Ik zou bijna een mailtje sturen... (als ik kon vonden waar ik dat dan naar toe moest sturen...)Dexter schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 08:15:
http://nos.nl/artikel/212...og-kunt-ontgrendelen.html
Oeh!!! Spannend!! Hoe zou dat nou werken?
Mijn hemel...onder welke steen liggen die gasten daar op de tech-redactie van de NOS?
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Mja, ze hebben wel een punt dat de 950 niet het eerste toestel was. Overigens was het toestel van Fujitsu waar ze naar refereren als zijnde eerste toestel, zover ik weet, een prototype. Dat was niet het eerste beschikbare toestel op de markt. Maar ach.. Het marketingteam van Samsung is gewoon stukken beter dan die van Microsoft.Dexter schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 08:15:
http://nos.nl/artikel/212...og-kunt-ontgrendelen.html
Oeh!!! Spannend!! Hoe zou dat nou werken?
Mijn hemel...onder welke steen liggen die gasten daar op de tech-redactie van de NOS?
Maar ze hadden het zeker moeten noemen, gezien ze ook LG en Apple noemen die het nu nog niet eens hebben...Caelorum schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 08:52:
[...]
Mja, ze hebben wel een punt dat de 950 niet het eerste toestel was. Overigens was het toestel van Fujitsu waar ze naar refereren als zijnde eerste toestel, zover ik weet, een prototype. Dat was niet het eerste beschikbare toestel op de markt. Maar ach.. Het marketingteam van Samsung is gewoon stukken beter dan die van Microsoft.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Inderdaad, un de praktijk gebruik ik hem niet meer, zeker niet als ik aan het lopen ben. Was een vingerafdrukscanner nuttiger geweest en de mogelijkheid om een bruikbaar OS erop te zetten.Rhodan schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 08:45:
Toevallig laatst die Iris "scanner" nog geprobeerd, maar vind het toch niet alles.
Vaak unlock ik hem sneller met pin dan met de irisscanner, zeker als ik mijn bril op heb.
[ Voor 6% gewijzigd door opdiefiets op 03-08-2016 10:25 ]
https://tweakers.net/nieu...mt-volgende-week-uit.html
Eindelijk de panorama functie terug!
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Ik gebruik hem eigenlijk altijd... Alleen buiten, als de zon schijnt (wat in Nederland natuurlijk een uitzondering aan het worden isinquestos schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:16:
Ik gebruik het in de praktijk ook niet. Voornamelijk doordat je je gezicht toch behoorlijk dichtbij je telefoon moet houden.
http://mspoweruser.com/fu...obile-anniversary-update/
Ook wel fijn:
- Microsoft Edge: You can now swipe to go back and forward
- EdgeHTML has been updated from version 13.10586 to 14.14393 (hopelijk weer wat betere ondersteuning van websites)
- It is now possible to hide Quick Actions you don’t use
- The Word Flow keyboard has an improved recognition of longer words (hopelijk sowieso wat verbeteringen. Op 8.1 was deze aanzienlijk beter!)
[ Voor 16% gewijzigd door inquestos op 03-08-2016 11:35 ]
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Op zich niet verkeerd, maar ze hadden inderdaad wel kunnen benoemen welke telefoons dat dan ook al eerder hadden dan de Galaxy Note 7...quote: NOSEn er is een vierde manier in opkomst: met je oog. Dit gaat via een irisscanner, die zit ingebouwd in de smartphones. Samsung heeft vandaag een nieuwe telefoon gepresenteerd die deze functie ook heeft: de Galaxy Note 7.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Ze hebben het stukje aangepast:Swerfer schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 12:50:
[...]
Op zich niet verkeerd, maar ze hadden inderdaad wel kunnen benoemen welke telefoons dat dan ook al eerder hadden dan de Galaxy Note 7...
bron: NOS.nl
Samsung is de eerste grote partij die een telefoon met irisscanner lanceert. De Japanse fabrikant Fujitsu kwam vorig jaar al met een irisscanner, maar het merk is op de smartphonemarkt lang niet zo groot als Samsung. Hetzelfde geldt voor Microsoft, dat de functie heeft gestopt in twee Lumia-telefoons. Er gaan ook geruchten dat LG en Apple aan een dergelijke functionaliteit werken.
Ik ben wel benieuwd naar vergelijkbare foto's tussen nieuwe high end toestellen, dus als iemand in de gelegenheid is ;-)
Maar inderdaad zoals jij met deze foto's ook al aangeeft zijn de verschillen groot (in elk geval op de auto modus)
barta123 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 19:44:
[...]
Het lijkt allemaal zo vanzelfsprekend, de Lumia 950 legt zoveel detail vast met een heel groot dynamisch bereik... Ik heb dat vandaag geprobeerd met mijn Xperia Z5C, met meerdere camera-apps (standaard app is traag en werkt imo niet fijn), maar ik kan bij lange na niet de hoeveelheid details en het dynamische bereik evenaren van mijn 950!
Als ik een foto maak vanuit mijn donkere kamer naar buiten is dat verschil heel goed zichtbaar, bij de 950 blijf je mijn nachtkastje goed zien, maar ook de details van objecten buiten. Een foto zegt meer dan 1000 woorden, dus hier 2 foto's side-by-side:
[afbeelding]
Links het resultaat van de Z5C, rechts van de 950
Well done, ik heb gelijk toen ik het las azijngezeken op FB bij de NOS... HahahaWailing_Banshee schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 13:25:
[...]
Ze hebben het stukje aangepast:
[...]
3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting
En dan ben je de vergelijking aan het afstemmen op je voorkeur. HDR staat standaard uit in Windows Camera. Backlight Correction staat standaard uit in de camera van de Z5 Compact. Beiden vereisen een handeling om het zelf aan te zetten (of je zet de Z5 Compact in Superior Auto, dan beslist die zelf).Pyramiden schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 23:51:
[...]
Niet helemaal oneerlijk. Als je in deze situatie bij allebei de camera's de instellingen gewoon op "auto" zet en eentje daarvan kiest dan voor een HDR foto voor een beter resultaat dan is dat voor alledaagse situaties wel degelijk een betere camera.
Als je met beide toestellen een enkele foto neemt (de Rich/HDR foto van de Lumia zijn 3 belichtingen gemixed), dan kun je iets nuttigs zeggen over dynamisch bereik. En als je op de Sony Z5 Compact de "Backlight Correction" of iets dergelijks aanzet ziet die linker foto er ook een stuk beter uit.
Nogmaals, de Lumia 950 camera maakt hele mooie foto's, maar die vergelijking in die post is gewoon enorm krom.
Ik heb een mailtje gestuurd (doe niet aan faceboekbarta123 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 23:18:
[...]
Well done, ik heb gelijk toen ik het las azijngezeken op FB bij de NOS... Hahaha
De vergelijking is NIET krom, wellicht het hier getoonde resultaat, maar ik zet de Sony altijd op 'Superior Auto', dus daar kan het niet aan liggen. Een vergelijkbaar resultaat wat ik met mijn andere telefoon kreeg, heb ik niet voor elkaar gekregen. Mijn meubels kreeg ik wel lichter in beeld, maar het beeld uit mijn raam werd onzichtbaar. Terwijl met mijn 950 beiden zichtbaar bleven. Ik probeerde het zicht uit mijn raam vast te leggen. Een wezenlijk verschil, dat jij het hier dan over instellingen hebt, kan ik niks aan doen, alles stond automatisch!Propane schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 23:24:
[...]
En dan ben je de vergelijking aan het afstemmen op je voorkeur. HDR staat standaard uit in Windows Camera. Backlight Correction staat standaard uit in de camera van de Z5 Compact. Beiden vereisen een handeling om het zelf aan te zetten (of je zet de Z5 Compact in Superior Auto, dan beslist die zelf).
Als je met beide toestellen een enkele foto neemt (de Rich/HDR foto van de Lumia zijn 3 belichtingen gemixed), dan kun je iets nuttigs zeggen over dynamisch bereik. En als je op de Sony Z5 Compact de "Backlight Correction" of iets dergelijks aanzet ziet die linker foto er ook een stuk beter uit.
Nogmaals, de Lumia 950 camera maakt hele mooie foto's, maar die vergelijking in die post is gewoon enorm krom.
3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting
Omdat het uitbrengen van de anniversary update is uitgesteld voor W10M, en ik een werkelijk onbetrouwbaar toestel in handen had, toch de knoop doorgehakt en voor een nieuwe installatie gekozen.
Eerst maar eens vanuit het menu de fabrieksinstellingen gekozen, daarna aangemeld met bestaande ID en backup teruggezet. 64GB sd met data geplaatst. Probleem blijft terugkomen.
Daarna vanuit het menu fabrieksinstellingen teruggezet, geen externe opslag. Geen backup terug, probleem blijft.
Her-installatie middels recovery tool, upgrade naar laatste factory build, fabrieksinstellingen geladen en daarbij 64GB externe opslag geplaatst, backup teruggezet, probleem blijft.
Als laatste rest nu nog een herinstallatie middels recovery tool en het niet terugplaatsen van een backup en gebruik zonder externe opslag maar ik verwacht dat het geen oplossing gaat brengen.
Het probleem heeft de kop op gestoken sinds de laatste firmware en laatste production build. Deze kwamen zo kort achter elkaar dat ik niet kan zeggen dat het probleem met het een of met het ander te maken zou hebben. Ik zou eigenlijk graag de vorige firmware in het toestel willen flashen om daar achter te komen, mocht dat mogelijk zijn.
