Thanks voor jullie input. Ik heb een appartement gekocht dus het is afwachten hoe storingsgevoelig dat is met de buren. Nou zijn de vloeren en muren wel aardig geïsoleerd in verband met geluid (vloer is bijvoorbeeld zwevend). Ik moet nog bij de bouwer langs en weet niet wat de mogelijkheden zijn. Loze leidingen kunnen uiteraard getrokken worden maar de vraag is even wat ze daar voor rekenen. Mijn oude woning heb ik ook nieuw gekocht en daar betaalde ik toen 500 gulden voor een loze leiding dus dat gaat aardig aantikken. Ik koop inderdaad eerst een Pi en ga dan wat testen met Hue. Vervolgens kijken of ik wat met sensoren op kan zetten. Voornamelijk zal het verlichting, verwarming en paneelgordijnen zijn die ik wil aansturen. Logging en dat soort dingen vind ik niet interessant.
Verwijderd
Misschien semi-offtopic hier maar lijkt me wel leuk speelgoed om eens mee te experimenteren. Alleen vind ik niet zo meteen waar je die nu het beste koopt? Op e-bay staan er dan ook zoveel verschillende modellen van ESP8266 en lijkt me dat net de ESPeasy firmware het makkelijk maakt om te starten.costo schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 13:31:
[...]
De ontwikkeling van ESPEasy is begonnen met het idee van Domoticz als centrale server.
Er zijn nu al vele I/O protocols toegevoegd http://www.esp8266.nu/index.php/EasyProtocols
De implementatie in Domoticz is simpel, je maakt in hardware een virtuele sensor ¨Dummy (Does nothing, use for virtual switches only)¨ waarna je via de hardware link ´Maak virtuele sensoren´ een sensor maakt die dan in de apparatenlijst verschijnt. De IDX gebruik je in ESPEasy en de koppeling is gemaakt.
Hi,
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik probeer de waarde van een variabele zichtbaar te maken in een custom sensor maar slaag daar maar niet in.
commandArray['OpenURL'] = 'http://192.168.2.8:8080/json.htm?type=command¶m=udevice&idx=361&nvalue=0&svalue=123123
Als ik 123123 vervang voor een variabele met bv. (testvar) dan geeft se sensor 0.
Iemand een idee?
Bij voorbaat dank voor de reacties.
Groet, Rob
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik probeer de waarde van een variabele zichtbaar te maken in een custom sensor maar slaag daar maar niet in.
commandArray['OpenURL'] = 'http://192.168.2.8:8080/json.htm?type=command¶m=udevice&idx=361&nvalue=0&svalue=123123
Als ik 123123 vervang voor een variabele met bv. (testvar) dan geeft se sensor 0.
Iemand een idee?
Bij voorbaat dank voor de reacties.
Groet, Rob
Zoek eens op Aliexpress naar een NodeMCU board of een Wemos D1 mini board. Deze modules zijn makkelijk te gebruiken en vergen minimale kennisVerwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:11:
[...]
Misschien semi-offtopic hier maar lijkt me wel leuk speelgoed om eens mee te experimenteren. Alleen vind ik niet zo meteen waar je die nu het beste koopt? Op e-bay staan er dan ook zoveel verschillende modellen van ESP8266 en lijkt me dat net de ESPeasy firmware het makkelijk maakt om te starten.
Verwijderd
Moet je daarvoor geen text device gebruiken?schulpr schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:31:
Even checken... MerciBizzieBis schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:45:
[...]
Zoek eens op Aliexpress naar een NodeMCU board of een Wemos D1 mini board. Deze modules zijn makkelijk te gebruiken en vergen minimale kennis
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:53:
[...]
Moet je daarvoor geen text device gebruiken?
Dat heb ik ook al geprobeerd.
[...]
Moet je daarvoor geen text device gebruiken?
Dat heb ik ook al geprobeerd.
Verwijderd
Nochtans...
Geeft mij een ok:
code:
1
| http://192.168.0.10:8084/json.htm?type=command¶m=udevice&idx=570&nvalue=0&svalue=het%20is%20een%20tekst |
Geeft mij een ok:

Hi, het gaat er in mijn geval om de tekst te vervangen door een variabele.Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 17:16:
Nochtans...
code:
1 http://192.168.0.10:8084/json.htm?type=command¶m=udevice&idx=570&nvalue=0&svalue=het%20is%20een%20tekst
Geeft mij een ok:
[afbeelding]
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:11:
Ha, ik zou toch even manueel de teller ook opschrijven elke dag. Kan bijna niet kloppen, een nominaal verbruik van 300W? Ik heb dat al bijna door gewoon de radio te laten spelen...
Hij heeft een hoop pulsen gemist. In die tussentijd bijna 70kWh. Mijn teller doet 375 r voor 1kWh, dus tel maar hoeveel pulsen er gemist zijn...tsjoender schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:23:
[...]
Is er iets op 13 juli veranderd? Dan toont die een flinke dip. Daarna is het verbruik gemiddeld lager. Youless is pulsentellen toch? Is de sensor van zijn plek geweest (op 13 juli) en niet goed terug geplaatst waardoor die pulsen mist?
https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116
Met een dergelijk trage meter zou ik haast gaan kijken of je niet een DIN-rail kWh meter in je groepenkast kunt bijzetten. Eentje die dan 2000 impulsen per kWh doet, zodat een stuk gedetailleerder beeld krijgt en niet zo lang hoeft te wachten totdat een verbruiker 'zichtbaar' wordt omdat je op de omwenteling zit te wachten. Als je dan een meter pakt met S0-contact dan kun je de YouLess zo modificeren dat hij ook niet meer afhankelijk is van precieze plaatsing op de draaischijf/knipperledje. In YouLess pulsteller/elektriciteitsmeter is iemand die dat naar tevredenheid gebruikt.
Die extra meter plaats je dan direct na je hoofdschakelaar ofzo (als dat is toegestaan, misschien moet hij wel na de aardlekschakelaar, ben daar niet goed van op de hoogte).
Of 7 tientjes aftikken en een slimme elektrameter + gasmeter laten monteren. Al zou ik als je zonnepanelen hebt daar zo lang mogelijk mee wachten. Een oude draaischijfmeter is dan veel handiger.
Die extra meter plaats je dan direct na je hoofdschakelaar ofzo (als dat is toegestaan, misschien moet hij wel na de aardlekschakelaar, ben daar niet goed van op de hoogte).
Of 7 tientjes aftikken en een slimme elektrameter + gasmeter laten monteren. Al zou ik als je zonnepanelen hebt daar zo lang mogelijk mee wachten. Een oude draaischijfmeter is dan veel handiger.
[ Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 04-08-2016 22:33 ]
Verwijderd
schulpr schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 17:43:
[...]
Hi, het gaat er in mijn geval om de tekst te vervangen door een variabele.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <?php define('api',"http://127.0.0.1:8084/"); //Grab the variables $variables = json_decode(curl(api."json.htm?type=command¶m=getuservariables"),true); echo '<pre>';print_r($variables['result']);echo '</pre><hr>'; //Check if the result isn't empty if(!empty($variables['result'])){ //loop thru all variables foreach($variables['result'] as $variable){ //if variables name equals ... update text sensor. if($variable['Name']=="two") curl(api."json.htm?type=command¶m=udevice&idx=570&nvalue=0&svalue=".$variable['Value']); } } function curl($url){$headers=array('Content-Type: application/json',);$ch=curl_init();curl_setopt($ch,CURLOPT_URL,$url);curl_setopt($ch,CURLOPT_HTTPHEADER,$headers);curl_setopt($ch,CURLOPT_RETURNTRANSFER,1);curl_setopt($ch, CURLOPT_FRESH_CONNECT, TRUE);$data=curl_exec($ch);curl_close($ch);return $data;} |
De slimme meter wordt denk ik begin 2017 bij ons uitgerold. Dus denk dat het de kosten niet waard zijn.ThinkPadd schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 22:29:
Met een dergelijk trage meter zou ik haast gaan kijken of je niet een DIN-rail kWh meter in je groepenkast kunt bijzetten. Eentje die dan 2000 impulsen per kWh doet, zodat een stuk gedetailleerder beeld krijgt en niet zo lang hoeft te wachten totdat een verbruiker 'zichtbaar' wordt omdat je op de omwenteling zit te wachten. Als je dan een meter pakt met S0-contact dan kun je de YouLess zo modificeren dat hij ook niet meer afhankelijk is van precieze plaatsing op de draaischijf/knipperledje. In YouLess pulsteller/elektriciteitsmeter is iemand die dat naar tevredenheid gebruikt.
Voor de zonnepanelen moet je tegenwoordig een slimme meter krijgen. Meen dat het zelfs verplicht wordt gemaakt.
Ik kan ook wat gokken en de snelheid van 375 verlagen naar zeg 370
Ik heb het in LUA opgelost door nog wat harder te zoekenVerwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 06:56:
[...]
PHP:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 <?php define('api',"http://127.0.0.1:8084/"); //Grab the variables $variables = json_decode(curl(api."json.htm?type=command¶m=getuservariables"),true); echo '<pre>';print_r($variables['result']);echo '</pre><hr>'; //Check if the result isn't empty if(!empty($variables['result'])){ //loop thru all variables foreach($variables['result'] as $variable){ //if variables name equals ... update text sensor. if($variable['Name']=="two") curl(api."json.htm?type=command¶m=udevice&idx=570&nvalue=0&svalue=".$variable['Value']); } } function curl($url){$headers=array('Content-Type: application/json',);$ch=curl_init();curl_setopt($ch,CURLOPT_URL,$url);curl_setopt($ch,CURLOPT_HTTPHEADER,$headers);curl_setopt($ch,CURLOPT_RETURNTRANSFER,1);curl_setopt($ch, CURLOPT_FRESH_CONNECT, TRUE);$data=curl_exec($ch);curl_close($ch);return $data;}
In ieder geval bedankt voor je reactie!
