Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:29
Verwijderd schreef op donderdag 1 december 2016 @ 10:33:
Hoe heb je die expand gedaan?
Toch via SSH op de pi?
In Windows zie je enkel de boot partitie.
via raspi-config zowel op de mac als onder windows zag ik maar 66Mb.
Maar dat zal het wel zijn. Zal het commando eens ff opzoeken om het op de Pi te zien.
Thanks

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

df -h ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
Gisteravond de allergoedkoopste PoE camera aan de praat gekregen in Domoticz :) Niet met moeilijke scripts e.d. maar gewoon toevoegen en klaar. Nu nog buiten monteren aan de muur met de kabel naar binnen :+

Om het aan de praat te krijgen hoefde ik enkel de firmware te updaten. Het is een op een Hisilicon 8M (Hi3518E) chipset gebaseerde camera. Kwaliteit is beter dan verwacht en vooral de nacht (IR) stand is boven verwachting. Hij kan opnemen in 720P.

Camera:
https://www.aliexpress.co...r-Indoor/32602970458.html

Camera

ImageURL voor Domoticz:
/webcapture.jpg?command=snap&channel=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ben nieuw op tweakers en heb wat vragen over domoticz

Ik heb een aantal zwave apperaten met vera edge draaien. opzich ben ik er wel tevreden mee.
Maar soms laat de vera me in de steek of doet hij spontaan iets. Maar mijn grootste ergenis is toch wel zijn traagheid.

Nu heb ik een aeons lab usb stick gekocht met domoticz op mijn synology ds214.
Deze werkt best vlot. maar het vermogen van de stick is erg laag en haalt de zolder niet. tweede verdieping haalt hij net wel. Heb al gemaild met de fabriekant en vertelde dat het vermogen al op max staat en dat ik van de ene naar de andere node moet aansturen. Maar hoe doe je dit bij domoticz. heb op de heal knop gedrukt maar dat werkt niet.

Heb nog meer vragen. zoals wat er met master slave bedoelt word, wat je er mee kan. en kan je bv instellingen in een pir met lichtsensor rechtstreeks een lamp aan laat gaan. Maar ook hoe je de licht gevoeligheid kan instellen waarneer de lamp aan moet gaan. (assosiatie) bij de vera is dat erg makkelijk en over zichtelijk.

Het liefst zou ik de vera leeg maken en domoticz aan de vera koppelen zodat domoticz de zwave transeiver gebruikt van de vera want die heeft vermogen genoeg. denk alleen niet dat dit mogelijk is.

Met vriendelijke groet,
chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!
renedis schreef op donderdag 1 december 2016 @ 12:06:
Om het aan de praat te krijgen hoefde ik enkel de firmware te updaten. Het is een op een Hisilicon 8M (Hi3518E) chipset gebaseerde camera. Kwaliteit is beter dan verwacht en vooral de nacht (IR) stand is boven verwachting. Hij kan opnemen in 720P.
[...]
ImageURL voor Domoticz:
Ik heb een cameraatje met dezelfde chipset. Die had eerst geen mogelijkheid tot snapshot, maar heb de firmware kunnen updaten en toen had hij ook een snapshot-url *O* Wordt het leven ineens een stuk makkelijker van ;)

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 01-12-2016 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice T
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 11:34
ThinkPadd schreef op donderdag 1 december 2016 @ 12:21:
[...]

Ik heb een cameraatje met dezelfde chipset. Die had eerst geen mogelijkheid tot snapshot, maar heb de firmware kunnen updaten en toen had hij ook een snapshot-url *O* Wordt het leven ineens een stuk makkelijker van ;)
Hoe kom je achter de chipset van je camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ice T schreef op donderdag 1 december 2016 @ 12:42:
[...]

Hoe kom je achter de chipset van je camera?
Camera waar ik het over had kon ik in via telnet (root/xmhdipc) en op die manier e.e.a. achterhalen. Met een ONVIF tool kun je het volgens mij ook wel uitlezen soms. En anders gewoon openschroeven en naar typenummer op de chips kijken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:08
eth0 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:01:
[...]

waarschijnlijk goedkoop China 433 Mhz, grote kans dat het werkt met rfxcom of rflink. Voor die prijs is het prima om een gokje te wagen.

[...]

Plaatje werkt prima bij mij

Cache... :X

Hier een nieuwe

[afbeelding]
Dat is wel gaaf. Nu zit ik me zojuist te bedenken. Zou er ook een mogelijkheid zijn om domoticz te kunnen koppelen met Rainmeter? Zo zou ik achter de pc iets meer kunnen zien van mijn verbruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:28
Verwijderd schreef op donderdag 1 december 2016 @ 12:14:
Hallo,

Ben nieuw op tweakers en heb wat vragen over domoticz

Ik heb een aantal zwave apperaten met vera edge draaien. opzich ben ik er wel tevreden mee.
Maar soms laat de vera me in de steek of doet hij spontaan iets. Maar mijn grootste ergenis is toch wel zijn traagheid.

Nu heb ik een aeons lab usb stick gekocht met domoticz op mijn synology ds214.
Deze werkt best vlot. maar het vermogen van de stick is erg laag en haalt de zolder niet. tweede verdieping haalt hij net wel. Heb al gemaild met de fabriekant en vertelde dat het vermogen al op max staat en dat ik van de ene naar de andere node moet aansturen. Maar hoe doe je dit bij domoticz. heb op de heal knop gedrukt maar dat werkt niet.
Voor het zwave mesh netwerk hoef je eigenlijk niks te doen, als je node's hebt verplaats kun je heal network en heal gebruiken. De node op de zolder maakt hier gewoon verbinding via de node's op de eerste verdieping.
Heb nog meer vragen. zoals wat er met master slave bedoelt word, wat je er mee kan. en kan je bv instellingen in een pir met lichtsensor rechtstreeks een lamp aan laat gaan. Maar ook hoe je de licht gevoeligheid kan instellen waarneer de lamp aan moet gaan. (assosiatie) bij de vera is dat erg makkelijk en over zichtelijk.
Als je een motion sensor hebt kun je die laten aan gaan door hem als slave te zetten. Ik doe het echter via een script zodat ik rekening kan houden met de hoeveelheid licht. Je zou dus eens naar Blockly en Lua kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-09 14:27
SpikeHome schreef op donderdag 1 december 2016 @ 08:39:
[...]

Idd draaide gisteren.
Ga het vandaag nog eens doen met een kleiner sd kaartje (2gb ipv 16gb) voor het booten.
Dan kan ik daarna gewoon een image maken van het sd kaartje mocht er wat mis zijn met de sd.
Tnx zover
Mooi dat het werkt.
En wat betreft die 2gb kaart, groot gelijk.
Hier net zo gedaan en mijn 16gb kaart komt wel ergens anders van pas.
En wat betreft een corrupte sd-kaart.
Backup kan geen kwaad maar een corrupte sd-kaar zul niet snel meer hebben want er word immers niet meer naar de kaart geschreven er word nu alleen gelezen bij het opstarten.

