• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-11 23:26
Dreamvoid schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 14:18:
[...]
Hoe blijft het platform in leven als er twee jaar geen nieuwe telefoons meer komen? De 950 zit in zijn laatste uitverkoopfase om de laatste voorraden weg te werken (dat is aan de prijzen wel duidelijk), en de 550 en 650 zijn min of meer dezelfde hardware als de 535 en 640 had (de oude 32-bit SoC's, de schermen, etc). Moet het dan allemaal van HP komen?
Kortom, ja. Microsoft wil helemaal geen hardware leverancier zijn. Ze willen het ecosysteem maken en de OEMs laten doen waar ze goed in zijn. Ze waren echter geforceerd om Nokia te kopen, omdat de OEMs het op dat punt niet wilden of lieten afweten en ze zelf ook hard faalden in de ontwikkeling. Nu zijn ze echter weer op het punt aangekomen dat er verschillende OEMs interesse hebben getoond om toestellen te maken. Microsoft doet dus logischerwijs een stap terug. Om er voor te zorgen dat de toestellen die er wel gaan komen van een redelijk niveau zijn en om richting te geven zullen ze een zekere benchmark gaan uitbrengen in de vorm van een toestel. Net zoals ze met de surface hebben gedaan en met de Surface Book.
In de Westerse markt zal het de komende tijd op HP (met de Elite X3) en Acer (Jade Primo) neer komen en voor de bedrijven die een stevig toestel nodig hebben, van Panasonic (met de Toughpad FZ-F1).
Die laatste draait overigens Windows 10 IoT Mobile Enterprise en niet de 'gewone' consumenten Windows 10 Mobile die wij allen hebben.

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Da's de theorie ja, maar er is in de praktijk niks fatsoenlijks te koop dit jaar in het middensegment, buiten de laatste restjes 950's.

• Caelorum
Dreamvoid schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 14:57:
Da's de theorie ja, maar er is in de praktijk niks fatsoenlijks te koop dit jaar in het middensegment, buiten de laatste restjes 950's.
Dat ligt er aan. Voor de doelgroep van de L950 (XL) zal er inderdaad niet veel uitkomen. De Jade Primo is IMO een beetje een goedkoop uitziende versie van de L950. Het toestel van HP is gericht op de 'normale' bedrijven. De Panasonic is er voor de werknemers met iets extremere beroepen.
De L950 is gericht op de consument, en dan wel specifiek de groep die al geinteresseerd was in Windows 10. Die zullen echt moeten wachten op Microsoft in de tweede helft van volgend jaar (met geluk).

• Dreamvoid
  • Niet online
Voor de doelgroep van de 950 is er tenminste nog die HP x3, het is de groep daaronder (6/7/8-serie) die niks krijgt. Is het zo moeilijk om een Moto G4-spec telefoon met W10M te maken? De NuAns Neo leek er op, maar die komt nog lang niet en tegen de tijd dat-ie er is, is de concurrentie alweer een jaar verder.

• opdiefiets
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:40
Dexter schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 09:46:
Zijn er meer mensen die last hebben van het feit dat de telefoon niet overgaat en je dan ineens een gemiste oproep hebt? Ik zit er naast...hij gaat niet over, en dan ineens krijg ik melding dat ik een oproep heb gemist.
Nee, maar waar ik last van heb is dat wanneer de telefoon op stil staat en iemand mij probeert te bereiken, de telefoon alsnog aan het eind van de oproep een pieptoon geeft en niet zo zacht ook niet. Ik heb dat kloteding niet voor niets op stil gezet. Ik kan helaas geen instelling vinden die dat opheft. Met mijn vorige telefoons nog nooit last van gehad.

Verwijderd

Vannacht de update gehad, tap to awake werkt nu, geweldig.

• sloddervos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-11 22:40
Double tape to wake!!!!

Eindelijk

( instellen bij instellingen/extra/aanraken)

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 18:54

Swerfer

Hmm...

opdiefiets schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 18:25:
[...]

Nee, maar waar ik last van heb is dat wanneer de telefoon op stil staat en iemand mij probeert te bereiken, de telefoon alsnog aan het eind van de oproep een pieptoon geeft en niet zo zacht ook niet. Ik heb dat kloteding niet voor niets op stil gezet. Ik kan helaas geen instelling vinden die dat opheft. Met mijn vorige telefoons nog nooit last van gehad.
Heb ik nog nooit last van gehad. Ben je insider en heb je dat bij elke build?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• opdiefiets
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:40
Swerfer schreef op zondag 10 juli 2016 @ 20:08:
[...]

Heb ik nog nooit last van gehad. Ben je insider en heb je dat bij elke build?
Ben geen insider, maar heb dat wel vanaf het begin volgens mij.

• E-PaiN
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-10 21:09
Woohoo, DTTW werkt nu hier ook, en zonder backup + WDRT + restore procedure :-)

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

mrsar

waar een sar is,is een wodka

opdiefiets schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 18:25:
[...]

herken ik niet, en als je quiet hours probeert?

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:02
Ik kreeg de net de melding voor installatie van de .494 update. Installatie verliep vlekkenloos. :)

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-11 23:27

The_Scarabial

MTB for life!

van de week ook wel een keer een update gehad, telefoon werkt gewoon magistraal, dus met of zonder update, whatever :P

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:21
The_Scarabial schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 19:03:
van de week ook wel een keer een update gehad, telefoon werkt gewoon magistraal, dus met of zonder update, whatever :P
Inderdaad, insane... Mijn 950 is echt merkbaar een heel stuk sneller geworden! En dat met ongeveer 150 apps geïnstalleerd :o Als er nou een mooi tooltje zou zijn om die .APK bestandjes in een .XAP bestandje te converteren zou zijn, zouden we in elk geval dat Pokémon GO kunnen spelen... :9
.494 is een goede stap, ik ben benieuwd naar wat 2 augustus ons gaat brengen! :)

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

• The_Scarabial
  • Laatst online: 11-11 23:27

The_Scarabial

MTB for life!

^Wat is er 2 augustus?

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14:17

• Masterhans
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-03 22:14
Misschien heb ik niet goed opgelet maar sinds hoelang kan je dalling contacts by name doen. Zag opeens de optie staan bij Settings in de Phone app??? Vond dat altijd een van de onhandige dingen van Windows Phone maar is blijkbaar opgelost...