Je kunt ook de Youless weer te koop zetten en dan de prioriteitsplaatsing aanvragen.maomanna schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 08:07:
[...]
De slimme meter wordt denk ik begin 2017 bij ons uitgerold. Dus denk dat het de kosten niet waard zijn.
ik heb dringend behoefte aan deze schakelaar, maar ik vind de schakelaar zo enorm lelijk... heeft er iemand suggesties waar ik mooiere schakelaars kan vinden die ik simpelweg met een batterij erin aan de wand kan plakken? Ik dacht zelf ook nog aan een mooie ronde schakelaar... Kan echter nergens mooie spullen vinden.

Je kunt ook zelf een mooie schakelaar uitzoeken en daar een KaKu inbouwzender achter monteren? Moet je wel een vrije inbouwdoos hebben natuurlijk.
Ik heb deze programmer van ebay:
http://www.ebay.com/sch/i...nkw=262173027744&_sacat=0
en deze ESP:
http://www.ebay.com/sch/i...nkw=171907296150&_sacat=0
Deze heeft 2 IO poorten. Ik heb er een LUX sensor op aangesloten via I2C. Werkt erg goed en makkelijk.
Als je linux gerbruiker bent is dit een mooie handleiding om ze te programmeren.
http://www.whatimade.toda...-the-esp8266-linux-guide/
Ohja, let wel even op de voeding's spanningen. Ik dacht dat de ESP 3,3 volt nodig heeft. Bij de Conrad heb ik regulatoren en condensatoren besteld voor die spanning.
http://www.ebay.com/sch/i...nkw=262173027744&_sacat=0
en deze ESP:
http://www.ebay.com/sch/i...nkw=171907296150&_sacat=0
Deze heeft 2 IO poorten. Ik heb er een LUX sensor op aangesloten via I2C. Werkt erg goed en makkelijk.
Als je linux gerbruiker bent is dit een mooie handleiding om ze te programmeren.
http://www.whatimade.toda...-the-esp8266-linux-guide/
Ohja, let wel even op de voeding's spanningen. Ik dacht dat de ESP 3,3 volt nodig heeft. Bij de Conrad heb ik regulatoren en condensatoren besteld voor die spanning.
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:11:
[...]
Misschien semi-offtopic hier maar lijkt me wel leuk speelgoed om eens mee te experimenteren. Alleen vind ik niet zo meteen waar je die nu het beste koopt? Op e-bay staan er dan ook zoveel verschillende modellen van ESP8266 en lijkt me dat net de ESPeasy firmware het makkelijk maakt om te starten.
[ Voor 7% gewijzigd door BartRot op 05-08-2016 09:51 ]
die vrije inbouwschakelaar heb ik nou net niet:(ThinkPadd schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 09:48:
Je kunt ook zelf een mooie schakelaar uitzoeken en daar een KaKu inbouwzender achter monteren? Moet je wel een vrije inbouwdoos hebben natuurlijk.
En een inbouwzender inbouwen bij de lamp? De huidige schakeldraad van je wandcontact gaat naar de lamp dus als je het niet achter de schakelaar kan bouwen dan kun je het evt daar nog proberen.Mastadont schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:01:
[...]
die vrije inbouwschakelaar heb ik nou net niet:(
Verwijderd
Onzin. Ik heb een terugdraaiende Ferraris en ik weiger een slimme meter zolang het niet verplicht is.maomanna schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 08:07:
[...]
De slimme meter wordt denk ik begin 2017 bij ons uitgerold. Dus denk dat het de kosten niet waard zijn.
Voor de zonnepanelen moet je tegenwoordig een slimme meter krijgen. Meen dat het zelfs verplicht wordt gemaakt.
Nieuw huis eindelijk aan de slag met Domoticz (had ik me zelf beloofd) super handig het huis is stukken groter en we zijn tenminste van plan hier veel langer te blijven wonen.
Onze setup wordt waarschijnlijk:
Synology nas draait het software met 2 controllers een voor al onze KaKu modules (we hebben daar nogal wat van liggen) en een voor Z-wave.
We willen de voordeur voorzien van een slot.
De huidige deur heeft een slot maar deze komt uit het zelfde bouwjaar als de woning zelf gok als ik het slot verkoop dat ik nog geld over hou vanwege zijn antieke waarde 100+ jaar oud)
Maar goed dus we gaan helemaal de andere kant op en zit te kijken naar een Danaslot. Ik ga zelf het insteekstot inbouwen (NEMEF standaard insteek slot SKG**) met kleine ronde slotplaat aan de buitenkant.
Alleen zit er bij de Danaslot niet goedgekeurd (SKG) slot we kunnen toch geen politie keurmerk krijgen met alle oude meuk het is wel up to standaard het meeste maar niet alles. De rest is gewoon goed sluitwerk alleen niet SKG**. Hoe goed is de standaard cilinder van de Dana slot? Er is een upgrade naar SKG** voor ruim 100 euro meer maar is dat wel nodig. Anders is het vrij goedkope oplossing om en een cilinder te kopen en een slim slot te hebben. Maar als de standaard cilinder slecht is (dus zo op te maken) dan heb ik er niet heel veel aan. Zijn er nog andere oplossing dan het Dana slot die met een cilinder werken?
Deze bijvoorbeeld als idee (genoeg andere opties nog hoor)

https://www.robbshop.nl/zwaveme-wandzender-zme-wallc-s
Ik ga zelf over op Z-wave maar neem wel nog een kaku controller voor alle kaku dingen die ik heb en dat zijn er nogal wat. Maar alle nieuwe items worden Z-wave.
Onze setup wordt waarschijnlijk:
Synology nas draait het software met 2 controllers een voor al onze KaKu modules (we hebben daar nogal wat van liggen) en een voor Z-wave.
We willen de voordeur voorzien van een slot.
De huidige deur heeft een slot maar deze komt uit het zelfde bouwjaar als de woning zelf gok als ik het slot verkoop dat ik nog geld over hou vanwege zijn antieke waarde 100+ jaar oud)
Maar goed dus we gaan helemaal de andere kant op en zit te kijken naar een Danaslot. Ik ga zelf het insteekstot inbouwen (NEMEF standaard insteek slot SKG**) met kleine ronde slotplaat aan de buitenkant.
Alleen zit er bij de Danaslot niet goedgekeurd (SKG) slot we kunnen toch geen politie keurmerk krijgen met alle oude meuk het is wel up to standaard het meeste maar niet alles. De rest is gewoon goed sluitwerk alleen niet SKG**. Hoe goed is de standaard cilinder van de Dana slot? Er is een upgrade naar SKG** voor ruim 100 euro meer maar is dat wel nodig. Anders is het vrij goedkope oplossing om en een cilinder te kopen en een slim slot te hebben. Maar als de standaard cilinder slecht is (dus zo op te maken) dan heb ik er niet heel veel aan. Zijn er nog andere oplossing dan het Dana slot die met een cilinder werken?
Klopt helemaal alleen als je meter end of life is krijg je een 'domme' digitale meter zonder die precies hetzelfde doet als een 'slimme' digitale meter maar zonder communicatie naar the mothership. Wat je ook gewoon kan doen is een kooi van faraday maken om je meter kast en dan moet je met de hand doorgeven want tja geen bereik ik snap er niet vanVerwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 12:08:
[...]
Onzin. Ik heb een terugdraaiende Ferraris en ik weiger een slimme meter zolang het niet verplicht is.
KaKu schakelaars zijn zeker niet de mooiste. Maar goed je kan kijken naar een Z-wave oplossing die hebben beter opties en dan heb je wel een gemengd 'netwerk' maar goed.Mastadont schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 09:47:
ik heb dringend behoefte aan deze schakelaar, maar ik vind de schakelaar zo enorm lelijk... heeft er iemand suggesties waar ik mooiere schakelaars kan vinden die ik simpelweg met een batterij erin aan de wand kan plakken? Ik dacht zelf ook nog aan een mooie ronde schakelaar... Kan echter nergens mooie spullen vinden.
[afbeelding]

Ik ga zelf over op Z-wave maar neem wel nog een kaku controller voor alle kaku dingen die ik heb en dat zijn er nogal wat. Maar alle nieuwe items worden Z-wave.
[ Voor 22% gewijzigd door MeZZiN op 05-08-2016 12:26 ]
Ik heb ineens een 'dead node'. De Qubino ZMNHBDx Flush 2 Relays in Domoticz doet niets meer. Ik draai Domoticz V3.5406 met OpenZWave Version: 1.4-340-g71af464-dirty
Ik heb e.e.a. al diverse keren herstart, een network heal gedaan, maar geen resultaat.
Ik zie als laatste keer dat deze is 'gezien', het moment dat Domoticz een herstart heeft gekregen, maar daarna is hij dus 'dead'.
Iemand een idee hoe ik deze weer tot leven kan wekken zonder te verwijderen en weer toe te voegen? Of moet ik toch de boel openschroeven en verwijderen/toevoegen.....?
Ik heb e.e.a. al diverse keren herstart, een network heal gedaan, maar geen resultaat.
Ik zie als laatste keer dat deze is 'gezien', het moment dat Domoticz een herstart heeft gekregen, maar daarna is hij dus 'dead'.
Iemand een idee hoe ik deze weer tot leven kan wekken zonder te verwijderen en weer toe te voegen? Of moet ik toch de boel openschroeven en verwijderen/toevoegen.....?
