Dit. Het laatste dat ik met een 6P zou doen is er een hoesje rond doen.Laguna schreef op maandag 02 november 2015 @ 18:00:
Altijd wel bijzonder men wil graag een premium ervaring middels aluminium en glas en dan gaat er weer een plastic hoesje om, gevolg je voelt alleen nog aan het gewicht dat het aluminium is en je toestel wordt nog groter dan ie al is
Ik heb nog nooit in mijn hele leven een hoesje om een telefoon gedaan en heb ook nog nooit mijn telefoon laten vallen, krassen of dikke schade gehad. Ligt ook wel aan hoe je ermee omgaat. 
Heb een hekel aan hoesjes. Heb je een mooie telefoon zit er een oerlelijk ding erom heen.
Heb zelf ook een Silver 32GB gekocht alleen zit ik nu te denken, zal ik toch niet voor de 64GB gaan?
Heb tot nu toe altijd wel genoeg gehad aan 32GB en mijn muziek staat toch in de cloud van Google Play Music.
What to do.. what to do..
Heb een hekel aan hoesjes. Heb je een mooie telefoon zit er een oerlelijk ding erom heen.
Heb zelf ook een Silver 32GB gekocht alleen zit ik nu te denken, zal ik toch niet voor de 64GB gaan?
Heb tot nu toe altijd wel genoeg gehad aan 32GB en mijn muziek staat toch in de cloud van Google Play Music.
What to do.. what to do..
[ Voor 30% gewijzigd door Grudgie op 02-11-2015 18:27 ]
Vanwege het relatief kleine prijsverschil heb ik ook in de verleiding gestaan, maar ik weet gewoon dat ik die extra ruimte niet ga gebruiken. Dan zijn het gewoon 50 weggegooide Euro's die je ook aan iets anders kunt besteden. Bijvoorbeeld een hoesje.
Echte hoesjes gebruik ik trouwens ook niet. Wel slipcases voor wat extra bescherming tijdens vervoer in een tas.
Echte hoesjes gebruik ik trouwens ook niet. Wel slipcases voor wat extra bescherming tijdens vervoer in een tas.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Ik heb ook nooit hoesjes gebruikt, vooral vanwege het formaat maar ook omdat ik het meestal niet mooier vind worden.Laguna schreef op maandag 02 november 2015 @ 18:00:
Altijd wel bijzonder men wil graag een premium ervaring middels aluminium en glas en dan gaat er weer een plastic hoesje om, gevolg je voelt alleen nog aan het gewicht dat het aluminium is en je toestel wordt nog groter dan ie al is
Heb nu voor bij de 6p een dbrand skin besteld (copper, alleen de achterkant) omdat ik die op de plaatjes erg mooi vond en hem wel eens in het echt wilde zien. Ga wel kijken of ik hem ook gebruik.
Bij deze: [Huawei Nexus 6P] Accessoiresl3art schreef op maandag 02 november 2015 @ 18:47:
[modbreak]
Tevens het verzoek of iemand een accessoires topic aan wil maken.
[/modbreak]
Er is niet voor niks net een accessoires topic aangemaakt...urf schreef op maandag 02 november 2015 @ 18:52:
[...]
Ik heb ook nooit hoesjes gebruikt, vooral vanwege het formaat maar ook omdat ik het meestal niet mooier vind worden.
Heb nu voor bij de 6p een dbrand skin besteld (copper, alleen de achterkant) omdat ik die op de plaatjes erg mooi vond en hem wel eens in het echt wilde zien. Ga wel kijken of ik hem ook gebruik.
[ Voor 19% gewijzigd door 13art op 02-11-2015 21:35 ]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Zie de topic waarschuwing.
[ Voor 90% gewijzigd door 13art op 02-11-2015 21:36 ]
ja klopt, maar anandtech is de laatste tijd wel later met veel zakenurf schreef op maandag 02 november 2015 @ 21:49:
Dacht dat ik in het goede topic zat, maar had verkeerd gekeken. Excuses.
Ben benieuwd wanneer de uitgebreide reviews van tweakers, gsmarena en anandtech komen trouwens. Had die eigenlijk al wel verwacht.
Damn it's good 2b a Tweaker!
Toch wel bizar hoeveel het scheelt met m'n telefoon van zo'n 10 jaar geleden 

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Haha, prachtige vergelijking. Ik hoop ook op de frost editie in de play store. Ik twijfel sterk tussen de 32Gb en de 64Gb. De Frost zal alleen verkrijgbaar zijn in 64Gb las ik op XDA... dat maakt de keuze dan misschien wel makkelijk, of juist moeilijkLaguna schreef op maandag 02 november 2015 @ 22:46:
[afbeelding]
Ben zeer benieuwd wanneer de play store "open" gaat zodat we kunnen zien wat er exact te koop zal zijn.
Even geduld nog a.u.b.
De totale inhoud scheelt maar 3%!Laguna schreef op maandag 02 november 2015 @ 22:46:
[afbeelding]
Ik twijfel een beetje om mijn S6 in te ruilen voor een 6P.
Ik ben een onwijze Nexus fan. En zelf met material theme en stock apps blijft het een Samsung...
Maar dan laat ik wel een paar dingen om Stock te draaien
Ik ben een onwijze Nexus fan. En zelf met material theme en stock apps blijft het een Samsung...
