Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:34
Mooi zo :) Blijven er meer graphite varianten over voor mij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:02

Laguna

Connaisseur

De mooiste is toch echt de Frost variant:

Afbeeldingslocatie: http://www.ebimablog.com/wp-content/uploads/2015/10/HUAWEI-NEXUS-6P.jpg

Al is het nog de vraag wanneer en of die hier verkocht gaat worden, net als de Ice Blue variant van de 5X (al vind ik dat echt een afschuwelijke kleur).

Overigens jammer dat die keuringslabels in Europa blijkbaar nog wel verplicht zijn itt in Amerika.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 03:03
Laguna schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 13:20:
Overigens jammer dat die keuringslabels in Europa blijkbaar nog wel verplicht zijn itt in Amerika.
Als ik me er echt aan ga storen, dan zijn er vast wel backplates te bestellen waarbij dat er niet op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:24
Ik vind de Frost variant op zich wel interessant maar op fotos komt het niet goed naar voren, is het aluminium wit ofzo.. :P Zou deze wel in het echt willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 16:41
Kreeg net bericht van coolblue: Dank voor je interesse en vraag. Wij krijgen enkel de 32Gb versie in het zilver of zwart. De 64Gb kunnen we niet leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
Bericht vanuit CB. (Abb) prijzen worden nog niet gecommuniceerd vanwege afspraken met de fabrikant + omdat ze nog niet weten hoe abonnementen en vergoedingen vanuit providers zullen liggen, vanaf 2 nov gaan ze live.

[ Voor 31% gewijzigd door BigF25 op 26-10-2015 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2023
struik978 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:21:
Kreeg net bericht van coolblue: Dank voor je interesse en vraag. Wij krijgen enkel de 32Gb versie in het zilver of zwart. De 64Gb kunnen we niet leveren.
Dat is... verrassend.

Zou de 64GB dan exclusief in de Google Store aangeboden worden? Het zal toch niet écht zo zijn dat ik de 64GB zometeen uit Duitsland op moet halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Minimum92 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:58:
[...]

Dat is... verrassend.

Zou de 64GB dan exclusief in de Google Store aangeboden worden? Het zal toch niet écht zo zijn dat ik de 64GB zometeen uit Duitsland op moet halen?
http://www.vandenborre.be...huawei-nexus-6p-grey-64gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
...of België ;)

Ik koop ivm garantie liever gewoon in Nederland. Nog maar even wachten op 2 november dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regenjas
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-09 16:51
Minimum92 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 16:11:
[...]

...of België ;)

Ik koop ivm garantie liever gewoon in Nederland. Nog maar even wachten op 2 november dan!
http://www.expansys.nl/s....06p&instock=0&update=true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 17:09
Minimum92 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:58:
[...]

Dat is... verrassend.

Ik denk dat ie ook gewoon in de Nederlandse Store aangeboden zal worden dan hoor. En met de service van Google is echt helemaal NIKS mis! (N5 was accu defect (zeer snel leeg), werd een refurbished gestuurd, daarna pas oude terugsturen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
Camiel schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 16:14:
Ik denk dat ie ook gewoon in de Nederlandse Store aangeboden zal worden dan hoor. En met de service van Google is echt helemaal NIKS mis! (N5 was accu defect (zeer snel leeg), werd een refurbished gestuurd, daarna pas oude terugsturen)
Ik vind het wel vreemd dat Coolblue dan de 64GB niet gaat leveren, terwijl dat inmiddels wel zo'n beetje de grootste webshop voor smartphones in Nederland is.

Goed om te horen dat je ervaringen met Google goed zijn! Ik overweeg ook nog gewoon te wachten tot de pre-orders in de Google Store gaan starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
Minimum92 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 17:30:
[...]

Ik vind het wel vreemd dat Coolblue dan de 64GB niet gaat leveren, terwijl dat inmiddels wel zo'n beetje de grootste webshop voor smartphones in Nederland is.

Goed om te horen dat je ervaringen met Google goed zijn! Ik overweeg ook nog gewoon te wachten tot de pre-orders in de Google Store gaan starten.
Ik denk persoonlijk dat de Nederlandse leverancier van de 6P alleen de Aluminium 32GB en Graphite 32GB levert. Althans, de leverancier van de winkel waar ik werk, en blijkbaar dus ook die van CB (is waarschijnlijk dezelfde). Ik denk ook dat de webshops die wel de 64GB aanbieden nog geen bestelling daarvoor hebben geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
Kiwi schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 17:35:
[...]

