Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-09 15:45
Nicap schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 21:55:
[...]

Naar apparaten gaan en op het blauwe pijltje klikken >:)
Die had ik gevonden :P
Maar dan zet je het apparaat gebruikt of ongebruikt, maar echt uit het systeem verwijderen is dus niet mogelijk ?
Het apparaat blijft altijd staan in domoticz totdat je een keer opnieuw begint ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:28
MdO82 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 21:51:
[...]

Euh sorry zat niet goed op te letten bedoelde de apparaten die je toegevoegd hebt :$
domoticz delete

de eerste keren zocht ik me ook wezeloos naar dat kleine icoontje in schutkleur

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
habbekrats schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 22:06:
[...]

[afbeelding]

Zo daar kijk je inderdaad even snel overheen :X
Maar goed ik heb wat opgeruimd ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-09 22:54
Thnx, maar hoe voeg ik deze toe aan domoticz. Want als ik Learn Light/Switch knop duw en op het knopje op de motion sensor gebeurt er niks... Of zie ik iets over het hoofd nu?
b_weijenberg schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 19:33:
Een Chuango sensor wordt als Lighting4 ontvangen op een RFXtrx433 en RFXtrx433E.
Wil je Chuango als X10 security sensor ontvangen dan kan je Ext2 firmware gebruiken op een RFXtrx433E en dan Lighting4 en X10 ontvangst aan zetten.

Nadeel van de Chuango sensors t.o.v. X10 en Visonic is dat ze alleen een alert signaal versturen en geen normal zodat je nooit weet of alle sensors gesloten staan als je het systeem op alarm zet.
Daarnaast sturen ze ook geen alive en batterijstatus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:25

Nicap

Tsssk....

habbekrats schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 22:06:
[...]

[afbeelding]

Haha, die was mij ook nog niet opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-09 22:44
Ik heb per ongeluk 2 z-wave apparaten verwijderd onder: Instellingen>Hardware>OpenZwave USB Instellingen
Onder apparaten staan de z-wave apparaten nog wel, maar met de rode balk.
Is het mogelijk om deze 2 apparaten terug te halen zonder de modules opnieuw te moeten excluden en includen?

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Bas Post schreef op zondag 26 juni 2016 @ 11:25:
Ik heb per ongeluk 2 z-wave apparaten verwijderd onder: Instellingen>Hardware>OpenZwave USB Instellingen
Onder apparaten staan de z-wave apparaten nog wel, maar met de rode balk.
Is het mogelijk om deze 2 apparaten terug te halen zonder de modules opnieuw te moeten excluden en includen?
Restart domoticz en ze komen terug als ze nog in het netwerk zitten. Als ze niet meer in het netwerk aanwezig zijn dan moet je ze opnieuw includen

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:49
Weet iemand een goede manier om de grafieken uit domoticz op een eigen pagina weer te geven? Ik wil mijn eigen interface maken voor een soort van thermostaat scherm, maar kom er niet aan uit. Ik heb deze al geconfigureerd: https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=8017 En het ding werkt, echter krijg ik de grafieken met geen mogelijkheid tevoorschijn. Mensen hier ervaring mee?

Ook zat ik te kijken naar grafana icm influxdb, maar das nog niet zo simpel zag ik aangezien grafana niet zomaar voor de pi te krijgen is. Zijn er nog andere alternatieven?
Ik zou al blij zijn om de png die je kunt exporteren uit domoticz weer te geven, maar volgens mij kun je die niet periodiek op een vaste locatie laten genereren, of wel?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan de laatste x gegevens opvragen in een json array.
Met bv php kan je daar dan eigen grafieken van maken.
Deze code gaat bijvoorbeeld zowel de setpoint, setpoint van de radiator als de huidige temperatuur in een grafiek gooien, je krijgt dus een grafiek met 3 lijnen.

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
<?php 
require "secure/header.php"; 
require "secure/settings.php"; 
require "secure/functions.php"; 
require "scripts/chart.php";
if($home === true) {
    echo '<div style="width:100%">';
    $sensor = 147;
    if(isset($_POST['sensor'])) $sensor=$_POST['sensor'];

switch($sensor) {
            case 147:$setpoint=12;$radiator=179;$sensornaam = 'Living'; break;//Living
            case 246:$setpoint=13;$radiator=13;$sensornaam = 'Badkamer'; break;//Badkamer
            case 278:$setpoint=14;$radiator=181;$sensornaam = 'Kamer'; break;//Kamer
            case 245:$setpoint=15;$radiator=183;$sensornaam = 'Tobi'; break;//Slaapkamer Tobi
            case 293:$setpoint=0;$radiator=0;$sensornaam = 'Zolder'; break;//Zolder
            case 244:$setpoint=16;$radiator=203;$sensornaam = 'Alex'; break;//Slaapkamer Alex
            default:$setpoint=0;$radiator=0;$sensornaam = 'Buiten';break;
        }
        echo '<form method="POST">
            <button name="sensor" value="147" class="btn nav">Living</button>
            <button name="sensor" value="246" class="btn nav">Badk</button>
            <button name="sensor" value="278" class="btn nav">Kamer</button>
            <button name="sensor" value="245" class="btn nav">Tobi</button>
            <button name="sensor" value="244" class="btn nav">Alex</button>
            <button name="sensor" value="293" class="btn nav">Zolder</button>
            <button name="sensor" value="11" class="btn nav">Buiten</button>
        </form>
        <h1>'.$sensornaam.'</h1>';
        $graph = array();
        if($setpoint>0) {
            $temps = json_decode(file_get_contents('http://127.0.0.1:8084/json.htm?type=graph&sensor=temp&idx='.$sensor.'&range=day',false,$ctx),true);
            $setpoints = json_decode(file_get_contents('http://127.0.0.1:8084/json.htm?type=graph&sensor=temp&idx='.$setpoint.'&range=day',false,$ctx),true);
            $radiators = json_decode(file_get_contents('http://127.0.0.1:8084/json.htm?type=graph&sensor=temp&idx='.$radiator.'&range=day',false,$ctx),true);
            $graph = array();
            foreach(array_keys($temps['result']) as $id) {
                array_push($graph, array('Date' => $temps['result'][$id]['d'], /*'Radiator' => number_format($radiators['result'][$id]['te'],1), */'Setpoint' => number_format($setpoints['result'][$id]['te'],1), 'Temperature' => number_format($temps['result'][$id]['te'],1)));
                array_push($graph, array('Date' => $temps['result'][$id]['d'], 'Temperature' => number_format($temps['result'][$id]['te'],1), 'Setpoint' => number_format($setpoints['result'][$id]['te'],1)));
            }
            $args = array('chart'=>'AreaChart','width'=>600,'height'=>750,'hide_legend'=>true,'responsive'=>false,'background_color'=>'#111','chart_div'=>'times','colors'=>array('FF0000','55FF55'),'margins'=>array(0,5,8,35),);
        } else {
            $temps = json_decode(file_get_contents('http://127.0.0.1:8084/json.htm?type=graph&sensor=temp&idx='.$sensor.'&range=day',false,$ctx),true);
            foreach($temps['result'] as $temp) {
                array_push($graph, array('Date' => $temp['d'], 'Temperature' => number_format($temp['te'],1)));
            }
            $args = array('chart'=>'AreaChart','width'=>600,'height'=>750,'hide_legend'=>true,'responsive'=>false,'background_color'=>'#111','chart_div'=>'times','colors'=>array('55FF55'),'margins'=>array(0,5,8,35),);
        }
        $chart = array_to_chart($graph,$args);
        echo $chart['script'];
        echo $chart['div'];
        echo '</div>';

} else {
    header("Location: index.php");
    die("Redirecting to: index.php"); 
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Maverick schreef op zondag 26 juni 2016 @ 17:34:
Weet iemand een goede manier om de grafieken uit domoticz op een eigen pagina weer te geven? Ik wil mijn eigen interface maken voor een soort van thermostaat scherm, maar kom er niet aan uit. Ik heb deze al geconfigureerd: https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=8017 En het ding werkt, echter krijg ik de grafieken met geen mogelijkheid tevoorschijn. Mensen hier ervaring mee?

Ook zat ik te kijken naar grafana icm influxdb, maar das nog niet zo simpel zag ik aangezien grafana niet zomaar voor de pi te krijgen is. Zijn er nog andere alternatieven?
Ik zou al blij zijn om de png die je kunt exporteren uit domoticz weer te geven, maar volgens mij kun je die niet periodiek op een vaste locatie laten genereren, of wel?
Begrijp ik een beetje uit je verhaal dat je een centraal scherm wilt maken waarop je de opbrengst van zonnepanelen kunt zien, je huidige verbruik en dat je de thermostaat kunt regelen ?

Als dat zo is ben ik heel benieuwd of het gaat lukken, ik ben namelijk zelf ook naar zo'n manier op zoek :)

Edit: zag dat er nog verder geen reactie was dus even mijn bericht edit-ten ;)

Weet iemand in welk database-tabel van domoticz de opbrengsten van de zonnepanelen opgeslagen worden ?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/I3axzU9.png

Ik zag in het tabel meter dat daar de standen per 5 minuten in opgeslagen worden.
Verder zie ik daar ook dat het gehele opbrengst-totaal daar opgeslagen wordt.

Maar deze bovenstaande per dag heb ik nog niet kunnen vinden.

Iemand een idee waar die verstopt zit ?

Edit2: De waarde 8,9 (8900) kom ik tegen in het tabel DeviceStatus, maar de waarde van gisteren 6,13 (6130) kom ik dan weer niet tegen.

[ Voor 22% gewijzigd door MdO82 op 26-06-2016 22:32 . Reden: Vraag over database domoticz ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 18:49
MdO82 schreef op zondag 26 juni 2016 @ 19:15:
[...]

Begrijp ik een beetje uit je verhaal dat je een centraal scherm wilt maken waarop je de opbrengst van zonnepanelen kunt zien, je huidige verbruik en dat je de thermostaat kunt regelen ?

