Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-04 01:40
Hierbij het accessoires topic voor de Huawei Nexus 6P.
Ik zal proberen om tabellen bij te houden in de openingspost met accessoires en de bijbehorende ervaringen.

Hoesjes etc.

ProductBeschrijvingReviewGetest door
----

Kabels/adapters

Kabels en adapters voldoen vaak niet aan de USB specificaties, waardoor je adapters kunt beschadigen door ze te gebruiken. Kabels die voldoen aan de specificaties zijn met een Type-C compliant aangeduid, kabels die niet aan de standaard voldoen met een Type-C non-compliant.
ProductSpecBeschrijvingReviewGetest door
OnePlus Type-C adapterType-C non-compliantMicro USB naar Type-C adapter, inclusief sleutelhanger hoesje
Goede kwaliteit, adapter blijft goed zitten.
Kiwi
Kidigi Type-C DockingType-C non-compliantType-C docking, geschikt voor hoesjes
Goede kwaliteit, telefoon is er makkelijk op te zetten, ziet er degelijk uit.
Kiwi
Type-A naar Type-C kabel (3.1)Type-C compliantType-A naar Type-C kabel (3.1)
Stevig en goede kwaliteit, voldoet aan specs
Kiwi

Opladen

----

Overige accessoires

----

[ Voor 116% gewijzigd door Kiwi op 23-11-2015 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
Ik heb zelf 2 OnePlus USB-C adapters besteld via AliExpress en inmiddels binnen. Ze lijken compleet origineel en ook van goede kwaliteit. Ik was bang dat de adapter snel uit het siliconen hoesje zou kunnen vallen, maar zit er behoorlijk stevig en strak in. Jammer van het rode hangertje, maar hij raakt in ieder geval minder snel kwijt ;)

Ook deze USB-C docking besteld, maar het is nog afwachten wanneer die binnenkomt. Ik heb voor mijn huidige Nexus 5 al een docking van Kidigi (niet universeel), en die bevalt me prima. Wordt vervolgd.

[ Voor 17% gewijzigd door Kiwi op 02-11-2015 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2023
Even copy paste uit het Ervaringen & Discussie topic:
ik denk dat ik voor de Spigen Ultra Hybrid plus een dBrand skin ga, maar ik wacht nog even af hoe die Spigen case de 'early adopters' gaat bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-04 14:24
Ik bedenk me nu ineens dat de slipcase die ik destijds dubbel besteld heb bij Begoos voor m'n Nexus 6 nu goed van pas komt voor m'n Nexus 6P. Ze adverteren ze in ieder geval voor beide types.

Alleen nog even wat kabeltjes bestellen en ik ben klaar.
Kiwi schreef op maandag 02 november 2015 @ 19:18:
Ik heb zelf 2 OnePlus USB-C adapters besteld via AliExpress en inmiddels binnen. Ze lijken compleet origineel en ook van goede kwaliteit. Ik was bang dat de adapter snel uit het siliconen hoesje zou kunnen vallen, maar zit er behoorlijk stevig en strak in. Jammer van het rode hangertje, maar hij raakt in ieder geval minder snel kwijt ;)
Misschien dat ik iets mis, maar is dit niet een veel goedkopere en handigere oplossing?

[ Voor 60% gewijzigd door beantherio op 02-11-2015 19:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m1dnigh7
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02 09:18
Ik heb voor m'n nexus 5 indertijd een Spigen screen protector besteld inclusief zo een rubber hoesje. Ik bestel dezelfde direct voor m'n 6P. Enorm tevreden van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
beantherio schreef op maandag 02 november 2015 @ 19:33:
[...]

Misschien dat ik iets mis, maar is dit niet een veel goedkopere en handigere oplossing?
Ik heb ook een aantal goedkope kabeltjes besteld, die adapters zijn voor als ik de lader van een ander wil gebruiken. Neemt een stuk minder ruimte in, en ik heb mijn sleutels altijd bij me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
Kiwi schreef op maandag 02 november 2015 @ 20:41:
[...]

Ik heb ook een aantal goedkope kabeltjes besteld, die adapters zijn voor als ik de lader van een ander wil gebruiken. Neemt een stuk minder ruimte in, en ik heb mijn sleutels altijd bij me :)
Aha, ok. Het is inderdaad wel een mooie compacte oplossing. :)

Het is trouwens wel schandalig hoeveel er in Nederlandse shops voor simpele kabels gevraagd wordt. Je wordt bijna gedwongen om naar Chinese leveranciers te grijpen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
beantherio schreef op maandag 02 november 2015 @ 20:54:
[...]

Aha, ok. Het is inderdaad wel een mooie compacte oplossing. :)

Het is trouwens wel schandalig hoeveel er in Nederlandse shops voor simpele kabels gevraagd wordt. Je wordt bijna gedwongen om naar Chinese leveranciers te grijpen. :/
Let er wel op dat die kabels uit China voor het grootste deel van erg slechte kwaliteit is. Zodra ze wat beter verkrijgbaar zijn in Nederland koop ik wat goede kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:49
Misschien is het al bekend maar de orginele hoesjes zijn nu te koop op de google website zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTH4
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-04 19:24
Ook extra 15W opladers zijn binnenkort via Google te verkrijgen voor €29,99:Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/vYQMBENxnJo2z1XnVFmBcSdPjlHFBOE1Ec44naqGVLUKPGe5dnXF_5O4wdRXKpTPS_g=w852-rw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

urf

Filmpje met de dbrand copper skin ( O+ ) op de 5x en 6p. Stond ook al in het andere topic maar dat was een foutje en is inmiddels ook door een mod verwijderd, ook maar hier dus.

