dat 'probleem' is opgelost. Verder voelt de L1520 degelijker aan dan de L950XL, nadeel daarvan is dat de L1520 daardoor lomp groot en zwaar is, kwestie van gewenning naar mijn mening.
Kort gezegd zat ik vlak na de aankoop van de L950XL een aantal weken in twijfel om deze phone te verkopen en de L1520 te blijven gebruiken, nu ben ik blij dat ik dat niet gedaan heb.

• smierlo
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-12-2024

smierlo

Final Frontier Media

[...]

Grootste ergernis bij mijn 925 is de accuduur. Als ik thuis kom van het werk en 's avonds nog op pad wil dan moet die echt wel aan de lader. Mocht de 950 daarin een absolute verbetering zijn, dan was het een no brainer, maar dit lijkt vergelijkbaar met de 925, zoals ik het hier lees.

Enkele tips:

Whatsapp heeft een mogelijk om te verbinden met de web-versie, of de desktop versie. Verbreek die koppeling als je hem niet meer gebruikt. Dat zorgt ervoor dat whatsapp veel stroom verbruikt.

Verder weet ik dat e-mail ontzettend veel stroom gebruikt. Ik heb het automatisch synchroniseren uitgezet bij al mijn e-mail accounts. Waar in het begin mijn Lumia 950 het nog geen dag volhield, gaat hij nu wel een dag mee, en ik ben van mening dat ik hem vrij intensief ggebruik. Nu is het wel zo dat hij elke dag in de auto aan de lading gaat. Dat is gemiddeld 1 tot 5 uur aan lading per dag, afhankelijk hoe ver ik moet rijden.

Heel handig is om eens te kijken of je veel achtergrond zaken kan uitschakelen. Ik heb bijv. van Edge ingesteld dat hij nooit op de achtergrond mag draaien. Vergeet niet dat, althans dat heb ik, door een gebrek aan apps ik veel via websites kijk, dus Edge is wel mijn grootverbruiker, ook over de week bekeken.

"Gods don't make mistakes. Though, sometimes I think it would be nice to be able to carry a tune"

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-11 16:54
FXX schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 17:58:

Het eerste wat me te binnen schiet is de Hello-functie icm Iris scanner; deze had de 640 niet. Zou dit soms ook veel stroom vreten?

Settings: Glance 30 sec, FB/Edge niet toegestaan in achtergrond, WhatsApp door W10 geregeld
Zelfde switch gemaakt recent (van 640DS naar 950DS) en accuduur lijkt iets minder, maar zeker 1 1/2 dag. Ik heb BT en NFC uit, net als Hello.

• Berlinetta
  • Niet online
BigEagle schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 08:29:
[...]

Er zit weinig verschil kwa snelheid tussen de 1520 en 950XL. Mijn 1520 haperde wel eens met het scrollen door het menu, dat heeft mijn 950XL totaal geen last van. De apps starten ook iets sneller.
Ik heb vrij grote handen, daarom had ik gekozen voor de 1520 destijds. De 950XL is iets kleiner en is perfect voor mij. Ook pas deze beter in mijn broekzak :P

PS: Zeg maar 'jij' hoor... ;)
Heb geen last van dat hij hapert, op beide telefoons niet

• Berlinetta
  • Niet online
dr_dreey schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 08:48:
@AvensisLineaSol,
Nee, je bent niet de enige met een L1520, ik heb er nog één in de kast liggen als backup phone voor mijn L950XL welke ik bij release gekocht heb. Ik was zeer verknocht aan mijn L1520 en had tijdens de eerste paar weken gebruik van mijn L950XL nog wat twijfels maar ben nu om. Af en toe gebruik ik de L1520 nog wel om de phone up to date te houden maar de L950XL is wel een klap fijner in gebruik, beeldscherm, gewicht, snelheids verschil, camera, afmetingen, iris scanner zorgen voor mij voor een overtuigend betere gebruikers ervaring van de L950XL dan bij de L1520. De L950XL heeft ook wat minpunten, de standaard back cover is ronduit gammel en ziet er goedkoop uit, deze heb ik vervangen door een Mozo dark walnut houten back cover waarmee dat 'probleem' is opgelost. Verder voelt de L1520 degelijker aan dan de L950XL, nadeel daarvan is dat de L1520 daardoor lomp groot en zwaar is, kwestie van gewenning naar mijn mening.
Kort gezegd zat ik vlak na de aankoop van de L950XL een aantal weken in twijfel om deze phone te verkopen en de L1520 te blijven gebruiken, nu ben ik blij dat ik dat niet gedaan heb.
Het enige minpunt van de Lumia 950(XL) is het AMOLED beeldscherm waar ik niet van hou.

