Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
Sneezydevil schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 09:21:
Die NEO Coolcam was kort geleden nog 25 of 30 euro omgerekend. Helaas hard in prijs omhoog gegaan en met Blackfriday was hij weer even wat goedkoper.
aha

https://www.aliexpress.co...0-series/32735352318.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 19:30
renedis schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 09:18:
[...]

Die china versie geeft volgens hun motion en lux door. Dat voor een prijs van grofweg 52 euro.
De pricewatch: Fibaro Bewegingssensor is 50 euro en de pricewatch: Aeotec Multisensor 6 60 euro, vanwaar deze keuze vraag ik mij dan af?
Sneezydevil schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 09:21:
Die NEO Coolcam was kort geleden nog 25 of 30 euro omgerekend. Helaas hard in prijs omhoog gegaan en met Blackfriday was hij weer even wat goedkoper.
Juist wou ik net zeggen, heb er 2 gekocht voor 24 USD.
momenteel zijn ze 30 USD, dus ook best laag.
Ow ze zijn nu 55USD, de verkoper gaf me aan dat de prijs om te kopen bij 35USd ligt of lager. nu met 55USD niet doen!

Ik heb alleen altijd geleerd om te onderhandelen met Chinesen :+
Dus ik probeer nu meer los bij hem te krijgen tegen die 24/25USD :P
(helaas wil hij momenteel nog niet echt meebewegen, lijkt er op dat die 24USD prijs erg goed was).

Want anders kan je idd beter die multisensors kopen.
Thanks ff al me linkjes aangepast.
Zodra er een nieuwe prijs is wordt de link ook anders.

Tip voor iedereen ! als je ze wilt kopen, betaal niet meer dan 35USD. is de prijs hoger dan moet namelijk even zoeken op google en vindt waarschijnlijk wel weer een ander linkje naar een prijs van 35USD.

[ Voor 26% gewijzigd door luigi87 op 09-12-2016 09:51 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-01-2023
Dreamcatcher schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 06:56:
...het lijkt er op dat mijn db de oorzaak van de fouten is, heel raar aangezien ik op 4 verschillende plekken een backup maak meerdere malen per maand soms zelfs...
Hoe kopieer je die backups eigenlijk? Met FTP en dan wel binair?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wervisser
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 09:16
Die Neo's zijn wel een echt Chinees aftreksel van een Fibaro :-D Ben benieuwd of ze net zo gebruiksvriendelijk zijn !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
wervisser schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 10:34:
Die Neo's zijn wel een echt Chinees aftreksel van een Fibaro :-D Ben benieuwd of ze net zo gebruiksvriendelijk zijn !
Zijn bijna 1 op 1 kopieën, ze missen alleen wel een temp sensor e.d.
De ervaringen op het offcieele Domoticz forum zijn erg goed. Zelf met instellen gaan ze nog best ver.
Heb ze nog niet binnen dus ik kan nog niet uit eigen ervaring spreken.

[ Voor 7% gewijzigd door luigi87 op 09-12-2016 10:59 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:22

FreakNL

Well do ya punk?

Moet je nog solderen hiervoor of kan je de antenne van de RFXcom zo eraf schroeven en deze erop schroeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

balk schreef op donderdag 8 december 2016 @ 23:50:
[...]

Je vraag is niet helemaal duidelijk maar hier staat uitgevogeld hoe je data van Domoticz naar influx kan sturen :)
Data naar influx sturen gaat prima, grafieken weergeven in Grafana ook.

Echter als ik de gegevens van mijn P1 slimme meter poort van het gasverbruik van Domoticz naar influx stuur komt er: Not%20supported%20yet in log van domoticz te staan.

Verdere gegevens sturen lukt wel. (zoals bv stroomverbruik en OTGW gegevens)

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een alarmsysteem van Elro (HA68S). Dit alarmsysteem wil ik graag aan- en uit kunnen zetten met Domoticz op een Raspberry Pi. Bij het alarmsysteem zit een afstandsbediening met o.a. een arm- en disarm-knopje. Aan het printje van deze afstandsbediening heb ik draadjes gesoldeerd bij het knopje. Als ik de draadjes 1 seconde tegen elkaar aanhoud gaat het alarm aan (of uit, afhankelijk van de draadjes :) ). Ik probeer erachter te komen wat ik nodig heb om deze draadjes kort te laten verbinden. Volgens mij moet dit via de GPIO-pinnen van de RPi kunnen, maar een pulse van de RPi moet een pulse geven tussen de twee draadjes van de afstandsbediening (niet té kort). Wat heb ik hiervoor nodig? Ik kom er echt niet uit. Ik heb al gevonden dat je met een relais van een pulse een aan/uit kunt maken, maar ik wil van een pulse een pulse maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een aantal posts over de Neo Coolcam sensoren verwijderd. Het is helaas niet meer toegestaan om een inkoopactie te organiseren via Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond het eerder informatie over een mogelijks interessante prijs ipv inkoopactie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreakNL schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 11:08:
[...]

Moet je nog solderen hiervoor of kan je de antenne van de RFXcom zo eraf schroeven en deze erop schroeven?
Schroeven. Gemak dient de mens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
ThinkPadd schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 12:04:
[mbr]Ik heb een aantal posts over de Neo Coolcam sensoren verwijderd. Het is helaas niet meer toegestaan om een inkoopactie te organiseren via Tweakers[/mbr]
Verwijderd schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 12:08:
Ik vond het eerder informatie over een mogelijks interessante prijs ipv inkoopactie :P
Even ter verduidelijking was geen inkoopactie (weet dat niet wenselijk is, dus dat doe ik ook niet). maar mensen op de hoogte brengen van een prijs van een artikel.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:23
Duci schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 08:32:
[...]

Home Automation != Remote control

knip
Ik zou daar liever iets van maken als Home Automation >= Remote control, maar inderdaad, bij gebeurtenissen automatiseren wordt het mi pas leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siewert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-09 14:27
wervisser schreef op donderdag 8 december 2016 @ 10:19:
[...]

Maar is alles er ook slimmer van geworden ? Ik merk dat het aantal devices dat met mij meegroeit niet 'automatisch' alles slimmer maakt. Ik zit nog steeds veel handmatig te schakelen vanuit de GUI.
Het is maar net hoeveel tijd je erin wilt steken.
Hierin huis is het eigenlijk maar 1 keer per dag dat er een schakelaar omgezet moet worden.
En dat is als we naar bed gaan.
Het is bijna ondoenlijk om een duidelijke event voor elkaar te krijgen die zegt dat iedereen slaapt.
Is natuurlijk op te lossen met bijvoorbeeld een motion sensor die na een lasttimeupdatedevice het licht schakeld of dmv bt rssi.
Maar dat vraagt enorm veel stroom van je telefoon.

Verlichting hier in huis en buiten huis gaan al een 1.5jaar optijd aan zonder een schakelaar in te hoeven drukken.
Alleen als we naar bed gaan, kamer verlichting uit dmv schakelaar betekend iedereen weg of naar bed en dus virtueel word het huis uitgeschakeld.
Werkt prima op deze manier.
Duci schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 08:32[/message]:
[...]

Eens!

Home Automation != Remote control

Ik moet zeggen dat ik vorig jaar begonnen was met scenario's. (Simpele, zoals "Als telefoon in netwerk is en bewegingssensor gang = on en zonsondergang dan zet de lichten aan" etc.) maar ik had op een punt dat ik smorgens beneden kwam en dat de lichten dan de halve nacht aan hadden gestaan. Dus toen maar ff alle dergelijke scripts uitgezet tot ik weer tijd heb..

Maar wat je zegt is inderdaad wel mijn doel, zelf niet meer schakelen maar Domoticz.
Zie mijn bovenstaande reactie, eens per dag schakel ik en dat is als we naar bed gaan.
Ben 1.5 jaar bezig geweest om een instant uitschakel moment te creëren.
Maar op een of andere manier nooit stabiel gekregen.
Verlichting automatisch aan gaat perfect bij zowel iemand thuis of iemand die thuis komt.
Maar naar bed of weg gaan is handmatig de verlichting uit met een signaal naar Domoticz welke dan virtueel het huis uitschakelt.
luigi87 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 08:41[/message]:

Je gebruikt zeker motion sensors op 433mhz? Wordt gek van die dingen. gebeurd me te vaak dat de off melding niet in Domoticz aankomt, omdat ze tegelijk sturen of o.i.d. Ik heb nu goedkopere Z-wave beweging sensors besteld en deze gaan er bij mij straks in. hopelijk voorkom ik dat de off melding niet verloren gaat.
Hier het zelfde probleem maar simpel opgelost.
Domoticz heeft de optie voor een uitschakel vertraging.
Sensor staat op 60sec dus in Domoticz de uitschakel vertraging ook op 60 sec.
Dus ongeacht dat er wel of geen uitschakel signaal binnenkomt Domo schakelt toch wel de sensor uit na 60sec.
Werkt perfect en heb nooit meer een gemiste uitschakel moment gehad.

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
Siewert schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 12:56:
[...]

Het is maar net hoeveel tijd je erin wilt steken.
Hierin huis is het eigenlijk maar 1 keer per dag dat er een schakelaar omgezet moet worden.
En dat is als we naar bed gaan.
Het is bijna ondoenlijk om een duidelijke event voor elkaar te krijgen die zegt dat iedereen slaapt.
Is natuurlijk op te lossen met bijvoorbeeld een motion sensor die na een lasttimeupdatedevice het licht schakeld of dmv bt rssi.
Maar dat vraagt enorm veel stroom van je telefoon.

