zou je mij ook dit script willen sturenmartijn k. schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:32:
[...]
Ik gebruik ook een LUA script hiervoor, deze stond op het domoticz forum. Heb hem iets aangepast zodat hij ook naar solar radiation kijkt. Dit script kijkt ook naar buienradar en 5 andere waardes van WU (UV index, rain, wind, gust, temperatuur) plus tijd en zonsondergang. Ik wil hem je best even doorsturen als je mij een pm stuurt.
Ik weet niet of het de plaats is om dit te vragen maar om er nou een nieuw topic aan te wijden.

Wie weet welk soort / type apparaat dit doet? Is het een koelkast? Hij gaat 20 min van 50 Watt 's nachts naar á 120 watt.

Wie weet welk soort / type apparaat dit doet? Is het een koelkast? Hij gaat 20 min van 50 Watt 's nachts naar á 120 watt.
Schiet tussen de palen en je scoort!
120W min 50W = 70W en dat is wel aardig het verbruik van een koelkastcompressor ja.
Zo ziet het er bij mij ook uit:

(Grafiek gemaakt met Grafana trouwens. Data komt uit InfluxDB)
Koelkast gebruikt 90W en elke piek die je ziet is ongeveer 35 minuten. Vrij warm in huis (26 - 27 graden) dus snap wel dat hij zo lang moet draaien telkens.
Zo ziet het er bij mij ook uit:

(Grafiek gemaakt met Grafana trouwens. Data komt uit InfluxDB)
Koelkast gebruikt 90W en elke piek die je ziet is ongeveer 35 minuten. Vrij warm in huis (26 - 27 graden) dus snap wel dat hij zo lang moet draaien telkens.
[ Voor 58% gewijzigd door ThinkPad op 21-07-2016 11:31 ]
Ok thanks.
Schiet tussen de palen en je scoort!
Simpel hé: Inloggen is standaard admin / adminMikeOO schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 09:07:
[...]
Vul het ip-adres van de Wifi controller in de browser in zonder poortnummer, dit is namelijk 80 en hoef je niet in te vullen.
Inloggen is standaard admin / admin
Nu kom je op het webserver deel van de Wifi controller. Daar kun je o.a het poortnummer zien/aanpassen en dus standaard 8899 is.
Zolang de webserver niet bereikbaar is kun je deze ook niet in Domoticz toevoegen.
Reset de WiFi controleren en probeer het opnieuw in te stellen, want ergens is dan iets niet goed gegaan.
Hier staan de stappen die je moet volgen om de App goed in te stellen en zo de webserver beschikbaar te maken.
Als deze wel bereikbaar is dan ga je naar Domoticz --> Setup --> Hardware
Kies bij type voor: Limitless/AppLamp/Mi Light with LAN/WiFi interface
Vul het ip-adres in wat je ook gebruikt om bij de webserver te komen van de miLight
Vul poortnummer: 8899 in en klik op toevoegen.
Verder stappen voor Domoticz
https://www.domoticz.com/wiki/Limitless/AppLamp_LED
Bing
Hier nog een lief hebber. Kan ik is kijken of dit ook wat voor mijn system ismartijn k. schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:32:
[...]
Ik gebruik ook een LUA script hiervoor, deze stond op het domoticz forum. Heb hem iets aangepast zodat hij ook naar solar radiation kijkt. Dit script kijkt ook naar buienradar en 5 andere waardes van WU (UV index, rain, wind, gust, temperatuur) plus tijd en zonsondergang. Ik wil hem je best even doorsturen als je mij een pm stuurt.
- leeg -
Zijn er hier met ervaring met deze thermometer?
http://www.banggood.com/4...dity-Sensor-p-965559.html
Ik heb namelijk het idee dat ze batterijen blijven zuipen om het zo maar te noemen. Zelfs met de Varta batterijen zijn deze al na 1 maand op een status van bijna leeg
Ik heb namelijk het idee dat ze batterijen blijven zuipen om het zo maar te noemen. Zelfs met de Varta batterijen zijn deze al na 1 maand op een status van bijna leeg
Mmm. Ik heb er van de week juist drie besteld...
.
Ben benieuwd...

Ben benieuwd...
33 x ET Solar 270Wp = 8910Wp @ SMA Sunny TriPower STP 8000TL-20 Live: PVOutput
Ik heb er sinds oktober vorig jaar drie in gebruik. Ze werken nog op het eerste stel (duracel) batterijen.commentator schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 18:51:
Ik heb dezelfde in gebruik, naast de (preciezere TX320), en deze draaien op Duracell dik een jaar. Dus ik herken je probleem niet eigenlijk.....commentator schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 18:51:
¯\_(ツ)_/¯
Kun je aangeven hoe veel die afwijkt t.o.v. de TX320?M.v.Veelen schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 22:15:
[...]
Ik heb dezelfde in gebruik, naast de (preciezere TX320), en deze draaien op Duracell dik een jaar. Dus ik herken je probleem niet eigenlijk.....
Ik heb nu sinds een paar weken eentje liggen. Zal eens kijken of ie nog aan staat.commentator schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 18:51:
Ik kan hem helaas niet in Domoticz krijgen omdat mijn RFXcom niet de E versie is.
Ik heb er 2 van. Ze welken wel met domotics, maar het resultaat is erg wisselen. 1 heb ik er op zo'n 20m afstand in de tuin hangen. Deze leest hij soms wel uit, soms niet. Soms komt er een dag lang geen signaal door en soms ontvangt hij dagen lang elke transmissie (elke minuut ofzo)commentator schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 18:51:
De andere heeft maar een paar meter bereik om eén of andere reden.
De nauwkeurigheid laat ook ten wensen over. Beide thermometers verschillen al snel 2 graden emt elkaar als je ze direct naast elkaar zet. ééntje wijkt 4 graden af met een DHT11 die direct op de GPIO van de PRI zit.
Met andere woorden.... Ik ben er niet weg van, maar ze zijn natuurlijk niet duur.
Heb er ook 1. Anderhalve maand in gebruik, werkt perfect. eerste set batterijen zit er nog in.commentator schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 18:51:
Ik moet alleen mijn antenne dichterbij gaan zetten..
30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw
Ik ben trouwens aan het experimenteren met een nieuwe industriële behuizing van Phoenix. (ik hoop dat de link werkt)
Erg mooie oplossing voor de mensen die zelf de hardware maken. Dit is echt een mooie en betrouwbare manier om eigen ontwerp in een enkele behuizing te krijgen.
Ik ga mijn huiscomputer herbouwen met een RPi 3, Nokia display, RTC module, functietoesten, indicatie ledjes, mysensors, audio versterker, en veel I/O aansluitingen. Ik ga proberen de RFlink er ook bij te krijgen (in een 2e module) maar deze door de arduino Mega een beetje groot.
Indien jullie er interesse in hebben, kan ik hier wel het 1 en ander over schrijven. Misschien een tweak blogje aanmaken.
Erg mooie oplossing voor de mensen die zelf de hardware maken. Dit is echt een mooie en betrouwbare manier om eigen ontwerp in een enkele behuizing te krijgen.
Ik ga mijn huiscomputer herbouwen met een RPi 3, Nokia display, RTC module, functietoesten, indicatie ledjes, mysensors, audio versterker, en veel I/O aansluitingen. Ik ga proberen de RFlink er ook bij te krijgen (in een 2e module) maar deze door de arduino Mega een beetje groot.
Indien jullie er interesse in hebben, kan ik hier wel het 1 en ander over schrijven. Misschien een tweak blogje aanmaken.
Tweakblogs zijn altijd interessant om te lezen
En je kunt er dan dieper op in gaan dan in een topic.

Graag jullie mening/advies over z-wave motion sensors.
Ik werk nu een tijdje met een Fibaro Motion Sensor, en heb met de af fabriek instellingen de eerste batterij mogen vervangen na amper 3 maanden. Nu vervangen met een Duracell batterij en serieus na een maand krijg ik nu al weer lege batterij waarschuwingen. dit lijkt mij wat snel. instellingen heb ik al gecheckt met iemand anders die er wel lang mee kan doen.
Herkennen jullie dit ook met de Fibaro montion sensor?
Heeft iemand goed ervaringen met de batterij levensduur van de Aeotex Multisensors?
Zijn er ook sensors die bijv. gewoon op 230Vac werken? Heb er naar gezocht maar kan er niks van vinden.
Ik werk nu een tijdje met een Fibaro Motion Sensor, en heb met de af fabriek instellingen de eerste batterij mogen vervangen na amper 3 maanden. Nu vervangen met een Duracell batterij en serieus na een maand krijg ik nu al weer lege batterij waarschuwingen. dit lijkt mij wat snel. instellingen heb ik al gecheckt met iemand anders die er wel lang mee kan doen.
Heeft iemand goed ervaringen met de batterij levensduur van de Aeotex Multisensors?
Zijn er ook sensors die bijv. gewoon op 230Vac werken? Heb er naar gezocht maar kan er niks van vinden.
- leeg -
Hier goede ervaringen met Aeotec multisensor.luigi87 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 15:39:
https://tweakers.net/prod...aeotec-multisensor-6.html
Draait nog steeds op de eerste batterijen. Deze heeft ook de mogelijkheid te voeden met USB dus 220V is eenvoudig aan te sluiten.
Ik heb dat Fibaro balletje gewoon omgebouwd naar netvoeding met een oude telefoonlader: [DIY] USB stroom op de Fibaro Motion Sensor (fgms-001)
Dat varieert per device, maar zat zo rond de 0,2 tot 0,3 graden. Ik gebruik deze nu alleen nog om de temperatuur van de warmwater te meten. Als die boven een bepaalde temp komt, dan gaat het ventilatiescript ermee aan de slagAegle schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 23:16:
[...]
Kun je aangeven hoe veel die afwijkt t.o.v. de TX320?
¯\_(ツ)_/¯
On het mom niet omdat het moet, maar omdat het kan. Heb ik nu ook een PI2 met Domoticz in mijn boot gehangen. Er is Wifi in de haven en dmv OpenVPN maakt deze verbinding met master Domoticz.
Werkt prima.
Nu heb ik ook nog een 5" tft scherm deze wil nu aansluiten op de PI2 met Domoticz in de boot.
Op het scherm wil ik bepaalde waarde van sommige devices weergeven. Op Domoticz.com kan ik niet vinden. Wie heeft een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken.
Werkt prima.
Nu heb ik ook nog een 5" tft scherm deze wil nu aansluiten op de PI2 met Domoticz in de boot.
Op het scherm wil ik bepaalde waarde van sommige devices weergeven. Op Domoticz.com kan ik niet vinden. Wie heeft een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken.
Ik heb er 4. 2 ervan al bijna 2jr. Pas de 2e batterij. Sommige nog op de eerste lading.luigi87 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 15:39:
https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116
Er is een pakket met o.a. OpenCPN versie voor de RPI. Daarmee kun je een hoop NMEA data weergeven en loggen. Zie http://www.sailoog.com/en/openplotter. Of bedoel je dat niet?jossie67 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 22:17:
On het mom niet omdat het moet, maar omdat het kan. Heb ik nu ook een PI2 met Domoticz in mijn boot gehangen. Er is Wifi in de haven en dmv OpenVPN maakt deze verbinding met master Domoticz.
Werkt prima.
dit heeft wel weinig met Domoticz te maken...
[ Voor 4% gewijzigd door Aegle op 22-07-2016 23:12 ]
Zou iets proberen met http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=4698.jossie67 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 22:17:
Werkt prima.
Zolang je die pagina standaard kan laden op het scherm heb je voldoende mogelijkheden.
De pagina kun je aanpassen zoals je wilt.
Zo zijn er meerdere te vinden in het forum van Domoticz.
Dit bedoel ik niet maar is wel erg leuk om ook toen. Veel dingen heb ik toch al liggen.Aegle schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 23:11:
[...]
Er is een pakket met o.a. OpenCPN versie voor de RPI. Daarmee kun je een hoop NMEA data weergeven en loggen. Zie http://www.sailoog.com/en/openplotter. Of bedoel je dat niet?
dit heeft wel weinig met Domoticz te maken....
Ga ik dus zeker een keer doen.
Leuk om in de winter op te bouwen
Deze heb ik zelf draaien op een Nexus 7 in de woonkamer. Doet het prima.MikeOO schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 08:15:
[...]
Zou iets proberen met http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=4698.
Zolang je die pagina standaard kan laden op het scherm heb je voldoende mogelijkheden.
De pagina kun je aanpassen zoals je wilt.
Zo zijn er meerdere te vinden in het forum van Domoticz.
Zou een optie kunnen zijn, Ik was even vergeten dat als je een scherm aansluit je natuurlijk meteen in de GUI komt, dan standaard een html pagina oproepen en ik ben er eigenlijk al . Dus zo gek idee is dit nog niet
[ Voor 39% gewijzigd door jossie67 op 23-07-2016 14:03 ]
Ik heb nu een goedkope PIR motion detector en een deur/raam sensor met reed contact. Krijg deze prima in domoticz (433mhz icm rflink) Echter het zijn goedkope dingetjes en ze geven dus alleen een "aan puls" als ze iets detecteren. Ze zullen nooit een "uit puls" genereren.
Voor zover ik weet moet ik dan een "off delay" instellen, die tot gevolg heeft als als er x seconden geen "aan
puls" getdetecteerd is, domoticz hem als off beschouwt.
Echter werkt dit niet. Ik kan de off delay op een paar seconden zetten en de sensor volledig uitischakelen. Ik zie ook dat er geen "aan puls" binnenkomt, echter weigert domoticz de sensor na de ingestelde tijd als " off" te beschouwen.
Zie ik nu iets over het hoofd?
Voor zover ik weet moet ik dan een "off delay" instellen, die tot gevolg heeft als als er x seconden geen "aan
Echter werkt dit niet. Ik kan de off delay op een paar seconden zetten en de sensor volledig uitischakelen. Ik zie ook dat er geen "aan puls" binnenkomt, echter weigert domoticz de sensor na de ingestelde tijd als " off" te beschouwen.
PSN: DutchTrickle PVoutput
nice, ga ik ook maar eens proberen.ThinkPadd schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 15:58:
Ik heb dat Fibaro balletje gewoon omgebouwd naar netvoeding met een oude telefoonlader: [DIY] USB stroom op de Fibaro Motion Sensor (fgms-001)
Toevallig ook iemand die zo iets heeft gedaan voor thermometers met aaa batterijen
Weet niet exakt wat je probleem is maar nav jouw verhaal mijn twee (goedkope) Pir's ook na 10 sec. off laten gaan. Dit wordt in de logfile ook als off weergegeven en ook de status van het PIR symbool in Domoticz veranderd van aan naar uit....Maverick schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 20:00:
Ik heb nu een goedkope PIR motion detector en een deur/raam sensor met reed contact. Krijg deze prima in domoticz (433mhz icm rflink) Echter het zijn goedkope dingetjes en ze geven dus alleen een "aan puls" als ze iets detecteren. Ze zullen nooit een "uit puls" genereren.
Bing
Hm, ja dat gebeurt dus niet. Vreemd. Ik heb ze zo ingesteld:bing69 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 08:16:
[...]
Weet niet exakt wat je probleem is maar nav jouw verhaal mijn twee (goedkope) Pir's ook na 10 sec. off laten gaan. Dit wordt in de logfile ook als off weergegeven en ook de status van het PIR symbool in Domoticz veranderd van aan naar uit....

Staat het bij jou exact zo, of heb je wellicht net iets anders?
Als jouw sensor op 2x AAA batterijen werkt dan heeft hij dus 3V nodig (2x 1.5V).commentator schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 20:55:
[...]
nice, ga ik ook maar eens proberen.
Toevallig ook iemand die zo iets heeft gedaan voor thermometers met aaa batterijen?
