Wil je dat iets duidelijker omschrijven aub? Aan de topology kan je zelf toch niet veel doen?
En wat verander je dan nog zoal in de zwcfg xml?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Ik merkte op dat in het topology overzicht er een behoorlijk aantal nodes niet direct met de controller, danwel met nodes die er vlak naast zaten communiceerde. Om dit recht te trekken ben ik voor de specifieke nodes een 'Request node neighbour update' gaan uitvoeren. Dit gedaan totdat de topology op orde was. Dit bleek naderhand enorm te helpen met het opstarten. Soms nog gevolgd door een node refresh, of meerdere neighbour updates voor hij gepakt werd. Ging er vanuit dat dit middels een network heal gedaan zou worden, maar niet dusVerwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:32:
Wil je dat iets duidelijker omschrijven aub? Aan de topology kan je zelf toch niet veel doen?
[ Voor 12% gewijzigd door Intellium op 09-08-2016 11:43 ]
-==||| INSANE |||==-
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2016 12:58 ]
Inmiddels opgelost door de laatste commit.Intellium schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:23:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 [ 38%] Building CXX object CMakeFiles/domoticz.dir/hardware/BleBox.cpp.o /src/domoticz/hardware/BleBox.cpp: In member function 'std::__cxx11::string BleBox::IPToHex(const string&)': /src/domoticz/hardware/BleBox.cpp:171:10: error: could not convert 'false' from 'bool' to 'std::__cxx11::string {aka std::__cxx11::basic_string<char>}' return false; ^~~~~ CMakeFiles/domoticz.dir/build.make:854: recipe for target 'CMakeFiles/domoticz.dir/hardware/BleBox.cpp.o' failed make[2]: *** [CMakeFiles/domoticz.dir/hardware/BleBox.cpp.o] Error 1 CMakeFiles/Makefile2:103: recipe for target 'CMakeFiles/domoticz.dir/all' failed make[1]: *** [CMakeFiles/domoticz.dir/all] Error 2 make: *** [all] Error 2 Makefile:149: recipe for target 'all' failed
-==||| INSANE |||==-
Verwijderd
1
| 2016-08-09 13:25:00.536 Error: EventSystem: in /home/pi/domoticz/scripts/lua/script_time_upload_to_PVoutput.lua: .../domoticz/scripts/lua/script_time_upload_to_PVoutput.lua:101: attempt to index field '?' (a nil value) |
1
2
3
4
5
6
7
| ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- -- Domoticz IDX of devices ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- local GenerationDeviceName = "Omnik" -- Device name of the Generated energy local ConsumptionDeviceName = "Calculation" -- Name of the energy device that shows calculated Consumption local VoltageDeviceName = "Omnik DC Voltage" -- Name of the voltage device that shows voltage of the inverter local TemperatureDeviceName = "Temperature" -- Name of the temperature device that shows outside temperature |
1
2
3
4
5
6
| -- Consumption PowerConsumption, EnergyConsumption = otherdevices_svalues[ConsumptionDeviceName]:match("([^;]+);([^;]+)") if Debug=="YES" then print(" ---- The total consumed energy is " .. EnergyConsumption .. " Wh"); print(" ---- The current consumed power is " .. PowerConsumption .. " W"); end |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| 2016-08-09 13:40:00.431 LUA: Time to go before upload to PVoutput: 5 minutes 2016-08-09 13:40:00.869 LUA: -- Current status successfully uploaded to PVoutput. 2016-08-09 13:40:00.869 LUA: -- Energy generation (v1) = 1962740.000 Wh 2016-08-09 13:40:00.869 LUA: -- Power generation (v2) = 545.000 W 2016-08-09 13:40:00.869 LUA: -- Energy consumption (v3) = 0 Wh 2016-08-09 13:40:00.870 LUA: -- Power consumption (v4) = 0 W 2016-08-09 13:40:00.870 LUA: -- Current temperature (v5) = 17.1 C 2016-08-09 13:40:00.870 LUA: -- Voltage (v6) = 264.800V 2016-08-09 13:40:00.870 LUA: -- Cumulative Flag (c1) = 1 |
2250 WP Zuid PVoutput
Verwijderd
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2016 22:53 ]
Het hoeft niet perse met een aeotec stick volgens de docs. iedere usb z-wave ontvanger zou moeten werken: https://aeotec.freshdesk....rmware-for-multisensor-6-joostvdhurk schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 00:14:
Kan iemand me helpen met het updaten van de firmware vaneen multisensor 6 in 1 van Æon labs gen 5. Ik woon in Tilburg en zou graag iemand vinden met een Zwave stick die me kan helpen. Niet zo veel zin om zo'N ding te kopen ...wie kan me helpen?
To upgrade your MultiSensor 6 using a Z-Stick or any other general Z-Wave USB Adapter:
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
| #!/usr/bin/php <?php echo 'Healing Zwave network'.PHP_EOL; $domoticzurl='http://127.0.0.1:8084/';$zwaveidx=4; $nodes=json_decode(file_get_contents($domoticzurl.'json.htm?type=openzwavenodes&idx='.$zwaveidx),true); if(!empty($nodes['result'])){ foreach($nodes['result'] as $node){ $idx=$node['NodeID'];$name=$node['Name'];$state=$node['State']; if($state=='Dead'){ Zwavecancelaction();sleep(4);echo 'Reviving node '.$idx.' '.$name.' '.ZwaveHasnodefailed($idx).PHP_EOL;sleep(60); }else{ Zwavecancelaction();sleep(4);echo 'Node Neighbour Update '.$idx.' '.$name.' '.ZwaveNodeNeighbourUpdate($idx).PHP_EOL;sleep(60); //Zwavecancelaction();sleep(4);echo 'Refresh Node Information'.$idx.' '.$name.' '.ZwaveRefreshNode($idx).'<br/>';sleep(60); } } } function ZwaveNodeNeighbourUpdate($node){ global $domoticzurl; for ($k=1;$k<=5;$k++){ sleep(1); $result=file_get_contents($domoticzurl.'ozwcp/admpost.html',false,stream_context_create(array('http'=>array('header'=>'Content-Type: application/x-www-form-urlencoded\r\n','method'=>'POST','content'=>http_build_query(array('fun'=>'reqnnu','node'=>'node'.$node)),),))); if($result=='OK') break; sleep(1); } return $result; } function ZwaveRefreshNode($node){ global $domoticzurl; for ($k=1;$k<=5;$k++){ sleep(1); $result=file_get_contents($domoticzurl.'ozwcp/admpost.html',false,stream_context_create(array('http'=>array('header'=>'Content-Type: application/x-www-form-urlencoded\r\n','method'=>'POST','content'=>http_build_query(array('fun'=>'refreshnode','node'=>'node'.$node)),),))); if($result=='OK') break; sleep(1); } return $result; } function Zwavecancelaction() { global $domoticzurl; file_get_contents($domoticzurl.'ozwcp/admpost.html',false,stream_context_create(array('http'=>array('header'=>'Content-Type: application/x-www-form-urlencoded\r\n','method'=>'POST','content'=>http_build_query(array('fun'=>'cancel')),),))); } function ZwaveHasnodefailed($node){ global $domoticzurl; for ($k=1;$k<=5;$k++){ sleep(1); $result=file_get_contents($domoticzurl.'ozwcp/admpost.html',false,stream_context_create(array('http'=>array('header'=>'Content-Type: application/x-www-form-urlencoded\r\n','method'=>'POST','content'=>http_build_query(array('fun'=>'hnf','node'=>'node'.$node)),),))); if($result=='OK') break; sleep(1); } } |
Verwijderd
Dat heb ik al een keer of 2 gedaan. Is best een heus karwei.M.v.Veelen schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 08:44:
Maar eens met mezelf in overleg of het niet verstandig is om eens 'from scratch' te beginnen met de hele setup en dan dus alles, maar dan ook alles opnieuw in te stellen, aan te melden, enz. Pfffff......
