Laguna schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 16:20:
Die Indiër zet gewoon een stuk minder kracht en dat er inderdaad al een barst in het scherm zit helpt er inderdaad niet bij, al zegt dat niks over de buigkracht van het gebruikte aluminium. Dat is duidelijk een stuk minder sterk dan het type aluminium dat Apple in hun laatste S variant gebruikt (zie ook
dit filmpje).
Overigens zie ik geen enkele aanleiding om ervan uit te gaan dat het geen echte Nexus 6P zou zijn, de logo's op de achterkant zijn onder een bepaalde hoek en belichting gewoon amper zichtbaar (dat zie je ook in
deze hands-on).
Dat hele Gorilla Glass is sowieso een wassen neus, er hoeven maar een paar zandkorrels in je broekzak te zitten en het kan al voor krassen zorgen. Op alledaags glas krijg je ook geen krassen door sleutels oid.
De achterkant is dus wel vrij gevoelig voor krassen, wat dat betreft ben je het beste af met de aluminium kleur daar zal het het minst opvallen.
Inderdaad. Gorilla Glass is echt de grootste grap waar maar geen einde aan komt...
Ik heb mijn Nexus 5 een jaar gehad met in totaal 2 goedkope plastic screen protectors waar niet zo heel veel krassen op te zien waren. Nu, het laatste jaar zonder screenprotector en uiterst voorzichtig met het ding omgaan en hij zit letterlijk vol met krassen, waarvan 1 diepere van één 50 eurocent muntje wat ik een keer per-ongeluk maximaal 5 minuten in dezelfde broekzak had zitten. Werkelijk waardeloos spul.
Daarnaast hoeft die video niet fake te zijn, het blijft immers gelaagd glas wat bij elkaar gehouden word door een oppervlaktespanning. Pak bijvoorbeeld een glazen deur (die 99/100 keer gelaagd glas heeft) en sla er vol met een hamer tegenaan. Ik zou verbaasd zijn als je significante schade hebt, geef nu een klein tikje met de hamer tegen de zijkant en het hele ding valt in 100.000 stukken.
Een telefoon dankt een groot deel van zijn stevigheid gewoon aan het glas, als je dit eerst gaat bekrassen en daarna ook nog eens blootstelt aan plotselinge zeer (in verhouding) hoge temperaturen dan moet je niet gek opkijken dat je telefoon bijna geen kracht meer heeft. Een accu is namelijk buigbaar, en de rest van de onderdelen, buiten het scherm dus, zitten ook niet aan elkaar vast en zijn modulair.