Zucht..... ben de draad compleet kwijt, vandaag een kapotte SD kaart, na meer dan een 1/2 jaar liep de boel eens vast, geen paniek hebben een recente backup, nieuwe kaart gepakt ( zelfde versie software enz. ) backup db terug werken als een tierelier, oke even een reboot netjes doen, geen stroom er af gehad of zo, niks domoticz offline, oke kan gebeuren vast ergens wat vergeten, nog een keer maar weer het zelfde, elke keer als ik domoticz via het menu laat herstarten is de boel offline en krijg ik het niet meer aan de praat ????? kan met putty er wel in komen enz.... ik zie het even niet meer iemand tips ??? dank alvast weer heren..
Een JE Storkair / Zehnder Comfortfan.Maverick schreef op maandag 5 december 2016 @ 21:24:
Top, ga ik er een bestellen
Dat is trouwens precies wat ik er mee wil gaan doen. Wat voor ventilatie heb je precies?
Stuur ik aan dmv een MySensor temperatuursensor op de waterleiding naar de douche (ik meet op zolder, onder de ketel, vlak boven de vloer). En dus een KaKu ACM-LV10 dimmer ingebouwd in de ventilator box.
Ken je dit draadje:
https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=7294
Dit is mijn simpele Blockly:
https://postimg.org/image/k0dead18r/
Simpel en betrouwbaar, dus hoge WAF factor
Poeh.. mogelijk om hem weer te starten door in putty te tikken:Dreamcatcher schreef op maandag 5 december 2016 @ 22:29:
Zucht..... ben de draad compleet kwijt, vandaag een kapotte SD kaart, na meer dan een 1/2 jaar liep de boel eens vast, geen paniek hebben een recente backup, nieuwe kaart gepakt ( zelfde versie software enz. ) backup db terug werken als een tierelier, oke even een reboot netjes doen, geen stroom er af gehad of zo, niks domoticz offline, oke kan gebeuren vast ergens wat vergeten, nog een keer maar weer het zelfde, elke keer als ik domoticz via het menu laat herstarten is de boel offline en krijg ik het niet meer aan de praat ????? kan met putty er wel in komen enz.... ik zie het even niet meer iemand tips ??? dank alvast weer heren..
?sudo service domoticz.sh start
Mocht het probleem zijn dat de service niet meer wordt opgestart dan is er volgens mij een script "monit" waarmee je kunt checken of de domoticz service draait en hem kunt starten indien dat niet het geval is.
Verwijderd
Ik vind de status van een schakelaar opvragen met een shell script betrouwbaarder dan monit.
Het is niet omdat een service 'running' is, of dat een poort 'listening' staat dat het ook effectief werkt.
Als je via API een OK krijgt van domoticz ben je behoorlijk zeker.
Het is niet omdat een service 'running' is, of dat een poort 'listening' staat dat het ook effectief werkt.
Was het draadje toevallig al tegengekomen. Heb zelf een andere unit, maar het idee is hetzelfde. Wil hem gaan aansturen adhv de luchtvochtigheid in huis en de badkamer.B@rt_d@_M@n schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 00:22:
[...]
Een JE Storkair / Zehnder Comfortfan.
Stuur ik aan dmv een MySensor temperatuursensor op de waterleiding naar de douche (ik meet op zolder, onder de ketel, vlak boven de vloer). En dus een KaKu ACM-LV10 dimmer ingebouwd in de ventilator box.
Ken je dit draadje:
https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=7294
Dit is mijn simpele Blockly:
https://postimg.org/image/k0dead18r/
Simpel en betrouwbaar, dus hoge WAF factor
PSN: DutchTrickle PVoutput
Ik heb mijn centrale afzuigunit voorzien van een KaKu schakelaar. In m'n badkamer wordt het licht geschakeld met KaKu.renedis schreef op maandag 5 december 2016 @ 20:17:
[...]
[...]
Waarom willen jullie die temperaturen eigenlijk weten?
Begrijp mij niet verkeerd, ergens wil ik het ook weer hoor, gewoon "omdat het kan"..
Nu heb ik ALS het licht brandt (of aan is geweest) EN de temperatuur van het warm water > xx graden, dan FAN op standje 3 voor xx minuten.
Als ik ga douchen, dan schakelt binnen een minuut de centrale afzuiging op de hoogste stand en deze gaat automatisch weer uit na max. xx minuten of xx minuten nadat de temperatuur van het warm water een bepaalde ondergrens heeft behaald.
Ik heb eigenlijk nooit meer handmatig de ventilatie hoeven in of uit te schakelen met douchen.
Omdat het nu werkt met een el-cheapo temperatuursensor op batterijen, wil ik dit dus van een ESP maken zodat er geen batterijen meer nodig zijn.
¯\_(ツ)_/¯
Wij hebben hetzelfde thuis, wat jij wilt bereiken, alleen dan met ipad op de muur en oa harmony hub.AWST6000 schreef op maandag 5 december 2016 @ 21:58:
[...]
Ja, Possible heeft een image gemaakt met HomeBridge erop (En nog een paar handige dingen, maar daar ben ik nog niet aan toegekomen).
Ik heb Elgato Eve op een iPhone 4s draaien die voor dit doel permanent in de woonkamer ligt (Die kon ik voor 3 tientjes overnemen op het werk).
Ik heb binnen Eve een paar scenes gemaakt waarmee ik Domoticz devices kan schakelen. Deze scenes kan ik dus met Siri schakelen.
Ik wil dit graag uitbreiden met het kunnen aansturen van dingen met de Harmony Hub.
Het ontbreekt me helaas aan tijd om zelf dingen uit te zoeken. Ik had gehoopt dat iemand al verder was gegaan met de image van Possible.
Werkt perfect met Siri. Heb dit niet met de image van Possible gedaan maar het draadje op het domoticz forum. https://www.domoticz.com/...iewtopic.php?f=36&t=10272
Dit soort hobbyprojecten kosten (helaas) tijd. Maar: ik heb er 3-4 uur aan besteed en kwam best ver. Toen moest ik van scratch beginnen, dus zonder een image van een Tweaker.AWST6000 schreef op maandag 5 december 2016 @ 21:58:
[...]
Het ontbreekt me helaas aan tijd om zelf dingen uit te zoeken. Ik had gehoopt dat iemand al verder was gegaan met de image van Possible.
Wat ik nog wel wil weten: is het mogelijk om ook zenders te wisselen/kiezen met Domoticz (via Harmony) en kan dat dan ook met Homekit/bridge & Siri?
[ Voor 14% gewijzigd door RiCk op 06-12-2016 14:09 ]
Ik draai het zelf niet, want heb geen Harmony HUB, maar ik kwam dit project tegen:RiCk schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 14:08:
[...]
Wat ik nog wel wil weten: is het mogelijk om ook zenders te wisselen/kiezen met Domoticz (via Harmony) en kan dat dan ook met Homekit/bridge & Siri?
https://github.com/sushilks/harmonyHubCLI
Dan zou ik in Domoticz virtual devices aanmaken die daar tegenaan praten. En als je die Virtual Devices hebt zit het ook meteen in Siri (met Homebridge/eDomoticz).
Ik krijg bijna zin om zo'n HUB te kopen. Ik heb nu een Harmony Touch, maar tegen Siri zeggen dat de TV aan moet is toch wel vet.
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
True, dan heb je het end-to-end (*barf, hippe termen) getest.Verwijderd schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 08:07:
Ik vind de status van een schakelaar opvragen met een shell script betrouwbaarder dan monit.
Helaas onderstaande is niet het geval, ook na herstart is het weer niks, is deprimerend domoticz blijft netjes lopen zolang ik de boel niet restart !! gek word ik er van nu zal ik dus weer een nieuwe img moeten schrijven en 1x opstarten en hopen dat ik niet opnieuw hem uit hoef te zetten.
Werk op een Pi3 trouwens, ook al andere geprobeerd dus de Pi is het niet...... anyone ???
Dank je Duci voor de voorzet.
PS kwam dit wel tegen in het log : 2016-12-06 18:07:50.873 Error: Webserver: File '/nice ports,/Trinity.txt.bak': No such file or directory (2)
geen idee zo wat het zo zou zijn maar heeft dit er iets mee te maken ??
Werk op een Pi3 trouwens, ook al andere geprobeerd dus de Pi is het niet...... anyone ???
PS kwam dit wel tegen in het log : 2016-12-06 18:07:50.873 Error: Webserver: File '/nice ports,/Trinity.txt.bak': No such file or directory (2)
Duci schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 07:59:
[...]
Poeh.. mogelijk om hem weer te starten door in putty te tikken:
[...]
?
Mocht het probleem zijn dat de service niet meer wordt opgestart dan is er volgens mij een script "monit" waarmee je kunt checken of de domoticz service draait en hem kunt starten indien dat niet het geval is.
[ Voor 11% gewijzigd door Dreamcatcher op 06-12-2016 18:09 ]
Wil je eens in het kort toelichten wat je met Siri via de Harmony Hub kunt schakelen? En ook hoe je dat gedaan hebt om bijv. de TV aan te zetten (Met IR - Wifi - RF?) op de Veronica-zender.TakeAway schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 14:01:
[...]
Wij hebben hetzelfde thuis, wat jij wilt bereiken, alleen dan met ipad op de muur en oa harmony hub.
Werkt perfect met Siri.
In de Harmony hub kun je activiteiten toevoegen, die vervolgens door Domoticz opgepakt worden, deze activiteiten(knoppen) kun je dmv de Homebridge met Eve koppelen, en dat is vervolgens weer met Siri te bedienen.AWST6000 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 16:06:
[...]
Wil je eens in het kort toelichten wat je met Siri via de Harmony Hub kunt schakelen? En ook hoe je dat gedaan hebt om bijv. de TV aan te zetten (Met IR - Wifi - RF?) op de Veronica-zender.
Hm... als ik dat Trinity.txt.bak google wordt ik er nog niet echt wijs uit.. maar kun je misschien domoticz eens installeren op een andere pi ofzo, en eens kijken of dat bestand bestaat? En die dan kopieren en in die locatie zetten (/nice ports/trinity.txt.bak).Dreamcatcher schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 15:49:
Helaas onderstaande is niet het geval, ook na herstart is het weer niks, is deprimerend domoticz blijft netjes lopen zolang ik de boel niet restart !! gek word ik er van nu zal ik dus weer een nieuwe img moeten schrijven en 1x opstarten en hopen dat ik niet opnieuw hem uit hoef te zetten.
[...]
Maar.. dat is natuurlijk rommelen en experimenteren. Ik heb geen idee wat die file doet en of dat "transplanteerbaar" is.
Even een gekke vraag. Hoe erg is het dat Domoticz kapt na een restart? Hoe vaak en waarom restart je? Is het volledig afsluiten en stroom er af en op een leefbare workaround?
Op zich goed mee te leven, als die net als voorheen een 1/2 jaar achtereen gewoon netjes blijft lopen zou ik het niet erg vinden, echter kan ik nu ook geen img backup maken, als ik het startscherm op mijn tv laat voorbij komen lijkt het net of domoticz niet start, een handmatige start wil ook niet heel vreemd, heb er nu de 4834 versie weer op gezet en maar eens verder vogelen, ook een andere pi3 geeft hetzelfde resultaat, morgen eerst eens nieuwe sd kaartjes halen...... is een gok maar goed.Duci schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 20:32:
[...]
Even een gekke vraag. Hoe erg is het dat Domoticz kapt na een restart? Hoe vaak en waarom restart je? Is het volledig afsluiten en stroom er af en op een leefbare workaround?
krijg trouwens met de 4834 heb ik die foutmelding trouwens niet.......zucht we puzzelen gewoon lekker door.
Ik gebruik al een tijdje Domoticz met RFLink zonder antenne en het werkte prima. Nu heb ik af en toe toch wat mislukte 433 mhz signalen en wil ik graag een KAKU module aansturen die meer bereik nodig heeft.
Ik heb tegelijk met de RFLink componenten ook deze antenne besteld. Maar tot op heden ligt die nog netjes in de kast.
Van de week heb ik even snel getest om de kern van de antenne te verbinden met pin 1 (ANT) van de RXB6 maar dit haalde voor mijn gevoel niks uit. Ook heb ik een 16,7cm koperdraad geprobeerd, maar ook zonder succes. Dit was wel een vrij provisorische opstelling moet ik zeggen.
