Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58

Grudgie

PSN: Grudgie7

RoosW schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:49:
[...]

Bij de Fixit test werd juist vermeld hoe moeilijk het was om het scherm los te krijgen, ik denk dat de opmerking dat het misschien een 'clone' was wel eens correct kan zijn. Een fake test om hoge kijkcijfers te scoren.
https://twitter.com/luckyankit/status/660052058326720513
zegt wat mij betreft genoeg.
Ghe! Beter. Hoe dom kan je dan zijn als reviewer om te beweren met een "clone" dat de behuizing zo slecht is. Niemand ken je gelijk meer serieus nemen. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:38
Grudgie schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:37:
[...]

Ghe! Beter. Hoe dom kan je dan zijn als reviewer om te beweren met een "clone" dat de behuizing zo slecht is. Niemand ken je gelijk meer serieus nemen. 8)7
Na de mishandeling die het arme toestel al gehad had, (vooral dat met die aansteker) is het nauwelijks verbazend dat zelfs een originele makkelijk zou buigen, de barst in het scherm heft alle stabiliteit van de constructie op, en de hitte zal ook de nodige schade aangericht hebben. Als je dit (buigen) al wil testen, doe het dan net als het filmpje van twitter met een onbeschadigd toestel, en dan blijkt het allemaal hete lucht.
(maar ja, dat trekt dan weer geen miljoenen views)

[ Voor 3% gewijzigd door RoosW op 30-10-2015 15:03 . Reden: sarcastische opmerking toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:50

Laguna

Connaisseur

Die Indiër zet gewoon een stuk minder kracht en dat er inderdaad al een barst in het scherm zit helpt er inderdaad niet bij, al zegt dat niks over de buigkracht van het gebruikte aluminium. Dat is duidelijk een stuk minder sterk dan het type aluminium dat Apple in hun laatste S variant gebruikt (zie ook dit filmpje).
Overigens zie ik geen enkele aanleiding om ervan uit te gaan dat het geen echte Nexus 6P zou zijn, de logo's op de achterkant zijn onder een bepaalde hoek en belichting gewoon amper zichtbaar (dat zie je ook in deze hands-on).

Dat hele Gorilla Glass is sowieso een wassen neus, er hoeven maar een paar zandkorrels in je broekzak te zitten en het kan al voor krassen zorgen. Op alledaags glas krijg je ook geen krassen door sleutels oid.

De achterkant is dus wel vrij gevoelig voor krassen, wat dat betreft ben je het beste af met de aluminium kleur daar zal het het minst opvallen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regenjas
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-09 16:51
Laguna schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 16:20:
De achterkant is dus wel vrij gevoelig voor krassen, wat dat betreft ben je het beste af met de aluminium kleur daar zal het het minst opvallen.
Ik ga denk ik wel een dbrand skin proberen, dan ziet hij er wat persoonlijker uit, wordt hij minder glad, en behoud je de restwaarde meer omdat het metaal minder snel beschadigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Laguna schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 16:20:
Die Indiër zet gewoon een stuk minder kracht en dat er inderdaad al een barst in het scherm zit helpt er inderdaad niet bij, al zegt dat niks over de buigkracht van het gebruikte aluminium. Dat is duidelijk een stuk minder sterk dan het type aluminium dat Apple in hun laatste S variant gebruikt (zie ook dit filmpje).
Overigens zie ik geen enkele aanleiding om ervan uit te gaan dat het geen echte Nexus 6P zou zijn, de logo's op de achterkant zijn onder een bepaalde hoek en belichting gewoon amper zichtbaar (dat zie je ook in deze hands-on).

Dat hele Gorilla Glass is sowieso een wassen neus, er hoeven maar een paar zandkorrels in je broekzak te zitten en het kan al voor krassen zorgen. Op alledaags glas krijg je ook geen krassen door sleutels oid.

Inderdaad. Gorilla Glass is echt de grootste grap waar maar geen einde aan komt...
Ik heb mijn Nexus 5 een jaar gehad met in totaal 2 goedkope plastic screen protectors waar niet zo heel veel krassen op te zien waren. Nu, het laatste jaar zonder screenprotector en uiterst voorzichtig met het ding omgaan en hij zit letterlijk vol met krassen, waarvan 1 diepere van één 50 eurocent muntje wat ik een keer per-ongeluk maximaal 5 minuten in dezelfde broekzak had zitten. Werkelijk waardeloos spul.