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:08

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

renedis schreef op donderdag 1 december 2016 @ 12:06:
Gisteravond de allergoedkoopste PoE camera aan de praat gekregen in Domoticz :) Niet met moeilijke scripts e.d. maar gewoon toevoegen en klaar. Nu nog buiten monteren aan de muur met de kabel naar binnen :+

Camera:
https://www.aliexpress.co...r-Indoor/32602970458.html

[afbeelding]

ImageURL voor Domoticz:
Interessant, ik heb een kleine 720p blok cam met deze versie erin:
000 06 510 . 10010 . 1407
Werkt het met die versie of heb je deze geupdate naar een andere firmware?
Ik heb geen beeld met die url, maar dat kan de firmware dus zijn van 23-10-2014 :)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaymaan
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-09 17:29
hello ,
ik heb domoticz op mijn synology alles werkt,last heb ik twee camera's die geen ImageURL link hebben via die camera zelf,maar beide zijn aan mijn synology surveillance toegevoegd...
die vraag is kan die camera die geen ImageURL hebben toch op domoticz toevoegen ... ?
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cORT3X
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 20:37
ik zit hier nog met een Version 2.0.2025 :x
heb geprobeerd dit via ssh up te daten en via web, maar beide slaagt daar niet in.
iemand tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mai Pensato
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-07-2024
Mai Pensato schreef op woensdag 30 november 2016 @ 08:34:
[...]

Ja dit lukt. Ik krijg dan die hele riedel gegevens van het juiste device (6 in mijn geval) als waarde in de virtuele sensor in mijn Vera. En ik zie daar ook tussen staan: "Data" : "20.7 Watt" Nu is het dus zaak om alleen die waarde 20.7 te krijgen... Erg bedankt zover, ik hoop dat je me verder kunt helpen
Inmiddels vanalles geprobeerd maar nog niet verder gekomen...
Met deze code:
code:
1
2
3
 local allow = true
local status, result = luup.inet.wget("http://192.168.1.204:8080/json.htm?type=devices&rid=6",5)
luup.variable_set("urn:micasaverde-com:serviceId:EnergyMetering1","Watts",result,329)

Hiermee lukt het om alle data van de juiste device in Domoticz (idx=6) in Vera te krijgen in een virtuele sensor. Alleen hoe krijg ik nu alleen de waarde van de Watt meting, dus ipv "Data":"20.7 Watt"en nog een hele riedel aan data alleen het getal 20.7 Ik zal dan nog wat argumenten toe moeten voegen naast type en rid. Heb al geprobeerd met filter=data en filter=svalue maar zonder resultaat.
Wie weet de oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sneezydevil,

dank je wel voor je uitleg. heb dit gedaan maar ik krijg geen verbinding met de node op zolder.

met vriendelijke groet chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakfdr
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
ik gebruik domoticz om mijn cv-ketel te monitoren. Na valt het mij op dat de temperatuur elke 5 minuten wordt opgeslagen. Eigenlijk wil ik de elke minuut deze gegevens opslaan zodat ik een beter beeld krijg van het gedrag van mijn ketel.

Kan ik in Domoticz instellen dat de temperatuur elke minuut wordt opgeslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je stuurt de data naar een eigen MySQL tabel.
Kan je er meteen makkelijk grafiekjes opmaken met de setpoints en de schakelingen van de brander erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 08:00
Ik heb nu een week Domoticz op mijn Raspberry Pi draaien maar loop tegen het probleem aan dat mijn blocky event niet op de juiste tijd geactiveerd wordt. Hierdoor gaan mijn hue lampen te vroeg aan.

Het event doet het volgende:
If Time = 6:45 and day != Saturday and day != Sunday
Do
Set scene woonkamer morning = On
Write to log "Morning, setting "Scene Woonkamer Morning" to ON"

In de log staat:

2016-12-02 06:05:00.364 EventSystem: Event triggered: Lampen aan bij ontbijt_1
2016-12-02 06:05:00.366 Morning, setting "Scene Woonkamer Morning" to ON

De lampen gaan dus drie kwartier eerder aan dan ik zou willen.

Een ander event wat ik om 5:30 heb ingesteld (alle lampen uit) wordt ook te vroeg getriggered, deze gaat precies om 5:00 uur af. Lijkt dus ook niet aan een verkeerde tijd van mijn Pi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:08
Siewert schreef op donderdag 1 december 2016 @ 16:41:
[...]

Mooi dat het werkt.
En wat betreft die 2gb kaart, groot gelijk.
Hier net zo gedaan en mijn 16gb kaart komt wel ergens anders van pas.
En wat betreft een corrupte sd-kaart.
Backup kan geen kwaad maar een corrupte sd-kaar zul niet snel meer hebben want er word immers niet meer naar de kaart geschreven er word nu alleen gelezen bij het opstarten.
Gisteren idd nog eens getest met een usb stick ipv een usb 1.8" 20gb hd (die ik nog had liggen)
Met usb stick werkt het ook, voordeel minder power nodig nadeel ook beperkt aantal writes
usb hub besteld bij ali.
Overigens krijg een usb stick geen PARTUUID alleen maar een UUID.
Ik heb toen op een op een andere site gezien dat je aleen de cmdline.txt aanpast met het volgende

dwc_otg.lpm_enable=0 console=ttyAMA0,115200 kgdboc=ttyAMA0,115200 console=tty1 root=/dev/sda1 rootfstype=ext4 elevator=deadline rootwait rootdelay=5

Dus dan draait nu wel alles van usb stick af (dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wervisser
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 09:16
Ik heb een Fibaro FGS node in mijn ZWave netwerk zitten welke ik niet meer krijg verwijderd. Wanneer ik via Node Management kies voor Exclude en 3x op S1 druk gebeurt er niets. Wanneer ik vervolgens voor Include kies en wederom 3x op S1 druk wordt hij gevonden. Aangezien ik er problemen mee heb, wil ik hem echter eerst helemaal verwijderen, maar dat doet hij dus niet.

Zit er ergens een soort van force removal optie verstopt ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Speedy-Andre schreef op donderdag 1 december 2016 @ 18:22:
[...]

Ik heb geen beeld met die url, maar dat kan de firmware dus zijn van 23-10-2014 :)
ThinkPad's Tweakblog: IP-camera zonder snapshot mogelijkheid, m.b.v. script t...
Die camera toevallig? Na updaten van firmware kon ik dus wel een snapshot-url aanroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:27
Heeft er iemand een Plugwise Anna gekoppeld in Domoticz? Ik lees dat de Anna niet te schakelen is zonder internetverbinding. Wat ik dan wel weer raar vind, is dat in Domoticz je de Anna toevoegd met het interne LAN IP. Schakel je nu in Domoticz de Anna via het internet of rechtstreeks? Krijg het op internet niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

ThinkPadd schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 08:43:
[...]

ThinkPad's Tweakblog: IP-camera zonder snapshot mogelijkheid, m.b.v. script t...
Die camera toevallig? Na updaten van firmware kon ik dus wel een snapshot-url aanroepen.
Hoe is het mogelijk, dat was de eerste die ik voor minder dan €22 kon krijgen :*)
Ik heb de firmware erin gezet en nu doet hij het ook in Domoticz _/-\o_
Hij werkt goed met een HDR (dvr/nvr met 16 analoge ingangen) en die bekeek ik met een Meye app.
Ik heb nog een Chinese 1080p ptz camera, misschien krijg ik die ook aan de praat.
Met de HDR werkt hij en hij lijkt een compatible chipset te hebben V4.02.R.11.00001532.10010.1302. :)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
wervisser schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 08:26:
Ik heb een Fibaro FGS node in mijn ZWave netwerk zitten welke ik niet meer krijg verwijderd. Wanneer ik via Node Management kies voor Exclude en 3x op S1 druk gebeurt er niets. Wanneer ik vervolgens voor Include kies en wederom 3x op S1 druk wordt hij gevonden. Aangezien ik er problemen mee heb, wil ik hem echter eerst helemaal verwijderen, maar dat doet hij dus niet.