Heb het topic al doorgezocht, maar zonder resultaat. Doe ik iets verkeerds? Of zijn er andere tips om het signaal te verbeteren?
Edit: Oke mijn fout, gelukkig kwam ik er vrij snel achter. De antenne moet natuurlijk niet aan de RXB6, maar aan de FS1000A. Heb een ijzerdraadje in het gaatje op de printplaat gedrukt van 16,7cm en de KAKU module werkte direct!
Volgende vraag: Ik neem aan dat het verbinden van de kern van boven genoemde antenne voldoende is? Zijn hier "sockets" voor die ik op de (FS1000A)printplaat kan solderen? ik heb namelijk alleen de antenne met schroefdraad. Alvast bedankt
.
Ik heb tegelijk met de RFLink componenten ook deze antenne besteld. Maar tot op heden ligt die nog netjes in de kast.
Van de week heb ik even snel getest om de kern van de antenne te verbinden met pin 1 (ANT) van de RXB6 maar dit haalde voor mijn gevoel niks uit. Ook heb ik een 16,7cm koperdraad geprobeerd, maar ook zonder succes. Dit was wel een vrij provisorische opstelling moet ik zeggen.
Heb het topic al doorgezocht, maar zonder resultaat. Doe ik iets verkeerds? Of zijn er andere tips om het signaal te verbeteren?
Edit: Oke mijn fout, gelukkig kwam ik er vrij snel achter. De antenne moet natuurlijk niet aan de RXB6, maar aan de FS1000A. Heb een ijzerdraadje in het gaatje op de printplaat gedrukt van 16,7cm en de KAKU module werkte direct!
Volgende vraag: Ik neem aan dat het verbinden van de kern van boven genoemde antenne voldoende is? Zijn hier "sockets" voor die ik op de (FS1000A)printplaat kan solderen? ik heb namelijk alleen de antenne met schroefdraad. Alvast bedankt
[ Voor 26% gewijzigd door BoschR op 06-12-2016 23:44 ]
OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge
Hier een paar Philips TVs. Wel van redelijk recente datum.Possible schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 16:37:
Ik weet niet welke televisie jullie hebben, maar voor Sony en voor Samsung zijn er gewoon plugins waarmee je de tv aan kan zetten dmv siri:)
Ik zal dit weekend eens kijken hoe ver ik ermee kom.
Waar haal ik die plugins vandaan en waar installeer ik die? Op de Hub of op de Pi3?
Kun je daarmee ook met Siri naar een bepaalde zender zappen?
[ Voor 15% gewijzigd door AWST6000 op 07-12-2016 00:30 ]
Verwijderd
Ik probeer nu al een tijdje om commando's te verzenden via Z-Wave, maar dat lukt maar niet.
Ik heb nu twee devices, een Fibaro rookmelder en een NeoCoolCam power plug. De rookmelder kan ik niet laten afgaan en de powerplug kan ik niet laten schakelen. Als ik de powerplug in het Z-Wave control panel schakel werkt het wel!
Ik krijg onderstaande foutmeldingen te zien in het log:
Ik heb nu twee devices, een Fibaro rookmelder en een NeoCoolCam power plug. De rookmelder kan ik niet laten afgaan en de powerplug kan ik niet laten schakelen. Als ik de powerplug in het Z-Wave control panel schakel werkt het wel!
code:
1
2
| 2016-12-07 07:19:15.245 Error: OpenZWave: Internal Node ValueID not found! NodeID: 7 (0x07), instanceID: 54 2016-12-07 07:25:24.780 Error: OpenZWave: Internal Node ValueID not found! NodeID: 6 (0x06), instanceID: 41 |

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2016 07:33 . Reden: Screenie toegevoegd. ]
Je kunt niet zelf de rookmelder af laten gaan, dat kan alleen rook of hoge temperatuur.
Heb je ook de laatste updates gedaan van de Raspbian zelf? Mijn Z-wave netwerk storte na een halve dag in en kreeg allemaal time outs. Update van Raspbian gedaan en problemen zijn bij mij in eens weg.Dreamcatcher schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 15:49:
[...]
Valt nog te proberen toch?
De Fibaro rookmelder kan je niet schakelen, Kan alleen met de Fibaro home center. Dus helaas dat wordt niks.Verwijderd schreef op woensdag 7 december 2016 @ 07:30:
Ik probeer nu al een tijdje om commando's te verzenden via Z-Wave, maar dat lukt maar niet.
code:
1 2 2016-12-07 07:19:15.245 Error: OpenZWave: Internal Node ValueID not found! NodeID: 7 (0x07), instanceID: 54 2016-12-07 07:25:24.780 Error: OpenZWave: Internal Node ValueID not found! NodeID: 6 (0x06), instanceID: 41
[afbeelding]
En je powerplug lijkt goed te zijn. Heb je hem toegevoegd via je apparaten overzicht?
[ Voor 32% gewijzigd door luigi87 op 07-12-2016 09:04 ]
- leeg -
Verwijderd
De Fibaro rookmelder wist ik al niet zeker. Jammer dat die dus niet zo is te testen of als alarm is te gebruikenluigi87 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 08:52:
[...]
Heb je ook de laatste updates gedaan van de Raspbian zelf? Mijn Z-wave netwerk storte na een halve dag in en kreeg allemaal time outs. Update van Raspbian gedaan en problemen zijn bij mij in eens weg.
[...]
De Fibaro rookmelder kan je niet schakelen, Kan alleen met de Fibaro home center. Dus helaas dat wordt niks.
En je powerplug lijkt goed te zijn. Heb je hem toegevoegd via je apparaten overzicht?
De powerplug heb ik toegevoegd uiteraard
EDIT: na de 3e keer toevoegen via Z-Wave include node werkt het plotseling. Gek genoeg werd het dingetje toegevoegd toen ik hem uit het stopcontact trok, ik had nog niet op de "include" knop gedrukt! Weird, maar het werkt!
Mee eens ik wilde ze eerst ook gaan toepassen en daarvoor gebruiken, alleen helaas kan het dus niet, is afgeschermd door Fibaro.Verwijderd schreef op woensdag 7 december 2016 @ 09:18:
[...]
De Fibaro rookmelder wist ik al niet zeker. Jammer dat die dus niet zo is te testen of als alarm is te gebruiken
De powerplug heb ik toegevoegd uiteraardAls ik hem van daar switch krijg ik de melding "... Check Device/Hardware!".
EDIT: na de 3e keer toevoegen via Z-Wave include node werkt het plotseling. Gek genoeg werd het dingetje toegevoegd toen ik hem uit het stopcontact trok, ik had nog niet op de "include" knop gedrukt! Weird, maar het werkt!
Soms wil het wel even duren voor dat het Z-wave netwerk de node gevonden heeft en gekoppeld heeft. Zeker bij batterij gevoede apparaten. maar goed mooi dat het werkt
- leeg -
KlikAanklikUit heeft ook niet het eeuwige leven.
had een jaar of 7 geleden een keer zo'n wandcontactdoos schakelaar gekocht (werk nog via het oude ARC protocol) en sinds een jaar nu aan domoticz hangen. De laatste tijd gingen mijn lampen steeds vaker niet aan of als ze aan stonden niet uit.
ik dacht eerst dat dit aan het RFXcom bereik lag maar heb hem nu vervangen door een nieuwer type KAKU en nu werkt het weer perfect
Dit even ter info, mochten mensen er tegen aan lopen dat sommige KAKU's signalen missen, kijk dus even of het geen oud spul is
had een jaar of 7 geleden een keer zo'n wandcontactdoos schakelaar gekocht (werk nog via het oude ARC protocol) en sinds een jaar nu aan domoticz hangen. De laatste tijd gingen mijn lampen steeds vaker niet aan of als ze aan stonden niet uit.
ik dacht eerst dat dit aan het RFXcom bereik lag maar heb hem nu vervangen door een nieuwer type KAKU en nu werkt het weer perfect
Dit even ter info, mochten mensen er tegen aan lopen dat sommige KAKU's signalen missen, kijk dus even of het geen oud spul is
[ Voor 3% gewijzigd door Speedfightserv op 07-12-2016 09:47 ]
30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw
Ik heb de afgelopen 2 jaar ook al meerdere keren gehad dat een Kaku schakelaar of dimmer niet meer naar behoren werkt. Schakelt niet, etc.Speedfightserv schreef op woensdag 7 december 2016 @ 09:46:
Zo was ik het eerst ook van plan maar heb uiteindelijk een pricewatch: Aeotec Multisensor 6 gekocht. Met de luchtvochtigheid optie van deze sensor, een lua script met targets/deltas en een pricewatch: KlikAanKlikUit 3-in-1 Inbouw schakelaar heb ik dit nu opgelost.M.v.Veelen schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 11:20:
[...]
Ik heb mijn centrale afzuigunit voorzien van een KaKu schakelaar. In m'n badkamer wordt het licht geschakeld met KaKu.
Nu heb ik ALS het licht brandt (of aan is geweest) EN de temperatuur van het warm water > xx graden, dan FAN op standje 3 voor xx minuten.
Als ik ga douchen, dan schakelt binnen een minuut de centrale afzuiging op de hoogste stand en deze gaat automatisch weer uit na max. xx minuten of xx minuten nadat de temperatuur van het warm water een bepaalde ondergrens heeft behaald.
Ik heb eigenlijk nooit meer handmatig de ventilatie hoeven in of uit te schakelen met douchen.
Omdat het nu werkt met een el-cheapo temperatuursensor op batterijen, wil ik dit dus van een ESP maken zodat er geen batterijen meer nodig zijn.
Zit nog eens te denken om de pricewatch: KlikAanKlikUit 3-in-1 Inbouw schakelaar te vervangen voor een z-wave oplossing, maar voor nu werkt dit perfect.
Meeste mensen hadden vroeger (nu nog steeds?) niet zo'n positief gevoel over Trust. Het was/is een budget merk en had niet het eeuwige leven.Speedfightserv schreef op woensdag 7 december 2016 @ 09:46:
Trust is de maker van KlikAanKlikUit. Moet eerlijk zeggen dat ik dat altijd in het achterhoofd houd. Echter tot nu toe heel tevreden over KlikAanKlikUit

renedis schreef op woensdag 7 december 2016 @ 12:35:
[...]
Meeste mensen hadden vroeger (nu nog steeds?) niet zo'n positief gevoel over Trust. Het was/is een budget merk en had niet het eeuwige leven.
Trust is de maker van KlikAanKlikUit. Moet eerlijk zeggen dat ik dat altijd in het achterhoofd houd. Echter tot nu toe heel tevreden over KlikAanKlikUit
Ok dat wist ik niet... Heb ooit afgezworen nooit meer trust en conceptronic meuk in huis te halen..
#Failed there

21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j
renedis schreef op woensdag 7 december 2016 @ 12:35:
[...]
Meeste mensen hadden vroeger (nu nog steeds?) niet zo'n positief gevoel over Trust. Het was/is een budget merk en had niet het eeuwige leven.
Haha hier nog een die dat zwoor, gelukkig ben ik ook bezig met het uitfaseren van al me Kaku "zooi"Daannn1987 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 12:39:
[...]
![]()
![]()
![]()
Ok dat wist ik niet... Heb ooit afgezworen nooit meer trust en conceptronic meuk in huis te halen..
#Failed there![]()
leuk script btw, ga dat miss ook nog is een keer implementeren, heb dezelfde hardware hiervoor gebruikt. Nu kijk ik alleen naar of het licht aan staat en de boiler aan is geslagen, en dan gaat die gewoon een uur op stand 3 afzuigen.
[ Voor 11% gewijzigd door luigi87 op 07-12-2016 12:44 ]
- leeg -
Sterker nog, Trust heeft geprobeerd om alles naar hun Smarthome label over te brengen
Echter draaiden ze dat heel snel weer terug vanwege een zekere naamsbekendheid

Echter draaiden ze dat heel snel weer terug vanwege een zekere naamsbekendheid
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
[quote]luigi87 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 08:52:
[...]
Heb je ook de laatste updates gedaan van de Raspbian zelf? Mijn Z-wave netwerk storte na een halve dag in en kreeg allemaal time outs. Update van Raspbian gedaan en problemen zijn bij mij in eens weg.
[...]
Helaas ook geprobeerd.... njente bah ben de draad compleet kwijt, voor de gein eens noob erop gezet met grafische gedeelte, nu domoticz erop met de updatelijn die er op de site staat, 1e x prima draaien, na reboot crash... niet draaien, via de grafische schil de map domoticz even een andere naam gegeven, weer het script gedraaid en draaien weer...... kan nergens ook een log vinden om te zien wat er mis gaat... frustrie
[...]