Daarnaast hoeft die video niet fake te zijn, het blijft immers gelaagd glas wat bij elkaar gehouden word door een oppervlaktespanning. Pak bijvoorbeeld een glazen deur (die 99/100 keer gelaagd glas heeft) en sla er vol met een hamer tegenaan. Ik zou verbaasd zijn als je significante schade hebt, geef nu een klein tikje met de hamer tegen de zijkant en het hele ding valt in 100.000 stukken.

Een telefoon dankt een groot deel van zijn stevigheid gewoon aan het glas, als je dit eerst gaat bekrassen en daarna ook nog eens blootstelt aan plotselinge zeer (in verhouding) hoge temperaturen dan moet je niet gek opkijken dat je telefoon bijna geen kracht meer heeft. Een accu is namelijk buigbaar, en de rest van de onderdelen, buiten het scherm dus, zitten ook niet aan elkaar vast en zijn modulair.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:24
Valide punte idd.
Achja we gaan het zien, ik ga hem toch halen :) net zoals vele anderen. Overigens geeft men in reviews aan dat het toestel robuust en stevig aan voelt. Ik ga in ieder geval geen buig tests proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

regenjas schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 16:29:
[...]

Ik ga denk ik wel een dbrand skin proberen, dan ziet hij er wat persoonlijker uit, wordt hij minder glad, en behoud je de restwaarde meer omdat het metaal minder snel beschadigd.
dbrand O+
kuusj98 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 16:45:
[...]

Inderdaad. Gorilla Glass is echt de grootste grap waar maar geen einde aan komt...
Ik heb mijn Nexus 5 een jaar gehad met in totaal 2 goedkope plastic screen protectors waar niet zo heel veel krassen op te zien waren. Nu, het laatste jaar zonder screenprotector en uiterst voorzichtig met het ding omgaan en hij zit letterlijk vol met krassen, waarvan 1 diepere van één 50 eurocent muntje wat ik een keer per-ongeluk maximaal 5 minuten in dezelfde broekzak had zitten. Werkelijk waardeloos spul.
Wat je zegt is wetenschappelijk gezien onmogelijk. Een 50 euro cent munt is gemaakt van een koperlegering genaamd Nordic gold (89% koper, 5% aluminium, 5% zink en 1% tin), deze legering heeft een lagere hardheidsschaal dan het glas in je Nexus 5. Pak maar eens een 50 euro cent en probeer daarmee krassen te maken op je scherm, dat lukt je niet.
Het scherm van mijn Nexus 5 tot deze zomer zo goed als krasvrij kunnen houden, maar dit jaar hebben een aantal strand bezoeken toch helaas hun sporen achtergelaten op het scherm.
BigF25 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 16:49:
Ik ga in ieder geval geen buig tests proberen
Ik zou 'm in ieder geval niet in je kontzak bewaren ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Laguna op 30-10-2015 17:14 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Laguna schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 17:11:
[...]

dbrand O+

[...]

Wat je zegt is wetenschappelijk gezien onmogelijk. Een 50 euro cent munt is gemaakt van een koperlegering genaamd Nordic gold (89% koper, 5% aluminium, 5% zink en 1% tin), deze legering heeft een lagere hardheidsschaal dan het glas in je Nexus 5. Pak maar eens een 50 euro cent en probeer daarmee krassen te maken op je scherm, dat lukt je niet.
Het scherm van mijn Nexus 5 tot deze zomer zo goed als krasvrij kunnen houden, maar dit jaar hebben een aantal strand bezoeken toch helaas hun sporen achtergelaten op het scherm.

[...]

Ik zou 'm in ieder geval niet in je kontzak bewaren ;)
Dan zal er wel 1 zandkorrel op die euromunt hebben gezeten, daarnaast, water is ook niet harder dan rots. Toch slijt het na verloop van tijd, als ik in die periode gelopen heb en het heeft de hele tijd langs elkaar geschuurd zou het wetenschappelijk onmogelijke nog wel ontkracht kunnen worden :P

Lang verhaal kort, Gorilla Glas werkt "wel", maar is meer marketing dan wat anders.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:09

13art

Moderator Mobile
Modbreak:Er wordt hier in dit topic regelmatig wat gemeld over verwachte levertijden bij verschillende winkels, etc. Hiervoor hebben we: Nexus 6P / Nexus 5X - Levertijden & Prijzen
Levertijden ed, graag daar bespreken.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

kuusj98 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 17:59:
[...]

