• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

mister9 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 18:19:
Bedankt voor alle info. Heb door alle 372 pagina's heen gelezen. Sta op het punt de 950 te bestellen voor mijn nieuwe baan (begin over een paar weken). Heb nog een paar vragen:

- Ik las heel veel over Whatsapp dat dit er absurd groot uit zag op de 950. Is dit inmiddels opgelost door een update zodat het er normaal uit ziet?
Volgensmij kwam dat door een bug. Whatsapp zelf heeft ook nog best wat grote elementen , maar dat komt omdat WhatsApp nog een WP8.1 app is en ook die stijl gebruikt.
- Kun je de helderheid van het scherm aanpassen door te schuiven, of alleen in blokken van 25 / 50 / 75 / 100%. Is 25% donker genoeg voor 's avonds in bed in een donkere kamer of heb je dan het idee dat je aan het zonnebanken bent?
Je kan de brightness handmatig op het laagst zetten of auto brightness gebruiken. Naar mijn idee blijft hij wel vrij fel, maar doenbaar :P.
- Ik gebruik mijn huidige telefoon (iphone 6) 99% voor: Browsen, Whatsapp, Mail / Agenda voor Exchange en Gmail accounts, Instagram, FB, ING, Spotify en het weer. Voor mijn nieuwe werk heb ik alleen de app MP-1 nodig. Gebruik geen zaken als snapchat, pokemon Go, etc.
Dan gaat het wel meevallen met het app-gat toch?
Die apps zijn er allemaal maar:

- FB is vrij recent maar mist nog Facebook Live en bellen in Messenger).
- Spotify mist Connect
- De ING app (en volgensmij momenteel elke andere bank app) zijn nog WP8.1 apps en vrij 'oud' t.o.v. de Android/iOS varianten.
- Kan ik op een prettige manier alle contacten over krijgen van mijn iphone naar de 950? Whatsapp chats gaat niet lukken lijkt me toch? Ik krijg een nieuw nummer dan mijn huidige namelijk.
Volgensmij kan je zelfs een iCloud account toevoegen, of die dan ook alles synct geen idee ik heb geen iPhone. WhatsApp backups zijn overigens OS specifiek dus je kan iOS Whatsapp niet in WP krijgen of andersom (zover ik gelezen heb).
- Ik zie dat de 950 bij belsimpel.nl nu 338 euro is, hebben jullie daar ervaring mee, of kan ik beter voor Coolblue gaan? Ivm hulp als er iets mis is met het apparaat.
Eigen keus he wat jij het fijnste vindt.
- Ik krijg m'n simkaart van m'n werkgever pas over een paar weken. Kan ik het toestel verder gewoon "testen" en updaten zonder simkaart? Alles kan dan behalve Whatsapp, bellen en sms-en toch?
Zolang je een Microsoft account hebt zou alles zo'n beetje moeten kunnen.
- klopt t dat je geen meerdere woorden kan selecteren van bv een site, maar alleen 1 woord of alle tekst?
Je kan selecteren wat je wilt. Er komen twee bolletjes omhoog (links en rechts van het woord) die je kan verplaatsen tot wat je wilt van 1 letter tot een heel a4 (nou ja volgensmij zelfs zo'n beetje oneindig maar toch).
- Tot slot. Ik heb heel veel gelezen over soft reset, hard reset, factory resets, etc etc, alleen maar om zaken weer voor elkaar te krijgen? Gebeurt dit veel. En kan iemand me AUB het verschil uitleggen tussen die resets en hoe ze uit te voeren?
Normaal gesproken zul je de resets niet of vrijwel nooit nodig hebben. Maar veel mensen komen o.a. van Insider previews (beta versies van het OS) af en krijgen na de vele updates daardoor vaak problemen.

Maar een soft reset komt neer op een power button + volume down wat geloof ik een bepaalde config wist die weer aangemaakt wordt bij het opnieuw opstarten. Daarnaast een harde reset kun je doen via de telefoon settings (Settings -> system -> about -> reset) of via software (PC) d.m.v. de Windows Device Recovery Tool (WDRT).
Ontzettend bedankt vast!!
No problem.

[ Voor 4% gewijzigd door blmp op 17-08-2016 20:06 ]

Patient gamer

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-11 23:00

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Bedankt voor alle info. Heb door alle 372 pagina's heen gelezen. Sta op het punt de 950 te bestellen voor mijn nieuwe baan (begin over een paar weken). Heb nog een paar vragen:
- Ik las heel veel over Whatsapp dat dit er absurd groot uit zag op de 950. Is dit inmiddels opgelost door een update zodat het er normaal uit ziet?
Vergelijkings materiaal met een iphone 5s. Ziet er gewoon normaal uit. Echt niet mega groot, maar normaal leesbaar.
- Kun je de helderheid van het scherm aanpassen door te schuiven, of alleen in blokken van 25 / 50 / 75 / 100%. Is 25% donker genoeg voor 's avonds in bed in een donkere kamer of heb je dan het idee dat je aan het zonnebanken bent?
Het was een schuifbalk met %, maar nu is het een schuifbalk met donkerst, donkerder, suggestie, helder en helderst. Je kan nog steeds de schuifbalk op een willekeurige plek neerzetten
- Ik gebruik mijn huidige telefoon (iphone 6) 99% voor: Browsen, Whatsapp, Mail / Agenda voor Exchange en Gmail accounts, Instagram, FB, ING, Spotify en het weer. Voor mijn nieuwe werk heb ik alleen de app MP-1 nodig. Gebruik geen zaken als snapchat, pokemon Go, etc.
Ja dat valt dan wel mee. Wellicht wat minder functionaliteit in de Windows apps zoals ING, maar dat weet ik niet zeker. ABNAmro op WM10 heeft wel minder functionaliteit dan op iOS, maar de normale dingen kun je doen.
- Kan ik op een prettige manier alle contacten over krijgen van mijn iphone naar de 950? Whatsapp chats gaat niet lukken lijkt me toch? Ik krijg een nieuw nummer dan mijn huidige namelijk.
Hangt af van hoe je je contacten nu hebt opgeslagen. Ik heb alles op exchange en van WM naar iOS ging dat vlekkeloos en van iOS naar W10M ook. Geen problemen ondervonden.
- Ik zie dat de 950 bij belsimpel.nl nu 338 euro is, hebben jullie daar ervaring mee, of kan ik beter voor Coolblue gaan? Ivm hulp als er iets mis is met het apparaat.
Zal hws niks uitmaken denk ik. Mijn 950xl had een vlek op het scherm waar ik na een week achter kwam. Een nieuwe gekregen van Coolblue.
- Ik krijg m'n simkaart van m'n werkgever pas over een paar weken. Kan ik het toestel verder gewoon "testen" en updaten zonder simkaart? Alles kan dan behalve Whatsapp, bellen en sms-en toch?
Klopt.
- klopt t dat je geen meerdere woorden kan selecteren van bv een site, maar alleen 1 woord of alle tekst?
Je kan meerdere woorden selecteren, maar alleen als deze achter elkaar staan in de zin. Dus niet woord 1 en woord 4 uit een zin.
- Tot slot. Ik heb heel veel gelezen over soft reset, hard reset, factory resets, etc etc, alleen maar om zaken weer voor elkaar te krijgen? Gebeurt dit veel. En kan iemand me AUB het verschil uitleggen tussen die resets en hoe ze uit te voeren?
Bij mij niet. Soms merk ik wat problemen nadat een build 4 updates heeft gehad. Maar over het algemeen draait het best wel stabiel allemaal.