Als dat zo is ben ik heel benieuwd of het gaat lukken, ik ben namelijk zelf ook naar zo'n manier op zoek :)
Dat is wel het idee. (hoewel mijn thermostaat nog niet gekoppeld is, maar wel wat lampen, de slimme meter en m'n panelen.
Edit: zag dat er nog verder geen reactie was dus even mijn bericht edit-ten ;)

Weet iemand in welk database-tabel van domoticz de opbrengsten van de zonnepanelen opgeslagen worden ?

[afbeelding]

Ik zag in het tabel meter dat daar de standen per 5 minuten in opgeslagen worden.
Verder zie ik daar ook dat het gehele opbrengst-totaal daar opgeslagen wordt.

Maar deze bovenstaande per dag heb ik nog niet kunnen vinden.

Iemand een idee waar die verstopt zit ?
Je bedoelt deze?:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eaZO7ko.png

Die staat er bij mij gewoon tussen :?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Maverick schreef op zondag 26 juni 2016 @ 22:31:
[...]

Dat is wel het idee. (hoewel mijn thermostaat nog niet gekoppeld is, maar wel wat lampen, de slimme meter en m'n panelen.

[...]

Je bedoelt deze?:
[afbeelding]

Die staat er bij mij gewoon tussen :?
Ik ben sinds gisteren begonnen om mijn omvormer te loggen via Domoticz.
Maar wilde even weten waar de informatie stond in de database ;)

Inmiddels na verder puzzelen heb ik hem gevonden :*)

De waarde per dag wordt opgeslagen in het tabel "Meter_Calender".
De tabel "Devicestatus" zijn simpelweg de waarden die je op de domoticz website ziet staan op dit moment :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:34
ik heb een leuke grap gevonden met de timerfunctie.

Als je een schakelaar op weekdagen (ma-di-woe-do-vrij) laat schakelen naar "uit" om 23:57 uur
en op weekenddagen (zat-zon) om 00:57, blijft de schakelaar dus van zondag op maandag aan...

Een extra maandag toevoegen om 00:57 uit de beste oplossing?

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuntteam
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-09 12:21

Stuntteam

RFLink Gateway Development

maomanna schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:57:
ik heb een leuke grap gevonden met de timerfunctie.

Als je een schakelaar op weekdagen (ma-di-woe-do-vrij) laat schakelen naar "uit" om 23:57 uur
en op weekenddagen (zat-zon) om 00:57, blijft de schakelaar dus van zondag op maandag aan...

Een extra maandag toevoegen om 00:57 uit de beste oplossing?
En je hebt vrijdag avond om 3 voor 12 "uit" en een uur later (zaterdag 3 voor 1) weer "uit".. wat ie dan al is als het goed is..

-=# RFLink Gateway Development Team #=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snap niet goed wat daar grappig aan is. Is toch pure logica?
Zaterdag 0:57 lijkt voor de laatopblijvers vrijdagavond. Software denkt daar natuurlijk anders over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 07:10

Hokkie

Hello

Vraagje; kan ik nergens vinden op dit forum of elders.

Middels de iOS app 'pilot' schakel ik 2 dummy switches als één en/of beide 'thuis' zijn op AAN en als beide iPhones 'weg' zijn; vice versa. Dit werkt best goed en accuraat.

Maar als nu beide iPhones 'weg' zijn en onze oppas is bijvoorbeeld wel thuis of buren die de hond uitlaten of iemand anders die toegang heeft tot onze woning, kortom; iemand die bij ons toegang tot de woning heeft. Hoe maak ik dan een scène dat ook bij hun het licht AAN gaat of juist niet UIT (omdat bepaalde Triggers geactiveerd worden op basis van onze afwezigheid)?

Hoe doen jullie dit? Liefst via Blockly

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:15

iMars

Full time prutser

Ik heb een vraagje voor iemand die Domoticz heeft icm 433MHz dimmers (aka kaku e.d.):

Hoe werkt dat nou precies? Ik heb een aantal dimmers met een afstandbediening (Silvercrest) welke ik ook via Domoticz wil laten werken. Maar nu is het zo:
  • Aanknop kort indrukken is aan
  • Aanknop lang indrukken is lamp naar 100% dimmen
  • Uitknop kort indrukken
  • Uitknop lang indrukken is naar 0% dimmen
Maar hoe gaat dat in zijn werk met Domoticz? Emuleert deze het indrukken van de knoppen? Of wordt er bijvoorveeld 50% als waarde gestuurd?

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:38:
Snap niet goed wat daar grappig aan is. Is toch pure logica?
Zaterdag 0:57 lijkt voor de laatopblijvers vrijdagavond. Software denkt daar natuurlijk anders over.
Het is zeker logica. Waar ik meer op doelde is dat het niet vanzelf sprekend is als je de optie "weekend" selecteerd, hetzelfde gevoel hebt als wij mensen. De software ziet dat natuurlijk zwart wit. Niet zoals mensen dat je dan later naar bed gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door maomanna op 27-06-2016 19:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AWST6000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-01-2023
iMars schreef op maandag 27 juni 2016 @ 18:38:
Ik heb een vraagje voor iemand die Domoticz heeft icm 433MHz dimmers (aka kaku e.d.):

Maar hoe gaat dat in zijn werk met Domoticz? Emuleert deze het indrukken van de knoppen? Of wordt er bijvoorveeld 50% als waarde gestuurd?
Ik heb een aantal Kaku ACD-200 dimmers. Ik gebruik deze als volgt:
Eénmalig:
- Eerst de dimmer inleren met een fysieke afstandsbediening.
- Daarna het laagste dimlevel van deze dimmer inleren met behulp van deze fysieke afstandsbediening.
- Daarna de dimmer inleren in Domoticz.
Dagelijks gebruik:
- Inschakelen met een gewenst percentage (De intervallen gaan met 6% hier). Dat kan bij de timersettings, zowel bij de Domoticz schakelaars als bij Domoticz groepen. Dus ja, je kunt ze inschakelen met een percentage.

[ Voor 4% gewijzigd door AWST6000 op 27-06-2016 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 15:06
iMars schreef op maandag 27 juni 2016 @ 18:38:

Hoe werkt dat nou precies? Ik heb een aantal dimmers met een afstandbediening (Silvercrest) welke ik ook via Domoticz wil laten werken. Maar nu is het zo:
  • Aanknop kort indrukken is aan
  • Aanknop lang indrukken is lamp naar 100% dimmen
  • Uitknop kort indrukken
  • Uitknop lang indrukken is naar 0% dimmen
Die "intelligentie" zit in de afstandsbediening zelf, die kiest of hij het commando "aan" of " dim XX %" gaat versturen, afhankelijk van hoe lang je drukt op de knop.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hokkie schreef op maandag 27 juni 2016 @ 18:31:

Middels de iOS app 'pilot' schakel ik 2 dummy switches als één en/of beide 'thuis' zijn op AAN en als beide iPhones 'weg' zijn; vice versa. Dit werkt best goed en accuraat.

Maar als nu beide iPhones 'weg' zijn en onze oppas is bijvoorbeeld wel thuis of buren die de hond uitlaten of iemand anders die toegang heeft tot onze woning, kortom; iemand die bij ons toegang tot de woning heeft. Hoe maak ik dan een scène dat ook bij hun het licht AAN gaat of juist niet UIT (omdat bepaalde Triggers geactiveerd worden op basis van onze afwezigheid)?

De meeste checken op basis van de Precense Detection, Je hoeft dan zelf niets te doen en het systeem ziet zelf dat de gsm's niet thuis zijn en zet NietThuis op Off als de laatste telefoon het huis verlaat.. Je zou dan ook de gsm's van buren/oppas kunnen toevoegen. Systeem werkt erg goed maar je moet wel altijd je gsm meenemen anders werkt dat systeem niet natuurlijk. >:)

Als dat lastig wordt zou je natuurlijk gewoon een kaku schakelaar bij de voordeur plaatsen en bij binnenkomst moeten ze deze aanzetten en kan deze de schakelaar omzetten naar iemand thuis.
Je hebt kaku schakelaars voor aan een sleutelbos.

Of met een deurcontact, als deze wordt geopend en NietThuis is Off je de lichten aan laat gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
  • Laatst online: 20:07
Inderdaad een knop die bijvoorbeeld het licht voor een uur aan laat of zo iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarFan
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-09 14:04
Heeft er iemand ervaring met de Somfy alarminstallatie.
Is hier een koppeling mee te maken (MQTT?) zodat ik kan zien dat er :
Een alarm afgaat, hij aan/uit staat, maar vooral, een sensor (PIR bv) actief is.

Ik wil mijn huis niet vol hangen met PIR's voor het alarm en daarnaast nog een PIR om het licht aan te
laten gaan (WAF zeer laag).
Natuurlijk zelfde voor deurcontacten.

Mooiste is direct uitlezen vanuit het alarm, maar oppikken van de signalen van de devices zelf zou ook al oke zijn.

Pana WC12H9E8 / 1000L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

@MikeOO en janne_nl;

Ja, wellicht een idee om dit op deze manier te doen. Goedkope KAKU schakelaar naast voordeur hangen en deursensor bijvoorbeeld.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Bedacht me net dat dit voor bij mezelf ook wel handig zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
Over signalering:
Ik zoek nog steeds een oplossing om te kunnen signaleren. Bijvoorbeeld dat de ramen en deuren gesloten dienen te worden omdat het regent/gaat regenen.
Of dat ze juist opengezet dienen te worden na een hittegolf omdat het buiten koeler is dan binnen.

Signalering middels een mailtje kan natuurlijk, maar ik check niet elke minuut m'n mail.
Een Nabaztag zou kunnen, maar dat is me toch iets te speelgoedachtig.
Wie heeft hier iets fraais voor bedacht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hokkie schreef op maandag 27 juni 2016 @ 18:31:

Ik ben destijds ook begonnen met detectie adhv telefoons.
Uiteindelijk overgestapt naar een bewegingssensor in de woonkamer + een zgn. 'killswitch' (pulsdrukker aan Qubino dimmer).