Verlichting hier in huis en buiten huis gaan al een 1.5jaar optijd aan zonder een schakelaar in te hoeven drukken.
Alleen als we naar bed gaan, kamer verlichting uit dmv schakelaar betekend iedereen weg of naar bed en dus virtueel word het huis uitgeschakeld.
Werkt prima op deze manier.
Ik heb dit gefixt met een extra app op me telefoon. Autotasker.
Als ik nu me telefoon op stil heb staan en thuis ben en aan de lader hangt stuurd die een Json commando naar domoticz voor de slaap schakelaar. werkt perfect.
[...]

Hier het zelfde probleem maar simpel opgelost.
Domoticz heeft de optie voor een uitschakel vertraging.
Sensor staat op 60sec dus in Domoticz de uitschakel vertraging ook op 60 sec.
Dus ongeacht dat er wel of geen uitschakel signaal binnenkomt Domo schakelt toch wel de sensor uit na 60sec.
Werkt perfect en heb nooit meer een gemiste uitschakel moment gehad.
De uitschakelvertraging die in je instelt is naar mijn weten, dat hij dus pas na 60 seconden uitgaat als je het uit commando hebt gegeven. toch?
Edit: oooow, nog nooit gezien dat je dit kan instellen :P Dat is ook wel goud inderdaad :)

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
luigi87 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 13:05:
[...]

Ik heb dit gefixt met een extra app op me telefoon. Autotasker.
Als ik nu me telefoon op stil heb staan en thuis ben en aan de lader hangt stuurd die een Json commando naar domoticz voor de slaap schakelaar. werkt perfect.

[...]

De uitschakelvertraging die in je instelt is naar mijn weten, dat hij dus pas na 60 seconden uitgaat als je het uit commando hebt gegeven. toch?
Tasker werk hier niet, mijn telefoon is dan wel geroot maar twee andere in huis niet.
En die de uitschakel vertraging gaat in zodra het device is ingeschakeld.
Dus motion sensor aan, dan na 60sec of wat je zelf invult gaat hij weer uit.
Werkt bij een motion sensor zo, andere device gaan zo als jij het zegt.

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreamcatcher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-03 13:47
[quote]luigi87 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 08:41:
[...]

Thanks voor het delen van de update. wel handig mocht ik een gelijke situatie hier een keer aantreffen.

Ben benieuwd of je de database nog kan herstellen.

P.s. je plaatje vernieuwd, is dat hoe je nu kijkt na dit gezeur ;) :+

[...]

Yes Mario, ownee Luigi.... zo ga je er na 3 dagen van kijken, snap er geen biet van hoe AL mijn backups ineens kapot zijn, temeer ze altijd hebben gewerkt, heb dit wel vaker moeten doen in het verleden dus, maar goed ze stonden overal en nergens, in de cloud op een stick, server noem maar op maar toch... nouja, dat is nou ook precies de reden dat ik het deel dat anderen er ook wat aan zouden kunnen hebben, ben zelf een vrije newbie op linux en vind het wel heel fijn dat er zo'n grote groep mensen zijn die elkaar zo wil helpen, dat is een veer voor een ieder die zich aangesproken voelt.

Wat betreft het redden... een mede tweaker is voor mij aan het kijken aangezien dit echt ver boven mijn pet gaat die ik niet eens heb ;)

Fijn weekend alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
Dreamcatcher schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 13:13:
[quote]luigi87 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 08:41:
[...]

Thanks voor het delen van de update. wel handig mocht ik een gelijke situatie hier een keer aantreffen.

Ben benieuwd of je de database nog kan herstellen.

P.s. je plaatje vernieuwd, is dat hoe je nu kijkt na dit gezeur ;) :+

[...]

Yes Mario, ownee Luigi.... zo ga je er na 3 dagen van kijken, snap er geen biet van hoe AL mijn backups ineens kapot zijn, temeer ze altijd hebben gewerkt, heb dit wel vaker moeten doen in het verleden dus, maar goed ze stonden overal en nergens, in de cloud op een stick, server noem maar op maar toch... nouja, dat is nou ook precies de reden dat ik het deel dat anderen er ook wat aan zouden kunnen hebben, ben zelf een vrije newbie op linux en vind het wel heel fijn dat er zo'n grote groep mensen zijn die elkaar zo wil helpen, dat is een veer voor een ieder die zich aangesproken voelt.

Wat betreft het redden... een mede tweaker is voor mij aan het kijken aangezien dit echt ver boven mijn pet gaat die ik niet eens heb ;)

Fijn weekend alvast
Hehe, ken het ;)
Ben ook best wel een newbie met linux, als ik shit aan de knikker heb bel ik vaak een maatje die dagelijk met linux werkt. En die weet het dan ook weer te fixen.
Wel heel leerzaam dit soort dingen daarom volg ik het ook.

Lang leve tweakers en met name dit topic, hier staat zo veel dingen om van te leren en inderdaad mensen die ook willen helpen :D _/-\o_
Siewert schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 13:08:
[...]

Tasker werk hier niet, mijn telefoon is dan wel geroot maar twee andere in huis niet.
En die de uitschakel vertraging gaat in zodra het device is ingeschakeld.
Dus motion sensor aan, dan na 60sec of wat je zelf invult gaat hij weer uit.
Werkt bij een motion sensor zo, andere device gaan zo als jij het zegt.
Mijn toestel is ook niet geroot, is ook niet nodig. misschien voor een paar extra functies. maar zeker niet op een status uit te lezen. Dat kunnen normale apps ook.

Ja inderdaad nog nooit gezien die functie 8)7 dank je voor de tip. had me een hoop ergernis gescheeld in het verleden.
Ga nu dus alle sensoren maar op 5 minuten zetten ivm besparing van batterij, en de timing in de sensors in domoticz zetten.

[ Voor 48% gewijzigd door luigi87 op 09-12-2016 13:26 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBoy32
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-08 07:33
luigi87 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 10:49:
[...]

Zijn bijna 1 op 1 kopieën, ze missen alleen wel een temp sensor e.d.
De ervaringen op het offcieele Domoticz forum zijn erg goed. Zelf met instellen gaan ze nog best ver.
Heb ze nog niet binnen dus ik kan nog niet uit eigen ervaring spreken.
Ik maak me enige zorgen. De Neo coolcam PIR schijnt toch niet (allemaal) zo goed te werken: https://www.domoticz.com/...hp?f=24&t=12792&start=180

Ik ga snel mijn spullen testen........ laat het hier wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wervisser
[...]

[...]
Sorry, maar dit bevat ik nog even niet ;-)

Leven jullie binnen een standaard gestelde stramien of werkt alles met motion sensors ? Doordeweeks sta ik altijd om een bepaalde tijd op, maar in het weekend is dat iets later. Wanneer ik dus gebruik zal maken van gezette tijden, gaat het hier al mis. Net als een weekendje weg zijn (maar nu ik het typ, is dit natuurlijk opgelost met die ene schakelaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
JohnBoy32 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 13:25:
[...]

Ik maak me enige zorgen. De Neo coolcam PIR schijnt toch niet (allemaal) zo goed te werken: https://www.domoticz.com/...hp?f=24&t=12792&start=180

Ik ga snel mijn spullen testen........ laat het hier wel weten.
Inderdaad nieuwe ontwikkelingen, zodra ik de mijne binnen heb ga ik ze ook ff testen dan.
heb al wat langer die power plug en die werkt goed, maar ja dat is ook wat minder complex en high tech

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
wervisser schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 13:26:
[...]

Leven jullie binnen een standaard gestelde stramien of werkt alles met motion sensors ? Doordeweeks sta ik altijd om een bepaalde tijd op, maar in het weekend is dat iets later. Wanneer ik dus gebruik zal maken van gezette tijden, gaat het hier al mis. Net als een weekendje weg zijn (maar nu ik het typ, is dit natuurlijk opgelost met die ene schakelaar).
Nee niet alles eigenlijk maar twee event die op een motion sensor reageren.
En dat is de w.c en trap de rest werkt gewoon met devices online dan wel deur sensoren.
Wij leven ook onregelmatig maar de basic is heel simpel.

Men neme twee dummy switches: 1x Iemand Thuis & 1x Niemand thuis
Verder alle devices die online kunnen en eventueel in je event wil hebben die Iemand Thuis mag inschakelen.
Dan neem je alle deur sensoren die aan kunnen geven of er iemand van buiten naar binnen komt.

Script werkt als volgt:
Iedereen is van huis, dus alle telefoons zijn buiten bereik.
Dan schakelt iemand thuis uit en daarmee de verlichting ook.
Als iemand thuis uit is gaat er een timer script lopen die na x aantal minuten de niemand thuis aan zet.
Hiermee switch ik bijvoorbeeld alle standby killer uit.

Om te voorkomen dat je verlichting weer inschakelt heb ik in het script aangeven dat als er iemand weer thuis komt niemand thuis switch aan moet zijn das bij mij binnen 15min.
Zo voorkom ik dat als er iedereen naar bed is en er een nog moet pissen het hele huis weer ingeschakeld word.

Ons huis is uitgeschakeld en de Niemand Thuis Switch staat aan.
Nu komt er iemand thuis via de voordeur.
De deur sensor word geactiveerd.
En word Iemand Thuis ingeschakeld en daarmee instant de verlichting ook ingeschakeld.
Via een andere time scriptje moet er een device zoals bijvoorbeeld een telefoon binnen een bepaalde tijd online zijn.
Is dat niet het geval dat word alles weer uitgeschakeld.
Dus is voor bijvoorbeeld voor de oppas als we een weekend weg zijn.
Is er wel een device online dan blijft alles ingeschakeld.