YouTube: Nexus 6P vs Nexus 5X

[ Voor 3% gewijzigd door urf op 02-11-2015 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:50

spartacusNLD

This is Sparta!!

urf schreef op maandag 02 november 2015 @ 21:47:
Filmpje met de dbrand copper skin ( O+ ) op de 5x en 6p. Stond ook al in het andere topic maar dat was een foutje en is inmiddels ook door een mod verwijderd, ook maar hier dus.

YouTube: Nexus 6P vs Nexus 5X
dbrand is goed! ga denk ik de ''normale'' kopen: https://dbrand.com/shop/nexus-6p in carbon black.

heeft iemand van jullie al een mooie screen protector gevonden (temperd glass) ?

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skadrow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-12-2022
ik heb deze besteld al een tijdje terug bij ali express gewoon http://www.aliexpress.com...y-Google/32483614767.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-04 12:09

didio

didio.nl

Coolblue heeft nu ook een cover voor de Nexus 6p staan, maar ook deze blokkeert de laser.
http://www.pdashop.nl/pro...5281.924231843.1443606938

weinig tot niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:31
Arg, ik was wel in de markt voor zowel de USB C converter als die tempered glass bescherming, maar ik krijg geen registratie email van ali-express :-( Hoe snel kregen jullie die na registratie?
[Edit]
Hij kwam na 30 minuten binnen, zeker per postduif verstuurd ;-) Wel grappig die site, alsof je 10 jaar terug in de tijd gaat, wat een rommeltje!

[ Voor 28% gewijzigd door RoosW op 03-11-2015 10:45 . Reden: Vraag was overbodig geworden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315662

JTH4 schreef op maandag 02 november 2015 @ 21:35:
Ook extra 15W opladers zijn binnenkort via Google te verkrijgen voor €29,99:[afbeelding]
Erg jammer dat deze zo duur zijn, ik heb er 2 extra nodig maar dat kost me meteen weer 60 euro. Zoeken op DX.com naar USB-C opladers en/of kabels is ook geen pretjes helaas.
Ik hoop toch dat USB-C snel een wat breder toegepaste standaard wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTH4
Anoniem: 315662 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 10:13:
[...]

Erg jammer dat deze zo duur zijn, ik heb er 2 extra nodig maar dat kost me meteen weer 60 euro. Zoeken op DX.com naar USB-C opladers en/of kabels is ook geen pretjes helaas.
Ik hoop toch dat USB-C snel een wat breder toegepaste standaard wordt.
Ja zal over een jaar waarschijnlijk geen probleem meer zijn, maar voorlopig nog lastig. Een alternatief kan zijn: http://nl.aliexpress.com/...r-Tablet/32361929671.html met een USB-C adapter, maar of de kwaliteit en de daadwerkelijke output fatsoenlijk zijn is maar de vraag.

[ Voor 4% gewijzigd door JTH4 op 03-11-2015 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
JTH4 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:02:
[...]

Ja zal over een jaar waarschijnlijk geen probleem meer zijn, maar voorlopig nog lastig. Een alternatief kan zijn: http://nl.aliexpress.com/...r-Tablet/32361929671.html met een USB-C adapter, maar of de kwaliteit en de daadwerkelijke output fatsoenlijk zijn is maar de vraag.
Dit is imo echt vragen om problemen. De oude USB standaard is compleet ongeschikt voor 5V/3A, dus door dit soort laders te gebruiken (zeker die goedkope Chinese zooi) loop je gigantisch de kans om schade te krijgen. Of aan je telefoon, of aan het stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
Ik heb toch maar de officiële kabels besteld. Ze zijn wel wat duurder, maar vergeleken bij de meeste westerse leveranciers niet heel veel duurder. En dan weet ik tenminste zeker dat het werkt.

Wel mooi uitgevoerde kabels trouwens. Niet dat dat een belangrijke eis is voor kabels maar het is mooi meegenomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

beantherio schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 13:12:
Ik heb toch maar de officiële kabels besteld. Ze zijn wel wat duurder, maar vergeleken bij de meeste westerse leveranciers niet heel veel duurder. En dan weet ik tenminste zeker dat het werkt.

Wel mooi uitgevoerde kabels trouwens. Niet dat dat een belangrijke eis is voor kabels maar het is mooi meegenomen. :)
Waar heb je die besteld dan als ik dat mag vragen? Op de play store zijn ze allemaal nog niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-04 11:35
Mbt de kabels lijkt dit me Orzly prima merk voor een prima prijs (€ 7,-). Eventueel ook langer en in platte variant te verkrijgen.

Toch verbazingwekkend dat geen ander bedrijf dan OnePlus bedenkt dat het makkelijk zou zijn om zo'n usb-c converter aan je sleutelbos te kunnen hangen. 3 weken wachten op dat ding zie ik niet zitten...

Ben er kwa case nog niet helemaal over uit. Wil eigenlijk een mooie lederen, maar er is nog niet zo veel. niks.

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

urf

Iemand nog een idee voor goede autoladers voor de nexus 6p? Ik heb nu een Scosche ReVolt, maar die levert geen 15w en dus waarschijnlijk ook geen snelladen op de nexus 6p. Niet direct een probleem, maar een upgrade naar een autolader die dat wel doet is wel zo prettig.

Zoek in elk geval een later die zo min mogelijk uit steekt en op 2 usb-poorten tegelijk die 15w kan leveren. Een eventuele bijrijder geef ik ook graag de mogelijkheid de telefoon op te laden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
Dzine schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 14:02:
Mbt de kabels lijkt dit me Orzly prima merk voor een prima prijs (€ 7,-). Eventueel ook langer en in platte variant te verkrijgen.

Toch verbazingwekkend dat geen ander bedrijf dan OnePlus bedenkt dat het makkelijk zou zijn om zo'n usb-c converter aan je sleutelbos te kunnen hangen. 3 weken wachten op dat ding zie ik niet zitten...