¯\_(ツ)_/¯
Ik heb net met Win32DiskImager Domoticz op een Micro-SD-kaartje gebrand, maar momenteel start hij niet op. Als ik op het toetsenbord NumLock indruk gaat daarvan wel gewoon het lampje branden, maar het beeldscherm zegt dat hij geen signaal heeft.
Ik heb een Raspberry Pi 3
Heeft iemand enig idee wat ik fout doe?
De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.
sluit ff aan op je TV of monitor middels hdmi dan kun je zien of het systeem wel opgestart is.Jantje2000 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:52:
Ik heb net met Win32DiskImager Domoticz op een Micro-SD-kaartje gebrand, maar momenteel start hij niet op. Als ik op het toetsenbord NumLock indruk gaat daarvan wel gewoon het lampje branden, maar het beeldscherm zegt dat hij geen signaal heeft.
heeft mij ook al eens een uur van mn leven gekost...
Ik heb hem op de monitor aangesloten, maar die zegt geen signaal te hebben
Wel een 2A voeding er aan hangen?Jantje2000 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:52:
30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw
Probeer het eerst eens met de standaard Raspbian Jessie image (de normale, niet de Lite) om te kijken of het ding dan wil booten, werkt het dan ook niet, probeer dan eens een ander SD-kaartje. Als dat beide niet werkt dan is er iets met de hardware aan de hand.
Zie ook de troubleshooting guide van de Raspberry Foundation zelf.
Mocht de standaard image ook niet willen booten vraag dan hier even om hulp: Raspberry Pi - deel 2
Dit topic is namelijk specifiek op Domoticz gericht en algemene vragen over een Raspberry Pi die niet wil booten, horen hier niet echt thuis
Zie ook de troubleshooting guide van de Raspberry Foundation zelf.
Mocht de standaard image ook niet willen booten vraag dan hier even om hulp: Raspberry Pi - deel 2
Dit topic is namelijk specifiek op Domoticz gericht en algemene vragen over een Raspberry Pi die niet wil booten, horen hier niet echt thuis
Verwijderd
Ik heb zo'n wandzender (Zwave ME). Even een paar onuitgewerkte opmerkingen:MeZZiN schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 12:18:
[...]
[afbeelding]
- lastig te configureren als je het ding niet kent
- eenmaal geconfigureerd werkt het allemaal prima
- ik heb hem alleen aan de praat gekregen om scenes mee te schakelen
- veelzijdig: je kunt er 8 scenes mee schakelen, dus met 1 schakelaar kun je best veel bedienen
- traag: omdat iedere knop 2 functies heeft (1 keer indrukken of 2 keer achter elkaar) zit er wel enige vertraging in de bediening.
- je kunt hem bestellen met (een paar) verschillende wippers en frames
Heb hem gekocht toen ik de bedrading van de dubbele wisselschakelaar in de gang had verwijderd en toen bleek dat de leiding te verrot is om nieuwe draden doorheen te trekken. Achteraf niet erg, want nu kan ik in de gang de mechanische ventilatie (4 standen) bedienen, de buitenverlichitng, de lamp in de gang en kan ik nog 2 andere scenes aansturen.
Ik heb hem werkend, maar ik heb even een vraag:
Wat is het wachtwoord bij de installatie van Domoticz?
Beste Jantje2000,Jantje2000 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:52:
Ik heb hem werkend, maar ik heb even een vraag:
Het is wel de bedoeling dat je zelf even een tandje bijzet in de energie die je hierin steekt

Letterlijk het eerste zoekresultaat op Google staat dit in beschreven.
Graag eerst zelf dingen proberen en uitzoeken en als dat niet lukt kun je hier om hulp vragen. Maar luie users zit niemand hier op te wachten.
[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 05-08-2016 15:59 ]
Sorry het is me inderdaad gelukt. Ik zal proberen er rekening mee te houden
Done. Maar dan? Ik zie niets gebeuren?Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:46:
In OZWCP node selecteren en als commando kiezen voor 'has node failed'.
¯\_(ツ)_/¯
Zelf heb ik een aantal schakelaars van Smartwares toegepast, vond die mooier en passen met een kleine modificatie in mijn ABB Busch Jager inbouwramen naast de wandcontactdozen.Mastadont schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 09:47:
[afbeelding]
Verwijderd
Vreemd, da's nochtans het commando dat ik oproep in m'n script als een van de nodes als dead gemarkeerd wordt. Nadien werken ze dan terug.M.v.Veelen schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 16:08:
[...]
Done. Maar dan? Ik zie niets gebeuren?
Sinds kort valt me op dat ik veel defunct php processen heb.
Nu moet ik zeggen dat ik er al even niet meer naar gekeken had. Heb de hele boel draaiend in een docker container (debian:stretch). Nu had ik dit probleem voorheen niet (php calls werden gebackground middels '&'). Nu is in de tussentijd natuurlijk de domoticz container een aantal keer bijgewerkt en toen ik vandaag ging kijken viel me dus op dat er duizenden (!) defunct php processen waren. Het niet backgrounden van het aanroepen van het PHP script (middels os.execute in LUA) geeft geen problemen. Zit hem dus echt in het backgrounden, waar ik ook al heb geprobeert middels 'nohup' en het redirecten van alle file descriptors naar /dev/null, maar helaas, niks mag baten.
Iemand anders hier ook last van? (@guyverschuere)
Nu moet ik zeggen dat ik er al even niet meer naar gekeken had. Heb de hele boel draaiend in een docker container (debian:stretch). Nu had ik dit probleem voorheen niet (php calls werden gebackground middels '&'). Nu is in de tussentijd natuurlijk de domoticz container een aantal keer bijgewerkt en toen ik vandaag ging kijken viel me dus op dat er duizenden (!) defunct php processen waren. Het niet backgrounden van het aanroepen van het PHP script (middels os.execute in LUA) geeft geen problemen. Zit hem dus echt in het backgrounden, waar ik ook al heb geprobeert middels 'nohup' en het redirecten van alle file descriptors naar /dev/null, maar helaas, niks mag baten.
Iemand anders hier ook last van? (@guyverschuere)
-==||| INSANE |||==-
Verwijderd
Heb eerst even moeten googlen wat een defunct process was...
Ik heb maar een defunct process (op dit moment) en dat is dan nog eentje van Syno
ps -ef | grep defunct
root 9491 10539 0 Aug05 ? 00:00:00 [SYNO.Core.UserS] <defunct>
het php process wordt nochtans ook in de achtergrond uitgevoerd
Ik heb maar een defunct process (op dit moment) en dat is dan nog eentje van Syno
ps -ef | grep defunct
Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| JSON=loadfile('/volume1/@appstore/domoticz/var/scripts/lua/JSON.lua')() base64=loadfile('/volume1/@appstore/domoticz/var/scripts/lua/ee5_base64.lua')() changed=base64.encode(JSON:encode(devicechanged)) devices=base64.encode(JSON:encode(otherdevices)) idx=base64.encode(JSON:encode(otherdevices_idx)) lastupdate=base64.encode(JSON:encode(otherdevices_lastupdate)) os.execute( '/volume1/web/secure/pass2php.php "'..changed..'" "'..devices..'" "'..idx..'" "'..lastupdate..'" &') commandArray = {} return commandArray |
Dan zal ik het toch ergens bij mij moeten gaan zoeken...Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 07:22:
Heb eerst even moeten googlen wat een defunct process was...
ps -ef | grep defunct
Lua:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 JSON=loadfile('/volume1/@appstore/domoticz/var/scripts/lua/JSON.lua')() base64=loadfile('/volume1/@appstore/domoticz/var/scripts/lua/ee5_base64.lua')() changed=base64.encode(JSON:encode(devicechanged)) devices=base64.encode(JSON:encode(otherdevices)) idx=base64.encode(JSON:encode(otherdevices_idx)) lastupdate=base64.encode(JSON:encode(otherdevices_lastupdate)) os.execute( '/volume1/web/secure/pass2php.php "'..changed..'" "'..devices..'" "'..idx..'" "'..lastupdate..'" &') commandArray = {} return commandArray
Jij draait ook de laatste Domoticz compiled van github ?
-==||| INSANE |||==-
Verwijderd
Ik draai Domoticz 3.5406 uit de http://www.jadahl.com/domoticz_beta_6 pakketbron van Jumbotroll op een Syno 1513+ met DSM 6.0.1-7393 Update 2.
Nou ik ben er de hele ochtend mee bezig geweest om te kijken of ik het weer in orde krijg, maar helaas.
Het lijkt iets te maken te hebben met de file descriptors. elke vorm van backgrounding van het PHP process zorgt voor de <defunct> processen. Gezien dit op elke devicechange gebeurt, worden dit er al vrij snel duizenden.
Ik heb voor nu dus alle backgrounding uitgeschakeld, wat natuurlijk ook niet prettig is. Als iemand een idee heeft hoor ik het graag!
EDIT: Het is trouwens niet alleen PHP, elke "os.execute()" call vanuit LUA geeft hetzelfde probleem!
Het lijkt iets te maken te hebben met de file descriptors. elke vorm van backgrounding van het PHP process zorgt voor de <defunct> processen. Gezien dit op elke devicechange gebeurt, worden dit er al vrij snel duizenden.
Ik heb voor nu dus alle backgrounding uitgeschakeld, wat natuurlijk ook niet prettig is. Als iemand een idee heeft hoor ik het graag!
EDIT: Het is trouwens niet alleen PHP, elke "os.execute()" call vanuit LUA geeft hetzelfde probleem!