[...]
Helaas ook geprobeerd.... njente bah ben de draad compleet kwijt, voor de gein eens noob erop gezet met grafische gedeelte, nu domoticz erop met de updatelijn die er op de site staat, 1e x prima draaien, na reboot crash... niet draaien, via de grafische schil de map domoticz even een andere naam gegeven, weer het script gedraaid en draaien weer...... kan nergens ook een log vinden om te zien wat er mis gaat... frustrie

Waarom kan ik nergens meer een SD card image vinden voor Domoticz?
omdat je heel simpel met een druk op de knop domoticz kan installeren op raspbian.midego schreef op woensdag 7 december 2016 @ 13:23:
Waarom kan ik nergens meer een SD card image vinden voor Domoticz?
(kwam ik achter nadat ik me ook rot gezocht had naar die image
code:
1
| sudo curl -L install.domoticz.com | bash |
[ Voor 11% gewijzigd door Speedfightserv op 07-12-2016 13:42 ]
30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw
Is de voeding wel sterk genoeg? (Misschien is de Pi de hele tijd aan het rebooten?)
[ Voor 18% gewijzigd door AWST6000 op 07-12-2016 13:44 ]
Simpelweg dit volgen? https://www.domoticz.com/wiki/Initial_Raspberry_Pi_SetupSpeedfightserv schreef op woensdag 7 december 2016 @ 13:40:
[...]
omdat je heel simpel met een druk op de knop domoticz kan installeren op raspbian.
(kwam ik achter nadat ik me ook rot gezocht had naar die image)
code:
1 sudo curl -L install.domoticz.com | bash
// Dank, nu nog erachter komen waarom ssh niet werkt vanaf mijn PC
[ Voor 7% gewijzigd door midego op 07-12-2016 13:46 ]
Tegenwoordig staat SSH standaard uit bij een verse install van Raspbian.midego schreef op woensdag 7 december 2016 @ 13:45:
[...]
// Dank, nu nog erachter komen waarom ssh niet werkt vanaf mijn PC
Even ter controlle want zal je zeker wel zo gedaan hebben.Dreamcatcher schreef op woensdag 7 december 2016 @ 13:16:
[quote]luigi87 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 08:52:
[...]
[...]
Helaas ook geprobeerd.... njente bah ben de draad compleet kwijt, voor de gein eens noob erop gezet met grafische gedeelte, nu domoticz erop met de updatelijn die er op de site staat, 1e x prima draaien, na reboot crash... niet draaien, via de grafische schil de map domoticz even een andere naam gegeven, weer het script gedraaid en draaien weer...... kan nergens ook een log vinden om te zien wat er mis gaat... frustrie![]()
Alle keren dat je Domoticz erop hebt gezet, zo kaal mogelijk gehouden. zeker geen scripts laten draaien?
Heb je ook al de event system uitgeschakelt via de instellingen en dan gereboot?
Event system wilde bij mij ook nog wel eens errors geven.
Domoticz ook al eens geïnstalleerd op een doodnormale hdd via een externe schijf ofzo?
Je had ook al gecross-checked met een andere PI begreep ik, dus hardware is dan ook afgestreept.
vreemd....
- leeg -
Dank!ocmer schreef op woensdag 7 december 2016 @ 13:53:
[...]
Tegenwoordig staat SSH standaard uit bij een verse install van Raspbian.
Hmmm.. zou dat dan ook werken op een standaard x86 ubuntu of debian installatie..Speedfightserv schreef op woensdag 7 december 2016 @ 13:40:
[...]
omdat je heel simpel met een druk op de knop domoticz kan installeren op raspbian.
code:
Even curl installeren en dan bovenstaande commando..
Ik ga eens testen
Ja dat werkt ook met x86 ubuntu of debianrenedis schreef op woensdag 7 december 2016 @ 14:22:
[...]
Hmmm.. zou dat dan ook werken op een standaard x86 ubuntu of debian installatie..
Ik ga eens testen
ook al aan gedacht, orginele PI3 voeding, ik heb het ook even op een pi2 getest....begin nu toch echt aan mijzelf te denken dat ik het gewoon niet meer kan......pfftttt zelfs een backup img werkt 1x, met of zonder rfxcom allemaal hetzelfde....ga busje maar bellen voor mezelf lolAWST6000 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 13:42:
[...]
Is de voeding wel sterk genoeg? (Misschien is de Pi de hele tijd aan het rebooten?)

zoek me ook rot naar de logfile,heb alle dingen al nagekeken ding is ook niet de vinden, zal de leeftijd wel zijn,draait nu gewoon niet meer uit zetten voorlopig........en bedankt voor de alzheimer dat zal het zijn
[ Voor 19% gewijzigd door Dreamcatcher op 07-12-2016 15:13 ]
Ik ben toch heel benieuwd wat dit is en wat de logfile zegt, nog niet eerder gezien.Dreamcatcher schreef op woensdag 7 december 2016 @ 14:51:
[...]
ook al aan gedacht, orginele PI3 voeding, ik heb het ook even op een pi2 getest....begin nu toch echt aan mijzelf te denken dat ik het gewoon niet meer kan......pfftttt zelfs een backup img werkt 1x, met of zonder rfxcom allemaal hetzelfde....ga busje maar bellen voor mezelf lol![]()
![]()
![]()
zoek me ook rot naar de logfile,heb alle dingen al nagekeken ding is ook niet de vinden, zal de leeftijd wel zijn,draait nu gewoon niet meer uit zetten voorlopig........en bedankt voor de alzheimer dat zal het zijn![]()
![]()
Deze heb ik ook gebruikt op me Pi3Speedfightserv schreef op woensdag 7 december 2016 @ 13:40:
[...]
code:
Daarna van de andere pi een backup terug gezet
Helaas werkte dit niet goed en heb ik het oude sd kaartje er weer ingezet.
Moet je na de domoticz installatie ook nog iets installeren voor je aeon zwave ondersteuning/ rfx/p1 meter kabel?
Wie dat heeft verzonnen zouden ze een nekschot moeten geven. Voor iets wat bijna exclusief alleen wordt gebruikt voor headless installs. Hoorde het laatst van een collega en had echt een wtf moment. Wat nou vanwege security. Kom op zeg.ocmer schreef op woensdag 7 december 2016 @ 13:53:
[...]
Voor de RFlink gebruikers:
Firmware R45 is beschikbaar.
Changelog:
- New Device: Silvercrest switch set IAN276299
- New Device: Silvercrest switch set IAN113854
- New Device: Silvercrest switch set IAN91210
- New Device: Quigg switch set GT-9000 (Tevion/Globaltronics/ALDI)
- New Device: Unitec switch set 4811 model 50028 (Intertek)
- New Device: Cotech switch set 36-6361
- New Device: Sartano switch set, Model 50028, HN 10047
- New Device: Electro Depot switch set, article code 940557
- New Device: BL999 weather sensor
- New Device: Digi-Tech 4-LD14554 Outdoor temperature sensor (Thanks: PJA)
- New Device: PLC-T4022G X10 RF to Powerline
- New Device: X10 UR76 E Remote Control
- New Device: Konig Alarm system sensors
- New Device: Alecto 1200 alternative protocol version
- New Device: Oregon EW99
- New Device: Smartwares RM174RF Smoke detector
- New Device: FirstLine FWS802 Pool Thermometer (Thanks: BC)
- New Device: Liwin Shutters / Blinds controller
- Fixed: MiniGPIO command structure
- Fixed: Conrad RSL pair command added
- Fixed: Warema EWFS (Thanks: SH)
- Fixed: Removed Ningbo debug message
- Fixed: Mebus protocol detection for Auriol Z29536 IAN55982
- Fixed: Removed debug messages on Atlantic protocol
- Fixed: Milight color and brightness changing on groups
- Fixed: DKW2012 Humidity conversion
- Fixed: DKW2012 Wind speed conversion (Thanks: HJ)
- Fixed: Xiron ID sometimes had an incorrect bit
- Fixed: Blyss/Avidsen transmit
- Fixed: Aster protocol split on/off and dim/bright into separate devices
- Fixed: Improved detection of WH5029
- Fixed: Improved HE800 protocol detection
- Fixed: Improved detection of Cleverwatts, Kerui and compatible devices
- Fixed: Proper handling of incoming serial commands for KAKU and related devices
- Fixed: Improved Chacon EMW200 detection
- Added: RTS protocol option to swap ON/OFF command
- Added: RTS long TX option to extend the RTS transmit time
- Added: "Settings reset" feature
- Added: Extended Gaposa protocol
- Added: Lacrosse V3 protocol support for negative temperature values
Download via www.nemcon.nl/blog2
Firmware R45 is beschikbaar.
Changelog:
- New Device: Silvercrest switch set IAN276299
- New Device: Silvercrest switch set IAN113854
- New Device: Silvercrest switch set IAN91210
- New Device: Quigg switch set GT-9000 (Tevion/Globaltronics/ALDI)
- New Device: Unitec switch set 4811 model 50028 (Intertek)
- New Device: Cotech switch set 36-6361
- New Device: Sartano switch set, Model 50028, HN 10047
- New Device: Electro Depot switch set, article code 940557
- New Device: BL999 weather sensor
- New Device: Digi-Tech 4-LD14554 Outdoor temperature sensor (Thanks: PJA)
- New Device: PLC-T4022G X10 RF to Powerline
- New Device: X10 UR76 E Remote Control
- New Device: Konig Alarm system sensors
- New Device: Alecto 1200 alternative protocol version
- New Device: Oregon EW99
- New Device: Smartwares RM174RF Smoke detector
- New Device: FirstLine FWS802 Pool Thermometer (Thanks: BC)
- New Device: Liwin Shutters / Blinds controller
- Fixed: MiniGPIO command structure
- Fixed: Conrad RSL pair command added
- Fixed: Warema EWFS (Thanks: SH)
- Fixed: Removed Ningbo debug message
- Fixed: Mebus protocol detection for Auriol Z29536 IAN55982
- Fixed: Removed debug messages on Atlantic protocol
- Fixed: Milight color and brightness changing on groups
- Fixed: DKW2012 Humidity conversion
- Fixed: DKW2012 Wind speed conversion (Thanks: HJ)
- Fixed: Xiron ID sometimes had an incorrect bit
- Fixed: Blyss/Avidsen transmit
- Fixed: Aster protocol split on/off and dim/bright into separate devices
- Fixed: Improved detection of WH5029
- Fixed: Improved HE800 protocol detection
- Fixed: Improved detection of Cleverwatts, Kerui and compatible devices
- Fixed: Proper handling of incoming serial commands for KAKU and related devices
- Fixed: Improved Chacon EMW200 detection
- Added: RTS protocol option to swap ON/OFF command
- Added: RTS long TX option to extend the RTS transmit time
- Added: "Settings reset" feature
- Added: Extended Gaposa protocol
- Added: Lacrosse V3 protocol support for negative temperature values
Download via www.nemcon.nl/blog2
-=# RFLink Gateway Development Team #=-
bij arch staat hij in de AUR. Wel zo makkelijk met updaten e.d. Bij Ubuntu en Debian lijkt me dat er wel iets vergelijkbaar is?renedis schreef op woensdag 7 december 2016 @ 14:22:
[...]
Hmmm.. zou dat dan ook werken op een standaard x86 ubuntu of debian installatie..
Ik ga eens testen
Je hebt liever dat veel ssh 'open' (met default password) hebben staan, dan dat je ff een /boot/ssh file aanmaakt indien gewenst? Off-topic: is die toon echt nodig?UltraSub schreef op woensdag 7 december 2016 @ 17:03:
[...]
Wie dat heeft verzonnen zouden ze een nekschot moeten geven. Voor iets wat bijna exclusief alleen wordt gebruikt voor headless installs. Hoorde het laatst van een collega en had echt een wtf moment. Wat nou vanwege security. Kom op zeg.
[ Voor 38% gewijzigd door disheaver op 07-12-2016 17:29 ]
@stuntteam: Mooie grote update weer! Misschien dat ik er volledig overheen lees, maar ik zie niks meer over de Milight RGBWW (8w lampen). Enig idee wat we kunnen verwachten?