Ik denk persoonlijk dat de Nederlandse leverancier van de 6P alleen de Aluminium 32GB en Graphite 32GB levert. Althans, de leverancier van de winkel waar ik werk, en blijkbaar dus ook die van CB (is waarschijnlijk dezelfde). Ik denk ook dat de webshops die wel de 64GB aanbieden nog geen bestelling daarvoor hebben geplaatst.
En wat is de verwachte levertijd in jouw winkel? Ook pas volgende week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obvius1
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19-01-2024
Maar als ik Deze week bij Coolbleu bestel, ga ik hem dan nog niet direct krijgen? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

urf

Lijkt me onwaarschijnlijk. Kans dat je hem volgende week krijgt is ook klein.

Data die het meest genoemd zijn is 2 november voor de pre-order en vanaf 9 november eerste leveringen. Had even hoop dat het eerder zou zijn door de info op de site van coolblue, maar lijkt er op dat die niet klopte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:16
Grappig, ik was gister bij CB in de winkel in Eindhoven, en daar werd me verteld dat de 64 GB en 128 GB ook bij hun zouden komen, maar wanneer was nog niet duidelijk. Mbt abonnement werd juist gezegd dat ze dat nu nog niet konden doen, omdat je pas aan de deur het contract moest tekenen en daarom ging het niet nu al met telefoon. Beetje raar, maar goed.

Ik krijg als ik zo de berichten hier lees een beetje de indruk dat gewoon nog niemand precies weet wanneer ze de telefoon krijgen, en welke varianten. Afwachten dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 16:37
Ik had net coolblue aan de lijn. Eind deze week verwachten ze de nexus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
chengbondkwok schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 17:40:
[...]

En wat is de verwachte levertijd in jouw winkel? Ook pas volgende week?
Daar doen ze bij ons niet aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rai_rob
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 11:40
wilke77 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 19:07:
Ik had net coolblue aan de lijn. Eind deze week verwachten ze de nexus
Zelfde hebben ze mij ook verteld, ik wacht het rustig af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Hoewel ik in eerste instantie erg enthousiast was (en eigenlijk nog steeds wel redelijk ben) over dit toestel baren enkele van de meest recente reviews me toch wel enige zorgen. Met name waar het gaat om de batterijduur lijkt de 6P nog niet echt te kunnen overtuigen, terwijl de batterijcapaciteit er toch echt is. Reviews waarin gesproken wordt over 3 uur SoT; daar word ik niet vrolijk van. Ook filmpjes geschoten met de 6P weten nog niet te overtuigen, zie bijvoorbeeld het filmpje hieronder, qua detail en kleur prima, maar het beeld is erg ' wobbly' en schokkerig. Nu valt daar voor de dollar-prijs wel mee te leven, de premium-prijs die je hier in Nederland betaalt maakt dat ik nog even de kat uit de boom kijk.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
Famoso schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 19:59:
Hoewel ik in eerste instantie erg enthousiast was (en eigenlijk nog steeds wel redelijk ben) over dit toestel baren enkele van de meest recente reviews me toch wel enige zorgen. Met name waar het gaat om de batterijduur lijkt de 6P nog niet echt te kunnen overtuigen, terwijl de batterijcapaciteit er toch echt is. Reviews waarin gesproken wordt over 3 uur SoT; daar word ik niet vrolijk van. Ook filmpjes geschoten met de 6P weten nog niet te overtuigen, zie bijvoorbeeld het filmpje hieronder, qua detail en kleur prima, maar het beeld is erg ' wobbly' en schokkerig. Nu valt daar voor de dollar-prijs wel mee te leven, de premium-prijs die je hier in Nederland betaalt maakt dat ik nog even de kat uit de boom kijk.

[video]
Begrijpelijk. Voornamelijk de matige videostabilisatie is inderdaad een punt wat (mogelijk met nieuwe firmware) duidelijk nog sterk verbeterd kan worden. Wat betreft de batterijduur maak ik me echter geen zorgen. Op onder ander de XDA forums zijn verhalen te lezen van reviewers die de telefoon al 1,5 week hebben en die na elke laadbeurt minstens 4,5 tot bijna 6 uur SOT halen.