Zit er ergens een soort van force removal optie verstopt ?
Reset de node, even naar instructies zoeken, kan per type/model verschillen. Ruim daarna op de controller dead nodes op. Dan weer include procedure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Iemand hier die een betaalbare CO sensor gebruikt in Domoticz? Eentje die bijv ook de waardes doorgeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:33
Wat vind je betaalbaar? Ik heb hier een Netatmo en daar ben ik tevreden over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderdw
  • Laatst online: 10-09 23:40
Witlof schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 08:45:
Heeft er iemand een Plugwise Anna gekoppeld in Domoticz? Ik lees dat de Anna niet te schakelen is zonder internetverbinding. Wat ik dan wel weer raar vind, is dat in Domoticz je de Anna toevoegd met het interne LAN IP. Schakel je nu in Domoticz de Anna via het internet of rechtstreeks? Krijg het op internet niet gevonden.
Dit gaat gewoon via het lokale netwerk. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om de temperatuur in te stellen via Blockly. Handmatig met de Domoticz interface gaat het raar genoeg wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Nu online
sunnybird schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:28:
50 a 60 euro wat een beetje normaal is voor een zwave sensor!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Gaat niet werken. Zoek eens wat een losse CO sensor kost. Die dingen zijn duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:27
sanderdw schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:39:
[...]

Dit gaat gewoon via het lokale netwerk. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om de temperatuur in te stellen via Blockly. Handmatig met de Domoticz interface gaat het raar genoeg wel.
Dat is positief om te horen! Ik denk dat ik eens ga kijken om zo'n ding aan te schaffen. Jammer dat ze dat bij Plugwise zelf niet wisten te vertellen :X

Heb je het ook geprobeerd met lua? Moet zeggen dat Blockly niet altijd lijkt te doen wat het zou moeten doen. Ben sinds kort ook maar wat meer aan het focussen op lua ipv Blockly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loyske
  • Nu online
UltraSub schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 12:00:
Gaat niet werken. Zoek eens wat een losse CO sensor kost. Die dingen zijn duur.
Vandaar mijn vraag en waarschijnlijk ook meteen het antwoord wat je nu geeft ;)
Idee had ik zelf al, maar misschien had ik toch een product ergens gemist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Laatst online: 10-09 23:40
Witlof schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 12:01:
[...]
Heb je het ook geprobeerd met lua? Moet zeggen dat Blockly niet altijd lijkt te doen wat het zou moeten doen. Ben sinds kort ook maar wat meer aan het focussen op lua ipv Blockly.
Ja Lua lijkt me dan idd ook de beste optie, ben pas net begonnen met Domoticz dus nog even uitzoeken hoe dat dan zou moeten werken in combinatie met Anna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
Speedy-Andre schreef op donderdag 1 december 2016 @ 18:22:
[...]

Correct, firmware build date vanaf maart 2015 (dacht ik) heeft de support wel.
Uiteraard heeft de laatste versie het zeker weten.

Edit:
Aha, ik zag later pas dat het nu werkt bij je!

Voor je andere camera moet je denk ik deze firmware upgrade hebben:
00001532 IPC_HI3516C_53H20L http://pan.sohu.net/f/MTY4MDQsaGR1Ym0.htm

[ Voor 15% gewijzigd door renedis op 02-12-2016 13:25 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacquesmulders
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 17:12
sunnybird schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:28:
een netatmo is meet co2, dat is iets anders als co....
loyske schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:58:
[...]

50 a 60 euro wat een beetje normaal is voor een zwave sensor!?
https://www.robbshop.nl/co-detector-z-wave-plus

is de enige zwave co meter

[ Voor 35% gewijzigd door jacquesmulders op 02-12-2016 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

renedis schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 13:11:
[...]

Correct, firmware build date vanaf maart 2015 (dacht ik) heeft de support wel.
Uiteraard heeft de laatste versie het zeker weten.

Edit:
Aha, ik zag later pas dat het nu werkt bij je!

Voor je andere camera moet je denk ik deze firmware upgrade hebben:
00001532 IPC_HI3516C_53H20L http://pan.sohu.net/f/MTY4MDQsaGR1Ym0.htm
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8lMmsvzX4poyP7muX1BMZKKr/medium.jpg

Het is dit model, maar dan elders gekocht voor een betere prijs en zonder POE :P
Die firmware zou het kunnen zijn, maar ik wil de cam liever niet bricken met een verkeerde versie :X
[edit]Firmware updaten lukt niet met deze cam, ook niet met de ivms 4200 client die er bij zat :/

[ Voor 5% gewijzigd door Speedy-Andre op 02-12-2016 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mai Pensato
Mai Pensato schreef op woensdag 30 november 2016 @ 19:34:
@Sunnybird,
Het enige wat me tot nu toe lukt is een switch schakelen, zowel vanuit Vera in Domoticz als vice versa. Om in Vera een waarde op te halen uit Domoticz of vanuit Domoticz naar Vera te sturen nog niet. Mijn voorkeur is het eerste omdat mijn plan is dat Vera de hoofdcontroller blijft en ik daarin dus bij voorkeur de scripts wil maken.
Verwijderd schreef op donderdag 1 december 2016 @ 05:06:
Ik zou dat dan weer eerder in Domoticz doen. Als het Domoticz is die de waarde binnenkrijgt, en die waarde wil je ook in Vera hebben tenminste.
Simpelweg omdat je het dan in realtime kan doorpushen, althans als Vera een api heeft.
Ben nu inderdaad bezig om het in Domoticz te doen. Wat me inmiddels gelukt is (met hulp van iemand op het micasaverde.com forum) om een waarde vanuit Domoticz te sturen naar een dummy sensor in Vera. En wel als volgt:

code:
1
 http://192.168.1.202:3480/data_request?id=variableset&DeviceNum=329&serviceId=urn:micasaverde-com:serviceId:EnergyMetering1&Variable=Watts&Value=Wattactueel

waarbij "Wattactueel" de naam is van de locale variable = de watt meting van een Greenwave powernode.
Deze code heb ik getest door gewoon een willekeurig getal in te voeren ipv Wattactueel en dat getal komt dan netjes als Watt meting in de dummy sensor in Vera.

Wat ik nu verder wil:
Iedere minuut het volgende doen:
De waarde uit het device in Domoticz halen. Naam device = "Greenwave1 Power" (iets van: local Wattactueel = tonumber(otherdevices_svalues["Greenwave1 Power"]) ??
Dit naar Vera sturen middels bovengenoemde en geteste coderegel

Voor de gevorderde Domoticz gebruikers waarschijnlijk een "eitje"... wie kan me helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom iedere minuut en niet automatisch bij elke sensor update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mai Pensato
Verwijderd schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 21:35:
Waarom iedere minuut en niet automatisch bij elke sensor update?
Dat is ook een optie, maar niet met de belangrijkste toepassing die ik voor ogen heb.
Mijn plan is echter om mijn slimme meter (nu aan Vera gekoppeld) aan Domoticz te koppelen. De stroommetingen worden namelijk elke paar seconden ververst. Op deze manier ontlast ik mijn Vera die ik puur als Z-wave controller wil gaan gebruiken en met een beperkt aantal plugins die hier super mee werken (zoals Sonos). Vera is namelijk nogal beperkt in geheugen en met name de plugins vragen nogal wat. Daarnaast vind ik de grafieken in Domoticz wel veel mooier vergeleken met Vera. Ik wil stroommeting wel op Vera hebben voor bepaalde scripts. Maar doet hoeft niet elke paar seconden ververst te worden.
(daarentegen vind ik het hele z-wave gebeuren via Domoticz vergeleken met Vera maar een "chaos").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-01-2023
Heeft er al iemand ervaring met Siri/HomeBridge en de plugin voor de Harmony Hub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Wil langzaam overschakelen op Lua of een andere taal. Mijn programmeerervaring is 23 jaar terug gestopt en dit was indertijd Turbo Pascal en een beetje assembler.
Probeer me een beetje in te lezen maar het gaat moeizaam en ik bedacht me als ik een bestaande situatie (blockly) zou kunnen vertalen naar LUA of iets anders dat ik het dan beter begrijp en van hieruit door kan gaan met aanpassen van mijn blocklys.

Nu is dus mijn vraag zou iemand dus bijgaand blockly willen omzetten naar een script.

Afbeeldingslocatie: http://vanliempt.org/lamp.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door bing69 op 03-12-2016 14:41 ]

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook PHP gebruiken als je daar meer vertrouwd mee bent. Werkt super ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Verwijderd schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 10:54:
Je kan ook PHP gebruiken als je daar meer vertrouwd mee bent. Werkt super ;)
Het maakt me eigenlijk niet uit, sta voor het moment om een frisse start te maken. Ben net over op een andere Pi en wi lalles wat sneller en beter beheersbaar maken. Ben momenteel nergens mee vertrouwt

[ Voor 4% gewijzigd door bing69 op 03-12-2016 11:01 ]

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk er dan zeker aan om maar 1 script in je scripts folder te zetten.
Hoe meer scripts hoe trager.
Ik vind 1 PHP script supermakkelijk in onderhoud.
bv voor een pir:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
function pirgarage()
{
    global $s,$i;
    if($s['pirgarage']=="On"&&(time<strtotime('10:30')||time>strtotime('18:30')||$s['zon']<1200)&&$s['garage']=='Off')
    {
        sw($i['garage'],'On','garage');
        alarm('garage');
    }
}

Schakelt het licht aan bij beweging. Sowieso voor 10:30 en na 18:30 of overdag ook als de zonnepanelen minder dan 1200W leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene062
  • Laatst online: 15-08 12:10
Ik krijg een eenvoudig Blocky niet werkend terwijl als ik hem omzet in Lua Code het wel werkt.
Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
commandArray = {}

if otherdevices['TK TV Woonkamer'] == 'On' then
   commandArray['TK Satelliet ontvanger']='On'
   print ("Turning on TK Satelliet ontvanger"
end

return commandArray

Blocky:
If [TK TV Woonkkamer = On]
Do [TK Satelliet ontvanger= On]

Het lijkt wel of de Blocky's niet gestart worden. Staat op active en "Time"

Heeft iemand een idee waarom de Blocky's niet starten terwijl ik in de log de print uit het Lua Script iedere minute voorbij zie komen?

[ Voor 11% gewijzigd door rene062 op 03-12-2016 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Begin eens met je code tussen [code=lua] ... [/code] te zetten zodat het goed leesbaar is voor ons ;)

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 03-12-2016 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-08 11:17
bing69 schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 10:07:
Wil langzaam overschakelen op Lua of een andere taal. Mijn programmeerervaring is 23 jaar terug gestopt en dit was indertijd Turbo Pascal en een beetje assembler.
Probeer me een beetje in te lezen maar het gaat moeizaam en ik bedacht me als ik een bestaande situatie (blockly) zou kunnen vertalen naar LUA of iets anders dat ik het dan beter begrijp en van hieruit door kan gaan met aanpassen van mijn blocklys.

Nu is dus mijn vraag zou iemand dus bijgaand blockly willen omzetten naar een script.

https://www.dropbox.com/home/Public?preview=lamp.jpg
Ik wilde voor je gaan kijken, maar volgens mij werkt die link niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
matthijsph schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 14:10:
[...]

Ik wilde voor je gaan kijken, maar volgens mij werkt die link niet.
Alvast bedankt!!
Hier een nieuwe link: Afbeeldingslocatie: http://vanliempt.org/lamp.jpg

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-08 11:17
bing69 schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 14:40:
[...]

Alvast bedankt!!
Hier een nieuwe link: [afbeelding]
Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
commandArray = {}
   if devicechanged['State - IsDonker'] == 'On' and otherdevices['Keuken'] == 'Off' and otherdevices['lamp_auto'] == 'Off' 
             and otherdevices['Slaapstand'] == 'Off' and otherdevices['lamp_hand'] == 'Off' then
      commandArray['Keuken'] = 'On'
      commandArray['Group:Huiskamerlampen'] = 'On'
      -- de rest op dezelfde manier aanvullen
      commandArray['SendNotification']='Lampen#lampen aan'
   end
return commandArray

Dit is ongeveer 80%, je kunt nog wat devices aanvullen. En check nog even op spelfoutjes.
Verder ben ik ervan uitgegaan dat alle voorwaarden uit je blockly tegelijk waar moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
Na lang zoeken heb ik eindelijk een demo knikarmscherm op de kop kunnen tikken.
(Zo'n kleintje die je bij zonweringshops als demo model ziet. Die past mooi boven de balkondeur).

De afstandsbediening lijkt anders te werken dan bij rolluiken. Bij rolluiken loopt de motor na een druk op de knop van de afstandsbediening door tot aan het begin of eind. Dit hoort ongetwijfeld zo bij een Somfy Oximo RTS motor.

In dit knikarmscherm zit een Somfy Orea RTS motor en hierbij loopt de motor alleen als je de knop van de afstandsbediening vasthoudt.

De bedoeling is dat het knikarmscherm automatisch helemaal uitklapt als de balkondeur wordt geopend en dat het scherm weer helemaal dichtklapt als de balkondeur wordt gesloten, zodat het niet naar binnen kan regenen.

Hoe krijg ik dat binnen Domoticz voor elkaar?
Er zit al een Kaku magneetcontact bij de balkondeur.

Edit: Na enig zoeken lijkt het erop dat de motor nog in de programmeerstand staat.
Deze post lijkt dus overbodig te zijn. Sorry.

[ Voor 35% gewijzigd door AWST6000 op 03-12-2016 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
matthijsph schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 14:54:
[...]

Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
commandArray = {}
   if devicechanged['State - IsDonker'] == 'On' and otherdevices['Keuken'] == 'Off' and otherdevices['lamp_auto'] == 'Off' 
             and otherdevices['Slaapstand'] == 'Off' and otherdevices['lamp_hand'] == 'Off' then
      commandArray['Keuken'] = 'On'
      commandArray['Group:Huiskamerlampen'] = 'On'
      -- de rest op dezelfde manier aanvullen
      commandArray['SendNotification']='Lampen#lampen aan'
   end
return commandArray

Dit is ongeveer 80%, je kunt nog wat devices aanvullen. En check nog even op spelfoutjes.
Verder ben ik ervan uitgegaan dat alle voorwaarden uit je blockly tegelijk waar moeten zijn.
Thanks!! daar kan ik mee aan de slag, Net telegram over gezet van CLI naar BOT.
Heb nog wel iets te doen!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor het aansturen van een lamp door een motion sensor heb ik een simpel event (blockly) gemaakt; echter het functioneert niet; sensor registreert beweging echter lamp wordt niet geactiveerd.
In de logging zie ik dat nadat ik het event heb gesaved en geactiveerd dat er een melding verschijnt "EventSystem: reset all events..."

2016-12-03 22:44:26.990 Domoticz V3.6013 (c)2012-2016 GizMoCuz
2016-12-03 22:44:26.990 Build Hash: 62541e2, Date: 2016-12-03 10:33:27
2016-12-03 22:44:26.991 System: Raspberry Pi
2016-12-03 22:44:26.991 Startup Path: /home/pi/domoticz/
2016-12-03 22:44:27.228 EventSystem: reset all events...
2016-12-03 22:44:27.299 WebServer(HTTP) started on address: :: with port 8080
2016-12-03 22:44:27.348 WebServer(SSL) started on address: :: with port 443
2016-12-03 22:44:27.350 Proxymanager started.
2016-12-03 22:44:27.351 Camera: settings (re)loaded
2016-12-03 22:44:27.352 TCPServer: shared server started...
2016-12-03 22:44:27.352 RxQueue: queue worker started...
2016-12-03 22:44:29.353 EventSystem: reset all events...
2016-12-03 22:44:29.353 EventSystem: reset all device statuses...
2016-12-03 22:44:29.354 EventSystem: Started
2016-12-03 22:44:30.356 RFXCOM: Using serial port: /dev/ttyUSB0
2016-12-03 22:44:58.119 Incoming connection from: 192.168.178.16
2016-12-03 22:46:00.154 EventSystem: reset all events...
2016-12-03 23:05:26.287 Incoming connection from: 192.168.178.23
2016-12-03 23:27:41.122 EventSystem: reset all events...

Wie weet raad ?

UPDATE:
script werkt wel in LUA; maar nog steeds niet in BLOCKLY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 21-09 20:17
Ik heb ook weer eens iets gek.

Ik heb een synologie nas, welke ik via de pi met het volgende commande kan laten booten vanaf het lan:
code:
1
sudo etherwake 00:11:32:1D:1E:XX

Nu heb ik een scriptje dat ziet er als volgt uit:

code:
1
2
#!/bin/bash

Als ik dit uitvoer dan wordt mijn Synology ook geboot, scriptje werkt dus.
Nu heb ik in domoticz een virtuele switch aangemaakt, en aan de on action hangt de volgende regel
code:
1
script://wakesynology.sh

het script heeft de volgende rechten:
code:
1
-rwxrwxrwx 1 pi pi   45 Nov 30 22:06 wakesynology.sh

Maar het werkt niet :(

Ik heb een ander script met dezelfde rechten in dezelfde map staan welke ik met eenzelfde commando aanroep binnen domoticz, en dat werkt wel. Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasper
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-09 09:35
Maverick schreef op zondag 4 december 2016 @ 01:05:

Ik heb een synologie nas, welke ik via de pi met het volgende commande kan laten booten vanaf het lan:
code:
1
Probeer eens het volledige pad naar je script, dus bv script:///home/pi/domoticz/scripts/wakeup.sh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:14

code:
1

code:
1
2
#!/bin/bash

Nu heb ik in domoticz een virtuele switch aangemaakt, en aan de on action hangt de volgende regel
code:
1

code:
1

Ik heb een ander script met dezelfde rechten in dezelfde map staan welke ik met eenzelfde commando aanroep binnen domoticz, en dat werkt wel. Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Zet het volledige pad naar etherwake eens in je script.

PSN: PcDCch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedis

code:
1

code:
1
2
#!/bin/bash

code:
1

code:
1

Waarom doe je dit via een script en niet gewoon via de WOL optie in Domoticz zelf?

WOL

WOL2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:25
Iemand een idee hoe ik de echte laatste update/gezien datum+tijd van een Hue lamp op kan halen?

Ik merk namelijk het volgende:
Mijn Hue Iris gaat aan bij zonondergang. Om de zoveel tijd stuurt een scriptje een random kleur er naar toe zodat ie dan netjes een andere kleur krijgt.

Als ik dan
code:
1
otherdevices_lastupdate['Hue iris']
opvraag dan is de datum+tijd de tijd van zonsondergang en niet de tijd die in het dashboard staat als "last seen". Want die tijd is de tijd dat ie een andere kleur heeft gekregen.

Kortom hoe krijg ik wel de tijd die ik ook op het dashboard zie in lua?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
rasper schreef op zondag 4 december 2016 @ 10:08:
[...]

Probeer eens het volledige pad naar je script, dus bv script:///home/pi/domoticz/scripts/wakeup.sh
Mozart schreef op zondag 4 december 2016 @ 10:15:
[...]

Zet het volledige pad naar etherwake eens in je script.
Dat maakt geen verschil helaas. Is er iets dat ik in het bash script kan zetten waardoor het in mijn log voorbij zouden moeten komen? Dan zou ik kunnen controleren of het uitgevoerd wordt of niet.
renedis schreef op zondag 4 december 2016 @ 11:05:
[...]

Waarom doe je dit via een script en niet gewoon via de WOL optie in Domoticz zelf?

[afbeelding]

[afbeelding]
Die functie werkt om de een of andere reden niet. Kwam etherwake tegen en dat werkte wel. (via de commandline dan iig :P )

edit: Nou, heb een lua scriptje gemaakt waarin ik het batch script aanroep (erg omslachtig idd :P ) en dan werkt het wel. Geen idee hoe dit nu kan. Maakt op zich niet uit, maar dan moet ik alleen nog even een manier vinden om het uit te laten voeren door een knopje... Iemand suggesties? :+

[ Voor 11% gewijzigd door Maverick op 04-12-2016 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apt
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:56

apt

Ik ben aan het proberen om van een Vera II te migreren naar Domoticz. Ik heb al een poos een RasPi draaien met Domoticz als interface naar mijn logging van opbrengsten en temperaturen in het PV, WP, CV-systeem. Ik ben daar redelijk tevreden over.

Nu wil ik op een andere RasPi het ZWave deel gaan gebruiken. Het is me gelukt een aantal zaken te includen op Aeotec Z-stick gen 5. Schakelaars werken ook als een trein. Maar het zijn weer de IR sensoren die vervelend doen...

Ik wilde eigenlijk eens horen of er hier mensen zijn die wel naar tevredenheid Everspring IR sensoren: bijv. de SP103 en de SP814 gebruiken. Als ik ze namelijk include op de z-stick en toevoeg aan domoticz dan geeft hij geen beweging aan.

Nu vind ik hier al hetzelfde probleem: link dit forum
En hier op het Domoticz forum ook: hier.

Ik heb met die link van een nieuw config bestand voor de 814 uiteindelijk de boel wel aan de praat gekregen, maar wat er nu precies aan de hand was weet ik nog niet. Alleen dat bestandje vervangen was niet de oplossing. En volgens andere mensen op het Domoticz forum kan het ieder moment weer stoppen met werken.

Wie heeft dus deze sensoren naar tevredenheid werken onder domoticz? En hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 19:30
Niek_ schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 17:57:
[...]

[...]

[...]

Net thuis en even stroom eraf/erop gezet. Domoticz weer online echter nog steeds alle nodes verdwenen. Eens zien hoe ik deze zo makkelijk mogelijk weer kan toevoegen. Durf het niet nog een keer aan om de backup te gebruiken..
Hoe is dit verhaal bij je afgelopen?

Ik heb nu namelijk voor de 3de keer me PI met Domoticz moeten resetten om de nodes weer allemaal terug te krijgen.
Nooit problemen gehad en in eens krijg ik alleen maar time outs van alle nodes, en lijkt wel steeds sneller terug te komen.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:08
luigi87 schreef op zondag 4 december 2016 @ 14:14:
[...]

Hoe is dit verhaal bij je afgelopen?

Ik heb nu namelijk voor de 3de keer me PI met Domoticz moeten resetten om de nodes weer allemaal terug te krijgen.
Nooit problemen gehad en in eens krijg ik alleen maar time outs van alle nodes, en lijkt wel steeds sneller terug te komen.
Nog niet goed. Nodes nog steeds niet terug. Komende week eens proberen om ze opnieuw toe te voegen, hopelijk blijven ze dan wel in het systeem staan. Wel irritant dat ik geen flauw idee heb waarom ze verdwenen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
Niek_ schreef op zondag 4 december 2016 @ 14:59:
[...]

Nog niet goed. Nodes nog steeds niet terug. Komende week eens proberen om ze opnieuw toe te voegen, hopelijk blijven ze dan wel in het systeem staan. Wel irritant dat ik geen flauw idee heb waarom ze verdwenen zijn.
Begon het bij jou ook met alle nodes in eens Dead waren?
en na de reset van Domoticz ook de instellingen lijst weg waren?

Denk namelijk dat we dezelfde bug/probleem hebben.

Ik heb nu mijn Zwave Config.xml aangepast naar het origneel.
De PI3b geupdate
En een sowieso dode node uit me lijst gehaald.

Draai jij ook op een PI3b?
en heb je plaatje van je Zwave netwerk voor de crash/bugs?

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wervisser
  • Laatst online: 13-09 09:16
Argh, ik word gek van die FGS223's. Er zijn inmiddels diverse mensen die 14 apparaten krijgen wanneer ze een dergelijke Fibaro includen, echter ik blijf zitten met 12 apparaten. De knop die ik dan mis, is nummer 3. Die is nu net nodig voor de tweede knop.

Ik heb vandaag, na installatie van de laatste Beta versie, een nieuwe FGS223 geïnstalleerd en deze ontvangt ook niet de benodigde apparaten. Een herstart van de Domoticz en zelfs de hele Synology lossen het probleem niet op.

Iemand nog een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kencirot
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-10-2024
Ik ben afgelopen week met domoticz begonnen op een Raspberry. Tot zover werkt het super en heb ondertussen al mijn klikaanklikuit werkend erop.

Graag wil ik nu mijn meters kunnen uitlezen dmv counters maar ik krijg niet precies gevonden wat ik door voor nodig heb hardwarematig.

Omdat ik geen slimme meter bezig moet ik de meter uitlezen via de pulse led, momenteel doet dat mijn Qbox maar die wil ik vervangen door hem op domoticz aan te sluiten.

Mijn gasmeter is uit 1981 (foto) en ik krijg niet precies gevonden hoe ik hier pulsen vanaf kan halen, heb gelezen op reflectie vlak op een cijfer of zelf een magnetisch pulse counter maar misschien dat iemand deze meter kent er weet wat nodig is.

Verder is er de watermeter die een spiegeltje heeft voor het uitlezen van de pulsen dus deze kan ik via reflectie tellen.

Ik heb gelezen over kastjes zoals RFXMeter maar deze lijken niet meer beschikbaar. Ik zit op moment in ontwetendheid wat ik precies nog heb.

Kan iemand mij dit vertellen welke kabeltjes ik nodig heb voor elke van de 3 meters of ze aan te kunnen sluiten op de raspberry misschien?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DefTvAu.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cfEADvH.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Kencirot schreef op zondag 4 december 2016 @ 16:43:
Ik ben afgelopen week met domoticz begonnen op een Raspberry. Tot zover werkt het super en heb ondertussen al mijn klikaanklikuit werkend erop.

Graag wil ik nu mijn meters kunnen uitlezen dmv counters maar ik krijg niet precies gevonden wat ik door voor nodig heb hardwarematig.

Omdat ik geen slimme meter bezig moet ik de meter uitlezen via de pulse led, momenteel doet dat mijn Qbox maar die wil ik vervangen door hem op domoticz aan te sluiten.

Mijn gasmeter is uit 1981 (foto) en ik krijg niet precies gevonden hoe ik hier pulsen vanaf kan halen, heb gelezen op reflectie vlak op een cijfer of zelf een magnetisch pulse counter maar misschien dat iemand deze meter kent er weet wat nodig is.

Verder is er de watermeter die een spiegeltje heeft voor het uitlezen van de pulsen dus deze kan ik via reflectie tellen.

Ik heb gelezen over kastjes zoals RFXMeter maar deze lijken niet meer beschikbaar. Ik zit op moment in ontwetendheid wat ik precies nog heb.

Kan iemand mij dit vertellen welke kabeltjes ik nodig heb voor elke van de 3 meters of ze aan te kunnen sluiten op de raspberry misschien?

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik denk dat je eens naar de Youless moet kijken, voor de slimme meter, gebruikte ik hem voor de elektriciteit en zit hij op mijn Kwh meter.
Heb in het verleden gelezen dat hij ook voor de watermeter gebruikt kan worden.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online

De watermeter lees ik zo uit in domoticz:
AUijtdehaag in "Is deze watermeter uitleesbaar?"
Met een S0PCM-5 kun je meerdere verschillende pulsen meten. (ik meet enkel water ermee)

De gasmeter is inderdaad een aardig fossielletje.. Geen idee.

Elektriciteit meet ik met een losse kWh meter met S0 puls en een aangepaste youless. (2e hands)
AUijtdehaag in "YouLess pulsteller/elektriciteitsmeter"

Geen goedkope oplossingen maar het werkt.

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 14:44
Die gasmeter lijkt op die van mij. Als het goed is hebben al die meters een reflector op het laatste getal, vaak op de 0 of 9. ten minste dat is hoe Toon het bij mij uitleest. Bij electiciteit zit die dan op de draaischijf, de sensor leest dan de inkeping die steeds voorbij komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor de kosten van één YouLess kun je ook een slimme elektrameter + gasmeter laten monteren (via voorrangsplaatsing). Dan voor €15 nog een P1-USB kabel erbij en je bent klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThinkPadd schreef op zondag 4 december 2016 @ 20:48:
Voor de kosten van één YouLess kun je ook een slimme elektrameter + gasmeter laten monteren (via voorrangsplaatsing). Dan voor €15 nog een P1-USB kabel erbij en je bent klaar.
Bovendien ruimt het je meterkast aardig op :)

Ik heb zelf ook voor een voorrangsplaatsing gekozen. Kost je een paar tientjes, maar dan ben je wel klaar.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:24
Over een P1 slimme meter kabel gesproken.. Ik heb afgelopen vrijdag 1 binnen gekregen van sos solutions. Als ik deze toevoeg in Domoticz dan wordt alles keurig weergeven. Echter op verschillende tijden krijg ik de volgende Error in de log :

code:
1
 2016-12-04 19:41:51.424 Error: Serial Port closed!... Error: End of file

De gas en Electra worden dan ook als rood weergegeven in Domoticz. Ik moet vervolgens bij hardware weet op update drukken om de nieuwe waardes weer te laten zien waarbij alles weer werkt...

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M.v.Veelen schreef op zondag 4 december 2016 @ 20:54:
[...]

Bovendien ruimt het je meterkast aardig op :)

Ik heb zelf ook voor een voorrangsplaatsing gekozen. Kost je een paar tientjes, maar dan ben je wel klaar.
Precies. Hoef je ook niet aan te klooien met sensortjes die net niet goed op de meter zitten, of loslaten o.i.d.
En nooit meer een meterstand door hoeven geven, gaat allemaal automatisch :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
Mijn sensor op de watermeter zit met schroefjes vast. Laat niet los.
Mijn youlessen (4x) zitten met gesoldeerde draadjes vast aan S0, laat niet los/verschuift niet, werkt altijd.
En misschien wil hij wel zonnepanelen. De ferraris saldeert automagisch.
En die fossiele gasmeter kan er dan uit, met een warmtepomp mitsubsidie.
Ook leuk om die te meten met een kamstrup multical warmtemeter met m-bus en melcloud wifi in domoticz.
Maar we dwalen af... Daar zijn andere topics voor.

[ Voor 19% gewijzigd door AUijtdehaag op 04-12-2016 22:30 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
Herhaalde oproep :-)
Heeft iemand HomeBridge/Siri aan de praat met de Harmony Hub plugin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
AWST6000 schreef op zondag 4 december 2016 @ 22:34:
Heb je dit geprobeerd: https://www.domoticz.com/wiki/Homekit_Siri ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
@Reinder83:
Ja, ik heb een Pi3 met Homebridge erop. Ik kan dus dingen binnen Domoticz schakelen met Siri op een iPhone.
Maar ik zou graag een stapje verder willen en ook dingen van de Harmony Hub met Siri willen kunnen bedienen.
Het zou prettig zijn als iemand zijn/haar ervaring hiermee met ons zou willen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy_T
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 30-07 22:12
wervisser schreef op zondag 4 december 2016 @ 15:49:
Argh, ik word gek van die FGS223's. Er zijn inmiddels diverse mensen die 14 apparaten krijgen wanneer ze een dergelijke Fibaro includen, echter ik blijf zitten met 12 apparaten. De knop die ik dan mis, is nummer 3. Die is nu net nodig voor de tweede knop.

Iemand nog een idee ?
Je las het al op het Domoticz-forum, maar ook voor het nageslacht hier: ik heb soortgelijke problemen en aangeboden m'n FGS-223 op te sturen naar de maintainer van Domoticz. Dat gaan vandaag gebeuren, zodat hij ermee kan testen. Dat brengt vast verheldering :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:19
AWST6000 schreef op zondag 4 december 2016 @ 22:34:
Hier ook. Sinds gisteren!
Wat wil je weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Laatst online: 21-09 21:17

Pixelmagic

Ubergeek

Je kan ook melden dat je zonnepanelen gaat plaatsen, dan wilen ze er graag gratis eentje plaatsen

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:17
-

[ Voor 100% gewijzigd door Isane op 05-12-2016 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
Pixelmagic schreef op maandag 5 december 2016 @ 08:45:
[...]

Je kan ook melden dat je zonnepanelen gaat plaatsen, dan wilen ze er graag gratis eentje plaatsen
Ik heb gewoon een nieuwe meter aangevraagd en heb nooit die voorrangskosten a 75,- euro hoeven te betalen.
Daarna een P1 kabel gekocht via Tweakers voor 15,- euro incl verzendkosten omdat ik te lui was om het zelf te maken en ik was klaar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

Met de Sint in het achterhoofd even de volgende vraag. Weet iemand of ik mijn Fibaro Binary Sensor (die al aan de deurbel hangt) ook vanuit Domoticz kan 'triggeren'? Met een virtuele switch bijvoorbeeld. Dan kan ik namelijk vanaf de bank vanavond zelf aanbellen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

Okay thanks, dan wordt het dit jaar toch weer de Binary Buurman :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TroX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 09:02
Ik wil graag mijn zonneschermen aan kunnen sturen vanuit mijn domoticz. Ik heb al zitten kijken naar de rolluik schakelaars. Ik heb namelijk nog een oude omhoog 0 omlaag opbouwschakelaar aan mijn zonneschermen zitten.

De stekker van de schermen eindigen in een WCD met een dubbel stopcontact. Nu kan ik hem hier natuurlijk achter bouwen, maar dan verlies ik een stopcontact (althans ik zou niet weten of er nog een alternatief is?). Het bijboren van een extra wcd is op dit moment geen optie.

Of heet iemand toevallig ervaring om de rolluikschakelaar in de opbouwdoos te kunnen plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
TroX schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:03:
Ik wil graag mijn zonneschermen aan kunnen sturen vanuit mijn domoticz. Ik heb al zitten kijken naar de rolluik schakelaars. Ik heb namelijk nog een oude omhoog 0 omlaag opbouwschakelaar aan mijn zonneschermen zitten.

De stekker van de schermen eindigen in een WCD met een dubbel stopcontact. Nu kan ik hem hier natuurlijk achter bouwen, maar dan verlies ik een stopcontact (althans ik zou niet weten of er nog een alternatief is?). Het bijboren van een extra wcd is op dit moment geen optie.

Of heet iemand toevallig ervaring om de rolluikschakelaar in de opbouwdoos te kunnen plaatsen?
In een opbouwdoos heb je ruimte over om de schakelaar in te plaatsen.
kan je hem niet bij de motor monteren? Of in plaats van de schakelaar?

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roy_T schreef op maandag 5 december 2016 @ 07:08:
[...]

Je las het al op het Domoticz-forum, maar ook voor het nageslacht hier: ik heb soortgelijke problemen en aangeboden m'n FGS-223 op te sturen naar de maintainer van Domoticz. Dat gaan vandaag gebeuren, zodat hij ermee kan testen. Dat brengt vast verheldering :-)
Cool. Ik heb hetzelfde probleem, maar nog geen tijd om verder te spelen. Het heeft hier nu even lage prio, met een kleine op komst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
RiCk schreef op maandag 5 december 2016 @ 08:25:
[...]
Hier ook. Sinds gisteren!
Wat wil je weten?
@Rick,
Ik wil graag weten welke extra dingen je op de Pi hebt geinstalleerd en ook hoe de config.json eruit ziet.
Ik heb nu de image van Possible met daarop o.a. HomeBridge.

Bvd.

[ Voor 10% gewijzigd door AWST6000 op 05-12-2016 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:20
AWST6000 schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:44:
[...]

@Rick,
Ik wil graag weten welke extra dingen je op de Pi hebt geinstalleerd en ook hoe de config.json eruit ziet.

Bvd.
De enige versie die nu werkt is de laatste beta. Heb hem gisteren werkend gekregen. Oudere versies geven problemen met de login van Logitech webservices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:19
TakeAway schreef op maandag 5 december 2016 @ 14:21:
[...]

De enige versie die nu werkt is de laatste beta. Heb hem gisteren werkend gekregen. Oudere versies geven problemen met de login van Logitech webservices.
Klopt ja! Beta van Domoticz gebruiken. Had een schone installatie, daar ging het dus in eerste instantie mis. Staat ook wel iets over genoemd op het forum.
AWST6000 schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:44:
[...]

@Rick,

Bvd.
Ik heb uiteindelijk de handleiding gebruikt van Homebridge.
Zie: https://github.com/nfarin...eBridge-on-a-Raspberry-Pi
Wel heb ik node.js versie 7 geïnstalleerd via apt-get.
Domoticz: Je moet niet vergeten de legacy plugins te installeren. Anders werkt Domoticz niet. Harmony Hub werkt met Domoticz standaard. Als je geen Domoticz hebt moet je alleen de Harmony hub plugin installeren. Ook daar heb ik de standaard handleiding voor gebruikt: https://github.com/KraigM/homebridge-harmonyhub . Werkte bij mij direct :-)

Werkt bij jou Homebridge zelf wel? Kun je testen door 'gewoon' homebridge te starten. Als je de code krijgt om hem in HomeKit in te lezen zit het wel goed.

[ Voor 53% gewijzigd door RiCk op 05-12-2016 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 23:30
Ik ben me de laatste tijd een beetje in aan het lezen in Domoticz en het lijkt me erg leuk om hier eens mee aan de slag te gaan!

Ik ga om te starten dit setje bestellen: https://www.momotica.nl/V...Domoticz-basis-set-433MHz en ik denk ook meteen een Z-wave adapter erbij.
Is dit een goede keuze?

Ik heb recentelijk een warmtepomp aangeschaft en nu zou ik graag de aanvoer en retour temperaturen etc. van mijn CV meten, waarmee zou ik dit kunnen doen? Wil graag sensortjes op mijn CV leiding plakken. Wat kan ik dan aanschaffen wat ik met Domoticz kan koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
detim schreef op maandag 5 december 2016 @ 17:17:

Ik heb recentelijk een warmtepomp aangeschaft en nu zou ik graag de aanvoer en retour temperaturen etc. van mijn CV meten, waarmee zou ik dit kunnen doen? Wil graag sensortjes op mijn CV leiding plakken. Wat kan ik dan aanschaffen wat ik met Domoticz kan koppelen?
Ik ga m'n cheap-wegwerp-temperatuursensor binnenkort vervangen door een ESP8266 met temperatuursensor. Dan is deze meteen powered en geeft deze via WiFi de leidingtemperatuur door. Zo zou ik het doen als ik jou was. Kosten zijn voor 2 van die dingen nog geen 10,00 euro (zonder USB adaptertje)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Laatst online: 19-09 13:59

CSB

:D

ThinkPadd schreef op zondag 4 december 2016 @ 20:58:
[...]

Precies. Hoef je ook niet aan te klooien met sensortjes die net niet goed op de meter zitten, of loslaten o.i.d.
En nooit meer een meterstand door hoeven geven, gaat allemaal automatisch :9
Ja, ik las echter dat het wellicht verstandig is om je oude draaischijf te houden, mede omdat je, als je zonnepanelen hebt, je teruggave dan niet kan worden beïnvloedt. Dit houdt in dat men van buitenaf niet kan manipuleren wat de waarde van teruggave is.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Hebben er mensen ervaring met kaku dimmers icm domoticz? Ik wil deze gaan gebruiken: pricewatch: KlikAanKlikUit Mini 0-10V LED Controller Nu heb ik al wat kaku schakelaars, maar dat zijn enkel aan/uit switches en ik heb geen idee of dit soort dimmers ook gewoon ondersteunt worden, dwz dat ik een bepaald percentage uit kan sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:49
M.v.Veelen schreef op maandag 5 december 2016 @ 18:03:
[...]

Ik ga m'n cheap-wegwerp-temperatuursensor binnenkort vervangen door een ESP8266 met temperatuursensor. Dan is deze meteen powered en geeft deze via WiFi de leidingtemperatuur door. Zo zou ik het doen als ik jou was. Kosten zijn voor 2 van die dingen nog geen 10,00 euro (zonder USB adaptertje)
Jup hier ook gedaan. ESPEASY op de ESP8266 en zo klaar :)

21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
M.v.Veelen schreef op maandag 5 december 2016 @ 18:03:
[...]

Daannn1987 schreef op maandag 5 december 2016 @ 18:49:
[...]

Jup hier ook gedaan. ESPEASY op de ESP8266 en zo klaar :)
Waarom willen jullie die temperaturen eigenlijk weten?

Begrijp mij niet verkeerd, ergens wil ik het ook weer hoor, gewoon "omdat het kan"..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kencirot
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-10-2024
Dan is een voorrangsplaatsing inderdaad een betere oplossing, alhoewel mijn nefit easy een hoger gas m3 rapporteert dan mijn gasmeter hoop ik dat dit een schatting is op de easy die afwijkt anders ruil ik misschien een gasmeter die in mijn voordeel werkt :) (bijna 15% meer verbruik volgens nefit topline HRketel/nefit easy).

Die watermeter uitlezen met de falcon is best aan de prijs als ik ook die S0 converter moet hebben. Dat zou op 115 euro komen. Dus daar moet ik nog even over nadenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
Maverick schreef op maandag 5 december 2016 @ 18:43:
Hebben er mensen ervaring met kaku dimmers icm domoticz? Ik wil deze gaan gebruiken: pricewatch: KlikAanKlikUit Mini 0-10V LED Controller Nu heb ik al wat kaku schakelaars, maar dat zijn enkel aan/uit switches en ik heb geen idee of dit soort dimmers ook gewoon ondersteunt worden, dwz dat ik een bepaald percentage uit kan sturen.
Ik heb geen ervaring met die led dimmer, maar ik heb wel meerdere dimmers van kaku hier in het huis en die werken prima icm de rfxcom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:13

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

Maverick schreef op maandag 5 december 2016 @ 18:43:
Ja hoor, werkt gewoon prima. Ik gebruik diezelfde dimmer om mijn ventilatie box aan te sturen wanneer iemand onder de douche gaat.

[ Voor 8% gewijzigd door B@rt_d@_M@n op 05-12-2016 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Top, ga ik er een bestellen :)

Dat is trouwens precies wat ik er mee wil gaan doen. Wat voor ventilatie heb je precies?

[ Voor 60% gewijzigd door Maverick op 05-12-2016 21:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daannn1987
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:49
renedis schreef op maandag 5 december 2016 @ 20:17:
[...]

[...]

Waarom willen jullie die temperaturen eigenlijk weten?

Begrijp mij niet verkeerd, ergens wil ik het ook weer hoor, gewoon "omdat het kan"..
Om het stookgedrag van mijn ketel bij te houden :)
Dus tot hoe laag kan ik de aanvoer temp laten zakken voor de ketel continue loopt te pendelen.
Wat is de delta t (verschil aanvoer / retour) en wat heeft de pompsnelheid hier voer invloed op.

Ondertussen draait mijn ketel naar mijn mening optimaal hierdoor

Leesvoer:
Gas besparen door middel van CV tuning deel II

Excuus als ik je hiermee aan een 2e verslaving heb geholpen :+

[ Voor 4% gewijzigd door Daannn1987 op 05-12-2016 21:40 ]

21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
RiCk schreef op maandag 5 december 2016 @ 15:29:
Werkt bij jou Homebridge zelf wel? Kun je testen door 'gewoon' homebridge te starten. Als je de code krijgt om hem in HomeKit in te lezen zit het wel goed.
Ja, Possible heeft een image gemaakt met HomeBridge erop (En nog een paar handige dingen, maar daar ben ik nog niet aan toegekomen).

Ik heb Elgato Eve op een iPhone 4s draaien die voor dit doel permanent in de woonkamer ligt (Die kon ik voor 3 tientjes overnemen op het werk).
Ik heb binnen Eve een paar scenes gemaakt waarmee ik Domoticz devices kan schakelen. Deze scenes kan ik dus met Siri schakelen.

Ik wil dit graag uitbreiden met het kunnen aansturen van dingen met de Harmony Hub.

Het ontbreekt me helaas aan tijd om zelf dingen uit te zoeken. Ik had gehoopt dat iemand al verder was gegaan met de image van Possible.
Pagina: 1 ... 97 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de Github repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door
Gebruik bij het posten van stukjes code de ~~~[code]-tag!
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.