Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:43
Die twee puntjes zijn nodig.
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 08:30:
Het moet staan op een device die php geïnstalleerd heeft. (apt-get install php5 php5-cli)
Dit hoef niet per se de domoticz server zijn, als hij maar bij de ingestelde url van domoticz kan.
maak het script uitvoerbaar door chmod +x zwaveheal.php
voer het uit met /path/to/zwaveheal.php in een shell te tikken.
Vergeet niet domoticz url en zwaveidx aan te passen.
Het script is nu bezig, ik ben benieuwd.

[ Voor 90% gewijzigd door tlpeter op 12-08-2016 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BizzieBis schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 08:41:
[...]

Ik heb het bestand 'ozwcp/admpost.html' niet. Heb je dit zelf toegevoegd?
Nee, in www/ozwcp/ staat enkel cp.html, cp.js en ozwcp.html
Die bestanden zijn er niet, lijken een soort symlinks te zijn of .htaccess redirect of zo. In ieder geval reageren ze op requests.
Dat zijn trouwens gewoon de url's die opgeroepen worden als je OZWCP bedient in een browser, kijk maar even in de developer console van je browser in het tabje netwerk wat er allemaal verstuurd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:05
Speedfightserv schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 08:41:
[...]

Ik heb het daadwerkelijk geprobeerd.

Zie trouwens net wel dat jij 2 puntjes achter Kleur heb staan.Dat heb ik niet geprobeerd..

Heb het nu overigens in een bash script draaien tegen cron. Dat had ik binnen 5 min klaar...
Ahh kijk. Dan snap ik hem :)
Die twee puntjes zijn de sleutel tot het succes. Die scheiden de variabele van de tekst.
Zoals op onderstaand voorbeeld:

code:
1
"Het is buiten "..Graden.." warm"
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 08:44:
[...]

Nee, in www/ozwcp/ staat enkel cp.html, cp.js en ozwcp.html
Die bestanden zijn er niet, lijken een soort symlinks te zijn of .htaccess redirect of zo. In ieder geval reageren ze op requests.
Dat zijn trouwens gewoon de url's die opgeroepen worden als je OZWCP bedient in een browser, kijk maar even in de developer console van je browser in het tabje netwerk wat er allemaal verstuurd wordt.
Ben bang dat het bij mij toch niet gaat werken

Bash:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Warning: file_get_contents(http://...@10.0.0.180:80/ozwcp/admpost.html): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 400 Bad Request
 in /volume1/Downloads/zwave.php on line 42
PHP Warning:  file_get_contents(http://...@10.0.0.180:80/ozwcp/admpost.html): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 400 Bad Request

Warning: file_get_contents(http://...@10.0.0.180:80/ozwcp/admpost.html): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 400 Bad Request
PHP Warning:  file_get_contents(http://...@10.0.0.180:80/ozwcp/admpost.html): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 400 Bad Request

[ Voor 114% gewijzigd door BizzieBis op 12-08-2016 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Weet iemand hoe je Zon op Toon kan uitlezen?
Er staat in ieder geval niets bij devices dat erop lijkt

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BizzieBis schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 08:45:
Ben bang dat het bij mij toch niet gaat werken
Heb je user:passw in de url? Misschien zorgt die voor issues. Ik heb mijn ip in 'local networks' staan in de instellingen van domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
Ik dacht het even snel van mijn Synology te runnen. Die heeft PHP geïnstalleerd. Maar dat werkte dus niet.
Toch maar PHP op de Domoticz server geïnstalleerd en het werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Disclaimer: :P
Geen garanties hierbij, het script voert enkel de commando's uit alsof je zelf in OZWCP een node zou selecteren, keuzelijst openen, selecteren, uitvoeren, even wachten, cancel, volgende node...
Puur omdat ik geen zin heb om dat manueel te doen op 52 nodes.
Bovenin het script kan je zelf kiezen welke commando's je wil uitvoeren door false/true aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 08:24:
[...]

Gisteren een netwerkheal gedaan, gevolgd door een shutdown en startup (had ik ook ergens gelezen dat een shutdown kon helpen voor de failed commando's).
Ondertussen heeft vannacht een script gedraaid na de nachtelijke network heal om van alle nodes delete return routes te doen, gevolgd door een assign routes. Ik zit nu op 1366 'sterretjes' in de topology, dus toch al een 200-tal meer dan vorige week. Helaas voor de controller nog steeds maar 12.
Ik ben benieuwd hoe jij kan zien dat er meer routes zijn.
Waar haal je deze info vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In OZWCP kiezen voor topology als commando. Dan krijg je een tabel met alle node neighbours. Copy/paste die naar excel om het aantal sterretjes te tellen met bv AANTALARG(D4:ZZ1001)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Ok duidelijk. thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

MdO82 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 07:08:
[...]

Hoe heb je bij jouw de hardware en name staan onder devices van die virtuele sensor ?

En kan je de code laten zien van je time_script waar de sensoren gedefinieerd zijn ?
Hardware en name zijn beide Consumptie genaamd.
Code kan ik nu niet bij.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-01-2023
Kun je ergens het aantal kolommen opgeven van het dashboard van Domoticz?
Ik heb nu 4 kolommen, terwijl er gemakkelijk 5 of 6 op het scherm passen.

(Deze vraag is vaker langs geweest, maar ik kon het niet terugvinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarvoor ga je in de code van de www files moeten duiken.
Ik heb het ooit eens aangepast gehad om geen kolom limiet de definieren zodat per groep de volledige breedte van het scherm gebruikt werd.
Eigenlijk zou het wel fijn zijn om iets als Isotope (http://isotope.metafizzy.co/) te integreren. Knoppen verschuiven dan mooi afhankelijk van de browsergrootte.
Anyway, geen issue voor mij, ik gebruik de webinterface nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:42
BizzieBis schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 08:45:
[...]

Ahh kijk. Dan snap ik hem :)
Die twee puntjes zijn de sleutel tot het succes. Die scheiden de variabele van de tekst.
Zoals op onderstaand voorbeeld:

code:
1
"Het is buiten "..Graden.." warm"
Ah, Oke. Thnks!

Voor de volgende keer :)

[ Voor 46% gewijzigd door Speedfightserv op 12-08-2016 10:42 ]

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:22:
Daarvoor ga je in de code van de www files moeten duiken.
Ik heb het ooit eens aangepast gehad om geen kolom limiet de definieren zodat per groep de volledige breedte van het scherm gebruikt werd.
Eigenlijk zou het wel fijn zijn om iets als Isotope (http://isotope.metafizzy.co/) te integreren. Knoppen verschuiven dan mooi afhankelijk van de browsergrootte.
Anyway, geen issue voor mij, ik gebruik de webinterface nauwelijks.
jij spreekt dan alles aan via je php waarschijnlijk?

zoals ik gisteren aanhaalde (Repi3 in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 2")
zoek ik wel iets waar je soms meer mogelijkheden hebt...
en soms een iets makkelijker webinterface/app, want het moet ook voor de vrouw makkelijk werken.
(de webinterface is toch wat achterhaalt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
Ik zou ook graag zien dat de standaard webinterface van Domoticz wat meer mogelijkheden zou bieden.
Je moet nu op zoek naar alternatieve dashboards, maar als de ontwikkelaar daarvan ermee stopt, ben je weer terug bij af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:45
klump4u schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:11:
[...]

Hardware en name zijn beide Consumptie genaamd.
Code kan ik nu niet bij.
We gaan ermee verder als je weer bij je code kunt ;)
Geniet nu maar van de zon (als die er is ;) )

@BizzieBis Je was gisteren met de code voor de groene en grijze container bezig.
Hoe heb je dit geprogrammeerd binnen Domoticz ?

[ Voor 18% gewijzigd door MdO82 op 12-08-2016 11:31 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Repi3 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:47:
jij spreekt dan alles aan via je php waarschijnlijk?
Correct. Domoticz web interface voor nieuwe hardware/devices/instellingen.
Alle logica via pass2php en een eigen floorplan die mij op 1 scherm mijn hele woning toont met alle lichten/devices etc.
Kijk maar even op http://egregius.be/tag/domoticz/

Een (oude) screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://egregius.be/wp-content/2016/02/Floorplan.png
Ondertussen zijn de kleuren wel verandert naar zwarte achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 12:01:
[...]