[ Voor 7% gewijzigd door BoschR op 07-12-2016 17:38 ]
OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge
Luchtvochtigheid was ook mijn eerste optie en had daarvoor een TX320 tijdelijk in de badkamer geplaatst. Het duurde alleen totdat ik bijna klaar was met douchen voordat er iets zichtbaar werd vwb de luchtvochtigheid, dus daarom m'n huidige opzet gekozen en ben daar erg tevreden over.renedis schreef op woensdag 7 december 2016 @ 12:22:
[...]
Zo was ik het eerst ook van plan maar heb uiteindelijk een pricewatch: Aeotec Multisensor 6 gekocht. Met de luchtvochtigheid optie van deze sensor, een lua script met targets/deltas en een pricewatch: KlikAanKlikUit 3-in-1 Inbouw schakelaar heb ik dit nu opgelost.
Zit nog eens te denken om de pricewatch: KlikAanKlikUit 3-in-1 Inbouw schakelaar te vervangen voor een z-wave oplossing, maar voor nu werkt dit perfect.
Wat me ook opvalt, is dat de KaKu schakelaar (waarmee ik 3 standen kan bedienen) een 100% schakel-score (bestaat dat eigenlijk wel
¯\_(ツ)_/¯
Nog even een aanvulling te weten het log eindelijk aan de praat gekregen, staat schijnbaar standaard uit, kan iemand hier iets in zien ? gaat me net even boven mijn pet : thnx
Nov 25 17:56:27 raspberrypi systemd-logind[441]: New seat seat0.
Dec 7 16:03:42 raspberrypi login[714]: pam_unix(login:auth): authentication failure; logname=LOGIN uid=0 euid=0 tty=/dev/tty1 ruser= rhost= user=pi
Dec 7 16:03:46 raspberrypi login[714]: FAILED LOGIN (1) on '/dev/tty1' FOR 'pi', Authentication failure
Dec 7 16:03:53 raspberrypi login[714]: pam_unix(login:session): session opened for user pi by LOGIN(uid=0)
Dec 7 16:03:53 raspberrypi sudo: pi : TTY=tty1 ; PWD=/home/pi ; USER=root ; COMMAND=/bin/grep -E ^pi: /etc/shadow
Dec 7 16:03:53 raspberrypi sudo: pam_unix(sudo:session): session opened for user root by pi(uid=0)
Dec 7 16:03:53 raspberrypi sudo: pam_unix(sudo:session): session closed for user root
Dec 7 16:04:01 raspberrypi sudo: pi : TTY=tty1 ; PWD=/home/pi ; USER=root ; COMMAND=/usr/bin/raspi-config
Dec 7 16:04:01 raspberrypi sudo: pam_unix(sudo:session): session opened for user root by pi(uid=0)
Dec 7 16:04:25 raspberrypi passwd[951]: pam_unix(passwd:chauthtok): password changed for pi
Dec 7 16:04:42 raspberrypi sshd[1040]: Server listening on 0.0.0.0 port 22.
Dec 7 16:04:42 raspberrypi sshd[1040]: Server listening on :: port 22.
Dec 7 17:05:07 domoticz-server systemd-logind[429]: New seat seat0.
Dec 7 17:05:14 domoticz-server sshd[693]: Server listening on 0.0.0.0 port 22.
Dec 7 17:05:14 domoticz-server sshd[693]: Server listening on :: port 22.
Dec 7 17:05:21 domoticz-server login[720]: pam_unix(login:auth): authentication failure; logname=LOGIN uid=0 euid=0 tty=/dev/tty1 ruser= rhost= user=pi
Dec 7 17:05:44 domoticz-server login[720]: FAILED LOGIN (1) on '/dev/tty1' FOR 'pi', Authentication failure
Dec 7 17:05:50 domoticz-server login[720]: pam_unix(login:session): session opened for user pi by LOGIN(uid=0)
Dec 7 17:05:50 domoticz-server sudo: pi : TTY=tty1 ; PWD=/home/pi ; USER=root ; COMMAND=/bin/grep -E ^pi: /etc/shadow
Dec 7 17:05:50 domoticz-server sudo: pam_unix(sudo:session): session opened for user root by pi(uid=0)
Dec 7 17:05:50 domoticz-server sudo: pam_unix(sudo:session): session closed for user root
Dec 7 17:06:22 domoticz-server sshd[867]: Accepted password for pi from 192.168.0.4 port 50282 ssh2
Dec 7 17:06:22 domoticz-server sshd[867]: pam_unix(sshd:session): session opened for user pi by (uid=0)
Dec 7 17:06:22 domoticz-server sudo: pi : TTY=pts/0 ; PWD=/home/pi ; USER=root ; COMMAND=/bin/grep -E ^pi: /etc/shadow
Dec 7 17:06:22 domoticz-server sudo: pam_unix(sudo:session): session opened for user root by pi(uid=0)
Dec 7 17:06:22 domoticz-server sudo: pam_unix(sudo:session): session closed for user root
Dec 7 17:08:04 domoticz-server sudo: pi : TTY=pts/0 ; PWD=/home/pi ; USER=root ; COMMAND=/usr/bin/curl -L install.domoticz.com
Dec 7 17:08:04 domoticz-server sudo: pam_unix(sudo:session): session opened for user root by pi(uid=0)
Dec 7 17:08:04 domoticz-server sudo: pam_unix(sudo:session): session closed for user root
Dec 7 17:08:04 domoticz-server sudo: pi : TTY=pts/0 ; PWD=/home/pi ; USER=root ; COMMAND=/bin/bash
Dec 7 17:08:04 domoticz-server sudo: pam_unix(sudo:session): session opened for user root by pi(uid=0)
Dec 7 17:10:49 domoticz-server sudo: pam_unix(sudo:session): session closed for user root
Dec 7 17:11:44 domoticz-server sudo: root : TTY=unknown ; PWD=/home/pi/domoticz ; USER=root ; COMMAND=/sbin/shutdown -r now
Dec 7 17:11:44 domoticz-server sudo: pam_unix(sudo:session): session opened for user root by (uid=0)
Dec 7 17:12:17 domoticz-server systemd-logind[434]: New seat seat0.
Dec 7 17:12:23 domoticz-server sshd[688]: Server listening on 0.0.0.0 port 22.
Dec 7 17:12:23 domoticz-server sshd[688]: Server listening on :: port 22.
Dec 7 17:13:38 domoticz-server sshd[838]: Accepted password for pi from 192.168.0.4 port 50411 ssh2
Dec 7 17:13:38 domoticz-server sshd[838]: pam_unix(sshd:session): session opened for user pi by (uid=0)
Dec 7 17:13:38 domoticz-server sudo: pi : TTY=pts/0 ; PWD=/home/pi ; USER=root ; COMMAND=/bin/grep -E ^pi: /etc/shadow
Dec 7 17:13:38 domoticz-server sudo: pam_unix(sudo:session): session opened for user root by pi(uid=0)
Dec 7 17:13:38 domoticz-server sudo: pam_unix(sudo:session): session closed for user root
Dec 7 17:13:51 domoticz-server sudo: pi : TTY=pts/0 ; PWD=/home/pi ; USER=root ; COMMAND=/usr/bin/nano /etc/init.d/domoticz.sh
Dec 7 17:13:51 domoticz-server sudo: pam_unix(sudo:session): session opened for user root by pi(uid=0)
Dec 7 17:14:40 domoticz-server sudo: pam_unix(sudo:session): session closed for user root
Dec 7 17:14:46 domoticz-server sudo: pi : TTY=pts/0 ; PWD=/home/pi ; USER=root ; COMMAND=/sbin/reboot
Dec 7 17:14:46 domoticz-server sudo: pam_unix(sudo:session): session opened for user root by pi(uid=0)
Dec 7 17:14:46 domoticz-server sshd[688]: Received signal 15; terminating.
Dec 7 17:14:51 domoticz-server systemd-logind[433]: New seat seat0.
Dec 7 17:14:57 domoticz-server sshd[699]: Server listening on 0.0.0.0 port 22.
Dec 7 17:14:57 domoticz-server sshd[699]: Server listening on :: port 22.
Dec 7 17:15:46 domoticz-server sshd[840]: Accepted password for pi from 192.168.0.4 port 50435 ssh2
Dec 7 17:15:46 domoticz-server sshd[840]: pam_unix(sshd:session): session opened for user pi by (uid=0)
Dec 7 17:15:46 domoticz-server sudo: pi : TTY=pts/0 ; PWD=/home/pi ; USER=root ; COMMAND=/bin/grep -E ^pi: /etc/shadow
Dec 7 17:15:46 domoticz-server sudo: pam_unix(sudo:session): session opened for user root by pi(uid=0)
Dec 7 17:15:46 domoticz-server sudo: pam_unix(sudo:session): session closed for user root
Dec 7 17:16:05 domoticz-server sudo: pi : TTY=pts/0 ; PWD=/home/pi ; USER=root ; COMMAND=/etc/init.d/domoticz.sh restart
Dec 7 17:16:05 domoticz-server sudo: pam_unix(sudo:session): session opened for user root by pi(uid=0)
Dec 7 17:16:07 domoticz-server sudo: pam_unix(sudo:session): session closed for user root
Dec 7 17:17:01 domoticz-server CRON[942]: pam_unix(cron:session): session opened for user root by (uid=0)
Dec 7 17:17:01 domoticz-server CRON[942]: pam_unix(cron:session): session closed for user root
Dec 7 17:18:14 domoticz-server sudo: root : TTY=unknown ; PWD=/home/pi/domoticz ; USER=root ; COMMAND=/sbin/shutdown -r now
Dec 7 17:18:14 domoticz-server sudo: pam_unix(sudo:session): session opened for user root by (uid=0)
Dec 7 17:18:14 domoticz-server sshd[699]: Received signal 15; terminating.
Dec 7 17:18:47 domoticz-server systemd-logind[423]: New seat seat0.
Dec 7 17:18:53 domoticz-server sshd[698]: Server listening on 0.0.0.0 port 22.
Dec 7 17:18:53 domoticz-server sshd[698]: Server listening on :: port 22.
Dec 7 17:20:24 domoticz-server sshd[832]: Accepted password for pi from 192.168.0.4 port 50483 ssh2
Dec 7 17:20:24 domoticz-server sshd[832]: pam_unix(sshd:session): session opened for user pi by (uid=0)
Nov 25 17:56:27 raspberrypi systemd-logind[441]: New seat seat0.
Dec 7 16:03:42 raspberrypi login[714]: pam_unix(login:auth): authentication failure; logname=LOGIN uid=0 euid=0 tty=/dev/tty1 ruser= rhost= user=pi
Dec 7 16:03:46 raspberrypi login[714]: FAILED LOGIN (1) on '/dev/tty1' FOR 'pi', Authentication failure
Dec 7 16:03:53 raspberrypi login[714]: pam_unix(login:session): session opened for user pi by LOGIN(uid=0)
Dec 7 16:03:53 raspberrypi sudo: pi : TTY=tty1 ; PWD=/home/pi ; USER=root ; COMMAND=/bin/grep -E ^pi: /etc/shadow
Dec 7 16:03:53 raspberrypi sudo: pam_unix(sudo:session): session opened for user root by pi(uid=0)
Dec 7 16:03:53 raspberrypi sudo: pam_unix(sudo:session): session closed for user root
Dec 7 16:04:01 raspberrypi sudo: pi : TTY=tty1 ; PWD=/home/pi ; USER=root ; COMMAND=/usr/bin/raspi-config
Dec 7 16:04:01 raspberrypi sudo: pam_unix(sudo:session): session opened for user root by pi(uid=0)
Dec 7 16:04:25 raspberrypi passwd[951]: pam_unix(passwd:chauthtok): password changed for pi
Dec 7 16:04:42 raspberrypi sshd[1040]: Server listening on 0.0.0.0 port 22.
Dec 7 16:04:42 raspberrypi sshd[1040]: Server listening on :: port 22.
Dec 7 17:05:07 domoticz-server systemd-logind[429]: New seat seat0.
Dec 7 17:05:14 domoticz-server sshd[693]: Server listening on 0.0.0.0 port 22.
Dec 7 17:05:14 domoticz-server sshd[693]: Server listening on :: port 22.
