Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nolihc
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-05 20:15
Ik wil graag een timeout van 2 seconden voordat het keukenlampje aan wordt gezet. Hoe doe ik dat?

Lua:
1
2
3
4
5
commandArray = {}
   if (devicechanged['keukenMotion'] == 'On' and otherdevices['keukenlampje'] == 'Off') then
   commandArray['keukenlampje']='On FOR 60'
   end   
return commandArray

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siewert308SW
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 00:29
nolihc schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 22:27:
Ik wil graag een timeout van 2 seconden voordat het keukenlampje aan wordt gezet. Hoe doe ik dat?

Lua:
1
2
3
4
5
commandArray = {}
   if (devicechanged['keukenMotion'] == 'On' and otherdevices['keukenlampje'] == 'Off') then
   commandArray['keukenlampje']='On FOR 60'
   end   
return commandArray
Lua:
1
2
3
4
5
commandArray = {}
   commandArray['keukenlampje']='On AFTER 2'
   end   
return commandArray

FOR = het aantal minuten wat iets aan moet staan
dus FOR 1 = is na 1minuut weer uitschakelen.
Daarentegen is AFTER wel per seconden te triggeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Siewert308SW op 10-12-2016 23:42 ]

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ Segway E125s \-/ My EcoFlow php scripts @ GitHub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rasper
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-05 22:58
Momenteel gebruik ik de ingebouwde timers om 's avonds mijn lampen willekeurig uit te zetten. Dit werkt prima maar het komt een enkele keer voor dat de lampen uit gaan als ik nog op ben. Ik kan natuurlijk een scriptje uitvoeren als een device uitgaat en hem weer aanzetten als bv de tv nog aanstaat oid, maar dan gaat hij eerst uit en dan weer aan en dat wil ik niet :)
Iemand een truuk om de randomtimer actie te beinvloeden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:46

darkrain

Moderator Discord

Geniet

rasper schreef op zondag 11 december 2016 @ 10:10:
Momenteel gebruik ik de ingebouwde timers om 's avonds mijn lampen willekeurig uit te zetten. Dit werkt prima maar het komt een enkele keer voor dat de lampen uit gaan als ik nog op ben. Ik kan natuurlijk een scriptje uitvoeren als een device uitgaat en hem weer aanzetten als bv de tv nog aanstaat oid, maar dan gaat hij eerst uit en dan weer aan en dat wil ik niet :)
Met LUA kun je ervoor zorgen dat er niet geschakeld wordt als bijvoorbeeld je TV nog aanstaat. Maar dan zul je wel van de ingebouwde timers af moeten denk ik.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBoy32
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-05 14:04
CSB schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 15:22:
Ik heb sinds vandaag een Z-wave stick en een Aeotec Multisensor 6 5th gen. op mijn RPI aangesloten. Ik ben nog niet helemaal overtuigd over de multisensor, de temperatuur is te hoog en ik kan hem schijnbaar niet calibreren. Daarnaast heb ik een KaKu bewegingssensor die beter schijnt te triggeren dan de Multisensor die er praktisch een halve meter naast staat...

Goed, ik moet nog even inlezen in het hele Z-Wave gebeuren, maar ik ben nog niet helemaal overtuigd van een betere werking t.o.v. KaKu tot nu toe.
Zelf bezitter van de multisensor sinds een maand of negen. Deze hangt in de badkamer +/- 6 m2. Nog nooit (nee nooit) een beweging gemist (dat merk je wel in de badkamer of het licht wel of niet aan gaat).
Je beseft dat warme lucht opstijgt en dat daardoor de temperatuur bij het plafond hoger is? De temperatuur bijstellen kan in Domoticz maar ook in de sensor zelf (onder hardware Domoticz etc.).

Of je bent een beetje kort door de bocht of je hebt een defect apparaat? }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-05 12:57
rasper schreef op zondag 11 december 2016 @ 10:10:
ik kijk met lua script na een bepaalde tijd of de tv nog reageert op ping (heb daar een dummy schakelaar voor in domoticz die status tv laat zien) en of ik niet de dummy lampen langer aan aan heb staan. En dan kun je er ook weer een random aantal aan mee geven om uit te gaan

code:
1
2
3
4
5
6
if (otherdevices['Woonkamer plafond'] ~= 'Off' and
          otherdevices['Weekend'] == 'Off' and otherdevices['TV status'] == 'Off' and
          otherdevices['Lamp langer aan'] == 'Off' and tijd.hour >= 0 and tijd.hour <=4)) then
                commandArray['Woonkamer plafond']='Off AFTER 10'
                print('Woonkamerlamp uit in 10 secondes (geen weekend)')
end

[ Voor 24% gewijzigd door commentator op 11-12-2016 10:42 . Reden: voorbeeld lua toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
CSB schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 15:22:
Ik heb sinds vandaag een Z-wave stick en een Aeotec Multisensor 6 5th gen. op mijn RPI aangesloten. Ik ben nog niet helemaal overtuigd over de multisensor, de temperatuur is te hoog en ik kan hem schijnbaar niet calibreren. Daarnaast heb ik een KaKu bewegingssensor die beter schijnt te triggeren dan de Multisensor die er praktisch een halve meter naast staat...

Goed, ik moet nog even inlezen in het hele Z-Wave gebeuren, maar ik ben nog niet helemaal overtuigd van een betere werking t.o.v. KaKu tot nu toe.
je moet onder hardware, je zwave device, setup knopje bij die sensor nog wel even de parameters instellen hoe snel dat ding moet reageren en wanneer de melding weer uit moet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasper
commentator schreef op zondag 11 december 2016 @ 10:31:
[...]

ik kijk met lua script na een bepaalde tijd of de tv nog reageert op ping (heb daar een dummy schakelaar voor in domoticz die status tv laat zien) en of ik niet de dummy lampen langer aan aan heb staan. En dan kun je er ook weer een random aantal aan mee geven om uit te gaan

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
if (otherdevices['Woonkamer plafond'] ~= 'Off') then
          otherdevices['Lamp langer aan'] == 'Off' and tijd.hour >= 0 and tijd.hour <=4)) then
        end
end
toon volledige bericht
Ah dat is m, ik zat vooral te klooien met het willekeurig uit laten gaan, want wil niet dat de lampen als ik er niet ben altijd op dezelfde tijd uit gaan, maar met AFTER kan ik natuurlijk een willekeurig getal meegeven. thnx voor zetje in de goede richting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:24

tozzke

aka tozzert

rasper schreef op zondag 11 december 2016 @ 10:43:
[...]

Ah dat is m, ik zat vooral te klooien met het willekeurig uit laten gaan, want wil niet dat de lampen als ik er niet ben altijd op dezelfde tijd uit gaan, maar met AFTER kan ik natuurlijk een willekeurig getal meegeven. thnx voor zetje in de goede richting :)
sterker nog...
met commandArray[<schakelaar>] = 'On RANDOM 20' gaat <schakelaar> willekeurig binnen 20 minuten aan, 'AFTER' is altijd een vast gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert308SW
commentator schreef op zondag 11 december 2016 @ 10:31:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
end
Hier in een soort gelijk scenario voor de buitenverlichting.
Kijk met lua of er om 22uur nog iemand thuis is, is dat het geval dan word een user_variable omgezet.
Gaan we naar bed naar word ook de buitenverlichting automatisch uitgeschakeld.
Is er om 22uur niemand thuis dan word de user_variable niet omgezet en word de buitenverlichting doordeweeks omstreeks 22:45 uitgeschakeld en weekend een 45minuten later.

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ Segway E125s \-/ My EcoFlow php scripts @ GitHub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasper
tozzke schreef op zondag 11 december 2016 @ 11:05:
[...]

sterker nog...
met commandArray[<schakelaar>] = 'On RANDOM 20' gaat <schakelaar> willekeurig binnen 20 minuten aan, 'AFTER' is altijd een vast gegeven
Nog eleganter dan zelf random nr genereren in het script. Is het ook mogelijk om dit via bv bash te doen? ik heb nl momenteel alle scripts in een combi van bash en python. Of moet ik toch maar eens over naar LUA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 852057

Ik ben net begonnen met domoticz. Ik heb schakelaars werkend en ik heb plattegronden ingescand en een ruimte geselecteerd.
Hoe kan ik hier nu een schakelaar in plaatsen?

Draai nu domoticz op win10 maar wil dit later op een raspberry 3b proberen.

[ Voor 18% gewijzigd door ThinkPad op 11-12-2016 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210193

In PHP kan je zelfs makkelijk de minimum en maximum waarde van je random opgeven ;)
rand(5, 15);

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:29

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Anoniem: 852057 schreef op zondag 11 december 2016 @ 12:28:
Ik ben net begonnen met domoticz. Ik heb schakelaars werkend en ik heb plattegronden ingescand en een ruimte geselecteerd.
Hoe kan ik hier nu een schakelaar in plaatsen?