Maar dan laat ik wel een paar dingen om Stock te draaien
Ik had ook nooit hoesjes om mijn telefoons, maar sinds de Nexus 5 helaas wel. Dit toestel is bij mij totaal in twee jaar drie keer gevallen en drie keer was het scherm kapot. Helaas was de laatste keer met een hoes en toen was het scherm dus ook kapot. Ben benieuwd of de Nexus 6p sterker is. De Nexus 6p stop je ook maar niet zomaar in je zak, dus je houd het toestel vaker vast en daarmee is de kans op vallen een stuk groter.Grudgie schreef op maandag 02 november 2015 @ 18:17:
Ik heb nog nooit in mijn hele leven een hoesje om een telefoon gedaan en heb ook nog nooit mijn telefoon laten vallen, krassen of dikke schade gehad. Ligt ook wel aan hoe je ermee omgaat.
weinig tot niks..
Nexus 6p 64gb carbon besteld. Toch maar, nu afwachten of het toch niet te huge wordt. Anders toch een moto x als alternatief, echter veel kleiner is die ook niet. Opzich is de 1+X wel mooi toestel, maar iets te karig denk ik qua specs, wel benieuwd naar die telefoon.
Overigens hoop ik wel dat Google de stabilisatie in video update. Voorbeeld videos van moto x en 6p zijn wereld van verschil, best apart.
Overigens hoop ik wel dat Google de stabilisatie in video update. Voorbeeld videos van moto x en 6p zijn wereld van verschil, best apart.
Anandtech heeft geen recensie-exemplaar van de 6p ontvangen, hebben ze op Twitter aangegeven. Wel van de 5x.urf schreef op maandag 02 november 2015 @ 21:49:
Dacht dat ik in het goede topic zat, maar had verkeerd gekeken. Excuses.
Ben benieuwd wanneer de uitgebreide reviews van tweakers, gsmarena en anandtech komen trouwens. Had die eigenlijk al wel verwacht.
Tsja, dan kunnen we lang wachten met z'n allenCinner schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 19:38:
[...]
Anandtech heeft geen recensie-exemplaar van de 6p ontvangen, hebben ze op Twitter aangegeven. Wel van de 5x.
YouTube: Nexus 6p is a joke! Round TWO - Why does it bend?
Ik ben overtuigd, ik koop liever een betaalbare Oneplus X dan hier €650-800 aan uit te geven.
Ik ben overtuigd, ik koop liever een betaalbare Oneplus X dan hier €650-800 aan uit te geven.
slecht hoor zou niet mogen in deze prijsklasse.. harde case eromheen en je probleem is solvedregenjas schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 22:08:
op reddit gaat het al los: https://nl.reddit.com/r/N...ound_two_why_does_it_bend
[ Voor 33% gewijzigd door spartacusNLD op 03-11-2015 22:48 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Ik doe dat eigenlijk meestal niet met mijn telefoon. Maar als ik om me heen kijk hoe telefoons zonder hoesje er uit zien met deuken krassen en zelfs scheuren in het scherm lijkt het wel alsof ik de enige persoon ben die voorzichtig met zijn telefoon omgaat en een 3 jaar oude N4 heeft die er nog mooi uit ziet.spartacusNLD schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 22:42:
[...]
slecht hoor zou niet mogen in deze prijsklasse.. harde case eromheen en je probleem is solvediets wat niet nodig had moeten zijn maar toch..
Daarnaast zou ik NOOIT in de situatie komen dat mijn telefoon onder zulke stress komt te staan precies op dat punt.. ik maak me iig geen zorgen en wacht lekker op de 6P
op reddit gaat het al los: https://nl.reddit.com/r/N...ound_two_why_does_it_bend
.
[ Voor 99% gewijzigd door cctl01 op 03-11-2015 22:53 . Reden: dubbel ]
Elke telefoon heeft een punt in de behuizing dat relatief gezien het zwakste is. Bij de 6P is dit dus het punt net boven de batterij, achter de power-knop.regenjas schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 22:08:
Hij geeft goed aan dat dit de achilleshiel van de 6P is, maar dat je er bij "normaal" gebruik waarschijnlijk niets van zult merken. Enkel als je specifiek het zwaktepunt van de constructie uitbuit, zal je 6P beschadigd raken.
Ik vind het (ondanks de verspilling van twee 6P's) goed dat hij zijn eerste video opnieuw gedaan heeft. Hij wijst de consumenten en de fabrikant op het zwaktepunt van dit toestel en wil daarmee Google of de Nexus-lijn helemaal niet aanvallen maar enkel informeren, en hoopt zo de kwaliteit van deze toestellen te verbeteren.
Andere YouTubers hebben al aangetoond dat het toestel niet precies in het midden zal buigen of breken, omdat de constructie daar sterk genoeg is. Ik kan echter prima begrijpen dat het wel invloed heeft op je uiteindelijke keuze, het blijft immers wel een investering.
De telefoon buigt makkelijk als je weet hoe je em moet breken, zoals hij al uitlegde in de video, ik snap dat ie makkelijker buigt dan andere telefoons. maar het is zeer zeldzaam dat een telefoon gaat buigen bij normaal gebruik, je doet je telefoon toch ook niet in je kontzak als je gaat zitten bijvoorbeeld. het is een premium telefoon, ga er dan ook zo mee om.regenjas schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 22:08:
het hele bendgate met iphone 6 en 6+ kwam boven water omdat de telefoons al buigde bij normaal gebruik of in mensen hun zak, als dat met deze telefoon ook gaat gebeuren dan pas vind ik het waardig om google te bashe met deze problemen. er zijn al genoeg amerikanen die de telefoon al bezitten en ik heb nog niks gehoord over buigen in normaal gebruik.
