wervisser schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 13:26:
[...]
Sorry, maar dit bevat ik nog even niet ;-)
Leven jullie binnen een standaard gestelde stramien of werkt alles met motion sensors ? Doordeweeks sta ik altijd om een bepaalde tijd op, maar in het weekend is dat iets later. Wanneer ik dus gebruik zal maken van gezette tijden, gaat het hier al mis. Net als een weekendje weg zijn (maar nu ik het typ, is dit natuurlijk opgelost met die ene schakelaar).
Nee niet alles eigenlijk maar twee event die op een motion sensor reageren.
En dat is de w.c en trap de rest werkt gewoon met devices online dan wel deur sensoren.
Wij leven ook onregelmatig maar de basic is heel simpel.
Men neme twee dummy switches: 1x Iemand Thuis & 1x Niemand thuis
Verder alle devices die online kunnen en eventueel in je event wil hebben die Iemand Thuis mag inschakelen.
Dan neem je alle deur sensoren die aan kunnen geven of er iemand van buiten naar binnen komt.
Script werkt als volgt:
Iedereen is van huis, dus alle telefoons zijn buiten bereik.
Dan schakelt iemand thuis uit en daarmee de verlichting ook.
Als iemand thuis uit is gaat er een timer script lopen die na x aantal minuten de niemand thuis aan zet.
Hiermee switch ik bijvoorbeeld alle standby killer uit.
Om te voorkomen dat je verlichting weer inschakelt heb ik in het script aangeven dat als er iemand weer thuis komt niemand thuis switch aan moet zijn das bij mij binnen 15min.
Zo voorkom ik dat als er iedereen naar bed is en er een nog moet pissen het hele huis weer ingeschakeld word.
Ons huis is uitgeschakeld en de Niemand Thuis Switch staat aan.
Nu komt er iemand thuis via de voordeur.
De deur sensor word geactiveerd.
En word Iemand Thuis ingeschakeld en daarmee instant de verlichting ook ingeschakeld.
Via een andere time scriptje moet er een device zoals bijvoorbeeld een telefoon binnen een bepaalde tijd online zijn.
Is dat niet het geval dat word alles weer uitgeschakeld.
Dus is voor bijvoorbeeld voor de oppas als we een weekend weg zijn.
Is er wel een device online dan blijft alles ingeschakeld.
Het maakt niet uit wanneer we thuis komen danwel weggaan.
Scripts doen hun werk wel.
Anders neem je een kijkje in mijn scripts (zie signature).
Voor mij lijkt alles logische maar aan een switch of timer script kunnen meerdere event hangen.
Maar alle scripts zijn vernoemd naar de handelingen die ze moeten doen.
Misschien kun je hierin beter zien wat ik bedoel danwel inspiratie op doen.