Je hebt inderdaad nog wat te goed. Je zou het af kunnen wachten of af kunnen dwingen middels; Propane in "[Lumia 950 en 950 XL] Ervaringen en discussie"Mollos_ schreef op woensdag 14 september 2016 @ 16:32:
[...]
Momenteel staat er 01078.00017.15452.59022 op het toestel. OS build 10.0.10586.0
Testing, one, two ...
Idd is het mogelijk om via WDRT de boel te forceren, maar vergeet daarna niet de optie voor Double tap to wake aan te zettenMollos_ schreef op woensdag 14 september 2016 @ 16:32:
[...]
Momenteel staat er 01078.00017.15452.59022 op het toestel. OS build 10.0.10586.0
Ik heb deze app gedownload, en zal hem eens proberen. Maar wat ik eigenlijk zoek, is een app die ik kan gebruiken voor een soort ritten registratie, die automatisch de ritten opneemt wanneer ik een de auto van mijn werk rond rij. Deze app moet zo te zien ook handmatig de rit gestart worden, en daarbij nog informatie per rit invullen. Dat is al te veel, geheid dat ik vergeet de app en rit te starten. Nu gebruik ik mijn Garmin, aanzetten en een keer per week de Garmin aan mijn laptop hangen, en ik heb de ritten op de laptop staan.hardware-lover schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 23:26:
[...]
Maar even terug naar het einde van je reactie, deze ook al geprobeerd? https://www.microsoft.com.../drivers-log/9nblggh0dg5m of moet het iets totaal anders zijn?
Zover ik gemerkt heb, wordt er wel verkeersinformatie binnen gehaald, en wordt de route aangepast. Maar het kan zijn dat dat sinds een van de laatste updates is. Wat ik wel mis is een duidelijke indicatie dat er bv een file is, en dat er daarom een andere route wordt gekozen. Maar wat niet is, kan nog komen. Net weer een nieuwe Kaarten app binnengehaald, ik weet niet wat er nieuw is.coenox schreef op woensdag 14 september 2016 @ 08:42:
[...]
Ik ga er vanuit dat je 'Kaarten' (Maps) hebt gebruikt? Heb hier zelf weinig ervaring mee omdat ik Sygic gebruik. Maak ik uit je verhaal nou op dat Kaarten de route aanpast op basis van de verkeersinformatie? Ik dacht namelijk dat verkeersinformatie werd gegeven, maar dat je zelf de route moet aanpassen.
Hiervoor was alles tiptop voor elkaar en geen enkel probleem en supersnel alles.
Meer mensen last van sinds de laatste update. (ik draai gewoon productie).
Jij zou misschien liever zoiets zien tijdens je motor-ritten?coenox schreef op woensdag 14 september 2016 @ 21:26:
Kaarten vanmiddag weer eens geprobeerd en lijkt goed te werken. Wel jammer dat sommige dingen - zoals de huidige snelheid - wat priegelig zijn. Is lastig voor als ik het bijvoorbeeld op de motor wil gebruiken. Maar verder positief verrast.
Testing, one, two ...
Yep! Of op zijn minst zoals Sygic het doet. Alles net even iets groter.hardware-lover schreef op woensdag 14 september 2016 @ 21:42:
[...]
Jij zou misschien liever zoiets zien tijdens je motor-ritten?
Dat is Sygiccoenox schreef op woensdag 14 september 2016 @ 21:56:
[...]
Yep! Of op zijn minst zoals Sygic het doet. Alles net even iets groter.
Testing, one, two ...
In die zin, dat dit de head up display is van Sygic. Maar daar heb je een voorruit voor nodig. Helpt me dus niet echt op de motor.....
[ Voor 13% gewijzigd door coenox op 15-09-2016 09:21 ]
Ik heb jarenlang een 925 gehad draaiend op WP8/8.1 en WM10 en nu een L950. Ik kan alleen maar zeggen dat de batterijduur er drastisch op vooruit gegaan is, en dat terwijl je met een nieuwe telefoon in het begin toch veel meer zit te pielen dan met je oude beestje. Meestal zit ik aan het einde van de dag nog op meer dan 50%.RudyL schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:55:
Ik begin de batterijduur en snelheid van mijn L925 dusdanig zat te worden dat ik ook nadenk over deze microsoft store deal. Voor dat bedrag, incl. dock heb je volgens mij echt een heerlijke telefoon ter beschikking.
Kan iemand iets zeggen over de batterijduur in vergelijking met een L925, Kom nogal wat wisselende reacties tegen, van twee dagen tot net aan één dag. Zal hier alleen Edge op de achtergrond draaien meespelen?
Ik heb wel wat tijd besteed aan het goed instellen van de achtergrond apps, en heb verder geen Cortana aanstaan.
Niet alles is rozengeur en maneschijn vind ik, de software OS knoppen werken nog steeds minder goed dan de hardware knoppen op de 925. Ook het omlaag swipen van de notificatiescherm gaat niet helemaal vlekkeloos. En ik mis de mogelijkheid om het touchscreen extra gevoelig te maken, ik heb nu een gehard glazen screenprotector geplaatst op de 950 die het typen er bepaald niet beter op maakt.
