Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Wit heb ik eigenlijk niet geprobeerd (omdat 't geen 'nacht'optie is), moet ik misschien wel eens doen.Wailing_Banshee schreef op woensdag 21 september 2016 @ 11:58:
[...]
Ik vind zelfs het witte licht niet eens fel, het rode helemaal al niet... Of laat je een achtergrond zien? (ik mis wel de optie om een andere achtergrond dan die van mijn lock screen te gebruiken...)
Sja... Wij slapen volledig verduisterd en dan heeft een zacht lichtje al snel een grote gewaarwording.
Dit heeft er in het begin van W10M wel ingezeten, maar al sinds een paar maanden geleden is het om een of andere reden er uitgesloopt. Je kan een melding maken in de feedback up, of kijken of er meldingen zijn, en dan upvoten.maarte997 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 11:45:
Heeft iemand een idee of je glimp kan uitschakelen tijdens de 'nachturen'? Je kan wel inschakelen wanneer je nacht begint, maar dan nog geeft hij (in mijn ogen) fel rood, blauw of groen licht... Ik wil het overdag wel (constant) en 's nachts helemaal niét. Maar dat lijkt me niet mogelijk?
Ik zie dat het in WP8.1 wel mogelijk was... Wachten op een update?
Zelf heb ik glimp op groen staan, en dan valt het naar mijn idee het minste op. Je kan natuurlijk ook jou telefoon omdraaien, met scherm naar beneden.
Als je je backup goed hebt ingesteld dan hoef je niks meer te doen na de flash. Alles wordt teruggezet. Instellingen, apps, sms'jes, je start scherm.mister9 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 11:39:
Wat me opvalt, is dat sommige zo makkelijk denken over een hard reset. Ik vind het nogal wat, weer he-le-maal opnieuw beginnen met een lege telefoon. Alles weer instellen, alles weer installeren, aanpassen...
Omdat nou elke keer te doen bij een probleem...
Alleen Whatsapp en je bank en wat andere apps moet je even opnieuw inloggen.
Ja, dat doe ik ook. Ik draai eigenlijk altijd m'n toestel om, tenzij ik de tijd wil bijhouden, of het nou dag of nacht isardvark99 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 12:18:
[...]
Zelf heb ik glimp op groen staan, en dan valt het naar mijn idee het minste op. Je kan natuurlijk ook jou telefoon omdraaien, met scherm naar beneden.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Edit: deze versie is aangekondigd voor AT&T toestellen, die nog achterliepen op de double tap to wake update. Dit heb ik echter allang op het toestel sinds vorige FW update. Blijkbaar zijn de overige fixes binnen deze firmware ook naar niet AT&T toestellen gepushed nu.
The update includes many other things rather than just the double tap to wake up, read them:
- Wi-Fi connectivity improvements, including fixes for Wi-Fi connection dropping randomly and Wi-Fi scan occasionally not returning any results.
- Support for double tap to wake enabled. << dat was er dus al op mijn toestel
- Bluetooth connectivity improvements.
- Stability and reliability improvements.
- Camera improvements, including improved image and video quality, improved Auto-focus and fix for a problem that was causing slow motion capture to skip frames for some users.
- Cellular connectivity improvements, including fix for a problem that caused occasional network loss for some users.
- Audio quality improvements, including fix for a problem that caused voice call audio to get scrambled for some users
[ Voor 88% gewijzigd door hardware-lover op 21-09-2016 16:37 ]
Testing, one, two ...
Zit jij in een preview ring? Ik krijg namelijk geen update binnenhardware-lover schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:51:
Ik heb een nieuwere firmware op het toestel gekregen; 01078.00053.16236.35035, geen idee wat er veranderd is met deze versie. Is vanmorgen op het toestel geïnstalleerd.
Edit: deze versie is aangekondigd voor AT&T toestellen, die nog achterliepen op de double tap to wake update. Dit heb ik echter allang op het toestel sinds vorige FW update. Blijkbaar zijn de overige fixes binnen deze firmware ook naar niet AT&T toestellen gepushed nu.
The update includes many other things rather than just the double tap to wake up, read them:Gatverdamme, nu werkt de camera locatie weer niet, die sinds enige dagen na installatie van build .189 wel weer werkte.
- Wi-Fi connectivity improvements, including fixes for Wi-Fi connection dropping randomly and Wi-Fi scan occasionally not returning any results.
- Support for double tap to wake enabled. << dat was er dus al op mijn toestel
- Bluetooth connectivity improvements.
- Stability and reliability improvements.
- Camera improvements, including improved image and video quality, improved Auto-focus and fix for a problem that was causing slow motion capture to skip frames for some users.
- Cellular connectivity improvements, including fix for a problem that caused occasional network loss for some users.
- Audio quality improvements, including fix for a problem that caused voice call audio to get scrambled for some users
Op verzoek van Microsoft heb ik de WDRT gebruikt, geen verbetering, slechts heel kort een vrijwel niet zichtbaar glimpscherm.Esumontere schreef op woensdag 21 september 2016 @ 11:35:
[...]
Heb je al eens een hard reset geprobeerd? Niet geschoten altijd mis
Ga toch maar proberen de telefoon op te sturen, hoewel die site dus een drama is met steeds foutmeldingen van Microsoft zijde.
Eigenlijk zou een hoesje met een schuifje of een klepje ofzo voor de sensor wel erg handig zijn, kun je Glance altijd snel aan en uit zetten.Ja, dat doe ik ook. Ik draai eigenlijk altijd m'n toestel om, tenzij ik de tijd wil bijhouden, of het nou dag of nacht is
Nee. Maar de van origine Italiaanse en Duitse toestellen krijgen wel vaker de FW update eerder aangeboden dan de origineel Nederlandse modellen. Dat is in het verleden meer dan één keer al het geval geweest. Ik heb een Italiaans toestel.Esumontere schreef op woensdag 21 september 2016 @ 14:40:
[...]
Zit jij in een preview ring? Ik krijg namelijk geen update binnen
[ Voor 20% gewijzigd door hardware-lover op 21-09-2016 15:56 ]
Testing, one, two ...
Ik heb 'm ook binnen, zag het net al toen ik met WDRT checkte, maar had geen zin om het zo binnen te halenhardware-lover schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:49:
[...]
Nee. Maar de van origine Italiaanse en Duitse toestellen krijgen wel vaker de FW update eerder aangeboden dan de origineel Nederlandse modellen. Dat is in het verleden meer dan één keer al het geval geweest. Ik heb een Italiaans toestel.
Il mio telefono viene fornito da Italia.
Edit: Hier staat toch echt dat DDtW niet standaard aan staat:
http://www.windowscentral...double-tap-wake-lumia-950
Edit2: Na een paar uur gebruikt met de nieuwe FW heb ik het gevoel dat Double Tap iets beter reageerd, maar dat is een gevoel. Ik weet dus niet zeker of daar echt iets aan verbeterd is.
[ Voor 19% gewijzigd door ardvark99 op 21-09-2016 19:03 ]
Heb je het ook al geprobeerd met een andere browser, of vanuit een andere locatie?oetgrunn schreef op woensdag 21 september 2016 @ 14:49:
[...]
Op verzoek van Microsoft heb ik de WDRT gebruikt, geen verbetering, slechts heel kort een vrijwel niet zichtbaar glimpscherm.
Ga toch maar proberen de telefoon op te sturen, hoewel die site dus een drama is met steeds foutmeldingen van Microsoft zijde.
Mijn persoonlijk account heeft problemen... Het Postvak IN ziet wel de mails binnenkomen, maar welke ik verwijder op mijn Lumia, synchroniseert hij niet. Op mijn laptop zie ik dus nog mails die ik verwijderd heb. Ook met submappen heeft hij een probleem: ik krijg de melding dat de map nog niet gesychroniseerd is, doe dat dan maar (opnieuw en opnieuw...) om vervolgens te lezen dat er geen items gevonden zijn om weer te geven...
Instellingen al meermaals aangepast, deze staat momenteel op 'inhoud downloaden zodra items binnenkomen' en 'e-mails downloaden van elk gewenst moment'. Iemand dit al eens meegemaakt?
Edit: 'opgelost' > ontkoppelt en weer aangemeld moest het zijn...
[ Voor 4% gewijzigd door maarte997 op 21-09-2016 16:56 ]
Maar dat niet alleen, jullie lopen ook vaak voor met app updates.hardware-lover schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:49:
[...]
Nee. Maar de van origine Italiaanse en Duitse toestellen krijgen wel vaker de FW update eerder aangeboden dan de origineel Nederlandse modellen. Dat is in het verleden meer dan één keer al het geval geweest. Ik heb een Italiaans toestel.
Mooi, is dat vast opgelost mocht het ons overkomen. Toch handig als jij voor de muziek uit loopt.Gatverdamme, nu werkt de camera locatie weer niet, die sinds enige dagen na installatie van build .189 wel weer werkte. Locatie service voor camera uitgeschakeld, reboot, en weer inschakelen heeft de handel weer actief gemaakt. Gelukkig opgelost.
[ Voor 22% gewijzigd door GerCor op 21-09-2016 21:48 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Ja die mis ik ook nog steeds, op m'n 1020 was dit wel mogelijk en dat was erg fijn.Wailing_Banshee schreef op woensdag 21 september 2016 @ 11:58:
[...]
ik mis wel de optie om een andere achtergrond dan die van mijn lock screen te gebruiken...
Ja heb ik, geen verbetering. Maar een MS medewerker heeft me geholpen en de telefoon gaat vandaag op de bus.ardvark99 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:59:
[...]