Hoe dan ook, ik ben van een uitermate stabiel toestel sinds ingebruikname (jan 2016), naar een volledig onbetrouwbaar toestel gegaan nu. Omdat het probleem met het zwarte scherm werkelijk onvoorspelbaar plaatsvind, kan ik ook niets doen om het te voorkomen. Een unlock kan al voldoende zijn, maar ook het starten van een app kan hem spontaan op zwart zetten, of het aanklikken van een Edge linkje. Het maakt dan niet uit of een app vanaf het interne geheugen op de externe opslag wordt gestart.
Voor alle duidelijkheid, toestel is niet gevallen, maakt erg weinig transport km's voor een mobiel (ben nogal aan huis gebonden), en buiten die laatste firmware en software update, is er eigenlijk verder niets mee gebeurd. Mocht het een defect zijn dan ben ik bang dat het een lastig verhaal gaat worden. Alles lijkt gewoon prima te werken als ie het doet, probeer daar maar eens garantie op te claimen.
Nope, ik ben geen gelukkig gebruiker op dit moment.
Edit: na opnieuw een schone installatie, en dit keer weer zonder een backup terug te zetten, gaat het enige tijd goed maar opeens beginnen de problemen uit het niets. Een reboot heeft een nieuwe reboot tot gevolg, en dat blijft maar aan de gang, zodra ik mijn sim-code ingeef gaat ie weer in de herstart. Echter...., tot ik de telefoon aan de lader hang, dan lijkt de telefoon probleemloos te werken. Zou ik misschien met een defecte accu zitten (wel snel na een kleine 6 maanden), die er ineens de brui aan geeft bij het bereiken van een bepaald rest-niveau? Zo ja, hoe kom ik daar dan achter (zonder meteen een nieuwe aan te kopen)?
[ Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 09-02-2017 13:36 ]
Testing, one, two ...
Ik vind hem nog niet super werken.inquestos schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:34:
Volledige lijst:
http://mspoweruser.com/fu...obile-anniversary-update/
Ook wel fijn:
- Microsoft Edge: You can now swipe to go back and forward
- EdgeHTML has been updated from version 13.10586 to 14.14393 (hopelijk weer wat betere ondersteuning van websites)
- It is now possible to hide Quick Actions you don’t use
- The Word Flow keyboard has an improved recognition of longer words (hopelijk sowieso wat verbeteringen. Op 8.1 was deze aanzienlijk beter!)
Moest alweer veel te vaak corrigeren...
Negativiteit komt voornamelijk door Microsoft (keuzes) en developers die apps pullen (onzekerheid over de toekomst van het platform). De meeste die het fijn vinden werken zullen toch wel blijven plakken tot dat Microsoft echt zegt 'het is voorbij' of alle devs hun apps gaan pullen.Sixblade schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 21:48:
Vandaag een Lumia 950 gekocht van een mede tweaker, wat een fijn toestel. Maakt echt super mooie foto's. Ik was alleen een beetje huiverig na alle forum post over Windows Phone mensen zijn erg negatief over dit platform. Maar ik vind het echt goed werken en er zitten echt wel mooie apps tussen zoals de nos app en de politie app.
Zelf join ik morgen dit topic met de Lumia 950XL na verkoop van mijn Lumia 930. Ik zelf zie W10M nog steeds als het platform voor mij (zolang het bestaat en bruikbaar is).
[ Voor 12% gewijzigd door blmp op 05-08-2016 23:54 ]
Patient gamer
Ik heb met de .492 build ook ontzettend veel gezeik gehad. Apps die niet starten, vastlopers, zwarte schermen, niet willen unlocken, noem maar op. En dat na een schone installatie, helaas. Ik heb gisteren besloten om toch naar Redstone te gaan via de release preview ring. Dit lijkt vooralsnog de problemen opgelost te hebben, maar ik hou mijn hart vast. Dat terwijl .420 probleemloos werktehardware-lover schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:15:
Ik ben toch bang dat het probleem met de spontaan optredende zwarte schermen op mijn telefoon niet door een her-installatie is op te lossen.
Omdat het uitbrengen van de anniversary update is uitgesteld voor W10M, en ik een werkelijk onbetrouwbaar toestel in handen had, toch de knoop doorgehakt en voor een nieuwe installatie gekozen.
Eerst maar eens vanuit het menu de fabrieksinstellingen gekozen, daarna aangemeld met bestaande ID en backup teruggezet. 64GB sd met data geplaatst. Probleem blijft terugkomen.
Daarna vanuit het menu fabrieksinstellingen teruggezet, geen externe opslag. Geen backup terug, probleem blijft.
Her-installatie middels recovery tool, upgrade naar laatste factory build, fabrieksinstellingen geladen en daarbij 64GB externe opslag geplaatst, backup teruggezet, probleem blijft.
Als laatste rest nu nog een herinstallatie middels recovery tool en het niet terugplaatsen van een backup en gebruik zonder externe opslag maar ik verwacht dat het geen oplossing gaat brengen.
Het probleem heeft de kop op gestoken sinds de laatste firmware en laatste production build. Deze kwamen zo kort achter elkaar dat ik niet kan zeggen dat het probleem met het een of met het ander te maken zou hebben. Ik zou eigenlijk graag de vorige firmware in het toestel willen flashen om daar achter te komen, mocht dat mogelijk zijn.
Hoe dan ook, ik ben van een uitermate stabiel toestel sinds ingebruikname (feb 2016), naar een volledig onbetrouwbaar toestel gegaan nu. Omdat het probleem met het zwarte scherm werkelijk onvoorspelbaar plaatsvind, kan ik ook niets doen om het te voorkomen. Een unlock kan al voldoende zijn, maar ook het starten van een app kan hem spontaan op zwart zetten, of het aanklikken van een Edge linkje. Het maakt dan niet uit of een app vanaf het interne geheugen op de externe opslag wordt gestart.
Voor alle duidelijkheid, toestel is niet gevallen, maakt erg weinig transport km's voor een mobiel (ben nogal aan huis gebonden), en buiten die laatste firmware en software update, is er eigenlijk verder niets mee gebeurd. Mocht het een defect zijn dan ben ik bang dat het een lastig verhaal gaat worden. Alles lijkt gewoon prima te werken als ie het doet, probeer daar maar eens garantie op te claimen.
Nope, ik ben geen gelukkig gebruiker op dit moment.
Edit: na opnieuw een schone installatie, en dit keer weer zonder een backup terug te zetten, gaat het enige tijd goed maar opeens beginnen de problemen uit het niets. Een reboot heeft een nieuwe reboot tot gevolg, en dat blijft maar aan de gang, zodra ik mijn sim-code ingeef gaat ie weer in de herstart. Echter...., tot ik de telefoon aan de lader hang, dan lijkt de telefoon probleemloos te werken. Zou ik misschien met een defecte accu zitten (wel snel na een kleine 6 maanden), die er ineens de brui aan geeft bij het bereiken van een bepaald rest-niveau? Zo ja, hoe kom ik daar dan achter (zonder meteen een nieuwe aan te kopen)?
Dat heb ik uit gemakzucht maar even weggelaten, dat ik ook nog getest heb met de RP, Slow en Fast Insider versies. Ook dat gaf geen verbetering in de stabiliteit van het toestel. Nu weer terug naar laatste Production build. Maar met vrijwel een volle accu ging het tijdens het verzenden van een filmpje via WA weer mis met een spontane reboot. Toestel werd ook niet apart warm/heet of zo. Aan de voeding lukte het echter wel om het filmpje de deur uit te krijgen. Apps heb ik nauwelijks geïnstalleerd staan nu en ook geen externe opslag geplaatst. Maar ook dat mag blijkbaar niet baten. Buiten een onbetrouwbare accu of een rotte combinatie firmware/build, heb ik echter geen flauw idee waar te zoeken. Vreemd hoe rap men het vertrouwen in het toestel kan verliezen.Esumontere schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 23:58:
[...]
Ik heb met de .492 build ook ontzettend veel gezeik gehad. Apps die niet starten, vastlopers, zwarte schermen, niet willen unlocken, noem maar op. En dat na een schone installatie, helaas. Ik heb gisteren besloten om toch naar Redstone te gaan via de release preview ring. Dit lijkt vooralsnog de problemen opgelost te hebben, maar ik hou mijn hart vast. Dat terwijl .420 probleemloos werkte
Edit: er vallen nu allerlei vreemde dingen op aan de accu en het laden. Afgelopen nacht aan een lader gehangen op de slaapkamer die ik daar altijd gebruik (Blackberry 2A lader met USB-C verloop). Toen ik opstond stond de accu nog op 32% en het laadsymbool was afwezig. Bij verwijderen en weer plaatsen van de laadstekker, geen reactie van de telefoon. Conclusie, lader defect? Beneden telefoon aan de originele Microsoft lader gehangen, pieleliepiep, en het laden begon (dacht ik). Uren later, accu gaf nog steeds 32% aan maar laadsymbool bij accu was te zien. Telefoon in de reboot, na reboot nog steeds 32%, lader eraf en weer aangesloten, pieleliepiep, en laden leek dus te werken. Na enige seconden sprong het percentage ineens naar 100%, van 32 > 100% dus. Het lijkt nu dus waarschijnlijk toch een accu probleem te zijn misschien? Gisteren viel het mij al op dat na uren de telefoon niet gebruikt te hebben, deze nog steeds op 100% stond, dat was wel erg zuinig. Zelfs bij gebruik ging dat percentage maar heel langzaam naar beneden tot de sprongen later op de dag ineens flink groter werden en bij bedtijd stond de telefoon alweer onder de 30% (zonder heel veel gebruikt te zijn). Nu ben ik niet van plan om mijn telefoon op te gaan sturen enkel voor de accu. Volgens mij heb ik daar 6 maanden garantie op en deze zijn bijna verlopen nu. Een nieuwe accu kost zo'n €30,-, dus misschien moet ik er gewoon een gaan bestellen om te zien of het daarmee is opgelost.