Je zou haast zeggen dat de 3.3V die dat AMS1117 moduletje wat ik gebruik uitspuugt dan nog binnen de toleranties moet zijn van wat de thermometer aan kan, het is immers maar 10% meer dan 3V.
Yep, alleen de tijd op 10 seconden en niet protected. (ik draai voor de goede orde de beta versie)Maverick schreef op zondag 24 juli 2016 @ 08:44:
[...]
Hm, ja dat gebeurt dus niet. Vreemd. Ik heb ze zo ingesteld:
[afbeelding]
Staat het bij jou exact zo, of heb je wellicht net iets anders?
[ Voor 5% gewijzigd door bing69 op 24-07-2016 10:33 ]
Bing
Hallo allemaal,
ik ben een poging aan het doen om domoticz via het net te kunnen bereiken, maar ik twijfel over de veiligheid van het openzetten van poorten naar domoticz toe. Nu is het dus zo dat je op mijn externe ip met de poort domoticz kan bereiken zonder dat je daar een wachtwoord of two-facor authentication o.i.d. voor nodig hebt. Wat is de beste manier om domoticz te kunnen bereiken?
ik ben een poging aan het doen om domoticz via het net te kunnen bereiken, maar ik twijfel over de veiligheid van het openzetten van poorten naar domoticz toe. Nu is het dus zo dat je op mijn externe ip met de poort domoticz kan bereiken zonder dat je daar een wachtwoord of two-facor authentication o.i.d. voor nodig hebt. Wat is de beste manier om domoticz te kunnen bereiken?
breinonline in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 2" Vanaf daar even lezen wat er over gezegd is, ik denk dat dat je vraag grotendeels beantwoord.Mystery02 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 12:56:
Hallo allemaal,
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Deels, bedankt daarvoor, maar ik hoef nooit een wachtwoord in te voeren. Ik lees dat als ik website protection op login page zet, er gevraagd zou moeten worden naar een wachtwoord, maar dat gebeurt nu niet. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Is het veilig genoeg als ik domoticz bereikbaar maak via https://externalip:443 met dan een login page?
Ga naar 'setup' >> 'settings' >> 'website protection' daar kun je een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven. Als je dan van buiten je lokale netwerk in wil loggen wordt er om een naam/wachtwoord gevraagd.Mystery02 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 16:16:
[...]
Deels, bedankt daarvoor, maar ik hoef nooit een wachtwoord in te voeren. Ik lees dat als ik website protection op login page zet, er gevraagd zou moeten worden naar een wachtwoord, maar dat gebeurt nu niet. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Is het veilig genoeg als ik domoticz bereikbaar maak via https://externalip:443 met dan een login page?
Of het veilig genoeg is ? ........ Ikzelf gebruik (nog) geen https, ik voel me veilig genoeg achter een gebruikersnaam/wachtwoord + niet standaard poortnummer.
Ook hier die China thermo dingen in gebruikt, zelfde ervaring, Domo blijft gillen dat batterijen om de haverklap leeg zijn, ik negeer de melding al weken en blijft wel werken....
Das wel top. ga dan ook maar zo sensor kopen.JohnBoy32 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 15:56:
[...]
Hier goede ervaringen met Aeotec multisensor.
https://tweakers.net/prod...aeotec-multisensor-6.html
Draait nog steeds op de eerste batterijen. Deze heeft ook de mogelijkheid te voeden met USB dus 220V is eenvoudig aan te sluiten.
Goed idee, ga ik doen met me huidige balletjeThinkPadd schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 15:58:
- leeg -
Ik maak vanavond ook een Raspberry PI2B vrij om eens mee te stoeien wat er allemaal kan met dit pakket.
Nu vraag ik me alleen af, hoe zit het met Plugwise ingegratie? Is het al mogelijk om gegevens uit plugwise te halen of te schakelen? Ik heb Plugwise draaien (Via Source op een Windows machine). Deze wil ik wel zo laten draaien, omdat deze de verbruiks- en opbrengstgegevens uit mijn woning en PV installatie haalt en beschikbaar stelt.
Het zou mooi zijn als ik daar wat mee kan doen.
Verder wil ik kijken in hoeverre ik mijn alarminstallatie kan koppelen aan Domoticz. Ik heb 1 deurcontact bekabeld aangesloten, de andere draadloos. Dat is een X10 systeem.
De ene sensor (en bewegingsmelder), gaat dan via een RFXCOM? De andere via een GPIO pin op de Raspberry. Zie ik dat goed?
Ik ben op dit gebied nog een beetje een nitwit, dus wil me er wat beter in verdiepen, maar deze 2 dingen vroeg ik me af, misschien kan ik vast een zetje in de goede richting krijgen. Zou zonde zijn om nu ontvangers/zenders te gaan kopen die ik straks niet kan gebruiken omdat het protocol afwijkt.
Nu vraag ik me alleen af, hoe zit het met Plugwise ingegratie? Is het al mogelijk om gegevens uit plugwise te halen of te schakelen? Ik heb Plugwise draaien (Via Source op een Windows machine). Deze wil ik wel zo laten draaien, omdat deze de verbruiks- en opbrengstgegevens uit mijn woning en PV installatie haalt en beschikbaar stelt.
Het zou mooi zijn als ik daar wat mee kan doen.
Verder wil ik kijken in hoeverre ik mijn alarminstallatie kan koppelen aan Domoticz. Ik heb 1 deurcontact bekabeld aangesloten, de andere draadloos. Dat is een X10 systeem.
De ene sensor (en bewegingsmelder), gaat dan via een RFXCOM? De andere via een GPIO pin op de Raspberry. Zie ik dat goed?
Ik ben op dit gebied nog een beetje een nitwit, dus wil me er wat beter in verdiepen, maar deze 2 dingen vroeg ik me af, misschien kan ik vast een zetje in de goede richting krijgen. Zou zonde zijn om nu ontvangers/zenders te gaan kopen die ik straks niet kan gebruiken omdat het protocol afwijkt.
Ik heb reeds een aantal sensoren (PIR, temp+hum en een lux sensor) aangesloten op een NodeMCU i.c.m. ESPEasy. Dit werkt uitstekend.
Nu wil ik het in een behuizing inbouwen zodat het geheel netjes op de muur gehangen kan worden. Waar ik tegen aan loop is de stroom voorziening. Batterijen is geen optie. Het moet dus met een power adapter. Minpunt van dit is dat deze zichtbaar is en een rommelig geheel geeft.
Hoe hebben jullie dit opgelost?
Ik zit momenteel te denken aan een behuizing met geïntegreerde power adapter welke over het huidige stopcontact valt. Denk bijvoorbeeld aan een wifi repeater stop contact constructie, https://www.i-tec-europe.eu/produkt/velke/WPOINT-REP_3.jpg, maar dan met een sensor behuizing, https://evatron.com/wp/wp-content/uploads/1970/01/PP42W.jpg.
Is zoiets op de markt?
Nu wil ik het in een behuizing inbouwen zodat het geheel netjes op de muur gehangen kan worden. Waar ik tegen aan loop is de stroom voorziening. Batterijen is geen optie. Het moet dus met een power adapter. Minpunt van dit is dat deze zichtbaar is en een rommelig geheel geeft.
Ik zit momenteel te denken aan een behuizing met geïntegreerde power adapter welke over het huidige stopcontact valt. Denk bijvoorbeeld aan een wifi repeater stop contact constructie, https://www.i-tec-europe.eu/produkt/velke/WPOINT-REP_3.jpg, maar dan met een sensor behuizing, https://evatron.com/wp/wp-content/uploads/1970/01/PP42W.jpg.
Is zoiets op de markt?
Zoek eens op stekkerbehuizing, b.v. bij Conrad zijn diverse oplossingen te koop.panomi schreef op maandag 25 juli 2016 @ 11:15:
Is zoiets op de markt?
https://www.conrad.nl/nl/stekkerbehuizingen-o0203034.html
edit:
Of je koopt dit http://www.ebay.com/itm/P...e8dc7a:g:yRQAAOSwMNxXao5f onzinnige apparaat, verwijder het binnenwerk (een condensator) , maak een printje met de NodeMCU en een HLK power module en de PIR sensor die op de plaats van de sticker eruit steekt.