• Caelorum
Masterhans schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 21:44:
Misschien heb ik niet goed opgelet maar sinds hoelang kan je dalling contacts by name doen. Zag opeens de optie staan bij Settings in de Phone app??? Vond dat altijd een van de onhandige dingen van Windows Phone maar is blijkbaar opgelost...
Kon al maanden ^^

• ardvark99
Klopt, er zit alleen een bug in de gui, de setting blijft wel bewaard, maar als je na en tijd terug kijkt naar de setting, is de drop down box leeg .

Ik heb dit al vanaf het begin aan staan, moet vaak vanuit service desk functie naar klanten bellen, niet alle klanten hoeven mijn nummer te zien.

• barta123
Nog even iets wat de 950 nooit zou doen, wat ik vandaag weer ontelbaar malen heb gehad met mijn Z5; broekzakgesprekken of andere zaken in je broekzak. De proximity sensor van de 950 zorgt dat hij niet ontgrendelt of aangaat in je broekzak. Vandaag had ik hele teksten in mijn zak getypt & onnodige apps geopend... :+ (met mijn Z5, hahaha)

Ik hoop ergens nog wel dat Windows Phones een doordacht en uitgesproken design krijgen waar je een warm gevoel bij krijgt. Zoals ik bij mijn 920 ook altijd een goed gevoel had. Dit filmpje; [YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=bRLEifZUGRg]Marko Ahtisaari, over het design van de Lumia 920... ;)

[ Voor 12% gewijzigd door barta123 op 15-07-2016 18:30 ]

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

• Caelorum
barta123 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 18:29:
Nog even iets wat de 950 nooit zou doen, wat ik vandaag weer ontelbaar malen heb gehad met mijn Z5; broekzakgesprekken of andere zaken in je broekzak. De proximity sensor van de 950 zorgt dat hij niet ontgrendelt of aangaat in je broekzak. [...]
Was het maar zo'n feest. Dat is mij toch een aantal keren overkomen (zowel insiders als productie) totdat ze een paar weken geleden een bug hadden gefixed in de fast ring. Toch echt maanden last van gehad :/
Hmmm, sinds de laatste firmware en Production build update heb ik toch werkelijk problemen die ik eerst niet had. Omdat beiden nogal snel na elkaar kwamen kan ik niet echt zeggen of het issue door het ene, of het andere komt. Ik heb, tot aan vermelde updates, werkelijk niet te klagen gehad over de stabiliteit maar sinds enkele dagen krijg ik regelmatig een zwart scherm, wat gewoon zwart blijft als ik niet reboot, of wat uiteindelijk een reboot tot gevolg heeft. Het komt op de meest random momenten voor bij gebruik van verschillende apps of soms enkel al indien ik het scherm alleen maar probeer te ontgrendelen, kan er niet echt de vinger achter krijgen, het komt nu echter wel verschillende keren op een dag voor. Niet echt prettig op dit moment.

Ik ga uit voorzorg de externe opslag maar eens uitgebreid controleren buiten het toestel, daarna wat zaken uitschakelen (zoals DT).

Testing, one, two ...

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-10 10:08

Dexter

d((o_o))b

Same here...ik heb ook af en toe dat ie niet meer 'wakker' wil worden. Moet ik de power-knop ingedrukt houden tot ie opnieuw opstart. Had ik helaas ook al bij de vorige build (dus bij mij ligt het niet aan de laatst slow-ring-build of de firmware-update). Zodra er een keer een echte definitieve versie komt ga ik hem een keer volledig resetten (redstone-achtig moment?), tot die tijd probeer ik het zo te blijven doen.

Ik heb ook problemen met zoomen in de foto-app. Als ik snel pinch-zoom en weer wil uitzoomen dan trekt ie dat niet op de een of andere manier en gaat de app op zwart.

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 15:16
Ik moet eerlijk zeggen.
Mijn bewondering voor dit ding begint wel te stijgen.
Zeker voor wat het filmen betreft.
Vannacht heb ik een paar keer gefilmd vlak de speakers en de bas.
Terwijl ik er zelf amper van kon horen door het gedreun heeft dit kleine technisch wondertje het glashelder opgenomen.
Audio was zeer duidelijk zonder gekraak of ander vreemdsoortige bijgeluiden.
Had zojuist even de beelden bekeken op de tv, maar eh petje af.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08 13:51
hardware-lover schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 20:55:
Hmmm, sinds de laatste firmware en Production build update heb ik toch werkelijk problemen die ik eerst niet had. Omdat beiden nogal snel na elkaar kwamen kan ik niet echt zeggen of het issue door het ene, of het andere komt. Ik heb, tot aan vermelde updates, werkelijk niet te klagen gehad over de stabiliteit maar sinds enkele dagen krijg ik regelmatig een zwart scherm, wat gewoon zwart blijft als ik niet reboot, of wat uiteindelijk een reboot tot gevolg heeft. Het komt op de meest random momenten voor bij gebruik van verschillende apps of soms enkel al indien ik het scherm alleen maar probeer te ontgrendelen, kan er niet echt de vinger achter krijgen, het komt nu echter wel verschillende keren op een dag voor. Niet echt prettig op dit moment.

Ik ga uit voorzorg de externe opslag maar eens uitgebreid controleren buiten het toestel, daarna wat zaken uitschakelen (zoals DT).
Ik heb dat afgelopen vrijdag ook gehad. Schok een beetje, want dacht eigenlijk dat mijn telefoon was overleden, want in de maanden daarvoor nog nooit gebeurd(vanaf februari)

• griphin
  • Laatst online: 29-10 07:38
Hier helaas ook een random reboot op mij 950xl na de laatste updates. Ik draai gewoon productie en al maanden geen problemen meer gehad. Ik hoop dat ms het snel oplost.

• ardvark99
griphin schreef op zondag 17 juli 2016 @ 17:32:
Hier helaas ook een random reboot op mij 950xl na de laatste updates. Ik draai gewoon productie en al maanden geen problemen meer gehad. Ik hoop dat ms het snel oplost.
Ik vermoed dat je lang kan wachten. Maar één reboot valt mee. Maar als het vaker voorkomt, en andere problemen zich voordoen, terwijl de meesten geen problemen hebben, kan je het beste een back-up maken, factory reset uitvoeren, en de back-up terug zetten. Er is waarschijnlijk na een update ergens iets misgegaan.

• griphin
  • Laatst online: 29-10 07:38
ardvark99 schreef op zondag 17 juli 2016 @ 19:09:
[...]

