Acties:
  • 0 Henk 'm!
renedis schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:02:
[...]
Ik wil de topicstart op zich wel overnemen. Liever niet in mijn eentje, daar ben ik niet actief genoeg mee bezig op Domoticz denk ik.

Edit:
Je spulletjes e.d. vind ik wel interessant maar is voor mij te ver rijden :P
Beheer valt reuze mee, het gaat er puur om dat er bij nieuwe ontwikkelingen de topicstart even wordt bijgewerkt. De huidige topicstart kan (en mag van mij) zo worden overgenomen in een nieuw topic.
De basis van Domoticz is eigenlijk niet veranderd, dus je hebt er eigenlijk amper/geen werk aan. Maar omdat ik helemaal niks meer met Domoticz doe is het voor mij niet handig snap je ;) ?

Ik zal je even mede-auteur maken, dan ben ik voor nu iig geholpen. Als het tijd is voor een nieuw deel dan gooi ik deze op slot en moeten jullie maar uitvechten wie er een nieuw deel aanmaakt })

En sorry, ga het niet opsturen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
ThinkPadd schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:07:
[...]

Beheer valt reuze mee, het gaat er puur om dat er bij nieuwe ontwikkelingen de topicstart even wordt bijgewerkt. De huidige topicstart kan (en mag van mij) zo worden overgenomen in een nieuw topic.
De basis van Domoticz is eigenlijk niet veranderd, dus je hebt er eigenlijk amper/geen werk aan. Maar omdat ik helemaal niks meer met Domoticz doe is het voor mij niet handig snap je ;) ?

Ik zal je even mede-auteur maken, dan ben ik voor nu iig geholpen. Als het tijd is voor een nieuw deel dan gooi ik deze op slot en moeten jullie maar uitvechten wie er een nieuw deel aanmaakt })

En sorry, ga het niet opsturen :P
Sure d:)b

Opsturen hoeft van mij ook absoluut niet. Als iemand anders het overneemt, geen probleem. Mocht het spul nog niet weg zijn eens deze dagen kan ik eens een ritje wagen (en gelijk Drentse metworst halen :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 18:00
ThinkPadd schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:00:
[...]

Zipato Zipabox, en alle sensoren en schakelaars dus in Z-Wave uitgevoerd.

Al vind ik Home Assistant - Open source Python3 home automation ook erg interessant. Voor de mensen die een stapje meer willen qua programmeren (guyverschuere, Intellium i'm looking at you guys :p ) is dat erg interessant. Z-Wave gaat via OpenZWave net als bij Domoticz.
Ik zou alles graag willen hebben, vooral het knutsel spuul, maar Drenthe is voor mij niet echt om de hoek. Wel tof dat je het zomaar weg geeft!
kooimens schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:01:
[...]

Dat gedeelte van de site kan ik idd bereiken, maar deze bijvoorbeeld:
http://www.nemcon.nl/blog2/2015/07/HA_nl
Is niet meer beschikbaar. Zo zijn er nog een aantal van deze links in dit topic die niet meer bereikbaar zijn.

Zijn er mensen met voorbeelden die hun pcb ook in china hebben besteld en daar de transceiver/receiver en antenne op hebben gesoldeerd?
Ik heb zelf ook de RF link in gebruik. Ik ben zelf een enorme knutselaar als het om elektronica gaat, maar in dit geval zou ik er echt niet voor kiezen om de RF link in elkaar te zetten met los bestelde componenten.

De kit die je op http://www.nodo-shop.nl/nl/21-rflink-gateway kan kopen is compleet. De ontwikkelde PCB zorgt er voor dat je alles betrouwbaar in elkaar kan zetten. De paar extra componentjes op de PCB moeten de RF link vermoedelijk wat stabieler laten werken.

Dit kost bijna niets, en naar mijn mening is het dan ook niet de moeite waard om zelf de componenten bij elkaar te zoeken. Je weet dan bijvoorbeeld ook niet wat voor kwaliteit transceiver je mee werkt.

Stuntteam geeft inderdaad niet heel veel updates over de ontwikkeling en de documentatie is inderdaad vrij beperkt.

Het meeste kan je terug vinden op http://www.nemcon.nl/blog2/
Hier vind je ook veel info: https://www.domoticz.com/forum/viewforum.php?f=49
Het officiele suport forum vind je hier http://www.esp8266.nu/forum/viewforum.php?f=8 maar daar wordt volgens mij niet zoveel gebruik van gemaakt.

Technisch vind ik de RFlink erg goed. Het kost ook geen drol. Dat de support en documentatie wat minder is, is natuurlijk niet zo gek. Voor zover ik het kan inschatten is dit gewoon iemands hobby projectje, en daar gaat vele tijd in zitten. Bevalt het resultaat je, overweeg dan ook eens om ene kleine donatie te doen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AWST6000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-01-2023
@Thinkpad:
Bedankt voor alle effort!

@Renedis:
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kooimens
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-07 10:10
SuperKris schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:20:
[...]

Ik zou alles graag willen hebben, vooral het knutsel spuul, maar Drenthe is voor mij niet echt om de hoek. Wel tof dat je het zomaar weg geeft!

[...]

Ik heb zelf ook de RF link in gebruik. Ik ben zelf een enorme knutselaar als het om elektronica gaat, maar in dit geval zou ik er echt niet voor kiezen om de RF link in elkaar te zetten met los bestelde componenten.

De kit die je op http://www.nodo-shop.nl/nl/21-rflink-gateway kan kopen is compleet. De ontwikkelde PCB zorgt er voor dat je alles betrouwbaar in elkaar kan zetten. De paar extra componentjes op de PCB moeten de RF link vermoedelijk wat stabieler laten werken.

Dit kost bijna niets, en naar mijn mening is het dan ook niet de moeite waard om zelf de componenten bij elkaar te zoeken. Je weet dan bijvoorbeeld ook niet wat voor kwaliteit transceiver je mee werkt.

Stuntteam geeft inderdaad niet heel veel updates over de ontwikkeling en de documentatie is inderdaad vrij beperkt.

Het meeste kan je terug vinden op http://www.nemcon.nl/blog2/
Hier vind je ook veel info: https://www.domoticz.com/forum/viewforum.php?f=49
Het officiele suport forum vind je hier http://www.esp8266.nu/forum/viewforum.php?f=8 maar daar wordt volgens mij niet zoveel gebruik van gemaakt.

Technisch vind ik de RFlink erg goed. Het kost ook geen drol. Dat de support en documentatie wat minder is, is natuurlijk niet zo gek. Voor zover ik het kan inschatten is dit gewoon iemands hobby projectje, en daar gaat vele tijd in zitten. Bevalt het resultaat je, overweeg dan ook eens om ene kleine donatie te doen :)
Bedankt voor je input. Ik ben het zeker met je eens dat wat betreft performance/stability en gemak ik misschien beter voor de pcb gateway van nodo moet gaan. Echter, ben ik helemaal geen electronica man en lijkt het me een super uitdaging om hier eens in te duiken en zo goedkoop mogelijk iets in elkaar te knutselen. Mocht de performance achteraf tegenvallen kan ik altijd nog de standaard gateway aanschaffen en heb ik dan ook al wat ervaring opgedaan met solderen.

Er zijn daarnaast wel een aantal voorbeelden van mensen die alles via china aan elkaar geknoopt hebben. Op basis van het bovenstaande dus erg benieuwd naar hun ervaringen.

Edit: Er word vaak verwezen naar de 'bouwhandleiding'. Deze kan ik echter nergens vinden. Iemand een (werkende) link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-09 15:45
MdO82 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:08:
[...]

Zover ik weet is dat niet nodig, aangezien mindergas gebruik maakt van een api-token.
Maar ik kan het natuurlijk geheel mis hebben :)
Even verder zitten zoeken.
Volgens de website:
code:
1
2
401 Unauthorized 
Het authenticatietoken is ongeldig of zit niet in de request.

Ik gebruik de volgende code:
python mindergas.py -a <api-token> -d <idx-nummer>

Dit heeft voorheen altijd gewerkt, maar nu ineens niet meer :s
Het opnieuw aanmaken van een api-token biedt ook geen oplossing.

Wie weet waar het mis zou kunnen gaan ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AWST6000 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:36:
@Thinkpad:
Bedankt voor alle effort!

@Renedis:
Succes!
Ik blijf hier nog wel komen hoor, er komen genoeg leuke rules en oplossingen e.d. voorbij die als goede inspiratie dienen :P
MdO82 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:49:
[...]
Dit heeft voorheen altijd gewerkt, maar nu ineens niet meer :s
Het opnieuw aanmaken van een api-token biedt ook geen oplossing.

Wie weet waar het mis zou kunnen gaan ?
Heb je al eens geprobeerd om het volgens het voorbeeld te doen?

code:
1
2
curl -v -H "Content-Type:application/json" -H "AUTH-TOKEN:<jouw authenticatietoken>" 
-d '{ "date": "<jjjj-mm-dd>", "reading": <meterstand> }' https://www.mindergas.nl/api/gas_meter_readings

Dan kun je iig uitsluiten of het aan het script ligt of aan je API / Mindergas.

Je zou het hier ook nog even kunnen vragen: Mindergas, upload automatiseren ??? gezien de foutmelding mij van de Mindergas.nl website afkomstig lijkt. Als er iets is gewijzigd bij Mindergas dan is het beter op z'n plek om het daar te bespreken.

[ Voor 12% gewijzigd door ThinkPad op 22-06-2016 13:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperKris
kooimens schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:47:
[...]

Bedankt voor je input. Ik ben het zeker met je eens dat wat betreft performance/stability en gemak ik misschien beter voor de pcb gateway van nodo moet gaan. Echter, ben ik helemaal geen electronica man en lijkt het me een super uitdaging om hier eens in te duiken en zo goedkoop mogelijk iets in elkaar te knutselen. Mocht de performance achteraf tegenvallen kan ik altijd nog de standaard gateway aanschaffen en heb ik dan ook al wat ervaring opgedaan met solderen.

Er zijn daarnaast wel een aantal voorbeelden van mensen die alles via china aan elkaar geknoopt hebben. Op basis van het bovenstaande dus erg benieuwd naar hun ervaringen.

Edit: Er word vaak verwezen naar de 'bouwhandleiding'. Deze kan ik echter nergens vinden. Iemand een (werkende) link?
In dat geval heb je geen handleiding nodig, Gewoon simpelweg pinnetjes aan elkaar knopen, en met het programmeer tooltje van de Arduino voorzien van de laatste sofftware.

Het aansluit schema vind je hier: http://www.nemcon.nl/blog2/wiring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
ThinkPadd schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:02:
[...]

Heb je al eens geprobeerd om het volgens het voorbeeld te doen?

code:
1
2
curl -v -H "Content-Type:application/json" -H "AUTH-TOKEN:<jouw authenticatietoken>" 
-d '{ "date": "<jjjj-mm-dd>", "reading": <meterstand> }' https://www.mindergas.nl/api/gas_meter_readings

Dan kun je iig uitsluiten of het aan het script ligt of aan je API / Mindergas.

Je zou het hier ook nog even kunnen vragen: Mindergas, upload automatiseren ??? gezien de foutmelding mij van de Mindergas.nl website afkomstig lijkt. Als er iets is gewijzigd bij Mindergas dan is het beter op z'n plek om het daar te bespreken.
Vreemd via dat voorbeeld gaat het dus wel goed.
Het ziet ernaar uit dat het mindergas-script niet standaard zo out-of-the box meer werkt.

Het script wat je nu zou moeten gebruiken is:

$python mindergas.py -a <api-token> -u <ip-adres:poort domoticz> -d <idx-nummer>

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MdO82 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:14:
[...]

Het ziet ernaar uit dat het mindergas-script niet standaard zo out-of-the box meer werkt.

[...]
Pas het op de wiki: https://www.domoticz.com/wiki/Mindergas.nl ook gelijk even aan als je het werkend hebt gekregen. Dan weet jij bij een reinstall weer hoe het zat en kan iemand anders met dit probleem het ook terugvinden ;)

[ Voor 17% gewijzigd door ThinkPad op 22-06-2016 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
Ik ben een tijdje even niet bezig geweest met 433mhz (het werkt allemaal zoals het moet) maar nu kom ik er ineens achter dat RFlink ook support voor NRF heeft voor Mi light toepassingen. Iemand hier ervaring mee? Werkt dit goed in Domoticz?

En 868mhz lijkt nu ook te werken. Iemand hier ervaring mee? Ik heb nog wel een Arduino Mega rondslingeren, en een 868mhz tranceiver kost ook geen drol. Van Conrad heb ik nog een hele set 868mhz energiemeters rondslingeren. Zou dit in domoticz werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
MdO82 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:14:
[...]

$python mindergas.py -a <api-token> -u <ip-adres:poort domoticz> -d <idx-nummer>
Heb je lokaal in Domoticz misschien een username en password ingesteld? En dat het sindsdien niet meer werkt?

Als je geen URL invult gaat ie uit van 'http://localhost:8080'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
renedis schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:34:
[...]

Heb je lokaal in Domoticz misschien een username en password ingesteld? En dat het sindsdien niet meer werkt?

Als je geen URL invult gaat ie uit van 'http://localhost:8080'
Nee die had ik niet ingevuld.
Verder had ik mijn lokale adressen ook nog ingevuld welke dus geen username en wachtwoord nodig hebben.

Na het plaatsen van het image voor een sd-kaart van domoticz wordt er dus wel een username en wachtwoord ingesteld :$

Aangezien ik mijn lokale adressen had ingevuld zodat deze geen username en wachtwoord nodig hebben ging ik er eigenlijk een beetje blindelings van uit dat dit het probleem niet was.

Na jouw opmerking toch maar eens de username en ww verwijderd.

Waarna het dus wel werkt

[ Voor 32% gewijzigd door MdO82 op 22-06-2016 14:19 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18:15
SuperKris schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:28:
Ik ben een tijdje even niet bezig geweest met 433mhz (het werkt allemaal zoals het moet) maar nu kom ik er ineens achter dat RFlink ook support voor NRF heeft voor Mi light toepassingen. Iemand hier ervaring mee? Werkt dit goed in Domoticz?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, hoe zit dit bijvoorbeeld met de MiLIght remote. Pakt de RF-Link dit signaal op als ik op de remote bijvoorbeeld de lampen aan zet?

edit: zojuist gevonden dat de RF link deze signalen op pikt. Werkt dit in de praktijk ook goed?

[ Voor 8% gewijzigd door Luuk84 op 22-06-2016 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ploegie74
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 30-01-2024
Hoi iedereen, ben nog een pionier op dit gebied. Maar heb een synology nas,
En domotiz werkend , floorplan erin lampen gaan aan en uit..

Nu een volgende uitdaging...

Heeft iemand ook een voorbeeld hoe ik een yamaha reciever rx-v673 kan laten schakelen?

Volume en het veranderen van het ingangs kanaal zou ook een mooie toevoeging zijn.

Thanks alvast voor jullie hulp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• panomi
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-09 22:48
ploegie74 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 18:58:

Heeft iemand ook een voorbeeld hoe ik een yamaha reciever rx-v673 kan laten schakelen?

Volume en het veranderen van het ingangs kanaal zou ook een mooie toevoeging zijn.

Thanks alvast voor jullie hulp
Download het rxv.zip bestand. Hierin zitten een aantal python scripts. Deze heb ik geplaatst op de volgende locatie:/home/pi/domoticz/scripts/python en spreek ik aan via een selector switch met 'script:///home/pi/domoticz/scripts/python/bestand.py'. Zorg ervoor dat bestanden executable zijn.

Het bestand rxv.py is het hoofdbestand. Hier hoef je niets aan te veranderen. Ik heb hier wel een functie voor PureDirect aan toegevoegd. Ik gebruik zelf een uit, film en muziek script om het juiste kanaal te selecteren met een bijbehorend volume. Pas in deze bestanden het ip-adres aan naar gelang je Yamaha. Volume verhogen of verlagen moet ik nog toevoegen maar is niet heel lastig.

Als referentie kun je volgende github gebruiken: https://github.com/wuub/rxv

Voorbeeld Domoticz:
Afbeeldingslocatie: http://nasdag.nl/domo_rxv.png

[ Voor 3% gewijzigd door panomi op 22-06-2016 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:40
Luuk84 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:25:
[...]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar, hoe zit dit bijvoorbeeld met de MiLIght remote. Pakt de RF-Link dit signaal op als ik op de remote bijvoorbeeld de lampen aan zet?

edit: zojuist gevonden dat de RF link deze signalen op pikt. Werkt dit in de praktijk ook goed?
Het opvangen werkt goed. Echter is er nog wat werk aan de implementatie van MiLight voor de RFLink.

Ik heb bijvoorbeeld 4 RGBW dimmers waarvan 3 een witte leds strip bevatten (W kanaal) en 1 een RGB strip. Wanneer ik een groep inschakel gaan bij het schakelen van de laatste strip alle strips op die kleur staan. Wat dus resulteert in 3 strips die "uit" zijn (RGB kanaal wordt aangestuurd ipv W kanaal) en 1 strip met de juiste kleur.

Dit lijkt te komen doordat de ID's gelijk zijn voor elke lamp. Alleen de zone's verschillen. Ik heb het semi-opgelost door elke lamp opnieuw in te leren met een verschillende ID. Maar dan pik je niets meer op van de signalen van de afstandsbediening.

Verder nog een bugje met het aansturen van groepen/scenes. Als ik een lamp op Wit schakel m.b.v. een scene, terwijl deze uit staat en daarvoor blauw was, dan schakelt hij blauw in. Als ik de scène nog een keer aanklik springt ie wel op Wit.

Maar goed, volgens mij zijn die issues bekend en wordt er al naar een oplossing gezocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-09 11:13
Hebben hier al meer mensen de Philips Hue White Ambiance lampen in Domoticz? Deze zijn standaard goed te dimmen, echter het witte licht of het warme licht wijzigen gaat nog niet. Of doe ik iets niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee waarom de volgende code:

Lua:
1
2
3
4
5
6
7
commandArray = {}

if (devicechanged['Schemerlamp'] == 'On') then
    print("De schemerlamp is geschakeld")
 end

return commandArray

de volgende melding geeft:

attempt to index global 'devicechanged' (a nil value)

De Rpi opnieuw opgestart, het device (Schemerlamp) is goed gespeld, kan alleen aan en uit (geen dimmer)....
Ben hem even zoek :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2016 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:23

breinonline

Are you afraid to be known?

Moet het niet zijn:
Lua:
1
2
3
4
5
6
7
commandArray = {}

if devicechanged['Schemerlamp'] == 'On' then
    print('De schemerlamp is geschakeld')
 end

return commandArray

?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
Heb je het script opgeslagen als Device? En niet als All of Time ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BizzieBis schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 21:59:
Heb je het script opgeslagen als Device? En niet als All of Time ?
Held! Super!! Dat is het inderdaad :)
Bedankt voor de snelle reactie.

Zo simpel kan het zijn :)

Edit (& voor het kunnen terugzoeken):
Een lua script welke moet draaien bij status verandering van een device (devicechanged) moet als naam hebben: 'script_device_naamvanscript.lua'. Hier wordt dan continu naar gekeken.

Een lua script welke op tijd moet reageren, moet als naam hebben: 'script_time_naamvanscript.lua' Deze wordt elke minuut gedraaid. Deze wordt 1x per minuut bekeken.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2016 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

MikeOO schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 08:36:
[...]

Klopt, je mag dat ook weghalen en direct de naam van de switch gebruiken.
Je geeft een variabele de naam van de switch en gebruikt dan in het script de variable ipv de switchnaam

Deze manier heeft soms voordelen en is wat beter leesbaar ipv de switchnamen zelf te gebruiken.

Zeker als je bv een waarde moet gebruiken in een script wat vaak voorkomt. Stel je wilt een ip-adres meerdere keren gebruiken in je script. Je kan dan elke keer het ip-adres invullen maar je kan ook bovenin aangeven $IP = xxx.xxx.xxx.xxx. In het script vul je dan ipv het ip-adres $IP in.

Mocht het ip-adres dan veranderen dan pas je de regel bovenin je script aan en klaar. Daarbij geeft het direct overzicht waardes die van belang zijn.

Het is een manier van scripten die je vaak op die manier tegenkomt en dat probeer ik dan ook mijzelf aan te leren en vaak zijn het ook stukjes codes van andere die je aanpast waar dit ook al wordt gebruikt.

Ik zit zelf ook nog in de leerfase van LUA dus er zullen zeker verbeteringen te bedenken zijn maar het werkt >:)
Dank wederom d:)b Het lijkt nu goed te werken, wel nog even zitten puzzelen waarom hij het niet deed maar ik had in een switchnaam een hoofdletter staan in plaats van een kleine letter. Lichten zijn nu automatisch aan gegaan op de ingestelde voorwaarden en tijd.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!
breinonline schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 22:12:
[...]

Dank wederom d:)b Het lijkt nu goed te werken, wel nog even zitten puzzelen waarom hij het niet deed maar ik had in een switchnaam een hoofdletter staan in plaats van een kleine letter. Lichten zijn nu automatisch aan gegaan op de ingestelde voorwaarden en tijd.
Mooi dat het gelukt is en je eerste stappen met LUA al snel gezet >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duci
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik kwam op een chinese site een magneetsensor tegen voor een prikkie, en toen ik in de reviews zag dat deze Domoticz+RFXcom-geschikt is kon ik het niet laten. Ga hem gebruiken om een notificatie in te stellen voor het zolderraam dat nog open staat in geval van voorspelde regen. Voor de geinteresseerden: link. Duur wel 2 weken tot een maandje voordat ie er is, maar ach.. :P

Mijn vraag alvast: hoe kun je iets maken dat voorspelt of er regen gaat vallen het komende uur/de komende X uren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:07
Volgens mij zijn daar hier of op het domoticz forum voorbeelden van. Denk er aan dat je je zelf ook een notificatie geeft als je weg gaat en het raam staat open.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-09 11:13
Duci schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:21:
...

Mijn vraag alvast: hoe kun je iets maken dat voorspelt of er regen gaat vallen het komende uur/de komende X uren?
Daar is dit script wel handig voor: https://www.domoticz.com/wiki/Is_it_gonna_rain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
Thanks!

Het gaat van het weekend regenen, dus genoeg tijd om ermee aan de slag te gaan. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 18:28
kooimens schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:47:
[...]

Leuk dat je hem ook goedkoop in elkaar wil knutselen net als ik. Aan de pins van de receiver en transmitter modules heb ik gewoon prikkabeltjes gedaan en die ik de mega geprikt. En aan de pins waar een antenne moet heb ik een 17,3 cm 1,5mm schakeldraad gesoldeerd (zo'n stukje zwarte draad die in in je muren zitten). Dit alles in een plastic boxje gepropt met wat gaten voor de aansluitingen (USB en de 17,3cm antennes steken eruit). Alle pins van die Superheterodyne Transmitter and Reveiver heb ik zoals ik eerder in dit topic zette aangesloten:
Pinout Superheterodyne tbv RFLink

De bouw handleiding is dus de site met wiring http://www.nemcon.nl/blog2/wiring
Het is dat ik al een module heb voor mijn Milights anders had ik nog een NRF24L01 toegevoegd.

Ik ben super blij met mijn zelf gebouwde RFlink in combo met domoticz en zelfs mijn vrouwtje kan er redelijk mee overweg. Daarom uiteindelijk ook maar even een klein bedragje gestort via de donatie knop op http://www.nemcon.nl/blog2/ Die gasten zijn goed bezig _/-\o_ !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:11

Patrick89

PSN : Gamesource

Duci schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:13:
[...]

Thanks!

Het gaat van het weekend regenen, dus genoeg tijd om ermee aan de slag te gaan. :+
Mooi script zou handig zijn als hij de latitude uit config zou halen :
json.htm?type=command&param=getconfig

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
Duci schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:13:
[...]

Thanks!

Het ging vandaag toch veel regenen, niet van het weekend?

Bij mij werkte het script niet goed op Windows en wilde toch domoticz verhuizen naar een PI die ik nog had liggen. Maandje terug die verhuizing ook gedaan. Nu nog iets van een power backup systeem zodat de PI, Modem, switch en router blijven werken als de stroom eraf is (beveiliging 8) ).

Is it gonna rain heeft vannacht perfect gewerkt als ik kijk naar de log van de IsItGonnaRain schakelaar en die vergelijk met mijn regen meter. Netjes voor het begon te regenen aan gegaan en ook weer uit nadat het stopte. Nu nog even wat verder testen en mijn zonnescherm integreren.

Ik heb echter af en toe dat de zonnescherm schakelaar het singaal de eerste keer niet pakt ;( ik zit dus te denken deze te vervangen voor een z-wave module aangezien die wel checkt of het scherm open of dicht is. Weet iemand of ik een knop van de KAKU afstand bediening dan simpel kan koppelen aan een Z-wave schakelaar?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stuntteam
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-09 12:21

Stuntteam

RFLink Gateway Development

kooimens schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:01:
[...]
Dat gedeelte van de site kan ik idd bereiken, maar deze bijvoorbeeld:
http://www.nemcon.nl/blog2/2015/07/HA_nl
Is niet meer beschikbaar. Zo zijn er nog een aantal van deze links in dit topic die niet meer bereikbaar zijn.
[...]
Oude links zouden weer moeten werken..
SuperKris schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:20:
Valt toch wel mee? ;)
http://www.nemcon.nl/blog2 heeft een update gehad.. verder kan je op
http://www.nemcon.nl/blog2/changelog de laatste aanpassingen vinden, dat is bijna real-time.
Luuk84 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:25:
[...]
Ja, ontvangst werkt prima. Zenden is op dit moment gebaseerd op 2 iets verschillende rgb remotes.. (lijkt kopieer werk in China tussen de fabrieken onderling wat blijkbaar niet altijd even exact is... De nieuwe RGBWW worden nog niet ondersteund.. daar word wel aan gewerkt..
Heb je eigenaardigheden met je Milight dan zijn debug logs zeer welkom..
SuperKris schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:28:
Je hoeft alleen een NRF24L01 toe te voegen. Let wel, als je een nodo pcb hebt kan je niet de NRF via die pinout gebruiken.. Deze is voor NodoNRF signalen. Milight word apart bediend (kan wel tegelijk met de NodoNRF) via de hardware SPI, NodoNRF gebruikt een soort software SPI oplossing..
BizzieBis schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 19:34:
[...]
Het opvangen werkt goed. Echter is er nog wat werk aan de implementatie van MiLight voor de RFLink.
Dit lijkt te komen doordat de ID's gelijk zijn voor elke lamp. Alleen de zone's verschillen. Ik heb het semi-opgelost door elke lamp opnieuw in te leren met een verschillende ID. Maar dan pik je niets meer op van de signalen van de afstandsbediening.
Je kan in theorie 262140 unieke devices gebruiken. Zet je ieder device op een eigen ID dan hou je max. 65535 unieke devices over die je kan aansturen. Uiteraard is het zo dat als je lampen op een andere ID zet dan je orginele remote, je deze niet "direct" met je remote kan bedienen. Je kan er uiteraard wel een script binnen domoticz voor maken zodat het toch kan.. Je kan zo zelfs bv. een KAKU remote de Milight groepen laten bedienen.
Verder nog een bugje met het aansturen van groepen/scenes. Als ik een lamp op Wit schakel m.b.v. een scene, terwijl deze uit staat en daarvoor blauw was, dan schakelt hij blauw in. Als ik de scène nog een keer aanklik springt ie wel op Wit.
Deze kende ik nog niet.. wellicht kan je doorgeven (frankzirrone@gmail.com) wat je daar voor commando's voor gebruikt zodat we dat ook kunnen oplossen.
boppos schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:45:
[...]
Het is dat ik al een module heb voor mijn Milights anders had ik nog een NRF24L01 toegevoegd.
Voor die ~2 euro hoef je het niet te laten.. verder ontvangt RFLink ook remote control signalen wat een Milight wifi bridge niet doet..

[ Voor 4% gewijzigd door Stuntteam op 23-06-2016 12:03 ]

-=# RFLink Gateway Development Team #=-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boppos
Stuntteam schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 12:01:
[...]
Oude links zouden weer moeten werken..
[...]
Voor die ~2 euro hoef je het niet te laten.. verder ontvangt RFLink ook remote control signalen wat een Milight wifi bridge niet doet..
Goed bezig! En de NRF24L01 is gekocht voor die 1 euro :) maar wanneer ik em in ga bouwen... eerst even een verbouwing in huis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]
Stuntteam schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 12:01:
[...]
Deze kende ik nog niet.. wellicht kan je doorgeven (frankzirrone@gmail.com) wat je daar voor commando's voor gebruikt zodat we dat ook kunnen oplossen.
[...]
Dat is niet zozeer een bug in RFlink, maar komt gewoon door de manier waarop Milight e.d. werkt.

Staat ook in de documentatie van Limitlessled (zelfde hardware): http://www.limitlessled.com/dev/ in het script onder "Example of Linux control".
Usage note when using these commands they will impact the current active group for example if you previously typed "./bashlight group2on" then
when you adjust the colour it will only affect group 2, if you want the colour to apply to all then type "./bashlight allon" first
or if you wanted to make only group 1 red then type "./bashlight group1on" first then "./bashlight col_red"
Je moet dus eerst een 'on' commando sturen naar de groep die je wilt beïnvloeden en daarna het gewenste commando sturen. Valt in de code van RFlink wel toe te voegen denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 23-06-2016 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kooimens
Ik heb een aantal vragen met betrekking tot het automatiseren van een electronisch rolluik. Als mijn rflink binnen/werkend is zou ik graag mijn rflink willen gebruiken om de rolluiken aan te sturen.

In eerste instantie heb ik gekeken naar de ASUN-650 (KaKu). De handleiding spreekt echter over een zwart schakeldraad 1( A ) en 2 (B ). De betreffende rolluiken beschikken maar over 1 zwart schakeldraad. Deze is momenteel aangesloten op een bedieningsknop met de standen neutraal, omhoog en omlaag. Hoe los ik dit op?

Later kwam ik dit boardje tegen:
http://www.ebay.com/itm/1...pe=coupon&talgo=undefined
Ik kon zo snel niet vinden op de rf link website of dit ondersteund wordt door de rflink. Iemand enig idee?

[ Voor 5% gewijzigd door kooimens op 23-06-2016 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
boppos schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:57:
[...]

Het ging vandaag toch veel regenen, niet van het weekend?

Bij mij werkte het script niet goed op Windows en wilde toch domoticz verhuizen naar een PI die ik nog had liggen. Maandje terug die verhuizing ook gedaan. Nu nog iets van een power backup systeem zodat de PI, Modem, switch en router blijven werken als de stroom eraf is (beveiliging 8) ).

Is it gonna rain heeft vannacht perfect gewerkt als ik kijk naar de log van de IsItGonnaRain schakelaar en die vergelijk met mijn regen meter. Netjes voor het begon te regenen aan gegaan en ook weer uit nadat het stopte. Nu nog even wat verder testen en mijn zonnescherm integreren.

Ik heb echter af en toe dat de zonnescherm schakelaar het singaal de eerste keer niet pakt ;( ik zit dus te denken deze te vervangen voor een z-wave module aangezien die wel checkt of het scherm open of dicht is. Weet iemand of ik een knop van de KAKU afstand bediening dan simpel kan koppelen aan een Z-wave schakelaar?
Volgens mij kan je een KAKU afstandbediening gewoon als schakelaar inlezen, even hiden en met een event of LUA script koppelen aan een andere schakelaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BizzieBis
ThinkPadd schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 12:14:
[...]

[...]

Dat is niet zozeer een bug in RFlink, maar komt gewoon door de manier waarop Milight e.d. werkt.

Staat ook in de documentatie van Limitlessled (zelfde hardware): http://www.limitlessled.com/dev/ in het script onder "Example of Linux control".

[...]

Je moet dus eerst een 'on' commando sturen naar de groep die je wilt beïnvloeden en daarna het gewenste commando sturen. Valt in de code van RFlink wel toe te voegen denk ik.
De rede waarom ik het als een bug zag is omdat wanneer ik via Domoticz de Miilight bridge aanstuur het altijd goed werkt. Maar inderdaad, ik zie de lamp dan eerst in een kleur aanspringen waarna hij direct naar wit over gaat. Het zit dus al in de code van domoticz. Moet niet zo moeilijk zijn om het werkend te krijgen met de RFLink denk ik ;)

Het staat inderdaad al in de Limitless.cpp code:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
        case Limitless_SetRGBColour:
            {
                //First send ON , sleep 100ms, then the command
                if (pLed->dunit==0) {
                    sendto(m_RemoteSocket,(const char*)&RGBWOn,3,0,(struct sockaddr*)&m_stRemoteDestAddr, sizeof(sockaddr_in));
                    sleep_milliseconds(100);
                }
[....] 

//The Hue is inverted/swifted 90 degrees
                int iHue=((255-pLed->value)+192)&0xFF;
                RGBWSetColor[1]=(unsigned char)iHue;
                pCMD=(unsigned char*)&RGBWSetColor;
            }

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
        case Limitless_SetBrightnessLevel:
            {
                //First send ON , sleep 100ms, then the command
                if (pLed->dunit==0) {
                    sendto(m_RemoteSocket,(const char*)&RGBWOn,3,0,(struct sockaddr*)&m_stRemoteDestAddr, sizeof(sockaddr_in));
                    sleep_milliseconds(100);
                }
[....]
                //convert brightness (0-100) to (0-50) to 0-59
                double dval=(59.0/100.0)*float(pLed->value/2);
                int ival=round(dval);
                if (ival<2)
                    ival=2;
                if (ival>27)
                    ival=27;
                RGBWSetBrightnessLevel[1]=(unsigned char)ival;
                pCMD=(unsigned char*)&RGBWSetBrightnessLevel;
            }

[ Voor 38% gewijzigd door BizzieBis op 23-06-2016 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuntteam

Stuntteam

kooimens schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:07:
Ik heb een aantal vragen met betrekking tot het automatiseren van een electronisch rolluik. Als mijn rflink binnen/werkend is zou ik graag mijn rflink willen gebruiken om de rolluiken aan te sturen.

In eerste instantie heb ik gekeken naar de ASUN-650 (KaKu). De handleiding spreekt echter over een zwart schakeldraad 1( A ) en 2 (B ). De betreffende rolluiken beschikken maar over 1 zwart schakeldraad. Deze is momenteel aangesloten op een bedieningsknop met de standen neutraal, omhoog en omlaag. Hoe los ik dit op?
De asun werkt prima icm RFLlink.
Wat je rolluik betreft, ik zou even uitzoeken hoe de aansturing precies is. Is dit 230volt of met een adapter? Is het een AC of DC motor? De asun kan in de meeste gevallen gewoon gebruikt worden.
kooimens schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:07:
Later kwam ik dit boardje tegen:
http://www.ebay.com/itm/1...pe=coupon&talgo=undefined
Ik kon zo snel niet vinden op de rf link website of dit ondersteund wordt door de rflink. Iemand enig idee?
Redelijke kans dat die werkt.. maar een asun werkt meestal wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:00:
[...]

Zipato Zipabox - Smart home automation controller, en alle sensoren en schakelaars dus in Z-Wave uitgevoerd.

Al vind ik Home Assistant - Open source Python3 home automation ook erg interessant. Voor de mensen die een stapje meer willen qua programmeren (guyverschuere, Intellium i'm looking at you guys :p ) is dat erg interessant. Z-Wave gaat via OpenZWave net als bij Domoticz.
Bedankt voor de attentie, doch ben ik niet echt op zoek naar iets anders. Domoticz doet eigenlijk alles wat het hoort te doen.
Gezien HomeAssistant ook met OpenZwave werkt zie ik er niet meteen voordelen in. Integendeel, ik zou denken dat ik dan RFXCOM zou verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kooimens
Stuntteam schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:52:
[...]

De asun werkt prima icm RFLlink.
Wat je rolluik betreft, ik zou even uitzoeken hoe de aansturing precies is. Is dit 230volt of met een adapter? Is het een AC of DC motor? De asun kan in de meeste gevallen gewoon gebruikt worden.

[...]

Redelijke kans dat die werkt.. maar een asun werkt meestal wel beter.
Thanks! Ik ga uit van 230volt, want er is geen adapter te bekennen.
Hier zie je de situatie zoals die nu is. De bedrading naar boven gaat naar de motor van het rolluik. Bedrading naar onder gaat naar de stekker die in het stopcontact zit. Bedrading naar rechts (blauw/bruin) gaat naar de huidige handmatige schakelaar (boven/neutraal/onder). De aarddraden (groen/geel) zijn beide nergens op aangesloten.

Het rolluik is al een oud ding die er misschien al 10 tot 15 jaar in zit. Geen idee hoe ik kan achterhalen of dit een AC of DC motor is.

Als ik de ASUN zou gebruiken, verlies ik dan niet de optie 'neutraal'? Met de optie neutraal kan ik het rolluik bijvoorbeeld voor 50% laten zakken. Indien ik alleen omlaag (AAN) en omhoog (UIT) (KaKu) lijkt het alsof de optie 'neutraal' wegvalt waardoor het rolluik alleen nog in z'n geheel geopend of gesloten kan worden?

EDIT: Deze handleiding (pagina 4, [4A]) geeft mijn situatie correct weer. Ook hier maak ik weer uit op dat ik de optie (neutraal/stop) verlies. Correct?

EDIT2: Pagina 9 van de hierboven genoemde handleiding legt haarfijn uit dat met een 2e klik op AAN of UIT het rolluik stopt. Ik had beter moeten lezen, excuses.

Rest mij nog 1 vraag: Is de werking van de eerder genoemde Chinese module gelijk? Met andere woorden kan ik daar ook het rolluik op ieder gewenste moment stoppen?

[ Voor 16% gewijzigd door kooimens op 23-06-2016 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:40

DukeBox

loves wheat smoothies

kooimens schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:23:
Als ik de ASUN zou gebruiken, verlies ik dan niet de optie 'neutraal'?
Heb je die dan nu wel ? Een ASUN stop op het moment dat je een 2e keer klikt. Je kan hem helaas niet inleren wat bijv. 50% is. Dat laatste kan met de fibare shutter 2 (zwave) wel.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
DukeBox schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:59:
[...]

Heb je die dan nu wel ? Een ASUN stop op het moment dat je een 2e keer klikt. Je kan hem helaas niet inleren wat bijv. 50% is. Dat laatste kan met de fibare shutter 2 (zwave) wel.
Oei dat is wat ik wil met de zonnewering. Kan je zo'n fibare shutter 2 leren wat 50% of 100% is of doet hij dat zelf? welke eaon stick kan ik het beste kopen met domoticz op mijn PI? De S2 of moet ik echt een gen5 hebben?
Duci schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:07:
[...]
Volgens mij kan je een KAKU afstandbediening gewoon als schakelaar inlezen, even hiden en met een event of LUA script koppelen aan een andere schakelaar.
Ik heb al een 1 AB van kaku in domoticz staan met de $ tekens voor de naam dan zijn ze niet zichtbaar tussen de overige schakelaars. nu nog ff regelen dat er via lua of de events iets geregeld is. heb jij hier toevallig een voorbeeld van?

[ Voor 32% gewijzigd door boppos op 23-06-2016 15:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

boppos schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:04:
Kan je zo'n fibare shutter 2 leren wat 50% of 100% is of doet hij dat zelf?
Als je motor dat nu niet kan dan kan ie dat ook niet uitlezen en zal ie dat moeten leren. Dat werkt overigens vrij goed mits je motor maar soepel en gelijkmatig loopt.
welke eaon stick kan ik het beste kopen met domoticz op mijn PI? De S2 of moet ik echt een gen5 hebben
Ik zou voor gen5 gaan, dan heb je ook zwave+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:27
aeon stick of een razberry? wat is beter?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stuntteam

Stuntteam

[...]
Thanks! Ik ga uit van 230volt, want er is geen adapter te bekennen.
Hier[/url] zie je de situatie zoals die nu is. De Bedrading naar rechts (blauw/bruin) gaat naar de huidige handmatige schakelaar (boven/neutraal/onder). De aarddraden (groen/geel) zijn beide nergens op aangesloten.
Zo te zien heb je bruin vanaf het stopcontact als 'fase in' naar de schakelaar.
Vervolgens heb je bruin en zwart naar de motor als 'fase uit 1' en 'fase uit 2'

Als de schakelaar niets anders is als stroom van de bruine draad selectief op de bruine of zwarte draad zetten (op en neer) dan is de motor 230volt ac.
Dat is met een asun prima te doen.
stop optie is dan gewoon nog een keer drukken (of nogmaals hetzelfde signaal met domoticz versturen)
Rest mij nog 1 vraag: Is de werking van de eerder genoemde Chinese module gelijk? Met andere woorden kan ik daar ook het rolluik op ieder gewenste moment stoppen?
Ik zie daar niets over hoe de relais werken.. ik zou die asun halen voor 29 euro bij de hornbach of paradigit wachten op een kortingsbon van de gamma enz. heeft weinig zin.. zit je nog rond de 30 euro..
Is wel iets duurder maar werkt het ook prima. heb er 4 hangen die iedere avond/ochtend hun werk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
Rubke schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:11:
aeon stick of een razberry? wat is beter?
Ik denk dat het kwa functionaliteit niet veel uit maakt. Ik zelf wil misschien ooit nog eens terug naar windows (of in elk geval iets anders als de PI) voor de hele domoticz setup dus vandaar dat ik voor een usb versie ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kooimens
DukeBox schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:59:
[...]

Ja zeker. Het is nu gewoon een handmatige schakelaar met omhoog, omlaag of stop/neutraal. Ik kan natuurlijk wel het aantal seconden tellen die het rolluik erover doet om volledig omlaag/omhoog te gaan. Stel dit is 30 sec., dan geef ik via domoticz na 15 seconden een tweede aan/uit signaal om het rolluik op 50% te krijgen. Dan moeten beide signalen uiteraard wel aankomen :) Niet optimaal misschien, maar het kan wel.

http://www.aliexpress.com...1e-4101-890a-c2d3bbdd32ba
Hier wordt gesproken over 220v. Dit zou toch gewoon met de 230v motor moeten werken? Compatible met rflink?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuntteam

Stuntteam

Ja, lijkt er wel op..
Hmm.. Heb je er dan 2 nodig? 1 voor op en 1 voor neer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
kooimens schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:25:
[...]

Ja zeker. Het is nu gewoon een handmatige schakelaar met omhoog, omlaag of stop/neutraal. Ik kan natuurlijk wel het aantal seconden tellen die het rolluik erover doet om volledig omlaag/omhoog te gaan. Stel dit is 30 sec., dan geef ik via domoticz na 15 seconden een tweede aan/uit signaal om het rolluik op 50% te krijgen. Dan moeten beide signalen uiteraard wel aankomen :) Niet optimaal misschien, maar het kan wel.

http://www.aliexpress.com...1e-4101-890a-c2d3bbdd32ba
Hier wordt gesproken over 220v. Dit zou toch gewoon met de 230v motor moeten werken? Compatible met rflink?
Dat ding is alleen niet voor niets zo goedkoop. Er zit geen switched power supply in en dus ook geen scheiding tussen de laagspanning en hoogspanning. Voorzichtig dus met op het knopje drukken. Daar kan 230V op staan als je een beetje pech hebt met de module ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 15:06
[...] De aarddraden (groen/geel) zijn beide nergens op aangesloten.[...]
Hang die aardingsdraden even snel aan elkaar, kleine moeite voor noodzakelijke veiligheid.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:38
Ik kwam op een chinese site een magneetsensor tegen voor een prikkie, en toen ik in de reviews zag dat deze Domoticz+RFXcom-geschikt is kon ik het niet laten. Ga hem gebruiken om een notificatie in te stellen voor het zolderraam dat nog open staat in geval van voorspelde regen. Voor de geinteresseerden: link. Duur wel 2 weken tot een maandje voordat ie er is, maar ach.. :P
Bedankt voor het delen, je kunt ook deze kopen, werkt ook prima en is nog wat goedkoper:http://s.aliexpress.com/my22aAv6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

kooimens schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:25:
Ja zeker. Het is nu gewoon een handmatige schakelaar met omhoog, omlaag of stop/neutraal.
Dat is geen stop maar gewoon powercut

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:18:
[...]

Bedankt voor de attentie, doch ben ik niet echt op zoek naar iets anders. Domoticz doet eigenlijk alles wat het hoort te doen.
Gezien HomeAssistant ook met OpenZwave werkt zie ik er niet meteen voordelen in. Integendeel, ik zou denken dat ik dan RFXCOM zou verliezen.
offtopic:
Nope, RFXCOM kan ook gewoon: https://home-assistant.io/components/#all (zoek op "RFXtrx"). En volgens mij is het net als bij Domoticz dat nieuwe sensoren (zoals temperatuur bijv.) automatisch toegevoegd worden. Hoe je een ontvanger inleert weet ik niet, maar kan ook niet hele moeilijk zijn.
Het voordeel zoals het op mij overkomt is dat je met HA veel meer mogelijkheden tot aanpassen hebt, je kunt alles precies zo coden als jij wilt.

Ik probeer je ook niet over te halen hoor, maar meer om je blik eens te verruimen ;) Het is mij nog te ingewikkeld om er naar over te stappen.

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 23-06-2016 17:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mediacj schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 16:38:
[...]

Bedankt voor het delen, je kunt ook deze kopen, werkt ook prima en is nog wat goedkoper:http://s.aliexpress.com/my22aAv6
Zijn er mensen hier met ervaringen hiermee? En moet die antenne uitgeschoven worden?

Edit:
En iemand ervaring met deze motion sensor?
http://www.aliexpress.com...-Shipping/1613939535.html

[ Voor 31% gewijzigd door anandus op 23-06-2016 17:34 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panomi
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-09 22:48

Gebruik maken van een API van een bepaalde weerdienst?
Of dit is wat je zoekt weet ik niet, maar het geeft een idee: Wiki Domoticz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kooimens
Stuntteam schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:44:
Ja, lijkt er wel op..
Hmm.. Heb je er dan 2 nodig? 1 voor op en 1 voor neer?
1 lijkt me voldoende toch? En dan vragen of ze hem in de 'Inter-lock' working/output way willen leveren. Hij lijkt toch dezelfde aansluitingen als de ASUN te hebben. NO, NC en COM voor het schakelen en de N en L voor de voeding. Hier staat het misschien wat duidelijker:
http://www.aliexpress.com...bb-4a0a-bab3-0b491c333bc7
BizzieBis schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:49:
[...]
Dat ding is alleen niet voor niets zo goedkoop. Er zit geen switched power supply in en dus ook geen scheiding tussen de laagspanning en hoogspanning. Voorzichtig dus met op het knopje drukken. Daar kan 230V op staan als je een beetje pech hebt met de module ;)
Ok, duidelijk. Ik kan hem wel gebruiken zoals hier op pagina 4 bij 4A staat aangegeven? Of mis ik nu iets?
naftebakje schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 16:10:
[...]
Hang die aardingsdraden even snel aan elkaar, kleine moeite voor noodzakelijke veiligheid.
Goede tip idd. Ga ik gelijk regelen
DukeBox schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 17:09:
[...]

Dat is geen stop maar gewoon powercut
Komt op hetzelfde neer toch?

[ Voor 5% gewijzigd door kooimens op 23-06-2016 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Nee, je kan nergens de stand van het rolluik uitlezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mediacj
anandus schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 17:18:
[...]
Zijn er mensen hier met ervaringen hiermee? En moet die antenne uitgeschoven worden?

Edit:
En iemand ervaring met deze motion sensor?
http://www.aliexpress.com...-Shipping/1613939535.html
Antenne hoeft bij mij niet eruit.

Ik heb deze motionsensor in gebruik werkt ook prima met rfxcom/rflink: http://s.aliexpress.com/2yuEfUjY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Laatst online: 17-09 07:10

Hokkie

Hello

Hallo iedereen,

Ik heb Domoticz op een Synology NAS draaien icm RFXcom, wat KAKU spullen en HUE. Daarnaast heb ik een RING deurbel, welke een virtuele switch (middels IFTTT maker) bij motion op AAN zet. De virtual switch schakel ik vervolgens na 25 sec. UIT (aangezien RING geen OFF commando stuurt). Dit werkt allemaal prima...

Nu wil ik dat er twee lampen AAN gaan (spotjes; KAKU en voordeur; HUE) als er na zonsondergang beweging (lees: virtual switch AAN) is en als de voordeur UIT staat. Onderstaand 2 voorbeelden zoals ingesteld, maar het systeem reageert op geen van beide scenes. Wat zie ik over het hoofd? Ter info; ik heb de HUE (voordeur) als IF ingesteld omdat KAKU geen feedback geeft.

Graag jullie hulp. Dank!

Afbeeldingslocatie: https://s31.postimg.org/7jaanx3d7/Schermafdruk_2016_06_23_23_56_30.png

Afbeeldingslocatie: https://s31.postimg.org/bgxkdbq6j/Schermafdruk_2016_06_23_23_55_55.png

[ Voor 24% gewijzigd door Hokkie op 24-06-2016 00:17 ]

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je moet de 'On' voor elke schakelaar opgeven, buiten de AND.

[Ring Deurb... = On] AND [Time blabla] AND [voordeur = off]

Let vooral op de haakjes in mijn voorbeeld...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 17:10:
[...]

offtopic:
Nope, RFXCOM kan ook gewoon: https://home-assistant.io/components/#all (zoek op "RFXtrx"). En volgens mij is het net als bij Domoticz dat nieuwe sensoren (zoals temperatuur bijv.) automatisch toegevoegd worden. Hoe je een ontvanger inleert weet ik niet, maar kan ook niet hele moeilijk zijn.
Het voordeel zoals het op mij overkomt is dat je met HA veel meer mogelijkheden tot aanpassen hebt, je kunt alles precies zo coden als jij wilt.

Ik probeer je ook niet over te halen hoor, maar meer om je blik eens te verruimen ;) Het is mij nog te ingewikkeld om er naar over te stappen.
Even bekeken maar ga toch lekker bij Domoticz blijven.
Home Assistant: alle schakelaars, sensors, etc moet je definiëren in een yaml bestand. De info op de site is te beperkt om het vlot aan de praat te krijgen. Daarnaast nog een voorbeeld: je wil een parameter veranderen op een zwave module. Werkwijze: 1) stop HA, 2) SSH naar HA server, 3) start OZWCP, 4) browse naar OZWCP, 5) wijzig de parameter, 6) kopieer de config xml naar HA, 7) start HA.
Geef mij daar alleen al maar voor domoticz: 1) browse naar domoticz, 2) klik, klik, klaar.
Echt, domoticz doet hier alles wat ik van domotica verwacht. Ik heb ook de indruk dat door de buffer van Jumbotroll z'n packages voor Syno eigenlijk alleen maar stabiele beta's doorkomen. De laatste maanden nog zo goed als geen issues gehad. De enige downtime die ik hier nog ondervind is om een update te installeren.
In Domoticz zie ik alleen maar deze min punten: floorplan werkt niet prettig en switches/sensor overzicht onhandig op mobiel als je veel devices hebt.
De voordelen zijn dan weer dat het plug en play is. Perfect voor beginners en dankzij de json api, lua, blockly kan ook de veel eisendere gebruiker alles bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

ThinkPadd schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 00:17:
Je moet de 'On' voor elke schakelaar opgeven, buiten de AND.

[Ring Deurb... = On] AND [Time blabla] AND [voordeur = off]

Let vooral op de haakjes in mijn voorbeeld...
Ok.. maar ook dit werkt niet...

Afbeeldingslocatie: https://s31.postimg.org/4t7t64gx7/Schermafdruk_2016_06_24_00_52_07.pngimage sharing

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

Weet niet of het in dit geval ook helpt... maar soms moet een blockly event even wakker geschud worden door een betrokken schakelaar/lamp/device een keer handmatig te schakelen, dus in dit geval de Hue bij de voordeur handmatig een keer aan en weer uit te schakelen

[ Voor 9% gewijzigd door tozzke op 24-06-2016 06:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Tot 22:00 uur branden beide lampen en worden ze gezien door het systeem. Dit laat ik overigens via timers lopen, dat werkt. Ook de HUE bridge is gewoon actief en werkt. Hardware-technisch lijkt goed te zijn.

In mijn log staat het volgende;

Error: EventSystem: Lua script error (Blockly), Name: RING Motion_1 => [string "result = 0; weekday = os.date('*t')['wday']; ..."]:1: 'then' expected near 'compare variable'

en

2016-06-23 23:29:04.306 Error: EventSystem: Malformed action sequence!

[ Voor 83% gewijzigd door Hokkie op 24-06-2016 07:47 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• japser84
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 20:50
@Hokkie; Time groter of gelijk sunrise betekend dat je overdag de spotjes aan wilt zetten? Misschien gaat dat mis? 8)7

Ik heb een dummy switch gemaakt voor dag nacht. Dat werkte bij mij beter.

[ Voor 5% gewijzigd door japser84 op 24-06-2016 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Mediacj schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 20:31:
[...]

Ik heb deze motionsensor in gebruik werkt ook prima met rfxcom/rflink: http://s.aliexpress.com/2yuEfUjY
Dank voor de reactie. magneetsensor en bewegingssensor gekocht. Ben benieuwd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
japser84 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 08:49:
@Hokkie; Time groter of gelijk sunrise betekend dat je overdag de spotjes aan wilt zetten? Misschien gaat dat mis? 8)7

Een dummy switch 'IsDonker' ofzo werkt makkelijker idd, zo had ik het ook destijds.
anandus schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 08:57:
[...]

Dank voor de reactie. magneetsensor en bewegingssensor gekocht. Ben benieuwd :)
PT2262 is wat je zoekt, dat is de chip die in de meeste van die goedkope China 433Mhz dingen zit en werkt met RFXCOM. De 'EV1527' heb je ook nog, maar ik weet niet of die met de RFXCOM werkt. RFlink wel dacht ik.

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 24-06-2016 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

[b][message=47349575,noline]

8)7

Whahaha... rijdt ik net van huis... gaan de lampen aan :F

Dank je, ik ga ook even naar de dummySwitch kijken
Dank voor je link.

[ Voor 32% gewijzigd door Hokkie op 24-06-2016 09:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
boppos schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:04:
[...]

Oei dat is wat ik wil met de zonnewering. Kan je zo'n fibare shutter 2 leren wat 50% of 100% is of doet hij dat zelf? welke eaon stick kan ik het beste kopen met domoticz op mijn PI? De S2 of moet ik echt een gen5 hebben?

[...]

Ik heb al een 1 AB van kaku in domoticz staan met de $ tekens voor de naam dan zijn ze niet zichtbaar tussen de overige schakelaars. nu nog ff regelen dat er via lua of de events iets geregeld is. heb jij hier toevallig een voorbeeld van?
Helaas ben ik in LUA nog niet skilled. In een blocky event zou je gewoon instellen: IF $AB_knop1 = on SET schakelaar zonwering = on etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-09 16:08
@ThinkPad: De PT2262 en EV1527 zijn compatibel en worden dan ook beide door de RFXCOM RFXtrx433E ondersteund als Lighting4 device.
De PT2262 is flexibeler omdat je de codes in kunt stellen en deze naast Lighting4 ook ARC codes kunt laten zenden.
De EV1527 heeft vast ingestelde codes.
Vanaf RFXtrx433E firmware versie 251 en hoger is de ontvangst van de PT2262 en EV1527 ruimer ingesteld en niet meer afhankelijk van een 3M3 oscillator weerstand voor de PT2262.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
b_weijenberg schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:04:
@ThinkPad: De PT2262 en EV1527 zijn compatibel en worden dan ook beide door de RFXCOM RFXtrx433E ondersteund als Lighting4 device.
De PT2262 is flexibeler omdat je de codes in kunt stellen en deze naast Lighting4 ook ARC codes kunt laten zenden.
De EV1527 heeft vast ingestelde codes.
Werken ze ook allebei met de RFLink?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stuntteam

Stuntteam

anandus schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:08:
[...]

Werken ze ook allebei met de RFLink?
Uiteraard! En niets geen instellingen nodig wat protocollen betreft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
Hokkie schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 09:24:
[...]

Whahaha... rijdt ik net van huis... gaan de lampen aan :F

Dank je, ik ga ook even naar de dummySwitch kijken

[...]

Dank voor je link.
Ik gebruik ook een dummy switch. Vele malen makkelijker en nog met tijd te verlengen ook.

https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=975#p5637

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met een timer heb je wel het nadeel dat de schakelaar niet inschakelt als je Domoticz/Raspberry op het tijdstip van schakelen uit stond. Mijn Blockly heeft daar geen last van omdat die >= en <= gebruikt en zichzelf dus zal herstellen als je Domoticz weer aanzet terwijl het ondertussen licht naar donker of donker naar licht is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• podarcis
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-09 19:59
Welke instellingen gebruik jij bij Domoticz / RFXtrx? Ik heb deze ook eentje aangeschaft om te proberen maar bij mij gebeurt er niks... heb ook al met de pinnetjes in de sensor zitten rommelen, maar geen sjoege...
Mediacj schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 20:31:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-09 11:42

ST10©DE

Dus.............

Het blijkt dat mijn NAD AV receiver via rs232 is aan te sturen via telnet. Nu staat mijn Pi met Domoticz niet in de buurt maar dit is het overwegen waard om de Pi te verplaatsen als dit gaat werken.

De concrete vraag is dus of ik met Domoticz telnet commando's kan versturen (middels een script?) via bijvoorbeeld virtuele schakelaars. Wie heeft er tips waar ik hier meer over kan vinden en met welke zoektermen?

Een tweede vraag is of het misschien mogelijk is om de draadloos te doen middels een esp8266 dingetje. Hierover heb ik ook niks gevonden op internet. Verkeerde zoektermen?

--edit
Yep verkeerde zoektermen dus, vond net dit https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=2455

Meer hulp is welkom!

[ Voor 9% gewijzigd door ST10©DE op 24-06-2016 13:29 ]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
podarcis schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:14:
Welke instellingen gebruik jij bij Domoticz / RFXtrx? Ik heb deze ook eentje aangeschaft om te proberen maar bij mij gebeurt er niks... heb ook al met de pinnetjes in de sensor zitten rommelen, maar geen sjoege...

[...]
Ik gebruik binnen Rfxcom hiervoor de modus "Lighting 4" en Rflink herkent hem als Chuango.

Ik heb enkel 1 jumper kortgesloten op positie D0.

Verder heb ik een uitschakelvertraging van 10 seconden ingesteld.

[ Voor 6% gewijzigd door Mediacj op 24-06-2016 13:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kooimens
boppos schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 12:12:
[...]

Goed bezig! En de NRF24L01 is gekocht voor die 1 euro :) maar wanneer ik em in ga bouwen... eerst even een verbouwing in huis!
Hier 0,61€ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

renedis schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:58:

Ik gebruik ook een dummy switch. Vele malen makkelijker en nog met tijd te verlengen ook.

https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=975#p5637
Dat is inderdaad top! De 'timer' aanpassing van de switch zelf instellen had ik ook nog niet bij stilgestaan. Ik ben dan pas sinds dinsdag Domoticz gebruiker... Nog veel te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:45
Eind van de zomervakantie gaat het waarschijnlijk beginnen.
De kleine meid gaat dan van de kleine kamer naar de grote voorkamer.
We hebben afgesproken dat wanneer een kamer gedaan wordt, dat meteen de wandcontacten en schakelaars voor goed spul vervangen worden.
Mijn oog is gevallen op Busch Jaeger, maar het blijft rottig om uit te vinden wat je nu nodig hebt.
Het lijkt me voor een armatuur met dimbare leds dat je in de doos daarachter dan een module moet hebben. Of, van bijvoorbeeld Busch Jaeger het gedeelte om in de muurdoos te bouwen.
Bij de eerste kan ik af met de schakelaar op batterijen en dus ook meteen het stopcontact behouden.
Dan is het uiteraard nog zaak om te kijken hoeveel puls knopjes er moeten komen voor scenes.

Het uitzoeken blijft gewoon veel werk heb ik al gezien en de onzekerheid (om uiteindelijk een keuze te maken en dus een goede keuze te maken) of het wel de juiste spullen zijn.

De stick wordt iig een Aeon voor in de server.

Zelf wil ik later nog de deurbel uit gaan breiden. Die hangt en daar kan ik zo de binaire sensor tussen zetten. Daarnaast iriteert het me met de vochtige buitenlucht dat de douche fan aan blijft staan. Dit kan ik dan oplossen zoals ze dat bij Robshop hebben gedaan. 1 keer drukken verlichting, 2x ventilator voor bepaalde tijd. Ditzelfde is voor het toilet ook te doen. 2 keer drukken om de ventilator 5 minuten oid te laten draaien. Ideeen genoeg en mijn vrouw heeft behalve schuin naar mij kijken nog geen harde nee gezegd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
Hokkie schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:50:
[...]
Dat is inderdaad top! De 'timer' aanpassing van de switch zelf instellen had ik ook nog niet bij stilgestaan. Ik ben dan pas sinds dinsdag Domoticz gebruiker... Nog veel te leren.
Ik heb voor dit "probleem" een lux sensor gemaakt met een ESP8266. Google maar eens op: bh1750 esp8266 esp easy

Bij mij schakelt de tuinverlichting nu pas aan als het donkerder is dan bijvoorbeeld de hal lamp. De buiten verlichting schakeld wel op tijd weer uit en pas na een bepaalde tijd in. De hal lamp werkt op de bewegingsensor die laatst hier gelinkt werdt.
Buiten is het namelijk lichter dan in onze hal vandaar dat ik daar de grens op een hogere lux heb gezet en met die donkere stortbuien de laatste dagen ging hij ook overdag wel eens aan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kooimens
Ik wil straks ook gaan spelen met mysensors. Daarvoor moet ik wel een soldeerkitje in mijn bezit hebben. Met solderen heb ik nul ervaring, maar ik ga de uitdaging graag aan. Zeker met het goedkope spul van mysensors is een foutje best geoorloofd ;)

Dit heb ik al doorgelezen en nog een aantal andere bronnen geraadpleegd. Het kiezen van de juiste starterskit lukt alleen niet. Waar moet ik precies op letten bij het kopen van een soldeerkit (uiteraard bedoeld voor de doeleinden zoals genoemd in dit topic)? Kan iemand een relatief goedkoop setje via ebay/ali aanbevelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

kooimens schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 14:16:
Kan iemand een relatief goedkoop setje via ebay/ali aanbevelen?
Dit is ook best ok: https://www.conrad.nl/nl/...erstation-set-588417.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Waar worden de lua scripts opgeslagen die je met de ingebouwde editor maakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

breinonline schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 20:17:
Waar worden de lua scripts opgeslagen die je met de ingebouwde editor maakt?
In de sqlite database

edit: om precies te zijn:
In de EventMaster tabel
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dL1WMB7.png

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2016 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-09 18:24
Is er nog een koolmonoxidemelder die op Domoticz is aan te sluiten? Bij voorkeur via 433 MHz. Ik kan er geen vinden helaas.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Na aanleiding van habbekrats zijn afbeelding in het Het grote "jouw productie" topic - Deel 2 ben ik toch weer even bezig geweest om mijn lay-out cosmetisch weer goed te krijgen
habbekrats schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 18:27:
Zo de meter is door de nul.

Sinds 19 Nov 2015 panelen op het dak. DE slimme meter (helaas) geplaatst op 27 Okt 2015.
Sinds vanmiddag is de terug geleverde energie meer als de geleverde energie. Nu ff flink kWh sparen tot 19 Nov 2016.

[afbeelding]

vandaag was een redelijke dag tot nu toe, net te weinig binnen getankt volgens pvgis
Plaatje vanuit het topic:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/29hVj19NsWDeNxK9YiVxki0d/full.png

Zoals jullie zien heeft hij een virtuele sensor aangemaakt voor zijn omvormer.
Deze geeft dan ook netjes de opbrengsten van vandaag in Watt.

Het probleem bij mij is met zo'n zelfde sensor dat ik hem in Voltage zie ongeacht dat ik dezelfde sensor heb aangemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3Tdl1GF.png

Ik heb gekozen voor Elektra (Actueel + Teller)

Als ik de teller opnieuw heb aangemaakt dan verschijnt deze netjes in domoticz en geef ik nog even aan dat het om Levering gaat ipv verbruik.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NAUv2HD.png

Echter zodra er data binnenkomt dan veranderd mijn meter weer naar:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0keDe7i.png

Als ik deze dan wil aanpassen dan kan ik dat ook niet meer.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nly6nnV.png

Kan net zolang klikken op levering of verbruik, maar dit wordt niet opgeslagen.

Weet iemand misschien waar dit mis zou kunnen gaan of maak ik zelf een fout ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:54

Nicap

Tsssk....

Hoe heb je het gedaan dan? Volgens de wiki op domoticz.com?
Ik heb ongeveer hetzelfde overzicht als habbekrats en heb de wiki gevolgd van de domoticz website. Ik haal de gegevens met een script van pvoutput af. Dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Nicap schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 09:23:
Hoe heb je het gedaan dan? Volgens de wiki op domoticz.com?
Ik heb ongeveer hetzelfde overzicht als habbekrats en heb de wiki gevolgd van de domoticz website. Ik haal de gegevens met een script van pvoutput af. Dat werkt prima.
Ik heb het via deze gedaan.
En als ik het goed heb begrepen leest dit script mijn omvormer uit en stuurt daarnaast de gegevens naar PVOutput

[ Voor 11% gewijzigd door MdO82 op 25-06-2016 09:45 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

MdO82 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 09:25:
[...]

Ik heb het via deze gedaan.
En als ik het goed heb begrepen leest dit script mijn omvormer uit en stuurt daarnaast de gegevens naar PVOutput
Volgens mij heb ik deze niet. Ik heb het script wat de omnik uitleest en naar PVoutput stuurt(Omnik Data Logger). In Domoticz heb ik deze wiki gevolgd.

Ik vermoed dat habbekrats hetzelfde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Nicap schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 10:31:
[...]

Volgens mij heb ik deze niet. Ik heb het script wat de omnik uitleest en naar PVoutput stuurt(Omnik Data Logger). In Domoticz heb ik deze wiki gevolgd.

Dat is inderdaad een andere Wiki, ik ga die eens proberen :)

Edit: via die Wiki werkt het nu wel :)

Bedankt !

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ceZQ7fj.png

[ Voor 8% gewijzigd door MdO82 op 25-06-2016 10:47 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrik12345678
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-09-2024
Wie kan mij helpen
ik kan bij schakelaars geen timers meer toevoegen/aanzetten
als ik een timerplan maak, en op toevoegen klik, gebeurt er niks, en komt hij er ook niet bij
degene welke ik al had, werken wel gewoon.
misschien is er iets gewijzigd oid.
sowieso is domoticz heel erg traag, dit was eerder nooit, maar is nu een update naar de laatste stable versie gekomen. tevens loopt het nu ook telkens vast oid. word dan weer gestart door monit.
met de vorige versie had ik dit niet, uptime van meer dan een half jaar.
dit is alleen op mijn Cubietruck, rpi heeft er geen last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-09 22:54
iemand een idee hoe ik een chuango alarm systeem koppel aan Domoticz volgend de release van de laatste RFCOM zou dit nu moeten werken. Alleen hoe koppel ik een deursensor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-09 16:08
Een Chuango sensor wordt als Lighting4 ontvangen op een RFXtrx433 en RFXtrx433E.
Wil je Chuango als X10 security sensor ontvangen dan kan je Ext2 firmware gebruiken op een RFXtrx433E en dan Lighting4 en X10 ontvangst aan zetten.

Nadeel van de Chuango sensors t.o.v. X10 en Visonic is dat ze alleen een alert signaal versturen en geen normal zodat je nooit weet of alle sensors gesloten staan als je het systeem op alarm zet.
Daarnaast sturen ze ook geen alive en batterijstatus.

[ Voor 35% gewijzigd door b_weijenberg op 25-06-2016 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-08 12:11
Homeseer EZMotion, kan iemand mij vertellen hoe ik deze kan koppelen met Domoticz. Lukt op een of andere manier niet. Niet via Z-Stick Gen 5 los maar ook niet via Domoticz en dan zoeken naar node.

Of werkt deze gewoon niet binnen Domoticz, zou jammer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:46
Nicap schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 10:31:
[...]

ik vermoed van wel, loopt al sinds november 2015. Wist eigenlijk niet meer welke wiki ik gebruikt had.

Ik draai domoticz op een thin client met windows7 embedded.voor een heel zacht prijsje overgenomen.
Ik heb wel een raspberry pi maar meer voor spielerij, ben nu eenmaal niet zo'n linux mannetje.

Op de thin client draait domoticz, 2 python scripts 1 x omnik naar pvoutput en domoticz 1x python plc naar domoticz dmv mysensor protocol.

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Ik heb inmiddels al veel verschillende hardware in mijn Domoticz systeem staan.
Dit voornamelijk door het proberen van o.a. de omvormer.

Kan je de hardware ook nog verwijderen of blijft deze altijd in Domoticz staan en kan je het alleen op ongebruikt zetten ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

MdO82 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 21:41:
Ik heb inmiddels al veel verschillende hardware in mijn Domoticz systeem staan.
Dit voornamelijk door het proberen van o.a. de omvormer.

Kan je de hardware ook nog verwijderen of blijft deze altijd in Domoticz staan en kan je het alleen op ongebruikt zetten ?
Hardware kun je gewoon verwijderen. Gewoon selecteren en onderaan op verwijderen klikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Nicap schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 21:50:
[...]

Hardware kun je gewoon verwijderen. Gewoon selecteren en onderaan op verwijderen klikken
Euh sorry zat niet goed op te letten bedoelde de apparaten die je toegevoegd hebt :$

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

MdO82 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 21:51:
[...]

Euh sorry zat niet goed op te letten bedoelde de apparaten die je toegevoegd hebt :$
Naar apparaten gaan en op het blauwe pijltje klikken >:)
Pagina: 1 ... 68 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de Github repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door
Gebruik bij het posten van stukjes code de ~~~[code]-tag!
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.