Dus die cijfers betreffende SOT zijn nog niet erg betrouwbaar omdat de verschillen zo groot zijn. Ik denk dat vooral zaken als GPS, 4G verbinding, hoge helderheid en veel achtergrondprocessen zwaar drukken op de batterijduur waardoor je simpelweg sneller door je accu heen gaat. Dan is SOT een slechte benchmark, omdat een groter percentage van je accu gebruikt wordt door apps of connectiviteit in plaats van het scherm.

Ik maak me daarom geen zorgen. Ik verwacht dat bij mijn gebruik de SOT ergens tussenin zal liggen, hopelijk ook rond de 4,5 tot 5 uur. We gaan het zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Even een schaamteloze crosspost Android Authority heeft zowel de 5X als de 6P gereviewd, beide hebben een Editors Choice award gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
AndroidPolice heeft ook een review geplaatst na een week gebruik en die zijn zeer tevreden, met een paar opmerkingen, waaroder die wobbly video.. Maar inderdaad, dat zijn dingen die mogelijk met een update nog wel een stukje beter gaan worden. We wachten gewoon af. Kom maar op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:09
batterij blijkt niet zo goed te zijn ...
wel een afknapper :(

met de s6 haal ik gemakkelijk 5 uur 30min sot. (meestal wel 6 uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
Aggressor schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 22:40:
batterij blijkt niet zo goed te zijn ...
wel een afknapper :(

met de s6 haal ik gemakkelijk 5 uur 30min sot. (meestal wel 6 uur)
Zoals gezegd, wat de een over SOT zegt kan eer heel anders zijn dan wat de anders zegt. Ik zou daar niet te veel op af gaan wat reviews betreft.

De S6 werd overigens door veel reviewers ook een gemiddelde beoordeling voor de accuduur gegeven. Ik denk dat dat feit al genoeg zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:09
nou in het review lees ik iets van 3 uur SoT ...
Bij de lg g4 was de één ook positief en de ander weer niet ...

En ik was er ook niet positief over.
Daarom weggedaan en nu een S6 edge +

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
Aggressor schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 23:02:
nou in het review lees ik iets van 3 uur SoT ...
Bij de lg g4 was de één ook positief en de ander weer niet ...

En ik was er ook niet positief over.
Daarom weggedaan en nu een S6 edge +
De review van Android Headlines zegt 6,5 uur. Dus wie moet je nou geloven? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpsycho82
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 07:32
http://forum.xda-develope...xus-6p-questions-t3228798

Deze man komt op mijn betrouwbaar over en volgens mij een prima reviewer. Hij beantwoord eigenlijk alle vragen over de Nexus 6p. De batterijduur is prima van de Nexus 6p, de meeste reviews geven weer dat hij een goede batterijduur heeft. Die 3,5 sot komt van een minder goede site die met scripts test, dan is het maar de vraag hoe dat overeen komt met de werkelijkheid. Daarbij is doze icm accu optimalisering erg gunstig voor de standbytijd, tenminste op mijn Nexus 9 is het een verademing.

Hier een samenvatting van alle vragen en antwoorden:

https://www.reddit.com/r/...sion_from_xda_summarized/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angelo2510
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 15:28
Review van MKBHD:

YouTube: Nexus 6P Review!

11400F - ASUS TUF B560 -RTX 2060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanStino
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 12:16
Thumbs up van MKBHD, verkocht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
Vanavond maar even kijken! Vind zijn reviews vaak wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58

Grudgie

PSN: Grudgie7

Bij coolblue is nu ook de 64 gig versie verkrijgbaar voor 50 euro meer. Interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
Grudgie schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:16:
Bij coolblue is nu ook de 64 gig versie verkrijgbaar voor 50 euro meer. Interessant :)
Zo kan het van de ene op de andere dag weer anders lopen dus.