Dan zou ik haast zeggen dat het een routing issue is.Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 09:24:
[...]
Alle nodes die ik via de webinterface included heb zijn verbonden met de controller, alles wat included werd via de stick niet.
[...]
[ Voor 37% gewijzigd door ThinkPad op 10-08-2016 09:42 ]
Verwijderd
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2016 09:33 ]
http://www.vesternet.com/...rstanding-z-wave-networksEvery node is able to determine which nodes are in its direct wireless range. These nodes are called neighbours. During Inclusion and later on Request, the node is able to inform the controller about its list of neighbours. Using this information, the controller is able to build a table that has all information about possible communication routes in a network. This routing table can be accessed by the user and there are several software solutions, typically called installer tools, that visualise the routing table helping you to optimise the network setup.
Beide. Omdat ze 'dead' zijn, reageren ze niet. En vanmorgen, toen ik van huis ging en het licht aan liets staan omdat dit toch wordt uitgeschakeld omdat we allebei van huis gingen, kreeg ik een bulk berichten dat het licht uitgeschakeld werd.....de stroom berichten hield maar niet op. Dit komt door de check die wordt uitgevoerd: IF lamp-x = ON then ....ThinkPadd schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 08:52:
Maar wat is het probleem dan? Die nodes reageren niet? Of worden ze alleen weergegeven als 'dead'?
Wordt net weer even een ander verhaal op m'n Syno met PHP ben ik bang....Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 09:09:
Je kan een poging wagen met dit script.
Het vraagt alle nodes op aan domoticz.
Als de node gemarkeerd is als dood wordt ze weer wakker gemaakt met de 'has node failed' optie, anders wordt een 'Node neighbour update' gevraagd.
De 'Refresh Node information' staat even in comment.
Bestand uitvoerbaar maken en uitvoeren via shell.
[ Voor 21% gewijzigd door M.v.Veelen op 10-08-2016 11:07 ]
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
| guy@DiskStation:/volume1/web/secure$ ./zwaveheal.php Healing Zwave network Node Neighbour Update 1 Controller OK Node Neighbour Update 4 zithoek OK Node Neighbour Update 5 eettafel OK Node Neighbour Update 22 werkbladtuin OK Node Neighbour Update 7 Hallzolder OK Node Neighbour Update 8 Lichtbadkamer OK Node Neighbour Update 9 Badkamervuur OK Node Neighbour Update 10 Kamer OK Node Neighbour Update 11 Tobi OK Node Neighbour Update 12 Inkomvoordeur OK Node Neighbour Update 13 Brander OK Node Neighbour Update 15 Bureeltobi OK Node Neighbour Update 17 living OK Node Neighbour Update 18 raamliving OK Node Neighbour Update 19 living OK Node Neighbour Update 20 keuken OK Node Neighbour Update 21 garage OK Node Neighbour Update 23 water OK Node Neighbour Update 24 Garageterras OK Node Neighbour Update 25 Achterdeur OK Node Neighbour Update 26 LivingZE OK Node Neighbour Update 27 LivingZZ OK Node Neighbour Update 28 LivingZB OK Node Neighbour Update 29 Kamer OK Node Neighbour Update 30 Tobi OK Node Neighbour Update 32 Alex OK Node Neighbour Update 33 Alex OK Node Neighbour Update 34 Minihall OK Node Neighbour Update 35 Kamer OK Node Neighbour Update 36 Badkamer OK Node Neighbour Update 38 Deurbadkamer OK Node Neighbour Update 39 Raamkamer OK Node Neighbour Update 40 Zolder OK Node Neighbour Update 2 Miniliving OK Node Neighbour Update 41 inkom OK Node Neighbour Update 42 hall OK Node Neighbour Update 43 raamalex OK Node Neighbour Update 44 raamtobi OK Node Neighbour Update 45 zoldertrap OK Node Neighbour Update 48 alex OK Node Neighbour Update 49 keukenzolderg OK Node Neighbour Update 52 Tobi OK Node Neighbour Update 54 Sirene OK Node Neighbour Update 56 GroheRed OK Node Neighbour Update 57 fanvestiaire OK Node Neighbour Update 58 tuinpomp OK Node Neighbour Update 59 filterwarmtepomp OK Node Neighbour Update 61 wasbakkookplaat OK Node Neighbour Update 62 binary OK Node Neighbour Update 63 poortrf OK Node Neighbour Update 64 sony OK Node Neighbour Update 65 media OK |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| DiskStation> php zwave_heal.php Healing Zwave network Node Neighbour Update 1 Controller OK Node Neighbour Update 2 Range extender OK Node Neighbour Update 8 Unknown OK Node Neighbour Update 13 Unknown OK Node Neighbour Update 14 Unknown OK Node Neighbour Update 22 Unknown OK Node Neighbour Update 24 Unknown OK Node Neighbour Update 27 Unknown OK Node Neighbour Update 30 Unknown OK Reviving node 33 Unknown Node Neighbour Update 37 Unknown OK Reviving node 39 Unknown Node Neighbour Update 40 Unknown OK Node Neighbour Update 41 Unknown OK Node Neighbour Update 43 Unknown OK |
¯\_(ツ)_/¯
Ik had m eerst ook op usbstick maar ook daar krijg je problemen.loyske schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 12:34:
Aangezien ik Domoticz en een Ubiquiti controller heb draaien op de Rpi2, denk ik dat er veel op de SD card geschreven wordt. Afgelopen maand veel onverklaarbare problemen gehad die uiteindelijk kwamen door een corrupte SD card. Iemand hier die bijv Domoticz en andere apps heeft draaien op een SSD/HDD/USB-stick op de Rpi?
Verwijderd
Zonder de Ubiquiti controller heb ik ook bijna probleemloos 1 jaar gedraaid, maar aangezien deze controller alles bij houdt wat er op mijn WLAN gebeurd, wordt er nogal veel weggeschreven in een DB. Denk dat dit niet leuk is voor de SD kaart.Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 12:37:
Dat is niet zo moeilijk om in te richten en staat massa's info over op het net.
Ikzelf heb totnogtoe nog geen problemen gehad. Wel ga ik meteen na installatie van een RPi op z'n minst /temp en /var/log in tempfs zetten. Zal al een hoop nodeloze schrijfacties vermijden.
Na de 2e run nog steeds ja. Nu de 3e run gestart en ik denk niet dat ze tot leven gaan komen eerlijk gezegd.Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 12:16:
Zijn node 33 en 39 hierna nog dead?
