• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-11 14:05
buzzbuzz68 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:01:
[...]

Bedenk wel dat als je de fotoknop gebruikt deze net zo werkt als bij een echte camera. Dus eerst half indrukken waarna hij scherp gaat stellen, dan doordrukken om de foto te maken. Ik heb geen 950XL meer, maar volgens mij wordt het focuspunt groen als hij scherp heeft gesteld.
Als je in 1 keer doordrukt levert dat meestal onscherpe foto's op.
Oh serieus? Kan je de knop half indrukken voor het scherpstellen? Kan ik ook ergens zien dat ie dat doet? Goede tip! Bedankt!!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
[...]

Bedenk wel dat als je de fotoknop gebruikt deze net zo werkt als bij een echte camera. Dus eerst half indrukken waarna hij scherp gaat stellen, dan doordrukken om de foto te maken. Ik heb geen 950XL meer, maar volgens mij wordt het focuspunt groen als hij scherp heeft gesteld.
Als je in 1 keer doordrukt levert dat meestal onscherpe foto's op.
Haha, nee joh dat wist ik niet. weer wat geleerd!
Dit werkt op de Lumia 1520.

• mister9
Nog een vraagje, ik zie soms van jullie mooie homescreens met allemaal doorzichte tegels? Maar al mijn geinstallerde apps die ik op het homescreen heb staan zijn niet doorzichtig (instagram, spotify, Office, mail en agenda, Egde, instellingen, etc). Hoe krijg ik dat voor de bakker?

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:26
[...]
Bedenk wel dat als je de fotoknop gebruikt deze net zo werkt als bij een echte camera. Dus eerst half indrukken waarna hij scherp gaat stellen, dan doordrukken om de foto te maken. Ik heb geen 950XL meer, maar volgens mij wordt het focuspunt groen als hij scherp heeft gesteld.[...]
Nee, het blijft klein en knipperen en dan als die klaar is wordt het focuspunt groot.
[...] Als je in 1 keer doordrukt levert dat meestal onscherpe foto's op.
Zelfs met op die manier scherpstellen wil die nog wel eens de focus verkeerd leggen doordat die net het object erachter pakt. Gebeurt vooral bij doorzichtige voorwerpen en hele dunne voorwerpen. Vandaar dus dat ik het vrijwel altijd manueel doe tegenwoordig :)

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:35

g0tanks

Moderator CSA
mister9 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:29:
Nog een vraagje, ik zie soms van jullie mooie homescreens met allemaal doorzichte tegels? Maar al mijn geinstallerde apps die ik op het homescreen heb staan zijn niet doorzichtig (instagram, spotify, Office, mail en agenda, Egde, instellingen, etc). Hoe krijg ik dat voor de bakker?
Ik heb normaal zwart als achterrgond, maar als ik een plaatje instel als achtergrond zijn alle tiles automatisch doorzichtig.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• mister9
g0tanks schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:52:
[...]

Ik heb normaal zwart als achterrgond, maar als ik een plaatje instel als achtergrond zijn alle tiles automatisch doorzichtig.
Oh ik heb niets aan de achtergrond gedaan, gewoon de standaard die op de telefoon zat. Als ik een foto instel worden de tiles vanzelf doorzichtig? Top, ga ik proberen.

Verder is mijn eerste ervaring echt top. Wat een telefoon zeg. Ik krijg pas over een paar weken mijn simkaart van m'n nieuwe werkgever dus nog geen whatsapp enzo. Maar verder top. Heerlijk snel, duidelijke navigatie, veel opties. Snap niet windows phone zo'n ondergeschoven kindje is tov ios en android...

• Suntoro
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-10 08:39
Niet alle tegels worden transparant met bovenstaande. O.a. Facebook en Spotify niet... Maar bv. Instagram en Edge wel.

Met de app Cool Tiles kun Facebook nog transparant maken en nog een paar app. Echter werken daar niet alle icoontjes meer van zoals het YouTube icoontje... In het verleden op mijn 830 functioneerde Cool Tiles beter.

Inderdaad een foto als achtergrond bij start instellingen. Afbeeldingen naast elkaar. Met afbeelding in volledig scherm wordt het een beetje anders.

[ Voor 3% gewijzigd door Suntoro op 02-09-2016 12:00 ]

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:09
Geklaag over de navigatie binnen Windows 10 Mobile is volkomen onnodig als je het mij vraagt, makkelijk downloadbare kaarten (geen kleine delen zoals bij GMaps), verliest mijn route niet zoals Here WeGo op Android & weet routes vaker OFFLINE te vinden dan Here WeGo op Android. Dat is in ieder geval wat ik kan zeggen na een aantal weken Z5 Compact als daily te gebruiken... :9

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

• mister9
Ik blijf t heel lastig vingen een scherpe foto te maken. Kan door t licht komen, ondern"geel warm" licht van de lampen boven de eettafel.

Kan het eraan liggen dat ik de flits niet gebruik?
De foto's zijn echt niet scherp. Zeker bij t inzoomen van een genomen foto. M'n iPhone 6 doet t beter. Balen want dit is deels waar ik zo benieuwd naar was.
mister9 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 19:23:
Ik blijf t heel lastig vingen een scherpe foto te maken. Kan door t licht komen, ondern"geel warm" licht van de lampen boven de eettafel.

Kan het eraan liggen dat ik de flits niet gebruik?
De foto's zijn echt niet scherp. Zeker bij t inzoomen van een genomen foto. M'n iPhone 6 doet t beter. Balen want dit is deels waar ik zo benieuwd naar was.
Heb je al wat met de instellingen gespeeld? Bijvoorbeeld met de flits-ondersteuning bij scherpstellen. Dus niet perse flitsen bij het maken van de foto, maar wel verlichten om goed scherp te kunnen stellen?

Testing, one, two ...

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 18:54

Swerfer

Hmm...

Even over de NL alerts. Ik heb nooit een NL alert gehad op de testdagen (L950XL Dual Sim Frankrijk). Maar ik heb wel een keer een echte NL alert gehad 8)7 Misschien dat de testen het niet doen om welke reden dan ook, maar komen echte alerts wel binnen...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

mister9 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:08:
[...]

Oh serieus? Kan je de knop half indrukken voor het scherpstellen? Kan ik ook ergens zien dat ie dat doet? Goede tip! Bedankt!!
Het "richtkruis" knippert tijdens het scherpstellen, al is mijn ervaring dat de 950 erg snel kan scherpstellen.

Niet correct scherpstellen heb ik alleen bij bewegende dingen, of als ik op een klein detail wil scherpstellen, dan wilt ie nog wel eens de achtergrond pakken. En bij weinig licht natuurlijk, maar dan helpt de flitser wel.

En als je verkeerde kleuren hebt: tja, automagische instellingen :/ Zijn maar weinig camera's die met automatisch echt goede foto's maken is mijn ervaring, gelukkig heeft de 950 ook RAW-output :*)

People as things, that’s where it starts.

Swerfer schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 21:06:
Even over de NL alerts. Ik heb nooit een NL alert gehad op de testdagen (L950XL Dual Sim Frankrijk). Maar ik heb wel een keer een echte NL alert gehad 8)7 Misschien dat de testen het niet doen om welke reden dan ook, maar komen echte alerts wel binnen...
Ik heb het bewust uitgezet nu de instelling er voor is. Kreeg voorheen nooit een melding binnen op een Windows mobiel toestel, en nu heb ik zoiets van, laat ook maar zitten. Als het zo moeilijk is om het na al die jaren goed geregeld te krijgen, dan heb ik niet zo heel veel vertrouwen in het geheel.

Testing, one, two ...

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 18:54

Swerfer

Hmm...

hardware-lover schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 21:23:
[...]

Ik heb het bewust uitgezet nu de instelling er voor is. Kreeg voorheen nooit een melding binnen op een Windows mobiel toestel, en nu heb ik zoiets van, laat ook maar zitten. Als het zo moeilijk is om het na al die jaren goed geregeld te krijgen, dan heb ik niet zo heel veel vertrouwen in het geheel.
Uitzetten vind ik dan onlogisch. Je bent teleurgesteld dat NL alert het niet doet en daarom zet je het uit. Dan weet je zeker dat je niets krijgt. Mijn ervaring is dus dat je wel een alert krijgt als er echt wat is. Het enige is dat ik niet weet of ik altijd een alert krijg als er wat gebeurt, maar beter 1x wel geïnformeerd als het echt nodig is dan helemaal nooit...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• mister9
hardware-lover schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 20:02:
[...]