Als laatste zeurpuntje vind ik WM10 op sommige punten tekort schieten tov WP8.1; zo wil OneDrive nog steeds niet automatisch foto's syncen en (mail)notificaties blijven dramatisch.
BTW: 3 weken geleden de 950 gekocht voor €340 zonder dock, en ligt hij voor €300 in de winkel mét dock. Zou er een manier zijn om om alsnog een dock te krijgen van MS?
Microsoft store bellen: 0800 0205934, ik had mijn 950 2 dagen voordat de actie gratis dock begon gekocht, gebeld met dit nummer en ik heb een mail gekregen dat ik alsnog gratis de dock krijg. Je kunt het altijd proberen, ook al heb je de 950 al wat langer.grootma schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:08:
[...]
BTW: 3 weken geleden de 950 gekocht voor €340 zonder dock, en ligt hij voor €300 in de winkel mét dock. Zou er een manier zijn om om alsnog een dock te krijgen van MS?
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
Thanks! Heb net gebeld maar ze kunnen helaas niets voor me doen omdat ik niet via de MS store heb besteld. Had ik wel bij MS store besteld dan had ik de Lumia terug moeten sturen en zou ik een refund krijgen, waarna je de 950+dock voor de nieuwe lagere prijs kan bestellen. Bummer...kruila schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:30:
[...]
Microsoft store bellen: 0800 0205934, ik had mijn 950 2 dagen voordat de actie gratis dock begon gekocht, gebeld met dit nummer en ik heb een mail gekregen dat ik alsnog gratis de dock krijg. Je kunt het altijd proberen, ook al heb je de 950 al wat langer.
Ik wilde de 950 ergens anders bestellen omdat er op dat moment geen voorraad was bij de MS store. Een MS chatmedewerker vertelde mij dat je de dock via de "special offer" app kon aanvragen als je deze niet bij MS zelf kocht. Ben nu wel benieuwd of dit daadwerkelijk ook zo is want de telefoon is nog steeds niet besteld.grootma schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:14:
[...]
Thanks! Heb net gebeld maar ze kunnen helaas niets voor me doen omdat ik niet via de MS store heb besteld. Had ik wel bij MS store besteld dan had ik de Lumia terug moeten sturen en zou ik een refund krijgen, waarna je de 950+dock voor de nieuwe lagere prijs kan bestellen. Bummer...
[ Voor 3% gewijzigd door Saybia op 15-09-2016 12:01 ]
Als ze daar de app Lumia Offers mee bedoelen, die NOOIT werkt en een servicefout geeft dan wens ik je veel succes. Iemand daar wel goede ervaringen mee?Saybia schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:56:
[...]
Ik wilde de 950 ergens anders bestellen omdat er op dat moment geen voorraad was bij de MS store. Een chatmedewerker vertelde mij dat je de dock via de "special offer" app kon aanvragen als je deze niet bij MS zelf kocht. Ben nu wel benieuwd of dit daadwerkelijk ook zo is want de telefoon is nog steeds niet besteld.
Ik had het niet zo erg, maar door de AU liep mijn telefoon ook wat minder. Via die device recovery tool een reset gegeven en hij loopt een stuk lekkerder. Wat sneller en de accu gaat ook langer mee.The_Scarabial schreef op woensdag 14 september 2016 @ 21:40:
pfff ik weet niet wat de telefoon heeft, maar hoe meer tijd na de laatste update hoe beroerder en trager alle apps gaan. Ook foto's bekijken en inzoomen failed erg hard. De telefoon opnieuw opstarten helpt niet.
Hiervoor was alles tiptop voor elkaar en geen enkel probleem en supersnel alles.
Meer mensen last van sinds de laatste update. (ik draai gewoon productie).
Kost natuurlijk wel even wat tijd zo'n reset, zeker omdat ik niet mijn persoonlijke instellingen meenam, maar ik had het er wel voor over.
People as things, that’s where it starts.
Maakt het nog wat uit of je een reset doet via device recovery of een factory reset doet via systeem/info/fabrieksinstellingen? Ik heb dat laatste gedaan.RobinHood schreef op donderdag 15 september 2016 @ 12:15:
[...]Via die device recovery tool een reset gegeven en hij loopt een stuk lekkerder.
Wel een kleine hick-up. Ik zag aan mijn PC dat er een aantal app updates waren maar die had ik op de 950 nog niet. Handmatig zoeken en het cirkeltje bleef maar draaien ..... gebeurde niks. 950 even een schop gegeven (soft-reset) en zojuist een update van de store. Die had ik gisteren al op de PC. Weer handmatig zoeken en hoppa, werkt weer als vanouds.
Goeie vraag. Waar haalt de WDRT de software vandaan en waar de 'terug naar fabrieksinstellingen'? Bij een WP8.1 toestel is het verschil snel duidelijk maar bij een X50/X50XL?grootma schreef op donderdag 15 september 2016 @ 12:43:
[...]
Maakt het nog wat uit of je een reset doet via device recovery of een factory reset doet via systeem/info/fabrieksinstellingen? Ik heb dat laatste gedaan.