Correct. Domoticz web interface voor nieuwe hardware/devices/instellingen.
Alle logica via pass2php en een eigen floorplan die mij op 1 scherm mijn hele woning toont met alle lichten/devices etc.
Kijk maar even op http://egregius.be/tag/domoticz/

Een (oude) screenshot:
[afbeelding]
Ondertussen zijn de kleuren wel verandert naar zwarte achtergrond.
zou ik via jou manier makkelijk mijn rolluiken x aantal seconden kunnen laten open of toegaan?
of zie ik over een standaard functie in domoticz? (bv vertraagd uitgeschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
gastje01 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 11:25:
[...]
Uitschakelvertraging? Als je bij schakelaars op aanpassen klikt, 4e vakje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In php is een pauze tussen 2 commando's perfect mogelijk. met sleep(2) per seconde of met usleep(2000000) per microseconde. Als je per microseconde nog geen fijn gevoel genoeg hebt scheelt er iets denk ik :P

bv:
PHP:
1
2
3
sw($i['rolluik'],'On');
usleep(1500000);
sw($i['rolluik'],'Off');

Hierbij moet je er wel aandenken dat je steeds afhankelijk bent van de reactietijd van Domoticz en de uitkomst dus niet 100% stabiel zal zijn. Als je dit steeds doet op een moment waarop Domoticz eigenlijk niks te doen heeft zal het verschil verwaarloosbaar zijn, doe je dit op een moment waarop Domoticz bezig is met 43 andere schakelcommando's daarentegen...

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2016 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobus_NL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-09 13:09
ik heb een vraag en misschien weet iemand van jullie of dit wel of niet kan..

ik heb een ventilatie systeem in huis van itho Daalderop.
en nu dacht ik misschien kan dit wel gekoppeld worden met Domoticz door middel van RFXCOM-E Transceiver 433.92 Mhz met RFY... maar dit kan ik nergens vinden. misschien weet 1 van jullie dit toevallig. of kan het misschien wel op een andere makkelijke manier.

PSN: CobusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

MdO82 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:23:
[...]

We gaan ermee verder als je weer bij je code kunt ;)
Geniet nu maar van de zon
Heb jij het nu wel aan de praat gekregen?

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
klump4u schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 18:31:
[...]

Heb jij het nu wel aan de praat gekregen?
Bij mij werkt het nu inderdaad wel.
Al krijg ik het niet gelijk te zien in PVOutput (ondanks dat ik ingelogd ben), maar daarvoor heb ik een bericht in "PVOutput info en discussie of opmerkingen topic" geplaatst.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2BL24gG.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HcXjDQF.png

Het probleem wat ik had (en waar ik al dagen overheen keek) was dat ik het verkeerde veld aanriep.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PcYtVin.png
Ik had in mijn script_time_upload_to_PVoutput.lua de volgende code staan:
Lua:
1
2
3
4
local GenerationDeviceName = "Omnik"        -- Device name of the Generated energy
local ConsumptionDeviceName = "Calculation"     -- Name of the energy device that shows calculated Consumption
local VoltageDeviceName = "Omnik DC Voltage"    -- Name of the voltage device that shows voltage of the inverter
local TemperatureDeviceName = "Temperature"     -- Name of the temperature device that shows outside temperature

Ik riep dus het hardware-veld (rood) aan ipv Name-veld [groen]

Dus dan kan je net zolang kl*ten met je code, maar als de basis al niet goed is ;)
En ondanks dat het in script_device_calculate_consumption.lua wel goed stond.

Het zou kunnen zijn want jij hebt Hardware-veld en Name-veld hetzelfde genoemd wat ik begreep uit je eerdere bericht dat de code niet weet welk veld er gebruikt moet worden wellicht als je het Name-veld hernoemd werkt het wel. :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-08 11:17
Cobus_NL schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 15:10:

en nu dacht ik misschien kan dit wel gekoppeld worden met Domoticz door middel van RFXCOM-E Transceiver 433.92 Mhz met RFY... maar dit kan ik nergens vinden. misschien weet 1 van jullie dit toevallig. of kan het misschien wel op een andere makkelijke manier.
Dat zal niet zomaar gaan werken vrees ik: link

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cobus_NL schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 15:10:

matthijsph schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 19:54:
[...]

Dat zal niet zomaar gaan werken vrees ik: link
Valt mee, RFXCOM heeft recent een protoype van een 868Mhz transceiver uitgebracht:
ThinkPadd in "DIY: Itho ventilatie aansturen via 868Mhz transmitter". Er wordt maar één type Itho genoemd, dus is even kijken of dat compatible gaat zijn.

Je kunt ook eens in de ventilatiebox kijken hoe het zit aangesloten, wellicht kun je er een KlikAanKlikUit-module of Z-Wave module in stoppen. Hier een mooi verslag met foto's erbij: M.v.Veelen in "Optimale vraaggestuurde mechanische ventilatie"
Ben je goedkoper uit, maar moet je wel handig zijn met elektra.

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 12-08-2016 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
ThinkPadd schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 20:24:
[...]

Valt mee, RFXCOM heeft recent een protoype van een 868Mhz transceiver uitgebracht:
ThinkPadd in "DIY: Itho ventilatie aansturen via 868Mhz transmitter". Er wordt maar één type Itho genoemd, dus is even kijken of dat compatible gaat zijn.

[...]
Ik heb zo'n prototype in huis, werkt prima icm mijn visonic alarm systeem. Dat het inmiddels ook op de site staat had ik niet in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-09 10:05
Even een vraag tussen door. Hoe hebben de meeste van jullie de tuinverlichting aangesloten op domoticz? Ik ben op dit moment bezig met de tuin, maar ik dacht altijd dat het een paar draadjes trekken was, lampen eraan een een schakelaar die overweg kan met domoticz. Nu hebben we hier iemand op bezoek gehad met kennis van tuinen, maar hij gaf gelijk aan dat je dit niet moet doen, gezien je veel aan het graven bent.

Hij kwam met een alternatief, namelijk in-light. Echter is dit niet aan te sluiten op domoticz. Gezien er veel mensen hier in dit topic wel de lampen in de tuin op domoticz hebben aangesloten ben ik benieuwd hoe jullie dit gedaan hebben.

Is er een soort gelijk systeem die wel te schakelen is met domoticz? Of hoe hebben jullie dit opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
grote_oever schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 21:10:
Even een vraag tussen door. Hoe hebben de meeste van jullie de tuinverlichting aangesloten op domoticz? Ik ben op dit moment bezig met de tuin, maar ik dacht altijd dat het een paar draadjes trekken was, lampen eraan een een schakelaar die overweg kan met domoticz. Nu hebben we hier iemand op bezoek gehad met kennis van tuinen, maar hij gaf gelijk aan dat je dit niet moet doen, gezien je veel aan het graven bent.

Hij kwam met een alternatief, namelijk in-light. Echter is dit niet aan te sluiten op domoticz. Gezien er veel mensen hier in dit topic wel de lampen in de tuin op domoticz hebben aangesloten ben ik benieuwd hoe jullie dit gedaan hebben.

Is er een soort gelijk systeem die wel te schakelen is met domoticz? Of hoe hebben jullie dit opgelost?
Ik heb zelf de verlichting in de tuin via philips hue (zigbee).
Maar waarom zou dat systeem waar jij het over hebt niet op Domoticz aan te sluiten zijn? Als ik op de site kijk dan zit er ergens een transformator op het lichtnet aangesloten. Dat is dan toch ook een punt waar je op zijn minst een aan/uit schakeling kunt regelen via Domoticz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-09 10:05
matthijsph schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 21:19:
[...]

Ik heb zelf de verlichting in de tuin via philips hue (zigbee).
Maar waarom zou dat systeem waar jij het over hebt niet op Domoticz aan te sluiten zijn? Als ik op de site kijk dan zit er ergens een transformator op het lichtnet aangesloten. Dat is dan toch ook een punt waar je op zijn minst een aan/uit schakeling kunt regelen via Domoticz?
Ja, klopt wel, maar die transformatie is tevens het schakelsysteem. Ik vraag me af of het zo handig is. Zo kun je de lampen automatisch aan laten gaan als het donker wordt. Als ik daar een schakelaar voorzet dan zou het niet meer werken. Daarom ben ik benieuwd hoe jullie dat ingericht hebben. En het systeem is ook best nog wel duur, dus wil wel een goede keuze maken.

Ik heb overigens ook mijn hele huis voor Hue, dus ik ben wel benieuwd hoe je dat gedaan hebt. Heb je overal een leiding naar getrokken? En blijft alles mooi waterdicht? Want de lampen zijn te duur om ze kapot aan te treffen na één goede regenbui :)

[ Voor 3% gewijzigd door grote_oever op 12-08-2016 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
grote_oever schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 21:44:
[...]