Draai nu domoticz op win10 maar wil dit later op een raspberry 3b proberen.
Hier werkt het met Engelse termen.
Bij floorplan kies je de plattegrond en daar voeg je ruimtes aan toe.
Als dat klaar is ga je naar roomplan en daar voeg je deze ruimtes ook toe.
Hier kan je dan aan elke ruimte schakelaars toekennen (onderin add device).
Selecteer de ruimte eerst waar je schakelaars aan toe wilt voegen.
Als dat gebeurd is kan je terug naar floorplan, daar zie je linksboven de schakelaar symbolen en die sleep je naar de plek op de plattegrond die je wil.

[ Voor 27% gewijzigd door ThinkPad op 11-12-2016 13:42 ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-05 01:45

CSB

:D

Dank voor de antwoorden. Ik ben een stapje dichterbij en heb de temperatuur nu netjes gekalibreerd. Nu de Lux waarde nog, want een waarde van 8 lijkt mij niet te kloppen, tenzij het x100 geschaald wordt?

daarnaast moet ik nog ff rommelen met mijn blockly, want het licht schakelt netjes op beweging, maar doet dit om de 5 minuten. Dus gaat het licht telkens even uit en weer aan. Heb al geprobeerd met een time-out te werken, echter helpt dat niet.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IPeukieI
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-05 10:10
Wat doe ik fout:

Ik probeer Kodi aan te sturen als gevolg van een actie, in dit geval het aanwezig zijn van mijn telefoon in het netwerk. In dit testje zou Kodi de video (die staat af te spelen) moeten stoppen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PV2QUH0.jpg

Het log geeft dit aan:

Error: EventSystem: Malformed action sequence!

Dit is een simpel testje.. het uiteindelijke doel is dat kodi automatisch internet radio aan zet wanneer ik thuis kom. Dit zou moeten kunnen met variabele "Play Favorites <position>" i.p.v. "stop" wanneer het internet radio station als favoriet ingesteld staat. (Kodi add-on: Radio)

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

IPeukieI schreef op zondag 11 december 2016 @ 15:39:
Wat doe ik fout:

Ik probeer Kodi aan te sturen als gevolg van een actie, in dit geval het aanwezig zijn van mijn telefoon in het netwerk. In dit testje zou Kodi de video (die staat af te spelen) moeten stoppen.

[afbeelding]

Het log geeft dit aan:

Error: EventSystem: Malformed action sequence!

Dit is een simpel testje.. het uiteindelijke doel is dat kodi automatisch internet radio aan zet wanneer ik thuis kom. Dit zou moeten kunnen met variabele "Play Favorites <position>" i.p.v. "stop" wanneer het internet radio station als favoriet ingesteld staat. (Kodi add-on: Radio)

Iemand een idee?
toon volledige bericht
Ik denk dat je deze moet hebben:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MaxOvxE.png
in plaats van "Stop"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Speedy-Andre schreef op zondag 11 december 2016 @ 13:28:
[...]

Hier werkt het met Engelse termen.
Bij floorplan kies je de plattegrond en daar voeg je ruimtes aan toe.
Als dat klaar is ga je naar roomplan en daar voeg je deze ruimtes ook toe.
Hier kan je dan aan elke ruimte schakelaars toekennen (onderin add device).
Selecteer de ruimte eerst waar je schakelaars aan toe wilt voegen.
Als dat gebeurd is kan je terug naar floorplan, daar zie je linksboven de schakelaar symbolen en die sleep je naar de plek op de plattegrond die je wil.
Ik heb een plattegrond " 1st erdieping " daarin een ruimte slaapkamer geselecteerd.
In kamerplan heb ik slaapkamer geselecteerd en een schakelaar toegevoegd.
als ik terug ga naar plattegrond en selecteer "1ste verdieping " daaronder "slaapkamer"zie ik de ruimte blauw worden, maar ik zie nergens een symbool :?
wat doe ik fout 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb 1 plattegrond met 2 etages erop, ik kan schakelaars overal op het plaatje plaatsen.
Mijn afbeelding is behoorlijk groot, bijna beeldvullend.
Er wordt niets blauw hier, blijft het blauw als je ergens anders op het plaatje klikt?
Of geeft hij het plaatje niet weer en is het daarom blauw?
Iets ontbreekt er nog iig :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FAzAS0OtZreG2TzEoxehQVuT/medium.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Speedy-Andre op 11-12-2016 17:02 ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Speedy-Andre schreef op zondag 11 december 2016 @ 16:56:
Ik heb 1 plattegrond met 2 etages erop, ik kan schakelaars overal op het plaatje plaatsen.
Mijn afbeelding is behoorlijk groot, bijna beeldvullend.
Er wordt niets blauw hier, blijft het blauw als je ergens anders op het plaatje klikt?
Of geeft hij het plaatje niet weer en is het daarom blauw?
Iets ontbreekt er nog iig :)

[afbeelding]
Ik heb Domoticz in het Nederlands staan
Ik heb verschillende plattegronden van verschillende etages.
Ik de plattegrond 1e verdieping heb ik 1 ruimte ( computerkamer)blauw gemaakt.
Ik heb kamer plan "Computerkamer" toegevoegd.
Ik zie nergens een pictogram van een schakelaar.

[img]C:\Users\Herbert\Pictures\domoticz.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Zet dat plaatje op tinypic.com ofzo, dan kan ik hem ook zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IPeukieI
tozzke schreef op zondag 11 december 2016 @ 16:05:
[...]

Ik denk dat je deze moet hebben:
[afbeelding]
in plaats van "Stop"
Deze werkt idd. wel.. Maar hoe krijg ik het volgende dan voor elkaar:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2l2JFam.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Speedy-Andre schreef op zondag 11 december 2016 @ 19:03:
Zet dat plaatje op tinypic.com ofzo, dan kan ik hem ook zien :)
lukt dit?? :?

[img=800,466]http://i68.tinypic.com/11cb9m0.jpg"[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Met moeite :P
Ik zie toch echt linksboven in de hoek een gele lamp symbool staan, die kan je overal heen slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Ik wil ook een beetje gaan experimenteren met domoticz, maar dan zonder de 433 MHz module. In mijn slaapkamer staan een Sonos Play:1, Philips Hue lampen, Panasonic TV, PS4 en een Synology NAS. Ik zit erover na te denken om een Pi3B aan te schaffen om met WiFi één en ander te automatiseren, heb ik dan aan domoticz i.c.m. WiFi genoeg?

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Start gewoon op je Syno. Die heb je toch al staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:39
LAD93 schreef op zondag 11 december 2016 @ 20:25:
Ik wil ook een beetje gaan experimenteren met domoticz, maar dan zonder de 433 MHz module. In mijn slaapkamer staan een Sonos Play:1, Philips Hue lampen, Panasonic TV, PS4 en een Synology NAS. Ik zit erover na te denken om een Pi3B aan te schaffen om met WiFi één en ander te automatiseren, heb ik dan aan domoticz i.c.m. WiFi genoeg?
Installeer het op je synology nas? Heb ik ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
Anoniem: 210193 schreef op zondag 11 december 2016 @ 20:26:
Start gewoon op je Syno. Die heb je toch al staan ;)
Punt is dat die Synology niet altijd aan staat (dit in verband met de 'herrie' tijdens het slapen).
Ik wil de Pi gebruiken, zodat die dan altijd aan blijft.

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ach, op die manier. Dan is het best begrijpelijk ;)
Ofwel een pi, ofwel de syno verhuizen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
Anoniem: 210193 schreef op zondag 11 december 2016 @ 20:31:
Ach, op die manier. Dan is het best begrijpelijk ;)
Ofwel een pi, ofwel de syno verhuizen dan.
Gok dat het toch de Pi wordt, maar mijn originele vraag blijft dan of ik er iets mee kan door alleen via WiFi te schakelen?

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sonos moet wel lukken. Panasonic tv hangt af van model. PS4 ken ik niks van. En je Syno moet je kunnen wakker krijgen met WOL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
Anoniem: 210193 schreef op zondag 11 december 2016 @ 20:34:
Sonos moet wel lukken. Panasonic tv hangt af van model. PS4 ken ik niks van. En je Syno moet je kunnen wakker krijgen met WOL.
En de Hue-lampen?

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veldm033tweak
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-11-2024
tozzke schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 11:48:
[...]

Ik gebruik hier altijd imgur voor.
plaatje uploaden (slepen of ctrl-v kan ook), pijltje naar beneden, 'get share links' en dan de 'BBCode (Forums)' kopiëren en hier plakken

Nog wat opmerkingen:
Je kunt met blockly niet regelen dat je x minuten voor/na zonsondergang/opkomst iets wilt laten triggeren, hier zou je echt voor naar iets als Lua moeten kijken (of met dummy switches die je x tijd voor/na sunset/sunrise laat schakelen). Dus volgens mij werken die 2e en 3e regel niet. Domoticz bekijkt de [Time =] sowieso van 0:00u tot 24:00u en sunset/sunrise zijn ook tijden. Domoticz zal dus nooit triggeren op '[Time >= Sunset] and [Time = 00:15]' omdat het van 0:00 tot 0:15 nog geen Sunset geweest is.
Jouw 2e en 3e regel zullen dus niets doen is mijn verwachting
Hierbij een update.
De opmerking van Tozzke is juist. Domoticz/blocky kijkt idd naar klok tijden en niet naar een verstreken tijdseenheid. In mijn vorige schema ging de lamp dan ook niet feller branden na 15 en 30 min.
Ik heb nu het volgende geprobeerd. Na 900 seconden (15min) moet de dimmer naar 50% en na nog eens 900 seconde naar 75%. Ik ga dit vanaf morgen uittesten in de praktijk.
Hieronder het blocky schema Als iemand nog opmerkingen of aanvullingen er op heeft hoor ik het graag.
Ik laat weten of het wel of niet werkt.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DenGA0A.png

[ Voor 1% gewijzigd door Veldm033tweak op 11-12-2016 21:32 . Reden: BCC Code opnieuw er in gezet, ivm niet juiste werking. En met juiste screenshot. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierbroeder
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-05 08:56
Ja je kan bridge gewoon koppelen ik heb verder ook nog geen andere zenders/ontvangers en werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Speedy-Andre schreef op zondag 11 december 2016 @ 20:07:
[...]

Met moeite :P
Ik zie toch echt linksboven in de hoek een gele lamp symbool staan, die kan je overal heen slepen.
Sorry sorry.
Ik heb een bril nodig 8)7 :?
bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Veldm033tweak schreef op zondag 11 december 2016 @ 20:59:
[...]

Hierbij een update.
De opmerking van Tozzke is juist. Domoticz/blocky kijkt idd naar klok tijden en niet naar een verstreken tijdseenheid. In mijn vorige schema ging de lamp dan ook niet feller branden na 15 en 30 min.
Ik heb nu het volgende geprobeerd. Na 900 seconden (15min) moet de dimmer naar 50% en na nog eens 900 seconde naar 75%. Ik ga dit vanaf morgen uittesten in de praktijk.
Hieronder het blocky schema Als iemand nog opmerkingen of aanvullingen er op heeft hoor ik het graag.
Ik laat weten of het wel of niet werkt.
[afbeelding]
Jouw 2e en 3e regel zullen blijven triggeren, je 4e regel zal niet triggeren omdat '= On' niet waar zal zijn aangezien je de lamp op een percentage aanzet.
Ik zou als ik jou was de blockly aanvullen met een variabele 'DimmerBuitenVerlichting_percentage' en die in de eerste regel 25 laten worden. Vervolgens verwerken in de 2e en 3e regel als volgt:
2e:
Else if [Time >= Sunset] and [DimmerBuitenVerlichting ≠ Off] and [var DimmerBuitenVerlichting_percentage = 25]
Do Set [DimmerBuitenVerlichting = Level (%) 50 After 900 seconds]
Set [var DimmerBuitenVerlichting_percentage = 51]*1
Set [var DimmerBuitenVerlichting_percentage = 50 After 900 seconds]

3e:
Else if [Time >= Sunset] and [DimmerBuitenVerlichting ≠ Off] and [var DimmerBuitenVerlichting_percentage = 50]
Do Set [DimmerBuitenVerlichting = Level (%) 75 After 900 seconds]
Set [var DimmerBuitenVerlichting_percentage = 76]*1
Set [var DimmerBuitenVerlichting_percentage = 75 After 900 seconds]

en de 4e:
Else if [Time = 23:00] and [DimmerBuitenVerlichting ≠ Off] and [Day ≠ Thursday] and [var DimmerBuitenVerlichting_percentage = 75]
Do Set [DimmerBuitenVerlichting Off]

*1 eigenlijk een random waarde die verder niet voorkomt in het script/blockly om continu retriggeren te voorkomen

edit:

al is de [Time >= Sunset] in de 2e en 3e regel dan eigenlijk overbodig geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-05 23:21
Heeft iemand dit al geprobeerd?
https://goo.gl/W6U9kJ

Het zal uiteraard best werken met mi lights. Maar zouden die "knoppen" ook binnen Domoticz op te vangen zijn? Zodat je er Domoticz scènes aan kan koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-01-2023
In Elgato Eve dien ik zelf scenes aan te maken terwijl er bij mij al Domoticz groepen en scenes aanwezig zijn. Dubbel werk dus.
Zijn er HomeKit-apps die wel de Domoticz groepen en scenes in kunnen lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 14:51

stuffer

Ondertietel

Iemand een idee hoe je een virtuele temp middels http naar influxdb kan sturen?

Ik heb nl dit script van Thinkpad (https://bitbucket.org/fra...eviewer=file-view-default) die de DeltaT van aanvoer en retour temperatuur berekend in domoticz maar zou de waardes ook graag in grafana willen zien.....

Ik zie niet wat er ingevuld moet worden bij: Doel apparaat/scene identificatie: en Doel eigenschap:

Afbeeldingslocatie: https://s17.postimg.org/v0i6mv1kv/image.png

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veldm033tweak
tozzke schreef op zondag 11 december 2016 @ 21:43:
[...]

Jouw 2e en 3e regel zullen blijven triggeren, je 4e regel zal niet triggeren omdat '= On' niet waar zal zijn aangezien je de lamp op een percentage aanzet.
Ik zou als ik jou was de blockly aanvullen met een variabele 'DimmerBuitenVerlichting_percentage' en die in de eerste regel 25 laten worden. Vervolgens verwerken in de 2e en 3e regel als volgt:
2e:
Else if [Time >= Sunset] and [DimmerBuitenVerlichting ≠ Off] and [var DimmerBuitenVerlichting_percentage = 25]
Do Set [DimmerBuitenVerlichting = Level (%) 50 After 900 seconds]
Set [var DimmerBuitenVerlichting_percentage = 51]*1
Set [var DimmerBuitenVerlichting_percentage = 50 After 900 seconds]

3e:
Else if [Time >= Sunset] and [DimmerBuitenVerlichting ≠ Off] and [var DimmerBuitenVerlichting_percentage = 50]
Do Set [DimmerBuitenVerlichting = Level (%) 75 After 900 seconds]
Set [var DimmerBuitenVerlichting_percentage = 76]*1
Set [var DimmerBuitenVerlichting_percentage = 75 After 900 seconds]

en de 4e:
Else if [Time = 23:00] and [DimmerBuitenVerlichting ≠ Off] and [Day ≠ Thursday] and [var DimmerBuitenVerlichting_percentage = 75]
Do Set [DimmerBuitenVerlichting Off]

*1 eigenlijk een random waarde die verder niet voorkomt in het script/blockly om continu retriggeren te voorkomen

edit:

al is de [Time >= Sunset] in de 2e en 3e regel dan eigenlijk overbodig geworden :)
toon volledige bericht
Dank voor de reactie en aanbevelingen.
Deze heb ik inmiddels toegepast. Vanavond kijken hoe het werkt.
Hieronder de screenshot hoe ik een user variable heb aangemaakt. (mijn eerste keer dat ik hier mee werk.) En de screenshot van mijn Blocky overzicht. Ik hoop dat dit zo is geworden zoals Tozzke hierboven beschreven heeft.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/up8XbnA.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hcE6oj4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Nu online
Anoniem: 852057 schreef op zondag 11 december 2016 @ 18:39:
[...]

Ik heb Domoticz in het Nederlands staan
Ik heb verschillende plattegronden van verschillende etages.
Ik de plattegrond 1e verdieping heb ik 1 ruimte ( computerkamer)blauw gemaakt.
Ik heb kamer plan "Computerkamer" toegevoegd.
Ik zie nergens een pictogram van een schakelaar.

