Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 23:14

royke

aan het typen....

Topicstarter
Dag Weet iemand of er een 12 volt zwave schakelaar is? alleen aan uit is voldoende.

Ik heb 12 volt tuin verlichting, ik heb een adapter met 3 uitgangen. Deze uitgangen wil ik afzonderlijk kunnen schakelen.

Het alternatief is een extra adapter en voor de adapter aan uit schakelen maar dat wil ik voorkomen.

Ik vind van niet......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ondanks dat ik niet wist wat een Z-Wave schakelaar is, vond ik meteen http://www.robbshop.nl/fibaro-inbouwschakelaar-1-3-kw met als specs
De Fibaro FIB_FGSS-211 1*3KW inbouw zwave domotica schakelmodule maakt het mogelijk een aangesloten apparaat (bijvoorbeeld een lamp) van maximaal 3000Watt, zowel draadloos via een Z-Wave controller als via de bestaande schakelaar te bedienen. Omdat het een relais is kunt u in principe ieder voltage schakelen, van potentiaalvrij tot 12V gelijkspannign of 2230V wisselspanning.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royke

royke

aan het typen....

Topicstarter
Dat deze 12 volt kan schakelen had ik nog niet gelezen.
Wel een beetje overkill om 15 watt op deze manier te schakelen.
maar bedankt voor de tip..

Ik vind van niet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp
  • Laatst online: 18-09 14:52

Twarp

just grin...

15/12=1,25 A

Bijna elk beetje schakelaar kan dit schakelen. Staat er ook vaak op ;-)

Probeer Conrad oid eens. (Google helpt ook :P)

Meh ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:21
Je geeft aan dat je een zwave schakelaar zoekt maar ook dat deze schakelaar op 12V moet werken? Ik ken maar 1 module welke op 12V werkt en dat is meer een sensor module welke zijn status via zwave doorgeeft en afhankelijk van input zijn relais gelijk meeschakeld (het relais is niet zelf te bedienen via zwave), de module in kwestie is de FGBS-001 van Fibaro.
Ik zou als ik jouw was anders eens kijken naar een ETH008 of ETH484, de 1e heeft 8 relais en geen inputs de 2e heeft 4 relais en wat open collector uit/ingangen + 4 analoge inputs.
Deze zou je namelijk ook via je domotica controller kunnen bedienen of rechtstreeks via app. De bordjes werken zelf op 12V en de relais zijn geschikt voor 16A 250VAC bij niet inductieve load.
Enige puntje van aandacht is dat de bordjes wel via ethernet aangesloten moeten worden maar verder kun je er best leuke dingen mee verzinnen omdat je ook de status kunt uitlezen en technisch zou je aan de inputs een schakelaar kunnen maken waarmee je dus ook lokale bediening kunt realiseren.

edit:
Blijkbaar bestaan er ook al wifi modules ;)
http://www.robot-electron...8-x-16a-relay-module.html

[ Voor 7% gewijzigd door The-Source op 10-03-2016 17:18 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royke

royke

aan het typen....

Topicstarter
The-Source schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 17:16:
Je geeft aan dat je een zwave schakelaar zoekt maar ook dat deze schakelaar op 12V moet werken? Ik ken maar 1 module welke op 12V werkt en dat is meer een sensor module welke zijn status via zwave doorgeeft en afhankelijk van input zijn relais gelijk meeschakeld (het relais is niet zelf te bedienen via zwave), de module in kwestie is de FGBS-001 van Fibaro.
Ik zou als ik jouw was anders eens kijken naar een ETH008 of ETH484, de 1e heeft 8 relais en geen inputs de 2e heeft 4 relais en wat open collector uit/ingangen + 4 analoge inputs.
Deze zou je namelijk ook via je domotica controller kunnen bedienen of rechtstreeks via app. De bordjes werken zelf op 12V en de relais zijn geschikt voor 16A 250VAC bij niet inductieve load.
Enige puntje van aandacht is dat de bordjes wel via ethernet aangesloten moeten worden maar verder kun je er best leuke dingen mee verzinnen omdat je ook de status kunt uitlezen en technisch zou je aan de inputs een schakelaar kunnen maken waarmee je dus ook lokale bediening kunt realiseren.

edit:
Blijkbaar bestaan er ook al wifi modules ;)
http://www.robot-electron...8-x-16a-relay-module.html
Dat ETH484 ziet er veelbelovend uit. helaas zit ik gebonden aan een BeNext en dus zal ik de relais niet via de controller kunnen bedienen als deze niet in het Z-wave mesh hangt.
Ik ga er zeker naar kijken, maar ik denk dat het een dubbele schakelaar wordt met 2 voedingen erachter.
Bedankt _/-\o_

Ik vind van niet......

Pagina: 1