Licht gaat aan (en TV e.d. krijgt stroom) als er beweging wordt gedetecteerd en blijft net zo lang aan totdat er op de killswitch wordt gedrukt. Bij het slapen gaan / van huis gaan één keer op de pulsdrukker duwen en *patsboem* hele woonkamer is donker en apparatuur uit. Werkt perfect en geen gedoe meer met telefoon die niet wordt opgepikt door m'n wifi e.d. En het uitschakelen kan dus alleen met de schakelaar, uitschakelen als er geen beweging wordt gedetecteerd werkte niet lekker als je stil op de bank een film ligt te kijken.

Uitschakelen van de standby-apparatuur gaat nog wel op 30 min geen beweging, maar dat combineer ik met het huidige verbruik van de TV meten (Z-Wave plug) zodat het spul niet uitschakelt als de TV aan staat. Werkt ook perfect en zorgt dat de standby-apparatuur alsnog uitgeschakeld is als we niet thuis zijn. Overdag vergeten we wel eens om op die killswitch te drukken omdat je dan geen lampen e.d. aan hebt.

M'n schoonmoeder kon hier ook prima mee omgaan toen we een paar dagen op vakantie waren.

[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 28-06-2016 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
AWST6000 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 12:06:
Over signalering:
Ik zoek nog steeds een oplossing om te kunnen signaleren. Bijvoorbeeld dat de ramen en deuren gesloten dienen te worden omdat het regent/gaat regenen.
Of dat ze juist opengezet dienen te worden na een hittegolf omdat het buiten koeler is dan binnen.

Signalering middels een mailtje kan natuurlijk, maar ik check niet elke minuut m'n mail.
Ik plan zelf nog om dat via telegram te gaan doen. Messaging apps hou ik zelf in elk geval beter bij dan email..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
ThinkPadd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 12:12:
[...]

Ik ben destijds ook begonnen met detectie adhv telefoons.
Uiteindelijk overgestapt naar een bewegingssensor in de woonkamer + een zgn. 'killswitch' (pulsdrukker aan Qubino dimmer).

Licht gaat aan (en TV e.d. krijgt stroom) als er beweging wordt gedetecteerd en blijft net zo lang aan totdat er op de killswitch wordt gedrukt. Bij het slapen gaan / van huis gaan één keer op de pulsdrukker duwen en *patsboem* hele woonkamer is donker en apparatuur uit. Werkt perfect en geen gedoe meer met telefoon die niet wordt opgepikt door m'n wifi e.d. En het uitschakelen kan dus alleen met de schakelaar, uitschakelen als er geen beweging wordt gedetecteerd werkte niet lekker als je stil op de bank een film ligt te kijken.

Uitschakelen van de standby-apparatuur gaat nog wel op 30 min geen beweging, maar dat combineer ik met het huidige verbruik van de TV meten (Z-Wave plug) zodat het spul niet uitschakelt als de TV aan staat. Werkt ook perfect en zorgt dat de standby-apparatuur alsnog uitgeschakeld is als we niet thuis zijn. Overdag vergeten we wel eens om op die killswitch te drukken omdat je dan geen lampen e.d. aan hebt.

M'n schoonmoeder kon hier ook prima mee omgaan toen we een paar dagen op vakantie waren.
klinkt goed! hoe heb je de controles geregeld?

Opzich heb ik al een killswitch, maar geen inbouwmodules voor z-wave.
Heb je het met LUA geschreven of een blockly event in je zipato?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastadont
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06:59
Is er iemand waarbij Toon ook niet meer werkt? Sinds ik mijn domoticz opnieuw heb geinstalleerd, werkt het niet meer. Netjes gebruikersnaam (e-mail) en wachtwoord ingevuld, maar zie bij devices niks oppoppen...

edit: blijkbaar is het je username ipv e-mail.

[ Voor 10% gewijzigd door Mastadont op 28-06-2016 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-09 09:42
Ik heb deze magneet contacten: http://nl.aliexpress.com/...r-Sensor/32283364623.html

Werken perfect,

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:21
Heeft er iemand ervaring om met Domoticz een PDU zoals Deze van APC aan te sturen ?
Aangezien ik in een 19" rack een groot aantal apparaten wil gaan schakelen.
De rest van het systeem met Z-wave wil gaan doen, maar de 6-kanaals Zwave Stekkerblokken zijn niet meer verkrijgbaar.

En het prijsverschil tussen enkele Z-wave Connectors, en 1 PDU strip nog al behoorlijk is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:41
Duci schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 12:49:
[...]

Ik plan zelf nog om dat via telegram te gaan doen. Messaging apps hou ik zelf in elk geval beter bij dan email..
Ik gebruik op het moment ook Telegram hiervoor. Vooral omdat WhatsApp nogal omslachtig is en het eigenlijk niet wordt toegestaan.

Ik heb een groep gemaakt waar mijn vriendin en ik samen in zitten. Om een idee te geven wat we daar zoal binnenkrijgen:
  • Deurbel ingedrukt! + daarna een foto
  • De deur van het dakterras is geopend terwijl er niemand thuis is!
  • Nog niet gaan slapen! De deur van het dakterras staat nog open. (als we de slaapstand activeren met de knop boven het bed :+ )
  • Er wordt regen verwacht en deur van het dakterras staat nog open. (op basis van IsItGonnaRain)
  • Er is rook gedetecteerd! Klik op de volgende link om de rookmelders uit te zetten: https://<ip>/json.htm?type=command&param=resetsecuritystatus&idx=107&switchcmd=Normal
  • Herinnering: Twee maandelijkse rookmelder test uitvoeren. (als de rookmelders langer dan 2 maanden niet zijn afgegaan)
  • Slaapkamertemperatuur is ' .. sSlaapkamerTemp .. ' graden. Dat is kouder dan normaal. (als het in de avond beneden de 17 graden op de slaapkamer is)
  • De gevoelstemperatuur buiten is lager (' .. sGevoelsTemp .. ' graden) dan op de slaapkamer (' .. sSlaapkamerTemp .. ' graden). Je kunt het raam open zetten om de boel te koelen. Actuele buitentemperatuur in de tuin is ' .. sBuitenTemp .. ' graden. (als het 's avonds warmer is dan 22 graden op de slaapkamer)

[ Voor 4% gewijzigd door EBOOZ op 28-06-2016 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:11

Patrick89

PSN : Gamesource

EBOOZ schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:28:
[...]

Ik gebruik op het moment ook Telegram hiervoor. Vooral omdat WhatsApp nogal omslachtig is en het eigenlijk niet wordt toegestaan.

Ik heb een groep gemaakt waar mijn vriendin en ik samen in zitten. Om een idee te geven wat we daar zoal binnenkrijgen:
  • Nog niet gaan slapen! De deur van het dakterras staat nog open. (als we de slaapstand activeren met de knop boven het bed :+ )
  • Er wordt regen verwacht en deur van het dakterras staat nog open. (op basis van IsItGonnaRain)
  • Er is rook gedetecteerd! Klik op de volgende link om de rookmelders uit te zetten: https://<ip>/json.htm?type=command&param=resetsecuritystatus&idx=107&switchcmd=Normal
  • Herinnering: Twee maandelijkse rookmelder test uitvoeren. (als de rookmelders langer dan 2 maanden niet zijn afgegaan)
  • Slaapkamertemperatuur is ' .. sSlaapkamerTemp .. ' graden. Dat is kouder dan normaal. (als het in de avond beneden de 17 graden op de slaapkamer is)
  • De gevoelstemperatuur buiten is lager (' .. sGevoelsTemp .. ' graden) dan op de slaapkamer (' .. sSlaapkamerTemp .. ' graden). Je kunt het raam open zetten om de boel te koelen. Actuele buitentemperatuur in de tuin is ' .. sBuitenTemp .. ' graden. (als het 's avonds warmer is dan 22 graden op de slaapkamer)
Lachen, ik heb het exact zo gedaan ! Tevens kan je ook zaken afvangen.

Iets vragen met het woord temperatuur geeft alle tempraturen terug van de woning.
"Sluimerverbruik" geeft mijn verbruik per uur terug tussen 2 & 5 uur in de nacht.
"Ipcamera" laat bij bladeren naar de map zodoende telegram mij een avi bestand stuurt vanuit de ip camera.

Die herrieneringen is een goede ! Scheelt wat ruimte in de gezamenlijke agenda.
Wil ook nog een melding maken dat ik de planten water moet geven als de mysensors sensor te droog is :)

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
Over dat signaleren (vervolg):
Ik zoek eigenlijk iets anders dan berichtjes.

Is het mogelijk om een extra Domoticz remote client aan te maken en dan bijv. op een tablet-aan-de-muur icoontjes te laten zien?
Ik zoek zoiets:
- Het is zomer, het is droog, de ramen staan open en het is buiten koeler dan binnen, maar het is binnen nog wel 20 graden -> Icoontje van een groen gekleurd huisje met de raampjes open.
- Het is zomer, het is droog, de ramen staan open en het is buiten warmer dan binnen en het is binnen warmer 20 graden -> Icoontje van een knipperend rood gekleurd huisje met de raampjes open.
(Het liefst een soort moticon waarbij direct duidelijk is dat de ramen dicht moeten)
- Het is zomer, het regent en het is buiten koeler dan binnen, maar het is binnen nog wel 20 graden -> Icoontje van een knipperend rood gekleurd huisje met de raampjes open.
(Het liefst een soort moticon waarbij direct duidelijk is dat de ramen dicht moeten)

Zoiets.
Met alle respect, maar ik vind het onhandig om altijd je smartphone bij je te moeten hebben.
Wellicht een box zoals Homey die met kleuren kan signaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maomanna schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:10:
[...]

klinkt goed! hoe heb je de controles geregeld?