Ik vermoed dat je lang kan wachten. Maar één reboot valt mee. Maar als het vaker voorkomt, en andere problemen zich voordoen, terwijl de meesten geen problemen hebben, kan je het beste een back-up maken, factory reset uitvoeren, en de back-up terug zetten. Er is waarschijnlijk na een update ergens iets misgegaan.
Als ik de posts voorafgaand aan de mijne bekijk, ben ik niet de enige. Ik ga er dus van uit dat er een breder probleem is. De vorige factory reset is een hele tijd geleden geweest, maar dat was in de tijd dat hij pas net uit was en er dus kinderziektes in zaten. Als een update een mobiel waar geen rare dingen mee gebeuren op deze manier onbetrouwbaar maakt, zonder dat dit anderen ook raakt, hebben ze in Redmond nog wel wat werk te doen. Ik heb een zeer beperkt aantal apps, vooral voor mijn werk in gebruik en doe doe er een rare dingen mee. Als er bij iedere reguliere maandelijkse update een risico is voor de stabiliteit van het systeem is er iets grondig mis in het updatesysteem en dat is niet wat ik verwacht van MS. Ik ga dus vooralsnog uit van een probleem in de build en ga niet resetten tenzij het rebooten vaker voor komt.

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-11 18:00
Hier nog geen enkele random reboot gehad met de laatste versie.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Rhodan schreef op maandag 18 juli 2016 @ 07:41:
+1

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

+ meer :+

Hier meerdere 950/950XL's in gebruik voor het testen. Expres ook diverse builds op de verschillende toestelen in gebruik, maar spontane reboots komen eigenlijk sinds de release van de 1511 (november release) builds niet meer voor.
De oudere van voor de November release hadden er wel veel meer last van.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08 13:51
Afgelopen weekend ook geen issues met 950xl gehad. Dus alleen vrijdag, hopelijk was het dan eenmalig, aangezien ik het daarvoor nog nooit heb gehad. En een keer valt wel mee, de meeste iPhones van mijn vrienden hebben dat vaker gehad het afgelopen half jaar.

• BigEagle
Rhodan schreef op maandag 18 juli 2016 @ 07:41:
+1 :)

• Bunta
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-11 20:27
Bij mijn 950 staat er een update klaar maar die blijft hangen op 0%....... Dit is volgens mij ook de reden dat de batterij met achterlijke snelheden leeg gaat. Eergisteren was er nog niets aan de hand en vanaf het moment dat de update melding er was is het donderen. Vanochtend helemaal vol en een uur of drie later leeg en bloedverziekend heet, kreeg zelfs een melding dat de camera niet gebruikt kon worden omdat de telefoon af moest koelen, nu was ik wel buiten in het zonnetje maar de 950 lag netjes in de schaduw.

Heeft iemand een tip hoe ik die update zover krijgt dat hij gewoon gaat downloaden in plaats van op 0% blijven hangen?

*Edit*
Ook even in de Microsoft knowledge base gezocht en daar komt dit problem al voor sinds eind 2015, echt zeer vervelend en zelfs het opladen duurt lang omdat het er bijna sneller uitgeslurpt wordt als dat het erin gestopt wordt..... 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Bunta op 18-07-2016 16:29 ]

Xbox One: GodShieldRevs Twitch: GodShieldRevs

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Bunta
Heb je de standaards opties al afgevinkt:
Een soft reset en als dat ook niet helpt kan je voor een hard reset gaan (let op: backup maken)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Bunta
GiLeX schreef op maandag 18 juli 2016 @ 16:45:
Bunta
Heb je de standaards opties al afgevinkt:
Een soft reset en als dat ook niet helpt kan je voor een hard reset gaan (let op: backup maken)
Had alle mogelijke opties al geprobeerd, heb inmiddels een hard reset uitgevoerd. Bij het ophalen van de backup heb ik alle app downloads gestopt en gelijk naar Phone Update gegaan om de update als eerste te pushen. De update is inmiddels klaar met downloaden maar nu krijg ik een melding dat de update pas uitgevoerd wordt als de batterij op 40% staat, dat wordt even wachten dus. De telefoon voelt nu gelukkig niet meer zo heet aan, hoop dat het laden nu ook wat sneller gaat, was echt dramatisch tot nu toe.

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Bunta schreef op maandag 18 juli 2016 @ 17:27:
[...]

Had alle mogelijke opties al geprobeerd, heb inmiddels een hard reset uitgevoerd. Bij het ophalen van de backup heb ik alle app downloads gestopt en gelijk naar Phone Update gegaan om de update als eerste te pushen. De update is inmiddels klaar met downloaden maar nu krijg ik een melding dat de update pas uitgevoerd wordt als de batterij op 40% staat, dat wordt even wachten dus. De telefoon voelt nu gelukkig niet meer zo heet aan, hoop dat het laden nu ook wat sneller gaat, was echt dramatisch tot nu toe.
Waarmee laad je hem? Met de officiële lader moet het binnen een uurtje van vrijwel leeg naar vrijwel vol lukken. Heb je de USB kabel in een laptop, dan kan het zomaar 4 uur duren...

• Bunta
Swerfer schreef op maandag 18 juli 2016 @ 17:34:
[...]

Waarmee laad je hem? Met de officiële lader moet het binnen een uurtje van vrijwel leeg naar vrijwel vol lukken. Heb je de USB kabel in een laptop, dan kan het zomaar 4 uur duren...
Met de originele lader gewoon, misschien is het moeilijk in te beelden maar de battery drain (die nu weg lijkt te zijn) was echt extreem. De percentages zag je gewoon naar beneden lopen, laden stopte de drain maar er kwam bijna niets bij zo gek was het en dat kreng brandde gewoon een gat in je klauw. :(

*Edit*
Bijna 40%!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-11 23:00

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Afgelopen donderdag op vrijdag nacht werd ik ineens gewekt door mijn 950xl. Een vreemd geluidje bleef zich herhalen, waarschijnlijk een notificatie geluid van hws de Windows Central app. Alleen de notificatiebalk was zichtbaar in de kleur blauw (terwijl ik een groen thema heb). De rest van het scherm bleef zwart en reageerde ook niet. Kon het geluid met geen mogelijkheid stoppen. Dus achterkant eraf, accu eruit en opnieuw opstarten.

