Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:24
Wolfboy schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 12:51:
[...]
Het meest eenvoudige is gewoon de xml vervangen met de versie die nu in het open-zwave project staat. De laatste wijziging voor de fgrm222.xml was 6 juni dus vermoedelijk heb je een oude versie.

Het bestand: https://github.com/OpenZW...config/fibaro/fgrm222.xml
Overigens kan je alle bestanden in de domoticz map overschrijven met de open-zwave config map om direct alle open-zwave mappings te updaten. Ze worden vrij regelmatig geupdate namelijk :)

Voorbeeldje van de commandos:
cd
git clone https://github.com/OpenZWave/open-zwave.git
rsync -av open-zwave/config/ domoticz/Config/

Waarbij je eventueel domoticz moet vervangen voor de goede directory :)
Gedaan
Reboot van de raspberry gedaan.
Helaas nada.

Dacht ga de node verwijderen.
Maar deze komt steeds terug!
Kan hem wel dan nog steeds bedienen met de control panel bij de node management.

Snap er niks van.
Iemand die me evt. kan helpen dmv teamviewer?

edit:
node inmiddels verwijderd.
En weer toegevoegd.
Ook is de fibraro gekalibreerd.
Doet hij allemaal goed.
Maar waarom krijg ik geen devices erbij om deze toe te voegen!

edit2:
stom de nodes staan niet in volgorde
gelukt!

TNX

[ Voor 9% gewijzigd door SpikeHome op 29-07-2016 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-09 08:55

Reley

Zoom Zoom

Ik ben nu aan het stoeien met InfluxDB en Grafana...
Maar ik krijg het niet voor elkaar...
Als ik de diverse tutorials op internet bekijk zou ik al in InfluxDB de database moeten zien met inlog erbij.
Dat is bij mij niet het geval.
Ik zie dit:
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/f0p6b9.png

ipv dit:
Afbeeldingslocatie: https://www.domoticz.com/wiki/images/7/71/Httplink2.png
Een verse Influx installatie op een verse Ubuntu server.
Ik heb een DB aan kunnen maken.
In Domoticz heb ik de volgende settings:

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2mq6f0k.png
Het deel aan de rechterkant heb ik van de domoticz wiki.

Ik wil het uiteindelijk gaan gebruiken om mooie statistieken bij te houden van mijn slimme meter...
Kan iemand helpen?

[ Voor 5% gewijzigd door Reley op 29-07-2016 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-09 15:34
Ik merk op dat sinds 2 juli geen data meer is opgeslagen in mijn domoticz.db. Althans na een reboot ontbreekt de data, terwijl die voor de reboot er wel was. Dus lijkt erop dat het niet gesaved wordt!?
Grafieken worden een flatline :(

Iemand een idee?

Draai nu de laatste beta 3.5382

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:39
loyske schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 15:44:
Ik merk op dat sinds 2 juli geen data meer is opgeslagen in mijn domoticz.db. Althans na een reboot ontbreekt de data, terwijl die voor de reboot er wel was. Dus lijkt erop dat het niet gesaved wordt!?
Grafieken worden een flatline :(

Iemand een idee?

Draai nu de laatste beta 3.5382
Is de "last seen" datum/tijd bij iedere sensor ook van vlak voor de herstart? Ik zou eerder denken dat de sensoren niet meer bijgewerkt worden. Is de toewijzing van /dev/ttyUSBxx misschien veranderd? Ik zou eerst eens het lijstje onder hardware nalopen om te kijken of dat klopt en of de adressen / devicenamen daar nog kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
tsjoender schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 15:55:
[...]

Is de "last seen" datum/tijd bij iedere sensor ook van vlak voor de herstart? Ik zou eerder denken dat de sensoren niet meer bijgewerkt worden. Is de toewijzing van /dev/ttyUSBxx misschien veranderd? Ik zou eerst eens het lijstje onder hardware nalopen om te kijken of dat klopt en of de adressen / devicenamen daar nog kloppen.
Sensoren worden nu weer bijgewerkt, heb dus een "gat" vanaf 2 juli tot nu.
Ook even met sqlitebrowser in de db gekeken en zie inderdaad geen waardes na 2 juli.

Heb dit laatst ook gehad toen kwam ik er na 1 week achter. Handmatig de db bijgewerkt via sqlitebrowser, daarna zag het goed uit. Maar nu na een reboot weer hetzelfde verhaal en mis ik dus bijna de hele maand aan metingen bij zowel elektriciteit, gas, temp etc etc.
Lijkt dus erop dat het wordt weggeschreven naar db, maar niet gesaved wordt. Dus na een reboot is de data weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
Wat werk je dan handmatig bij? Op zich zou Domoticz na een herstart gewoon bij die database moeten kunnen. Zit er misschien een lock op van een ander proces?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
tsjoender schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 16:18:
Wat werk je dan handmatig bij? Op zich zou Domoticz na een herstart gewoon bij die database moeten kunnen. Zit er misschien een lock op van een ander proces?
Ik heb de vorige keer de gas meterstanden in de Meter table bijgewerkt en dat ging prima.
Is ook al eens beschreven in het topic hier toen de slimme meters geen updates doorgeven na de jaarwisseling.

Geen idee of er een lock op zit, maar domoticz stuurt nu weer fijn zijn waardes om de 5 minuten naar de database, dus dat gaat prima. Ben alleen bang dat na een reboot ik weer terug ben tot 2 juli...
Kan natuurlijk als test eens een reboot doen en kijken of dan de waardes van vandaag van voor de reboot er nog staan.

Edit: Yep, na een reboot zijn de 24 uurs metingen in ieder geval van voor de reboot weer weg. Dus lijkt erop dat het niet "gesaved" wordt in de database terwijl het er wel staat!?

Edit2: Heb een backup van 5:00 deze ochtend en daar staan alle waardes gewoon tot vandaag 5:00 in. Dus ja na een reboot val ik terug naar 2 juli. Iemand een idee wat er mis gaat?

[ Voor 18% gewijzigd door loyske op 29-07-2016 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
AWST6000 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 14:25:
[...]

De voorkeurstand van de afstandsbediening (My) is wel aanroepbaar binnen Domoticz. Dus je hebt 3 standen tot je beschikking.
zag laatst een demo bij iemand die openhab demonstreerde en die kon 'live' op zijn webinterface zien hoeveel 'procent' zijn rolluiken open stonden.
als hij via web of de drukknop naar boven of beneden deed, werkte dat 'live' bij.

Door de drukte bij die demo kon ik jammergenoeg niet vragen hoe hij het deed :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-09 09:42
AWST6000 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 14:25:
[...]

De voorkeurstand van de afstandsbediening (My) is wel aanroepbaar binnen Domoticz. Dus je hebt 3 standen tot je beschikking.
Hoe kan je dit instellen ? ik gebruik nu gewoon de stopknop binnen domoticz.
Repi3 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 18:19:
[...]

zag laatst een demo bij iemand die openhab demonstreerde en die kon 'live' op zijn webinterface zien hoeveel 'procent' zijn rolluiken open stonden.
als hij via web of de drukknop naar boven of beneden deed, werkte dat 'live' bij.

Somfy heeft ook IO motoren. Die kan je op percentage instellen hoe ver ze open moeten en hoe ver ze open (of dicht, net hoe je het bekijkt) staan.

[ Voor 22% gewijzigd door Speedfightserv op 29-07-2016 18:41 ]

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Speedfightserv schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 09:29:
[...]

RFXtrx433E gekoppeld aan een Raspberry Pi. (1 van de eerste B modellen)
Domoticz draait hier op.
Wat is er eigenlijk allemaal nodig voor een Somfy setup?

- Raspberry Pi B-model
- RFXtrx433E gekoppeld aan een Raspberry Pi
- Domoticz
- Somfy RTS

Mis ik nog iets? En weet je toevallig welk type rolluik je hebt, of werken alle Somfy rolluiken? Ik ga binnenkort eens kijken naar elektrische jaloezieën van Somfy. Ik zie dat dit allemaal op batterijen werkt. Werkt dit goed, of is een alternatief op basis van stroom beter? Er moet thuis nog stucwerk worden aangebracht, dus ik heb een mogelijkheid om leidingen te frezen. :)

Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-09 09:42
JPtjeeNL schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 09:13:
[...]

Wat is er eigenlijk allemaal nodig voor een Somfy setup?

- Raspberry Pi B-model
- RFXtrx433E gekoppeld aan een Raspberry Pi
- Domoticz
- Somfy RTS

Mis ik nog iets? En weet je toevallig welk type rolluik je hebt, of werken alle Somfy rolluiken? Ik ga binnenkort eens kijken naar elektrische jaloezieën van Somfy. Ik zie dat dit allemaal op batterijen werkt. Werkt dit goed, of is een alternatief op basis van stroom beter? Er moet thuis nog stucwerk worden aangebracht, dus ik heb een mogelijkheid om leidingen te frezen. :)

Thanks!
Ja. Dan heb je alles Overigens kan je ook een nieuwere type raspberry gebruiken.