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
¯\_(ツ)_/¯
Meen me te herinnneren dat de laatste keer dat ik de boel op orde bracht, dat het hielp om via de OZWCP een node neighbour update te doen op de node, en een refresh info op nodes in de buurt. Verder in de gaten houden van de topology om te zien of de verbinding daadwerkelijk bijgewerkt worden, en zoja, door naar de volgende node.M.v.Veelen schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:41:
Misschien dat die ene dead node wel de boel vertraagd of dwars zit. Ik ga die excluden en opnieuw includen. Dan moet ik ook nog kijken wat precies wat is en de naamgeving weer aanpassen, en daarna (als het allemaal werkt) kan ik dat script wel geen gebruiken. Kijken of het allemaal wil lukken.
-==||| INSANE |||==-
Verwijderd
Ik keek simpelweg in de log om te zien of hij het commando uitvoerde. Vervolgens even wachten tot de node updates gedaan zijnVerwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:02:
Wat ik mij nog afvraag is hoe lang je moet wachten nadat je dat commando geselecteerd hebt.
De cancel knop lijkt wel gewoon actief te blijven, alsof het commando niet afgewerkt kan worden.
Heb nu mijn script aangepast dat het elke seconde moet kijken of de controller nog bezig is met dat commando alvorens door te gaan naar de volgende node (in plaats van zomaar een sleep(60) te doen). Ik bouwde een limiet in van 300 sec en het ziet er naar uit dat die voor elke bode behaald wordt.
-==||| INSANE |||==-
Dat is het 'm juist: hoe lang moet je wachtenIntellium schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:13:
[...]
Ik keek simpelweg in de log om te zien of hij het commando uitvoerde. Vervolgens even wachten tot de node updates gedaan zijn
Dat dus......Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:17:
In welke logfile komen de berichten van OZWCP dan? Ik vind die nergens terug.
¯\_(ツ)_/¯
Meen dat ik hiervoor debug logging in Domoticz had aangezet. Het zou ook kunnen door een docker container met OZWCP erin even te starten (wel domoticz uitzetten!) en dat gebruiken.Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:17:
In welke logfile komen de berichten van OZWCP dan? Ik vind die nergens terug.
-==||| INSANE |||==-
Ik wachte totdat ik zag dat de topology in OZWCP voor de desbetreffende node bijgewerkt was. Ik deed hiervoor een refresh van de topology na een seconde of 10 na het versturen van het neighbour update commando. Als de topology dan bijgewerkt was, dan ging ik naar de volgende.M.v.Veelen schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:29:
[...]
Dat is het 'm juist: hoe lang moet je wachten?
[...]
Dat dus......
-==||| INSANE |||==-
Verwijderd
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2016 16:17 ]
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:41:
debug mode op de controller, dat wordt scheel kijken binnen paar uur...
Bijna niet te volgen wat er dan allemaal over het scherm vliegt. Met een beetje geluk staat het scherm eens 2 sec stil.
edit: wat moet je hier nu mee?
2016-08-10 15:46:23.544 Warning, Node004, WARNING: REQUEST_NEIGHBOR_UPDATE_FAILED
edit2: alle nodes geven die foutmelding, onmiddellijk na het commando 'Request Node Neighbour update'. Bij batterij devices komt die melding pas bij een wake up.
1
| tail -f <logfile> | grep OpenZwave |
[ Voor 9% gewijzigd door Intellium op 10-08-2016 19:21 ]
-==||| INSANE |||==-
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| Current_week = os.date("%V") commandArray = {} KleurEven = 'Grijze' KleurOneven = 'Groene' if Current_week % 2 == 0 then Even = 'true' OnEven = 'false' else OnEven = 'true' Even = 'false' end if Oneven == 'true' then commandArray['SendNotification']='KleurOneven container moet aan de straat' end if Even == 'true'then commandArray['SendNotification']='KleurEven container moet aan de straat' end return commandArray |
[ Voor 7% gewijzigd door Speedfightserv op 10-08-2016 20:36 ]
30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw
Ik wil hem ombouwen zodat hij de variable uit domoticz zelf haalt,tlpeter schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 20:43:
Vul gewoon de kleur in bij de notificatie. De check wordt eerder al gedaan. Het is nutteloos om dit te doen en gaat ook niet.
Verwijderd
Ook aan gedacht.Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 20:58:
Hmm, herhaalde taak in een agenda?
Waarom domoticz gebruiken om een notificatie te krijgen om de vuilbak buiten te zetten?
De binnenunit is niet noodzakelijk. De RFXCOM ontvangt de sensors direct.RoTeK70 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 20:13:
Vraagje, ik heb van Alecto de WS-3500 alleen de wind en regenmeter. Deze data zou ik toch gewoon via mijn RFXCOM binnen moeten komen of heb ik ook de binnenunit nodig?
Kun je het proberen zoals dit (print actie):Speedfightserv schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 20:45:
[...]
Ik wil hem ombouwen zodat hij de variable uit domoticz zelf haalt,
Dan hoef ik aan het begin van het jaar alleen de kleuren goed te zetten of tussendoor een keer (gemeente doet dit soms)
[ Voor 5% gewijzigd door tlpeter op 10-08-2016 22:25 ]
Je zou het ook zo kunnen doen:Speedfightserv schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 20:34:
ik loop te klieren met een lua script,
Heb een variable gezet in het lua script zelf, krijg hem alleen met geen mogelijkheid in een "sendnotification"
ik staar me ergens op blind wellicht dat iemand mij hier even snel kan helpen:
Lua:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 Current_week = os.date("%V") commandArray = {} KleurEven = 'Grijze' KleurOneven = 'Groene' if Current_week % 2 == 0 then Even = 'true' OnEven = 'false' else OnEven = 'true' Even = 'false' end if Oneven == 'true' then commandArray['SendNotification']='KleurOneven container moet aan de straat' end if Even == 'true'then commandArray['SendNotification']='KleurEven container moet aan de straat' end return commandArray
ik wil dus variable KleurOnEven bijvoorbeeld als waarde in het bericht hebben.
Heb de hele loods aan quotes, tostring, print etc. al geprobeerd.
iemand een idee (zal wel super simpel wezen, maar word nu sago)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Current_week = os.date("%V") commandArray = {} if Current_week % 2 == 0 then Kleur = 'Grijze' else Kleur = 'Groene' end commandArray['SendNotification']=Kleur..' container moet aan de straat' return commandArray |
Wolfboy schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 01:26:
[...]
Het hoeft niet perse met een aeotec stick volgens de docs. iedere usb z-wave ontvanger zou moeten werken: https://aeotec.freshdesk....rmware-for-multisensor-6-
Ja precies, maar die heb ik dus niet en die kosten bijna net zoveel als het apparaat zelf. Dus ik dacht als ik even bij iemand aanklop die zo'n ding wel heeft en de update doe dan hoef ik er geen te kopen.
[...]
Verwijderd
Keep it calm...en lek mig de zuk
Ik heb thuis wel problemen met een klik aan klik uit setje die vlak bij elkaar zitten.kromme schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 09:09:
Ik heb er de laatste tijd steeds vaker las van dat hij niet schakeld. Ik heb de lamp via een (eurodomest) setje geschakeld op tijd. Deze schakeld steeds vker niet, wel als ik daarna met de hand schakel. Ik heb een Raspberry+RFLink.