Vrijdagavond zat de 950xl in mijn broekzak. Op een gegeven moment was het stil in de woonkamer en hoor ik een tikkend geluid met 3x per seconde. Ik de hele kamer doorlopen om te zoeken waar het geluid vandaan komt. Op een gegeven moment sta ik in de hoek van de keuken waar geen apparatuur staat, maar kon de oorzaak niet vinden. Mijn zoon gevraagd of hij het ook hoorde en of hij het kon lokaliseren. Ik liep dus nog wat rond in huis en mijn zoon loopt al luisterend achter mij aan om op een gegeven moment tegen mij te zetten dat het geluid toch echt bij mij vandaan komt. Legt hij zijn oor vlak bij mijn broekzak en wat blijkt, het wat mijn 950xl die weer een zwart scherm had en een notificatie had die bleef hangen. Scherm reageerde weer niet, dus weer accu eruit en opnieuw opgestart. Is dus gewoon de produktie build en geen insider build. Twee keer dus deze kuren gehad na de laatste update. Lees dus dat er meerdere zulke problemen hebben.....

XBL: MRE Inc

• Bunta
Bij mij heeft de harde reset geholpen en mijn 950 werkt weer als vanouds!

• Dreamvoid
  • Niet online
Amadeus1966 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 15:00:
Ik moet eerlijk zeggen.
Mijn bewondering voor dit ding begint wel te stijgen.
Zeker voor wat het filmen betreft.
Vannacht heb ik een paar keer gefilmd vlak de speakers en de bas.
Terwijl ik er zelf amper van kon horen door het gedreun heeft dit kleine technisch wondertje het glashelder opgenomen.
Audio was zeer duidelijk zonder gekraak of ander vreemdsoortige bijgeluiden.
Had zojuist even de beelden bekeken op de tv, maar eh petje af.
Windows telefoons doen dit geweldig, ze hebben itt Android een automatische gain regeling waardoor opnames niet overstuurd worden. Heel raar dat Google dat nooit geimplementeerd heeft, er klagen weinig mensen over blijkbaar.

• huiz
  • Laatst online: 11:34
barta123 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 18:29:
Nog even iets wat de 950 nooit zou doen, wat ik vandaag weer ontelbaar malen heb gehad met mijn Z5; broekzakgesprekken of andere zaken in je broekzak. De proximity sensor van de 950 zorgt dat hij niet ontgrendelt of aangaat in je broekzak...
Nou, die blokkeert idd goed :)
Kwam er van de week achter dat het niet aan de telefoon ligt als ik op de camera knop druk en er niks gebeurt. Was al boos op de onvoorspelbaarheid waarmee de camera wel of niet gestart kon worden met de knop, tot ik er achter kwam dat ik met mijn andere hand de proximity sensor aan het blokkeren was.

Nu ik het weet en mijn hand iets anders houd werkt het als een trein :)

• barta123
griphin schreef op zondag 17 juli 2016 @ 20:31:
[...]

Als ik de posts voorafgaand aan de mijne bekijk, ben ik niet de enige. Ik ga er dus van uit dat er een breder probleem is. De vorige factory reset is een hele tijd geleden geweest, maar dat was in de tijd dat hij pas net uit was en er dus kinderziektes in zaten. Als een update een mobiel waar geen rare dingen mee gebeuren op deze manier onbetrouwbaar maakt, zonder dat dit anderen ook raakt, hebben ze in Redmond nog wel wat werk te doen. Ik heb een zeer beperkt aantal apps, vooral voor mijn werk in gebruik en doe doe er een rare dingen mee. Als er bij iedere reguliere maandelijkse update een risico is voor de stabiliteit van het systeem is er iets grondig mis in het updatesysteem en dat is niet wat ik verwacht van MS. Ik ga dus vooralsnog uit van een probleem in de build en ga niet resetten tenzij het rebooten vaker voor komt.
Het komt door de laatste build denk ik, ik heb dit ook ervaren... Sporadisch heb ik ook een herstart gehad op .494, niet storend, omdat het vrijwel nooit voorkomt. Verder is het apparaat ook niet traag, maar best wel snappy. Mij hoor je dus niet klagen :9, het is echter wel vervelend om een reboot te krijgen als je net volop bezig bent! (ik heb ongeveer 150 apps op mijn 950 staan op dit moment) :+

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-11 18:35
Zijn er meer mensen die de 950XL (Fast-ring) gebruiken als sport tracker?

Ik gebruik Cyclers (link met Strava) Maar het blijft toch een beetje matig opnemen. Soms een tijdje niet (dan krijg je een rechte streep tussen twee punten van een KM) en dan werkt het weer goed.

Heb ik als enige deze problemen? Is er een oplossing?
Of zijn er goede alternatieven?

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Nixo schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 16:51:
Of zijn er goede alternatieven?
Microsoft Band 2...

• mbenjamins
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01:09
Alleen jammer dat ze niet in Nederland te koop zijn.

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

mbenjamins schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 18:39:
[...]

Alleen jammer dat ze niet in Nederland te koop zijn.
Geen enkel probleem om er 1 te kopen bij https://www.microsoftstor...B/cat/categoryID.69887700

Het enige wat voorheen problemen gaf was de postcode. Daar moet je een UK postcode opgeven (willekeurig) en als je bij de straatnaam de NL postcode erachter zet, komt het allemaal goed.

£149,99 is een kleine 180 Euro...

• Berpie74
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:07
Net een update van de camera-app gehad, panoramafunctie is weer terug.

• ardvark99
Berpie74 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 21:21:
Alleen voor Insiders nu, in augustus voor iedereen:

http://mspoweruser.com/ca...nniversary-update-device/

_/-\o_

edit: snel ff geprobeerd, je krijgt een extra knopkeuze, de video, foto en panorama. Je kan het toestel allen verticaal houden, start met een tap op de panorama knop, en beweeg de camera langzaam naar rechts, op het beeld wordt weergegeven of je de camera naar beneden of boven moet houden, en naar rechts bewegen, tot je op de stop knop drukt. Eerste foto die ik maakte werkte perfect ;)

[ Voor 36% gewijzigd door ardvark99 op 19-07-2016 21:35 ]

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-11 08:45

ThunderNet

Flits!

Swerfer schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 19:09:
[...]

Geen enkel probleem om er 1 te kopen bij https://www.microsoftstor...B/cat/categoryID.69887700

Het enige wat voorheen problemen gaf was de postcode. Daar moet je een UK postcode opgeven (willekeurig) en als je bij de straatnaam de NL postcode erachter zet, komt het allemaal goed.

£149,99 is een kleine 180 Euro...
Out of stock :(

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• ardvark99
En hier? https://www.amazon.co.uk/...keywords=microsoft+band+2

Vorige week heb ik er een besteld bij Amazon.co.uk, was in de aanbieding, thuis voor 160 euro ;-)

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-11 08:45

ThunderNet

Flits!

ardvark99 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 21:41:
[...]