Opzich heb ik al een killswitch, maar geen inbouwmodules voor z-wave.
Heb je het met LUA geschreven of een blockly event in je zipato?
Blockly-achtige rulemaker van de Zipabox, ik gebruik geen Domoticz meer he :P

Is er een bepaald iets wat je wilt zien? Kan wel een screenshot maken van de rule als je wilt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
AWST6000 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 14:22:
Over dat signaleren (vervolg):
Ik zoek eigenlijk iets anders dan berichtjes.

Is het mogelijk om een extra Domoticz remote client aan te maken en dan bijv. op een tablet-aan-de-muur icoontjes te laten zien?
Ik zoek zoiets:
- Het is zomer, het is droog, de ramen staan open en het is buiten koeler dan binnen, maar het is binnen nog wel 20 graden -> Icoontje van een groen gekleurd huisje met de raampjes open.
- Het is zomer, het is droog, de ramen staan open en het is buiten warmer dan binnen en het is binnen warmer 20 graden -> Icoontje van een knipperend rood gekleurd huisje met de raampjes open.
- Het is zomer, het regent en het is buiten koeler dan binnen, maar het is binnen nog wel 20 graden -> Icoontje van een knipperend rood gekleurd huisje met de raampjes open.

Zoiets.
Met alle respect, maar ik vind het onhandig om altijd je smartphone bij je te moeten hebben.
Wellicht een box zoals Homey die met kleuren kan signaleren.
Ja, dat kan met een custom frontpage. Ik heb dat zo:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/J0qD3BE.jpg
Patrick89 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:44:
[...]

Lachen, ik heb het exact zo gedaan ! Tevens kan je ook zaken afvangen.

Iets vragen met het woord temperatuur geeft alle tempraturen terug van de woning.
"Sluimerverbruik" geeft mijn verbruik per uur terug tussen 2 & 5 uur in de nacht.
"Ipcamera" laat bij bladeren naar de map zodoende telegram mij een avi bestand stuurt vanuit de ip camera.

Wil ook nog een melding maken dat ik de planten water moet geven als de mysensors sensor te droog is :)
Nice! Die commando's moet ik nog even inbouwen. Nog geen zin gehad om uit te zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
@Ebooz:
Txs, maar ik zie op jouw dashboard geen signaal dat er iets open of dicht moet.
Of mis ik iets?

Laat ik het anders formuleren, als dat mag. Ik hoop dat dan m'n bedoeling wat duidelijker wordt:
- Ik heb al Kaku magneetsensors op de meeste ramen en deuren.
- Ik heb een aantal Cresta TX320 thermometer/luchtvochtigheidsmeters in vertrekken in het huis.
- Ik heb 'Isitgonnarain' meedraaien en ik heb meerdere virtuele switches. (5 minuten, 15 minuten en 30 minuten)
- De buitentemperatuur is ook bekend van WU (Meetstation hier in de buurt, dus accuraat)
- Ik heb een aantal Haibrain MS13 bewegingsmelders.
- Rolluiken met Somfy Oximo RTS motoren
- Een Domoticz remote client met een P1 kabel die het energieverbruik met en doorgeeft aan de Domoticz master.
- (Vrachten Kaku schakelaars en Kaku dimmers).

Er wordt dus van alles gemeten en geschakeld.

Er staat hier zowel op de boven- als op de benedenverdieping een Philips Android PC met daarop het Domoticz dashboard.
Maar daar staat (NOG) niet op of ik ergens actie op dien te ondernemen.
Dat zoek ik dus :)

[ Voor 4% gewijzigd door AWST6000 op 28-06-2016 15:11 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18:15
EBOOZ schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 14:51:
[...]

[afbeelding]

[...]

Nice! Die commando's moet ik nog even inbouwen. Nog geen zin gehad om uit te zoeken :)
Wat een mooi dashboard, kan je aangeven welke je gebruikt hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
[...]

Bookmarked! Leuke toepassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:41

MsG

Forumzwerver

Inmiddels hangt de slimme meter, vanochtend geplaatst.

Het is een Kaifa E0025. Ik vroeg me af, met zo'n P1 kabel heb je dan ook 'automagisch' de gas-waarden er ook bij?

Ik vind over deze meter niet zo heel veel. Wel dat het signaal in de P1 kabel geïnverteerd is. Ga eerst maar eens die kabel fixen binnenkort.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
AWST6000 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 15:05:
@Ebooz:
Of mis ik iets?

Laat ik het anders formuleren, als dat mag. Ik hoop dat dan m'n bedoeling wat duidelijker wordt:
- Ik heb al Kaku magneetsensors op de meeste ramen en deuren.
- Ik heb een aantal Cresta TX320 thermometer/luchtvochtigheidsmeters in vertrekken in het huis.
- Ik heb 'Isitgonnarain' meedraaien en ik heb meerdere virtuele switches. (5 minuten, 15 minuten en 30 minuten)
- De buitentemperatuur is ook bekend van WU (Meetstation hier in de buurt, dus accuraat)
- Ik heb een aantal Haibrain MS13 bewegingsmelders.
- Rolluiken met Somfy Oximo RTS motoren
- Een Domoticz remote client met een P1 kabel die het energieverbruik met en doorgeeft aan de Domoticz master.
- (Vrachten Kaku schakelaars en Kaku dimmers).

Er wordt dus van alles gemeten en geschakeld.

Er staat hier zowel op de boven- als op de benedenverdieping een Philips Android PC met daarop het Domoticz dashboard.
Maar daar staat (NOG) niet op of ik ergens actie op dien te ondernemen.
Dat zoek ik dus :)
In principe is de sky de limit, of je nu een open en gesloten deur laat zien of een lamp die uit/aan is. Je zult alleen een boel zelf moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpySeiko
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-03 23:40
[...]

Zoek al een tijdje om telegram berichten te sturen naar een groep. Hoe heb jij dat eigenlijk gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
AWST6000 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 15:05:
@Ebooz:
Of mis ik iets?
Met een custom frontpage kan je het zo gek maken als je zelf wilt. Dan kan je dus bij een bepaalde waarde op basis van verschillende variabelen een icoontje laten knipperen, text rood maken, een lightbox popup maken, etc. Je hebt alleen wel wat HTML skills nodig.

Je kan aardig wat inspiratie op doen via: https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=4698
Luuk84 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 15:07:
[...]

Wat een mooi dashboard, kan je aangeven welke je gebruikt hebt?
Thanks! Zelf in elkaar geknutseld. Met mijn beperkte HTML kennis (ik ben nog uit de tijd dat tables hip waren) is het weinig dynamisch, maar het doet wat het moet doen. Ik kan de icoontjes en de frontpage wel even delen als je wilt.
SpySeiko schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 15:58:
[...]

Zoek al een tijdje om telegram berichten te sturen naar een groep. Hoe heb jij dat eigenlijk gedaan ?
Ik heb deze wiki gevolgd: http://domoticz.com/wiki/Telegram_Bot
Patrick89 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:44:
[...]

Zo ziet mijn script er uit om de herinnering v.w.b. rookmelders te versturen. Misschien heb je er wat aan.
Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
-- script_time_rookmelders.lua
local verbose = 0
t1 = os.time()
s = otherdevices_lastupdate['Rookmelders']
-- returns a date time like 2013-07-11 17:23:12

year = string.sub(s, 1, 4)
month = string.sub(s, 6, 7)
day = string.sub(s, 9, 10)
hour = string.sub(s, 12, 13)
minutes = string.sub(s, 15, 16)
seconds = string.sub(s, 18, 19)

commandArray = {}

t2 = os.time{year=year, month=month, day=day, hour=hour, min=minutes, sec=seconds}
difference = (os.difftime (t1, t2))
if verbose >= 1 then
    print("Rookmelders[INFO] Verschil is " .. difference)
end

-- Verstuur notificatie na twee maanden
if (difference > 5184000 and difference < 5184100) then
    print("Rookmelders[INFO] Twee maandelijkse test. Verstuur notificatie. ");
    os.execute('curl --data chat_id="-136539" --data-urlencode text="Herinnering: Twee maandelijkse rookmelder test uitvoeren."  https://api.telegram.org/xxx/sendMessage ')
end 

-- Verstuur notificatie na twee maanden en 1 week
if (difference > 5788800 and difference < 5788900) then
    os.execute('curl --data chat_id="-136539" --data-urlencode text="Herinnering: Twee maandelijkse rookmelder test uitvoeren."  https://api.telegram.org/xxx/sendMessage ')
end 

-- Verstuur notificatie na twee maanden en 2 weken
if (difference > 6393600 and difference < 6393700) then
end 

return commandArray

[ Voor 47% gewijzigd door EBOOZ op 28-06-2016 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:21
_trickster_ schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:18:
Heeft er iemand ervaring om met Domoticz een PDU zoals Deze van APC aan te sturen....
Zelf heb ik al gevonden dat je de PDU kan benaderen via http en telnet, dus naar mijn idee zou je hem dan via HTTP moeten kunnen aanspreken & eventueel status uitlezen, heeft iemand hier ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heeft er iemand ervaring met dit weerstation onder Domoticz? Of vinden jullie het toevoegen van een online weerdienst met lokaal weerstation een betere optie?

Ik kan weinig ervaringen vinden met dit ding, maar hij ziet er degelijk uit. Enige wat ik mis is de windrichting. Leuk dat het hard of niet hard waait, maar heb ik die harde wind op de fiets tegen of mee? :P

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:28
Grrrrrene schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 18:32:
Heeft er iemand ervaring met dit weerstation onder Domoticz? Of vinden jullie het toevoegen van een online weerdienst met lokaal weerstation een betere optie?

Ik kan weinig ervaringen vinden met dit ding, maar hij ziet er degelijk uit. Enige wat ik mis is de windrichting. Leuk dat het hard of niet hard waait, maar heb ik die harde wind op de fiets tegen of mee? :P
Ik lees gewoon een weerstation wunderground in de buurt mee van weeramateur. Deze heeft betere spullen, heeft ze op de juiste plek staan en heeft er veel aandacht en onderhoud voor over.