[ Voor 29% gewijzigd door GerCor op 15-09-2016 12:49 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Dat wilde ik ook net vragen want je leest overal wat anders en volgens mij heeft een hardreset met systeem/info/fabrieksinstellingen hetzelfde effect als met de device recovery recoverytool.grootma schreef op donderdag 15 september 2016 @ 12:43:
[...]
Maakt het nog wat uit of je een reset doet via device recovery of een factory reset doet via systeem/info/fabrieksinstellingen? Ik heb dat laatste gedaan.
Is er iemand die dat kan bevestigen ?
Als je het via de telefoon doet, ben je veel langer bezig.
Je hebt niet perse een vooruit nodig. Je kunt hem ook op normaal zicht zetten zoals je aan de afbeelding kan zien.coenox schreef op donderdag 15 september 2016 @ 09:16:
[...]
In die zin, dat dit de head up display is van Sygic. Maar daar heb je een voorruit voor nodig. Helpt me dus niet echt op de motor.....De normale weergave van Sygic vind ik in ieder geval al duidelijker dan die van Kaarten/Maps
Testing, one, two ...
Dus als de WDRT servers build 10586.xx nog aanbieden krijg je die terug, en met een hard reset op een toestel die al 14393.67 draait krijg je ook een verse 14393.67.
Intussen heeft hij het mooi OTA gedaan. Op het werk mooi op de Qi lader gelegd, op de WiFi en hij heeft zijn ding gedaan.ardvark99 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 18:04:
[...]
Idd is het mogelijk om via WDRT de boel te forceren, maar vergeet daarna niet de optie voor Double tap to wake aan te zettenAnders doet ie het nog niet.
Ha, wist ik niet. Net geprobeerd en kan inderdaad. Dank!hardware-lover schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:57:
[...]
Je hebt niet perse een vooruit nodig. Je kunt hem ook op normaal zicht zetten zoals je aan de afbeelding kan zien.
Uiteraard geheel offtopic maar het kakt de laatste tijd flink in op WC. Waarschijnlijk ook omdat het marktaandeel van W10M blijft afnemen. Gooi ik af en toe een steen in de vijver .....voor de nodige hits.coenox schreef op donderdag 15 september 2016 @ 14:32:
Voor de twijfelaars: http://www.windowscentral...hone-or-buy-lumia-950-now , met in de reacties de altijd sympathieke bijdragen van ons aller GerCor ;-)
Korretje zout coenox, korreltje zout.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Ach, het marktaandeel neemt mogelijk af, maar misschien niet het aantal gebruikers. Mensen moeten zich niet zo blindstaren op een percentage alleen.GerCor schreef op donderdag 15 september 2016 @ 18:20:
[...]
Uiteraard geheel offtopic maar het kakt de laatste tijd flink in op WC. Waarschijnlijk ook omdat het marktaandeel van W10M blijft afnemen. Gooi ik af en toe een steen in de vijver .....voor de nodige hits.![]()
Testing, one, two ...
Vooralsnog zie ik nu nog geen reden waarom ik mijn Lumia 950 eventueel zou willen vervangen... Behalve dat ik het jammer vind dat ie niet zo goed tegen water kan als de Sony's, Samsungs en iPhone 7.
Voor de rest kan de Lumia 950 nog aardig mee komen met de concurrentie, met uitzondering van die paar apps die je echt mist...
Maar voorlopig hoop ik nog wel bij W10M, of vervolg ervan te blijven... Na bijna 4 jaar Windows wil ik eigenlijk niet overstappen naar iets anders. Toekomst zal wijzen of ik over 2 jaar nog steeds bel via mijn Windows telefoon. Voor wat betreft app gebruik, geen idee of sommige apps over 2 jaar nog "hot" or "not" zijn... Snapchat of Facebook/Instagram/WA kan in 2 zomaar "not" zijn door verkeerde keuzes van die bedrijven...
Overigens houd ik er ook wel van iets anders te gebruiken wat je niet zoveel ziet...
Testing, one, two ...
Stil, en ga de update .189 downloaden
Downloading now ..... (chips, 40% accu ...... maar weer aan de snellader dan
[ Voor 18% gewijzigd door GerCor op 15-09-2016 20:15 ]
+1GerCor schreef op donderdag 15 september 2016 @ 19:56:
[...]
Stil, en ga de update .189 downloaden![]()
![]()
![]()
Downloading now .....
Om 17.30u was mijn telefoon nog up-to-date... Nu is er inderdaad een nieuwe update zie ik...
[ Voor 60% gewijzigd door hardware-lover op 16-09-2016 02:52 . Reden: Het is duidelijk nu. ]
Testing, one, two ...
Ach, een of meerdere "-" is ook een hitGerCor schreef op donderdag 15 september 2016 @ 18:20:
[...]
Uiteraard geheel offtopic maar het kakt de laatste tijd flink in op WC. Waarschijnlijk ook omdat het marktaandeel van W10M blijft afnemen. Gooi ik af en toe een steen in de vijver .....voor de nodige hits.![]()
Maar over minnen gesproken, Surur kan er ook wat van, zijn artikel is nog harder gekelderd dan W10M...
https://mspoweruser.com/m...d-mobile-partner-devices/
Staat nu op -189
Met 'we' bedoel je Koninklijke enkelvoud en ben jij dus onze koning of ........hardware-lover schreef op donderdag 15 september 2016 @ 20:33:
Nieuwe update? Mooi. Morgen zullen we het weten dan...