Als het goed is heb je in de hardware tab je rflink staan met de volgende tekst:thespeed schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 09:41:
Gisteren geprobeerd Milight aan de gang te krijgen via de RFlink.
Helaas zie ik onder de hardware tab nergens add new RFlink hardware.
Krijg je deze pas te zien wanneer hij de NRF24L01 ziet of is dit niet gekoppeld?
Firmware is R42 en ik heb Milight ook aangezet.
Domoticz was de laatste sd kaart versie en ik heb de beta gisteren er ook al opgezet.
Wellicht een device in de buurt dat druk aan het zenden is op het moment dat je script ook wilt gaan zenden waardoor de opdracht niet aan komt. Je zou je script kunnen aanpassen zodat je op tijd x de lamp aan zet en op bv. tijd x+1 minuut nog een keer aan zet.kromme schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 09:09:
Ik heb er de laatste tijd steeds vaker las van dat hij niet schakeld. Ik heb de lamp via een (eurodomest) setje geschakeld op tijd. Deze schakeld steeds vker niet, wel als ik daarna met de hand schakel. Ik heb een Raspberry+RFLink.
Dit zou op zich kunnen maar dat gaat dan vooral om afstanden minder dan een meter..kromme schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 09:47:
Kan het ook zo zijn dat de rflink te dicht bij staat? Deze staat nu namelijk tijdelijk even in de kamer. Niet heel ver er vandaan.
[ Voor 10% gewijzigd door Stuntteam op 11-08-2016 10:43 ]
-=# RFLink Gateway Development Team #=-
Dit zou wel eens kunnen, plank met alles ligt op tafel, en het setje niet ver ernaast.Stuntteam schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 10:41:
[...]
Wellicht een device in de buurt dat druk aan het zenden is op het moment dat je script ook wilt gaan zenden waardoor de opdracht niet aan komt. Je zou je script kunnen aanpassen zodat je op tijd x de lamp aan zet en op bv. tijd x+1 minuut nog een keer aan zet.
[...]
Dit zou op zich kunnen maar dat gaat dan vooral om afstanden minder dan een meter..
[ Voor 17% gewijzigd door kromme op 11-08-2016 11:01 ]
https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116
Aegle schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 22:29:
Mijn ervaring met een niet werkende KaKu bediening:
Na een jaar tevreden de lampen te hebben geschakeld met een KaKu setje deed de afstandsbediening het niet meer. Op geen van de ontvangers.
Eerst maar eens de batterijen vervangen. Zonder positief resultaat. Alleen als ik de zender vlakbij, tegen een ontvanger aan, hield dan wilde die schakelen. De leverancier was zo coulant om mij een nieuwe zender te verstrekken. Die deed het echter ook niet! Vreemd![]()
Nu heb ik beroepshalve redelijke kennis van RF-techniek, dus ben maar met grof geschut het probleem aan gaan pakken: met een spectrumanalyzer van de zaak eens gaan sniffen op het bandje rond 433MHz. Wat bleek? Een dijk van een signaal op precies die frequentie! Nader onderzoek leerde dat mijn buiten temperatuursensor niet meer weergegeven werd op de binnenunit. Na het verwijden van de batterijen uit de buitenunit was het stoorsignaal ook weg en de KaKu werkte weer als vanouds. Het bleek dat de buitenunit continu stond te zenden.
Moraal: check eerst eens storingsbronnen in de buurt voordat je je eigen spullen verdenkt.
33 x ET Solar 270Wp = 8910Wp @ SMA Sunny TriPower STP 8000TL-20 Live: PVOutput
Klopt, alleen "Kleur.." werkt niet in de commandArray. Dat is eigenlijk het probleemBizzieBis schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 22:58:
[...]
Je zou het ook zo kunnen doen:
Lua:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Current_week = os.date("%V") commandArray = {} if Current_week % 2 == 0 then Kleur = 'Grijze' else Kleur = 'Groene' end commandArray['SendNotification']=Kleur..' container moet aan de straat' return commandArray
Het grotere probleem is dat Domoticz er gewoon niet blij van wordt als je de usb z-wave stick weghaalt. Na een reboot werkt alles wel weer maar voor de reboot blijft het uit mijn ervaring buggy.ThinkPadd schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 09:28:
Als je via de webinterface include dan blijft de stick op de plek waar hij normaal ook is en zal het includen van een node via andere nodes lopen denk ik. Bij het meenemen van de stick naar de node zitten ze aan elkaar gekoppeld, maar later zit de node veel verder verwijderd van de stick en heeft de node moeite om contact te leggen met de stick.
Wel typisch, want Aeon prijst die stick juist aan vanwege z'n gemak dat je hem kunt meenemen naar de node om te includen, omdat hij een batterijtje heeft. Als dan in de praktijk blijkt dat je hem beter vanuit de webinterface een node kunt laten includen
Wat je kan proberen (wat bij mij in de meeste gevallen werkt tenminste) is een network heal met daarna een reboot van Domoticz. Soms heeft het netwerk nog steeds wat hersteltijd nodig maar dat werkt bij mij eigenlijk altijd behalve wanneer de node op een of andere manier z'n hele netwerk kwijt is (de apparaten van TKB lijken dit probleem soms te hebben).Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:41:
debug mode op de controller, dat wordt scheel kijken binnen paar uur...
Bijna niet te volgen wat er dan allemaal over het scherm vliegt. Met een beetje geluk staat het scherm eens 2 sec stil.
edit: wat moet je hier nu mee?
2016-08-10 15:46:23.544 Warning, Node004, WARNING: REQUEST_NEIGHBOR_UPDATE_FAILED
edit2: alle nodes geven die foutmelding, onmiddellijk na het commando 'Request Node Neighbour update'. Bij batterij devices komt die melding pas bij een wake up.
[ Voor 6% gewijzigd door Wolfboy op 11-08-2016 12:41 ]
Vandaag maar weer eens een poging doen om mijn verbruik naar PVOutput te krijgen.MdO82 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:41:
Zo nadat ik gisteren het voor elkaar heb gekregen om mijn verbruik in Domoticz te krijgen om dit door te sturen naar PVOutput loop ik weer even vast en hoop dat iemand een hint heeft voor mij
Ik probeer dus mijn verbruik naar PVOutput te sturen en heb hiervoor deze wiki gebruikt.
Nu heb ik Lua time script aangepast en loop daarop even vast:
code:
1 2016-08-09 13:25:00.536 Error: EventSystem: in /home/pi/domoticz/scripts/lua/script_time_upload_to_PVoutput.lua: .../domoticz/scripts/lua/script_time_upload_to_PVoutput.lua:101: attempt to index field '?' (a nil value)
Ik heb de volgende gegevens in mijn time script staan:
code:
1 2 3 4 5 6 7 ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- -- Domoticz IDX of devices ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- local GenerationDeviceName = "Omnik" -- Device name of the Generated energy local ConsumptionDeviceName = "Calculation" -- Name of the energy device that shows calculated Consumption local VoltageDeviceName = "Omnik DC Voltage" -- Name of the voltage device that shows voltage of the inverter local TemperatureDeviceName = "Temperature" -- Name of the temperature device that shows outside temperature
Even een beetje verwarrend omdat ze het over "Domoticz IDX of devices" en daaronder over de Name.