Ik heb een stationnetje gehad, ging stuk en nooit meer een nieuwe genomen

[ Voor 5% gewijzigd door habbekrats op 28-06-2016 18:37 ]

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AWST6000 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 12:06:
Over signalering:

Gewoon een if constructie maken en een telegrammetje sturen.
Berichtjes komen alleen aan als we thuis zijn en niet slapen, herhalen zich elke 2 uur als we het nog niet gedaan hebben. Zelfde kan natuurlijk makkelijk voor regen.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
//Ramen open/dicht.
    if($s['weg']=='Off' && $s['slapen']=='Off'){
        if(($s['buiten_temp']>$s['kamer_temp'] && $s['buiten_temp']>$s['tobi_temp'] && $s['buiten_temp']>$s['alex_temp']) && $s['buiten_temp']>19 && ($s['kamer_temp']>19 || $s['tobi_temp']>19 || $s['alex_temp']>19) && ($s['raamkamer']=='Open' || $s['raamtobi']=='Open' || $s['raamalex']=='Open')) if(cget('timeramen') < tweeuur){
            telegram('Ramen boven dicht doen, te warm buiten',false);
            telegram('Ramen boven dicht doen, te warm buiten',false,'Kirby');
            cset('timeramen',time);
        }elseif(($s['buiten_temp']<=$s['kamer_temp'] || $s['buiten_temp']<=$s['tobi_temp'] || $s['buiten_temp']<=$s['alex_temp']) && ($s['kamer_temp']>20 || $s['tobi_temp']>20 || $s['alex_temp']>20) && ($s['raamkamer']=='Closed' || $s['raamkamer']=='Closed' || $s['raamkamer']=='Closed')) if(cget('timeramen') < tweeuur){
            telegram('Ramen boven open doen, te warm binnen',false);
            telegram('Ramen boven open doen, te warm binnen',false,'Kirby');
            cset('timeramen',time);
        }
    }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

habbekrats schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 18:36:
[...]

Ik lees gewoon een weerstation wunderground in de buurt mee van weeramateur. Deze heeft betere spullen, heeft ze op de juiste plek staan en heeft er veel aandacht en onderhoud voor over.

Ik heb een stationnetje gehad, ging stuk en nooit meer een nieuwe genomen
Dan moet het wel stabiel werken.
Ik heb een tijd wunderground gebruikt om aan de hand van de windsnelheid mijn zonneluifel dicht te doen.
Eergisteren was die zwaar aan het flapperen dus ging ik kijken naar de waardes. Bleek dat er op die dag maar 3 meetwaardes binnen gekomen waren.
Dus meteen aan het programmeren gegaan en zelf 2 voorspellingsdiensten bevragen, die met de hoogste waarde wordt dan naar een virtuele sensor gestuurd.

Regen wordt opgevraagd aan buienradar en forecast.io
Windsnelheid aan openweathermap en forecast.io
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
$owwind=0;$forecastwind=0;$forecastbuien=0;$buienradar=0;
        $openweathermap=json_decode(curl('http://api.openweathermap.org/data/2.5/weather?id=2790729&APPID=ac3485rb0bf1a02a81r2525dr6515021d&units=metric'),true);
        if(isset($openweathermap['main']['temp'])) {
            $owtemp=number_format((($s['buiten_temp']*4)+$openweathermap['main']['temp'])/5,1,".",".");
            if($s['buiten_temp']!=$owtemp) {
                print stamp."  --- UPDATE BUITEN_TEMP --- Current = ".$s['buiten_temp']." |  openweather = ".$openweathermap['main']['temp']." |  new = $owtemp
";
                ud($i['buiten_temp'],0,$owtemp,'buiten_temp');
            }
        }
        if(isset($openweathermap['wind']['speed'])) $owwind=number_format($openweathermap['wind']['speed'],1,".",".");
        $forecast=json_decode(curl('https://api.forecast.io/forecast/2e43c9rd64ff79afc86f329385203410/50.8020861,3.0064103'),true);
        if(isset($forecast['currently'])){
            $forecastbuien = number_format($forecast['currently']['precipProbability'],1,".",".")*20;
            $forecastwind = number_format($forecast['currently']['windSpeed'],1,".",".");
        }
        $rains=curl('http://gps.buienradar.nl/getrr.php?lat=50.8020861&lon=3.0064103');
        $rains=str_split($rains,11);$totalrain=0;$aantal=0;
        foreach($rains as $rain){$aantal=$aantal+1;$totalrain=$totalrain+substr($rain,0,3);$buienradar=number_format($totalrain/$aantal,2);if($aantal==7)break;}
        $buienradar = number_format((($s['buienradar'] * 4) + max($forecastbuien, $buienradar)) /5,0,".",".");
        $wind = number_format((($s['wind'] * 4) + max($forecastwind, $owwind)) /5,0,".",".");
        if($s['buienradar'] != $buienradar) {
            print stamp."  --- UPDATE BUIENRADAR --- Current = ".number_format($s['buienradar'],0)." | new = $buienradar
";
            ud($i['buienradar'],0,$buienradar,'buienradar');
        }
        if($s['wind'] != $wind) {
            print stamp."  --- UPDATE WIND --- Current = ".number_format($s['wind'],0)." | new = $wind
";
            ud($i['wind'],0,$wind,'wind');
        }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpySeiko schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 15:58:
[...]
Ik heb daar ook een tijd naar gezocht.
Echter, denk dat je enkel met de Telegram CLI naar een groep kan sturen omdat dat dan een 'gewone' telegram user is.
Voor zover ik weet kan een bot niet naar een groep sturen.
Daarom stuur ik gewoon het bericht naar 2 chatids. M'n vriendin wil toch alleen maar meldingen van deurbel etc.

Edit: heerlijk om daar tweakers soms toch nog een poging te wagen.
Je kan dus met een bot berichten sturen naar een prive kanaal en daar gebruikers voor uitnodigen. Iedereen die lid is van het kanaal krijgt dan meteen de berichten.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2016 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpySeiko
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 07:58:
[...]

Edit: heerlijk om daar tweakers soms toch nog een poging te wagen.
Je kan dus met een bot berichten sturen naar een prive kanaal en daar gebruikers voor uitnodigen. Iedereen die lid is van het kanaal krijgt dan meteen de berichten.
Yup dat is me gisteren dus ook gelukt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost996me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 21:42
Even een andere vraag.

Heb domoticz stable 3.48.34 draaien op een rasp pi 2 met RFXcom en Razberry. Liep allemaal prima, tot een offline vastloper. De reset die nodig was maakt dat mijn 5 nodes in zwave dood zijn en zo ook blijven, ook ondanks allerlei healings en reboots.

Rode balken in het dashboard etc. Iemand een suggestie hoe op te lossen, zonder alles weer opnieuw te ex en includen? En liefst ook een suggestie over hoe te voorkomen dat dit vaker voorkomt met name na elke reboot?

Dank voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japser84
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 20:50
Ik had gisteren min of meer het zelfde nadat de mysensors usb gateway voor offline crash zorgde. Ik kreeg het niet meer werkend.
Backup image op de sd gezet en alles werkte weer perfect. Ik heb geen z-wave overigens.

(tot 2x toe gebeurd |:( , toen maar begonnen aan een mysensors ethernet gateway :) )

[ Voor 12% gewijzigd door japser84 op 29-06-2016 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost996me
Is bij mij echt een specifiek zwave probleem. De RFXcom doet het wel prima...

[ Voor 3% gewijzigd door Joost996me op 29-06-2016 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Ik had een paar weken geleden ook rarigheidjes, ook met zwave. Toen een updaterelease gedaan vanuit de domoticz directory. Daarna liep e.e.a.eigenlijk weer dacht ik.

Geen idee wat er toen gebeurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost996me
janne_nl schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:28:
Ik had een paar weken geleden ook rarigheidjes, ook met zwave. Toen een updaterelease gedaan vanuit de domoticz directory. Daarna liep e.e.a.eigenlijk weer dacht ik.

Geen idee wat er toen gebeurt is.
dank voor je reactie! Draai je de stable of beta versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
De stable. (updaterelease ;-) ), op zich echter draaide Zwave bij mij nog, maar het gekleurde node plaatje was er niet (meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Ben ik de enige die een probleem heb met de gebruikersnaam? Ik was in de overtuiging dat dit niet zo'n type forum was eigenlijk...

Je best er al mee bezig zie ik.
[NickChange] 'Hoerejung' -> 'Joost996me'
Netjes van je!
(ik geloof niet dat het kan maar kan een mod wel beantwoorden)

[ Voor 41% gewijzigd door DRuw op 29-06-2016 11:52 ]

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
[...]

Hoe heb je dit precies gedaan als ik vragen mag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost996me
DRuw schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:49:
Ben ik de enige die een probleem heb met de gebruikersnaam? Ik was in de overtuiging dat dit niet zo'n type forum was eigenlijk...

Je best er al mee bezig zie ik.
[NickChange] 'Hoerejung' -> 'Joost996me'
Netjes van je!
(ik geloof niet dat het kan maar kan een mod wel beantwoorden)
Tja, is profiel van 2001. Toen was dat nog stoer dacht ik.. Wel jammer om oude posts etc weg te doen... je hebt gelijk!

Edit: gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

ik heb eens geprobeerd om profielen samen te voegen omdat ik ook hiervoor een ander adres had maar dat lukte helaas niet.
Mooi dat het gelukt is, stuk volwassener;)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelnaha
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-05 00:46
Hallo,

ik ben sinds zeer kort ook bezig met domoticz, met als eerste een deurbel. Nu heb ik GPIO ping 18 gebruikt als input en deze komt ook door in domoticz en ik krijg ook daadwerkelijk een notification.

Wat er gebeurt is dat ik heel veel notifications krijg, helemaal als de deurbel ingedrukt blijft. is het mogelijk om

1:) alleen een state change te krijgen als bv de deurbel ingedrukt wordt? Ook als deze ingedrukt blijft --> geld als 1 actie?

