Ik ben aan het proberen om van een Vera II te migreren naar Domoticz. Ik heb al een poos een RasPi draaien met Domoticz als interface naar mijn logging van opbrengsten en temperaturen in het PV, WP, CV-systeem. Ik ben daar redelijk tevreden over.
Nu wil ik op een andere RasPi het ZWave deel gaan gebruiken. Het is me gelukt een aantal zaken te includen op Aeotec Z-stick gen 5. Schakelaars werken ook als een trein. Maar het zijn weer de IR sensoren die vervelend doen...
Ik wilde eigenlijk eens horen of er hier mensen zijn die wel naar tevredenheid Everspring IR sensoren: bijv. de SP103 en de SP814 gebruiken. Als ik ze namelijk include op de z-stick en toevoeg aan domoticz dan geeft hij geen beweging aan.
Nu vind ik hier al hetzelfde probleem:
link dit forum
En hier op het Domoticz forum ook:
hier.
Ik heb met die link van een nieuw config bestand voor de 814 uiteindelijk de boel wel aan de praat gekregen, maar wat er nu precies aan de hand was weet ik nog niet. Alleen dat bestandje vervangen was niet de oplossing. En volgens andere mensen op het Domoticz forum kan het ieder moment weer stoppen met werken.
Wie heeft dus deze sensoren naar tevredenheid werken onder domoticz? En hoe heb je dat voor elkaar gekregen?