Het punt wat misgaat is het volgende in de code
code:
1 2 3 4 5 6 -- Consumption PowerConsumption, EnergyConsumption = otherdevices_svalues[ConsumptionDeviceName]:match("([^;]+);([^;]+)") if Debug=="YES" then print(" ---- The total consumed energy is " .. EnergyConsumption .. " Wh"); print(" ---- The current consumed power is " .. PowerConsumption .. " W"); end
Als ik dit stuk uit de code verwijder dan gaat de upload goed
Dan zie ik in de log het volgende voorbij komen:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 2016-08-09 13:40:00.431 LUA: Time to go before upload to PVoutput: 5 minutes 2016-08-09 13:40:00.869 LUA: -- Current status successfully uploaded to PVoutput. 2016-08-09 13:40:00.869 LUA: -- Energy generation (v1) = 1962740.000 Wh 2016-08-09 13:40:00.869 LUA: -- Power generation (v2) = 545.000 W 2016-08-09 13:40:00.869 LUA: -- Energy consumption (v3) = 0 Wh 2016-08-09 13:40:00.870 LUA: -- Power consumption (v4) = 0 W 2016-08-09 13:40:00.870 LUA: -- Current temperature (v5) = 17.1 C 2016-08-09 13:40:00.870 LUA: -- Voltage (v6) = 264.800V 2016-08-09 13:40:00.870 LUA: -- Cumulative Flag (c1) = 1
v3 en v4 blijven natuurlijk 0 omdat ik deze uit de code heb gehaald.
Wie heeft er een hint om mij verder te helpen ?
1
| 2016-08-11 12:50:00.138 Error: EventSystem: in /home/pi/domoticz/scripts/lua/script_time_upload_to_PVoutput.lua: .../domoticz/scripts/lua/script_time_upload_to_PVoutput.lua:101: attempt to index field '?' (a nil value) |
1
| PowerConsumption, EnergyConsumption = otherdevices_svalues[ConsumptionDeviceName]:match("([^;]+);([^;]+)") |
1
2
3
4
5
6
| -- Consumption PowerConsumption, EnergyConsumption = otherdevices_svalues[ConsumptionDeviceName]:match("([^;]+);([^;]+)") if Debug=="YES" then print(" ---- The total consumed energy is " .. EnergyConsumption .. " Wh"); print(" ---- The current consumed power is " .. PowerConsumption .. " W"); end |
2250 WP Zuid PVoutput
Heb je het Lua device script ook actief met de virtuele devices om de "consumed power and energy" op te slaan? Zelf niet geprobeerd, maar als ik die wiki zo lees werkt het in twee stappen (een device en een time script).
[ Voor 18% gewijzigd door tsjoender op 11-08-2016 13:25 ]
Ik heb een device aangemaakt en dat zie ik in Domoticz verschijnen.tsjoender schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:25:
[...]
Heb je het Lua device script ook actief met de virtuele devices om de "consumed power and energy" op te slaan?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| 2016-08-11 13:28:58.291 LUA: ----- PowerGeneration = 427.000 W 2016-08-11 13:28:58.291 LUA: ----- EnergyGeneration = 1981950.000 Wh 2016-08-11 13:28:58.292 LUA: ----- PowerImport = 138 W 2016-08-11 13:28:58.292 LUA: ----- EnergyImportLow = 1182951 Wh 2016-08-11 13:28:58.292 LUA: ----- EnergyImportHigh = 799257 Wh 2016-08-11 13:28:58.292 LUA: ----- EnergyImport = 1982208 Wh 2016-08-11 13:28:58.292 LUA: ----- PowerExport = 0 W 2016-08-11 13:28:58.292 LUA: ----- EnergyExportLow = 261468 Wh 2016-08-11 13:28:58.293 LUA: ----- EnergyExportHigh = 717773 Wh 2016-08-11 13:28:58.293 LUA: ----- EnergyExport = 979241 Wh 2016-08-11 13:28:58.293 LUA: ----- PowerConsumption = 565 W 2016-08-11 13:28:58.293 LUA: ----- EnergyConsumption = 2984917 Wh |
[ Voor 74% gewijzigd door MdO82 op 11-08-2016 13:29 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Heeft dat virtuele device wel het juiste type ("Electricity (Current+Counter)")? Ik zie dat het een waarde heeft, dus ik neem aan dat het device script het bijwerkt?MdO82 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:25:
[...]
Ik heb een device aangemaakt en dat zie ik in Domoticz verschijnen.
Daarnaast een Time script welke dus mis gaat
Edit: Even een plaatje ter verduidelijking
[afbeelding]
Edit2: Dit zie ik voorbij komen in de logging:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 2016-08-11 13:28:58.291 LUA: ----- PowerGeneration = 427.000 W 2016-08-11 13:28:58.291 LUA: ----- EnergyGeneration = 1981950.000 Wh 2016-08-11 13:28:58.292 LUA: ----- PowerImport = 138 W 2016-08-11 13:28:58.292 LUA: ----- EnergyImportLow = 1182951 Wh 2016-08-11 13:28:58.292 LUA: ----- EnergyImportHigh = 799257 Wh 2016-08-11 13:28:58.292 LUA: ----- EnergyImport = 1982208 Wh 2016-08-11 13:28:58.292 LUA: ----- PowerExport = 0 W 2016-08-11 13:28:58.292 LUA: ----- EnergyExportLow = 261468 Wh 2016-08-11 13:28:58.293 LUA: ----- EnergyExportHigh = 717773 Wh 2016-08-11 13:28:58.293 LUA: ----- EnergyExport = 979241 Wh 2016-08-11 13:28:58.293 LUA: ----- PowerConsumption = 565 W 2016-08-11 13:28:58.293 LUA: ----- EnergyConsumption = 2984917 Wh
Even de stappen die ik doe:tsjoender schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:16:
[...]
Heeft dat virtuele device wel het juiste type ("Electricity (Current+Counter)")? Ik zie dat het een waarde heeft, dus ik neem aan dat het device script het bijwerkt?
2250 WP Zuid PVoutput
En die virtuele sensor wordt dan bijgewerkt door script_device_calculate_consumption.lua? Daarnaast draait dan script_time_upload_to_PVoutput.lua welke de resultaten van het device_calculate_cosumption samen met andere data naar PVoutput upload?MdO82 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:34:
[...]
Even de stappen die ik doe:
Onder hardware heb ik een nieuwe dummy aangemaakt en vanuit deze nieuwe dummy heb ik een nieuwe Virtuele Sensor aangemaakt die ik in mijn installatie alleen Electric - Instant + Counter mee kan geven.
De virtuele sensor wordt inderdaad bijgewerkt door script_device_calculate_consumption.lua.tsjoender schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 15:00:
[...]
En die virtuele sensor wordt dan bijgewerkt door script_device_calculate_consumption.lua? Daarnaast draait dan script_time_upload_to_PVoutput.lua welke de resultaten van het device_calculate_cosumption samen met andere data naar PVoutput upload?