Dec 7 17:05:21 domoticz-server login[720]: pam_unix(login:auth): authentication failure; logname=LOGIN uid=0 euid=0 tty=/dev/tty1 ruser= rhost= user=pi
Dec 7 17:05:44 domoticz-server login[720]: FAILED LOGIN (1) on '/dev/tty1' FOR 'pi', Authentication failure
Dec 7 17:05:50 domoticz-server login[720]: pam_unix(login:session): session opened for user pi by LOGIN(uid=0)
Dec 7 17:05:50 domoticz-server sudo: pi : TTY=tty1 ; PWD=/home/pi ; USER=root ; COMMAND=/bin/grep -E ^pi: /etc/shadow
Dec 7 17:05:50 domoticz-server sudo: pam_unix(sudo:session): session opened for user root by pi(uid=0)
Dec 7 17:05:50 domoticz-server sudo: pam_unix(sudo:session): session closed for user root
Dec 7 17:06:22 domoticz-server sshd[867]: Accepted password for pi from 192.168.0.4 port 50282 ssh2
Dec 7 17:06:22 domoticz-server sshd[867]: pam_unix(sshd:session): session opened for user pi by (uid=0)
Dec 7 17:06:22 domoticz-server sudo: pi : TTY=pts/0 ; PWD=/home/pi ; USER=root ; COMMAND=/bin/grep -E ^pi: /etc/shadow
Dec 7 17:06:22 domoticz-server sudo: pam_unix(sudo:session): session opened for user root by pi(uid=0)
Dec 7 17:06:22 domoticz-server sudo: pam_unix(sudo:session): session closed for user root
Dec 7 17:08:04 domoticz-server sudo: pi : TTY=pts/0 ; PWD=/home/pi ; USER=root ; COMMAND=/usr/bin/curl -L install.domoticz.com
Dec 7 17:08:04 domoticz-server sudo: pam_unix(sudo:session): session closed for user root
Dec 7 17:08:04 domoticz-server sudo: pi : TTY=pts/0 ; PWD=/home/pi ; USER=root ; COMMAND=/bin/bash
Dec 7 17:10:49 domoticz-server sudo: pam_unix(sudo:session): session closed for user root
Dec 7 17:11:44 domoticz-server sudo: root : TTY=unknown ; PWD=/home/pi/domoticz ; USER=root ; COMMAND=/sbin/shutdown -r now
Dec 7 17:11:44 domoticz-server sudo: pam_unix(sudo:session): session opened for user root by (uid=0)
Dec 7 17:12:17 domoticz-server systemd-logind[434]: New seat seat0.
Dec 7 17:12:23 domoticz-server sshd[688]: Server listening on 0.0.0.0 port 22.
Dec 7 17:12:23 domoticz-server sshd[688]: Server listening on :: port 22.
Dec 7 17:13:38 domoticz-server sshd[838]: Accepted password for pi from 192.168.0.4 port 50411 ssh2
Dec 7 17:13:38 domoticz-server sshd[838]: pam_unix(sshd:session): session opened for user pi by (uid=0)
Dec 7 17:13:38 domoticz-server sudo: pi : TTY=pts/0 ; PWD=/home/pi ; USER=root ; COMMAND=/bin/grep -E ^pi: /etc/shadow
Dec 7 17:13:38 domoticz-server sudo: pam_unix(sudo:session): session opened for user root by pi(uid=0)
Dec 7 17:13:38 domoticz-server sudo: pam_unix(sudo:session): session closed for user root
Dec 7 17:13:51 domoticz-server sudo: pi : TTY=pts/0 ; PWD=/home/pi ; USER=root ; COMMAND=/usr/bin/nano /etc/init.d/domoticz.sh
Dec 7 17:13:51 domoticz-server sudo: pam_unix(sudo:session): session opened for user root by pi(uid=0)
Dec 7 17:14:40 domoticz-server sudo: pam_unix(sudo:session): session closed for user root
Dec 7 17:14:46 domoticz-server sudo: pi : TTY=pts/0 ; PWD=/home/pi ; USER=root ; COMMAND=/sbin/reboot
Dec 7 17:14:46 domoticz-server sudo: pam_unix(sudo:session): session opened for user root by pi(uid=0)
Dec 7 17:14:46 domoticz-server sshd[688]: Received signal 15; terminating.
Dec 7 17:14:51 domoticz-server systemd-logind[433]: New seat seat0.
Dec 7 17:14:57 domoticz-server sshd[699]: Server listening on 0.0.0.0 port 22.
Dec 7 17:14:57 domoticz-server sshd[699]: Server listening on :: port 22.
Dec 7 17:15:46 domoticz-server sshd[840]: Accepted password for pi from 192.168.0.4 port 50435 ssh2
Dec 7 17:15:46 domoticz-server sshd[840]: pam_unix(sshd:session): session opened for user pi by (uid=0)
Dec 7 17:15:46 domoticz-server sudo: pi : TTY=pts/0 ; PWD=/home/pi ; USER=root ; COMMAND=/bin/grep -E ^pi: /etc/shadow
Dec 7 17:15:46 domoticz-server sudo: pam_unix(sudo:session): session opened for user root by pi(uid=0)
Dec 7 17:15:46 domoticz-server sudo: pam_unix(sudo:session): session closed for user root
Dec 7 17:16:05 domoticz-server sudo: pi : TTY=pts/0 ; PWD=/home/pi ; USER=root ; COMMAND=/etc/init.d/domoticz.sh restart
Dec 7 17:16:05 domoticz-server sudo: pam_unix(sudo:session): session opened for user root by pi(uid=0)
Dec 7 17:16:07 domoticz-server sudo: pam_unix(sudo:session): session closed for user root
Dec 7 17:17:01 domoticz-server CRON[942]: pam_unix(cron:session): session opened for user root by (uid=0)
Dec 7 17:17:01 domoticz-server CRON[942]: pam_unix(cron:session): session closed for user root
Dec 7 17:18:14 domoticz-server sudo: root : TTY=unknown ; PWD=/home/pi/domoticz ; USER=root ; COMMAND=/sbin/shutdown -r now
Dec 7 17:18:14 domoticz-server sudo: pam_unix(sudo:session): session opened for user root by (uid=0)
Dec 7 17:18:14 domoticz-server sshd[699]: Received signal 15; terminating.
Dec 7 17:18:47 domoticz-server systemd-logind[423]: New seat seat0.
Dec 7 17:18:53 domoticz-server sshd[698]: Server listening on 0.0.0.0 port 22.
Dec 7 17:18:53 domoticz-server sshd[698]: Server listening on :: port 22.
Dec 7 17:20:24 domoticz-server sshd[832]: Accepted password for pi from 192.168.0.4 port 50483 ssh2
Dec 7 17:20:24 domoticz-server sshd[832]: pam_unix(sshd:session): session opened for user pi by (uid=0)
Bij mij schakelt ie wel erg snel, geen klachten over. Moest in het begin wel even spelen met de timers.M.v.Veelen schreef op woensdag 7 december 2016 @ 18:40:
[...]
Luchtvochtigheid was ook mijn eerste optie en had daarvoor een TX320 tijdelijk in de badkamer geplaatst. Het duurde alleen totdat ik bijna klaar was met douchen voordat er iets zichtbaar werd vwb de luchtvochtigheid, dus daarom m'n huidige opzet gekozen en ben daar erg tevreden over.
Wat me ook opvalt, is dat de KaKu schakelaar (waarmee ik 3 standen kan bedienen) een 100% schakel-score (bestaat dat eigenlijk wel?) heeft. Nog niet 1 keer een schakeling gemist. En dat terwijl deze ingebouwd zit in de Itho unit die op zolder zit. Er zitten nogal wat muren en 2 vloeren tussen
Ik heb met de 3-in-1 inbouw schakelaar ook nog geen mis-schakelingen gehad. Die van mij zit ook in de Itho unit op zolder.
Ik neig naar rechten issue. kan je voor de grap eens als test een chmod -R 777 op de Domoticz folder doen en het nogmaals proberen?Dreamcatcher schreef op woensdag 7 december 2016 @ 19:56:
Nog even een aanvulling te weten het log eindelijk aan de praat gekregen, staat schijnbaar standaard uit, kan iemand hier iets in zien ? gaat me net even boven mijn pet : thnx
Nov 25 17:56:27 raspberrypi systemd-logind\[441]: New seat seat0.
Dec 7 16:03:42 raspberrypi login\[714]: pam_unix(login:auth): authentication failure; logname=LOGIN uid=0 euid=0 tty=/dev/tty1 ruser= rhost= user=pi
Dec 7 16:03:46 raspberrypi login\[714]: FAILED LOGIN (1) on '/dev/tty1' FOR 'pi', Authentication failure
Dec 7 16:03:53 raspberrypi login\[714]: pam_unix(login:session): session opened for user pi by LOGIN(uid=0)
Dec 7 16:04:25 raspberrypi passwd\[951]: pam_unix(passwd:chauthtok): password changed for pi
Dec 7 16:04:42 raspberrypi sshd\[1040]: Server listening on 0.0.0.0 port 22.
Dec 7 16:04:42 raspberrypi sshd\[1040]: Server listening on :: port 22.
Dec 7 17:05:07 domoticz-server systemd-logind\[429]: New seat seat0.
Dec 7 17:05:14 domoticz-server sshd\[693]: Server listening on 0.0.0.0 port 22.
Dec 7 17:05:14 domoticz-server sshd\[693]: Server listening on :: port 22.
Dec 7 17:05:21 domoticz-server login\[720]: pam_unix(login:auth): authentication failure; logname=LOGIN uid=0 euid=0 tty=/dev/tty1 ruser= rhost= user=pi
Dec 7 17:05:44 domoticz-server login\[720]: FAILED LOGIN (1) on '/dev/tty1' FOR 'pi', Authentication failure
Dec 7 17:05:50 domoticz-server login\[720]: pam_unix(login:session): session opened for user pi by LOGIN(uid=0)
Dec 7 17:06:22 domoticz-server sshd\[867]: Accepted password for pi from 192.168.0.4 port 50282 ssh2
Dec 7 17:06:22 domoticz-server sshd\[867]: pam_unix(sshd:session): session opened for user pi by (uid=0)
Dec 7 17:12:17 domoticz-server systemd-logind\[434]: New seat seat0.
Dec 7 17:12:23 domoticz-server sshd\[688]: Server listening on 0.0.0.0 port 22.
Dec 7 17:12:23 domoticz-server sshd\[688]: Server listening on :: port 22.
Dec 7 17:13:38 domoticz-server sshd\[838]: Accepted password for pi from 192.168.0.4 port 50411 ssh2
Dec 7 17:13:38 domoticz-server sshd\[838]: pam_unix(sshd:session): session opened for user pi by (uid=0)
Dec 7 17:14:46 domoticz-server sshd\[688]: Received signal 15; terminating.
Dec 7 17:14:51 domoticz-server systemd-logind\[433]: New seat seat0.
Dec 7 17:14:57 domoticz-server sshd\[699]: Server listening on 0.0.0.0 port 22.
Dec 7 17:14:57 domoticz-server sshd\[699]: Server listening on :: port 22.
Dec 7 17:15:46 domoticz-server sshd\[840]: Accepted password for pi from 192.168.0.4 port 50435 ssh2
Dec 7 17:15:46 domoticz-server sshd\[840]: pam_unix(sshd:session): session opened for user pi by (uid=0)
Dec 7 17:17:01 domoticz-server CRON\[942]: pam_unix(cron:session): session opened for user root by (uid=0)
Dec 7 17:17:01 domoticz-server CRON\[942]: pam_unix(cron:session): session closed for user root
Dec 7 17:18:14 domoticz-server sshd\[699]: Received signal 15; terminating.
Dec 7 17:18:47 domoticz-server systemd-logind\[423]: New seat seat0.
Dec 7 17:18:53 domoticz-server sshd\[698]: Server listening on 0.0.0.0 port 22.
Dec 7 17:18:53 domoticz-server sshd\[698]: Server listening on :: port 22.
Dec 7 17:20:24 domoticz-server sshd\[832]: Accepted password for pi from 192.168.0.4 port 50483 ssh2
Dec 7 17:20:24 domoticz-server sshd\[832]: pam_unix(sshd:session): session opened for user pi by (uid=0)
Mocht dat niet werken kan je ook nog eens opnieuw beginnen met kale image, vervolgens met root inloggen en dan Domoticz installeren.
Hm. Ik zou nooit iemand aanraden ergens in nix systeem chmod -R 777 te doen.
Heb wel eens een systeem zien sterven op deze manier.