Het maakt niet uit wanneer we thuis komen danwel weggaan.
Scripts doen hun werk wel.
Anders neem je een kijkje in mijn scripts (zie signature).
Voor mij lijkt alles logische maar aan een switch of timer script kunnen meerdere event hangen.
Maar alle scripts zijn vernoemd naar de handelingen die ze moeten doen.
Misschien kun je hierin beter zien wat ik bedoel danwel inspiratie op doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
luigi87 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 13:15[/message]:

Mijn toestel is ook niet geroot, is ook niet nodig. misschien voor een paar extra functies. maar zeker niet op een status uit te lezen. Dat kunnen normale apps ook.

Ja inderdaad nog nooit gezien die functie 8)7 dank je voor de tip. had me een hoop ergernis gescheeld in het verleden.
Ga nu dus alle sensoren maar op 5 minuten zetten ivm besparing van batterij, en de timing in de sensors in domoticz zetten.
Bepaalde functies hebben idd root nodig.
Zoals bijvoorbeeld iets triggeren als je klok alarm afgaat.
Waarmee ik dus aan het experimenteren ben en wil gebruik.
Voor bijvoorbeeld een wakup light of bepaalde ochtend licht event als het nog donker is danwel als ik zover ben de de koffieautomaat aan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 18:20
wervisser schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 13:26:
[...]

Ik ben ook bezig met aanwezigheid en "gaan slapen" detectie. Met behulp van dit script kan ik vrij betrouwbaar bepalen of de telefoon van mij of mijn vrouw thuis is. En als ik het licht uit doe gaat ook de verwarming uit.

Nadelen:
  • als iemand z'n telefoon thuis laat liggen blijft de verwarming aan
  • de verwarming gaat pas aan als ik thuis kom. Oud huis, dus eigenlijk moet het huis 45 minuten voordat ik thuis kom weten dat ik naar huis ga
  • De poets zit natuurlijk niet op dit systeem, die werkt dan in een koud huis
  • Mijn zwave netwerk is niet zo best, de belangrijkste schakelaar is vaak dood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
balk schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 13:56:
[...]

Ik ben ook bezig met aanwezigheid en "gaan slapen" detectie. Met behulp van dit script kan ik vrij betrouwbaar bepalen of de telefoon van mij of mijn vrouw thuis is. En als ik het licht uit doe gaat ook de verwarming uit.

Nadelen:
  • de verwarming gaat pas aan als ik thuis kom. Oud huis, dus eigenlijk moet het huis 45 minuten voordat ik thuis kom weten dat ik naar huis ga
Gebeurt hier ook regelmatig.
En dat heb ik dus opgelost om toch de verlichting manueel uit te schakelen en daarmee Domoticz te triggeren dat er niemand thuis.
Gebeurt dit als het overdag danwel nog licht is loopt er (op dit moment een test) een time script die naar alle raam,deur en motion sensors kijkt.
En als alle devices meer dan 45min niet getriggerd zijn alsnog het huis uitgeschakeld word.

[ Voor 3% gewijzigd door Siewert op 09-12-2016 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
balk schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 13:56:
[...]

Nadelen:
1. Niet doen, ben je digitaal gewoon dood :+
2. Ik heb dat zelf draaien appart van domoticz, om dat te voorkomen.
3. Hehe bekend probleem, daarom override ik me alarm systeem als ze er is. Vorige keer was ze vergeten te melden bij me, bijna de Politie al gebeld dat er ingebroken werd.
4. Hoe komt dat dan?

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 12:14
AUijtdehaag schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:32:
Leuk hebbe dingetje:
Qubino z-wave Smart meter
PDF
Biedt weer leuke mogelijkheden om een en ander direct te laten schakelen in de meterkast bij opbrengst zonnepanelen.

Uit mijn mailbox:
Smart Meter:
MSRP: 99,00 €
(VAT excluded)

IKA232-20/230 V contactor
MSRP: 25,50 €
(VAT excluded)

BICOM432-40-WM1 bistable switch
MSRP: 65,00 €
(VAT excluded)

Een Pi (2) is onderweg om alles over te zetten van een synology nas.
Ik wil ook mijn SMA omvormer uitlezen en dan meteen domoticz erop. Krijgen de harddisks weer wat rust.
Heb je dit ooit nog aangesloten?

Of heeft iemand anders ervaring met de http://qubino.com/products/smart-meter/ ?
Lijkt me wel een mooi ding!

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
Siewert schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 13:56:
[...]

Voor bijvoorbeeld een wakup light of bepaalde ochtend licht event als het nog donker is danwel als ik zover ben de de koffieautomaat aan ;-)
hehe oke, je gaat nog een stapje verder ermee. De wakeup light van de centrale verlichtig ben ik ook al eens tegenkomen alleen ga ik dan ruzie krijgen met me vriendin :P

En koffiezet apparaat aan is ook echt voor de koffielisten onder ons he :P

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n wakeup/sleep light is best wel leuk hoor, gekoppeld aan Google Calendar makkelijk in te stellen ;)
De koffiezet snap ik niet, als ik die aan zet heb ik net genoeg tijd om er een tas onder te zetten en die is al klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
Ja ik vindt ook wel leuk, maar me vriendin gaat nog wel is wat later het bed uit, of anders om en dan ff je omdraaien nadat je zo een lichtbak aan hebt gehad werkt niet zo goed.

Moest even lachen om de "tas" blijft leuk als iemand dat zegt. Ik krijg altijd gelijk een voorstelling ervan :)
Ik heb het ook niet, maar mijn apparaat is niet zo instand ding, maar versgemalen-filter-koffie-apparaat-ding.

Ik zit nog ff met een vraagje over Z-wave.
#1 Je kan Z-wave sensoren beveiligd toevoegen en "gewoon" als je ze gewoon toevoeg betekend dit dan dat het verkeer tussen de controller de sensors niet geencrypt is?
# 2 Indien bovenstaande juist is: Is er een makkelijke manier alle sensoren die nu gewoon zijn toegevoegd om te zetten naar beveiligd toevoegen? of moet alles handmatig excluden en weer opnieuw beveiligd includen.
#3 waarom is dit beveiligd includeren optioneel? De meeste gebruikers zouden dit toch een extra plus vinden?

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
S0epkip schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:31:
[...]

Heb je dit ooit nog aangesloten?

Of heeft iemand anders ervaring met de http://qubino.com/products/smart-meter/ ?
Lijkt me wel een mooi ding!
Nee, nooit gebruikt of gekocht.
Ik gebruik 4 Finder kWh meters en 4 youlessen. Komt het ook in domoticz (en pvoutput.org).

[ Voor 3% gewijzigd door AUijtdehaag op 09-12-2016 16:18 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
Verwijderd schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 15:28:
Zo'n wakeup/sleep light is best wel leuk hoor, gekoppeld aan Google Calendar makkelijk in te stellen ;)
De koffiezet snap ik niet, als ik die aan zet heb ik net genoeg tijd om er een tas onder te zetten en die is al klaar.
Das voor een bakje.
Neem ook nog 1.5ltr mee het veld in dus wil graag dat als ik wakker word de koffie klaar is.
Wakker = 2bakken leut en de rest de thermo in mee het veld in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-01-2023
Omdat hier nogal wat mensen lijken te zijn met camera's:
De politie wil graag in beeld hebben waar allemaal camerabeelden beschikbaar van zijn:

Klikkie doen

[ Voor 37% gewijzigd door AWST6000 op 09-12-2016 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wervisser
AWST6000 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 16:00:
Omdat hier nogal wat mensen lijken te zijn met camera's:
De politie wil graag in beeld hebben waar allemaal camerabeelden beschikbaar van zijn:

https://www.politie.nl/th...c2-480d-adaa-f0b0f52579ce
Ik heb nog niet het idee dat ik hierop wil worden aangemeld met de algemeen gebrekkige (database)beveiliging. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-09 15:56
Siewert schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 13:56:
[...]

Als je de app Morning Routine gebruikt als wekker dan kun je een URL laten oproepen of Tasker task laten uitvoeren bij het uitzetten van de wekker.

Of loop je tegen andere dingen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
wmn79 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 16:03:
[...]

Als je de app Morning Routine gebruikt als wekker dan kun je een URL laten oproepen of Tasker task laten uitvoeren bij het uitzetten van de wekker.

Of loop je tegen andere dingen aan?
Ken de app niet maar Tasker lijkt mij ook een prima oplossing.
En om nog een extra app alleen voor de wekker te installeren lijkt mij overbodig.
Tasker kan alles, gebruikt het ook voor mijn smartwatch om met voice json commands naar domoticz te versturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 11:37
Ik heb Domoticz nu op m'n Windows pc geïnstalleerd.
Omdat ik die nog weleens opnieuw opstart of hij perongeluk uitgaat ben ik van plan het hele zaakje op een raspberry pi te zetten. Ik heb al een pi v1. Is het het waard om hiervoor een pi3 aan te schaffen?
Ik heb een rfxcom en een z wave usb stick aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Kitser schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 16:20:
Ik heb al een pi v1. Is het het waard om hiervoor een pi3 aan te schaffen?
Model B met 512MB RAM? Die gebruik ik ook al bijna twee jaar en eigenlijk werkt dat nog best wel prima. Mocht je de performance niet voldoende vinden, dan kun je de SD kaart image altijd nog overzetten naar een micro SD kaart en een Pi3 kopen. Je kan eventueel ook al met een micro SD kaart beginnen en die in zo'n adapter naar standaard SD plaatsen en in de Pi1 steken. Dan is later switchen naar een Pi3 helemaal makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mightym
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:38
Kitser schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 16:20:
Ik heb Domoticz nu op m'n Windows pc geïnstalleerd.
Omdat ik die nog weleens opnieuw opstart of hij perongeluk uitgaat ben ik van plan het hele zaakje op een raspberry pi te zetten. Ik heb al een pi v1. Is het het waard om hiervoor een pi3 aan te schaffen?
Ik heb een rfxcom en een z wave usb stick aangesloten.
Ik zou zeker gaan voor een Pi2 of Pi3, alleen al om het feit dat je dan een besturingssysteem op een USB schijf kunt zetten. Bij mij is de SD kaart al een paar keer gecrashed.. dat is niet handig..

32 kWp PV + 54kWh ESS+ 7.5 kW Mitsubishi Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 11:37
tsjoender schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 16:35:
[...]

Model B met 512MB RAM? Die gebruik ik ook al bijna twee jaar en eigenlijk werkt dat nog best wel prima. Mocht je de performance niet voldoende vinden, dan kun je de SD kaart image altijd nog overzetten naar een micro SD kaart en een Pi3 kopen. Je kan eventueel ook al met een micro SD kaart beginnen en die in zo'n adapter naar standaard SD plaatsen en in de Pi1 steken. Dan is later switchen naar een Pi3 helemaal makkelijk.
Inderdaad model B met 512 RAM.
Ik zal het eens gaan proberen met m'n huidige pi.
Al ben ik nog wel benieuwd of er mensen overgestapt zijn naar een pi 3 van een pi 1b. En waar die winst dan te merken is?
Worden scenes sneller toegepast oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Nu online
mightym schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 16:41:
[...]
Ik zou zeker gaan voor een Pi2 of Pi3, alleen al om het feit dat je dan een besturingssysteem op een USB schijf kunt zetten. Bij mij is de SD kaart al een paar keer gecrashed.. dat is niet handig..
Bij de Model B 512MB kun je overigens ook het OS op een USB stick zetten (met alleen de bootloader op een SD kaart net als bij de Pi2). Is een USB stick beter bestand tegen veel schrijven? Het is flash vs flash toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
mightym schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 16:41:
[...]

Ik had begrepen dat het op USB ook fout kon gaan?
Ik heb nooit een duidelijke handleiding gevonden hoe dat in zijn werk moet gaan.
Alleen maar forums met opsommingen van problemen.
Is er al jip-en-Janneke taal handleiding, hoe dat te doen? Met behoud van huidige domoticz installatie?

[ Voor 5% gewijzigd door AUijtdehaag op 09-12-2016 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
AUijtdehaag schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 16:50:
[...]

Ik heb nooit een duidelijke handleiding gevonden hoe dat in zijn werk moet gaan.
Is er al jip-en-Janneke taal handleiding, hoe dat te doen? Met behoud van huidige domoticz installatie?
Zoiets... boot op sd en /root op usb flash/hdd

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/49269949

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mightym
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:38
AUijtdehaag schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 16:50:
[...]

Alles kan fout gaan uiteraard.. maar een SSD of een ouderwetse hdd is betrouwbaarder dan een SD kaart.
Volgens mij kun je met 'Berryboot' : http://www.berryterminal.com/doku.php/berryboot
eenvoudig een OS op een ander opslagmedium draaien.

32 kWp PV + 54kWh ESS+ 7.5 kW Mitsubishi Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Nu online
Deze is ook aardig met het rootfs op een NFS share. Met een 100Mbit interface welke ook nog eens via USB 2 gekoppeld is geen supersnelle opslag, maar het werkt bij ons op het werk al een poos naar tevredenheid voor kiosk systeempjes:

http://www.whaleblubber.ca/boot-raspberry-pi-nfs/

Dan is backuppen van het rootfs helemaal eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
Thnx voor de tips. Ik ga er binnenkort weer eens mee aan de slag.
Had al een automatische backup gemaakt naar een synology.
Echter de backup terugzetten en gaf allerlei rare problemen met de Domoticz database. (foutmeldingen in het log)

[ Voor 12% gewijzigd door AUijtdehaag op 09-12-2016 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
Weet niet hoe veel mensen ook op het engelse Domoticz forum mee lezen, maar schijnbaar is er een probleem met een maandelijks terugkerend iets, in mijn geval zou dat heel goed het testen van de rookmelders kunnen zijn op de 1e maandag van de maand ! dit kreeg ik door :

Possibly dangerous, so you should make a copy of your database:

detach all your sensors and networking
set the date on your machine back to November 30
start Domoticz (this should work now)
find the failing schedule (probably something like first Sunday of month) and change it to some other type for now
stop Domoticz
reset date to current
start Domoticz
attach sensors and networking

En zover ik het goed lees in een ander antwoord is het een bekend probleem, corrigeer me als ik het verkeerd heb aan een oplossing wordt gewerkt ! 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Dreamcatcher op 09-12-2016 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 18:10
Sinds kort werkt mijn kaku amst-606 deurcontact niet meer op domoticz ( Version: 3.4834 ). Dit heeft voorheen altijd goed gewerkt. In die eerste instantie dacht ik dat de batterij leeg was, maar na deze vervangen te hebben speelt het probleem nog steeds. Voor de zekerheid heb ik een nieuw amst-606 uit de verpakking gehaald, maar ook deze kan ik niet aanmelden.

Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
netvista schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 17:32:
Sinds kort werkt mijn kaku amst-606 deurcontact niet meer op domoticz ( Version: 3.4834 ). Dit heeft voorheen altijd goed gewerkt. In die eerste instantie dacht ik dat de batterij leeg was, maar na deze vervangen te hebben speelt het probleem nog steeds. Voor de zekerheid heb ik een nieuw amst-606 uit de verpakking gehaald, maar ook deze kan ik niet aanmelden.

Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?
ruis?
Zou eens alle sensors met batterij (ook weerstation oid) nalopen of daar de batterijen van leeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
Dreamcatcher schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 17:22:
Weet niet hoe veel mensen ook op het engelse Domoticz forum mee lezen, maar schijnbaar is er een probleem met een maandelijks terugkerend iets, in mijn geval zou dat heel goed het testen van de rookmelders kunnen zijn op de 1e maandag van de maand ! dit kreeg ik door :

Possibly dangerous, so you should make a copy of your database:

detach all your sensors and networking
set the date on your machine back to November 30
start Domoticz (this should work now)
find the failing schedule (probably something like first Sunday of month) and change it to some other type for now
stop Domoticz
reset date to current
start Domoticz
attach sensors and networking

En zover ik het goed lees in een ander antwoord is het een bekend probleem, corrigeer me als ik het verkeerd heb aan een oplossing wordt gewerkt ! 8)7
Waar lees je dit, lees altijd het Domoticz forum maar dit nooit tegen gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
Siewert schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 17:36:
[...]

ruis?
Zou eens alle sensors met batterij (ook weerstation oid) nalopen of daar de batterijen van leeg zijn.
Ruis....? :|

Qua RF apparatuur heb ik alleen maar 3 kaku plugs ( werken niet op batterijen uiteraard. ) en de betreffende kaku deursensor ( met een nieuwe batterij )...

De rest is allemaal z-wave spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
netvista schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 17:43:
[...]

Ruis....? :|

Qua RF apparatuur heb ik alleen maar 3 kaku plugs ( werken niet op batterijen uiteraard. ) en de betreffende kaku deursensor ( met een nieuwe batterij )...

De rest is allemaal z-wave spul.
Kon/Kan zijn, je plug werken wel?
Hier verschillende de zelfde sensoren en werken prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreamcatcher
https://www.domoticz.com/...iewtopic.php?f=28&t=14698

Heb daar ook een draadje lopen, echter engels schrijven onder druk is niet mijn beste kant :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
Siewert schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 17:44:
[...]

Kon/Kan zijn, je plug werken wel?
Hier verschillende de zelfde sensoren en werken prima.
De plugs werken prima. Mag ik vragen hoe jij die deurcontact aangemeld hebt bij domoticz? Die vorige heb ik al jaren geleden aangemeld, maar ik weet niet meer precies hoe ik dat ook al weer gedaan had. Wellicht doe ik gewoon wat fout. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
netvista schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 17:51:
[...]

De plugs werken prima. Mag ik vragen hoe jij die deurcontact aangemeld hebt bij domoticz? Die vorige heb ik al jaren geleden aangemeld, maar ik weet niet meer precies hoe ik dat ook al weer gedaan had. Wellicht doe ik gewoon wat fout. ;)
Domoticz -> Schakelaars -> Leren
En dan de batterijen in de sensor of sensor triggeren door de magneet erbij weg te halen.
En optie "Accepteer nieuwe Hardware/Sensoren" voor de zekerheid ook altijd aan bij het inleren van nieuwe devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
Siewert schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 17:54:
[...]

Domoticz -> Schakelaars -> Leren
En dan de batterijen in de sensor of sensor triggeren door de magneet erbij weg te halen.
En optie "Accepteer nieuwe Hardware/Sensoren" voor de zekerheid ook altijd aan bij het inleren van nieuwe devices
Dat is inderdaad wat ik gedaan heb, maar ik krijg het op die manier niet meer aan de praat. Van de week nog ,maar een keertje klooien. Bedankt voor het meedenken zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
Heren, ik kan bij deze bevestigen dat het een maandelijkse test die ik voor de brandmelders had ingesteld de oorzaak is van het crashen, in 1e instantie wilde ik alleen de testen verwijderen, echter kreeg ik toen ook een melding dat dit niet kon, vervolgens maar alle rookmelders uit domoticz verwijderd ( 12 x ) en het werkt, kan booten enz enz dus probleem lijkt wat dit betreft opgelost, ik begreep dat er aan gewerkt wordt, mijn probleem speelde inderdaad dus ook pas na 1 december dus waarschijnlijk een foutje in de software geslopen ?

Ik kom nog een keer erop terug als de boel een paar dagen draait, kan ik tenminste echt zeggen dat het verholpen is, in de tussentijd zal ik nog een paar keer rebooten enz, ook gelijk een update naar de laatste versie gedaan wat ook geen problemen gaf !!

Fijn weekend, en mijn gezicht kan weer een beetje bijtrekken nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:28
Wat een ongelofelijke pech met de timing.Mooi dat het opgelost lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mai Pensato
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-07-2024
Mai Pensato schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 21:30:
[...]

[...]

Ben nu inderdaad bezig om het in Domoticz te doen. Wat me inmiddels gelukt is (met hulp van iemand op het micasaverde.com forum) om een waarde vanuit Domoticz te sturen naar een dummy sensor in Vera. En wel als volgt:

code:
1
 http://192.168.1.202:3480/data_request?id=variableset&DeviceNum=329&serviceId=urn:micasaverde-com:serviceId:EnergyMetering1&Variable=Watts&Value=Wattactueel

waarbij "Wattactueel" de naam is van de locale variable = de watt meting van een Greenwave powernode.
Deze code heb ik getest door gewoon een willekeurig getal in te voeren ipv Wattactueel en dat getal komt dan netjes als Watt meting in de dummy sensor in Vera.

Wat ik nu verder wil:
Iedere minuut het volgende doen:
De waarde uit het device in Domoticz halen. Naam device = "Greenwave1 Power" (iets van: local Wattactueel = tonumber(otherdevices_svalues["Greenwave1 Power"]) ??
Dit naar Vera sturen middels bovengenoemde en geteste coderegel

Voor de gevorderde Domoticz gebruikers waarschijnlijk een "eitje"... wie kan me helpen ?
Inmiddels nog steeds niet gelukt...zowel hier als op het Engelstalige domoticz forum naarstig gezocht naar voorbeeld-codes. Wie o wie kan me op weg helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shell scriptje maken die het opvraagt bij de ene en stuurt naar de andere.
Misschien wel beter om topicje te maken in het scripts board op domoticz forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mai Pensato
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-07-2024
Hallo Guy. bedankt voor je reactie. Helaas ben ik niet heel erg bedreven in programmeren dus een shell scriptje maken zeg met niets. Aan de hand van voorbeelden en tips van gebruikers heb me de Luup taal in Vera redelijk eigen gemaakt. Lua lijkt hier erg veel op dus ik zoek het in de richting van Lua script
Ik zal het ook posten in het domoticz forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veldm033tweak
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-11-2024
Hoi,

Device: Raspberry Pi 3
Domoticz versie: V3.5877
RazBerry V2 Zwave.
oa: qubino ZMNHSDx Din Dimmer

Ik ben sinds twee weken ook begonnen met Domoticz.
Ik ben begonnen met een simpel blocky config. welke goed werkte.
Totdat ik deze heb uitgebreid/aangepast.

De gedachte is als volgt.
Dagelijks bij zonsondergang (sunset) moet de dimmer de verlichting inschakelen op 25% van het dimbare vermogen. (dimvermogen loopt van 1 t/m 100%)
15 Minuten na zonsondergang moet deze schakelen naar 50%
30 Minuten na zonsondergang moet deze schakelen naar 75%
Om 23:00uur moet de verlichting weer uit gaan.

Bovenstaande werkte goed. totdat ik het volgende heb toegevoegd/aangepast.
Elke donderdag moet de verlichting niet uit om 23:00 maar pas 2 uur later (op Vrijdag om 01:00uur)
Na deze aanpassing wil de verlichting na donderdag niet meer uit.
Als deze handmatig uit is gezet (overdag) dan wil de verlichting niet meer inschakelen met zonsondergang.
Hieronder het gemaakte schema.

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/8n0160megcbm5gy/BlockyBuitenverlichtign.jpg?dl=0

Ik hoop dat de screenshot zichtbaar is.
Het is voor mij lang geleden dat ik op het forum actief geweest ben, en heeft even geduurd voordat ik een link van de screenshot er in kreeg. Tips hoe dit makkelijk kan zijn welkom.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 10:55
Veldm033tweak schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 22:22:
Hoi,

RazBerry V2 Zwave.

Dagelijks bij zonsondergang (sunset) moet de dimmer de verlichting inschakelen op 25% van het dimbare vermogen. (dimvermogen loopt van 1 t/m 100%)

Elke donderdag moet de verlichting niet uit om 23:00 maar pas 2 uur later (op Vrijdag om 01:00uur)
Als deze handmatig uit is gezet (overdag) dan wil de verlichting niet meer inschakelen met zonsondergang.

[afbeelding]

Het is voor mij lang geleden dat ik op het forum actief geweest ben, en heeft even geduurd voordat ik een link van de screenshot er in kreeg. Tips hoe dit makkelijk kan zijn welkom.
Alvast bedankt.
Ben zelf nog niet met de Blockly's bezig, maar kan je niet in de Else If van Time = 23.00 bij DO een else if zetten?
Iets van:

code:
1
2
ELSE IF time = 23.00 and A-F DimmerBuitenVerlichting=ON
DO ELSE IF Day /= Thursday

en dan de regel die je al had en dan daarin nog een else if ? Weet niet of het kan ;)

Je kan het proberem

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mai Pensato schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 21:24:
Hallo Guy. bedankt voor je reactie. Helaas ben ik niet heel erg bedreven in programmeren dus een shell scriptje maken zeg met niets. Aan de hand van voorbeelden en tips van gebruikers heb me de Luup taal in Vera redelijk eigen gemaakt. Lua lijkt hier erg veel op dus ik zoek het in de richting van Lua script
Ik zal het ook posten in het domoticz forum.
Misschien net daarom dat je het niet meteen vindt :P

Bv makkelijk te doen in PHP:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
#!/usr/bin/php
<?php
$domoticz=json_decode(file_get_contents('http://192.168.2.10:8084/json.htm?type=devices&rid=146'),true);
if(!empty($domoticz['result'][0]['Data']))
{
    $power=str_replace(" Watt","",$domoticz['result'][0]['Data']);
    file_get_contents('http://192.168.1.202:3480/data_request?id=variableset&DeviceNum=329&serviceId=urn:micasaverde-com:serviceId:EnergyMetering1&Variable=Watts&Value='.$power);
}

Vraagt Data aan Domoticz voor idx 146. Verwijdert Watt van het antwoord en stuurt dat door naar Vera.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:34

tozzke

aka tozzert

Veldm033tweak schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 22:22:
Hoi,

RazBerry V2 Zwave.

[afbeelding]

Alvast bedankt.
Dat is een heel apart ding wat je in elkaar geprutst hebt :D

verander die eerste regel in:
If [Time = Sunset] and [DimmerBuitenVerlichting = Off]
Do Set [DimmerBuitenVerlichting = Level (%) 25]

verander in de volgende If-regels [DimmerBuitenVerlichting = On] in [DimmerBuitenVerlichting ≠ Off]

en verander de laatste regel in:
Else if [Day = Friday] and [Time = 1:00] and [DimmerBuitenVerlichting ≠ Off]
Do Set [DimmerBuitenVerlichting = Off]

Dan zou het een stukje beter moeten werken lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
matthijsph schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 14:54:
[...]

Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
commandArray = {}
   if devicechanged['State - IsDonker'] == 'On' and otherdevices['Keuken'] == 'Off' and otherdevices['lamp_auto'] == 'Off' 
             and otherdevices['Slaapstand'] == 'Off' and otherdevices['lamp_hand'] == 'Off' then
      commandArray['Keuken'] = 'On'
      commandArray['Group:Huiskamerlampen'] = 'On'
      -- de rest op dezelfde manier aanvullen
      commandArray['SendNotification']='Lampen#lampen aan'
   end
return commandArray

Dit is ongeveer 80%, je kunt nog wat devices aanvullen. En check nog even op spelfoutjes.
Verder ben ik ervan uitgegaan dat alle voorwaarden uit je blockly tegelijk waar moeten zijn.
Was van de week en vandaag weer aan de slag gegaan met je voorbeeld maar jammer genoeg werkt het niet.
heb er dit van gemaakt:
--------------------------
commandArray = {}
if devicechanged['StateIsDonker'] == 'On' and otherdevices['Keuken'] == 'Off' and otherdevices['lamp_auto'] == 'Off'
and otherdevices['Slaapstand'] == 'Off' and otherdevices['lamp_hand'] == 'Off' then
commandArray['Rood'] = 'On'
commandArray['Boog'] = 'On'
commandArray['Raam'] = 'On'
commandArray['Midden'] = 'On'
commandArray['lamp_auto'] = 'On'
commandArray['zonopkomst'] = 'Off'
end
return commandArray
-------------------------------
Als foutmelding krijg ik dit:
pi@raspberrypi:~/domoticz/scripts/lua $ ./script_StateIsDonker.lua
./script_StateIsDonker.lua: line 1: commandArray: command not found
./script_StateIsDonker.lua: line 17: syntax error: unexpected end of file

Zodra ik Blocky weer inschakel werkt het direct, doe iets fout maar wat?? 8)7

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veldm033tweak
tozzke schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 23:18:
[...]

Dat is een heel apart ding wat je in elkaar geprutst hebt :D

verander die eerste regel in:
If [Time = Sunset] and [DimmerBuitenVerlichting = Off]
Do Set [DimmerBuitenVerlichting = Level (%) 25]

verander in de volgende If-regels [DimmerBuitenVerlichting = On] in [DimmerBuitenVerlichting ≠ Off]

en verander de laatste regel in:
Else if [Day = Friday] and [Time = 1:00] and [DimmerBuitenVerlichting ≠ Off]
Do Set [DimmerBuitenVerlichting = Off]

Dan zou het een stukje beter moeten werken lijkt me ;)
Ik heb de aanpassingen doorgevoerd en ga deze in de praktijk uittesten.
Alvast bedankt voor jullie input.
Ik laat jullie weten of de schakeling werkt!
Hieronder het vernieuwde blocky.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OqlivFp.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/3s18egy4nvr7ehn/BlockyBuitenverlichtingV1.1.jpg?dl=0
PS: weet iemand waar er een goede uitleg staat over het invoegen van screenshots hier in het forum?
Ik had verwacht dat ik direct het blocky screenshot zag ipv de link. :|

[ Voor 2% gewijzigd door Veldm033tweak op 10-12-2016 12:03 . Reden: Na tip bcc code van afbeelding juist toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Veldm033tweak schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 11:41:
[...]

Ik heb de aanpassingen doorgevoerd en ga deze in de praktijk uittesten.
Alvast bedankt voor jullie input.
Ik laat jullie weten of de schakeling werkt!
Hieronder het vernieuwde blocky.

[afbeelding]
PS: weet iemand waar er een goede uitleg staat over het invoegen van screenshots hier in het forum?
Ik had verwacht dat ik direct het blocky screenshot zag ipv de link. :|
Ik gebruik hier altijd imgur voor.
plaatje uploaden (slepen of ctrl-v kan ook), pijltje naar beneden, 'get share links' en dan de 'BBCode (Forums)' kopiëren en hier plakken

Nog wat opmerkingen:
Je kunt met blockly niet regelen dat je x minuten voor/na zonsondergang/opkomst iets wilt laten triggeren, hier zou je echt voor naar iets als Lua moeten kijken (of met dummy switches die je x tijd voor/na sunset/sunrise laat schakelen). Dus volgens mij werken die 2e en 3e regel niet. Domoticz bekijkt de [Time =] sowieso van 0:00u tot 24:00u en sunset/sunrise zijn ook tijden. Domoticz zal dus nooit triggeren op '[Time >= Sunset] and [Time = 00:15]' omdat het van 0:00 tot 0:15 nog geen Sunset geweest is.
Jouw 2e en 3e regel zullen dus niets doen is mijn verwachting

[ Voor 26% gewijzigd door tozzke op 10-12-2016 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veldm033tweak
tozzke schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 11:48:
[...]

Ik gebruik hier altijd imgur voor.
plaatje uploaden (slepen of ctrl-v kan ook), pijltje naar beneden, 'get share links' en dan de 'BBCode (Forums)' kopiëren en hier plakken

Nog wat opmerkingen:
Je kunt met blockly niet regelen dat je x minuten voor/na zonsondergang/opkomst iets wilt laten triggeren, hier zou je echt voor naar iets als Lua moeten kijken (of met dummy switches die je x tijd voor/na sunset/sunrise laat schakelen). Dus volgens mij werken die 2e en 3e regel niet. Domoticz bekijkt de [Time =] sowieso van 0:00u tot 24:00u en sunset/sunrise zijn ook tijden. Domoticz zal dus nooit triggeren op '[Time >= Sunset] and [Time = 00:15]' omdat het van 0:00 tot 0:15 nog geen Sunset geweest is.
Jouw 2e en 3e regel zullen dus niets doen is mijn verwachting
Dank voor je reactie.
De plaatjes gaan nu goed!
In het begin dat de schakeling nog niet uitgebreid was werkte deze wel met 15 en 30 minuten na zonsondergang. Hoe dit mogelijk is weet ik niet. Jou redenatie lijkt juist, maar dan had de oude schakeling niet mogen werken. Maar ik ga het in de praktijk testen en kom er dan snel genoeg achter of het werkt en wat er overgeslagen wordt of niet werkt. Wordt vervolgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 16:50
bing69 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 11:09:
[...]

Was van de week en vandaag weer aan de slag gegaan met je voorbeeld maar jammer genoeg werkt het niet.
heb er dit van gemaakt:
--------------------------
commandArray = {}
if devicechanged['StateIsDonker'] == 'On' and otherdevices['Keuken'] == 'Off' and otherdevices['lamp_auto'] == 'Off'
commandArray['Rood'] = 'On'
commandArray['Boog'] = 'On'
commandArray['Raam'] = 'On'
commandArray['Midden'] = 'On'
commandArray['lamp_auto'] = 'On'
commandArray['zonopkomst'] = 'Off'
end
return commandArray
-------------------------------
Als foutmelding krijg ik dit:
pi@raspberrypi:~/domoticz/scripts/lua $ ./script_StateIsDonker.lua
./script_StateIsDonker.lua: line 1: commandArray: command not found
./script_StateIsDonker.lua: line 17: syntax error: unexpected end of file

Zodra ik Blocky weer inschakel werkt het direct, doe iets fout maar wat?? 8)7
Je kunt een lua script niet op die manier testen. Dit werkt alleen binnen Domoticz.

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Mozart schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 12:32:
[...]

Je kunt een lua script niet op die manier testen. Dit werkt alleen binnen Domoticz.
OK, Thanks, Maar ook vanzelf als alle voorwaarden goed staan reageerd domoticz niet. Zodra ik de Blocky actief maak is alle direct ok.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riessie85
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-09 19:36
Zijn er hier mensen die Node Sonos http api aan de praat hebben gekregen in combinatie met Domoticz? Ik probeer het allemaal in te stellen volgens https://github.com/jishi/node-sonos-http-api op mijn rpi3, maar ik krijg alleen de volgende output:

pi@raspberrypi:~/sonos $ node server.js
2016-12-10T12:25:17.437Z INFO no settings file found, will only use default settings
2016-12-10T12:25:18.865Z INFO Presets loaded: { example:
   { players:
      [ { roomName: 'Bathroom', volume: 10 },
        { roomName: 'Kitchen', volume: 10 },
        { roomName: 'Office', volume: 10 },
        { roomName: 'Bedroom', volume: 10 },
        { roomName: 'TV Room', volume: 15 } ],
     playMode: { shuffle: true, repeat: 'all', crossfade: false },
     pauseOthers: false,
     favorite: 'My example favorite' } }
2016-12-10T12:25:19.550Z INFO http server listening on port 5005

Verder gebeurd er dus niks. Als ik een http command geef ook niet. Wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-09 11:22
Ik gebruik in mijn Domoticz systeem de Razberry om te communiceren met de Z-wave devices. Er zijn o.a. 2 stuks Everspring tussenstekker met stroommeting in het systeem opgenomen. Beide zijn zonder problemen te includen maar er doet zich het volgende voor.
Van 1 tussenstekker krijg ik keurig een meting van het dagverbruik in kWH en het totaalverbruik in kWH. Dit krijg ik bij de tweede tussenstekker niet voor elkaar.
Kijk in Domoticz bij de aangesloten Nodes dan kan ik bij beide devices niets instellen bij Configuratie.
Weet iemand hoe dit aangepast kan worden.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Laatst online: 19-09 13:59

CSB

:D

Ik heb sinds vandaag een Z-wave stick en een Aeotec Multisensor 6 5th gen. op mijn RPI aangesloten. Ik ben nog niet helemaal overtuigd over de multisensor, de temperatuur is te hoog en ik kan hem schijnbaar niet calibreren. Daarnaast heb ik een KaKu bewegingssensor die beter schijnt te triggeren dan de Multisensor die er praktisch een halve meter naast staat...

Goed, ik moet nog even inlezen in het hele Z-Wave gebeuren, maar ik ben nog niet helemaal overtuigd van een betere werking t.o.v. KaKu tot nu toe.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-09 15:56
Riessie85 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 13:37:
Zijn er hier mensen die Node Sonos http api aan de praat hebben gekregen in combinatie met Domoticz? Ik probeer het allemaal in te stellen volgens https://github.com/jishi/node-sonos-http-api op mijn rpi3, maar ik krijg alleen de volgende output:

2016-12-10T12:25:17.437Z INFO no settings file found, will only use default settings
2016-12-10T12:25:18.865Z INFO Presets loaded: { example:
   { players:
2016-12-10T12:25:19.550Z INFO http server listening on port 5005

Verder gebeurd er dus niks. Als ik een http command geef ook niet. Wie weet raad?
Bij mij werkt het prima, heb toen ik het instelde deze instructies gevolgd. Mischien dat je met de instructies daar nog wat verder komt. Ik ga vanavond mijn domoticz weer online brengen na onze verhuizing. Zal eens kijken welke melding ik krijg als ik het opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CSB schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 15:22:
Ik heb sinds vandaag een Z-wave stick en een Aeotec Multisensor 6 5th gen. op mijn RPI aangesloten. Ik ben nog niet helemaal overtuigd over de multisensor, de temperatuur is te hoog en ik kan hem schijnbaar niet calibreren. Daarnaast heb ik een KaKu bewegingssensor die beter schijnt te triggeren dan de Multisensor die er praktisch een halve meter naast staat...

Goed, ik moet nog even inlezen in het hele Z-Wave gebeuren, maar ik ben nog niet helemaal overtuigd van een betere werking t.o.v. KaKu tot nu toe.
Temperatuur kan je in Domoticz bijregelen.
De Aeotec ken ik niet, de Fibaro mist maar weinig beweging.
Sowieso, eens je mesh netwerk versterkt wordt met main powered devices zal het stabieler worden.
Check de logfile of je geen timeouts ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riessie85
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-09 19:36
wmn79 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 16:11:
[...]

Bij mij werkt het prima, heb toen ik het instelde deze instructies gevolgd. Mischien dat je met de instructies daar nog wat verder komt. Ik ga vanavond mijn domoticz weer online brengen na onze verhuizing. Zal eens kijken welke melding ik krijg als ik het opstart.
Thanks! Deze had ik ook gevonden en ook deze instructies gevolgt. Heb het nu nog een keer gedaan en gelijk even bijgehouden hoe de pi reageert. Misschien dat je iets ziet wat niet klopt?

1. First make sure that at least version 4.0.0 of node is running. If it's older; update to the latest version.
pi@raspberrypi:~ $ node -v
v5.12.0

2. clone the sonos http api to you home directory
Heb hem zelf in de map 'sonos' gezet

3. jump to the just created map; cd node-sonos-http-api

4. Install the sonos http api, and do a few checks
pi@raspberrypi:~/sonos $ sudo npm install --production
sonos-http-api@1.2.5 /home/pi/sonos
&#9492;&#9472;&#9472; sonos@0.12.1  extraneous

5. since I use pm2, the sonos http api must be running in pm2
Ik had geen pm2 meer (alles verwijderd) dus dacht ik installeer hem even opnieuw maar dat wil niet:
pi@raspberrypi:~ $ npm install pm2 -g
/home/pi/.npm-packages/bin/rundev -> /home/pi/.npm-packages/lib/node_modules/pm2/bin/rundev
/home/pi/.npm-packages/bin/pm2-dev -> /home/pi/.npm-packages/lib/node_modules/pm2/bin/pm2-dev
/home/pi/.npm-packages/bin/pm2 -> /home/pi/.npm-packages/lib/node_modules/pm2/bin/pm2
/home/pi/.npm-packages/bin/pm2-docker -> /home/pi/.npm-packages/lib/node_modules/pm2/bin/pm2-docker
/home/pi/.npm-packages/lib
&#9492;&#9472;&#9472; pm2@2.1.6

npm WARN optional Skipping failed optional dependency /pm2/chokidar/fsevents:
npm WARN notsup Not compatible with your operating system or architecture: fsevents@1.0.15

6. check if it runs
Heb hem dus maar via node gestart:
2016-12-10T16:38:46.315Z INFO no settings file found, will only use default settings
2016-12-10T16:38:47.740Z INFO Presets loaded: { example:
   { players:
2016-12-10T16:38:48.433Z INFO http server listening on port 5005

Dan krijg ik weer hetzelfde verhaal. Ik dacht misschien helpt npm start nog wel maar daar komt de volgende output uit:
pi@raspberrypi:~/sonos $ npm start

> sonos-http-api@1.2.5 start /home/pi/sonos
> node server.js

2016-12-10T16:45:03.498Z INFO no settings file found, will only use default settings
2016-12-10T16:45:04.925Z INFO Presets loaded: { example:
   { players:
2016-12-10T16:45:05.623Z ERROR Port 5005 seems to be in use already. Make sure the sonos-http-api isn't
    already running, or that no other server uses that port. You can specify an alternative http port
    with property "port" in settings.json

npm ERR! Linux 4.4.34-v7+
npm ERR! argv "/usr/local/bin/node" "/usr/local/bin/npm" "start"
npm ERR! node v5.12.0
npm ERR! npm  v3.8.6
npm ERR! code ELIFECYCLE
npm ERR! sonos-http-api@1.2.5 start: `node server.js`
npm ERR! Exit status 1
npm ERR!
npm ERR! Failed at the sonos-http-api@1.2.5 start script 'node server.js'.
npm ERR! Make sure you have the latest version of node.js and npm installed.
npm ERR! If you do, this is most likely a problem with the sonos-http-api package,
npm ERR! not with npm itself.
npm ERR! Tell the author that this fails on your system:
npm ERR!     node server.js
npm ERR! You can get information on how to open an issue for this project with:
npm ERR!     npm bugs sonos-http-api
npm ERR! Or if that isn't available, you can get their info via:
npm ERR!     npm owner ls sonos-http-api
npm ERR! There is likely additional logging output above.

npm ERR! Please include the following file with any support request:
npm ERR!     /home/pi/sonos/npm-debug.log

Heb ook Node, npm al eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar dan krijg ik hetzelfde verhaal als hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Iemand die een Fibaro The Button gebruikt? Denk er aan die in de garage te gaan gebruiken, maar dan voornamelijk de 6 verschillende mogelijkheden van klikken gaan daar van pas komen. Ben benieuwd of dat werkt in Domoticz, en hoe dan.

/edit
Laat ik de use case erbij zetten:
Heb nu een old-school IR schakelaar op mijn garageverlichting. De stroom naar die IR en de lamp kan ik nog steeds aan of uit zetten met een opbouwschakelaar. Wordt eigenlijk nooit gebruikt. Als er beweging is in de garage gaat de lamp 3 minuten aan. Heeft ook nadelen, dat te snel uitschakelt natuurlijk.

Inmiddels de lamp vervangen door 3 LED TL's, nog steeds op de oude IR.
Wat ik in de planning heb is om een qubino die ik nog heb liggen in die opbouwdoos te sleutelen (ja ik weet dat daar een puls schakelaar voor nodig is ook), en de IR te vervangen door een fibaro eye voor motion en lux. Zo kan ik de boel aansturen via domotica. Zit ik nog met het probleem dat die schakelaar aan de verkeerde kant hangt van de garage. Hence, the button. Loop naar binnen, en als je een override van IR wil, 1x klikken is toggle aan/uit. 2x klikken is 20 minuten timer. 3x klikken 30 minuten, enz. (en dan hoeft ook geen pulse schakelaar meer op die oude doos in dat geval).

[ Voor 68% gewijzigd door UltraSub op 10-12-2016 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nolihc
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 23:51
Ik wil graag een timeout van 2 seconden voordat het keukenlampje aan wordt gezet. Hoe doe ik dat?

Lua:
1
2
3
4
5
commandArray = {}
   if (devicechanged['keukenMotion'] == 'On' and otherdevices['keukenlampje'] == 'Off') then
   commandArray['keukenlampje']='On FOR 60'
   end   
return commandArray

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siewert
nolihc schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 22:27:
Ik wil graag een timeout van 2 seconden voordat het keukenlampje aan wordt gezet. Hoe doe ik dat?

Lua:
1
2
3
4
5
commandArray = {}
   if (devicechanged['keukenMotion'] == 'On' and otherdevices['keukenlampje'] == 'Off') then
   commandArray['keukenlampje']='On FOR 60'
   end   
return commandArray
Lua:
1
2
3
4
5
commandArray = {}
   commandArray['keukenlampje']='On AFTER 2'
   end   
return commandArray

FOR = het aantal minuten wat iets aan moet staan
dus FOR 1 = is na 1minuut weer uitschakelen.
Daarentegen is AFTER wel per seconden te triggeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Siewert op 10-12-2016 23:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rasper
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-09 09:35
Momenteel gebruik ik de ingebouwde timers om 's avonds mijn lampen willekeurig uit te zetten. Dit werkt prima maar het komt een enkele keer voor dat de lampen uit gaan als ik nog op ben. Ik kan natuurlijk een scriptje uitvoeren als een device uitgaat en hem weer aanzetten als bv de tv nog aanstaat oid, maar dan gaat hij eerst uit en dan weer aan en dat wil ik niet :)
Iemand een truuk om de randomtimer actie te beinvloeden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

darkrain

Moderator Discord

Geniet

rasper schreef op zondag 11 december 2016 @ 10:10:
Momenteel gebruik ik de ingebouwde timers om 's avonds mijn lampen willekeurig uit te zetten. Dit werkt prima maar het komt een enkele keer voor dat de lampen uit gaan als ik nog op ben. Ik kan natuurlijk een scriptje uitvoeren als een device uitgaat en hem weer aanzetten als bv de tv nog aanstaat oid, maar dan gaat hij eerst uit en dan weer aan en dat wil ik niet :)
Met LUA kun je ervoor zorgen dat er niet geschakeld wordt als bijvoorbeeld je TV nog aanstaat. Maar dan zul je wel van de ingebouwde timers af moeten denk ik.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBoy32
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-08 07:33

Zelf bezitter van de multisensor sinds een maand of negen. Deze hangt in de badkamer +/- 6 m2. Nog nooit (nee nooit) een beweging gemist (dat merk je wel in de badkamer of het licht wel of niet aan gaat).
Je beseft dat warme lucht opstijgt en dat daardoor de temperatuur bij het plafond hoger is? De temperatuur bijstellen kan in Domoticz maar ook in de sensor zelf (onder hardware Domoticz etc.).

Of je bent een beetje kort door de bocht of je hebt een defect apparaat? }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:35
rasper schreef op zondag 11 december 2016 @ 10:10:
ik kijk met lua script na een bepaalde tijd of de tv nog reageert op ping (heb daar een dummy schakelaar voor in domoticz die status tv laat zien) en of ik niet de dummy lampen langer aan aan heb staan. En dan kun je er ook weer een random aantal aan mee geven om uit te gaan

code:
1
2
3
4
5
6
if (otherdevices['Woonkamer plafond'] ~= 'Off' and
          otherdevices['Weekend'] == 'Off' and otherdevices['TV status'] == 'Off' and
          otherdevices['Lamp langer aan'] == 'Off' and tijd.hour >= 0 and tijd.hour <=4)) then
                commandArray['Woonkamer plafond']='Off AFTER 10'
                print('Woonkamerlamp uit in 10 secondes (geen weekend)')
end

[ Voor 24% gewijzigd door commentator op 11-12-2016 10:42 . Reden: voorbeeld lua toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:35

je moet onder hardware, je zwave device, setup knopje bij die sensor nog wel even de parameters instellen hoe snel dat ding moet reageren en wanneer de melding weer uit moet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasper
commentator schreef op zondag 11 december 2016 @ 10:31:
[...]

ik kijk met lua script na een bepaalde tijd of de tv nog reageert op ping (heb daar een dummy schakelaar voor in domoticz die status tv laat zien) en of ik niet de dummy lampen langer aan aan heb staan. En dan kun je er ook weer een random aantal aan mee geven om uit te gaan

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
if (otherdevices['Woonkamer plafond'] ~= 'Off') then
          otherdevices['Lamp langer aan'] == 'Off' and tijd.hour >= 0 and tijd.hour <=4)) then
        end
end
Ah dat is m, ik zat vooral te klooien met het willekeurig uit laten gaan, want wil niet dat de lampen als ik er niet ben altijd op dezelfde tijd uit gaan, maar met AFTER kan ik natuurlijk een willekeurig getal meegeven. thnx voor zetje in de goede richting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

rasper schreef op zondag 11 december 2016 @ 10:43:
[...]

Ah dat is m, ik zat vooral te klooien met het willekeurig uit laten gaan, want wil niet dat de lampen als ik er niet ben altijd op dezelfde tijd uit gaan, maar met AFTER kan ik natuurlijk een willekeurig getal meegeven. thnx voor zetje in de goede richting :)
sterker nog...
met commandArray[<schakelaar>] = 'On RANDOM 20' gaat <schakelaar> willekeurig binnen 20 minuten aan, 'AFTER' is altijd een vast gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
commentator schreef op zondag 11 december 2016 @ 10:31:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
end
Hier in een soort gelijk scenario voor de buitenverlichting.
Kijk met lua of er om 22uur nog iemand thuis is, is dat het geval dan word een user_variable omgezet.
Gaan we naar bed naar word ook de buitenverlichting automatisch uitgeschakeld.
Is er om 22uur niemand thuis dan word de user_variable niet omgezet en word de buitenverlichting doordeweeks omstreeks 22:45 uitgeschakeld en weekend een 45minuten later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasper
tozzke schreef op zondag 11 december 2016 @ 11:05:
[...]

sterker nog...
met commandArray[<schakelaar>] = 'On RANDOM 20' gaat <schakelaar> willekeurig binnen 20 minuten aan, 'AFTER' is altijd een vast gegeven
Nog eleganter dan zelf random nr genereren in het script. Is het ook mogelijk om dit via bv bash te doen? ik heb nl momenteel alle scripts in een combi van bash en python. Of moet ik toch maar eens over naar LUA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben net begonnen met domoticz. Ik heb schakelaars werkend en ik heb plattegronden ingescand en een ruimte geselecteerd.
Hoe kan ik hier nu een schakelaar in plaatsen?

Draai nu domoticz op win10 maar wil dit later op een raspberry 3b proberen.

[ Voor 18% gewijzigd door ThinkPad op 11-12-2016 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In PHP kan je zelfs makkelijk de minimum en maximum waarde van je random opgeven ;)
rand(5, 15);

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:12

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op zondag 11 december 2016 @ 12:28:
Ik ben net begonnen met domoticz. Ik heb schakelaars werkend en ik heb plattegronden ingescand en een ruimte geselecteerd.
Hoe kan ik hier nu een schakelaar in plaatsen?

Draai nu domoticz op win10 maar wil dit later op een raspberry 3b proberen.
Hier werkt het met Engelse termen.
Bij floorplan kies je de plattegrond en daar voeg je ruimtes aan toe.
Als dat klaar is ga je naar roomplan en daar voeg je deze ruimtes ook toe.
Hier kan je dan aan elke ruimte schakelaars toekennen (onderin add device).
Selecteer de ruimte eerst waar je schakelaars aan toe wilt voegen.
Als dat gebeurd is kan je terug naar floorplan, daar zie je linksboven de schakelaar symbolen en die sleep je naar de plek op de plattegrond die je wil.

[ Voor 27% gewijzigd door ThinkPad op 11-12-2016 13:42 ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Laatst online: 19-09 13:59

CSB

:D

Dank voor de antwoorden. Ik ben een stapje dichterbij en heb de temperatuur nu netjes gekalibreerd. Nu de Lux waarde nog, want een waarde van 8 lijkt mij niet te kloppen, tenzij het x100 geschaald wordt?

daarnaast moet ik nog ff rommelen met mijn blockly, want het licht schakelt netjes op beweging, maar doet dit om de 5 minuten. Dus gaat het licht telkens even uit en weer aan. Heb al geprobeerd met een time-out te werken, echter helpt dat niet.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IPeukieI
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 22:02
Wat doe ik fout:

Ik probeer Kodi aan te sturen als gevolg van een actie, in dit geval het aanwezig zijn van mijn telefoon in het netwerk. In dit testje zou Kodi de video (die staat af te spelen) moeten stoppen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PV2QUH0.jpg

Het log geeft dit aan:

Error: EventSystem: Malformed action sequence!

Dit is een simpel testje.. het uiteindelijke doel is dat kodi automatisch internet radio aan zet wanneer ik thuis kom. Dit zou moeten kunnen met variabele "Play Favorites <position>" i.p.v. "stop" wanneer het internet radio station als favoriet ingesteld staat. (Kodi add-on: Radio)

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

IPeukieI schreef op zondag 11 december 2016 @ 15:39:
Wat doe ik fout:

Ik probeer Kodi aan te sturen als gevolg van een actie, in dit geval het aanwezig zijn van mijn telefoon in het netwerk. In dit testje zou Kodi de video (die staat af te spelen) moeten stoppen.

[afbeelding]

Het log geeft dit aan:

Error: EventSystem: Malformed action sequence!

Dit is een simpel testje.. het uiteindelijke doel is dat kodi automatisch internet radio aan zet wanneer ik thuis kom. Dit zou moeten kunnen met variabele "Play Favorites <position>" i.p.v. "stop" wanneer het internet radio station als favoriet ingesteld staat. (Kodi add-on: Radio)

Iemand een idee?
Ik denk dat je deze moet hebben:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MaxOvxE.png
in plaats van "Stop"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op zondag 11 december 2016 @ 13:28:
[...]

Hier werkt het met Engelse termen.
Bij floorplan kies je de plattegrond en daar voeg je ruimtes aan toe.
Als dat klaar is ga je naar roomplan en daar voeg je deze ruimtes ook toe.
Hier kan je dan aan elke ruimte schakelaars toekennen (onderin add device).
Selecteer de ruimte eerst waar je schakelaars aan toe wilt voegen.
Als dat gebeurd is kan je terug naar floorplan, daar zie je linksboven de schakelaar symbolen en die sleep je naar de plek op de plattegrond die je wil.
Ik heb een plattegrond " 1st erdieping " daarin een ruimte slaapkamer geselecteerd.
In kamerplan heb ik slaapkamer geselecteerd en een schakelaar toegevoegd.
als ik terug ga naar plattegrond en selecteer "1ste verdieping " daaronder "slaapkamer"zie ik de ruimte blauw worden, maar ik zie nergens een symbool :?
wat doe ik fout 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb 1 plattegrond met 2 etages erop, ik kan schakelaars overal op het plaatje plaatsen.
Mijn afbeelding is behoorlijk groot, bijna beeldvullend.
Er wordt niets blauw hier, blijft het blauw als je ergens anders op het plaatje klikt?
Of geeft hij het plaatje niet weer en is het daarom blauw?
Iets ontbreekt er nog iig :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FAzAS0OtZreG2TzEoxehQVuT/medium.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Speedy-Andre op 11-12-2016 17:02 ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op zondag 11 december 2016 @ 16:56:
Ik heb 1 plattegrond met 2 etages erop, ik kan schakelaars overal op het plaatje plaatsen.
Mijn afbeelding is behoorlijk groot, bijna beeldvullend.
Er wordt niets blauw hier, blijft het blauw als je ergens anders op het plaatje klikt?
Of geeft hij het plaatje niet weer en is het daarom blauw?
Iets ontbreekt er nog iig :)

[afbeelding]
Ik heb Domoticz in het Nederlands staan
Ik heb verschillende plattegronden van verschillende etages.
Ik de plattegrond 1e verdieping heb ik 1 ruimte ( computerkamer)blauw gemaakt.
Ik heb kamer plan "Computerkamer" toegevoegd.
Ik zie nergens een pictogram van een schakelaar.

[img]C:\Users\Herbert\Pictures\domoticz.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Zet dat plaatje op tinypic.com ofzo, dan kan ik hem ook zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IPeukieI
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 22:02
tozzke schreef op zondag 11 december 2016 @ 16:05:
[...]

Ik denk dat je deze moet hebben:
[afbeelding]
in plaats van "Stop"
Deze werkt idd. wel.. Maar hoe krijg ik het volgende dan voor elkaar:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2l2JFam.jpg
Pagina: 1 ... 99 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de Github repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door
Gebruik bij het posten van stukjes code de ~~~[code]-tag!
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.