En je hebt een leuk uitziende sensor voor Domoticz.
Als de behuizing net te klein is voor de PIR sensor dan kun je ook zo'n piepkleine 5.8GHz radar-sensor module erin plaatsen.
[ Voor 30% gewijzigd door costo op 25-07-2016 14:03 ]
iemand bekend of de x509 ondersteund wordt door de Android app?
wil zo graag van buiten verbinding maken zonder VPN op te zetten....
wil zo graag van buiten verbinding maken zonder VPN op te zetten....
meer infopanomi schreef op maandag 25 juli 2016 @ 11:15:
Ik heb reeds een aantal sensoren (PIR, temp+hum en een lux sensor) aangesloten op een NodeMCU i.c.m. ESPEasy. Dit werkt uitstekend.
zie comments, leuk idee tbhpanomi schreef op maandag 25 juli 2016 @ 11:15:
Is zoiets op de markt?
Misschien een aparte vraag, maar ik heb het idee om een dashcam te kopen.
Is het denk mogelijk als je een dashcam met wifi koopt dat je deze ook toevoegd in domoticz?
Dus als de auto op de oprit staat deze dan in domoticz te benaderen en te gebruiken is?
Lijkt me wel handig zodat je meteen een extra camera bij de voordeur hebt als de auto daar staat
(dan hoeft er geen camera aan de gevel of deur bevestigd te worden, en stroom toevoer is dat ook geen probleem)
Is het denk mogelijk als je een dashcam met wifi koopt dat je deze ook toevoegd in domoticz?
Dus als de auto op de oprit staat deze dan in domoticz te benaderen en te gebruiken is?
Lijkt me wel handig zodat je meteen een extra camera bij de voordeur hebt als de auto daar staat
(dan hoeft er geen camera aan de gevel of deur bevestigd te worden, en stroom toevoer is dat ook geen probleem)
[ Voor 13% gewijzigd door LJ80 op 25-07-2016 15:31 ]
Thx voor de tip!costo schreef op maandag 25 juli 2016 @ 13:00:
[...]
Zoek eens op stekkerbehuizing, b.v. bij Conrad zijn diverse oplossingen te koop.
https://www.conrad.nl/nl/stekkerbehuizingen-o0203034.html
edit:
Of je koopt dit http://www.ebay.com/itm/P...e8dc7a:g:yRQAAOSwMNxXao5f.
Wat valt er over te zeggen

Wat resulteert in Domoticz:

Waarom via ESP?panomi schreef op maandag 25 juli 2016 @ 17:41:
[...]
Thx voor de tip!
[...]
Wat valt er over te zeggen. Het ligt nu op mijn bureau in deze staat. Ik heb de NodeMCU van ESPEasy voorzien, sensoren aangesloten en go time.
[afbeelding]
Wat resulteert in Domoticz:
[afbeelding]
Ikzelf heb een Nano als gateway en twee nano's met een DHT22 om te spelen.
Er zijn nog wat "onderdelen" onderweg om het een en ander te bouwen.
Ik ben wel nieuwsgierig wat een voordeel zou zijn om het met een ESP te doen.
Ik weet niet of het een voordeel is. Ik had een aantal ESP's waaronder een NodeMCU. Wat ik wel makkelijk vind is dat er ook 3.3v beschikbaar is (ik nu zie dat de nano dat ook heeft) en daarnaast geen programmeer werk (naast het flashen van espeasy).tlpeter schreef op maandag 25 juli 2016 @ 18:39:
[...]
Waarom via ESP?
[ Voor 3% gewijzigd door panomi op 25-07-2016 19:13 ]
Iemand ervaring met draadloze schakelaars icm Domoticz?
En dan bij voorkeur dus zonder dat ze ergens ingebouwd worden maar gewoon ernaast.
Ik wil namelijk een schakelaar hebben die bij voorkeur ook nog zonder batterijen werkt en naast een bestaande echte schakelaar zit. En dan ook nog het liefst in de zelfde kleurtint als het Jung materiaal dat er zit. Iemand suggesties?
En dan bij voorkeur dus zonder dat ze ergens ingebouwd worden maar gewoon ernaast.
Ik wil namelijk een schakelaar hebben die bij voorkeur ook nog zonder batterijen werkt en naast een bestaande echte schakelaar zit. En dan ook nog het liefst in de zelfde kleurtint als het Jung materiaal dat er zit. Iemand suggesties?
Waarom wil je niet ergens inbouwen?commentator schreef op maandag 25 juli 2016 @ 22:08:
http://www.klikaanklikuit.nl/shop/nl/producten/awmr-300/

Deze kun je gebruiken ism je bestaande schakelaar. Als je een beetje technisch onderlegd bent is inbouwen achter je lamp / in de centraal doos makkelijker dan een draad bij trekken voor achter je schakelaar.
EasyESP ESPEasy gebruikt een virtuele gateway waarmee direct draadloos d.m.v. TCP_protocol over WiFi met Domoticz gecommuniceert wordt. Extra hardware is aan de Domoticz kant niet benodigd.tlpeter schreef op maandag 25 juli 2016 @ 18:39:
[...]
Waarom via ESP?
Andere draadloze oplossingen hebben nog een hardware ontvanger/gateway nodig om met Domoticz te kunnen communiceren. Een Nano zal nog ofwel een 24L01 zender met 24L01 ontvanger aan de Domoticz kant nodig hebben. Of anders een draadloos Arduino_shield benodigen.
[ foutje verbeterd om onduidelijkheid te voorkomen]
[ Voor 4% gewijzigd door costo op 26-07-2016 00:31 ]
Ik plaats hier nog maar eens schaamteloos een link naar een eerdere post van mij over dit soort schakelaars.commentator schreef op maandag 25 juli 2016 @ 22:08:
https://gathering.tweaker...message/45813967#45813967
Deze module ziet er natuurlijk niet zo hip uit, dus kun je deze het beste inbouwen in je bestaande apparatuur.
[ Voor 7% gewijzigd door costo op 26-07-2016 00:15 ]
ja, maar als je zo'n ding gebruikt als jij aangeeft wordt de huidige schakelaar gebruikt die dan ook dingen nog aan/uit zet die op de draad zitten. Ik zoek, zoals aangegeven, een extra schakelaarcosto schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 00:17:
[...]
De vraag ging toch over een draadloze schakelaar en niet over een kleuren dimmer
Dus je zoekt een draadloze schakelaar die naast een bestaande schakelaar iets anders schakelt?commentator schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 07:21:
[...]
ja, maar als je zo'n ding gebruikt als jij aangeeft wordt de huidige schakelaar gebruikt die dan ook dingen nog aan/uit zet die op de draad zitten. Ik zoek, zoals aangegeven, een extra schakelaar
inderdaadFrank J. schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 08:07:
[...]
Dus je zoekt een draadloze schakelaar die naast een bestaande schakelaar iets anders schakelt?
De ESP is in dit geval dus de gatewaycosto schreef op maandag 25 juli 2016 @ 23:57:
[...]
EasyESP ESPEasy gebruikt een virtuele gateway waarmee direct draadloos d.m.v. TCP_protocol over WiFi met Domoticz gecommuniceert wordt. Extra hardware is aan de Domoticz kant niet benodigd.
Andere draadloze oplossingen hebben nog een hardware ontvanger/gateway nodig om met Domoticz te kunnen communiceren. Een Nano zal nog ofwel een 24L01 zender met 24L01 ontvanger aan de Domoticz kant nodig hebben. Of anders een draadloos Arduino_shield benodigen.
[ foutje verbeterd om onduidelijkheid te voorkomen]
Nu snap ik het.
Net besteld kosten vallen erg mee. En ziet er als een leuk hobby project uit 😊costo schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 00:07:
[...]
Ik plaats hier nog maar eens schaamteloos een link naar een eerdere post van mij over dit soort schakelaars.![]()
https://gathering.tweaker...message/45813967#45813967
Deze module ziet er natuurlijk niet zo hip uit, dus kun je deze het beste inbouwen in je bestaande apparatuur.
Ik ben benieuwd
Het gebruik van een ESP8266 zit uiteraard nog een beetje in de hobbiehoek.Frank J. schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 10:14:
[...]
Net besteld kosten vallen erg mee. En ziet er als een leuk hobby project uit 😊
Ik ben benieuwd
Je hebt er in praktisch alle gevallen een soldeerbout bij nodig om minimaal een header te solderen zodat je de chip opnieuw kunt flashen. Voor veel Domoticz gebruikers is dat een grote barrière .
Zelf in C++/Lua programmeren is niet noodzakelijk (kan natuurlijk wel) je flasht de ESPEasy firmware erin http://www.esp8266.nu/index.php/Main_Page en die is heel veelzijdig. Communicatie met Domoticz is standaard aanwezig.
B.v. https://www.itead.cc/smart-home.html al deze produkten kun je makkelijk aanpassen, even header solderen, ESPEasy flashen, d.m.v. webinterface configureren en het werkt met domoticz
Meer mensen een mail gehad van Pushbullet dat ze users die teveel automated push-meldingen versturen gaan blokkeren!?
Edit: gelukt via handmatig toevoegen!
--
Vandaag mijn RFXcom binnen gehad, gelijk even getest met een Flamingo FA500R setje dat ik nog had liggen. Signaal wordt gezien (AC en ARC) en status lezen ze ook juist. Versturen van commando heeft echter geen effect. Firmware geüpdatet naar laatste versie (zowel ext als ext2 geprobeerd), maar probleem blijft. Ook Lighting4 mode aangevinkt bij device, maakt geen verschil.
Nu lees ik op diverse fora dat deze (goedkope) setjes van Flamingo slecht ondersteund werden, althans volgens een bericht uit 2014 (ook hier op GoT). Weet iemand toevallig of hier nog een ander trucje voor is?
Sowieso binnenkort maar een fatsoenlijke KaKu set halen...
--
Vandaag mijn RFXcom binnen gehad, gelijk even getest met een Flamingo FA500R setje dat ik nog had liggen. Signaal wordt gezien (AC en ARC) en status lezen ze ook juist. Versturen van commando heeft echter geen effect. Firmware geüpdatet naar laatste versie (zowel ext als ext2 geprobeerd), maar probleem blijft. Ook Lighting4 mode aangevinkt bij device, maakt geen verschil.
Nu lees ik op diverse fora dat deze (goedkope) setjes van Flamingo slecht ondersteund werden, althans volgens een bericht uit 2014 (ook hier op GoT). Weet iemand toevallig of hier nog een ander trucje voor is?
[ Voor 3% gewijzigd door sentinel0809 op 26-07-2016 22:02 . Reden: Oplossing gevonden ]
Jup, helaas wel: https://www.reddit.com/r/..._block_scriptedautomated/loyske schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:42:
Meer mensen een mail gehad van Pushbullet dat ze users die teveel automated push-meldingen versturen gaan blokkeren!?
Als het goed is heb je net een mailtje ontvangen dat de beslissing is teruggedraaid. Gratis accounts kunnen voortaan 500 pushes per maand uitvoeren.
[ Voor 18% gewijzigd door Maverick op 26-07-2016 22:11 ]
De FA500 kan je aansturen met het IT protocol dat in de Ext2 firmware beschikbaar is.sentinel0809 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 21:40:
Edit: gelukt via handmatig toevoegen!
--
Maak in Domoticz manual een IT debuce aan met willekeurige ID en leer dit als extra remote in de FA500.
Of in RFXmngr kies je Lighting5 IT, kies een willekeurige ID en leer dit als extra remote in de FA500.
We zijn nu alles aan het klaar maken zodat de voorkamer de nieuwe kamer voor onze kleine meid kan worden.
Mijn vrouw is het eens met mijn wens voor een projectje. Ze vind alleen de busch-jaeger zwave switches van 4 stuks op 1 plaat niet mooi, maar verwacht dat de enkele voor de standaard kamers en de dubbele voor andere plekken meer dan genoeg zijn. Zie wel de Pulse modules voor achter normale schakelaars, maar daar moet ik waarschijnlijk ook weer extra spullen voor aanschaffen. Het wordt waarschijnlijk een combi van Hue en dimbare ledlampen. Maar dat moet geen probleem zijn. De Hue gaan in lampen zonder centraaldoos. En bij de centraaldoos gaan er een fibaro dimmodule in of van een ander merk.
Mijn vrouw heeft de wens om die ikea lamp met die sprieten met bloemen eraan op te hangen in de voorkamer en hier dan een haakprojectje van te maken. Daar kan alleen een E14 lamp in, maar door middel van een led dimmer zou dit geen probleem mogen zijn.
Uiteindelijk wil ik met uitproberen langzaamaan het gehele huis aanpassen. Wellicht ooit die thermostaatkranen aanschaffen om zo de ketel via domoticz aan te kunnen sturen in plaats van alleen via de woonkamer. Klinkt iig erg interessant en leuk.
Er ligt nog een project om in iedere kamer netwerk en coax te krijgen, maar dat is een ander verhaal.
Mijn vrouw is het eens met mijn wens voor een projectje. Ze vind alleen de busch-jaeger zwave switches van 4 stuks op 1 plaat niet mooi, maar verwacht dat de enkele voor de standaard kamers en de dubbele voor andere plekken meer dan genoeg zijn. Zie wel de Pulse modules voor achter normale schakelaars, maar daar moet ik waarschijnlijk ook weer extra spullen voor aanschaffen. Het wordt waarschijnlijk een combi van Hue en dimbare ledlampen. Maar dat moet geen probleem zijn. De Hue gaan in lampen zonder centraaldoos. En bij de centraaldoos gaan er een fibaro dimmodule in of van een ander merk.
Mijn vrouw heeft de wens om die ikea lamp met die sprieten met bloemen eraan op te hangen in de voorkamer en hier dan een haakprojectje van te maken. Daar kan alleen een E14 lamp in, maar door middel van een led dimmer zou dit geen probleem mogen zijn.
Uiteindelijk wil ik met uitproberen langzaamaan het gehele huis aanpassen. Wellicht ooit die thermostaatkranen aanschaffen om zo de ketel via domoticz aan te kunnen sturen in plaats van alleen via de woonkamer. Klinkt iig erg interessant en leuk.
Er ligt nog een project om in iedere kamer netwerk en coax te krijgen, maar dat is een ander verhaal.
We hebben een Nefit HR-ketel met zo'n Moduline 15 thermostaat.
Is hier iets simpels op te verzinnen dat deze met een Domoticz timer 's nachts in een nachtstand komt te staan?
Temperatuur 's nachts bijv. 2 graden lager. Niet nog lager vanwege dauwpunt.
Een slimme thermostaat zoals Toon verdien ik natuurlijk nooit terug.
Edit: Een Nefit klokthermostaat met automatische nachtstand kost ook al snel 200 Euro
Is hier iets simpels op te verzinnen dat deze met een Domoticz timer 's nachts in een nachtstand komt te staan?
Edit: Een Nefit klokthermostaat met automatische nachtstand kost ook al snel 200 Euro
[ Voor 14% gewijzigd door AWST6000 op 27-07-2016 12:37 ]
Denk dat het lastig is, je moet de thermostaat dan gaan tweaken, wel een leuke uitdaging.... Helemaal uitzetten 's nachts zou niet zo moeilijk zijn, maar twee graden lager o.i.d wordt volgens mij lastiger.AWST6000 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:16:
Een slimme thermostaat verdien ik natuurlijk nooit terug.
Ik zou eerder zeggen koop een nieuwe of tweedehands klokthermostaat en je bent goedkoper uit
Echt heel lastig hoeft het niet te zijn.BB-One schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:30:
[...]
Denk dat het lastig is, je moet de thermostaat dan gaan tweaken, wel een leuke uitdaging.... Helemaal uitzetten 's nachts zou niet zo moeilijk zijn, maar twee graden lager o.i.d wordt volgens mij lastiger.