[ Voor 36% gewijzigd door hardware-lover op 07-08-2016 16:02 ]
Testing, one, two ...
De frontcamera van mijn 950 lijkt stuk te zijn. Hij kan niet meer door de software worden aangesproken.
Eerst kreeg ik een foutmelding met code "0xa00f4271(0xc00d3704)".
Na een poging met de recovery tool krijg ik een andere melding waarin simpelweg staat dat er geen camera verbonden is.
- Eerst mijn 920 welke vanuit het doosje al geen simkaarten kon uitlezen.
- Daarna kreeg ik een DOA opgestuurd welke elke minuut vastliep (je kwam niet eens door de setup heen).
- Hierna is koptelefoon aansluiting stuk gegaan.
- Buiten de garantie nog een keer de koptelefoon aansluiting.
- Mijn vaders 1020 heb ik al 2x op moeten sturen naar Duitsland
- Nu dit weer... Net terwijl ik in het buitenland zit, en ik mijn telefoon hard nodig ga hebben als ik terug ben.
ach ja, ben benieuwd wat de consument er van gaat vinden. Toen de 950 en 950xl uitkwamen was er veel gezeik over die iriscanner...fingerprint was vééél sneller en beter. Nu neemt ieder merk zo'n beetje de iriscanner over. Moet er wel om lachen.Wailing_Banshee schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 13:25:
[...]
Ze hebben het stukje aangepast:
[...]
Ik herken dat. Ik irriteer me werkelijk mateloos aan de hoeveelheid verkeerde woorden die hij kiest als je bijvoorbeeld aan het whatsappen bent. Onvoorstelbaar hoe *butt* die prediction functie nog is bij Win10m. Alleen dat is al haast genoeg reden om terug naar Blackberry te gaan waar word predicition vrijwel feilloos werkt.Berlinetta schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 17:51:
[...]
Ik vind hem nog niet super werken.
Moest alweer veel te vaak corrigeren...
Volledig mee eens, vooral belachelijk sinds Microsoft al een tijd terug Swiftkey overgenomen heeft en dit op Android wel gigantisch prettig werkt qua predictionandrik1 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 08:33:
[...]
Ik herken dat. Ik irriteer me werkelijk mateloos aan de hoeveelheid verkeerde woorden die hij kiest als je bijvoorbeeld aan het whatsappen bent. Onvoorstelbaar hoe *butt* die prediction functie nog is bij Win10m. Alleen dat is al haast genoeg reden om terug naar Blackberry te gaan waar word predicition vrijwel feilloos werkt.
Ik heb net ff bij mezelf gekeken, ik draai gewoon productie ring en draai op .494 en nog steeds weinig problemen met de telefoon. Volgens mij is het ook al een hele tijd geleden dat ik heb geupdate, maar dat kan ook een gevoel zijn.Esumontere schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 23:58:
[...]
Ik heb met de .492 build ook ontzettend veel gezeik gehad. Apps die niet starten, vastlopers, zwarte schermen, niet willen unlocken, noem maar op. En dat na een schone installatie, helaas. Ik heb gisteren besloten om toch naar Redstone te gaan via de release preview ring. Dit lijkt vooralsnog de problemen opgelost te hebben, maar ik hou mijn hart vast. Dat terwijl .420 probleemloos werkte
Ben zelf ook totaal niet bezig met updaten en dergelijke.
Ik vond het ook wel grappig. Hoop echter dat de Anniversary Update de irisscanner wel wat sneller maakt. Heb sinds kort een 950, en het scanner is net te traag om echt leuk te zijn. Dan is de vingerafdrukscanner van de S7 van mijn vriendin toch een stuk handiger.andrik1 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 08:30:
[...]
ach ja, ben benieuwd wat de consument er van gaat vinden. Toen de 950 en 950xl uitkwamen was er veel gezeik over die iriscanner...fingerprint was vééél sneller en beter. Nu neemt ieder merk zo'n beetje de iriscanner over. Moet er wel om lachen.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Totdat je vingers nat worden. Vingerscanner van mijn Sony z5 is dan echt een drama. Merkte zelf dat als je de irisscan vaker in leert(dus bij nacht, dag en velle zon), dat hij binnen enkele seconde unlocked.BM schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 15:38:
[...]
Ik vond het ook wel grappig. Hoop echter dat de Anniversary Update de irisscanner wel wat sneller maakt. Heb sinds kort een 950, en het scanner is net te traag om echt leuk te zijn. Dan is de vingerafdrukscanner van de S7 van mijn vriendin toch een stuk handiger.
Dat geloof ik best, maar 'enkele seconde' is nog altijd beduidend trager dan de tiende van seconde die een vingerafdrukscanner nodig heeft, of ikzelf om een pincode in te tikken. Ik zal eens proberen om wat vaker de wizard te draaien, maar geloof niet dat de snelheid voor mij écht acceptabel zal worden.vali schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 22:53:
[...]
Totdat je vingers nat worden. Vingerscanner van mijn Sony z5 is dan echt een drama. Merkte zelf dat als je de irisscan vaker in leert(dus bij nacht, dag en velle zon), dat hij binnen enkele seconde unlocked.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Welke, geen flauw idee.
Verzin maar wat, nachtopnames met de selfiecam oid.
Om te ontgrendelen gebruik ik nog steeds de zwaar verouderde pin.
Werkt altijd, ook met zwaar vervuilde of vette vingers...
Tienden van seconden....phoe diep onder de indruk.
En dan?
Praktijk is vaak dat dat ding eerst uit de broekzak moet worden gevist en dan eventueel nog eens een keer de beschermcover open moet worden geflipt.
Tja dan komt het echt wel aan op die paar microseconden.....
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Dit is weer een mooi stukje onzin natuurlijk, met die vingerafdrukscanner kun je hem in je broekzak al ontgrendeld hebben, of terwijl je hem oppakt. Dat jij dan lekker je pincode in wilt typen, dan moet je dat lekker doen. Maar dat wil niet zeggen dat je die onzin jezelf kunt besparen. Mijn Z5 Compact heeft mijn rechtse duim er 3x instaan (1x schoon, 1x vuil & 1x vochtig), waardoor hij altijd ontgrendeltAmadeus1966 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:21:
Ik voorzie andere mogelijkheden met dezelfde irisscanner.
Welke, geen flauw idee.
Verzin maar wat, nachtopnames met de selfiecam oid.
Om te ontgrendelen gebruik ik nog steeds de zwaar verouderde pin.
Werkt altijd, ook met zwaar vervuilde of vette vingers...
Tienden van seconden....phoe diep onder de indruk.
En dan?
Praktijk is vaak dat dat ding eerst uit de broekzak moet worden gevist en dan eventueel nog eens een keer de beschermcover open moet worden geflipt.
Tja dan komt het echt wel aan op die paar microseconden.....
Ze hadden dit idd moeten combineren, maar van mij mogen er wel meer mogelijkheden op komen dan alleen een pin code invoeren op het scherm, zoals het vegen van een combinatie ipv het intikken. Dat zou al sneller werken.barta123 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:46:
[...]
Dit is weer een mooi stukje onzin natuurlijk, met die vingerafdrukscanner kun je hem in je broekzak al ontgrendeld hebben, of terwijl je hem oppakt. Dat jij dan lekker je pincode in wilt typen, dan moet je dat lekker doen. Maar dat wil niet zeggen dat je die onzin jezelf kunt besparen. Mijn Z5 Compact heeft mijn rechtse duim er 3x instaan (1x schoon, 1x vuil & 1x vochtig), waardoor hij altijd ontgrendeltDe irisscanner op mijn 950 werkt feilloos, maar soms zegt hij na een halve seconde mij niet te herkennen, dat is best irritant. Een combinatie met beiden zoals op de Note & de HP Elite X3 zou me veel fijner lijken!
Ik heb exact hetzelfde maar dan met mijn z5. Ook al unlock je hem in de je broekzak, je moet altijd je duim er recht op houden anders unlocked hij ook niet. Al zal het vast gewenning zijn, want zo lang heb ik het toestel niet.barta123 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:46:
[...]
Dit is weer een mooi stukje onzin natuurlijk, met die vingerafdrukscanner kun je hem in je broekzak al ontgrendeld hebben, of terwijl je hem oppakt. Dat jij dan lekker je pincode in wilt typen, dan moet je dat lekker doen. Maar dat wil niet zeggen dat je die onzin jezelf kunt besparen. Mijn Z5 Compact heeft mijn rechtse duim er 3x instaan (1x schoon, 1x vuil & 1x vochtig), waardoor hij altijd ontgrendeltDe irisscanner op mijn 950 werkt feilloos, maar soms zegt hij na een halve seconde mij niet te herkennen, dat is best irritant. Een combinatie met beiden zoals op de Note & de HP Elite X3 zou me veel fijner lijken!