Ja, klopt wel, maar die transformatie is tevens het schakelsysteem. Ik vraag me af of het zo handig is. Zo kun je de lampen automatisch aan laten gaan als het donker wordt. Als ik daar een schakelaar voorzet dan zou het niet meer werken. Daarom ben ik benieuwd hoe jullie dat ingericht hebben. En het systeem is ook best nog wel duur, dus wil wel een goede keuze maken.

Ik heb overigens ook mijn hele huis voor Hue, dus ik ben wel benieuwd hoe je dat gedaan hebt. Heb je overal een leiding naar getrokken? En blijft alles mooi waterdicht? Want de lampen zijn te duur om ze kapot aan te treffen na één goede regenbui :)
Ik heb de lampen onder een kapje zitten, dus water is geen probleem. Verder heb ik inderdaad op een aantal punten toegang tot het lichtnet. Het is ook niet zo'n heel grote tuin, dus dat maakt het misschien wat makkelijker dan wanneer je een landgoed moet voorzien van lichtpunten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
grote_oever schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 21:44:
[...]

[...]
Klinkt eerder alsof het tuinmannetje nog een paar centen eraan wil verdienen door zijn systeem voor te dragen ipv jou je gang laten gaan. Ik zie de voordelen van het systeem wat jij/hij noemde niet helemaal. Daar moet je toch ook een kabel voor trekken en gaan graven?

Juist omdat het systeem zo duur is zou ik het zelf oplossen. Koop gewoon een mooie set lampjes bij de bouwmarkt, leg een voedingsdraad naar je schuur o.i.d. en zet er daar een KlikAanKlikUit of Z-Wave module tussen. Sluit je lampjes daar op aan.
Vervolgens maak je in Domoticz een rule/timer aan die de boel een halfuur voor zonsondergang aanzet en bij zonsopgang (of om middernacht, net wat je wil) weer uit.
Dan ben je voor <150 euro klaar lijkt mij en heb je het net zo mooi, zo niet mooier werkend als dat systeem wat je tuinmannetje aandraagt.
matthijsph schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 21:52:
[...]
wanneer je een landgoed moet voorzien van lichtpunten...
Ook dan zal er ergens een centraal schakelpunt zijn waar je een schakelmodule (KaKu / Z-Wave) tussen kunt knuppen.

[ Voor 12% gewijzigd door ThinkPad op 12-08-2016 22:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 07:10

Hokkie

Hello

Ik gebruik ook, al enige tijd, HUE als buitenlampen (3x). Geen probleem! Ik ga ervan uit dat je buitenverlichting wel 'waterdicht' is. Tevens wat spotjes onder mijn dak, maar schakelen via een stekker in een eenvoudige KAKU switch (stekker = binnen). Dit alles in domoticz ingesteld.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roches
  • Laatst online: 25-09 22:02
Ik heb alle tuinverlichting 12V gemaakt, dmv een ESP8266 met EasyESP met daarachter een MCP23017 met FET's wordt alles gestuurd.

Ik heb UTP-kabels gebruikt om van de schuur naar de lampen te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:16
Is het ook mogelijk om een Klik aan klik uit remote te gebruiken om bijvoorbeeld Milight te schakelen?
In de slaapkamer zou dit een mooie optie zijn voor 1 lamp die ik wil dimmen.
De overige lampen zou ik dan nog wel met klik aan klik uit gebruiken.
Gewoon aan 1 kanaal niets koppelen en die voor Domoticz gebruiken.
's nachts heb ik mijn telefoon altijd in vliegtuig stand staan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09 17:23
grote_oever schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 21:10:

Hier gebruik ik een Philips Hue White voor de tuinlamp en de Ledstrips aan de schuttingen worden geschakeld via een Philips LivingWhites Plug die hun stroom krijgen uit de schuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayplum
  • Niet online
Wellicht nuttige info hier 12 volt zwave schakelaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet omdat je 12V verlichting wil schakelen dat de schakelaar ook op het 12V gedeelte moet steken. Je kan die perfect de 230V laten schakelen.
Ik heb 2 Fibaro double relays in een IP67 behuizing buiten, die schakelen verlichting, filter- en warmte pomp voor het zwembad en een dompelpomp voor drainage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:36
thespeed schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 23:15:
Is het ook mogelijk om een Klik aan klik uit remote te gebruiken om bijvoorbeeld Milight te schakelen?
In de slaapkamer zou dit een mooie optie zijn voor 1 lamp die ik wil dimmen.
De overige lampen zou ik dan nog wel met klik aan klik uit gebruiken.
Gewoon aan 1 kanaal niets koppelen en die voor Domoticz gebruiken.
's nachts heb ik mijn telefoon altijd in vliegtuig stand staan ;)
Je kan je milight gewoon schakelen met kaku. Net zoals je een normale lamp aan/uit schakelt met de schakelaar aan de muur.
Je milight zal dan de setting/kleur aannemen zoals je hem als laatst uitgezet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:07
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 08:24:
[...]

voor de geïnteresseerden:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
#!/usr/bin/php
<?php
echo 'Healing Zwave network'.PHP_EOL;
$domoticzurl='http://127.0.0.1:8084/';$zwaveidx=4;$retries=10;
$DeleteAllReturnRoutes=false;
$AssignReturnRoute=false;
$NodeNeighbourUpdate=true;
$RequestNetworkUpdate=false;
$RefreshNodeInformation=false;
$nodes=json_decode(file_get_contents($domoticzurl.'json.htm?type=openzwavenodes&idx='.$zwaveidx),true);
if(!empty($nodes['result'])){
    foreach($nodes['result'] as $node){
        $idx=$node['NodeID'];$name=$node['Name'];$state=$node['State'];
        echo "Started with node $idx - $name".PHP_EOL;
        if($state=='Dead'){
            ControllerBusy($retries);
            echo $idx.' '.$name.' '.ZwaveCommand($idx,'HasNodeFailed').PHP_EOL;
        }else{
            if($DeleteAllReturnRoutes===true){ControllerBusy($retries);echo ZwaveCommand($idx,'DeleteAllReturnRoutes');}
            if($AssignReturnRoute===true){ControllerBusy($retries);echo ZwaveCommand($idx,'AssignReturnRoute');}
            if($NodeNeighbourUpdate===true){ControllerBusy($retries);echo ZwaveCommand($idx,'NodeNeighbourUpdate');}
            if($RequestNetworkUpdate===true){ControllerBusy($retries);echo ZwaveCommand($idx,'RequestNetworkUpdate');}
            if($RefreshNodeInformation===true){ControllerBusy($retries);echo ZwaveCommand($idx,'RefreshNodeInformation');}
        }
    }
}
function ZwaveCommand($node,$command){
    global $domoticzurl;
    $cm=array('AssignReturnRoute'=>'assrr','DeleteAllReturnRoutes'=>'delarr','NodeNeighbourUpdate'=>'reqnnu','RefreshNodeInformation'=>'refreshnode','RequestNetworkUpdate'=>'reqnu','HasNodeFailed'=>'hnf','Cancel'=>'cancel');
    $cm=$cm[$command];
    for ($k=1;$k<=5;$k++){
        $result=file_get_contents($domoticzurl.'ozwcp/admpost.html',false,stream_context_create(array('http'=>array('header'=>'Content-Type: application/x-www-form-urlencoded\r\n','method'=>'POST','content'=>http_build_query(array('fun'=>$cm,'node'=>'node'.$node)),),)));
        if($result=='OK') break;
        sleep(1);
    }
    return '    '.$command.' '.$result.PHP_EOL;
}
function ControllerBusy($retries){
    global $domoticzurl;
    for ($k=1;$k<=$retries;$k++){
        $result=file_get_contents($domoticzurl.'ozwcp/poll.xml');   
        $p = xml_parser_create();xml_parse_into_struct($p,$result,$vals,$index);xml_parser_free($p);
        foreach($vals as $val){if($val['tag']=='ADMIN'){$result=$val['attributes']['ACTIVE'];echo '.';break;}}
        if($result=='false'){echo PHP_EOL;return false;break;}
        if($k==$retries){echo PHP_EOL;ZwaveCommand(1,'Cancel');return true;break;}
        sleep(1);
    }
}
Nice, ook al heb ik op dit moment nog maar 3 zwave devices waarvan 1 de Aeotec Z-Stick Gen5 controller dit lijkt me wel erg handig.

Sinds eergisteren heb ik een fibaro wallplug die steeds opkomt als deadnode.
De rpi rebooten helpt dan is ie terug. Een andere oplossing is die plug uit het het stopcontact trekken, even wachten en weer erin steken. Maar dat kan beide niet de bedoeling zijn, toch?

Jouw script meerdere keren gedraaid met steeds andere dingen aan en uit in de instellingen maar helaas nog steeds als dead.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
Healing Zwave network
Started with node 1 - Controller
.
    DeleteAllReturnRoutes OK
..........
    AssignReturnRoute OK
..........
    NodeNeighbourUpdate OK
..........
    RequestNetworkUpdate OK
..........
Started with node 2 - Fibaro bewegingssensor
.
    DeleteAllReturnRoutes OK
..........
    AssignReturnRoute OK
..........
    NodeNeighbourUpdate OK
..........
    RequestNetworkUpdate OK
..........
Started with node 3 - Fibaro plug1
.
3 Fibaro plug1     HasNodeFailed OK

..........

nog suggesties om het wel op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, de node excluden en terug excluden op de plaats waar hij gebruikt wordt. Liefst vanuit Domoticz, dus zonder de stick uit te halen en ter plaatse te gaan.
Als ze steeds als dead gemarkeerd worden scheelt er wel iets, tenzij die wall plug de enigste powered device is, dan kan je overwegen om meer powered devices te installeren zodat het mesh netwerk groter/sterker wordt. Sommigen schrijven dat je minstens 4 à 5 powered devices moet hebben alvorens een stabiel netwerk onstaat.
Zoals eerder gemeld in dit topic heb ik alleen af en toe last van een dead node bij een herstart van Domoticz. Na het HasNodeFailed commando werken die dan terug, althans tot de volgende herstart. Rare daarbij is dan wel dat het niet altijd dezelfde nodes zijn en ook niet hetzelfde merk/type, eerder random.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ guyverschuere : ik heb je scriptje ook een aantal keren gedraaid, maar heb nog steeds 1 tot 6 dead nodes. Die ene is sowieso niet tot leven te wekken lijkt wel.

Wat is wijsheid: opnieuw beginnen met ZWave ? Het liefst zou ik de controller resetten en opnieuw beginnen. Ik ben echter op dit moment bezig met een bak data over te pompen naar de NAS en kan deze dus niet even herstarten. Ik wil de stick dus in de USB poort laten zitten en zo verder.

Volstaat het dan om een hard reset van de controller te doen en dan 1 voor 1 de nodes te includen?

Ik wil gewoon es dat het goed gaat werken nu......

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Een hard reset maakt de stick leeg.
Maar dan zijn de nodes nog niet excluded, die denken namelijk nog dat ze verbonden zijn. Dus eerst nodes excluden anders weet je niet of dat gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan ik de nodes die wel goed ge-include zijn, dan ook weer aanmelden op de stick zonder de include procedure te doorlopen als ze dan toch nog hun home-id houden? Er zijn namelijk wat deurcontacten die lastig te includen waren maar nu prima werken.

Of toch maar ALLES excluden, de stick resetten en daarna alles weer includen?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst alles excluden, wat je niet kan excluden ga je sowieso moeten resetten alvorens opnieuw te kunnen includen.
Zoals ik eerder al schreef, het includen op zich is niet zo erg, het excluden daarentegen. Sommige devices zijn niet zo simpel daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eigenwijs als dat ik groot ben, heb ik de USB stick uit de USB poort gehaald en de hardnekkige node ge-exclude en daarna weer ge-include. Stick weer terug en nu werken de RFXCom, de P1 meter en de ZWave even niet meer totdat ik de NAS herstart. En ik moet dus eerst wachten tot de copy-job klaar is. Grrrr....

En nog een grrrr omdat ik met de schakelaar nu het licht in de hal niet meer aan kan doen. Dat kon net nog wel. Ik hoor wel het relais schakelen, maar er gebeurt niets. Straks eerst maar kijken of het niet het lampje is voordat ik de Qubino weer de schuld geef :)

Edit: het is niet het lampje, maar toch de Qubino. Zou die misschien al die tijd het netwerk om zeep hebben geholpen? Ik ga eens testen zonder de Qubino in het netwerk Zodra ik de NAS kan herstarten.....

[ Voor 15% gewijzigd door M.v.Veelen op 13-08-2016 12:49 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
Dacuuu schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 08:47:
[...]

Je kan je milight gewoon schakelen met kaku. Net zoals je een normale lamp aan/uit schakelt met de schakelaar aan de muur.
Je milight zal dan de setting/kleur aannemen zoals je hem als laatst uitgezet hebt.
Dat laatste hoeft niet per se zo te zijn. Je kan ook een scene maken met je MiLight er in en desbetreffende knop van de AB bij die scène inleren. Op die manier heb je controle over de kleur en intensiteit waarmee de lamp inschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toeval of niet. Net de NAS toch maar een herstart gegeven: de enige dead node is de Qubino. Ik denk toch dat deze het hele ZWave netwerk verstoort op de een of andere manier. Ik ga kijken of ik deze kan laten testen c.q. vervangen. Zal het dan allemaal hierdoor mis zijn gegaan....? Misschien hoef ik toch de boel niet te resetten :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan natuurlijk een paar dagen draaien zonder die Qubino.
Die kan uiteraard een probleem geven. Als een andere node denkt via die naar de controller te moeten gaan, maar die doet een beetje dwaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• costo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
roches schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 23:01:
Ik heb alle tuinverlichting 12V gemaakt, dmv een ESP8266 met EasyESP met daarachter een MCP23017 met FET's wordt alles gestuurd.

Ik heb UTP-kabels gebruikt om van de schuur naar de lampen te gaan.
Ik ben bezig met een H801 http://www.aliexpress.com...7e-4959-be0c-2801e157ad13, ESPEasy erin geflashed (even 2 headerstjes solderen om de Rx/Tx een flash button bereikbaar te maken) .
Deze unit kan iedere (gelijk)spanning tussen 5 en 24 volt aan, ideaal om halogeen of LED's aan te sturen en/of dimmen.

Het mooie van deze unit is dat er 5 power 20N06L mosFet's in zitten (20A/60V) die dan via WiFi aangestuurd kunnen worden, Domoticz kan (nadat ESPEasy is geflashed) een http commando ernaar toe sturen om de uitgangen ofwel PWM ofwel On/Off te sturen.
Je moet natuurlijk niet proberen om 20Ampere PWM te schakelen want dan wordt die unit zo heet dat die binnen de kortste keren kapot gaat. 6A 3A On/Off of 1A met PWM, per kanaal, moet wel veilig kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Laatst online: 25-09 22:02
costo schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 14:29:
[...]

Ik ben bezig met een H801 http://www.aliexpress.com...7e-4959-be0c-2801e157ad13, ESPEasy erin geflashed (even 2 headerstjes solderen om de Rx/Tx een flash button bereikbaar te maken) .
Deze unit kan iedere (gelijk)spanning tussen 5 en 24 volt aan, ideaal om halogeen of LED's aan te sturen en/of dimmen.

Het mooie van deze unit is dat er 5 power 20N06L mosFet's in zitten (20A/60V) die dan via WiFi aangestuurd kunnen worden, Domoticz kan (nadat ESPEasy is geflashed) een http commando ernaar toe sturen om de uitgangen ofwel PWM ofwel On/Off te sturen.
Je moet natuurlijk niet proberen om 20Ampere PWM te schakelen want dan wordt die unit zo heet dat die binnen de kortste keren kapot gaat. 6A 3A On/Off of 1A met PWM, per kanaal, moet wel veilig kunnen.
Na de MCP23017 een PCA9685 voor het PWM-gedeelte aan de ESP geknoopt!!! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Nee, daar is het niet handig voor, want daar kan ik het niet vinden.
Anders had ik het hier niet gevraagd ;)

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 14-08-2016 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
anandus schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 09:18:
[...]

Nee, daar is het niet handig voor, want daar kan ik het niet vinden.
Anders had ik het hier niet gevraagd ;)
Begrijp ik je verhaal goed dat je de toon wel kunt uitlezen, maar niet je opbrengsten van je panelen via toon naar Domoticz ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
MdO82 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 10:16:
[...]

Begrijp ik je verhaal goed dat je de toon wel kunt uitlezen, maar niet je opbrengsten van je panelen via toon naar Domoticz ?
Dat klopt :)

Ik kan wel het netto-verbruik of netto-opbrengst via Toon (via de P1-meter) uitlezen, maar niet de bruto-opbrengst van de zonnepanelen die via de Zon op Toon-meter (een aparte Kwh-meter) wordt uitgelezen. Ik zie hier ook geen device voor staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Wat ik tegenkom als ik op google zoek is het standaard niet mogelijk wat ik zoal zie

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik heb een request op github ingeschoten, hopelijk is het niet al te moeilijk. Toon-API is openbaar en andere Toon-data kan ook gewoon uitgelezen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is netto-verbruik + netto-opbrengst niet gelijk aan totale opbrengst zonnepanelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijsph
anandus schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 10:23:
[...]

Dat klopt :)

Ik kan wel het netto-verbruik of netto-opbrengst via Toon (via de P1-meter) uitlezen, maar niet de bruto-opbrengst van de zonnepanelen die via de Zon op Toon-meter (een aparte Kwh-meter) wordt uitgelezen. Ik zie hier ook geen device voor staan.
Als je zin hebt om een beetje met python te rommelen dan is er wel een manier om het te doen.
Ik heb ooit een script op de wiki gezet waarmee je de actuele status van je Toon kunt uitlezen (weg, thuis, etc) en gebruiken in Domoticz. Als je dat script installeert kun je daarmee ook de opbrengst van je zonnepanelen uitlezen:
Python:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
#!/usr/bin/python
# -*- coding: utf-8 -*-

from Toon import Toon

username = "jouw_gebruikersnaam_hier"
password = "jouw_wachtwoord_hier"

toon = Toon(username,password)
toon.login()
power = toon.get_power_usage()
toon.logout()

alles_naar_een_string = str(power)
print "Inhoud: %s" % alles_naar_een_string
print "Solar: %d" %power["valueSolar"]

Hierin zul je een aantal variabelen vinden die met je zonnepanelen te maken hebben. Ik kwam o.a. valueProduced, valueSolar, avgProduValue, maxSolar tegen.

De waarden die je wilt gebruiken in domoticz stuur je dan via json door. Een voorbeeld daarvan vind je onderaan mijn toon2domoticz script.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beginnersvraag wellicht, maar ik kan niet echt een voorbeeld vinden van wat ik wil. Is er een handige manier om bijvoorbeeld een kaku dimmer in stappen te dimmen dmv aan/uit schakelaars? Ik zou zodoende graag met 1 schakelaar van bijvoorbeeld 30% naar 60% naar 100% willen gaan.

Mijn idee zou zijn om een delay op de (dummy)schakelaar te zetten zodat de schakelaar na 1 seconde weer 'uit' gaat, en in blocky voor elke stap een actie maak. Bijvoorbeeld iets als:
IF schakelaar =on AND dimmer =off DO set dimmer =30%
IF schakelaar =on AND dimmer =30% DO set dimmer =60%
enz enz, waarbij de schakelaar zichzelf dus uitzet na 1 seconde, dus je moet niet al te snel drukken.

Lijkt me vrij complex, kan dat niet handiger? En is een delay van 1 seconde de enige manier om een soort puls schakelaar te maken in domoticz? Misschien is er een trucje dat ik niet ken ;)

EDIT: dit gaat ook niet werken, want als het script blijft lopen schiet hij meteen door zijn stappen richting 100%, want schakelaar blijft immers even ON.
Iemand? :?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2016 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobus_NL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-09 13:09
Bedankt voor dit linkje. Ga het daar even in de gaten houden. Ik heb jammer genoeg net zo ECO type in huis hangen maar misschien gaat deze ook nog wel werken.
ThinkPadd schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 20:24:
[...]

[...]

Je kunt ook eens in de ventilatiebox kijken hoe het zit aangesloten, wellicht kun je er een KlikAanKlikUit-module of Z-Wave module in stoppen. Hier een mooi verslag met foto's erbij: M.v.Veelen in "Optimale vraaggestuurde mechanische ventilatie"
Ben je goedkoper uit, maar moet je wel handig zijn met elektra.

PSN: CobusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Ik kom geregeld wat vreemds tegen in Domoticz en ben benieuwd of mijn theorie klopt wat ik zelf denk ;)

Ik heb het nu voor elkaar om mijn verbruik naar PVOutput te sturen (zie eerder dit topic)
Wat ik nu echter soms zie is het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UEQuCfM.png

Onder Consumption zie je hier een negatief getal staan.
Vond ik vreemd want een huis verbruikt altijd wel energie totdat je de Hoofdschakelaar en PV-installatie uitzet.

Wellicht dat iemand het weet
De slimme energiemeter stuurt om de 10 seconden een signaal naar domoticz.
Dit doet mijn scriptje om het verbruik te meten ook.

Zou het kunnen komen doordat mijn gegevens vanuit de omvormer naar eerst naar PVOutput gestuurd worden en daarna weer opgehaald worden door de verbruiksmeter en daardoor 5 minuten vertraging zit ?

De Omnik-omvormer staat als volgt in Domoticz
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ljrXeOy.png
Heb ik wellicht mijn verbruiksmeter van 10 seconden te kort ingesteld?
Het fenomeen komt namelijk niet voor als de omvormer uit is.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je metingen niet exact gelijk bij Domoticz binnenkomen kan je toch nooit een wattmeter maken die gaat kloppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 14:48:
Beginnersvraag wellicht, maar ik kan niet echt een voorbeeld vinden van wat ik wil. Is er een handige manier om bijvoorbeeld een kaku dimmer in stappen te dimmen dmv aan/uit schakelaars? Ik zou zodoende graag met 1 schakelaar van bijvoorbeeld 30% naar 60% naar 100% willen gaan.

Mijn idee zou zijn om een delay op de (dummy)schakelaar te zetten zodat de schakelaar na 1 seconde weer 'uit' gaat, en in blocky voor elke stap een actie maak. Bijvoorbeeld iets als:
IF schakelaar =on AND dimmer =off DO set dimmer =30%
IF schakelaar =on AND dimmer =30% DO set dimmer =60%
enz enz, waarbij de schakelaar zichzelf dus uitzet na 1 seconde, dus je moet niet al te snel drukken.

Lijkt me vrij complex, kan dat niet handiger? En is een delay van 1 seconde de enige manier om een soort puls schakelaar te maken in domoticz? Misschien is er een trucje dat ik niet ken ;)

EDIT: dit gaat ook niet werken, want als het script blijft lopen schiet hij meteen door zijn stappen richting 100%, want schakelaar blijft immers even ON.
Iemand? :?
Heb je niet eens dummy devices of variables voor nodig.
Conditioneel schakelen op 1 device is niet zo moeilijk. Een voorbeeld van de knopjes van mijn minimote, code uit mijn pass2php script:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
function miniliving1s(){global $s,$i;
    if($s['denon']=='Off'){sw($i['denon'],'On','Denon');usleep(800000);}
    if($s['tv']=='Off')sw($i['tv'],'On','TV');
    if($s['zon']<100){
        if($s['kristal']=='Off')sw($i['kristal'],'On','kristal');
        if($s['tvled']=='Off')sw($i['tvled'],'On','tvled');
    } elseif($s['zon']>300){
        if($s['kristal']=='On')sw($i['kristal'],'Off','kristal');
        if($s['tvled']=='On')sw($i['tvled'],'Off','tvled');
    }
    file_get_contents(denon.'/MainZone/index.put.asp?cmd0=PutZone_InputFunction/SAT/CBL',false,ctx);usleep(800000);
    file_get_contents(denon.'/MainZone/index.put.asp?cmd0=PutMasterVolumeSet/-42.0',false,ctx);
}

Ziets kan je ook makkelijk toepassen voor jouw wens:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
function dimmer(){global $a,$s,$i;
    if($a=="On"){
        if($s['dimmer']=='Off')sl($i['dimmer'],30);
        elseif($s['dimmer']==30)sl($i['dimmer'],60);
        elseif($s['dimmer']==60)sl($i['dimmer'],100);
    }
}

Dat brengt me trouwens op een idee. Ik heb led lampen boven de eettafel waarvan de drivers zo traag reageren dat het bijna onmogelijk is om ze te regelen met de drukknop, zelfs niet met een dimtime van 10sec. Als ik nu die drukknop op I2 aansluit en de rest via script doe wordt dat wellicht een stuk makkelijker.
Enige nadeel dat ik daar dan in zie is dat je steeds door de loop moet om hem dan weer uit te schakelen, of je moet een dubbele drukknop gebruiken (waar ik geen zin in heb, zijn nog maar pas nieuwe schakelaars).

Edit: er moet toch wat extra code bij. De status van een dimmer is immers 'Off', 'On' of 'Set Level: 15%'. Dat moet dus eerst even opgekuist worden.
Code hieronder zet een dimmer in een loopje op 1%, 8%, 15%, 100%, Off.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
function eettafel(){global $s,$s,$i;
    if($s['eettafel']=='Off')$eettafel='Off';
    elseif($s['eettafel']=='On')$eettafel='On';
    else $eettafel=filter_var($s['eettafel'],FILTER_SANITIZE_NUMBER_INT);
    if($eettafel=='Off')sl($i['eettafel'],2);
    elseif($eettafel=='On')sw($i['eettafel'],'Off');
    elseif($eettafel<8)sl($i['eettafel'],9);
    elseif($eettafel>=8&&$eettafel<15)sl($i['eettafel'],16);
    elseif($eettafel>=15&&$eettafel<100)sl($i['eettafel'],100);
}

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2016 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 11:51:
Is netto-verbruik + netto-opbrengst niet gelijk aan totale opbrengst zonnepanelen?
Nee, met netto bedoel ik bruto verbruik+bruto opbrengst
anandus schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 10:35:
Ik heb een request op github ingeschoten, hopelijk is het niet al te moeilijk.
Blijkbaar was het niet al te moeilijk, gizmocuz heeft al een nieuwe beta gemaakt waar de zonnepanelen via Toon toegevoegd zijn :)

Met dank aan matthijsph die me erop wees welke variabelen ik door moest geven aan gizmocuz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:42
Heeft iemand ervaring met Livolo spullen in combinatie met Domoticz?
Domoticz - open source domotica systeem - deel 2
Waar ik eigenlijk nog het meest benieuwd naar ben is de betrouwbaarheid van deze knoppen. Is het hardware technisch veilig spul of is het aan elkaar gesoldeerde rommel waarbij je bang moet zijn dat je huis af fikt?

[ Voor 16% gewijzigd door Speedfightserv op 15-08-2016 12:17 ]

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Speedfightserv schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:40:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09 11:10
Wat zijn jullie persoonlijke ervaringen met Z-Wave controllers? Ik twijfel tussen een RaZberry module, of een Aeon Labs USB Stick.

De eerste is wat praktischer om te monteren, de tweede is juist weer handig doordat je hem 'mee' kan nemen door het huis...

Ik gebruik Domoticz uiteraard op een Pi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De laatste, die kun je ook nog gebruiken op een PC of een NAS, als je later besluit om daar Domoticz op te draaien i.p.v. op een Raspberry.

Zorg dan wel dat je de nieuwste stick koopt, de witte Gen5: pricewatch: Aeon Labs Aeotec Gen 5 Z-Wave USB Interface
De zwarte stick is de oudere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 11:16
Al enige tijd draai ik Domoticz naar volle tevredenheid.
Diverse kamers al uitgerust met sensoren en modules.
Nu ben ik echter tegen een mooie uitdaging aangelopen denk ik.
Op de slaapkamer hebben we hallogeenspotjes in het plafond zitten.
We hebben voor de bediening een (pulse)schakelaar bij de deur en een (knop)dimmer bij het bed in hotelschakeling.
Nu wil ik eigenlijk niet af van de dimmer, maar ik zou de verlichting ook graag in mijn Z-wave netwerk opnemen.
Beide schakelaars zijn overigens van GIRA.

Iemand enig idee of dit uberhaubt mogelijk is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
Speedfightserv schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:40:
Waar ik eigenlijk nog het meest benieuwd naar ben is de betrouwbaarheid van deze knoppen. Is het hardware technisch veilig spul of is het aan elkaar gesoldeerde rommel waarbij je bang moet zijn dat je huis af fikt?
Uitstekend merk vind ik zelf.
Letterlijk AL mijn verlichtingsknoppen/dimmers etc. zijn van Livolo, ook mijn 230V aansluitingen zijn van Livolo. Alles besteld via AliExpress bij hen zelf (geen tussen partij).

Technisch gezien ook geen klachten, soldeerwerk etc ziet er gewoon netjes uit. Draait inmiddels ook al bijna een jaar bij mij.

Heb op 2 schakelaars na nog nóóit missers gehad met de RFXcom.
De 2 schakelaars die soms wel missen staan vermoedelijk te dicht bij de RFXcom, namelijk max 2 meter.

Minpunten aan de Livolo's:
1. Dimmen van schakelaars via Domoticz gaat in 5 etappes en niet vloeiend. Via de handmatige manier met je vinger/hand dan weer wel. Aan/uit zetten via Domoticz gaat wel vloeiend.
2. Aan/Uit signaal is identiek. Dus 2 keer een "aan" signaal sturen werkt niet, dan gaat ie vrolijk weer uit.
3. Let op bij het (de-)monteren hoe je het glasplaatje er op/af doet. Bij het verkeerd doen breekt het glas vrijwel direct.

[ Voor 14% gewijzigd door renedis op 15-08-2016 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

The_Admin schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 13:09:
Wat zijn jullie persoonlijke ervaringen met Z-Wave controllers? Ik twijfel tussen een RaZberry module, of een Aeon Labs USB Stick.
Ik heb op dit moment een uzb (zwave.me) maar ik heb ook een paar keer met een Aeotec USB stick gewerkt. Het voordeel van de Aeotec is inderdaad vooral dat je hem mee kan nemen maar Domoticz vind het niet heel fijn als je hem eruit trekt terwijl domoticz draait. Effectief vind ik het verschil niet heel groot en zou ik persoonlijk gewoon voor de UZB gaan. Goedkoop, z-wave+ en werkt prima :)
TravockMD schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 14:13:
We hebben voor de bediening een (pulse)schakelaar bij de deur en een (knop)dimmer bij het bed in hotelschakeling.
Nu wil ik eigenlijk niet af van de dimmer, maar ik zou de verlichting ook graag in mijn Z-wave netwerk opnemen.

De pulsdimmer kan je prima door een Fibaro of Qubino dim-module vervangen.

De draaiknop daarentegen gaat mogelijk moeilijker worden, voor zover ik weet zijn er geen z-wave dimmers die direct draaiknoppen ondersteunen. Dat zegt niet dat het niet gaat, maar dan zal je dus een dimmer moeten aansluiten op een analoge sensor wat je dan weer via z-wave door gaat sturen naar de dimmer. Niet onmogelijk maar ik zou dan liever gewoon de knop vervangen :P

[ Voor 41% gewijzigd door Wolfboy op 15-08-2016 14:25 ]

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanBen
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-04-2022
The_Admin schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 13:09:

De eerste is wat praktischer om te monteren, de tweede is juist weer handig doordat je hem 'mee' kan nemen door het huis...

Ik gebruik Domoticz uiteraard op een Pi :)
Als je deze wilt gaan gebruiken in de Pi3, dan zal ik gaan voor de Aeon. Laatst ook getracht om de RaZberry aan de praat te krijgen, maar dat is niet gelukt. Omgeruild voor een Aeon en die werkte meteen.
Dus ik raad je aan om voor de Aeon te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
Wolfboy schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 14:18:

[...]
De pulsdimmer kan je prima door een Fibaro of Qubino dim-module vervangen.

De draaiknop daarentegen gaat mogelijk moeilijker worden, voor zover ik weet zijn er geen z-wave dimmers die direct draaiknoppen ondersteunen. Dat zegt niet dat het niet gaat, maar dan zal je dus een dimmer moeten aansluiten op een analoge sensor wat je dan weer via z-wave door gaat sturen naar de dimmer. Niet onmogelijk maar ik zou dan liever gewoon de knop vervangen :P
Ik zie dat ik niet helemaal volledig ben geweest in mijn vraag.
Het gaat mij alleen om het in/uitschakelen van de verlichting die ik wil kunnen met Domoticz, het dimmen an sinch gebeurd met de fysieke draaiknop.

Zou het dan mogelijk zijn om achter de bestaande pulsedrukker een reguliere Fibare (of Qubino) schakelmodule te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

MdO82 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 16:52:
Ik kom geregeld wat vreemds tegen in Domoticz en ben benieuwd of mijn theorie klopt wat ik zelf denk ;)

Ik heb het nu voor elkaar om mijn verbruik naar PVOutput te sturen (zie eerder dit topic)
Wat ik nu echter soms zie is het volgende:

[afbeelding]

Onder Consumption zie je hier een negatief getal staan.
Vond ik vreemd want een huis verbruikt altijd wel energie totdat je de Hoofdschakelaar en PV-installatie uitzet.

Wellicht dat iemand het weet
De slimme energiemeter stuurt om de 10 seconden een signaal naar domoticz.
Dit doet mijn scriptje om het verbruik te meten ook.

Zou het kunnen komen doordat mijn gegevens vanuit de omvormer naar eerst naar PVOutput gestuurd worden en daarna weer opgehaald worden door de verbruiksmeter en daardoor 5 minuten vertraging zit ?

De Omnik-omvormer staat als volgt in Domoticz
[afbeelding]
Heb ik wellicht mijn verbruiksmeter van 10 seconden te kort ingesteld?
Het fenomeen komt namelijk niet voor als de omvormer uit is.
Ik heb hetzelfde, de stand van de omvormer blijft 5 minuten hetzelfde in Domoticz en de slimme meter veranderd om de 10 sec.
Ik ga waarschijnlijk een kWh meter plaatsen om het werkelijke verbruik te meten, maar dan moet ik uitzoeken hoe ik die in Domoticz krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MdO82 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 16:52:
Ik heb het nu voor elkaar om mijn verbruik naar PVOutput te sturen
Zou het kunnen komen doordat mijn gegevens vanuit de omvormer naar eerst naar PVOutput gestuurd worden en daarna weer opgehaald worden door de verbruiksmeter en daardoor 5 minuten vertraging
Waarom eerst naar pvoutput en dan ophalen?
Waarom niet simultaan naar pvoutput en domoticz in 1 script?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09 11:10
Dank alleen, de witte Gen 5 Aeon Labs besteld _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 14:59:
[...]

Waarom eerst naar pvoutput en dan ophalen?
Waarom niet simultaan naar pvoutput en domoticz in 1 script?
Dat had te maken met de weergave in Domoticz.
Zie daarvoor mijn eerdere bericht.

Ik zal er eens induiken dat ik het naar PVOutput kan sturen en naar domoticz in 1 script :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:34
Meer mensen die melding krijgen dat er een nieuwe beta (5494) is, maar als ik wil upgraden krijg ik de melding dat er geen update beschikbaar is!?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
loyske schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 16:07:
Meer mensen die melding krijgen dat er een nieuwe beta (5494) is, maar als ik wil upgraden krijg ik de melding dat er geen update beschikbaar is!?
Raar, ik denk dat de melding niet klopt, want ik zit op 5498.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:01

darkrain

Moderator Discord

Geniet

anandus schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 17:00:
[...]
Raar, ik denk dat de melding niet klopt, want ik zit op 5498.
Ik heb die eerste melding wel gehad, verder geen aandacht aan geschonken en vandaag inderdaad naar versie 5498 gegaan.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
anandus schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 09:32:
[...]

Met dank aan matthijsph die me erop wees welke variabelen ik door moest geven aan gizmocuz.
Heb je zelf nog gecheckt? Ik had gewoon een paar voorbeelden opgeschreven, ik weet niet of dat ze allemaal waren. Als ik een en ander moet checken voor je, laat het me dan even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
matthijsph schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 20:25:
[...]

Heb je zelf nog gecheckt? Ik had gewoon een paar voorbeelden opgeschreven, ik weet niet of dat ze allemaal waren. Als ik een en ander moet checken voor je, laat het me dan even weten.
Nee, ik heb het gecheckt, gekeken welke waarde waarmee overeenkwam.

En sinds de beta vandaag zitten de zonnepanelen erbij en het werkt prima :)

... Tot 14 uur, toen knalde de Toon-service eruit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

TravockMD schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 14:34:
[...]

Het gaat mij alleen om het in/uitschakelen van de verlichting die ik wil kunnen met Domoticz, het dimmen an sinch gebeurd met de fysieke draaiknop.

Zou het dan mogelijk zijn om achter de bestaande pulsedrukker een reguliere Fibare (of Qubino) schakelmodule te zetten?
Dat is opzich geen probleem uiteraard maar hou er wel rekening mee dat als de z-wave module achter de dimmer zit het dus alleen werkt als je normale dimmer aan staat en andersom dat de knop niets doet als de z-wave schakelaar niet aan staat.

Ter verduidelijking, de standaard schakelmodules hebben een aantal aansluitingen erop. Neem bijvoorbeeld de Fibaro FGS-222:
De S1 en S2 aansluitingen zijn om losse schakelaars op aan te sluiten (zoals je nu in de muur hebt zitten)
De Q1 en Q2 aansluitingen zijn om de lamp op aan te sluiten zodat je ze kan bedienen via z-wave (en de S1 en S2 aansluiten van hierboven)
De L, N en IN zijn simpelweg de stroomaansluitingen die je in principe gewoon in het stopcontact zou kunnen steken.

De handleiding voor de duidelijkheid: http://manuals.fibaro.com...22/FGS-222-EN-A-v1.01.pdf

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Laatst online: 17-09 10:58
TravockMD schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 14:34:
[...]

Een Z-Wave dimmer is net zo duur als een Z-Wave schakelmodule, dus ik snap niet waarom je perse die draaiknop wilt houden.
Je kunt een Z-Wave dimmer ook zo instellen dat deze de laatst ingesteld waarde behoudt. En je kunt m dan ook via Domoticz dimmen. Verder is het zo dat je problemen gaat krijgen als je de schakelmodule als pulsdrukker voor iets anders in gaat zetten, want dan loopt de status in Domoticz niet meer goed als je bv handmatig die draaidimmer uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
hondapower schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:15:
[...]

Een Z-Wave dimmer is net zo duur als een Z-Wave schakelmodule, dus ik snap niet waarom je perse die draaiknop wilt houden.
Je kunt een Z-Wave dimmer ook zo instellen dat deze de laatst ingesteld waarde behoudt. En je kunt m dan ook via Domoticz dimmen.
Ik heb beide (dimmer en schakelmodule) nog "in de kast" liggen.
De "problemen" die ik ga krijgen als ik een dimmermodule ga gebruiken, is dat ik een nieuwe fysieke schakelaar moet kopen voor de plek van de huidige dimmer, en de gewenning er nu is om nog half slapend (vanuit bed/liggende positie) de dimmer naar het laagste punt te draaien en dan het licht aan te kunnen doen. Als de Z-wave dimmer eerst naar het vorige punt gaat, is m'n partner ook in 1 klap wakker. (Komt niet ten goede van de WAF kan ik je zeggen :P )
hondapower schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:15:
[...]
Verder is het zo dat je problemen gaat krijgen als je de schakelmodule als pulsdrukker voor iets anders in gaat zetten, want dan loopt de status in Domoticz niet meer goed als je bv handmatig die draaidimmer uitzet.
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld?
De module "ziet" toch dat er geen stroompjes meer lopen door de lampen en zal dan toch de status doorgeven aan Domoticz?
Dat is nu in ieder geval wel zo bij de hotelschakeling bij de trap en in mijn keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Laatst online: 17-09 10:58
TravockMD schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:28:
[...]

Ik heb beide (dimmer en schakelmodule) nog "in de kast" liggen.
De "problemen" die ik ga krijgen als ik een dimmermodule ga gebruiken, is dat ik een nieuwe fysieke schakelaar moet kopen voor de plek van de huidige dimmer, en de gewenning er nu is om nog half slapend (vanuit bed/liggende positie) de dimmer naar het laagste punt te draaien en dan het licht aan te kunnen doen. Als de Z-wave dimmer eerst naar het vorige punt gaat, is m'n partner ook in 1 klap wakker. (Komt niet ten goede van de WAF kan ik je zeggen :P )
Met de extra toetsen van een Qubino/Fibaro Z-Wave dimmer kun je een scene starten zodat je met 1 druk op de knop de verlichting naar de laagste stand brengt en dat ie daarna uitgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Laatst online: 16:42
klump4u schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 14:44:
[...]

Ik heb hetzelfde, de stand van de omvormer blijft 5 minuten hetzelfde in Domoticz en de slimme meter veranderd om de 10 sec.
Uitgaande dat je dit icm met het PVoutput script wil gebruiken, dan kun je ook het script aanpassen. Nu is het script_device script zo geschreven dat het bij iedere update van de slimme meter het werkelijke verbruik gaat bepalen en daarvoor ook (tot 5 minuten "oude") info uit de omvormer gebruikt. Je kan ook instellen dat bij iedere update vanuit de omvormer de werkelijke verbruik wordt bepaald met de slimme meter. Daar kan dan nog max vijf seconden tussenzitten, maar zou al een stuk nauwkeuriger moeten zijn en maar een regel code wijziging vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:53
TravockMD schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 14:13:
Al enige tijd draai ik Domoticz naar volle tevredenheid.
Diverse kamers al uitgerust met sensoren en modules.
Nu ben ik echter tegen een mooie uitdaging aangelopen denk ik.
Op de slaapkamer hebben we hallogeenspotjes in het plafond zitten.