[ Voor 10% gewijzigd door Intellium op 06-08-2016 11:24 . Reden: meer info ]
-==||| INSANE |||==-
Weet iemand toevallig of er een plugin is waarmee je kunt controleren of een Sonos apparaat in een groep zit ?
Ik wil namelijk het volgende gaan maken:
als een bepaalde bewegingssensor beweging detecteert en de Sonos in de woonkamer staat op spelen (of dat nou radio is of een afspeellijst moet volgens mij niet uit maken) en een bepaald ander sonos apparaat zit niet in die woonkamer groep dan moet ie dat apparaat er aan toevoegen
En eigenlijk ook weer er uit kunnen halen als de bewegingssensor weer x minuten geen beweging detecteert
Ik wil namelijk het volgende gaan maken:
als een bepaalde bewegingssensor beweging detecteert en de Sonos in de woonkamer staat op spelen (of dat nou radio is of een afspeellijst moet volgens mij niet uit maken) en een bepaald ander sonos apparaat zit niet in die woonkamer groep dan moet ie dat apparaat er aan toevoegen
En eigenlijk ook weer er uit kunnen halen als de bewegingssensor weer x minuten geen beweging detecteert
Vannacht op de automatische piloot mijn zoon de gegeven. Zonder op de klok te kijken hoelaat het was. Toen mijn vrouw vroeg hoe laat de voeding was, wist ik het dus niet.
Gelukkig kwam ik op het idee om mijn stroomverbruik te bekijken in Domoticz, en zag om 3:30 een mooie grafiek piek van de waterkoker. Bedankt Domoticz.
Gelukkig kwam ik op het idee om mijn stroomverbruik te bekijken in Domoticz, en zag om 3:30 een mooie grafiek piek van de waterkoker. Bedankt Domoticz.
Vraag, ik ben aan het stoeien met Domoticz en heb m'n Philips Hue, Nest Thermostaat, Netatmo weerstation en Logitech Harmony Hub's al prima kunnen koppelen.
Mijn volgende stap was kijken of het mogelijk was om mijn zonneschermen ook via Domoticz aan te laten sturen, ze zijn op afstandsbediening gebruikmakende van de 433,92Mhz.
Gisterenavond aan het lezen gegaan, en tot de conclusie gekomen dat ik een RFXcom (versie E) nodig had om dit voor elkaar te krijgen.
Dus, vandaag aan het rondbellen geweest waar er een op voorraad was, en ik er eentje op kon halen.
Nu heb ik 'm voor m'n neus liggen, en warempel, als ik op de afstandbediening druk van de zonneschermen zie ik in RFXmngr een signaal voorbij schieten.. alleen van een deurbel???
6-8-2016 19:17:54
Packettype = Chime
subtype = Byron SX
Sequence nbr = 0
ID = 0055
Sound = SX21 Tubular 2 notes
Signal level = 7 -64dBm
Ik heb geprobeerd om in RFXmngr op het tabblad Chime de instellingen hetzelfde te zetten als ik voorbij zag komen toen ik op de afstandsbediening drukte en vervolgens op de knop "Transmit" en.... niks..
Ik vermoed dat er nog een bepaalde ID code ofzo mee gestuurd word, en ik die niet zie.
De afstandsbediening is van het merk SEAV, en hier is meer info over die afstandsbediening te vinden.
http://www.dooropenersdir...eab26ad41bacfc6121593371a
Iemand die me een zetje in de goeie richting kan geven?
EDIT: Net de RFXcom in de Synology aangesloten, en ook dan, als ik op de afstandsbediening druk ziet hij een signaal voorbij komen
2 RFXcom 0055 5 Zonnescherm Keuken Chime ByronSX Closed
Maar ik kan 'm niet via Domoticz aansturen.
EDIT 2
Antwoord gekregen van RFXcom, kort gezegd, wordt aan gewerkt, geduld hebben dus.
Mijn volgende stap was kijken of het mogelijk was om mijn zonneschermen ook via Domoticz aan te laten sturen, ze zijn op afstandsbediening gebruikmakende van de 433,92Mhz.
Gisterenavond aan het lezen gegaan, en tot de conclusie gekomen dat ik een RFXcom (versie E) nodig had om dit voor elkaar te krijgen.
Dus, vandaag aan het rondbellen geweest waar er een op voorraad was, en ik er eentje op kon halen.
Nu heb ik 'm voor m'n neus liggen, en warempel, als ik op de afstandbediening druk van de zonneschermen zie ik in RFXmngr een signaal voorbij schieten.. alleen van een deurbel???
6-8-2016 19:17:54
Packettype = Chime
subtype = Byron SX
Sequence nbr = 0
ID = 0055
Sound = SX21 Tubular 2 notes
Signal level = 7 -64dBm
Ik heb geprobeerd om in RFXmngr op het tabblad Chime de instellingen hetzelfde te zetten als ik voorbij zag komen toen ik op de afstandsbediening drukte en vervolgens op de knop "Transmit" en.... niks..
Ik vermoed dat er nog een bepaalde ID code ofzo mee gestuurd word, en ik die niet zie.
De afstandsbediening is van het merk SEAV, en hier is meer info over die afstandsbediening te vinden.
http://www.dooropenersdir...eab26ad41bacfc6121593371a
Iemand die me een zetje in de goeie richting kan geven?
EDIT: Net de RFXcom in de Synology aangesloten, en ook dan, als ik op de afstandsbediening druk ziet hij een signaal voorbij komen
2 RFXcom 0055 5 Zonnescherm Keuken Chime ByronSX Closed
Maar ik kan 'm niet via Domoticz aansturen.
EDIT 2
Antwoord gekregen van RFXcom, kort gezegd, wordt aan gewerkt, geduld hebben dus.
[ Voor 9% gewijzigd door Goldwing1973 op 07-08-2016 00:17 ]
Hopelijk kan iemand mij een tip geven 
Ik kan zelf nog niet echt de link leggen welke gegevens benodigd zijn
Ik probeer mijn verbruik door te sturen naar PVOutput.
Hiervoor heb ik de volgende wiki gevolgd
Hierin wordt aangegeven de volgende gegevens aan te passen:
Kan iemand mij vertellen welke idx-gegevens er precies nodig zijn ?
Ik zie het even niet
code:
1
2
3
4
5
| local GenerationDeviceName = "xxxxxx" -- Device name of the Generated energy local ImportedDeviceName = "xxxxxx" -- Name of the energy device that shows imported energy local ExportedDeviceName = "xxxxxx" -- Name of the energy device that shows exported energy local ConsumptionIDX = xxx -- IDX of the energy device that shows calculated Consumption local ConsumptionDeviceName = "xxxxxx" -- Name of the energy device that shows calculated Consumption |
Ik zie het even niet
2250 WP Zuid PVoutput
Nog steeds geen ambities om over te stappen naar Home Assistant, guys
Heb m'n config ook online staan, werp er eens een blik op zou ik zeggen: ThinkPadd in "Home Assistant - Open source Python3 home automation"
Genoeg functies out-of-the-box al beschikbaar: https://home-assistant.io/components/#all
</verkapte wervingspost
[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 07-08-2016 12:08 ]
Ik heb er eens naar gekeken maar ik ben nog niet overtuigd.
Ja domoticz is ook niet heilig maar het werkt.
Soms reageer het een en ander traag tot soms wel 10 seconden maar meestal binnen een seconde.
Wat werkt er beter in jouw ogen?
Ja domoticz is ook niet heilig maar het werkt.
Soms reageer het een en ander traag tot soms wel 10 seconden maar meestal binnen een seconde.
Wat werkt er beter in jouw ogen?
Het zit duidelijker in elkaar naar mijn idee. En je kunt er allerlei componenten voor bouwen als je een beetje handig bent in Python.
Maar mocht je twijfelen dan moet je het gewoon eens proberen. Het werkt ook met OpenZWave dus je kunt het zo proberen zonder te moeten excluden/includen enzo, hij zal gewoon je stick aanspreken en je netwerk inventariseren en in HASS beschikbaar maken.
Ik wil hier geen welles/nietes discussie gaan voeren, heb een hele tijd genoten van Domoticz. Heb alleen het idee dat guyverschuere en Intellium de grenzen van Domoticz opzoeken en dat een ander pakket daar wellicht beter in kan voorzien
Maar mocht je twijfelen dan moet je het gewoon eens proberen. Het werkt ook met OpenZWave dus je kunt het zo proberen zonder te moeten excluden/includen enzo, hij zal gewoon je stick aanspreken en je netwerk inventariseren en in HASS beschikbaar maken.
Ik wil hier geen welles/nietes discussie gaan voeren, heb een hele tijd genoten van Domoticz. Heb alleen het idee dat guyverschuere en Intellium de grenzen van Domoticz opzoeken en dat een ander pakket daar wellicht beter in kan voorzien
Ben ik niet. Aangezien Domoticz niet feilloos werkt is het best interessant, maar gezien de tijd die ik er dan weer in moet steken, weet ik niet of ik dat wel wil.ThinkPadd schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 13:05:
Het zit duidelijker in elkaar naar mijn idee. En je kunt er allerlei componenten voor bouwen als je een beetje handig bent in Python.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Zal er eens een blik op werpen de komende week als ik tijd heb.ThinkPadd schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 12:06:
[...]
[...]
Nog steeds geen ambities om over te stappen naar Home Assistant, guys? Heb het hier nu een weekje draaien en werkt top.
Heb m'n config ook online staan, werp er eens een blik op zou ik zeggen: ThinkPadd in "Home Assistant - Open source Python3 home automation"
Genoeg functies out-of-the-box al beschikbaar: https://home-assistant.io/components/#all
</verkapte wervingspost, het HASS topic is veel te rustig
>
Heb verder 0 Python ervaring, maar misschien dat ook maar eens op gaan pakken.