En hier? https://www.amazon.co.uk/...keywords=microsoft+band+2

Vorige week heb ik er een besteld bij Amazon.co.uk, was in de aanbieding, thuis voor 160 euro ;-)
Ah top, besteld :)

Alleen nog steeds balen dat ik m'n Lumia 950 nét te laat heb gekocht voor de dock-offer :(

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• ardvark99
ThunderNet schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 21:45:
[...]

Ah top, besteld :)

Alleen nog steeds balen dat ik m'n Lumia 950 nét te laat heb gekocht voor de dock-offer :(
Kijk dan eens op amazon.de, daar staat ie voor maar 55 euro meen ik. En de band 2 kost daar 270 euro :)

• Nixo
Tja die band zou niet nodig moeten zijn. Heb normaal een Garmin Edge. Maar soms wil ik mn tel gebruiken. En dan werkt het gewoon niet helemaal lekker. Wat die record is goed. Maar app/tel lijkt tussendoor wel in sleep te gaan.
Berpie74 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 21:21:
Weer terug getrokken? Ik zie niets voorbij komen.

• Martijndoes
  • Laatst online: 10-11 17:53
Voor ik mijn Band had gebruikte ik altijd Runtastic en die deed het eigenlijk altijd goed qua tracking. Zou dus ook best aan de app kunnen ligggen dat het niet goed gaat.

• Nixo
Maar eens eens een andere app testen.

• Berpie74
[...]

Weer terug getrokken? Ik zie niets voorbij komen.
Ben je insider?

• Nixo
Insider fast met 950xl. Regio NL

• Berpie74
Insider fast met 950xl. Regio NL
Hmm, ik ook met de gewone 950.

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-10 13:34
Zelf een Mozo cover aangeschaft voor me 950 XL, want kraakt onderaan enorm, in winkel vinden ze dit geen effect en wisselen ze niet.

Als je cover bekijkt dan zie je dat de randen aan de hoeken beetje gebogen staan en niet mooi aansluiten op telefoon...
Dragunov schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 19:13:
Zelf een Mozo cover aangeschaft voor me 950 XL, want (de originele?) kraakt onderaan enorm, in winkel vinden ze dit geen effect en wisselen ze niet.

Als je cover bekijkt dan zie je dat de randen aan de hoeken beetje gebogen staan en niet mooi aansluiten op telefoon...
Edit: waarschijnlijk niet goed begrepen...

[ Voor 20% gewijzigd door hardware-lover op 23-07-2016 20:22 ]

Testing, one, two ...

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

hardware-lover schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 19:30:
[...]

Hoort eigenlijk in het accessoire topic thuis maar ik wil er toch reageren hier. Heb 5 verschillende Mozo covers, maar geen enkele kraakt en sluiten op alle hoeken keurig aan.
Dragunov heeft een Mozocover gekocht omdat de originele enorm kraakte en daar geen garantie over kreeg. Tenminste, dat lees ik...

Swerfer schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 20:10:
[...]
Dragunov heeft een Mozocover gekocht omdat de originele enorm kraakte en daar geen garantie over kreeg. Tenminste, dat lees ik...
Dat zou ook kunnen zijn ja, heb ik het zo niet begrepen, my bad ;)

Testing, one, two ...

• witterholt
  • Laatst online: 06:50
Het nadeel van de Band vind ik de matige accuduur met gps geactiveerd. Na 40km fietsen is de accu dan leeg. Ik heb nu een Garmin Edge 1000 die synct met Strava en die bevalt een stuk beter. Niet een eerlijke vergelijking geef ik toe☺. De band is daarentegen beter geschikt voor in de sportschool.

• Dragunov
Swerfer schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 20:10:
[...]

Inderdaad!

Ze vonden dit geen reden om toestel te wisselen omdat de cover kraakt, daarom inderdaad een Mozo lederen cover gekocht en hoop dat het gekraak, gepiep gedaan is.

Me witte had dit probleem totaal niet en deze nu wel, maar zal wel de cover zelf zijn die inferieur is en niet het toestel zelf...

Mensen die een Mozo cover hebben gekocht, hadden jullie ook problemen met de originele of totaal geen last en gewoon veranderd omdat het mooier oogt?

• Narathan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-11 13:46
Dragunov schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 23:20:
[...]
Mensen die een Mozo cover hebben gekocht, hadden jullie ook problemen met de originele of totaal geen last en gewoon veranderd omdat het mooier oogt?
Op mijn 950XL kraakte de witte oem cover niet, maar de zwarte wel. Daarna heb ik een MOZO cognac leather case gekocht en die kraakte ook. Maar dat heb ik opgelost door een stukje plakband op de hoek te plakken waar hij kraakte. :9 Muurvast nu

Ik heb trouwens een 950 besteld voor 269,- via eGlobalcentral.nl mocht iemand nog eentje willen kopen. Ze schijnen gewoon nieuw te zijn maar eerst eens kijken wat ik aantref in de box volgende week :+

• Dragunov
Ze kunnen dit toch zelf oplossen door zelf zo'n mousse te kleven binnenin

• witterholt
[...]

Inderdaad!

Ze vonden dit geen reden om toestel te wisselen omdat de cover kraakt, daarom inderdaad een Mozo lederen cover gekocht en hoop dat het gekraak, gepiep gedaan is.

Me witte had dit probleem totaal niet en deze nu wel, maar zal wel de cover zelf zijn die inferieur is en niet het toestel zelf...

Het laatste ...

• barta123
[...]

Inderdaad!

Niet vanwege het gekraak, totaal geen last van eigenlijk... (ja die witte deed het, minimaal echter) Maar met hout ziet de 950 er gewoon echt heerlijk uit (lekker alternatief) :9

• Plof-kip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
Ik heb trouwens een 950 besteld voor 269,- via eGlobalcentral.nl mocht iemand nog eentje willen kopen. Ze schijnen gewoon nieuw te zijn maar eerst eens kijken wat ik aantref in de box volgende week :+
En: is het inderdaad een nieuwe, in perfecte staat verkerend? (Niet dat hij daar voor deze prijs nog te koop staat :'( )

[ Voor 10% gewijzigd door Plof-kip op 27-07-2016 14:32 ]

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-11 21:19

SED

witterholt schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 21:22:

Het nadeel van de Band vind ik de matige accuduur met gps geactiveerd. Na 40km fietsen is de accu dan leeg.
Een beetje sneller fietsen dan ;)
Maar even serieus.. de GPS feature werkt ca 4 tot 5 uur onafgebroken. Daarna is de band inderdaad vrijel leeg. Ik neem niet aan dat jij over 40KM meer dan 4 uur doet?
Je kunt ook kiezen voor de beperkte mode waarbij de batterij veel langer meegaat doordat de GPS minder vaak punten opslaat. Daarmee gaat de band dan veel langer mee.

Copyright and left by SED...

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-11 11:55
Na 7 jaar een iPhone te hebben gehad, waarvan de laatste 3 jaar een iPhone 5 wordt het een keer tijd voor wat nieuws. De nieuwe iPhones vind ik te duur en ook iOS vind ik minder prettig dan Windows Phone. Mijn vriendin heeft al een jaar een 640XL, dus heb er onderhand wel wat ervaring mee.

Ik zou zelf liever een 950 willen hebben, maar in de review van Tweakers las ik over veel Windows 10 issues en een erg matige batterijduur. Op de 640XL merk ik weinig problemen met W10, dus ik ga er vanuit dat dit onderhand wel is opgelost. Wat ik niet kan testen is hoe het staat met de batterijduur. Is dat nu beter dan in het begin? Ik wil wel gewoon makkelijk de dag vol kunnen maken, waarbij ik de telefoon regelmatig gebruik.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• witterholt
SED schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 16:54:
[...]
Een beetje sneller fietsen dan ;)
Maar even serieus.. de GPS feature werkt ca 4 tot 5 uur onafgebroken. Daarna is de band inderdaad vrijel leeg. Ik neem niet aan dat jij over 40KM meer dan 4 uur doet?
Je kunt ook kiezen voor de beperkte mode waarbij de batterij veel langer meegaat doordat de GPS minder vaak punten opslaat. Daarmee gaat de band dan veel langer mee.
Dit was een rit met de energiezuinige gps mode.... Het was wel een beboste route waardoor er wellicht wat meer moeite was om een satelliet fix te houden...

• Plof-kip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
@Bugboy: Heb zelf een L930 (tweedehandsje) draaiend op de meest recente software (14393.5): deze draait als een tierelier, zeer soepel, nooit vastlopers, en haalt gemakkelijk 30u op éen lading. Ber er zéér tevreden over.

• ardvark99
BugBoy schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 20:19:
Na 7 jaar een iPhone te hebben gehad, waarvan de laatste 3 jaar een iPhone 5 wordt het een keer tijd voor wat nieuws. De nieuwe iPhones vind ik te duur en ook iOS vind ik minder prettig dan Windows Phone. Mijn vriendin heeft al een jaar een 640XL, dus heb er onderhand wel wat ervaring mee.

Ik zou zelf liever een 950 willen hebben, maar in de review van Tweakers las ik over veel Windows 10 issues en een erg matige batterijduur. Op de 640XL merk ik weinig problemen met W10, dus ik ga er vanuit dat dit onderhand wel is opgelost. Wat ik niet kan testen is hoe het staat met de batterijduur. Is dat nu beter dan in het begin? Ik wil wel gewoon makkelijk de dag vol kunnen maken, waarbij ik de telefoon regelmatig gebruik.
Ik heb zelf de XL, kan dus niets zeggen over de 950, maar de afgelopen maanden is W10M sterk vooruit gegaan qua batterij verbruik en stabiliteit. Bovendien komt vanaf 2 augustus de Anniversary update uit, met meer functies, en nog stabieler. Bij normaal gebruik haal ik ruim een dag of langer. Bovenin is ie snel met opladen, in een half uur 50% erbij.

Wat je leest in de review's voor april/mei is qua gemelde problemen al voor het grootste gedeelte geleden tijd. (Ik weet zo 1 2 3 niet wat er toen allemaal gemeld is, vandaar dat ik dit voorzichtig zeg) Maar ik kan je zeggen, het draait als een tierelier, dik tevreden nu.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

mrsar

waar een sar is,is een wodka

mee eens,de huidige 950 is niet meer (gelukkig) de 950 van 6 maanden geleden :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• BigEagle
BugBoy schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 20:19:

Ik heb de 950 gehad en nu de 950XL. Microsoft heeft sinds de Tweakers review al meerdere updates uitgebracht waarin al veel problemen zijn opgelost. :)

Zelf ben ik een normale gebruiker en haal gemiddeld iets meer dan 2 dagen uit1 volle lading. :9 Zelf ben ik een zeer tevreden gebruiker en zelf mis ik geen apps.

[ Voor 3% gewijzigd door BigEagle op 29-07-2016 08:35 ]

• andrik1
  • Laatst online: 06-11 11:53
BigEagle schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 08:34:
[...]

Ik heb de 950 gehad en nu de 950XL. Microsoft heeft sinds de Tweakers review al meerdere updates uitgebracht waarin al veel problemen zijn opgelost. :)

Zelf ben ik een normale gebruiker en haal gemiddeld iets meer dan 2 dagen uit1 volle lading. :9 Zelf ben ik een zeer tevreden gebruiker en zelf mis ik geen apps.
wow! 2 dagen? Gebruik je dan geen blauwtand of Wifi? Geen mailsyncs? Ik haal denk ik maximaal anderhalve dag met de 950XL...meer ook niet. Ik stoor me daar juist nog steeds heel erg aan..Maar goed, ik heb hem vanaf het eerste uur en bij de eerste win10m releases was het nog dramatischer.

• Leijenman
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
andrik1 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 11:29:
[...]

wow! 2 dagen? Gebruik je dan geen blauwtand of Wifi? Geen mailsyncs? Ik haal denk ik maximaal anderhalve dag met de 950XL...meer ook niet. Ik stoor me daar juist nog steeds heel erg aan..Maar goed, ik heb hem vanaf het eerste uur en bij de eerste win10m releases was het nog dramatischer.
Mijn XL was voor de firmware update ook perfect, werd niet zo warm zoals de 950,ging ook lang mee, maar nu haal ik één dag niet als ik hem veel gebruik.
Wel jammer maar Windows 10 redstone loopt wel erg lekker nu.

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:44
Mijn accu red niet eens een dag. Al doe ik vrijwel niets ermee. Wel merk ik dat Locatie(GPS) heel veel accu vraagt, maar ik vind het echt stront irritant dat ik één dag niet eens red meer.

Edit: Ook een clean build werkt niet.

Nu draai ik insiders, maar het maakt geen verschil

[ Voor 20% gewijzigd door Daniel. op 29-07-2016 12:33 . Reden: Extra info ]

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• BigEagle
andrik1 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 11:29:
[...]