Ben er kwa case nog niet helemaal over uit. Wil eigenlijk een mooie lederen, maar er is nog niet zo veel. niks.
Zo, dat zijn zeker goed geprijsde kabels/adapters. Orzly is volgensmij ook een goed en degelijk merk voor accessoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Extra USB-C kabel besteld en glazen screen protector. Beide van Orzly :)

http://www.amazon.de/gp/p...ref_=od_aui_detailpages00

nu nog een mooie case vinden.. zal nog wel ff duren voordat die goed verkrijgbaar zijn.

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
spartacusNLD schreef op woensdag 04 november 2015 @ 09:32:
Extra USB-C kabel besteld en glazen screen protector. Beide van Orzly :)

nu nog een mooie case vinden.. zal nog wel ff duren voordat die goed verkrijgbaar zijn.
Die screen protector lijkt alleen cut-outs te hebben voor de speakers, niet voor de camera/sensoren. Ik heb er niet echt ervaring mee, maar zorgt dat niet voor problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Kiwi schreef op woensdag 04 november 2015 @ 09:53:
[...]

Die screen protector lijkt alleen cut-outs te hebben voor de speakers, niet voor de camera/sensoren. Ik heb er niet echt ervaring mee, maar zorgt dat niet voor problemen?
Tot nu toe altijd protectors gehad van hun. bij mijn oneplus one zit er ook glas voor de camera en andere sensoren en geeft geen problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
spartacusNLD schreef op woensdag 04 november 2015 @ 09:57:
[...]

Tot nu toe altijd protectors gehad van hun. bij mijn oneplus one zit er ook glas voor de camera en andere sensoren en geeft geen problemen :)
Ah oké, bedankt voor het delen! Ik hoor graag je ervaringen als je de protector (en natuurlijk je 6P) binnen hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:35
Shit nou heb ik 2x de orzly kabel besteld bij Amazon en lees ik dit:

http://www.androidpolice....arty-cables-and-adapters/

Product is getest en voldoet blijkbaar (net als vele anderen) niet aan de usb specificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
Anoniem: 315662 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 13:45:
[...]

Waar heb je die besteld dan als ik dat mag vragen? Op de play store zijn ze allemaal nog niet beschikbaar.
Toen ik ze daar bestelde nog wel. Momenteel ook weer wel.

Ik kreeg ze vandaag binnen: dure maar mooi uitgevoerde kabeltjes. Nu alleen nog iets om er op aan te sluiten. :)
vandenhende schreef op woensdag 04 november 2015 @ 17:54:

Product is getest en voldoet blijkbaar (net als vele anderen) niet aan de usb specificatie.
Ik vraag me af of het met een smartphone wel echt een probleem is. Maar met zoiets als een Chromebook Pixel of een Macbook (die wel wat meer power door de kabel halen) lijkt het me wel link.

[ Voor 45% gewijzigd door beantherio op 04-11-2015 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:03
Op XDA wordt wel geklaagd over verschillende screenprotectors die de sensor cutout missen. Zelf heb ik 2 IntelliArmor - IntelliShield glass protectors besteld (2 halen 1 betalen met de code: intelli6P) Die hebben een gereviseerde versie onderweg die geen problemen moet hebben.

[ Voor 28% gewijzigd door maniac2003 op 04-11-2015 21:12 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didio

didio

didio.nl

maniac2003 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 20:25:
Op XDA wordt wel geklaagd over verschillende screenprotectors die de sensor cutout missen. Zelf heb ik 2 IntelliArmor - IntelliShield glass protectors besteld (2 halen 1 betalen met de code: intelli6P) Die hebben een gereviseerde versie onderweg die geen problemen moet hebben.
Oh? Ik heb ook al een screen protector besteld. Heb je een linkje naar die thread?

weinig tot niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
Uiteraard, deze thread heb ik gisteren doorgespit: http://forum.xda-develope...en-protectorate-t3212764/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
Heeft iemand net als mij plannen om de krasgevoelige graphite 6P van een skin te voorzien?

Dit is wat ik voor ogen heb. Witte carbon achterkant en frame met het "oude" Nexus logo. Waarschijnlijk wordt deze aangevuld met een Spigen Ultra Hybrid clear case .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-04 15:27
Minimum92 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 10:36:
Heeft iemand net als mij plannen om de krasgevoelige graphite 6P van een skin te voorzien?

Dit is wat ik voor ogen heb. Witte carbon achterkant en frame met het "oude" Nexus logo. Waarschijnlijk wordt deze aangevuld met een Spigen Ultra Hybrid clear case .
Gaat en-en je telefoon niet onnodig groter en zwaarder maken?
Ziet er overigens wel netjes uit. Denk dat ik ook nog aan een dbrand skin ga :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:52
Minimum92 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 10:36:

Zit ook te denken aan een dbrand skin maar geen hoes, met hoes wordt hij meer bulky, zie ik niet echt zitten. Linkje die jij stuurt zie ik overigens niet op de site van dbrand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTH4
BigF25 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 10:44:
[...]

Zit ook te denken aan een dbrand skin maar geen hoes, met hoes wordt hij meer bulky, zie ik niet echt zitten. Linkje die jij stuurt zie ik overigens niet op de site van dbrand
Als je de White carbon als achterkant selecteert met de colored X, dan zou je hetzelfde moeten zien bij dbrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
JTH4 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 10:47:
[...]

Als je de White carbon als achterkant selecteert met de colored X, dan zou je hetzelfde moeten zien bij dbrand.
aha moest iets verder kijken idd. met Matt black achterkant is hij echt heel cool imo

[ Voor 12% gewijzigd door BigF25 op 05-11-2015 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
Kiwi schreef op maandag 02 november 2015 @ 19:18:
Ook deze USB-C docking besteld, maar het is nog afwachten wanneer die binnenkomt. Ik heb voor mijn huidige Nexus 5 al een docking van Kidigi (niet universeel), en die bevalt me prima. Wordt vervolgd.
Inmiddels heb ik deze ook binnen gekregen, en lijkt ook van uitstekende kwaliteit. Voelt niet zo goedkoop aan als mijn vorige Kidigi dock. De meegeleverde kabel is een Type-A kabel, deze is helaas niet te vervangen, en zit volledig in de docking geïntegreerd. De verstelbare Type-C connector is niet heel ver uit te draaien, maximaal iets van 2/3mm, dat kan dus misschien problemen geven met sommige hoesjes. Verder nog even afwachten hoe makkelijk het gaat om de telefoon te docken, de connector veert namelijk automatisch terug. Maar ik denk dat dit door de afgeronde Type-C connector niet heel veel problemen gaat veroorzaken. Ik kom er later op terug als ik de 6P heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

vandenhende schreef op woensdag 04 november 2015 @ 17:54:

net mail gestuurd naar orzly. Ik heb ze het artikel gelinkt en gevraagd of hun kabels gevaarlijk zijn. Zodra ze antwoorden op de vragen die ik stelde laat ik het je weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

https://store.google.com/product/adopted_case_n6p

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wX7yyot.png

vindt deze wel mooi :) 35 euro.. tjah.. dat is minder mooi

hier nog wat andere die mijn interesse hebben:

http://www.spigen.com/col...ts/nexus-6p-case-thin-fit

https://store.google.com/product/adopted_protective_case_n6p

[ Voor 49% gewijzigd door spartacusNLD op 05-11-2015 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didio

didio

didio.nl

spartacusNLD schreef op donderdag 05 november 2015 @ 10:59:
[...]

net mail gestuurd naar orzly. Ik heb ze het artikel gelinkt en gevraagd of hun kabels gevaarlijk zijn. Zodra ze antwoorden op de vragen die ik stelde laat ik het je weten.
Wat denk je dat ze zullen zeggen?

weinig tot niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

didio schreef op donderdag 05 november 2015 @ 19:02:
[...]
Tjah, dat er geen problemen zijn natuurlijk. Mochten er dan toch problemen ontstaan heb ik wat om op terug te vallen :)

voor mij is trouwens het volgende onderweg:De case nav [url="spigen_rugged_armor_case_its_a_keeper"]deze review[/url] op reddit. De Orzly onderdelen omdat ik zeer enthousiast ben over dat merk. Veel producten van hen op andere toestellen gehad en altijd goed bevallen.

edit: op reddit worden de kabels van Orzly afgeraden.. ik heb die order dan ook geannuleerd. Hier worden de kabels weergegeven die door google zelf worden aangeraden. Ik heb Anker kabel besteld.

[ Voor 86% gewijzigd door spartacusNLD op 05-11-2015 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
Heeft iemand anders al een screen protector besteld online, Aliexpress of Ebay?
Er is redelijk wat aanbod maar weet niet goed welke ik moet nemen. Overigens zijn de levertijden bij alixexpress wel erg lang?
Estimated Delivery Time: 15-60 days (ships out within 4 business days) Bijv

Edit - maar eentje besteld via Ebay, voor die paar euro gewoon een keer proberen :)

[ Voor 13% gewijzigd door BigF25 op 06-11-2015 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

didio schreef op donderdag 05 november 2015 @ 19:02:
[...]
Vandaag een positief antwoord gekregen met betrekking op de Orzly usb c kabels. Een klein stukje uit de reactie van de verkoper op amazon.de:

So you are also aware, Orzly were one of the first companies to launch type c cables and as a result their version 1 cables were all USB 2.0. They were actually based around the specifications of the OnePlus cable and at the time they had no way of knowing that even the OnePlus cable would not have met USB standards.

However being that Type-c is about faster charging, Orzly have been working hard over the last few months to bring out a USB 3.0 cable to support this faster charging feature. And although the official launch date of their version 2 cable is November 14th, I would be happy to send you one of these out today, ahead of launch, at no extra cost as a gesture of goodwill. You can rest assured that the USB 3.0 cable is fully compatible with ALL type c devices, not just smartphones.

Customer services is extremely important to us and we want to ensure our customers have confidence in the products they by from us. Therefore I hope this email will go some way in reassuring you that you have nothing to worry about, and should you have bought the original cable to use with a laptop then hopefully my offer of the more expensive USB 3.0 cable, which is designed to work with a laptop - should resolve that problem for you.

Please let me know if you want me to send you one of the new 3.0 USB Type C cables (1Meter) and the Orzly® - Premium Hartglas Displayschutzfolie für HUAWEI NEXUS 6P SmartPhone.

ik had mijn Orzly kabel al cancelled via amazon. Nu krijg ik alsnog een gratis usb 3.0 variant die wel goed zou moeten werken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 695963

Nu krijg ik alsnog een gratis usb 3.0 variant die wel goed zou moeten werken _/-\o_
Prima service zou ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Ja, en het is ook nog niet eens via Orzly geregeld maar via een externe verkoper (G-Hub) van Amazon.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inenting
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-04 10:59
maniac2003 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 20:25:
Ik probeerde het zelf ook even te bestellen maar het lukt me maar niet |:(

Wanneer ik wil bestellen via andere methode zegt het dat er geen andere methode beschikbaar is en als ik via amazon account wil bestellen gaat het niet verder. Hoe heb jij het gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
@Inenting Ik heb de bestelling afgerond via hun website. Betaald via PayPal.

[ Voor 7% gewijzigd door maniac2003 op 07-11-2015 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Heel mooie houten skin van toastmade die volgende week uitkomt :D
http://toastmade.tumblr.c...-what-is-coming-next-week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
Mooi, maar beschermt zoiets eigenlijk een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Dzine schreef op zondag 08 november 2015 @ 14:40:
[...]
Mooi, maar beschermt zoiets eigenlijk een beetje?
Het is een skin (vergelijkbaar zoals dbrand ze maakt) maar dan van echt hout. tegen krassen zal het wel beschermen denk ik.. stoten wat minder dan een bijvoorbeeld een TPU case. maar natuurlijk wel beter als niks. Het scherm zou ik altijd beschermen met een tempered glass screen protector. Voor de 6P bijvoorbeeld: http://www.amazon.de/gp/p...oh_aui_detailpage_o00_s00

[ Voor 4% gewijzigd door spartacusNLD op 08-11-2015 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didio

didio

didio.nl

Toch maar een goedkoop hoesje (4,33 incl verzenden) gekocht in China. Zoek ik later wel een mooi echt lederen hoesje..

http://www.aliexpress.com...s-6P-5-7/32524666719.html

weinig tot niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 364343

Ik heb reeds de Nexus 6P besteld.
Nu zit ik toch een keer te kijken voor een screen protector.

Maar hoe voelt een glazen screen protector aan?
Het lijkt mij dat je die extra dikte echt gaat merken.
En werkt het touchscreen nog wel even goed?

En hoe bevestig je die? Blijft hij even goed zitten als een plastic variant?
En is het breekbaar (ik ben vrij lomp namelijk :/ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiwi
Anoniem: 364343 schreef op maandag 09 november 2015 @ 17:27:

Een tempered glass protector is imo stukken beter dan een plastic variant.
Het voelt precies hetzelfde aan als het normale scherm, en de dikte is echt verwaarloosbaar.
Het bevestigen gaat ook een stuk makkelijker, omdat het een stevige (niet buigbaar) protector is, en er veel minder makkelijk bubbels onder komen. Bovendien blijven ze veel langer mooi dan plastic protectors.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djpsycho82
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-04 13:06
Anoniem: 364343 schreef op maandag 09 november 2015 @ 17:27:

Ik beveel ook zeker een glazen variant aan, echt veel prettiger. Een plastic variant laat naar mijn idee zelfs sneller los. Nadeel van glas is wel dat ook de screenprotector kan breken of er krassen op kunnen komen. Mijn vorige screenprotector op mijn HTC One M7 was extra dun, heel prettig maar die brak wel wat sneller dan de wat goedkopere dikkere die er nu op zit. Het is in vergelijk met plastic verwaarloosbaar dikker hoor.

Er zijn ook screen protectors met afgeronde rand, die zijn wat duurder maar zijn net wat prettiger dan de reguliere protectors, ook wel iets (tientje ofzo) duurder helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTH4
Ik heb zelf al een glazen screenprotector besteld van intelliArmor, een bedrijf dat een goede reputatie heeft met glazen screenprotectors. Tevens vond ik via XDA een coupon die 20% korting geeft bij het bestellen via hun site: camarena
De gereviseerde versie (met de juiste openingen voor de nabijheids-sensor) Is overigens nog niet op voorraad, maar wordt naar verwachting sneller geleverd dan de telefoon zelf in Nederland 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door JTH4 op 10-11-2015 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 600543

Heeft iemand al een goede car charger ontdekt voor de Nexus 6P? En dan bedoel ik niet de kabel, maar het ding wat in je sigarettenaansteker zit.

Ik heb nog een oude oplader (van mijn Galaxy Nexus) die geloof ik 1A levert, maar het kan ook minder zijn. Quick Charge opladers die tot 2.1A gaan lijken me ook niet ideaal, omdat de nieuwe Nexus dat niet ondersteunt,

Maar wat dan wel? Ik zoek wel een goede, want ik gebruik mijn Nexus 6P ook als navigatiesysteem en zonder goede auto-oplader is íe zo leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inenting
JTH4 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:18:
Ik heb zelf al een glazen screenprotector besteld van intelliArmor, een bedrijf dat een goede reputatie heeft met glazen screenprotectors. Tevens vond ik via XDA een coupon die 20% korting geeft bij het bestellen via hun site: camarena
De gereviseerde versie (met de juiste openingen voor de nabijheids-sensor) Is overigens nog niet op voorraad, maar wordt naar verwachting sneller geleverd dan de telefoon zelf in Nederland 8)7
Door de code: intelli6p te gebruiken krijg je de 2e screen protector gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 562582

Inenting schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 12:57:
[...]

Ik heb inderdaad ook een bestelling gedaan met die code en bij mij was ook de 2de gratis. Ben benieuwd wanneer het binnenkomt. Dit is voor het eerst dat ik een tempered glass protector koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTH4
Inenting schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 12:57:
[...]

Zeker! Die had ik er ook even bij kunnen zetten. Voor mensen die maar 1 screenprotector willen hebben blijft camarena voordeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
Zojuist deze kabels besteld, is vandaag 35% korting. Wel helaas een maximum van 4 per klant.
Ze houden zich volledig aan de USB specs, en zijn van goede en stevige kwaliteit.
Kiwi schreef op donderdag 05 november 2015 @ 10:49:
[...]