Dan zal er wel 1 zandkorrel op die euromunt hebben gezeten, daarnaast, water is ook niet harder dan rots. Toch slijt het na verloop van tijd, als ik in die periode gelopen heb en het heeft de hele tijd langs elkaar geschuurd zou het wetenschappelijk onmogelijke nog wel ontkracht kunnen worden :P

Lang verhaal kort, Gorilla Glas werkt "wel", maar is meer marketing dan wat anders.
Niet elke zandkorrel is hetzelfde, maar mogelijk was het er inderdaad 1 van kwarts en dat kan voor diepe krassen op je scherm zorgen (zoals ook bij mij het geval is geweest). In je voorbeeld heb je het over erosie, dat is een langdurig proces wat zich niet even in 5 minuten in je broekzak afspeelt ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fhristi
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-05 04:52
YouTube: Nexus 6P Bend Test (much stronger than believed)

Wat een hoop gedoe om niks weer.

Edit: YouTube: Nexus 6P REAL Bend Test ! Surprise Surprise

[ Voor 26% gewijzigd door Fhristi op 30-10-2015 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denn1s
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-04-2024
Nexus 6P vs iPhone 6S Plus Drop Test!

De iPhone wint weliswaar, echter de Nexus 6P doet het zeker niet slecht. Dit soort testen zijn niet echt representatief maar we kunnen wel een beetje kijken hoe de Nexus omgaat met vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsengel
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-06 14:18
Persoonlijk zit ik niet zo met de prijs, ik wacht gewoon geduldig tot ongeveer eind januari en dan zijn de belastingvrije dagen bij MediaMarkt er weer. Doe 650€ * 0,79 = €513,5.
Wordt het toestel toch ineens een goede koop, scheelt gewoon 135€

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

Prijs is net een ding vanaf de moto x gezien, 150e voor 32gb en 200 voor 64gb. Even de eerste echte gebruikerservaringen afwachten, overigens zal het ook wel ff duren voordat het toestel ook echt in de winkel ligt om eens te bekijken denk ik. Eerste golf zal wel direct verstuurd worden naar pre-orders

En owja, btw is toegevoegde waarde of wel 650/121 * 100 = 537 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thijsengel schreef op zondag 01 november 2015 @ 12:05:
Persoonlijk zit ik niet zo met de prijs, ik wacht gewoon geduldig tot ongeveer eind januari en dan zijn de belastingvrije dagen bij MediaMarkt er weer. Doe 650€ * 0,79 = €513,5.
Wordt het toestel toch ineens een goede koop, scheelt gewoon 135€
Zelfde hier. Hopelijk is het net als vorig jaar gewoon eind januari.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VanStino
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 12:16
Zal ik even een protip geven? :)

De Nexus 6p is een vrij groot toestel. Voor sommige mensen zal dit vermoedelijk dus redelijk tegen vallen wanneer ze het toestel uit de verpakking halen. Mensen houden het toestel dus even vast, beslissen dat het te groot is en sturen het retour naar Coolblue. Wanneer dat gebeurt belandt het toestel niet terug in de winkel maar hierzo. Bespaar dus gewoon 20% op je toestel door iemand anders het even te laten vasthouden en sla daar je slag. :)

... en als je een koelkast zoekt pak je die daar ook even mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:51
VanStino schreef op zondag 01 november 2015 @ 15:45:

De Nexus 6p is een vrij groot toestel. Voor sommige mensen zal dit vermoedelijk dus redelijk tegen vallen wanneer ze het toestel uit de verpakking halen. Mensen houden het toestel dus even vast, beslissen dat het te groot is en sturen het retour naar Coolblue. Wanneer dat gebeurt belandt het toestel niet terug in de winkel maar hierzo. Bespaar dus gewoon 20% op je toestel door iemand anders het even te laten vasthouden en sla daar je slag. :)

Hebben jullie in nederland de regel niet: 14 dagen terug sturen zonder reden? Je zou gek zijn om het goedkoper verder te verkopen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanStino
Check gewoon die site, staat zo'n massa spullen op - vaak in nieuwstaat en met dikke korting.

(BTW ben ook Belg hoor.) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

VanStino schreef op zondag 01 november 2015 @ 15:45:

Goeie tip, ben er ook zeker van dat dit regelmatig zal gaan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

Paar leuke moto x styles daar voor 394€. Mooi prijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas8787
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-04 08:28
Zou over minder dan een uurtje de pre-order dan beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-03 21:28
thomas8787 schreef op zondag 01 november 2015 @ 23:10:
Daar zit ik dus ook op te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPowerStef
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-09 08:56
Ik denk ergens morgen, als het een middernachtrelease zou zijn geweest zou men dit wel aangekondigd hebben. Google Store zou het wel kunnen doen ofc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58

Grudgie

PSN: Grudgie7

Pfff.. ik wil hem bestellen!! Schiet eens op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc1510
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-09 15:54
thomas8787 schreef op zondag 01 november 2015 @ 23:10:
Lijkt er zo te zien niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:11
Bij de BCC staat ie als pre-order op de site. Levertijd 5-10 werkdagen.