Zelf zie ik ook beide technieken op mijn smartphone, maar de HP Elite X3 viel bij mij sowieso al af. De camera is namelijk van stuk mindere kwaliteit in vergelijking met de l950xl.
[ Voor 9% gewijzigd door vali op 09-08-2016 12:15 ]
Ik vind het gewoon jammer, zo'n goede telefoon, wordt extreem hard getackeld door applicaties, die er niet zijn...
vreemd hoe ervaringen zo verschillend kunnen zijn. De zinspredictie werkt nagenoeg perfect. Het volgende woord is vaak al lang voorda tik de beginletter heb kunnne tikken beschikbaar . Dat werkt dus echt veel beter dan op mijn ipad bijv die er meestal volledig naast zit of die automatisch andere termen erin zet.andrik1 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 08:33:
[...]
Ik herken dat. Ik irriteer me werkelijk mateloos aan de hoeveelheid verkeerde woorden die hij kiest als je bijvoorbeeld aan het whatsappen bent. Onvoorstelbaar hoe *butt* die prediction functie nog is bij Win10m. Alleen dat is al haast genoeg reden om terug naar Blackberry te gaan waar word predicition vrijwel feilloos werkt.
Woordpredictie is wat achterhaald.. het gaat m.i. toch om het volgende woord in je zin, dat werkt echt heel goed.
Copyright and left by SED...
Microsoft gaat dat sowieso niet doen. Het is aan de ontwikkelaars om de keuze te maken hun app door die tooling heen te halen, eventuele (kleine) dingen nog te fixen en dan in de markt te zetten en te onderhouden. Dat zijn op zich nog best veel stappen, maar verlaagt de drempel in ieder geval iets. Voor 1 ontwikkelaar die er twee weken mee bezig is, kan je zoiets nog wel proberen.barta123 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:52:
[....]Als Microsoft met die bridges elke app zou porten, of in ieder geval een HEEL groot deel van de populaire/belangrijke apps zou doen, pas dán kan het een succes worden... ;)[...]
Ik zou naar een festival sowieso een half-gare nog-net-werkende Android telefoon meenemen, en niet mijn dure dierbare 950barta123 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:52:
Ik vertrek vandaag naar Sziget Festival in Boedapest, dankzij de afwezigheid van de Sziget-app en de FestiPay app (voor contactloos betalen met festival-pasje) gebruik ik mijn 950 dus niet. Maar geloof me, ik vind de 950 als telefoon gewoon beter. Als Microsoft met die bridges elke app zou porten, of in ieder geval een HEEL groot deel van de populaire/belangrijke apps zou doen, pas dán kan het een succes worden...
Ik vind het gewoon jammer, zo'n goede telefoon, wordt extreem hard getackeld door applicaties, die er niet zijn...
Om aanspraak op garantie te kunnen maken voor de accu, dien ik mijn gehele toestel op te sturen zegt Microsoft support. De nieuwe accu kost mij €26,-, als het daarmee is opgelost dan neem ik mijn verlies wel, ben gekke Henkie niet.
Hopelijk komt nu wel de stabiliteit terug die ik gewend was, een defecte accu zou een prima verklaring voor mijn problemen kunnen zijn
Testing, one, two ...
Verpakt in de telefoon zelf dan, hebben ze er schijnbaar geen probleem meePyramiden schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 16:17:
Een bolle accu is sowieso kapot. Raar dat ze hem dan nog opgestuurd willen hebben, helemaal vanwege het ontploffingsgevaar. Ik zou hem goed opbergen.
Bij mij is weleens een bestelling van een Nikon fotocamera achteraf geannuleerd door Amazon.de omdat deze niet naar Nederland verzonden zou mogen worden.
"Leider mussten wir diesen aus Ihrer Bestellung stornieren, da er aufgrund seiner Einstufung als Gefahrgut nicht an die von Ihnen angegebene Lieferadresse versandt werden darf."
3 maanden later dezelfde camera daar besteld en deze werd zonder opmerking wel op hetzelfde adres bezorgd.
Ik ga eens kijken of ik niet via een andere weg in contact kan komen met Microsoft betreffende de accu. Wil me er niet zomaar bij neerleggen. Vind het vreemd dat je het volledige toestel op zou moeten sturen, vooral omdat men de accu simpel uit het toestel kan verwijderen.
Er schoot mij overigens nog wat anders te binnen toen ik die bolle accu onder ogen kreeg. Er werd een tijdje geleden door iemand een opmerking gemaakt over een Mozo cover, en dat deze een bult zou hebben. Dus niet vlak zou zijn. Ik heb diverse Mozo covers, maar geen enkele heeft er een bult, ik vraag me daarom af of desbetreffende gebruiker ook niet met een bolle accu in het toestel zit, zoals ik, maar dan nog een graadje erger misschien.
Afijn, als gebruikers klagen over een onbetrouwbaar en instabiel toestel, dan zou ik in ieder geval eens even naar de accu gaan kijken. Niet dat ik nu beweer dat mijn stabiliteit terug is, daarvoor is het nog te vroeg.
Testing, one, two ...
Ik zat gisteren al even te kijken om ergens een soort generiek email adres te vinden omdat ik contact wilde opnemen vanwege mijn kapotte camera. Echter zorgt Microsoft ervoor dat alles nogal in banen wordt geleidt en het moeilijk is om specifieke email adressen te vinden. Misschien kijk ik zelf wel of ik een mailtje naar hun hoofdkantoor op Schiphol kan sturen.
De Galaxy van een vriend van mij heeft ook een keer zo'n batterij gehad. Hij vroeg zich af waarom het batterijklepje niet goed sloot. Toen kwamen we erachter dat de batterij in het midden 2x zo dik was
Tja....of je moet gewoon leren omgaan met teleurstellingen.barta123 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:52:
Beetje onzinnig opmerkingen.....
Of het is de supersnelle vingerprintscanner of het zijn weer de afwezige apps.
Misschien is een Android of iOs toestel wel iets?
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Hoewel ik het aan de ene kant wel snap, klinkt het aan de andere kant als zo'n Pimp My Ride ding... "Yo dawg, I heard you like cases, so we put a case on your case so you can protect your protection."Pyramiden schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 10:29:
Gebruikt iemand hier een extra case om zijn houten Mozo heen om hem te beschermen tegen het laten vallen van de telefoon?
Nogmaals, ik snap het wel, maar waar denk je dan aan? Een doorzichtige siliconen case? Anders lijkt het mij een beetje zonde om zo'n Mozo cover weg te stoppen onder een case.
Haha, zo klinkt het inderdaad wel.Propane schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:19:
[...]
Hoewel ik het aan de ene kant wel snap, klinkt het aan de andere kant als zo'n Pimp My Ride ding... "Yo dawg, I heard you like cases, so we put a case on your case so you can protect your protection."
Nogmaals, ik snap het wel, maar waar denk je dan aan? Een doorzichtige siliconen case? Anders lijkt het mij een beetje zonde om zo'n Mozo cover weg te stoppen onder een case.
Ik zoek eigenlijk een soort bumper die alleen de hoeken afdekt. Een soort ring dus. Voor Iphones zie je die dingen erg veel, maar ik heb hem nog nooit voor een 950 gezien.
Ik heb voor het even maar het bekraste plastic paneel uit mijn Orzly gesneden en de zwarte rand om mijn telefoon gedaan. Hierdoor is het glas wel beschermt is, maar het is niet ideaal.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Kijk even op de website van Microsoft
Microsoft doet het sowieso goedkoper maar doet er helaas wel vrij lang over. Kan zomaar paar weken duren.
Wat vervelend! Gelukkig een verzekering.g0tanks schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 12:21:
Helaas heb ik mijn Lumia 950 van de week laten vallen, waardoor er nu een significante barst in het scherm zit. Het goede nieuws is dat dit in het buitenland is gebeurd en waarschijnlijk gedekt wordt door mijn reisverzekering. Hiervoor moet ik een opgave van de herstelkosten opsturen. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan ik hiervoor naar een willekeurige reparatietoko?
Ik heb toen der tijd mijn mijn lumia via ms laten repareren. Ik heb hem aangemeld via de website. Je krijg dan een declaratie overzicht. Deze heb ik toen naar de verzekering gestuurd. Het bedrag moest ik eerst wel zelf betalen maar uiteindelijk krijg je het terug.
Ik heb toen gewoon naar de verzekering gebeld hoe en wat, daar is de klante service voor.
Ik was helaas wel mijn lumia 5/6 weken kwijt. Maar er ging toen van alles mis tussen de onderlinge communicatie van ms en het reparatiecentrum. Ze geven aan dat het binnen 2 weken opgelost moet zijn, hier kan je nu denk ik wel vanuit gaan.
😲
Waarschuwing : twee weken dat lukt inderdaad, maar je krijgt niet je eigen toestel terug met een nieuw scherm, wel een refurbished toestel. (in mijn ogen een opgelapt probleem toestel van een ander)mswp schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:29:
[...]
Ik was helaas wel mijn lumia 5/6 weken kwijt. Maar er ging toen van alles mis tussen de onderlinge communicatie van ms en het reparatiecentrum. Ze geven aan dat het binnen 2 weken opgelost moet zijn, hier kan je nu denk ik wel vanuit gaan.
In mijn geval dus echt een toestel met problemen , ik ben nu bezig met de derde return van mijn "swap-repair" toestel, samengeteld ben ik al 2 maanden bezig sinds de eerste opsturing voor de scherm reparatie.