Oke, ja weet je het vreemde is als ik gewoon een img pak die iedereen in het verleden gebruikte dus in mijn geval de domoticz-raspberrypi-sdcard-4834 img, dit precies hetzelfde probleem geeft maar ga nog een keer kaal beginnen, kan de db ook een rechten probleem hebben ???renedis schreef op woensdag 7 december 2016 @ 20:06:
[...]
Ik neig naar rechten issue. kan je voor de grap eens als test een chmod -R 777 op de Domoticz folder doen en het nogmaals proberen?
Mocht dat niet werken kan je ook nog eens opnieuw beginnen met kale image, vervolgens met root inloggen en dan Domoticz installeren.
-R .*janne_nl schreef op woensdag 7 december 2016 @ 20:36:
Hm. Ik zou nooit iemand aanraden ergens in nix systeem chmod -R 777 te doen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
@Dreamcatcher:
Je logt kennelijk in met secure shell. Krijg je dit soort verschijnselen ook als je monitor, toetsenbord en muis rechtstreeks aansluit op de Pi?
Ik zou overigens niet die chmod 777 gaan doen. In de logfile zie ik niet terug dat er issues met rechten zijn.
Wel dat er sessies afgebroken worden. Ik zit een beetje te denken aan een issue met putty.exe (Of welk programma je ook gebruikt)
Heb je misschien een andere computer die (nog) geconfigureerd is om gescript in te loggen op die Pi en daar zaken probeert af te handelen?
Je logt kennelijk in met secure shell. Krijg je dit soort verschijnselen ook als je monitor, toetsenbord en muis rechtstreeks aansluit op de Pi?
Ik zou overigens niet die chmod 777 gaan doen. In de logfile zie ik niet terug dat er issues met rechten zijn.
Wel dat er sessies afgebroken worden. Ik zit een beetje te denken aan een issue met putty.exe (Of welk programma je ook gebruikt)
Heb je misschien een andere computer die (nog) geconfigureerd is om gescript in te loggen op die Pi en daar zaken probeert af te handelen?
[ Voor 26% gewijzigd door AWST6000 op 07-12-2016 21:36 ]
Oke morgen eens geheel met TB en scherm werken, iets meer werk maar ik gebruik idd normaal putty en doe de rest dan in vanaf de laptop via putty, hoop echt dat ik iets verder kom is echt vreemd.AWST6000 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 21:33:
@Dreamcatcher:
Dank voor jullie hulp allemaal, veel gelezen maar dit is lastig spul zo... gaan gewoon verder laten ons niet kisten.

Ik raad ook niet aan om chmod -R 777 continue te gebruiken.. Echter wel als test
je moet ergens beginnen.
Als dat het punt is weet je in ieder geval dat het een rechten issue is.
Kan op dit moment even niet ergens terug lezen of je ook een ander SD-kaartje hebt geprobeerd?
Als dat het punt is weet je in ieder geval dat het een rechten issue is.
Kan op dit moment even niet ergens terug lezen of je ook een ander SD-kaartje hebt geprobeerd?
Je kunt de Pi ook ff met een HDMI-kabel aan de TV koppelen en dan alleen ff op laten starten om te kijken hoe het dan gaat en of je dan Domoticz met een browser vanaf de laptop kunt starten.Dreamcatcher schreef op woensdag 7 december 2016 @ 21:39:
[...]
Oke morgen eens geheel met TB en scherm werken, iets meer werk...
Oke, kan toch niet laten liggen pfft, wel slapen straks maar.... net dus even een kale image gepakt : 2016-11-25-raspbian-jessie-lite en op de sd kaart gezet, hierna raspi-config gedraait en alles goed gezet ( zoals ook in de wiki wel staat ) hierna domoticz via de nieuwe methode er op gezet, apt-get upgrade uiteraard uigevoerd en whalla kon er op, echter na het terugzetten van de db, en dan maakt het niet uit welke wil die na een reboot niet meer terug komen in de webpage, offline wordt er gelijk gegild, ik heb geen enkel script verder lopen die maar naar deze domoticz pi kijkt, tevens heb ik hem gelijk even een ander ip nr gegeven om maar te voorkomen dat er iets anders in huis nog even naar hem aan het zoeken is of zo, ik heb dus tot nu toe, 1. andere sd kaartjes geprobeerd, andere voeding ook speciaal voor de pi3, zelfs een andere pi3 en ook nog een pi2...... waar ik nu wel achter ben gekomen is als ik gewoon de kale image pak zonder dat ik een db heb terug gezet hij wel opstart, heeeeeel vreemd ik heb van elke maand meerdere backups van de db's ook op verschillende plekken staan om altijd een wel werkende db backup te hebben maar toch dit probleem.... kan iemand dit in de juiste richting helpen ?
Bovenstaande allemaal idd gewoon via hdmi kabel op scherm en los tb en muis aan de pi dus niks meer via een terminal op een pc of zo
Bovenstaande allemaal idd gewoon via hdmi kabel op scherm en los tb en muis aan de pi dus niks meer via een terminal op een pc of zo
[ Voor 5% gewijzigd door Dreamcatcher op 07-12-2016 22:01 ]
Verwijderd
Als het start zonder het vervangen van de database lijkt het mij logisch dat er daar iets mis mee is.
Hoe is de backup ervan gemaakt? En hoe plaats je hem terug?
Maar als het de database is zou dat toch wel in de logfile van domoticz moeten staan. Je kan dus best zorgen dat die actief staat.
Maar als het de database is zou dat toch wel in de logfile van domoticz moeten staan. Je kan dus best zorgen dat die actief staat.
Hoi Guy, was mijn eerste gedachte ook, in het verleden ook wel eens gehad, maar daarom heb ik verschillende db's backups staan, niet alleen op de server hier maar ook in the cloud en op een stick, maar allemaal hetzelfde verhaal.... vreemd he. we zoeken gewoon verderVerwijderd schreef op donderdag 8 december 2016 @ 04:20:
Als het start zonder het vervangen van de database lijkt het mij logisch dat er daar iets mis mee is.
Ik heb twee weken geleden nog een verse installatie uitgevoerd. En SSH en DHCP (Lan) stond toen nog gewoon aan. Waardoor je op afstand kan inloggen.ocmer schreef op woensdag 7 december 2016 @ 13:53:
[...]
< dit stukje webruimte is te huur >
Dat kan kloppen, is ook nog niet zolang:
nieuws: Update voor Raspberry Pi-os Raspbian schakelt ssh standaard uit
Maar een bestand toevoegen aan de boot map is genoeg om het weer te laten werken, dus zo'n groot probleem is het ook weer niet.
Dan weten we hoe de rechten staan. Is de log die hierboven staat trouwens van Domoticz of van Raspbian, ik zou sshd informatie namelijk in die van Raspbian verwachten niet in de van Domoticz.
nieuws: Update voor Raspberry Pi-os Raspbian schakelt ssh standaard uit
Maar een bestand toevoegen aan de boot map is genoeg om het weer te laten werken, dus zo'n groot probleem is het ook weer niet.
Wat geeft:Dreamcatcher schreef op donderdag 8 december 2016 @ 07:15:
[...]
Hoi Guy, was mijn eerste gedachte ook, in het verleden ook wel eens gehad, maar daarom heb ik verschillende db's backups staan, niet alleen op de server hier maar ook in the cloud en op een stick, maar allemaal hetzelfde verhaal.... vreemd he. we zoeken gewoon verder
code:
1
2
| cd domoticz/ ls -la | grep domoticz.db |
Dan weten we hoe de rechten staan. Is de log die hierboven staat trouwens van Domoticz of van Raspbian, ik zou sshd informatie namelijk in die van Raspbian verwachten niet in de van Domoticz.
[ Voor 48% gewijzigd door Sneezydevil op 08-12-2016 08:22 ]
Hoe maak je de backup van de db eigenlijk en op welke manier zet je die terug?Dreamcatcher schreef op donderdag 8 december 2016 @ 07:15:
[...]
... daarom heb ik verschillende db's backups staan...
Als je de webinterface gebruikt onder settings kan je de db backuppen en terug zetten zo deed ik het altijd en heeft altijd gewerkt....tot nu
de rechten van de db staan als ik het goed zie :Sneezydevil schreef op donderdag 8 december 2016 @ 08:14:
[...]
Wat geeft:
code:
1 2 cd domoticz/ ls -la | grep domoticz.db
-rw-r--r--
Dat lijkt wel goed, gebruiker ook correct?
En die log?
code:
1
2
3
| -rw-r--r-- 1 pi pi 1974272 Dec 8 07:30 domoticz.db -rw-r--r-- 1 pi pi 32768 Dec 8 07:33 domoticz.db-shm -rw-r--r-- 1 pi pi 967336 Dec 8 07:33 domoticz.db-wal |
En die log?
ik weet niet helemaal zeker of ik hier moet zijn maar ik probeer het toch maar even:
Ik heb een raspberry pi draaien met met domoticz en aan de pi heb ik drie thermometers (DS18b20) aangesloten (van die waterdichte). Eens in de zoveel tijd geven deze alle 3 in een keer 0 graden aan. Herstarten van de pi heeft dan geen zin. Ik moet echt de stroom eraf halen en dan weer opnieuw opstarten en dan doen ze het weer voor een aantal weken.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Ik heb een raspberry pi draaien met met domoticz en aan de pi heb ik drie thermometers (DS18b20) aangesloten (van die waterdichte). Eens in de zoveel tijd geven deze alle 3 in een keer 0 graden aan. Herstarten van de pi heeft dan geen zin. Ik moet echt de stroom eraf halen en dan weer opnieuw opstarten en dan doen ze het weer voor een aantal weken.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
@sneezydevil, je bedoelt ik als gebruiker ? ja gewoon pi en een eigen password, ook daar naar gekeken maar geen rare dingen, zoek het nu toch even in het inladen van de DB, ben nu bezig een schone installatie te doen, dus vast ip adres enz. enz. er in zetten, nog geen db er in geladen, wat me wel gelijk opvalt maar wellicht moet ik eerst pi een keer rebooten, is dat als ik zeg maar de layout kleur van black naar iets anders wil veranderen dit niet gebeurd, hij staat wel vermeld als blauw zeg maar, maar het blijft zwart..... maar dat terzijde, de versie van gisteren die op een andere pi draait met de RFXcom heeft nog geen reset gehad dus draait nog steeds, ik klooi voorlopig even op een andere pi3 zodat domoticz blijft werken, het hele huis zit er zo'n beetje op met meer dan 140 apparaten er in zitten dus.....
140 devices? Dan heb ik nog ff te gaan :þ
Welke categorieën devices heb je?
Ik zet de db eigenlijk nooit terug via de gui. Altijd commandline. Domoticz stoppen, dan is alleen de .db file over (andere zijn lock files etc), backup eroverheen kopieren (snel, want anders start mijn controle scriptje Domoticz opnieuw) en Domoticz weer starten.
Ik weet niet wat er gebeurt als je een database terugkopieerd met een oudere struktuur dan Domoticz verwacht, met name of die automagisch geconverteerd wordt of niet.
Ik weet niet wat er gebeurt als je een database terugkopieerd met een oudere struktuur dan Domoticz verwacht, met name of die automagisch geconverteerd wordt of niet.
Ik bedoelde owner en group van de database, want ik ben het met je eens dat het daar ergens mis gaat.Dreamcatcher schreef op donderdag 8 december 2016 @ 09:42:
@sneezydevil, je bedoelt ik als gebruiker ? ja gewoon pi en een eigen password, ook daar naar gekeken maar geen rare dingen, zoek het nu toch even in het inladen van de DB, ben nu bezig een schone installatie te doen, dus vast ip adres enz. enz. er in zetten, nog geen db er in geladen, wat me wel gelijk opvalt maar wellicht moet ik eerst pi een keer rebooten, is dat als ik zeg maar de layout kleur van black naar iets anders wil veranderen dit niet gebeurd, hij staat wel vermeld als blauw zeg maar, maar het blijft zwart..... maar dat terzijde, de versie van gisteren die op een andere pi draait met de RFXcom heeft nog geen reset gehad dus draait nog steeds, ik klooi voorlopig even op een andere pi3 zodat domoticz blijft werken, het hele huis zit er zo'n beetje op met meer dan 140 apparaten er in zitten dus.....
Als je naar mijn output kijkt is zowel de owner als de group van domoticz.db pi, maar het moet al heel raar gelopen zijn moest dat niet kloppen, maar je weet op een gegeven moment van gekkigheid niet wat er nog mis kan zijn.
Ik zou toch nog es de Domoticz log proberen op te duiken.
