• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Nu heb ik dus een paar dagen een 950 XL Dual Sim, en ik dacht ik check de Lumia Offers app eens. Wie weet loopt er nog een leuke actie met een dock of zo :P. Maar die geeft de hele tijd een Service Error aan nadat je op Continue drukt. Andere mensen die dit probleem ook hebben gehad?

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-11 15:26
Propane schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 12:08:
Nu heb ik dus een paar dagen een 950 XL Dual Sim, en ik dacht ik check de Lumia Offers app eens. Wie weet loopt er nog een leuke actie met een dock of zo :P. Maar die geeft de hele tijd een Service Error aan nadat je op Continue drukt. Andere mensen die dit probleem ook hebben gehad?
Ik krijg: de applicatie ervaart momenteel veel verkeer en we werken eraan om het probleem op te lossen.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

• Propane
  • Niet online
stevens20 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 12:26:
[...]

Ik krijg: de applicatie ervaart momenteel veel verkeer en we werken eraan om het probleem op te lossen.
Ja, dat dus, alleen ik heb alles in het Engels in gebruik ;).

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-11 14:05
Als ik zeker wil zijn dat de sd kaart gewoon goed werkt, en geen storing gaat geven, welke kan ik dan het beste nemen, met de grootste grote die nog goed stabiel is? En wat kan ik dan het beste wel en niet op de sd kaart zetten?

Het is 1 van de redenen dat ik voor de 950 kies, dus zou ontzettend balen zijn als het toestel vooral beter werkt zonder sd kaart dan met doordat ik het verkeerde type erin gooi.

[ Voor 6% gewijzigd door mister9 op 23-08-2016 14:18 ]

• Suntoro
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-10 08:39
Zojuist mijn Lumia 950 opgepikt bij het postagentschap... :) En de Mozo houten back-cover is inmiddels onderweg uit de UK.

Later op de avond maar even installeren. Nu nog maar even genieten van het mooie weer op de racefiets met muziek uit mijn gebrekkige Lumia 830....

@mister9... Zou er gewoon een dedicated kaartje in stoppen van een goed merk. Bijvoorbeeld Sandisk of Kingston, evt. Samsung. Had in mijn Lumia 830 eerst een 128Gb kaartje uit China voor een paar euro(getweakte kaartjes zijn dat en werkte slecht), maar nu gewoon een snelle HC Sandisk Ultra van 64Gb, klasse 10 (voor snel lezen en schrijven)... 64Gb kost tegenwoordig ook niet meer zoveel, 128Gb iets meer en 200Gb nog aardig wat....

Die 64Gb gaat straks ook in mijn Lumia 950. Overigens gebruik ik bijna nooit meer dan ongeveer 40Gb op het geheugenkaartje. Regelmatig ruim ik het een en ander, want hoef toch echt niet al mijn muziek, fimpjes en games bij me te hebben... Muziek stream ik toch meer dan dat ik van het geheugen muziek luister.

[ Voor 7% gewijzigd door Suntoro op 23-08-2016 18:47 ]

• BadWampa
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 15:09
E-PaiN schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:18:
Toen mijn scherm aan diggelen was (950 XL) heb ik een nieuwe besteld en deze er zelf opgezet.

Originele part kosten waren €139 (excl. btw, via werkgever besteld), en ik moest het er zelf nog opzetten, maar goed, heb nu iig wel mijn eigen telefoon en ik hoefde hem niet te missen! :-)

Hier besteld btw: http://rounded.com/micros...0813x2-00813x2.html?sl=en
Thanks, ik ben toch maar voor de Microsoft omruil optie gegaan. Was voor nu het makkelijkste en zodra ik het nieuwe toestel krijg dan zal ik deze eerst uitgebreid testen voor ik hem in gebruik neem. Tot die tijd gebruik ik de 640 die ik als backup toestel heb en ik moet zeggen dat hij die goed werkt met WIndows 10 erop. Alleen de foto's zijn een stuk minder...

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:27

The_Scarabial

MTB for life!

Nou nu 2 dagen met die nieuwe update, maar man man, wat is het toestel traag geworden. Wifi en Mobile data krijgen maar langzaam verbinding, wanneer er overgeschakeld moet worden van het een naar het ander.
Ook rare hickups bij het starten van diverse apps, hiervoor geen last van. Batterij duur wel erg goed.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:34

Esumontere

Floep, banaan.

The_Scarabial schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 21:44:
Nou nu 2 dagen met die nieuwe update, maar man man, wat is het toestel traag geworden. Wifi en Mobile data krijgen maar langzaam verbinding, wanneer er overgeschakeld moet worden van het een naar het ander.
Ook rare hickups bij het starten van diverse apps, hiervoor geen last van. Batterij duur wel erg goed.
Ik heb inderdaad ook problemen met Wifi- en mobile connectie. Vaak geeft hij ook wel aan dat hij Wifi heeft, maar vervolgens laden websites niet en wil hij geen Whatsappjes versturen (bijvoorbeeld). Wisselen naar mobile internet helpt dan even, maar is ook geen permanente oplossing ivm geen onbeperkte bundel. Heeft iemand een idee waar dit vandaan komt? Ik heb nog geen hard reset gedaan, maar op deze manier zit dat er wel aan te komen..

• Tommatje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-10 13:31
Tijd geleden besloten om na veel ervaring met iOS en Android eens te kijken naar het Windows platform, en dus nu enkele dagen in het bezit van de Lumia 950. Na alle vele positieve berichten en reviews waren mijn verwachtingen hoog gespannen, maar dat was echt onterecht en ik ben echt niet blij met mijn Lumia.

De telefoon is over het algemeen best rap hoor, maar de meeste apps zijn echt ronduit slecht. Whatsapp bijvoorbeeld schaalt voor geen meter en de hele interface is opgeblazen groot, en de app zelf is alles behalve snel. Dan heb ik het nog niet eens over het verouderde design gehad. Facebook is ook al zo traag, mist veel functionaliteit die wel in de Android versie zit (bijvoorbeeld de nieuwe 'vind ik leuk' varianten wat toch echt al eventjes geleden uitgerold is), Instagram is wel oke maar het scrollen is erg haperig, Outlook voelt ook wat buggy aan, maar is verder opzich een prima mail client. En zo kan ik nog wel even doorgaan eigenlijk...

Ik had hiervoor een Nexus 5X en deze Lumia 950 is echt met alles wat ik wil doen een stuk trager en minder snappy. En toch lees ik eigenlijk alleen maar positieve reacties over dit toestel. Heb ik dan misschien een maandagochtend-toestel of ben ik niet de enige die na enkele dagen spijt heeft de gok naar kamp Windows te hebben gemaakt?

Dit voelt echt als een teleurstelling, om eerlijk te zijn...

[ Voor 3% gewijzigd door Tommatje op 24-08-2016 20:42 ]

Tommatje schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 20:41:
[knip]

Ik had hiervoor een Nexus 5X en deze Lumia 950 is echt met alles wat ik wil doen een stuk trager en minder snappy. En toch lees ik eigenlijk alleen maar positieve reacties over dit toestel. Heb ik dan misschien een maandagochtend-toestel of ben ik niet de enige die na enkele dagen spijt heeft de gok naar kamp Windows te hebben gemaakt?

Tja? Als jij je wat eerder had gemeld met je 950 aankoop plannen dan hadden we je kunnen waarschuwen waar je als voormalig iOS en Android gebruiker zoal tegenaan zou kunnen lopen. Wat is nu werkelijk de reden geweest om iOS en Android de rug toe te keren en met een W10M apparaat aan de gang te gaan?
Let wel, ik kraak mijn 950 niet af, ben er op dit moment zelfs zeer content mee, maar ik ben dan ook nooit in de mobiele wereld van Android of iPhone geweest, dus heb geen idee wat ik zou kunnen missen, wel zo prettig mag ik wel opmerken ;)

Testing, one, two ...

• maemo
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08 17:07
Tijd geleden besloten om na veel ervaring met iOS en Android eens te kijken naar het Windows platform, en dus nu enkele dagen in het bezit van de Lumia 950. Na alle vele positieve berichten en reviews waren mijn verwachtingen hoog gespannen, maar dat was echt onterecht en ik ben echt niet blij met mijn Lumia.

De telefoon is over het algemeen best rap hoor, maar de meeste apps zijn echt ronduit slecht. Whatsapp bijvoorbeeld schaalt voor geen meter en de hele interface is opgeblazen groot, en de app zelf is alles behalve snel. Dan heb ik het nog niet eens over het verouderde design gehad. Facebook is ook al zo traag, mist veel functionaliteit die wel in de Android versie zit (bijvoorbeeld de nieuwe 'vind ik leuk' varianten wat toch echt al eventjes geleden uitgerold is), Instagram is wel oke maar het scrollen is erg haperig, Outlook voelt ook wat buggy aan, maar is verder opzich een prima mail client. En zo kan ik nog wel even doorgaan eigenlijk...

Als je de facebook beta app installeert zal je merken dat dat al een stuk beter is.
Zelfde geldt eigenlijk voor whatsapp beta.
Welke windows versie draai je momenteel eigenlijk?

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-11 20:49

De telefoon is over het algemeen best rap hoor, maar de meeste apps zijn echt ronduit slecht. Whatsapp bijvoorbeeld schaalt voor geen meter en de hele interface is opgeblazen groot, en de app zelf is alles behalve snel. Dan heb ik het nog niet eens over het verouderde design gehad. Facebook is ook al zo traag, mist veel functionaliteit die wel in de Android versie zit (bijvoorbeeld de nieuwe 'vind ik leuk' varianten wat toch echt al eventjes geleden uitgerold is)....

.....
Ik vind mijn Lumia's snappy. En ze blijven snappy. Dit in tegenstelling tot mijn Android ervaring waarbij het toestel na verloop van tijd trager wordt. En ik weet niet wat jij voor Facebook gebruikt, maar de officiële app kan gewoon de verschillende 'vind ik leuk'-varianten aan.

• mister9
maemo schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 20:56:
[...]

Als je de facebook beta app installeert zal je merken dat dat al een stuk beter is.
Zelfde geldt eigenlijk voor whatsapp beta.
Welke windows versie draai je momenteel eigenlijk?
Ik ontvang mijn Lumia 950 ook binnenkort. Haal je de Whatsapp beta ook gewoon uit de Windows store als normale gebruiker (niet insider)?

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 15:16
mister9 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 21:13:
[...]

Ik ontvang mijn Lumia 950 ook binnenkort. Haal je de Whatsapp beta ook gewoon uit de Windows store als normale gebruiker (niet insider)?
Misschien heb je hier iets aan ;-)

http://www.windowscentral...thout-being-invited-party

https://www.microsoft.com...hatsapp-beta/9wzdncrdfwbt

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• maemo
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08 17:07
mister9 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 21:13:
[...]

Volgens mij momenteel wel.
Ik heb hem via appraising.

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

;(
De telefoon is over het algemeen best rap hoor, maar de meeste apps zijn echt ronduit slecht. Whatsapp bijvoorbeeld schaalt voor geen meter en de hele interface is opgeblazen groot, en de app zelf is alles behalve snel. Dan heb ik het nog niet eens over het verouderde design gehad.
Het design is wat ouder, maar draait toch echt prima hier. Maar zoals andere zeggen de beta is proberen die is net iets vlotter nog. Hij zal in verhouding altijd wat trager zijn omdat het geen 'native' windows 10 app is.
Facebook is ook al zo traag, mist veel functionaliteit die wel in de Android versie zit (bijvoorbeeld de nieuwe 'vind ik leuk' varianten wat toch echt al eventjes geleden uitgerold is),
Weet je zeker dat je de Facebook variant van Facebook zelf hebt geinstalleerd? Die is bij first-startup traag, maar bevat wel functionaliteiten zoals die nieuwe 'reactions' die je noemt.
Instagram is wel oke maar het scrollen is erg haperig,
Heel af en toe komt er inderdaad wat haperigheid naar voren, heb het erg weinig overigens.
Outlook voelt ook wat buggy aan, maar is verder opzich een prima mail client. En zo kan ik nog wel even doorgaan eigenlijk...
Het is enigszins bekend (binnen het W10M wereldje) dat Windows 10 Mobile nog niet echt 'af' is/aanvoelt. Sinds de Anniversary Update zijn ze aardig op weg overigens. Maar het is nog lang niet op het fit-n-finish niveau van Android 5+ (naar mijn mening dan).
Ik had hiervoor een Nexus 5X en deze Lumia 950 is echt met alles wat ik wil doen een stuk trager en minder snappy. En toch lees ik eigenlijk alleen maar positieve reacties over dit toestel.
Je moet je wel voorstellen dat veel mensen al een Windows toestel hebben sinds WP7 of WP8.1 en dus al een lange tijd meedraaien met het OS. En voornamelijk blijven hangen omdat ze het platform of bepaalde features fijn vinden. En vrij logisch dat als je Android niet gebruikt dat je niet echt vergelijkingsmateriaal hebt dus wordt dit het nieuwe 'normaal'.

Kom je van een Android 4 of 5 toestel dan is de overstap ook nog prima te doen (kom zelf van een Android 5.1 toestel af). Maar mits je van een erg recent (Android 6) toestel afkomt kan het denk ik best tegenvallen ja. De fit-n-finish en algemene OS afwerking zijn dan nogal ondermaats naar mijn mening, tov hoe vergevorderd Android nu is in principe. Het voelt nog niet af (dat is het ook niet) en minder vloeiend (nog vrij weinig animaties, optimalisatie etc.).

Het is meer alsof je van Android 2.3 (WP8.1) naar Android 4.x bent gestapt (W10M). Maar Windows 10 Mobile zit nog niet op het Android 5 of 6 niveau. Dat is momenteel naar mijn mening tevens het leukste aan het OS, juist dat er constant dingen worden toegevoegd en verbeterd (ook al zijn die al langer uit voor Android/iOS gebruikers).
Heb ik dan misschien een maandagochtend-toestel of ben ik niet de enige die na enkele dagen spijt heeft de gok naar kamp Windows te hebben gemaakt?

Zoals gezegd het is niet voor niets dat W10M in 'retrenchment' (tijdelijk weinig aanwezig op de markt) is op het moment. Het OS is nog niet af en de verwachting is dat RS2 begin volgend jaar Mobile 'af maakt'. En een nieuwe boost gaat geven aan het platform.
According to Microsoft CMO, Chris Caposella, this current retrenching from the general market, which began last summer, is only supposed to last two years. That positions the company for a potential introduction of a consumer focused flagship "phone" in Q4 of 2017. This timetable provides time for OEM partnerships and development of the app bridges to flourish.

...

During this retrenching phase, the company is focused on fans, enterprise and value markets and is determined to release only two phones a year for each segment with little marketing and limited distribution. During this stage of "re-development," the company must nurture its evolving mobile OS, developing OEM partnerships and growing app ecosystem to ensure the vitality and long-term success of its gestating mobile strategy.

[ Voor 15% gewijzigd door blmp op 25-08-2016 11:37 . Reden: quote toegevoegd ]

Patient gamer

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-11 15:43

CAP-Team

XBL: CAPTeam

De nieuwe Facebook app van Facebook zelf is er inmiddels ook officieel. Dus mik die Microsoft versie eraf en download de nieuwe in de Store.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• popcorn
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-11-2023
CAP-Team schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 00:08:
De nieuwe Facebook app van Facebook zelf is er inmiddels ook officieel. Dus mik die Microsoft versie eraf en download de nieuwe in de Store.
Beetje jammer dat die van FB zelf een waardeloze port is. Metal Gear Solid 2-flashbacks.

• vali
  • Laatst online: 08-11 11:37
blmp schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 22:41:
[...]

;(

[...]

Het design is wat ouder, maar draait toch echt prima hier. Maar zoals andere zeggen de beta is proberen die is net iets vlotter nog. Hij zal in verhouding altijd wat trager zijn omdat het geen 'native' windows 10 app is.

[...]

Weet je zeker dat je de Facebook variant van Facebook zelf hebt geinstalleerd? Die is bij first-startup traag, maar bevat wel functionaliteiten zoals die nieuwe 'reactions' die je noemt.

[...]

Heel af en toe komt er inderdaad wat haperigheid naar voren, heb het erg weinig overigens.

[...]

Het is enigszins bekend (binnen het W10M wereldje) dat Windows 10 Mobile nog niet echt 'af' is/aanvoelt. Sinds de Anniversary Update zijn ze aardig op weg, maar het is nog lang niet op het fit-n-finish niveau van Android 5+ (naar mijn mening dan).

[...]

Je moet je wel voorstellen dat veel mensen al een Windows toestel hebben sinds WP7 of WP8.1 en dus al een lange tijd meedraaien met het OS. En voornamelijk blijven hangen omdat ze het platform of bepaalde features fijn vinden. En vrij logisch dat als je Android niet gebruikt dat je niet echt vergelijkingsmateriaal hebt dus wordt dit het nieuwe 'normaal'.

Kom je van een Android 4 of 5 toestel dan is de overstap ook nog prima te doen (kom zelf van een Android 5.1 toestel af). Maar mits je van een erg recent (Android 6) toestel afkomt kan het denk ik best tegenvallen ja. De fit-n-finish en algemene OS afwerking zijn dan nogal ondermaats, tov hoe vergevorderd Android nu is in principe. Het voelt nog niet af (dat is het ook niet) en minder vloeiend (nog vrij weinig animaties, optimalisatie etc.).

Het is meer alsof je van Android 2.3 (WP8.1) naar Android 4.x bent gestapt (W10M). Maar Windows 10 Mobile zit nog niet op het Android 5 of 6 niveau. Dat is momenteel naar mijn mening tevens het leukste aan het OS, juist dat er constant dingen worden toegevoegd en verbeterd (ook al zijn die al langer uit voor Android/iOS gebruikers).

[...]

Zoals gezegd het is niet voor niets dat W10M in 'retrenchment' (tijdelijk weinig aanwezig op de markt) is op het moment. Het OS is nog niet af en de verwachting is dat RS2 begin volgend jaar Mobile 'af maakt'. En een nieuwe boost gaat geven aan het platform.

[...]
Kan mij persoonlijk niet vinden in de vergelijking die je maakt tussen Android en Wm10. Los van het feit dat het niks met de l950xl te maken heeft, zijn beide OS-en best verschillend in gebruik.

Zelf gebruik ik een Sony Z5 naast mijn l950XL en beide toestellen hebben zo hun voor- en nadelen. In snelheid merk ik tussen beide toestellen geen verschil.

De telefoon is over het algemeen best rap hoor, maar de meeste apps zijn echt ronduit slecht. Whatsapp bijvoorbeeld schaalt voor geen meter en de hele interface is opgeblazen groot, en de app zelf is alles behalve snel. Dan heb ik het nog niet eens over het verouderde design gehad.

Je kan in vergelijking met Android scaling toepassen. Zo zien apps er gelijk wat mooier uit op een groot scherm zoals de 950. Het is ook maar wat je verouderd/lelijk vindt, ik vind Whatsapp op Android er weer lelijk eruit zien.

[ Voor 19% gewijzigd door vali op 25-08-2016 11:12 ]

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

vali schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:07:
[...]

Kan mij persoonlijk niet vinden in de vergelijking die je maakt tussen Android en Wm10. Los van het feit dat het niks met de l950xl te maken heeft, zijn beide OS-en best verschillend in gebruik.

Zelf gebruik ik een Sony Z5 naast mijn l950XL en beide toestellen hebben zo hun voor- en nadelen. In snelheid merk ik tussen beide toestellen geen verschil.
Ik doel ook niet op gelijkenissen. Maar op de algemene fit-n-finish die bij Android imo veel verder is (zeker sinds Android 6+). Alles heeft mooie animations, overloop en er is over na gedacht. Op W10M voelt het nog een beetje 'simpel' al is dat misschien niet het juiste woord.

Patient gamer

• vali
blmp schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:29:
[...]

Ik doel ook niet op gelijkenissen. Maar op de algemene fit-n-finish die bij Android imo veel verder is (zeker sinds Android 6+). Alles heeft mooie animations, overloop en er is over na gedacht. Op W10M voelt het nog een beetje 'simpel' al is dat misschien niet het juiste woord.
Komt dat gewoon niet door de verschillende fabrikanten die er een sausje overheen gooien? Bedoel, ik vond die van Sony echt verschrikkelijk en heb er gauw die van Microsoft overheen geinstalleerd. Ook is het vinden van instellingen bij Android nog steeds een drama en dat heb ik totaal niet met W10M.

Het is dus maar net hoe je het bekijkt en wat je gewent ben.

Ben wel mee eens dat MS in het verleden te vaak van interface is veranderd, maar heb het idee dat de afgelopen maanden ze stukken consistenter zijn geworden.

[ Voor 10% gewijzigd door vali op 25-08-2016 11:41 ]

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
blmp schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 22:41:

Het is enigszins bekend (binnen het W10M wereldje) dat Windows 10 Mobile nog niet echt 'af' is/aanvoelt. Sinds de Anniversary Update zijn ze aardig op weg overigens. Maar het is nog lang niet op het fit-n-finish niveau van Android 5+ (naar mijn mening dan).

[...]

Kom je van een Android 4 of 5 toestel dan is de overstap ook nog prima te doen (kom zelf van een Android 5.1 toestel af). Maar mits je van een erg recent (Android 6) toestel afkomt kan het denk ik best tegenvallen ja. De fit-n-finish en algemene OS afwerking zijn dan nogal ondermaats naar mijn mening, tov hoe vergevorderd Android nu is in principe. Het voelt nog niet af (dat is het ook niet) en minder vloeiend (nog vrij weinig animaties, optimalisatie etc.).

Even serieus het ligt er echt aan welk toestel je hebt, ik denk dat we er mee moeten beginnen welke skin je er op hebt staan, er zijn zoveel verschillende die anders werken. Dus de term "Android" vind ik te karig.
Android 7.0 is net uit, en de meeste mensen met vlaggenschip van dit jaar of vorig jaar krijgen een update. Maar ja...
Motorola confirms that it will not commit to monthly security patches
Nou, deze kan je alvast vergeten.

En als je Android 7.0 krijgt, krijg je sowieso niet alle features, hier een uitgebreide review Android Nougat
http://arstechnica.co.uk/...roid-7-0-nougat-review/1/

With the Note 7, Samsung Still Delivers Embarrassing Real-World Performance
Maar het is de beste telefoon hoor!
Vergeet niet dat je overladen wordt met foefjes die 3 keer gebruiken toch niet meer gebruikt en het zelfde geldt ook voor apps.

Ik begon deze reactie op mijn Sony Xperia Z Ultra Android telefoon met skin/ROM Google Play edition.
Na dat 3 keer het toetsenbord weigerde mijn karakters in te vullen heb ik mijn reactie gekopieerd en verstuurd via E-mail naar mijn Lumia 1520. Natuurlijk gelooft u dat niet, dus ik heb speciaal een video gemaakt om het bewijzen. (Op aanvraag wil ik hem uploaden)

Ik weet nog wel dat ik mijn eerste Android telefoon kocht een Samsung Galaxy S2 i9100, daar wou ik toendertijd op Facebooken, het heeft hun meer 3 jaar gekost om een fatsoenlijke Facebook app. En ze komen nu aan met dit ik (ik neem aan dat je weet dat de meeste medewerkers van Facebook een iPhone gebruiken althans nu is het wel verminderd)
https://code.facebook.com...e-prineville-data-center/

Android is sowieso nog niet af, zeker nadat Android 7.1 zich al weer heeft gemeld.

Dan weer wel Adoptable storage dan weer niet.
Half gare implementaties de app een cloud back-up kan maken of niet.

En het gemiddelde batterij leven van Android telefoon is toch wel bedroevend, ongeacht welke skin er op zit.

Misschien veranderd ik de reactie nog wel om de puntjes op de "i" zetten. Maar voor nu ben ik even klaar. Dit is hoe ik er tegen aan kijk. (Dit geen aanval op u)

• Propane
  • Niet online
Een aantal van die punten gaan wel net zo hard op voor W10M. Zijn veel problemen geweest met het toetsenbord dat niet op kwam dagen of opeens geen swipe accepteerde. Heeft heel lang geduurd voor er een Facebook app is die gelijk is aan de andere platforms qua functies, en zelfs dan is die nog traag en krijgen ze het scrollen maar niet goed onder de knie... Om over cloud back-up maar niets te zeggen :P.

W10M is ook nog niet af. Maar de OS ervaring los van de apps is gewoon compleet anders dan iOS of Android en dat trekt de huidige gebruikers groep het meest denk ik. En daar zijn de meeste mensen dan ook zo positief over.

• Desperado112
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-11 11:16

Desperado112

Mokum

Question, bij mijn 930 ging het scherm uit op zwart als ik hem niet gebruikte. Bij mijn 950 blijft de tijd en datum in het scherm staan. Is dat standaard ? Loop mij de tandjes te zoeken maar kan het niet terug vinden.

Thnx 😎 martijn

Nes, Snes, N64, Gamecube, Wii, Gameboy (advanced), SP, DS, DS-Lite, 3DS, Wii U, Switch, NES mini, SNES mini

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:49

PeaceNlove

Deugleuter

Zoek eens op Glance (en) / Glimp (nl) in je Settings, daar zal je de instelling daarvoor vinden.

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Desperado112 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 17:23:
Question, bij mijn 930 ging het scherm uit op zwart als ik hem niet gebruikte. Bij mijn 950 blijft de tijd en datum in het scherm staan. Is dat standaard ? Loop mij de tandjes te zoeken maar kan het niet terug vinden.
Zoals gezegd dat is 'Glance' (ofwel Glimp in NL). Dat is inderdaad standaard en is een low-power 'always-on' display modus waarin je nog notificaties kan zien en zo. Eventueel uitzetten kan je in de settings.

[ Voor 9% gewijzigd door blmp op 26-08-2016 17:52 ]

Patient gamer

• Desperado112
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-11 11:16

Desperado112

Mokum

Thnx, inmiddels gevonden.

gr
Martijn

Nes, Snes, N64, Gamecube, Wii, Gameboy (advanced), SP, DS, DS-Lite, 3DS, Wii U, Switch, NES mini, SNES mini

• rened80
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-11 10:40
Ik ontvang komende week (opnieuw) een Lumia 950. Is het slim om deze gelijk aan de pc (wdrt) te koppelen? De eerste keer koste het me namelijk veel moeite om de Lumia met de WiFi te verbinden, met de nieuwe firmware lijkt me dit makkelijker.

• coenox
Ik zat de afgelopen dagen te twijfelen. Blijf ik bij mijn 950 of stap ik over op een Android toeste? Dank daarom voor bovenstaand bijdragen. Ik weet het zeker, ik blijf nog even 😉
D0gtag schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 21:28:
[...]
[knip]
Op de laatste pagina van dat topic, (topic bestaat uit 4 pagina's nuff' said), zie je de eerste reactie uit 31 juli en de laatste uit 20 augustus, indicatie van hoeveel mensen er last van hebben.
[knip]
Nope, dat laat enkel zien hoeveel mensen het daar hebben gemeld, meer niet. Het internet staat vol met allerlei klachten, niet specifiek over dat toestel hoor, maar algemeen bedoel ik. En niet iedereen komt op Tweakers.net terecht om zijn ongenoegen ergens over kenbaar te maken, verre van zelfs. Het merendeel uit mijn omgeving kent Tweakers als website niet eens. Dus....

...verder met het wel en wee van de 950 serie, joeghee :)

Testing, one, two ...

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:22
vali schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 22:13:
[...]
Om weer ontopic te komen. HP brengt zeer mooie features naar hun elite x3. Hoop dat MS dit ook inziet en ook naar de Lumia series brengt.
Ik vind die calculator app wel geinig :D Maar wat is die Iris Spoofing?

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• coenox
Wailing_Banshee schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 08:02:
[...]

Iris spoofing is het om te tuin leiden van de aanmelding met je iris. Bijvoorbeeld door een foto van het oog van de eigenaar voor het toestel te houden. HP heeft kennelijk zaken ingebouwd om dit tegen te gaan.

• Wailing_Banshee
coenox schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:54:
[...]

Iris spoofing is het om te tuin leiden van de aanmelding met je iris. Bijvoorbeeld door een foto van het oog van de eigenaar voor het toestel te houden. HP heeft kennelijk zaken ingebouwd om dit tegen te gaan.
Ah, ik zat weer te luguber te denken (oogballen, enzo :p) En had zo'n vermoeden dat ze dat er niet mee bedoelden....

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• coenox
Wailing_Banshee schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:59:
[...]

Ah, ik zat weer te luguber te denken (oogballen, enzo :p) En had zo'n vermoeden dat ze dat er niet mee bedoelden....
Het jatten en gebruiken van de oogbal van de rechtmatige eigenaar van het toestel valt volgens mij ook onder spoofing :P Ik zit me nu ook af te vragen hoe dit met ééneïge tweelingen gaat...

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Modbreak:Ik heb net een aantal reacties richting de vuilnisbak verplaatst. De Android vs W10M discussie hoort hier niet thuis. Daarnaast is er meerdere keren 'op de man' gespeeld. Ook dat willen we hier niet zien. Nu gewoon netjes ontopic over de 950 en 950XL

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Narathan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-11 13:46
rened80 schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 22:19:
Ik ontvang komende week (opnieuw) een Lumia 950. Is het slim om deze gelijk aan de pc (wdrt) te koppelen? De eerste keer koste het me namelijk veel moeite om de Lumia met de WiFi te verbinden, met de nieuwe firmware lijkt me dit makkelijker.
Raad ik zeker aan. De eerste keer dat ik probeerde hem automatisch te laten updaten raakte mijn out-of-the-box 950 oververhit. Na WDRT ging het prima. Wi-fi is verder prima met deze firmware :)

• mister9
Narathan schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:02:
[...]

Raad ik zeker aan. De eerste keer dat ik probeerde hem automatisch te laten updaten raakte mijn out-of-the-box 950 oververhit. Na WDRT ging het prima. Wi-fi is verder prima met deze firmware :)
WDRT is dus niet alleen geschikt om vanaf bv 8.1 naar W10M te gaan, maar ook gewoon te update naar de laatse versie?

Wat is aan te raden, ik ontvang de mijne ook binnenkort:

- Toestel uitpakken en aanzetten.
- Direct aan de pc koppelen (dus nog niet aan de wifi koppelen??)
- Via WDRT updaten naar AU (plus alle andere eventuele updates?)
- Factory Reset uitvoeren of niet?
- Daarna pas apps installeren?

• E-PaiN
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-10 21:09
mister9 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:52:
[...]

WDRT is dus niet alleen geschikt om vanaf bv 8.1 naar W10M te gaan, maar ook gewoon te update naar de laatse versie?

Wat is aan te raden, ik ontvang de mijne ook binnenkort:

- Toestel uitpakken een aanzetten.
- Direct aan de pc koppelen
- Via WDRT updaten naar AU (plus alle andere eventuele updates?)
- Factory Reset uitvoeren of niet?
- Daarna pas apps installeren?
Klopt, en ja, klinkt verstandig.
Er zijn mensen met notificatie problemen na de AU update, ik ben daar één van ;( , welke opgelost zijn na een reset.

En resets zijn nu eenmaal minder vervelend als er nog niks opstaat!

• Suntoro
Inmiddels een week verder met mijn Lumia 950... En echt geen spijt dat ik bij Windows Phone ben gebleven. Voor het geld dat de Lumia 950 momenteel moet kosten heb je bijna geen toestel met betere specs (prijs trok me toch wel over de streep om na bijna 4 jaar bij Windows Phone te blijven). En eigenlijk ook wel de goede camara en het gebruiksgemak van WP.

Pas sinds een paar weken werkte Windows 10 op mijn Lumia 830 een beetje behoorlijk, waarvan ik wist dat W10 in het begin nog niet optimaal zou functioneren. Als die geen waterschade had gehad en daardoor slecht functioneerde, had ik hem ook nog niet willen vervangen. Maar blij dat ik ben overstapt op de 950.

Eigenlijk tref ik nog geen echte mankementen op mijn Lumia 950. Zelfs de iris scan doet het erg goed en best snel, waar ik toch wat huiverig voor was. Had nooit een pincode op mijn telefoon, omdat ik dat onhandig vond... Maar de iris scan ziet me al na 1-2 seconden (zelfs als het donker is), wat niet echt veel langzamer is dan een pincode intoetsen... Een vingerscan is misschien sneller, maar heb daar überhaupt geen ervaringen mee op andere telefoons.

Wat ik wel jammer vind is dat in de zoekfunctie de Shazam/Soundhound functie is verdwenen, maar sinds W10 dus in Cortana zit. Welke ik helaas nu niet gebruik. Heb in 8.1 wel de Engelse versie even gebruikt, maar die vind ik niet echt bruikbaar...

Hoewel een houten Mozo cover onderweg is stoort het polycarbonaat me ook niet. Aan de andere kant... Als ik hem naast de Lumia 540 van mijn vader leg ziet ie er qua design niet zo heel veel mooier uit... Qua specs overtreft ie natuurlijk wel veel meer...

Wat is overigens het nut van WDRT. Heb mijn 950 vorige week gewoon out-of-the box via Wifi geïnstalleerd met mijn Microsoft Hotmail account. Eigenlijk geen problemen ondervonden en telefoon werd gelijk al geüpdate met een en ander. Geen idee welke versie er bij AU hoort, maar ben na de diverse Insider builds op mijn 830 toch niet zo meer van de preview builds op mijn telefoon. Liever wachten tot de final versies.

Overigens vind ik de WA, FB en Instagram app eigenlijk best ok sinds de laatste updates... Dit zijn toch momenteel mijn meest gebruikte apps momenteel... :). Bij mijn overstap op de 950 merkte ik al dat FB ook officieel een update had gekregen, maar de meeste apps lijken opeens wat strakker op mijn 950 tov van mijn 830.

[ Voor 7% gewijzigd door Suntoro op 29-08-2016 13:36 ]

• mister9
Gewoon even nieuwsgierig, maar kan iemand de wifi-test verklaren (graag kijken vanaf 4:45). Het verschil vind ik namelijk aanzienlijk : KLIK

Hoe kan de L950 zo veel "trager" zijn qua snelheid?

[ Voor 13% gewijzigd door mister9 op 29-08-2016 16:04 ]

mister9 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:30:
Gewoon even nieuwsgierig, maar kan iemand de wifi-test verklaren (graag kijken vanaf 4:45). Het verschil vind ik namelijk aanzienlijk : KLIK

Ik weet niet of er werkelijk een (hardware) verschil is tussen de 950 en 950 XL, maar met een andere tool (netwerk speed test), tik ik de 200Mbit toch aan, met een gemiddelde van rond de 150-170Mbit over de gehele meting. 200Mbit is mijn maximale Ziggo snelheid. Apparaat moet daarvoor wel op de 5GHz wifi band zitten en daar staat ie bij mij normaal gesproken niet op in huis.

Testing, one, two ...

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

mister9 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:30:

Weet niet of hij toevallig een oude build of firmware versie draait maar haal hier op mijn L950XL gewoon de 100mbit (nouja 90 geloof ik) van mijn verbinding.

Patient gamer

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:14
Suntoro schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:03:
Inmiddels een week verder met mijn Lumia 950... En echt geen spijt dat ik bij Windows Phone ben gebleven. Voor het geld dat de Lumia 950 momenteel moet kosten heb je bijna geen toestel met betere specs (prijs trok me toch wel over de streep om na bijna 4 jaar bij Windows Phone te blijven). En eigenlijk ook wel de goede camara en het gebruiksgemak van WP.

Pas sinds een paar weken werkte Windows 10 op mijn Lumia 830 een beetje behoorlijk, waarvan ik wist dat W10 in het begin nog niet optimaal zou functioneren. Als die geen waterschade had gehad en daardoor slecht functioneerde, had ik hem ook nog niet willen vervangen. Maar blij dat ik ben overstapt op de 950.

Eigenlijk tref ik nog geen echte mankementen op mijn Lumia 950. Zelfs de iris scan doet het erg goed en best snel, waar ik toch wat huiverig voor was. Had nooit een pincode op mijn telefoon, omdat ik dat onhandig vond... Maar de iris scan ziet me al na 1-2 seconden (zelfs als het donker is), wat niet echt veel langzamer is dan een pincode intoetsen... Een vingerscan is misschien sneller, maar heb daar überhaupt geen ervaringen mee op andere telefoons.

Wat ik wel jammer vind is dat in de zoekfunctie de Shazam/Soundhound functie is verdwenen, maar sinds W10 dus in Cortana zit. Welke ik helaas nu niet gebruik. Heb in 8.1 wel de Engelse versie even gebruikt, maar die vind ik niet echt bruikbaar...

Hoewel een houten Mozo cover onderweg is stoort het polycarbonaat me ook niet. Aan de andere kant... Als ik hem naast de Lumia 540 van mijn vader leg ziet ie er qua design niet zo heel veel mooier uit... Qua specs overtreft ie natuurlijk wel veel meer...

Wat is overigens het nut van WDRT. Heb mijn 950 vorige week gewoon out-of-the box via Wifi geïnstalleerd met mijn Microsoft Hotmail account. Eigenlijk geen problemen ondervonden en telefoon werd gelijk al geüpdate met een en ander. Geen idee welke versie er bij AU hoort, maar ben na de diverse Insider builds op mijn 830 toch niet zo meer van de preview builds op mijn telefoon. Liever wachten tot de final versies.

Overigens vind ik de WA, FB en Instagram app eigenlijk best ok sinds de laatste updates... Dit zijn toch momenteel mijn meest gebruikte apps momenteel... :). Bij mijn overstap op de 950 merkte ik al dat FB ook officieel een update had gekregen, maar de meeste apps lijken opeens wat strakker op mijn 950 tov van mijn 830.
Hier nog eentje die zich prima vermaakt met de 950 :) Sinds de AU zijn echt wel wat pijnpuntjes (voor mij) weggenomen. Voor 6 euro een sloot achterkantjes uit china laten komen, waarvan er helaas slechts één goed was, dus ik loop nu met een oranje 950 rond :D

Nut van de WDRT is vooral als je telefoon gebrickt is; je kan hem dan daarmee herstellen. Verder geen must ofzo.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

of zoals eerder als eens is opgemerkt, om er een firmware op te zetten die nieuwer is dan op het toestel en welke nog niet via OTA (via je mobiele/wifi verbinding), wordt aangeboden. Maar volgens mij is dat op dit moment niet aan de orde.

Testing, one, two ...

• vali
Wailing_Banshee schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 08:02:
[...]

Geen idee, maar dat jezelf kan zien als je smartphone unlocked via de irisscan zou ik wel graag willen.

• Suntoro
Ramon schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 17:36:
[...]

Hier nog eentje die zich prima vermaakt met de 950 :) Sinds de AU zijn echt wel wat pijnpuntjes (voor mij) weggenomen. Voor 6 euro een sloot achterkantjes uit china laten komen, waarvan er helaas slechts één goed was, dus ik loop nu met een oranje 950 rond :D

Nut van de WDRT is vooral als je telefoon gebrickt is; je kan hem dan daarmee herstellen. Verder geen must ofzo.
hardware-lover schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 17:39:
of zoals eerder als eens is opgemerkt, om er een firmware op te zetten die nieuwer is dan op het toestel en welke nog niet via OTA (via je mobiele/wifi verbinding), wordt aangeboden. Maar volgens mij is dat op dit moment niet aan de orde.
Ah, ok....Thanks! Dan laat ik mijn 950 zoals hij nu is. Ga ook geen software upgrades uitvoeren die eigenlijk nog niet af zijn. Alles werkt wel zoals ik gewend was van mijn 830, en sommige dingen beter zelfs zoals de camera... Dus eigenlijk gewoon prima... :)

• labmuisfrl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-11 13:31
Zijn er hier meer mensen die zich ergeren aan het scrollen in edge? En dan met name dat je naar een vorige of volgende pagina gaat?

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-11 22:46
Yep, is "helaas" een keer met een update geïntroduceerd zonder een optie om het uit te zetten.

Zijn er trouwens al ervaringen hier met gebarsten schermen? Mijn 950XL is afgelopen week op een harde vloer gevallen, vanaf ongeveer 2m hoogte precies op één hoek. Zijn er bijvoorbeeld toko's waar het scherm laten vervangen goed te doen is? Anders wordt het namelijk een replacement via Microsoft zelf à €211 (waarvan m'n reisverzekering een deel dekt)

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 18:54

Swerfer

Hmm...

labmuisfrl schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 00:24:
Zijn er hier meer mensen die zich ergeren aan het scrollen in edge? En dan met name dat je naar een vorige of volgende pagina gaat?
Dit zat in WP8.1 en niet meer in W10M. Daarop kwam veel commentaar vanuit de feedback hub om weer het volgende en vorige swipen terug te laten komen, wat ook gedaan is. Ik vind het ideaal, maar ik kan mij voorstellen dat het bij sommige hinderlijk is. Dat mis ik wel vaker bij W10M: opties. Waarom wordt zoiets niet als optie in-/uitschakelbaar gemaakt als beide methoden door verschillende mensen worden gewaardeerd? Ik heb zo het idee dat Microsoft de eenvoud in het OS wil houden en daarom zo weinig mogelijk opties aanhoudt...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• mister9
labmuisfrl schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 00:24:
Misschien dat ik het verkeerd zie hoor (mijn 950 komt nog) maar wat is er irritant aan. Ik heb nu nog een iphone, en daar kan ik ook in safari naar volgende en vorige swipen. Maar dat gebeurt alleen als je vanaf de rand naar links of rechts swiped. Gebeurt nooit per ongeluk als ik eigenlijk naar beneden wil scrollen.
Is dat bij Edge anders?

• E-PaiN
Ja.

Op de tweakers.net frontpage, als ik de reviews naar links of rechts swipe (Desktop version, mind you) gaat dit vaak goed, maar ook regelmatig doet de browser vorige of volgende. Vreselijk frustrerend. |:(

• labmuisfrl
Het vervelende is dat edge vanuit het midden versleept. Als je met 1 hand bediend heb ik bijna altijd dat hij een pagina terug gaat. Vanuit de kanten was inderdaad de juiste uitvoering geweest

[ Voor 48% gewijzigd door labmuisfrl op 30-08-2016 10:13 ]

• mister9
Ik zit eraan te denken direct een SD-kaart te installeren als ik de 950 binnen heb. Is er een merkbaar performance-verschil tussen apps die op de internal storage staan of op de SD kaart? Zelfde vraag voor foto's... ?

Thanks!
mister9 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:33:
Ik zit eraan te denken direct een SD-kaart te installeren als ik de 950 binnen heb. Is er een merkbaar performance-verschil tussen apps die op de internal storage staan of op de SD kaart? Zelfde vraag voor foto's... ?
Dat zal veel afhangen van de snelheid van desbetreffende opslag. Het is daarbij niet anders dan in een desktop. Programma's starten en gebruiken vanaf SSD gaat vaak flink sneller dan starten vanaf een klassieke HDD. Er is een merkbaar verschil tussen de SD kaarten onderling. In het accessoires topic wordt er her en der wat over gesproken. Ook schijnt niet ieder type SD opslag helemaal lekker te werken in een 950 en heeft in het verleden soms voor problemen gezorgd. Ik lees het tegenwoordig echter niet zo vaak meer, dus mogelijk valt dat op dit moment wel mee.

Testing, one, two ...

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:34

Esumontere

Floep, banaan.

Thanks!
Foto's gaat probleemloos (mits je een class 10 SD-kaartje aanschaft), apps zou ik niet doen. Performance-verschil valt wel mee, maar naar mijn ervaring gaat het her-installeren van apps op een SD-kaart na een hard-reset (die soms nou eenmaal moet gebeuren) altijd mis.

• vali
Esumontere schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:27:
[...]

Foto's gaat probleemloos (mits je een class 10 SD-kaartje aanschaft), apps zou ik niet doen. Performance-verschil valt wel mee, maar naar mijn ervaring gaat het her-installeren van apps op een SD-kaart na een hard-reset (die soms nou eenmaal moet gebeuren) altijd mis.
Ik heb zelf een 128GB SD-kaart van Samsung in zitten en merk zelf amper verschil in snelheid. Al mijn apps staan op mijn sd-kaart en bij een hardreset heb ik persoonlijk geen problemen ondervonden. Misschien ligt het eraan welk kaartje je erin stopt? Tot nu toe ben ik er tevreden mee. Mijn moeder heeft exact dezelfde in haar Lumia 735 zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door vali op 30-08-2016 13:35 ]

• labmuisfrl
Ik heb zelf de Samsung 64GB micro SD EVO UHS-I Class 10 48MB/s er in zitten maar merk vaak dat dit niet helemaal soepel loopt. Ook bij het openen van de foto app geeft dit soms erge vertraging.

Dus mijn advies zorg ii dat je een UHS-2 of 3 hebt.

Thanks!

[ Voor 4% gewijzigd door labmuisfrl op 30-08-2016 13:41 ]

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:01

_Arthur

blub

labmuisfrl schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:41:
Ik heb zelf de Samsung 64GB micro SD EVO UHS-I Class 10 48MB/s er in zitten maar merk vaak dat dit niet helemaal soepel loopt. Ook bij het openen van de foto app geeft dit soms erge vertraging.

Dus mijn advies zorg ii dat je een UHS-2 of 3 hebt.
Maar heb je dan jouw UHS-I vervangen door een 2 of 3?

Ik heb de volgende in mijn 950 zitten en merk namelijk dat je toch meerdere seconden moet wachten totdat de Photo-App af en toe geopend is: pricewatch: Kingston microSDHC/SDXC UHS-I U3 64GB (with SD adapter)

Deze doet 90mb/s lezen en 80mb/s schrijven volgens de specs.

• labmuisfrl
Nee dat heb ik nog niet. Maar ik verwacht dat de snelheid van mijn kaart de bottleneck is.
Maak momenteel mijn foto's op de telefoon zelf. maar heb de apps en downloads wel op de sdkaart staan.
_Arthur schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:57:
[...]

Ik heb de volgende in mijn 950 zitten en merk namelijk dat je toch meerdere seconden moet wachten totdat de Photo-App af en toe geopend is: pricewatch: Kingston microSDHC/SDXC UHS-I U3 64GB (with SD adapter)

_Arthur schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:57:
[...]

Je moet de snelheid van de externe opslag in het toestel zelf testen, dan krijg je de praktische waarden pas onder ogen.

Testing, one, two ...

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:01

_Arthur

blub

hardware-lover schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:10:
Je moet de snelheid van de externe opslag in het toestel zelf testen, dan krijg je de praktische waarden pas onder ogen.
En elke tool/app/methode kan je daar het beste voor gebruiken, zodat dit ook met andere gebruikers goed te vergelijken is?

• mister9
Even een korte vraag met wat jullie zouden doen. Ik ga vanmiddag de 950 toch maar eerste even bekijken een een coolblue winkel. Even voelen, kijken of ik normale neem of de gewone 950.

Maar... Bij Coolblue is de 950 379 euro. En bij bv een Phonemarket.nl is die 331 euro, en bij belsimpel.nl is ie 334.
Nu twijfel ik tussen prijs en service ( ook in het geval er iets mis mocht zijn). Is die extra 48 euro het waard voor de service van CB, of zouden jullie m gewoon bij Phonemarket / belsimpel bestellen?

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18-09 14:00
mister9 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:16:
Even een korte vraag met wat jullie zouden doen. Ik ga vanmiddag de 950 toch maar eerste even bekijken een een coolblue winkel. Even voelen, kijken of ik normale neem of de gewone 950.

Maar... Bij Coolblue is de 950 379 euro. En bij bv een Phonemarket.nl is die 331 euro, en bij belsimpel.nl is ie 334.
Nu twijfel ik tussen prijs en service ( ook in het geval er iets mis mocht zijn). Is die extra 48 euro het waard voor de service van CB, of zouden jullie m gewoon bij Phonemarket / belsimpel bestellen?
Ik zou dan de dual SIM versie bestellen bij Phonemarket voor 351

• mister9
TWyk schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 13:09:
[...]

Ik zou dan de dual SIM versie bestellen bij Phonemarket voor 351
Maar ik heb geen dual Sim nodig, dus gaat gewoon om de normale versie 950.

• andrik1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-11 11:53

Ik zou gewoon tegen de Coolblue dudes zeggen, luister ik wil hem bij jullie kopen, maar hij is duurder in vergelijk met deze andere shops. Wat gaan jullie daar aan doen?

• mister9
andrik1 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 14:31:
[...]

Ik zou gewoon tegen de Coolblue dudes zeggen, luister ik wil hem bij jullie kopen, maar hij is duurder in vergelijk met deze andere shops. Wat gaan jullie daar aan doen?
Gedaan ( via de whatsapp ). Reactie: Het is niet zo dat we die prijs aan kunnen passen, helaas. Dit omdat wij geen laagste prijs garantie hanteren, maar altijd liever gaan voor de beste service.

• vali
mister9 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 14:37:
[...]

Gedaan ( via de whatsapp ). Reactie: Het is niet zo dat we die prijs aan kunnen passen, helaas. Dit omdat wij geen laagste prijs garantie hanteren, maar altijd liever gaan voor de beste service.
Geef ze groot gelijk. Zelf zou ik echt niet moeilijk doen voor die paar tientjes. De service bij coolblue is erg goed en mocht je garantie eventueel gaan claimen dan is het wel fijn dat de aftersale van de winkel in orde is.

• Wailing_Banshee

Ik heb altijd goede ervaringen gehad met Belsimpel (komt mijn 950XL vandaan) en bij CB (komt mijn 920 vandaan).

Als ik uit twee winkels, moet kiezen waarbij er een fysieke winkel in de stad is (BS: check, CB: check), dan ga ik voor de goedkoopste.

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000

Wallie

Herr

vali schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 14:42:
[...]

Geef ze groot gelijk. Zelf zou ik echt niet moeilijk doen voor die paar tientjes. De service bij coolblue is erg goed en mocht je garantie eventueel gaan claimen dan is het wel fijn dat de aftersale van de winkel in orde is.
Voor zover je die nodig hebt... heb mijn 640XL via Microsoft zelf laten repareren, was in een week weer terug met een nieuw scherm.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• mister9
Wallie schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 14:53:
[...]

Voor zover je die nodig hebt... heb mijn 640XL via Microsoft zelf laten repareren, was in een week weer terug met een nieuw scherm.
En zaken als nieuwe accu (gaf wel eens problemen begreep ik)?

Is de service van CB echt dusdanig veel beter dat ik beter daar kan bestellen?

[ Voor 11% gewijzigd door mister9 op 31-08-2016 14:58 ]

• vali
Wallie schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 14:53:
[...]

Ligt eraan wanneer hij kapot gaat. Eerste half jaar sta ik in de winkel en eis ik echt een nieuwe smartphone. Ben nooit akkoord gegaan met opsturen of omruiling met een refurbish model. Dat vind ik het voordeel van een aankoop in een winkel.

Uiteraard is de garantie van Microsoft niet slecht, dat is sowieso een van de reden waarom ik graag Microsoft producten koop.

[ Voor 11% gewijzigd door vali op 31-08-2016 15:17 ]

wel rekening houdend met de beperkte garantie op de accu van 6 maanden.

Testing, one, two ...

• vali
hardware-lover schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 15:29:
wel rekening houdend met de beperkte garantie op de accu van 6 maanden.
Ligt eraan of de accu eruit kan of niet. Bij de Lumia 950 serie kan dat wel dus dan klopt het inderdaad. Al kan dat per winkel schelen hoe ze de garantie hanteren.

Agja, tot nu toe doet mijn lumia 950xl het prima en heb ik geen klachten.
Tja? Dit is het Lumia 950 topic, dus.... 😉

Testing, one, two ...

• mister9
Ik heb m'n 950 Yeeehhh

Net aangezet maar was helemaa leeg (??). Moest eerst ff aan de oplader. Mag nu een taal kiezen. Hebben jullie julllie w10m systeem in NL ingesteld of Engels? En waarom?

Zou het beide even stabiel moeten zijn?

[ Voor 25% gewijzigd door mister9 op 31-08-2016 22:19 ]

• coenox
mister9 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 22:18:
Ik heb m'n 950 Yeeehhh

Net aangezet maar was helemaa leeg (??). Moest eerst ff aan de oplader. Mag nu een taal kiezen. Hebben jullie julllie w10m systeem in NL ingesteld of Engels? En waarom?

Nederlands. Maar als je Cortana wilt, moet je voor Engels kiezen.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:35

g0tanks

Moderator CSA
mister9 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 22:18:
Ik heb m'n 950 Yeeehhh

Die vraag heb je al een keer eerder gesteld en beantwoord gekregen: mister9 in "[Lumia 950 en 950 XL] Ervaringen en discussie"

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• mister9
g0tanks schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 22:30:
[...]

Die vraag heb je al een keer eerder gesteld en beantwoord gekregen: mister9 in "[Lumia 950 en 950 XL] Ervaringen en discussie"
My bad...

Maar zijn ze beide net zo stabiel?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:14
mister9 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 22:32:
[...]

My bad...

Maar zijn ze beide net zo stabiel?
Waarom zou de ene taal minder stabiel zijn dan andere? 8)7

Kies gewoon wat je zelf prettig vind.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Wailing_Banshee
Ramon schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 22:42:
[...]

Kies gewoon wat je zelf prettig vind.
Ik heb hem even op Nederlands gehad, maar vond het helemaal niets. Dus weer snel op Engels gezet :D Ik ben het hier dus mee eens: kies wat je prettig vindt. Het switchen gaat makkelijk dus probeer maar wat uit.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:26
De enige uitzondering daarop is Cortana, dan zal je toch een van de ondersteunde talen moeten gebruiken.

• E-PaiN
Engels, maar idioot genoeg moet je soms terug naar Nederlands om bepaalde apps in de store te kunnen vinden.
(Al lukt het ook om de app via de browser te vinden en zo alsnog in de store uit te komen ondanks dat je de correcte taal niet ingesteld hebt, zoals met de HIPPER app van RoutIT)

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-11 16:54
Zo, behoorlijke prijsdalingen van de 950(XL) serie laatste dagen. Gaan ze eruit of komt er iets anders aan?

/edit: vooral de Dual SIM eigenlijk...

[ Voor 16% gewijzigd door rookie no. 1 op 01-09-2016 11:03 ]

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

rookie no. 1 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 10:56:
Zo, behoorlijke prijsdalingen van de 950(XL) serie laatste dagen. Gaan ze eruit of komt er iets anders aan?

/edit: vooral de Dual SIM eigenlijk...
Er komt, zover bekend is, pas ergens Q2-2017 iets nieuws op de markt. Dus lijkt een vrij normale daling te zijn, al dan niet wat sneller als de concurrentie. Nu zijn het overigens wel leuke prijsjes om er een te kopen :P.

Patient gamer

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-11 14:40

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Over 2 dagen een 950 bestellen bij T-Mobile. i.c.m. mijn abonnement helemaal gratis (normaal € 228). Bestel ook liever bij T-Mobile omdat ik dan zeker weet dat ik een Nederlands toestel heb. Bij winkels zoals CoolBlue heb ik altijd mijn twijfels.

Belangrijk? Yep, wel als je NLAlert wilt kunnen ontvangen.

ps. Ik geloof er dan ook helemaal niks van dat Microsoft ooit nog telefoons gaat maken.

[ Voor 12% gewijzigd door GerCor op 02-09-2016 09:50 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-11 19:03
GerCor schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:48:
Over 2 dagen een 950 bestellen bij T-Mobile. i.c.m. mijn abonnement helemaal gratis (normaal € 228). Bestel ook liever bij T-Mobile omdat ik dan zeker weet dat ik een Nederlands toestel heb. Bij winkels zoals CoolBlue heb ik altijd mijn twijfels.

Belangrijk? Yep, wel als je NLAlert wilt kunnen ontvangen.
Zekerweten? Op mijn CV-NL 950 heb ik nog nooit een NLAlert binnen gekregen, of moet je daar nog extra instellingen voor configureren?

• GerCor

GerCor

Pyramiden schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:50:
[...]

Zekerweten? Op mijn CV-NL 950 heb ik nog nooit een NLAlert binnen gekregen, of moet je daar nog extra instellingen voor configureren?
Op een Windows Phone/Mobile niet. Staat standaard aan.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-11 19:03
GerCor schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:51:
[...]

Op een Windows Phone/Mobile niet. Staat standaard aan.
Dan zal het wel aan mijn telefoon in kwestie liggen. Zoals eerder aangegeven, ik heb gewoon een simlock vrije Nederlandse 950, maar nog nooit NL Alert, helaas.

• GerCor

GerCor

Pyramiden schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:53:
[...]

Dan zal het wel aan mijn telefoon in kwestie liggen. Zoals eerder aangegeven, ik heb gewoon een simlock vrije Nederlandse 950, maar nog nooit NL Alert, helaas.
Tik maar eens NL Alert in in de zoekbalk hierboven. Kan ook dus ook aan de provider liggen. Op mijn 930 altijd ontvangen bij T-Mobile dus voorzie geen enkel probleem met de 950. Maar mocht je een buitenlands toestel hebben dan is de kans vrijwel nul op NL Alert.

• mister9
Ik heb dus net mijn 950 binnen. Uiteraard lekker mee aan te spelen, kijken wat de prettigste indeling is voor m'n homescreen etc.

Uiteraard vooral heeeel benieuwd naar de foto's... Maar ik vind ze wat tegenvallen eigenlijk. Ook als ik een genomen foto uitvergroot, ik ben niet onder de indruk... Had verwacht de structuur van mijn spijkerbroek scherp te kunnen zien, maar is gewoon wat wazig bij uitvergroten. Heb geen enkele instelling veranderd, gewoon out-of-the-box camera knop ingdrukt en klikken maar...

Moet ik nog instellingen doen?

• Caelorum
Kijk even in welk formaat de foto's worden opgeslagen. DNG is het "beste" als je nog fotobewerking wilt doen. Dat zijn namelijk de raw bestanden.
Volgens mij toont de foto app overigens alleen de JPG variant, dus je ziet dan een lagere kwaliteit in de foto app dan dat je daadwerkelijk tot je beschikking hebt. Anders even kijken of het op JPG 16MP staat.

[ Voor 26% gewijzigd door Caelorum op 02-09-2016 10:04 ]

• mister9
Caelorum schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:03:
[...]

Kijk even in welk formaat de foto's worden opgeslagen. DNG is het "beste" als je nog fotobewerking wilt doen. Dat zijn namelijk de raw bestanden.
Nou hoef ze niet perse achteraf te bewerken, maar wil vooral gewoon dat ze super scherp zijn, zoals waar iedereen zo lovend over is.

• Caelorum
mister9 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:04:
[...]
Nou hoef ze niet perse achteraf te bewerken, maar wil vooral gewoon dat ze super scherp zijn, zoals waar iedereen zo lovend over is.
Zorg dan tijdens het maken van een foto dat de focus goed is. De 950(xl) is daar niet echt makkelijk in vergeleken met bijv. een S6. Daar ga ik zelf ook meestal de fout mee in, zelfs als ik er goed mijn best voor doe. Punt is dat de 950(XL) echt hele goede foto's kan maken vergeleken met andere toestellen, maar dat je dat ook meer moeite gaat kosten. Als je snel een foto maakt heb je best veel kans dat die niet scherp is, omdat het toestel nu eenmaal niet zo snel de focus aanpast.
Dus loop de instellingen even goed na en zorg dat je zelf met de hand de focus e.d. instelt en dan zal je zien dat er mooie foto's uitkomen :)

Verdiep me er verder overigens niet zo heel erg veel in hoor. Ik kloot gewoon graag met instellingen bij het maken van een foto ^^

[ Voor 15% gewijzigd door Caelorum op 02-09-2016 10:08 ]

• mister9
Caelorum schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:07:
[...]

Zorg dan tijdens het maken van een foto dat de focus goed is. De 950(xl) is daar niet echt makkelijk in vergeleken met bijv. een S6. Daar ga ik zelf ook meestal de fout mee in, zelfs als ik er goed mijn best voor doe. Punt is dat de 950(XL) echt hele goede foto's kan maken vergeleken met andere toestellen, maar dat je dat ook meer moeite gaat kosten. Als je snel een foto maakt heb je best veel kans dat die niet scherp is, omdat het toestel nu eenmaal niet zo snel de focus aanpast.
Ok, op zich prima. Hoe doe ik dat focussen dan op de goede manier?

• Caelorum
mister9 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:08:
[...]
Als je een foto maakt kan je het camera icoontje uitswipen tot een menu. Daar kan je alles handmatig instellen. De tweede slider vanaf de buitenste ring is voor de focus.

• mister9
Caelorum schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:09:
[...]

Als je een foto maakt kan je het camera icoontje uitswipen tot een menu. Daar kan je alles handmatig instellen. De tweede slider vanaf de buitenste ring is voor de focus.
Ok, ga het testen als ik thuis ben. Maar ff snel (zoals nu met m'n iphone 6) telefoon pakken en klik klik klik, gaat 'm dus niet worden?

• janchtw
  • Laatst online: 18-08 13:34
Caelorum schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:07:
[...]

Punt is dat de 950(XL) echt hele goede foto's kan maken vergeleken met andere toestellen, maar dat je dat ook meer moeite gaat kosten. Als je snel een foto maakt heb je best veel kans dat die niet scherp is, omdat het toestel nu eenmaal niet zo snel de focus aanpast.
Werkt dat bij een 950 dan anders dan bij de 930? Op mijn 930 druk ik gewoon even op het deel van de foto dat ik scherp wil hebben en dat gebeurt dan ook vrijwel onmiddellijk.

• Caelorum
janchtw schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:17:
[...]
Werkt dat bij een 950 dan anders dan bij de 930? Op mijn 930 druk ik gewoon even op het deel van de foto dat ik scherp wil hebben en dat gebeurt dan ook vrijwel onmiddellijk.
Dat kan ook, maar geeft iig bij mij niet altijd het gewenste resultaat.
mister9 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:15:
[...]
Ok, ga het testen als ik thuis ben. Maar ff snel (zoals nu met m'n iphone 6) telefoon pakken en klik klik klik, gaat 'm dus niet worden?
Dat zei ik niet ^^ Het is alleen dat die af en toe niet helemaal correct scherpstelt, iig bij mij. Een tweede foto maken kan dan ook. Zelf haal ik iig het beste resultaat als ik alles handmatig instel.

• GerCor

GerCor

janchtw schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:17:
[...]

Maar met het menu kan het dus ook, ook op een 930. :9

• buzzbuzz68
  • Laatst online: 11-11 06:59
mister9 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:08:
[...]

Bedenk wel dat als je de fotoknop gebruikt deze net zo werkt als bij een echte camera. Dus eerst half indrukken waarna hij scherp gaat stellen, dan doordrukken om de foto te maken. Ik heb geen 950XL meer, maar volgens mij wordt het focuspunt groen als hij scherp heeft gesteld.
Als je in 1 keer doordrukt levert dat meestal onscherpe foto's op.
Pagina: 1 ... 95 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.