2) limiet / tijds interval in te stellen waarbij dubbele notificatie worden vermeden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:28
SpySeiko schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 08:54:
[...]

Heb een groep aangemaakt waar mijn vrouw en ik in zitten, echter hoe verstuur ik nu iets naar een groep??

#Firstname_Surname="Domoticz"
Firstname_Surname="Mijn_naam"

Die zonder # werkt uiteraard maar die eerste naar de groep??

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
Ik kom er niet helemaal uit met de pulsdrukkers. Ik heb 3 situaties, en ik twijfel hoe ik deze kan automatiseren/combineren en welke polsdrukkers ik hiervoor kan gebruiken. Alles zal moeten worden uitgevoerd in GIRA 55. De huidige situatie bij oplevering huis is als volgt:
  • Zonnescherm, deze wil ik automatiseren met een qubino flush shutter, maar ik wil deze ook nog handmatig kunnen bedienen.
  • Eettafellamp, deze wil ik dimbaar maken, waarschijnlijk met een qubino of fibaro dimmer
  • Spotjes in de keuken, deze wil ik met LED uitvoeren, en is een hotelschakeling. Schakelaar 1 zit bij de schakelaar van het zonnescherm in de buurt (ernaast). Schakelaar 2 zit bij de schakelaar van de eettafellamp. Deze spots wil ik ook dimbaar maken.
Is het verstandig en mogelijk om iets te combineren, en zo ja, hoe? Kan ik bijvoorbeeld 1 qubino/fibaro dimmer gebruiken voor zowel de Spots als de eettafellamp? En hoe zit het dan met de al aanwezig hotelschakeling?

Welke polsdrukkers heb ik nodig? Eventueel zou ik ook dubbele polsdrukkers kunnen installeren, zodat ik ook een killswitch kan toepassen. De schakelaar van de eetkamer tafel zit namelijk vlak naast de deur naar de hal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpySeiko
Heb een groep aangemaakt waar mijn vrouw en ik in zitten, echter hoe verstuur ik nu iets naar een groep??

#Firstname_Surname="Domoticz"
Firstname_Surname="Mijn_naam"

Die zonder # werkt uiteraard maar die eerste naar de groep??
Als de groep niet private is zou je zonder # ook naar de groep moeten kunnen sturen.
Als hij wel private is moet je eerste de id van de groep opvragen en die invullen. Dit kun je met:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 15:35

breinonline

Are you afraid to be known?

[...]

[afbeelding]
Welke theme heb je gebruikt? Ziet er goed uit!

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
SpySeiko schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 18:33:
[...]

Als de groep niet private is zou je zonder # ook naar de groep moeten kunnen sturen.
Als hij wel private is moet je eerste de id van de groep opvragen en die invullen. Dit kun je met:

[...]
Dat had ik uiteraard gedaan en het werkte niet, echter doe het zojuist weer (haal het # weg en bij de andere er voor) en werkt het spontaan wel.....
In ieder geval bedankt, vrouw is ook blij :) (zolang als het duurt)

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedfightserv schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:49:
[...]

Hoe heb je dit precies gedaan als ik vragen mag? :)
Wat bedoel je precies? De deurbel? Telegram? De foto?

Bij mij gebeurt dit als er beweging is voor de voordeur.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
function camvoordeur(){
    global $c,$s,$i,$t,$a;
    if($s['meldingen']=='On' && $s['slapen']=='Off'){
        if(cget('timetelegrammotionvoordeur') < tweemin){
            cset('timetelegrammotionvoordeur',time);
            if($s['slapen']=='Off')telegram('Motion Cam Voordeur',false,'channel'); else telegram('Motion Cam Voordeur',true,'channel');
            if($s['weg']=='Off')shell_exec('/volume1/web/secure/picam1.sh');
            if($s['zon']=0) sw($i['voordeur'],'On');
        }
    }
    logwrite(__FUNCTION__,$a,'log');
}

Als we niet slapen krijgen we een telegram met geluid en tekst. Als we dan ook niet weg zijn wordt mijn iMac wakker gemaakt die dan automatisch Safari start met een live feed van de camera.
Als de zonnepanelen 0 wat vermogen geven gaat het licht van de voordeur aan.
De camera zelf stuurt sowieso een snapshot bij beweging, die komt aan in Telegram zonder geluid.

Wanneer ze dan ook op de deurbel drukken gebeurt dit:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
function belknop(){
    global $c,$s,$i,$t,$a;
    if($a=="On" && $s['meldingen']=='On'){
        if(cget('timetelegramdeurbel') < eenmin){
            cset('timetelegramdeurbel',time);
            if($s['weg']=='Off' && $s['slapen']=='Off') sw($i['deurbel'],'On','deurbel');
            if($s['slapen']=='Off')telegram('Deurbel',false,'channel'); else telegram('Deurbel',true,'channel');
            file_get_contents('http://192.168.0.11/telegram.php?snapshot=true',false,ctx);
            file_get_contents('http://192.168.0.11/fifo_command.php?cmd=record%20on%205%2055',false,ctx);
            if($s['weg']=='Off' && $s['slapen']=='Off' && cget('timetelegrammotionvoordeur') < tweemin) shell_exec('/volume1/web/secure/picam1.sh &');
        }
        ud($i['belknop'],0,'Off','belknop reset');
    }
}

Als we thuis zijn en niet slapen gaat het geluid van de bel. Er wordt een telegram gestuurd met geluid overdag, stil 's nachts.
De camera wordt getriggerd om een nieuwe snapshot te sturen alsook om een filmpje op te nemen 5 seconden voor het drukken van de bel en 55 erna. Tenslotte wordt de iMac wakker gemaakt voor de livefeed mocht dat nog niet gebeurt zijn ('s nachts is bewegingsdetectie niet zo gevoelig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert456
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:57
xelnaha schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 15:47:
Hallo,

ik ben sinds zeer kort ook bezig met domoticz, met als eerste een deurbel. Nu heb ik GPIO ping 18 gebruikt als input en deze komt ook door in domoticz en ik krijg ook daadwerkelijk een notification.

Wat er gebeurt is dat ik heel veel notifications krijg, helemaal als de deurbel ingedrukt blijft. is het mogelijk om

1:) alleen een state change te krijgen als bv de deurbel ingedrukt wordt? Ook als deze ingedrukt blijft --> geld als 1 actie?

2) limiet / tijds interval in te stellen waarbij dubbele notificatie worden vermeden?
Ik heb zelf ook een tijdje lopen rommelen met m'n deurbel op GPIO (wisselspanningsrelais parallel aan de bel, relaiscontact naar de GPIO). Resultaat was als bij jou: veel "valse meldingen" (storing) en ook veel meldingen bij 1x aanbellen (contactdender).
Uiteindelijk m'n oude hobby (electronica) er op los gelaten. Ben nu zeer tevreden met een zeer stabiele oplossing met een optocoupler. Schema is beschikbaar via i67.tinypic.com/11uxnr7.png.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn belknop hangt gewoon aan I2 van een Qubino dimmer. Werkt perfekt.
Eerder een aantal draadloze gehad maar geen enkele die deugde om buiten in volle regen te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelnaha
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-05 00:46
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 22:45:
Mijn belknop hangt gewoon aan I2 van een Qubino dimmer. Werkt perfekt.
Eerder een aantal draadloze gehad maar geen enkele die deugde om buiten in volle regen te hangen.
Ik kan hem ook eventueel aan een esp8266 hangen, maar ook daar krijg ik meerdere meldingen als ik de bel ingedrukt houdt.

Misschien ben ik gewoon te noob :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoschR
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-09 13:33
SpySeiko schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 18:33:
[...]
[...]
Zojuist ook telegram ingericht. Werkt mooi.

Ik heb het idee dat er verwarring is tussen een kanaal en groep. Een kanaal heb ik zelf ingericht en dit werkt prima (zoals beschreven in de wiki). Groep werkte bij mij niet, maar niet uitvoerig getest. Een groep kan voor zover ik zag ook niet openbaar, maar is altijd private?

Waar zijn de "Custom HTM/Action" instellingen voor in Domoticz? Hier heb je niks aan naar mijn idee, behalve de verbinding te testen?

OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BoschR schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 23:11:
[...]
Waar zijn de "Custom HTM/Action" instellingen voor in Domoticz? Hier heb je niks aan naar mijn idee, behalve de verbinding te testen?
Gewoon de hele URL in het vak URL/action zetten:
code:
1
https://api.telegram.org/bot112592155:AAEZ-xCzRhO-RBfuqICiJs8q9A_3YIr9irxI/sendMessage?chat_id=15475423&text=#MESSAGE
xelnaha schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 22:56:
[...]
Ik kan hem ook eventueel aan een esp8266 hangen, maar ook daar krijg ik meerdere meldingen als ik de bel ingedrukt houdt.

Misschien ben ik gewoon te noob :(
Ik vermoed dat het eerder aan de manier van versturen ligt. Bij mij zit er sowieso een timeout in van een minuut. Ze mogen al duwen wat ze willen op die knop, ik krijg maar 1 berichtje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoschR
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 23:14:
[...]

Gewoon de hele URL in het vak URL/action zetten:
code:
1
https://api.telegram.org/bot112592155:AAEZ-xCzRhO-RBfuqICiJs8q9A_3YIr9irxI/sendMessage?chat_id=15475423&text=#MESSAGE
Begrijp ik. En de test werkt ook. Maar waar haal je het voordeel om dit hier in te voeren. In b.v. lua zet je de URL ook weer neer (tenminste ik). Het is niet dat je hem op kan halen oid.

OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Eventueel voor low battery warnings of sensor offline etc.
Dan kan je het ook simpel bij notificaties op een sensor activeren.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2016 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
SpySeiko schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 08:54:
[...]