1
2
3
4
5
6
7
| ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- -- Domoticz IDX of devices ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- local GenerationDeviceName = "xxxxx" -- Device name of the Generated energy local ConsumptionDeviceName = "xxxxx" -- Name of the energy device that shows calculated Consumption local VoltageDeviceName = "xxxxx" -- Name of the voltage device that shows voltage of the inverter local TemperatureDeviceName = "xxxxx" -- Name of the temperature device that shows outside temperature |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
| commandArray = {} time = os.date("*t") if PVoutputPostInterval>1 then TimeToGo = PVoutputPostInterval - (time.min % PVoutputPostInterval) print('Time to go before upload to PVoutput: ' ..TimeToGo.. " minutes") end if((time.min % PVoutputPostInterval)==0)then -- Generated PowerGeneration, EnergyGeneration = otherdevices_svalues[GenerationDeviceName]:match("([^;]+);([^;]+)") if Debug=="YES" then print(" ---- The total generated energy is " .. EnergyGeneration .. " Wh"); print(" ---- The current generated power is " .. PowerGeneration .. " W"); end -- Voltage Voltage = otherdevices_svalues[VoltageDeviceName] :match("([^;]+)") if Debug=="YES" then print(" ---- The voltage of the inverter is " .. Voltage .. " V"); end -- Temperature CurrentTemp = otherdevices_svalues[TemperatureDeviceName]:match("([^;]+)") if Debug=="YES" then print(" ---- The outside temperature is " .. CurrentTemp .. " C."); end -- Consumption PowerConsumption, EnergyConsumption = otherdevices_svalues[ConsumptionDeviceName]:match("([^;]+);([^;]+)") if Debug=="YES" then print(" ---- The total consumed energy is " .. EnergyConsumption .. " Wh"); print(" ---- The current consumed power is " .. PowerConsumption .. " W"); end -- Upload data to PVoutput UploadToPVoutput() end return commandArray |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| commandArray = {} time = os.date("*t") if PVoutputPostInterval>1 then TimeToGo = PVoutputPostInterval - (time.min % PVoutputPostInterval) print('Time to go before upload to PVoutput: ' ..TimeToGo.. " minutes") end if((time.min % PVoutputPostInterval)==0)then -- Generated PowerGeneration, EnergyGeneration = otherdevices_svalues[GenerationDeviceName]:match("([^;]+);([^;]+)") if Debug=="YES" then print(" ---- The total generated energy is " .. EnergyGeneration .. " Wh"); print(" ---- The current generated power is " .. PowerGeneration .. " W"); end -- Voltage Voltage = otherdevices_svalues[VoltageDeviceName] :match("([^;]+)") if Debug=="YES" then print(" ---- The voltage of the inverter is " .. Voltage .. " V"); end -- Temperature CurrentTemp = otherdevices_svalues[TemperatureDeviceName]:match("([^;]+)") if Debug=="YES" then print(" ---- The outside temperature is " .. CurrentTemp .. " C."); end -- Upload data to PVoutput UploadToPVoutput() end return commandArray |
1
2
3
4
5
6
1
| 2016-08-11 15:30:00.310 Error: EventSystem: in /home/pi/domoticz/scripts/lua/script_time_upload_to_PVoutput.lua: .../domoticz/scripts/lua/script_time_upload_to_PVoutput.lua:101: attempt to index field '?' (a nil value) |
2250 WP Zuid PVoutput
Dat zal het inderdaad wel zijnMdO82 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 15:45:
[...]
Wellicht dat ik mij ergens op blind staar, maar ik zie het even niet
Ik laat het maar weer even rusten.tsjoender schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 15:55:
[...]
Dat zal het inderdaad wel zijn
Jouw vragen waren een mooi excuus om het voor mij ook eens te proberen. Ik heb eerst alleen het virtuele device aangemaakt en het script_device_calculate_consumption.lua geinstalleerd. In dat script heb ik debug aangezet en de updateregels aan het eind eerst uitgecommentarieerd zodat het in de log alleen de verzamelde en berekende waarden toont. Daarmee kreeg ik al genoeg van die nil value fouten
Bijvoorbeeld bij de data van mijn inverter heb ik twee losse devices in Domoticz (W en Wh). Dit script gaat ervanuit dat een device zowel die W en Wh data heeft. Hiervoor heb ik een extra variabele gemaakt zodat het twee devices uitleest. Daarmee was ik de eerste nil values al kwijt.
Verder had ik niet meteen door dat ik voor de slimme meter die ik heb de instrukties verderop in de howto moest volgen om twee devices (import en export) te vervangen door een enkele.
Hiermee net zo lang gespeeld tot ik in de log netjes de waarden kon lezen (en gekeken of het met de werkelijkheid strookt). Daarna pas het virtuele device bij laten werken.
Ik heb nu dus nog niets gedaan met het script_time_upload_to_PVoutput.lua script (en vandaag wordt dat ook niets, dus dat doe ik later wel).
Misschien kun je zo ook wel beginnen om het probleem op te splitsen en te kijken of die stappen in ieder geval goed gaan.
[ Voor 3% gewijzigd door MdO82 op 11-08-2016 17:07 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Ga ik volgen, ik loop tegen hetzelfde aan.tsjoender schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 15:55:
[...]
Dat zal het inderdaad wel zijn
Jouw vragen waren een mooi excuus om het voor mij ook eens te proberen. Ik heb eerst alleen het virtuele device aangemaakt en het script_device_calculate_consumption.lua geinstalleerd. In dat script heb ik debug aangezet en de updateregels aan het eind eerst uitgecommentarieerd zodat het in de log alleen de verzamelde en berekende waarden toont. Daarmee kreeg ik al genoeg van die nil value fouten
Bijvoorbeeld bij de data van mijn inverter heb ik twee losse devices in Domoticz (W en Wh). Dit script gaat ervanuit dat een device zowel die W en Wh data heeft. Hiervoor heb ik een extra variabele gemaakt zodat het twee devices uitleest. Daarmee was ik de eerste nil values al kwijt.
Verder had ik niet meteen door dat ik voor de slimme meter die ik heb de instrukties verderop in de howto moest volgen om twee devices (import en export) te vervangen door een enkele.
Hiermee net zo lang gespeeld tot ik in de log netjes de waarden kon lezen (en gekeken of het met de werkelijkheid strookt). Daarna pas het virtuele device bij laten werken.
Ik heb nu dus nog niets gedaan met het script_time_upload_to_PVoutput.lua script (en vandaag wordt dat ook niets, dus dat doe ik later wel).
Misschien kun je zo ook wel beginnen om het probleem op te splitsen en te kijken of die stappen in ieder geval goed gaan.
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽
[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 11-08-2016 18:48 ]
ook op het punt van pvoutput of al eerder ?klump4u schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 18:41:
[...]
Ga ik volgen, ik loop tegen hetzelfde aan.
Kan je wellicht hiervan een screenshot plaatsen hoe je dit dan ziet ?tsjoender schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 15:55:
[...]
[ Voor 53% gewijzigd door MdO82 op 11-08-2016 19:05 ]
2250 WP Zuid PVoutput
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽
Een firmware update van de rfxcom deed wonderen!Speedfightserv schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 09:46:
[...]
Heb je rubicson aan? zoja, zet deze eens uit.