Ik zou eerder zeggen koop een nieuwe of tweedehands klokthermostaat en je bent goedkoper uit
Op gewenste tijd de modulerende thermostaat uit de vergelijking halen (modulerend: port 3&4 op CV) en domoticz laten schakelen (aan/uit: port 1&2 op CV).
Met een paar relais en een ESPtje kom je dan een heel eind.
Niet echt een aanrader, een 'slimme thermostaat' biedt waarschijnlijk een hoop meer functionaliteit.
Als het specifiek om nachtverlaging gaat heeft Nefit ook een Moduline 200 die programmeerbaar is.
Op marktplaats (Coolblue tweedekans) kost deze <50 euro, dus tenzij de uitdaging om het zelf te doen leuk genoeg klinkt is het niet echt een valide optie.
- knip -
De Moduline 200 dien je zelf elke avond in de nachtstand te zetten. Da's niet echt domotica-achtig. Dus dan zou ik weer uitkomen bij de dure slimme thermostaten die ik nooit terugverdien.Raymond P schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:56:
[...]
Als het specifiek om nachtverlaging gaat heeft Nefit ook een Moduline 200 die programmeerbaar is.
Wellicht is de optie van Raymond te doen in combinatie met een Cresta TX320.
(Als kamertemperatuur < 17 dan CV aan. Als kamertemperatuur > 17 dan CV uit)
[ Voor 28% gewijzigd door AWST6000 op 27-07-2016 13:11 ]
Ik heb een Rpi met Domoticz draaien. Sinds gisteren ook de rfxtrx433e erop gezet.
Al mijn kaku/home easy/etc spul draait inmiddels.
echter krijg ik mijn draadloze deurbel KaKu acdb-6600c niet gekoppeld.
Ik kan hem in leer modus zetten, maar hij reageert op geen enkel protocol.. iemand tips?
Ik heb ook nog enkele 868mhz devices. Zoals een windmeter en temp sensoren van mijn oude Homewizard oplossing. Nu heb ik gezien dat er een 868mhz RFLink te verkrijgen is. Kan ik die gebruiken om de sensoren te koppelen? de lijst met compatible devices is nog vrij kort...
Ik kan hem in leer modus zetten, maar hij reageert op geen enkel protocol.. iemand tips?
Ik heb ook nog enkele 868mhz devices. Zoals een windmeter en temp sensoren van mijn oude Homewizard oplossing. Nu heb ik gezien dat er een 868mhz RFLink te verkrijgen is. Kan ik die gebruiken om de sensoren te koppelen? de lijst met compatible devices is nog vrij kort...
En dat moet je dan in de thermostaat zien te plaatsen of bij de ketel en dan heb je nog een extra regeleenheid. Persoonlijk zou ik dan geheel afscheid nemen van de thermostaat het helemaal regelen via domoticz, maar dan kom je hier ergens op uit:Raymond P schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:56:
[...]
Echt heel lastig hoeft het niet te zijn.
Op gewenste tijd de modulerende thermostaat uit de vergelijking halen (modulerend: port 3&4 op CV) en domoticz laten schakelen (aan/uit: port 1&2 op CV).
Met een paar relais en een ESPtje kom je dan een heel eind.
CV-ketel aansturen met Domoticz d.m.v. relais?
Lijkt mij ook (praktisch gezien) een no-go.
In mijn ervaring werkt eigenlijk alles wat op 433mhz werkt wel samen met de rflink. Ik zou denken dat het bij de 868mhz versie ook zo is.Reley schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 13:17:
Vandaag geupdate naar de laatste beta versie vanaf stable. Nu werkt het wel zoals het hoort. Was dus een ordinaire bugbing69 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 10:33:
[...]
Yep, alleen de tijd op 10 seconden en niet protected. (ik draai voor de goede orde de beta versie)
[ Voor 20% gewijzigd door Maverick op 27-07-2016 13:28 ]
Deze zou met het AC protocol moeten werken.Reley schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 13:17:
Ik heb een Rpi met Domoticz draaien. Sinds gisteren ook de rfxtrx433e erop gezet.
Maak eens een AC On/Off module aan in Domoticz en kies een willekeurige ID.
Of kies dezelfde ID en unit code van de deurbelknop. (met AC en ARC enbled in de RFXtrx433E)
Nefit heeft zijn eigen protocol (geen opentherm) op pin 3&4. Ik ben daar verder niet bekend mee maar wellicht is dat makkelijk op te lossen met bijvoorbeeld een ESPtje en heb je een 'echte' oplossing.AWST6000 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 13:03:
[...]
De Moduline 200 dien je zelf elke avond in de nachtstand te zetten. Da's niet echt domotica-achtig. Dus dan zou ik weer uitkomen bij de dure slimme thermostaten die ik nooit terugverdien.
Wellicht is de optie van Raymond te doen in combinatie met een Cresta TX320.
(Als kamertemperatuur < 17 dan CV aan. Als kamertemperatuur > 17 dan CV uit)
Met een zoekmachine vind ik een PIC projectje die de Moduline 15 uitbreidt.
Betreft de Cresta's: been there, got a Tado.
Hou rekening met signal misses, verwacht immense overshoots.
@BB-One: een CV aansturen op alleen de aan/uit port (met een relais) is bijna kinderspel.
Een simpele thermostaat (Honeywell Round bijvoorbeeld) doet echt niet meer dan 1x per 15 minuten (programmeerbaar) aan of uit gaan.
Ik heb het werkend gehad met een potentiaalvrij schakelende (gehackte) KaKu en wat sensors op 433Mhz, totaal onbetrouwbaar door het 433Mhz gedeelte.
Zou ik dit allemaal nog een keer doen dan had ik een microcontroller met wifi en een PID library gebruikt in combinatie met goede sensor(s) op wifi.
Nog steeds geen rocketscience, wel wat programmeerskills nodig.
Met kanttekening: een modulerende thermostaat geeft wat meer comfort.
- knip -
Ik heb even jullie mening / advies nodig. Ik sta op het punt van 433 Mhz of z-wave kiezen. Ik weet nog niet waar ik verstandig aan doe.
wat wil ik
- Temparatuur monitoren in verschillende ruimtes
- beweging sensor gebruiken voor in de gang
- later eventueel zonnenscherm automatiseren
- wind meter mogelijk in de toekomst
Vraag 2
Welke simpele temparatuur meters kan ik gebruiken?
Ik heb nu Hue lampen en Sonos via Domoticz. Graag jullie advies
wat wil ik
- Temparatuur monitoren in verschillende ruimtes
- beweging sensor gebruiken voor in de gang
- later eventueel zonnenscherm automatiseren
- wind meter mogelijk in de toekomst
Vraag 2
Welke simpele temparatuur meters kan ik gebruiken?
Ik heb nu Hue lampen en Sonos via Domoticz. Graag jullie advies
433 is goedkoper dan zwave maar zwave is betrouwbaarder.
Met de topicstart doorlezenook_gek schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:40:
[...]
Ik weet nog niet waar ik verstandig aan doe.
[...]
Daarin leg ik in Jip & Janneke taal uit wat de voor- en nadelen van 433Mhz en Z-Wave zijn.
Het is hier geen afhaalbalie waar je je wensen neerlegt en anderen laat uitzoeken wat je nodig hebt. Door je erin te verdiepen kun je dat prima zelf beslissen.
[ Voor 22% gewijzigd door ThinkPad op 27-07-2016 15:56 ]
Bedankt voor de reacties op het tweaken van een Nefit Moduline 15.
Conclusie is dat het niet zomaar te doen is. Bovendien lopen er elders al topics over, dus we laten het hier maar bij.
Conclusie is dat het niet zomaar te doen is. Bovendien lopen er elders al topics over, dus we laten het hier maar bij.
Wees niet bang die heb ik door gelezen en ik heb me ook ingelezen. Alleen twijfel ik en gebruiks ervaringen van andere users kunnen een beter beeld geven dan enkel platte tekst met voor en nadelen. De opmerking over afhaalbalie vind ik zinloos, maar goed daar zullen we vast in mening van verschillen. Ik dacht dat een forum als functie had elkaar te helpen / adviseren. Als iedereen zelf dingen uitzoekt zoals jij dat aangeeft heeft dit topic ook geen functie. Immers kan iedereen alle informatie vinden op internet mits ze maar goed genoeg zoeken / inlezenThinkPadd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:55:
[...]
[mbr]Met de topicstart doorlezen![]()
Daarin leg ik in Jip & Janneke taal uit wat de voor- en nadelen van 433Mhz en Z-Wave zijn.
Het is hier geen afhaalbalie waar je je wensen neerlegt en anderen laat uitzoeken wat je nodig hebt. Door je erin te verdiepen kun je dat prima zelf beslissen.
[/mbr]
Toch staan in het vorige deel van dit topic en in dit deel van het topic de antwoorden die je zoekt.ook_gek schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 16:22:
[...]
Wees niet bang die heb ik door gelezen en ik heb me ook ingelezen. Alleen twijfel ik en gebruiks ervaringen van andere users kunnen een beter beeld geven dan enkel platte tekst met voor en nadelen. De opmerking over afhaalbalie vind ik zinloos, maar goed daar zullen we vast in mening van verschillen. Ik dacht dat een forum als functie had elkaar te helpen / adviseren. Als iedereen zelf dingen uitzoekt zoals jij dat aangeeft heeft dit topic ook geen functie. Immers kan iedereen alle informatie vinden op internet mits ze maar goed genoeg zoeken / inlezen
Door je in te lezen en wat te zoeken op het forum moet je je antwoorden wel kunnen vinden.
Simpelgezegd is het:
Lage prijs / terugkoppeling van je nodes, kies er één
Is je budget belangrijker dan zul je bij 433Mhz uitkomen en geen terugkoppeling hebben.
Wil je 100% kunnen vertrouwen op de status van een schakelaar/sensor dan kom je bij Z-Wave uit, maar moet je wel dieper in de buidel tasten.
Wat je in jouw geval nodig hebt voor temperatuur meten, bewegingssensoren, zonnescherm besturen, windmeter e.d. is gewoon een kwestie van zoeken in de delen van dit topic en/of kijken wat fabrikanten (Cresta, KlikAanKlikUit, Fibaro, Qubino etc.) te koop hebben en zien of dat aansluit bij je wensen.
[ Voor 31% gewijzigd door ThinkPad op 27-07-2016 16:27 ]
Een mix kan natuurlijk ook gewoon.ook_gek schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 16:22:
[...]
Wees niet bang die heb ik door gelezen en ik heb me ook ingelezen. Alleen twijfel ik en gebruiks ervaringen van andere users kunnen een beter beeld geven dan enkel platte tekst met voor en nadelen. De opmerking over afhaalbalie vind ik zinloos, maar goed daar zullen we vast in mening van verschillen. Ik dacht dat een forum als functie had elkaar te helpen / adviseren. Als iedereen zelf dingen uitzoekt zoals jij dat aangeeft heeft dit topic ook geen functie. Immers kan iedereen alle informatie vinden op internet mits ze maar goed genoeg zoeken / inlezen
Helaas denk ik niet echt dat er een kant-en-klaar antwoord bestaat. Zwave is beter, maar dat kan flink in de papieren lopen. 433mhz kan veel, is zeer betaalbaar, maar werkt in sommige gevallen minder betrouwbaar dan Zwave.
Ik weet niet waar jouw prioriteiten liggen. Misschien vind jij 1000,- (ik zeg maar wat) geen geld om te bereiken wat je wil. Aan de andere kant vind jij het wellicht compleet onacceptabel dat er slecht 1 keer per jaar eens een sensortje zijn signaal niet goed door geeft.
Misschien vind je het zelf wel erg leuk om te gaan knutselen. Dan moet je juist naar Mysensors.
Zelf hou ik erg van knutselen, vind ik het juist wel leuk om dingen uit te zoeken, en wil ik er niet te veel geld in stoppen. Daarom werk ik met 433mhz (vooral KAKU maar ook chinees spul) en bouw ik zelf met mysensors. Wellicht voeg ik Z-wave ook nog wel eens een keertje toe.
Dit lees ik zo vaak op dit forum. Ik heb alleen maar 433 spul als ik de afgelopen twee 3 jaar 10 schakelingen heb gemist dan is het heel veel.tlpeter schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:46:
433 is goedkoper dan zwave maar zwave is betrouwbaarder.
Voor de echt kritische toepassingen kun je natuurlijk altijd een keer extra schakelen.
In mijn huis is dat niet nodig. Ik heb wel goed op de plaatsing van de apparatuur gelet.
Helemaal mee eens!niki_lauda schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 20:49:
[...]
Dit lees ik zo vaak op dit forum. Ik heb alleen maar 433 spul als ik de afgelopen twee 3 jaar 10 schakelingen heb gemist dan is het heel veel.
Voor de echt kritische toepassingen kun je natuurlijk altijd een keer extra schakelen.
In mijn huis is dat niet nodig. Ik heb wel goed op de plaatsing van de apparatuur gelet.
Zoek eens op e-thermostaat op marktplaats. Heb er zelf net 1 voor 40 euro gekocht en die dingen zijn te koppelen aan je domoticz.AWST6000 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:16:
Ik ga er daarbij vanuit dat je ketel ook gewoon met open-therm (modulerend) of ouderwets 2-draads (aan/uit) is aan te sluiten.
Ik gebruik beide en het komt toch echt soms voor dat het 433 gedeelte niet reageert terwijl dit bij zwave wel goed werkt. Afstand is het niet. Misschien juist door de combinatie dat dit gebeurd? Ik weet het niet.niki_lauda schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 20:49:
[...]
Dit lees ik zo vaak op dit forum. Ik heb alleen maar 433 spul als ik de afgelopen twee 3 jaar 10 schakelingen heb gemist dan is het heel veel.
Ik heb bij diverse schakelaars en event notificaties aanstaan. Deze komen dan via Domoticz in mijn mailbox.
Alleen de laatste tijd krijg ik niet 1 mailtje ervan maar wel vaker echt een hele reeks.
Ik heb het gevoel dat het voornamelijk het event systeem is die dit doet.
De event zijn aangemaakt en opgeslagen zowel "All - Will run whenever anything happens that triggers the event system to run a script"
Herkennen jullie dit? heeft het zin om deze op te slaan als 'Device - Will run whenever ANY device state/value change" ?
Of is dit iets wat domoticz gewoon doet en waar ik mee zal moeten leren leven, tot ik het messgaes systeem met Tegelgram heb draaien.
Alleen de laatste tijd krijg ik niet 1 mailtje ervan maar wel vaker echt een hele reeks.
Ik heb het gevoel dat het voornamelijk het event systeem is die dit doet.
De event zijn aangemaakt en opgeslagen zowel "All - Will run whenever anything happens that triggers the event system to run a script"
Herkennen jullie dit? heeft het zin om deze op te slaan als 'Device - Will run whenever ANY device state/value change" ?
Of is dit iets wat domoticz gewoon doet en waar ik mee zal moeten leren leven, tot ik het messgaes systeem met Tegelgram heb draaien.
- leeg -
Het ligt er aan.
Wil je per minuut dan Time, wil je wanneer een device veranderd dan device.
Wil je per minuut dan Time, wil je wanneer een device veranderd dan device.
[ Voor 3% gewijzigd door tlpeter op 28-07-2016 09:32 ]
Thx,Maverick schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 13:23:
[...]
In mijn ervaring werkt eigenlijk alles wat op 433mhz werkt wel samen met de rflink. Ik zou denken dat het bij de 868mhz versie ook zo is.
[...]
Vandaag geupdate naar de laatste beta versie vanaf stable. Nu werkt het wel zoals het hoort. Was dus een ordinaire bug
Heb hem besteld. Afwachten dus.
Zou dan misschien de heatlink van mijn homewizard er ook op kunnen werken? Deze word aangesproken via 868mhz...
heren vandaag mijn fibraro roller shutter 2 binnen gekregen
Deze include in mijn zwave.
Maar nu krijg ik geen switces bij de devices.
wat doe ik verkeerd?
wat doe ik verkeerd?
Rolluiken hangen inmiddels en werken echt perfect met Domoticz.(RFXcom)AWST6000 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 21:46:
@Speedfightserv:
Wat zijn jouw ervaringen met de rolluiken + Somfy RTS in Domoticz?
Goede kans dat je open-zwave configuratie te oud is. Support voor deze apparaten is pas recent toegevoegd aan domoticz (ik draai direct de source release en daar is het pas kort geleden toegevoegd).SpikeHome schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 20:48:
heren vandaag mijn fibraro roller shutter 2 binnen gekregen
wat doe ik verkeerd?
Zie je bij je z-wave device wel alle instellingen inclusief commentaar wat de settings betekenen?
Ja die settings zie ik wel.Wolfboy schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 02:49:
[...]
Goede kans dat je open-zwave configuratie te oud is. Support voor deze apparaten is pas recent toegevoegd aan domoticz (ik draai direct de source release en daar is het pas kort geleden toegevoegd).
Zie je bij je z-wave device wel alle instellingen inclusief commentaar wat de settings betekenen?
Heb ze zelfs veranderd nummer 14 zodat de handbediende knop ook goed werkt.
En je kan bij domotica ook bij de node management naar control.
Daar kan ik hem zelfs bedienen.
Mijn domoticz installatie is nog geen half jaar oud.
Dus hoe kan ik de laatste config erop krijgen?
Heb volgens mij de laatste versie.
Version: 3.4834
Build Hash: 8398125
Compile Date: 2016-03-02 08:43:51
Heb je al een keer geschakeld?
Staat het vinkje aan in de songs allow devices (of zoiets)
Staat het vinkje aan in de songs allow devices (of zoiets)
meer info wat je gebruikt hebt?Speedfightserv schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 00:17:
[...]
Rolluiken hangen inmiddels en werken echt perfect met Domoticz.(RFXcom)
of staat het hier al?
ben aan dezelfde oefening bezig
RFXtrx433E gekoppeld aan een Raspberry Pi. (1 van de eerste B modellen)Repi3 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 09:03:
[...]
meer info wat je gebruikt hebt?
of staat het hier al?
ben aan dezelfde oefening bezig
Domoticz draait hier op.
Gaat echt super simpel. Koppel alle rolluiken los van de stroom behalve degene die je wil koppelen.
Maak handmatig een nieuw device aan in domoticz. geef een naam op en koppel hem aan "Blinds"
Kies RFY als Type, stel een uniek Id. laat het scherm zo staan in domoticz, pak de afstandsbediening van Somfy, druk op de programmeer knop op de afstandsbediening (achterkant. 2sec )
Druk nu in domoticz op testen. Als de koppeling succesvol is hoor je de motor een keer tikken. Daarna de knop opslaan in domoticz en klaar ben je.
Je moet de rolluiken allemaal loskoppelen om ze per stuk aan te melden anders zitten al je rolluiken of screens onder 1 knop. (kan je dus ook een knop maken waarmee je alles in 1 keer open of dicht kan doen
@Warcow: Over zo'n Marktplaats E-thermostaat:
Ik heb er ff naar gekeken Ik heb dan een Power Adapter van 50 Euro erbij nodig, maar dan wordt het een aan/uit-installatie.
Ik heb dan ook nog eens de Nefit OpenTherm Converter van 50 Euro om de ketel weer modulerend te maken (als het allemaal al werkt) en dan zit ik qua prijs alweer in de buurt van een Toon. Dat haal ik er dus nooit uit.
Zoals eerder gezegd: Ik laat het zo.
@Speedserv:
Ik laat de rolluiken niet tegelijk bewegen, ook al staat dat best leuk.
Ze maken dan veel meer lawaai. Hier dus met 1 minuut interval
Ik heb er ff naar gekeken Ik heb dan een Power Adapter van 50 Euro erbij nodig, maar dan wordt het een aan/uit-installatie.
Ik heb dan ook nog eens de Nefit OpenTherm Converter van 50 Euro om de ketel weer modulerend te maken (als het allemaal al werkt) en dan zit ik qua prijs alweer in de buurt van een Toon. Dat haal ik er dus nooit uit.
Zoals eerder gezegd: Ik laat het zo.
@Speedserv:
Ik laat de rolluiken niet tegelijk bewegen, ook al staat dat best leuk.
Ze maken dan veel meer lawaai. Hier dus met 1 minuut interval
bij mij staat wel bij de hardware het fgrm222.xml file!Wolfboy schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 02:49:
[...]
Goede kans dat je open-zwave configuratie te oud is. Support voor deze apparaten is pas recent toegevoegd aan domoticz (ik draai direct de source release en daar is het pas kort geleden toegevoegd).
ow had het mislezen, dacht dat het knoppen waren die je draadloos gemaakt had. (en geen draadloos)Speedfightserv schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 09:29:
[...]
RFXtrx433E gekoppeld aan een Raspberry Pi. (1 van de eerste B modellen)
Domoticz draait hier op.
Gaat echt super simpel. Koppel alle rolluiken los van de stroom behalve degene die je wil koppelen.
Maak handmatig een nieuw device aan in domoticz. geef een naam op en koppel hem aan "Blinds"
Kies RFY als Type, stel een uniek Id. laat het scherm zo staan in domoticz, pak de afstandsbediening van Somfy, druk op de programmeer knop op de afstandsbediening (achterkant. 2sec )
Druk nu in domoticz op testen. Als de koppeling succesvol is hoor je de motor een keer tikken. Daarna de knop opslaan in domoticz en klaar ben je.
Je moet de rolluiken allemaal loskoppelen om ze per stuk aan te melden anders zitten al je rolluiken of screens onder 1 knop. (kan je dus ook een knop maken waarmee je alles in 1 keer open of dicht kan doen)
Wel netjes uitgelegd voor andere tweakers
ps weet hij in domoticz dan hoever hij staat?
Nee, dat weet hij niet. Motoren ondersteunen dat ook niet. Dan heb je de IO motoren nodig alleen die kunnen niet aan een RFXCom433.Repi3 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 11:37:
[...]
ow had het mislezen, dacht dat het knoppen waren die je draadloos gemaakt had. (en geen draadloos)
Wel netjes uitgelegd voor andere tweakers
ps weet hij in domoticz dan hoever hij staat?
Het meest eenvoudige is gewoon de xml vervangen met de versie die nu in het open-zwave project staat. De laatste wijziging voor de fgrm222.xml was 6 juni dus vermoedelijk heb je een oude versie.SpikeHome schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 07:16:
[...]
Ja die settings zie ik wel.
Heb ze zelfs veranderd nummer 14 zodat de handbediende knop ook goed werkt.
En je kan bij domotica ook bij de node management naar control.
Daar kan ik hem zelfs bedienen.
Mijn domoticz installatie is nog geen half jaar oud.
Dus hoe kan ik de laatste config erop krijgen?
Heb volgens mij de laatste versie.
Version: 3.4834
Build Hash: 8398125
Compile Date: 2016-03-02 08:43:51
Het bestand: https://github.com/OpenZW...config/fibaro/fgrm222.xml
Overigens kan je alle bestanden in de domoticz map overschrijven met de open-zwave config map om direct alle open-zwave mappings te updaten. Ze worden vrij regelmatig geupdate namelijk
Voorbeeldje van de commandos:
cd git clone https://github.com/OpenZWave/open-zwave.git rsync -av open-zwave/config/ domoticz/Config/
Waarbij je eventueel domoticz moet vervangen voor de goede directory
De voorkeurstand van de afstandsbediening (My) is wel aanroepbaar binnen Domoticz. Dus je hebt 3 standen tot je beschikking.Speedfightserv schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 11:53:
[...]
Nee, dat weet hij niet. Motoren ondersteunen dat ook niet. Dan heb je de IO motoren nodig alleen die kunnen niet aan een RFXCom433.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.
- De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de Github repo.
- Ook is er een Domoticz wiki
- En een eigen Domoticz forum
- Lees ook de Domoticz handleiding eens door
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.