Ik probeerde al via Twitter Microsoft België in te schakelen, en via de chat ook al van alles geprobeerd, maar dat hielp tot nu toe totaal niet, ik krijg steeds als enige optie 'ja meneer die moet u dan terug sturen naar het service center" , nu ben ik in afwachting van een Expert-team dat me gaat contacteren over het aanslepende probleem
zie mijn verhaal ook hier http://answers.microsoft....0?tm=1467965980520&auth=1
Dat is niet netjes. Wordt het eest wel gevraagd? Ik zou er niet mee accoord gaan. Ik heb toen der tijd wel mijn eigen toestel terug gekregen.MiniMan schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:44:
[...]
Waarschuwing : twee weken dat lukt inderdaad, maar je krijgt niet je eigen toestel terug met een nieuw scherm, wel een refurbished toestel. (in mijn ogen een opgelapt probleem toestel van een ander)
In mijn geval dus echt een toestel met problemen , ik ben nu bezig met de derde return van mijn "swap-repair" toestel, samengeteld ben ik al 2 maanden bezig sinds de eerste opsturing voor de scherm reparatie.
Ik probeerde al via Twitter Microsoft België in te schakelen, en via de chat ook al van alles geprobeerd, maar dat hielp tot nu toe totaal niet, ik krijg steeds als enige optie 'ja meneer die moet u dan terug sturen naar het service center" , nu ben ik in afwachting van een Expert-team dat me gaat contacteren over het aanslepende probleem
zie mijn verhaal ook hier http://answers.microsoft....0?tm=1467965980520&auth=1
Hoendoen ze dit dan met derde verzekeringspartijen? Die apparaten staan meestal op imei geregistreerd.
😲
Toen ik via de chat protesteerde over deze manier van handelen kreeg ik doodleuk deze url met de voorwaarden aangeboden te lezen. https://support.microsoft...acturers-limited-warrantymswp schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:59:
[...]
Dat is niet netjes. Wordt het eest wel gevraagd? Ik zou er niet mee accoord gaan. Ik heb toen der tijd wel mijn eigen toestel terug gekregen.
Hoendoen ze dit dan met derde verzekeringspartijen? Die apparaten staan meestal op imei geregistreerd.
Dat van die refurbished "onderdelen" (beetje breed geïnterpreteerd als het om een volledige swap gaat) staat ergens in de voorwaarden van de service als je de service order aanmaakt om je toestel ter reparatie op te sturen.
Ik vind het niet kunnen dat je voor een reparatie van je toestel op eigen kosten een ander zijn "probleemtoestel" terug krijgt, het is immers niet hetzelfde als garantie claimen voor een hardware probleem. Dit is volledig buiten garantie en ik zou geen genoegen moeten nemen met refurbished brol van een ander. Maar intussen zit ik dus al 2 maanden in deze mallemolen. Proberen telefonisch de zaak te escaleren is ook niet goed voor je bloeddruk, daar krijg je totaal geen gehoor, die sturen je enkel door naar de support site.
Tja wat de IMEI betreft ik zit nu al aan de derde IMEI (eigen originele inbegrepen) , maar ik heb geen verzekering dus hoe die daarop reageren weet ik niet
Testing, one, two ...
Mooi dat ie het weer doet, maar ik zou er wel een melding van maken bij Microsoft, met de opmerking dat je niet jouw toestel wil opsturen om die reden, en dat het simpelweg omruilen geen service is. En dat je de defecte accu wil opsturen. Wie weet hoe ze dan reageren.hardware-lover schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 22:02:
Volgens mij is de stabiliteit weer volledig terug na het uitwisselen van de accu. Toestel geeft geen krimp meer, ook niet na meermaals flink belast te hebben met Antutu. Ik ben nu dus weer vrolijker gestemd dan de laatste weken het geval was. Toestel opsturen ga ik, na bovenstaande ervaringen, beslist niet doen, dan neem ik mijn verlies maar.
Gewoon de koop ontbinden en het geld van je schermherstel terugvragen. Desnoods je rechtsbijstand er op zetten. Want als ik je relaas goed gelezen heb, is dit dus al de 4e keer.MiniMan schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 17:53:
[...]
Toen ik via de chat protesteerde over deze manier van handelen kreeg ik doodleuk deze url met de voorwaarden aangeboden te lezen. https://support.microsoft...acturers-limited-warranty
Dat van die refurbished "onderdelen" (beetje breed geïnterpreteerd als het om een volledige swap gaat) staat ergens in de voorwaarden van de service als je de service order aanmaakt om je toestel ter reparatie op te sturen.
Ik vind het niet kunnen dat je voor een reparatie van je toestel op eigen kosten een ander zijn "probleemtoestel" terug krijgt, het is immers niet hetzelfde als garantie claimen voor een hardware probleem. Dit is volledig buiten garantie en ik zou geen genoegen moeten nemen met refurbished brol van een ander. Maar intussen zit ik dus al 2 maanden in deze mallemolen. Proberen telefonisch de zaak te escaleren is ook niet goed voor je bloeddruk, daar krijg je totaal geen gehoor, die sturen je enkel door naar de support site.
Tja wat de IMEI betreft ik zit nu al aan de derde IMEI (eigen originele inbegrepen) , maar ik heb geen verzekering dus hoe die daarop reageren weet ik niet
Ik heb al eerder contact met Microsoft gehad via een chat sessie en verteld dat de accu bol staat en defect is. Maar er werd mij een link doorgegeven en de mededeling dat het complete toestel opgestuurd moest worden om aanspraak op garantie te kunnen maken. Op mijn vraag waarom ik niet enkel de accu op zou kunnen sturen kreeg ik het antwoord dat ze er daar niet over gingen en dat ik het via de link moest gaan regelen.ardvark99 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 10:11:
[...]
Mooi dat ie het weer doet, maar ik zou er wel een melding van maken bij Microsoft, met de opmerking dat je niet jouw toestel wil opsturen om die reden, en dat het simpelweg omruilen geen service is. En dat je de defecte accu wil opsturen. Wie weet hoe ze dan reageren.
Testing, one, two ...
Dan zou ik een melding maken, en alleen de defecte accu opsturen....hardware-lover schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:05:
[...]
Ik heb al eerder contact met Microsoft gehad via een chat sessie en verteld dat de accu bol staat en defect is. Maar er werd mij een link doorgegeven en de mededeling dat het complete toestel opgestuurd moest worden om aanspraak op garantie te kunnen maken. Op mijn vraag waarom ik niet enkel de accu op zou kunnen sturen kreeg ik het antwoord dat ze er daar niet over gingen en dat ik het via de link moest gaan regelen.
men heeft mij in zo'n chat support sessie verteld dat dit geen optie is, mijn eigen toestel is vermoedelijk al vernietigd, werd er doodleuk gezegdKrazyJay schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 10:22:
[...]
Gewoon de koop ontbinden en het geld van je schermherstel terugvragen. Desnoods je rechtsbijstand er op zetten. Want als ik je relaas goed gelezen heb, is dit dus al de 4e keer.
verkoop ongedaan maken = geld terug en eigen toestel terug met barst in scherm , dat is dus niet meer mogelijk...
Dat heb ik ook niet gezegd.MiniMan schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 16:37:
[...]
men heeft mij in zo'n chat support sessie verteld dat dit geen optie is, mijn eigen toestel is vermoedelijk al vernietigd, werd er doodleuk gezegd![]()
verkoop ongedaan maken = geld terug en eigen toestel terug met barst in scherm , dat is dus niet meer mogelijk...
Je koopt een toestel, en of ze die nu 100x omwisselen of nooit, dat maakt niet uit. Het komt er gewoon op neer dat de omwisseling (met bijbetaling) er niet voor zorgt dat jouw rechten op garantie en conformiteit veranderen op de originele aankoop. Dat je jou een toestel met een ander serienummer (IMEI) geven maakt niets uit daarin. Wat ik wilde zeggen is dat je de originele koop zou moeten kunnen ontbinden, waarbij het aanschafbedrag terug jouw kant op moet. De kosten van de herstelling zou je er eigenlijk bij moeten claimen. Dus niet alleen de kosten van de herstelling (die ze ook non-conform hebben uitgevoerd). Dan koop je vervolgens nog een keer een Lumia, maar dan gloednieuw uit de winkel
Je originele toestel ga je nooit niet meer terugzien, want die ligt gewoon ergens op een hoop om gemaakt te worden op een rustig moment en gaat dan gewoon de stapel met refurbs op om vervolgens weer uitgedeeld te worden als er een garantieclaim plaatsvindt. Vernietigen lijkt me sterk, ze hebben die onderdelen gewoon in hun voorraad en kapitaalvernietiging doen ze niet vrijwillig.
Maar dan nog, mijn toestel is origineel niet aangekocht rechtstreeks bij Microsoft. De aankoop via Microsoft ontbinden zit er dan niet in.
Dat vernietigen zou mij ook sterk lijken, maar die chat support medewerkster beweerde dat wel gewoon toen ik aandrong om mijn eigen toestel terug te krijgen. Waarschijnlijk een standaard antwoord om lastige klanten af te schepen.
In ieder geval wacht ik nu al twee dagen op het beloofde expert-team dat me zou gaan contacteren om de zaak op te lossen. Toestel is sinds gisteren door UPS afgeleverd in het service center...
De aankoop kan je dan wel bij de verkoper ontbinden (mits van een bedrijf gekocht en de door het bedrijf aangegeven werkwijze te hebben gevolgd m.b.t. garantiekwesties).MiniMan schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 18:04:
Ok dat had ik zo niet begrepen.
Maar dan nog, mijn toestel is origineel niet aangekocht rechtstreeks bij Microsoft. De aankoop via Microsoft ontbinden zit er dan niet in.
Dat vernietigen zou mij ook sterk lijken, maar die chat support medewerkster beweerde dat wel gewoon toen ik aandrong om mijn eigen toestel terug te krijgen. Waarschijnlijk een standaard antwoord om lastige klanten af te schepen.
In ieder geval wacht ik nu al twee dagen op het beloofde expert-team dat me zou gaan contacteren om de zaak op te lossen. Toestel is sinds gisteren door UPS afgeleverd in het service center...
Als je daar niet aan wilt beginnen, begrijp ik dat wel, maar ik ben van mening dat je het recht in ieder geval wel hebt nu.
Trouwens, toen ik deze firma aansprak over de reparatie van het scherm was dit de reactie "U kan hiervoor best contact opnemen met Microsoft, zij kunnen u doorgeven welke reparatiecentra erkend zijn door hun. Let wel, meestal ligt de kost van reparatie in deze centra hoger dan bij een reparateur bij u in de buurt."
Centralpoint is geen betrokken partij in deze reparatie, het lijkt me sterk dat zij mij tegemoet zullen komen in deze zaak.
Toestel voorzien van de laatste OS build 10.0.14393.67 maar vind de batterij levensduur desondanks nog erg tegenvallen. Als ik een beetje het toestel gebruik zie ik de batterij gewoon met 10% per kwartier teruglopen
Wat zijn nog tips/tricks die ik kan uitvoeren om de levensduur te verbeteren, afgezien van de standaard tips over achtergrond apps, glance screen afzetten, etc.?
Alvast bedankt!
Wat het meeste verbruikt is data (via wifi of mobiel), gevolgd door scherm. Ook goed op letten dat je na het gebruiken van Maps ook daadwerkelijk het navigeren stop zet. Anders blijft die ook lekker slurpen
Verwijderd
Mijn 950XL was ook gevallen, eigen schuld dus. Om garantie in de toekomst te waarborgen heb ik de reparatie uit laten voeren door de leverancier GSMwijzer. Zij hebben de reparatie ook door Microsoft laten uitvoeren. Ik kreeg mijn eigen toestel terug met een nieuw display en zelfs met het defecte display erbij!MiniMan schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 21:19:
Gekocht bij centralpoint in Hasselt, en dit is toch geen garantiegeval, dit is eigen schade.
Daarbij was ik nog goedkoper uit als een bedrijf in de buurt.
In mijn geval was het wel verzekeringswerk, maar dat heb ik geregeld door naderhand de rekening op te sturen.
Het kan goed zijn dat in jouw geval er meer defect was dan alleen het scherm.
Waarom ben je niet gestart met de laatste Production build? Dan krijg je in ieder geval een indruk hoe het toestel draait met niet Insider software. Bij vrijwel geen toestel-gebruik, maar wel met diverse apps op de achtergrond actief (mail, nieuws, lockmix, enz), zit ik met een gloednieuwe accu nu op zo'n 1 à 2% per uur. Dat zal tevens met die nieuwe accu te maken hebben verwacht ik, maar het geeft wel aan wat haalbaar zou moeten zijn met dit toestel.ridmaur schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 12:50:
Onlangs via andere Tweaker in bezit van een Lumia 950 gekomen. Mooi toestel en OS.
Toestel voorzien van de laatste OS build 10.0.14393.67 maar vind de batterij levensduur desondanks nog erg tegenvallen. Als ik een beetje het toestel gebruik zie ik de batterij gewoon met 10% per kwartier teruglopen
Wat zijn nog tips/tricks die ik kan uitvoeren om de levensduur te verbeteren, afgezien van de standaard tips over achtergrond apps, glance screen afzetten, etc.?
Alvast bedankt!
Testing, one, two ...
http://allaboutwindowspho...g_via_Continuum_to_a_.php
[ Voor 9% gewijzigd door MRE-Inc op 15-08-2016 10:07 ]
XBL: MRE Inc
Thanks voor de tip!
Ik heb ook een leuke computer..
Op welke versie zit jouw Lumia dan ? De .545 is de laatste produktie build namelijk. Of heb jij insider builds erop staan ?Tranzy schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:05:
Heb het net getest op mijn Surface Pro 4 met AU maar zonder de .545 versie op mijn Lumia 950XL en het werkt prima.
Thanks voor de tip!
Ik had een oudere ..Zie net dat ik nu ook de 545 kon installeren en heb dat gelijk gedaan. Weet nu niet meer welke ik hiervoor had.MRE-Inc schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:27:
[...]
Op welke versie zit jouw Lumia dan ? De .545 is de laatste produktie build namelijk. Of heb jij insider builds erop staan ?
Ik heb ook een leuke computer..
Op mijn SP3 werkt het wel en ik heb ook de L950 met .545 update.MRE-Inc schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 10:03:
Iemand al de connect functie gebruikt icm een Windows 10 machine ? Je hebt een W10 met AU en Lumia 950 nodig met .545 update. Je kan dan je scherm projecteren naar je PC en de muis en toetstenbord van je PC/laptop gebruiken zonder continuum dock. Werkt wel goed op mijn 4.5 jaar oude HP laptop, maar op mijn Surface Pro3 krijg ik geen beeld
Ja.Berlinetta schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 18:21:
Merken jullie ook dat Whatsapp op sommige momenten traag is? Als je van de ene app naar de andere gaat?
Ik ga binnenkort van werkgever wisselen, en mag daar een telefoon uitzoeken. Meenemen van mijn huidige kan niet, is bijna 2 jaar oud. Ik heb nu een iPhone 6 64 GB. Budget voor nieuwe telefoon is 300 euro. Meer mag, maar dat leg je zelf bij dan.
Ik twijfel nu welke te nemen maar neig heel erg naar de L950.
Als ik nu een los toestel koop, hoef ik maar 50 euro zelf bij te leggen. Bij andere toestellen is dat:
Iphone 6 64 gb = 670 euro = 370 zelf bij leggen
Iphone 6S 64 gb = 760 euro = 460 zelf bij leggen.
Android ben ik niet enthousiast over.
Mijn vraag is dan ook, is de L950 een aan te raden telefoon. Je hoort veel zaken als "Windows phone is dood", "MS doet er niks meer aan", en "het enige dat ie doet is rebooten...".
Het voordeel van de L950 lijkt mij o.a. het goede scherm, het uitbreidbare geheugen, de verwisselbare accu en zoals ik het zie op videos werkt windows 10 gelikt.
Maar is dat ook zo in de praktijk? Kan ik hier (met gemak) weer 2 jaar mee vooruit?
Hebben jullie in de praktijk veel last van een app gat? Ik lees veel gemekker over de slecht Wifi, last van? En zaken als whatsapp werken gewoon goed zoals op de iPhone?
Zijn er zelfs mensen die de overstap gemaakt hebben van de iphone? En gingen zaken als contacten overzetten goed? Whatsapp kan zeker niet meegenomen worden (chats)? En hoe bevallen de verschillen tussen ios en WP?
Hoop vragen, maar t wordt mijn eerste Windows Phone, tot nu toe alleen maar iOs gehad.
Thanks!
[ Voor 5% gewijzigd door mister9 op 16-08-2016 09:51 ]
Ik merk zelf dat de 950(die heeft een maat van mij) soms merkbaar trager is dan de 950XL. Met name met Foto's e.d. Het gebrek in apps zit hem met name in snapchat, pokemon go en kleinere apps. Voor mijn hoofdzaken is mijn 950XL favoriet, hoewel ik thuis nog wel eens voor snapchat of Pokemon een android tablet er bij pak, maar dat is maar een enkele keer in de week.
Je ziet wel dat de support voor veel kleinre/ minder populaire apps stoppen, omdat deze nog voor Windows Phone 8(.1) waren gebouwd en dat er een soort van keuze moment is voor bedrijven om of over te stappen naar universal of te stoppen. Toch zijn er ook bedrijven die daarnaast bezig zijn gegaan met een(universal) w10 app. Ook kan het achter lopen wat betreft functionaliteit, de SNS bank app is bijvoorbeeld nu pas on par met de andere platformen.
De telefoon maakt geweldige foto's, de notificaties naar W10 vind ik ook handig en de universal apps die er zijn werken goed met continuum, ook met het projecteren naar een W10 pc. Ik ben dan ook liefhebber van het windows eco-systeem en mij spreekt het universele erg aan. Echter raad ik het toestel in mijn kringen niet direct aan. Desondanks hebben vrienden van mij ondanks mijn advies om te kijken naar een android of ios toestel een 950 en 950XL gekocht. Beide hadden via werk of prive al diverse windows toestellen en iphone/android toestellen gehad. Beide zijn wel tevreden, maar gebruiken dan ook geen snapchat of pokemon go.
Uiteindelijk is het een persoonlijk afweging, waarin een stukje vertrouwen, affiniteit met het windows eco-systeem, app-gebruik en kosten in zit. Bij de mediamarkt liggen de toestellen meestal wel, ik zou ook aanraden om ze eerst in het echt te bekijken.
[ Voor 13% gewijzigd door CR35 op 16-08-2016 10:25 ]
Ik heb zelf sinds november de Lumia 950XL, nadat ik jarenlang Android gebruiker ben geweest. De reden van mijn overstap waren de beloftes van Microsoft over het beschikbaar maken van iOS en Android apps en het 'Universal platform'. Naadloze integratie tussen de verschillende Microsoft producten. Het bestond nog niet, maar zat er zeker aan te te komen met UWP apps. Daarnaast liepen er eind vorig jaar 2 projecten (Islewood en Astoria) om iOS en Android apps te kunnen draaien op WM, dus de apps die je zou missen, kon je op die manier alsnog tot je nemen.mister9 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:38:
Mijn vraag is dan ook, is de L950 een aan te raden telefoon. Je hoort veel zaken als "Windows phone is dood", "MS doet er niks meer aan", en "het enige dat ie doet is rebooten...".
De telefoon is voor mij technisch een perfect toestel. De foto's zijn prachtig (ook in het donker), het systeem loopt vloeiend en snel, ik vind het OS zeer fijn werken vergeleken met Android en maandelijks OS updates. In dat opzicht zou ik bij dit OS niet meer weg willen. Na een aantal maanden Insider te zijn geweest met veel problemen (vastlopers, bluetooth, accu, etc) ben ik weer terug naar Productie builts en nagenoeg de laatste 6 maanden heb ik geen last meer van problemen. Al blijf ik wel issues houden met bluetooth in de auto.
Waar ik mij erg op verkeken heb is de functionaliteit van apps. Ik gebruik zelf niet veel apps en de apps die ik gebruikte op Android zijn allemaal beschikbaar op WM. De app gap vind ik meevallen. De functionaliteit valt mij dus vooral tegen. Voor bijvoorbeeld de ING en ABN AMRO apps is er een groot contrast met de apps op Android. Wil je alleen je saldo checken en een incidentele overboeking doen, prima. De rest is er niet. Op Spotify heb ik geen Connect in WM, waardoor ik niet meer kan streamen naar mijn versterker. Een screenmirror naar mijn nieuwe tv (met WebOS) lukt met mijn cheapass tablet uit China van 4 jaar oud, maar niet met de Lumia. Waze loopt jarenlang achter en werkt niet prettig. Met Fitbit is er een structureel issue dat ik een activiteit niet kan tracken met gps op de Lumia, omdat deze continue wordt afgebroken. Ik heb dus alleen een dashboard met wat informatie. Met de KPN app kan ik geen MB's delen. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik heb alle ontwikkelaars voor bovenstaande apps benaderd met de vraag wanneer de functionaliteit wordt toegevoegd zoals deze ook voor Android is en ik krijg van allen hetzelfde antwoord: er zijn te weinig gebruikers en onze prioriteit ligt daardoor niet bij dit OS. Of het komt 'op de roadmap', oftewel het komt niet.
Microsoft is erg onduidelijk in mijn ogen over Mobile, de ene week zetten ze er vol op in en de andere week hoor je weer dat het geen prio heeft. Het universele platform dat ze beloofd hebben, is er nog niet in de vorm zoals ik dat zou willen zien. Wellicht voegt de Anniversary update, die op 2 augustus zou komen (en opeens niet kwam voor Mobile, dat is tot nader orde uitgesteld tot later deze maand of volgende maand), wat van die functionaliteiten toe. Maar vooralsnog ben ik daar niet echt van overtuigd. Het grootste issue voor mij blijft de functionaliteit in apps en daar kan Microsoft in directe zin niet heel veel aan doen. Dit ligt echt bij de ontwikkelaars die er geen prioriteit aan geven vanwege het lage aandeel WM phones. De projecten voor iOS en Android apps zijn al vrij snel gekilled en er zijn vertaal-apps voor in de plaats gekomen waardoor de bal toch weer bij diezelfde ontwikkelaars kwam te liggen. Daarnaast begreep ik ook van iemand die apps ontwikkeld voor WM dat de advertentie inkomsten ook in schril contrast staan met die van Android, dus daar zit ook geen incentive zo lijkt het.
Kortom, een prachtige telefoon en een voor mij heerlijk OS met helaas karige app support. Ik ben bang dat ik door dat laatste uiteindelijk gedwongen word om volgend jaar toch weer over te stappen naar Android, terwijl ik liever gewoon bij WM zou blijven. Geen idee wat Microsoft nog voor troeven heeft om hier iets in te veranderen.... Ik vind het dus erg lastig om antwoord te geven op je vraag. Hopelijk heb ik je wel een beeld kunnen geven om mee te nemen in je overwegingen
De manier waarop heel veel zaken werken is super, zoals gewoon aansluiten op je PC en bestanden over en weer zetten, de portal waarmee je je toestel kunt benaderen voor side loading, de metro file manager waarmee je gewoon SMB shares kunt benaderen, foto's maken met shutter knop - ook vanuit lock screen, dubbel-tap to wake, continuum naar onze RDS omgeving (zelfs via ethernet!), irisscanner, etc.
De hardware is heel erg goed, heel veel specs zoals verwisselbare accu en microSD die ik toch in high end Androids en iPhone's mis.
Batterij duur is, bij mij, geweldig, dagje vergeten te laden is geen probleem (gister nog 32% na 2 dagen), ik heb bluetooth en 4G altijd aan, maar WiFi, GPS en NFC nagenoeg altijd uit.
Maar qua apps moet ik jammergenoeg volmondig instemmen met hetisstephan, en dat is wel zuur, en heel jammer.
Zou vet zijn als er ooit eens AOSP of Cyanogenmod op kon draaien - of gewoon als Microsoft eens wat beter zijn best gaat doen.
Ik kan niet voor alle apps spreken, maar Whatsapp werkt uitstekend. Ik vind persoonlijke de modernere look van whatsapp voor windows ook wat mooier dan de de standaard 'high school' look die de app heeft op android of ios.mister9 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 10:52:
Maar de "big apps"? Dus zaken als Whatsapp, instagram, linkedin, Spotify, flitsmeister, dropbox werken goed? En t browsen en mailen gaat stabiel en goed?
Linkedin werkt ook goed.
Dropbox is uiteraard ook gewoon prima...maar waarom zou je nog dropbox gebruiken als je gewoon totale integratie met Onedrive hebt? Wat mij betreft is dropbox echt een uistervend iets, het is dat vooral in apps op het ios platform nog zo hevig aan dropbox wordt vastgehouden.
Browsen gaat ok-ish.. soms wat hickups in Edge, dat klikken op links niet worden geregistreerd. Daarnaast zuigt Edge je accu wel aardig leeg. In AU zouden wat verbeteringen in Edge moeten komen.
Mail werkt perfect. Ik heb 4 mail accounts; 1x gmail, 1x outlook en 2x zakelijk exchange. Voor allen een aparte tile gemaakt. Notificaties, synchronisatie, loopt allemaal perfect.
instagram, spotify en flitsmeister gebruik ik niet.
Wat ik tot slot zelf er belangrijk vind is de Agenda (calendar) app. Voor mij staat of valt een OS daarmee. Ik ben primair een blackberry fan, maar vreemd genoeg vind ik hun calendar app gewoon niet zo efficient en duidelijk als die van windows 10 mobile...die vind ik echt onovertroffen, vooral de weekview waar je per dag kan uitklappen...perfect! En de vernieuwde agenda tile die nu meerdere afspraken laat zien is ook mooi.
Hmm gebruik geen flitsmeister en laatste keer dat ik LinkedIn probeerde was het nog een oude WP8.1 app, maar functioneerde verder wel prima. Spotify is een hit-n-miss app maar in het algemeen wel tevreden over. Dropbox, Instagram en Whatsapp zijn prima in orde overigens.mister9 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 10:52:
Maar de "big apps"? Dus zaken als Whatsapp, instagram, linkedin, Spotify, flitsmeister, dropbox werken goed?
Spotify mist overigens wel features zoals 'Spotify Connect' en running mode (of ik moet blind zijn
Sinds de Anniversary Update (nu nog in preview) is de browser ook prima bruikbaar naar mijn mening. Mailen ging altijd al wel goed.En t browsen en mailen gaat stabiel en goed?
[ Voor 10% gewijzigd door blmp op 16-08-2016 11:13 ]
Patient gamer
D.w.z. files, fliters en trajectcontroles zitten er in inclusief mogelijkheid om afstand tot waarschuwing in te stellen en de map te bekijken.
Alle andere functionaliteit ontbreekt echter, van ambulance meldingen tot en met het donkere nacht thema (dubbel frustrerend met een OLED scherm)
Is dit inmiddels beter geworden door updates van Windows 10? Zijn hier ook harde cijfers van?
Flitsmeister heeft aangegeven ermee te stoppen voor Windows Phone. Heb de app eventjes gebruikt, maar voor flitsers gebruik ik toch Flitsnav.E-PaiN schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:45:
Flitsmeister heeft basisfunctionaliteit.
D.w.z. files, fliters en trajectcontroles zitten er in inclusief mogelijkheid om afstand tot waarschuwing in te stellen en de map te bekijken.
Alle andere functionaliteit ontbreekt echter, van ambulance meldingen tot en met het donkere nacht thema (dubbel frustrerend met een OLED scherm)
Verder is de 950Xl een prima toestel en idd een prachtig scherm echter als je een defect hebt aan dit toestel en je laat het niet door Microsoft of een van haar partners repareren, dan kun je lang wachten op onderdelen.
Aanraden zou ik het toestel niet als je erg appgeil bent. WA draait hier prima, abn amro mist idd functionaliteit, maar is gewoon werkbaar. Voor de rest gebruik ik niet zoveel apps.