Inderdaad het zelfde euvelklump4u schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 20:31:
Beide, ik krijg de consumptie wel op de dummie sensor maar niet naar PVoutput, heb laatst met een python script geprobeerd en die logde wel het dagtotaal goed maar het actuele bleef ook op 0w staan.
[ Voor 11% gewijzigd door MdO82 op 11-08-2016 20:51 ]
2250 WP Zuid PVoutput
1
2
3
4
5
6
1
2
3
4
5
| -- Consumption PowerConsumption = otherdevices_svalues[ConsumptionDeviceName]:match("([^;]+)") if Debug=="YES" then print(" ---- The total consumed energy is " .. EnergyConsumption .. " Wh"); end |
Heb je het vermoeden dat het niet werkt, of heb je het daadwerkelijk geprobeerd? Want het werkt namelijk wel:Speedfightserv schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 11:40:
[...]
Klopt, alleen "Kleur.." werkt niet in de commandArray. Dat is eigenlijk het probleem
ter info :Repi3 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:05:
Ik zit ook met een gelijkaardige vraag.
Ik wil mijn rolluiken automatiseren.
Ik ben nu een tijdje bezig met rfxcom 433 en werkt aardig dus het lijkt me handig om voor 433 te kiezen om mijn rolluiken aan te sturen.
Somfy geeft iets die voor mij werkt denk ik, namelijk dit :
Inbouwontvanger RTS voor rolluiken (1811244)
https://shop.somfy.be/inb...0230.html#tab-description
ik heb volgende opstelling :[afbeelding]
Het is dus een soort vast punt schakelaar.
Bij mij is bruin wel = down en zwart = up
en volgens de documentatie van de inbouwontvanger zou het zo moeten :
[afbeelding]
Zit zou toch moeten werken toch?
Ik zou dit nemen omdat het ook van somfy is en zeker werkt in domoticz...
een alternatief kan dit zijn, maar voor 10€ wil ik wel liever op zeker spelen.
http://www.klikaanklikuit...ring-schakelaar-asun-650/
Ik zal er morgen eens naar kijken met een frisse blik.tsjoender schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 21:15:
Dus als ik het goed begrijp gaat dit stukje code bij jullie beide fout:
code:
1 2 3 4 5 6 -- Consumption PowerConsumption, EnergyConsumption = otherdevices_svalues[ConsumptionDeviceName]:match("([^;]+);([^;]+)") if Debug=="YES" then print(" ---- The total consumed energy is " .. EnergyConsumption .. " Wh"); print(" ---- The current consumed power is " .. PowerConsumption .. " W"); end
Als je daar dit van maakt:
code:
1 2 3 4 5 -- Consumption PowerConsumption = otherdevices_svalues[ConsumptionDeviceName]:match("([^;]+)") if Debug=="YES" then print(" ---- The total consumed energy is " .. EnergyConsumption .. " Wh"); end
Hoe ziet het er dan uit in de logs bijvoorbeeld? Ik vermoed dat het device script maar een waarde naar het virtual device wegschrijft. De originele code vraagt twee waarden op en krijgt er dan maar een wat die nil value foutmelding oplevert. Door die code aan te passen zoals hierboven kun je dat testen en aan de waarde zie je dan vast ook wel of het PowerConsumption danwel EnergyConsumption is.
Als het inderdaad een enkele waarde is, dan moet je terug naar het device script en kijken hoe je die waarden daar wel boven water krijgt en het virtuele device met twee waarden bijwerkt zodat de bovenstaande originele code ook weer goed werkt.
Was hier ook even mee bezig geweest, niet omdat het moet, maar omdat het kanBizzieBis schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 22:58:
[...]
Je zou het ook zo kunnen doen:
Lua:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Current_week = os.date("%V") commandArray = {} if Current_week % 2 == 0 then Kleur = 'Grijze' else Kleur = 'Groene' end commandArray['SendNotification']=Kleur..' container moet aan de straat' return commandArray
[ Voor 24% gewijzigd door MdO82 op 11-08-2016 21:59 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Kan er voorlopig niet bij, zit op 1300km afstand in de zonMdO82 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 21:53:
[...]
Ik zal er morgen eens naar kijken met een frisse blik.
Als ik nu even snel de waarden aanpas (1 van de 2 regels verwijderen) en alleen PowerConsumption of EnergyConsumption gebruik dan blijf ik script_time_upload_to_PVoutput.lua:101: attempt to index field '?' (a nil value) houden.
@klump4u: blijft hij bij jouw ook hangen op regel 101 of bij een andere ?\\
[...]
Was hier ook even mee bezig geweest, niet omdat het moet, maar omdat het kan
Maar waar heb je dit script aan gehangen ?
2250 WP Zuid PVoutput
Uiteindelijk alles nog een keer gecontroleerd en alles zelfs opnieuw geinstaleerd.Stuntteam schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 10:41:
Als het goed is heb je in de hardware tab je rflink staan met de volgende tekst:
---
RFLink Gateway USB
Version: 42.0 [Create RFLink Devices]
---
Heb je de versie en de knop "create rflink devices"er niet bij staan dan is je Domoticz versie nog te oud en moet je een recentere Domoticz beta versie pakken.
Hoe heb je bij jouw de hardware en name staan onder devices van die virtuele sensor ?klump4u schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 22:39:
Ik ben benieuwd.
[ Voor 4% gewijzigd door MdO82 op 12-08-2016 07:08 ]
2250 WP Zuid PVoutput
De BETA zou ook prima moeten werken, gebruik deze al maanden en werkt de BETA elke keer bij als er een update uitkomt en nooit problemen mee.maomanna schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 11:13:
Als ik de BETA versie pak van domoticz, loopt deze na 1 minuut vast. Ik blijf voorlopig op de 'stable' zitten.
1
| sudo rpi-update |
Op pagina 8 van de Domoticz manual staan de 'Command Line Parameters'.costo schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 00:33:
Ik heb Domoticz op een RasPi en het OS op een SD-kaart. Werkt al ca. een jaar vlekkeloos.
Nu zou ik de logfile wel willen saven maar wil geen overbodige schrijfakties naar de SD kaart doen. Een timeScript en ook 5 stuks ESP8266 met ESPEasy firmware leveren bijna 1 kiloByte/minuut aan logdata. Nutteloze data.
Daarom wil ik enkel de Error log saven.
Heeft iemand de gouden tip hoe ik dat kan doen ? .
Ik heb het net ook geprobeerd en inderdaad dit werkt.BizzieBis schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 21:40:
[...]
Heb je het vermoeden dat het niet werkt, of heb je het daadwerkelijk geprobeerd? Want het werkt namelijk wel:
[afbeelding]
Verwijderd
Gisteren een netwerkheal gedaan, gevolgd door een shutdown en startup (had ik ook ergens gelezen dat een shutdown kon helpen voor de failed commando's).Wolfboy schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 12:41:
[...]