Inmiddels heb ik deze ook binnen gekregen, en lijkt ook van uitstekende kwaliteit. Voelt niet zo goedkoop aan als mijn vorige Kidigi dock. De meegeleverde kabel is een Type-A kabel, deze is helaas niet te vervangen, en zit volledig in de docking geïntegreerd. De verstelbare Type-C connector is niet heel ver uit te draaien, maximaal iets van 2/3mm, dat kan dus misschien problemen geven met sommige hoesjes. Verder nog even afwachten hoe makkelijk het gaat om de telefoon te docken, de connector veert namelijk automatisch terug. Maar ik denk dat dit door de afgeronde Type-C connector niet heel veel problemen gaat veroorzaken. Ik kom er later op terug als ik de 6P heb :)
Ik heb hem ondertussen even met een 5X getest, en die glijdt er bijna overheen. Erg makkelijk neer te zetten dus, maar hij klikt niet vast (voor het geval je dat liever hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvanveelen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-03 13:56
Kiwi schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:18:
Zojuist deze kabels besteld, is vandaag 35% korting. Wel helaas een maximum van 4 per klant.
Ze houden zich volledig aan de USB specs, en zijn van goede en stevige kwaliteit.
Hoe weet je dat ze zich aan de specs houden? Ik zie aan de reviews dat er ook mensen zijn waarbij de kabel heel heet word.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
bvanveelen schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:38:
[...]

Hoe weet je dat ze zich aan de specs houden? Ik zie aan de reviews dat er ook mensen zijn waarbij de kabel heel heet word.....
Is door een Reddit gebruiker getest via ADB. Overigens zie ik maar een persoon die klaagt over een hete kabel. [bron]

[ Voor 13% gewijzigd door Kiwi op 11-11-2015 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diokhan
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-11-2020
Heb de zelfde kabel besteld.
Al die andere kabels worden steeds duurder omdat een google engineer ze heeft geverifieerd -.-

• Kiwi
Voor de liefhebbers: dbrand heeft vandaag 25% korting, Copper is nu ook beschikbaar: https://dbrand.com/shop/nexus-6p

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

wat moois op reddit gevonden: https://docs.google.com/s...VNzbA/edit#gid=1550049972

een google spreadsheet over alle hoesjes, kabels en screenprotectors voor de 6P en 5X en waar deze te koop zijn. daarnaast ook nog of het goede producten zijn of niet! heel handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
Kiwi schreef op donderdag 12 november 2015 @ 22:51:
Voor de liefhebbers: dbrand heeft vandaag 25% korting, Copper is nu ook beschikbaar: https://dbrand.com/shop/nexus-6p
Toch maar even gebruik van gemaakt: ik heb de zwarte carbon back met volledige nexus cut-out een de speciale gekleurde X gekocht.

Nu moet ik mijn keuze voor een case nog maken. De Spigen Ultra Hybrid heeft mijn voorkeur, maar de eerste units schijnen nogal wat scheuren te hebben in het plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-04 19:37

spanx

_Sp[A]nX_

Kiwi schreef op donderdag 12 november 2015 @ 22:51:
Bedankt! Ik heb er ook maar een besteld (alleen BACK) Titanium black

$7,45? is dat met 25% korting? 5 dollar verzendkosten is best prijzig

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
spanx schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 15:16:
[...]

Bedankt! Ik heb er ook maar een besteld (alleen BACK) Titanium black

$7,45? is dat met 25% korting? 5 dollar verzendkosten is best prijzig
Ja, is nog steeds met 25% korting, zoals te zien in de header van de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor diegene die graag de oplader van Google wil bestellen, deze zijn weer op voorraad in de Google store (waren ze tot vandaag niet). Vind het jammer dat ze 30 euro zijn maar ik heb al teveel slechte ervaringen met goedkope 2 euro ladertjes en 3A laders zijn sowieso vrij prijzig volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inenting
Ik had de nexus 6p case besteld (12 dagen geleden) maar ik heb hem nog steeds niet binnen, in mijn bestelgeschiedenis staat dat het in behandeling is met de datum: 4-6 november. Ik weet nou niet of mijn bestelling niet goed is of dat het komt doordat het niet meer op voorraad is.

Weet iemand hier iets meer over of heeft iemand het al bijvoorbeeld binnen gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rai_rob
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-04 12:08
Inenting schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 12:35:
Ik had de nexus 6p case besteld (12 dagen geleden) maar ik heb hem nog steeds niet binnen, in mijn bestelgeschiedenis staat dat het in behandeling is met de datum: 4-6 november. Ik weet nou niet of mijn bestelling niet goed is of dat het komt doordat het niet meer op voorraad is.

Weet iemand hier iets meer over of heeft iemand het al bijvoorbeeld binnen gekregen?
Denk dat ze nog niet op voorraad zijn voor NL zelfde status voor mijn bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas8787
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-04 08:28
Anoniem: 315662 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 19:49:
Voor diegene die graag de oplader van Google wil bestellen, deze zijn weer op voorraad in de Google store (waren ze tot vandaag niet). Vind het jammer dat ze 30 euro zijn maar ik heb al teveel slechte ervaringen met goedkope 2 euro ladertjes en 3A laders zijn sowieso vrij prijzig volgens mij.
Ik had 'm dinsdag besteld en donderdag ontvangen.
Best duur inderdaad, maar dan weet je zeker dat ie het goed doet en dat je kwaliteit hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Q
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-04 06:37
Dit is spam en dus niet de bedoeling.

[ Voor 93% gewijzigd door RoD op 17-11-2015 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 327300

rai_rob schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 13:58:
[...]