Als ik in de webgui van Domoticz het log bekijk : 2016-12-08 09:33:17.641 Domoticz V3.5877 (c)2012-2016 GizMoCuz
2016-12-08 09:33:17.641 Build Hash: 15b013c, Date: 2016-11-10 16:44:33
2016-12-08 09:33:17.641 System: Raspberry Pi
2016-12-08 09:33:17.641 Startup Path: /home/pi/domoticz/
Sunrise: 08:34:00 SunSet:16:24:00
EventSystem: reset all events...
Active notification subsystems: (0/12)
WebServer(HTTP) started on address: :: with port 8080
WebServer(SSL) started on address: :: with port 443
Proxymanager started.
Starting shared server on: :::6144
TCPServer: shared server started...
RxQueue: queue worker started...
EventSystem: reset all device statuses...
EventSystem: Started
Incoming connection from: 192.168.0.4
Login successful from 192.168.0.4 for user 'Erwin'
Starting automatic database backup procedure...
Ending automatic database backup procedure...
staat er bij de webservers geen adres : klopt dit ? kan op dit moment dus nog wel in de webgui komen, straks eerst ff naar de bekkenbeul mijn frustratie daar uiten haha, en dan maar eens db er op zetten en kijken wat het log doet
Dit is dus het log ZONDER DB ik ga nu eens de DB er weer op zetten kijken wat het log dan zegt.
Wordt vervolgd
en dit is die dan met DB, zit wel een error in maar die kan ik niet echt plaatsen.
2016-12-08 09:33:17.641 Domoticz V3.5877 (c)2012-2016 GizMoCuz
Proxymanager started.
Restore Database: Starting...
Restore Database: Succeeded!
Error: CheckAuthToken(78962e4401951e808c82d80fa8851879_Y2VmODFkNTQtNTM0Zi00MzE4LThiZGMtZjM2Yzg1NTIwZWQ0) : session id not found
Hardware Monitor: Started
EventSystem: Stopped...
Error: RFXCOM: Error opening serial port!
RFXCOM: retrying in 30 seconds...
Hardware Monitor: Fetching data (System sensors)
Dank allen tot nu toe, hoop dat er wel wat uit komt waar iedereen iets aan heeft en dat het geen stomme nono fout issss...
Proxymanager started.
staat er bij de webservers geen adres : klopt dit ? kan op dit moment dus nog wel in de webgui komen, straks eerst ff naar de bekkenbeul mijn frustratie daar uiten haha, en dan maar eens db er op zetten en kijken wat het log doet
Dit is dus het log ZONDER DB ik ga nu eens de DB er weer op zetten kijken wat het log dan zegt.
Wordt vervolgd

en dit is die dan met DB, zit wel een error in maar die kan ik niet echt plaatsen.
2016-12-08 09:33:17.641 Domoticz V3.5877 (c)2012-2016 GizMoCuz
Proxymanager started.
Restore Database: Starting...
Restore Database: Succeeded!
Error: CheckAuthToken(78962e4401951e808c82d80fa8851879_Y2VmODFkNTQtNTM0Zi00MzE4LThiZGMtZjM2Yzg1NTIwZWQ0) : session id not found
Hardware Monitor: Started
EventSystem: Stopped...
Error: RFXCOM: Error opening serial port!
RFXCOM: retrying in 30 seconds...
Hardware Monitor: Fetching data (System sensors)
Dank allen tot nu toe, hoop dat er wel wat uit komt waar iedereen iets aan heeft en dat het geen stomme nono fout issss...
[ Voor 38% gewijzigd door Dreamcatcher op 08-12-2016 10:11 ]
ik heb een Harman Kardon receiver die kan ik bedienen middels een app. Is er ook eventueel een mogelijkheid om dit te integreren in Domoticz?
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together
Hahaha, heel veel stroom aan en uit, alle kamers en ruimtes rookmelders en tem/hum melders, deur sensoren enz enz.AWST6000 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 09:44:
140 devices? Dan heb ik nog ff te gaan :þ
2016-12-08 10:16:44.863 Domoticz V3.5877 (c)2012-2016 GizMoCuz
2016-12-08 10:16:44.864 Build Hash: 15b013c, Date: 2016-11-10 16:44:33
2016-12-08 10:16:44.865 System: Raspberry Pi
2016-12-08 10:16:44.866 Startup Path: /home/pi/domoticz/
Error: Domoticz received fatal signal 6 !...
Error: /home/pi/domoticz/domoticz() [0x1a4420]
Error: /home/pi/domoticz/domoticz(_Z14signal_handleri+0x4c) [0x1a44cc]
Error: /lib/arm-linux-gnueabihf/libc.so.6(__default_sa_restorer_v2+0) [0x76a9d180]
Error: /lib/arm-linux-gnueabihf/libc.so.6(gsignal+0x38) [0x76a9bf70]
mmmmm fatal !!! maar wat
2016-12-08 10:16:44.864 Build Hash: 15b013c, Date: 2016-11-10 16:44:33
2016-12-08 10:16:44.865 System: Raspberry Pi
2016-12-08 10:16:44.866 Startup Path: /home/pi/domoticz/
Error: Domoticz received fatal signal 6 !...
Error: /home/pi/domoticz/domoticz() [0x1a4420]
Error: /home/pi/domoticz/domoticz(_Z14signal_handleri+0x4c) [0x1a44cc]
Error: /lib/arm-linux-gnueabihf/libc.so.6(__default_sa_restorer_v2+0) [0x76a9d180]
Error: /lib/arm-linux-gnueabihf/libc.so.6(gsignal+0x38) [0x76a9bf70]
mmmmm fatal !!! maar wat
Maar is alles er ook slimmer van geworden ? Ik merk dat het aantal devices dat met mij meegroeit niet 'automatisch' alles slimmer maakt. Ik zit nog steeds veel handmatig te schakelen vanuit de GUI.Dreamcatcher schreef op donderdag 8 december 2016 @ 10:12:
[...]
Hahaha, heel veel stroom aan en uit, alle kamers en ruimtes rookmelders en tem/hum melders, deur sensoren enz enz.![]()
Is het jou nog gelukt om de gas waardes naar influx te duwen?Reley schreef op maandag 1 augustus 2016 @ 15:45:
Heb inmiddels de influx/grafana in de lucht, maar ik krijg geen gegevens van mijn Gasmeter in influx.
Ik zie in Domoticz keurig de meter en de waardes lopen op als ik gas verbruik.
Bij de HTTPLink heb ik hetzelfde gedaan als voor mijn stroom echter krijg ik geen data binnen...
Als ik in de logging kijk zie ik:
code:
1 HttpLink: sending global variable GasVerbruik with value: Not%20supported%20yet
Met device_%V value=%v %t3
krijg ik ook Not%20supported%20yet in log van domoticz.
Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***
Nope. Domoticz ondersteunt dit nog niet. Misschien in de toekomststuffer schreef op donderdag 8 december 2016 @ 10:21:
[...]
Is het jou nog gelukt om de gas waardes naar influx te duwen?
Ok thanks!Reley schreef op donderdag 8 december 2016 @ 10:27:
[...]
Nope. Domoticz ondersteunt dit nog niet. Misschien in de toekomst
Verder zijn de grafieken in Grafana echt wel vet!
Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***
Verwijderd
Dat hangt vooral af van hoeveel tijd en energie je erin wil steken.wervisser schreef op donderdag 8 december 2016 @ 10:19:
[...]
Maar is alles er ook slimmer van geworden ? Ik merk dat het aantal devices dat met mij meegroeit niet 'automatisch' alles slimmer maakt. Ik zit nog steeds veel handmatig te schakelen vanuit de GUI.
Ik heb hier destijds echt dagenlang bezig geweest om alles exact in te richten zoals ik het wilde. Nu is het al maanden zo goed als onveranderd gebleven, af en toe eens een detail aanpassen.
Eigenlijk beslis je helemaal zelf hoe ver je erin gaat.
De trigger om te starten met Domotica was voor mij een brand bij mijn pa. Uiteraard wou ik geen genoegen nemen met een ordinaire rookmelder, ik wou er een waarvan ik een notificatie kon krijgen.
Al snel kwam er dan extra spul bij. Eerst deurcontacten op de achterdeur en het schuifraam, die durfden wel eens dagen ongesloten te zijn terwijl wij slapen waren of gaan werken.
Dan de verwarming, als je bedenkt hoeveel mensen hun verwarming regelen met een simpele klokthermostaat, ongeacht of ze thuis zijn of niet... Of de badkamer verwarmen van 5u tot 9u omdat ze 'ergens' daartussen zullen opstaan...
Laatste 'issue' hier was thuiskomen en merken dat je alle lichten hebt laten branden, enkele honderden watts (waren toen nog halogeen spots).
Da's nu allemaal verleden tijd dankzij Domoticz en serieus scripten.
Ongetwijfeld dat ik hiermee uiteindelijk elektriciteit en gas ga besparen.
Hier dezelfde ervaringen als guyverschuere, alleen nu dan even met de handen in het haar.....
Er gaat iets fout maar waarom ? mijn kennis gaat net even niet zo ver om het onderstaande te ontcijferen :
Log zonder DB erin
2016-12-08 13:56:04.288 Domoticz V3.5877 (c)2012-2016 GizMoCuz
2016-12-08 13:56:04.300 Build Hash: 15b013c, Date: 2016-11-10 16:44:33
2016-12-08 13:56:04.301 System: Raspberry Pi
2016-12-08 13:56:04.301 Startup Path: /home/pi/domoticz/
2016-12-08 13:56:04.478 Active notification subsystems: http (1/12)
2016-12-08 13:56:04.505 WebServer(HTTP) started on address: :: with port 8080
2016-12-08 13:56:04.514 Proxymanager started.
2016-12-08 13:56:04.515 Starting shared server on: :::6144
2016-12-08 13:56:04.515 TCPServer: shared server started...
2016-12-08 13:56:04.516 RxQueue: queue worker started...
2016-12-08 13:56:06.517 EventSystem: reset all events...
2016-12-08 13:56:06.520 EventSystem: reset all device statuses...
2016-12-08 13:56:06.521 EventSystem: Started
2016-12-08 13:56:31.657 Incoming connection from: 192.168.0.4
Log met DB erin
2016-12-08 14:09:46.229 Domoticz V3.5877 (c)2012-2016 GizMoCuz
2016-12-08 14:09:46.240 Build Hash: 15b013c, Date: 2016-11-10 16:44:33
2016-12-08 14:09:46.240 System: Raspberry Pi
2016-12-08 14:09:46.240 Startup Path: /home/pi/domoticz/
2016-12-08 14:09:46.435 Sunrise: 08:34:00 SunSet:16:24:00
2016-12-08 14:09:46.435 EventSystem: reset all events...
2016-12-08 14:09:46.456 Error: Domoticz received fatal signal 6 !...
2016-12-08 14:09:46.457 Error: /home/pi/domoticz/domoticz() [0x1a4420]
2016-12-08 14:09:46.458 Error: /home/pi/domoticz/domoticz(_Z14signal_handleri+0x4c) [0x1a44cc]
2016-12-08 14:09:46.458 Error: /lib/arm-linux-gnueabihf/libc.so.6(__default_sa_restorer_v2+0) [0x76aa4180]
2016-12-08 14:09:46.458 Error: /lib/arm-linux-gnueabihf/libc.so.6(gsignal+0x38) [0x76aa2f70]
Er gaat iets fout maar waarom ? mijn kennis gaat net even niet zo ver om het onderstaande te ontcijferen :
Log zonder DB erin
Log met DB erin
2016-12-08 14:09:46.457 Error: /home/pi/domoticz/domoticz() [0x1a4420]
2016-12-08 14:09:46.458 Error: /home/pi/domoticz/domoticz(_Z14signal_handleri+0x4c) [0x1a44cc]
2016-12-08 14:09:46.458 Error: /lib/arm-linux-gnueabihf/libc.so.6(__default_sa_restorer_v2+0) [0x76aa4180]
2016-12-08 14:09:46.458 Error: /lib/arm-linux-gnueabihf/libc.so.6(gsignal+0x38) [0x76aa2f70]
[ Voor 90% gewijzigd door Dreamcatcher op 08-12-2016 14:19 ]
Same story hier.. Ik doe alleen wel altijd een terug-verdien-tijd berekenen om te weten te komen of ik wel echt elektriciteit en gas ga "besparen". Daar houd ik natuurlijk ook rekening met de gadget/comfort factor.Verwijderd schreef op donderdag 8 december 2016 @ 12:14:
[...]