Wifi staat standaard aan en sinds kort ook bluetooth vanwege de Band 2. Mailsync met 3 accounts.

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:29
BigEagle schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 13:51:
[...]

Wifi staat standaard aan en sinds kort ook bluetooth vanwege de Band 2. Mailsync met 3 accounts.
hier ook en minstens twee dagen per acculading.
Ik ben nog steeds niet van die onverklaarbare zwarte schermen met een spontane, en soms afgedwongen reboot af, die sinds de laatste fimware/Production build update de kop op staken. Tot aan die laatste updates was stabiliteit eigenlijk zelden een issue. Ik wacht de augustus-update af en ga dan voor het eerst een volledige herinstallatie uitvoeren (kan eigenlijk niet anders meer, toestel is niet betrouwbaar op dit moment), waarna ik wel een backup terug ga zetten.

Edit: sms komt binnen, geluid van de melding daarvoor loopt vast en blijft hangen. Soft-reset was weer noodzakelijk. Nope, de laatste weken maakt de telefoon mij niet werkelijk vrolijk. Nu heb ik sinds de aanschaf in februari nog nooit een volledige fabrieks-reset uit hoeven voeren, zo stabiel was mijn toestel, inclusief het gebruik van een backup restore vanuit mijn WM8.1 profiel. Die paar dagen kan ik nog wel uitzitten en hoop na de augustus update en de geplande harde reset weer over mijn oude vertrouwde betrouwbare 950 te kunnen beschikken.

[ Voor 37% gewijzigd door hardware-lover op 31-07-2016 17:31 ]

Testing, one, two ...

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-11 19:03
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik was de afgelopen week op een kajak trip, maar mijn 950 is gedurende die periode een aardappel geweest. Rare reboots, knoppen uit het actiecentrum die niet werken, battery drains.
Hopen dat de update van volgende week alles weer normaal maakt...z

Problemen die ik met de autofocus had lijken wel opgelost.

[ Voor 10% gewijzigd door Pyramiden op 31-07-2016 16:16 ]

• Indoubt
  • Laatst online: 06-11 17:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

@bugboy.

Ik kom zelf ook van een iphone af. Ik heb eerst de 640 gehad en nu de 950 (geen xl) Ik heb de 950 nog niet zo lang, ongeveer een maand.

Van al die problemen die je leest heb ik weinig gemerkt. Bij mij geen problemen met wifi, bluetooth, spontane reboots of andere uitdagingen. ik heb gewoon een heerlijk stabiel toestel met bovendien een lange batterijduur.

2 dagen is gemiddeld. Heel soms anderhalve dag en soms iets meer dan 2. waarschijnlijk is dat afhankelijk van het gebruik maar in ieder geval is het een stuk beter dan mijn iphone, als was die inmiddels wat ouder (maar is nooit heel geweldig geweest, ook niet toen die nieuw was)

Kortom ik heb er een probleemloos toestel aan. (indoubt klopt ff af op blank hout want schijnbaar zijn er mensen die wel problemen hebben of hebben gehad)

Wifi volcontinue aan, BT volcontinue aan, scherm meestal op 60% maar soms ook 100%, 3 mail accounts die regelmatig synchroniseren/pollen, whatsapp, skype, etc. Lokatieservices heb ik niet continu aan, alleen als ik navigeer of hem vergeet weer uit te zetten. Glimp/glance in gebruik, 30 sec schermtijd. DTTW etc.

ik gebruik geen facebook of instagram, misschien dat dat scheelt

• Leijenman
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Leijenman schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 11:39:
[...]

Mijn XL was voor de firmware update ook perfect, werd niet zo warm zoals de 950,ging ook lang mee, maar nu haal ik één dag niet als ik hem veel gebruik.
Wel jammer maar Windows 10 redstone loopt wel erg lekker nu.
Beetje raar om mijzelf te quoten, maargoed even beter voor het verhaal.
Werd een beetje gek van die draagbare oven zodra ik hem gebruikte:
Egde, windows nieuws apps en spel crimecoast.
Poging om er nu hopelijk iets aan te kunnen doen:
Laatste update binnengehaald op de 950XL. 14393.5
Nieuwste firmware stond er al op 16236
Fabrieksreset uitgevoerd, GEEN backup terug gezet.
(dit las ik ook telkens op de forums hier)
Geen insider optie aangevinkt, toen de 80+ helaas handmatig downloaden/updaten...
Draait nu lekker, zonder extreem warm te worden.
Dus conclusie. Heel handig en makkelijk die backups terugzetten.
Maar helaas zat er bij mij een fout in.
Hopelijk helpt die mensen die hier ook last van hebben.

Nogmaals erg blij met de XL
Incl.screenprotector en zwarte mozo achterkant!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:32
Leijenman schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 10:50:
[...]

Beetje raar om mijzelf te quoten, maargoed even beter voor het verhaal.
Werd een beetje gek van die draagbare oven zodra ik hem gebruikte:
Egde, windows nieuws apps en spel crimecoast.
Poging om er nu hopelijk iets aan te kunnen doen:
Laatste update binnengehaald op de 950XL. 14393.5
Nieuwste firmware stond er al op 16236
Fabrieksreset uitgevoerd, GEEN backup terug gezet.
(dit las ik ook telkens op de forums hier)
Geen insider optie aangevinkt, toen de 80+ helaas handmatig downloaden/updaten...
Draait nu lekker, zonder extreem warm te worden.
Dus conclusie. Heel handig en makkelijk die backups terugzetten.
Maar helaas zat er bij mij een fout in.
Hopelijk helpt die mensen die hier ook last van hebben.

Nogmaals erg blij met de XL
Incl.screenprotector en zwarte mozo achterkant!
Toen ik dit toestel kocht, heb ik expres geen backup laten terug zetten, ik hoefde al die troep van mijn 920 niet :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• labmuisfrl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-11 13:31
Hoi Allen, nadat mij 950 non-xl niet meer kon bellen is hij voor reparatie bij cb geweest en heb ik na 3 weken lang wachten een nieuwe gekregen. chapeau cb.

Maar nu ik weer een 3 weken op mijn android telefoon heb gezetten weet ik toch wel wat ik mis qua apps.

Ik ga nu even vloeken in de kerk, maar zijn er inmiddels al android roms beschikbaar voor de L950.

• Caelorum
Nee, en die gaan er denk ik ook niet komen. Daarvoor zou zo'n hoop aan beveiligingen moeten worden doorbroken dat ik mij afvraag of dat ooit gaat lukken. Zelfs InterOp-unlock (vergelijkbaar met rooten) is niet mogelijk en ziet er naar uit dat het nooit mogelijk gaat worden, tenzij Microsoft een fout maakt in de firmware of per ongeluk een aantal beveiligingskeys laat lekken.