Denk dat ze nog niet op voorraad zijn voor NL zelfde status voor mijn bestelling.
Zelfde hier. 2 november besteld en hij staat nog als pending. Als je op het product klikt staat er ook dat ze niet op voorraad zijn (jammer genoeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rai_rob
Kan iemand mij uitleggen hoe het zit met de verschillende kabels en verlopen van USB naar USB-C volgens diverse berichten zou een verkeerde kabel je telefoon kapot kunnen maken. Wat ik niet begrijp is dat als een fatsoenlijke adapter of USB aansluiting op je PC geen 3 ampère kan leveren, dat levert wat maximaal mogelijk is, je telefoon krijgt dan bijvoorbeeld maar 1,5 ampère, het laden duurt dan langer maar hierdoor zou de telefoon toch niet kapot moeten gaan.
Het lijkt me voor de accu zelfs beter om deze niet altijd met een hoge stroom op te laden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kiwi
rai_rob schreef op maandag 16 november 2015 @ 16:04:
Kan iemand mij uitleggen hoe het zit met de verschillende kabels en verlopen van USB naar USB-C volgens diverse berichten zou een verkeerde kabel je telefoon kapot kunnen maken. Wat ik niet begrijp is dat als een fatsoenlijke adapter of USB aansluiting op je PC geen 3 ampère kan leveren, dat levert wat maximaal mogelijk is, je telefoon krijgt dan bijvoorbeeld maar 1,5 ampère, het laden duurt dan langer maar hierdoor zou de telefoon toch niet kapot moeten gaan.
Het lijkt me voor de accu zelfs beter om deze niet altijd met een hoge stroom op te laden.
Je telefoon zal niet kapot gaan, maar een kabel of oplader eventueel wel. Om USB-A naar USB-C mogelijk te maken, zit er een weerstand in de adapter die de telefoon laat weten of de kabel een 'legacy' kabel is. Als deze weerstand ontbreekt, gaat de telefoon er van uit dat de kabel een C naar C kabel is, en dus met 3A kan opladen. Vervolgens probeert de telefoon dus 3A uit de lader te halen, waarop de lader of kabel het kan begeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Kiwi schreef op maandag 16 november 2015 @ 16:19:
[...]

Je telefoon zal niet kapot gaan, maar een kabel of oplader eventueel wel. Om USB-A naar USB-C mogelijk te maken, zit er een weerstand in de adapter die de telefoon laat weten of de kabel een 'legacy' kabel is. Als deze weerstand ontbreekt, gaat de telefoon er van uit dat de kabel een C naar C kabel is, en dus met 3A kan opladen. Vervolgens probeert de telefoon dus 3A uit de lader te halen, waarop de lader of kabel het kan begeven.
Dank je voor de duidelijke uitleg :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rai_rob
Kiwi schreef op maandag 16 november 2015 @ 16:19:
[...]

Duidelijk bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflecta
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-10-2024
Zo, dit is hliarisch, maar niet heus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
Heeft er iemand al een case gevonden die ook de onderkant en bovenkant van het device bedekt?
Het lijkt wel of dit word overgelaten aan de bumpers....

Ik zoek iets wat vergelijkbaar is met de Apple leather cases, liefst ook met de onderkant beschermt.

Afbeeldingslocatie: http://www.wackydot.com/media/catalog/product/cache/1/image/950x950/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/s/c/screen_shot_2014-09-22_at_3.27.51_pm.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTH4
daflecta schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:32:
Zo, dit is hliarisch, maar niet heus.

[video]
Vind het eraf halen van de case er nog best soepel uitzien om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuw070
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-03 23:47
Als hij nou de case rechtsonder los maakt en daarna rechtsboven . Lijkt mij makkelijk te gaan dan de kant die geheel uit 1 stuk bestaat en juist voor de stevigheid van de case moet zorgen .

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/5ZZOBvTeMb6TOGomoYoA5bKQ/full.jpg
Mijn bestelde Toast skin is binnen, volgens CoolBlue duurt de 64gb Aluminium nog tot 26 november (komt 25 nov. binnen zegt men)
O ja en twee nutteloze USB C converters van OnePlus (die, zo melden ze heel slinks, wel ok zijn om met de X en de Two te gebruiken..) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aytekin61
  • Laatst online: 24-04 00:48
RoosW schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 19:05:
Mijn bestelde Toast skin is binnen, volgens CoolBlue duurt de 64gb Aluminium nog tot 26 november (komt 25 nov. binnen zegt men)
O ja en twee nutteloze USB C converters van OnePlus (die, zo melden ze heel slinks, wel ok zijn om met de X en de Two te gebruiken..) :(
Na het zien van die Toast skin ook besloten om die te halen. Hoe snel kwam die binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Aytekin61 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 21:30:
[...]

Na het zien van die Toast skin ook besloten om die te halen. Hoe snel kwam die binnen?
Besteld 10 November aankomst vandaag 17 November, niet slecht vanuit de US :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag de Google 15W opladers binnen gehad. Schrok wel even omdat er op 1 doosje een Amerikaanse aansluiting stond (en de andere gewoon de Europese) maar was toch de goede. Stevige kabels, nu de telefoon nog :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
Vandaag mn glass screen protector binnen gekregen, besteld op ebay. Perfect voor die paar euro en met de juiste cut out voor de sensor! Blijkbaar zijn er ook varianten die het niet hebben waardoor het met bellen niet goed gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPowerStef
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-04 21:30
Qua kabels kan men misschien onderstaande kabel toevoegen, voldoet volgens een aantal Redditors aan de specs en is dus een veilige kabel voor zeer weinig geld!

http://www.ebay.com/itm/111787929784

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
XPowerStef schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:55:
Qua kabels kan men misschien onderstaande kabel toevoegen, voldoet volgens een aantal Redditors aan de specs en is dus een veilige kabel voor zeer weinig geld!

http://www.ebay.com/itm/111787929784
waar vind je de ervaringen en/of specs ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPowerStef
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-04 21:30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTH4
Heb via Amazon.de de Spigen Rugged Armor besteld en inmiddels ontvangen. Eerste indruk: Ziet er goed uit. Gewoon een stevige TPU-case met een mooi design voor weinig geld. Wat foto's:
Afbeeldingslocatie: http://s15.postimg.org/o225styvb/IMG_2472.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s15.postimg.org/vgrhl7kqv/IMG_2473.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s15.postimg.org/7tqix3fev/IMG_2474.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s15.postimg.org/60j0v14uf/IMG_2475.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door JTH4 op 18-11-2015 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmachielsen
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-12-2024

jmachielsen

Red Alert

Top die Spigen case. Ik was enkele weken geleden al op zoek of Spigen al cases had aangekondigd voor de nieuwe Nexus serie aangezien ik heel erg goede ervaringen heb met een Spigen case (Slim Armor) voor mijn Nexus 5 die een weken durende roadtrip onder erbarmelijke omstandigheden meer dan glorieus doorstaan heeft. Als ik toch een hoesje om mijn telefoon moet doen, dan iets wat goed beschermd.
Wat mij betreft heeft die Spigen Armor serie een dikke plus.