Kan natuurlijk ook altijd nog mijn eigen PHP systeem weer opzetten. Enige wat daar aan ontbrak was OpenZwave integratie (alles liep via de API van een Vera in die tijd) en een beter event systeem.
Misschien dat dat ook wel de beste optie is, gezien de dingen die we (ik en guy) willen altijd net ff niet helemaal de bedoeling zijn
-==||| INSANE |||==-
Lekker bezig ben nog aan het uitzoeken dus nu moet ik daar ook nog keuzes in maken. Welke oplossing meh maar goed ik ga al kijken.ThinkPadd schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 12:06:
[...]
[...]
Nog steeds geen ambities om over te stappen naar Home Assistant, guys? Heb het hier nu een weekje draaien en werkt top.
>
Maar nog tips voor goede sloten zoals het Danalock of is dat de enige die goed werkt? Ga deze week de deur upgraden naar een echt slot (eentje met een veilige cilinder hoewel ik denk dat het dieven gilde geen raad weet met dat extreem antieke slot wat er nu op zit.)
Ga het allemaal toch wat meer in de gaten houden. Sinds vanavond is de ene na de andere node 'dead' terwijl ik niets verander. Zal de NAS straks eens herstarten, kijken of dat nog iets doet. Vrolijk wordt ik er niet van.ThinkPadd schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 13:05:
M'n KaKu spul, wat ik dan nog heb, is in ieder geval wel ingeschakeld. Grrrr.....
¯\_(ツ)_/¯
Ik ben van NAS naar pi3 gestapt en dat draait een stuk meer zonder problemen. Het kan de moeite (en geld) waard zijn om dat te proberen.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Home Assistant gebruikt voor Z-Wave ook gewoon OpenZWave, dus dat gaat voor dat soort probleempjes weinig verschil maken vrees ik.M.v.Veelen schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 21:28:
[...]
Ga het allemaal toch wat meer in de gaten houden. Sinds vanavond is de ene na de andere node 'dead' terwijl ik niets verander. Zal de NAS straks eens herstarten, kijken of dat nog iets doet. Vrolijk wordt ik er niet van.
M'n KaKu spul, wat ik dan nog heb, is in ieder geval wel ingeschakeld. Grrrr.....
Ik ben juist van de RPi afgestapt en eigenlijk bevalt het prima op de Syno 
Misschien dat Home Assistant anders met OZW omgaat? Ik ga in ieder geval eerst proberen dit aan de praat te krijgen, want het begon met 1 en nu zijn er inmiddels al 5 die de geest geven.
Misschien dat Home Assistant anders met OZW omgaat? Ik ga in ieder geval eerst proberen dit aan de praat te krijgen, want het begon met 1 en nu zijn er inmiddels al 5 die de geest geven.
¯\_(ツ)_/¯
Ik heb al maanden last van timeouts op nodes. Toen heb ik eens mijn Wave stick geupdate en toen had ik dead nodes achter elkaar. Stick gedowngrade en nog steeds timeouts maar werkende nodes.
Ik kijk er niet meer van op.
Ik kijk er niet meer van op.
Verwijderd
Eigenlijk niet echt ambitie. Domoticz doet exact wat ik ervan verlang en dat snel en stabiel. HA is ook OpenZwave dus zelfde issues. Als je 2 sec vertraging een issue kan noemen als je 8 switches schakelt.ThinkPadd schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 12:06:
[...]
[...]
>
Hmm... misschien is dat wel een optie ja. De domoticz auteur heeft helaas een redelijk sterk NIH gevoel waarmee pull requests en suggesties niet snel geaccepteerd worden dus als er iets beters is ben ik best geinteresseerd.ThinkPadd schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 12:06:
[...]
[...]
>
Als auteur van Mastering Python (shameless plug) ligt Python me nog net iets beter als C.

Ik ga het in ieder geval eens testen
Node issues met zwave kom je ook tegen als je een controller hebt die geen gebruikt maakt van OpenZWave.. Op papier leek het allemaal zo mooi, maar uiteindelijk liggen de meeste zwave devices hier te verstoffen en loopt het meeste perfect op 433mhzThinkPadd schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 21:33:
[...]
Home Assistant gebruikt voor Z-Wave ook gewoon OpenZWave, dus dat gaat voor dat soort probleempjes weinig verschil maken vrees ik.
-=# RFLink Gateway Development Team #=-
Verwijderd
Denk dat dat vooral afhankelijk is van de installatie, de locatie, de huisinrichting, gebruikte bouwmaterialen en nog zoveel meer externe factoren.
Hier was 433Mhz een ramp en Z-wave een verademing.
Hier was 433Mhz een ramp en Z-wave een verademing.
knipThinkPadd schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 12:06:
[...]
[...]
>
[ Voor 7% gewijzigd door bing69 op 08-08-2016 08:39 ]
Bing
Nonde......
Na enkele herstarts van Domoticz nog steeds vrijwel alle ZWave nodes 'dead'. Hoe dit nu ineens kan is me een groot raadsel en het wordt nu toch wel erg vervelend. Alleen, het is dus spontaan gekomen en de standaard oplossingen werken niet. Ik heb eerlijk gezegd ook niet het idee dat het excluden en includen soelaas zal gaan bieden omdat de nodes de ene keer wel en de andere keer niet werken. Gisteren heb ik bijv. Domoticz enkele keren een herstart gegeven en op een gegeven moment had ik 'slechts' 2 dead nodes. Ik heb het toen even zo gelaten.
Vandaag kon ik de NAS weer herstarten (dat kon eerder niet omdat ik met een grote copy job bezig was), maar nu heb ik vrijwel alleen maar dead nodes.
Tips?
Na enkele herstarts van Domoticz nog steeds vrijwel alle ZWave nodes 'dead'. Hoe dit nu ineens kan is me een groot raadsel en het wordt nu toch wel erg vervelend. Alleen, het is dus spontaan gekomen en de standaard oplossingen werken niet. Ik heb eerlijk gezegd ook niet het idee dat het excluden en includen soelaas zal gaan bieden omdat de nodes de ene keer wel en de andere keer niet werken. Gisteren heb ik bijv. Domoticz enkele keren een herstart gegeven en op een gegeven moment had ik 'slechts' 2 dead nodes. Ik heb het toen even zo gelaten.
Vandaag kon ik de NAS weer herstarten (dat kon eerder niet omdat ik met een grote copy job bezig was), maar nu heb ik vrijwel alleen maar dead nodes.
Tips?
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
Draai jij ook Jumbotroll's beta packet op DSM6?
Ik zou zeggen proberen terug te gaan naar een vorige versie. In het verleden wel eens voorgehad dat een Openzwave versie niet helemaal deugde met dead nodes als symptoom. Terugkeren naar een vorige en dan wat langer wachten om te updaten boden dan oplossing in mijn geval.
Ik zou zeggen proberen terug te gaan naar een vorige versie. In het verleden wel eens voorgehad dat een Openzwave versie niet helemaal deugde met dead nodes als symptoom. Terugkeren naar een vorige en dan wat langer wachten om te updaten boden dan oplossing in mijn geval.
Nee, ik zit nog op DSM5, al draai ik wel de Beta's. Maar dan nog....het werkte prima, maar na enige tijd kwamen er meer en meer dead nodes.
Ik wil best wel proberen met een oudere versie, maar moet dan even graven om te zien of ik iets heb bewaard.....
Ik wil best wel proberen met een oudere versie, maar moet dan even graven om te zien of ik iets heb bewaard.....
¯\_(ツ)_/¯
Dag allen, ik gebruik nu een tijdje Domoticz, maar wat mij nogal stoort is de enorme 'puinhoop' welke ontstaat in de lijst met alle zwave apparaten. Er is amper een lijn in te ontdekken. Onlangs een nieuwe Fibaro Wallplug toegevoegd, Domoticz voegt dan een aantal nieuwe devices toe, maar uit niks in de id's of naam kan je opmaken welke devices je zojuist hebt toegevoegd.
Hebben meer mensen daar last van? Daar moet toch wel wat voor te verzinnen zijn?
Hebben meer mensen daar last van? Daar moet toch wel wat voor te verzinnen zijn?
Groetjes
Heeft er iemand hier ervaring met het aansluiten van een powerbank op de Rasp Pi? Ik wil zorgen dat bij een power dip Met Pi en Domoticz gewoon lekker blijven draaien.
Welke powerbank hebben jullie toegepast?
Maakt het nog uit welke je moet toepassen om de Rasp met al zijn antennes en toebehoren genoeg power te geven?
Maakt het nog uit welke je moet toepassen om de Rasp met al zijn antennes en toebehoren genoeg power te geven?
- leeg -
Je kunt sowieso sorteren op idx, zodat de hoogste (=nieuwste) bovenaan staat.Nhz schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 11:35:
Dag allen, ik gebruik nu een tijdje Domoticz, maar wat mij nogal stoort is de enorme 'puinhoop' welke ontstaat in de lijst met alle zwave apparaten. Er is amper een lijn in te ontdekken. Onlangs een nieuwe Fibaro Wallplug toegevoegd, Domoticz voegt dan een aantal nieuwe devices toe, maar uit niks in de id's of naam kan je opmaken welke devices je zojuist hebt toegevoegd.
Vervolgens zal de plug een id hebben, bijv. 0000155 o.i.d.
Als je dan 000015 in het zoekveld gooit dan zul je alle subdevices van de plug vinden zoals de schakelaar, kWh-meting e.d. Het kan zijn dat je een nul meer of minder in het zoekveld moet gooien, het is even proberen.