Ik heb dit gisteren ook gedaan. Staat ook gewoon op de wiki pagina. :)

Andere vraag; heeft hier iemand toevallig ook een Synology NAS staan die uitgeschakeld kan worden via Domoticz? Ik maak hem wel wakker via WOL, maar tot nu toe lukt het me niet een "off" commando te bedenken waarmee hij hem bijvoorbeeld via SSH uit kan zetten. Via google vind ik wel eea op domoticz forum, maar dat lijken mensen met meer ervaring in scripten/commando's dan ik, want ik kan er nog weinig van maken. :+

[ Voor 47% gewijzigd door Duci op 30-06-2016 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Hallo, Inmiddels Telegram ook ingesteld en het werkt! Echter heb ik hier de volgende vraag over.

Op mijn beide kinderen hun slaapkamer heb ik een deursensor zitten (KAKU). Zodra een deur open gaat tussen 20:00 en 07:00 uur, wil ik hiervan een melding ontvangen. Echter ontvang ik er nu een stuk of 200. Dat hoeft nu ook weer niet.

Afbeeldingslocatie: https://s31.postimg.org/708z0vd2j/Schermafdruk_2016_06_30_08_18_39.png

En dan gelijk nog maar een vraag;
Klopt het dat Domoticz tot 00:00 uur 'kijkt' en klopt het dat ik dan de volgende lua moet maken als ik na 23:00 uur en zonsopgang geen lichten aan wil of andere acties? Dus:

Time > 23:00 OR < Sunrise

Bedankt voor het meedenken

[ Voor 6% gewijzigd door Hokkie op 30-06-2016 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:05
Ik heb Telegram ook werkend gekregen en heb het zelfs voor elkaar om snapshots van mijn samsung camera's te pakken en te versturen via telegram. (samsung camera's hebben enkel een rtsp stream waar ik wat mee kon, kwam hier toevallig achter nadat ik een nmap had uitgevoerd) Moest hiervoor ffmpeg installeren om een snapshot te maken van de stream.

Als er nu beweging gedetecteerd wordt door mijn samsung camera's (tussen ingestelde tijdstippen) wordt er een mail gestuurd naar een speciaal emailadres, deze pak ik op met een android telefoon met tasker(app K9 mail) waarna ik met json een dummy switch schakel. De telefoon had ik toch al liggen om een poort te kunnen bedienen mbv een telefoontje (voor de pakketdienst) in Domoticz.

Het wordt steeds leuker dat Domoticz :D

Nu nog een manier bedenken om te kunnen zien of de poort open of dicht is, nadeel is dat de poort een meter of 25 van de Pi af zit (huis zit er tussen). Bekabeling is geen optie, wellicht dat zwave het kan halen, hoe ver komt zwave in de praktijk buiten? (heb al een paar zwave componenten door het huis verspreid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
Hokkie schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 08:20:
Hallo, Inmiddels Telegram ook ingesteld en het werkt! Echter heb ik hier de volgende vraag over.

Op mijn beide kinderen hun slaapkamer heb ik een deursensor zitten (KAKU). Zodra een deur open gaat tussen 20:00 en 07:00 uur, wil ik hiervan een melding ontvangen. Echter ontvang ik er nu een stuk of 200. Dat hoeft nu ook weer niet.

[afbeelding]

Klopt het dat Domoticz tot 00:00 uur 'kijkt' en klopt het dat ik dan de volgende lua moet maken als ik na 23:00 uur en zonsopgang geen lichten aan wil of andere acties? Dus:

Ik had dit ook met de status van mijn ramen, en ik heb dat opgelost door een losse blocky te maken die de status van het raam bijhoudt en een schakelaar omzet op het moment dat de status moet veranderen, en een andere blocky die me alleen een bericht stuurt als de status veranderd. Volgens mij laat jij hem nu een bericht sturen ongeacht of de status veranderd of niet.

Deze schakelt dus de status:
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/xgm7oh.jpg

En deze stuurt een bericht alleen als de status veranderd:
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2h4gbv5.jpg

Ik heb geen idee of dit de gangbare manier is. Ik laat me graag op een handigere manier wijzen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Duci schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 08:04:
[...]

Andere vraag; heeft hier iemand toevallig ook een Synology NAS staan die uitgeschakeld kan worden via Domoticz? Ik maak hem wel wakker via WOL, maar tot nu toe lukt het me niet een "off" commando te bedenken waarmee hij hem bijvoorbeeld via SSH uit kan zetten. Via google vind ik wel eea op domoticz forum, maar dat lijken mensen met meer ervaring in scripten/commando's dan ik, want ik kan er nog weinig van maken. :+
shutdown -h doet het niet?
Moet toch te scripten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
janne_nl schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 08:46:
[...]

shutdown -h doet het niet?
Moet toch te scripten zijn.
Volgens mij is het vooral een dingetje dat je in moet loggen op die ssh verbiding en dat commando moet versturen in dezelfde regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Misschien en erg 'lullige' vraag, maar ik heb nu ook telegram geïnstalleerd.
en test berichten komen toe....
Maar ik heb nu als test eens 3 virtuele schakelaars gemaakt.
en iedere schakelaar zou een andere status moeten versturen.
Maar waar geef ik dit mee, in de instellingen van de schakelaar? (#message = "test virtuele switch1")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:23:
[...]

Wat bedoel je precies? De deurbel? Telegram? De foto?

Bij mij gebeurt dit als er beweging is voor de voordeur.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
function camvoordeur(){
    global $c,$s,$i,$t,$a;
    if($s['meldingen']=='On' && $s['slapen']=='Off'){
        if(cget('timetelegrammotionvoordeur') < tweemin){
            cset('timetelegrammotionvoordeur',time);
            if($s['slapen']=='Off')telegram('Motion Cam Voordeur',false,'channel'); else telegram('Motion Cam Voordeur',true,'channel');
            if($s['weg']=='Off')shell_exec('/volume1/web/secure/picam1.sh');
            if($s['zon']=0) sw($i['voordeur'],'On');
        }
    }
}

Als we niet slapen krijgen we een telegram met geluid en tekst. Als we dan ook niet weg zijn wordt mijn iMac wakker gemaakt die dan automatisch Safari start met een live feed van de camera.
Als de zonnepanelen 0 wat vermogen geven gaat het licht van de voordeur aan.
De camera zelf stuurt sowieso een snapshot bij beweging, die komt aan in Telegram zonder geluid.

Wanneer ze dan ook op de deurbel drukken gebeurt dit:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
function belknop(){
    global $c,$s,$i,$t,$a;
    if($a=="On" && $s['meldingen']=='On'){
        if(cget('timetelegramdeurbel') < eenmin){
            cset('timetelegramdeurbel',time);
            if($s['weg']=='Off' && $s['slapen']=='Off') sw($i['deurbel'],'On','deurbel');
            if($s['slapen']=='Off')telegram('Deurbel',false,'channel'); else telegram('Deurbel',true,'channel');
            file_get_contents('http://192.168.0.11/telegram.php?snapshot=true',false,ctx);
            file_get_contents('http://192.168.0.11/fifo_command.php?cmd=record%20on%205%2055',false,ctx);
            if($s['weg']=='Off' && $s['slapen']=='Off' && cget('timetelegrammotionvoordeur') < tweemin) shell_exec('/volume1/web/secure/picam1.sh &');
        }
        ud($i['belknop'],0,'Off','belknop reset');
    }
}

Als we thuis zijn en niet slapen gaat het geluid van de bel. Er wordt een telegram gestuurd met geluid overdag, stil 's nachts.
De camera wordt getriggerd om een nieuwe snapshot te sturen alsook om een filmpje op te nemen 5 seconden voor het drukken van de bel en 55 erna. Tenslotte wordt de iMac wakker gemaakt voor de livefeed mocht dat nog niet gebeurt zijn ('s nachts is bewegingsdetectie niet zo gevoelig).
Ik bedoelde de deurbel, zodra er op de deurbel gedrukt er direct een foto gemaakt wordt en via telegram verstuurd.
ik heb een camera, telegram gekoppeld aan domoticz. deurbel komt nog :)

Hoe heb je dit in domoticz of met andere tootljes geregeld? (versturen van de image etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speedfightserv schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:08:
[...]

Ik bedoelde de deurbel, zodra er op de deurbel gedrukt er direct een foto gemaakt wordt en via telegram verstuurd.

Hoe heb je dit in domoticz of met andere tootljes geregeld? (versturen van de image etc.)
Er staan genoeg voorbeelden in dit topic met scripts.
Gebruik dus altijd eerst even de zoekfunctie aangezien veel al gevraagd/bedacht is ;) .

Waar het op neerkomt is dat je een script koppelt (On Action) op je deurbeldrukker.
Als die wordt ingedrukt wordt het script uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
[...]

Ik heb dit opgelost (via de wiki) door het onderstaand script aan de deurbel te hangen:
-----------------------
#!/bin/sh
#################################################################
IP="192.168.1.203" # IP address Camera
DOMO_IP="127.0.0.1"
DOMO_PORT="8080"
Firstname_Surname="Domoticz"
#Firstname_Surname="naam"

# Deurbel gaat.
# Telegram bericht versturen:
/home/pi/domoticz/scripts/sh/Telegram.sh msg $Firstname_Surname "Er is aangebeld."
# Controleren of ip-cam beschikbaar is:
if ping -c 1 $IP > /dev/null ; then # Telegram bericht versturen als ping succesvol:
# /home/pi/domoticz/scripts/sh/Telegram.sh msg $Firstname_Surname "Kijk wie er aangebeld heeft:"
# Telegram snapshot versturen als ping succesvol:
wget http://$DOMO_IP:$DOMO_PORT/camsnapshot.jpg?idx=3 && sudo mv camsnapshot.jpg?idx=3 /tmp/snapshot.jpg
wget http://$DOMO_IP:$DOMO_PORT/camsnapshot.jpg?idx=1 && sudo mv camsnapshot.jpg?idx=1 /tmp/snapshot1.jpg
/home/pi/domoticz/scripts/sh/Telegram.sh send_photo $Firstname_Surname /tmp/snapshot1.jpg
/home/pi/domoticz/scripts/sh/Telegram.sh send_photo $Firstname_Surname /tmp/snapshot.jpg
/bin/rm /tmp/snapshot1.jpg
/bin/rm /tmp/snapshot.jpg
else
/home/pi/domoticz/scripts/sh/Telegram.sh msg $Firstname_Surname "IP-cam niet beschikbaar."
fi
-----------------------------------------
Bij mij worden er dus twee foto's van twee camera's verstuurd en sinds gisteren aan een groep waar mijn vrouw en ik in zitten.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Duci schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 08:04:
[...]