Hoe dan ook, kijken of deze update de bluetooth verbetering is die de eenvoudige 'ik' nodig heb zodat de app Gadgets mijn 950 weer wil verbinden met de DT903
EDIT: Nee dus, geen verbinding tussen DT903 en 950.
[ Voor 6% gewijzigd door GerCor op 15-09-2016 21:20 ]
Today me will live in the moment unless it's unpleasant in which case me will eat a cookie
Zit de fout dan wel in de foto app en niet in de hardware van camera zelf?... Doet de camera het bijvoorbeeld bij Instagram of Facebook wel? Of zijn er geen andere camera apps om de camera uit te proberen...TunefulDJ_Mike schreef op donderdag 15 september 2016 @ 21:18:
zucht, nog steeds een kapotte Foto app. Had gehoopt met de laatste update dat deze weer ging werken maar nope...
Update draait bij mij inmiddels ook... Zie nog niets bijzonders. Draadloos laden ging gewoon weer verder. Lijkt verder iets vloeiender te reageren, maar dat kan ook gezichtsbedrog zijn...
Alles werkt gewoon alleen de foto app niet. Krijg 0x80073CF6 error naar mijn hoofd geslingerd. Wordt gezegd op verschillende fora dat mijn telefoon niet synchroniseert maar dat doet hij wel aangezien kleuren enzo mee wijzigen als ik dat aanpas op een ander apparaat. Heb dit sinds de laatste update van de foto app.Suntoro schreef op donderdag 15 september 2016 @ 21:25:
[...]
Zit de fout dan wel in de foto app en niet in de hardware van camera zelf?... Doet de camera het bijvoorbeeld bij Instagram of Facebook wel? Of zijn er geen andere camera apps om de camera uit te proberen...
Update draait bij mij inmiddels ook... Zie nog niets bijzonders. Draadloos laden ging gewoon weer verder. Lijkt verder iets vloeiender te reageren, maar dat kan ook gezichtsbedrog zijn...
Today me will live in the moment unless it's unpleasant in which case me will eat a cookie
[ Voor 94% gewijzigd door hardware-lover op 16-09-2016 02:55 . Reden: Tja? ]
Testing, one, two ...
Ja hoor, gerechten mogen van mij op smaak gebracht worden. Met zout of desnoods met peper.GerCor schreef op donderdag 15 september 2016 @ 18:20:
[...]
TunefulDJ_Mike schreef op donderdag 15 september 2016 @ 21:28:
[...]
Alles werkt gewoon alleen de foto app niet. Krijg 0x80073CF6 error naar mijn hoofd geslingerd. Wordt gezegd op verschillende fora dat mijn telefoon niet synchroniseert maar dat doet hij wel aangezien kleuren enzo mee wijzigen als ik dat aanpas op een ander apparaat. Heb dit sinds de laatste update van de foto app.
Zie nu dat het de "foto" app betreft niet de camera app... Kun je de foto app niet verwijderen en opnieuw installeren vanuit de store? In principe zouden bestanden wel gewoon op je SD en/of telefoon moeten blijven staan...
Helaas niet verwijderbaar of verplaatsbaar...Suntoro schreef op donderdag 15 september 2016 @ 23:40:
[...]
![]()
Zie nu dat het de "foto" app betreft niet de camera app... Kun je de foto app niet verwijderen en opnieuw installeren vanuit de store? In principe zouden bestanden wel gewoon op je SD en/of telefoon moeten blijven staan...
Same, was weer ijdele hoop.GerCor schreef op donderdag 15 september 2016 @ 21:01:
[...]
Met 'we' bedoel je Koninklijke enkelvoud en ben jij dus onze koning of ........![]()
Hoe dan ook, kijken of deze update de bluetooth verbetering is die de eenvoudige 'ik' nodig heb zodat de app Gadgets mijn 950 weer wil verbinden met de DT903
EDIT: Nee dus, geen verbinding tussen DT903 en 950.
En van de app zelf komt ook maar geen update. Vandaag bezig geweest om mijn DT-904 terug te sturen, maar daar schijnt dus eerst voor gebeld te moeten worden om de retour aan te kunnen melden. Alleen weten ze zelf niet naar wie, deze ochtend nog maar weer eens proberen. Dit valt me toch wel heel erg tegen van MS.
In mijn auto heb ik een opladers met 2 usb poorten. Daar had ik een altijd kabel voor mijn iPhone 6 in, en een kabel met micro usb voor de LG van mijn vrouw, om de toestellen op te laden onderweg.
Kan ik daar ook gewoon het kabeltje dat meegeleverd werd met de L950 indoen om 'm in de auto op te laden, of moet ik daar een aparte speciale usb c lader voor hebben voor in de auto?
Bedankt!
Kan gewoon. Waarschijnlijk laad hij alleen niet op zijn allersnelst op.mister9 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:31:
Kort vraagje, kon het zo nergens vinden.