Wanneer je dat trucje doorhebt is het al iets duidelijker, maar het blijft behelpen, dat ben ik met je eens.
Je kan alle onnodige devices verwijderen uit de lijst. Dat ruimt wel op
Ik heb een simpele tweedehands UPS op de kop getikt. Had een nieuwe loodaccu nodig, dus wel iets duurder dan een powerbank. Hier zit nu echter ook mijn modem op, harde schijf die aan de pi hangt, etcetera. Vangt ook spanningsdipjes en -pieken op. En flink wat meer vermogen dan een powerbank.luigi87 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 11:49:
Heeft er iemand hier ervaring met het aansluiten van een powerbank op de Rasp Pi? Ik wil zorgen dat bij een power dip Met Pi en Domoticz gewoon lekker blijven draaien.
Ja zo doe ik het ook, maar ik vind het nogal een onhandige manier van werken. Lijkt me toch dat dat wel wat beter kan.ThinkPadd schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 11:53:
[...]
Je kunt sowieso sorteren op idx, zodat de hoogste (=nieuwste) bovenaan staat.
Vervolgens zal de plug een id hebben, bijv. 0000155 o.i.d.
Als je dan 000015 in het zoekveld gooit dan zul je alle subdevices van de plug vinden zoals de schakelaar, kWh-meting e.d. Het kan zijn dat je een nul meer of minder in het zoekveld moet gooien, het is even proberen.
Wanneer je dat trucje doorhebt is het al iets duidelijker, maar het blijft behelpen, dat ben ik met je eens.
Groetjes
Een dead node komt helaas vaker voor en zoals ik al eerder zei niet alleen met controllers die gebruik maken van openzwave.M.v.Veelen schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 11:24:
Nonde......![]()
Na enkele herstarts van Domoticz nog steeds vrijwel alle ZWave nodes 'dead'. Hoe dit nu ineens kan is me een groot raadsel en het wordt nu toch wel erg vervelend. Alleen, het is dus spontaan gekomen en de standaard oplossingen werken niet.
Tips?
Vaak komt het probleem in eerste instantie vanuit één van de devices zelf en niet direct door de controller/centrale software bv. door stroom onderbreking (even een schakelsetje uit het stopcontact trekken omdat de stofzuiger aan moet kan zorgen voor onbereikbare nodes) of een onverwachte reset enz.
Je zou verwachten dat een repair/heal van het zwave netwerk het probleem op kan lossen maar dat lukt soms niet. Ook heeft wissen van een device binnen Domoticz (of een andere controller) niet direct het gewenste effect omdat de informatie over het zwave netwerk soms blijft steken in de zwave stick/dongle. De dead node keert dan fijn weer terug in je device lijst.
Devices op batterijen laten zich ook vaak maar moeilijk aanpassen omdat de controller moet wachten totdat een device wakker is geworden. Hier helpt het soms om een device handmatig wakker te maken indien die optie erop zit, is soms een apart knop/mode voor.
Een dead node zorgt ook vaak voor problemen met andere zwave devices. Dit kan komen door het pad dat word gevolgd voor de communicatie. Sommige zwave devices kunnnen als repeater fungeren waarbij een signaal vanuit de controller via één of meerdere devices uiteindelijk bij het juiste device moet aankomen.. zit daar een dead node tussen dan komt het signaal ook niet bij de volgende devices in het pad. Een oplossing is om communicatie naar verder weg gelegen devices via meerdere punten te laten lopen.
Verder zal het zwave netwerk blijven proberen om de dead node te bereiken wat zorgt voor extra druk op het zwave mesh netwerk..wat o.a. kan zorgen voor een vertraging bij schakelen.
Waar je verder nog mee te maken hebt is dat de firmware in het ene zwave device niet altijd goed compatible is met het andere zwave device. Heeft te maken met de sdk waarbinnen een device is ontwikkeld, de interpretatie daarvan bij een fabrikant en verder de zwave generaties.
Zigbee heeft soortgelijke issues met de onderlinge compatibiliteit van devices.
Op de juiste manier excluden en weer opnieuw toevoegen helpt soms, maar helaas ontkom je er soms niet aan om alles opnieuw op te zetten..
-=# RFLink Gateway Development Team #=-
Even op terug komen want misschien heeft iemand anders er iets aan in de toekomst.loyske schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 15:44:
Ik merk op dat sinds 2 juli geen data meer is opgeslagen in mijn domoticz.db. Althans na een reboot ontbreekt de data, terwijl die voor de reboot er wel was. Dus lijkt erop dat het niet gesaved wordt!?
Grafieken worden een flatline
Iemand een idee?
Draai nu de laatste beta 3.5382
Het lijkt erop dat dit probleem werd veroorzaakt door een corrupt SD kaartje in de rpi....
In mijn zoektocht naar een zelfde oplossing, werd ik door de ontwikkelaar van RF Link gewezen op een inbouwzender van Becker, die je dan weer met KaKu of Z-Wave kan aansturen.avdl72 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:17:
Het probleem in mijn geval is dat de bestaande buismotoren reeds voorzien zijn van een RF ontvangen van Becker en er alleen stroom naar toe gaat. Dus dan is zo'n oplossing niet van toepassing.
Het mooiste zou zijn als ik een apparaat zou hebben die het Becker RF signaal zou kunnen leren en vervolgens weer op commando kan versturen.
Het gaat om dit device: link
Kost wel een 120 euro.
Kan iemand hier iets over zeggen of kan ik beter in een ander topic kijkenMdO82 schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 11:07:
Hopelijk kan iemand mij een tip geven
code:
1 2 3 4 5 local GenerationDeviceName = "xxxxxx" -- Device name of the Generated energy local ImportedDeviceName = "xxxxxx" -- Name of the energy device that shows imported energy local ExportedDeviceName = "xxxxxx" -- Name of the energy device that shows exported energy local ConsumptionIDX = xxx -- IDX of the energy device that shows calculated Consumption local ConsumptionDeviceName = "xxxxxx" -- Name of the energy device that shows calculated Consumption
Ik zie het even niet![]()
2250 WP Zuid PVoutput
[quote]MdO82 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 12:59:
[...]
Nadat je een dummy hebt aangemaakt zoals beschreven in het kopje Prepare Domoticz van de tutorial, zul je in je apparaten lijst deze terug kunnen vinden. De eerste kolom geeft je Idx aan.
zoiets dus:
[...]
Nadat je een dummy hebt aangemaakt zoals beschreven in het kopje Prepare Domoticz van de tutorial, zul je in je apparaten lijst deze terug kunnen vinden. De eerste kolom geeft je Idx aan.
zoiets dus:
Idx | Hardware | ID | Unit | Name | Type | Subtype |
315 | Dummy | 00082314 | 1 | VerbruikKwh | General | kWh |
Dat hangt toch van jouw Domoticz installatie af?MdO82 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 12:59:
[...]
Kan iemand hier iets over zeggen of kan ik beter in een ander topic kijken
Je moet bij je hardware kijken welke namen en ID's jouw apparaten hebben
Als ik je theorie volg, dan zou het dus zo kunnen zijn dat excluden/includen niet nodig hoeft te zijn. Ik moet dan alleen de info in Domoticz zien te verwijderen. Toch? Kan ik dat niet doen door ergens een .xml (oid) te verwijderen?Stuntteam schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 12:27:
[...]
Een dead node komt helaas vaker voor en zoals ik al eerder zei niet alleen met controllers die gebruik maken van openzwave.
Vaak komt het probleem in eerste instantie vanuit één van de devices zelf en niet direct door de controller/centrale software bv. door stroom onderbreking (even een schakelsetje uit het stopcontact trekken omdat de stofzuiger aan moet kan zorgen voor onbereikbare nodes) of een onverwachte reset enz.
Je zou verwachten dat een repair/heal van het zwave netwerk het probleem op kan lossen maar dat lukt soms niet. Ook heeft wissen van een device binnen Domoticz (of een andere controller) niet direct het gewenste effect omdat de informatie over het zwave netwerk soms blijft steken in de zwave stick/dongle. De dead node keert dan fijn weer terug in je device lijst.
Devices op batterijen laten zich ook vaak maar moeilijk aanpassen omdat de controller moet wachten totdat een device wakker is geworden. Hier helpt het soms om een device handmatig wakker te maken indien die optie erop zit, is soms een apart knop/mode voor.
Een dead node zorgt ook vaak voor problemen met andere zwave devices. Dit kan komen door het pad dat word gevolgd voor de communicatie. Sommige zwave devices kunnnen als repeater fungeren waarbij een signaal vanuit de controller via één of meerdere devices uiteindelijk bij het juiste device moet aankomen.. zit daar een dead node tussen dan komt het signaal ook niet bij de volgende devices in het pad. Een oplossing is om communicatie naar verder weg gelegen devices via meerdere punten te laten lopen.
Verder zal het zwave netwerk blijven proberen om de dead node te bereiken wat zorgt voor extra druk op het zwave mesh netwerk..wat o.a. kan zorgen voor een vertraging bij schakelen.
Waar je verder nog mee te maken hebt is dat de firmware in het ene zwave device niet altijd goed compatible is met het andere zwave device. Heeft te maken met de sdk waarbinnen een device is ontwikkeld, de interpretatie daarvan bij een fabrikant en verder de zwave generaties.
Zigbee heeft soortgelijke issues met de onderlinge compatibiliteit van devices.
Op de juiste manier excluden en weer opnieuw toevoegen helpt soms, maar helaas ontkom je er soms niet aan om alles opnieuw op te zetten..
Downgraden van Domoticz heeft volgens jou dan dus geen zin (updaten had ook geen zin namelijk)?