Misschien heb je hier iets aan.
https://forum.pimatic.org...-synology-with-a-ssh-rule

Kwestie van dingen proberen en zo kom je steeds wat verder. Als je eenmaal de regel hebt om via Putty de nas kunt uitschakelen dan kun je dit in een script stoppen. Met de bestaande voorbeelden kom je dan vaak een heel eind. Maar dit is soms een uitdaging en kost mij soms ook dagen om iets werkend te krijgen maar daar leren we weer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Duci schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 08:50:
[...]

Volgens mij is het vooral een dingetje dat je in moet loggen op die ssh verbiding en dat commando moet versturen in dezelfde regel.
tsja, 'man ssh'

en/of

ssh user@machine shutdown -h now

En via google http://www.cyberciti.biz/...xecute-command-using-ssh/

Password loos inloggen staat hier:
http://serverfault.com/qu...e-ssh-login-with-password

Tis wat werk, maar dan heb je wel wat

[ Voor 16% gewijzigd door janne_nl op 30-06-2016 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thxselectultra
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 26-08-2023
sind kort heb ik ook domoticz 3.5271 draaien op een synology met usb gen5 en rfxcom.
de rfxcom en usb werken perfekt.
Ik heb alleen bij batterij gevoede zwave producten van fibaro zoals de deursensor en de rookmelder dat deze moeilijk uit de wake-up komen, ik moet dan handmatig de sensor indrukken zodat hij weer tot leven komt.
de sensors hebben de standaard parameters.
hiervoor heb ik een veralite gehad en daar had ik geen problemen mee.
is er een instelling waar ik dit kan veranderen, de sensors geven ook een half blauw maantje aan.
Ook kan ik van de usb gen5 de waardes niet veranderen zoals bv de led die contineu staat te knipperen.
die kan je disablen maar er gebeurt niks
gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Over de led is hier of op het forum meer terug te vinden. Heb me daar zelf niet zo in verdiept omdat dat ding bij mij in een kast een beetje uit het zicht zit.

Als je in domoticz bij de zwave hardware kijkt, hoe zit het met de logging? Hoe zit het met het mesh diagram? Alles steeds bereikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thxselectultra
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 26-08-2023
hoi janne,

waar kan ik de logging precies bekijken ik ben nog niet zo lang bezig met domoticz.
ik snap dat mesh diagram niet helemaal kan je hier ook een afbeelding plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
ThinkPadd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 14:42:
[...]

Blockly-achtige rulemaker van de Zipabox, ik gebruik geen Domoticz meer he :P

Is er een bepaald iets wat je wilt zien? Kan wel een screenshot maken van de rule als je wilt...

waarschijnlijk 2 events?
Dan zou ik het wel aandurven om mijn tv weer van de muur te halen en dit in te bouwen.
[...]

[afbeelding]
Mooie tablet! welke is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
maomanna schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:31:
[...]

Mooie tablet! welke is dat?
Een Chuwi HI8 :)

[ Voor 46% gewijzigd door EBOOZ op 30-06-2016 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
thxselectultra schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:26:
hoi janne,

waar kan ik de logging precies bekijken ik ben nog niet zo lang bezig met domoticz.
ik snap dat mesh diagram niet helemaal kan je hier ook een afbeelding plaatsen
ehm (effe uit mijn hoofd) , als je in Hardware op instellingen klikt krijg je het zwave overzicht.
Rechts staat ergend die knop waarmee je oa naar het mesh diagram kunt gaan.
Onderaan staat ergens bedieningspaneel. Daar kun je per zwave apparaat wat dingetjes zien en instellen.

Voorzicht met de reset knoppen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Duci schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 08:33:
En deze stuurt een bericht alleen als de status veranderd:
[afbeelding]

Ik heb geen idee of dit de gangbare manier is. Ik laat me graag op een handigere manier wijzen. :)
Ja ok, maar wat is jouw regel feitelijk anders dan die van mij? Aangezien ik een variable heb aangemaakt 0=dicht 1=open en alleen bij 1 tussen 20:00 en 07:00 graag een notificatie.

Nu checkt het systeem elke minuut of deze 'rule' opgaat en bij 'true' stuurt Domoticz een notificatie.

In jouw set heb je hetzelfde, toch? IF 109=ON (en iemand thuis) send notification. Ook deze zal elke minuut bekeken worden.

Wellicht omdat het KAKU (433MHz) is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kooimens
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-07 10:10
Iemand enig idee hoe ik de webroot activeer als ik domoticz op windows draai met een service? De webroot is benodigd om domoticz achter een apache reverse proxy (met ssl) te hangen. Het moet mogelijk zijn, zie GitHub commit.

Ik moet parameter "-webroot domoticz" meegeven. Als ik domoticz via een shortcut naar domoticz.exe start met daarachter de genoemde parameter dan werk het gewoon. Als ik de parameter hier:
https://www.mupload.nl/img/zjf89j4jymqvm.jpg werkt het niet en is domoticz gewoon onder het normale adres bereikbaar. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Een php pagina'tje dat gehost wordt op de RPI camera.
Vanuit m'n Domoticz script roep ik die pagina op via curl met de optie snapshot. Zo weet die pagina dat ze een kopie moet maken van de huidige mjpeg stream en die doorsturen via Telegram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoschR
Misschien niet helemaal het juiste topic, al sluit het wel mooi aan bij de deurbel discussie hier.

Ik wil al een tijdje 2 camera's inrichten. Één achterthuis en één bij de voordeur. Achterthuis ter beveiliging en om de automatische garagedeur te kunnen monitoren. Bij de voordeur deels beveiliging, maar ook voor de veel besproken deurbel + telegram functionaliteit.

Idealiter zijn die "draaibare" camera's al zou die bij de voordeur dat niet perse hoeven te zijn. Hier zie ik veel camera's van Foscam voorbij komen. Zelf zat ik bij onze chinese vrienden te kijken en kwam daar bijvoorbeeld deze Vastsee en Techage tegen. (Ik sorteer vaak op "aantal bestellingen" om te kijken wat populair is).

Prijs is erg gunstig, beeld ziet er goed uit, recenties zijn uitstekend en ze zien er ook nog wel prima uit (vooral de Techage. Maar hier zie ik er weinig tot niks over voorbij komen. Enig idee hoe deze camera's het doen (icm Domoticz) en wat zijn vaak de voor- en nadelen? Waarom ze niet populair zijn hier?

[ Voor 18% gewijzigd door BoschR op 30-06-2016 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Wie weet wat dit is? Krijg een foutmelding, maar ontvang wel het test-bericht op mijn telefoon.

Afbeeldingslocatie: https://s31.postimg.org/w1hp26isb/Schermafdruk_2016_06_30_20_42_38.png

LOG: Notification sent (http) => Success

[ Voor 11% gewijzigd door Hokkie op 30-06-2016 20:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tozzke
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

Hokkie schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 08:20:

Afbeeldingslocatie: https://s31.postimg.org/708z0vd2j/Schermafdruk_2016_06_30_08_18_39.png

Je zou dit o.a. kunnen doen dmv een extra variabele (bijv string 'DeurSensorBram_notificatie_sturen?') en iets zoals hieronder verwerken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
If [Deursensor Zolder Bram = Open] and [Var DeurSensorBram = 0]
Do Set [Var DeurSensorBram = 1]
   Set [Var DeurSensorBram_notificatie_sturen? = "ja"]
Elseif [Deursensor Zolder Bram = Closed] and [Var DeurSensorBram = 1]
Do Set [Var DeurSensorBram = 0]
   Set [Var DeurSensorBram_notificatie_sturen? = "nee"]
Elseif [Var DeurSensorBram = 1] and [[Time >= 20:00] or [Time <= 7:00]] and [Var DeurSensorBram_notificatie_sturen? = "ja"]
Do [Send notification...]
   Set [Var DeurSensorBram_notificatie_sturen? = "nee"]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
Luuk84 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 17:12:
Ik kom er niet helemaal uit met de pulsdrukkers. Ik heb 3 situaties, en ik twijfel hoe ik deze kan automatiseren/combineren en welke polsdrukkers ik hiervoor kan gebruiken. Alles zal moeten worden uitgevoerd in GIRA 55. De huidige situatie bij oplevering huis is als volgt:
  • Zonnescherm, deze wil ik automatiseren met een qubino flush shutter, maar ik wil deze ook nog handmatig kunnen bedienen.
  • Eettafellamp, deze wil ik dimbaar maken, waarschijnlijk met een qubino of fibaro dimmer
  • Spotjes in de keuken, deze wil ik met LED uitvoeren, en is een hotelschakeling. Schakelaar 1 zit bij de schakelaar van het zonnescherm in de buurt (ernaast). Schakelaar 2 zit bij de schakelaar van de eettafellamp. Deze spots wil ik ook dimbaar maken.
Is het verstandig en mogelijk om iets te combineren, en zo ja, hoe? Kan ik bijvoorbeeld 1 qubino/fibaro dimmer gebruiken voor zowel de Spots als de eettafellamp? En hoe zit het dan met de al aanwezig hotelschakeling?

Welke polsdrukkers heb ik nodig? Eventueel zou ik ook dubbele polsdrukkers kunnen installeren, zodat ik ook een killswitch kan toepassen. De schakelaar van de eetkamer tafel zit namelijk vlak naast de deur naar de hal.
Iemand? O+
Pagina: 1 ... 69 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de Github repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door
Gebruik bij het posten van stukjes code de ~~~[code]-tag!
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.