• labmuisfrl
Helaas, ik wil ook niet switchen ivm de camera (i love it)
Caelorum schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 15:06:
Nee, en die gaan er denk ik ook niet komen. Daarvoor zou zo'n hoop aan beveiligingen moeten worden doorbroken dat ik mij afvraag of dat ooit gaat lukken. Zelfs InterOp-unlock (vergelijkbaar met rooten) is niet mogelijk en ziet er naar uit dat het nooit mogelijk gaat worden, tenzij Microsoft een fout maakt in de firmware of per ongeluk een aantal beveiligingskeys laat lekken.

• Caelorum
Mja, de camera van de Samsung S6 doet niet heel veel onder voor die van de Lumia 950 (XL). In sommige situaties is die zelfs beter.

• barta123
Caelorum schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 15:59:
Mja, de camera van de Samsung S6 doet niet heel veel onder voor die van de Lumia 950 (XL). In sommige situaties is die zelfs beter.
Ik heb toch anders gezien, ik heb de S6 met mijn Z5(C) vergeleken, maar ik vind die vergelijkbaar presteren. Dan vind ik mijn 950 toch echt heel veel betere plaatjes schieten... Verder zijn de geluidsopnamen van de 950 ook fenomenaal als je het mij vraagt. :9

• labmuisfrl
barta123 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 22:58:
[...]

Verder zijn de geluidsopnamen van de 950 ook fenomenaal als je het mij vraagt.
Dat sowieso, maar met name foto's met groot contrast lucht/zon/bomen blijft de lumia de details behouden waar ik nog geen andere telefoon heb gezien die dat doet.

Maar ook dit soort plaatjes met zoveel detail heb ik nog niet met een andere telefoon voor elkaar gekregen

https://1drv.ms/i/s!Ak5dz9Z-P5A16hkAYGzPxzhVZDWP

[ Voor 18% gewijzigd door labmuisfrl op 02-08-2016 09:36 ]

• barta123
labmuisfrl schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 09:24:
[...]

Dat sowieso, maar met name foto's met groot contrast lucht/zon/bomen blijft de lumia de details behouden waar ik nog geen andere telefoon heb gezien die dat doet.

Maar ook dit soort plaatjes met zoveel detail heb ik nog niet met een andere telefoon voor elkaar gekregen

https://1drv.ms/i/s!Ak5dz9Z-P5A16hkAYGzPxzhVZDWP
Het lijkt allemaal zo vanzelfsprekend, de Lumia 950 legt zoveel detail vast met een heel groot dynamisch bereik... Ik heb dat vandaag geprobeerd met mijn Xperia Z5C, met meerdere camera-apps (standaard app is traag en werkt imo niet fijn), maar ik kan bij lange na niet de hoeveelheid details en het dynamische bereik evenaren van mijn 950! ;)

Als ik een foto maak vanuit mijn donkere kamer naar buiten is dat verschil heel goed zichtbaar, bij de 950 blijf je mijn nachtkastje goed zien, maar ook de details van objecten buiten. Een foto zegt meer dan 1000 woorden, dus hier 2 foto's side-by-side:
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2vx136g.jpg
Links het resultaat van de Z5C, rechts van de 950 :9

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Beetje oneerlijk vergelijk natuurlijk als de ene een HDR modus gebruikt en de ander niet. Zo kan de iPhone 6s met de juiste app in HDR mode ook een prachtige foto neerzetten, in sommige gevallen beter dan de Rich/HDR mode van de Lumia's.

Niet om te zeggen dat de Lumia geen goede foto's maakt, maar volgens mij is dat vergelijk van jou een appel met een peer.

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-11 19:03
Propane schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 23:42:
Beetje oneerlijk vergelijk natuurlijk als de ene een HDR modus gebruikt en de ander niet. Zo kan de iPhone 6s met de juiste app in HDR mode ook een prachtige foto neerzetten, in sommige gevallen beter dan de Rich/HDR mode van de Lumia's.

Niet om te zeggen dat de Lumia geen goede foto's maakt, maar volgens mij is dat vergelijk van jou een appel met een peer.
Niet helemaal oneerlijk. Als je in deze situatie bij allebei de camera's de instellingen gewoon op "auto" zet en eentje daarvan kiest dan voor een HDR foto voor een beter resultaat dan is dat voor alledaagse situaties wel degelijk een betere camera.
Als je alles zou afstemmen, instellen en helemaal gelijk zou trekken dan zou de 808 Pureview nogsteeds alle telefoons rippen op camera-gebied. Maar omdat mensen niet alles willen instellen zijn dat soort tests niet echt waarheidsgetrouw voor alledaags gebruik.

Verwijderd

Ik heb een probleem met mijn sd kaartje, een Lexar 128GB Micro SD 1000x UHS-II U3
Bestanden zijn vaak niet te benaderen, foto's zijn soms wel/soms niet te zien.

Ik heb al diverse keren een melding gehad na het opnieuw opstarten van de 950 XL dat er een probleem is met de kaart en dat ik word aangeraden de kaart te laten scannen om problemen op te lossen, dat werkt helaas niet want de kaart word niet gescand voorzover ik kan zien na een reboot.

Foto's uitlezen op de PC werkt gewoon goed.
Ik heb de kaart ook eens in de PC proberen te formatteren maar dat lukt om een onbekende reden niet.

Ik weet dat er direct na introductie van de 950 diverse kaartproblemen waren maar die zijn dacht ik met diverse updates opgelost.

Iemand een idee wat te doen?

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-10 10:08

Dexter

d((o_o))b

http://nos.nl/artikel/212...og-kunt-ontgrendelen.html

Oeh!!! Spannend!! Hoe zou dat nou werken? ;)

Mijn hemel...onder welke steen liggen die gasten daar op de tech-redactie van de NOS?

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• NL_NaToR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:20
Dexter schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 08:15:
http://nos.nl/artikel/212...og-kunt-ontgrendelen.html

Oeh!!! Spannend!! Hoe zou dat nou werken? ;)

Mijn hemel...onder welke steen liggen die gasten daar op de tech-redactie van de NOS?
Nieuw in het topic hier (vervend 950 gebruiker), maar lees al een tijdje alleen maar mee.

Het nieuwsberichtje viel mij ook al op :(.
Pagina: 1 ... 92 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.