Wat je kan proberen (wat bij mij in de meeste gevallen werkt tenminste) is een network heal met daarna een reboot van Domoticz. Soms heeft het netwerk nog steeds wat hersteltijd nodig maar dat werkt bij mij eigenlijk altijd behalve wanneer de node op een of andere manier z'n hele netwerk kwijt is (de apparaten van TKB lijken dit probleem soms te hebben).
edit:
Sorry voor de dubbelpost, ik dacht dat er al iemand anders gereageerd had maar ik zat op een andere pagina te kijken
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
| #!/usr/bin/php <?php echo 'Healing Zwave network'.PHP_EOL; $domoticzurl='http://127.0.0.1:8084/';$zwaveidx=4;$retries=10; $DeleteAllReturnRoutes=false; $AssignReturnRoute=false; $NodeNeighbourUpdate=true; $RequestNetworkUpdate=false; $RefreshNodeInformation=false; $nodes=json_decode(file_get_contents($domoticzurl.'json.htm?type=openzwavenodes&idx='.$zwaveidx),true); if(!empty($nodes['result'])){ foreach($nodes['result'] as $node){ $idx=$node['NodeID'];$name=$node['Name'];$state=$node['State']; echo "Started with node $idx - $name".PHP_EOL; if($state=='Dead'){ ControllerBusy($retries); echo $idx.' '.$name.' '.ZwaveCommand($idx,'HasNodeFailed').PHP_EOL; ControllerBusy($retries); }else{ if($DeleteAllReturnRoutes===true){ControllerBusy($retries);echo ZwaveCommand($idx,'DeleteAllReturnRoutes');} if($AssignReturnRoute===true){ControllerBusy($retries);echo ZwaveCommand($idx,'AssignReturnRoute');} if($NodeNeighbourUpdate===true){ControllerBusy($retries);echo ZwaveCommand($idx,'NodeNeighbourUpdate');} if($RequestNetworkUpdate===true){ControllerBusy($retries);echo ZwaveCommand($idx,'RequestNetworkUpdate');} if($RefreshNodeInformation===true){ControllerBusy($retries);echo ZwaveCommand($idx,'RefreshNodeInformation');} ControllerBusy($retries); } } } function ZwaveCommand($node,$command){ global $domoticzurl; $cm=array('AssignReturnRoute'=>'assrr','DeleteAllReturnRoutes'=>'delarr','NodeNeighbourUpdate'=>'reqnnu','RefreshNodeInformation'=>'refreshnode','RequestNetworkUpdate'=>'reqnu','HasNodeFailed'=>'hnf','Cancel'=>'cancel'); $cm=$cm[$command]; for ($k=1;$k<=5;$k++){ $result=file_get_contents($domoticzurl.'ozwcp/admpost.html',false,stream_context_create(array('http'=>array('header'=>'Content-Type: application/x-www-form-urlencoded\r\n','method'=>'POST','content'=>http_build_query(array('fun'=>$cm,'node'=>'node'.$node)),),))); if($result=='OK') break; sleep(1); } return ' '.$command.' '.$result.PHP_EOL; } function ControllerBusy($retries){ global $domoticzurl; for ($k=1;$k<=$retries;$k++){ $result=file_get_contents($domoticzurl.'ozwcp/poll.xml'); $p = xml_parser_create();xml_parse_into_struct($p,$result,$vals,$index);xml_parser_free($p); foreach($vals as $val){if($val['tag']=='ADMIN'){$result=$val['attributes']['ACTIVE'];echo '.';break;}} if($result=='false'){echo PHP_EOL;return false;break;} if($k==$retries){echo PHP_EOL;ZwaveCommand(1,'Cancel');return true;break;} sleep(1); } } |
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2016 08:31 ]
Ik heb het bestand 'ozwcp/admpost.html' niet. Heb je dit zelf toegevoegd?Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 08:24:
[...]
Gisteren een netwerkheal gedaan, gevolgd door een shutdown en startup (had ik ook ergens gelezen dat een shutdown kon helpen voor de failed commando's).
Ondertussen heeft vannacht een script gedraaid na de nachtelijke network heal om van alle nodes delete return routes te doen, gevolgd door een assign routes. Ik zit nu op 1366 'sterretjes' in de topology, dus toch al een 200-tal meer dan vorige week. Helaas voor de controller nog steeds maar 12.
voor de geïnteresseerden:
PHP:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 #!/usr/bin/php <?php echo 'Healing Zwave network'.PHP_EOL; $domoticzurl='http://127.0.0.1:8084/';$zwaveidx=4;$retries=10; $DeleteAllReturnRoutes=false; $AssignReturnRoute=false; $NodeNeighbourUpdate=true; $RequestNetworkUpdate=false; $RefreshNodeInformation=false; $nodes=json_decode(file_get_contents($domoticzurl.'json.htm?type=openzwavenodes&idx='.$zwaveidx),true); if(!empty($nodes['result'])){ foreach($nodes['result'] as $node){ $idx=$node['NodeID'];$name=$node['Name'];$state=$node['State']; echo "Started with node $idx - $name".PHP_EOL; if($state=='Dead'){ ControllerBusy($retries); echo $idx.' '.$name.' '.ZwaveCommand($idx,'HasNodeFailed').PHP_EOL; ControllerBusy($retries); }else{ if($DeleteAllReturnRoutes===true){ControllerBusy($retries);echo ZwaveCommand($idx,'DeleteAllReturnRoutes');} if($AssignReturnRoute===true){ControllerBusy($retries);echo ZwaveCommand($idx,'AssignReturnRoute');} if($NodeNeighbourUpdate===true){ControllerBusy($retries);echo ZwaveCommand($idx,'NodeNeighbourUpdate');} if($RequestNetworkUpdate===true){ControllerBusy($retries);echo ZwaveCommand($idx,'RequestNetworkUpdate');} if($RefreshNodeInformation===true){ControllerBusy($retries);echo ZwaveCommand($idx,'RefreshNodeInformation');} ControllerBusy($retries); } } } function ZwaveCommand($node,$command){ global $domoticzurl; $cm=array('AssignReturnRoute'=>'assrr','DeleteAllReturnRoutes'=>'delarr','NodeNeighbourUpdate'=>'reqnnu','RefreshNodeInformation'=>'refreshnode','RequestNetworkUpdate'=>'reqnu','HasNodeFailed'=>'hnf','Cancel'=>'cancel'); $cm=$cm[$command]; for ($k=1;$k<=5;$k++){ $result=file_get_contents($domoticzurl.'ozwcp/admpost.html',false,stream_context_create(array('http'=>array('header'=>'Content-Type: application/x-www-form-urlencoded\r\n','method'=>'POST','content'=>http_build_query(array('fun'=>$cm,'node'=>'node'.$node)),),))); if($result=='OK') break; sleep(1); } return ' '.$command.' '.$result.PHP_EOL; } function ControllerBusy($retries){ global $domoticzurl; for ($k=1;$k<=$retries;$k++){ $result=file_get_contents($domoticzurl.'ozwcp/poll.xml'); $p = xml_parser_create();xml_parse_into_struct($p,$result,$vals,$index);xml_parser_free($p); foreach($vals as $val){if($val['tag']=='ADMIN'){$result=$val['attributes']['ACTIVE'];echo '.';break;}} if($result=='false'){echo PHP_EOL;return false;break;} if($k==$retries){echo PHP_EOL;ZwaveCommand(1,'Cancel');return true;break;} sleep(1); } }
Ik heb het daadwerkelijk geprobeerd.BizzieBis schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 21:40:
[...]
Heb je het vermoeden dat het niet werkt, of heb je het daadwerkelijk geprobeerd? Want het werkt namelijk wel:
[afbeelding]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq