Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:45
nitrodesign schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 22:54:
Zijn er nog tweakers bij die toevallig de E-thermostaat | Essent gebruiken ?
Ik zie continue in mijn logging van Domoticz voorbij komen:

2016-08-16 22:49:28.447 (E-Thermostaat) Thermostat (Tempratuur ingeven)
2016-08-16 22:49:28.449 (E-Thermostaat) Temp (Kamer Tempratuur)
2016-08-16 22:50:29.427 (E-Thermostaat) Thermostat (Tempratuur ingeven)
2016-08-16 22:50:29.429 (E-Thermostaat) Temp (Kamer Tempratuur)
2016-08-16 22:51:30.452 (E-Thermostaat) Thermostat (Tempratuur ingeven)
2016-08-16 22:51:30.453 (E-Thermostaat) Temp (Kamer Tempratuur)

Ik kan niet herleiden waarom die elke minuut deze informatie doorgeeft.
Hopelijk kunnen jullie mij hiermee verder helpen.

Grtz,

NitroDesign
Ik heb ook de E-thermostaat, en bij mij doet hij dat ook. Het lijkt me dat hij iedere minuut de huidige temperatuur en instelling van de ICY servers haalt. Is ook de enige manier om die gegevens op te halen.

_/\_/\_/\__/\___/\___________"Braindead, now it's real"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:34
commentator schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 23:33:
[...]

Ja, werkt prima

[...]

Hangt er vanaf hoe goed je voeding is en hoeveel stroom je HDD trekt ;)
Probeer ook even veel te schrijven naar de HDD en of je dan geen rare effecten krijgt
Gisteren een hele middag en avond mee bezig geweest.... |:(

Ik kan de HDD direct aansluiten op de RPi2 en die werkt. Ik kan hem mounten als read-write, maar zodra ik iets wil schrijven verandert de mount naar read only met alle gevolgen van dien.
Daarna geprobeerd door alleen de HDD via USB Hub aan te sluiten, maar zelfde verhaal.

De RPi2 wordt gevoed door een 2A adapter die ik samen met de Pi heb gekocht.
De USB Hub wordt gevoed door een 1A adapter.

HDD is een Samsung Spinpoint van 80GB, oud beestje met de volgende specs:

Required Power For Spinup
1000 mA
Power Required (Seek)
2.4 W
Power Required (Idle)
0.85 W
Power Required (Standby)
0.25 W

De partitie is geformateerd als ext4.

Wie heeft de gouden tip?

[ Voor 13% gewijzigd door loyske op 17-08-2016 09:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
loyske schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 09:42:
[...]

Ik kan de HDD direct aansluiten op de RPi2 en die werkt. Ik kan hem mounten als read-write, maar zodra ik iets wil schrijven verandert de mount naar read only met alle gevolgen van dien.
Daarna geprobeerd door alleen de HDD via USB Hub aan te sluiten, maar zelfde verhaal.

1000 mA
Power Required (Seek)
2.4 W
Power Required (Idle)
0.85 W
Power Required (Standby)
0.25 W

Wie heeft de gouden tip?
Meer stroom leveren.

Pi mag wel wat meer hebben. Ikzelf heb een 5A adapter.
Die HUB heeft ook maar 1A, mag ook wel wat meer. Maar probeer eerst met een 5A adapter rechtstreeks op de Pi en dan daar de disk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

tsjoender schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 08:32:
[...]

Je zou dan het lua device script van deze wiki pagina:

http://www.domoticz.com/w...put#The_Lua_device_script

aan moeten passen. Aan het eind van het script staat de trigger waarbij de berekende waarden worden bijgewerkt naar het virtuele device:

code:
1
2
3
4
        -- Update consumption device in Domoticz
        if devicechanged[EnergyDeviceName] then
                update(ConsumptionDeviceName, ConsumptionIDX, PowerConsumption, EnergyConsumption, 1)
        end

Dit zou je dan aan kunnen passen naar:

code:
1
2
3
4
        -- Update consumption device in Domoticz
        if devicechanged[GenerationDeviceName] then
                update(ConsumptionDeviceName, ConsumptionIDX, PowerConsumption, EnergyConsumption, 1)
        end

Dus eigenlijk alleen die if devicechanged regel.

Zelf moet ik dit ook nog aanpassen, maar ik trigger nu eerst ook nog op de slimme meter updates. Mijn omvormer geeft geen output meer als er niet genoeg zon meer op de panelen schijnt. Dus als ik nu trigger op de omvormer updates zou ik iedere nacht een "gat" in de PVoutput grafieken zien tot de zon weer schijnt. Binnenkort eens mijn sketch aanpassen die de omvormer uitleest zodat die 's nachts in ieder geval een waarde van 0W opwek doorgeeft waarmee er continue updates zijn.
Ik heb geen verstand van programmeren maar zou iets van update om de 5 minuten niet werken?

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:42
klump4u schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 10:10:
[...]

Ik heb geen verstand van programmeren maar zou iets van update om de 5 minuten niet werken?
Dat zou zeker ook kunnen, maar de kunst is dat je het zo dicht mogelijk bij het meetmoment de berekening doet. Zeker bij waarden in Watts (= joules per seconde). Als je iedere vijf minuten updates krijgt en los daarvan iedere vijf minuten een berekening plant, dan is er een kans dat je bijvoorbeeld twee minuten na een device update en drie minuten voor de volgende de berekening doet waarmee je alweer met twee minuten "oude" data werkt. Door het op die device te triggeren, heb je het in ieder geval actueel voor die device ook als die een keer een update mist of 20 seconden later is.

Hoe zuiver je de berekeningen wilt doen ligt uiteindelijk aan de persoonlijke behoefte en voorkeur. Als een globale indicatie voldoende is, dan kun je de meest eenvoudige manier kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitrodesign
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-09 13:43

nitrodesign

There is more joy on a ...

Gelukkig ben ik niet de enige, ander vraag wat aansluit op de E-thermostaat, gaat jou E-thermostaat ook om 22.00 en 10.00 piepen en de graden aanpassen ?
Bij mij gebeurd elke dag standaard dat die dit automatisch doet.
marsman schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 09:38:
[...]

Ik heb ook de E-thermostaat, en bij mij doet hij dat ook. Het lijkt me dat hij iedere minuut de huidige temperatuur en instelling van de ICY servers haalt. Is ook de enige manier om die gegevens op te halen.

Zoek je nog een leuk gepersonaliseerde gift, Check Custodo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:45
Nee, geen last van:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/T0mgkcBr.png

Heb je niet in de app of op de site nog een programma lopen?

_/\_/\_/\__/\___/\___________"Braindead, now it's real"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
nitrodesign schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 11:01:
Gelukkig ben ik niet de enige, ander vraag wat aansluit op de E-thermostaat, gaat jou E-thermostaat ook om 22.00 en 10.00 piepen en de graden aanpassen ?
Bij mij gebeurd elke dag standaard dat die dit automatisch doet.

[...]
Met de E-Thermostaat kan je dat instellen.
- dag stand
- nacht stand
- afwezig stand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
renedis schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 10:08:
[...]

Meer stroom leveren.

Pi mag wel wat meer hebben. Ikzelf heb een 5A adapter.
Die HUB heeft ook maar 1A, mag ook wel wat meer. Maar probeer eerst met een 5A adapter rechtstreeks op de Pi en dan daar de disk op.
Kan je me vertellen welke adapter je hebt? Vindt alleen een 3A adapter bij SOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitrodesign

nitrodesign

Dat klopt, dat is in te stellen.
Het is mogelijk om in te stellen dat de thermostaat bij dag stand een bepaalde temperatuur moet aangeven. Als je thermostaat X uur geen beweging ziet zal die naar de nacht stand gaat. Weer na een X tijd zal de thermostaat naar afwezig gaan.
Maar het rare van alles is dat mijn thermostaat begint te piepen om 10.00 en om 22.00 elke dag.
renedis schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 11:33:
[...]

Met de E-Thermostaat kan je dat instellen.
- dag stand
- nacht stand
- afwezig stand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
nitrodesign schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 13:26:
Het is mogelijk om in te stellen dat de thermostaat bij dag stand een bepaalde temperatuur moet aangeven. Als je thermostaat X uur geen beweging ziet zal die naar de nacht stand gaat. Weer na een X tijd zal de thermostaat naar afwezig gaan.
Maar het rare van alles is dat mijn thermostaat begint te piepen om 10.00 en om 22.00 elke dag.

[...]
Probeer eerst eens te updaten.
https://www.e-thermostaat.nl/help/faq/questions/47?locale=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Laatst online: 17-09 10:58
loyske schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 11:42:
[...]

Kan je me vertellen welke adapter je hebt? Vindt alleen een 3A adapter bij SOS.
3A is ook zat.

Je moet er wel rekening mee houden dat de USB poorten van de Pi zijn begrensd. Maar je kunt dit wel verhogen naar 1A per poort. Zie Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitrodesign

nitrodesign

Dit heb ik ook al geprobeerd, E-thermostaat is al voorzien van de laatste firmware.
Ik zal een deze dagen Essent bellen om te vragen of zei mij kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
hondapower schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 14:47:
[...]

3A is ook zat.

Je moet er wel rekening mee houden dat de USB poorten van de Pi zijn begrensd. Maar je kunt dit wel verhogen naar 1A per poort. Zie Google.
Heb ik inderdaad al aangepast.
Ga straks eens proberen met alleen de HDD aan de RPi2, dat zou met een 2A voeding al moeten werken.
Als dat werkt, dan de Zwave stick, RFXCom en P1 kabel maar via powered hubje, dat zal wel werken met 1A.
En ergste geval andere voeding halen. Gisteren al hubje gehaald, geen idee of die nog terug kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wautah91
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-09 14:46
is het mogelijk om een KAKU dimmer (bijv ACM-100) te bedienen met een Jung pulsschakelaar zoals ze dat doen met fibaro in dit filmpje: YouTube: Fibaro dimmer multifunctie mogelijkheden .

Moet ik dan een http://www.klikaanklikuit.nl/shop/nl/inbouwzender-awmt-230/ tussenvoegen?

Deze stuurt volgens mij alleen maar aan/uit. Hoe werkt dat met KAKU/433Mhz spul?

Mijn smarthome blog artikelen over: Thuisaccu | Dynamische energieprijzen | Watermeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:38
Volgens mij kan je KAKU spul niet bedienen met pulsschakelaren.

En andersom heb ik bij KAKU ook nooit zenders kunnen vinden die pulsen geven, voor bv. dimmers die met pulsschakelaren werken.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:07
loyske schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 09:42:
[...]

1000 mA
Power Required (Seek)
2.4 W
Power Required (Idle)
0.85 W
Power Required (Standby)
0.25 W

Wie heeft de gouden tip?
Ik gebruikte eerst pricewatch: Raidsonic Icy Box 4 Port USB 3.0 hub with USB charge port om zowel de hdd als de pi te voeden.
Inmiddels meerdere hdd eraan gehangen overgestapt op deze pricewatch: TP-Link USB 3.0 7-Port Hub met 2 oplaadpoorten werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimme
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-03-2023
nitrodesign schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 13:26:

[...]
En je hebt geen programma ingesteld die om 10:00 en 22:00 de temperatuur aanpast van nacht naar dag en vice versa?

Mijn thermostaat piept ook altijd bij het wisselen van het dag naar het nachtprogramma (uiteraard in het voorjaar, nu staat die op vaste temperatuur).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gimme schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 21:55:
[...]
Mijn thermostaat piept ook altijd bij het wisselen van het dag naar het nachtprogramma
WTF? Ik mag er niet aan denken. Ik werd al gek van de relay van de oude thermostaat, gelukkig staat die nu op zolder en heb ik daar dus geen last meer van.

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:43
Ik zou gek worden van apparaten die piepen zonder dit uit te kunnen zetten.
Ik snap ook niet dat er nog personeel rond loopt in de keuken van de mc donalds :)

• AWST6000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-01-2023
Ik zit te overdenken of ik Domoticz wat meer 'high available' kan krijgen, al lijkt echte failover nog niet haalbaar.
Ik zit te denken aan de aanschaf van een Raspberry met een module erbij die een SMS-je kan verzenden als netwerkcomponenten niet meer te benaderen zijn (Overigens bedoel ik hier niet alleen de Domoticz server op Windows 10, maar bijvoorbeeld ook de camera's) en die de netwerkcomponenten eventueel kan herstarten.

Hoe doen jullie zoiets?

Verwijderd

Ik doe een portscan vanuit een php script om te zien of webinterfaces etc online zijn en die sturen dan een telegram wanneer offline en terug online.
Op 1 van de RPi camera's draait een script die kijkt of de wifi nog verbonden is en desnoods de wifi adapter uitschakelt en terug inschakelt.
Maar eigenlijk hoeft alles gewoon online te blijven. Als iets offline gaat moet onderzocht worden waarom dat gebeurt.

• AWST6000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-01-2023
De reden waarom ik in die richting zit te denken:
- Er was onlangs een security issue met D-link camera's. Ik heb een update van de firmware gedaan en sindsdien loopt de DCS-942L met enige regelmatig vast. (Is uitgezet bij hun supportafdeling)
- De betrouwbaarheid van de netwerkverbinding van Ziggo is geen 100%
- Microsoft voert ongevraagd updates uit voor Windows 10. De PC wordt dan ongevraagd herstart.
- Etc.

Kortom: Als je alles bij elkaar optelt, kom je zeker niet aan 100% beschikbaarheid.
Ik zou het daarom een prettig idee vinden als er een extra controle meeloopt, ook omdat je op die manier wellicht sneller kunt troubleshooten.

Edit: Het zou trouwens ook handig kunnen zijn als Domoticz zelf al SMS-jes kan versturen als je de daarvoor benodigde hardware op de Domoticz-server aan hebt gesloten.

[ Voor 24% gewijzigd door AWST6000 op 18-08-2016 10:04 ]

Verwijderd

Ik dacht meteen aan Clickatell voor sms maar als je geen internet hebt ben je daar natuurlijk niet veel mee...
Behalve dat acht ik de rest best doenbaar.
Er staan alleszins al scripts in dit topic/domoticz forum/wiki voor het monitoren van je internetverbinding en desnoods die router te resetten.

• loyske
commentator schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 21:54:
[...]

Ik gebruikte eerst pricewatch: Raidsonic Icy Box 4 Port USB 3.0 hub with USB charge port om zowel de hdd als de pi te voeden.
Inmiddels meerdere hdd eraan gehangen overgestapt op deze pricewatch: TP-Link USB 3.0 7-Port Hub met 2 oplaadpoorten werkt perfect
Heb je de Pi gevoed via de MicroUSB of back powered via de nornale USB aansluitingen?
Vandaag (eindelijk) de Qubino ZMNHBDx Flush 2 Relays succesvol kunnen toevoegen na een reset van de module. Ik kan nu de buitenlamp en de lamp in de hal weer schakelen. Maarrrrr.......

Soms schakelt de buitenlamp mee met de lamp in de hal of vice versa. Nu weet ik me nog te herinneren dat ik een instellingen van de Qubino moet aanpassen hiervoor of deze aan een groep moet toevoegen. Ik kan alleen niet meer vinden wat dat nu precies was.

Iemand die dit nog weet en m'n geheugen kan opfrissen?

¯\_(ツ)_/¯

• commentator
loyske schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 10:47:
[...]

Heb je de Pi gevoed via de MicroUSB of back powered via de nornale USB aansluitingen?
de voeding zat en zit aan de aansluiting op de hub die bedoelt is om een apparaat te laden :)

• loyske
commentator schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 12:19:
[...]

de voeding zat en zit aan de aansluiting op de hub die bedoelt is om een apparaat te laden :)
Ok en je gebruikt de MicroUSB aansluiting die bedoeld is om de RPi te voeden neem ik aan?
Las dat je hem ook kan voeden via USB aansluitingen van de RPi, maar dit wil ik liever niet en was ook niet aan te raden meen ik.
Net dezelfde TP Link hub gehaald, zo eens aansluiten :)

Verwijderd

M.v.Veelen schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 12:18:
Vandaag (eindelijk) de Qubino ZMNHBDx Flush 2 Relays succesvol kunnen toevoegen na een reset van de module. Ik kan nu de buitenlamp en de lamp in de hal weer schakelen. Maarrrrr.......

Soms schakelt de buitenlamp mee met de lamp in de hal of vice versa. Nu weet ik me nog te herinneren dat ik een instellingen van de Qubino moet aanpassen hiervoor of deze aan een groep moet toevoegen. Ik kan alleen niet meer vinden wat dat nu precies was.

Iemand die dit nog weet en m'n geheugen kan opfrissen?
Voor zover ik weet hoef je daarvoor geen instellingen te veranderen.
Wel uiteraard de groepen controleren alsook de scripts op gewijzigde idx'en.

Ik ga straks mijn gesneuvelde Qubino 2 Relays vervangen door een Fibaro. Benieuwd of we met die ook gaan toeren moeten uitsteken om de correcte status in Domoticz te zien. Die die ik nu al geïnstalleerd staan heb worden enkel via Domoticz gestuurd dus status is steeds juist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• commentator
loyske schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 12:23:
[...]

Ok en je gebruikt de MicroUSB aansluiting die bedoeld is om de RPi te voeden neem ik aan?
Las dat je hem ook kan voeden via USB aansluitingen van de RPi, maar dit wil ik liever niet en was ook niet aan te raden meen ik.
Net dezelfde TP Link hub gehaald, zo eens aansluiten :)
nee, ik heb gewoon de adapter van die hub in het stopcontact en vanuit de hub geeft ie voeding aan de rpi. En de rpi maakt verder gebruik van de usb-poorten van de hub om schijven/stickjes/antennes ed aan te sturen. Ik gebruik dan ook maar 1 usb poort van de rpi

• CSB
  • Laatst online: 15:33

CSB

:D

Misschien is deze vraag al eerder langsgekomen, maar ik kon het zo snel niet vinden. Ik wil het volgende tewerkstellen: Mijn IP camera moet bij beweging in huis gaan filmen als:
a. Ik niet thuis ben
b. Ik slaap

En ik heb hiervoor de volgende componenten:

* Domoticz op Synology
* Foscam IP camera
* Bewegingssensor KAKU
* Smartphone(s)
* Domoticz Paid app

Ik zat te denken om Geofencing van Domoticz te gebruiken, zodat Domoticz weet of ik thuis ben. Daarna moet ik de Foscam camera dat laten weten, zodat hij niet hoeft te filmen bij beweging, TENZIJ de bewegingssensor in huis geen beweging meer registreert na een bepaald tijdstip. (denk: 's nachts)

Hoe ik dat ga doen, dat weet ik nog niet. Vandaar deze post. ;)

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

• tsjoender
  • Laatst online: 16:42
CSB schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 13:10:
Mijn IP camera moet bij beweging in huis gaan filmen als:
a. Ik niet thuis ben
b. Ik slaap
Voor puntje B is deze dan misschien aardig:

https://www.openhardware.io/view/65/Bed-Occupancy-Sensor

:)

• loyske
commentator schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 12:27:
[...]

nee, ik heb gewoon de adapter van die hub in het stopcontact en vanuit de hub geeft ie voeding aan de rpi. En de rpi maakt verder gebruik van de usb-poorten van de hub om schijven/stickjes/antennes ed aan te sturen. Ik gebruik dan ook maar 1 usb poort van de rpi
Nog wat speciaal moeten doen om de hub in gebruik te nemen?

De hub wordt gezien door de RPi2, en de HDD die eraan hangt ook.
Echter de P1-kabel, RFXCom en ZWave stick die op de hub zitten worden niet herkent.

Verwijderd

CSB schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 13:10:
Misschien is deze vraag al eerder langsgekomen, maar ik kon het zo snel niet vinden. Ik wil het volgende tewerkstellen: Mijn IP camera moet bij beweging in huis gaan filmen als:
a. Ik niet thuis ben
b. Ik slaap

En ik heb hiervoor de volgende componenten:

* Domoticz op Synology
* Foscam IP camera
* Bewegingssensor KAKU
* Smartphone(s)
* Domoticz Paid app

Ik zat te denken om Geofencing van Domoticz te gebruiken, zodat Domoticz weet of ik thuis ben. Daarna moet ik de Foscam camera dat laten weten, zodat hij niet hoeft te filmen bij beweging, TENZIJ de bewegingssensor in huis geen beweging meer registreert na een bepaald tijdstip. (denk: 's nachts)

Hoe ik dat ga doen, dat weet ik nog niet. Vandaar deze post. ;)
Ik gebruik voor alles eigenlijk maar 2 dummy schakelaars: 'Weg' en 'Slapen'.
Afhankelijk daarvan wordt alles beslist, of lichten moeten aan gaan, of notificaties moeten verstuurd worden, of die stil of met geluid moeten verstuurd worden, noem maar op.
Ik vertrouw niet zo op geofencing, of je moet de straal dusdanig groot zetten om zeker te zijn dat het opgemerkt werd dat je thuis gekomen bent.
Die 2 dummy schakelaars worden vooral via 2 remotes in/of uitgeschakeld.
In mijn cron script zit dan nog iets ingebouwd die ze activeert mochten we dat vergeten zijn (als er bijvoorbeeld 4 uur helemaal niks gebeurt is).
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 12:26:
[...]

Voor zover ik weet hoef je daarvoor geen instellingen te veranderen.
Wel uiteraard de groepen controleren alsook de scripts op gewijzigde idx'en.

Ik ga straks mijn gesneuvelde Qubino 2 Relays vervangen door een Fibaro. Benieuwd of we met die ook gaan toeren moeten uitsteken om de correcte status in Domoticz te zien. Die die ik nu al geïnstalleerd staan heb worden enkel via Domoticz gestuurd dus status is steeds juist.
Er was wel degelijk iets. Dit had (ook ?) te maken met het doorgeven van de status in Domoticz als er geschakeld wordt met de wandschakelaar. Ik heb al het .xml bestand teruggezet welke ik ergens gedownload had, maar er staat me iets bij dat ik ook nog moest zorgen dat de node in een bepaalde groep werd toegevoegd.

¯\_(ツ)_/¯

• commentator
loyske schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 13:40:
[...]

Nog wat speciaal moeten doen om de hub in gebruik te nemen?

De hub wordt gezien door de RPi2, en de HDD die eraan hangt ook.
Echter de P1-kabel, RFXCom en ZWave stick die op de hub zitten worden niet herkent.
die heb ik achter een hubje hangen dat daar weer aan hangt, meer omdat ik de poorten toch al nodig had :P

• loyske
commentator schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 18:31:
[...]

die heb ik achter een hubje hangen dat daar weer aan hangt, meer omdat ik de poorten toch al nodig had :P
Dat verklaard waarom ik het niet aan het werken krijgt. Blijkt ook dat USB3.0 hubs met een VIA chipset niet lekker werken met de RPi |:(

Naja alles bleek uiteindelijk aan mijn oude IDE HDD te liggen. Deze werkte gewoon niet goed samen met de RPi2. Geprobeerd om de SD kaart te kopieren naar een andere SATA HDD en dat werkte gewoon. Alles werkt zelfs meteen op de RPi2 met de 2A adapter, dus heb geen USB Hub nodig. Dus ook deze USB hub kan terug naar de winkel :X

Merk wel dat Domoticz sneller reageert nu alles vanaf HDD draait 8)

[ Voor 35% gewijzigd door loyske op 18-08-2016 21:02 ]

• CSB

CSB

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 16:14:
[...]

Ik gebruik voor alles eigenlijk maar 2 dummy schakelaars: 'Weg' en 'Slapen'.
Afhankelijk daarvan wordt alles beslist, of lichten moeten aan gaan, of notificaties moeten verstuurd worden, of die stil of met geluid moeten verstuurd worden, noem maar op.
Ik vertrouw niet zo op geofencing, of je moet de straal dusdanig groot zetten om zeker te zijn dat het opgemerkt werd dat je thuis gekomen bent.
Die 2 dummy schakelaars worden vooral via 2 remotes in/of uitgeschakeld.
In mijn cron script zit dan nog iets ingebouwd die ze activeert mochten we dat vergeten zijn (als er bijvoorbeeld 4 uur helemaal niks gebeurt is).
Zou je die switches kunnen laten schakelen als je smartphone zich aanmeld op je wifi? Dan ben je er denk ik.

• loyske
CSB schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 20:59:
[...]

Zou je die switches kunnen laten schakelen als je smartphone zich aanmeld op je wifi? Dan ben je er denk ik.
Zo gebruik ik het wel hier. IemandThuis is aan als 1 van de 2 telefoons thuis is. Dan schakel ik de dummy switch IPCam Motion Detection uit door een URL aan te roepen naar de Foscam.
Zelfde gebeurd als IemandThuis uit is, dan schakelt de IPCam Motion Detection aan.
Verder schakel ik de IPCam Motion detection met een timer zodat ongeacht of we thuis zijn, er toch wordt gereageerd op beweging tussen 22:00 en 7:00.

• CSB

CSB

loyske schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 21:06:
[...]

Zo gebruik ik het wel hier. IemandThuis is aan als 1 van de 2 telefoons thuis is. Dan schakel ik de dummy switch IPCam Motion Detection uit door een URL aan te roepen naar de Foscam.
Zelfde gebeurd als IemandThuis uit is, dan schakelt de IPCam Motion Detection aan.
Verder schakel ik de IPCam Motion detection met een timer zodat ongeacht of we thuis zijn, er toch wordt gereageerd op beweging tussen 22:00 en 7:00.
Heb je een voorbeeldje? Zo met een blocky ofzo?

• loyske
CSB schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 21:29:
[...]

Heb je een voorbeeldje? Zo met een blocky ofzo?
Ik gebruik dit script om te checken of de phones thuis zijn: linkje

Blockly wordt daar ook beschreven.

[ Voor 5% gewijzigd door loyske op 18-08-2016 21:38 ]

Verwijderd

Dat is nog altijd op basis van een of meerdere telefoons.
Wat als je die op vliegtuigmodus zet? Of de batterij leeg is? Of de wifi in standby gaat, wat dacht ik standaard gebeurt op een iPhone?
Ik heb het niet voor automatische dingen voor dat, geef mij maar een handeling zodat IK bepaal wanneer geschakeld wordt.
Door het dan op m'n floorplan te doen zie ik ook meteen de hele status van het huis alvorens te schakelen. Zou niet de eerste keer zijn dat de sirene aan gaat omdat een deur of raam is blijven open staan.

• loyske
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 21:47:
Dat is nog altijd op basis van een of meerdere telefoons.
Wat als je die op vliegtuigmodus zet? Of de batterij leeg is? Of de wifi in standby gaat, wat dacht ik standaard gebeurt op een iPhone?
Ik heb het niet voor automatische dingen voor dat, geef mij maar een handeling zodat IK bepaal wanneer geschakeld wordt.
Door het dan op m'n floorplan te doen zie ik ook meteen de hele status van het huis alvorens te schakelen. Zou niet de eerste keer zijn dat de sirene aan gaat omdat een deur of raam is blijven open staan.
Vliegtuigmodus gebruiken we alleen in vliegtuig :P
Batterij is zelden leeg. Wifi in standby heb ik geen last van.
Heb wel de timeout op een half uur gezet en dan gaat het goed.
Enige nadeel is dan dat er pas na een half uur geschakeld wordt als we weg zijn.

Mooie van deze oplossing is als ik thuis kom in het donker, nog voordat ik in de tuin loop, gaat het licht binnen al aan.

Tsja er zijn meerdere oplossingen mogelijk, ieder heeft zijn eigen voorkeur voor wat er bij hem het beste werkt he.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Feit, elk zijn zin.
Mijn licht gaat ook aan, zodra ik de poort open doe ;)

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:42

DizzyWeb

Ondertiteld

Iemand hier ervaring met de Fibaro relay switch 1x3kw? Deze heeft geen status led zoals de 2x3kw versie wel heeft. Ik heb een 2e hands gekocht en ik begin ernstig te vermoeden dat ie stuk is. Kan 'm niet inhouden, dus ik kan totaal niet zien of hij überhaupt iets doet...

Verwijderd

Die van mij heeft toch geen status led.
En bestaat er een 2x3KW versie? Is dat niet 2x1,5KW? Ook die heeft geen led denk ik.
Normaal, als je N en L aansluit moet je de relay kunnen schakelen met de b button.

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

2x1,5, inderdaad. Die heeft wel een ledje, binnen in.

De b knop lijkt helaas niks te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

loyske schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 22:03:
[...]

Heb wel de timeout op een half uur gezet en dan gaat het goed.
Enige nadeel is dan dat er pas na een half uur geschakeld wordt als we weg zijn.

Mooie van deze oplossing is als ik thuis kom in het donker, nog voordat ik in de tuin loop, gaat het licht binnen al aan.

Tsja er zijn meerdere oplossingen mogelijk, ieder heeft zijn eigen voorkeur voor wat er bij hem het beste werkt he.
We gebruiken de ios "Pilot" app voor Domoticz. Deze werkt met geofencing en zo kan je je iPhone koppelen aan een virutele schakelaar in Domoticz, Zo gaat het hele huis op zwart als we allebei buiten de cirkel komen. En de nodige zaken weer aan als één van ons binnen de cirkel komt.

Ik heb eerder met een Wifi ping script gewerkt maar 's nachts ging een telefoon nog wel vaak langer dan een half uur van de Wifi af en ook bij vertrek was een half uur vertraging niet handig.

De pilot app is tegenwoordig wel wat prijziger helaas maar hij heeft nog geen schakeling gemist. En met een beetje in-uitlog werk in de appstore hoef je hem maar 1 keer aan te schaffen en zet je hem op alle telefoons in je huishouden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DizzyWeb schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 23:47:
2x1,5, inderdaad. Die heeft wel een ledje, binnen in.

De b knop lijkt helaas niks te doen.
Dan moet je daar de zwarte behuizing voor opendoen? Ik zie immers geen led oplichten.
Bedenk me net dat je met een parameter waarschijnlijk schakelen met de B knop kan uitschakelen.
Als je L naar S1 of S2 verbindt zouden de relays ook moeten schakelen.
En anders even een reset proberen? Dat zou 3 sec op B button drukken zijn.
Als dat niet helpt vrees ik ook wel dat je een slechte gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 07:24:
[...]

Dan moet je daar de zwarte behuizing voor opendoen? Ik zie immers geen led oplichten.
Bedenk me net dat je met een parameter waarschijnlijk schakelen met de B knop kan uitschakelen.
Als je L naar S1 of S2 verbindt zouden de relays ook moeten schakelen.
En anders even een reset proberen? Dat zou 3 sec op B button drukken zijn.
Als dat niet helpt vrees ik ook wel dat je een slechte gekocht hebt.
Heb ik geprobeerd. Reset ook op verschillende manieren geprobeerd, mag allemaal niet baten. Maar nee, als ik L naar S1 verbind, hoor ik niets.

Helaas, 40 euro weggegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's een beetje het nadeel van 2de hands spullen te kopen, maar toch wel niet mooi van die gast om defect materiaal te verkopen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
40,- voor een 2e hands Fibaro? Hmmmm...makes you wonder.....

Zou je niet voor ietsje meer dan een nieuwe (met garantie) bestellen?

M'n ZWave netwerk is overigens weer volledig up-and-running. Achteraf bezien had ik nooit verwacht dat 1 defecte node voor zoveel ellende zou kunnen zorgen. Dus dat andere nodes dan ook als " dead" aangemerkt zouden kunnen worden. Een wijze les in ieder geval.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.v.Veelen schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 07:51:
Achteraf bezien had ik nooit verwacht dat 1 defecte node voor zoveel ellende zou kunnen zorgen.
Daar mag je zeker van zijn. Ik begin mij meer en meer af te vragen hoe dat mesh netwerk eigenlijk werkt. Als ik de beschrijving ervan las dacht ik echt dat een node een bericht verstuurd naar de controller en dat andere nodes dat automatisch oppikken om te herzenden als het niet aankomt. Niet dus.
Als een node denkt via een andere node te moeten gaan, en die node doet raar heb je het zweten.

Gisteren trouwens er eindelijk nog eens in geslaagd om een include te doen via de webinterface. Helaas, ook deze node ziet de controller niet rechtstreeks terwijl hij wel 30 andere nodes ziet waarvan er een deel verder en hoger (door betonnen vloer heen) dan de controller steken.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Tw0wqja.png

Ik ben er trouwens ook nog steeds niet in geslaagd om nieuwe neighbours aangeleerd te krijgen. Ik vermoed dat het aantal 'sterretjes' in de topology (zie eerder in dit topic) vooral wijzigt door battery devices en hun wakeup tijd.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2016 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar zeg je wat. Deze nieuwe node, die op 1,5 meter afstand van de USB stick zit, maakt eerst verbinding met de extender (die op 3 meter van de USB stick zit), en de extender maakt op zijn beurt weer verbinding met de USB stick. Aanmelden heb ik gedaan met de USB stick in de hand, ik weet niet of dat nog effect heeft, maar dat moest omdat ik het anders niet voor elkaar kreeg. Een onlogische route in ieder geval en ik krijg het niet voor elkaar om de routes anders in te stellen.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.v.Veelen schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 07:59:
omdat ik het anders niet voor elkaar kreeg
Ik probeer altijd eerst in Domoticz. Helaas blijkt dat in mijn geval 9/10 keren niet te lukken. Dan doe ik ook een shutdown, stick eruit, include, boot,...
Ik dacht eerst dat het die waren die niet in lijn met de controller stonden maar nu is het ook zo voor die die via de GUI included is. Vreemd, vreemd, vreemd.
Al behoorlijk wat proberen naar te zoeken, maar wat je vooral vindt is dat Openzwave geen controle heeft over hoe de nodes communiceren.

Edit:

Ook de versie van Openzwave is vaak interessant. Net op m'n Syno een update gedaan, nu steekt er Openzwave versie 1.4-2099-g4be6665-dirty in. Bij het starten meerdere nodes marked as dead, terwijl ze dat dus wel zeker niet zijn. Nog even afwachten om te zien of ze door het 'has node failed' commando terug wakker worden.

Wat ik ook niet goed begrijp, bij elke herstart:
2016-08-19 08:17:14.966 OpenZWave: Received timeout notification from HomeID: 25487143, NodeID: 44 (0x2c)

Natuurlijk een timeout, is een battery powered node, die slaapt. Die informatie is nochtans aanwezig in de zwcfg xml.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2016 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 07:40:
Da's een beetje het nadeel van 2de hands spullen te kopen, maar toch wel niet mooi van die gast om defect materiaal te verkopen :?
Sja. Dat is altijd het nadeel met 2e hands spullen. En bij dit soort dingen kan je ook niet zien of hij werkt of niet. Wordt een welles-nietes verhaal, hij zal ongetwijfeld zeggen dat hij werkte toen hij 'm opstuurde en dat ik 'm dan wel verkeerd aangesloten heb. Ik kan onmogelijk bewijzen dat hij defect aangekomen is.

En inderdaad, dan maar nieuw kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Argh...... ik kom net 1 dingetje tegen die nog opgelost moet worden.

Ik gebruik een Qubino ZMNHDD1 Flush Dimmer om een lamp te dimmen en de andere switch om de "Killswitch" te bedienen mbv een pulse schakelaar. Bij mijn weten werkte dit gisteravond nog gewoon, maar vanmorgen niet meer. Als ik in Domoticz nu die switch bedien, dan krijg ik de melding "Error sending switch command, check device/hardware !". Terwijl ik aan die switch niets heb verander, ik heb ook niet geslaapwandeld vannacht :P

Hoe bepaal ik nu welke switch ik uit de lijst Devices hiervoor kan gebruiken?

Of kan ik deze switch uit de lijst switches verwijderen en komt er dan een extra "Unused" switch in de lijst Devices weer tevoorschijn die ik er dan weer voor kan gebruiken?

- ik dacht een weekendje zonder Domoticz-gerommel te kunnen hebben dit keer, maar helaas -

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan de I2/I3 ingangen niet schakelen vanuit Domoticz. Ze staan in de zwcfg xml als read-only.
Ik zou zeggen een tail op de logfile zetten en zien welke binnenkomt, of de last update bekijken in de devices list.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmm, ok. Het zou dus kunnen zijn dat het wel degelijk werkt? Ik zie namelijk van vanmorgen vroeg wel in de logfile een paar schakelmomenten, maar die werden door de fysieke knop getriggerd. Vanuit Domoticz zelf zie ik geen entries meer. Dus dan kan het zijn dat er vanochtend iets anders speelde. Ik laat het dus even zo en kijk als ik thuis ben wel wat er aan de hand is (was?).

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beefhead
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:22
Ik heb een rookmelder die ik ook als Alarm wil gebruiken.

Als ik op de rookmelder in het *Schakelaars* scherm klik, gaat de rookmelder piepen en als ik op *Reset* klik stopt ie weer en gaat de status naar *Normaal*

Rookmelder

Via onderstaande Blocky wil het me maar niet lukken om de rookmelder te laten piepen als er beweging gedetecteerd wordt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ouGPzXrZ5ms5PeFvGDHF93zI/full.jpg

Het stukje waarin de beweging gedetecteerd wordt werkt, want dat gebruik ik op exact dezelfde manier in andere blockies. De email ontvang ik ook gewoon.

Iemand enig idee wat er fout kan zijn?

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertBertjes
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 18:19
@beefhead

Als het een schakelaar is zoals je aangeeft, moet het dan i.p.v. van Panic, geen On/Off zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beefhead
@DjTjon: het is geen schakelaar, ik bedoel het tabblad *Schakelaars* binnen Domoticz, waar alle devices gelist staan.

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisvm
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 18:28
om mijn zonwering automatisch te schakelen, ben ik benieuwd of de schemersensor van KAKU icm rflink gebruikt kan worden.. ik wil dus geen trigger bij schemering, maar bij direct zonlicht...(ik weet het..is omgekeerd van hoe dit bedoeld is, maar dan handel ik via domoticz de rest wel af)

weet iemand of dit mogelijk is, of schakelt dit ding alleen bij lage lichtwaardes (=schemering?)

Ik heb met de fibaro eye-sensors ook geprobeerd dit te bereiken, maar die schieten soms in de stress bij direct zonlicht (>30K LUX)...verder ook niet buiten te gebruiken, wat nu wel mijn voorkeur heeft ivm draaien van de zon.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De schemersensor kun je instellen op een bepaalde lichtgevoeligheid. Niet in LUX, maar 'op het oog', dus ik denk niet dat je daarmee je doel zult bereiken.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisvm
M.v.Veelen schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 12:36:
De schemersensor kun je instellen op een bepaalde lichtgevoeligheid. Niet in LUX, maar 'op het oog', dus ik denk niet dat je daarmee je doel zult bereiken.
ok, helaas, dan ga ik nog wat meer testen met plaatsing van de fibaro oogjes binnenshuis.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:53
Beefhead schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 11:58:

Als ik op de rookmelder in het *Schakelaars* scherm klik, gaat de rookmelder piepen en als ik op *Reset* klik stopt ie weer en gaat de status naar *Normaal*

[afbeelding]

Via onderstaande Blocky wil het me maar niet lukken om de rookmelder te laten piepen als er beweging gedetecteerd wordt.

[afbeelding]

Het stukje waarin de beweging gedetecteerd wordt werkt, want dat gebruik ik op exact dezelfde manier in andere blockies. De email ontvang ik ook gewoon.

Ik dacht dat je het geluidsignaal van rookmelders niet handmatig kan schakelen en dat dit alleen gebeurd door rookvorming.

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
chrisvm schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 12:58:
[...]

ok, helaas, dan ga ik nog wat meer testen met plaatsing van de fibaro oogjes binnenshuis.
Thanks!
Zoek eens naar de post van Thinkpad. Hij heeft een fibaro motion sensor aangesloten op een vaste voeding en hangt buiten.
Wellicht heb je daar wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beefhead
maomanna schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 12:58:
[...]

Ik dacht dat je het geluidsignaal van rookmelders niet handmatig kan schakelen en dat dit alleen gebeurd door rookvorming.
Jawel. Ik kan door op het icoontje van de rookmelder te klikken het alarm laten afgaan. Door op reset te drukken stopt het ook weer.

Probleem is dat het via Blocky niet wil lukken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
chrisvm schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 12:28:
om mijn zonwering automatisch te schakelen, ben ik benieuwd of de schemersensor van KAKU icm rflink gebruikt kan worden.. ik wil dus geen trigger bij schemering, maar bij direct zonlicht...(ik weet het..is omgekeerd van hoe dit bedoeld is, maar dan handel ik via domoticz de rest wel af)

weet iemand of dit mogelijk is, of schakelt dit ding alleen bij lage lichtwaardes (=schemering?)

Ik heb met de fibaro eye-sensors ook geprobeerd dit te bereiken, maar die schieten soms in de stress bij direct zonlicht (>30K LUX)...verder ook niet buiten te gebruiken, wat nu wel mijn voorkeur heeft ivm draaien van de zon.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Je kunt een weerstation toevoegen in de buurt via Weather underground.
Er is in de wiki een geavanceerd lua script te vinden welke je kunt gebruiken hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisvm
tlpeter schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 13:25:
[...]

Je kunt een weerstation toevoegen in de buurt via Weather underground.
Er is in de wiki een geavanceerd lua script te vinden welke je kunt gebruiken hiervoor.
Bedankt tlpeter! dit heb ik inderdaad eerst geprobeerd, maar via WU krijg je de UV waarde door... het is mij niet gelukt een goede UV waarde als trigger te vinden voor sluiten van mijn zonwering en/of gordijnen ter bescherming van de meubels... als ik de UV waarde in de ochtend noteerde van "veel direct licht", was dat later op de dag dezelfde waarde, zelfs met bewolking. Lastig dus :)
maomanna schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 12:59:
[...]

Zoek eens naar de post van Thinkpad. Hij heeft een fibaro motion sensor aangesloten op een vaste voeding en hangt buiten.
Wellicht heb je daar wat aan.
thx! wist niet dat oogje ook prima buiten gebruikt kan worden (vraag me alleen af of ie strenge vorst overleeft >:) ).. ik vindt leeglopen van de batterij nog wel meevallen, dus nog geen reden voor een mod.
Puntje is wel (ik heb met 2 sensors getest), dat ze bij direct zonlicht (dus maximum Lux van >35K) op een gegeven moment in storing raken...mogelijk oververhit, waardoor ze een tijdje een belachelijk lage lux waarde aangeven, en dus mijn zonwering&gordijnen open gaat terwijl de zon pal op de kamer staat.

Ik ben nu bezig de oogjes wat verder weg te zetten in de kamer zodat ze geen direct zonlicht krijgen... eens kijken of ik m'n scripts zo betrouwbaar kan krijgen.

Dank voor al jullie hulp!

[ Voor 10% gewijzigd door chrisvm op 19-08-2016 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-08 12:11

[afbeelding]

[afbeelding]

Mag ik vragen welke rookmelder je hiervoor gebruikt?

[ Voor 5% gewijzigd door RoTeK70 op 19-08-2016 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
chrisvm schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 19:59:
[...]

Bedankt tlpeter! dit heb ik inderdaad eerst geprobeerd, maar via WU krijg je de UV waarde door... het is mij niet gelukt een goede UV waarde als trigger te vinden voor sluiten van mijn zonwering en/of gordijnen ter bescherming van de meubels... als ik de UV waarde in de ochtend noteerde van "veel direct licht", was dat later op de dag dezelfde waarde, zelfs met bewolking. Lastig dus :)
Je kunt beter solar gebruiken hiervoor.
Ook gebruiken ik luchtvochtigheid als trigger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[afbeelding]

[afbeelding]

Zoals @DjTjon al aangeeft zit het probleem waarschijnlijk in de melding die wordt gegeven als het alarm afgaat.

Het beste kun je dus met dit soort acties het volgende doen.
1. Klik op de schakelaar, in dat geval dus op het icoon van het brandalarm zodat hij afgaat.
2. Klik op LOG knop bij dezelfde schakelaar en zie welke melding daar staat.

Daar check je dus op en grote kans dat dit dus PANIC is en niet ALARM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of gebruik develop console van Firefox/Chrome om het gestuurde commando te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florabora
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-09 23:32
*knip*, niet in het topic dit soort dingen. Hiervoor kun je Vraag & Aanbod gebruiken

[ Voor 83% gewijzigd door ThinkPad op 20-08-2016 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisvm
tlpeter schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 20:40:
[...]

Je kunt beter solar gebruiken hiervoor.
Ook gebruiken ik luchtvochtigheid als trigger.
Daar had ik inderdaad nog niet naar gekeken, maar heb nu een station gevonden in de buurt (naja 1km ;)) die de solar radiation doorgeeft...ga ik mee testen. Dank U!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:05

[afbeelding]

[afbeelding]

Je kan een Open URL blok toevoegen met deze inhoud:

Inschakelen
code:
1
http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=3&switchcmd=On

Reset
code:
1
http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=resetsecuritystatus&idx=3&switchcmd=Normal

Het idx nummer moet je even aanpassen naar die van je rookmelder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opnieuw een Qubino Flush 2 relay die raar doet/deed.
Als het licht geschakeld werd schakelde de relay elke 3 seconden een halve seconde aan.
Excluden lukte niet, dus maar een reset van het spul.
Uiteraard blijft hij dan in de node list staan, na lange tijd als dead gemarkeerd.
Hij blijft dan ook als neighbour staan voor de andere nodes waardoor er massa's timeouts in de log komen te staan. Zo zie je nog maar eens dat dat mesh netwerk toch niet zo goed in elkaar steekt.
Nu maar weer zien om die dead node eruit te krijgen, da's ook niet altijd makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

ThinkPadd schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 12:06:
[...]

[...]

Nog steeds geen ambities om over te stappen naar Home Assistant, guys ;) ? Heb het hier nu een weekje draaien en werkt top.
Heb m'n config ook online staan, werp er eens een blik op zou ik zeggen: ThinkPadd in "Home Assistant - Open source Python3 home automation"

Genoeg functies out-of-the-box al beschikbaar: https://home-assistant.io/components/#all

</verkapte wervingspost :+ , het HASS topic is veel te rustig :P >
Ik ben wel om me heen aan het kijken naar alternatieven, zelfs betaald neem ik mee in de optie.

Ik moet al een maand elke dag op willekeurige momenten (maar zeker 1x per dag) vaststellen dat de Domoticz webservice niet meer draait met alle gevolgen van dien. http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=12927

Helaas kan ik nog geen alternatief vinden dat zo laagdrempelig is als Domoticz. Ik heb net de instap kennis van LUA opgedaan dus overstappen naar iets waar nog meer programmeerkennis bij komt kijken zit er voor mij helaas niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem met HA is dat het ook met Openzwave werkt. Zowat al mijn problemen zijn Openzwave gerelateerd, dus HA is geen oplossing.
Met de miserie van vandaag zou je wel zin hebben om uit te kijken naar iets anders. In plaats van lekker buiten te genieten van het weer de hele tijd bezig in de hoop het weer werkende te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:50
ThinkPadd schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 12:06:
[...]

[...]

Nog steeds geen ambities om over te stappen naar Home Assistant, guys ;) ? Heb het hier nu een weekje draaien en werkt top.
Heb m'n config ook online staan, werp er eens een blik op zou ik zeggen: ThinkPadd in "Home Assistant - Open source Python3 home automation"

Genoeg functies out-of-the-box al beschikbaar: https://home-assistant.io/components/#all

</verkapte wervingspost :+ , het HASS topic is veel te rustig :P >
Dit ziet er ook netjes uit! Mooi dat er Google Cast, Plex, UniFi Video Camera, Foscam, Sonos en Hue componenten zijn.

Ga ervan uit dat de p1 meter en watermeter ook geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:05
Pixal schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 13:29:
[...]

Ik ben wel om me heen aan het kijken naar alternatieven, zelfs betaald neem ik mee in de optie.

Ik moet al een maand elke dag op willekeurige momenten (maar zeker 1x per dag) vaststellen dat de Domoticz webservice niet meer draait met alle gevolgen van dien. http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=12927

Helaas kan ik nog geen alternatief vinden dat zo laagdrempelig is als Domoticz. Ik heb net de instap kennis van LUA opgedaan dus overstappen naar iets waar nog meer programmeerkennis bij komt kijken zit er voor mij helaas niet in.
Ben je al eens begonnen met alle web gerelateerde hardware uit te schakelen? Ik zie dat je in ieder geval al gebruik maakt van Philips Hue, Harmony Hub en Icy thermostaat. Misschien dat het ontvangen van geen of verkeerde data resulteert in het niet goed functioneren van Domoticz.

Ik heb zelf 2 RPI met Domoticz draaien met een uptime van 28 dagen en 10 dagen. En een mini PC met een uptime van 5 dagen. En dat alleen door reboots, dus nooit een crash.

Zelf draai ik met hardware:

- Rfxcom via LAN
- Zwave stick
- Piface
- Dummy switches
- P1 Smart meter
- Weather Underground
- RFlink
- MQTT broker
- Icy thermostaat
- Milight
- MySensor gateway
- Kodi media server
- Domoticz Remote server

Verder draaien er ook nog 10 LUA scripts, een Perl script om wifi en bluetooth te pingen en een buienradar script.

Ik gebruik altijd beta versies. Eigenlijk zonder ooit een vastlopen te hebben.

Nou weet ik niet of ik geluk heb, of jij zo'n pech. Maar Domoticz kan zeker stabiel draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Ik heb wel eens een vastloper gehad op een onderdeel welke stopte met zenden.
Een timeout voor dat onderdeel by hardware loste het probleem op.
Als iets stop met werken moet dat niet het hele systeem onderuit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En toch gebeurt dat. 1 device die dom doet en m'n hele boel ligt hier plat. Schakelingen enorm vertraagd, geen temperaturen meer...
En ik krijg die verdomde dead node er maar niet uit. 'k Had beter al een hard-reset gedaan van de stick, 'k ging waarschijnlijk op die tijd al klaar zijn met alles opnieuw te includen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 15:43:
En toch gebeurt dat. 1 device die dom doet en m'n hele boel ligt hier plat. Schakelingen enorm vertraagd, geen temperaturen meer...
En ik krijg die verdomde dead node er maar niet uit. 'k Had beter al een hard-reset gedaan van de stick, 'k ging waarschijnlijk op die tijd al klaar zijn met alles opnieuw te includen.
Binnen open zwave kun je "remove failed node" doen. ik heb dit nog nooit gedaan dus ik weet niet of je er wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al tig keer 'delete node' gedaan in het hardware paneel alsook 'remove failed node' in OZWCP.
Hier ooit een truc gelezen dat je onmiddellijk daarna zwave moet herstarten (ooit succesvol gebruikt) maar dat wil vandaag maar niet lukken. Nas ook al tig keer herstart en/of shutdown gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik heb het bij oa mijn ouders en een maat ook stabiel draaien. En bij mij draait het al een jaar waarvan het eerste jaar ook stabiel :/

Ik heb alleen die herstart on time-out nooit gesnapt. Kan ik die bijvoorbeeld veilig op een uur zetten voor alle apparaten (die ontvangen)? Ik bedoel, er staat dat het hardware device dan wordt herstart, maar de philips hue of de Icy thermostaat kunnen niet herstart worden neem ik aan, en ze zijn ook niet hardwarematig verbonden met Domoticz.

Ik vind het gewoon jammer dat er niet meer gelogd wordt. Bij een boot wordt het halve log volgeschreven maar daarna alleen nog hele basic dingen en script events.

Ik heb 1 bedenking, ik heb een slaapstand die alle lampen en AV apparatuur van standby haalt, dan gaat ook de Harmony Hub offline en dat blijft domoticz wel netjes proberen. Ik ga eens kijken wat er gebeurt als ik de Harmony Hub online houd. (hoewel ik het wel raar vind dat dit niet kan, KODI verbinding werkt ook op IP en die is ook niet altijd online)
BizzieBis schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 13:53:
[...]

Ben je al eens begonnen met alle web gerelateerde hardware uit te schakelen? Ik zie dat je in ieder geval al gebruik maakt van Philips Hue, Harmony Hub en Icy thermostaat. Misschien dat het ontvangen van geen of verkeerde data resulteert in het niet goed functioneren van Domoticz.

Ik heb zelf 2 RPI met Domoticz draaien met een uptime van 28 dagen en 10 dagen. En een mini PC met een uptime van 5 dagen. En dat alleen door reboots, dus nooit een crash.

Zelf draai ik met hardware:

- Rfxcom via LAN
- Zwave stick
- Piface
- Dummy switches
- P1 Smart meter
- Weather Underground
- RFlink
- MQTT broker
- Icy thermostaat
- Milight
- MySensor gateway
- Kodi media server
- Domoticz Remote server

Verder draaien er ook nog 10 LUA scripts, een Perl script om wifi en bluetooth te pingen en een buienradar script.

Ik gebruik altijd beta versies. Eigenlijk zonder ooit een vastlopen te hebben.

Nou weet ik niet of ik geluk heb, of jij zo'n pech. Maar Domoticz kan zeker stabiel draaien.

[ Voor 19% gewijzigd door Pixal op 20-08-2016 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Stel eens 30 minuten in op de hardware die uit gaat of op standby.
Domoticz kan deze dan niet meer bereiken en loopt op een of andere manier vast lijkt het.
Met de data timeout voorkom je het vastlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warcow
  • Laatst online: 12:23
Escam qf001 ip camera nu voor 22 euro te bestellen bij banggood met code qf001. (Gevonden op pepper)

Iemand ervaringen met deze camera in domoticz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Pixal schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 15:54:
Ik heb alleen die herstart on time-out nooit gesnapt. Kan ik die bijvoorbeeld veilig op een uur zetten voor alle apparaten (die ontvangen)? Ik bedoel, er staat dat het hardware device dan wordt herstart, maar de philips hue of de Icy thermostaat kunnen niet herstart worden neem ik aan, en ze zijn ook niet hardwarematig verbonden met Domoticz.
Het is simpelweg een herstart van domoticz als er een timeout is. Dat werkt dus alleen als domoticz een tijdje geen reactie meer krijgt van het aangesloten apparaat. bij een hue zou dat dus een reboot loop kunnen betekenen

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
Ongelofelijk...

Domoticz loopt hele poos goed en nu klapt hij zonder reden er na 2sec weer uit :S
Zit op Beta 3.5478

de SD in de RPI2?

de pi kan wel benaderd worden via ssh. gaat prima

[ Voor 22% gewijzigd door maomanna op 21-08-2016 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

maomanna schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 00:14:
Ongelofelijk...

Domoticz loopt hele poos goed en nu klapt hij zonder reden er na 2sec weer uit :S
Zit op Beta 3.5478

de SD in de RPI2?

de pi kan wel benaderd worden via ssh. gaat prima
Wat zegt ie als je "sudo service domoticz.sh status" doet. Bij mij loopt ie namelijk continue vast maar als ik de status bekijk staat er active \ running. Waardoor ik dus ook watchguard of monit kan gebruiken om eea te herstarten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
als ik dat doe zegt ie is not running.

doe ik sudo service domoticz.sh start en dan status zegt ie running.
typ ik na 5sec weer status, dan zegt ie is not running.

webgui loopt ook vast na 3 sec ofzo

ben hem opnieuw aan t maken

Edit:

tevens aan het "make" op mn server met de celeron 1840. daarbij maakt ie t een stuk sneller dan de pi

heb genoeg nodes om het signaal van zolder naar de woonkamer te brengen.

[ Voor 34% gewijzigd door maomanna op 21-08-2016 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

warcow schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 16:59:
Escam qf001 ip camera nu voor 22 euro te bestellen bij banggood met code qf001. (Gevonden op pepper)

Iemand ervaringen met deze camera in domoticz?
Ik binnen enkele weken... ;)
Even linkje naar pepper: https://nl.pepper.com/aan...voor-eur22-banggood-26991

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beefhead
RoTeK70 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 20:12:
[...]

Mag ik vragen welke rookmelder je hiervoor gebruikt?
Diamant rookmelder verkrijgbaar bij Van Cranenbroek voor 10 Euro. Zijn van het type KD101.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beefhead
MikeOO schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 08:02:
[...]

Zoals @DjTjon al aangeeft zit het probleem waarschijnlijk in de melding die wordt gegeven als het alarm afgaat.

Het beste kun je dus met dit soort acties het volgende doen.
1. Klik op de schakelaar, in dat geval dus op het icoon van het brandalarm zodat hij afgaat.
2. Klik op LOG knop bij dezelfde schakelaar en zie welke melding daar staat.

Daar check je dus op en grote kans dat dit dus PANIC is en niet ALARM.
Klopt. Het is Panic volgens de logfile, en dat is ook het commando dat ik stuur via Blocky. Toch wil het niet werken.

Log

Blocky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beefhead
BizzieBis schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 11:36:
[...]

Je kan een Open URL blok toevoegen met deze inhoud:

Inschakelen
code:
1
http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=3&switchcmd=On

Reset
code:
1
http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=resetsecuritystatus&idx=3&switchcmd=Normal

Het idx nummer moet je even aanpassen naar die van je rookmelder.
SUPER!! Dit werkt idd. :)

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, ik was net in developer console aan het kijken hiervoor. Commando moet dus 'On' zijn.
code:
1
http://192.168.0.10:8084/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=614&switchcmd=On&level=0&passcode=

en het commando om uit te schakelen:
code:
1
http://192.168.0.10:8084/json.htm?type=command&param=resetsecuritystatus&idx=614&switchcmd=Normal

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2016 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:35

[afbeelding]

[afbeelding]

Weet je zeker dat je de rookmelder kunt laten piepen op commando? Ik heb zelf de Fibaro en meen me te herinneren dat dat niet kan. Had ook het idee om deze voor alarm doeleinden in te schakelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vaevictis_ schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 11:34:
[...]

Weet je zeker dat je de rookmelder kunt laten piepen op commando? Ik heb zelf de Fibaro en meen me te herinneren dat dat niet kan. Had ook het idee om deze voor alarm doeleinden in te schakelen...
Die goedkope op RFX 433 kan je vaak activeren van op afstand, omdat die koppelbaar zijn aan elkaar.
Een Fibaro kan je niet activeren.
Pagina: 1 ... 78 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de Github repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door
Gebruik bij het posten van stukjes code de ~~~[code]-tag!
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.