Somfy is alleen het motor merk en wordt in allerlei merken zonnewering gebruikt.

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petrie
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10-2020
Nas_je schreef op woensdag 23 december 2015 @ 14:05:
Ik heb onlangs een Energie switch plus van Benext gekocht met als bedoeling die te gaan gebruiken voor mijn zonnepanelen.
Als hardware gebruik ik een Raspberry pi, USB stick van AeonLabs.
Het werkt op zich goed als je het verbruik van een willekeurig apparaat wilt meten. Ik heb hem nu aangesloten op de zonnepanelen en zie ook keurig in Domoticz wat die aan wattage opwekt maar het aantal kWh blijft maar op 0.000 staan terwijl er al wel terug geleverd wordt. Volgens de Wiki wordt zowel verbruik en levering geregistreerd echter zie ik die niet terug.

Ik heb de Energie switch al een verwijderd uit Domoticz en ontkoppelt van de AeonLabs van de maar dit heeft helaas niet geholpen.

Iemand een idee wat er aan de hand is?
Ik ben ook sinds kort in het bezit van een BeNext Energy Switch Plus. Ik zie in Domoticz perfect de geleverde energie. Groene lampje brand ook op de switch. Dus die weet dat er teruggeleverd wordt. In het log van Domoticz 4834 zie ik elke keer 2x General KWh en 1x usage. Ik zie echter slechts 2 tellers (actuele gebruik en kwh gebruik) en in de grafieken ook alleen die van het verbruik. En die zijn 0 terwijl de teller KWh verbruik wel waardes aangeeft. Kenbaar wordt bij absoluut getoond maar neemt hij hem niet mee in de berekening omdat hij < 0 is. Iemand wel de tellers en grafieken van geleverd?

[ Voor 5% gewijzigd door Petrie op 30-07-2016 12:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Repi3 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 18:19:
[...]

Dat kan in ieder geval met de Z-Wave Qubino shutter modules. Bij mijn gordijnen werkt dat op dit moment op die manier namelijk :)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-09 11:07
-nvt-

[ Voor 99% gewijzigd door Isane op 30-07-2016 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
vraagje ivm blocky script.
Ben bezig mijn zonnewering te automatiseren.
Controller werkt.
Ik heb geen lux sensor.

Dus ik dacht doe het dmv mijn slimme meter en de terug levering.
Als ik dan een blocky maak met de volgende config:
If stroom < -1500
Do set screen = level 100 after 10seconds
else if stroom > -1499 and stroom < 5000
Do Set screen = level 0 after 10seconds

Dit werkt totaal niet en heb al van alles geprobeerd.
Ik wil gewoon dat de screen omlaag gaat bij -xxxW en meer en omhoog bij xxxW en lager
De stroom actual neem ik aan dat deze ook een negatieve waarde geeft en bij gebruik een positive waarde.
Kan ik die waardes ook ergens zien behalve in het dashboard?

edit:
eigenlijk zou ik de return waarde willen zien 1 en 2 van de stroom.
de stroom waarde zijn 6 waardes zag ik als je de waardes opvraagt bij de blocky

[ Voor 9% gewijzigd door SpikeHome op 31-07-2016 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 21:06

breinonline

Are you afraid to be known?

Kan je niet beter een variabele maken die wordt omgezet bij -1500 en dan de zonnewering op die variabele laten schakelen?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
breinonline schreef op zondag 31 juli 2016 @ 19:08:
Kan je niet beter een variabele maken die wordt omgezet bij -1500 en dan de zonnewering op die variabele laten schakelen?
Hoe kom ik aan die variabele?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 21:06

breinonline

Are you afraid to be known?

Zie dit voorbeeldscript: MikeOO in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 2" en de variabele kan je aanmaken onder het settingsmenu van domoticz > more options > user variables.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09 06:52

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Iemand hier ervaring met een Aeotec Smart Switch 6 op een Aeotec Gen5 Z-wave stick op een RPi2?. Schakelen doet hij inmiddels, maar het verbruik wil maar niet doorkomen. Paar keer toevoegen en verwijderen wil ook niet helpen...

[ Voor 11% gewijzigd door deWit op 01-08-2016 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
deWit schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 10:25:
Iemand hier ervaring met een Aeotec Smart Switch 6 op een Aeotec Gen5 Z-wave stick op een RPi2?. Schakelen doet hij inmiddels, maar het verbruik wil maar niet doorkomen. Paar keer toevoegen en verwijderen wil ook niet helpen...
Helemaal niet, of blijft hij op een oude waarde staan? Dat laatste is waarschijnlijk een parameter die je kunt instellen, dat hij pas bij zoveel % of W een nieuwe waarde doorstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley

Reley

Zoom Zoom

Iemand die mij kan/wil helpen?
Reley schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 15:34:
Ik ben nu aan het stoeien met InfluxDB en Grafana...
Maar ik krijg het niet voor elkaar...
Als ik de diverse tutorials op internet bekijk zou ik al in InfluxDB de database moeten zien met inlog erbij.
Dat is bij mij niet het geval.
Ik zie dit:
[afbeelding]

ipv dit:
[afbeelding]
Een verse Influx installatie op een verse Ubuntu server.
Ik heb een DB aan kunnen maken.
In Domoticz heb ik de volgende settings:

[afbeelding]
Het deel aan de rechterkant heb ik van de domoticz wiki.

Ik wil het uiteindelijk gaan gebruiken om mooie statistieken bij te houden van mijn slimme meter...
Kan iemand helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-01-2023
Heeft Domoticz eigenlijk een native countdown timer?

Bijvoorbeeld:
Na een klikje op een Kaku Awst-8800 krijgt de strijkijzer 'prik' van een Kaku ACD-3500.
Na een instelbaar aantal minuten schakelt de ACD-3500 weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit

deWit

ThinkPadd schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 10:35:
[...]

Helemaal niet, of blijft hij op een oude waarde staan? Dat laatste is waarschijnlijk een parameter die je kunt instellen, dat hij pas bij zoveel % of W een nieuwe waarde doorstuurt.
Helemaal niet. Die parameter heb ik gechecked en staat op een verandering van 25W, er hangt een boiler aan die af en toe een piek van 2000 Watt lijkt te trekken, maar het cumulatief van de switch zelf loopt niet op. Inmiddels geeft het controlpanel wel een cumulatieve waarde na handmatig pollen, maar het verbruik in Domoticz geeft niets zinnigs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Binnenkort ga ik op vakantie. Graag zou ik daarvoor een soort vakantieschakeling inzetten. Is er een manier om dat relatief eenvoudig te doen met Milight lampen, en KAKU switches, zonder dat ik van alles overhoop moet halen als ik weer terug ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-09 13:59
AWST6000 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 11:12:
Heeft Domoticz eigenlijk een native countdown timer?

Bijvoorbeeld:
Na een klikje op een Kaku Awst-8800 krijgt de strijkijzer 'prik' van een Kaku ACD-3500.
Na een instelbaar aantal minuten schakelt de ACD-3500 weer uit.
Uitschakelvertraging? Als je bij schakelaars op aanpassen klikt, 4e vakje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-01-2023
gastje01 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 11:25:
[...]
Uitschakelvertraging? Als je bij schakelaars op aanpassen klikt, 4e vakje
Net ff getest. Het werkt.
(Mooi spul dat Domoticz) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Laatst online: 17-09 10:58
koelkast schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 11:22:
Binnenkort ga ik op vakantie. Graag zou ik daarvoor een soort vakantieschakeling inzetten. Is er een manier om dat relatief eenvoudig te doen met Milight lampen, en KAKU switches, zonder dat ik van alles overhoop moet halen als ik weer terug ben?
Het handigste is om alles in een scene te zetten en die met een blockly laten schakelen aan de hand van een virtuele schakelaar ' vakantie' of 'iemand thuis'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loyske
koelkast schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 11:22:
Daarvoor kan je in de Domoticz settings het Timer Plan op Holiday zetten ipv default.
Dan zie je dat alle timers weg zijn en kan je ze instellen zoals jij wil. Bij thuis komst zet je het weer op default en heb je je oude timers weer terug ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• costo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
loyske schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 12:32:
[...]

Daarvoor kan je in de Domoticz settings het Timer Plan op Holiday zetten ipv default.
Dan zie je dat alle timers weg zijn en kan je ze instellen zoals jij wil. Bij thuis komst zet je het weer op default en heb je je oude timers weer terug ;)
Bedankt voor deze simpele (maar ook geniale :) ) uitleg, ik wist niet dat een ´Timer Plan´ bestond, naar zoiets zocht ik al lange tijd. Iedere keer handmatig timers aktief aan of uit zetten is heel vervelend. Ik had er zelfs iets voor geschreven wat direct de database zo veranderde dat bij bepaalde apparaten het aan en uit zetten in een keer gebeurde. Maar het is niet verstandig om de database te manipuleren, een klein foutje en je bent alles kwijt.
Nu weet ik hoe ik dit gewoon simpel kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
Op dit moment gebruik ik een Fibaro door/windowsensor op batterij voor de deur in de garage. De garage ligt ongeveer 8 tot 10 meter achter het huis. Toch zie ik dat de Fibaro sensor niet altijd verbinding heeft met de rest van het z-wave netwerk. Hierdoor mis ik dus soms dat dat de deur dicht of open gaat.
Plaatje in de Zwave config geeft aan dat de deursensor verbinding heeft (weliswaar een dun lijntje), met alle andere sensoren/schakelaars. Ik heb incl controller 7 zwave devices actief.

Zou het zin hebben om een 230v powered sensor in de garage te hangen zodat de deursensor een betere verbinding krijgt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-09 17:05
costo schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 13:10:
[...]

Bedankt voor deze simpele (maar ook geniale :) ) uitleg, ik wist niet dat een ´Timer Plan´ bestond, naar zoiets zocht ik al lange tijd. Iedere keer handmatig timers aktief aan of uit zetten is heel vervelend. Ik had er zelfs iets voor geschreven wat direct de database zo veranderde dat bij bepaalde apparaten het aan en uit zetten in een keer gebeurde. Maar het is niet verstandig om de database te manipuleren, een klein foutje en je bent alles kwijt.
Nu weet ik hoe ik dit gewoon simpel kan doen.
En dan maak je meteen een schakelaar "Vakantie" met een On actie

code:
1
http://127.0.0.1/json.htm?type=command&param=setactivetimerplan&ActiveTimerPlan=1

En Off actie

code:
1
http://127.0.0.1/json.htm?type=command&param=setactivetimerplan&ActiveTimerPlan=

Simpeler krijg je het niet :+

[ Voor 53% gewijzigd door BizzieBis op 01-08-2016 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley

Reley

Zoom Zoom

Heb inmiddels de influx/grafana in de lucht, maar ik krijg geen gegevens van mijn Gasmeter in influx.

Ik zie in Domoticz keurig de meter en de waardes lopen op als ik gas verbruik.
Bij de HTTPLink heb ik hetzelfde gedaan als voor mijn stroom echter krijg ik geen data binnen...
Als ik in de logging kijk zie ik:

code:
1
HttpLink: sending global variable GasVerbruik with value: Not%20supported%20yet

[ Voor 18% gewijzigd door Reley op 01-08-2016 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
loyske schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 12:32:
[...]

Dat klinkt interessant, ik kan het alleen nergens vinden! Waar vind ik dat in de instellingen :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loyske
koelkast schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 15:48:
[...]

Dat klinkt interessant, ik kan het alleen nergens vinden! Waar vind ik dat in de instellingen :?
Setup -> Settings -> tabje Other en dan staat er Timer Plan als 4de optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

loyske schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 15:41:
Zou het zin hebben om een 230v powered sensor in de garage te hangen zodat de deursensor een betere verbinding krijgt?
Het is een mesh netwerk dus als er een node tussen de nodes in zit dan kan dat wel helpen ja.

Mogelijk is dit nog een optie: http://aeotec.com/z-wave-repeater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• costo
  • Niet online
BizzieBis schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 15:42:
[...]

En dan maak je meteen een schakelaar "Vakantie" met een On actie

code:
1
http://127.0.0.1/json.htm?type=command&param=setactivetimerplan&ActiveTimerPlan=1

En Off actie

code:
1
http://127.0.0.1/json.htm?type=command&param=setactivetimerplan&ActiveTimerPlan=

Simpeler krijg je het niet :+
Deze eenvoudige uitleg kan ik niet helemaal volgen.
Ik probeerde een virtuele schakelaar te maken met een willekeurig protocol en deze 2 regels in de ´On´ / ´Off´ aktie, helaas geeft dat geen enkel resultaat.
Ook geprobeerd een groep en een scene te maken met deze 2 regels als aktie maar helaas pindakaas het schijnt niet te werken zoals ik verwacht.
Ik verwacht dat door het aanzetten van deze ´vakantie´ schakelaar de timers omschakelen tussen ´standaard´ en ´vakantie´ en/of dat ook in de instellingen het ´Timer Plan´ veld aangepast wordt.

Misschien kun je iets meer duidelijkheid brengen in wat deze Json regels moeten doen en hoe dat geimplementeerd moet worden. Zoals het er nu staat krijg ik het niet werkend.
Het is gewoonweg te simpel :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-09 17:05
En toch zou het zo simpel moeten werken. Een dummy switch aanmaken met exact de genoemde urls in de on/off action box.

Wel is het zo dat je geen terugkoppeling krijgt na het activeren van de schakelaar.

Wellicht moet je ook een keer de pagina refreshen om de juiste timers te kunnen zien.

Welke versie Domoticz draai je?

Edit: Valt me net in dat ik Domoticz niet op de standaard poort, maar op poort 80 draai. Dus ik denk dat je 127.0.0.1 moet veranderen in 127.0.0.1:8080

[ Voor 18% gewijzigd door BizzieBis op 01-08-2016 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• costo
  • Niet online
BizzieBis schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 18:30:
Edit: Valt me net in dat ik Domoticz niet op de standaard poort, maar op poort 80 draai. Dus ik denk dat je 127.0.0.1 moet veranderen in 127.0.0.1:8080
Die uitbreiding met poort 8080 was het wat ik nog moest toevoegen, nu werkt het inderdaad zoals ik het me voorstelde.

Heel mooi is deze uitbreiding voor het gebruik van een schakelaar. Bespaart een aantal klikken in de instellingen en bied ook uitzicht op de mogelijkheid om een fysieke schakelaar bij de voordeur te plaatsen die bij het verlaten v/d woning voor b.v. een weekend of lange avond ingedrukt wordt om de timers allemaal met een druk op de knop te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
SpikeHome schreef op zondag 31 juli 2016 @ 17:16:
Controller werkt.
Ik heb geen lux sensor.

If stroom < -1500

Ik wil gewoon dat de screen omlaag gaat bij -xxxW en meer en omhoog bij xxxW en lager
De stroom actual neem ik aan dat deze ook een negatieve waarde geeft en bij gebruik een positive waarde.

edit:
Zoals je de Blockly bechrijft kan deze tot 360 keer per uur de zonwering openen en sluiten.
Elke keer als er schaduw van wolken langs de panelen komt dan schiet de opbrengst heen en weer.
Dus dan wordt er ook elke keer geschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
hondapower schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 08:35:
[...]

Zoals je de Blockly beschrijft kan deze tot 360 keer per uur de zonwering openen en sluiten.
Elke keer als er schaduw van wolken langs de panelen komt dan schiet de opbrengst heen en weer.
Dus dan wordt er ook elke keer geschakeld.
dat klopt, maar je kan bij de blocky een vertraging inzetten van 5m.
Dus dan gaat die niet bij elke wolk op en neer tenzij er iets langer bewolking is.
Het is alleen jammer dat de blocky de parameters van de slimme meter output niks mee kan.
Ik heb hem nu op pvoutput gezet en de opbrengst van de panelen gebruikt,
Dit werkt nu alleen het ophalen bij pvoutput gaat maar 1x per 5m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je niet beter het vermogen van je zonnepanelen gebruiken? Als je de stroom door de meter gebruikt zal het niet betrouwbaar zijn wanneer eens een grote verbruiker schakelt.
Ik zie soms nog een verbruik op de teller, zelfs als de panelen meer dan 4KW vermogen geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 11:00:
Kan je niet beter het vermogen van je zonnepanelen gebruiken? Als je de stroom door de meter gebruikt zal het niet betrouwbaar zijn wanneer eens een grote verbruiker schakelt.
Ik zie soms nog een verbruik op de teller, zelfs als de panelen meer dan 4KW vermogen geven...
Dt doe ik nu ook:
Afbeeldingslocatie: http://www.famspijkers.nl/tweakers/2016/domoticz/blocky/screens.jpg

Alleen domiticz haalt maar 1x per 5minuten de gegevens bij pvoutput op en pvoutput logt ze ook niet vaker overigens.
Vandaar dat ik het om de slimme meter wilde.
En gebruik de events ook alleen maar als we niet thuis zijn.

Edit de 1sec kan er staan omdat het dus steeds 5m duurt.

[ Voor 3% gewijzigd door SpikeHome op 02-08-2016 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pvoutput is toch een website?
Je moet toch eerst zelf de gegevens pushen daarheen?
Als je op dat moment ook de waarde pushed naar Domoticz kan je ze elke minuut hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
SpikeHome schreef op zondag 31 juli 2016 @ 17:16:
Controller werkt.
Ik heb geen lux sensor.

If stroom < -1500

edit:
Ik heb zojuist een Lux script in gebruik genomen (maar dan voor de verlichting binnen). Het draait nog net te kort om te bepalen of het goed werkt, maar ik verwacht er een hoop van :+

Maar in dit geval lijkt me dit voor jou een hele goede oplossing.

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley

Reley

Zoom Zoom

Ben ik weer.
Ik probeer nu via MQTT mijn data door te sturen naar Influx.
Ik heb verbinding met Node-red volgens het log:
2016-08-02 11:56:16.123 MQTT: Connecting to xxx.xxx.xxx.xxx:1883
2016-08-02 11:56:16.225 MQTT: connected to: xxx.xxx.xxx.xxx:1883
2016-08-02 11:56:16.325 MQTT: Subscribed

Echter komt er geen data binnen.
In Node-Red heb ik het volgende script:

code:
1
[{"id":"7b366043.74005","type":"mqtt-broker","broker":"127.0.0.1","port":"1883","clientid":"","usetls":false,"verifyservercert":true,"compatmode":true,"keepalive":15,"cleansession":true,"willQos":"0","birthQos":"0"},{"id":"1be38963.6067a7","type":"mqtt in","z":"ecee940b.146508","name":"Domotic Out","topic":"domoticz/out","broker":"7b366043.74005","x":120,"y":158,"wires":[["962a6069.2b9c5"]]},{"id":"962a6069.2b9c5","type":"function","z":"ecee940b.146508","name":"ToInfluxDB","func":"var date = new Date(msg.payload);\ndata=JSON.parse(msg.payload);\n\nmsg.payload = {}; //null msg obj and create new properties\n\nvar influx_obj = \"[{\";\n\n\ninflux_obj += '\"name\": \"' + data.dtype.split(\" + \").join(\"\") + '\",';\nvar columns='\"columns\": [';\n\ncolumns+='\"idx\", \"nvalue\"';\n\nvar points='\"points\": [[';\n\npoints+= data.idx + ', ' + data.nvalue;\n\nfor (ii=0; ii<10; ii++)\n{\n    var vidx = (ii+1).toString();\n    var vname = \"svalue\" + vidx;\n    if (typeof data[vname] != 'undefined') {\n        columns+=', \"' + vname + '\"';\n        var vdata=data[vname];\n        if (!isNaN(vdata)) {\n            points+=', ' + parseFloat(vdata);\n        }\n        else {\n            points+=', \"' + vdata + '\"';\n        }\n    }\n}\n\n\ncolumns+=']';\npoints+=']]';\n\ninflux_obj+=columns+\",\" + points;\n\ninflux_obj+=\"}]\";\n\nmsg.payload=influx_obj;\n\nreturn msg;","outputs":1,"noerr":0,"x":225,"y":224,"wires":[["df17cf36.7a29f","19155261.c3e15e"]]},{"id":"df17cf36.7a29f","type":"debug","z":"ecee940b.146508","name":"","active":false,"console":false,"complete":false,"x":528.0833129882812,"y":223.08331298828125,"wires":[]},{"id":"19155261.c3e15e","type":"http request","z":"ecee940b.146508","name":"TEST","method":"POST","ret":"txt","url":"http://xxx.xxx.xxx.xxx:8086/db/domoticz/series?u=root&p=root","x":333.08331298828125,"y":317.08331298828125,"wires":[["4bab87f8.cc2218"]]},{"id":"4bab87f8.cc2218","type":"debug","z":"ecee940b.146508","name":"","active":false,"console":false,"complete":false,"x":529,"y":317,"wires":[]}]

Dit kan hij netjes deployen echter komt er niks binnen in mijn influxdb

Inmidels alle mogelijke wiki's al bekeken, maar geen van allen verteld duidelijk hoe je dit moet implementeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
Elect schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 13:21:
[...]

Ik heb zojuist een Lux script in gebruik genomen (maar dan voor de verlichting binnen). Het draait nog net te kort om te bepalen of het goed werkt, maar ik verwacht er een hoop van :+

Maar in dit geval lijkt me dit voor jou een hele goede oplossing.
En waar haal je die lux waarde vandaan?
Want zoiets wil ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
SpikeHome schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 14:29:
[...]

Want zoiets wil ik wel.
Van de reeds gelinkte wiki. Beetje lezen mag wel :+

The calculation is based on the theoretical radiations of the sun according to its location in the sky, calculated according to the time and the number of day in the year, plus the real-time cloud layer and the real-time weather (pressure) :
- Geographical address
- Altitude of the geographical point
- Atmospheric pressure of the place / from api.wunderground.com
- The cloudiness in Octa (1/8) / from ogimet.com

[ Voor 52% gewijzigd door Elect op 02-08-2016 15:14 ]

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een iets eenvoudigere code gepubliseerd op http://egregius.be/tag/domoticz/ van mijn lua pass2php script. Ook wat eenvoudige voorbeelden toegevoegd, niet alles hoeft mega ingewikkeld te zijn ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alberthakvoort
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-09 20:28
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VfqO2vq.png

Iemand nog tips om van de foute P1 standen af te komen... Verwijderen met shift wil niet..

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ypv9AAM.png

Had ook al geprobeerd om de standen te verwijderen uit de database

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9uDykYN.png

Maar na het starten gelijk weer een "foute" waarde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SpikeHome schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 14:29:
[...]

Want zoiets wil ik wel.
Lux waarde kun je ook zelf eenvoudig maken met MySensors. Werkt perfect.
Je moet wel 1x een Gateway maken, dit kan via Serieel of Ethernet.
Daarna kun je diverse sensoren maken die allemaal communiceren via deze gateway.

Waaronder een LUX sensor.

Eenvoudig te maken en als je een klein beetje kunt solderen is ruim voldoende. Solderen is niet perse nodig maar soms moet je nog wat pennen solderen of draadjes samenvoegen.

Het lijkt ingewikkeld maar is het zeker niet en echt een aanrader. Gebruik deze opstelling nu een paar maanden en superstabiel. Hiervoor gebruikte ik een Kaku lichtsensor wat ook goed werkt alleen was die na 9 maanden overleden en de kosten voor een nieuwe zijn gelijk of hoger dan het zelf bouwen.

Een groot voodeel van Lux meten is dat je de lichten heel exact kunt schakelen en elke lamp kun je ook een andere waarde meegeven. De kaku is aan/uit en meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Weet iemand of ik met Domoticz mijn zonwering met daarin de Becker motoren en Becker Centronic EasyControl EC545-II afstandsbediening op 868MHz kan aansturen?
http://www.nl.becker-antriebe.de/downloads/Centronic_EasyControl_EC545-II.pdf

Ik gebruik momenteel Homewizard, maar die ondersteund dit niet en ben dus an het kijken naar een alternatief. Tot nu toe heb ik niets gevonden of dit mogelijk is, en ook geen RFXCom gevonden die op 868MHz werkt.

[ Voor 18% gewijzigd door avdl72 op 03-08-2016 10:03 ]

NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 18:00
avdl72 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 10:01:
Weet iemand of ik met Domoticz mijn zonwering met daarin de Becker motoren en Becker Centronic EasyControl EC545-II afstandsbediening op 868MHz kan aansturen?

Ik gebruik momenteel Homewizard, maar die ondersteund dit niet en ben dus an het kijken naar een alternatief. Tot nu toe heb ik niets gevonden of dit mogelijk is, en ook geen RFXCom gevonden die op 868MHz werkt.
Ik weet niet of deze al ondersteurnd wordt door RFlink, maar als je handig genoeg bent kan je deze zelf toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske

Hier ben ik ook al een tijdje naar op zoek.
Er is nu wel een rfxcom868, maar geen idee of deze het ondersteund. Hmm zie dat deze van de site is gehaald....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Niet online
Ik zit ook met een gelijkaardige vraag.
Ik wil mijn rolluiken automatiseren.
Ik ben nu een tijdje bezig met rfxcom 433 en werkt aardig dus het lijkt me handig om voor 433 te kiezen om mijn rolluiken aan te sturen.

Somfy geeft iets die voor mij werkt denk ik, namelijk dit :
Inbouwontvanger RTS voor rolluiken (1811244)
https://shop.somfy.be/inb...0230.html#tab-description

ik heb volgende opstelling :Afbeeldingslocatie: https://s32.postimg.org/6lh8eyf2d/schakelaar.jpg
Het is dus een soort vast punt schakelaar.
Bij mij is bruin wel = down en zwart = up

en volgens de documentatie van de inbouwontvanger zou het zo moeten :
Afbeeldingslocatie: https://s32.postimg.org/w32lhogv9/somfy_oplossing.jpg

Zit zou toch moeten werken toch?
Ik zou dit nemen omdat het ook van somfy is en zeker werkt in domoticz...

een alternatief kan dit zijn, maar voor 10€ wil ik wel liever op zeker spelen.
http://www.klikaanklikuit...ring-schakelaar-asun-650/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Het probleem in mijn geval is dat de bestaande buismotoren reeds voorzien zijn van een RF ontvangen van Becker en er alleen stroom naar toe gaat. Dus dan is zo'n oplossing niet van toepassing.

Het mooiste zou zijn als ik een apparaat zou hebben die het Becker RF signaal zou kunnen leren en vervolgens weer op commando kan versturen.

NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
Zijn er meer mensen met Domoticz in een VM? Geloof van wel.. Ik ben erg benieuwd naar het CPU verbruik bij jullie.

Domoticz-CPU-Verbruik

Mijn Domoticz (Ubuntu 16.04LTS) VM met 1CPU en 512MB geheugen doet continue +- 400Mhz gebruiken, dit vind ik persoonlijk veel..

Kunnen jullie je verbruik eens vermelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 13:24

RFXCom gaat niet werken. Heb hier eenzelfde probleem met een zonnescherm van Altron easywave 868.3MHz. Het lijkt mij dat je met een usb transceiver 868.3Mhz verder zou moeten komen. Echter heb ik geen verstand van programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
avdl72 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:17:
Het probleem in mijn geval is dat de bestaande buismotoren reeds voorzien zijn van een RF ontvangen van Becker en er alleen stroom naar toe gaat. Dus dan is zo'n oplossing niet van toepassing.

Het mooiste zou zijn als ik een apparaat zou hebben die het Becker RF signaal zou kunnen leren en vervolgens weer op commando kan versturen.
Heb de vraag gesteld aan de maker van RFLink aangezien ze ook 868Mhz ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley

Reley

Zoom Zoom

TakeAway schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:35:
[...]

RFXCom gaat niet werken. Heb hier eenzelfde probleem met een zonnescherm van Altron easywave 868.3MHz. Het lijkt mij dat je met een usb transceiver 868.3Mhz verder zou moeten komen. Echter heb ik geen verstand van programmeren.
Ik heb Altron Easywave rolluiken. Ook nog niks kunnen vinden.
De RFLink 868 is wel in bestelling als hij binnen is en ik krijg de Altron aan de gang, dan laat ik het weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 13:24
Reley schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:40:
[...]

Ik heb Altron Easywave rolluiken. Ook nog niks kunnen vinden.
De RFLink 868 is wel in bestelling als hij binnen is en ik krijg de Altron aan de gang, dan laat ik het weten!
Graag, want dan bestel ik de RFLink ook, want het is wel een gemis in mijn setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
renedis schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:20:
Zijn er meer mensen met Domoticz in een VM? Geloof van wel.. Ik ben erg benieuwd naar het CPU verbruik bij jullie.

[afbeelding]

Mijn Domoticz (Ubuntu 16.04LTS) VM met 1CPU en 512MB geheugen doet continue +- 400Mhz gebruiken, dit vind ik persoonlijk veel..

Kunnen jullie je verbruik eens vermelden?
Wat zegt een htop qua load als je dat in de VM uitvoert? En het is mij sowieso opgevallen dat als ik een extern apparaat aan een VM hang, bijv. de RFXCOM of een P1 USB-kabel, dat het verbruik dan altijd minimaal 100 - 150 Mhz is.

Die 'Host mem' moet je sowieso niet naar kijken trouwens, de 'Guest mem' is wat hij daadwerkelijk in gebruik heeft.

En onder welk OS is dat trouwens, want Windows zal altijd meer verbruiken dan een Ubuntu Server (mijn voorkeurs besturingssysteem voor een VM). Ik heb een Ubuntu Server VM die OpenVPN doet en eentje die die webserver is (die eigenlijk nooit wat doet) en die gebruiken maar 4Mhz.

[ Voor 20% gewijzigd door ThinkPad op 03-08-2016 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
ThinkPadd schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 12:23:
[...]

Wat zegt een htop qua load als je dat in de VM uitvoert? En het is mij sowieso opgevallen dat als ik een extern apparaat aan een VM hang, bijv. de RFXCOM of een P1 USB-kabel, dat het verbruik dan altijd minimaal 100 - 150 Mhz is.

Die 'Host mem' moet je sowieso niet naar kijken trouwens, de 'Guest mem' is wat hij daadwerkelijk in gebruik heeft.

En onder welk OS is dat trouwens, want Windows zal altijd meer verbruiken dan een Ubuntu Server (mijn voorkeurs besturingssysteem voor een VM). Ik heb een Ubuntu Server VM die OpenVPN doet en eentje die die webserver is (die eigenlijk nooit wat doet) en die gebruiken maar 4Mhz.
Domoticz-CPU-Verbruik-2

Hypervisor is ESXi 6U2 en VM is Ubuntu 16.04 LTS. CPU verbruik op 14.04 LTS was overigens precies hetzelfde. Zelfs m'n TVHeadend VM op Ubuntu 16.04 LTS verbruikt niet zo veel, ook die heeft fysieke USB devices er aan hangen.

Geheugen maak ik mij niet zo'n zorgen om. CPU verbruik in htop is 0.7 van htop zelf.. En toch meer dan 400 Mhz CPU verbruik, het is gewoon vreemd naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borland
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik ben van plan om mijn toekomstige nieuwe huis (oplevering begin 2018) te voorzien van wat domotica. Nou ben ik me aan het inlezen en kom steeds weer terug bij Domoticz omdat je dan niet aan een bepaalde leverancier vast zit en ik lees veel verhalen over de commerciële producten met aanzienlijk veel problemen.

Nou wil ik alles met z-wave in gaan richten. Dat het iets duurder is maakt me niet uit want het leuke is natuurlijk dat je steeds meer kan toevoegen. Op dit moment heb ik een Philips Hue bridge met een aantal lampen. Die moeten uiteraard toegevoegd worden in Domoticz.

Als ik nou een Raspberry Pi en een z-wave 2.0 module aanschaf, heb ik dan alles om dit te kunnen laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0rneel
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-09 09:11
Als je huis toch pas in 2018 opgeleverd wordt dan zou ik me pas in 2017 druk gaan maken om welk systeem. Misschien is er volgend jaar wel een veel betere inzichten.

Als je nu al ervaring op wilt doen dan inderdaad een pi kopen en die in eerste instantie connecten met je HUE. Dan kun je al schakelen ed.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borland
  • Niet online
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Ik zoek een stabiel systeem met een grote userbase en dan kom ik al snel bij Domoticz uit. En nu nadenken hoe dat te gaan doen is niet te vroeg. Moet straks ook met de bouwer van mijn huis om de tafel m.b.t. loze leidingen, lichtpunten, contactdozen enz. dus is het nu nadenken niet zo raar. En een Raspberry zijn de kosten ook niet.

Maar voor Hue heb ik dus niet de z-wave module nodig? Ga er niet vanuit bij nader inzien omdat de bridge de controller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
renedis schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 13:06:
[...]

[afbeelding]

Hypervisor is ESXi 6U2 en VM is Ubuntu 16.04 LTS. CPU verbruik op 14.04 LTS was overigens precies hetzelfde. Zelfs m'n TVHeadend VM op Ubuntu 16.04 LTS verbruikt niet zo veel, ook die heeft fysieke USB devices er aan hangen.

Geheugen maak ik mij niet zo'n zorgen om. CPU verbruik in htop is 0.7 van htop zelf.. En toch meer dan 400 Mhz CPU verbruik, het is gewoon vreemd naar mijn mening.
Dat is wel vreemd ja, de load van de VM is ook bijna niks. Dan weet ik het ook niet.
Ik wou vragen of je de vm-tools wel geïnstalleerd hebt, maar met 16.04 gaat dat automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je toch nog alles moet doen zou ik toch opteren om alles en de elektriciteitskast te steken. Daar een hoop relays die aangestuurd worden door domoticz.
Z-way is heel leuk spul als je achteraf wil domotica in je huis steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borland
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:25:
Als je toch nog alles moet doen zou ik toch opteren om alles en de elektriciteitskast te steken. Daar een hoop relays die aangestuurd worden door domoticz.
Z-way is heel leuk spul als je achteraf wil domotica in je huis steken.
Dat is een goeie. Die invalshoek nog niet bekeken. Worden wel een shitload aan extra loze leidingen ;( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nuja, als je rekent dat elke Z-wave device ca €50 kost.
Aan de andere kant heb je dan natuurlijk ook relays/dimmers op DIN rail nodig die mogelijks nog duurder zijn, eigenlijk nog niet echt naar gezocht.
Voor mij was het bestaande woning waarvan ik voor alle lichtpunten een Qubino relay of dimmer ingebouwd heb. Daarnaast nog wat wall pluggen, thermostaatkranen, bewegingsdetectoren, thermometers en het hele huis loopt lekker volautomatisch >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borland
  • Niet online
hoe heb je de bekabeling van de bewegingssensoren dan verstopt? of in een gootje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet :P
Zijn die mooie Fibaro Oogjes op batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-09 16:38

CodeIT

Code IT

Borland schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:29:
[...]

Dat is een goeie. Die invalshoek nog niet bekeken. Worden wel een shitload aan extra loze leidingen ;( .
Ik weet dat Femme dat heeft. Hier is zijn setup voor een gedeelte beschreven: reviews: Doe-het-zelf-domotica: het nieuwe tweaken. Sowieso is dat een handig artikel om je te oriënteren.
Als ik ooit zelf een huis ga bouwen gaat het een centraal system worden.

[ Voor 10% gewijzigd door CodeIT op 03-08-2016 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borland
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:37:
Niet :P
Zijn die mooie Fibaro Oogjes op batterijen.
Zuipen die geen batterijen? Wel eyecandy zo'n cateye.......
CodeIT schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:48:
[...]

Ik weet dat Femme dat heeft. Hier is zijn setup voor een gedeelte beschreven: reviews: Doe-het-zelf-domotica: het nieuwe tweaken. Sowieso is dat een handig artikel om je te oriënteren.
Als ik ooit zelf een huis ga bouwen gaat het een centraal system worden.
ziet er erg cool uit maar is wel erg industrieel. Daar kan je ook je robots op aansluiten :P

[ Voor 101% gewijzigd door Borland op 03-08-2016 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-09 11:40

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Repi3 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:05:
Ik zit ook met een gelijkaardige vraag.
Ik wil mijn rolluiken automatiseren.
Ik ben nu een tijdje bezig met rfxcom 433 en werkt aardig dus het lijkt me handig om voor 433 te kiezen om mijn rolluiken aan te sturen.

Somfy geeft iets die voor mij werkt denk ik, namelijk dit :
Inbouwontvanger RTS voor rolluiken (1811244)
https://shop.somfy.be/inb...0230.html#tab-description

ik heb volgende opstelling :[afbeelding]
Het is dus een soort vast punt schakelaar.
Bij mij is bruin wel = down en zwart = up

en volgens de documentatie van de inbouwontvanger zou het zo moeten :
[afbeelding]

Zit zou toch moeten werken toch?
Ik zou dit nemen omdat het ook van somfy is en zeker werkt in domoticz...

een alternatief kan dit zijn, maar voor 10€ wil ik wel liever op zeker spelen.
http://www.klikaanklikuit...ring-schakelaar-asun-650/
Zoals ik nu zie is de KAKU schakelaar niet voor naast je bestaande schakelaar te zetten.

Ik heb nu zo eentje, en had er graag een 433 wat met RFlink werkt naast. Mijn vrouw is niet zo van het omlaag en omhoog doen van het rolluik via de telefoon. Gebruikt liever de knop.
Afbeeldingslocatie: http://www.rolluikonderdeel.nl/WebRoot/StoreNL/Shops/61996988/4982/DD94/F1E7/6C55/EA1E/C0A8/28BC/CEEC/somfy-schakelaar-opbouw-W_m.gif

[ Voor 9% gewijzigd door kromme op 03-08-2016 15:00 ]

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Borland schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:52:
[...]
Zuipen die geen batterijen? Wel eyecandy zo'n cateye.......
Goh, de oudste zijn nu iets meer dan een jaar oud en draaien nog op de originele batterij. Valt best mee dus.
Ik moet daarbij wel vermelden dat ik enkel de bewegingsdetectie actief heb. Lux en temp zijn uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kromme schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:59:
[...]
Ik heb nu zo eentje, en had er graag een 433 wat met RFlink werkt naast. Mijn vrouw is niet zo van het omlaag en omhoog doen van het rolluik via de telefoon. Gebruikt liever de knop.
Met Z-wave is dat geen probleem. Oa de Qubino roller shutter heeft een aansluiting om dergelijke schakelaar te verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:05:
[...]

Met Z-wave is dat geen probleem. Oa de Qubino roller shutter heeft een aansluiting om dergelijke schakelaar te verbinden.
Maar ik heb een RFLink en geen Z-Wave ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't Jah, misschien het ideale moment om te starten met Z-wave :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
Borland schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:04:
Ik ben van plan om mijn toekomstige nieuwe huis (oplevering begin 2018) te voorzien van wat domotica. Nou ben ik me aan het inlezen en kom steeds weer terug bij Domoticz omdat je dan niet aan een bepaalde leverancier vast zit en ik lees veel verhalen over de commerciële producten met aanzienlijk veel problemen.

Nou wil ik alles met z-wave in gaan richten. Dat het iets duurder is maakt me niet uit want het leuke is natuurlijk dat je steeds meer kan toevoegen. Op dit moment heb ik een Philips Hue bridge met een aantal lampen. Die moeten uiteraard toegevoegd worden in Domoticz.

Als ik nou een Raspberry Pi en een z-wave 2.0 module aanschaf, heb ik dan alles om dit te kunnen laten werken?
Ik heb in mijn oude woning ruim vantevoren wat spulletjes gekocht (Pi, ZWave stick, 2 dimmers, RFXCOM enz) om alles te testen om zo te kiezen wat ik uiteindelijk in de nieuwe woning zou gaan gebruiken.

Uiteindelijk is het een combinatie geworden van 14 Z-Wave dimmers met pulsdrukkers, 11x Hue, en diverse sensoren via RFXCOM en Z-Wave, plus nog enkele Arduino bordjes via Ethernet voor o.a. CV en beregening, P1 meter.
Enige wat niet (ook) via Domoticz loopt is de toiletverlichting, die zit op een eigen aparte sensor.

Z-Wave is heel goed te gebruiken in een nieuwbouwwoning, het is ook goedkoper dan alles naar de meterkast leiden en daar alles aan elkaar te knopen. Kijk maar eens wat KNX spul kost voor een hele woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Borland schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:04:
Ik denk dat flexibiliteit richting de toekomst het meest belangrijke is bij de bouw van een nieuw huis.

Naar mijn mening heb je op dit moment 1 belangrijke beslissing te maken:
• Alle kabels naar de meterkast (of grote verdeeldozen) laten leggen zodat je op een centrale plaats de relais kan plaatsen.
• Alles normaal laten aanleggen maar bij iedere schakelaar naast de neutrale en schakeldraad ook een fasedraad aan laten leggen zodat de z-wave (of andere) ontvangers daarachter geplaatst kunnen worden.

Ongeacht of je z-wave gaat gebruiken of niet zijn eenvoudig toegankelijke verdeeldozen waar je modules kunt plaatsen wel erg prettig.

Voor domoticz maakt het niet zoveel uit wat je gebruikt maar ik kan je uit ervaring vertellen dat de domoticz z-wave ondersteuning niet altijd zo soepel verloopt als je zou hopen. De integratie is goed maar niet super imho. Het voordeel van een z-wave netwerk is alleen wel weer dat zelfs als domoticz down is dat alles gewoon blijft werken.

Kwa kosten zou je bijvoorbeeld ook kunnen overwegen om zelf wat met mysensors te klussen. In het geval van (semi-)centrale dozen voor je lichten kan je dan voor 10 euro al prima 4 lampen bedienen via domoticz: https://www.mysensors.org/build/relay
Bij z-wave kost je dat toch al snel 50 euro voor fatsoenlijke modules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:05:
[...]

ik moet met mijn instellen en de rfs keuze toch beide kunnen doen?
bedienen met knop en via rfx met de telefoon (en ik zou zelfs nog een draadloze controller kunnen koppelen, als het vrouwtje dat wilt)

zo heb ik het toch begrepen, daarom vroeg ik het hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuntteam
  • Laatst online: 24-09 12:21

Stuntteam

RFLink Gateway Development

Met Kaku kan je ook vanaf de muur bedienen.. of leg een APA1500 neer voor de vrouw met onder keuze 1 de rolluiken/zonwering, 2 de lampen in de woonkamer en 3 de lampen in de keuken ofzo..

Wat zwave betreft, dat is zeker niet altijd een betere keuze! Ja, zwave heeft terugmelding. Maar.. zwave gebruikt de 868mhz frequentie (in Europa) en die kan soms net zo overvol zitten als 433mhz bij sommige mensen het geval is. 868mhz word door veel alarmsystemen gebruikt denk dan aan PIR's die niet alleen een burst geven bij beweging maar ook regelmatig een alive signaal geven, en ook veel garage deuren enz. Of je buurman zal toevallig een fijn 868mhz schakel setje hebben die om de 6 seconden het stroomverbruik doorgeeft.. En dan heb je nog de prijzen van zwave sensoren, is zwave echt nodig voor een temperatuur sensor? Op 2.4ghz kan het ook al druk zijn.. en daar heb je dan ook nog de magnetron die af en toe kan storen enz.
Wat draadloos betreft is een combinatie van verschillende frequenties vaak het beste.
Ga je nieuw bouwen en heb je de keuze dan zou je vast beter rekening kunnen houden met bedraad als als je er nu nog geen plannen voor hebt zou je al UTP kunnen laten voorbereiden naar de meest standaard plekken zoals bij gordijnen enz.
Heb je er geen bedraad netwerk nodig dan kan je iig 8 draden ergens anders voor gebruiken.. en zelfs als je wel netwerk nodig mocht hebben.. dan kan je altijd nog kiezen om een simpele schakeling via 10mb (4 draads) aan te sturen.. heb je nog 4 draden voor iets anders ;)

Verder nog mbt 868mhz, dit is slechts de frequentie.. dat zegt nog niets over de modulatie. Op 433mhz word overwegend ASK/OOK "puls" modulatie gebruikt. Op 868mhz is dat heel vaak FSK modulatie. Niet iedere tuner is in staat om beide modulatie types te ontvangen, gelijktijdig al helemaal niet.

-=# RFLink Gateway Development Team #=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Stuntteam schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 19:47:
...
Wat draadloos betreft is een combinatie van verschillende frequenties vaak het beste.
Ga je nieuw bouwen en heb je de keuze dan zou je vast beter rekening kunnen houden met bedraad als als je er nu nog geen plannen voor hebt zou je al UTP kunnen laten voorbereiden naar de meest standaard plekken zoals bij gordijnen enz.
In het geval van nieuwbouw zou ik me niet teveel zorgen maken over signalen van de buren. De meeste nieuwbouw huizen zijn hun eigen kooi van faraday en laten nagenoeg geen signalen door. Zendvermogen en ontvangst zal eerder een probleem zijn dan storing helaas...

Verder volledig met je eens overigens. Waar bedraad kan, altijd bedraad doen en voorbereiden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deWit

deWit

Wat je ook doet, neem extra grote inbouwdozen. Daar ga je heel blij mee zijn, of het nu bedraad of draadloos is, dan past je module er ten minste lekker in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-08 11:17
Ik zie dat je zipabox weer te koop staat. Ben je weer terug bij Domoticz of toch een ander systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• costo
  • Niet online
Zoals hier genoemd:
MikeOO schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 09:21:

Lux waarde kun je ook zelf eenvoudig maken met MySensors. Werkt perfect.
Wolfboy schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 17:15:

Kwa kosten zou je bijvoorbeeld ook kunnen overwegen om zelf wat met mysensors te klussen.
als je een wil klussen kun je voor mysensors kiezen.

Daar heb je wel de volgende hardware bij nodig:
een voeding van 230 naar 5V en/of 3.3V
Een processor-board, meestal een Arduino Pro-Mini + een USB/Serial converter om de Arduino te programmeren.
Of een Arduino Nano die een USB aansluiting heeft
Een RF tranceiver_board NRF24L01
Een of meerdere sensors.
Bovendien komt er nogal wat bedrading bij kijken om alles op de juiste manier met elkaar te verbinden.

Het alternatief, ESPEasy via WiFi, is wat eenvoudiger op te zetten en heeft bovendien een groter zendvermogen en dus bereik.

Benodigde hardware:
Voeding 230V/5 volt b.v. een USB-voeding.
NodeMCU board of een Wemos D1 mini board die via hun USB aansluiting geflashed worden met ESPEasy.
Een of meerdere sensors, ESPEasy ondersteunt diverse sensors: http://www.esp8266.nu/index.php/Main_Page#Applications
De bedrading beperkt zich tot een USB kabel en wat draden naar de sensors.
Kwa kosten ontlopen deze 2 oplossingen elkaar niet veel, voor 10 euro kun je al iets werkend hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 16:13
Stuntteam schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 19:47:
Met Kaku kan je ook vanaf de muur bedienen.. of leg een APA1500 neer voor de vrouw met onder keuze 1 de rolluiken/zonwering, 2 de lampen in de woonkamer en 3 de lampen in de keuken ofzo..

Wat zwave betreft, dat is zeker niet altijd een betere keuze! Ja, zwave heeft terugmelding. Maar.. zwave gebruikt de 868mhz frequentie (in Europa) en die kan soms net zo overvol zitten als 433mhz bij sommige mensen het geval is. 868mhz word door veel alarmsystemen gebruikt denk dan aan PIR's die niet alleen een burst geven bij beweging maar ook regelmatig een alive signaal geven, en ook veel garage deuren enz. Of je buurman zal toevallig een fijn 868mhz schakel setje hebben die om de 6 seconden het stroomverbruik doorgeeft.. En dan heb je nog de prijzen van zwave sensoren, is zwave echt nodig voor een temperatuur sensor? Op 2.4ghz kan het ook al druk zijn.. en daar heb je dan ook nog de magnetron die af en toe kan storen enz.
Heb je er geen bedraad netwerk nodig dan kan je iig 8 draden ergens anders voor gebruiken.. en zelfs als je wel netwerk nodig mocht hebben.. dan kan je altijd nog kiezen om een simpele schakeling via 10mb (4 draads) aan te sturen.. heb je nog 4 draden voor iets anders ;)

Verder nog mbt 868mhz, dit is slechts de frequentie.. dat zegt nog niets over de modulatie. Op 433mhz word overwegend ASK/OOK "puls" modulatie gebruikt. Op 868mhz is dat heel vaak FSK modulatie. Niet iedere tuner is in staat om beide modulatie types te ontvangen, gelijktijdig al helemaal niet.
Misschien uit de tijd maar ik draai een combinatie van X10 , Kaku en sinds kort Milight. Dit bevalt me uitstekend. Alle drie draaien ze uit de kunst.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 16:16:
't Jah, misschien het ideale moment om te starten met Z-wave :P
Neuh! ik heb liever een oplossing voor de rflink. Werkt voor mij prima, en is niet zo godsgruwelijk duur. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alberthakvoort
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-09 20:28
hondapower schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 17:04:
[...]

Z-Wave is heel goed te gebruiken in een nieuwbouwwoning, het is ook goedkoper dan alles naar de meterkast leiden en daar alles aan elkaar te knopen. Kijk maar eens wat KNX spul kost voor een hele woning.
Ik zou ook eerst voor Zwave gaan, maar ben blij dat ik nu alles bedraad heb (Velbus). Ik heb altijd wat met Zwave...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
costo schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 22:32:
Zoals hier genoemd:

[...]

[...]

als je een wil klussen kun je voor mysensors kiezen.

Daar heb je wel de volgende hardware bij nodig:
een voeding van 230 naar 5V en/of 3.3V
Een processor-board, meestal een Arduino Pro-Mini + een USB/Serial converter om de Arduino te programmeren.
Of een Arduino Nano die een USB aansluiting heeft
Een RF tranceiver_board NRF24L01
Een of meerdere sensors.
Bovendien komt er nogal wat bedrading bij kijken om alles op de juiste manier met elkaar te verbinden.

Het alternatief, ESPEasy via WiFi, is wat eenvoudiger op te zetten en heeft bovendien een groter zendvermogen en dus bereik.

Benodigde hardware:
Voeding 230V/5 volt b.v. een USB-voeding.
NodeMCU board of een Wemos D1 mini board die via hun USB aansluiting geflashed worden met ESPEasy.
Een of meerdere sensors, ESPEasy ondersteunt diverse sensors: http://www.esp8266.nu/index.php/Main_Page#Applications
De bedrading beperkt zich tot een USB kabel en wat draden naar de sensors.
Kwa kosten ontlopen deze 2 oplossingen elkaar niet veel, voor 10 euro kun je al iets werkend hebben.
Welke voordelen heb je als je een Nodeboard gebruikt of Wemos. Volgens mij alleen de besparing van een NRF24L01. De rest is volgens mij hetzelfde.

Zendvermogen is wel interessant. Ik heb nu een NRF24L01 met externe antenne gebruikt omdat het signaal van de NRF24L01+ net niet sterk genoeg was.

Dus verschil zit dus in meer zendvermogen en iets minder bedrading aangezien er standaard een WiFi module in zit. Werkt die module ook goed met de MySensor Gateway?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:09
ik heb mijn youless gekoppeld in Domoticz.

Nu lijkt het erop dat hij wel erg weinig registreert.
Als het klopt is het relaxed, maar denk dat ik nu bedrogen uit ga komen.

Wat maken jullie op uit onderstaande grafieken?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BwXHGOw.png

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha, ik zou toch even manueel de teller ook opschrijven elke dag. Kan bijna niet kloppen, een nominaal verbruik van 300W? Ik heb dat al bijna door gewoon de radio te laten spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley

Reley

Zoom Zoom

Reley schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 13:23:
Ben ik weer.
Ik probeer nu via MQTT mijn data door te sturen naar Influx.
Ik heb verbinding met Node-red volgens het log:
2016-08-02 11:56:16.123 MQTT: Connecting to xxx.xxx.xxx.xxx:1883
2016-08-02 11:56:16.225 MQTT: connected to: xxx.xxx.xxx.xxx:1883
2016-08-02 11:56:16.325 MQTT: Subscribed

Echter komt er geen data binnen.
In Node-Red heb ik het volgende script:

code:
1
[{"id":"7b366043.74005","type":"mqtt-broker","broker":"127.0.0.1","port":"1883","clientid":"","usetls":false,"verifyservercert":true,"compatmode":true,"keepalive":15,"cleansession":true,"willQos":"0","birthQos":"0"},{"id":"1be38963.6067a7","type":"mqtt in","z":"ecee940b.146508","name":"Domotic Out","topic":"domoticz/out","broker":"7b366043.74005","x":120,"y":158,"wires":[["962a6069.2b9c5"]]},{"id":"962a6069.2b9c5","type":"function","z":"ecee940b.146508","name":"ToInfluxDB","func":"var date = new Date(msg.payload);\ndata=JSON.parse(msg.payload);\n\nmsg.payload = {}; //null msg obj and create new properties\n\nvar influx_obj = \"[{\";\n\n\ninflux_obj += '\"name\": \"' + data.dtype.split(\" + \").join(\"\") + '\",';\nvar columns='\"columns\": [';\n\ncolumns+='\"idx\", \"nvalue\"';\n\nvar points='\"points\": [[';\n\npoints+= data.idx + ', ' + data.nvalue;\n\nfor (ii=0; ii<10; ii++)\n{\n    var vidx = (ii+1).toString();\n    var vname = \"svalue\" + vidx;\n    if (typeof data[vname] != 'undefined') {\n        columns+=', \"' + vname + '\"';\n        var vdata=data[vname];\n        if (!isNaN(vdata)) {\n            points+=', ' + parseFloat(vdata);\n        }\n        else {\n            points+=', \"' + vdata + '\"';\n        }\n    }\n}\n\n\ncolumns+=']';\npoints+=']]';\n\ninflux_obj+=columns+\",\" + points;\n\ninflux_obj+=\"}]\";\n\nmsg.payload=influx_obj;\n\nreturn msg;","outputs":1,"noerr":0,"x":225,"y":224,"wires":[["df17cf36.7a29f","19155261.c3e15e"]]},{"id":"df17cf36.7a29f","type":"debug","z":"ecee940b.146508","name":"","active":false,"console":false,"complete":false,"x":528.0833129882812,"y":223.08331298828125,"wires":[]},{"id":"19155261.c3e15e","type":"http request","z":"ecee940b.146508","name":"TEST","method":"POST","ret":"txt","url":"http://xxx.xxx.xxx.xxx:8086/db/domoticz/series?u=root&p=root","x":333.08331298828125,"y":317.08331298828125,"wires":[["4bab87f8.cc2218"]]},{"id":"4bab87f8.cc2218","type":"debug","z":"ecee940b.146508","name":"","active":false,"console":false,"complete":false,"x":529,"y":317,"wires":[]}]

Dit kan hij netjes deployen echter komt er niks binnen in mijn influxdb

Inmidels alle mogelijke wiki's al bekeken, maar geen van allen verteld duidelijk hoe je dit moet implementeren..
Ik heb hem inmiddels zover dat ik een nieuwe measurement erbij heb in Influx.
Echter lijkt het alsof Domoticz geen data verstuurd..
Iemand een tip waar te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 16:49
Heeft iemand ervaring met een Samsung Galaxy Note4 i.c.m. geofence? Op 1 of andere manier krijg ik het maar niet aan de praat (voorheen met mijn iPhone geen problemen). Het lijkt wel alsof mijn locatie gewoon niet wordt bijgehouden.

Als ik presence detectie via een ping zou doen is het probleem uiteraard opgelost, ware het niet dat de ping naar mijn toestel wegvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
maomanna schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:04:
Wat maken jullie op uit onderstaande grafieken?

[afbeelding]
Is er iets op 13 juli veranderd? Dan toont die een flinke dip. Daarna is het verbruik gemiddeld lager. Youless is pulsentellen toch? Is de sensor van zijn plek geweest (op 13 juli) en niet goed terug geplaatst waardoor die pulsen mist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:09
tsjoender schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:23:
[...]

Is er iets op 13 juli veranderd? Dan toont die een flinke dip. Daarna is het verbruik gemiddeld lager. Youless is pulsentellen toch? Is de sensor van zijn plek geweest (op 13 juli) en niet goed terug geplaatst waardoor die pulsen mist?
ik heb eind mei wel een een pompschakelaar voor mn vloerverwarming toegevoegd.
Wel heb ik nog een lading settings toegevoegd aan mn server, zodat de hdd's uitschakelen.

Mijn koelkast gebruikt gem. 2kWh p/d, dus dan lijkt het erop dat de youless er niet goed opzit?
voorheen zat ik op 6kWh of meer.

Als ik de meterstand zou controleren met de meterstand in de youless, zou daar het antwoord zijn.
Vanavond maar eens kijken.

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• costo
  • Niet online
MikeOO schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:08:

Welke voordelen heb je als je een Nodeboard gebruikt of Wemos. Volgens mij alleen de besparing van een NRF24L01. De rest is volgens mij hetzelfde.
NodeMCU of Wemos module´s hebben als voordeel de ingebouwde USB/Serial voor programmeren, debuggen en simpel voeden via 5V USB-adapter. Maar je kunt even goed een kleinere ESP module gebruiken zonder dat. De hardware is voor mij niet de belangrijkste reden. Hoewel My Sensors altijd wat meer gedoe is met draadjes, zoals de NRF die met 7 draden aangesloten wordt.

Het grote voordeel zie ik in de firmware, oftewel ESPEasy. Default is de firmware uitgerust met enige tientallen sensors met de mogelijkheid om extra plug-ins mee te compileren voor andere/extra sensors. De mogelijkheid om een display aan te sluiten die in een netwerk met meerdere ESP´s centraal data kan weergeven. De mogelijkheid om OTA (Over The Air) nieuwe firmware te flashen. ESPEasy heeft nog wel meer mogelijkheden/uitbreidingen en de gebruikers community groeit flink waardoor o.a. steeds meer sensors d.m.v. extra plugins worden ontwikkeld.
Daarbij heeft een ESP8266 processor veel en veel meer geheugen dan een Arduino waardoor er meer sensors tegelijk op een enkele module aangesloten kunnen worden.
Zendvermogen is wel interessant. Ik heb nu een NRF24L01 met externe antenne gebruikt omdat het signaal van de NRF24L01+ net niet sterk genoeg was.
Een standaard NRF24L01 heeft ‌ bereik van enige meters tot max ca. 10 meter, WiFi haalt 10-tallen meters.
Dus verschil zit dus in meer zendvermogen en iets minder bedrading aangezien er standaard een WiFi module in zit. Werkt die module ook goed met de MySensor Gateway?
Zie dat met My Sensors ook een ESP8266 gateway gebruikt kan worden, maar die wordt dan enkel als gateway ingezet in een op NRF24L01´s gebaseerd netwerk.
Bij ESPEasy is iedere ESSP8266 op zichzelf een gateway waarop vele sensors tegelijk kunnen worden aangesloten. My Sensors lijkt meer bedoeld om meerdere Arduino+NRF24L01 aan te sluiten die hun data via RF doorgeven aan een centrale gateway. Hoeveel sensors tegelijk op een My-Sensors Arduino kunnen worden aangesloten is me niet helemaal duidelijk maar het lijkt erop dat er enige programmeer kennis voor nodig is om meerdere sensors tot een sketch te combineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
costo schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:21:
[...]

NodeMCU of Wemos module´s hebben als voordeel de ingebouwde USB/Serial voor programmeren, debuggen en simpel voeden via 5V USB-adapter. Maar je kunt even goed een kleinere ESP module gebruiken zonder dat. De hardware is voor mij niet de belangrijkste reden. Hoewel My Sensors altijd wat meer gedoe is met draadjes, zoals de NRF die met 7 draden aangesloten wordt.

Het grote voordeel zie ik in de firmware, oftewel ESPEasy. Default is de firmware uitgerust met enige tientallen sensors met de mogelijkheid om extra plug-ins mee te compileren voor andere/extra sensors. De mogelijkheid om een display aan te sluiten die in een netwerk met meerdere ESP´s centraal data kan weergeven. De mogelijkheid om OTA (Over The Air) nieuwe firmware te flashen. ESPEasy heeft nog wel meer mogelijkheden/uitbreidingen en de gebruikers community groeit flink waardoor o.a. steeds meer sensors d.m.v. extra plugins worden ontwikkeld.
Daarbij heeft een ESP8266 processor veel en veel meer geheugen dan een Arduino waardoor er meer sensors tegelijk op een enkele module aangesloten kunnen worden.
Tnx voor de uitleg. Klinkt zeker interessant maar heb nog aardig wat Arduino Nano's liggen dus wordt meer project voor de toekomst.

De Nano kun je trouwens ook gewoon programmeren / debuggen en voeding geven via de bestaande usb poort.

Maar het feit dat elke sensor ook direct als gateway fungeert is wel zeer handig. Daarmee kun je dus eenvoudig grote afstanden afleggen ipv 1 centrale gateway.

Dit alles werkt verder ook goed icm Domoticz.

Maar eens op zoek gaan naar meer info hierover ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• costo
  • Niet online
MikeOO schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 13:16:
[...]

Tnx voor de uitleg.
[ . . . . . . . . . . ]

Dit alles werkt verder ook goed icm Domoticz.

Maar eens op zoek gaan naar meer info hierover ;)
De ontwikkeling van ESPEasy is begonnen met het idee van Domoticz als centrale server.
Er zijn nu al vele I/O protocols toegevoegd http://www.esp8266.nu/index.php/EasyProtocols

De implementatie in Domoticz is simpel, je maakt in hardware een virtuele sensor ¨Dummy (Does nothing, use for virtual switches only)¨ waarna je via de hardware link ´Maak virtuele sensoren´ een sensor maakt die dan in de apparatenlijst verschijnt. De IDX gebruik je in ESPEasy en de koppeling is gemaakt.
Pagina: 1 ... 74 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de Github repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door
Gebruik bij het posten van stukjes code de ~~~[code]-tag!
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.