[[url="C:\\Users\\Herbert\\Pictures\\domoticz.jpg"]afbeelding[/url]]
Je moet schakelaars of sensoren toevoegen aan de ruimte die je blauw maakt op een tekening.
Vervolgens kan je de schakelaars of wat dan ook verplaatsen naar de juiste plek.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yUU2xgKt6iBHmtVzVtIjJpKJ/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RBhQXy7nG0r7KnCWBszl94EN/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kc1377M6r7aeZZUPbWFBD1hB/full.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door SpikeHome op 12-12-2016 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
AWST6000 schreef op maandag 12 december 2016 @ 09:00:
In Elgato Eve dien ik zelf scenes aan te maken terwijl er bij mij al Domoticz groepen en scenes aanwezig zijn. Dubbel werk dus.
Zijn er HomeKit-apps die wel de Domoticz groepen en scenes in kunnen lezen?
Het kan ook met virtuele switches in Domoticz. Die worden wel ingelezen in Elgato Eve.
Aan deze switches ken je het volgende commando toe (De idx van de betreffende groep opzoeken);

http://DomoticzIP:port/json.htm?type=command&param=switchscene&idx=<idx>&switchcmd=On
http://DomoticzIP:port/json.htm?type=command&param=switchscene&idx=<idx>&switchcmd=Off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattenbeld
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-05 12:59
Heeft iemand een idee hoe ik met de RFLink naar de KaKu devices altijd 2x direct na ellkaar het aan/uit commando kan verzenden wanneer ik de switch schakel?

Dit gewoon als zekerheid dat het apparaat ook echt wordt uit of ingeschakeld aangezien ik geen terugkoppeling krijg van deze apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Laatst online: 01:02
IPeukieI schreef op zondag 11 december 2016 @ 19:04:
[...]

Deze werkt idd. wel.. Maar hoe krijg ik het volgende dan voor elkaar:

[afbeelding]
De favorieten kan ik via LUA aansturen met het onderstaande commando:

code:
1
commandArray['Kodi TV Woonkamer'] = 'Play Favorites 0'

Dit speelt de eerst opgeslagen favoriet in Kodi. Wil je de volgende pak je onderstaand commando:

code:
1
commandArray['Kodi TV Woonkamer'] = 'Play Favorites 1'

Dit werkt al geruime tijd naar behoren bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IPeukieI
Brutuss schreef op maandag 12 december 2016 @ 15:39:
[...]

De favorieten kan ik via LUA aansturen met het onderstaande commando:

code:
1
commandArray['Kodi TV Woonkamer'] = 'Play Favorites 0'

Dit speelt de eerst opgeslagen favoriet in Kodi. Wil je de volgende pak je onderstaand commando:

code:
1
commandArray['Kodi TV Woonkamer'] = 'Play Favorites 1'

Dit werkt al geruime tijd naar behoren bij mij.
toon volledige bericht
Hmm.. ik hoopte dat dat ook via Blockly zou kunnen.. Dan toch maar is een start maken met LUA.

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
IPeukieI schreef op maandag 12 december 2016 @ 15:41:
[...]

Hmm.. ik hoopte dat dat ook via Blockly zou kunnen.. Dan toch maar is een start maken met LUA.

Thx!
Ik heb eerst ook alles in Blockly gehad. Dit is in eerste instantie makkelijk in gebruik. Op een gegeven moment als je steeds meer in het systeem duikt schiet het tekort en heb ik uiteindelijk alles omgebouwd naar LUA.

Met de interne editor is dit nu helemaal fijn om te gebruiken. Je moet het even onder de knie krijgen maar gelukkig zijn er al een hoop mensen die de stap eerder hebben gezet. Je kunt dus in dit topic maar zeker ook op het domoticz forum / wiki een hoop oplossingen / voorbeelden vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-05 22:36
Ben enige tijd terug begonnen met domoticz, heb inmiddels een slimme meter eraan hangen met de p1 poort, en een ICY thermostaat. Een 433mhz transceiver komt volgende maand (even sparen ^^). Nu wilde ik om te proberen een scene maken waarmee ik de thermostaat op temperatuur X zet. Echter bij aanmaken scene kan ik in het hardware dropdown menu onder devices geen apparaat kiezen. Activation devices lijkt me nog niet van toepassing omdat ik die nog niet heb. Als ik onder hardware kijk staan daar echter wel apparaten oa de ICY thermostaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-04 23:07
Snuurtje schreef op maandag 12 december 2016 @ 15:57:
Ben enige tijd terug begonnen met domoticz, heb inmiddels een slimme meter eraan hangen met de p1 poort, en een ICY thermostaat. Een 433mhz transceiver komt volgende maand (even sparen ^^). Nu wilde ik om te proberen een scene maken waarmee ik de thermostaat op temperatuur X zet. Echter bij aanmaken scene kan ik in het hardware dropdown menu onder devices geen apparaat kiezen. Activation devices lijkt me nog niet van toepassing omdat ik die nog niet heb. Als ik onder hardware kijk staan daar echter wel apparaten oa de ICY thermostaat.
Dat gaat o.a. via Blocky, niet met een scene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Veldm033tweak schreef op maandag 12 december 2016 @ 11:49:
[...]

Dank voor de reactie en aanbevelingen.
Deze heb ik inmiddels toegepast. Vanavond kijken hoe het werkt.
Hieronder de screenshot hoe ik een user variable heb aangemaakt. (mijn eerste keer dat ik hier mee werk.) En de screenshot van mijn Blocky overzicht. Ik hoop dat dit zo is geworden zoals Tozzke hierboven beschreven heeft.
[afbeelding]

[afbeelding]
En waar maak je die variabele nu '25'? ;)
tozzke schreef op zondag 11 december 2016 @ 21:43:
[...]

[...]
Ik zou als ik jou was de blockly aanvullen met een variabele 'DimmerBuitenVerlichting_percentage' en die in de eerste regel 25 laten worden.
[...]
En voor het nette, zou ik hem in de laatste stap op '0' zetten... zo loopt hij sorta synchroon met het daadwerkelijke dimpercentage

[ Voor 6% gewijzigd door tozzke op 12-12-2016 17:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedis
  • Laatst online: 04-05 22:53
**** Let even op mede-tweakers. We gaan bijna beginnen aan een deel 3 na 500 pagina's ****

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
renedis schreef op maandag 12 december 2016 @ 18:14:
**** Let even op mede-tweakers. We gaan bijna beginnen aan een deel 2 na 500 pagina's ****
Is het niet deel 3 ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
Wat?? >:) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 06:04
Nog even snel in het oude topic dan. Voor een virtuele switch moet ik dummy hardware aanmaken. Moet ik voor iedere virtuele switch een eigen dummy hardware aanmaken? Of kunnen alle virtuele switches aan hetzelfde item hangen?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
Maverick schreef op maandag 12 december 2016 @ 19:10:
Nog even snel in het oude topic dan. Voor een virtuele switch moet ik dummy hardware aanmaken. Moet ik voor iedere virtuele switch een eigen dummy hardware aanmaken? Of kunnen alle virtuele switches aan hetzelfde item hangen?
Je kan meerdere virutele switches hangen aan 1 dummy hardware. Ik heb in totaal 2 hardware dummy's, vond ik makkelijker groeperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 06:04
renedis schreef op maandag 12 december 2016 @ 19:16:
[...]

Je kan meerdere virutele switches hangen aan 1 dummy hardware. Ik heb in totaal 2 hardware dummy's, vond ik makkelijker groeperen.
ah, vermoede al zoiets. tnx.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wervisser
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-05 07:14
Ik ben met een FGD-212 aan het stoeien. Ik wil het tweede kanaal gebruiken om een scene te starten. Ik heb scene activatie ingeschakeld onder Hardware -> Setup. Ik heb mijn ZWave controller voor het gemak onderdeel gemaakt van alle groepen onder Groups & Network.
Wanneer ik nu op de tweede knop druk zie ik niets onder Logs voorbij komen. Moet ik nog iets anders doen ?

Bij het maken van een nieuwe scene of groep werkt de Activation Device niet. Die geeft een time out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veldm033tweak
tozzke schreef op maandag 12 december 2016 @ 17:21:
[...]

En waar maak je die variabele nu '25'? ;)

[...]

En voor het nette, zou ik hem in de laatste stap op '0' zetten... zo loopt hij sorta synchroon met het daadwerkelijke dimpercentage
Effe vergeten de variable als start 25 mee te geven. Alsnog gedaan. Tevens afgesloten met 0%
Hieronder de aangepaste screenshots. (Variable is inmiddels al hoger geworden)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/I87qiHE.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wMv2sRS.jpg

Morgen zal ik kijken of het weer goed werkt.
Alvast bedankt voor alle input. Wordt vervolgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Veldm033tweak schreef op maandag 12 december 2016 @ 21:01:
[...]

Effe vergeten de variable als start 25 mee te geven. Alsnog gedaan. Tevens afgesloten met 0%
Hieronder de aangepaste screenshots. (Variable is inmiddels al hoger geworden)

[afbeelding]

[afbeelding]

Morgen zal ik kijken of het weer goed werkt.
Alvast bedankt voor alle input. Wordt vervolgt.
eh... nee 8)7
je snapt het nog niet echt, wel? :D
Bij de eerste regel '[Set [var DimmerBuitenVerlichting_percentage = 25]]' erbij zetten en je 4e regel terug veranderen zoals hij hiervoor was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veldm033tweak
tozzke schreef op maandag 12 december 2016 @ 21:19:
[...]

eh... nee 8)7
je snapt het nog niet echt, wel? :D
Bij de eerste regel '[Set [var DimmerBuitenVerlichting_percentage = 25]]' erbij zetten en je 4e regel terug veranderen zoals hij hiervoor was
Ehe nee eerlijk gezegd nog niet helemaal. Ik zal morgen het opnieuw aanpassen.

Eerst heb ik nog een andere uitdaging. Door spanning uitval is de Razberry2 Z-wave kaart niet meer goed zichtbaar. Nog wel bij hardware. Maar bij de instellingen van de Razberry is deze niet meer zichtbaar. Ook het Z-wave netwerk wordt niet meer getoond.
Heeft iemand hier ook last van gehad) of ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-05 22:36
hondapower schreef op maandag 12 december 2016 @ 16:02:
[...]

Dat gaat o.a. via Blocky, niet met een scene.
Oke, ik ben daar even mee begonnen, maar zie mn utility "kamer ingestelde temperatuur" niet onder blockly. Deze staat wel onder utilities. Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:01
Is het mogelijk om de status van een hua lamp\living color via een lua-script op te halen voordat je automatisch schakelt in Domoticz? Ik wil namelijk met een script schakelen van huidige status -> tijdelijk andere status -> terug naar eerste status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-05 11:26
Ik wilde een RGB controller kopen en deze koppelen met Domoticz.

Nu heb ik in de RFXCom guide gekeken, en deze van DX zou werken, echter is uitverkocht?
http://www.dx.com/p/rf-remote-touch-rgb-controller-130913

Weten jullie een alternatief? ik kon niet zo gauw iets vinden dmv de search functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 10:35
DaYwaLkUr schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:38:
Ik wilde een RGB controller kopen en deze koppelen met Domoticz.

Nu heb ik in de RFXCom guide gekeken, en deze van DX zou werken, echter is uitverkocht?
http://www.dx.com/p/rf-remote-touch-rgb-controller-130913

Weten jullie een alternatief? ik kon niet zo gauw iets vinden dmv de search functie.
Ik heb zelf de spullen van mi-light hier thuis. Werkt best goed moet ik zeggen.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaymaan
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-05 17:48
Mi light werkt perfect wel als dimmer instellen,kan klueren kiezen en dimmen/wel met oude bridge V5,,,,
die nieuwe V6/V7 zijn ze mee bezig werkt niet via Domoticz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wervisser
Ik zie in mijn log regelmatig een timeout op een of meerdere HomeID's. De meeste van mijn units zijn gewoon aangesloten op het lichtnet en ik woon ook niet in een enorm grote villa ofzo. Wanneer ik naar mijn netwerk tekening kijk zie ik dat mijn Zwave stick maar verbinding heeft met enkele nodes. Kan dit de reden zijn waarom ik timeouts ontvang ? Kan ik dit op een of andere manier verbeteren ?

Afbeeldingslocatie: https://s23.postimg.org/q0xqa6p63/Domoticz.pngscreen shot pc

[ Voor 12% gewijzigd door wervisser op 13-12-2016 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-03 19:29
Witlof schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:34:
Is het mogelijk om de status van een hua lamp\living color via een lua-script op te halen voordat je automatisch schakelt in Domoticz? Ik wil namelijk met een script schakelen van huidige status -> tijdelijk andere status -> terug naar eerste status.
Ja dat kan, ik heb daar ooit eens een wiki-pagina voor gemaakt.
Met het script op de wiki kun je de aan/uit status ophalen, maar met hetzelfde gemak kun je andere onderdelen (zoals brightness) gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:01
matthijsph schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 20:20:
[...]

Ja dat kan, ik heb daar ooit eens een wiki-pagina voor gemaakt.
Met het script op de wiki kun je de aan/uit status ophalen, maar met hetzelfde gemak kun je andere onderdelen (zoals brightness) gebruiken.
Dan ga ik daar eens induiken. Kijken of het mij lukt om de huidige status van mijn Living color op te halen voordat deze naar fel rood gaat als de bel gaat. Kan die daarna weer terug ipv uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-05 07:23
Zeer interessant. Ik maak ook gebruik van het script in de wiki. Maar wat jij nu voorstelt is inderdaad zeer handig.
Witlof schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 20:28:
[...]

Dan ga ik daar eens induiken. Kijken of het mij lukt om de huidige status van mijn Living color op te halen voordat deze naar fel rood gaat als de bel gaat. Kan die daarna weer terug ipv uit :)
Ben overigens benieuwd wat het python framework voor moois gaat brengen.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11-2024
wervisser schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 19:17:
Ik zie in mijn log regelmatig een timeout op een of meerdere HomeID's. De meeste van mijn units zijn gewoon aangesloten op het lichtnet en ik woon ook niet in een enorm grote villa ofzo. Wanneer ik naar mijn netwerk tekening kijk zie ik dat mijn Zwave stick maar verbinding heeft met enkele nodes. Kan dit de reden zijn waarom ik timeouts ontvang ? Kan ik dit op een of andere manier verbeteren ?

[afbeelding]screen shot pc
Ik heb eigenlijk alleen timeouts op node's waar ik polling op aan heb staan, en niet direct verbonden zijn met de controller.

Als eens een heal network gedaan, want hier zijn alleen de node's op de zolder en die verweg in de garage niet direct verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-05 13:20
Kan iemand mij vertellen waarom de kerstboom niet uit gaat als ik niet thuis ben?

Presence detectie werkt verder correct en de kerstboom gaat wel vanzelf aan in de ochtend en uit om 22:30. Alleen als ik dus overdag van huis ga blijft ie aan...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/P2brbq7.png

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
renedis schreef op maandag 12 december 2016 @ 18:14:
**** Let even op mede-tweakers. We gaan bijna beginnen aan een deel 3 na 500 pagina's ****
er komt toch zeker wel zo'n handig linkje dan als laatste post naar het nieuwe topic ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:08
wervisser schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 19:17:

[afbeelding]screen shot pc
Even een vragen vuurtje, omdat het lijkt op iets wat ik laatst ook heb gehad.
Heb je hier al lang last van?
Heb je een GEn5 AEONLABS usb Stick?
Heb je wel een goed, heel netwerk na een reset (en nadat alle nodes gecheckt zijn) van Domoticz?

Ik had zelf ook last van veel timeouts op veel nodes, bleef terug komen na meerdere keren resetten. Dus uiteindelijk heb ik het hele netwerk opnieuw geinclude en ingeregeld (daag zaterdag middag).
Maar het draait nu wel al goed vanaf zaterdag.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Nu online
commentator schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:25:
[...]

er komt toch zeker wel zo'n handig linkje dan als laatste post naar het nieuwe topic ?
Wie gaat deze openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-05 21:27

Barryke

blauw

Hallo ik heb al lang een Domoticz maar heb er nog niet veel mee gedaan behalve de slimme meter uitlezen en tuinlampen schakelen. Nu heb ik wat vragen;
  1. Bij gebruik van een Raspberry Pi 2 heb ik gemerkt dat het "soms vastloopt", maar mijn Pi 3 werkt wel stabiel. De Pi2 werkt verder wel normaal dus ik denk dat het aan de specs ligt. Wat zijn jullie ervaringen?
  2. De tuinlampen schakelen bij zon opkomst/ondergang maar toch altijd te laat of te vroeg naar mijn idee afhankelijk van de tijd van het jaar.
  3. De tuinlampen schakelen ook niet altijd, het bereik is niet goed. Ik zou dus mijn USB RFLink (voor klik-aan-klik-uit) dichterbij de achtertuin zetten, maar de USB slimme meter uitlezer moet wel in de meterkast. Nu heb ik gelezen dat het mogelijk is om meerdere Domoticz te laten samenwerken in een huis. Is dit hiervoor geschikt of voor iets anders bedoeld?
  4. Ook ben ik benieuwd of ik dan overal een RPi3 nodig heb of gewoon een RPi1 / 2 zou kunnen inzetten.
  5. Ik wil mijn slimme meter data exporteren / backuppen naar iets externs. Kan dat, en heeft het zin om een virtuele Domiticz instantie op bijv mijn Server te draaien zodat die het daar ook bewaard? Of werkt Domiticz niet zo?
  6. Hebben ZWave apparaten een vergelijkbaar of beter bereik dan klik-aan-klik-uit apparaten? En kan (of dien) ik dan meerdere RPi's hebben met een ZWave zender/ontvanger om eventuele gaten in te vullen? Wat gebeurt er als die gaan overlappen?
  7. In het verlengde van de vorige vragen betreft meerdere RPi's .. is het eenvoudig mogelijk om Domiticz redundant te maken, bijv. door gebruik van 2 RPi's?
edit: vraag toegevoegd en nummering

[ Voor 27% gewijzigd door Barryke op 14-12-2016 11:09 ]

Error 304: Please hit any user to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Domoticz Remote server toevoegen bij Hardware en in principe zouden alle devices van de 2de op de 1ste moeten verschijnen en schakelbaar zijn.
Master/slave opstelling dus.
Denk zelfs dat het mogelijk is om meerdere slaves te hebben.

Schakelen op sunrise/sunset is niet zo ideaal. Beter is een lichtmeter, ik gebruik hiervoor het vermogen van de zonnepanelen.
Wat ik vroeger wel nog gedaan heb is in een script werken met sunrise/sunset in combinatie met een weervoorspelling. Indien bewolkt wat later/vroeger etc. Niet zo evident om het precies te krijgen zoals je wil.
Lichtmeter daarentegen vrij eenvoudig, hoewel je op wisselvallige dagen nog altijd wel even kan mis zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedis
commentator schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:25:
[...]

Uiteraard.
Dat zal ik zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
Barryke schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:58:
Hallo ik heb al lang een Domoticz maar heb er nog niet veel mee gedaan behalve de slimme meter uitlezen en tuinlampen schakelen. Nu heb ik wat vragen;
  1. Bij gebruik van een Raspberry Pi 2 heb ik gemerkt dat het "soms vastloopt", maar mijn Pi 3 werkt wel stabiel. De Pi2 werkt verder wel normaal dus ik denk dat het aan de specs ligt. Wat zijn jullie ervaringen?
  2. De tuinlampen schakelen bij zon opkomst/ondergang maar toch altijd te laat of te vroeg naar mijn idee afhankelijk van de tijd van het jaar.
  3. De tuinlampen schakelen ook niet altijd, het bereik is niet goed. Ik zou dus mijn USB RFLink (voor klik-aan-klik-uit) dichterbij de achtertuin zetten, maar de USB slimme meter uitlezer moet wel in de meterkast. Nu heb ik gelezen dat het mogelijk is om meerdere Domoticz te laten samenwerken in een huis. Is dit hiervoor geschikt of voor iets anders bedoeld?
  4. Ook ben ik benieuwd of ik dan overal een RPi3 nodig heb of gewoon een RPi1 / 2 zou kunnen inzetten.
  5. Ik wil mijn slimme meter data exporteren / backuppen naar iets externs. Kan dat, en heeft het zin om een virtuele Domiticz instantie op bijv mijn Server te draaien zodat die het daar ook bewaard? Of werkt Domiticz niet zo?
  6. Hebben ZWave apparaten een vergelijkbaar of beter bereik dan klik-aan-klik-uit apparaten? En kan (of dien) ik dan meerdere RPi's hebben met een ZWave zender/ontvanger om eventuele gaten in te vullen? Wat gebeurt er als die gaan overlappen?
  7. In het verlengde van de vorige vragen betreft meerdere RPi's .. is het eenvoudig mogelijk om Domiticz redundant te maken, bijv. door gebruik van 2 RPi's?
edit: vraag toegevoegd en nummering
toon volledige bericht
1. een Pi2 moet gewoon goed genoeg zijn. Sommige mensen installeren iets van monit oid om de services in de gaten te houden.

2. Ik schakel op basis van een virtuele (hidden) knop. Om het aangenamer te maken (lees: vroeger licht aan/later licht uit) heb ik een 15 min before en 15 min after regel toegepast.
Is tevens ook nog makkelijker configureren met LUA/Blocky vind ik. Als je je tijd goed heb ingesteld op je systeem dan werkt dit perfect.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yq8YI3ZaEXyqm51ntcav2Iqf/full.png

3. Je kan kijken naar een sterkere antenne of misschien 2x een aan signaal sturen (als je devices dat ondersteunen). Ik zelf kan niet oordelen over de RFLink, ik heb een RFXCom en hier nooit problemen mee.

4. Pi2 moet voldoende zijn, zorg wel voor een goede voeding (minimaal 2A). Pi1 is denk ik net te zwak.

5. Ja dit kan maar ik weet eerlijk gezegd niet precies hoe. Je zal iets moeten gaan doen met mysql exports volgens mij.

6. Zwave heeft theoretisch een een zwakker signaal (door muren) dan KaKu. Omdat des te lager de frequentie des te makkelijker je door muren kan gaan. Echter in praktijk merk je bijna geen verschil in signaal kwaliteit (ik dan). Voordeel van Zwave is voornamelijk dat het een 2-weg communicatie is, oftewel, je device geeft antwoord terug aan Domoticz dat hij geschakeld heeft.

7. Redundant maken en devices sharen via meerdere Domoticz opstellingen is mogelijk. Standaard verloopt dit via poort 6144. Je kan dit instellen bij de knop hardware met optie "Domoticz - Remote server"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ivm 5: Alle data zit nu in Domoticz.db, een SQL3lite database.
Data overzetten naar een andere database, bv MySQL, zal dus handmatig moeten gebeuren.
Achteraf kan je wel scripten dat alle nieuwe data automatisch ook naar de MySQL database gaat, ik doe dat voor temperaturen en 2 switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
Ik had gisteren wat tijd voor de hobby en ik heb de Harmony Ultimate Hub aangesloten en alvast wat activiteiten gemaakt.

Domoticz geeft echter de foutmelding:Error: Harmony Hub: Cannot connect to Harmony Hub.
(Ik heb nu versie V3.4834. Dit lijkt in een nieuwere versie van Domotica opgelost te zijn).

De vraag is: Kan ik wel met Siri dingen schakelen via de Hub?
(Ik heb al wel een Pi3 met HomeBridge, maar de config.json dient nog wel aangepast te worden en ik dien de Harmony plugins nog te installeren)

[ Voor 7% gewijzigd door AWST6000 op 14-12-2016 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wervisser
Sneezydevil schreef op woensdag 14 december 2016 @ 08:56:
[...]

Ik heb eigenlijk alleen timeouts op node's waar ik polling op aan heb staan, en niet direct verbonden zijn met de controller.

Als eens een heal network gedaan, want hier zijn alleen de node's op de zolder en die verweg in de garage niet direct verbonden.
Ik heb 'automatic heal network' aan staan, maar gisteravond even handmatig gestart. Het log geeft wel aan dat het start, maar verder niets eigenlijk... Ik maak geen gebruik van polling en ben zelf van mening dat ze in de buurt zijn van de controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wervisser
luigi87 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:33:
[...]

Even een vragen vuurtje, omdat het lijkt op iets wat ik laatst ook heb gehad.
Heb je hier al lang last van?
Heb je een GEn5 AEONLABS usb Stick?
Heb je wel een goed, heel netwerk na een reset (en nadat alle nodes gecheckt zijn) van Domoticz?

Ik had zelf ook last van veel timeouts op veel nodes, bleef terug komen na meerdere keren resetten. Dus uiteindelijk heb ik het hele netwerk opnieuw geinclude en ingeregeld (daag zaterdag middag).
Maar het draait nu wel al goed vanaf zaterdag.
Mwa, last niet, maar het valt wel op. Net zoals het opvalt dat het netwerk af en toe wat langzaam schakelt.
Ik heb inderdaad een Gen5 stick van AEOTEC.
Na een herstart van Domoticz komen deze meldingen automatisch terug.

Als ik alles exclude en opnieuw include moeten toch alle devices weer opnieuw ingesteld worden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wervisser schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:21:
[...]
Ik heb 'automatic heal network' aan staan, maar gisteravond even handmatig gestart. Het log geeft wel aan dat het start, maar verder niets eigenlijk... Ik maak geen gebruik van polling en ben zelf van mening dat ze in de buurt zijn van de controller.
Gizmocuz steldde ooit ergens op het forum dat het beter niet actief staat...
Buiten de melding dat het gestart is komt er niks in de logfile.
Enige wat je kan doen om te zien of het verbeterd is, is de sterretjes tellen als je kiest voor topology in OZWCP.
Bv met een Excel file https://1drv.ms/x/s!AnHAV1P6FLcrtSdl52760O8iawXk

Na mijn laatste ex-/include actie ben ik daarin wel omhoog gegaan van ca 1100 naar 1370 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
wervisser schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:23:
[...]

Mwa, last niet, maar het valt wel op. Net zoals het opvalt dat het netwerk af en toe wat langzaam schakelt.
Ik heb inderdaad een Gen5 stick van AEOTEC.
Na een herstart van Domoticz komen deze meldingen automatisch terug.

Als ik alles exclude en opnieuw include moeten toch alle devices weer opnieuw ingesteld worden :?
In mijn geval wel, omdat ze ook niet meer in contact met de controller kreeg kon ik ze niet excluden. Dus heb ze allemaal moeten resetten en weer 1 voor 1 opnemen in het systeem. en hierna alles weer toevoegen in Domoticz en inprogrammeren in de verschillende blocky's. ;(
En dat was ik daardoor ook kwijt, maar dat vindt ik minder erg als dat me gang verlichting niet meer automatisch schakelt.
Anoniem: 210193 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:26:
[...]

Gizmocuz steldde ooit ergens op het forum dat het beter niet actief staat...
Buiten de melding dat het gestart is komt er niks in de logfile.
Enige wat je kan doen om te zien of het verbeterd is, is de sterretjes tellen als je kiest voor topology in OZWCP.
Bv met een Excel file https://1drv.ms/x/s!AnHAV1P6FLcrtSdl52760O8iawXk

Na mijn laatste ex-/include actie ben ik daarin wel omhoog gegaan van ca 1100 naar 1370 :)
Hoe krijg je Excellijst voor elkaar dan??
En weet je nog waar je dat gelezen hebt, ben namelijk nog steeds niet achter de oorzaak van de grote storing in mijn Z-wave netwerk. Mogelijk dat dit iets te maken had bij de verstoring bij mij, zou een gelijke verstoring in de toekomst heel graag willen voorkomen.

Edit: net op google heel veel tegengekomen van verschillende platformen dat het beter uit kan, om het dode nodes kan creëren. Gelijk uitgezet, samen met de Debug modus.

Iemand die op de AEON Z-stick GEN 5 de securty network Key's ook heeft aangepast? Of is dit op default instellingen al oke?

[ Voor 40% gewijzigd door luigi87 op 14-12-2016 14:12 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De tuinlampen schakelen bij zon opkomst/ondergang maar toch altijd te laat of te vroeg naar mijn idee afhankelijk van de tijd van het jaar.
Je zou kunnen kijken naar de Mysensor Gateway. Als je deze eenmaal hebt kun je veel zelfbouw sensoren maken waaronder een LUX meter. Ik zou wel kiezen voor een Ethernet Gateway.
De usb gateway werkt ook goed alleen had ik het probleem als Domoticz herstart de gateway niet meer online kwam.
Pas als ook de gateway opnieuw wordt gestart kwam deze weer online. Had wel de USB poort gekoppeld zodat deze altijd dezelfde usb poort gebruikte maar dat maakte helaas niets uit.

De Ethernet heeft diit probleem niet en daarbij hoef je deze ook niet bij Domoticz te hangen. Ergens aansluiten op een router of switch en werken. Zo kun je ook een optimale plaatsing geven voor ontvangst van verschillende sensoren.

Groot voordeel van een LUX meter is dat je deze zeer goed kunt afstelling qua licht en zo redelijk goed het licht aan/uit kunnen schakelen op de juiste sterkte. Voorheen deed ik dit met een Kaku Lichtsensor maar dit is na 2 jaar overleden en vaak was de verbinding ook weer verloren en bleef je bezig.

Via Lua kan ik exact de lux waarde invullen. Gaat hij te vroeg of te laat aan dan pas je dit getal aan en zo krijg je een zeer goede schakelaar. Die onderdelen zijn goedkoop te verkrijgen en leuk om te maken. Je moet wel een klein beetje technische zijn maar moeilijk is het allemaal niet.

Sinds ik de Mysensor Gateway en Mysensor Lux sensor gebruikt is deze vanaf dag 1 aangegaan en nooit meer problemen en nooit hoeven herstarten en resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

luigi87 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 13:35:
Hoe krijg je Excellijst voor elkaar dan??
Hoe bedoel je? Die sterretjes zijn copy/paste van de topology in OZWCP
De rest heb ik er zelf bij gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijsph
[...]
De tuinlampen schakelen bij zon opkomst/ondergang maar toch altijd te laat of te vroeg naar mijn idee afhankelijk van de tijd van het jaar.
[...]
Als alternatief voor het hierboven beschreven mysensors project zou je ook nog naar ESP Easy kunnen kijken. Voordeel hiervan is dat je geen gateway nodig hebt en iedere sensor die je maakt direct via wifi met Domoticz kan praten. Ik heb zelf twee van deze lux-sensoren in gebruik (bij meten ze overigens ook gelijk temp+hum).
zie voorbeeld.

Nadeel is dat er een kleiner aantal sensoren standaard wordt ondersteund. Als je grote plannen hebt kun je waarschijnlijk beter gelijk met mysensors beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@matthijsph Dat heb je mooi gemaakt!
Zin om daar alles van te publiceren?
Heb hier ook nog een ESP liggen maar eigenlijk nog niet echt de tijd genomen om er grondig naar te kijken. Wellicht ook doordat ik op Mac werk dat het net iets anders moet gaan om te flashen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Moehahaha, ik had voorheen wel eens last van een mutex error als ik heel veel snel na elkaar ging schakelen, bv bij slapen gaan.
Ondertussen zijn we tig versies verder, net even getest...
Dik 500 schakelingen gestuurd op ca 10 seconden tijd (alle lichtschakelaars 5 kaar aan/uit).
Blijft zwave nog een minuut langer on/off schakelen :P
Maar belangrijkste, geen mutex error :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
Anoniem: 210193 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 15:31:
[...]

Hoe bedoel je? Die sterretjes zijn copy/paste van de topology in OZWCP
De rest heb ik er zelf bij gezet.
Ik bedoelde hoe je die Topology output had gekregen.
Ben hier er al meer over tegen gekomen

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Dat is gewoon standaard in domoticz hoor, hoef je echt niet zelf te compileren en installeren. Tenzij je alles zelf van source hebt gedaan natuurlijk. Dat grafische kaartje echter, wat in domoticz te zien is. Ik heb openzwave control panel wel zelf geïnstalleerd (draai op hass Inmiddels), maar die grafische weergave heb ik niet als ik het control panel los installeer. Vond wel handig. Of ik mis iets of het is een domoticz dingetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert308SW
Had een klein vraagje over iets wat mij al tijden irriteert.
Tot op heden nog geen oplossing gevonden zonder al te veel poespas.

Stel je wilt je buitenverlichting op een bepaald moment uitschakelen dmv Lua.
En wil niet de timers in de switches zelf gebruiken.

Je kan dus simpel dmv onderstaande Lua zelf een timer maken.

Lua:
1
2
3
4
5
6
7
    if (time.hour == 23) and (time.min == 45)
        and otherdevices[isdark_trigger] == 'On'
        and otherdevices[front_border_lights] ~= 'Off'
    then    
        commandArray[1]={[front_border_lights]='Off'}
        commandArray[2]={[front_door_lights]='Off AFTER 5'}     
    end

Maar met deze opstelling krijg je dus binnen de minuut verschillende uitschakel commando's
Er word dus niet ze snel gekeken naar de state van de verlichting.
Stel je zet bovenstaande OFF delay times op 30 dan krijg je dus binnen 30seconden tientallen OFF commando's.
Zelfs een tweede dummy switch ter controle zal het probleem niet verhelpen.

Is er iemand die dit probleem op een elegante manier heeft opgelost dmv LUA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
UltraSub schreef op woensdag 14 december 2016 @ 19:54:
Dat is gewoon standaard in domoticz hoor, hoef je echt niet zelf te compileren en installeren. Tenzij je alles zelf van source hebt gedaan natuurlijk. Dat grafische kaartje echter, wat in domoticz te zien is. Ik heb openzwave control panel wel zelf geïnstalleerd (draai op hass Inmiddels), maar die grafische weergave heb ik niet als ik het control panel los installeer. Vond wel handig. Of ik mis iets of het is een domoticz dingetje?
Ja idd, nog nooit gezien. Gaat een wereld voor me open :+

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
Anoniem: 210193 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 17:15:
@matthijsph Dat heb je mooi gemaakt!
Zin om daar alles van te publiceren?
Heb hier ook nog een ESP liggen maar eigenlijk nog niet echt de tijd genomen om er grondig naar te kijken. Wellicht ook doordat ik op Mac werk dat het net iets anders moet gaan om te flashen etc.
Eigenlijk stelt het niet eens zo veel voor. De inspiratie heb ik hier opgedaan. De behuizing is een Ikea Molgan (€ 5). Dat is een led-lampje met bewegingssensor op batterijen. Het binnenwerk heb ik er uit gesloopt en hiervoor in de plaats heb ik een NodeMCU bordje geplaatst (~ € 3). In de zijkant van de plastic behuizing heb ik een gaatje geboord waar ik een (usb-)kabeltje door heb geschoven. Zonder het micro-usb stekkertje, want de draad heb ik aan het bordje (Vin + GND) gesoldeerd. Ik werk dus met een vaste voeding (~€ 2) ipv batterijen. Tenslotte heb ik een (BH1750) lux-sensor en een (DHT22) thermometer aangesloten (samen € 3,50). De hele handel kost bij elkaar dus zo'n € 13,50 inclusief verzendkosten. Daarvoor krijg ik nu elke minuut een lux-waarde door. En omdat ik er een aan de noord- en zuidkant van de woning heb geplaatst kan ik het licht nu beter afstemmen op onze behoefte. Ik had hiervoor alleen een kaku schemersensor op het zuiden en kan zeggen dat ik dit een hele vooruitgang vind.
Inmiddels heb ik trouwens ook deze gezien. Die is volgens mij nog net een tikkeltje kleiner... Misschien binnenkort daar ook eens een van in huis halen om mee te rommelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Siewert308SW schreef op woensdag 14 december 2016 @ 20:12:
Had een klein vraagje over iets wat mij al tijden irriteert.
Tot op heden nog geen oplossing gevonden zonder al te veel poespas.

Stel je wilt je buitenverlichting op een bepaald moment uitschakelen dmv Lua.
En wil niet de timers in de switches zelf gebruiken.

Je kan dus simpel dmv onderstaande Lua zelf een timer maken.

Lua:
1
2
3
4
5
6
7
    if (time.hour == 23) and (time.min == 45)
        and otherdevices[isdark_trigger] == 'On'
    then    
        commandArray[1]={[front_border_lights]='Off'}
        commandArray[2]={[front_door_lights]='Off AFTER 5'}     
    end

Maar met deze opstelling krijg je dus binnen de minuut verschillende uitschakel commando's
Er word dus niet ze snel gekeken naar de state van de verlichting.
Stel je zet bovenstaande OFF delay times op 30 dan krijg je dus binnen 30seconden tientallen OFF commando's.
Zelfs een tweede dummy switch ter controle zal het probleem niet verhelpen.

Is er iemand die dit probleem op een elegante manier heeft opgelost dmv LUA.
toon volledige bericht
de check op de andere lamp doen of beter nog... een variabele erin verwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert308SW
tozzke schreef op woensdag 14 december 2016 @ 21:07:
[...]

de check op de andere lamp doen of beter nog... een variabele erin verwerken?
Dat werkt dus niet aangezien dat al gebeurt.
Hier de volledige lua command:

Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
    if (time.hour == 22) and (time.min == 45)
        and otherdevices[isdark_front_border_trigger] == 'On'
        and uservariables[isdark_front_border_variable] == 1
        and uservariables[isweekend_variable] == 0
        and uservariables[IsKerst]   == 1       
        and otherdevices[someonehome] =='On'
    then
        if verbose == 1 then    
        print('<font color="Blue">-- Garden Lights ==> 22:45hr - switched OFF '..front_border_lights..' & '..xmas_garden_lights..'...</font>')  
        end     
        commandArray[1]={[front_border_lights]='Off AFTER 30'}  
        commandArray[2]={[front_border_lights]='Off AFTER 35'}
        commandArray[3]={[xmas_garden_lights]='Off AFTER 40'}   
        commandArray[4]={[xmas_garden_lights]='Off AFTER 45'}   
    end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

luigi87 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 19:04:
[...]

Ik bedoelde hoe je die Topology output had gekregen.
Ben hier er al meer over tegen gekomen
OZWCP zit standaard in Domoticz.
Bij de nodelijst op de knop Node management klikken en kiezen voor control panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Siewert308SW schreef op woensdag 14 december 2016 @ 21:11:
[...]

Dat werkt dus niet aangezien dat al gebeurt.
Hier de volledige lua command:

Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
    if (time.hour == 22) and (time.min == 45)
        and otherdevices[isdark_front_border_trigger] == 'On'
        and uservariables[isdark_front_border_variable] == 1
        and uservariables[isweekend_variable] == 0
        and uservariables[IsKerst]   == 1       
        and otherdevices[someonehome] =='On'
    then
        if verbose == 1 then    
        print('<font color="Blue">-- Garden Lights ==> 22:45hr - switched OFF '..front_border_lights..' & '..xmas_garden_lights..'...</font>')  
        end     
        commandArray[1]={[front_border_lights]='Off AFTER 30'}  
        commandArray[2]={[front_border_lights]='Off AFTER 35'}
        commandArray[3]={[xmas_garden_lights]='Off AFTER 40'}   
        commandArray[4]={[xmas_garden_lights]='Off AFTER 45'}   
    end
toon volledige bericht
vul aan met iets als:
Lua:
1
2
3
4
5
6
[...]
and uservariables[buitenverlichting] == 'aan'
then
[...]
    commandArray[1]={['Variable:buitenverlichting'] = 'gaat uit'}
    commandArray[2]={['Variable:buitenverlichting'] = 'uit AFTER 60'}

en zet hem bij het aanzetten weer op 'aan'

op deze manier voorkom je het retriggeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijsph schreef op woensdag 14 december 2016 @ 20:19:
[...]

Eigenlijk stelt het niet eens zo veel voor. De inspiratie heb ik hier opgedaan. De behuizing is een Ikea Molgan (€ 5). Dat is een led-lampje met bewegingssensor op batterijen. Het binnenwerk heb ik er uit gesloopt en hiervoor in de plaats heb ik een NodeMCU bordje geplaatst (~ € 3). In de zijkant van de plastic behuizing heb ik een gaatje geboord waar ik een (usb-)kabeltje door heb geschoven. Zonder het micro-usb stekkertje, want de draad heb ik aan het bordje (Vin + GND) gesoldeerd. Ik werk dus met een vaste voeding (~€ 2) ipv batterijen. Tenslotte heb ik een (BH1750) lux-sensor en een (DHT22) thermometer aangesloten (samen € 3,50). De hele handel kost bij elkaar dus zo'n € 13,50 inclusief verzendkosten. Daarvoor krijg ik nu elke minuut een lux-waarde door. En omdat ik er een aan de noord- en zuidkant van de woning heb geplaatst kan ik het licht nu beter afstemmen op onze behoefte. Ik had hiervoor alleen een kaku schemersensor op het zuiden en kan zeggen dat ik dit een hele vooruitgang vind.
Inmiddels heb ik trouwens ook deze gezien. Die is volgens mij nog net een tikkeltje kleiner... Misschien binnenkort daar ook eens een van in huis halen om mee te rommelen.
Die 2e is inderdaad weer een stukje kleiner. Ben benieuwd naar je ervaringen. Heb zelf ook een Wemos mini D1, maar heb het hele handeltje in een (lelijk) kastje met transparant dekseltje gestoken. Voor verbetering vatbaar in ieder geval. Ik heb echter ook een voeding eraan hangen, maar wel de micro USB aansluiting intact gelaten. Ben erg tevreden over deze mogelijkheid om temperatuur, LUX en pulsen te meten. Super stabiel en aangesloten op een voeding, dus geen batterijen meer hoeven vervangen.

Als je tzt foto's wilt plaatsen? Ik neig ook wel naar die kleine uit je laatste linkje >:)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedis
Iets eerder dan verwacht, maar we gaan bij deze verder in deel 3

Domoticz - open source domotica systeem - deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat hij zegt ^^ :)

Ik neem bij deze definitief afscheid van Domoticz. Destijds dit tweede deel van het topic gestart omdat gizmocuz niet heel actief was/is op Tweakers. De topicstart van deel 1 toen flink onderhanden genomen om Domoticz wat meer in de spotlight te krijgen. Is toen wel aardig gelukt en heb dat kunnen doorzetten in dit tweede deel van het topic.

Na een tijd (1,5j ?) begon het toch te kriebelen om eens wat anders te proberen, vooral vanwege Z-Wave.Toen uitgekomen bij een Zipato Zipabox en nu al weer een hele tijd erg tevreden met Home Assistant. Door dit topic bleef ik nog een beetje verbonden aan Domoticz, maar nu dat is overgedragen is ook het laatste stukje Domoticz weg.

Het ga jullie allen goed en ik wens renedis veel succes met het beheer van het nieuwe deel! :)

* ThinkPad out

[ Voor 45% gewijzigd door ThinkPad op 14-12-2016 22:42 ]

Pagina: 1 ... 99 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de Github repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door
Gebruik bij het posten van stukjes code de ~~~[code]-tag!
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.