¯\_(ツ)_/¯
Zover is het mij duidelijk, maar ik krijg het niet helder welke ik precies moet gebruiken.Kraz schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 13:18:
[...]
Dat hangt toch van jouw Domoticz installatie af?
Je moet bij je hardware kijken welke namen en ID's jouw apparaten hebben
Als ik de idx-en overneem die ik volgens mij zou moeten hebben dan krijg ik het volgende te zien:
code:
1
| 2016-08-08 13:53:50.757 Error: EventSystem: in /home/pi/domoticz/scripts/lua/script_device_calculate_consumption.lua: ...ticz/scripts/lua/script_device_calculate_consumption.lua:48: attempt to index field '?' (a nil value) |
[ Voor 29% gewijzigd door MdO82 op 08-08-2016 13:54 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Klopt. Om dat probleem wat minder erg te maken heb ik ooit een pull request ingediend bij domoticz maar deze is helaas niet geaccepteerd: https://github.com/domoticz/domoticz/pull/259Nhz schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 11:35:
Deze mod gebruik ik nog steeds en hou ik regelmatig up to date: https://github.com/WoLpH/...e/advanced-devices-filter
Voorbeeldje van de interface:

Verwijderd
Hoe kan dit makkelijk geïmplementeerd worden? Kwestie van wat files te vervangen in de www folder? Of de broncode van die files aanpassen?Wolfboy schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 13:46:
[...]
Deze mod gebruik ik nog steeds en hou ik regelmatig up to date: https://github.com/WoLpH/...e/advanced-devices-filter
Filter per kolom is uiteraard veel makkelijker om een id op te zoeken.
Sommige nodes geven zowel id's als bv 000001601 als 1601
Als je nu moet filteren op 16 lukt dat niet omdat alle last seen dates in 2016 zijn.
Yes, exactVerwijderd schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 14:05:
[...]
Hoe kan dit makkelijk geïmplementeerd worden? Kwestie van wat files te vervangen in de www folder? Of de broncode van die files aanpassen?
Filter per kolom is uiteraard veel makkelijker om een id op te zoeken.
Sommige nodes geven zowel id's als bv 000001601 als 1601
Als je nu moet filteren op 16 lukt dat niet omdat alle last seen dates in 2016 zijn.
Even die paar files vervangen en het werkt.
[edit]Het lijkt erop dat Git m'n wijzigingen heeft overschreven bij de laatste merge. Geef me een uurtje om het weer terug te mergen
[ Voor 11% gewijzigd door Wolfboy op 08-08-2016 14:29 ]
Verwijderd
Ik heb de hele WWW folder overschreven en de cache gecleared. Denk dat ik toch ergens iets over het hoofd zie. Ik heb nu een combi van jouw wijzigingen en die van mij (geen pagina's):

Edit: ik zie je edit, neem je tijd maar
Zijn het grote wijzigingen? Ik schakel de paginatie uit met een bash script.
Misschien dat deze wijzigingen ook wel op die manier mogelijk zijn...
Anders vrees ik dat het een beetje moeilijk is om te volgen welke versie het is. Omdat ik op Syno zit kan het zomaar al zijn dat ik 10 versies achter sta.

Edit: ik zie je edit, neem je tijd maar
Anders vrees ik dat het een beetje moeilijk is om te volgen welke versie het is. Omdat ik op Syno zit kan het zomaar al zijn dat ik 10 versies achter sta.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| #!/bin/bash find /volume1/@appstore/domoticz/www/ -type f -name "*.js" -exec sudo sed -i 's/\"iDisplayLength\" : 25,/\"iDisplayLength\" : -1,\"paging\": false,/g' {} + find /volume1/@appstore/domoticz/www/ -type f -name "*.html" -exec sudo sed -i 's/\"iDisplayLength\" : 25,/\"iDisplayLength\" : -1,\"paging\": false,/g' {} + find /volume1/@appstore/domoticz/www/ -type f -name "*.js" -exec sudo sed -i 's/\"iDisplayLength\": 25,/\"iDisplayLength\" : -1,\"paging\": false,/g' {} + find /volume1/@appstore/domoticz/www/ -type f -name "*.html" -exec sudo sed -i 's/\"iDisplayLength\": 25,/\"iDisplayLength\" : -1,\"paging\": false,/g' {} + find /volume1/@appstore/domoticz/www/ -type f -name "*.js" -exec sudo sed -i 's/\"iDisplayLength\" : 10,/\"iDisplayLength\" : -1,\"paging\": false,/g' {} + find /volume1/@appstore/domoticz/www/ -type f -name "*.html" -exec sudo sed -i 's/\"iDisplayLength\" : 10,/\"iDisplayLength\" : -1,\"paging\": false,/g' {} + find /volume1/@appstore/domoticz/www/ -type f -name "*.js" -exec sudo sed -i 's/\"iDisplayLength\": 10,/\"iDisplayLength\" : -1,\"paging\": false,/g' {} + find /volume1/@appstore/domoticz/www/ -type f -name "*.html" -exec sudo sed -i 's/\"iDisplayLength\": 10,/\"iDisplayLength\" : -1,\"paging\": false,/g' {} + find /volume1/@appstore/domoticz/www/ -type f -name "*.js" -exec sudo sed -i 's/\"iDisplayLength\" : 100,/\"iDisplayLength\" : -1,\"paging\": false,/g' {} + find /volume1/@appstore/domoticz/www/ -type f -name "*.html" -exec sudo sed -i 's/\"iDisplayLength\" : 100,/\"iDisplayLength\" : -1,\"paging\": false,/g' {} + |
[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2016 14:36 ]
En... gefixtVerwijderd schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 14:30:
Tja... hele grote wijzigingen zijn het niet maar toch wel meer regels dan je eenvoudig met een bash scriptje kan vervangen denk ik zo:
https://github.com/domoti...vices-filter?expand=1&w=1
Al is het gelukkig maar 1 bestandje dus vermoedelijk kan je het probleemloos vervangen zonder andere pagina's te vervangen
Verwijderd
Top, dankjewel!
Ik heb wel nog 2 lijntjes vervangen in app/displaycontroller.js
door
Ik vind paginatie in deze toepassing storend en overbodig.
code:
1
2
| lengthMenu: [[25, 50, 100, 250, -1], [25, 50, 100, 250, "All"]], pagingType: 'full_numbers', |
door
code:
1
2
| iDisplayLength: -1, paging: false, |
Daar heb je wel een punt inderdaad. Zal ik bij mij ook eens doen.Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 14:54:
Top, dankjewel!
code:
1 2 lengthMenu: [[25, 50, 100, 250, -1], [25, 50, 100, 250, "All"]], pagingType: 'full_numbers',
door
code:
1 2 iDisplayLength: -1, paging: false,
Hier is overigens een kortere en flexibere versie van je vervangingscript:
Bash:
1
2
3
4
5
| #!/bin/bash path=/volume1/@appstore/domoticz/www/ for name in '*.js' '*.html'; do find "$path" -type f -name "$name" -exec sudo sed -r -i 's/\"iDisplayLength\"\s*:\s*[0-9]+,/\"iDisplayLength\" : -1, \"paging\": false,/g' {} + done |
Onder aan de wiki staat nog iets dat je moet veranderen als je de P1 logger van Domoticz gebruikt.MdO82 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 12:59:
[...]
Kan iemand hier iets over zeggen of kan ik beter in een ander topic kijken
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽
Klopt dat had ik inderdaad gezien (maar goed dat je er nog op wijst).klump4u schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 19:39:
[...]
Onder aan de wiki staat nog iets dat je moet veranderen als je de P1 logger van Domoticz gebruikt.
Ben even opnieuw begonnen, maar ik blijf helaas dezelfde melding houden.
Ik zal ongetwijfeld toch iets verkeerd doen
2250 WP Zuid PVoutput
Krijg je de berekende consumptie wel op je dashboard te zien?
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽
Nee helaas zover komt het ook nietklump4u schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 20:21:
Krijg je de berekende consumptie wel op je dashboard te zien?
2250 WP Zuid PVoutput
Dan zit de fout in het eerste gedeelte van wiki, je moet code precies aanpassen met de wijzigingen wat onder in de wiki staan, ik had eerst alleen het bovenste gedeelte gedaan en toen werkte het ook niet nadat ik alles wat eronder stond over de P1 had aangepast werkte het wel. Heb wel de Raspberry opnieuw opgestart na alle aanpassingen.
Het tweede gedeelte met de upload naar PVoutput krijg ik nog niet draaiend maar ik wil dan ook alleen maar het verbruik uploaden daar ik de panelen al met iets anders upload.
Het tweede gedeelte met de upload naar PVoutput krijg ik nog niet draaiend maar ik wil dan ook alleen maar het verbruik uploaden daar ik de panelen al met iets anders upload.
Hij blijft hangen op de volgende regel:klump4u schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 20:49:
Dan zit de fout in het eerste gedeelte van wiki, je moet code precies aanpassen met de wijzigingen wat onder in de wiki staan, ik had eerst alleen het bovenste gedeelte gedaan en toen werkte het ook niet nadat ik alles wat eronder stond over de P1 had aangepast werkte het wel. Heb wel de Raspberry opnieuw opgestart na alle aanpassingen.
code:
1
| EnergyImportLow, EnergyImportHigh, EnergyExportLow, EnergyExportHigh, PowerImport, PowerExport = otherdevices_svalues[EnergyDeviceName]:match("([^;]+);([^;]+);([^;]+);([^;]+);([^;]+);([^;]+)") |
De code heb ik geheel overgenomen van de Wiki.