(offtopic: Nu nog steeds de afweging maken of ik nog doorbikkel met de Nexus 5, of dat ik upgrade naar een 5X, 6P of iets heel anders als de Motorola Moto X Style)

Turtles & Coffee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fhristi
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-03 19:11
Evt tip voor de Spigen case zowel rugged als slim versie: http://www.ebay.com/itm/S...b53991:g:GvkAAOSwo0JWQHKK

Don't worry, het is via Spigen UK.

• predator0235
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:58
Zijn spigen goede cases, zijn er nog andere merken? Gaan jullie ook een screenprotector gebruiken of is dit minder belangrijk. Spigen heeft deze ook namelijk.

• AmarthX
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-04 06:41
Ik snap het toch nog niet helemaal. Ik wil eigenlijk een paar extra opladers hebben voor mijn 6P die onderweg is. Eerlijk gezegd maakt het me niet uit of deze snel opladen of niet. Op dit moment heb ik nog een lading micro-usb opladers overal (huis, werk, auto, tas, powerbank etc)

Wat moet ik nou absoluut niet doen?

Kan ik ergens gewoon een micro USB naar USB C converter vandaan halen zonder risico's? (heb ik dat uberhaupt nodig?)

EDIT:

Na nog even goed verder kijken lijkt het mij verstandig om gewoon een aantal USB A naar C kabels te halen. Hierboven word er eentje genoemd die blijkbaar veilig is. Op die manier kan ik al mijn oude USB A opladers blijven gebruiken. Echter heb ik dus niets meer aan mijn micro USB opladers.(tot dat er een goede B to C converter te vinden is)

[ Voor 28% gewijzigd door AmarthX op 19-11-2015 08:45 ]

"I thought you were dead!" - "I got better"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTH4
AmarthX schreef op donderdag 19 november 2015 @ 08:24:
Ik snap het toch nog niet helemaal. Ik wil eigenlijk een paar extra opladers hebben voor mijn 6P die onderweg is. Eerlijk gezegd maakt het me niet uit of deze snel opladen of niet. Op dit moment heb ik nog een lading micro-usb opladers overal (huis, werk, auto, tas, powerbank etc)

Wat moet ik nou absoluut niet doen?

Kan ik ergens gewoon een micro USB naar USB C converter vandaan halen zonder risico's? (heb ik dat uberhaupt nodig?)
Je hebt met de Nexus 6P globaal 3 mogelijkheden om op te laden.

1. Je kan de originele lader gebruiken van Google die een kabel heeft van de oplader naar je telefoon van USB type C naar USB type C. Je telefoon laadt dan maximaal op met een 'snelheid' van 3 Ampère

2.Je gebruikt een 'oude' oplader waar een standaard (type A, zelfde als USB-sticks etc.) USB-poort in zit met een Type A naar Type C kabel. Dit kan in principe helemaal zonder problemen verlopen, de snelheid zal dan wel wat lager zijn, omdat de oude USB-standaard maximaal met 2,4A op kan laden. Het probleem zit hem hierin dat niet alle kabels doorgeven aan de telefoon dat ze een 'oude' lader gebruiken. Dit zorgt ervoor dat de telefoon alsnog 3A trekt terwijl de oplader dat niet aankan. Zoals je begrijpt zal je oplader dat niet fijn vinden. Geschikte kabels zijn te vinden op http://usbccompliant.com/ of als je ze al heb kan je de app Checkr gebruiken om te kijken of ze niet teveel stroom trekken.

3. Je kan ook een adaptertje kopen zoals deze om op je oude micro-usb kabels te zetten. Het onderzoek van een Google-engineer gaf echter aan dat vrijwel alle adapters niet aan de standaard voldoen en dus voor problemen kunnen zorgen met je oplader. Als je deze gaat gebruiken, kan je het beste met de app Checkr kijken of ze goed zijn, maar grote kans dat dit niet zo is.

Overigens hoeven de kabels van USB type A naar USB type C niet extreem duur te zijn. Er zijn ook berichten over kabels van eBay en AliExpress die wel aan de standaard zouden voldoen. Kan hier de bron alleen even niet zo snel van vinden, maar die zijn ook onderweg naar mij, dan kan ik ze testen! d:)b

• AmarthX
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-04 06:41
Bedankt! Super helder. Ik ga Checkr installeren zodra ik de telefoon heb (morgen waarschijnlijk) en dan loop ik al mijn kabels na.

"I thought you were dead!" - "I got better"

• Kiwi
JTH4 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 08:51:
[...]
3. Je kan ook een adaptertje kopen zoals deze om op je oude micro-usb kabels te zetten. Het onderzoek van een Google-engineer gaf echter aan dat vrijwel alle adapters niet aan de standaard voldoen en dus voor problemen kunnen zorgen met je oplader. Als je deze gaat gebruiken, kan je het beste met de app Checkr kijken of ze goed zijn, maar grote kans dat dit niet zo is.
Die adapter die jij laat zien is de OnePlus adapter, en deze voldoet niet aan de specificaties. Ik weet in ieder geval dat de Xiaomi Type-C adapter wél voldoet aan de specs, verkrijgbaar bij onder andere AliExpress.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste