Veldm033tweak schreef op zondag 11 december 2016 @ 20:59:
[...]
Hierbij een update.
De opmerking van Tozzke is juist. Domoticz/blocky kijkt idd naar klok tijden en niet naar een verstreken tijdseenheid. In mijn vorige schema ging de lamp dan ook niet feller branden na 15 en 30 min.
Ik heb nu het volgende geprobeerd. Na 900 seconden (15min) moet de dimmer naar 50% en na nog eens 900 seconde naar 75%. Ik ga dit vanaf morgen uittesten in de praktijk.
Hieronder het blocky schema Als iemand nog opmerkingen of aanvullingen er op heeft hoor ik het graag.
Ik laat weten of het wel of niet werkt.
[
afbeelding]
Jouw 2e en 3e regel zullen blijven triggeren, je 4e regel zal niet triggeren omdat '= On' niet waar zal zijn aangezien je de lamp op een percentage aanzet.
Ik zou als ik jou was de blockly aanvullen met een variabele 'DimmerBuitenVerlichting_percentage' en die in de eerste regel 25 laten worden. Vervolgens verwerken in de 2e en 3e regel als volgt:
2e:
Else if [Time >= Sunset] and [DimmerBuitenVerlichting ≠ Off] and [var DimmerBuitenVerlichting_percentage = 25]
Do Set [DimmerBuitenVerlichting = Level (%) 50 After 900 seconds]
Set [var DimmerBuitenVerlichting_percentage = 51]*
1
Set [var DimmerBuitenVerlichting_percentage = 50 After 900 seconds]
3e:
Else if [Time >= Sunset] and [DimmerBuitenVerlichting ≠ Off] and [var DimmerBuitenVerlichting_percentage = 50]
Do Set [DimmerBuitenVerlichting = Level (%) 75 After 900 seconds]
Set [var DimmerBuitenVerlichting_percentage = 76]*
1
Set [var DimmerBuitenVerlichting_percentage = 75 After 900 seconds]
en de 4e:
Else if [Time = 23:00] and [DimmerBuitenVerlichting ≠ Off] and [Day ≠ Thursday] and [var DimmerBuitenVerlichting_percentage = 75]
Do Set [DimmerBuitenVerlichting Off]
*
1 eigenlijk een random waarde die verder niet voorkomt in het script/blockly om continu retriggeren te voorkomen
edit:
al is de [Time >= Sunset] in de 2e en 3e regel dan eigenlijk overbodig geworden