Heb je het ook al geprobeerd met een andere browser, of vanuit een andere locatie?
Dezelfde medewerker wist me trouwens te melden dat het probleem vaker voorkomt en er volgende week een update voor komt.
Waarna hij er fijntjes aan toevoegde "en als die dan niet helpt dan kunt u hem alsnog opsturen".
Ik liet hem toen maar even weten dat me dat geen vertrouwen gaf en er geen zin in had nog langer te moeten wachten (had inmiddels m'n S6 weer in gebruik), blijkbaar vond ie dat ook wel en heeft toen een reparatieorder aangemaakt.
Wordt vervolgd.
Tijdens het opstarten / installeren had ik iets van 3 crashes, maar goed... ding wordt ook bloedheet aan de lader, maar goed... en het Microsoft logo glimt alle kanten op aan de voorkant en vraagt meer aandacht dan het scherm zelf, maar goed...
...maar goed; de versie die er op staat van W10 Mobile is 10.0.10586.0 - uitgebracht op November 8, 2015.
Ik wil graag de nieuwste, stabiele, release hebben (anniversary update, lijkt mij) zónder allemaal insider preview dingen te draaien (dus gewoon een update binnenhalen die voor consumenten is bedoeld - niet voor developers).
Bij "phone update" krijg ik de melding dat de telefoon volledig up2date is - upgrade advisor zegt dat ik niet kan updaten naar W10 Mobile (logisch; dat draait hij al).
Provider is T-Mobile (maar gekocht via de MS Store, dus sim-only abonnement - geen vendor lock-in); ben ik afhankelijk van hun om te updaten zonder extra "insider" apps te downloaden of zie ik iets over het hoofd?
Voor de helderheid; ik wil dus graag naar 10.0.14393.67 - de consumenten release...
En als iemand tips heeft over hoe ik de firmware van de L950 kan updaten, hoor ik het ook graag
[ Voor 12% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 22-09-2016 18:43 ]
Even wat teruglezen in dit topic en je komt het vanzelf tegenb2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 18:40:
[knip]
Voor de helderheid; ik wil dus graag naar 10.0.14393.67 - de consumenten release...
En als iemand tips heeft over hoe ik de firmware van de L950 kan updaten, hoor ik het ook graag
maar goed... (ook)
Edit: o.a. vanaf hier; Mollos_ in "[Lumia 950 en 950 XL] Ervaringen en discussie" we zitten inmiddels op Production build 10.0.14393.189
[ Voor 17% gewijzigd door hardware-lover op 22-09-2016 18:53 ]
Testing, one, two ...
Via de Windows Device Recovery Tool?hardware-lover schreef op donderdag 22 september 2016 @ 18:47:
[...]
Even wat teruglezen in dit topic en je komt het vanzelf tegen
maar goed... (ook)
Edit: o.a. vanaf hier; Mollos_ in "[Lumia 950 en 950 XL] Ervaringen en discussie" we zitten inmiddels op Production build 10.0.14393.189
Lijkt me vaag... ik wil niets recoveren, gewoon een Over the Air update doen zonder technisch gedoe
Firmware is ook eeuwen oud... nog van anderhalf jaar terug...
Het is de snelste weg. Via OTA, even afwachten dan, geduld is een schone zaak...b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 19:04:
[...]
Via de Windows Device Recovery Tool?
Lijkt me vaag... ik wil niets recoveren, gewoon een Over the Air update doen zonder technisch gedoe[en dat voor een Windows Phone developer].
Firmware is ook eeuwen oud... nog van anderhalf jaar terug...
Mollos_ in "[Lumia 950 en 950 XL] Ervaringen en discussie"
[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 22-09-2016 19:33 ]
Testing, one, two ...
Tja, net toch maar Windows Insider er op gezet - gekozen voor Release Preview (leek me het meest stabiel)... update zoeken... your device is up to date / latest update November 2015.hardware-lover schreef op donderdag 22 september 2016 @ 19:32:
[...]
Het is de snelste weg. Via OTA, afwachten dan, geduld is een schone zaak...
Vervolgens crashen bijna alle standaard Microsoft apps (rode kruisjes over elke tile) en ben ik mijn account kwijt.
Account toevoegen; "sorry we can't do that - reset your phone"... en hij komt net uit de doos

Zucht... Device Recovery gedownload, kabeltje er tussen... error error error
[ Voor 10% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 22-09-2016 19:40 ]
Testing, one, two ...
Dan toch maar de WDRT en als dat nergens toe leidt, terugsturen lijkt mij.b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 19:34:
[...]
Tja, net toch maar Windows Insider er op gezet - gekozen voor Release Preview (leek me het meest stabiel)... update zoeken... your device is up to date / latest update November 2015.
Vervolgens crashen bijna alle standaard Microsoft apps (rode kruisjes over elke tile) en ben ik mijn account kwijt.
Account toevoegen; "sorry we can't do that - reset your phone"... en hij komt net uit de doos
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Ik heb niet echt haast, maar had gelezen dat de originele build niet heel goed was (batterij, instabiel, etc...).GerCor schreef op donderdag 22 september 2016 @ 19:38:
[...]
Dan toch maar de WDRT en als dat nergens toe leidt, terugsturen lijkt mij.
Device wordt niet gevonden via de tool, reboot zorgt er nu voor dat de telefoon blijft hangen op het Microsoft logo (komt niet verder dan dat).
Tja... lachen
Terugsturen dat ding. Als je dit al hebt, nieuw uit de doos, dan belooft de toekomst alleen maar meer ellende. Weg ermee.b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 19:43:
[...]
Ik heb niet echt haast, maar had gelezen dat de originele build niet heel goed was (batterij, instabiel, etc...).
Device wordt niet gevonden via de tool, reboot zorgt er nu voor dat de telefoon blijft hangen op het Microsoft logo (komt niet verder dan dat).
Tja... lachen
Pfff... grote kans dat er geen modellen zijn om terug te ruilenGerCor schreef op donderdag 22 september 2016 @ 19:53:
[...]
Terugsturen dat ding. Als je dit al hebt, nieuw uit de doos, dan belooft de toekomst alleen maar meer ellende. Weg ermee.
Heb hem zonder accu even laten liggen, aan een andere computer gehangen; zelfde verhaal.
Ik heb ook nog een W10 tablet en daar werkt het wel op...
Wat vreemd is, zijn onderstaande afbeeldingen;

Dit is - out of the box - wat de telefoon over zich zelf verteld.
Build 10586.0 is van de Public release, November 8, 2015
Echter - als ik de Device Recovery Tool draai (hij is immers gecrashed en moet hem recoveren) dan zegt het programma dit;

De telefoon geeft zelf dus een andere WM versie aan dan de recovery software?
En is de build die beschikbaar staat 10586.13169 dan wel een recente?
...of, om de originele vraag te herhalen, hoe kan ik de meest recente - stabiele versie binnenharken?
14393.67 moet dat zijn, volgens mij...
[ Voor 7% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 22-09-2016 20:21 ]
Okay, cool - Over the Air is gewoon via "update - check for updates" (op mobiel), of moet ik toch weer via de Recovery Tool iets doen daarna?Propane schreef op donderdag 22 september 2016 @ 20:30:
WDRT haalt inderdaad een oudere build binnen. Die update je dan over the air direct naar 14393.67.
Overigens heb ik zelf vele WP / WM apps ontwikkeld, maar deze gang van updates is mij vreemd;
Juist omdat ik develop, wil ik een device hebben dat "normale" consumenten ook hebben (om bug reports beter op waarde te kunnen schatten).
Dus ik wil gewoon Plain Simple the Anniversary Update hebben, en meer niet
Ik snap dat je een telefoon wilt hebben voor het 'echte' debuggen, maar ik neem aan dat je ook gebruikt maakt van de Mobile emulators in Visual Studio? Daarmee kan je kiezen welke release build je wilt emuleren. Zo test ik zowel met de 10586 als de 14393 build in de emulator, omdat mijn eigen telefoon al een flink aantal builds verder is (Fast-ring) en zeker wil zijn dat de insider build geen fouten geeft die in real-life niet optreden...b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 20:34:
[...]
Okay, cool - Over the Air is gewoon via "update - check for updates" (op mobiel), of moet ik toch weer via de Recovery Tool iets doen daarna?
Overigens heb ik zelf vele WP / WM apps ontwikkeld, maar deze gang van updates is mij vreemd;
Juist omdat ik develop, wil ik een device hebben dat "normale" consumenten ook hebben (om bug reports beter op waarde te kunnen schatten).
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Maar uiteindelijk wordt het toch dit, of je dat nou wilt of niet.b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 20:34:
[...]
Nee, ik develop op een pc uit 2007 en die ondersteunt geen emulators (moet je een andere chip op je moederbord voor hebben) en ik ga geen nieuwe computer kopen als het developen zelf gewoon goed gaatSwerfer schreef op donderdag 22 september 2016 @ 21:09:
[...]
Ik snap dat je een telefoon wilt hebben voor het 'echte' debuggen, maar ik neem aan dat je ook gebruikt maakt van de Mobile emulators in Visual Studio?
Ik krijg - relatief - veel bug reports binnen, stuk of 15 per maand, en de meeste(n) hebben gewoon oude software (zeker geen geforceerde updates)... vandaar dat ik ook niets wil forceren.
Tegelijk is het wel mijn daily driver, dus moet wel werkbaar zijn (crashes, battery drain, etc...).
Ik wil die ook hebben - hoe kom je daar aan?GerCor schreef op donderdag 22 september 2016 @ 21:09:
[...]
Maar uiteindelijk wordt het toch dit, of je dat nou wilt of niet.![]()
[afbeelding]
So far gaat het not good;
De pc die géén mobiel herkende (beiden W10) ziet (zonder mobiel!) nu opeens een Lumia Bootmanager als device

Als ik dan de recovery tool wil downloaden, crashed de site;

Ik denk dat ik een hele leuk blog kan schrijven binnenkort.
Die krijg je vanzelf als je eenmaal W10M op je telefoon hebt staan en dan naar updates zoekt in 'Instellingen'. De onderste Firmware in jouw scherm is volgens mij de Double Tap To Wake Firmware.b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 21:23:
[...]
Ik wil die ook hebben - hoe kom je daar aan?
Thx - het blijft spannend (voor mij dan...) om iets nieuws te kopen / gebruiken; zeker als - letterlijk - alles crashed wat er kan crashen.GerCor schreef op donderdag 22 september 2016 @ 21:33:
[...]
Die krijg je vanzelf als je eenmaal W10M op je telefoon hebt staan en dan naar updates zoekt in 'Instellingen'. De onderste Firmware in jouw scherm is volgens mij de Double Tap To Wake Firmware.
Net ook een leuke melding;
"Sorry, we can't update, because there is an update".
Of deze;
"Please, add a new account first".
<account toevoegen>
"Sorry, we can't add this account right now - because you don't have an account".
Nog beter;
"There's something wrong with your password. Open the settings and check your credentials".
<email account settings openen>
"Your password is not correct. Sorry, there's nothing you can do right now".
(en dan gaat het om een Outlook adres...).
Dat heb ik juist gedaan....PinokkioTV schreef op donderdag 22 september 2016 @ 21:39:
Probeer het eens te benaderen alsof je een normale gebruiker bent ... Je forceert veel te veel door ingewikkeld te doen: wdrt, upgrade advisor, insider .... Ding moet out of the box gewoon werken en OTA uodaten naar de nieuwste versies. Het enige dat je misschien moet doen is de update forceren in het menu (check for updates), en dat misschien een paar keer
1). Telefoon gekocht
2). Uit de doos gehaald
3). Sim kaart er in
4). Aangezet
5). Crash crash crash
6). Zoek naar updates - geen updates (telefoon is bij de tijd, met een versie uit 2015)
7). Windows Insider geïnstalleerd - er zijn geen updates (crash)
8 ). Upgrade adviser geïnstalleerd - je kan niet upgraden naar W10 (het ding draait W10...)
9). Windows Device Recovery - crash (op 2 PC's), tablet ziet hem wel
10). Update - crash
Natuurlijk had ik kunnen stoppen bij 4) - maar dan zit je met een bricked toestel uit 2015.
Is ook iets voor Insiders deze prut. Ik had dat ding allang weer in de doos zitten met retour afzender. Alhoewel, er is toch niks op TV, ook wel eens leuk om te zien wat er allemaal mis kan gaan. Wetende dat je de 950 uiteindelijk toch retour gaat zenden. Ik zou het echt niet accepteren, wie weet welke ellende je nog allemaal te wachten staat. Het lijkt wel of Russische hackers jouw telefoon eerst hebben behandeld en voor de gein terug hebben gestuurd......b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 21:37:
[...]
Thx - het blijft spannend (voor mij dan...) om iets nieuws te kopen / gebruiken; zeker als - letterlijk - alles crashed wat er kan crashen.
Ik heb geen eens TVGerCor schreef op donderdag 22 september 2016 @ 21:43:
[...]
Is ook iets voor Insiders deze prut. Ik had dat ding allang weer in de doos zitten met retour afzender. Alhoewel, er is toch niks op TV, ook wel eens leuk om te zien wat er allemaal mis kan gaan. Wetende dat je de 950 uiteindelijk toch retour gaat zenden. Ik zou het echt niet accepteren, wie weet welke ellende je nog allemaal te wachten staat. Het lijkt wel of Russische hackers jouw telefoon eerst hebben behandeld en voor de gein terug hebben gestuurd......
En ik denk dat een andere L950 geen verschil maakt; het ligt eerder aan de software, dan de hardware - lijkt mij.
In totaal is het nu 10 uur geleden dat ik hem voor het eerst ooit heb aangezet en nog steeds is het geen werkbaar toestel
Ik kan 30x op "zoek naar updates" klikken, maar er wordt niets gevonden.
De recovery tool werkte wel - na geprobeerd te hebben op meerdere pc's - en update de firmware, maar het OS niet (of nauwelijks... zit nu op een versie van februari dit jaar).
Ach, we houden moed - ik wilde juist dit weekend een update van de Tweakers app pushen...
[ Voor 3% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 22-09-2016 21:47 ]
Wat je zou moeten krijgen - uit de doos - is: de 1511 op .107. Daarna staan er twee updates klaar. De 1607 op .189 en de Double Tap To Wake. Meer is het niet.b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 21:46:
[...]
En ik denk dat een andere L950 geen verschil maakt; het ligt eerder aan de software, dan de hardware - lijkt mij.
Ach, we houden moed - ik wilde juist dit weekend een update van de Tweakers app pushen...
1511 / .107 is van February 17, 2016 - blijkbaar heb ik de oudste Lumia ever, want hij had een veel oudere versie;GerCor schreef op donderdag 22 september 2016 @ 22:01:
[...]
Wat je zou moeten krijgen - uit de doos - is: de 1511 op .107. Daarna staan er twee updates klaar. De 1607 op .189 en de Double Tap To Wake. Meer is het niet.
Out of the box, met de folie er nog om, had ik ;

10.0.10586.0 - November 8, 2015
Updates waren er niet, niets werkte - alles crashede...
In totaal bijna 10 uur gezocht naar updates (via settings / updates) en toen maar geforceerd via de WDRT.
[ Voor 9% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 22-09-2016 22:09 ]
Echt niet als dis bedoeld, I feel your pain dude, honest maar dit is ergens toch de grappigste post sinds tijden op GoT.b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 21:37:
[...]
Net ook een leuke melding;
"Sorry, we can't update, because there is an update".
Of deze;
"Please, add a new account first".
<account toevoegen>
"Sorry, we can't add this account right now - because you don't have an account".
Nog beter;
"There's something wrong with your password. Open the settings and check your credentials".
<email account settings openen>
"Your password is not correct. Sorry, there's nothing you can do right now".
(en dan gaat het om een Outlook adres...).
Zeker weten dat je deze niet retour stuurt? Echt? Lijkt me een maandagochtend build.
(Heb zelf ooit een prijzige bto-laptop besteld die nada niks nakkes deed na ontvangst; huilen-met-de-pet-op-hardware. Sindsdien een zero-tolerance ontwikkeld voor het geringste bij nieuw spul).
Ik zou m'n tijdelijke verlies nemen; afscheid van dit exemplaar en een nieuwe bestellen. Laat MS ook gewoon weten dat je app-dev bent, je verdient een betere.
Romanes eunt domus | AITMOAFU
Niets dan respect voor de extreem goede "catch / throw / error afhandeling" van MicrosoftBaserk schreef op donderdag 22 september 2016 @ 22:41:
[...]
Echt niet als dis bedoelt, I feel your pain dude, honest maar dit is ergens toch de grappigste post sinds tijden op GoT.
Zeker weten dat je deze niet retour stuurt? Echt? Lijkt me een maandagochtend build.
(Heb zelf ooit een prijzige bto-laptop besteld die nada niks nakkes deed na ontvangst; huilen-met-de-pet-op-hardware. Sindsdien een zero-tolerance ontwikkeld voor het geringste bij nieuw spul).
Ik zou m'n tijdelijke verlies nemen; afscheid van dit exemplaar en een nieuwe bestellen. Laat MS ook gewoon weten dat je app-dev bent, je verdient een betere.
Vroeger kreeg je gewoon een blauw scherm, of een #X4301-D-40001A code voor je kiezen.
Maar goed, het lijkt mij puur software-matig allemaal (met de nadruk op matig)... dus 1x upgraden en hij moet het toch doen
Ik kijk het een weekje aan... enige dat opvalt is dat de batterij bijna 1 op 1 leegloopt (1% per minuut), maar wellicht moet ik die gewoon flink doorladen en leeg laten lopen.
[ Voor 8% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 22-09-2016 22:49 ]
Weet je wel wat een slechte batterij doet met de stabiliteit van een telefoon? Ik zou het ding echt meteen terugsturen. Geen idee wat er mee is gebeurt, maar dit is inderdaad niet goed. Geen enkele 950 zou out of the box moeten crashen. De software waarmee het werd geleverd was wat minder, maar niet zo erg hoor!b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 22:45:
[...]
Maar goed, het lijkt mij puur software-matig allemaal (met de nadruk op matig)... dus 1x upgraden en hij moet het toch doen
Ik kijk het een weekje aan... enige dat opvalt is dat de batterij bijna 1 op 1 leegloopt (1% per minuut), maar wellicht moet ik die gewoon flink doorladen en leeg laten lopen.
Wat eigenlijk toen al snel duidelijk werd is dat als je toen een telefoon had die gewoon de standaard bugs had, maar het verder wel aardig deed, je wel een goede telefoon had. Maar sommige mensen hadden zo'n geval als jij had, en volgens mij is daar nooit veel goeds uitgekomen.
Maar, als de boel eindelijk loopt, dan loopt het wel lekker. Nog niet zo extreem probleemloos als mijn 820 draaide, maar WP8.1 is dan ook gewoon verschrikkelijk stabiel.
People as things, that’s where it starts.
Met alles wat je meemaakte aan instabiliteit, dacht ik meteen aan een rotte accu. Maar ik dacht ook meteen, toestel is ongebruikt, dus dat zal niet. Bekijk nu toch eens even dat exemplaar en kijk of ie niet zwanger lijkt?b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 22:45:
[...]
Niets dan respect voor de extreem goede "catch / throw / error afhandeling" van Microsoft
Vroeger kreeg je gewoon een blauw scherm, of een #X4301-D-40001A code voor je kiezen.
Testing, one, two ...
Brakke batterij hoef ik niet... ik houd het zeker in de gaten deze dagen.Caelorum schreef op donderdag 22 september 2016 @ 23:03:
[...]
Weet je wel wat een slechte batterij doet met de stabiliteit van een telefoon? Ik zou het ding echt meteen terugsturen. Geen idee wat er mee is gebeurt, maar dit is inderdaad niet goed. Geen enkele 950 zou out of the box moeten crashen. De software waarmee het werd geleverd was wat minder, maar niet zo erg hoor!
Wat wel vreemd is, is dat de batterij leeg loopt dan ik hem kan opladen;
Situatie;
De telefoon hangt aan de USB-poort van mijn laptop (om de recovery tool te draaien, etc...).
De telefoon heeft een USB-C poort, laptop een USB-A poort en alles is verbonden via de meegeleverde USB-C / USB-A kabel.
De telefoon geeft aan "charging" maar loopt sneller leeg, dan de laptop (die op het lichtnet is aangesloten) hem kan vullen.
Gevolg; telefoon loopt leeg tijdens het opladen...
Is dat normaal?
Heb je een USB-C poort aan beide kanten van de kabel nodig? Of kan je een USB-C telefoon ook opladen via een USB-A poort.
Er zit ook een USB-C charger bij (direct het stopcontact in), maar het lijkt me vreemd dat hij leegloopt, terwijl je bv. via USB aan het developen bent of gewoon aan een computer hebt hangen (om bestanden over te zetten, etc...).
...hoe kan je anders een USB-C telefoon opladen via een USB-A bron... ik heb notabene een powerbank gekocht voor dit ding en die heeft "slechts" een USB-A uitgang, waar de telefoon dus in moet... handig als die sneller leeg loopt dan oplaad.
[ Voor 6% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 23-09-2016 00:00 ]
Leeglopen tijdens het laden gebeurde mij alleen toen ik hem aan een brakke autolader had tijdens het navigeren, maar dat was zo'n ding die nog geen 1A aan power leverde, dus tja, dan is dat niet zo heel gek.
Ook met de befaamde Xiaomi powerbank loopt ie lekker vol, zowel met de originele kabel, als met een goede Micro USB kabel + USB C adapter, al blijft ie dan op zo'n 1,5-2A steken, in plaats van de 3A die USB C direct kan leveren.
Dus: tenzij je een hele brakke powerbank hebt, of je laptop levert maar 0,5A uit een USB poort, hoort je telefoon gewoon op te laden.
Als ik niet allebei mijn USB ampere metertjes kwijt was had ik wel even gekeken wat ie uit mijn PC trekt, maarja, zo liggen die ellendige dingen telkens in de weg, en dan heb je ze nodig, kun je ze nergens vinden
Volgens zo'n battery-app loopt ie via de PC, gekoppeld aan een USB 3 poort, met ongeveer 40% per uur vol, met zo'n 50% in de accu.
[ Voor 21% gewijzigd door RobinHood op 23-09-2016 00:11 ]
Mwa... ik ben er voor nu wel even klaar mee... na bijna een dag proberen je telefoon aan de praat te krijgen.RobinHood schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 00:04:
Mijn 950 loopt gewoon vol als hij aan mijn pc hangt. Niet heel snel, maar, snel genoeg.
Leeglopen tijdens het laden gebeurde mij alleen toen ik hem aan een brakke autolader had tijdens het navigeren, maar dat was zo'n ding die nog geen 1A aan power leverde, dus tja, dan is dat niet zo heel gek.
Ook met de befaamde Xiaomi powerbank loopt ie lekker vol, zowel met de originele kabel, als met een goede Micro USB kabel + USB C adapter, al blijft ie dan op zo'n 1,5-2A steken, in plaats van de 3A die USB C direct kan leveren.
Dus: tenzij je een hele brakke powerbank hebt, of je laptop levert maar 0,5A uit een USB poort, hoort je telefoon gewoon op te laden.
Als ik niet allebei mijn USB ampere metertjes kwijt was had ik wel even gekeken wat ie uit mijn PC trekt, maarja, zo liggen die ellendige dingen telkens in de weg, en dan heb je ze nodig, kun je ze nergens vinden
Wel lees ik veel rant als je zoekt op "Lumia 950 charging error" - maar goed, dat is ook wel een zoekterm die vraagt om issues.
Wat ik vooral lees, is dat de telefoon inderdaad sneller leegloopt, dan hij oplaadt / niet laadt via een pc (terwijl USB 2.0 en 3.0 zou moeten werken; 3.1 levert "zelfs" quick charge) en gedoe met USB-A laders...
Wordt nog leuk; ga je een dag developen via de USB kabel, moet je nog opschieten met coden omdat je telefoon leeg loopt...
Ik laat hem eerst een nacht aan de lader hangen, en dan leeglopen naar 0% - misschien is het een calibratie-issue.
[ Voor 3% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 23-09-2016 00:14 ]
Testing, one, two ...
Ga ik zeker doen, morgen... ik zal kijken of die bol staat...hardware-lover schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 00:14:
Je zou simpelweg gewoon even de accu kunnen bekijken?
Net vijf minuten aan een normaal stopcontact gehangen (via de meegeleverde lader) en nu staat hij op 100%
Blijkbaar kunnen mijn pc / laptop dus niet genoeg stroom via USB-A leveren om het om te laden en loopt hij sneller leeg dan er juice in komt...
Overigens vind ik die vieze bruine kleur van de nieuwe interface niet echt mooi... toetsenbord is bruinig, grijs is bruinig, etc... lijkt of er een kleurzweem over het scherm hangt - zelfs de tracker van Tweakers is bruinig... heb ik weer
Ga nou lekker naar bed, morgen een flink ontbijt en direct daarna die verrotte 950 in een doosje doen. Sticker erop en terugsturen.b2vjfvj75gjx7 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 00:34:
[...]
Ga ik zeker doen, morgen... ik zal kijken of die bol staat...
Net vijf minuten aan een normaal stopcontact gehangen (via de meegeleverde lader) en nu staat hij op 100%
Blijkbaar kunnen mijn pc / laptop dus niet genoeg stroom via USB-A leveren om het om te laden en loopt hij sneller leeg dan er juice in komt...
Overigens vind ik die vieze bruine kleur van de nieuwe interface niet echt mooi... toetsenbord is bruinig, grijs is bruinig, etc... lijkt of er een kleurzweem over het scherm hangt - zelfs de tracker van Tweakers is bruinig... heb ik weer
Jouw PC/laptop leveren ruim voldoende om een 950 op te laden, alleen dat kreng wat jij hebt niet want er klopt niks van de software.
Welterusten .....
Ha ha, als het een software-item is, moet dat na 4 resets en 8 reboots wel opgelost zijnGerCor schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 00:57:
[...]
Ga nou lekker naar bed, morgen een flink ontbijt en direct daarna die verrotte 950 in een doosje doen. Sticker erop en terugsturen.
Jouw PC/laptop leveren ruim voldoende om een 950 op te laden, alleen dat kreng wat jij hebt niet want er klopt niks van de software.
Welterusten .....
We zijn er bijna... ik heb alle updates binnen, via het stopcontact laadt het ding op... enkel alle foto's lijken wel door Instagram gehaald te zijn;
Mijn eigen apps, foto's op NU.nl / NOS / Windows Central, etc... hebben allemaal zo'n leuke paars / bruine retro-filter... en ik heb alles al kapot gekalibreerd...

Lol, ik zie op mijn screenshot dat alles in de interface gewoon grijs / zwart is - terwijl ik het al een paar uur als bruin ervaar (en kalibreren helpt niet)... ik vond het al zo raar; een bruine interface... beetje retro.
Maar goed; morgen weer een dag in de wondere wereld van WM10.
[ Voor 13% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 23-09-2016 01:51 ]
Dus we zitten nu op:b2vjfvj75gjx7 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 01:40:
[...] <VERHAAL>
Maar goed; morgen weer een dag in de wondere wereld van WM10.
1) brakke software die niet klopt, die je inmiddels hebt geupdate maar wie weet wat er nog steeds mee aan de hand is
2) Mogelijk brakke accu, wat iig de instabiliteit wel zou verklaren (even ter vergelijking OOTB crashte die van mij alleen bij snel scrollen in de photo's app, nooit ergens anders)
3) Een scherm dat ook niet optimaal is, want zwart en grijs worden als bruinig getoond.
En jij stuurt hem toch niet terug? Ik zou gewoon de bevestiging van MS vragen dat die wordt omgeruild door een 950 en hem dan opsturen. Laat ze maar een fatsoenlijk toestel opsturen.
Overigens 'nieuw' uit de doos zegt niets. Het kan uit een brakke serie komen of de doos kan geopend zijn geweest en opnieuw gesloten. Dat is helaas tegenwoordig niet meer zo moeilijk als toen die seals er net waren. Verder kan een foutje in een product altijd. Het is niet alsof ze de telefoons allemaal 1 voor 1 testen.
Ohja, en wat je ook nog wel eens ziet bij telefoons is dat als ze lang op de plank hebben gelegen onder minder optimale omstandigheden dat de accu dan echt goed hard achteruit is gegaan.
[ Voor 7% gewijzigd door Caelorum op 23-09-2016 08:37 ]
Microsoft schrijft:
Dell schrijft:Display resolution 720p minimum
Display connector HDMI 1.4 required. DisplayPort 1.2 recommended. VGA support via adapter strongly recommended.
Dat lijkt me dan toch voldoende?Connectivity
1 Digital Visual Interface connectors (DVI-D) with HDCP
1 Video Graphics Array (VGA)
1 DisplayPort (version 1.2a)
Verdere ervaringen: jammer dat je niet (alles) kan minimaliseren (via rechtsboven), geen vensters kunt maken maar alles fullscreen is (scherm splitsen zou al tof zijn). Enkel werken via alt-tab (of via de gelijkaardige knop in de taakbalk) geeft de mogelijkheid te wisselen van scherm (behalve in de verkenner iets open/toe te klikken)?
Bevindingen zijn gebaseerd op Edge en Outlook. Office heb ik niet gebruikt.
Wat me verder nog opviel: scherm van de Lumia moet blijven branden, je kan die niet uitzetten of je beeldscherm gaat me uit. Daarnaast durft hij zeer regelmatig vensters op m'n Lumia afsluiten > wanneer ik het startmenu gebruik op m'n beeldscherm > dan toont hij een "touchpad", maar dat wil ik niet...
[ Voor 4% gewijzigd door maarte997 op 23-09-2016 11:34 ]
Thx - ik ben me inderdaad bewust van alle zaken en wacht dit weekend even af (na normaal gebruik).Caelorum schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 08:37:
[...]
Dus we zitten nu op:
1) brakke software die niet klopt, die je inmiddels hebt geupdate maar wie weet wat er nog steeds mee aan de hand is
2) Mogelijk brakke accu, wat iig de instabiliteit wel zou verklaren (even ter vergelijking OOTB crashte die van mij alleen bij snel scrollen in de photo's app, nooit ergens anders)
3) Een scherm dat ook niet optimaal is, want zwart en grijs worden als bruinig getoond.
En jij stuurt hem toch niet terug? Ik zou gewoon de bevestiging van MS vragen dat die wordt omgeruild door een 950 en hem dan opsturen. Laat ze maar een fatsoenlijk toestel opsturen.
Overigens 'nieuw' uit de doos zegt niets. Het kan uit een brakke serie komen of de doos kan geopend zijn geweest en opnieuw gesloten. Dat is helaas tegenwoordig niet meer zo moeilijk als toen die seals er net waren. Verder kan een foutje in een product altijd. Het is niet alsof ze de telefoons allemaal 1 voor 1 testen.
Ohja, en wat je ook nog wel eens ziet bij telefoons is dat als ze lang op de plank hebben gelegen onder minder optimale omstandigheden dat de accu dan echt goed hard achteruit is gegaan.
Enige dat nu nog echt speelt (behalve het niet kunnen opladen via computer-USB) is inderdaad de bruinige zweem.
Het blijkt dat de interface zwart / grijs is, echter ik zie het als bruinig. Een screenshot maken heeft geen nut; die toont gewoon grijs. En een foto via een DSRL is lastig; dan heb je sowieso vertekening.
Waar het om gaat, is dat het grijs niet 100% grijs is, maar inderdaad paars / bruinig (dus te verzadigd).
Echter, dat is vooral als ik het scherm op 0 of 25% helderheid zet (om accu te besparen).
Zet ik hem op 100%, dan oogt het zoals het hoort.
Komt dit bekend voor bij meer mensen?
http://nokiapoweruser.com...y-issue-on-lumia-devices/
http://nokiapoweruser.com...e-issue-on-some-lumia930/
Oudere issues, maar wel exact wat ik ervaar.
[ Voor 7% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 23-09-2016 11:49 ]
Zolang je niet beschikt over de laatste firmware en software build op je toestel, zou ik het voor nu even voor lief nemen. Ik heb mijn (XL) altijd op "donkerder" staan (zo noemen ze dat bij de laatste Production builds, dus geen % meer), maar wat jij aan afwijking ziet, zie ik niet volgens mij.
De accu heb je nog steeds niet werkelijk onder ogen gehad verwacht ik? Ik zie er tenminste geen opmerking over staan.
Eerst maar eens kijken of je toestel werkelijk wel in 100% werkende staat te krijgen is, en als dat het geval is, dan pas druk gaan maken over de kleurweergave van het scherm.
Testing, one, two ...
Deze week een 950XL ontvangen van Belsimpel (bij een verlenging). Accu was uit de doos zo dood als een pier. Pas na een tijdje aan de oplader gebeurde er wat. Lang geleden dat ik dat nog gehad heb met een nieuwe aankoop. Zit eigenlijk altijd genoeg in om een toestel aan te krijgen.Caelorum schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 08:37:
[...]
Hou de accu nu ook goed in de gaten of het verbruik een beetje normaal wordt. De eerste nacht liep hij behoorlijk leeg...
Misschien overbodig, maar zorg bij een nieuw toestel er voor dat de laatste versies van OS en FW geïnstalleerd zijn. Is ook van belang voor het accu verbruik, zie de berichten hiervoor van afgelopen 2 dagen.troftnom schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 15:36:
[...]
Deze week een 950XL ontvangen van Belsimpel (bij een verlenging). Accu was uit de doos zo dood als een pier. Pas na een tijdje aan de oplader gebeurde er wat. Lang geleden dat ik dat nog gehad heb met een nieuwe aankoop. Zit eigenlijk altijd genoeg in om een toestel aan te krijgen.
Hou de accu nu ook goed in de gaten of het verbruik een beetje normaal wordt. De eerste nacht liep hij behoorlijk leeg...
En wat ik meestal doe bij een nieuwe accu, al is dat niet zo van toepassing meer voor de accu's van tegenwoordig (bepaalde typen hebben geen "geheugen" meer), de eerste 10/15 keer accu helemaal opladen, daarna tot bijna leeg voordat de volgende lading weer begint. Meer in het kader van: baat het niet, dan schaadt het niet. Zeker als de accu al helemaal leeg is bij ontvangst.
Volgens mij is hij nu wel up2date; sowieso had ik eerst "darkest / brightest" als opties, en na een update werden dat percentages (0%, 25%, etc...).hardware-lover schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 14:51:
Je hebt een totaal ander toestel dan waar de artikelen over gaan, dus daar kun je zo weinig mee.
Zolang je niet beschikt over de laatste firmware en software build op je toestel, zou ik het voor nu even voor lief nemen. Ik heb mijn (XL) altijd op "donkerder" staan (zo noemen ze dat bij de laatste Production builds, dus geen % meer), maar wat jij aan afwijking ziet, zie ik niet volgens mij.
De accu heb je nog steeds niet werkelijk onder ogen gehad verwacht ik? Ik zie er tenminste geen opmerking over staan.
Eerst maar eens kijken of je toestel werkelijk wel in 100% werkende staat te krijgen is, en als dat het geval is, dan pas druk gaan maken over de kleurweergave van het scherm.
Hebben ze dat weer teruggezet naar tekstuele benamingen?
(of loop ik spontaan voor op de release?)
Het is niet zo dat het grijs compleet paars is, maar bij 25% iets van dit;

Pas als ik een screenshot maak van het scherm en die bekijk op mijn pc (met goede monitoren) dan zie ik hoe helder en fris het grijs is.
Kijk ik - zeker bij lage percentages - naar het scherm zelf, dan ervaar ik een paarsige tint.
Ik vind wel veel klachten hierover bij oudere Lumia's - maar niet voor de L950.
Colorbalance etc... instellen heeft geen nut; wit wordt dan ook groen, etc...
Hier hetzelfde; accu was totaal leeg uit de verpakking. Daarna opgeladen tot 100% en gedurende de nacht viel het wel mee (15% verloop, ofzo).troftnom schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 15:36:
[...]
Deze week een 950XL ontvangen van Belsimpel (bij een verlenging). Accu was uit de doos zo dood als een pier. Pas na een tijdje aan de oplader gebeurde er wat. Lang geleden dat ik dat nog gehad heb met een nieuwe aankoop. Zit eigenlijk altijd genoeg in om een toestel aan te krijgen.
Heb je niet iemand in de omgeving die ook een Lumia 950 heeft, waarmee je vergelijk kan maken betreffende de kleuren en de instellingen? Dan weet je gelijk of het aan het scherm ligt, of aan jouw instellingen. Of is er een winkel in de buurt die heel misschien nog een Lumia heeft liggen...b2vjfvj75gjx7 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 18:50:
[...]
Volgens mij is hij nu wel up2date; sowieso had ik eerst "darkest / brightest" als opties, en na een update werden dat percentages (0%, 25%, etc...).
(of loop ik spontaan voor op de release?)
Het is niet zo dat het grijs compleet paars is, maar bij 25% iets van dit;
[afbeelding]
Pas als ik een screenshot maak van het scherm en die bekijk op mijn pc (met goede monitoren) dan zie ik hoe helder en fris het grijs is.
Kijk ik - zeker bij lage percentages - naar het scherm zelf, dan ervaar ik een paarsige tint.
Ik vind wel veel klachten hierover bij oudere Lumia's - maar niet voor de L950.
Colorbalance etc... instellen heeft geen nut; wit wordt dan ook groen, etc...
Misschien is er een kleur verschil in het door jou ingestelde kleuren schema.
Ik ken niemand met een L950, helaas; wellicht ben ik te kritisch (al las ik overal lovende recensies over juist de schermkwaliteit).ardvark99 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 19:16:
[...]
Heb je niet iemand in de omgeving die ook een Lumia 950 heeft, waarmee je vergelijk kan maken betreffende de kleuren en de instellingen? Dan weet je gelijk of het aan het scherm ligt, of aan jouw instellingen. Of is er een winkel in de buurt die heel misschien nog een Lumia heeft liggen...
Misschien is er een kleur verschil in het door jou ingestelde kleuren schema.
Het komt op mij allemaal wat laf en sompig over... ik kom van een L820 en daar waren de kleuren en contrasten erg mooi.
Natuurlijk heb ik al alles geprobeerd (color profile, white balance, zelfs een hack om de zwart-waarden te resetten, etc...) maar het blijft zoals het is.
Het is niet extreem erg, het viel me op dat de screenshots op pc veel frisser ogen dan in het echt
Naar een winkel gaan, had ik ook gedacht - maar dat is toch lastig... tl-buizen, drukte, vage kleurprofielen... dat is geen eerlijk vergelijk.
Dat heb ik inderdaad vaker gelezen, ook dat je net zo vaak je telefoon moet (hard-) resetten tot hij "het pakt", maar daar heb ik geen zin in (met een nieuw toestel dat het gewoon moet doen).RobinHood schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 19:30:
Dat het grijs wat paarsig/bruinig was had ik ook, is na een update of firmware update verholpen, nu is het namelijk gewoon zoals het hoort.
Maar, alle andere problemen die jij noemt lijken echt hardwareproblemen te zijn. Vooral dat extreme ontladen hoort echt niet.
In de meest recente publieke release build is dit gewoon weer tekstueel.b2vjfvj75gjx7 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 18:50:
[...]
Volgens mij is hij nu wel up2date; sowieso had ik eerst "darkest / brightest" als opties, en na een update werden dat percentages (0%, 25%, etc...).
Ik zou daar toch mee opletten. Er zijn ook typen accu's* waarbij helemaal ontladen echt killing is voor de prestaties ervan. Die gaan nooit meer 100% leveren. Gelukkig hebben de meeste van dit soort accu's er wel een beveiliging voor ingebouwd, maar ik zou toch even kijken wat voor soort accu je hebt.ardvark99 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 17:11:
[...] Meer in het kader van: baat het niet, dan schaadt het niet. Zeker als de accu al helemaal leeg is bij ontvangst.
*accu's gebaseerd op nikkel en loodzuur.
Voor de 950(XL) maakt het niet uit want die heeft een lithium-ion batterijen en die kan best leeg raken. Echter moet je bij dat soort batterijen nou weer net niet de hele tijd vol opladen en weer helemaal leeg laten lopen. Nadat die helemaal leeg is gelopen moet je er eigenlijk ook iets van spanning opzetten. Leeg in de zin van je telefoon aanlaten staan totdat die uitvalt en dan nog een tijdje laten liggen zodat alle spanning er af is. Zoals wel eens in een magazijn gebeurt.
Schaden doet het dus wel, je accu bijna leeg laten lopen. De moderne accus kan je beter niet te leeg laten lopen...ardvark99 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 17:11:
[...]
Meer in het kader van: baat het niet, dan schaadt het niet. Zeker als de accu al helemaal leeg is bij ontvangst.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Volgens Wikipedia is de meest recente, publieke build deze;Propane schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 19:56:
[...]
In de meest recente publieke release build is dit gewoon weer tekstueel.
10.0.14393.189 / Public Release: September 15, 2016
En die heb ik ook... en ik zie gewoon percentages... en heel veel paars en bruin in het scherm.
Ik moet er maar aan wennen dat het scherm van de L950 blijkbaar van zeer slechte kwaliteit is - vrees ik (net als de software, de batterij en de build-quality... Microsoft, what did you do?).
- edit - De telefoon / toekomst van W10M is zelfs zo bedroevend (in mijn ogen) dat ik heb besloten de Tweakers app te verwijderen. Met nog geen 10.000 gebruikers was het toch al niet veel.
Bye bye - I'm out.
[ Voor 15% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 23-09-2016 22:44 ]
Klopt, het scherm van de Lumia 820 was én mooier (kleuren, zwart) én fijn gevoeliger. Daar moet je even aan wennen.b2vjfvj75gjx7 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 19:41:
[...]
Het komt op mij allemaal wat laf en sompig over... ik kom van een L820 en daar waren de kleuren en contrasten erg mooi.
[...]
Of, je hebt gewoon een brakke telefoon.b2vjfvj75gjx7 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 22:41:
[...]
Volgens Wikipedia is de meest recente, publieke build deze;
En die heb ik ook... en ik zie gewoon percentages... en heel veel paars en bruin in het scherm.
Ik moet er maar aan wennen dat het scherm van de L950 blijkbaar van zeer slechte kwaliteit is - vrees ik (net als de software, de batterij en de build-quality... Microsoft, what did you do?).
- edit - De telefoon / toekomst van W10M is zelfs zo bedroevend (in mijn ogen) dat ik heb besloten de Tweakers app te verwijderen. Met nog geen 10.000 gebruikers was het toch al niet veel.
Bye bye - I'm out.
Niemand hier die al die problemen die jij noemt nog heeft/nooit heeft gehad.
En als je daardoor 10.000 mensen van een goede app wilt "beroven", tja, imo zegt dat meer over jou dan over het OS. Omdat jouw telefoon kut is, moet ik me maar gaan behelpen met de meh mobiele Tweakers site?
[ Voor 10% gewijzigd door RobinHood op 23-09-2016 23:08 ]
Out of the box moet het direct goed zijn. Updates en dergelijke moeten verbeteringen aanbrengen, maar ze moeten niet een "defect" apparaat herstellen. Want dan is het in beginsel al niet goed.
Of iets nu €10.00 of €700.00 (ik noem maar iets) kost, het moet gewoon goed zijn.
Laadproblemen, kleurvervaging.. je hebt een problematische phone ontvangen . Zoveel is wel duidleijk. Waarom niet MS contact, terug met dat ding en een goed werkende ontvangen met een brillant scherm, perfecte camera, supersnel laden en behoorlijke batterijduur?b2vjfvj75gjx7 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 22:41:
[...]
Je kunt hier blijven klagen of je kunt die energie steken in een oplossing zoeken bij degene die de problemen ook daadwerkelijk kan oplossen voor je: MS.
Copyright and left by SED...
Raar, ik zie op mijn XL gewoon tekst staan als 'suggested', 'brighter' etc.. wat volgensmij ook op de L950 zo hoort te zijn.b2vjfvj75gjx7 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 22:41:
[...]
Volgens Wikipedia is de meest recente, publieke build deze;
Als ik alles zo lees wat je op de laatste paar pagina's getypt hebt riekt meer naar een maandag morgen model. Retouren die hap en een nieuwe aanvragen.Ik moet er maar aan wennen dat het scherm van de L950 blijkbaar van zeer slechte kwaliteit is - vrees ik (net als de software, de batterij en de build-quality... Microsoft, what did you do?).
Ja, maar 10.000 gebruikers voor een niche app (NL techies only) op een niche platform voor een site die al erg goed responsive is. Moet eerlijk zeggen dat ik het nog relatief veel vindt- edit - De telefoon / toekomst van W10M is zelfs zo bedroevend (in mijn ogen) dat ik heb besloten de Tweakers app te verwijderen.
... dus je maakt een 180 omdat je toevallig een brak toestel gekregen hebt? Okay.Met nog geen 10.000 gebruikers was het toch al niet veel.
Bye bye - I'm out.
Patient gamer
Natuurlijk, als de 950 opzichzelf gewoon een klote-ding was, ging ik hem heus niet verdedigen, ik weet dat ik een fanboy ben, maar niet eentje die elk probleem onder het tapijt schuift.Paddywacker schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 23:11:
Misschien mag ik mij gelukkig prijzen met een 950XL, totaal geen klachten meegemaakt nog.... Maar als ik een defect apparaat ontvang/koop, en/of niet aan mijn verwachting voldoet, dan gaat zoiets linea recta retour.
Out of the box moet het direct goed zijn. Updates en dergelijke moeten verbeteringen aanbrengen, maar ze moeten niet een "defect" apparaat herstellen. Want dan is het in beginsel al niet goed.
Of iets nu €10.00 of €700.00 (ik noem maar iets) kost, het moet gewoon goed zijn.
Maar dit is gewoon overduidelijk eentje die defect, als in: hardwarematig defect, uit de doos komt. En dan kun je updaten wat je wilt, als de SoC gewoon gaar is, blijf je een waardeloze telefoon houden. Knap klote, dat zeker, maar om nou direct te doen alsof het allemaal kut is? Daarvoor zijn er teveel blije mensen in dit topic.
Klinkt overigens bijna als de telefoon van Dogtag
[ Voor 6% gewijzigd door RobinHood op 23-09-2016 23:22 ]
Waar het mij om gaat, is dat het toestel onbruikbaar is.blmp schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 23:16:
[...]
Raar, ik zie op mijn XL gewoon tekst staan als 'suggested', 'brighter' etc.. wat volgensmij ook op de L950 zo hoort te zijn.
[...]
Als ik alles zo lees wat je op de laatste paar pagina's getypt hebt riekt meer naar een maandag morgen model. Retouren die hap en een nieuwe aanvragen.
[...]
Ja, maar 10.000 gebruikers voor een niche app (NL techies only) op een niche platform voor een site die al erg goed responsive is. Moet eerlijk zeggen dat ik het nog relatief veel vindt.
[...]
... dus je maakt een 180 omdat je toevallig een brak toestel gekregen hebt? Okay.
Als ik via de meegeleverde Windows Explorer kijk wat er op de telefoon staat, zie ik notabene gewoon de hele directory van een normale PC staan;

Als ik dan enkele "apps" (met .exe extensie) probeer te activeren op mijn reguliere PC dan werkt het niet.
Ik bedoel... wie zit er te wachten op X86 app op zijn L950 - en dit zijn screenshots van de telefoon uit de fabriek; niemand die daar wat mee kan.
Geloof me; ik draai nu al 40+ jaar mee in het ICT-wereldje, ik bouw "apps" en sites sinds 1992 en weet als iets niet werkt; en deze telefoon is gewoon gaar...
Er staan files en directories op van Mei dit jaar, terwijl ik hem in September heb gekocht.
Mijn vrouw heeft een Nokia Lumia 920, die nog perfect werkt, maar zelfs zij zou graag een Lumia 950XL willen. Ook al is er 1 app wat niet (goed meer)werkt op W10 mobile (een camera app).
Ik kan dus alleen maar zeggen dat ik zeer positief ben over Lumia 950XL.
Verwijderd
Inderdaad. Dat vind ik ook.blmp schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 23:16:
[...]
Ja, maar 10.000 gebruikers voor een niche app (NL techies only) op een niche platform voor een site die al erg goed responsive is. Moet eerlijk zeggen dat ik het nog relatief veel vindt.
Heb die app welgeteld 1 keer gebruikt (denk ik, was alweer even geleden)
Meer een app om een app te hebben. Omgekeerde wereld.
Waarom breng je dat toestel niet gewoon terug.....b2vjfvj75gjx7 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 23:36:
[...]
Waar het mij om gaat, is dat het toestel onbruikbaar is.
Als ik via de meegeleverde Windows Explorer kijk wat er op de telefoon staat, zie ik notabene gewoon de hele directory van een normale PC staan;
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Als ik dan enkele "apps" (met .exe extensie) probeer te activeren op mijn reguliere PC dan werkt het niet.
Ik bedoel... wie zit er te wachten op X86 app op zijn L950 - en dit zijn screenshots van de telefoon uit de fabriek; niemand die daar wat mee kan.
Geloof me; ik draai nu al 40+ jaar mee in het ICT-wereldje, ik bouw "apps" en sites sinds 1992 en weet als iets niet werkt; en deze telefoon is gewoon gaar...
Er staan files en directories op van Mei dit jaar, terwijl ik hem in September heb gekocht.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Verwijderd
Hoor hier thuis. Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringenb2vjfvj75gjx7 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 23:36:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
...
Ik weet niet hoe je dat voor elkaar hebt gekregen, maar mij lukt het niet om al die dingen te zien. Ik kom niet verder dan "This Device" en dan mappen Documents, Downloads, Music, Pictures, Ringtones en videos.b2vjfvj75gjx7 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 23:36:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Jouw 950 is gewoon bezeten denk ik.
Lol - ik zie zelfs Telemetrische Date Uri en adressen als "consumer dogfood" van Microsoft.RobinHood schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 23:48:
[...]
Ik weet niet hoe je dat voor elkaar hebt gekregen, maar mij lukt het niet om al die dingen te zien. Ik kom niet verder dan "This Device" en dan mappen Documents, Downloads, Music, Pictures, Ringtones en videos.
Jouw 950 is gewoon bezeten denk ik.
Stiekem ga ik mijn toestel steeds leuker vinden (plaatjes is wat ik zie als ik Edge opstart).

Yep, bezetenb2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 00:03:
[...]
Lol - ik zie zelfs Telemetrische Date Uri en adressen als "consumer dogfood" van Microsoft.
Stiekem ga ik mijn toestel steeds leuker vinden (plaatjes is wat ik zie als ik Edge opstart).
[afbeelding]
[afbeelding]
W10M is uitgebreider dan WP8.1, maar, niet op die manier
Ik weet niet wat er met de software gebeurt is, maar dat het ernstig verneukt is, is wel duidelijk denk ik zo
Stiekem hoop ik ook een Surface Phone prototype te hebbenRobinHood schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 00:05:
[...]
Yep, bezeten![]()
W10M is uitgebreider dan WP8.1, maar, niet op die manier![]()
Ik weet niet wat er met de software gebeurt is, maar dat het ernstig verneukt is, is wel duidelijk denk ik zo
Er staan zelfs X86 .exe apps op... van mei 2016 (ik heb hem unboxed in september 2016).
Misschien moet ik hem maar in het plaatselijke café op de grond gooien en roepen dat het mijn telefoon is...
Behalve het slechte beeldscherm begin ik de telefoon steeds beter te vinden...
- edit - Sowieso cool dat ze het in 2016 nog steeds over Zune hebben; die heeft notabene de basis gelegd voor de Metro GUI... (10 jaar geleden...).
[ Voor 10% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 24-09-2016 00:10 ]
Wie weet, MS blunderde ook met een, nauwelijks bruikbare, Xbox 360 prototypeb2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 00:08:
[...]
Stiekem hoop ik ook een Surface Phone prototype te hebben
Er staan zelfs X86 .exe apps op... van mei 2016 (ik heb hem unboxed in september 2016).
Misschien moet ik hem maar in het plaatselijke café op de grond gooien en roepen dat het mijn telefoon is...
Behalve het slechte beeldscherm begin ik de telefoon steeds beter te vinden...
- edit - Sowieso cool dat ze het in 2016 nog steeds over Zune hebben; die heeft notabene de basis gelegd voor de Metro GUI... (10 jaar geleden...).
En Zune was cool, heb er altijd van gebaald dat de ZuneHD niet in Europa te krijgen is/was, misschien wel de beste MP-3/MP-4 speler die er was, zowel qua geluid als qua bruikbaarheid [daar ging Cowon de fout in].
Stiekem wil ik nog eens een ZuneHD zien te kopen, gewoon, voor de heb
Dat is iig het laatste wat ik er nog over te melden heb ^^
Dat valt dus juist wel mee met de huidige accu's. Afgezien van de beveiligingen is het niet het leeglopen wat een lithium ion batterij de das om doet, maar het constant gebruiken van de hele laadcyclus. Dus ontladen tot minimum en dan helemaal opladen. Beter is deels ontladen en dan weer opladen, dus alleen om die reden raad ik het al af om hem helemaal leeg te laten lopen.Swerfer schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 21:50:
[...]
Schaden doet het dus wel, je accu bijna leeg laten lopen. De moderne accus kan je beter niet te leeg laten lopen...
Zune was echt zijn / haar tijd jaren vooruit... voorloper van de iPod zo'n beetje... en een fantastisch, moderne interface...RobinHood schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 00:15:
[...]
Wie weet, MS blunderde ook met een, nauwelijks bruikbare, Xbox 360 prototype![]()
En Zune was cool, heb er altijd van gebaald dat de ZuneHD niet in Europa te krijgen is/was, misschien wel de beste MP-3/MP-4 speler die er was, zowel qua geluid als qua bruikbaarheid [daar ging Cowon de fout in].
Stiekem wil ik nog eens een ZuneHD zien te kopen, gewoon, voor de heb
Maar goed - van een paarse L950 naar een hieper-moderne Zune is wel een grote stap
Maar, eerlijk is eerlijk, de Zune, zeker de HD, laat ook prima zien hoe goed de marketing van MS is...b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 00:17:
[...]
Zune was echt zijn / haar tijd jaren vooruit... voorloper van de iPod zo'n beetje... en een fantastisch, moderne interface...
Maar goed - van een paarse L950 naar een hieper-moderne Zune is wel een grote stap
"Jongens, we hebben de beste MP-3 speler gemaakt, laten we totaal geen reclame maken en veel van zijn diensten alleen in de VS ondersteunen!"
En toen de HD kwam:
"Jongens, de eerste Zune verkocht zo goed, vooral in Europa was men lyrisch, dus laten we hem alleen in de VS uitbrengen en zo snel mogelijk support droppen"
In dat opzicht doen ze het nog heel goed met Windows Phone
Maar, hoe leuk jouw uiltieme-dev-950 ook is, ik zou hem toch maar terugbrengen, want hij is bezeten, grote kans dat eentje die wel een wijwater-bad heeft gekregen het gewoon goed doet
Caelorum schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 21:08:
[...]
Ik zou daar toch mee opletten. Er zijn ook typen accu's* waarbij helemaal ontladen echt killing is voor de prestaties ervan. Die gaan nooit meer 100% leveren. Gelukkig hebben de meeste van dit soort accu's er wel een beveiliging voor ingebouwd, maar ik zou toch even kijken wat voor soort accu je hebt.
*accu's gebaseerd op nikkel en loodzuur.
[knip]
Ik heb het in mijn reactie ook over bijna, en daar bedoel ik dus niet mee helemaal leeg, maar zeg maar het moment dat de telefoon aangezet dat de accu bijna leeg is, en in spaar stand komt, dus van af 20% of lager, maar niet dat ie uitvalt. Bovendien heeft daar weinig zin, op het laatst gaan accu's steeds sneller leeg lopen als ze bijna leeg zijn.Swerfer schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 21:50:
[...]
Schaden doet het dus wel, je accu bijna leeg laten lopen. De moderne accus kan je beter niet te leeg laten lopen...