Verder ga ik ervan uit (toch niet helemaal zeker) dat ik de idx e.d. juist heb staan
2250 WP Zuid PVoutput
Goed, ik heb een soft-reset uitgevoerd van de stick en daarna werkten alle nodes, op 1 na, weer. Helaas zijn de omschrijvingen e.d. weg, maar ik heb het vorige xml bestand nog dus daar kan ik morgen nog wel eens naar kijken. Helaas dus die ene node die niet werkt, dat is een Qubino inbouwmodule, en daar heb ik een aangepaste .xml van. Misschien die nog eens overschrijven en een herstart uitvoeren.
Overigens zag ik dat ik geen updates meer kreeg van de slimme meter. Na een herstart van de Syno zag ik USB2 erbij komen en kon ik de settings aanpassen waarna de updates weer binnen kwamen.
Houdt je van de straat zullen we maar zeggen .....
Overigens zag ik dat ik geen updates meer kreeg van de slimme meter. Na een herstart van de Syno zag ik USB2 erbij komen en kon ik de settings aanpassen waarna de updates weer binnen kwamen.
Houdt je van de straat zullen we maar zeggen .....
¯\_(ツ)_/¯
Deze code
word veranderd in dit
Dan bij de rode xxxxxxx zet je de naam van de omvormer, elektra p1 en consumptie uit domoticz
Bij de zwarte xxx komt de IDX van comsumptie zonde aanhalingstekens uit domoticz
edit- De IDX en naam haal je uit de lijst apparaten van Domoticz.
Lua:
1
2
3
4
5
| local GenerationDeviceName = "xxxxxx" -- Device name of the Generated energy local ImportedDeviceName = "xxxxxx" -- Name of the energy device that shows imported energy local ExportedDeviceName = "xxxxxx" -- Name of the energy device that shows exported energy local ConsumptionIDX = xxx -- IDX of the energy device that shows calculated Consumption local ConsumptionDeviceName = "xxxxxx" -- Name of the energy device that shows calculated Consumption |
word veranderd in dit
Lua:
1
2
3
4
| local GenerationDeviceName = "xxxxxx" -- Device name of the Generated energy local EnergyDeviceName = "xxxxxx" -- Name of the energy device that shows imported and exported energy local ConsumptionIDX = xxx -- IDX of the energy device that shows calculated Consumption local ConsumptionDeviceName = "xxxxxx" -- Name of the energy device that shows calculated Consumption |
Dan bij de rode xxxxxxx zet je de naam van de omvormer, elektra p1 en consumptie uit domoticz
Bij de zwarte xxx komt de IDX van comsumptie zonde aanhalingstekens uit domoticz
Ik heb de fout gevondenklump4u schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 21:54:
Deze code
Lua:
1 2 3 4 5 local GenerationDeviceName = "xxxxxx" -- Device name of the Generated energy local ImportedDeviceName = "xxxxxx" -- Name of the energy device that shows imported energy local ExportedDeviceName = "xxxxxx" -- Name of the energy device that shows exported energy local ConsumptionIDX = xxx -- IDX of the energy device that shows calculated Consumption local ConsumptionDeviceName = "xxxxxx" -- Name of the energy device that shows calculated Consumption
word veranderd in dit
Lua:
1 2 3 4 local GenerationDeviceName = "xxxxxx" -- Device name of the Generated energy local EnergyDeviceName = "xxxxxx" -- Name of the energy device that shows imported and exported energy local ConsumptionIDX = xxx -- IDX of the energy device that shows calculated Consumption local ConsumptionDeviceName = "xxxxxx" -- Name of the energy device that shows calculated Consumption
Ik vulde bij EnergyDeviceName Slimme Meter in want ik keek in de lijst en de slimme meter heet zo in domoticz, dus wat doe ik nu fout
Blijk ik de gehele avond gewoon in de verkeerde kolom te zitten kijken
Hardware ipv idx

Nu werkt het dus wel
Morgen maar eens verder kijken hoe we de gegevens naar PVOutput krijgen
2250 WP Zuid PVoutput
Ik heb, na de soft-reset van de ZWave stick, nu deze lijst:

Ik kan de namen van de nodes wel aanpassen, maar hoe krijg ik de rest weer volledig (manufacturer en type) ?

Ik kan de namen van de nodes wel aanpassen, maar hoe krijg ik de rest weer volledig (manufacturer en type) ?
¯\_(ツ)_/¯
Daarvoor zal je in het OZWCP een node refresh moeten doen (of handmatig de zwcfg*.xml file aanpassen) denk ikM.v.Veelen schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:19:
Ik heb, na de soft-reset van de ZWave stick, nu deze lijst:
[afbeelding]
-==||| INSANE |||==-
Ik zal eens in het CP gaan neuzen, want ik heb het oude zwcfg*.xml bestand naast de nieuwe gelegd en na zo'n 30 regels gaan ze enorm afwijken van elkaar en ben ik alleen maar bang dat ik daardoor fouten ga maken. Je zou toch denken dat in ieder geval de powered nodes wel hun info op de juiste manier afgeven en dit ook zichtbaar moet worden in Domoticz.....
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
Ik dacht dat het verwijderen van de volledige node in de zwcfg xml ervoor zorgde dat alle info terug ingevuld werd maar dat blijkt niet te kloppen.
Ben er nochtans vrij zeker van dat dat de methode was om een nieuwe config xml te laden zonder exclude/include.
Ik heb nu ook 2 nodes met 0 0 als ID en type en bijgevolg zonder parameter instellingen.
Refresh node info in OZWCP en heal node lijkt het niet op te lossen.
Ben er nochtans vrij zeker van dat dat de methode was om een nieuwe config xml te laden zonder exclude/include.
Ik heb nu ook 2 nodes met 0 0 als ID en type en bijgevolg zonder parameter instellingen.
Refresh node info in OZWCP en heal node lijkt het niet op te lossen.
Ik ben ze nu 1 voor 1 aan het nalopen en wissel af tussen "Send node information" en "Refresh node info" en langzamerhand komt er leven in en verschijnen steeds meer gegevens.
De "dead node" is echter op deze manier niet tot leven te wekken en zal ik wss toch eerst moeten verwijderen en daarna toevoegen. Klusje voor later
De "dead node" is echter op deze manier niet tot leven te wekken en zal ik wss toch eerst moeten verwijderen en daarna toevoegen. Klusje voor later
¯\_(ツ)_/¯
Ik heb eenzelfde euvel gehad dat ik uiteindelijk heb opgelost door handmatig in de zwcfg*.xml voor de node de juiste ID's te zetten. Vervolgens in het ozwcp een node refresh en dan kwam de info netjes terug.
On a side node, ben er nu ook achter waarom het backgrounden van de processen niet meer goed ging. Dit lijkt dus uiteindelijk te komen door het docker start script, welke middels exec domoticz opstart. Het niet gebruiken van exec (waardoor domoticz dus niet als main process draait) verhelpt dit probleem. Niet helemaal zoals het hoort, maarja... als het werkt....
EDIT: Net nog even een rebuild gedaan van Domoticz, maar deze faalt inmiddels ook...
On a side node, ben er nu ook achter waarom het backgrounden van de processen niet meer goed ging. Dit lijkt dus uiteindelijk te komen door het docker start script, welke middels exec domoticz opstart. Het niet gebruiken van exec (waardoor domoticz dus niet als main process draait) verhelpt dit probleem. Niet helemaal zoals het hoort, maarja... als het werkt....
EDIT: Net nog even een rebuild gedaan van Domoticz, maar deze faalt inmiddels ook...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| [ 38%] Building CXX object CMakeFiles/domoticz.dir/hardware/BleBox.cpp.o /src/domoticz/hardware/BleBox.cpp: In member function 'std::__cxx11::string BleBox::IPToHex(const string&)': /src/domoticz/hardware/BleBox.cpp:171:10: error: could not convert 'false' from 'bool' to 'std::__cxx11::string {aka std::__cxx11::basic_string<char>}' return false; ^~~~~ CMakeFiles/domoticz.dir/build.make:854: recipe for target 'CMakeFiles/domoticz.dir/hardware/BleBox.cpp.o' failed make[2]: *** [CMakeFiles/domoticz.dir/hardware/BleBox.cpp.o] Error 1 CMakeFiles/Makefile2:103: recipe for target 'CMakeFiles/domoticz.dir/all' failed make[1]: *** [CMakeFiles/domoticz.dir/all] Error 2 make: *** [all] Error 2 Makefile:149: recipe for target 'all' failed |
[ Voor 43% gewijzigd door Intellium op 09-08-2016 11:27 ]
-==||| INSANE |||==-
Verwijderd
Dat heb ik nu ook geprobeerd, even wachten tot alle nodes bevraagd zijn om dan de commando's in OZWCP te doen.Intellium schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:23:
Ik heb eenzelfde euvel gehad dat ik uiteindelijk heb opgelost door handmatig in de zwcfg*.xml voor de node de juiste ID's te zetten.
Duurt hier helaas wel telkens 10 minuten voordat de config knop blauw is...
Dat had ik ook! Na het compleet bijwerken van de zwcfg*.xml file, en ervoor te zorgen dat alles correct is en de topology klopt duurt het opstarten van het zwave gebeuren nu niet zo lang meer (meen iets van 20 - 30 sec. zal er eens op letten als ik weer herstart)Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:26:
[...]
Dat heb ik nu ook geprobeerd, even wachten tot alle nodes bevraagd zijn om dan de commando's in OZWCP te doen.
Duurt hier helaas wel telkens 10 minuten voordat de config knop blauw is...
-==||| INSANE |||==-
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.
- De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de Github repo.
- Ook is er een Domoticz wiki
- En een eigen Domoticz forum
- Lees ook de Domoticz handleiding eens door
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.