Factory reset = hard reset = alles kwijt en een complete schone installatie
Soft reset = een reboot waarbij je na het opstarten wel weer de tijd/datum goed moet zetten. Dus wel met behoud van alle apps en instellingen
Ontzettend bedankt vast!!
Graag gedaan.

XBL: MRE Inc

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-11 19:03

Bij mij ziet het er gewoon normaal uit. Alle letters zijn goed leesbaar, maar niks is overdreven groot. Screenshots posten is een beetje pricacy gevoelig, maar er passen 7 chatgroepen op het startscherm en ongeveer 6-7 berichten van 1 regel in de chat.
Met de batterijbesparing aan (dus niet aan de oplader) kan het scherm ook op 0%, maar zelf vind ik 25% op de automatische stand geen probleem 's avonds in bed.
In het instellingen menu kun je overigens met nog kleinere stappen de helderheid aanpassen. 10-15% per stap.
Met de bovenstaande apps wel. Facebook, mail ,whatsapp en de browser werken allemaal erg goed. ING is ook een zeer nette app, alleen kan je niet je creditcard aflossen met de app. Instagram is traag, maar werkt en over Spotify hoor ik wel goede verhalen maar heb ik zelf geen ervaring mee.

Als je niet de allernieuwste spelletjes wilt hebben of op alle hypetrains mee wilt dan denk ik dat je er geen last van hebt. Persoonlijk heb ik er helemaal geen last van.
Contacten moet geen probleem zijn. Kun je ze vanaf IOS naar je Outlook account to syncen?
Een Icloud account kun je overigens ook aan de 950 toevoegen, maar hier heb ik geen ervaring mee.
Ik heb een keer een Nokia E7 gekocht bij Belsimpel. Is toen allemaal netjes gegaan.
Ja
Je kunt alles selecteren op een webpagina. Net als op de iphone kun je met 2 cursortjes aangeven wat er geselecteerd dient te worden.
Soft-Reset is "softwarematig" je batterij uit je telefoon halen. Kun je op de 950 natuurlijk ook hardwarematig doen. Om dit uit te voeren druk je de aan-uitknop en de volume naar beneden knop in voor 10 seconden totdat de telefoon trilt.

Hard-Reset is het terugzetten naar de fabrieksinstellingen en dus hetzelfde als een factory reset. Er is hier wel een code voor maar je kunt dit ook gewoon vanuit het instellingen menu doen.

Edit:
Excuses... Ik zag niet dat 2 anderen al geholpen hadden...
Pyramiden schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 19:56:
[knip] ING is ook een zeer nette app, alleen kan je niet je creditcard aflossen met de app. [knip]
Even inhaken op bovenstaande....

Een niet ING CC bedoel je dan? Bij mij staan mijn ING CC's namelijk zichtbaar binnen de ING app en een bedrag overboeken voor extra aflossen binnen het CC overzicht kan ook simpel?

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 17-08-2016 20:54 ]

Testing, one, two ...

• yingyang
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-03 14:45
Ik heb pas een weekje een Lumia 950 en ben aan het zoeken geweest waar de info staat welke versie van de software geinstalleerd is.
Dit vraag ik omdat ik vandaag een grote update heb gekregen en ik een vermoeden heb dat dit de UA versie is.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:24

g0tanks

Moderator CSA
yingyang schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 21:06:
Ik heb pas een weekje een Lumia 950 en ben aan het zoeken geweest waar de info staat welke versie van de software geinstalleerd is.
Dit vraag ik omdat ik vandaag een grote update heb gekregen en ik een vermoeden heb dat dit de UA versie is.
All Settings -> System -> About -> More info

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-11 14:05
Dat spotify geen connect heeft, wil dat zeggen dat ik spotify niet kan gebruiken om in de auto via Bluetooth de muziek op de radio / via de speakers af te spelen?

• yingyang
g0tanks schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 21:08:
[...]

All Settings -> System -> About -> More info
Bedankt voor jouw reactie, maar daar had ik ook al gekeken maar weet niet welk versie nr de UA heeft.
Er staat van boven naar beneden Versie: 1609 > besturingssystembuild: 10.0.14393.67 > Revisienummer van firmware: 01078.00053.16236.35026 > Revisienr. van hardware: 2.1.1.2,
kan je daar aan zien of deze versie de UA update is ?
yingyang schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 21:47:
[...]Bedankt voor jouw reactie, maar daar had ik ook al gekeken maar weet niet welk versie nr de UA heeft.
Er staat van boven naar beneden Versie: 1609 > besturingssystembuild: 10.0.14393.67 > Revisienummer van firmware: 01078.00053.16236.35026 > Revisienr. van hardware: 2.1.1.2,
kan je daar aan zien of deze versie de UA update is ?
14393.67 is desbetreffende update.

Testing, one, two ...

• yingyang
hardware-lover schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 22:13:
[...]

14393.67 is desbetreffende update.
Bedankt voor jouw reactie, als het goed is heeft hij dus toch al de UA update gehad.
Op welke site's kan ik de update's van de Lumia zien ?

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-11 22:46
Bijvoorbeeld op Windows Central: http://www.windowscentral...=navigation&utm_source=wc
En de site van Microsoft zelf: https://blogs.windows.com.../windows-insider-program/ (OK, deze gaat specifieker over de Insider previews, maar zodra een build publiek gaat staat dat er ook bij)

• yingyang
ShitHappens schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 22:43:
Bijvoorbeeld op Windows Central: http://www.windowscentral...=navigation&utm_source=wc
En de site van Microsoft zelf: https://blogs.windows.com.../windows-insider-program/ (OK, deze gaat specifieker over de Insider previews, maar zodra een build publiek gaat staat dat er ook bij)
Ok. bedankt voor de info.

• Pyramiden
hardware-lover schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 20:43:
[...]

Even inhaken op bovenstaande....

Een niet ING CC bedoel je dan? Bij mij staan mijn ING CC's namelijk zichtbaar binnen de ING app en een bedrag overboeken voor extra aflossen binnen het CC overzicht kan ook simpel?
Nee, een ING CC. Je kan inderdaad wel gewoon extra aflossen door het handmatig over te maken. Op de Ipad app zit er echter een mooie knop voor waarmee het resterend openstaande bedrag meteen van je betaalrekening weggeschreven wordt.

Qua functionaliteit maakt het niks uit, het is alleen wat gelikter.
Pyramiden schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 23:03:
[...]Nee, een ING CC. Je kan inderdaad wel gewoon extra aflossen door het handmatig over te maken. Op de Ipad app zit er echter een mooie knop voor waarmee het resterend openstaande bedrag meteen van je betaalrekening weggeschreven wordt.

Qua functionaliteit maakt het niks uit, het is alleen wat gelikter.
In één keer je openstaande bedrag van je lopende rekening overschrijven zonder extra te bevestigen? Geef mij de app voor Windows Mobile dan maar ;)

Testing, one, two ...

• hetisstephan
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-11 11:47
mister9 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 21:43:
Dat spotify geen connect heeft, wil dat zeggen dat ik spotify niet kan gebruiken om in de auto via Bluetooth de muziek op de radio / via de speakers af te spelen?
Spotify kan je gewoon in de auto gebruiken via bluetooth. Kijk even hier als je meer wilt weten over Spotify Connect https://www.spotify.com/nl/connect/

• mister9
Even een kort vraagje (ik kan het niet terug vinden). Boven het scherm zie ik zaken als camera, infrarood etc.
Maar onder het scherm zie ik ook een klein rondje zitten, het lijkt op een camera ook. Gewoon nieuwsgierig, maar wat is dat? Ik heb het over dit rondje:

Afbeeldingslocatie: https://s3.postimg.org/62x6rx2ub/lumia_950.jpgpicture share

Verwijderd

mister9 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:53:
Even een kort vraagje (ik kan het niet terug vinden). Boven het scherm zie ik zaken als camera, infrarood etc.
Maar onder het scherm zie ik ook een klein rondje zitten, het lijkt op een camera ook. Gewoon nieuwsgierig, maar wat is dat? Ik heb het over dit rondje:

[afbeelding]picture share
Een microfoon om mee te bellen :P

• mister9
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:56:
[...]