Ik ben wel benieuwd of Google/Huawei hier iets aan gaat veranderen in een latere batch, of dat ze dit zo zullen laten. Het zal inderdaad niet (snel) voorkomen bij normaal gebruik, maar ik vind toch dat het iets té makkelijk is om zoveel schade toe te brengen.
je kan wel duidelijk zien dat hij de bend test anders doet omdat hij precies weet wat de zwaktes zijn, als je de onderkant en bovenkant pakt en probeerd te buigen vanaf de achterkant zal die niet breken. als je bij de bendtest van high on android kijkt blijkt de telefoon toch heel sterk. omdat je die video ziet wat ik bedoel, op de onderste rand en bovenste rand van de voorkant. want in de high on android video was 90lb aka 40kg niet genoeg om de telefoon te breken.
In de video van JerryRigEverything zie je dat hij specifiek het zwaktepunt van de constructie uitbuit.
Ik weet zeker dat deze telefoon niet in je zak gaat buigen.
In de video van JerryRigEverything zie je dat hij specifiek het zwaktepunt van de constructie uitbuit.
[ Voor 25% gewijzigd door Skadrow op 03-11-2015 23:47 ]
Dat zal je alleen zeker weten door een representatieve test uit te voeren, zoals deze bijvoorbeeld:Skadrow schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 23:43:
zoiets als dit dus YouTube: Nexus 6P Bend Test - Stands up to 90 Pounds!Dat zal je alleen zeker weten door een representatieve test uit te voeren, zoals deze bijvoorbeeld:
Wat precies laat zien wat ik bedoel, de video waar ie makkelijk buigt is een anders omdat hij daar de zwakke punten exploit
[ Voor 38% gewijzigd door Skadrow op 04-11-2015 00:12 ]
In deze video ziet het er weer heel anders uit:
YouTube: Nexus 6P REAL Bend Test ! Surprise Surprise
YouTube: Nexus 6P REAL Bend Test ! Surprise Surprise
Goeie test inderdaad en daaruit blijkt dus dat ie wel degelijk buigt, al kan je er niet echt uit opmaken onder hoeveel druk dit gebeurd.Skadrow schreef op woensdag 04 november 2015 @ 00:09:
[...]
zoiets als dit dus YouTube: Nexus 6P Bend Test - Stands up to 90 Pounds!
Wat precies laat zien wat ik bedoel, de video waar ie makkelijk buigt is een anders omdat hij daar de zwakke punten exploit
Verwijderd
Ik denk niet dat je een aluminium telefoon kan vinden die niet buigt, dat is nu eenmaal het nadeel van aluminium. Ik ga er zomaar vanuit dat zolang je niet expres op hoe zwakke punten kracht zet, een stapel gewichten op je telefoon gooit of je telefoon in een open vuur legt het allemaal wel goed komt.Laguna schreef op woensdag 04 november 2015 @ 00:34:
[...]
Goeie test inderdaad en daaruit blijkt dus dat ie wel degelijk buigt, al kan je er niet echt uit opmaken onder hoeveel druk dit gebeurd.
Zolang er nog geen klachten zijn van echte gebruikers lig ik er niet wakker van.
The verge: The Nexus 6P will snap in half if you try to snap it in half
DON'T BEND YOUR $499 PHONE ON PURPOSE
DON'T BEND YOUR $499 PHONE ON PURPOSE
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Eens, maar de kans is in ieder geval groter dan bij de laatste Apple telefoons, die aluminium uit de 7000-serie gebruikt.Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2015 @ 08:03:
[...]
Ik denk niet dat je een aluminium telefoon kan vinden die niet buigt, dat is nu eenmaal het nadeel van aluminium. Ik ga er zomaar vanuit dat zolang je niet expres op hoe zwakke punten kracht zet, een stapel gewichten op je telefoon gooit of je telefoon in een open vuur legt het allemaal wel goed komt.
Zolang er nog geen klachten zijn van echte gebruikers lig ik er niet wakker van.
Aluminium is hoe dan ook zeer buigbaar, incl. de 7000-serie. Tenzij je een plaat hebt van meerdere cm's dik kun je het met een klein beetje kracht zo buigen en knikken. Het gaat er vooral om hoe het in elkaar is gezet, hoe is het gevouwen, waar zitten de structurele verstevigingen, dat soort punten.
Android Police heeft er trouwens een aardig artikel over: http://www.androidpolice.com/2015/11/03/s/
Flowchart is zeer bruikbaar:
Android Police heeft er trouwens een aardig artikel over: http://www.androidpolice.com/2015/11/03/s/

Heb jij het filmpje in mijn post wel bekeken?gtrNL schreef op woensdag 04 november 2015 @ 10:14:
Aluminium is hoe dan ook zeer buigbaar, incl. de 7000-serie. Tenzij je een plaat hebt van meerdere cm's dik kun je het met een klein beetje kracht zo buigen en knikken. Het gaat er vooral om hoe het in elkaar is gezet, hoe is het gevouwen, waar zitten de structurele verstevigingen, dat soort punten.
[afbeelding]
Laguna in "[Huawei Nexus 6P] Ervaringen & Discussie"
Daar is toch wel duidelijk in te zien dat de 7000-serie niet zeer buigzaam te noemen is.
Tja...
Fijn, of goed, is het zeker niet. Maar is dit een reden om hem niet te kopen? Denk dat het grotendeels eraan ligt hoe je er zelf mee omgaat. Een hoesje is niet mooi, maar gebruik ik meestal wel.
Wat ik me ook afvraag is of die andere covers achterkanten/types enzo nog verschil maken.
Fijn, of goed, is het zeker niet. Maar is dit een reden om hem niet te kopen? Denk dat het grotendeels eraan ligt hoe je er zelf mee omgaat. Een hoesje is niet mooi, maar gebruik ik meestal wel.
Wat ik me ook afvraag is of die andere covers achterkanten/types enzo nog verschil maken.
[ Voor 4% gewijzigd door DikkeBMW op 04-11-2015 10:38 ]
fookin mad fer it
Ben het inderdaad met die flowchart eens, maar toch laten zulke berichten mij wel meer twijfelen tussen de Nexus 6p en de Moto X Style. Ook kwam ik nog nog deze video tegen waar iemand een "snelheidstest" doet en blijkt dat het verschil tussen beide toestellen in dat opzicht niet erg groot is. YouTube: Nexus 6P VS Moto X Style (Pure) - Speed TestgtrNL schreef op woensdag 04 november 2015 @ 10:14:
[afbeelding]
Dat filmpje heb ik inderdaad gezien, en ik geloof best dat 7000-serie allu heeft geholpen aan dat fantastische resultaat. Maar het belangrijkste is hoe ze die iPhone in elkaar hebben gezet (fantastisch). Je kan 99,9% van die resultaten bereiken met een andere aluminium 'serie'.Laguna schreef op woensdag 04 november 2015 @ 10:32:
[...]
Heb jij het filmpje in mijn post wel bekeken?
Laguna in "[Huawei Nexus 6P] Ervaringen & Discussie"
Daar is toch wel duidelijk in te zien dat de 7000-serie niet zeer buigzaam te noemen is.
Apple had na de #bendgate van vorig jaar (die overigens onterecht overdreven was) even een PR boost nodig, dus heeft de nieuwe iPhone interne verstevigingen en op tactische plaatsen wat dikker materiaal. Dat ding is onbuigbaar zelfs als de behuizing er niet op zit. Maar ja, dat klinkt niet sexy, dus maak je de behuizing van een iets ander aluminium legering (die sterker is dan wat je eerste gebruikte, maar op de .x mm dikte die je gebruikt in je telefoon geen klap uitmaakt) en gaat daar mee promoten. Dat werkt een stuk beter in de media.
Maar wat betreft de Nexus 6P, ik maak me geen zorgen. Blijkbaar heeft de phone een zwakke plek, nou, dan moet je daar niet weet ik veel hoeveel kilo druk zetten. We hebben ook gezien in andere video's dat een paar centimeter opzij wel zoveel druk gezet kan worden. Ik was niet van plan dat te gaan doen met mijn 6P. En ik geloof niet dat als je een keer vergeet je phone uit je broekzak te halen als je gaat zitten dat ding dubbel ligt.
Anders was dat al lang uit de reviews gekomen, want het eerste wat ze tegenwoordig testen na een paar dagen is of dat ding nog wel recht is. Dagelijks gebruik gaat dit ding niet buigen.
Dat komt omdat de filesystem encryptie altijd aanstaat in marshmallow, daar ga je een klein beetje snelheid mee verliezen. maar daarintegen heb je ook al custom roms stock marshmallow met dat soort dingen uit:http://forum.xda-develope...8k-v1-0-0-oct-31-t3237495Therach schreef op woensdag 04 november 2015 @ 10:47:
[...]
Ben het inderdaad met die flowchart eens, maar toch laten zulke berichten mij wel meer twijfelen tussen de Nexus 6p en de Moto X Style. Ook kwam ik nog nog deze video tegen waar iemand een "snelheidstest" doet en blijkt dat het verschil tussen beide toestellen in dat opzicht niet erg groot is. YouTube: Nexus 6P VS Moto X Style (Pure) - Speed Test
Niet onbuigbaargtrNL schreef op woensdag 04 november 2015 @ 11:08:
[...]
Dat ding is onbuigbaar zelfs als de behuizing er niet op zit.
Maar verder helemaal eens met je verhaal hoor, al zou ik het niet adviseren de 6P in je kontzak te bewaren.
Zijn er überhaupt mannen die dat doen, ik zie soms wel vrouwen die het doen.
[ Voor 11% gewijzigd door Laguna op 04-11-2015 12:52 ]
met m'n oude nokia heb ik dat nog gedaan, nu niet meer, ze passen er toch ook bijna er niet meer in...Laguna schreef op woensdag 04 november 2015 @ 12:50:
[...]
Niet onbuigbaar
Maar verder helemaal eens met je verhaal hoor, al zou ik het niet adviseren de 6P in je kontzak te bewaren.
Zijn er überhaupt mannen die dat doen, ik zie soms wel vrouwen die het doen.
en ik vraag mij nu gewoon af, welke van de 2 nieuwe nexuses/nexii is nu eigenlijk het populairste?
Verwijderd
Ik denk (gewoon mijn gevoel, onderbouwing is puur mijn gevoel) dat de 6P op dit moment het populairste is, totdat iedereen door heeft dat het echt een groot apparaat is, en dan toch liever de 5X neemt ivm de grootte.Obvius1 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 14:30:
[...]
met m'n oude nokia heb ik dat nog gedaan, nu niet meer, ze passen er toch ook bijna er niet meer in...
en ik vraag mij nu gewoon af, welke van de 2 nieuwe nexuses/nexii is nu eigenlijk het populairste?
Haha precies dat!Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2015 @ 14:59:
[...]
Ik denk (gewoon mijn gevoel, onderbouwing is puur mijn gevoel) dat de 6P op dit moment het populairste is, totdat iedereen door heeft dat het echt een groot apparaat is, en dan toch liever de 5X neemt ivm de grootte.
Je kunt toch in de instellingen ook de encryptie uitzetten?Skadrow schreef op woensdag 04 november 2015 @ 12:48:
[...]
Dat komt omdat de filesystem encryptie altijd aanstaat in marshmallow, daar ga je een klein beetje snelheid mee verliezen. maar daarintegen heb je ook al custom roms stock marshmallow met dat soort dingen uit:http://forum.xda-develope...8k-v1-0-0-oct-31-t3237495
Helaas niet, dat kon nog wel bij de Nexus 5.wilke77 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:30:
[...]
Je kunt toch in de instellingen ook de encryptie uitzetten?
weinig tot niks..
nee dat kan niet helaas.wilke77 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:30:
[...]
Je kunt toch in de instellingen ook de encryptie uitzetten?
Buite dat heeft de rom die ik linkte ook root ingebouwd en standaard bloatware van google eraf gehaald:
Books
CloudPrint2
Drive
EditorsDocs
EditorsSheets
EditorsSlides
Fitness
GoogleEars
GoogleEarth
GoogleHindiIME
GooglePinyinIME
Hangouts
KoreanIME
Maps
Music2
Newsstand
Photos
PlusOne
PrebuiltGmail
PrebuiltKeep
PrebuiltNewsWeather
Street
Videos
Wallet
YouTube
mocht je het vervelend vinden dat je deze stock apps niet weg kan halen. uiteraard kan je deze opnieuw downloaden, maar het handige is dat je ze ook kan verwijderen. de dev is goed bezig en zegt dat de nieuwste versie met security updates dit weekend verschijnt
Ik ga als hij in de winkel is toch eerst even bewonderen voordat ik bestel bij coolblue of hem daar meeneem. Hoop echt dat het toestel niet zo groot is dat ik er een heuptasje bij moet nemen
Heeft Tweakers trouwens een review unit van de 6P ontvangen, of is dit enkel het geval voor de 5X? Ik had verwacht ook hier een review te lezen, maar blijkbaar gaat die er niet komen?
Ik heb de mijne vandaag ontvangen. (32gb aluminium)
Als iemand vragen heeft of wil dat ik iets test laat maar weten
I7-7700k - Radeon HD 7950 Crossfire - 16 GB Ram - 512 GB SSD - Antec Nine Hunderd
Mijn enige vraag is: hoe?Bavardia schreef op donderdag 05 november 2015 @ 00:41:
Ik gok via het buitenland.
Klopt ik studeer in Californië
I7-7700k - Radeon HD 7950 Crossfire - 16 GB Ram - 512 GB SSD - Antec Nine Hunderd
HahaVerwijderd schreef op woensdag 04 november 2015 @ 14:59:
[...]
Ik denk (gewoon mijn gevoel, onderbouwing is puur mijn gevoel) dat de 6P op dit moment het populairste is, totdat iedereen door heeft dat het echt een groot apparaat is, en dan toch liever de 5X neemt ivm de grootte.
@ hierboven, dit is echt niet te lezen...
Ik ben toch wel erg benieuwd naar het formaat. Ik heb nu een Nexus 5 waarvan ik bij het begin ook zei dat het toestel te groot was, maar nu zou ik nooit meer terug willen. Ach, nog een weekje wachten en dan zullen we het zien.
Ik ben toch wel erg benieuwd naar het formaat. Ik heb nu een Nexus 5 waarvan ik bij het begin ook zei dat het toestel te groot was, maar nu zou ik nooit meer terug willen. Ach, nog een weekje wachten en dan zullen we het zien.
To dare is to do
Waar ik nog wel benieuwd naar ben is de kwaliteit van audio-opnames in een luide omgeving. Als ik dat met mijn Nexus 5 probeer is het audio overstuurd en clipt het volledig.Bavardia schreef op donderdag 05 november 2015 @ 00:41:
Kwam net onderstaande video tegen en dat ziet er erg goed uit. Gok dat ik in 4k dingen zou opnemen en dat dan in de videobewerking omzet naar HD, in dat geval hou je ruimte over om in te zoomen en eventueel achteraf nog stabilisatie toe te voegen, aangezien daar best goede resultaten mee te behalen zijn en je eventueel nog wel wat pixels overhebt om correcties uit te voeren
Oh en benieuwd of het lukt een RAW foto te halen uit deze sensor. Weet niet of Camera FV-5 (Lite) al werkt op de Nexus 6P (PNG uncompressed zou ook al de eventuele jpeg compressie artefects kunnen aantonen)
[ Voor 15% gewijzigd door Camiel op 05-11-2015 10:52 ]
Ik heb al ergens een review gelezen waar ze RAW schoten. Weet alleen niet meer waar ik dat las.
De Nexus 6P ondersteund de volledige Camera2 API, dus inderdaad ook RAW foto's. Overigens staat in de changelog van de app die jij linkt ook al dat ze bugs voor de Nexus 5X en 6P geplet hebben, dus lijkt te werken.
Ik twijfelde eerst ook. Toen zag ik dit:Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2015 @ 14:59:
[...]
ik weet nu zeker dat ik de 6P wil
waarschijnlijk het laaste
[ Voor 13% gewijzigd door spartacusNLD op 05-11-2015 11:07 ]
Ik vind die copper skin niet echt passen om eerlijk te zijn, ik zou dan liever voor de goude gaan
jammer dat deze alleen te verkrijgen is in japan
even terugkomend op de video kwaliteit en audio opnamen kwaliteit, ik vond deze video van een soort klein optrede, gefilmt op de nexus 6p
en ik moet zeggen, de kwaltieit is prima in orde op beide vlakken.
vooral voor een nogal donkere locatie

jammer dat deze alleen te verkrijgen is in japan
even terugkomend op de video kwaliteit en audio opnamen kwaliteit, ik vond deze video van een soort klein optrede, gefilmt op de nexus 6p
en ik moet zeggen, de kwaltieit is prima in orde op beide vlakken.