Ik wacht nog even tot 2 november. Ik ben wel overtuigd nu dat dit mijn volgende toestel gaat worden, maar dan kan ik nog even de tijd nemen om misschien toch van aluminium naar graphite te gaan. Ik ben aan het twijfelen geslagen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ik een aantal filmpjes zie lijkt de frost kleur toch ook wel heel mooi, alleen jammer dat hij waarschijnlijk hier niet te koop is. Ik snap dat nooit helemaal waarom ze dat niet zouden verkopen, is er dan geen markt voor de witte versie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:16
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:39:
Nu ik een aantal filmpjes zie lijkt de frost kleur toch ook wel heel mooi, alleen jammer dat hij waarschijnlijk hier niet te koop is. Ik snap dat nooit helemaal waarom ze dat niet zouden verkopen, is er dan geen markt voor de witte versie hier?
De retailers gaan hem waarschijnlijk niet verkopen, maar hij zal wel via de Google Play Store te verkrijgen zijn als ik het goed begreep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Geweldig objectieve reviews maakt MKBHD toch altijd :) Mijn favoriete reviewer om te bekijken. Maakt ook niet uit of het Android, Windows Phone of iOS betreft, hij is gewoon altijd eerlijk en objectief.

Mooi toestel dit. Ben sowieso wel fan van (vrijwel) stock Android-telefoons.

Wil de vergelijkingen tussen de 6S en deze telefoon wel eens zien, wellicht binnenkort toch weer eens Android proberen anders :)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:07

psyy138

blackbulls.nl

Minimum92 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:58:
[...]

Zo kan het van de ene op de andere dag weer anders lopen dus.

Ik wacht nog even tot 2 november. Ik ben wel overtuigd nu dat dit mijn volgende toestel gaat worden, maar dan kan ik nog even de tijd nemen om misschien toch van aluminium naar graphite te gaan. Ik ben aan het twijfelen geslagen! :P
mis ik iets over het hoofd? 2 november?

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
psyy138 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:25:
mis ik iets over het hoofd? 2 november?
2 november is door Coolblue en ook retailers in Duitsland genoemd als de start van de pre-orders voor de 6P. Dus ik ga ervan uit dat ik vanaf maandag mijn pre-order kan plaatsen en dat de 6P dan een week later (de week van 9 november) geleverd wordt. Tenminste, dat heb ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Is er al iets bekend over beschikbaarheid van kleuren? Zou graag de Frost 64GB aanschaffen, maar het lijkt er haast op dat de Frost of 128GB moet zijn, of icm een abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regenjas
Smultie schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:47:
Is er al iets bekend over beschikbaarheid van kleuren? Zou graag de Frost 64GB aanschaffen, maar het lijkt er haast op dat de Frost of 128GB moet zijn, of icm een abonnement.
http://www.expansys.nl/go...-64gb-frost-white-284181/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Thanks, maar dat vind ik nou niet de meest vertrouwenswekkende shop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:07

psyy138

blackbulls.nl

Minimum92 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:42:
[...]

2 november is door Coolblue en ook retailers in Duitsland genoemd als de start van de pre-orders voor de 6P. Dus ik ga ervan uit dat ik vanaf maandag mijn pre-order kan plaatsen en dat de 6P dan een week later (de week van 9 november) geleverd wordt. Tenminste, dat heb ik begrepen.
Ja dat wist ik al, ik dacht er gebeurd iets speciaals met kleuren, gb's o.i.d.

ben van N5 naar OPO gegaan maar ik ga deze keer toch weer terug naar de nexus serie omdat de OPT geen goede opvolger is. Ik ga denk ik voor de 64GB black edition omdat zwart toch wat minder opvallend met krasjes en dergelijke.

Maarja, we zullen 2 november zien wat er allemaal te koop is O-)

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc1510
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-09 15:54
Grudgie schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:16:
Dat had ik niet verwacht! Toch maar voor de 64GB alminium versie gaan dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

Interessant, toch twijfel ik (sowieso vanwege het formaat, maar goed, meeste is groot) of een moto x style met een veel lagere prijs uiteindelijk dezelfde ervaring biedt. Verschil is best fors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:10
Fijn dat CB toch ook de 64GB gaat leveren, dan ga ik hem vanavond maar in de pre order zetten. Wel nog aan het twijfelen over de kleur.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobin
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:55
Slaapje schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:49:
Fijn dat CB toch ook de 64GB gaat leveren, dan ga ik hem vanavond maar in de pre order zetten. Wel nog aan het twijfelen over de kleur.
Hoe dan? Ik zie nergens een pre-order mogelijkheid meer.

Wat wordt hier trouwens met 2 november bedoeld, dat de eerste pre-orders geleverd wordt, of dat de "officiele" pre-order start, met als eerste levering 9 november?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:10
Oh, ik heb snel gekeken op mn werk, kan ik zomaar overheen hebben gekeken :)

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 08:00

didio

didio.nl

Smultie schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:55:
[...]

Thanks, maar dat vind ik nou niet de meest vertrouwenswekkende shop...
Niet? Die shop bestaat al jaren. Al vaak daar telefoons besteld.

weinig tot niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

urf

MrRobin schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:53:
[...]

Hoe dan? Ik zie nergens een pre-order mogelijkheid meer.

Wat wordt hier trouwens met 2 november bedoeld, dat de eerste pre-orders geleverd wordt, of dat de "officiele" pre-order start, met als eerste levering 9 november?
Dat laatste. Dus bestellen vanaf de 2e en leveren vanaf de 9e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
Ik ga mijn pre-order van de Graphite 32 Gb morgen cancellen. Voor die 50 euro meer wacht ik wel een paar dagen extra en krijg ik dan een 64 Gb. Door dan net iets hoger abonnement te nemen betaal ik niet meer en ik krijg net ook nog een kortingsbon van 10 euro.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 16:37
Ik ben benieuwd wanneer tweakers.net dit toestel van reviewen.
Ik kan haast niet wachten. Ik vond eerst de zwarte het mooiste, maar nu ik ook met de grijze ziet, die heeft ook wel wat.

Welke kleur kiezen jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Frost voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
Misschien handiger om het even in een poll te doen :)
Poll: Welke kleur?
Aluminium
Frost
Graphite
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=395639&layout=6&sort=prc

Poll: Hoeveel storage?
32GB
64GB
128GB
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=395640&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rai_rob
Aluminium besteld bij CB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc1510
De pre-order staat toch nog niet open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
Marc1510 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 08:52:
[...]

De pre-order staat toch nog niet open?
Net na de launch waren de pre-orders heel even beschikbaar, heb toen ook de Aluminium 32GB besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc1510
Kiwi schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 08:56:
[...]

Net na de launch waren de pre-orders heel even beschikbaar, heb toen ook de Aluminium 32GB besteld :)
Ah op die manier. Las het net alsof hij zojuist een toestel had besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rai_rob
Helaas we moeten wat langer wachten denk ik.

http://www.apparata.nl/ni...n-rondom-leveringen-15482

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPowerStef
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-09 08:56
Volgens reddit zijn dit alleen de 128gb modellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rai_rob
XPowerStef schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 12:29:
Volgens reddit zijn dit alleen de 128gb modellen
Ik hoop het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regenjas
Tot nu toe heb ik alleen de Amerikaanse 128GB variant vertraging op zien lopen, is er bewijs dat dit ook geldt voor de internationale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
regenjas schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 14:38:
[...]

Tot nu toe heb ik alleen de Amerikaanse 128GB variant vertraging op zien lopen, is er bewijs dat dit ook geldt voor de internationale?
Dat bericht heeft echt helemaal niks te maken met leveringen hier, lijkt me dat dat compleet lost van elkaar staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
Inderdaad dat is puur en alleen US.
Androidcentral heeft de Review online, zijn ook erg positief

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• regenjas
Lijk erop dat je je niet meer kan inschrijven op de wachtlijst https://store.google.com/product/nexus_6p
Excuses, kan dus nog wel (er stond eventjes Not Available voor mij.)

[ Voor 27% gewijzigd door regenjas op 28-10-2015 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPowerStef
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-09 08:56
Coolblue België gaf gisteren op Twitter aan dat ze hem morgen verwachten, dus ik krijg er toch wel vertrouwen in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
XPowerStef schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 10:48:
Coolblue België gaf gisteren op Twitter aan dat ze hem morgen verwachten, dus ik krijg er toch wel vertrouwen in!
Is gewoon de datum die zij in het systeem hebben staan, maar dat zeiden ze bij de 5X ook. Is ook nog steeds niet binnengekomen. Ik houd ook hoop, maar ik reken er echt niet 100% op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
Kiwi schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:01:
[...]

Is gewoon de datum die zij in het systeem hebben staan, maar dat zeiden ze bij de 5X ook. Is ook nog steeds niet binnengekomen. Ik houd ook hoop, maar ik reken er echt niet 100% op.
Same thought
November lijkt aannemelijker, de batches in NL zullen ook heel wat kleiner zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
iFixit heeft hem ondertussen open gekregen, een 2/10 (was natuurlijk te verwachten met zo'n aluminium unibody). Helaas is zelfs het plastic stukje lastig los te krijgen, en ook nog eens verzegeld.

https://www.ifixit.com/Teardown/Nexus+6P+Teardown/51660

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Mediamarkt gaat hem ook leveren, zie: http://connect.mediamarkt.nl/nieuwe-nexus
Zojuist even geïnformeerd wanneer zij hem denken te kunnen leveren maar daar kunnen zij én de leverancier nog niks over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regenjas
Moto X Force ziet er toch wel aantrekkelijk uit…
nieuws: Motorola kondigt Moto X Force met stevig scherm aan
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 14:08:
De Mediamarkt gaat hem ook leveren, zie: http://connect.mediamarkt.nl/nieuwe-nexus
Zojuist even geïnformeerd wanneer zij hem denken te kunnen leveren maar daar kunnen zij én de leverancier nog niks over zeggen.
Ik heb ze ook aan de lijn gehad, klantenservice kon me ook niet vertellen welke kleuren & capaciteiten ze binnen gaan krijgen.

[ Voor 111% gewijzigd door regenjas op 29-10-2015 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
Geen verkeerd toestel inderdaad, maar er draait helaas geen stock Android op, wat voor mij een van de grootste must-have's is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 12:19

spanx

_Sp[A]nX_

ik heb mijn moto x style net terug gebracht..... telefoon is mijlen ver beter dan de OPO maar overtuigde mij nét niet.

ik ben opzoek naar een alternatief maar ik kijk nu beteuterd rond want ik vind niets wat ongeveer het zelfde is voor ongeveer de zelfde prijs....(iets duurder mag ook wel)

De Nexus 6p overtuigd mij ook (nog) niet helemaal... groot pluspunt is de Google ondersteuning/custom roms....

min puntjes
prijs
amoled (burn in)
(lelijke) buldge

699 voor de 64gb is van de zotte eigenlijk...waarom niet 100 euro meer uitgeven voor de experia Z5 premium met uitbreidbaar geheugen.....

[ Voor 2% gewijzigd door spanx op 29-10-2015 15:29 . Reden: typo ]

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
spanx schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 15:25:
ik heb mijn moto x net terug gebracht..... telefoon is mijlen ver beter dan de OPO maar overtuigde mij nét niet.

ik ben opzoek naar een alternatief maar ik kijk nu beteuterd rond want ik vind niets wat ongeveer het zelfde is voor ongeveer de zelfde prijs....(iets duurder mag ook wel)

De Nexus 6p overtuigd mij ook (nog) niet helemaal... groot pluspunt is de Google ondersteuning/custom roms....

min puntjes
prijs
amoled (burn in)
(lelijke) buldge

699 voor de 64gb is van de zotte eigenlijk...waarom niet 100 euro meer uitgeven voor de experia Z5 premium met uitbreidbaar geheugen.....
- De prijs is imo echt niet onredelijk, maar zeker wel hoog.
- AMOLED heeft inderdaad nadelen als burn-in, maar ook weer vele voordelen, bijvoorbeeld Ambient Display.
- Die 'bulge' zoals jij het noemt, steekt amper uit. Het kan natuurlijk zijn dat je het lelijk vindt, maar een bulge is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Kiwi schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 15:37:
[...]

- De prijs is imo echt niet onredelijk, maar zeker wel hoog.
- AMOLED heeft inderdaad nadelen als burn-in, maar ook weer vele voordelen, bijvoorbeeld Ambient Display.
- Die 'bulge' zoals jij het noemt, steekt amper uit. Het kan natuurlijk zijn dat je het lelijk vindt, maar een bulge is het niet.
camera wise ...zijn er al goede reviews van? optische stabilisatie is wel jammer ...zeker als deze zo relatief hoog geprijsd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
spanx schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 15:47:
[...]