Een microfoon om mee te bellen :P
Bellen? Wat is dat?

Oh maar ok. Ik kom van iPhone en daar zit niks "in het zicht" om het zo te zeggen, maar zit onderop de telefoon. Vandaar m'n vraag. Thanks!

Even wat heel anders. Hebben mensen de AU al geinstalleerd? Bevalt die op de 950 of geeft ie een hoop problemen?

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 18:54

Swerfer

Hmm...

mister9 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:58:
[...]

Ik kom van iPhone en daar zit niks "in het zicht" om het zo te zeggen, maar zit onderop de telefoon.
Daarom is iemand met een iPhone vaak niet goed te verstaan als hij/zij de telefoon net even anders vasthoudt...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• E-PaiN
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-10 21:09
mister9 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:58:
[...]
Even wat heel anders. Hebben mensen de AU al geinstalleerd? Bevalt die op de 950 of geeft ie een hoop problemen?
De update zelf trekt aardig aan de batterij, er worden wat verwijderde standaard apps en aangepaste instellingen teruggezet, verder wilde mijn 950 de offline maps opnieuw downloaden, naast dat, geen enkel probleem gevonden!

Kwestie van even het hele instellingen menu opnieuw doorlopen eigenlijk, dus is niet zo spannend.

Verwijderd

Na de AU update zie ik geen notificaties op het glimp-scherm. Wel op de 'gekleurde' lockscreen.
Iemand een idee hoe ik dat weer tevoorschijn breng?

Zie ook geen mogelijkheid om binnen Edge te surfen zonder dat mijn account daaraan is gekoppeld.. ?

Toevoeging: Na de update heb ik een hard reset uitgevoerd.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2016 16:51 ]

• BAMMER
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-11 21:37
De AU update heeft bij mij wel meer gedaan..

- Glimp scherm instellingen ongedaan gemaakt en gelijk de plek om opnieuw in te stellen verhuisd.
- Push meldingen komen de eerste dag niet of nauwelijks door.
- Het volume is weer een beetje qua kracht gewijzigd, (maar kan nog steeds niet zelf de wekker instellen helaas)
Helderheid van het scherm functioneerd niet meer zoals het was, ik zeg 25%, toestel heeft er zelfs zonder automatisch gewoon maling aan
- alle kleuren van mijn outlook Agenda zijn ineens turqooise.. Sorry dat ik het zeg, lijkt wel een wijven telefoon. Kan de instellingen hiervoor ook niet meer vinden.

Ze hebben wel de Skype app een Heeeele goede update gegeven, super netjes, vlot en modern.
Het snelkoppelingen scherm bovenin kan je nu heerlijk zelf indelen of vullen/leeghalen.

Bovenal, ik krijg nu behalve het hoofdscherm en app menu steeds meer een volwaardiger Android gevoel.. Chapo voor MS! (not)

Je kan het een azijnpisser stukje vinden van mij, maar ik heb het echt lang vol gehouden en als MS fanaat geloof ik in het WM eco-systeem, maar wederom bekruipt me dat gevoel dat het tijd word omdat er nu relatief weinig vernieuwends overblijft. En wederom een zuigend toestel waar ik van alles moet herstellen ná een update...

• BAMMER
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 16:48:
Na de AU update zie ik geen notificaties op het glimp-scherm. Wel op de 'gekleurde' lockscreen.
Iemand een idee hoe ik dat weer tevoorschijn breng?

Zie ook geen mogelijkheid om binnen Edge te surfen zonder dat mijn account daaraan is gekoppeld.. ?

Toevoeging: Na de update heb ik een hard reset uitgevoerd.
Je Glimpscherm zit nu onder Instellingen/persoonlijke instellingen en moet je opnieuw instellen.

Heb je ook al geprobeerd of je nog vanuit een zoekfunctie in google plaatjes direct kunt opslaan via Edge?
(dat kan namelijk ook niet meer in Edge |:( )

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08 13:51
Ik krijg hem op mijn 950XL nog steeds niet binnen... Wachtte de afgelopen dagen rustig af, maar begin nu toch wel wat ongeduldig te worden.

Is er ook een manier om het proces te forceren? Of is het een kwestie van geduld. Heb de regions al wel even veranderd, maar dat leek niet te helpen.

[ Voor 35% gewijzigd door CR35 op 18-08-2016 17:10 ]

BAMMER schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 16:51:
De AU update heeft bij mij wel meer gedaan..

- Glimp scherm instellingen ongedaan gemaakt en gelijk de plek om opnieuw in te stellen verhuisd.
- Push meldingen komen de eerste dag niet of nauwelijks door.
- Het volume is weer een beetje qua kracht gewijzigd, (maar kan nog steeds niet zelf de wekker instellen helaas)
Helderheid van het scherm functioneerd niet meer zoals het was, ik zeg 25%, toestel heeft er zelfs zonder automatisch gewoon maling aan
- alle kleuren van mijn outlook Agenda zijn ineens turqooise.. Sorry dat ik het zeg, lijkt wel een wijven telefoon. Kan de instellingen hiervoor ook niet meer vinden.

Ze hebben wel de Skype app een Heeeele goede update gegeven, super netjes, vlot en modern.
Het snelkoppelingen scherm bovenin kan je nu heerlijk zelf indelen of vullen/leeghalen.

Bovenal, ik krijg nu behalve het hoofdscherm en app menu steeds meer een volwaardiger Android gevoel.. Chapo voor MS! (not)

Je kan het een azijnpisser stukje vinden van mij, maar ik heb het echt lang vol gehouden en als MS fanaat geloof ik in het WM eco-systeem, maar wederom bekruipt me dat gevoel dat het tijd word omdat er nu relatief weinig vernieuwends overblijft. En wederom een zuigend toestel waar ik van alles moet herstellen ná een update...
Ik heb op de XL helemaal geen percentage meer staan voor de helderheid van het scherm? De regelaar werkt nu met termen zoals "donkerst, donkerder, suggestie,..." enz., en automatisch blijft daarbij ook keurig werken naar gelang de helderheid van de omgeving. Dat werkt dus prima mag ik wel opmerken. Als er bij jou nog een percentage staat dan is dat niet zoals het hoort te zijn na de AU installatie volgens mij, of is dit bij een 950 misschien nog anders?

Kleuren van agenda zien er ook normaal hier, weinig vrouwelijks aan op te merken.

Met push berichten ook geen probleem gehad sinds installatie van de update.

Is de update mogelijk niet helemaal lekker gegaan? Ik ben eigenlijk heel erg content na de update, het draait allemaal zo soepel en snel. Dat instellingen op een andere plek te vinden zijn is een kwestie van wennen en heeft misschien wat tijd nodig. Ik kan werkelijk niet één ding noemen waarop ik heb ingeleverd als ik eerlijk ben.

Testing, one, two ...

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Iemand hier ervaring met de 950XL als desktop apparaat? Kan je hier mee een spel spelen zoals Path of Exile?

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

• BAMMER
Het is de au die ik binnen heb gehad. Ook die nieuwe zaken zitten erin en de versie klopt. Ik was juist erg content, maar nu is het niet... Je weet wel, weer een beetje dat gevoel van nét niet en een stapje terug.. Accu gaat ook hard, ik verlies veel terwijl ik er de afgelopen 2 dagen super weinig mee doe. Haal nu maar net de dag.

Je hebt overigens inderdaad gelijk over de scherm instellingen, niet in percentages meer, excuus daarvoor. Maar hij houdt het niet vast in elk geval.

Edge is er bij mij ook niet op vooruit gegaan, is ook trager geworden. Zie trouwens ook en zie regelmatig dat de wifi opnieuw gaat verbinden. Dat zou mijn accuverlies weer kunnen verklaren. Maar dat was altijd perfect. Een echt hmmm.. gevoel. Heb zo geen zin om weer opnieuw in een reset te moeten gaan.
Misschien brengt onderstaand filmpje wat meer duidelijkheid in de wijzigingen die de AU met zich meebrengt?

Testing, one, two ...

• BAMMER
Hoe zit het trouwens met de wekker op UA en 950? Ik heb geen wekker staan, maar er staat in de live tile alsof ik wel een wekker aan heb. Meer mensen dit?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:14
kevinl schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 17:40:
Kan je hier mee een spel spelen zoals Path of Exile?
Nee dat is een win32 spel en draait niet op Windows 10 Mobile.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

kevinl schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 17:40:
Iemand hier ervaring met de 950XL als desktop apparaat? Kan je hier mee een spel spelen zoals Path of Exile?
Continuum is geen 'full desktop'. Het is een desktop-achtige omgeving die alleen 'Windows 10 UWP' apps draait. Wat dus inhoudt apps die vindbaar zijn in de Windows Store en daarbij Continuum-compatible zijn.

Patient gamer

• mister9
Heeft iemand al eens zo'n leren cover op de 950 gezet?: KLIK

Vind m eigenlijk iets te licht qua kleur, (deze vind ik mooier maar kan ik niet vinden KLIK2) maar de leren look vind ik wel erg fraai.
Weet iemand of deze achterkant "beter" zit dan de standaard achterkant, en of je dan ook sowieso niet het kraakprobleem hebt als je de achter kant er 1 of 2 keer afgehaald hebt?

Badankt!

• henrickus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-08-2023
Heeft iemand een idee hoe het kan dat de locatiegegevens van de lumia 950 niet bij mijn foto's staan.
We hebben nog wat andere lumia's die dat keurig wel doen.

Ik heb de instellingen gecontroleerd (privacy-->locatie) en daar staat keurig mijn camera bij (en de staat aan).
Ik heb voor de zekerheid nog even een andere camera app geinstalleerd en ook daar komt geen locatie te staan bij de foto's. GPS doet het wel, want gebruik deze ook als navigatie. Ook voor de zekerheid nog even een aparte GPS app geinstalleerd. GPS coördinaten komen keurig te voorschijn.
Lumia 950 versie 1511 besturingssysteembuilt 10.0.10586.545
revisienummer firmware 01078.00053.16236.35026
revisienummer hardware 2.1.1.2

• andrik1
  • Laatst online: 06-11 11:53
mister9 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 09:52:

Vind m eigenlijk iets te licht qua kleur, (deze vind ik mooier maar kan ik niet vinden KLIK2) maar de leren look vind ik wel erg fraai.
Weet iemand of deze achterkant "beter" zit dan de standaard achterkant, en of je dan ook sowieso niet het kraakprobleem hebt als je de achter kant er 1 of 2 keer afgehaald hebt?

Badankt!
Volgens mij is het één en dezelfde cover. Mozo heeft maar één cognackleurige cover dus wellicht ligt het aan de foto, of misschien aan de leer batch.
Ik heb zelf de zwart leren cover van mozo. Ze zitten prima, geen kraakproblemen. De knopjes zijn alleen niet altijd even goed. Ik heb verhalen gelezen van mensen waarbij de knopjes een beetje scheef zaten of niet goed ingdrukt konden worden. Heb ik i.e.g. geen last van.

Het zijn dure covers, maar wat mij betreft wel de moeite waard.

• mister9
andrik1 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:23:
[...]

Volgens mij is het één en dezelfde cover. Mozo heeft maar één cognackleurige cover dus wellicht ligt het aan de foto, of misschien aan de leer batch.
Ik heb zelf de zwart leren cover van mozo. Ze zitten prima, geen kraakproblemen. De knopjes zijn alleen niet altijd even goed. Ik heb verhalen gelezen van mensen waarbij de knopjes een beetje scheef zaten of niet goed ingdrukt konden worden. Heb ik i.e.g. geen last van.

Het zijn dure covers, maar wat mij betreft wel de moeite waard.
Misschien dat ik het niet snap, maar hoe bedoel je de knopjes? Er zitten toch geen knopjes in zo'n cover, toch gewoon de uitsparingen waar de knoppen van de 950 invallen?

• andrik1
mister9 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:31:
[...]

Misschien dat ik het niet snap, maar hoe bedoel je de knopjes? Er zitten toch geen knopjes in zo'n cover, toch gewoon de uitsparingen waar de knoppen van de 950 invallen?
Nope, de knopjes zitten op de cover. Het toestel zelf bevat alleen maar contactjes.

• sjoerdvdijk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-11 22:46
Iemand tips voor batterij besparing?
Te snel een antwoord gevraagd, tips gevonden

[ Voor 58% gewijzigd door sjoerdvdijk op 19-08-2016 11:10 ]

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-11 15:26
mister9 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 09:52:

Badankt!
Mozo heeft inderdaad maar eéén kleur. De donkerdere versie is vervangen door de lichtere maar die word naar mijn ervaring in het gebruik wel wat donkerder (blijft wel netjes en egaal) De rand is echter geen metaal en beschadigt snel bij een val. Ik liet hem vanaf 1,5 meter op waaltjes vallen en dat heeft op twee hoeken beschadigingen opgeleverd. Als ik de kans heb voeg ik nog wel wat foto's toe dit weekend.

Als ik nog een keer zou mogen kiezen voor deze cover zou ik hem 100% zeker wéér kopen.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

• mister9
stevens20 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 11:36:
[...]

Mozo heeft inderdaad maar eéén kleur. De donkerdere versie is vervangen door de lichtere maar die word naar mijn ervaring in het gebruik wel wat donkerder (blijft wel netjes en egaal) De rand is echter geen metaal en beschadigt snel bij een val. Ik liet hem vanaf 1,5 meter op waaltjes vallen en dat heeft op twee hoeken beschadigingen opgeleverd. Als ik de kans heb voeg ik nog wel wat foto's toe dit weekend.

Als ik nog een keer zou mogen kiezen voor deze cover zou ik hem 100% zeker wéér kopen.
Ai jammer dat die donkere er niet meer is. Is de rand van de originele cover wel van metaal?
Hoe gaat t bij jou met de knoppen? En wordt de 950 er zwaarder van dan met de meegeleverde cover?

• Pyramiden
mister9 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 12:17:
[...]

Ai jammer dat die donkere er niet meer is. Is de rand van de originele cover wel van metaal?
Hoe gaat t bij jou met de knoppen? En wordt de 950 er zwaarder van dan met de meegeleverde cover?
De originele cover heeft geen rand van metaal, maar is helemaal van plastic. De leren covers van Mozo hebben een rand van plastic met een "metalen coating" eroverheen die inderdaad snel lijkt te beschadigen.

Als je daar bang voor bent kun je ook voor een houten Mozo cover kiezen. Die hebben een stevige rand van zwart, hard rubber.
Binnenkort ga ik proberen om een soort bumper te 3D printen zodat het scherm op beschermt is tegen vallen.

• stevens20
[...]

Dat vond ik destijds ook, maar hij is zo ook erg mooi hoor! De knoppen zijn prima, iets zwaarder dan de originele maar ik vind dat een verbetering. De originele cover is volledig plastic, de mozo covers zijn hebben bij mijn weten allemaal dezelfde materialen. Qua gewicht zit er weinig verschil in hoor. Als je ze naast elkaar houdt is het misschien te merken maar na 2x gebruik merk je het echt niet meer. Een voordeel van de leren mozo cover is dat deze minder glad is. Hij valt minder snel uit de broekzak en ik vind het makkelijker vasthouden omdat je meer grip hebt.

• labmuisfrl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-11 13:31
Hier ook problemen met notificaties. Ik krijg er geen een. Moet in app kijken erg vervelend. Zal wel weer naar factory moeten...

• mister9
stevens20 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 12:37:
[...]

Dat vond ik destijds ook, maar hij is zo ook erg mooi hoor! De knoppen zijn prima, iets zwaarder dan de originele maar ik vind dat een verbetering. De originele cover is volledig plastic, de mozo covers zijn hebben bij mijn weten allemaal dezelfde materialen. Qua gewicht zit er weinig verschil in hoor. Als je ze naast elkaar houdt is het misschien te merken maar na 2x gebruik merk je het echt niet meer. Een voordeel van de leren mozo cover is dat deze minder glad is. Hij valt minder snel uit de broekzak en ik vind het makkelijker vasthouden omdat je meer grip hebt.
En geen nadelen gemerkt nog? Wordt niet warmer bv? En werkt draadloos opladen nog gewoon?

• stevens20
mister9 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 12:41:
[...]

En geen nadelen gemerkt nog? Wordt niet warmer bv? En werkt draadloos opladen nog gewoon?
Nee, niet echt. Je moet met dat leer oppassen met vloeistoffen omdat dat er in trekt, dat heeft plastic niet. Draadloos opladen werkt gewoon, ik gebruik hem met een goedkoop Ikea model. De warmte is niet bijzonder meer dan de plastic. Deze mobiel wordt gewoon warm met het laden, dat is geen probleem.

Het geluid veranderd wel lichtjes maar ook dat went en is totaal niet storend.

• mister9
stevens20 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 12:45:
[...]

Nee, niet echt. Je moet met dat leer oppassen met vloeistoffen omdat dat er in trekt, dat heeft plastic niet. Draadloos opladen werkt gewoon, ik gebruik hem met een goedkoop Ikea model. De warmte is niet bijzonder meer dan de plastic. Deze mobiel wordt gewoon warm met het laden, dat is geen probleem.

Het geluid veranderd wel lichtjes maar ook dat went en is totaal niet storend.
Ok, en laatste vraag hierover (promise). Het lijkt op de foto alsof de cover wat dikker is. Dus dat de camera er bij de standaard plastic achterkant uitsteekt, en dat dit bij de leren hoes niet meer het geval is, maar gelijk loopt met de achterkant. Klopt dat?

• stevens20
mister9 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 12:50:
[...]

Ok, en laatste vraag hierover (promise). Het lijkt op de foto alsof de cover wat dikker is. Dus dat de camera er bij de standaard plastic achterkant uitsteekt, en dat dit bij de leren hoes niet meer het geval is, maar gelijk loopt met de achterkant. Klopt dat?
Klopt, hij is minimaal dikker. De camera steekt nog een héél klein beetje uit. Bijna verwaarloosbaar. Het geeft overigensmeer stabiliteit wanneer je de telefoon op tafel legt en zo bedient. Het kan overigens wel zijn dat de breedte van je flits bij het fotograferen iets verminderd. Dit komt omdat de flitser dieper ligt dan de camera, ik heb zelf geen nadelig effect gemerkt, maar ik wil het wel even gezegd hebben.

Alle Mozo covers zijn, in zijn totaliteit, wat hoger dan de originele cover, behalve op het hoogste punt, bij de camera-rand. De houten versie heeft overigens geen werkelijke rubberen zijkant [rubber painted]. Geen enkele uitvoering heeft een werkelijk metalen rand, ook dat is kunststof en van een laagje voorzien. Voor meer vragen en antwoorden m.b.t. de covers, mochten ze er zijn, misschien beter in? [Lumia 950/950XL] Accessoires topic

[ Voor 18% gewijzigd door hardware-lover op 19-08-2016 19:41 ]

Testing, one, two ...

• mister9
Welke taal gebruiken jullie voor jullie 950? Gewoon NL of veel toch ook op engels? En waarom. Ik ontvang 'm binnenkort en twijfel nog.

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
mister9 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:52:
Welke taal gebruiken jullie voor jullie 950? Gewoon NL of veel toch ook op engels? En waarom. Ik ontvang 'm binnenkort en twijfel nog.
Engels, maar dat doe ik bij alles als ik de mogelijkheid heb. Waarom? Omdat Nederlandse vertalingen vaak verschrikkelijk zijn. Probeer het gewoon allebei en kies wat je zelf het fijnst vindt.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• E-PaiN
Altijd Engels, overal.

Als er bij films ondertitels gewenst zijn dan ook Engels, boeken ook, waarom? Zie de post boven mij.

• terrordrone_nl
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-10 23:01
Ik heb sinds een paar dagen ook een 950, en ik heb hem op engels staan. Dit vanwege persoonlijke voorkeur, maar ook Cortana en dergelijken die momenteel nog geen nederlands ondersteunen. Mijn locatie staat wel op nederlands, uiteraard. Anders krijg je niet veel zinvolle antwoorden van apps die gebruik maken van je locatie.
Ikzelf heb erg veel plezier van dit apparaat, en ik hoop dat jij dat ook zult hebben.
Schrik wel niet als de batterij snel leeg gaat en het apparaat warm word voordat je de updates hebt geïnstalleerd. Ook de eerste dag na een grote update zal de batterij iets sneller leeglopen, maar dat lost zich vanzelf op.

• labmuisfrl
  • Laatst online: 06-11 13:31
Voor de mensen die na een au geen notificaties meer ontvangen: het werk bij mij na een factory reset weer.

Maar jeetje wat hebben ze met de menustructuur in het instellingen menu gedaan zeg.... en zo zie ik nog wat meer dingen waar ik niet zo blij mee ben..

Verder valt het mij op dat ik na mijn factory reset een aantal apps niet meer kan vinden in de store.. iemand een idee hoe ik deze weer terug krijg ?

• yingyang
[...]

Hier hebben ze nog de zwarte Mozo Microsoft Lumia 950 Genuine Leather Flip Cover http://www.mobilefun.nl/5...ther-flip-cover-zwart.htm
Ik heb hem ook daar besteld deze kost daar 30,49 euro alleen zal je 3 tot 6 dagen moeten wachten voordat hij bezorgd wordt hij komt n.l. uit Engeland, maar voor die prijs heb je een koopje en is het wachten wel waard.

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Hebben jullie ook vaak dat updates in de store niet goed geïnstalleerd kunnen worden? In de lijst van 'downloads and updates' staan dan een paar apps met de foutmelding 'error - see details'. Als ik verder klik krijg ik:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VyKcRwZ.png

Het lijkt vrij willekeurig te zijn, want rebooten helpt niet maar het gaat wel vanzelf weg.

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

g0tanks schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 19:04:
Hebben jullie ook vaak dat updates in de store niet goed geïnstalleerd kunnen worden? In de lijst van 'downloads and updates' staan dan een paar apps met de foutmelding 'error - see details'. Als ik verder klik krijg ik:
[afbeelding]

Het lijkt vrij willekeurig te zijn, want rebooten helpt niet maar het gaat wel vanzelf weg.
Wat ik vind online is dat de foutmelding gerelateerd is aan de internet verbinding (aka geen verbinding/internet). Kan je wel gewoon browsen in Edge en zo? Sommige zeggen dat DNS handmatig instellen het fixed, andere zeggen een hard reset. Pick your poison :+

[ Voor 7% gewijzigd door blmp op 19-08-2016 19:11 ]

Patient gamer

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:26
g0tanks schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 17:14:
[...]
Engels, maar dat doe ik bij alles als ik de mogelijkheid heb. Waarom? Omdat Nederlandse vertalingen vaak verschrikkelijk zijn. Probeer het gewoon allebei en kies wat je zelf het fijnst vindt.
Een mooi voorbeeld vind ik de photos app in de settings:
EN: "show my cloud only-content from OneDrive"
NL: "alleen mijn cloud-inhoud van OneDrive weergeven"

In het Engels snap ik meteen wat er wordt bedoelt. In het Nederlands moest ik toch drie keer kijken en daarna mijn eigen telefoon in het Engels erbij pakken om te begrijpen wat ze bedoelen.

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-11 18:00
Hmm, best vaag, heb een 950XL. Nog steeds niet de nieuwe 67 update, Komt er een berichtje binnen op onze reserve 550 toestel, of ik ff wil restarten om de 67 versie te installeren ....

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

• huntedjohan
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 08:35
blmp schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 19:10:
[...]

Wat ik vind online is dat de foutmelding gerelateerd is aan de internet verbinding (aka geen verbinding/internet). Kan je wel gewoon browsen in Edge en zo? Sommige zeggen dat DNS handmatig instellen het fixed, andere zeggen een hard reset. Pick your poison :+
ik heb deze error ook met 1 spel. rest van de updates zijn allemaal gelukt, niet allemaal in 1x. bij royal revolt 2 blijft de error komen. waar kan ik het beste de dns op instellen? hard reset heb ik nog even geen zin in, kom je weer in het totale update process terwijl ik m net goed ingedeeld heb :P

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/q3c163-6.png[/img]

• huiz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:21
BAMMER schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 17:46:
Hoe zit het trouwens met de wekker op UA en 950? Ik heb geen wekker staan, maar er staat in de live tile alsof ik wel een wekker aan heb. Meer mensen dit?
Heb je bij de instellingen voor het vergrendelingsscherm aanstaan dat je van de wekker meldingen wil zien? Je kunt een stuk of 6 apps aangeven. Bij mij geeft ie ook een wekkertje nu, heb 'm in de instellingen er nu uitgegooid omdat de wekker ook al naast de klok wordt aangegeven.

Het viel me ook op dat het geluid van de wekker nu heel zacht is, maar kan nog steeds niet het volume aanpassen. Meer mensen last van? Van zo'n zacht geluid word ik niet snel wakker...

• Caelorum
huiz schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 11:35:
[...]
Het viel me ook op dat het geluid van de wekker nu heel zacht is, maar kan nog steeds niet het volume aanpassen. Meer mensen last van? Van zo'n zacht geluid word ik niet snel wakker...
Wekker gaat met mijn 950XL op vol vermogen. Daar schrik je wel echt van ^^

• andrik1
g0tanks schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 19:04:
[afbeelding]

Yes heb ik ook gehad, Whatsapp update installeerde niet en nog een andere ook niet. Andere apps die ik na de AU heb gedownload installeren wel, maar crashen direct bij opstarten, zonder enige uitzondering.
Later bleek dat mijn mail tiles ook weer vaag deden (mails laten zien terwijl ik zal al verwijderd had) en dat kwam me bekend voor...heb ik eind vorig jaar ook gehad.

Oplossing: hard reset gedaan, wel backup teruggezet. in 30 minuten weer up and running. Lijkt nu goed te gaan.

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09
Gisteren m'n XL laten vallen en inderdaad, scherm aan barrels. Microsoft vraagt € 175 voor een swap, iemand nog een beter idee?

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
PinokkioTV schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 14:38:
Gisteren m'n XL laten vallen en inderdaad, scherm aan barrels. Microsoft vraagt € 175 voor een swap, iemand nog een beter idee?
Hoe heb je Microsoft precies benaderd hierover? Ben benieuwd omdat ik zelf ook heb gekeken naar schermreparatie en de meeste winkels vragen €180+.

• Desperado112
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-11 11:16

Desperado112

Mokum

@Pinokkoio, weet je dar zeker ? Mij vrouw heeft dit gehad met haar 930. Eerste instantie wordt er gezegd 175. Maar het uit eindelijk bedrag voor een nieuw scherm werd 90,-. Dit is overigens twee jaar geleden geweest.

Gr
Martijn

Nes, Snes, N64, Gamecube, Wii, Gameboy (advanced), SP, DS, DS-Lite, 3DS, Wii U, Switch, NES mini, SNES mini

• PinokkioTV
Ik heb op de website van Microsoft het stappenplan gevolgd. Als je aangeeft dat je scherm gebarsten is, geven ze aan dat je een vervangend toestel krijgt voor € 175. Ik heb al meer gelezen dat Microsoft liever swapt dan repareert, voordeel is natuurlijk dat je eerder geholpen bent. Nadeel is dat je niet weet wat je terug krijgt ...

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Kan je een link sturen? Ik heb gezocht op Google maar kan helemaal niks vinden over een stappenplan o.i.d.

Caelorum schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 12:13:
[...]
Wekker gaat met mijn 950XL op vol vermogen. Daar schrik je wel echt van ^^
Het zal wel met de gekozen wektoon te maken hebben verwacht ik, maar zonder dat ik daar iets aan heb gewijzigd begint deze op een vrij zachte toon maar gaat bij iedere herhaling steeds harder. Dat zit nergens onder de instellingen volgens mij, maar werkt al zo zolang ik de 950 XL in gebruik heb, nu ruim een half jaar.

Testing, one, two ...

• Pyramiden
g0tanks schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 15:25:
Kan je een link sturen? Ik heb gezocht op Google maar kan helemaal niks vinden over een stappenplan o.i.d.
Hier kun je dat vinden:
https://support.microsoft...bile-devices/lumia-950-xl

• PinokkioTV
g0tanks schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 15:25:
Www.microsoft.com
Aanmelden met je live account
Ondersteuning
Mobiele apparaten
Apparaat kiezen
Probleemoplossing
Scherm gebarsten
Bla bla geen garantie klik hier voor opties
Betreffend apparaat kiezen of eerst aanmelden IMEI)
Om een lang verhaal kort te maken: eigenlijk wijst het zich vanzelf :)
Uw product komt in aanmerking voor de volgende service. Selecteer een servicetype in de lijst hieronder. *

Buiten garantie - Standaardvervanging (EUR 175.00)
Zodra het defecte apparaat is ontvangen, wordt dit vervangen door een vergelijkbaar apparaat.
Die € 175 is dan ook nog eens exclusief BTW en je moet met een creditcard betalen |:(

[ Voor 5% gewijzigd door PinokkioTV op 20-08-2016 15:50 . Reden: Aanvulling ]

• Desperado112

Desperado112

Mokum

Klopt standaard is het die 175. Wij hebben dat toen gewoon gedaan met creditcard. Telefoon was toen twee maanden oud en wilde niet naar een beunhaas gaan ivm garantie plus voor 175 had ik ook geen nieuwe telefoon voor.. Binnen 3 dagen zelfde telefoon terug met nieuw scherm. En de rekening was ineens 90 euro. Vond ik zeer netjes.

Laatst ook een band terug moeten sturen deed niks meer. Binnen 4 dagen terug gewoon een nieuwe. Geen extra kosten viel nog onder garantie.

Succes met de keuze.

Gr
Martijn

Nes, Snes, N64, Gamecube, Wii, Gameboy (advanced), SP, DS, DS-Lite, 3DS, Wii U, Switch, NES mini, SNES mini

• PinokkioTV
Dank je! Ik heb net ontdekt dat het toch verzekeringswerk gaat worden. Microsoft is in elk geval niet duurder dan de local repairshops en vanwege garantie is het inderdaad beter om het via hun te doen. Ik stuur hem inderdaad van de week wel op.

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Net een L950 XL Dual Sim ontvangen. Volgens mij een Frans model. Draaide nog 10586.0 en kon geen updates vinden *facepalm*. Aan de WDRT dan maar.

• mister9
Ik lees vaker over WDRT. Wat doet deze recovery tool en wanneer heb je die nodig?

• Desperado112

Desperado112

Mokum

Toch over zojuist maar mijn abbo verlengt en ook ik ga toch voor een 950.
Veel plezier van mijn 930 gehad echt een topper en het OS bevalt mij ook zeer goed.

Even getwijfeld om een Iphone te nemen, maar na een paar keer er mee gespeeld te hebben merk ik toch dat ik een Windows man ben. Dat werkt voor mij gewoon lekkerder.

Gr
Martijn

• BAMMER
hardware-lover schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 15:31:
[...]

Het zal wel met de gekozen wektoon te maken hebben verwacht ik, maar zonder dat ik daar iets aan heb gewijzigd begint deze op een vrij zachte toon maar gaat bij iedere herhaling steeds harder. Dat zit nergens onder de instellingen volgens mij, maar werkt al zo zolang ik de 950 XL in gebruik heb, nu ruim een half jaar.
Klopt helemaal, is altijd oplopend maar het basis volume van de wekker is na AU wel enigszins veranderd. Hij begint nu, met al 3 kwart jaar een ongewijzigde wektoon, veel zachter dan voorheen. Heb savonds altijd volume niveau 1 op schuifjes onder de volumeknop. hij doet er nu meer dan een minuut over om op zodanig oplopend niveau te komen dat ik er net als voorheen wakker van word. (en nee, ik slaap niet vaster dan voorheen :z )

En ik heb ook nog steeds dat ik het kleine zwarte wekkertje zie in de live tile terwijl er géén alarm ingesteld staat.. Een keer in én uitschakelen en het is weg. maar smorgen na uitzetten van de wekker blijft het weer staan. Heel verwarrend, denk telkens dat ik het alarm niet uitgezet heb!

• BadWampa
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 15:09
PinokkioTV schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 14:38:
Het zal in de lucht hebben gezeten, ik laat hem net vallen. Leek op een lullige val zoals zovelen daarvoor maar helaas het scherm finaal kapot en ik zie maar half beeld. Ik heb ook al wat rondgekeken maar ik denk dat die €175 niet zo'n heel gekke deal is. Het goedkoopste alternatief (en goede, want daar heb ik in het verleden m'n 1020 gebracht) komt op €195.

• MiniMan
  • Laatst online: 21-09 10:22
BadWampa schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 23:39:
[...]

Het zal in de lucht hebben gezeten, ik laat hem net vallen. Leek op een lullige val zoals zovelen daarvoor maar helaas het scherm finaal kapot en ik zie maar half beeld. Ik heb ook al wat rondgekeken maar ik denk dat die €175 niet zo'n heel gekke deal is. Het goedkoopste alternatief (en goede, want daar heb ik in het verleden m'n 1020 gebracht) komt op €195.
175 is ex BTW, niet vergeten , finaal kost het €211.

En het is een loterij voor wat betreft de service, ik hoor hier van anderen dat ze hun eigen gerepareerde toestel terugkregen, ik kreeg echter (spijtig genoeg) een refurbished toestel, dat zijn eigen mankementen had, ik ben er 2,5 maand mee bezig geweest om een goed werkend toestel te krijgen. Samen met de originele verzending van mijn eigen toestel heb ik vier (4!) keer moeten opsturen om nu hopelijk sinds deze week een correct werkend toestel te hebben.

Mijn 950xl had slechts een val gemaakt van 50 cm met als resultaat een barst onderaan het scherm dat buiten de cosmetische schade nog volledig perfect werkte. Het was echt een absurd kleine val, met een Incipio case errond, maar wel op een hoek gevallen.

Er was dus geen schade buiten een barst en geen enkele reden waarom repareren niet zou kunnen. Waarschijnlijk sturen ze refurbishes om snellere service te kunnen leveren. Maar in mijn geval liep het dus totaal anders, samengevat; twee maal moeten terugsturen wegens audioproblemen tijdens gesprekken (twee maal omdat de eerste keer hij gewoon terugkwam met diagnose "no fault") ; derde maal moeten terugsturen omdat de audio-jack niet te werkte...

[ Voor 0% gewijzigd door MiniMan op 21-08-2016 01:11 . Reden: typo ]

• BadWampa
MiniMan schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 01:08:
[...]

175 is ex BTW, niet vergeten , finaal kost het €211.

En het is een loterij voor wat betreft de service, ik hoor hier van anderen dat ze hun eigen gerepareerde toestel terugkregen, ik kreeg echter (spijtig genoeg) een refurbished toestel, dat zijn eigen mankementen had, ik ben er 2,5 maand mee bezig geweest om een goed werkend toestel te krijgen. Samen met de originele verzending van mijn eigen toestel heb ik vier (4!) keer moeten opsturen om nu hopelijk sinds deze week een correct werkend toestel te hebben.

Mijn 950xl had slechts een val gemaakt van 50 cm met als resultaat een barst onderaan het scherm dat buiten de cosmetische schade nog volledig perfect werkte. Het was echt een absurd kleine val, met een Incipio case errond, maar wel op een hoek gevallen.

Er was dus geen schade buiten een barst en geen enkele reden waarom repareren niet zou kunnen. Waarschijnlijk sturen ze refurbishes om snellere service te kunnen leveren. Maar in mijn geval liep het dus totaal anders, samengevat; twee maal moeten terugsturen wegens audioproblemen tijdens gesprekken (twee maal omdat de eerste keer hij gewoon terugkwam met diagnose "no fault") ; derde maal moeten terugsturen omdat de audio-jack niet te werkte...
Hmm tja, dat maakt het weer wat lastiger qua beslissing.
Ik ben ook nog steeds verbaasd over de schade na de val die hij maakte...

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Mijn backcover heeft twee losgelaten windows icoontjes. De oplossing van Microsoft: Stuur je toestel op. Stuur me gewoon een nieuwe backcover, ik ga mijn telefoon toch niet opsturen voor een backcover? Dat kost ze ook nog eens meer dan gewoon een nieuwe opsturen.

De 950XL valt me wel wat tegen, bovenstaande is natuurlijk jammer maar ook het scherm zit vol met kleine krasjes terwijl ik er gewoon voorzichtig mee om gaan. Mijn vorige Galaxy S4 had geen krasje! Over het besturingssysteem ben ik nog steeds erg tevreden, ondanks gemis aan apps waar ik weinig last van heb. Edge is nog wel eens buggy maar na de AU kijk ik of dat is opgelost en anders doe ik gewoon even een reset.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Rhodan
Nog steeds geen update naar AU op mijn 950xl. Is er een manier om dit te forceren? Handmatig checken doet niet zoveel.

[ Voor 3% gewijzigd door Rhodan op 21-08-2016 11:33 ]

• PinokkioTV
BadWampa schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 09:30:
[...]

Hmm tja, dat maakt het weer wat lastiger qua beslissing.
Ik ben ook nog steeds verbaasd over de schade na de val die hij maakte...
👆🏻

Ik heb ook wat repairshops in de buurt aangeschreven over prijzen van de reparatie en gebruik van originele onderdelen.

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Rhodan schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 11:32:
Nog steeds geen update naar AU op mijn 950xl. Is er een manier om dit te forceren? Handmatig checken doet niet zoveel.
Met de Windows insider app en dan Release Preview joinen is denk ik de makkelijkste manier.

Patient gamer

• BadWampa
PinokkioTV schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 11:47:
[...]

👆🏻

Ik heb ook wat repairshops in de buurt aangeschreven over prijzen van de reparatie en gebruik van originele onderdelen.
In welke regio is dat?

• PinokkioTV
Ik heb twee shops in Zoetermeer gemaild. In jouw contreien zitten vergelijkbare shops.

[ Voor 11% gewijzigd door PinokkioTV op 21-08-2016 12:29 . Reden: Aanvulling ]

• huntedjohan
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 08:35
zijn er meer mensen die problemen met de wifi verbinding? heb net 2 dagen een 950, maar na de update krijg ik maar moeilijk een stabiele verbinding. ben wel gewoon verbonden met wifi, en ook vol bereik, maar heel vaak toch melding geen verbinding. games die ik na installatie moet updaten kunnen ook maar moeizaam de update binnen harken en zelfs spellen die gewoon geen verbinding krijgen, terwijl dat op 4g wel gelijk lukt.

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/q3c163-6.png[/img]

• Rhodan
blmp schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 11:59:
[...]

Met de Windows insider app en dan Release Preview joinen is denk ik de makkelijkste manier.
Txs, alleen nu is die .82 aan het pakken.
Ach, kijken wat deze versie brengt.
Toch een regenachtige dag :)

• Caelorum
Arjan90 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 09:36:
[....] De 950XL valt me wel wat tegen, bovenstaande is natuurlijk jammer maar ook het scherm zit vol met kleine krasjes terwijl ik er gewoon voorzichtig mee om gaan. Mijn vorige Galaxy S4 had geen krasje![...]
Wat heb je er mee gedaan dan? Mijn telefoon zit meer dan een half jaar altijd in mijn zak en zo'n kwart van de tijd bij mijn sleutels, soms nog wat zand er in en echt nog geen 1 krasje er op.

• BadWampa
PinokkioTV schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 12:27:
[...]

Ik heb twee shops in Zoetermeer gemaild. In jouw contreien zitten vergelijkbare shops.
Ja ken er een paar, ik heb ervaring met Anyfix in Dordrecht en daar ben ik erg tevreden over.

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Rhodan schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 14:06:
[...]

Ja, met release preview krijg je cumulatieve updates voortijdig. Dus als je dat niet wilt kun je nu volgensmij ook gewoon weer uit insider stappen en dan krijg je alleen productie updates vanaf dat moment (zit op de AU trouwens onder settings -> updates -> insider, Windows Insider app is zover ik weet niet meer nodig).

[ Voor 13% gewijzigd door blmp op 21-08-2016 16:24 ]

Patient gamer

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik moet zeggen, momenteel wel tevreden met de 950 XL. Ik ben vorig jaar voor de release van de 950 en XL overgestapt naar een iPhone omdat ik W10M nog niet goed genoeg vond maar wel iets nieuws wilde. En hoewel alles wel gewoon werkt daar en er een vloed aan apps is trok W10M mij weer terug na alle verbeteringen.

De 950 XL levert waar ik op hoopte. Een 1520 in iets handzamer formaat. Ik mis een klein beetje de hardware/touch toetsen, maar verder draait het goed nu.

Verwijderd

Rhodan schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 14:06:
[...]

Heb de AU ook proberen binnen te halen via Insider maar in deze versie krijg ik geen geluid of notificaties meer bij BERICHTEN. Ook bij instellingen staat de app Berichten niet meer vermeld dus kan enkel geluid en notificaties aanpassen voor bv Messenger, Outlook etc .... na WDRT terug een poging gedaan maar toen lukte het ook niet ....nu dus terug op de vorige versie... Doe ik iets fout of lopen jullie ook tegen dit probleem aan??

• Rhodan
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:52:
[...]

Heb de AU ook proberen binnen te halen via Insider maar in deze versie krijg ik geen geluid of notificaties meer bij BERICHTEN. Ook bij instellingen staat de app Berichten niet meer vermeld dus kan enkel geluid en notificaties aanpassen voor bv Messenger, Outlook etc .... na WDRT terug een poging gedaan maar toen lukte het ook niet ....nu dus terug op de vorige versie... Doe ik iets fout of lopen jullie ook tegen dit probleem aan??
Geen problemen met het geluid en nu kom ik er wel weer achter dat wederom mijn DT-903 geen waarschuwingen meer geeft.....

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:27

The_Scarabial

MTB for life!

Mijn telefoon in de regulier ring haalt nu ook wat naar binnen, maar eens even zien wat er gebeurt. .67 haalt ie binnen geloof ik.

• E-PaiN
Toen mijn scherm aan diggelen was (950 XL) heb ik een nieuwe besteld en deze er zelf opgezet.

Originele part kosten waren €139 (excl. btw, via werkgever besteld), en ik moest het er zelf nog opzetten, maar goed, heb nu iig wel mijn eigen telefoon en ik hoefde hem niet te missen! :-)

Hier besteld btw: http://rounded.com/micros...0813x2-00813x2.html?sl=en

• PinokkioTV
E-PaiN schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:18:
Toen mijn scherm aan diggelen was (950 XL) heb ik een nieuwe besteld en deze er zelf opgezet.

Originele part kosten waren €139 (excl. btw, via werkgever besteld), en ik moest het er zelf nog opzetten, maar goed, heb nu iig wel mijn eigen telefoon en ik hoefde hem niet te missen! :-)

Dank je. Ik heb inmiddels een prijsopgave van een winkel in de buurt, deze voert de reparatie voor ca. € 200 uit. Als ik kijk naar de prijs van het scherm incl. BTW ga ik voor die drie tientjes niet zelf lopen tobben met m'n twee linker handen :)

• Pyramiden
E-PaiN schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:18:

Je hebt gelukkig de hele assembly. Zodra je niet met een heatgun aan de gang hoeft zijn de meeste reparaties aan telefoons zeer goed te doen.

• E-PaiN
Pyramiden schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 16:16:
[...]

Je hebt gelukkig de hele assembly. Zodra je niet met een heatgun aan de gang hoeft zijn de meeste reparaties aan telefoons zeer goed te doen.
Klopt, bij mijn broertjes Motorola toestel ben ik met de heatgun aan de gang geweest, dat was geen succes.
Tot op heden hangt zijn scherm nog aan zijn toestel met dubbelzijdig tape, maar het werkt wel! :+

• Pyramiden
E-PaiN schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 16:49:
[...]
Klopt, bij mijn broertjes Motorola toestel ben ik met de heatgun aan de gang geweest, dat was geen succes.
Tot op heden hangt zijn scherm nog aan zijn toestel met dubbelzijdig tape, maar het werkt wel! :+
Zelf ook de 625 van mijn vriendin een beetje verpest :+
Het scherm kwam later weer los...
"Gelukkig" was die telefoon verder ook al gaar dus maar een upgrade naar een 925 gegeven.

• mister9
Is het nog steeds zo dat als ik nu een losse 950 aanschaf, ik daar een jaar abbo voor 365 / onedrive bij krijg en dus een tb opslag?

Ook als ik al een outlook account heb die ik gebruik voor de gratis onedrive versie van 5 gb?
Pagina: 1 ... 94 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.