Wat ik er mee bedoel te zeggen is dat ik in het begin van in gebruikname van een nieuwe niet de telefoon al op de lader leg wanneer er nog 60 - 80% in zit.
Het is voor een accu ook slecht om hem altijd op de oplader te hebben, dat heb ik al eens gemerkt aan en laptop van mij. Weinig gebruikt zonder de lader, en op een gegeven moment was de accu op, en dat was vrij snel, na ongeveer twee tot drie jaar.
En verder heb ik niets te klagen over de prestaties van mijn accu, ik heb de telefoon al sinds december vorig jaar, en de accu doet het nog prima. Alleen met de eerste releases van W10M was het gebruik slechter. Het kan natuurlijk nog wel altijd beter.
Raar. Als ik die screenshots zie lijkt het wel dat je een geroot refurbished (of een toestel met een crappy W10M install van fabriek af) toestel hebt gekregenb2vjfvj75gjx7 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 23:36:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door blmp op 24-09-2016 01:46 ]
Patient gamer
Ik zal wel wat over het hoofd zien, of ik gebruik een andere app en website, maar Tweakers.net bezoeken via de browser op mijn telefoon is toch werkelijk niet zo'n feestje dan middels de Tweakers 10 app. Maar nogmaals, mogelijk heb ik het niet allemaal goed begrepen of ik gebruik Tweakers.net voor andere doeleinden dan degene die zeggen dat het via de website net zo vlot gaat? Buiten hetgeen via de app beschikbaar is als extra wat ik via de browser niet kan?[b]hxk-clan schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 23:16:
[knip]
[...]
... dus je maakt een 180 omdat je toevallig een brak toestel gekregen hebt? Okay.
Edit: Ik moet toegeven dat tweakers.net via wifi en Edge op de telefoon nu toch ook wel erg vlot gaat. Dat is wel eens anders geweest. Mogelijk is Edge zelf een stuk vlotter geworden bij gebruik sinds laatste OS builds?
[ Voor 16% gewijzigd door hardware-lover op 24-09-2016 01:28 ]
Testing, one, two ...
De accu staat niet bol, maar de klachten worden wel steeds heviger. Gister heb ik de telefoon amper aangeraakt en was hij rond 19.00 al weer leeg. 's ochtends had ik hem van de lader gehaald. Na de AU had ik weer goede hoop, maar baal nu stevig.hardware-lover schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 14:16:
[...]
Bekijk je accu eerst eens even? Is deze nog volledig vlak, zonder enige bolling?
Het typenummer waar je naar moet zoeken is BV-T4D, op mijn aankoop-locatie is de accu niet voorradig zie ik.
Tweakers heeft deze ook (vrij beperkt beschikbaar), in PW staan.
De batterij voor de 950L kom ik nog wel tegen, maar de gewone 950 niet.
[ Voor 4% gewijzigd door Flar op 24-09-2016 13:10 ]
Deze?Flar schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 13:08:
[...]
De accu staat niet bol, maar de klachten worden wel steeds heviger. Gister heb ik de telefoon amper aangeraakt en was hij rond 19.00 al weer leeg. 's ochtends had ik hem van de lader gehaald. Na de AU had ik weer goede hoop, maar baal nu stevig.
De batterij voor de 950L kom ik nog wel tegen, maar de gewone 950 niet.
Testing, one, two ...
Ik heb hem een paar keer via de recovery tool gereset, dan lijkt mij dat die bestanden wel weg moeten zijn?blmp schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 01:10:
[...]
Raar. Als ik die screenshots zie lijkt het wel dat je een geroot refurbished (of een toestel met een crappy W10M install van fabriek af) toestel hebt gekregen
Geen idee wat die directory structuur daar doet... het lijkt een pc, qua indeling.
Morgen maak ik een ticket aan en "eis" ik een ander toestel; de reden... de extreem slechte kwaliteit van het scherm (belangrijkste reden).
Het wit, bv. van de tweakers site, is bij mij gelig en over het hele scherm nog anders ook; bovenin wordt het rood, rechts wordt het blauw, etc...
Ik lees ook veel klachten hierover (redish tint). In de reacties kan iemand bv. een +2 krijgen en daarmee wordt zijn reactie groen; op mijn telefoon is die groene tint net zo "wit" als het normale wit.
Daarbij loopt de batterij erg snel leeg (10% bij een telefoongesprek van 5 minuten) en als ik een filmpje kijk zo heet dat ik hem beter neer kan leggen.
Hang ik hem aan de lader, dan wordt het scherm ook zéér heet - je kan er niet met je vingers overheen.
Het scrollen in een site gaat erg stotterig, niet soepel (en dan opeens schiet het heel snel voorbij).
Ook reageren apps traag, animaties zijn niet vloeiend, etc...
Ik had me echt meer voorgesteld van "de beste Lumia ooit"... en ik heb serieus geprobeerd alles positief in te zien.
In de app is alle overbodige zooi verwijderd (footer, polls, etc...) daardoor laadt het wellicht sneller.hardware-lover schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 01:20:
[...]
Ik zal wel wat over het hoofd zien, of ik gebruik een andere app en website, maar Tweakers.net bezoeken via de browser op mijn telefoon is toch werkelijk niet zo'n feestje dan middels de Tweakers 10 app.
Maar ik vond de weergave veel te groot op de L950 (had de app ontworpen voor een L820) en ik heb niet zo'n zin om dat nu weer aan te passen...
En de app heeft natuurlijk wel voordelen; bookmarks in het app menu, live tile, push notificaties bij nieuws, night mode, etc...
[ Voor 5% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 25-09-2016 19:12 ]
Maar, zoals ik al gezegd heb, werkelijk alles aan jouw telefoon schreeuwt dat het gewoon een defect toestel is. Grote kans trouwens dat veel van de onsoepelheid komt omdat de SoC throttled door de te hoge temperatuur.
En jouw app is standaard inderdaad ietwat ruk qua weergave op de 950, maar, door hem op high res en grotere letters te zetten, vind ik hem prima werken, maar dat is natuurlijk ook persoonlijk.
Bedankt voor je antwoord - gisteren reageerde wellicht iets te ongenuanceerd (okay, ik ben gewoon teleurgesteld in de telefoon... ik had hem echt gekocht met het idee dat hij - zeker qua scherm - de L820 aan alle kanten zou passeren; en nota bene het scherm is echt een stuk minder... de L820 heeft écht wit, écht zwart en enorm sprankelende kleuren...).RobinHood schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 14:12:
Als ik eerlijk ben is de 950 ook niet de beste Lumia ooit, de 920 was voor zijn tijd beter, ik zou de 950 op de tweede plaats zetten.
Maar, zoals ik al gezegd heb, werkelijk alles aan jouw telefoon schreeuwt dat het gewoon een defect toestel is. Grote kans trouwens dat veel van de onsoepelheid komt omdat de SoC throttled door de te hoge temperatuur.
En jouw app is standaard inderdaad ietwat ruk qua weergave op de 950, maar, door hem op high res en grotere letters te zetten, vind ik hem prima werken, maar dat is natuurlijk ook persoonlijk.
Wellicht dat ik de Tweakers app nog wel aanpas aan grotere telefoons; ik kan de viewport instellen zodat het minder groot oogt allemaal en je normaal beeld hebt.
---------------------------------------------------
Vraagje; is jouw scherm wel "normaal" wit? Dus bv. de tweakers site, en dan over het hele scherm het zelfde? Een +2 reactie is bij mij nét niet wit, maar je moet echt kijken om het groen van de achtergrond te zien.
Ik vind de weergave prima bruikbaar op een 950 XL, heb er daarom ook nooit bij je over "geklaagd"b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 14:09:
[...]
In de app zijn alle advertenties en overbodige zooi verwijderd (footer, polls, vacatures, etc...) daardoor laadt het sneller (zeker omdat de advertenties weg zijn).
Maar ik vond de weergave veel te groot op de L950 (had de app ontworpen voor een L820) en ik heb niet zo'n zin om dat nu weer aan te passen...
En de app heeft natuurlijk wel voordelen; bookmarks in het app menu, live tile, push notificaties bij nieuws, night mode, etc...
Nog even terug naar de weergave van de helderheid van het scherm.
Als de instelling "helderheid automatisch aanpassen als het licht veranderd" actief is dan krijg je de helderheid-stappen in tekst te zien. Deactiveer je die instelling dan worden het percentages. Waarom? Zou het niet weten, voorheen waren het altijd percentages.
V.w.b. de stabiliteit van de 950 in het algemeen, die kan werkelijk uitstekend zijn, ook eerst met de oudere OS builds. Heb enkel problemen met het toestel gekregen toen de accu naar zijn grootjes ging. Maar dat dit ook het geval was, daar kwam ik pas na enige tijd achter. Eerst ben ik met van alles aan het kloten geweest om de handel stabiel te krijgen, wat vanzelfsprekend nooit ging lukken met die accu. Pas toen ik deze vergeleek met een nieuw exemplaar (op goed geluk maar besteld), zag ik dat er wat mis was met de oude. Hoewel mijn toestel in januari 2016 is aangekocht, heb ik na iets meer dan 6 maanden gebruik de problemen al gekregen, daarvoor was er zelden wat mis. Heb echter enkel met Production builds gedraaid, nooit de zijsprong gemaakt naar Insider builds op de 950. De zwangere accu heeft als productie-datum 25-09-2015, de nieuwe 10-03-2016, beiden origineel Microsoft.
Testing, one, two ...
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.
Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.
Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.