Edit: enkel de 32GB

[ Voor 13% gewijzigd door Luapper op 02-11-2015 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Tja encryptie en thermal throttling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
De 5x is via google te koop nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superstephan1
  • Laatst online: 14-09 00:57
Note 5 duurt nog wel een tijdje toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc1510
Pre-orders zijn open! Leverdatum word 13-11. 64GB zilver is besteld! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superstephan1
zojuist 64gb zwart besteld! word ook 13-11 geleverd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skadrow
  • Laatst online: 04-12-2022
https://mobile.twitter.co...status/657506406027890688 volgens huawei is de leverdatum 9-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc1510
Misschien is dat de eerste levering (die tijdens de aankondiging besteld waren). De tweede batch zou de 13e kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
32GB Zilver besteld. Levering pas op 20-11. Beetje laat maar ik heb geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inenting
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-09 12:27
Hoe kan ik bij de google store wat kopen zonder creditcard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 08:00

didio

didio.nl

Besteld. Zwart 64GB... Ben benieuwd..

weinig tot niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar hebben jullie hem besteld? Op Google Play zie ik nog steeds `Binnenkort beschikbaar'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inenting
Oh ik zie dat als je een paypal acount tovoegd je geen creditcard meer nodig hebt.

En zoals Vseer hierboven zie ik ook alleen nog maar "binnenkort beschikbaar"

Edit: Er staat ongeldige betaal methode als je met paypal probeer :(

[ Voor 18% gewijzigd door Inenting op 02-11-2015 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2015 @ 09:16:
Waar hebben jullie hem besteld? Op Google Play zie ik nog steeds `Binnenkort beschikbaar'
Ik bij Coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 12:19

spanx

_Sp[A]nX_

zwart of zilver..........tips?

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ja, wit :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

whahahahaha ja maar die is nergens te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spanx schreef op maandag 02 november 2015 @ 09:32:
whahahahaha ja maar die is nergens te krijgen
Google store gok ik zomaar wel, de blauwe 5x is daar ook gewoon te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
Ik ben erg van de zwarte telefoons maar in dit geval vind ik zilver de betere kleur. Als een toestel van metaal is dan mag je dat ook wel zien imo. En de zwarte kleur is bij dit toestel wat 'halfslachtig': het ziet er meer uit als donkergrijs en het heeft een textuur die er wat goedkoop uitziet. Maar dat is mijn mening dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Verwijderd schreef op maandag 02 november 2015 @ 09:33:
[...]

Google store gok ik zomaar wel, de blauwe 5x is daar ook gewoon te bestellen.
op Google store.com 6p not available

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

urf

spanx schreef op maandag 02 november 2015 @ 09:35:
[...]

op Google store.com 6p not available
Kwestie van geduld hebben. Al is dat soms moeilijk, zeker omat nergens staat hoe lang dat daar nog duurt. Maar ik verwacht wel snel, aangezien de 5x nu ook te bestellen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skadrow
ik heb al anderhalve week een bestelling staan bij belsimpel met abbonement erbij, alleen heeft belsimpel geen idee over de levertijd, staat al een tijdje op verwacht 2 weken. we gaan het zien.
ik ben gegaan voor de silver 32gb aangezien geanodiseerd zwart meer zal krassen. en dat silver met een zwart stuk aan de bovenkant bevalt me wel eigelijk. ik doe er denk ik toch een hoesje omheen dus eigelijk maakt de kleur niet zoveel uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
32gb is ook voldoende voor mij.
Laatst heb ik mijn oude lg g4 gekeken, en toen had ik maar iets van 4gb op de sd kaart gebruikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het qua garantie en service beter is om het bij Google Play, of bij Coolblue te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Niet online

urf

Verwijderd schreef op maandag 02 november 2015 @ 09:46:
Weet iemand of het qua garantie en service beter is om het bij Google Play, of bij Coolblue te bestellen?
Zou niet uit moeten maken. Heb wel goede ervaringen gehoord/gelezen over zowel Coolblue als Google. Die eerste heeft wel het voordeel ook nog echte winkels te hebben waar je langs kan. Is soms toch makkelijk.

[ Voor 34% gewijzigd door urf op 02-11-2015 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 12:35
Thanks! Zojuist bij CB de zilveren besteld. 20-11 inderdaad.

Maar meteen een paar usb-c converters gaan bestellen :)

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-09 15:56
Ik heb ook besteld bij Coolblue, hele goede ervaringen mee. IK ben op laatste moment toch voor 64 GB gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skadrow
Aggressor schreef op maandag 02 november 2015 @ 09:44:
32gb is ook voldoende voor mij.
Laatst heb ik mijn oude lg g4 gekeken, en toen had ik maar iets van 4gb op de sd kaart gebruikt..
voor sommige mensen met een grote muziek library of stuk of duizend fotos/videos zit je toch snel vol, en als je 4k videos gaat schieten met de telefoon zelf, ben je ook snel klaar, van de 32gb krijg je 28 uiteindelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Ik heb zeer goede ervaringen met cool-blue, 60 dagen return policy ipv 14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Skadrow schreef op maandag 02 november 2015 @ 09:52:
[...]

voor sommige mensen met een grote muziek library of stuk of duizend fotos/videos zit je toch snel vol, en als je 4k videos gaat schieten met de telefoon zelf, ben je ook snel klaar, van de 32gb krijg je 28 uiteindelijk
Ja dat snap ik ook wel, persoonlijk is het voor iedereen een eigen keuze.
Ik heb in principe genoeg aan 32gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Heeft iemand een idee wanneer de mediamarkt de 64gb versie zal hebben?

Coolblue accepteert geen VVV bonnen, mediamarkt wel.... ik heb nog 200 euro aan vvv bonnen die de pijn kunnen verzachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inenting
Ik heb via coolbue de 64gb zwarte versie besteld! En je kan via Mywirecard iets van google store kopen (je krijgt een virtuele creditcard) voor de mensen die liever wie google store wilt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01:03
Volgens mij kun je nu ook bij Primera cadeaubonnen kopen voor de Google store.
EDIT: Schijnen alleen voor de Play Store te zijn, dus kijk uit!!

[ Voor 29% gewijzigd door peptalk op 02-11-2015 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 08:57
spanx schreef op maandag 02 november 2015 @ 10:13:
Heeft iemand een idee wanneer de mediamarkt de 64gb versie zal hebben?

Coolblue accepteert geen VVV bonnen, mediamarkt wel.... ik heb nog 200 euro aan vvv bonnen die de pijn kunnen verzachten....
Volgens de website van Mediamarkt over 6 tot 8 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc1510
peptalk schreef op maandag 02 november 2015 @ 10:23:
Volgens mij kun je nu ook bij Primera cadeaubonnen kopen voor de Google store.
Kijk hier wel mee uit omdat deze cadeaubonnen eerst niet waren te gebruiken in de Google Store (Google Store is anders dan Play Store).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

oltk schreef op maandag 02 november 2015 @ 10:26:
[...]

Volgens de website van Mediamarkt over 6 tot 8 dagen.
Dat is alleen de 32Gb versie

Excuses, ik verplaats deze vraag naar de levertijden topic.

[ Voor 9% gewijzigd door spanx op 02-11-2015 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas8787
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-04 08:28
De Aluminium 64GB besteld bij CB, wordt vrijdag de 13e geleverd :/
Eindelijk :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thomas8787 schreef op maandag 02 november 2015 @ 11:47:
De Aluminium 64GB besteld bij CB, wordt vrijdag de 13e geleverd :/
Eindelijk :9~
Vrijdag de 13de.. Oei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01:03
Marc1510 schreef op maandag 02 november 2015 @ 10:32:
[...]

Kijk hier wel mee uit omdat deze cadeaubonnen eerst niet waren te gebruiken in de Google Store (Google Store is anders dan Play Store).
Aha, dat is een prima waarschuwing, anders zit je met meer dan 600 euro aan cadeaubonnen;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2023
Toch overstag gegaan: graphite 64GB besteld! Die kleur is me toch meer gaan bevallen dan de aluminium. 13 november is inderdaad de verwachte leverdatum. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:42

DikkeBMW

Live '25

Hallo allen,

Ik lurk al een tijdje mee, maar heb nu een account gemaakt omdat ik toch iets zeker wil weten.

Heb al langere tijd dit topic gelezen, en ik twijfel nog steeds over de internationale versie. Is er een kans dat die toch goed zou werken, of dat Vodafone (oid) de netwerken uitbreidt? Of zou ik in de VS (kom er namelijk in januari) de internationale versie kunnen krijgen? Aangezien het verschil nu wel heel erg groot is qua prijs...

Ik weet dat men het hier al over gehad heeft maar ik wilde, zoals gezegd, gewoon even zekerheid. En jullie lijken mij daar veel ervarener in dan ik ;)

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:34
DikkeBMW schreef op maandag 02 november 2015 @ 12:50:
Hallo allen,

Ik lurk al een tijdje mee, maar heb nu een account gemaakt omdat ik toch iets zeker wil weten.

Heb al langere tijd dit topic gelezen, en ik twijfel nog steeds over de internationale versie. Is er een kans dat die toch goed zou werken, of dat Vodafone (oid) de netwerken uitbreidt? Of zou ik in de VS (kom er namelijk in januari) de internationale versie kunnen krijgen? Aangezien het verschil nu wel heel erg groot is qua prijs...

Ik weet dat men het hier al over gehad heeft maar ik wilde, zoals gezegd, gewoon even zekerheid. En jullie lijken mij daar veel ervarener in dan ik ;)
Als je het hebt gezien in dit topic, dan kan je dat ook wel terugvinden met de zoekknop. Zoektermen als US of VS zouden al voldoende moeten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skadrow
DikkeBMW schreef op maandag 02 november 2015 @ 12:50:
Hallo allen,

willmyphonework.net heeft die info voor je, de Global en North america versie werken beide met alle providers uit nederland. (kpn, T-mobile & vodafone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Niet online

urf

Skadrow schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:07:
[...]

willmyphonework.net heeft die info voor je, de Global en North america versie werken beide met alle providers uit nederland. (kpn, T-mobile & vodafone)
Hangt af van wat je onder werken verstaat. Niet alle hier gebruikte 4g banden worden ondersteund.

Zou je uit moeten zoeken, is afhankelijk van je provider. Informatie staat wel in dit topic.

Edit
Nog even teruggezocht in het topic en in plaats van het zelf allemaal overnieuw te tikken maar even een simpele quote:
Kiwi schreef op woensdag 30 september 2015 @ 11:24:
De US versie mist de volgende banden:
UMTS/WCDMA: 6/9/19
TDSCDMA: 34/39
LTE (FDD): 1/8/9/19/20/28
LTE (TDD): 39/39/40

Maar heeft wel de volgende banden:
CDMA: 10
LTE (FDD): 12/13/25/26/29/30

KPN en Vodafone gebruiken 3/7/20, waarbij de US versie dus band 20 mist.
T-Mobile gebruikt band 3/7 en gaat volgensmij ook band 8 gebruiken (die de US versie mist)
Tele2 gebruikt band 7/20, waarbij de US versie dus band 20 mist.
Ziggo / UPC gebruiken band 7.
Bellen, smsen, en internetten kan dus prima met de US versie. Internetten via 4G niet altijd. Of je dit belangrijk genoeg vind om meer te betalen voor de internationale versie moet iedereen zelf bepalen.

[ Voor 40% gewijzigd door urf op 02-11-2015 13:25 . Reden: uitgebreid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Laatst online: 21:09

spartacusNLD

This is Sparta!!

pricewatch: Samsung Galaxy S6 edge+ 32GB Zwart
&
pricewatch: Huawei Nexus 6P 32GB Zwart

waarom zou je voor de 6P gaan? De prijs is vergelijkbaar echter zijn de specs van de s6 edge+ beter.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spartacusNLD schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:17:
&

waarom zou je voor de 6P gaan? De prijs is vergelijkbaar echter zijn de specs van de s6 edge+ beter.
Dat blijft iedereen maar roepen, maar de meeste mensen die een nexus telefoon kopen (inclusief ikzelf) doen dat omdat de standaard google software gewoon heel erg aanspreekt. Als je een s6 koopt zit je met al die samsung meuk die niemand zou moeten willen. En ja dan kan je een custom rom installeren, maar dan heb je altijd weer te maken met brakke drivers, net niet werkende functies etc. En daarnaast ben je zowel stock als custom afhankelijk van de gratie van de ontwikkelaars of je updates krijgt (ROM's kunnen gewoon stoppen, kan je opnieuw beginnen en samsung is ook niet de snelste met updates.

Daarnaast ben ik persoonlijk helemaal geen fan van hoe de s6 edge+ er uit ziet, die randjes zijn misschien handig maar ik vind ze oerlelijk. De rest spreekt me ook niet echt aan.

Een telefoon is niet alleen maar specs of design of software, het moet een totaalpakket zijn. En de 6P bied voor velen dat totaalpakket.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2015 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superstephan1
&

voor de prijs van de 32gb s6e+ heb je een 64gb 6p. stock android is dikke + en batterij is groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawtain
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 21:12
&

Stock Android, snelle software updates, grotere batterij, geen glazen achterkant, geen capacitieve toetsen, andere cameramodule, front-facing stereo speakers, ... Volgens mij zijn er voldoende redenen waarom de 6P voor sommigen een geschikter toestel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanStino
&

Waarom deze post? Binnen twee jaar zitten wij met de Nexus 6p op Android O met een nog steeds erg vlot systeem en de geschiedenis wijst uit dat de S6 Edge + op dat moment mogelijk net Android N heeft en zit te worstelen met afschuwelijke bugs waarna de updates helemaal stil vallen. Deze discussie is al duizend maal gevoerd en hoeft niet wederom gevoerd te worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Niet online

urf

Denk inderdaad dat voor de meeste mensen de grootste reden is dat het een nexus is. Dus stock android en als eerste de nieuwe updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
&

Ik zie er toch nog wel 100 euro tussen de prijs van beide toestellen zitten. Ik vind het nog best wel fors.

Los van de verschillen qua specs en mogelijkheden: de Galaxy- en Nexus-series hebben ieder hun eigen identiteit. O.b.v. dat eerste zou ik een toestel als de S6 Edge+ nog wel interessant vinden, maar o.b.v. het tweede heeft de 6P in dit geval duidelijk mijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Laatst online: 21:09

spartacusNLD

This is Sparta!!

Mawtain schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:21:
[...]
Stock Android, snelle software updates, grotere batterij, geen glazen achterkant, geen capacitieve toetsen, andere cameramodule, front-facing stereo speakers, ... Volgens mij zijn er voldoende redenen waarom de 6P voor sommigen een geschikter toestel is.
Bedankt! ik wil ook heel graag de 6P. was benieuwd wat voor argumenten jullie hadden tegenover de s6 Edge+ :) Loopt nu nog met een OnePlus One rond en kan niet wachten..

[ Voor 68% gewijzigd door spartacusNLD op 02-11-2015 13:33 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skadrow
nexus telefoons staan ook bekend als makkelijk te rooten en custom rom beschikbaarheid, maar het grootste pluspunt is toch altijd wel de meest recent android, de bloatware en verschikkelijk lelijke ui van samsung staat mij niet aan, de toestellen zijn dan wel mooi en solide maar er gaat niks boven stock android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:42

DikkeBMW

Live '25

Dankjulliewel voor de info!

Ik woon in een niet-erg-verstedelijkt gebied en vind (met zo'n telefoon) 4G wel een must. Dan wordt het helaas toch de internationale versie. Als je in een grote stad woont was het een ander verhaal natuurlijk.

Maargoed, er is wel overheen te komen natuurlijk :P

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Dit voegt niks toe

[ Voor 82% gewijzigd door 13art op 02-11-2015 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit hoort niet hier thuis.

[ Voor 87% gewijzigd door 13art op 02-11-2015 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knip

[ Voor 92% gewijzigd door 13art op 02-11-2015 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 14:25
knip

Ik ben wel blij dat de camera nu eindelijk een x goed is bij de nexus, dat was altijd een beetje het ondergeschoven kindje.

De reviews van MKBHD zijn altijd wel nice, en zn nieuwe site is wel handig. Als je naar beneden scrollt zie je de sample foto's.
http://www.mkbhd.com/2015...sions-video-mkbhd-reviews

https://www.flickr.com/photos/andyi/albums/72157658226284663 << foto album van Andy Ihnatko, tech journalist.

[ Voor 25% gewijzigd door 13art op 02-11-2015 18:40 ]

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 17:09
knip

[ Voor 96% gewijzigd door 13art op 02-11-2015 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTH4
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-09 21:23
knip
een Micro-USB to USB-C adapters besteld via AliExpress. Had ze binnen 10 dagen in huis. Heb ze helaas nog niet kunnen testen, maar zien er goed uit.

[ Voor 8% gewijzigd door 13art op 02-11-2015 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
Ik wacht even netjes de google play store af. Heb me niet voor niets ingeschreven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rudyhattem schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:41:
Ik wacht even netjes de google play store af. Heb me niet voor niets ingeschreven :)
Dat inschrijven stelt ook weinig voor hoor, ik had me ook voor de 5x ingeschreven uit interesse, kreeg ik een uur geleden een mailtje :+ (hij is al sinds vanochtend te bestellen) zelfde voor Coolblue, en media markt heb ik helemaal niks van gehad maar hij is wel bestelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:52:
[...]

Dat inschrijven stelt ook weinig voor hoor, ik had me ook voor de 5x ingeschreven uit interesse, kreeg ik een uur geleden een mailtje :+ (hij is al sinds vanochtend te bestellen) zelfde voor Coolblue, en media markt heb ik helemaal niks van gehad maar hij is wel bestelbaar.
Ik heb de hoop dat ik hem via Google eerder binnen krijg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fhristi
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-05 04:52
Ik ga ook de 64GB versie bestellen bij CB (verlenging Vodafone), helaas beweren ze daar nog steeds dat de frost niet in Nederland uitkomt. Maar de telefoniste vertelde mij ook dat het niet zou uitmaken of ik nu de 32 of de 64GB silver of black zou bestellen. De laatste update was dat ze allebei nu pas de 20ste worden verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

rudyhattem schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:54:
[...]

Ik heb de hoop dat ik hem via Google eerder binnen krijg....
Ja ik ga hem ook via Google bestellen hoor, al is het alleen maar in de hoop dat de frost kleur te bestellen is. Maar dat inschrijven is dus echt helemaal niks waard, je kan beter op tweakers of een ander forum blijven kijken want daar staat 99% zeker eerder op dat hij bestelbaar is op de store.

Ook al beweert Coolblue anders, ik heb nog steeds hoop op de kleur. De blauwe 5x is ook alleen bij de google store te bestellen voor zover ik kan zien.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2015 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Verwijderd schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:15:
Bevalt de service van Mediamarkt niet dat jullie hem allemaaal bij Coolbue bestellen (MM heeft de 64GB variant niet, kan ook een reden zijn)? Ik ga liever even langs een fysieke winkel mocht er wat mis mee zijn namelijk. Anders bestel ik hem ook wel bij Coolblue
Het voordeel van online winkel boven een fysieke winkel is dat je het toestel nog kan retourneren mocht je er niet tevreden mee zijn (koop-op-afstand wetgeving), zodra de zegel van de verpakking is verbroken neemt Mediamarkt het toestel niet meer retour (of je moet akkoord gaan dat je een lager bedrag retour krijgt). Al kan je bij de Mediamarkt natuurlijk ook online bestellen, dan geldt dat niet maar dan heb je het ook niet meer over een fysieke winkel. Al kan je het product wel bij een fysieke Mediamarkt retourneren indien je het toestel online hebt besteld, best krom eigenlijk..

[ Voor 16% gewijzigd door Laguna op 02-11-2015 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 03:03
Ik heb zojuist maar een 64GB Aluminium erbij besteld bij CoolBlue, want mijn pre-order voor de 32GB van 29/9 heeft ook gewoon verwachte leverdatum van 20/11. De eerste die binnenkomt houd ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobin
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:55
knip

[ Voor 100% gewijzigd door 13art op 02-11-2015 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knip

[ Voor 90% gewijzigd door 13art op 02-11-2015 18:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XPowerStef
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-09 08:56
knip

[ Voor 95% gewijzigd door 13art op 02-11-2015 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:38
Hmm, nu mis ik alleen het accessoire draadje nog, nu ik m besteld heb is dat toch mijn volgende overweging ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 13:25
RoosW schreef op maandag 02 november 2015 @ 17:42:
Hmm, nu mis ik alleen het accessoire draadje nog, nu ik m besteld heb is dat toch mijn volgende overweging ;-)
ja was ook druk op zoek naar cases en een goede screen protector...maar veel van dat spul is nog niet leverbaar verschijnt pas deze maand ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Altijd wel bijzonder men wil graag een premium ervaring middels aluminium en glas en dan gaat er weer een plastic hoesje om, gevolg je voelt alleen nog aan het gewicht dat het aluminium is en je toestel wordt nog groter dan ie al is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2023
Laguna schreef op maandag 02 november 2015 @ 18:00:
Altijd wel bijzonder men wil graag een premium ervaring middels aluminium en glas en dan gaat er weer een plastic hoesje om, gevolg je voelt alleen nog aan het gewicht dat het aluminium is en je toestel wordt nog groter dan ie al is :+
De "premium" ervaring doet me niet zo veel. Daar wen je aan. Na een maand is dat er wel een beetje af.

Ik koop smartphones en andere electronica voor de lange termijn. Ik verwacht een jaar of 3 met mijn 6P te doen, dus dan wil ik hem ook goed beschermen. Ik laat mijn telefoon zelden vallen, maar als het gebeurd dan verzekert een case mij ervan dat ik bij een ongelukje geen schade heb.

Wat ik niet begrijp zijn iPhone users die de premium ervaring blijkbaar zo fijn vinden dat ze maanden met een gebroken scherm rond blijven lopen. Dan liever een case. 8)7

Over cases gesproken: ik denk dat ik voor de Spigen Ultra Hybrid plus een dBrand skin ga, maar ik wacht nog even af hoe die Spigen case de 'early adopters' gaat bevallen.
Pagina: 1 ... 7 ... 40 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerken horen thuis in:
- Accessoires: [Huawei Nexus 6P] Accessoires
- Prijzen en levertijden: [Huawei Nexus 6P] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Huawei Nexus 6P] Rooten & Custom ROM's