In mijn auto heb ik een opladers met 2 usb poorten. Daar had ik een altijd kabel voor mijn iPhone 6 in, en een kabel met micro usb voor de LG van mijn vrouw, om de toestellen op te laden onderweg.
Kan ik daar ook gewoon het kabeltje dat meegeleverd werd met de L950 indoen om 'm in de auto op te laden, of moet ik daar een aparte speciale usb c lader voor hebben voor in de auto?
Bedankt!
https://wren.co/join/Devian
Met een aparte lader gaat dat wel sneller?Devian schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:53:
[...]
Kan gewoon. Waarschijnlijk laad hij alleen niet op zijn allersnelst op.
Ligt aan het vermogen wat die lader geven kan. Ik dacht dat de Lumia950 tot 3A kan laden, ik verwacht niet dat je bestaande lader dat ook kan bieden.mister9 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:58:
[...]
Met een aparte lader gaat dat wel sneller?
https://wren.co/join/Devian
Met een lader die 5V/3A als output heeft op één aansluiting beslist wel. Kijk in het accessoire topic voor geschikte laders.mister9 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:58:
[...]
Met een aparte lader gaat dat wel sneller?
Testing, one, two ...
Netflix werkt niet onder Continuum, helaas.maarte997 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:01:
Gebruikt er iemand zijn Lumia 950 als netlfix/digitale tv client? Samen met de Displaydock of via de Wireless display adapter? Ik zou hem graag daarvoor willen gebruiken maar heb geen idee of dat vlot gaat.
Dat is niet 100% waar. De huidige Netflix app werkt niet in Continuum (waarom dit sowieso nog geen W10 app is blijft ook een raadsel). Via Edge gaat het prima overigens.PinokkioTV schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 18:14:
[...]
Netflix werkt niet onder Continuum, helaas.
[ Voor 11% gewijzigd door blmp op 16-09-2016 19:59 ]
Patient gamer
Verwijderd
De vernieuwde P(ersona)l (n)e(tfli)x app heeft Continuum support gekregen.maarte997 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:01:
Gebruikt er iemand zijn Lumia 950 als netlfix/digitale tv client? Samen met de Displaydock of via de Wireless display adapter? Ik zou hem graag daarvoor willen gebruiken maar heb geen idee of dat vlot gaat.
Heb er nog niet meegespeeld. Hoop ik van 't weekend tijd voor te hebben.
http://www.windowscentral...ana-and-continuum-support
.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2016 21:23 ]
Toevallig gisteren op de camping gebruikt. App werkte niet, maar via Edge ging het super. WiFi van de champing, eigen kleine flatscreen, Lumia 950 en Continuum. Zou super zijn als het ook via de app werkt.Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 21:18:
[...]
De vernieuwde P(ersona)l (n)e(tfli)x app heeft Continuum support gekregen.
Heb er nog niet meegespeeld. Hoop ik van 't weekend tijd voor te hebben.
http://www.windowscentral...ana-and-continuum-support
.
Gewoon in de hand, niks aan de hand, ik leg m neer en er gaat een bel toontje af. Seconde of 5.
Leg je hem toevallig op je portemonnee neer ofzo? Dan kan het zijn dat de NFC antenne je bankpas of OV kaart opvangt als het ware. Dat geeft ook een geluidjemister9 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 22:40:
Heeft iemand als eens gehad dat als je de L950 neerlegt, er een soort alarm afgaat. Schrok me dood. Klinkt alsof je gebeld wordt, maar dat kan niet, want heb nog geen simkaart.
Gewoon in de hand, niks aan de hand, ik leg m neer en er gaat een bel toontje af. Seconde of 5.
NFC ja. Goed dat je dat even aanhaalt, die staat bij mij nu nog ten onrechte aan, helemaal vergeten weer uit te schakelen.Propane schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 22:50:
[...]
Leg je hem toevallig op je portemonnee neer ofzo? Dan kan het zijn dat de NFC antenne je bankpas of OV kaart opvangt als het ware. Dat geeft ook een geluidje.
Testing, one, two ...
Gebruik hier de 950 DS met de WDA en Netflix streamt er heerlijk meemaarte997 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:01:
Trouwens het QI draadloos opladen met de Nokia DT-601 gaat helemaal super. Geen gepiel meer met stekkers
[ Voor 19% gewijzigd door rookie no. 1 op 16-09-2016 23:38 ]
Wat een humorGerCor schreef op donderdag 15 september 2016 @ 18:20:
[...]
Ik blijf mijn Lumia gewoon nog houden en ben bij met Windows 10 Mobile.
Ik legde m op m'n paspoort neer. Zorgt dat ook voor een geluid / Pinkeltje? Wat is dat dan?Propane schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 22:50:
[...]
Leg je hem toevallig op je portemonnee neer ofzo? Dan kan het zijn dat de NFC antenne je bankpas of OV kaart opvangt als het ware. Dat geeft ook een geluidje.
http://www.samsung.com/nl...m-zit-het-op-mijn-mobiel/mister9 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 07:32:
[...]
Ik legde m op m'n paspoort neer. Zorgt dat ook voor een geluid / Pinkeltje? Wat is dat dan?
Wikipedia: Near field communication
Ook in een paspoort zit dacht ik een NFC chip.
Is leuk inderdaad, maar laden gaat natuurlijk iets langzamer dan met een kabel. En gezien de laadtijd is een kabel ook geen onoverkomelijk bezwaar. Maar, als ik naar bed ga leg ik de 950 ook op de DT903.rookie no. 1 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 23:36:
[...]
Trouwens het QI draadloos opladen met de Nokia DT-601 gaat helemaal super. Geen gepiel meer met stekkers
[ Voor 16% gewijzigd door GerCor op 17-09-2016 09:57 ]
Heb t gelezen maar ik snap nog steeds de functie niet van t toontje als ik m'n telefoon tegen m'n paspoort houdt.Caelorum schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 09:20:
[...]
http://www.samsung.com/nl...m-zit-het-op-mijn-mobiel/
Wikipedia: Near field communication
Ook in een paspoort zit dacht ik een NFC chip.
Dat is de bevestiging dat er contact is gemaakt en dat de telefoon er niets mee kan. Het is het meest storende geluid dat je momenteel nog niet kan uitzetten. Ik neem aan dat het vanzelf mogelijk gaat worden als genoeg mensen er via de feedbackhub over klagen.mister9 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 10:17:
[...]
Heb t gelezen maar ik snap nog steeds de functie niet van t toontje als ik m'n telefoon tegen m'n paspoort houdt.
Ik vind het leuk toontje dus zal er zeker niet over klagen.Caelorum schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 10:25:
[...]
Dat is de bevestiging dat er contact is gemaakt en dat de telefoon er niets mee kan. Het is het meest storende geluid dat je momenteel nog niet kan uitzetten. Ik neem aan dat het vanzelf mogelijk gaat worden als genoeg mensen er via de feedbackhub over klagen.
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
Jakruila schreef op zondag 18 september 2016 @ 09:42:
Vraagje: De lader die origineel bij de Lumia 950 zit bij aankoop, is dat nu die snellader of niet?
Om het duidelijk te maken. Met iedere 5V/3A lader wordt de Lumia 950 snel opgeladen, maar de 950 serie ondersteunt geen Quick Charge.kruila schreef op zondag 18 september 2016 @ 09:42:
Vraagje: De lader die origineel bij de Lumia 950 zit bij aankoop, is dat nu die snellader of niet?
Testing, one, two ...
Ja, maar zoals gezegd niet Quick Charge compatible. Microsoft maakt gebruik van de standaard USB Type-C spec (wordt geloof ik ook gebruikt door o.a. de Nexus 5X/6P). Wat eigenlijk gewoon snelladen is met geloof ik een max van 5V/3A.kruila schreef op zondag 18 september 2016 @ 09:42:
[ Voor 17% gewijzigd door blmp op 18-09-2016 13:08 ]
Patient gamer
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Voor mij wel. Is dat het enige issue wat je met de telefoon hebt op dit moment?Flar schreef op maandag 19 september 2016 @ 08:13:
Ik heb sinds dit weekend oplaadproblemen. Ik sluit de 950 aan de originele lader, maar hij laad niet op. Zonder de stekker de verwijderen herstart ik de telefoon en dan kan meneer wel opeens opladen.. Bekend probleem?
Testing, one, two ...
Nu ik er langer over na denk is de batterijduur heel verschillend per dag. En ik heb de laatste weken meer reboots gehad dan in die maanden ervoor.hardware-lover schreef op maandag 19 september 2016 @ 14:04:
[...]
Voor mij wel. Is dat het enige issue wat je met de telefoon hebt op dit moment?
Aangemeld bij MS en wordt naar Hongarije gestuurd. Balen en hoop maar dat het goed gaat...
Dan zou ik je willen verwijzen naar wat eerdere reacties van mij, beginnende vanaf hier;Flar schreef op maandag 19 september 2016 @ 15:47:
[...]
Nu ik er langer over na denk is de batterijduur heel verschillend per dag. En ik heb de laatste weken meer reboots gehad dan in die maanden ervoor.
hardware-lover in "[Lumia 950 en 950 XL] Ervaringen en discussie"
Testing, one, two ...
Bedankt, zat al te denken aan een nieuwe accu. Vanmorgen vol van de lader. 20 min filmpjes gekeken en 20 min klaverjassen.. 29% over. Waar heb jij de accu gekocht? Bij de nederlandse sites zie ik alleen de 950L varianten..hardware-lover schreef op maandag 19 september 2016 @ 16:00:
[...]
Dan zou ik je willen verwijzen naar wat eerdere reacties van mij, beginnende vanaf hier;
hardware-lover in "[Lumia 950 en 950 XL] Ervaringen en discussie"
Weet je zeker dat je accu verrot is? Ik weet namelijk dat de Microsoft Solitaire zo ongelooflijk slecht is geschreven dat het echt de accu vreet. Ik kan gerust 10 uur muziek luisteren en dan thuiskomen en nog steeds 40% accu over, maar 20min Solitaire en de telefoon is gewoon odner de 30%.
Als ik hem binnen een week niet verkocht krijg dan ga ik hem maar zakelijk gebruiken. Integratie met office 365 etc. werkt die wel grandioos ^^.
Bekijk je accu eerst eens even? Is deze nog volledig vlak, zonder enige bolling?Flar schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 11:57:
[...]