[ Voor 66% gewijzigd door Skadrow op 05-11-2015 11:49 ]
de gouden is trouwens hier te vinden: https://m.verkkokauppa.co...nexus%206p&category=4793c
[ Voor 176% gewijzigd door Kenny1001 op 05-11-2015 13:06 ]
Het is niet aan te raden om de goude te kopen aangezien deze andere 2g/3g/4g basebands ondersteund dan in nederland gebruikt wordKenny1001 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 12:41:
de gouden is trouwens hier te vinden: https://m.verkkokauppa.co...nexus%206p&category=4793c
Heb je daar een bron van? Voor zover ik weet zijn er maar twee versies: US en International. De gouden is volgensmij gewoon de International versie.Skadrow schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:32:
[...]
Het is niet aan te raden om de goude te kopen aangezien deze andere 2g/3g/4g basebands ondersteund dan in nederland gebruikt word
heb even niet goed gekeken excuses, hier zijn de versies, als je de global kan krijg in het goud werkt dit gewoon. ze hebben bij de die site alleen wel helaas alleen de 128gb goud, en garantie zal wel een issue worden en levertijd
North America version (A1)
LTE: 2/3/4/5/7/12/13/17/25/26/29/30/41
UMTS: 1/2/4/5/8
CDMA: BC 0/1/10
GSM: 850/900/1800/1900
Rest of World version (A2)
LTE: 1/2/3/4/5/7/8/9/17/19/20/28/38/39/40/41
UMTS: 1/2/4/5/6/8/9/19
TD-SCDMA: 34/39
CDMA: BC 0/1
North America version (A1)
LTE: 2/3/4/5/7/12/13/17/25/26/29/30/41
UMTS: 1/2/4/5/8
CDMA: BC 0/1/10
Rest of World version (A2)
LTE: 1/2/3/4/5/7/8/9/17/19/20/28/38/39/40/41
UMTS: 1/2/4/5/6/8/9/19
TD-SCDMA: 34/39
CDMA: BC 0/1
[ Voor 12% gewijzigd door Skadrow op 05-11-2015 14:48 ]
Schrok me kapot toen ik de mail opende van Coolblue.
Ik dacht namelijk dat ze de 6p voor €479,- gingen verkopen.
Helaas! De 5x is vanaf €479,-
Ik dacht namelijk dat ze de 6p voor €479,- gingen verkopen.
Helaas! De 5x is vanaf €479,-

Dat is slimme (zeer irri) marketing....nu heb je voor niets gekeken en is de reclame geslaagd
Damn it's good 2b a Tweaker!
Hoezo? Er staat niets wat niet meer is, er staat de prijs van de nieuwe Nexus-smartphones wat klopt. Het plaatje is van een nieuwe Nexus, dus dat klopt ook. Dat hier over is nagedacht om deze combinatie neer te zetten lijkt me duidelijk, maar misleiding vind ik het niet.
On topic: Er is nu naast de 6P ook een 5X besteld voor mevrouw Slaapje, dus ik kan ze straks eens goed naast elkaar houden en vergelijken. Ben erg benieuwd naar het scherm aangezien de meeste reviewers hier toch wel flink positief over zijn.
On topic: Er is nu naast de 6P ook een 5X besteld voor mevrouw Slaapje, dus ik kan ze straks eens goed naast elkaar houden en vergelijken. Ben erg benieuwd naar het scherm aangezien de meeste reviewers hier toch wel flink positief over zijn.
To dare is to do
Misleidend omdat er, denk ik, bewust voor gekozen is te adverteren met de prijs van een goedkoper toestel met een foto van een duurder toestel. In de tekst staat niets verkeerd inderdaad verder.
Niet dat het mij verder uit maakt trouwens. Vind coolblue een prima webshop en de service is er doorgaans ook dik in orde. De reclame mailtjes bekijk ik toch niet
Niet dat het mij verder uit maakt trouwens. Vind coolblue een prima webshop en de service is er doorgaans ook dik in orde. De reclame mailtjes bekijk ik toch niet
Wat een vooruitgang op de Nexus 5! Klinkt zeer behoorlijk. De limiter duikt er stevig in soms, maar is te begrijpen en misschien met andere apps beter te controleren.. Goed gevonden!Skadrow schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:35:
[video]
en ik moet zeggen, de kwaltieit is prima in orde op beide vlakken.vooral voor een nogal donkere locatie
Verwijderd
Voor de mensen die een beetje een betere indruk willen van de frost kleur, hier is een unboxing van de frost versie waarin je wel een stuk beter kunt inschatten hoe hij er uit ziet.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2015 16:39 ]
hier een foto van alu - white - graphite naast elkaar

Verwijderd
Door deze foto weet ik eindelijk waarom ik de frost zoveel mooier vind, hij lijkt veel matter dan de andere 2 kleuren. Op deze foto zie je dat wel goed, al kan dat natuurlijk ook gewoon het licht zijn.Skadrow schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:59:
hier een foto van alu - white - graphite naast elkaar
[afbeelding]
ik wil die special edition! Helaas moeilijk te vinden...
Special edition?? bedoel je die goude? only in JapanKenny1001 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 15:09:
ik wil die special edition! Helaas moeilijk te vinden...
Thanks.Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 12:38:
Voor de mensen die een beetje een betere indruk willen van de frost kleur, hier is een unboxing van de frost versie waarin je wel een stuk beter kunt inschatten hoe hij er uit ziet.
[video]
Ziet er goed uit in het wit.
Heb het even doorgespoeld en bekeken. Kreeg wel rillingen toen ik de notificatiebalk en die rommel op de homescreen zagspartacusNLD schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 21:30:
Gangster review![]()
[video]
luistert lekker weg

Tja het nadeel van phablets die buigen makkelijker door, had Google het toch om moeten draaien met een 5P en een 6XspartacusNLD schreef op zondag 08 november 2015 @ 17:05:
[video]
hoop echt dat mijn 6P niet dit soort problemen gaat krijgen..
zijn er al mensen die de 6p hebben gekocht hier?