camera wise ...zijn er al goede reviews van? optische stabilisatie is wel jammer ...zeker als deze zo relatief hoog geprijsd is...
Er zijn ontzettend veel reviews/vergelijkingen van. Camera scoort erg goed, alleen de EIS lijkt nog niet al te goed te werken. Gelukkig heeft Google de een aantal van de beste algoritmes van het moment tot zijn beschikking, dus dat zal echt nog wel verbeteren komende tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Als het goed is gaat Google de camera software nog verbeteren, zodat video-opnames niet zo shaky zijn. Erg goed te zien in deze video waarbij de 5X vergeleken wordt met de Moto X Style (EIS schijnt hier momenteel niet bij te helpen in de 6P). Wel apart want de Moto X Style heeft ook geen OIS oid en daar is het beeld veel rustiger.

[ Voor 13% gewijzigd door Laguna op 29-10-2015 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

zo te zien is de camera sensor erg leuk.....

Sony IMX377

http://www.sony.net/Produ...Summary_v1.5_20150414.pdf

4k 60fps filmen is hardwarematig mogelijk....

Afbeeldingslocatie: http://s16.postimg.org/azq5ab0yt/Naamloos.jpg
upload picture

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regenjas
spanx schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 20:07:
zo te zien is de camera sensor erg leuk.....

Sony IMX377

http://www.sony.net/Produ...Summary_v1.5_20150414.pdf

4k 60fps filmen is hardwarematig mogelijk....

[afbeelding]
upload picture
1080p 60fps is momtenteel niet eens mogelijk met de 6P ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 06:44
Moet ik mij als potentiële koper eigenlijk nog druk maken over die slechte ifixit score van 2/10. Dat betekent dat als je hem laat vallen de reparatie wel eens heel duur kon worden? Hoe zien jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 12:35
Zojuist mijn S6 terug gebracht bij CB. Nu wachten op de 6P, beetje vreemd dat er nog geen pre-order beschikbaar is, toch?

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobin
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:55
Dzine schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 20:31:
Zojuist mijn S6 terug gebracht bij CB. Nu wachten op de 6P, beetje vreemd dat er nog geen pre-order beschikbaar is, toch?
Die is er geweest, tot kort na aankondiging. Mijn gok is dat Coolblue waarschijnlijk zo veel pre-orders heeft gekregen dat ze door hun eerste verwachte batch van X aantal toestellen heen waren, en daarom de pre-order mogelijkheid gestopt hebben.

Dat, of ze hebben vanuit Google of wie dan ook een verbod op pre-orderen gekregen aangezien meerdere mensen hier zeggen dat 2 november de officiele pre-orders pas zullen starten, waarna ze op 9 november geleverd zullen worden.

Maar het zou nog steeds heel leuk zijn als hij morgen op voorraad komt natuurlijk :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
vandenhende schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 20:22:
Moet ik mij als potentiële koper eigenlijk nog druk maken over die slechte ifixit score van 2/10. Dat betekent dat als je hem laat vallen de reparatie wel eens heel duur kon worden? Hoe zien jullie dit?
Als je zelf reparaties wilt uitvoeren, dan is dat inderdaad niet handig. Reparatie bij de officiële reparatieservice zal denk ik niet heel veel uitmaken qua prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regenjas
YouTube: The Nexus 6p is a Joke! Bend Test - Scratch Test - Burn Test
…ouch

[ Voor 7% gewijzigd door regenjas op 30-10-2015 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
Zo, dat ziet er niet goed uit... Ik vraag me ook wel erg af of dit niet fake is.
Hier overigens nog wat discussie over deze test: https://www.reddit.com/r/...ns_over_durability_of_6p/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
haha oh my..
dat van het krassen denk ik... boeiuhh, elke telefoon krast snel
buigen daarentegen.. OOPS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
Ja gaat inderdaad om dat buigen. Die burn test slaat overigens nergens op 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
staan overigens wel wat valide punten in de link die je mee stuurt (reddit)
-nexus/huawei logo..? zie ze niet terug, ja heeel erg vaag
-misschien is het toestel in de video een clone?

guess we'll never know :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
Kiwi schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:37:
Ja gaat inderdaad om dat buigen. Die burn test slaat overigens nergens op 7(8)7
Shit, ik wou mijn gloednieuwe Nexus in de open haard gooien..... Denk dat ik het toch maar niet ga kopen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inenting
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-09 12:27
Zo te zien krijgen mensen minstens 5 tot 6 uur screen on time:

http://i.imgur.com/oHkUv4N.png
http://i.imgur.com/x0NcW3d.png

Dus is het best wel goed.

En ik vertrouw de test van die gast waar hij zijn display verbrand met een aansteker niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Inenting op 30-10-2015 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'alledaagse testen' zoals een aansteker voor langere tijd tegen je scherm aan houden. Als je zo met je telefoon omgaat in alledaagse situaties vraag ik me af of je sowieso wel geschikt bent voor een telefoon. Dan moet je maar weer gaan communiceren met rooksignalen, heb je ook nog wat aan die aansteker.

Zelfs als het een echte test is, veel comments op reddit zijn wel heel belangrijk om deze test met een korreltjes zout te nemen. Zoals dat het scherm al gebarsten was, wat een belangrijk deel is voor de integriteit van de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanStino
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 12:16
Die test maakt me nu niet bepaald bezorgd. ☺ Vanaf de aansteker werd het belachelijk. Hij heeft hem niet getest door er met een vrachtwagen over te rijden, ik hoor dat dat ook wel eens gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD

RD

focus

Tsja, ik vind het ook wel raar dat ik een dergelijke grote telefoon niet als snijplank kan gebruiken, is toch best een optie? Flauwekul allemaal, kras, bend en fire test. Alsof ik mijn auto tegen een muur rijdt om te kijken of er een airbag in t stuur zit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
Kiwi schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:28:
Zo, dat ziet er niet goed uit... Ik vraag me ook wel erg af of dit niet fake is.
Hier overigens nog wat discussie over deze test: https://www.reddit.com/r/...ns_over_durability_of_6p/
Ik volg die thread op reddit ook, maar vraag me inderdaad ook zeer af hoe representatief deze test was.

Wat me vooral opviel was het feit dat het scherm gewoon los kwam van het toestel bij het buigen. Dat zou toch normaal gesproken niet zomaar kunnen gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
Een bend test is toch redelijk belangrijk. Je wilt niet dat de telefoon met gemak in je broekzak kan buigen.
Minimum92 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:55:
[...]

Ik volg die thread op reddit ook, maar vraag me inderdaad ook zeer af hoe representatief deze test was.

Wat me vooral opviel was het feit dat het scherm gewoon los kwam van het toestel bij het buigen. Dat zou toch normaal gesproken niet zomaar kunnen gebeuren?
Dat komt doordat de behuizing alleen aan de boven en onderkant vast zit aan de rest van de telefoon. Gebeurt bij meerdere (unibody) telefoons precies hetzelfde.

[ Voor 71% gewijzigd door Kiwi op 30-10-2015 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD

RD

focus

Een telefoon bend altijd wel. Doe het dan iets meer onderbouwd en middels een gemeten methoden. Ik kan toch ook zo'n beetje elke telefoon doorbuigen, opgegeven moment gaat iedereen opzoek naar iets wat niet goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:38
Minimum92 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:55:
[...]

Bij de Fixit test werd juist vermeld hoe moeilijk het was om het scherm los te krijgen, ik denk dat de opmerking dat het misschien een 'clone' was wel eens correct kan zijn. Een fake test om hoge kijkcijfers te scoren.
https://twitter.com/luckyankit/status/660052058326720513
zegt wat mij betreft genoeg.

[ Voor 6% gewijzigd door RoosW op 30-10-2015 13:52 . Reden: toevoegen link naar andere bend test. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inenting
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-09 12:27
RoosW schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:49:
[...]

Bij de Fixit test werd juist vermeld hoe moeilijk het was om het scherm los te krijgen, ik denk dat de opmerking dat het misschien een 'clone' was wel eens correct kan zijn. Een fake test om hoge kijkcijfers te scoren.
https://twitter.com/luckyankit/status/660052058326720513
zegt wat mij betreft genoeg.
Ik zag de video en was meteen opgelucht, dankjewel daarvoor! :D
Pagina: 1 ... 6 ... 40 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerken horen thuis in:
- Accessoires: [Huawei Nexus 6P] Accessoires
- Prijzen en levertijden: [Huawei Nexus 6P] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Huawei Nexus 6P] Rooten & Custom ROM's