Heb je al wat met de instellingen gespeeld? Bijvoorbeeld met de flits-ondersteuning bij scherpstellen. Dus niet perse flitsen bij het maken van de foto, maar wel verlichten om goed scherp te kunnen stellen?
Ik zoek me de krampen, maar waar vind ik die instelling? Zie alleen iets met een hulplampje maar niet de instelling die jij noemt. Bedankt voor je hulp!
Swerfer schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 21:33:
[...]
Uitzetten vind ik dan onlogisch. Je bent teleurgesteld dat NL alert het niet doet en daarom zet je het uit. Dan weet je zeker dat je niets krijgt. Mijn ervaring is dus dat je wel een alert krijgt als er echt wat is. Het enige is dat ik niet weet of ik altijd een alert krijg als er wat gebeurt, maar beter 1x wel geïnformeerd als het echt nodig is dan helemaal nooit...
Ik ben niet teleurgesteld hoor, hoe kom je daarbij? Maar iets wat niet goed werkt heeft voor mij geen enkele toegevoegde waarde. En mocht het werkelijk zo zijn dat het anders gaat worden, dan is die instelling zo gewijzigd. Om steeds maar een reactie toe te voegen aan het topic of je wel of geen NL alert bericht hebt ontvangen voegt na al die jaren ook zo weinig toe vind ik. En als er werkelijk wat is dan wordt ik via allerlei andere bronnen wel op de hoogte gebracht. Als iets tegenwoordig aan overdaad beschikbaar is dan is het wel informatie.

Burgernet, daar ben ik wel voor aangemeld, en dat lijkt prima te werken zoals ik de berichten regelmatig voorbij zie komen.
mister9 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 21:37:
[...]
Ik zoek me de krampen, maar waar vind ik die instelling? Zie alleen iets met een hulplampje maar niet de instelling die jij noemt. Bedankt voor je hulp!
Focuslampje ja, daar doel ik op.
  • Flitsinstellingen gebruiken
  • Auto << mijn keuze
  • Altijd uit

[ Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 02-09-2016 21:50 ]

Testing, one, two ...

• mister9
hardware-lover schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 21:46:
[...]

Focuslampje ja, daar doel ik op.
  • Flitsinstellingen gebruiken
  • Auto << mijn keuze
  • Altijd uit
Top, inderdaad een verbetering ja. Thanks.

Bestaat er trouwens geen slow motion video in de 950?

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:19

SED

mister9 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 23:22:
[...]

Top, inderdaad een verbetering ja. Thanks.

Bestaat er trouwens geen slow motion video in de 950?
Zeker wel.. kies de video modus en klik op de schildpad in je menuutje bovenaan.

Copyright and left by SED...

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
En op dit moment vraag ik mij af of een Lumia 950/950XL sneller is dan mijn Lumia 1520.
Berlinetta schreef op zondag 04 september 2016 @ 01:21:
En op dit moment vraag ik mij af of een Lumia 950/950XL sneller is dan mijn Lumia 1520.
Wat is sneller? Merk weinig verschil tussen een 640 en een 950, apps openen wel iets sneller op mijn 950, en "resuming" zie ik zelden, maar zie ik op de 640 nog wel regelmatig.

Maar, zelfs een 520, al loopt die natuurlijk op 8.1, vind ik over het algemeen snel genoeg, alleen WhatsApp is traag, en de camera.

WM is gewoon lekker efficiënt, ik heb mijn 950 daarom eigenlijk ook vooral voor de camera, en omdat ik mijn 820 wel een beetje zat was.

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-11 17:24
Zit hard te overwegen om een opvolger voor m'n Lumia 630 te kopen. Androids (bijv. Samsung S6/7) van vrienden in m'n klauwen gehad maar ik krijg (behalve voor letterlijk enkele apps en waterdichtheid) geen warm gevoel daarbij. Eerder 'bleh', gezien het OS (updates), gui/instellingen en vooral kostenplaatje.
Het wordt dan waarschijnlijk toch de 650 of 950.

In de pricewatch is de 950 dualsim nu 2 tientjes goedkoper dan de standaard versie.
Ik kan geen reden vinden om dan niet de dualsim aan te schaffen ook al ga ik maar 1 sim gebruiken (wellicht ooit 1 prepaid op vakantie).
Zie ik wellicht toch iets over het hoofd? Indien ja, dan lees ik dat graag. Bvd.

Romanes eunt domus | AITMOAFU

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Baserk schreef op zondag 04 september 2016 @ 01:48:
In de pricewatch is de 950 dualsim nu 2 tientjes goedkoper dan de standaard versie.
Ik kan geen reden vinden om dan niet de dualsim aan te schaffen ook al ga ik maar 1 sim gebruiken (wellicht ooit 1 prepaid op vakantie).
Zie ik wellicht toch iets over het hoofd? Indien ja, dan lees ik dat graag. Bvd.
Hangt er nog een tikje vanaf of je iemand bent die zich ergert aan dingen in de interface die je niet gebruikt. Het tweede sim icoontje zal bijvoorbeeld altijd zichtbaar zijn bovenin. Verder geen reden om niet een dual sim te nemen als die goedkoper is.

• yingyang
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-03 14:45
Om het stroomverbruik te beperken wil ik zo weinig mogelijk apps op de achtergrond actief hebben.
Maar als ik b.v. de apps Groove en/of VLC heb gebruikt dan blijven ze op de achtergrond actief en om deze uit te schakelen moet ik Windows opnieuw opstarten of zijn er andere manieren om dit te doen ?

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-11 14:40

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Baserk schreef op zondag 04 september 2016 @ 01:48:
Ik weet het niet zeker maar volgens mij worden er geen Nederlandse dual sims gemaakt, dus zal het hoogstwaarschijnlijk een buitenlands toestel zijn. Dus, grote kans dat NL Alert het dan niet doet.

[ Voor 24% gewijzigd door GerCor op 04-09-2016 10:22 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-11 17:24
Propane schreef op zondag 04 september 2016 @ 03:11:
Hangt er nog een tikje vanaf of je iemand bent die zich ergert aan dingen in de interface die je niet gebruikt. Het tweede sim icoontje zal bijvoorbeeld altijd zichtbaar zijn bovenin. Verder geen reden om niet een dual sim te nemen als die goedkoper is.
GerCor schreef op zondag 04 september 2016 @ 10:17:
Ik weet het niet zeker maar volgens mij worden er geen Nederlandse dual sims gemaakt, dus zal het hoogstwaarschijnlijk een buitenlands toestel zijn. Dus, grote kans dat NL Alert het dan niet doet.
Kijk, 2 dingen die ik toch over het hoofd heb gezien.
Mja, een nutteloos icoontje is wel iets waar ik me soms aan kan ergeren; even afwegen tov mogelijk 2esim-op-vakantie-gebruik.

En het is toch wel een fijn idee om NL-alerts netjes te ontvangen.
Food for thought, dank!

Romanes eunt domus | AITMOAFU

yingyang schreef op zondag 04 september 2016 @ 10:08:
Om het stroomverbruik te beperken wil ik zo weinig mogelijk apps op de achtergrond actief hebben.
Maar als ik b.v. de apps Groove en/of VLC heb gebruikt dan blijven ze op de achtergrond actief en om deze uit te schakelen moet ik Windows opnieuw opstarten of zijn er andere manieren om dit te doen ?
Die gaan automatisch uit, en anders kun je instellen dat ze niet op de achtergrond actief mogen zijn.

Al zal je nog steeds de bedieningsknoppen blijven zien. Hoort er nou eenmaal bij, tis minder erg dan wp8.1.

Stop the Music (da's een app) kan ook wel helpen denk ik.

• mister9
Kort vraagje. Ik krijg binnenkort m'n simkaart van m'n nieuwe werkgever. Dan ga ik ook pas Whatsapp installeren.

Draaien jullie Whatsapp of Whatsapp beta? En waarom?

Bedankt!

• GerCor

GerCor

mister9 schreef op zondag 04 september 2016 @ 13:20:
Kort vraagje. Ik krijg binnenkort m'n simkaart van m'n nieuwe werkgever. Dan ga ik ook pas Whatsapp installeren.