Zit nog erg te twijfelen tussen de nexus 6P en sony z5 .
Wacht nog even af tot ze in NL een aantal dagen leverbaar zijn .
Net kwam ik dit bericht nog tegen . Hoop niet dat dit waar is
.

http://www.mobilecowboys....t-soms-spontaan-te-breken
Net kwam ik dit bericht nog tegen . Hoop niet dat dit waar is

[ Voor 13% gewijzigd door Leeuw070 op 08-11-2015 19:50 ]
ik twijfel ook nog tussen z5 en 6p, enige wat mij tegenhoud is de grootte van de 6p, voorderest is het zo'n mooi ding.
Ik krijg toch een beetje de kriebels van dit soort berichten. Ik overweeg mijn order te annuleren en de kat uit de boom te kijken.Leeuw070 schreef op zondag 08 november 2015 @ 19:36:
Net kwam ik dit bericht nog tegen . Hoop niet dat dit waar is.
[afbeelding]
Dit is toch wel weer het nadeel van "early adaption": dit soort berichten lezen en niet weten waar je aan toe bent.

Spontaan breken is heel moeilijk vast te stellen natuurlijk. Ik ga hoe dan ook mijn toestel nog niet onmiddellijk bestellen. (Ik wacht steeds liefst op batch 2, of nog later.
) Voorlopig geloof ik nog niet dat de toestellen een probleem hebben met spontaan barsten. Veel mensen proberen op deze manier hun stommiteit met hun gloednieuwe toestel goed te praten en hopen alsnog garantie te kunnen claimen.
Even afwachten vooraleer we opnieuw een "enorme flaw" aan het toestel gaan benoemen.
Even afwachten vooraleer we opnieuw een "enorme flaw" aan het toestel gaan benoemen.
Aiaiai ik hoop niet dit door normaal gebruik gebeurt is. Dat zou namelijk niet te best spreken over de bouwkwaliteit van de telefoon.spartacusNLD schreef op zondag 08 november 2015 @ 17:05:
[video]
hoop echt dat mijn 6P niet dit soort problemen gaat krijgen..
Ik kijk er nog even tegen aan.
To be, or not to be...
Het zou heel goed kunnen. Het irritante is alleen dat het op dit moment moeilijk vast te stellen is. En ik vind weinig dingen irritanter dan een nieuw apparaat aanschaffen dat binnen erg korte tijd mankementen vertoond. Omdat ik het toestel niet heel dringend nodig heb (ik heb nog een perfect functionerende Nexus 6) denk ik dat ik net zo makkelijk een paar maanden kan wachten om te zien hoe serieus het is.VanStino schreef op zondag 08 november 2015 @ 20:32:
Spontaan breken is heel moeilijk vast te stellen natuurlijk. Ik ga hoe dan ook mijn toestel nog niet onmiddellijk bestellen. (Ik wacht steeds liefst op batch 2, of nog later.) Voorlopig geloof ik nog niet dat de toestellen een probleem hebben met spontaan barsten. Veel mensen proberen op deze manier hun stommiteit met hun gloednieuwe toestel goed te praten en hopen alsnog garantie te kunnen claimen.
welke providers bieden hem al aan?
Kom op man, zoek even lekker op release date Nederland oid. Hij is hier nog niet uit.. En daarbij komt; er is een levertijden topic..
To dare is to do
Daarbij is het wel zo dat mensen met problemen het gaat posten op social media en reddit. Mensen zonder problemen houden zich stil of die vallen niet op..beantherio schreef op zondag 08 november 2015 @ 20:29:
[...]
Ik krijg toch een beetje de kriebels van dit soort berichten. Ik overweeg mijn order te annuleren en de kat uit de boom te kijken.
Dit is toch wel weer het nadeel van "early adaption": dit soort berichten lezen en niet weten waar je aan toe bent.
Ik geloof het wel maar ik heb inmiddels mijn bestelling toch geannuleerd. Ik wacht af en bestel dan over een paar maanden wel. Dan is misschien ook de witte wat beter verkrijgbaar.spartacusNLD schreef op zondag 08 november 2015 @ 22:01:
[...]
Daarbij is het wel zo dat mensen met problemen het gaat posten op social media en reddit. Mensen zonder problemen houden zich stil of die vallen niet op..
Ik maak me er minder zorgen om iig. zeker niet zoveel om te annuleren. Mochten er toch problemen zijn weet ik zeker dat CB het perfect oplostbeantherio schreef op zondag 08 november 2015 @ 22:42:
[...]
Ik geloof het wel maar ik heb inmiddels mijn bestelling toch geannuleerd. Ik wacht af en bestel dan over een paar maanden wel. Dan is misschien ook de witte wat beter verkrijgbaar.
heb je die dag een toestel nodig? bestel via internet een pricewatch: Motorola Moto E (2015) Zwart haal deze af bij een MM.. gebruik die een dag.. zodra je je 6P weer terug hebt breng je de pricewatch: Motorola Moto E (2015) Zwart onder herroepingsrecht weer terug naar MM en je heb geen problemen gehad..
toch denk ik dat dit allemaal niet nodig is
[ Voor 37% gewijzigd door spartacusNLD op 08-11-2015 23:00 ]
De wet kan op zeer veel verschillende manieren ''gebruikt'' worden.. sommige mensen vinden manieren vinden om minder belasting te hoeven betalen ook ''misselijk'' andere mensen denken daar weer anders over. het gebruik (of misbruik) maken van herroepingsrecht vindt ik nou niet iets echt spectaculairs. Als iets kan binnen het recht is het toegestaan IMHO. Laten we de discussie over goed & slecht ergens anders voeren.418O2 schreef op zondag 08 november 2015 @ 23:03:
Ik vind het overigens misselijk om iets te kopen met de bedoeling om het terug te brengen.