Dat hangt vooral af van hoeveel tijd en energie je erin wil steken.
Ik heb hier destijds echt dagenlang bezig geweest om alles exact in te richten zoals ik het wilde. Nu is het al maanden zo goed als onveranderd gebleven, af en toe eens een detail aanpassen.
Eigenlijk beslis je helemaal zelf hoe ver je erin gaat.
De trigger om te starten met Domotica was voor mij een brand bij mijn pa. Uiteraard wou ik geen genoegen nemen met een ordinaire rookmelder, ik wou er een waarvan ik een notificatie kon krijgen.
Al snel kwam er dan extra spul bij. Eerst deurcontacten op de achterdeur en het schuifraam, die durfden wel eens dagen ongesloten te zijn terwijl wij slapen waren of gaan werken.
Dan de verwarming, als je bedenkt hoeveel mensen hun verwarming regelen met een simpele klokthermostaat, ongeacht of ze thuis zijn of niet... Of de badkamer verwarmen van 5u tot 9u omdat ze 'ergens' daartussen zullen opstaan...
Laatste 'issue' hier was thuiskomen en merken dat je alle lichten hebt laten branden, enkele honderden watts (waren toen nog halogeen spots).
Da's nu allemaal verleden tijd dankzij Domoticz en serieus scripten.
Ongetwijfeld dat ik hiermee uiteindelijk elektriciteit en gas ga besparen.
Als je wilt kan ik eens in een kale VM met Domoticz je database stoppen om te zien of ik hetzelfde ervaar..Dreamcatcher schreef op donderdag 8 december 2016 @ 12:27:
Hier dezelfde ervaringen als guyverschuere, alleen nu dan even met de handen in het haar.....
Log zonder DB erin
Log met DB erin
2016-12-08 14:09:46.457 Error: /home/pi/domoticz/domoticz() \[0x1a4420]
2016-12-08 14:09:46.458 Error: /home/pi/domoticz/domoticz(_Z14signal_handleri+0x4c) \[0x1a44cc]
2016-12-08 14:09:46.458 Error: /lib/arm-linux-gnueabihf/libc.so.6(__default_sa_restorer_v2+0) \[0x76aa4180]
2016-12-08 14:09:46.458 Error: /lib/arm-linux-gnueabihf/libc.so.6(gsignal+0x38) \[0x76aa2f70]
Echter zie ik zo wel je settings natuurlijk. Keuze is aan jou. DM maar als je dit wilt.
wie geeft hier een water sensor?
laatst had ik een probleem met de ontkalker -> kelder 2cm onder water...
Geen idee wat het probleem was, dus zou nu graag een sensor plaatsen...
(veel china stuff te vinden, maar ik heb die natuurlijk zo snel mogelijk en eentje die met rfxcom werkt...)
(veel china stuff te vinden, maar ik heb die natuurlijk zo snel mogelijk en eentje die met rfxcom werkt...)
Je vraag is niet helemaal duidelijk maar hier staat uitgevogeld hoe je data van Domoticz naar influx kan sturenstuffer schreef op donderdag 8 december 2016 @ 10:21:
[...]
Is het jou nog gelukt om de gas waardes naar influx te duwen?
Even een kleine update, het lijkt er op dat mijn db de oorzaak van de fouten is, heel raar aangezien ik op 4 verschillende plekken een backup maak meerdere malen per maand soms zelfs, het lijkt er op dat deze allen niet goed zijn !! ?? vreemd en ik ben er samen met een mede tweaker nog niet uit eigenlijk waarom, nu een complete img backup terug gezet van maart dit jaar, dit lijkt tot nu toe normaal te werken maar moet dus wel weer een groot aantal app. weer toevoegen... pffttt de vreemde wereld van software.
Ik heb een watersensor in de kelder. Wel een zwave. Werkt op zich prima.Repi3 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 23:28:
wie geeft hier een water sensor?
Dat bewijst maar weer eens dat je een backup af en toe moet testen.Dreamcatcher schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 06:56:
Even een kleine update, het lijkt er op dat mijn db de oorzaak van de fouten is, heel raar aangezien ik op 4 verschillende plekken een backup maak meerdere malen per maand soms zelfs, het lijkt er op dat deze allen niet goed zijn !! ?? vreemd en ik ben er samen met een mede tweaker nog niet uit eigenlijk waarom, nu een complete img backup terug gezet van maart dit jaar, dit lijkt tot nu toe normaal te werken maar moet dus wel weer een groot aantal app. weer toevoegen... pffttt de vreemde wereld van software.
En als je met een sqlite browser kijkt, geeft die geen indicatie van wat er fout is met de database? Ik heb nooit problemen gehad met een backup.
Je zou deze stappen eens kunnen proberen.Dreamcatcher schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 06:56:
http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=3861#p26470
Dit al 2x met succes gedaan nadat ik een melding kreeg ik de log dat de DB malformed was.
Hiermee kopieer je de gehele inhoud in een nieuwe DB en is het malformed probleem opgelost.
Mogelijk werkt het ook voor jou probleem.
Eens!wervisser schreef op donderdag 8 december 2016 @ 10:19:
[...]
Maar is alles er ook slimmer van geworden ? Ik merk dat het aantal devices dat met mij meegroeit niet 'automatisch' alles slimmer maakt. Ik zit nog steeds veel handmatig te schakelen vanuit de GUI.
Home Automation != Remote control
Ik moet zeggen dat ik vorig jaar begonnen was met scenario's. (Simpele, zoals "Als telefoon in netwerk is en bewegingssensor gang = on en zonsondergang dan zet de lichten aan" etc.) maar ik had op een punt dat ik smorgens beneden kwam en dat de lichten dan de halve nacht aan hadden gestaan. Dus toen maar ff alle dergelijke scripts uitgezet tot ik weer tijd heb..
Maar wat je zegt is inderdaad wel mijn doel, zelf niet meer schakelen maar Domoticz.
Thanks voor het delen van de update. wel handig mocht ik een gelijke situatie hier een keer aantreffen.Dreamcatcher schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 06:56:
Ben benieuwd of je de database nog kan herstellen.
P.s. je plaatje vernieuwd, is dat hoe je nu kijkt na dit gezeur
Je gebruikt zeker motion sensors op 433mhz? Wordt gek van die dingen. gebeurd me te vaak dat de off melding niet in Domoticz aankomt, omdat ze tegelijk sturen of o.i.d. Ik heb nu goedkopere Z-wave beweging sensors besteld en deze gaan er bij mij straks in. hopelijk voorkom ik dat de off melding niet verloren gaat.Duci schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 08:32:
[...]
Eens!
Home Automation != Remote control
Ik moet zeggen dat ik vorig jaar begonnen was met scenario's. (Simpele, zoals "Als telefoon in netwerk is en bewegingssensor gang = on en zonsondergang dan zet de lichten aan" etc.) maar ik had op een punt dat ik smorgens beneden kwam en dat de lichten dan de halve nacht aan hadden gestaan. Dus toen maar ff alle dergelijke scripts uitgezet tot ik weer tijd heb..
Maar wat je zegt is inderdaad wel mijn doel, zelf niet meer schakelen maar Domoticz.
[ Voor 35% gewijzigd door luigi87 op 09-12-2016 08:42 ]
- leeg -
Waarom maak je backups van het hele image eigenlijk?Dreamcatcher schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 06:56:
Ik snap de voordelen wel, je scriptjes gaan mee etc.. Ik weet niet hoeveel scripts je hebt draaien, maar die van mij zou ik met een half uurtje (iemand die handiger is dan is met 5 min wrs.
Vervolgens heb ik het dropbox script geimplementeerd, en er verschijnt dus dagelijks een backup van mijn db. Ik ben dus max een dag data kwijt. Ik heb ook een "testomgeving" (lees: andere Rpi die ik wel eens klaarmaak als ik wat wil testen) en daarvoor gebruik ik ook de laatste backup in dropbox, waarmee ik dus gelijk mijn backup scenario test. Kan deze manier van werken aanraden.
Hoe raad je het.. Ik begrijp uit dit forum dat Zwave feedback heeft, dus zou beter moeten gaan zou ik zo denken.luigi87 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 08:41:
[...]
Thanks voor het delen van de update. wel handig mocht ik een gelijke situatie hier een keer aantreffen.
Ben benieuwd of je de database nog kan herstellen.
P.s. je plaatje vernieuwd, is dat hoe je nu kijkt na dit gezeur![]()
[...]
Je gebruikt zeker motion sensors op 433mhz? Wordt gek van die dingen. gebeurd me te vaak dat de off melding niet in Domoticz aankomt, omdat ze tegelijk sturen of o.i.d. Ik heb nu goedkopere Z-wave beweging sensors besteld en deze gaan er bij mij straks in. hopelijk voorkom ik dat de off melding niet verloren gaat.
Heb alleen zelf nog geen Zwave op Domoticz, behalve Philips Hue maar die kun je niet inzetten voor andere dingen. Heb je misschien een link naar de Zwave bewegingssensors? En wat kost een Zwave stick tegenwoordig?

Zwave heeft een feedback inderdaad. Dus als het schakelt geeft het altijd terug dat het aan staat of uit. Dus je sensor blijft nooit meer aan staan.Duci schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 08:44:
[...]
Hoe raad je het.. Ik begrijp uit dit forum dat Zwave feedback heeft, dus zou beter moeten gaan zou ik zo denken.
Heb alleen zelf nog geen Zwave op Domoticz, behalve Philips Hue maar die kun je niet inzetten voor andere dingen. Heb je misschien een link naar de Zwave bewegingssensors? En wat kost een Zwave stick tegenwoordig?
Heb meerdere kamers nu al uitgerust met Aeonlabs 6 in 1 multisensors, Deze geven ook licht, temp, en humidy door. Dit gebruik ik voor die kamers ook.
één kamer heeft een Fibaro motion sensor, geeft ook heel veel extra door.
En nu heb ik 2 sensors uit China in bestelling staan. dit zijn wel enkel motion sensors, geven dus niks extra's door. Ervaringen met Domoticz zijn goed voor wat ik heb gelezen op het Domoticz forum.
(ten tijde van het schrijven van deze reactie was de prijs geen 55USD, maar 30USD)
Ik ga hiermee meer een mix maken van 433mhz sensors en deze. dan zijn er minder 433mhz signalen tegelijk waardoor het mischakelen zal gaan moeten afnemen.
[ Voor 10% gewijzigd door luigi87 op 09-12-2016 09:48 ]
- leeg -
Thanks! Ga in de kerstvakantie eens overwegen wat te doen.. Heb me eigenlijk nooit echt verdiept in Zwave, maar als ik er over nadenk zijn dingen zoals lampen die willekeurig aan gaan niet echt goed voor de WAF (en voor eigen AFluigi87 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 08:54:
[...]
Zwave heeft een feedback inderdaad. Dus als het schakelt geeft het altijd terug dat het aan staat of uit. Dus je sensor blijft nooit meer aan staan.
Heb meerdere kamers nu al uitgerust met Aeonlabs 6 in 1 multisensors, Deze geven ook licht, temp, en humidy door. Dit gebruik ik voor die kamers ook.
En nu heb ik 2 sensors uit China in bestelling staan. dit zijn wel enkel motion sensors, geven dus niks extra's door. Ervaringen met Domoticz zijn goed voor wat ik heb gelezen op het Domoticz forum.
Ik ga hiermee meer een mix maken van 433mhz sensors en deze. dan zijn er minder 433mhz signalen tegelijk waardoor het mischakelen zal gaan moeten afnemen.
Die china versie geeft volgens hun motion en lux door. Dat voor een prijs van grofweg 52 euro.luigi87 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 08:54:
[...]
Zwave heeft een feedback inderdaad. Dus als het schakelt geeft het altijd terug dat het aan staat of uit. Dus je sensor blijft nooit meer aan staan.
De pricewatch: Fibaro Bewegingssensor is 50 euro en de pricewatch: Aeotec Multisensor 6 60 euro, vanwaar deze keuze vraag ik mij dan af?
Die NEO Coolcam was kort geleden nog 25 of 30 euro omgerekend. Helaas hard in prijs omhoog gegaan en met Blackfriday was hij weer even wat goedkoper.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.
- De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de Github repo.
- Ook is er een Domoticz wiki
- En een eigen Domoticz forum
- Lees ook de Domoticz handleiding eens door
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.