Dat zal grotendeels afhangen van de gebruiker en de apps die hij actief aanspreekt. Je kunt er niet een simpel ja of nee op antwoorden en harde cijfers wordt ook een lastige. "men" zegt dat het beter is geworden bij de laatste build(s), geen idee of dit ook werkelijk het geval is.popcorn schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:22:
Bij veel reviews werd in eerste instantie aangegeven dat de 950 een matige accuduur heeft. Aan het einde van de dag zou het echt einde oefening zijn.
Is dit inmiddels beter geworden door updates van Windows 10? Zijn hier ook harde cijfers van?
Ik verwacht dat een zeer actieve gebruiker zelden het einde van de dag gaat halen, met geen enkele telefoon. Een gezapig gebruiker, zoals ik er meestal eentje ben, haalt (sinds kort), weer met gemak het einde van de dag, waarschijnlijk ook nog het einde van de volgende dag als ik heel lui ben
Testing, one, two ...
In mijn geval:hardware-lover schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:32:
[...]
Dat zal grotendeels afhangen van de gebruiker en de apps die hij actief aanspreekt. Je kunt er niet een simpel ja of nee op antwoorden en harde cijfers wordt ook een lastige. "men" zegt dat het beter is geworden bij de laatste build(s), geen idee of dit ook werkelijk het geval is.
Ik verwacht dat een zeer actieve gebruiker zelden het einde van de dag gaat halen, met geen enkele telefoon. Een gezapig gebruiker, zoals ik er meestal eentje ben, haalt (sinds kort), weer met gemak het einde van de dag, waarschijnlijk ook nog het einde van de volgende dag als ik heel lui ben
- NFC uit
- WiFi uit
- Scherm op 25%
- Laatste productie build
- Double tap to wake aan
- Glimp screen op 30 seconden
- Hello aan
- Bluetooth aan en actief, headset, auto & fitness tracker (behalve snachts)
- 4G, geen 3G
- "Zware" achtergrond apps: 3 Exchange accounts, Garmin, Skype (Geen Facebook of WhatsApp)
- +-2 uur per dag bellen met scherm uit, via headset
- +-2 uur per dag WiFi tethering naar laptop op klant locatie
- +-1 uur screentime per dag, met name tweakers
= 2 dagen batterij, 2e dag savonds = 32% over
Dat vind ik behoorlijk indrukwekkend moet ik zeggen!E-PaiN schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:03:
[...]
In mijn geval:
- NFC uit
- WiFi uit
- Scherm op 25%
- Laatste productie build
- Double tap to wake aan
- Glimp screen op 30 seconden
- Hello aan
- Bluetooth aan en actief, headset, auto & fitness tracker (behalve snachts)
- 4G, geen 3G
- "Zware" achtergrond apps: 3 Exchange accounts, Garmin, Skype (Geen Facebook of WhatsApp)
- +-2 uur per dag bellen met scherm uit, via headset
- +-2 uur per dag WiFi tethering naar laptop op klant locatie
- +-1 uur screentime per dag, met name tweakers![]()
= 2 dagen batterij, 2e dag savonds = 32% over
Ik twijfel een beetje tussen de 650 en de 950. Moet ik nog zoveel geld uitgeven aan een toestel / ecosysteem dat over 1 jaar misschien wel dood en begraven is?
Met andere woorden: hoeveel vertrouwen heb ik in het succes van UWP?
Ook geen UWP app voor Flitsmeister?MRE-Inc schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:31:
[...]
Flitsmeister heeft aangegeven ermee te stoppen voor Windows Phone. Heb de app eventjes gebruikt, maar voor flitsers gebruik ik toch Flitsnav.
Verder is de 950Xl een prima toestel en idd een prachtig scherm echter als je een defect hebt aan dit toestel en je laat het niet door Microsoft of een van haar partners repareren, dan kun je lang wachten op onderdelen.
Aanraden zou ik het toestel niet als je erg appgeil bent. WA draait hier prima, abn amro mist idd functionaliteit, maar is gewoon werkbaar. Voor de rest gebruik ik niet zoveel apps.
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)
Zou graag een 950 willen maar twijfel wel of Ik niet moet overstappen naar IPhone. Ondanks dat ik zeer te vrede ben met mijn 930.
Gr
Martijn
Nes, Snes, N64, Gamecube, Wii, Gameboy (advanced), SP, DS, DS-Lite, 3DS, Wii U, Switch, NES mini, SNES mini
Ik denk niet dat het gaat zorgen voor een flink groter marktaandeel, en dus een bredere ondersteuning voor dit platform. Zoals in andere topics ook al ter sprake is gekomen, er is geen ruimte op de markt voor een flinke groei van W10M, die behoefte is er gewoonweg ook niet. Het is alles Android en iOS wat de klok slaat, en hoe zou Windows mobiel daar een aandeel van af kunnen pakken, als de argumenten daarvoor (praktisch), niet aanwezig zijn. Standaard komen er zelden apps tegelijk uit voor alle platformen, soms met enige vertraging, vaak helemaal niet.popcorn schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:17:
[...][knip]
Met andere woorden: hoeveel vertrouwen heb ik in het succes van UWP?
Ik zou graag willen dat ik ongelijk ga krijgen en eerlijk gezegd heb ik op dit moment voldoende aan wat er nu aan apps is, maar de dreiging van het intrekken van bestaande apps is nu altijd aanwezig.
Testing, one, two ...
Ik heb op het moment ook voldoende inderdaad, maar dat is voor mij de overweging: hoeveel apps zijn er over anderhalf jaar nog over?hardware-lover schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 17:44:
[...]
Ik denk niet dat het gaat zorgen voor een flink groter marktaandeel, en dus een bredere ondersteuning voor dit platform. Zoals in andere topics ook al ter sprake is gekomen, er is geen ruimte op de markt voor een flinke groei van W10M, die behoefte is er gewoonweg ook niet. Het is alles Android en iOS wat de klok slaat, en hoe zou Windows mobiel daar een aandeel van af kunnen pakken, als de argumenten daarvoor (praktisch), niet aanwezig zijn. Standaard komen er zelden apps tegelijk uit voor alle platformen, soms met enige vertraging, vaak helemaal niet.
Ik zou graag willen dat ik ongelijk ga krijgen en eerlijk gezegd heb ik op dit moment voldoende aan wat er nu aan apps is, maar de dreiging van het intrekken van bestaande apps is nu altijd aanwezig.
Ja. En ik ben niet de enige. Ander draadje: Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringenCR35 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 00:01:
Iemand al de anniversary update aan het installeren? Schijnt inmiddels uitgerold te worden.
Ben nu ook opnieuw aan het opstarten met de nieuwe update.CR35 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 00:01:
Iemand al de anniversary update aan het installeren? Schijnt inmiddels uitgerold te worden.
Voorlopig nog niet tegen problemen aangelopen, alles is wat langzamer, maar hij is volgens de taskmanager nog druk bezig.
Taskmanager?E-PaiN schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 10:27:
Draait bij mij prima, de AU, eindelijk alle wijzigingen die ik van de previews gewend was nu ook op production!
Voorlopig nog niet tegen problemen aangelopen, alles is wat langzamer, maar hij is volgens de taskmanager nog druk bezig.
Via developer portal, kun je running processes en ook CPU / resource monitoring doen.
Kun je gewoon in developer options in de settings aanzetten en vervolgens je telefoon via de browser benaderen.
- Ik las heel veel over Whatsapp dat dit er absurd groot uit zag op de 950. Is dit inmiddels opgelost door een update zodat het er normaal uit ziet?
- Kun je de helderheid van het scherm aanpassen door te schuiven, of alleen in blokken van 25 / 50 / 75 / 100%. Is 25% donker genoeg voor 's avonds in bed in een donkere kamer of heb je dan het idee dat je aan het zonnebanken bent?
- Ik gebruik mijn huidige telefoon (iphone 6) 99% voor: Browsen, Whatsapp, Mail / Agenda voor Exchange en Gmail accounts, Instagram, FB, ING, Spotify en het weer. Voor mijn nieuwe werk heb ik alleen de app MP-1 nodig. Gebruik geen zaken als snapchat, pokemon Go, etc.
Dan gaat het wel meevallen met het app-gat toch?
- Kan ik op een prettige manier alle contacten over krijgen van mijn iphone naar de 950? Whatsapp chats gaat niet lukken lijkt me toch? Ik krijg een nieuw nummer dan mijn huidige namelijk.
- Ik zie dat de 950 bij belsimpel.nl nu 338 euro is, hebben jullie daar ervaring mee, of kan ik beter voor Coolblue gaan? Ivm hulp als er iets mis is met het apparaat.
- Ik krijg m'n simkaart van m'n werkgever pas over een paar weken. Kan ik het toestel verder gewoon "testen" en updaten zonder simkaart? Alles kan dan behalve Whatsapp, bellen en sms-en toch?
- klopt t dat je geen meerdere woorden kan selecteren van bv een site, maar alleen 1 woord of alle tekst?
- Tot slot. Ik heb heel veel gelezen over soft reset, hard reset, factory resets, etc etc, alleen maar om zaken weer voor elkaar te krijgen? Gebeurt dit veel. En kan iemand me AUB het verschil uitleggen tussen die resets en hoe ze uit te voeren?
Ontzettend bedankt vast!!
[ Voor 8% gewijzigd door mister9 op 17-08-2016 18:46 ]
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.
Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.
Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.