back on topic: https://nl.reddit.com/r/N...t_my_nexus_6p_is_already/
heb de reacties gelezen in bovenstaande topic op reddit.. vrijwel iedereen heeft geen problemen met de 6P (op heb gebied van het filmpje wat ik eerder poste)
[ Voor 61% gewijzigd door spartacusNLD op 08-11-2015 23:31 ]
als je verder leest zie je ook waarom de telefoon zo gebogen is, zie hieronder:
This happens with practically every phone I've ever owned. I've seen it on the iPhone 6, and it happened with my Nexus 5. This is normal from constantly carrying the phone in your pocket.
try placing those phones face down and doing the same test. My N5 and a colleague's iphone 6 (only weeks old) did exactly the same thing. A friend's N5 was the same. I suspect it happens to a lot of phones, and they tend to bend towards the leg. I bet you always put your phone in your pocket in exactly the same direction, same orientation, right? For example, my phones always go in the right pocket of my jeans, screen facing my leg, top pointed downwards.
en als je verder leest zie je ook reacties van mensen, het gebeurt met vrijwel alle telefoons.
Word wel een beetje moe van dat gezeur op echt alles van de telefoon wat mogelijk niet goed is
This happens with practically every phone I've ever owned. I've seen it on the iPhone 6, and it happened with my Nexus 5. This is normal from constantly carrying the phone in your pocket.
try placing those phones face down and doing the same test. My N5 and a colleague's iphone 6 (only weeks old) did exactly the same thing. A friend's N5 was the same. I suspect it happens to a lot of phones, and they tend to bend towards the leg. I bet you always put your phone in your pocket in exactly the same direction, same orientation, right? For example, my phones always go in the right pocket of my jeans, screen facing my leg, top pointed downwards.
en als je verder leest zie je ook reacties van mensen, het gebeurt met vrijwel alle telefoons.
Word wel een beetje moe van dat gezeur op echt alles van de telefoon wat mogelijk niet goed is
[ Voor 5% gewijzigd door Skadrow op 09-11-2015 00:02 ]
Ik heb het net getest met mijn Nexus 5 en hij heeft er ook wat last van. Sjah. Ik maak me niet echt zorgen hieroverSkadrow schreef op maandag 09 november 2015 @ 00:00:
...
Edit
Ik heb net verder gelezen in die thread en er zijn heel wat mensen die zeggen dat de telefoon zo geleverd werd. Dat op zich is natuurlijk geen probleem, maar zoals iemand daar aanhaalde, is het obviously wel de bedoeling dat deze telefoons plat gemaakt worden. En als dit niet het geval is kan dit misschien wel gerelateerd zijn aan de spontaan brekende glazen. Misschien zit er wat teveel spanning op de telefoon en breekt hij daarom spontaan?
Just a guess..
[ Voor 35% gewijzigd door m1dnigh7 op 09-11-2015 00:40 ]
Ik kan niets zeggen over die andere gevallen maar mijn Nexus 6p vertoont geen buigen of spontaan brekend glas. Alles werkt en voelt tot nu toe perfect aan.
En het is niet dat ik hem licht gebruikt heb sinds ik hem heb. Zonder problemen al een weekend kamperen in yosemite overleefd. (En daarbij prachtige foto's gemaakt, de camera is echt fantastisch)
En het is niet dat ik hem licht gebruikt heb sinds ik hem heb. Zonder problemen al een weekend kamperen in yosemite overleefd. (En daarbij prachtige foto's gemaakt, de camera is echt fantastisch)
Verwijderd
"I've heard of people having issues with this, like the nexus 4 and I've heard of a few iPhone 4 as well. I remember some saying that putting it on a cool surface after doing a lot on the phone to heat up the glass will cause it to Crack."Leeuw070 schreef op zondag 08 november 2015 @ 19:36:
Net kwam ik dit bericht nog tegen . Hoop niet dat dit waar is.
[afbeelding]
Dit lijkt me de reden
Mijn eigen ervaringen met CB zijn ook heel positief dus ik geloof het wel, maar het is niet wat je wilt met een nieuw toestel. Ik wacht het gewoon af. Ik heb geen haast.spartacusNLD schreef op zondag 08 november 2015 @ 22:49:
[...]
Ik maak me er minder zorgen om iig. zeker niet zoveel om te annuleren. Mochten er toch problemen zijn weet ik zeker dat CB het perfect oplostproblemen (als die er zijn) heb je binnen de eerste 7 dagen toch wel door.. kwestie van inleveren (al dan niet in een winkel van CB) onder DOA voorwaarden.. dag erna heb je een nieuwe in huis!
Wat trouwens toch wel meeweegt is de verkrijgbaarheid van het witte model. Ik had voor de zilverkleurige gekozen omdat die het makkelijkst verkrijgbaar was, maar ik ben toch tot de conclusie gekomen dat ik liever de witte heb. Het afbestellen is wat dat betreft een combi van twee redenen.
Ik ben over het algemeen redelijk nuchter betreft dit soort hypes, maar toch lijkt een soort van trend te ontstaan, maar goed even afwachten nog maar. De N staat in pre-order, anders een Moto X bestellen.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerken horen thuis in:
- Accessoires: [Huawei Nexus 6P] Accessoires
- Prijzen en levertijden: [Huawei Nexus 6P] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Huawei Nexus 6P] Rooten & Custom ROM's
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerken horen thuis in:
- Accessoires: [Huawei Nexus 6P] Accessoires
- Prijzen en levertijden: [Huawei Nexus 6P] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Huawei Nexus 6P] Rooten & Custom ROM's