Acties:
  • +6 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-04 21:29
Mede-auteur:
  • Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:03

Kiwi

Huawei Nexus 6P
Google heeft op een eigen evenement de Nexus 5X en Nexus 6P gepresenteerd. LG maakt de kleinere 5X met 5,2"-scherm, terwijl Huawei de 6P met 5,7"-scherm voor zijn rekening neemt. Beide Nexus-toestellen komen in oktober uit.

De Nexus 6P is van Huawei en heeft een 5,7" oled-scherm met een resolutie van 2560x1440 pixels. Het is de eerste grotendeels van metaal gemaakte Nexus-telefoon. Wel is er een kunstof rand aan de bovenzijde van de achterkant zichtbaar, waarin onder meer de camera huist. Daaronder is de vingerafdrukscanner te vinden, die gebruikt wordt voor ontgrendeling en Android Pay. Google noemt de vingerafdrukscanner Nexus Imprint en de hardware zou net als die van de iPhone relatief geïsoleerd zijn, wat de veiligheid moet vergroten.

Het toestel draait op een Snapdragon 810, met vier Cortex A57-kernen en vier Cortex A53-processorkernen, met een Adreno 430-gpu en 3GB aan lpddr4-geheugen. De opslag is 32GB, 64GB of 128GB. Het toestel heeft geen uitbreidbaar geheugen. Tot slot gebruikt de 6P usb-type-c. De 6P, die geldt als opvolger van de Nexus 6 van vorig jaar, heeft dezelfde 12,3-megapixelcamera als de 5X, eveneens met laser-autofocus en zonder optische beeldstabilisatie.
Huawei Nexus 6P

Google maakt de toestellen in oktober beschikbaar in de Verenigde Staten. De Nexus 5X kost in de VS 379 dollar; de 6P moet daar voor 499 dollar van de hand gaan. Enkele weken later moeten de toestellen naar andere landen komen. In Nederland zullen de prijzen beginnen vanaf €479 voor de 5X, en €649 voor de 6P.

Specificaties

Scherm
5,7" AMOLED (QHD)
CPU

Qualcomm Snapdragon 810 v2.1
2.0GHz octa-core, Adreno 430 GPU
RAM
3GB (LPDDR4)
Opslag
32GB, 64GB, 128GB
Camera (achter)

12.3MP, f/2.0, 1.55 μM pixels
IR laser-assisted autofocus
4K (30fps) video's
Slow motion tot 240fps (720p?)
Camera (voor)
8.0MP, 1.4 μM pixels
Accu

3450mAh (niet vervangbaar)
Oplaadbaar met >15W lader
10 minuten laden = 7 uur gebruik
USB-C
Ja (5V-3A) (USB 3.0)
Connectiviteit

WiFi (b/g/n/ac) 2x2 MIMO
Bluetooth 4.2LE
NFC
GPS / GLONASS
Kompas
Netwerk

GSM/EDGE: 850/900/1800/1900MHz
UMTS/WCDMA: B1/2/4/5/6/8/9/19
TDSCDMA: 34/39
CDMA: BC0/1
LTE (FDD): B1/2/3/4/5/7/8/9/17/19/20/28
LTE (TDD): B38/39/40/41
Beschikbare kleuren

Aluminium
Graphite
Frost (Niet in Nederland)
Gold (Niet in Nederland)
Afmetingen
159.3 x 77.9 x 7.3 mm
Overig

Fingerprint scanner
Stereo speakers
Volledig metalen unibody
Nano SIM
Android Sensor Hub
RGB notificatie LED

Foto's en Video's

Camera close-upAlle kleurenFingerprint scanner
AchterkantCameraUSB-C
VoorkantVoor en achterkant

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=4cAHL4LMNlY]

Nieuws

Overig

Levertijden en prijzen dienen in het volgende topic te worden besproken:
[Huawei Nexus 6P] Levertijden & Prijzen

Accesoires hebben ook hun eigen topic:
[Huawei Nexus 6P] Accessoires

Mocht je vragen of suggesties hebben, stuur chengbondkwok (profiel) of Kiwi (profiel) even een DM :)

[ Voor 144% gewijzigd door Kiwi op 17-11-2015 12:39 . Reden: Update met officiële specificaties ]

• chengbondkwok
Ik zelf ben heel erg benieuwd naar dit toestel. Volgens geruchten heeft Huawei een deal gesloten met Samsung om Amoled panelen, en ik hoop dan ook dat ze de Super Amoled panelen van de Note 4 generatie hebben, die zowel zuiniger zijn als beter in kleurreproductie. De Amoled panelen in de Motorola Nexus 6 was van de Note 3 generatie en dat was beduidend minder.

• Minimum92
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2023
De 6P wordt nu ineens wel een stuk interessanter inderdaad! Deze gaat voor mij in ieder geval direct de competitie aan met de Z5 Premium als mijn mogelijke nieuwe toestel. De S6 Edge+ valt helaas af door de extreem hoge vraagprijs voor de 64GB versie.

Ik heb ook nog nooit een telefoon met de kale versie van Android gehad, dus dit kon wel eens de eerste worden! De Nexus 5 en Nexus 6 spraken me niet aan, maar dit ziet er hoopvol uit!

• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 08:35

koekiemonster

want a cookie

Het is een kwestie van smaak en slechts een verpakking, maar die renders.... Not pretty

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Laatst online: 12:35
Of een SD 810 op 1,55ghz die resolutie trekt is mij de vraag, ze hadden beter voor de 808 kunnen gaan, en gezien het feit dat Huawei de boel downclocked naar 1,55ghz zegt genoeg, ze willen oververhitting voorkomen.

Dan het AMOLED scherm, ben er niet zo gecharmeerd van sinds al dat wit in Android 5.0.

Niet echt een waardige Nexus 6 opvolger dus, dan lijkt mij de Nexus 5X een betere keuze ondanks minder RAM, zal misschien zelfs goedkoper zijn.

Verder lijkt de 6P een nette toestel.

(ik vond een foutje, 35000 mAh accu capaciteit is wel heel extreem veel ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
Mizgala28 schreef op zondag 27 september 2015 @ 03:00:
Of een SD 810 op 1,55ghz die resolutie trekt is mij de vraag, ze hadden beter voor de 808 kunnen gaan, en gezien het feit dat Huawei de boel downclocked naar 1,55ghz zegt genoeg, ze willen oververhitting voorkomen.
Revisie 2.1 van de 810 zou het probleem van oververhitting toch uitgebannen hebben? De toestellen die op dit moment die chip hebben worden niet meer heet.
Dan het AMOLED scherm, ben er niet zo gecharmeerd van sinds al dat wit in Android 5.0.
Het is nog niet definitief bevestigd of we een AMOLED of LCD scherm gaan krijgen, toch? De Nexus 6 heeft het wel, dus ik snap dat het voor de hand ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-04 07:34
http://www.androidpolice....ss-4-and-3450mah-battery/

Meer gelekte presentatie-slides.

Geen wireless charging dus door de metalen unibody en effectief een 128gb variant.

[ Voor 6% gewijzigd door Drwho1 op 27-09-2015 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:03
weet iemand hoe deze camera is ?
komt deze camera wel een beetje mee met de toppers? (s6 en g4) ?

-edit-
en is de accu verwijderdbaar en sd kaart erin?

[ Voor 22% gewijzigd door Aggressor op 27-09-2015 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
Aggressor schreef op zondag 27 september 2015 @ 10:07:
Daar zul je nog even voor moeten wachten. Als de camera vergelijkbaar is met die van de Huawei P8 dan zal hij bij goed licht net iets minder presteren dan de S6 en G4, maar zullen de foto's bij weinig licht wel een stuk beter zijn.
Nee, en... nee. Het is een metalen unibody, dus de accu is niet verwijderbaar en er is geen plek voor MicroSD kaarten. Maar daarentegen komt er wel een 128GB versie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:03
oké jammer.. maar de 128gb zal wel veel kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online

Mrjraider

@TS: een accu van 35000 mah is wel een stukie groter als de hele telefoon ;)
Volgens mij bedoel je 3500 :D

OFFLINE enkele berichten geedit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
Mizgala28 schreef op zondag 27 september 2015 @ 03:00:
(ik vond een foutje, 35000 mAh accu capaciteit is wel heel extreem veel ;) )
Mrjraider schreef op zondag 27 september 2015 @ 10:37:
@TS: een accu van 35000 mah is wel een stukie groter als de hele telefoon ;)
Volgens mij bedoel je 3500 :D
A man can dream :+ Maar het is soort-van-bevestigd dat het een 3450mah accu gaat worden :)
Aggressor schreef op zondag 27 september 2015 @ 10:07:

-edit-
Volgens de speaker notes schijnt het 'de beste Nexus camera' te zijn ooit. Maar iets met een korrel zout etc....

En accu is niet verwijderbaar, en ook een SD kaart. SD kaart zat slechts in 1 Nexus volgens mij en daarna nooit meer. Ze willen namelijk dat je de clouddienst van Google gebruikt.
Minimum92 schreef op zondag 27 september 2015 @ 09:23:
[...]
Het is nog niet definitief bevestigd of we een AMOLED of LCD scherm gaan krijgen, toch? De Nexus 6 heeft het wel, dus ik snap dat het voor de hand ligt.
Volgens de speaker notes krijgt de Nexus 6P een Amoled scherm. Recent geleden kwam ook in het nieuws dat Huawei met Samsung een deal had gesloten voor Amoled schermen van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Deze ziet er zeker interessant uit, al helemaal vanwege de vingerprint, want op de mate 7 is die een verademing (Of je nou met je vinger op zijn kop hem ontgrendeld of via de zijkant, ontgrendelen doet ie)

En als dit toestel inderdaad het scherm van de note 4 krijgt helemaal top :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ik mis de info over een NFC chip en wireless charging bij de beide Nexus telefoons, is daar al iets over bekend?

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-04 15:44
Ik neem aan dat er wel een NFC chip in zit, dat is zo goed als standaard ondertussen. Wireless charging gaat hem niet worden met een metalen body.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Minimum92
Ad de Jong schreef op zondag 27 september 2015 @ 13:45:
Ik mis de info over een NFC chip en wireless charging bij de beide Nexus telefoons, is daar al iets over bekend?
NFC wordt nergens expliciet genoemd in de gelekte slides. Dus dat wordt wachten op dinsdag denk ik.

Wireless charging zal alleen een feature worden als de nieuwe QI standaard ondersteund wordt. Anders onwaarschijnlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
Minimum92 schreef op zondag 27 september 2015 @ 14:05:
[...]

NFC wordt nergens expliciet genoemd in de gelekte slides. Dus dat wordt wachten op dinsdag denk ik.

Wireless charging zal alleen een feature worden als de nieuwe QI standaard ondersteund wordt. Anders onwaarschijnlijk!
Metalen unibody behuizing = geen wireless charging. ;)

Die 2 gaan gewoon niet samen.

[ Voor 9% gewijzigd door Drwho1 op 27-09-2015 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
TheJVH schreef op zondag 27 september 2015 @ 14:02:
Ik neem aan dat er wel een NFC chip in zit, dat is zo goed als standaard ondertussen. Wireless charging gaat hem niet worden met een metalen body.
Ze adverteren met Android Pay. Dus ik durf te wedden dat beide Nexus telefoons NFC aan boord hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:33
Lijkt me het oog op Android Pay geen handige zet om dat weg te laten inderdaad.

Overigens zou draadloos laden met metalen behuizing wel mogelijk moeten zijn.
nieuws: Qualcomm ondersteunt draadloos laden voor metalen smartphonebehuizing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
jip_86 schreef op zondag 27 september 2015 @ 16:38:
Lijkt me het oog op Android Pay geen handige zet om dat weg te laten inderdaad.

Overigens zou draadloos laden met metalen behuizing wel mogelijk moeten zijn.
nieuws: Qualcomm ondersteunt draadloos laden voor metalen smartphonebehuizing
Dat nieuws heb ik gemist. Maar toch verwacht ik niet dat de technologie aanwezig zal zijn.

Android Police heeft de presentatie slides geüpdatet met de informatie uit de speaker notes:

The original presentation slides have been updated with speaker notes, which include a few more details. Specifically, they augment the existing specifications with more information on the RAM, camera, screen, and dimensions:

The screen will use an AMOLED panel (the same as the Nexus 6 and most high-end Samsung designs), not the more typical IPS-LCD
The phone uses 3GB of RAM.
The rear camera is 12.3 megapixels with an F-stop rating of 2.0. If that seems a bit low for a flagship, it's because the sensor design uses 1.55 μM pixels, which are designed to capture more light than a conventional sensor, much like HTC's former phone designs with "ultrapixel" cameras. The resolution of final images may be less than 12.3 megapixels. The 5 megapixel front-facing camera uses 1.4 μM pixels (the standard design).
The Nexus 6P's official dimensions are 159.4 x 77.8 x 7.3mm. That's about the same width as the Nexus 6, slightly shorter, and almost 3mm thinner.

Nog een laatste gooi naar de prijzen van de 6P:

32gb - 599€ (galaxy S6 32gb: €599)
64gb - 699€ (S6 64gb: €699)
128 gb - 799€ (iphone 6 128gb: 969€)

(prijzen galaxy en iphone van coolblue)

[ Voor 6% gewijzigd door Drwho1 op 28-09-2015 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
The screen will use an AMOLED panel (the same as the Nexus 6 and most high-end Samsung designs)
Van wat ik lees, is dat het waarschijnlijk hetzelfde scherm word als in de Note 4. De Nexus 6 gebruikte volgens mij het scherm van de Note 3. Samsung stelt hun schermen altijd beschikbaar van hun één na laatste flagship.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
TheJVH schreef op maandag 28 september 2015 @ 09:00:
[...]

Van wat ik lees, is dat het waarschijnlijk hetzelfde scherm word als in de Note 4. De Nexus 6 gebruikte volgens mij het scherm van de Note 3. Samsung stelt hun schermen altijd beschikbaar van hun één na laatste flagship.
Dat zou heel chill zijn, want volgens mij is het scherm in de Note 4 hetzelfde als in de Galaxy S6 en de Note 5. Misschien dat het net een tikkeltje efficiënter is in de S6 en Note 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Hmm

https://twitter.com/andreif7/status/648211060768555008
andreif7: If the Mate S is any indicator of Huawei's AMOLED choice there's a high risk of the Nexus 6P being very disappointing in battery life.

@andreif7 what generation is the panel on the Mate S? I hope Note 4 at least

@masimilianzo Unfortunately not. Same efficiency as the S4 panel.

@andreif7 Urgh. That would be atrocious for the Nexus 6P..
Maargoed, het is allemaal puur giswerk natuurlijk.

Zie ook deze thread: https://www.reddit.com/r/...ll_have_an_amoled_screen/

[ Voor 17% gewijzigd door TheJVH op 28-09-2015 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
http://www.anandtech.com/show/9591/huawei-launches-mate-s

Volgens Anandtech gebruiken ze wel een van de higher-end panelen. Maar inderdaad, allemaal giswerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198824

Ik hoop dat de prijzen toch iets scherper worden :( en 100 Euro voor 32GB meer geheugen vind ik ook aan de hoge kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:11
Zo jammer dat ze een AMOLED scherm gebruiken :(.. Ik heb een S6+ gehad en heb deze mede hierom teruggestuurd en mijn geld teruggevraagd.

Het scherm is erg mooi, maar mensen met (lichtelijke) OCD ( :P) gaan waarschijnlijk issues zien. Ik ga mezelf niet herhalen, maar ik heb grote burn-in problemen gehad met de S4 doordat ik een langere tijd aan het navigeren was (TomTom was ingebrand). Omdat de 6P onscreen navigatieknoppen heeft, kan burn-in niet uitgesloten worden. Samsung daarentegen heeft offscreen navigatieknopppen waardoor dit iig niet kan gebeuren.

Nog enkele zaken die me negatief opvielen aan het scherm:
  • Licht gelige (warmere) vlek midden in het scherm (vooral zichtbaar bij het scrollen van lijstjes met een witte achtergrond)
  • Iets donkere horizontale 'balken' welke alleen zichtbaar zijn als je scrollt door een lijstje met een witte achtergrond)
  • Na het updaten van Android was het pop-up window voor het optimaliseren van apps een halve dag lichtelijk zichtbaar bij blauwige achtergronden
Nu verschilt dit natuurlijk van persoon tot persoon, maar voor mij was het de druppel om de S6+ terug te sturen. Overigens vinden waarschijnlijk de meeste gebruikers het gewoon een goed scherm :)

Maar wat niet de ontkennen valt is dat er onscreen navigatieknoppen aanwezig zijn en dat dit de kans op burn-in (enorm) vergroot. De Nexus 6 heeft hier ook problemen mee.

Gezien ik mijn toestel zorgeloos wil gebruiken - en dus gewoon probleemloos kunnen navigeren naar Spanje of Oostenrijk zonder burn-in - denk ik niet dat ik de 6P aan zal schaffen.

Wat op dit moment voor mij overblijft is de Motorola X Style of de iPhone 6S plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
De geruchtenmolen barst nu helemaal los!

Android Police (link) bevestigd een basisprijs van de 6P van $499,99 (dus waarschijnlijk 500EUR), ontkent definitief dat er een MicroSD slot in de 5X of de 6P zitten en laat weten dat de nieuwe Nexus telefoons waarschijnlijk alleen via de Google Store verkocht zullen worden.

Als dit klopt, ben ik om. De Z5 Premium is mooi, maar niet 200 euro mooier dan een 64GB Nexus 6P. Ik ben alleen nog wat bang voor het scherm en de batterijduur, maar in alle andere opzichten lijkt dit een fantastisch toestel te worden!

[ Voor 13% gewijzigd door Minimum92 op 28-09-2015 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
Minimum92 schreef op maandag 28 september 2015 @ 18:25:
De geruchtenmolen barst nu helemaal los!

Android Police (link) bevestigd een basisprijs van de 6P van $499,99 (dus waarschijnlijk 500EUR), ontkent definitief dat er een MicroSD slot in de 5X of de 6P zitten en laat weten dat de nieuwe Nexus telefoons waarschijnlijk alleen via de Google Store verkocht zullen worden.

Als dit klopt, ben ik om. De Z5 Premium is mooi, maar niet 200 euro mooier dan een 64GB Nexus 6P. Ik ben alleen nog wat bang voor het scherm en de batterijduur, maar in alle andere opzichten lijkt dit een fantastisch toestel te worden!
Probleem: Nederland staat er niet tussen..... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
chengbondkwok schreef op maandag 28 september 2015 @ 18:32:
[...]

Probleem: Nederland staat er niet tussen..... :'(
Wij mogen waarschijnlijk nog even wat langer moeten wachten op de pre-orders inderdaad. Ik heb nog wel even geduld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
Benelux zal wel kort daarna volgen, loop oktober ergens.

€499 voor een 32gb 6P zou wel een zeer goede prijs zijn! Dan hebben ze toch geleerd van de misgeslagen bal van de Nexus 6 pricing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Zou er zowaar een SD kaart in komen?

https://ausdroid.net/2015...t-passed-fcc-sd-card-tow/

EDIT: Zou wel logisch zijn, gezien Android M betere ondersteuning biedt voor SD cards

[ Voor 22% gewijzigd door TheJVH op 28-09-2015 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Laatst online: 24-04 14:24
Ik ga zeer zeker Eglobalcentral.eu in de gaten houden vanaf morgen. Ik heb via deze website kortgeleden mijn Note 5 gekocht en dat verliep meer dan uitstekend en men hanteert uitstekende prijzen. Ik twijfel er niet aan dat men de Nexus 6P ook zal gaan aanbieden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
dafmay schreef op maandag 28 september 2015 @ 18:57:
Ik ga zeer zeker Eglobalcentral.eu in de gaten houden vanaf morgen. Ik heb via deze website kortgeleden mijn Note 5 gekocht en dat verliep meer dan uitstekend en men hanteert uitstekende prijzen. Ik twijfel er niet aan dat men de Nexus 6P ook zal gaan aanbieden...
Ik wil uw Note 5 anders wel overnemen voor een prijsje :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Laatst online: 24-04 14:24
Drwho1 schreef op maandag 28 september 2015 @ 19:01:
[...]

Ik wil uw Note 5 anders wel overnemen voor een prijsje :9
:) Ik houd m in gedachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 23-10-2016 15:21 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
JCE schreef op maandag 28 september 2015 @ 19:10:
Heb hem even uitgetekend op een blaadje. Wat een massief ding :D
Quasi formaat huidige nexus 6, alleen iets dunner, een fractie minder hoog en een millimeter breder zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farid_A
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:00
Nou jongens, schijnbaar zullen we nog meer geduld moeten hebben. Volgens Android Police zijn de Nexus 5X en 6P vanaf morgen te pre orderen voor respectievelijk 379.99 en 499.99 dollar. Maar niet in Nederland.

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328026

Is er in Duitsland ook zo iets als pakjegemak?
Dat je gewoon je Nexus via de Duitse PlayStore besteld en net over de grens ophaalt bij het postkantoor / supermarkt?

Ik vond wel iets van dhl kluisjes, maar dan heb je een betaald abonnement nodig. Dus dat wordt hem niet.

Edit: zie net dat Duitsland niet tot de landen behoort, dus dat is ook geen optie.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 328026 op 28-09-2015 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
http://www.androidpolice....ical-image-stabilization/

Geen OIS door de grotere pixels. Geen idee wat ik hier moet van vinden....

Verder vind ik de prijs best wel laag. Ze hadden het gepositioneerd onder de iPhone 6+, maar zo ver onder had ik eigenlijk niet verwacht. Ik vraag me af waar er nog meer op bezuinigd is. Wireless charging vanwege all-metal body vind ik niet erg, OIS is een twijfelgeval. Hopelijk blijft het daarbij.

[ Voor 42% gewijzigd door chengbondkwok op 28-09-2015 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
chengbondkwok schreef op maandag 28 september 2015 @ 21:16:
http://www.androidpolice....ical-image-stabilization/

Geen OIS door de grotere pixels. Geen idee wat ik hier moet van vinden....

Verder vind ik de prijs best wel laag. Ze hadden het gepositioneerd onder de iPhone 6+, maar zo ver onder had ik eigenlijk niet verwacht. Ik vraag me af waar er nog meer op bezuinigd is. Wireless charging vanwege all-metal body vind ik niet erg, OIS is een twijfelgeval. Hopelijk blijft het daarbij.
OIS is zo'n gehypete feature die jarenlang niet in de iPhone zat, en toch kwam de iPhone bijna altijd als topper uit de cameratests. Nu heeft de iPhone 6S eindelijk OIS, en dan schreeuwt iedereen moord en brand als er een telefoon aangekondigd wordt die dat niet heeft.

Ook de nieuwe Sony Z5 serie heeft geen OIS, maar belooft wel foto's van hoge kwaliteit. Ik denk niet dat je camerasoftware moet onderschatten: goede software is meestal net zo goed als, zo niet beter dan, OIS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
Minimum92 schreef op maandag 28 september 2015 @ 21:25:
[...]

OIS is zo'n gehypete feature die jarenlang niet in de iPhone zat, en toch kwam de iPhone bijna altijd als topper uit de cameratests. Nu heeft de iPhone 6S eindelijk OIS, en dan schreeuwt iedereen moord en brand als er een telefoon aangekondigd wordt die dat niet heeft.

Ook de nieuwe Sony Z5 serie heeft geen OIS, maar belooft wel foto's van hoge kwaliteit. Ik denk niet dat je camerasoftware moet onderschatten: goede software is meestal net zo goed als, zo niet beter dan, OIS.
De Nexus 5 en Nexus 6 hadden OIS. De OIS in de Note 4 en Galaxy S6 was best handig. Misschien doen ze OnePlus wel na, niemand gebruikt OIS dus we hebben het weggehaald :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
chengbondkwok schreef op maandag 28 september 2015 @ 21:29:
[...]

De Nexus 5 en Nexus 6 hadden OIS. De OIS in de Note 4 en Galaxy S6 was best handig. Misschien doen ze OnePlus wel na, niemand gebruikt OIS dus we hebben het weggehaald :+
Tsja, en toch vonden de meeste mensen de camera's van zowel de Nexus 5 als Nexus 6 behoorlijk matig. Dus OIS speelt maar een kleine rol in de uiteindelijke kwaliteit van de foto's.

Ik wacht het lekker af! Mocht de camera wel een tegenvaller zijn, dan zijn er nog genoeg andere voordelen aan de 6P, lijkt me zo. ;)

Deze video van PhoneArena is ook wel een leuk voorbeeld van waarom software soms net zo goed of zelfs beter kan zijn da OIS.

[ Voor 13% gewijzigd door Minimum92 op 28-09-2015 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
Minimum92 schreef op maandag 28 september 2015 @ 21:31:
[...]

...

Deze video van PhoneArena is ook wel een leuk voorbeeld van waarom software soms net zo goed of zelfs beter kan zijn da OIS.
Sorry, maar daarvoor is OIS voor een mobiel niet ontwikkeld. Ja, goede digitale stabilisatie kan OIS overtreffen (denk aan youtube, Sony, Apple iPhone 6 (non plus), etc) maar deze helpt totaal niet mee als er foto's gemaakt moeten worden. Je hebt namelijk OIS nodig om langere sluitertijden zonder vegen mogelijk te maken. En een langere sluitertijd zorgt weer voor meer licht op de sensor en daarmee minder ruis in de foto. Een goede sensor icm OIS is echt een stukje beter dan een sensor zonder OIS.

Btw, als je met een slechte sensor begint - Nexus 5/6 hebben geen geweldige sensoren -, dan helpt OIS uiteraard ook niet erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
Anteros schreef op maandag 28 september 2015 @ 21:47:
[...]

Sorry, maar daarvoor is OIS voor een mobiel niet ontwikkeld. Ja, goede digitale stabilisatie kan OIS overtreffen (denk aan youtube, Sony, Apple iPhone 6 (non plus), etc) maar deze helpt totaal niet mee als er foto's gemaakt moeten worden. Je hebt namelijk OIS nodig om langere sluitertijden zonder vegen mogelijk te maken. En een langere sluitertijd zorgt weer voor meer licht op de sensor en daarmee minder ruis in de foto. Een goede sensor icm OIS is echt een stukje beter dan een sensor zonder OIS.
Tsja, je noemt ze al: de Sony Z3 en de iPhone 6 hebben geen OIS en kunnen prima lange sluitertijden aan zonder vegen te veroorzaken in de foto's.

Zo kan ik het balletje ook terugkaatsen: als de sensor goed is en de digitale beeldstabilisatie ook, dan kan dat veel beter zijn dan een goede sensor met slechte optische beeldstabilisatie.
Btw, als je met een slechte sensor begint - Nexus 5/6 hebben geen geweldige sensoren -, dan helpt OIS uiteraard ook niet erg veel.
Uiteraard. Maar dan is OIS dus geen dealbreaking feature. De sensor is het onderdeel waarmee de fotokwaliteit valt of staat. Daarom noem ik OIS dus overhyped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
Minimum92 schreef op maandag 28 september 2015 @ 21:50:
[...]

Tsja, je noemt ze al: de Sony Z3 en de iPhone 6 hebben geen OIS en kunnen prima lange sluitertijden aan zonder vegen te veroorzaken in de foto's.
Klopt, deze hebben geen OIS en deze hebben ook helemaal geen lange sluitertijden. Ze hebben een zeer goede digitale stabilisatie waardoor filmpjes er een stuk mooier op worden. Alles is rustiger en vloeiender. Echter zijn ze niet beter (en soms zelfs slechter) dan mobieltjes met OIS als het om foto's gaat.
[...]

Zo kan ik het balletje ook terugkaatsen: als de sensor goed is en de digitale beeldstabilisatie ook, dan kan dat veel beter zijn dan een goede sensor met slechte optische beeldstabilisatie.
Nee, niet als het om foto's gaat. Een goede sensor met OIS is beter dan een goede sensor zonder OIS (want nogmaals, digitale stabilisatie kan niet voor een langere sluitertijd zorgen).
[...]

Uiteraard. Maar dan is OIS dus geen dealbreaking feature. De sensor is het onderdeel waarmee de fotokwaliteit valt of staat. Daarom noem ik OIS dus overhyped.
Overhyped vind ik het niet. Het klopt dat een zeer goede sensor met grote pixels OIS minder nodig heeft, echter voegt OIS echt wel wat toe.

Om je een idee te geven: Een DSLR met een gestabiliseerde lens kan de sluitertijd verlengen met 2 tot 3 stops tov een niet gestabiliseerde lens. Dat betekent in zo'n geval dat de sluitertijd (2^2 =) 4x tot (2^3=) 8x langer kan zijn. Dat betekent weer dat de sensor 4x tot 8x zoveel licht binnenkrijgt. Een groot verschil! Overigens zal dat bij een mobieltje een stuk minder zijn doordat de OIS mechanica een stukje simpeler is in vergelijking met een dure lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
Anteros schreef op maandag 28 september 2015 @ 22:07:
Overhyped vind ik het niet. Het klopt dat een zeer goede sensor met grote pixels OIS minder nodig heeft, echter voegt OIS echt wel wat toe.

Om je een idee te geven: Een DSLR met een gestabiliseerde lens kan de sluitertijd verlengen met 2 tot 3 stops tov een niet gestabiliseerde lens. Dat betekent in zo'n geval dat de sluitertijd (2^2 =) 4x tot (2^3=) 8x langer kan zijn. Dat betekent weer dat de sensor 4x tot 8x zoveel licht binnenkrijgt. Een groot verschil! Overigens zal dat bij een mobieltje een stuk minder zijn doordat de OIS mechanica een stukje simpeler is in vergelijking met een dure lens.
Je bent een (hobby)fotograaf merk ik, dus je weet wat de voordelen zijn van OIS. Ik ben het echter niet met je eens dat het een groot voordeel is bij smartphonecamera's. OIS gaat in mijn ogen pas een groot verschil maken als je ook optische zoom hebt of inderdaad hele lange sluitertijden nodig hebt. Beide functies die je bij smartphones (eigenlijk) niet zult vinden.

Maar goed, ik noem mezelf dan ook geen fotograaf en neem sporadisch foto's. Ik blijf er dus bij dat OIS voor smartphones overschat wordt. Voor DSLR's of zelfs compactcamera's met optische zoom zie ik er het voordeel wel degelijk van in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
Minimum92 schreef op maandag 28 september 2015 @ 22:18:
[...]

Je bent een (hobby)fotograaf merk ik, dus je weet wat de voordelen zijn van OIS. Ik ben het echter niet met je eens dat het een groot voordeel is bij smartphonecamera's. OIS gaat in mijn ogen pas een groot verschil maken als je ook optische zoom hebt of inderdaad hele lange sluitertijden nodig hebt. Beide functies die je bij smartphones (eigenlijk) niet zult vinden.

Maar goed, ik noem mezelf dan ook geen fotograaf en neem sporadisch foto's. Ik blijf er dus bij dat OIS voor smartphones overschat wordt. Voor DSLR's of zelfs compactcamera's met optische zoom zie ik er het voordeel wel degelijk van in. :)
Let's agree to disagree :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
Nu de 5X blijkbaar ook geen draadloos laden gaat ondersteunen blijven er voor mij maar weinig redenen over om niet voor de 6P te gaan, maar vanavond wordt nog een spannende avond, ik hoop dat er genoeg specificaties beschikbaar komen om een goede beslissing te kunnen maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
Ai. Ik hoop maar dat die prijzen niet kloppen. Ik had gehoopt voor 600,- de 64GB Nexus 6P wel te kunnen halen, maar als deze prijzen daadwerkelijk kloppen dan ga ik misschien toch weer twijfelen.

Nog maar even afwachten dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
Minimum92 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 14:27:
[...]

Ai. Ik hoop maar dat die prijzen niet kloppen. Ik had gehoopt voor 600,- de 64GB Nexus 6P wel te kunnen halen, maar als deze prijzen daadwerkelijk kloppen dan ga ik misschien toch weer twijfelen.

Nog maar even afwachten dan!
De prijs was $500 in de V.S. zonder sales tax. Reken het 1 op 1 om, tel daar €50 erboven op voor de lagere eurokoers, en reken er nog eens 21% erboven op. Kom je uit op 665,50 wat al dicht bij de realistische europrijs zit.

Als ze dit voor €500 hadden uitgebracht dan zat er zeker een addertje onder het gras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
chengbondkwok schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 15:24:
[...]

De prijs was $500 in de V.S. zonder sales tax. Reken het 1 op 1 om, tel daar €50 erboven op voor de lagere eurokoers, en reken er nog eens 21% erboven op. Kom je uit op 665,50 wat al dicht bij de realistische europrijs zit.

Als ze dit voor €500 hadden uitgebracht dan zat er zeker een addertje onder het gras.
Ik snap je redenering achter die berekening niet helemaal. Waarom zou je €50 euro er bovenop tellen, om vervolgens nog 21% belasting er op te doen? Dat 1 op 1 omrekenen kon altijd omdat de belasting het dan ongeveer gelijk maakte met de dollar, maar nu kan je toch gewoon de koers omrekenen, vervolgens de belasting, en dan misschien nog wat extra? Dan kom ik op 550 euro uit, wat misschien opgehoogd kan worden tot 600, maar om 650 euro ervoor te vragen vind ik wel wat absurd, en ik geloof dan ook totaal niet in die bron van Androidworld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
Kiwi schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 15:42:
[...]

Ik snap je redenering achter die berekening niet helemaal. Waarom zou je €50 euro er bovenop tellen, om vervolgens nog 21% belasting er op te doen? Dat 1 op 1 omrekenen kon altijd omdat de belasting het dan ongeveer gelijk maakte met de dollar, maar nu kan je toch gewoon de koers omrekenen, vervolgens de belasting, en dan misschien nog wat extra? Dan kom ik op 550 euro uit, wat misschien opgehoogd kan worden tot 600, maar om 650 euro ervoor te vragen vind ik wel wat absurd, en ik geloof dan ook totaal niet in die bron van Androidworld.
Die €50 is wat Apple tegenwoordig doet met de iPhones. De 6S en 6S+ is €50 duurder dan de 6 en de 6+. En Apple speelt hierin een belangrijke rol bij het vaststellen van de prijs. Je zult zien dat veel fabrikanten dezelfde strategie zullen hanteren, al dan niet met een kleinere marge.

Het punt is dat 1 op 1 omrekenen niet gelijk staat aan 1 op 1 dezelfde marges behouden.

En die €649 was al mijn eerste gedachtegang, gezien de Motorola Nexus 6 ook op €649 begon. Verder kan Google geen spotgoedkope Nexus uitbrengen, vanwege een mogelijk contract met Samsung, en om andere fabrikanten niet om zeep te helpen / te vriend te houden.

[ Voor 11% gewijzigd door chengbondkwok op 29-09-2015 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
chengbondkwok schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 15:50:
[...]

Die €50 is wat Apple tegenwoordig doet met de iPhones. De 6S en 6S+ is €50 duurder dan de 6 en de 6+. En Apple speelt hierin een belangrijke rol bij het vaststellen van de prijs. Je zult zien dat veel fabrikanten dezelfde strategie zullen hanteren, al dan niet met een kleinere marge.

Het punt is dat 1 op 1 omrekenen niet gelijk staat aan 1 op 1 dezelfde marges behouden.

En die €649 was al mijn eerste gedachtegang, gezien de Motorola Nexus 6 ook op €649 begon. Verder kan Google geen spotgoedkope Nexus uitbrengen, vanwege een mogelijk contract met Samsung, en om andere fabrikanten niet om zeep te helpen / te vriend te houden.
Maar waarom reken je dan die belasting nog extra? Als je dan met de iPhones gaat vergelijken, dan zag je dat het een jaar geleden (omrekenen + 50) was, en nu (omrekenen + 100). Dat zou dus betekenen dat de Nexus 6P 600 euro zou gaan kosten (mocht Google de prijzen van Apple na gaan). Ik ga er dus ook niet vanuit dat hij meer dan dat zal gaan kosten, hoewel het dan wel beter in verhouding staat t.o.v. de 5X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dageeknerd
  • Laatst online: 22-04 10:39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
799 euro... kolere :/

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
€649 voor de 32b.
Van dollar ($499) omgerekend kost die in de USA momenteel €444.
Dat is €205 prijsverschil. 2 0 5 euro. Tweehonderd en vijf euro.

http://s2.quickmeme.com/i...dd977b38911d5e922af0c.jpg

Doei. :|
Note 4 of Nexus 6 here I come.

[ Voor 38% gewijzigd door Drwho1 op 29-09-2015 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
Ik ben eigenlijk best wel verbaasd dat iedereen een lager prijspunt had verwacht. €649 was de prijs die ik al in gedachte had, omdat de Nexus 6 vorig jaar ook zo duur was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dageeknerd
  • Laatst online: 22-04 10:39
chengbondkwok schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 17:08:
Ik ben eigenlijk best wel verbaasd dat iedereen een lager prijspunt had verwacht. €649 was de prijs die ik al in gedachte had, omdat de Nexus 6 vorig jaar ook zo duur was.
Ik ben verbaasd omdat google de nexus lijn altijd als "reference" phones zag voor fabrikanten en voor developers om apps op te programmeren. Ben benieuwd naar de prijs van de 5, ik ben bang dat die niet zo scherp geprijsd wordt als de vorige...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
Ik had hem toch net iets lager ingeschat (600), maar 649 is als ik het zo bekijk ook geen hele gekke prijs. Wat ik wel raar vind is het prijsverschil met de US, dat is gewoon niet normaal meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 699691

Wow... had hem inderdaad ook wat goedkoper ingeschat. Voor 500 max had ik het een goede deal gevonden, maar 650 voor een Huawei heb ik niet over.

Verschil is omgerekend bijna 200 euro. 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 699691 op 29-09-2015 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
Anoniem: 699691 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 17:26:
Wow... had hem inderdaad ook wat goedkoper ingeschat. Voor 500 max had ik het een goede deal gevonden, maar 650 voor een Huawei heb ik niet over.

Verschil is omgerekend bijna 200 euro. 8)7
Simpel dollars naar euro's omrekenen werkt helaas niet. De US prijzen zijn altijd exclusief BTW, dus er komt nog 21% bij. Dan houd je nog steeds een verschil van 100 euro over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kiwi schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 17:30:
[...]

Simpel dollars naar euro's omrekenen werkt helaas niet. De US prijzen zijn altijd exclusief BTW, dus er komt nog 21% bij. Dan houd je nog steeds een verschil van 100 euro over...
Dat hoor ik altijd dat er weer btw bovenop komt in de US. Maar wordt de winkelprijs daar dan 603 euro nog wat? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
Anoniem: 699691 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 17:32:
[...]

Dat hoor ik altijd dat er weer btw bovenop komt in de US. Maar wordt de winkelprijs daar dan 603 euro nog wat? 8)7
Hoe kom je aan die 603 euro? De prijzen in US worden zonder BTW vermeld, omdat de BTW per staat verschilt en zelfs per regio verschilt. In San Francisco, Californië (Google HQ) betaal je 8,75% belasting, dus wordt de uiteindelijke prijs 545USD, wat neerkomt op ongeveer 485 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kiwi schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 17:38:
[...]

Hoe kom je aan die 603 euro? De prijzen in US worden zonder BTW vermeld, omdat de BTW per staat verschilt en zelfs per regio verschilt. In San Francisco, Californië (Google HQ) betaal je 8,75% belasting, dus wordt de uiteindelijke prijs 545USD, wat neerkomt op ongeveer 485 euro.
Dacht dat jij bedoelde dat er in de US nog 21% btw bovenop komt. Bedoelde trouwens 603 dollar. :P Anyway dan scheelt het dus nog steeds veel geld. Maar de Moto X Pure is in Amerika 399 dollar. Dat is dus excl btw? http://www.bestbuy.com/si...tegories&ks=960&keys=keys

Wat als je hem online bij bv. Best Buy koopt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
Ik weet niet precies hoe het allemaal zit met de belasting daar, maar dat was iig. de reden dat er vroeger 1 op 1 werd omgerekend. EDIT: Hier staat wat informatie, bij het aangeven van je adres wordt de belasting dus berekend.

Hier de livestream overigens:
YouTube: Google Press Event 9/29/15

EDIT:
Die bult lijkt een stuk minder groot op die foto van de zijkant :)

[ Voor 35% gewijzigd door Kiwi op 29-09-2015 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-04 18:51

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Kiwi schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 17:58:

EDIT:
Die bult lijkt een stuk minder groot op die foto van de zijkant :)
Inderdaad, dat valt reuze mee. En 1.55 micron pixel :o

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
FrankGuthrie schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 18:12:
[...]

Inderdaad, dat valt reuze mee. En 1.55 micron pixel :o
De renders doen het toestel onrecht aan, ziet er best goed uit in de handen van de VP engeneering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
Camera heeft dus inderdaad geen OIS, wel laser autofocus.

EDIT: Leuk, 240 fps op welke resolutie? En 4k op normal rates, wat is een normal rate?

[ Voor 44% gewijzigd door Kiwi op 29-09-2015 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Kiwi schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 18:15:
Camera heeft dus inderdaad geen OIS, wel laser autofocus.
Die grote pixels ofssetten dat, maar vind het ook ene beetje tegevaller. Ze deden net een vergelijking van camera´s (Nexus 6, Iphone 6 en Nexus 6P). Ik moet zeggen dat bij daglicht de iPhone het beste was.... Ik moet het nog zien.

BTW, ik ben geen Apple Fan, maar de presetator is geen Steve Jobs....

[ Voor 8% gewijzigd door FrankGuthrie op 29-09-2015 18:20 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
Die vingerafdrukscanner wekt de telefoon dus op basis van touch, in plaats van drukken. Dat lijkt me erg prettig, want het is soms lastig om te drukken aan de achterkant van een toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
FrankGuthrie schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 18:17:
[...]

Die grote pixels ofssetten dat, maar vind het ook ene beetje tegevaller. Ze deden net een vergelijking van camera´s (Nexus 6, Iphone 6 en Nexus 6P). Ik moet zeggen dat bij daglicht de iPhone het beste was.... Ik moet het nog zien.

BTW, ik ben geen Apple Fan, maar de presetator is geen Steve Jobs....
Leest nogal nadrukkelijk af.

Daglichtvergelijking was inderdaad duidelijke win voor de iphone 6.

Edit: Ik vraag me soms af waarom die grote bedrijven geen geoefend en gedreven speaker inhuren om hun waar aan te prijzen. Geef de CEO wat spreektijd en dan een professional op het podium, je begint vanaf dan je product te verkopen tenslotte.

[ Voor 18% gewijzigd door Drwho1 op 29-09-2015 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
Kiwi schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 18:20:
Die vingerafdrukscanner wekt de telefoon dus op basis van touch, in plaats van drukken. Dat lijkt me erg prettig, want het is soms lastig om te drukken aan de achterkant van een toestel.
Als de vingerafdrukscanner van Huawei komt, wat waarschijnlijk is, dan kan je er gerust in zijn dat hij goed werkt. Wordt in vrijwel alle reviews van de Mate 7 geroemd om zijn efficiënte werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
Ook Always On Google dus :) Net als in de Nexus 6. Snel die voice interactions in bouwen in mijn app voor domotica :D

EDIT: Ja hoor, Nexus in US komt ook nog met $50 Play Credit 8)7
Dat Nexus Protect is ook niet verkeerd zeg!

[ Voor 32% gewijzigd door Kiwi op 29-09-2015 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
YouTube: Huawei Nexus 6P Preview (NL/BE)
Deze kwam ik net tegen toen ik zocht of hij al bij Coolblue beschikbaar was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Kiwi schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 18:32:
YouTube: Huawei Nexus 6P Preview (NL/BE)
Deze kwam ik net tegen toen ik zocht of hij al bij Coolblue beschikbaar was :)
Oeh dat klinkt wel heel goed als hun al een toestel hebben voor een preview :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
jip_86 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 18:33:
[...]

Oeh dat klinkt wel heel goed als hun al een toestel hebben voor een preview :o
Hij staat nog niet op de site, maar ik verwacht dat hij wel snel beschikbaar zal zijn ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Beetje jammer van OIS....de Nexus 6 heeft dat wel. Erg apart. Ik hou mijn Note 4 dan nog 1 /2 jaar aan.

Gelukkig gaan de presentatie skills omhoog.

[ Voor 18% gewijzigd door FrankGuthrie op 29-09-2015 18:37 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
Kiwi schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 18:34:
[...]

Hij staat nog niet op de site, maar ik verwacht dat hij wel snel beschikbaar zal zijn ja.
De Nexus 5 hadden ze de dag zelf of daags na de presentatie al in pre-order op de site staan. edit: bij Coolblue bedoel ik dus.

[ Voor 5% gewijzigd door Drwho1 op 29-09-2015 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-04 15:27
Als een pre order met een abonnement gaat lukken ben ik denk ik wel om, gewoon ook omdat ik wel een nieuwe telefoon wil. Maar de vraag is in hoeverre ze ook Nexus Protect gaan aanbieden als optie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
Camiel schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 18:38:
Als een pre order met een abonnement gaat lukken ben ik denk ik wel om, gewoon ook omdat ik wel een nieuwe telefoon wil. Maar de vraag is in hoeverre ze ook Nexus Protect gaan aanbieden als optie..
Verwacht maar niet dat Nexus Protect ook in Nederland beschikbaar zal zijn. Dat is een veel te grote juridische procedure om dat te mogen aanbieden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
Kiwi schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 18:40:
[...]

Verwacht maar niet dat Nexus Protect ook in Nederland beschikbaar zal zijn. Dat is een veel te grote juridische procedure om dat te mogen aanbieden denk ik.
Dat gok ik ook, en er is hier al een goeie garantieregeling, alleen voor het beschadigen niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
Camiel schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 18:43:
[...]

Dat gok ik ook, en er is hier al een goeie garantieregeling, alleen voor het beschadigen niet :)
Nee? Cover en screenprotector, toch? O-) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
Drwho1 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 18:44:
[...]

Nee? Cover en screenprotector, toch? O-) :+
Dan past hij inderdaad niet meer in de hand :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
een mooie bumper kan prima..

Ik ben heel benieuwd naar de prijzen, wacht coolblue in spanning af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Camiel schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 18:57:
een mooie bumper kan prima..

Ik ben heel benieuwd naar de prijzen, wacht coolblue in spanning af!
Onderaan de site:
Drukte op klantenservice
Op dit moment ervaren we grote drukte via de telefoon en e-mail, waardoor de wachttijden kunnen oplopen. Om je sneller te kunnen helpen, raden we je aan contact met ons op te nemen via Facebook of Twitter.
Volgens mij zijn er mensen wat ongeduldig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
In de ondertiteling van de livestream
was nog even te horen dat de aanwezigen de nieuwe Nexus apparaten in de komende weken toegestuurd kregen, hoe kan Coolblue hem dan nu al in bezit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
Ik heb de zilveren versie besteld :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
Ik ga voor zwart denk ik, maar nu betalen.. Dat is wel lastig :) (but done...)

In de zoekresultaten is de 6P nog niet eens te vinden trouwens...

[ Voor 39% gewijzigd door Camiel op 29-09-2015 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Jammer, echt een gemiste kans. Galaxy s6 is goedkoper en daar krijg je meer voor je geld. Ook de Moto Style en OnePlus Two zijn betere opties.
De Nexus verliest toch wat aanzien op de markt hierdoor.
Ik ben toch wel teleurgesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
Cronimet schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 19:29:
Jammer, echt een gemiste kans. Galaxy s6 is goedkoper en daar krijg je meer voor je geld. Ook de Moto Style en OnePlus Two zijn betere opties.
De Nexus verliest toch wat aanzien op de markt hierdoor.
Ik ben toch wel teleurgesteld
Maar de prijs is ongeveer gelijk met de Nexus 6 vorig jaar.
Ik zie niet zo goed wat de gemiste kans is? De style is een leuke optie, dat klopt, als ik spijt krijg kan ik nog 8 dagen terugkrabbelen.
Samsung is een nogo door de vreselijke UI die ze er overheen leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:06
En zo werd de Moto X Style toch ineens een hele mooie alternatieve keuze ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
De specs zijn toch wel heel top. Camera ziet er op papier ook beter uit dan de Galaxy S6, eerst eens reviews afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
Je kan je nu ook aanmelden voor een wachtlijst op de officiële Google Store:
https://store.google.com/product/nexus_6p

RGB LED Confirmed op dezelfde site :o

[ Voor 15% gewijzigd door Kiwi op 29-09-2015 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
Kiwi schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 19:40:
Je kan je nu ook aanmelden voor een wachtlijst op de officiële Google Store:
https://store.google.com/product/nexus_6p
Daar zijn onderaan de pagina ook al cases te vinden, zag ik! Vooral de goedkoopste, doorzichtige bumper case lijkt me een leuke optie. :)

Ik pre-order nog niet, ik ben toch eerst wel benieuwd wat de eerste reviews gaan schrijven. Ik heb nog een paar alternatieven in mijn hoofd, maar ben toch ook wel erg geïnteresseerd in de Nexus 'experience'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xrubennft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-03 12:06
Jammer dat ze nergens direct op voorraad zijn. Bij de Nexus 5 was ie meteen op coolblue beschikbaar en had 'm de volgende in huis. Nu ik moet pre orderen twijfel ik toch, nu is het geen impuls aankoop meer haha.

Ik wacht even de reviews af en blijf hier aandachtig lezen naar al jullie bevindingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Camiel schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 19:32:
[...]

Maar de prijs is ongeveer gelijk met de Nexus 6 vorig jaar.
Ik zie niet zo goed wat de gemiste kans is? De style is een leuke optie, dat klopt, als ik spijt krijg kan ik nog 8 dagen terugkrabbelen.
Samsung is een nogo door de vreselijke UI die ze er overheen leggen.
De Nexus 6 was dan ook erg overpriced. Nexus stond net bekend voor de uitstekende prijs kwaliteit verhouding, dat is nu dus helemaal van de baan.
Voor 430€ heb je momenteel een Galaxy s6, wat toch veel meer waar voor het geld is. En TouchWiz is een pak verbeterd tov vroegere edities.
De Style lijkt me ook een betere optie, net als de OnePlus Two.
Maar dit is enkel mijn bescheiden mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
Cronimet schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 20:00:
[...]

De Nexus 6 was dan ook erg overpriced. Nexus stond net bekend voor de uitstekende prijs kwaliteit verhouding, dat is nu dus helemaal van de baan.
Voor 430€ heb je momenteel een Galaxy s6, wat toch veel meer waar voor het geld is. En TouchWiz is een pak verbeterd tov vroegere edities.
De Style lijkt me ook een betere optie, net als de OnePlus Two.
Maar dit is enkel mijn bescheiden mening
De vergelijking met de S6 vind ik dan weer niet helemaal eerlijk. Ook de 6P zal na een half jaar in prijs zakken, dat is normaal. Bovendien is de 6P met high-end specs nog steeds niet zo duur als een Z5 Premium of S6 Edge+.

Wel heb je met de Moto X Style een punt. Qua hardware is die iets minder geavanceerd, maar voor die prijs is dat meer dan gerechtvaardigd.
Pagina: 1 2 ... 40 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerken horen thuis in:
- Accessoires: [Huawei Nexus 6P] Accessoires
- Prijzen en levertijden: [Huawei Nexus 6P] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Huawei Nexus 6P] Rooten & Custom ROM's