Bedankt!
Probeer het hier eens: WhatsApp voor Windows Phone

Kom je vast en zeker meer ervaringen met WhatsApp tegen.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Rips10
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-11 13:56
mister9 schreef op zondag 04 september 2016 @ 13:20:

Bedankt!
WhatsApp Beta is een besloten groep als ik me niet vergis. Deze kan dus niet zomaar geïnstalleerd worden.

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Rips10 schreef op zondag 04 september 2016 @ 16:01:
[...]

WhatsApp Beta is een besloten groep als ik me niet vergis. Deze kan dus niet zomaar geïnstalleerd worden.
Klopt, is inderdaad een besloten groep. Al was deze wel tijdelijk te installeren door de 'Store bug' die recentelijk gefixt is.

Patient gamer

• mister9
blmp schreef op zondag 04 september 2016 @ 16:12:
[...]

Klopt, is inderdaad een besloten groep. Al was deze wel tijdelijk te installeren door de 'Store bug' die recentelijk gefixt is.
Ik kan m nie opzoeken in de store indd, maar wel via een link die hier laatst ook stond.

• Suntoro
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-10 08:39
Rips10 schreef op zondag 04 september 2016 @ 16:01:
[...]

Besloten groep? Via de app AppRaisin kon elke W10P er toch aan komen... Heb hem even geïnstalleerd gehad via AppRaisin, maar de gewone WA werkt ook gewoon zoals ie ik hem gewild had. Zag eigenlijk weinig verschil meer. Emoticons corresponderen nu ook met het uiterlijk van de emoticon knopjes. Dat is een tijd niet zo geweest in WP (althans bij mij in WP8/WP8.1). Je kon alleen niet de beta en gewone naast elkaar gebruiken. Bij de ander WA versie werd ik afgemeld.
GerCor schreef op zondag 04 september 2016 @ 11:23:
[...]

Ik de 950 zojuist besteld bij T-Mobiel. Kosten 4,24 (verwijderingsbijdrage). Nu nog even een afspraak maken met de koerier AMP Logistics. Ik zou de 950 dus gelijk kunnen verkopen, heb ik €288 verdiend op een zondagmorgen. :+

Doe ik natuurlijk niet
De 950 is op zich overal niet meer zo duur... Dat is ook de reden dat ik bij Belsimpel mijn contract voor 2 jaar hebt verlengd met een 950. Ik ga geen 300,- euro bijleggen voor een Samsung S7, terwijl de 950 met hetzelfde abonnement 0,- euro kost.... De 950 staat daar nu op nr. 5, terwijl hij 2 weken geleden nog op nr.7 stond. Denk dat de prijsdaling de verkoop van de 950 wel zal bevorderen. Zeker nu W10 ook wel beter en stabieler lijkt te worden...

[ Voor 4% gewijzigd door Suntoro op 04-09-2016 16:32 ]

• rened80
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-11 10:40
Ik ga waarschijnlijk een een Lumia 950 dual sim kopen. Kun je de melding van de tweede simkaart ook uitzetten? Of blijft altijd in beeld staan?

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

rened80 schreef op maandag 05 september 2016 @ 23:01:
Ik ga waarschijnlijk een een Lumia 950 dual sim kopen. Kun je de melding van de tweede simkaart ook uitzetten? Of blijft altijd in beeld staan?
Geloof dat het sim2 icoon in de statusbar in beeld blijft staan en niet uit te zetten is (althans dat is wat ik een tijdje terug las).

Patient gamer

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Net een hoop posts verplaatst. Berichten over Accessoires, Levertijden, voorraad, bestellen en prijzen is hier offtopic en hoort in: [Lumia 950/950XL] Accessoires topic en [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen, graag vanaf nu ontopic verder.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 08-09-2016 09:08 ]

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-11 15:43

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Aangezien mijn vriendin toch weer voor een Android toestel is gegaan mocht ik haar 950 hebben, aangezien die van mij voorzien is van een mooie barst in het scherm ;(
Werkt allemaal weer prima, mijn "oude" toestel maar in de Fast Ring gegooid, kan ik een beetje spelen met nieuwe features.
Tevens voor mijn "nieuwe" toestel maar een Panzerglass besteld ter bescherming..

[ Voor 12% gewijzigd door CAP-Team op 08-09-2016 11:17 ]

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

CAP-Team schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:16:
Aangezien mijn vriendin toch weer voor een Android toestel is gegaan mocht ik haar 950 hebben, aangezien die van mij voorzien is van een mooie barst in het scherm ;(
Werkt allemaal weer prima, mijn "oude" toestel maar in de Fast Ring gegooid, kan ik een beetje spelen met nieuwe features.
Tevens voor mijn "nieuwe" toestel maar een Panzerglass besteld ter bescherming..
En wat waren haar redenen om naar Android terug te gaan? Toch weer het alom bekende 'app gap' probleem?

Patient gamer

• GerCor

GerCor

blmp schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:39:
[...]

En wat waren haar redenen om naar Android terug te gaan? Toch weer het alom bekende 'app gap' probleem?
Zullen we het over de 950/950XL hebben in deze topic? Stuur anders even een privébericht naar CAP-team als je het zo graag wilt weten. Ik hoef de motivatie niet te weten namelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door GerCor op 08-09-2016 11:49 ]

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
GerCor schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:48:
[...]
Zullen we het over de 950/950XL hebben in deze topic? Stuur anders even een privébericht naar CAP-team als je het zo graag wilt weten. Ik hoef de motivatie niet te weten namelijk.
Nou, wellicht zijn er meerdere mensen die dit wel interessant vinden? Ik in ieder geval wel. En daarnaast, ze gaat van een 950 terug naar een Android toestel, dus gaat het wel over haar ervaringen met een 950.

• mister9
Perenor schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:00:
[...]

Nou, wellicht zijn er meerdere mensen die dit wel interessant vinden? Ik in ieder geval wel. En daarnaast, ze gaat van een 950 terug naar een Android toestel, dus gaat het wel over haar ervaringen met een 950.
Eens, laat die motivatie maar komen.

• GerCor

GerCor

Perenor schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:00:
[...]
Dat klopt. En als dat de vraag was ben ik het met je eens. Maar de vraag is waarom ze voor Android kiest en iets met een app-gap. Hebben beide niks met de 950(XL) te maken.

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

GerCor schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:04:
[...]

Dat klopt. En als dat de vraag was ben ik het met je eens. Maar de vraag is waarom ze voor Android kiest en iets met een app-gap. Hebben beide niks met de 950(XL) te maken.
Dat is mijn aanname. Het kan maar zo aan de werking van haar L950 gelegen hebben.

edit
Voor de nieuwschierigen: via PB begrepen dat het voornamelijk aan de app gap gelegen heeft overigens.

[ Voor 13% gewijzigd door blmp op 08-09-2016 16:21 ]

Patient gamer

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 15:16
De app gap,
pff dat is even een meevaller.
Dacht even dat het aan de brakke toestel zelf lag ;-)

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Zo, iedereen kan weer opgelucht ademhalen na deze cliffhanger. Nu weer verder over de 950's. :)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Lijkt erop dat in December 2016 de productie van Lumia's stopt. Ben benieuwd of dat nog invloed heeft op dingen zoals reparaties/RMAs na die datum.
Now, it appears Microsoft is working to end its Lumia range. According to an employee at the company, who wishes to remain anonymous, the company is preparing to “end sales” of the range this year, December 2016. It does, however, seem a little odd to actually end sales, instead, we believe that Microsoft will be ending production of its Lumia devices.
bron: https://www.winbeta.org/n...or-mentions-surface-phone

[ Voor 17% gewijzigd door blmp op 09-09-2016 11:13 ]

Patient gamer

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:03
blmp schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:10:
Lijkt erop dat in December 2016 de productie van Lumia's stopt. Ben benieuwd of dat nog invloed heeft op dingen zoals reparaties/RMAs na die datum.

[...]

bron: https://www.winbeta.org/n...or-mentions-surface-phone
Ik denk het niet. Nadat Nokia was opgekocht is het ook altijd nog mogelijk geweest om je toestel RMA te sturen naar Microsoft. Zelfs voor oude Symbian modellen. Van wat ik gehoord heb upgraden ze je toestel zelfs als er geen onderdelen meer beschikbaar zijn om hem te repareren.

Het is natuurlijk wel jammer dat het reparatiecentrum niet meer in Duitsland zit.

Ik maak me meer zorgen dat Redstone 2, met de focus op mobile een teleurstelling kan worden...

[ Voor 6% gewijzigd door Pyramiden op 09-09-2016 11:18 ]

• GerCor

GerCor

Pyramiden schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:17:
[...]
Het is natuurlijk wel jammer dat het reparatiecentrum niet meer in Duitsland zit.
Ik weet niet waarom dat jammer is maar mijn Nokia Lumia 930 ging voor reparatie naar Hongarije. Binnen een paar dagen weer terug in huis.

• Pyramiden
GerCor schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:48:
[...]

Ik weet niet waarom dat jammer is maar mijn Nokia Lumia 930 ging voor reparatie naar Hongarije. Binnen een paar dagen weer terug in huis.
Zo heb ik het persoonlijk ervaren. In Duitsland had je je telefoon op vrijdag meestal terug als hij op maandag of dinsdag op de post ging. Toen ik een 1020 naar Hongarije moest sturen duurde het meer dan 2 weken, waarbij het info systeem op de website brak werkte. Natuurlijk kan dit eenmalig zijn, maar toch.

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-11 16:54
Heb net de Dual SIM binnen gekregen en bijgewerkt met laatste update. Snel, slank en licht ding vergeleken met mijn Lumia 640.

Nog net de mooie prijs ervoor betaalt van een paar dagen geleden, €312 euro :)

Mooie aankoop, nu weer net zo lang ermee doen als de Lumia 820 die ik in 2012 heb gekocht en mijn vrouw nog gebruikt.

/edit: jammer te lezen dat het gerucht gaat dat MS de Lumia lijn zo vroeg al wil stoppen. Krijgen we dan op tijd iets anders ervoor terug? Ze maken het zichzelf en hun klanten wel erg moeilijk de laatste jaren...

[ Voor 24% gewijzigd door rookie no. 1 op 09-09-2016 21:31 ]

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

rookie no. 1 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 21:28:
Heb net de Dual SIM binnen gekregen en bijgewerkt met laatste update. Snel, slank en licht ding vergeleken met mijn Lumia 640.

Nog net de mooie prijs ervoor betaalt van een paar dagen geleden, €312 euro :)

Mooie aankoop, nu weer net zo lang ermee doen als de Lumia 820 die ik in 2012 heb gekocht en mijn vrouw nog gebruikt.
950 en 950XL zijn mooie dingetjes ja. Zelfs al zien ze er wat simpel uit.
/edit: jammer te lezen dat het gerucht gaat dat MS de Lumia lijn zo vroeg al wil stoppen. Krijgen we dan op tijd iets anders ervoor terug? Ze maken het zichzelf en hun klanten wel erg moeilijk de laatste jaren...
Verwachting is dat meer bedrijven inspringen natuurlijk.

Geruchten beweren overigens dat er potentieel een 'Surface Phone' aan zou kunnen komen ergens in 2017. Maar daar is letterlijk niks van bevestigd of bekendgemaakt dus een korrel zout op het moment.

Maar gezien Microsoft bekend heeft gemaakt dat ze wel door willen in mobile lijkt het me sterk dat ze niks doen.

Patient gamer

• BadWampa
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 15:09
Sinds vandaag weer een 950 XL, maar direct een vaag probleem...ik heb geen startscherm meer?!?! Na alles terug gezet te hebben van mijn backup kwam ik direct in de lijst van alle apps terecht en dat is de enige weergave die ik heb. Geen live tiles. Apps en instellingen doen het allemaal prima, maar start scherm is dus foetsie. Snap er niets van, zelfs na een extra update bleef dit zo. Iemand suggesties? (behalve alles weer opnieuw instellen waar ik weinig trek in heb...)

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

BadWampa schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 23:41:
Sinds vandaag weer een 950 XL, maar direct een vaag probleem...ik heb geen startscherm meer?!?! Na alles terug gezet te hebben van mijn backup kwam ik direct in de lijst van alle apps terecht en dat is de enige weergave die ik heb. Geen live tiles. Apps en instellingen doen het allemaal prima, maar start scherm is dus foetsie. Snap er niets van, zelfs na een extra update bleef dit zo. Iemand suggesties? (behalve alles weer opnieuw instellen waar ik weinig trek in heb...)
Al geprobeerd om een random app uit je applijst te pinnen aan het startscherm? Klinkt alsof er niks gepinned is namelijk, dan krijg je standaard de app lijst.

[ Voor 5% gewijzigd door blmp op 09-09-2016 23:50 ]

Patient gamer

• rened80
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-11 10:40
Ik heb ook vandaag mijn dual sim ontvangen. Maar ik zie iets geks. Onder het scherm loopt het glas door maar zit er een gaatje in het glas. Een zelfde soort gaatje als rechts van het microsoft logo aan de bovenkant. Ik kan mij herinneren dat aan de onderkant toch niet zo'n gaatje hoort te zitten. Het is lastig op de foto te zetten maar is bij jullie het glas onder het scherm egaal? (of wordt ik gek :-))

edit: Na het kijken van wat foto's zie ik het ook bij andere toestellen, maar een screenprotector gaat hier toch over heen?

[ Voor 12% gewijzigd door rened80 op 10-09-2016 00:07 ]

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

rened80 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 00:04:
Ik heb ook vandaag mijn dual sim ontvangen. Maar ik zie iets geks. Onder het scherm loopt het glas door maar zit er een gaatje in het glas. Een zelfde soort gaatje als rechts van het microsoft logo aan de bovenkant. Ik kan mij herinneren dat aan de onderkant toch niet zo'n gaatje hoort te zitten. Het is lastig op de foto te zetten maar is bij jullie het glas onder het scherm egaal? (of wordt ik gek :-))

edit: Na het kijken van wat foto's zie ik het ook bij andere toestellen, maar een screenprotector gaat hier toch over heen?
Dat gaatje onderin is de microfoon ... je wilt toch kunnen praten met mensen niet? :+ Sommige doen hem aan de onderkant en andere fabrikanten doen hem onderin de voorzijde van het toestel.

Geen ervaring met screen protectors overigens, maar verwacht toch wel dat de microfoon gevoelig genoeg zijn dat dat niet veel uit zou moeten maken.

[ Voor 14% gewijzigd door blmp op 10-09-2016 00:22 ]

Patient gamer

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-11 22:46
Ik denk toch wel dat het een vrij gedempt geluid zal opleveren, met een screenprotector eroverheen. Daarom zouden deze dus een bijpassend gaatje moeten hebben :p
blmp schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 00:14:
[...]

Dat gaatje onderin is de microfoon ... je wilt toch kunnen praten met mensen niet? :+ Sommige doen hem aan de onderkant en andere fabrikanten doen hem onderin de voorzijde van het toestel.

Geen ervaring met screen protectors overigens, maar verwacht toch wel dat de microfoon gevoelig genoeg zijn dat dat niet veel uit zou moeten maken.
Kun je dan ook bellen met een smartphone?

:o

Dat moet ik even laten bezinken :+

blmp schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 00:14:
[...]

De 950 en 950 XL hebben, volgens specificatie, 4 locaties waarbij microfoon staat vermeld, 2x aan de voorkant, 2x aan de achterkant, aan de onder- en bovenzijde van de toestellen ;)

Testing, one, two ...

• BadWampa
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 15:09
blmp schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 23:48:
[...]

Al geprobeerd om een random app uit je applijst te pinnen aan het startscherm? Klinkt alsof er niks gepinned is namelijk, dan krijg je standaard de app lijst.
Zooo thanks! Daar had ik echt niet aan gedacht, de layout werd steeds meegenomen bij het terugzetten van een backup dus ik ging er vanuit dat dat nu ook zou gebeuren. Top! Hoef ik niet meer opnieuw te beginnen. :)
Vooralsnog lijkt de refurbished 950 XL prima in orde (fingers crossed)

• Caelorum
ShitHappens schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 00:21:
Ik denk toch wel dat het een vrij gedempt geluid zal opleveren, met een screenprotector eroverheen. Daarom zouden deze dus een bijpassend gaatje moeten hebben :p
Zolang je geen generieke van de hema ofzo koopt wel ja.

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:35
blmp schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 23:48:
[...]

Had ik ook en jouw tip was ook mijn oplossing

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Pyramiden schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:17:
[...]

Ik denk het niet. Nadat Nokia was opgekocht is het ook altijd nog mogelijk geweest om je toestel RMA te sturen naar Microsoft. Zelfs voor oude Symbian modellen. Van wat ik gehoord heb upgraden ze je toestel zelfs als er geen onderdelen meer beschikbaar zijn om hem te repareren.
Zie hier al de eerste berichten van problemen :P. Al is het nog de vraag van hoe serieus het probleem is natuurlijk. 1 persoon die iets beweerd zegt niet alles natuurlijk :P
Winbeta reports that a user in UK has been refused a warranty replacement for his Lumia 950 XL because Microsoft had no further stock of the device, with all remaining units already sent to distributors.
https://mspoweruser.com/r...warranty-replacements-uk/

[ Voor 38% gewijzigd door blmp op 12-09-2016 00:35 ]

Patient gamer

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-11 10:01
RobinHood schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 00:40:
[...]

Kun je dan ook bellen met een smartphone?

:o

Dat moet ik even laten bezinken :+
Maar daar heb ik hem niet voor gekocht!
Caelorum schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 08:28:
[...]

Zolang je geen generieke van de hema ofzo koopt wel ja.
Daarom zou ik nooit een generieke kopen...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Verwijderd

mister9 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:16:
Even een korte vraag met wat jullie zouden doen. Ik ga vanmiddag de 950 toch maar eerste even bekijken een een coolblue winkel. Even voelen, kijken of ik normale neem of de gewone 950.

Maar... Bij Coolblue is de 950 379 euro. En bij bv een Phonemarket.nl is die 331 euro, en bij belsimpel.nl is ie 334.
Nu twijfel ik tussen prijs en service ( ook in het geval er iets mis mocht zijn). Is die extra 48 euro het waard voor de service van CB, of zouden jullie m gewoon bij Phonemarket / belsimpel bestellen?
bij microsoftstore is de lumia 950xl nu €399,- incl gratis display dock
https://www.microsoftstor...50-XL/productID.326667800
de lumia 950 is €299,-
https://www.microsoftstor...g_phn_citytalk_100615lnch

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22:52
blmp schreef op maandag 12 september 2016 @ 00:31:
[...]

Zie hier al de eerste berichten van problemen :P. Al is het nog de vraag van hoe serieus het probleem is natuurlijk. 1 persoon die iets beweerd zegt niet alles natuurlijk :P

[...]

https://mspoweruser.com/r...warranty-replacements-uk/
Ik vind de schrijver van dit artikel de laatste maanden heel erg negatief (Surur), hij bericht vaak over andere artikelen en geeft er zijn negatieve draai aan. Wanneer je het originele bericht leest, lees je toch een iets andere draai (https://www.winbeta.org/n...a-950xl-uk-clearing-stock). En ja, waarschijnlijk zijn ze gestopt met productie van Lumia's (950 en XL). Maar bij defect moeten ze nog altijd een vervangend toestel kunnen leveren. En wie weet, wordt er volgende maand iets nieuws aangekondigd... MSFT is voorlopig nog niet van plan te stoppen, anders was de ontwikkeling van W10M allang stil gelegd.
Tussen de regels door heb ik - relatief - vaak gelezen over de krakende achterkant van de L950.

Weet iemand of dit probleem bij elke L950 is, een specifieke batch, of dat je gewoon pech / geluk kan hebben?

De oplossing was de case openmaken, stuk tape in de hoek klemmen, en klaar... staat me bij.

Ik twijfel of ik een L950 ga kopen, vandaar dat ik eerst even wil weten of dit issue nog speelt (een andere cover er op plaatsen ga ik niet doen, dus dat is geen oplossing).

• labmuisfrl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-11 13:31
Als je er bij het openmaken rekening mee houd om hem zo min mogelijk te buigen valt het wel mee.
Mijn 2e toestal had er zelfs helemaal geen last van.
b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 12 september 2016 @ 18:16:
Tussen de regels door heb ik - relatief - vaak gelezen over de krakende achterkant van de L950.

Weet iemand of dit probleem bij elke L950 is, een specifieke batch, of dat je gewoon pech / geluk kan hebben?

De oplossing was de case openmaken, stuk tape in de hoek klemmen, en klaar... staat me bij.

Ik twijfel of ik een L950 ga kopen, vandaar dat ik eerst even wil weten of dit issue nog speelt (een andere cover er op plaatsen ga ik niet doen, dus dat is geen oplossing).

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

ardvark99 schreef op maandag 12 september 2016 @ 17:19:
[...]

Ik vind de schrijver van dit artikel de laatste maanden heel erg negatief (Surur), hij bericht vaak over andere artikelen en geeft er zijn negatieve draai aan. Wanneer je het originele bericht leest, lees je toch een iets andere draai (https://www.winbeta.org/n...a-950xl-uk-clearing-stock). En ja, waarschijnlijk zijn ze gestopt met productie van Lumia's (950 en XL). Maar bij defect moeten ze nog altijd een vervangend toestel kunnen leveren. En wie weet, wordt er volgende maand iets nieuws aangekondigd... MSFT is voorlopig nog niet van plan te stoppen, anders was de ontwikkeling van W10M allang stil gelegd.
Ja, lijkt ook inderdaad een wat overdreven/aangedikt bericht. Lees net namelijk van Jez Corden (een schrijver op Windows Central) dat zijn L950XL gewoon met garantie vervangen is in de UK.
b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 12 september 2016 @ 18:16:

Op mijn 950XL wel even een krakende achterkant gehad. Maar na de achterkant een keer opnieuw er opgezet te hebben lijkt het weg te zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door blmp op 12-09-2016 18:34 ]

Patient gamer

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11 21:32
Ik ben aan het kijken voor een andere telefoon, ik heb nu Android en zoek een alternatief, maar heb geen "Apple geld" daar voor over.
Na wat onderzoek blijkt een 950 een toestel te kunnen zijn waar ik mee zou kunnen doen wat ik wil.
Toestel moet natuurlijk snel zijn, maar ik wil ook graag wat in alle redelijkheid wat kan, goede foto's kunnen maken.
Nu schijnt de 950 een (bijzonder?) goede camera te hebben, is dat ook zo?
Ik zoek met name een camera waarmee je zoals Sony dat omschrijft "timeshift" foto's mee kan maken. Dus dat je uit een aantal frames kan kiezen. Mijn Sony Xperia (Z1) had wat mij betreft een goede camera met ook dat timeshift. Die heb ik toen weg gedaan omdat ik een grotere telefoon wilde (Note 4), en nu weer eens wat anders, hoeft niet bijzonder groot te zijn...

Daarnaast heb ik van horen zeggen dat Windows Phone wellicht ooit verleden tijd is, terwijl wat ik gezien heb ik het op zich prima lijkt te werken.

Wil niet crossposten, maar toch: eX0duS in "Windows Phone Store en applicaties"

Ook wil ik de mogelijkheid dat ik naar mijn eigen server kan syncen, maar nog geen app voor gevonden die dat kan. Daarnaast gebruik ik vrij veel Spotify, werkt dat goed, werkt ook een BT verbinding naar de auto goed?

Gaat de ontwikkeling van apps voor Windows Phone door, wordt dit beter, gaat dit groeien? Er zijn genoeg apps maar het lijkt allemaal wat mij betreft niet van het Android niveau te zijn zeg maar.

[ Voor 9% gewijzigd door eX0duS op 12-09-2016 18:59 ]

eX0duS schreef op maandag 12 september 2016 @ 18:57:
Ik zoek met name een camera waarmee je zoals Sony dat omschrijft "timeshift" foto's mee kan maken. Dus dat je uit een aantal frames kan kiezen. Mijn Sony Xperia (Z1) had wat mij betreft een goede camera met ook dat timeshift.
Ik heb geen L950 / WM10 maar volgens mij hebben beide wel Living Images;

https://blogs.windows.com...e-and-more-on-your-lumia/

Apple had ook zo iets laatst, maar dan met een hippere naam...

• eX0duS
Heb dat bekeken en lijkt er op alsof je dus niet gewoon een frame kan kiezen en de rest kan verwijderen (zodat je het makkelijk kan sharen via Facebook bijvoorbeeld)? Met diverse omwegen kan het dan weer wel.
Ik zou het handig vinden om de "juiste" frame te vinden en de rest gewoon te kunnen verwijderen.
Weet nu in elk geval hoe het heet, dus misschien kom ik er zodoende achter wat het nog meer kan. Sony noemt dat timeshift burst en Microsoft blijkbaar weer anders.

[ Voor 21% gewijzigd door eX0duS op 12-09-2016 19:31 ]

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09
eX0duS schreef op maandag 12 september 2016 @ 19:31:
Heb dat bekeken en lijkt er op alsof je dus niet gewoon een frame kan kiezen en de rest kan verwijderen (zodat je het makkelijk kan sharen via Facebook bijvoorbeeld)? Met diverse omwegen kan het dan weer wel.
Ik zou het handig vinden om de "juiste" frame te vinden en de rest gewoon te kunnen verwijderen.
Weet nu in elk geval hoe het heet, dus misschien kom ik er zodoende achter wat het nog meer kan. Sony noemt dat timeshift burst en Microsoft blijkbaar weer anders.
Volgens mij noemt Microsoft dat Photo Burst. De Lumia 950 heeft deze functie in de native camera app, zelfs "onder de knop".

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11 11:37
b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 12 september 2016 @ 19:16:
[...]

Ik heb geen L950 / WM10 maar volgens mij hebben beide wel Living Images;

https://blogs.windows.com...e-and-more-on-your-lumia/

Apple had ook zo iets laatst, maar dan met een hippere naam...
Beide toestellen hebben living images inderdaad en werkt ook beter dan die van Apple. Bij IOS wordt er namelijk niet gecontroleerd of er iets beweegt voordat de foto wordt gemaakt.

Wat handiger is als je uit meerdere foto wilt kiezen is de foto k op paar seconde inhouden. Zo maak je een kort filmpje en kan je elk moment als foto opslaan.

[ Voor 12% gewijzigd door vali op 12-09-2016 20:04 ]

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-11 19:29
Zojuist op vakantie geweest met mijn L950. De vakantie fotos zijn echt heel goed gelukt. De living images zijn ideaal, beweeg je net op het moment supreme dan pak je een paar frames terug en heb je toch de goede foto (hoi moeders :P). Deze kun je gewoon opslaan en door sturen, daarnaast is het leuk als je de kleine filmpjes checked, geeft echt extra context. HDR is ook echt fantastisch, pcies de licht/donker ratio kiezen die je zelf wilt. Filmpjes met stabalizing zijn ook super.

In mijn vrienden kring moet jk altijd de foto's maken "want die zijn altijd zo mooi" hier zitten g6 g7 oppo iphone etc tussen en ik ben geen fotograaf.

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

• Caelorum
Living images en photo burst is denk ik niet wat hij/zij bedoelt. Living images maakt een animated foto die je als still en als filmpje kan gebruiken in apps.
Photo burst maakt meerdere foto's en slaat die allen op.
Timeshift maakt echter meerdere foto's en laat je direct ernaar een foto kiezen en alleen die op te slaan. Dat doet Sony door eigenlijk gewoon 2s een filmpje te maken en de resulterende ~60 frames te tonen aan de gebruiker. Deze kan er dan doorheen swipen om er een te kiezen.

Van wat ik heb begrepen kan de app Blink van Microsoft Research precies dat, maar ik kan de kwaliteit niet garanderen. Wellicht dat iemand anders hier een testje wil doen met die app. De interface is daarnaast ook nog een WP8.1 interface, dus die is wat veroudert.

*edit* wat het verschil maakt is de interface en het moment waarop je kiest. Bij living images is dat achteraf. Daarnaast kan je zover ik weet living images nog steeds niet forceren.

[ Voor 10% gewijzigd door Caelorum op 12-09-2016 21:07 ]

• hetisstephan
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-11 11:47
eX0duS schreef op maandag 12 september 2016 @ 18:57:
Ik ben aan het kijken voor een andere telefoon, ik heb nu Android en zoek een alternatief, maar heb geen "Apple geld" daar voor over.
Na wat onderzoek blijkt een 950 een toestel te kunnen zijn waar ik mee zou kunnen doen wat ik wil.
Toestel moet natuurlijk snel zijn, maar ik wil ook graag wat in alle redelijkheid wat kan, goede foto's kunnen maken.
Nu schijnt de 950 een (bijzonder?) goede camera te hebben, is dat ook zo?
Ik zoek met name een camera waarmee je zoals Sony dat omschrijft "timeshift" foto's mee kan maken. Dus dat je uit een aantal frames kan kiezen. Mijn Sony Xperia (Z1) had wat mij betreft een goede camera met ook dat timeshift. Die heb ik toen weg gedaan omdat ik een grotere telefoon wilde (Note 4), en nu weer eens wat anders, hoeft niet bijzonder groot te zijn...

Daarnaast heb ik van horen zeggen dat Windows Phone wellicht ooit verleden tijd is, terwijl wat ik gezien heb ik het op zich prima lijkt te werken.

Wil niet crossposten, maar toch: eX0duS in "Windows Phone Store en applicaties"

Ook wil ik de mogelijkheid dat ik naar mijn eigen server kan syncen, maar nog geen app voor gevonden die dat kan. Daarnaast gebruik ik vrij veel Spotify, werkt dat goed, werkt ook een BT verbinding naar de auto goed?

Gaat de ontwikkeling van apps voor Windows Phone door, wordt dit beter, gaat dit groeien? Er zijn genoeg apps maar het lijkt allemaal wat mij betreft niet van het Android niveau te zijn zeg maar.
Heb een tijdje terug een post gedaan met mijn bescheiden mening over een aantal van jouw vragen. Boven en onder die post zie je nog een aantal reacties van anderen. Wellicht heb je hier wat aan?
hetisstephan in "[Lumia 950 en 950 XL] Ervaringen en discussie"

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11 11:37
Caelorum schreef op maandag 12 september 2016 @ 21:06:
Living images en photo burst is denk ik niet wat hij/zij bedoelt. Living images maakt een animated foto die je als still en als filmpje kan gebruiken in apps.
Photo burst maakt meerdere foto's en slaat die allen op.
Timeshift maakt echter meerdere foto's en laat je direct ernaar een foto kiezen en alleen die op te slaan. Dat doet Sony door eigenlijk gewoon 2s een filmpje te maken en de resulterende ~60 frames te tonen aan de gebruiker. Deze kan er dan doorheen swipen om er een te kiezen.

Van wat ik heb begrepen kan de app Blink van Microsoft Research precies dat, maar ik kan de kwaliteit niet garanderen. Wellicht dat iemand anders hier een testje wil doen met die app. De interface is daarnaast ook nog een WP8.1 interface, dus die is wat veroudert.

*edit* wat het verschil maakt is de interface en het moment waarop je kiest. Bij living images is dat achteraf. Daarnaast kan je zover ik weet living images nog steeds niet forceren.
Je hebt nog een optie en dat is de optie "video". Als je de camera knop ingedrukt houdt dan zie onderin de timer lopen van je filmpje en kan je vervolgens elk moment van het filmpje als foto opslaan. Ik kies vaak deze optie als ik een foto wil maken van een bewegend voorwerp.

• eX0duS
hetisstephan schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:19:
[...]

Heb een tijdje terug een post gedaan met mijn bescheiden mening over een aantal van jouw vragen. Boven en onder die post zie je nog een aantal reacties van anderen. Wellicht heb je hier wat aan?
hetisstephan in "[Lumia 950 en 950 XL] Ervaringen en discussie"
Ik ben aan het bekijken welke apps ik nu gebruik, maar blijkt zo te zijn dat er voor veel apps geen ondersteuning meer is o.a. Flitsmeister. Geen idee of je het nog wel kan downloaden uit de appstore.
Zo zijn er wel meer programma's. Dat staat los van dit Lumia toestel, heb ook het geheel doorgelezen of Windows nog toekomst heeft qua telefonie, en dat schijnt ook niet als te best te zijn.

Ik zie dat zo'n 950 (XL) niet eens echt heel duur is gezien de featureset wat het heeft. Ik zou wel graag de dock hebben maar die kost weliswaar weer extra.
Echter als de app support heel slecht is dan weet ik niet zeker of het wel een goede keus is.
Ik heb op zich nu een prima toestel maar zoek wat anders. Er is niet echt een noodzaak, maar wil sowieso niet een heel duur toestel.
Inmiddels besloten "toch maar" bij WM / WP te blijven en volgende maand (vierde kwartaal, handiger voor de BTW aftrek in mijn geval) een L950 te kopen.

Waarschijnlijk via de MS Store; daar is die nu 299 euro...

Wel had ik een vraag; het is mij onduidelijk of elke L950 Dual Sim is, of dat dit er expliciet bij vermeld moet staan.

Ik wil namelijk géén Dual Sim - slechts een enkele sim, en wil niet "per ongeluk" het verkeerde toestel kopen.

• Pyramiden
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 12:48:
Inmiddels besloten "toch maar" bij WM / WP te blijven en volgende maand (vierde kwartaal, handiger voor de BTW aftrek in mijn geval) een L950 te kopen.

Wel had ik een vraag; het is mij onduidelijk of elke L950 Dual Sim is, of dat dit er expliciet bij vermeld moet staan.

Ik wil namelijk géén Dual Sim - slechts een enkele sim, en wil niet "per ongeluk" het verkeerde toestel kopen.
Dual sim is een aparte versie. Een normale 950 heeft geen dual sim. Er zit alleen dual sim in als dat er expliciet bij staat.

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-11 16:54
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 12:48:

Dual SIM is niet via de NL MS store te krijgen. Ik heb die van mij via de FR site besteld.

Overigens let op: waarschijnlijk is er volgende maand geen Lumia 950(XL) meer te krijgen.
hardware-lover schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 14:58:
[...]

Ik heb ook nog een prima werkende en nette Lumia 820 liggen, maar bij inzetten voor navigatie ga ik toch voor de 950 met zijn erg prettige scherm (en dan niet Kaarten als navigatie-middel).
Ik had begrepen dat Kaarten / Maps onder WM10 niet zo fijn is als Here Maps onder WP81

Maar welke navigatie gebruik je dan, als je de Kaarten-app niet inzet?
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 15:03:
[...]
Ik had begrepen dat Kaarten / Maps onder WM10 niet zo fijn is als Here Maps onder WP81

Maar welke navigatie gebruik je dan, als je de Kaarten-app niet inzet?
Ik heb op de 820 en 950 eigenlijk zelden de originele navigatie app gebruikt als ik eerlijk ben. Wat niet wil zeggen dat ik er niet mee test, maar gebruiken is niet aan de orde.

Ik kom van hartstochtelijk PNA (vooral Navigon) gebruik af en dan voldeed/voldoet (voor mij) Here en Kaarten gewoonweg niet. En omdat navigatie in het algemeen al heel erg lang meer voor mij is (of eigenlijk was sinds enkele jaren), dan enkel gebruiken voor navigeren alleen, stel ik daar gewoonweg meer eisen aan.
Het mag dan ook wel wat kosten als er wat tegenover staat, daar heb ik geen probleem mee. Wel ben ik kritisch wat ik krijg voor die kosten, dat dan weer wel.

Waarmee ik dan ook helemaal niet wil zeggen dat Here en Kaarten/Maps niet zou kunnen voldoen voor menig gebruiker, verre van zelfs.

Afijntjes, ik heb op dit moment zo'n 6 verschillende navigatie apps geïnstalleerd staan, waarvan ik Sygic (2x), Copilot en Garmin Hud+ (met Navigon software) heb aangekocht.

Testing, one, two ...

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:56
RobinHood schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 14:42:
Ik kan je vertellen: De 950 is een verademing als je van de 820 komt.
Ik neem toch met enige weemoed afscheid van de 820 - nu mag de 950 het laten zien.

control alt oeps deleted

• Propane
  • Niet online
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 15:46:

... en AIMP Remote;

https://www.microsoft.com.../aimp-remote/9nblggh07w8f

Daarmee kan ik de muziek-server in mijn huis aansturen, die vervolgens draadloos weer alle speakers in alle ruimten voorziet van de zelfde muziek.

De app is al 100.000 jaar oud, nooit geupdate, maar werkt wel... hopelijk overleeft die de slachting van eind deze maand, want als die uit de store verdwijnt, kan ik niets meer met die telefoon.

Als work-a-round kan ik wel de boel aansturen via een web-interface, maar daar heb je geen smartphone voor nodig...
Je kan altijd zelf nog een app daarvoor in elkaar knutselen toch? ;)
Propane schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 16:57:
[...]

Je kan altijd zelf nog een app daarvoor in elkaar knutselen toch? ;)
Dat staat inderdaad op de 2-do-list... er is gewoon een API, dus dat is geen probleem.

Maar liever heb ik dat de huidige app in de store blijft; scheelt mij weer veel werk :)
cazzie schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 16:47:
[...]

Ik neem toch met enige weemoed afscheid van de 820 - nu mag de 950 het laten zien.
Ik toen ook hoor, heb echt dagen gepiekerd over wel of niet doen, want tja, de 820 deed het met zijn nieuwe accu weer wat beter.

Maar toen gewoon de knoop gehad en gedacht "fuckit, als hij mij niet binnen een paar dagen verleidt, gaat hij terug"

Een paar dagen later stond de 820 te koop :+ De 950 werkte toen al prettiger, met al zijn bugs.

MS Maps was overigens best kut inderdaad, enorme balken zonder informatie, maar inmiddels is het eigenlijk net Here Drive, en werkt het prima. Cortana klinkt heel leuk, en er zitten heel wat extra termen in om wat duidelijker te maken wat je precies moet doen, bij kruisingen staat er ook op welke rijbaan je hoort te staan, wel vrij klein alleen.

Al met al mis ik alleen het gevoel van de 820, dat ding lag gewoon zo heerlijk in je hand, de 950 kan dat simpelweg niet evenaren.

RobinHood schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 17:33:
Al met al mis ik alleen het gevoel van de 820, dat ding lag gewoon zo heerlijk in je hand, de 950 kan dat simpelweg niet evenaren.
Over mijn overstap van L820 naar L950 heb ik slechts drie maanden gepiekerd... dat valt nog mee voor mijn doen :)

De L820 is inderdaad erg relaxed in de hand; met één hand goed te bedienen, stopt makkelijk weg in je broekzak, etc...

Maar goed... de tijden veranderen; alles is nu groter, sneller, geen fysieke buttons (OS buttons), etc... dus ik kan wel blijven hangen in de goede oude tijd - maar dan voel ik me helemaal een ouwe zeikerd... dan maar hip doen en overstappen op een niet-hippe telefoon.

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:09
Ik begin mezelf steeds meer te ergeren aan Android met mijn Z5C, W10M mag dan niet de snelste zijn met alles, maar apps lopen niet vast. Dat doen ze met Android Marshmallow wel, heel vervelend. Daarom smijt ik dat ding nu abrupt aan de kant & ga ik eens nader inspecteren wat de Anniversary update heeft toegevoegd... Ik hoop in ieder geval dat de Surface Phone, die laat, maar vertraagd zal komen, veel goed gaat maken.

Hopelijk zet MS komend jaar flink in op de bridge voor iOS... W10M heeft genoeg dat Android niet heeft. Ik vind het heeeeerlijk om achtergrondapps uit te hebben met batterijbesparing. Android BLIJFT data vreten op de achtergrond, ik heb nog nooit zo snel mijn internetbundel er doorheen geknald als in de laatste 2 maanden... (Z5 in gebruik) :(

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 18:27:
[...]

Over mijn overstap van L820 naar L950 heb ik slechts drie maanden gepiekerd... dat valt nog mee voor mijn doen :)

De L820 is inderdaad erg relaxed in de hand; met één hand goed te bedienen, stopt makkelijk weg in je broekzak, etc...

Maar goed... de tijden veranderen; alles is nu groter, sneller, geen fysieke buttons (OS buttons), etc... dus ik kan wel blijven hangen in de goede oude tijd - maar dan voel ik me helemaal een ouwe zeikerd... dan maar hip doen en overstappen op een niet-hippe telefoon.
De 950 vind ik ook nog net aan te bedienen met 1 hand, zeker nu dat stomme hamburgermenu uit veel MS apps gesloopt is. Het is vaak weer ouderwets op de ... drukken om bij settings te komen.

De fysieke knoppen mis ik niet, maar ik ben er ook pas sinds 2 weken achter hoe je die navigationbar weghaalt :P Hij is eigenlijk altijd te zien, en de icoontjes draaien leuk mee als je je telefoon anders houdt.

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22:52
hardware-lover schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 15:26:
[...]

[knip

Waarmee ik dan ook helemaal niet wil zeggen dat Here en Kaarten/Maps niet zou kunnen voldoen voor menig gebruiker, verre van zelfs.

Afijntjes, ik heb op dit moment zo'n 6 verschillende navigatie apps geïnstalleerd staan, waarvan ik Sygic (2x), Copilot en Garmin Hud+ (met Navigon software) heb aangekocht.
Ik heb zelf geen ervaring met de Here apps. Maar de afgelopen weken ben ik op vakantie geweest naar Italië, en heb mijn L950XL en mijn Garmin nuvi 2595 gemonteerd in de auto, beide naast elkaar, de een verticaal, de ander met horizontaal beeld. Geeft een leuk beeld. Beide op de heen en terug weg ingesteld op de zelfde bestemming, en ik moet zeggen dat ze het voor ongeveer voor 98-99% met elkaar eens waren, de routes waren grotendeels gelijk, alleen wanneer je bijna op de bestemming bent, kunnen ze een iets andere route kiezen. De Lumia was ook met data verbonden op internet, de Garmin ontvangt (radio) signaal uit de lucht met eventueel verkeersinformatie. Ook bij files (gelukkig niet veel gehad) gaven ze dezelfde route. Het enigste verschil was constant de ATA tijd, de Lumia gaf een half uur meer aan, totdat we de bestemming binnen enkele honderden kilometers naderden, en werd het verschil steeds kleiner.
Ik ben met alleen de Lumia naar Venetië gereden, en dat ging ook prima.

Je kan alleen wel grote verschillen merken, de Garmin is gemaakt voor alleen navigatie, scherm is horizontaal, en het overzicht is duidelijker. De kaarten app is daarin minder overzichtelijk (minder horizon, minder detail van de dorpen/steden/benzine stations/hotels/etc langs de route). Verder is de app nu wel zover dat ie de gereden snelheid aangeeft, de maximale snelheid, en de te nemen banen goed weergeeft. Alleen bij het starten en weg rijden is ie nog aan het zoeken naar GPS signalen, en wil de kaart een paar keer 180 graden draaien.

Verder een positieve ervaring. Nu nog een fatsoenlijke app die de gereden routes opneemt, liefst geautomatiseerd bij BT connectie. Ik heb er aal een paar geprobeerd maar zijn vaak te omslachtig.
ardvark99 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 22:48:
[...]
[duidelijk verhaal]

Verder een positieve ervaring. Nu nog een fatsoenlijke app die de gereden routes opneemt, liefst geautomatiseerd bij BT connectie. Ik heb er aal een paar geprobeerd maar zijn vaak te omslachtig.
Precies geschreven zoals ik het heb bedoelt, als hetgeen voldoet dan is daar verder weinig op aan te merken.

Ik wil bij voorkeur zoveel mogelijk navigeren op gehoor, dus dat mij exact wordt gezegd welke afslag/weg te nemen. Maar een blik op het scherm moet wel direct die informatie laten zien die ik wil zien, vooral bij diverse afslagen heel kort achter elkaar. Of op een 5-baans weg waarbij deze verderop opgesplitst wordt in verschillende rijbanen en het zo druk is dat je ruim van te voren al de juiste baan moet kiezen. Dat is zinnige navigatie informatie en dat mis ik dan wel eens bij de wat eenvoudigere uitvoeringen.

Maar even terug naar het einde van je reactie, deze ook al geprobeerd? https://www.microsoft.com.../drivers-log/9nblggh0dg5m of moet het iets totaal anders zijn?

Testing, one, two ...

• coenox
  • Laatst online: 20:49
ardvark99 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 22:48:
[...]

.... De Lumia was ook met data verbonden op internet, de Garmin ontvangt (radio) signaal uit de lucht met eventueel verkeersinformatie. Ook bij files (gelukkig niet veel gehad) gaven ze dezelfde route. ....
Ik ga er vanuit dat je 'Kaarten' (Maps) hebt gebruikt? Heb hier zelf weinig ervaring mee omdat ik Sygic gebruik. Maak ik uit je verhaal nou op dat Kaarten de route aanpast op basis van de verkeersinformatie? Ik dacht namelijk dat verkeersinformatie werd gegeven, maar dat je zelf de route moet aanpassen.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:08

Esumontere

Floep, banaan.

coenox schreef op woensdag 14 september 2016 @ 08:42:
[...]

Ik ga er vanuit dat je 'Kaarten' (Maps) hebt gebruikt? Heb hier zelf weinig ervaring mee omdat ik Sygic gebruik. Maak ik uit je verhaal nou op dat Kaarten de route aanpast op basis van de verkeersinformatie? Ik dacht namelijk dat verkeersinformatie werd gegeven, maar dat je zelf de route moet aanpassen.
Naar mijn ervaring doet Maps dat inderdaad. Ben wel eens door het centrum van Arnhem (richting Nijmegen) gestuurd omdat er file stond op de A50, terwijl hij normaal de A50 gewoon aangeeft als standaard route.

• Renate1970
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-11 05:54

Renate1970

Lef is Leven

Tja ik heb hem besteld via de microsoft store :) voor 299 euro met dock. Kortom ik kan bijna niet wachten

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

• warhamstr
  • Laatst online: 26-12-2023
coenox schreef op woensdag 14 september 2016 @ 08:42:
[...]

Doet ie zeker, op vakantie in diverse landen dankbaar gebruik van gemaakt. _/-\o_ Data verbinding is wel vereist.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-11 13:36
Ik begin de batterijduur en snelheid van mijn L925 dusdanig zat te worden dat ik ook nadenk over deze microsoft store deal. Voor dat bedrag, incl. dock heb je volgens mij echt een heerlijke telefoon ter beschikking.

Kan iemand iets zeggen over de batterijduur in vergelijking met een L925, Kom nogal wat wisselende reacties tegen, van twee dagen tot net aan één dag. Zal hier alleen Edge op de achtergrond draaien meespelen?

LOETKE

• Mollos_
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-11 12:35
Nou, de Lumia 950 is binnen. Wat een heerlijk toestel tot nu toe. Nu moet ik alleen nog een firmware update binnen zien te krijgen aangezien ik nog de versie van voor juli 2016 er op heb staan geloof ik. Zit nog geen double tap to wake in. Wanneer hij op zoek gaat naar updates krijgt de telefoon ook niets gevonden... Vreemd.

Verder werkt het weer als vanouds. Ben blij dat ik weer van Android af ben :)

Strava profiel | Bewust + Bourgondisch

• coenox
  • Laatst online: 20:49
RudyL schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:55:
Ik begin de batterijduur en snelheid van mijn L925 dusdanig zat te worden dat ik ook nadenk over deze microsoft store deal. Voor dat bedrag, incl. dock heb je volgens mij echt een heerlijke telefoon ter beschikking.

Kan iemand iets zeggen over de batterijduur in vergelijking met een L925, Kom nogal wat wisselende reacties tegen, van twee dagen tot net aan één dag. Zal hier alleen Edge op de achtergrond draaien meespelen?
Ik heb geen L925, maar in vergelijking met mijn L830 (op Windows 10) doet de L950 het beter. Ik kom er prima de dag mee door en eindig rond de 20%. Ik heb wel de hele dag op kantoor Whatsapp Web aanstaan en ik het idee dat dit redelijk de accu leegzuigt. Tijdens een weekend kamperen - met toch wel veel minder gebruik - haal ik anderhalve dag. Maar ja, alles hangt natuurlijk af van het gebruik.
Mollos_ schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:59:
Nou, de Lumia 950 is binnen. Wat een heerlijk toestel tot nu toe. Nu moet ik alleen nog een firmware update binnen zien te krijgen aangezien ik nog de versie van voor juli 2016 er op heb staan geloof ik. Zit nog geen double tap to wake in. Wanneer hij op zoek gaat naar updates krijgt de telefoon ook niets gevonden... Vreemd.

Verder werkt het weer als vanouds. Ben blij dat ik weer van Android af ben :)
Double tap to wake gaat middels een firmware update, die staat los van de AU build. Welke Firmware staat er nu op het toestel?

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 14-09-2016 16:23 ]

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 96 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.