Misschien kunt u in een video laten zien, wat het snelheidsverschil is, want als ik het zo op YouTube bekijk, zie ik te weinig verschil.
Wie houdt er nou niet van een OLED scherm? :o

De kleuren van de 950 zijn echt goed, en zwart is tenminste zwart. Ik zou echt geen LCD meer op mijn telefoon willen hebben.

• mister9
Ik heb na een jaar of 8 ios, nu mijn L950 een paar weken in gebruik. Ik ben erg onder de indruk.
Simpele zaken die ik nu al veel gebruik, die allang in ios hadden moeten zitten. Zaken als de wifi/bluetooth knop inhouden vanuit het dropdown menu om ook direct bij je wifi/bluetooth instellingen te komen, een contactpersoon op je startscherm hebben zodat je altijd snel toegang hebt tot diegene, etc, etc.
Live-tegels zijn geweldig trouwens. Heerlijk om je nieuwe mail te kunnen zien zonder de mail app te openen, het huidige weer, je favoriete foto's.. Top!

Nog wel enkele vragen:
  • Is het niet mogelijk om het percentage van je batterij altijd te zien, zonder naar beneden te vegen? Ik zie nu wel een batterij-icoon, maar geen percentage van hoe vol die nog is.
  • Is het mogelijk om bij een contactpersoon op je startscherm, ook direct een whatsapp koppeling te hebben om zo een bericht te sturen. Ik zie nu alleen een mailadres, adres en telefoonnummer, maar om diegene te whatsappen, moet ik alsnog eerst whatsapp in.
  • Ik zou best een eigen foto willen toevoegen op m'n startscherm, maar zie dat bepaalde iconen niet transparant zijn, zoals word, excel, powerpoint, spotify... Is daar iets aan te doen? Ziet er niet erg fraai uit anders...
  • Klopt het dat als ik in een app zit, bv Edge, ik de tijd niet bovenaan zie staan? Wel mooi hoor, dat het actieve beeld helemaal tot bovenaan gevuld is, maar om de tijd te zien moet ik via de homeknop terug naar m'n startmenu?
Bedankt vast!!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Om de tijd te zien veeg je even van de top van het scherm naar beneden.

Transparante tiles, dat moet idd van de app bouwers af komen.

[ Voor 100% gewijzigd door Dreamvoid op 02-10-2016 21:33 ]

mister9 schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 21:16:

Is het niet mogelijk om het percentage van je batterij altijd te zien, zonder naar beneden te vegen? Ik zie nu wel een batterij-icoon, maar geen percentage van hoe vol die nog is.
Van boven naar beneden vegen is één optie - zelf gebruik ik "Battery" als alternatief.

https://www.microsoft.com/en-us/store/p/battery/9wzdncrfjc2z

Niet om de status te zien (daarvoor veeg ik wel even), maar om een diagram van het verbruik te tonen en te openen in Excel...

Maar deze gratis app kan je ook op je startscherm zetten, en dus live de status zien (desnoods ook op je lockscreen / glance, zodat je het scherm niet eens aan hoeft te zetten).
Is het mogelijk om bij een contactpersoon op je startscherm, ook direct een whatsapp koppeling te hebben om zo een bericht te sturen. Ik zie nu alleen een mailadres, adres en telefoonnummer, maar om diegene te whatsappen, moet ik alsnog eerst whatsapp in.
Je kan in Whatsapp "swipen" naar "favorites" (vanuit het startscherm van Whatsapp) en dan die persoon pinnen op je startscherm (even de persoon langer dan 1 seconde ingedrukt houden); daarmee kan je met één klik direct de chat met die persoon openen (hint : je kan zo'n beetje alles pinnen dat je wil).
Ik zou best een eigen foto willen toevoegen op m'n startscherm, maar zie dat bepaalde iconen niet transparant zijn, zoals word, excel, powerpoint, spotify... Is daar iets aan te doen? Ziet er niet erg fraai uit anders...
Helaas niet; de maker van een app bepaalt zijn icoon, dus ook of die transparent is of niet... er zijn wel apps die weer als intermediair voor een andere app werken (waarmee je een icoon kan pinnen van een app, via die app...) maar die zijn erg beperkt in de ondersteuning...

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/sEmBYzC.png

Zelf heb ik de "gekleurde" iconen onderin het scherm staan; dat is dan gewoon het rijtje "lelijke icons" :)
Klopt het dat als ik in een app zit, bv Edge, ik de tijd niet bovenaan zie staan? Wel mooi hoor, dat het actieve beeld helemaal tot bovenaan gevuld is, maar om de tijd te zien moet ik via de homeknop terug naar m'n startmenu?
Klopt, maar in elke app kan je van boven naar beneden vegen om de status te zien... je hoeft niet eens volledig van boven naar beneden te vegen; een klein stukje is al genoeg om een sneak preview van de tijd / batterij / etc... te tonen (en daarna veeg je naar boven of druk je op "back").

• GerCor

GerCor

Laat maar ..zie antwoord hierboven van deathgrunt.

[ Voor 93% gewijzigd door GerCor op 02-10-2016 21:35 ]

• mister9
Oh en nog een vraag. Over het glance scherm. Het klopt dat ik maar van 1 app gedetailleerde info kan zien toch?

En wat nou de trigger dat m'n scherm van uit naar glance scherm gaat. Soms beweeg ik 'm nauwelijk en komt die op, soms sta ik ermee te shaken als een gek en komt ie nog niet op...
mister9 schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 21:39:
Oh en nog een vraag. Over het glance scherm. Het klopt dat ik maar van 1 app gedetailleerde info kan zien toch?

En wat nou de trigger dat m'n scherm van uit naar glance scherm gaat. Soms beweeg ik 'm nauwelijk en komt die op, soms sta ik ermee te shaken als een gek en komt ie nog niet op...
Glance is puur tijdsafhankelijk wanneer je het ziet, tenminste, zolang hij op de standaard instellingen staat.

Je krijgt hem dan standaard te zien als je telefoon stand-by is, en er niks op de proximity-ding ligt. Echter, standaard gaat ie ook na 5 minuten uit... Totdat je je telefoon weer unlocked, dan doet ie het weer 5 minuten.

Daarom heb ik ingesteld dat ie het gewoon altijd moet doen, en als ik in bed lig, gaat mijn telefoon gewoon met zijn scherm naar beneden.

[ Voor 9% gewijzigd door RobinHood op 02-10-2016 21:51 ]

mister9 schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 21:39:

Detailed info is inderdaad één app; die kan dan een paar regels aan tekst tonen.

Los daarvan kan je iets van 5 of 6 apps algemene info laten zien.

Zelf heb ik een reminder als detailed info (drie regels tekst, ofzo...) en dan mail / sms / whatsapp / etc... als algemene info.

Shake 2 Unlock heb ik niet... is dat niet Double Tap 2 Wake?

Die heb ik zelf uitstaan... scheelt je weer een sensor, en dus wat batterij ;) anderen kunnen daar vast beter mee helpen!
RobinHood schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 21:46:
[...]

Glance is puur tijd, mits goed ingesteld :P
...en het aantal gemiste telefoongespreken, openstaande sms, binnengekomen whatsapps en nog veel meer :)

Desnoods kan je een foto als glance laten zien... zelf heb ik een gedetailleerde agenda op glance staan - iets als;

"17:00 uur - Bank overvallen
ABN AMRO - Amsterdam
Wagenwegstraat 17"

...als je dan je telefoon herstart, roept Glance ook vrolijk;

"Hey Deathgrunt - don't forget...

....17:00 - Bank overvallen!"

...en daarna restart je cell...

[ Voor 15% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 02-10-2016 21:49 ]

b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 21:48:
[...]

...en het aantal gemiste telefoongespreken, openstaande sms, binnengekomen whatsapps en nog veel meer :)

Desnoods kan je een foto als glance laten zien... zelf heb ik een gedetailleerde agenda op glance staan - iets als;

ABN AMRO - Amsterdam
Wagenwegstraat 17"
Ik had neer moeten zetten "tijdsafhankelijk"

Glance is inderdaad qua info veel meer dan tijd, gelukkig maar :+ Heb zelf oa. ook battery op mijn Glance staan, vreselijk handig.

• mister9
Maar wat zorgt ervoor dat Glance verschijnt? Ik merk dat het steevast verschijnt als ik mijn telefoon met t scherm naar beneden leg, en 'm dan omdraai en weer neerleg. Dan verschijnt glance. Maar als ik 'm alleen een stukje verschuif bv weer niet.

• GerCor

GerCor

b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 21:48:
[...]

ABN AMRO - Amsterdam
Wagenwegstraat 17"
Nu nog leren om je eerdere berichten te wijzigen deathgrunt zodat je niet meerdere berichten direct onder elkaar plaatst (pssst.... is namelijk niet toegestaan)

Pagina: 1 ... 99 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.