Bedankt, zat al te denken aan een nieuwe accu. Vanmorgen vol van de lader. 20 min filmpjes gekeken en 20 min klaverjassen.. 29% over. Waar heb jij de accu gekocht? Bij de nederlandse sites zie ik alleen de 950L varianten..
Het typenummer waar je naar moet zoeken is BV-T4D, op mijn aankoop-locatie is de accu niet voorradig zie ik.
Tweakers heeft deze ook (vrij beperkt beschikbaar), in PW staan.
[ Voor 32% gewijzigd door hardware-lover op 20-09-2016 14:30 ]
Testing, one, two ...
Of als iemand tijd heeft hoe ik het wel weer aan de praat krijg?
Instelling staat volgens mij gewoon onder:Atropos schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 20:22:
Werkt bij iedereen double tap to wake goed, heeft op de mijne ongeveer 20 minuten gewerkt en daarna nooit weer.
Alle instellingen/Persoonlijke instellingen/Vergrendelingsscherm/Dubbeltikken om telefoon uit de slaapstand te halen AAN/UIT
Bij mij werkt dit ook niet zo goed. Op mijn 830 werkte dit echt beter (Zojuist nog eens getest naast mijn 950). 2x tikken met min nagel en telefoon ging uit de slaap-mode. Op mijn 950 moet ik soms wel 5x tikken, of hij wordt op deze manier helemaal niet wakker. Op mijn vinger wordt wel beter gereageerd dan met mijn nagel tikken...
Maar even in aan/uitknop wakker waken gaat veel sneller in ieder geval en gebruik tap to wake eigenlijk amper nog...
De iris scan daarentegen werkt wel lekker vlot... Dus die heb ik nu wel ingesteld, terwijl ik voorheen nooit een pincode o.i.d. gebruikte op mijn telefoons...
Bij mij werkt ie feilloos.Atropos schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 20:22:
Werkt bij iedereen double tap to wake goed, heeft op de mijne ongeveer 20 minuten gewerkt en daarna nooit weer.
Bij mijn 920 kon ik vrij snel achter elkaar tikken en dan ontwaakte het ding. Op mijn 920XL heb ik gemerkt dat het beter is om iets langzamer te tikken. Voor mijn gevoel net iets te langzaam, maar dat kan het verschil zijnSuntoro schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 20:53:
[...]
Bij mij werkt dit ook niet zo goed. Op mijn 830 werkte dit echt beter (Zojuist nog eens getest naast mijn 950). 2x tikken met min nagel en telefoon ging uit de slaap-mode. Op mijn 950 moet ik soms wel 5x tikken, of hij wordt op deze manier helemaal niet wakker. Op mijn vinger wordt wel beter gereageerd dan met mijn nagel tikken...[...]
Ja, dat klopt... Bij langzamer tikken gaat ie soms wel, maar vaak ook niet gelijk. Daarom vind ik dat "tap to wake" niet echt een optimale functie op de 950... Jammer dat even de aan/knop aanraken sneller werkt op mijn 950, maar op zich irriteert het me niet zo heel erg dat mijn "tap to wake" niet zo goed werkt als op mijn 830.Caelorum schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 21:35:
[...]
Bij mijn 920 kon ik vrij snel achter elkaar tikken en dan ontwaakte het ding. Op mijn 920XL heb ik gemerkt dat het beter is om iets langzamer te tikken. Voor mijn gevoel net iets te langzaam, maar dat kan het verschil zijn
Testing, one, two ...
Vaak gaat het met enige vertraging dus doe ik het maar weer met de powerknopske.
Double tap op de 950 is niets in vergelijk met mijn 1320, deze hoefde ik bij wijze van spreken maar te aaien.
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
De 1320 had dan ook een 'super sensitive' touchscreen. De L950/XL hebben geloof ik 'normale' touchscreens daar zit hem het verschil in.Amadeus1966 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 22:13:
Ik beleef de zelfde ervaring als Suntoro.
Vaak gaat het met enige vertraging dus doe ik het maar weer met de powerknopske.
Double tap op de 950 is niets in vergelijk met mijn 1320, deze hoefde ik bij wijze van spreken maar te aaien.
Patient gamer
Tja, het is maar net wel toestel je ervoor had. De 920 had gewoon een superscherm en digitizer. Alleen de resolutie kon niet meer mee.hardware-lover schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 22:06:
Iedereen ervaart het blijkbaar weer anders. [...]
Maar, de zeldzame keer dat ik het wel gebruik, lijkt het prima te werken, maarja, geen andere ervaring.
Wat wel steeds vaker en erger lijkt te gebeuren is dat mijn touchscreen helemaal van het padje afraakt als ik mijn telefoon aan de lader hebt. Zolang ik er niet aankom is er niks aan de hand, maar zodra ik iets wil typen, registreert ie als het ware 1-2-3 andere vingers, wat nogal kut typt.
Misschien heeft het te maken met statische elektriciteit? Heb het vooral als hij aan mijn computer hangt.