Kijk hier eens:
https://www.robbshop.nl/o...en/z-wave-hotelschakeling

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
Aangezien ik een HDD ga aansluiten op de RPI2 en ik geen vrije poorten meer heb op de RPI2 (die Aeotec ZWave stick neemt 2 poorten in beslag grrr), ga ik de USB devices aansluiten op een powered USB Hub. Iemand die zijn RPI2 dan weer voedt vanuit de powered USB Hub?
Zou me namelijk weer een stroomaansluiting in de meterkast schelen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-09 11:14
loyske schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:38:
Aangezien ik een HDD ga aansluiten op de RPI2 en ik geen vrije poorten meer heb op de RPI2 (die Aeotec ZWave stick neemt 2 poorten in beslag grrr), ga ik de USB devices aansluiten op een powered USB Hub. Iemand die zijn RPI2 dan weer voedt vanuit de powered USB Hub?
een klein usb verlengkabeltje (dat je regelmatig krijgt bij usb flashdrives) waarop je de zwave stick aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
coase schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 14:03:
[...]

een klein usb verlengkabeltje (dat je regelmatig krijgt bij usb flashdrives) waarop je de zwave stick aansluit?
Goeie tip! Zwave via USB verlengkabel aangesloten.
Dacht dat de RPI2 mijn HDD niet van genoeg prik kon voorzien, vandaar dat ik een powered hub heb gehaald.
Echter heb ik net de HDD aangesloten en na een reboot, werkt deze gewoon op de pi.

Dus die usb hub kan terug, weer 15 euro gespaard :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 18:28
BizzieBis schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 12:53:
[...]

Dat laatste hoeft niet per se zo te zijn. Je kan ook een scene maken met je MiLight er in en desbetreffende knop van de AB bij die scène inleren. Op die manier heb je controle over de kleur en intensiteit waarmee de lamp inschakelt.
Dat van die scène snap ik want daat staat makkelijk bij dat je een knop op een AB kan koppelen aan die scène. Maar hoe doe ik dat bij een bepaalde andere lamp? Hoe zet ik knop 1 bijvoorbeeld op lamp x? En werkt het dimmen van een milight net als bij een kaku dimmer? want ik heb het nog niet voor elkaar :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
tsjoender schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:32:
[...]

Uitgaande dat je dit icm met het PVoutput script wil gebruiken, dan kun je ook het script aanpassen. Nu is het script_device script zo geschreven dat het bij iedere update van de slimme meter het werkelijke verbruik gaat bepalen en daarvoor ook (tot 5 minuten "oude") info uit de omvormer gebruikt. Je kan ook instellen dat bij iedere update vanuit de omvormer de werkelijke verbruik wordt bepaald met de slimme meter. Daar kan dan nog max vijf seconden tussenzitten, maar zou al een stuk nauwkeuriger moeten zijn en maar een regel code wijziging vragen.
Kan je mij wellicht een kleine tip geven waar ik dit zou moeten zoeken ?
klump4u schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 14:44:
[...]

Ik ga waarschijnlijk een kWh meter plaatsen om het werkelijke verbruik te meten, maar dan moet ik uitzoeken hoe ik die in Domoticz krijg.
Had jouw bericht helemaal niet gezien :o
Maar helaas kan ik hier geen kWh meter kwijt, althans dat denk ik :P

Overigens vindt ik de grafieken wat duidelijker weergegeven worden met de nieuwe beta-versie

[ Voor 3% gewijzigd door MdO82 op 16-08-2016 19:42 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee of 4 TL lampen van 36W (met elektronische ballast, dus niet de 'oude') teveel is voor een Qubino ZMNHBA2 Flush 2 Relays?
Ding is nog geen jaar oud en de ralay blijft plakken. Je hoort hem nog lichtjes klikken maar hij geeft constant stroom door.
De relays hebben deze rating: Output circuit power of AC output (resistive load) 2 X 920W (230VAC). Cos φ zal er wel voor iets tussen zitten maar zou dat zo erg zijn?
Misschien beter vervangen door een Fibaro Double relay? Die zouden 2x 1500W moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitrodesign
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-09 13:43

nitrodesign

There is more joy on a ...

Zijn er nog tweakers bij die toevallig de E-thermostaat | Essent gebruiken ?
Ik zie continue in mijn logging van Domoticz voorbij komen:

2016-08-16 22:49:28.447 (E-Thermostaat) Thermostat (Tempratuur ingeven)
2016-08-16 22:49:28.449 (E-Thermostaat) Temp (Kamer Tempratuur)
2016-08-16 22:50:29.427 (E-Thermostaat) Thermostat (Tempratuur ingeven)
2016-08-16 22:50:29.429 (E-Thermostaat) Temp (Kamer Tempratuur)
2016-08-16 22:51:30.452 (E-Thermostaat) Thermostat (Tempratuur ingeven)
2016-08-16 22:51:30.453 (E-Thermostaat) Temp (Kamer Tempratuur)

Ik kan niet herleiden waarom die elke minuut deze informatie doorgeeft.
Hopelijk kunnen jullie mij hiermee verder helpen.

Grtz,

NitroDesign

Zoek je nog een leuk gepersonaliseerde gift, Check Custodo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:07
loyske schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:38:
Ja, werkt prima
loyske schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 14:37:
[...]

Goeie tip! Zwave via USB verlengkabel aangesloten.
Dacht dat de RPI2 mijn HDD niet van genoeg prik kon voorzien, vandaar dat ik een powered hub heb gehaald.
Echter heb ik net de HDD aangesloten en na een reboot, werkt deze gewoon op de pi.

Dus die usb hub kan terug, weer 15 euro gespaard :+
Hangt er vanaf hoe goed je voeding is en hoeveel stroom je HDD trekt ;)
Probeer ook even veel te schrijven naar de HDD en of je dan geen rare effecten krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afgelopen maandag de Qubino laten testen en deze bleek toch een vage storing te vertonen. Een nieuwe meegekregen en deze aangesloten en m'n ZWave netwerkje is nu in ieder geval stabiel (andere nodes worden niet meer na verloop van tijd als "dead" aangemerkt).

Echter....ik heb deze aangemeld in Domoticz en na 1 minuut werd hij ook weer als "dead" aangemerkt. Excluden / includen lukte me niet, dus ga ik daar morgen mee verder. Het luistert nogal nauw denk ik met die Qubino's. Ik snap alleen niet waarom hij als "dead" wordt aangemerkt. Dat zou toch niet moeten als hij op 1,5 meter van de ZWave stick zit :P

Ik ben in ieder geval 1 stap verder en ben blij dat ik de oorzaak heb weten weg te nemen van het instabiele ZWave netwerkje.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Z-wave mesh netwerk is eerder een gigantisch domino parcours. Let op, ik vind het nog steeds fantastisch maar het is verdomd gevoelig. Van het minste dat er iets mis gaat heb je rare kuren.
Zo heb ik gisteren die gesneuvelde Qubino exlude/reset/include gegeven. Nadien werd hij als enkele relay herkent ipv dubbele en kwamen er constant timeout berichten in de log. Resultaat: zowat het hele netwerk plat door 1 slechte module. Zodra ik hem opnieuw resette werkte de rest terug naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Laatst online: 16:42
MdO82 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 19:30:
[...]

Kan je mij wellicht een kleine tip geven waar ik dit zou moeten zoeken ?
Je zou dan het lua device script van deze wiki pagina:

http://www.domoticz.com/w...put#The_Lua_device_script

aan moeten passen. Aan het eind van het script staat de trigger waarbij de berekende waarden worden bijgewerkt naar het virtuele device:

code:
1
2
3
4
        -- Update consumption device in Domoticz
        if devicechanged[EnergyDeviceName] then
                update(ConsumptionDeviceName, ConsumptionIDX, PowerConsumption, EnergyConsumption, 1)
        end

Dit zou je dan aan kunnen passen naar:

code:
1
2
3
4
        -- Update consumption device in Domoticz
        if devicechanged[GenerationDeviceName] then
                update(ConsumptionDeviceName, ConsumptionIDX, PowerConsumption, EnergyConsumption, 1)
        end

Dus eigenlijk alleen die if devicechanged regel.

Zelf moet ik dit ook nog aanpassen, maar ik trigger nu eerst ook nog op de slimme meter updates. Mijn omvormer geeft geen output meer als er niet genoeg zon meer op de panelen schijnt. Dus als ik nu trigger op de omvormer updates zou ik iedere nacht een "gat" in de PVoutput grafieken zien tot de zon weer schijnt. Binnenkort eens mijn sketch aanpassen die de omvormer uitleest zodat die 's nachts in ieder geval een waarde van 0W opwek doorgeeft waarmee er continue updates zijn.
Pagina: 1 ... 77 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de Github repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door
Gebruik bij het posten van stukjes code de ~~~[code]-tag!
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.