Op mijn 950XL werkt het wel, maar met de laatste build niet zo soepel meer als eerst.Atropos schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 20:22:
Werkt goed bij mij. Nog geen problemen mee gehad. Hij reageert op de snelste dubbele tik die ik hem kan geven.Atropos schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 20:22:
Irisscan werkt goed, maar heeft toch wat tijd nodig. Ik blijf het wel gebruiken.
Wat me wel opviel... 's Ochtends net na je de wekker afduwt proberen in te loggen met de irisscan is geen aanrader... Hij vindt me niet dus... gaat hij zijn helderheid opschroeven. Gevolg: kleine oogjes dus... hij vindt me niet.
Ja zal in principe wel goed gaan. Ik heb sinds 1,5 week nu weer een 950 XL die ik voor omruiling had aangeboden vanwege een gebroken scherm. Ging ook via Hongarije, uiteindelijk helemaal goed gegaan. Het is alleen erg jammer dat je tussendoor geen updates krijgt van de status (pakketje ontvangen enz bijvoorbeeld).rookie no. 1 schreef op maandag 19 september 2016 @ 15:51:
Vorige week een tweede Lumia 950 DS ontvangen. Was zwart besteld en kreeg wit binnen. Helemaal ingesteld en dagje daarna ontstond er in eens een hele dunne zwarte streep horizontaal in het midden.
Aangemeld bij MS en wordt naar Hongarije gestuurd. Balen en hoop maar dat het goed gaat...
Welke posts in de Microsoft community haal je dat vandaan? Mijn Glimp-scherm is vaak onbetrouwbaar geweest, vooral in oudere versies van het OS. Een hard reset loste die problemen altijd op.oetgrunn schreef op woensdag 21 september 2016 @ 10:55:
Het glimpscherm van mijn 950XL werkt niet meer, en gezien de posts in de Microsoft community is dat een hardwareprobleem (het scherm is alleen in een zeer korte vage flits nog te zien). Nu probeer ik het apparaat aan te melden voor service, maar wat is dat voor hopeloze drama site, ben ongeveer de 5e of 6e keer bezig, wordt er steeds bij stap 4 of 5 uitgegooid na ongeveer een miljoen keer de melding "er is een probleem aan onze kant, probeer het dadelijk weer". Blijkbaar heeft Microsoft geen zin in reparaties onder garantie. Komt nog bij dat je in max. 51 tekens je probleem moet beschrijven, in een tekstvak wat ongeveer ruimte heeft voor 500 tekens. En 51 tekens geeft ook echt de mogelijkheid je probleem goed te beschrijven...
Uit buitenlandse, waaronder Duitsland. De oplossing daar is bijna altijd uiteindelijk reparatie of vervanging van het apparaat. Na mijn telefoon tot 100% opladen doet ie het soms even, maar wel knipperend, alsof er een slecht contact is. Google maar eens op glance screen dim issues.Esumontere schreef op woensdag 21 september 2016 @ 11:15:
[...]
Welke posts in de Microsoft community haal je dat vandaan? Mijn Glimp-scherm is vaak onbetrouwbaar geweest, vooral in oudere versies van het OS. Een hard reset loste die problemen altijd op.
Ben trouwens inmiddels schijtziek van die reparatie aanmeld site, ben bij de laatste stap maar steeds zogenaamd een probleem bij Microsoft en probeer het dadelijk weer, wat ik ongeveer ongelogen zo'n 500 meer heb gedaan (nu betalen knop aanklikken). Gister kreeg ik die melding ook al, dus dacht zal het vandaag maar weer es proberen, helaas geen verbetering dus
[ Voor 23% gewijzigd door oetgrunn op 21-09-2016 11:33 ]
Heb je al eens een hard reset geprobeerd? Niet geschoten altijd misoetgrunn schreef op woensdag 21 september 2016 @ 11:28:
[...]
Uit buitenlandse, waaronder Duitsland. De oplossing daar is bijna altijd uiteindelijk reparatie of vervanging van het apparaat. Na mijn telefoon tot 100% opladen doet ie het soms even, maar wel knipperend, alsof er een slecht contact is. Google maar eens op glance screen dim issues.
Ben trouwens inmiddels schijtziek van die reparatie aanmeld site, ben bij de laatste stap maar steeds zogenaamd een probleem bij Microsoft en probeer het dadelijk weer, wat ik ongeveer ongelogen zo'n 500 meer heb gedaan (nu betalen knop aanklikken). Gister kreeg ik die melding ook al, dus dacht zal het vandaag maar weer es proberen, helaas geen verbetering dus.
Omdat nou elke keer te doen bij een probleem...
Ik zie dat het in WP8.1 wel mogelijk was... Wachten op een update?
[ Voor 24% gewijzigd door maarte997 op 21-09-2016 11:50 ]
Met WDRT kostte het mij ongeveer een uurtje, en dat was zonder de back-up te gebruiken.mister9 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 11:39:
Wat me opvalt, is dat sommige zo makkelijk denken over een hard reset. Ik vind het nogal wat, weer he-le-maal opnieuw beginnen met een lege telefoon. Alles weer instellen, alles weer installeren, aanpassen...
Omdat nou elke keer te doen bij een probleem...
Laat je de telefoon zichzelf flashen, dan ben je wel langer bezig ja.
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.
Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.
Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.