Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 07:10

Hokkie

Hello

Maar wat doe ik nu verkeerd? Wat zie ik over het hoofd?

Ja, we zijn thuis (gecontroleerd in variabelen overzicht)
Ja, het is avond (gecontroleerd in variabelen overzicht)
Ja, de buitenlampen staan uit en VAR staat op "0" (gecontroleerd in variabelen overzicht)

Nee, de lampen gaan niet aan!! (gecontroleerd in variabelen overzicht, groep bestaat en werkt)

Afbeeldingslocatie: https://s32.postimg.org/9ogdylv9x/Schermafdruk_2016_06_30_22_14_32.png[/url]

[ Voor 18% gewijzigd door Hokkie op 30-06-2016 22:18 ]

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:05
Ik zou de fibaro dimmers kopen. Daarbij werkt de i2 wel als echte schakelaar. Bij de qubino werkt die als pulsdrukker(deurbel).

Voor hotelschakeling, beide schakelaren vervangen voor pulsdrukkers en beide uitgangen met een lasdop op samenvoegen tot 1 draad die op i1gaat. Je zou de extra draad die je in je hotelschakeling hebt, kunnen gebruiken als 2e schakeling dmv associate

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I2 van een qubino blijft aan zolang er input is. Zet je er een schakelaar op wordt het dus een schakelaar, bij een drukknop enkel een pulse. Maar dan nog zou je die kunnen scripten om een toggle te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er ooit al iemand gedacht hoeveel schakelingen per dag je doet met jouw Domoticz?
Ik kom om en bij de 2000 uit...
2016-06-25 1706
2016-06-26 1668
2016-06-27 2000
2016-06-28 2421
2016-06-29 1419
2016-06-30 2222

Ook het aantal temperatuurmetingen loopt aardig op met 7 thermometers:
2016-06-25 1006
2016-06-26 1058
2016-06-27 1082
2016-06-28 1515
2016-06-29 1013
2016-06-30 1225

Er gebeurt dus gemiddeld ca elke 28 seconden wel iets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Laatst online: 12:43
Volgens mij 'gebeurt' er veel vaker iets, 10 seconden niks in de loglijst is erg lang. (temp. metingen, stroom metingen). Echte schakelacties (op de pir's na) zijn er niet heel veel. Ik geloof niet dat mijn lampen.rolgordijn etc meer dan 50 keer per dag schakelen op een normale dag. Mischien in de winter wat meer als de pir's wat meer te doen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18:15
maomanna schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 23:22:
[...]

Ik zou de fibaro dimmers kopen. Daarbij werkt de i2 wel als echte schakelaar. Bij de qubino werkt die als pulsdrukker(deurbel).

Voor hotelschakeling, beide schakelaren vervangen voor pulsdrukkers en beide uitgangen met een lasdop op samenvoegen tot 1 draad die op i1gaat. Je zou de extra draad die je in je hotelschakeling hebt, kunnen gebruiken als 2e schakeling dmv associate
Bedankt voor je reply. Ik denk dat ik hem snap.
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 23:37:
I2 van een qubino blijft aan zolang er input is. Zet je er een schakelaar op wordt het dus een schakelaar, bij een drukknop enkel een pulse. Maar dan nog zou je die kunnen scripten om een toggle te sturen.
Dus uit jouw verhaal begrijp ik, dat er eigenlijk geen verschil zit tussen de qubino en fibaro? Afgezien van de nul-draad die bij de 1 wel vereist is?

De pulsdrukkers, welke heb ik hiervan nou nodig, want er zijn tig verschillende. Wat is het verschil hierin? Afgezien van enkel/dubbel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BoschR schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 17:33:
Misschien niet helemaal het juiste topic, al sluit het wel mooi aan bij de deurbel discussie hier.

Ik wil al een tijdje 2 camera's inrichten. Één achterthuis en één bij de voordeur. Achterthuis ter beveiliging en om de automatische garagedeur te kunnen monitoren. Bij de voordeur deels beveiliging, maar ook voor de veel besproken deurbel + telegram functionaliteit.

Idealiter zijn die "draaibare" camera's al zou die bij de voordeur dat niet perse hoeven te zijn. Hier zie ik veel camera's van Foscam voorbij komen. Zelf zat ik bij onze chinese vrienden te kijken en kwam daar bijvoorbeeld deze Vastsee en Techage tegen. (Ik sorteer vaak op "aantal bestellingen" om te kijken wat populair is).

Prijs is erg gunstig, beeld ziet er goed uit, recenties zijn uitstekend en ze zien er ook nog wel prima uit (vooral de Techage. Maar hier zie ik er weinig tot niks over voorbij komen. Enig idee hoe deze camera's het doen (icm Domoticz) en wat zijn vaak de voor- en nadelen? Waarom ze niet populair zijn hier?
Bedenk wel dat je BTW, dus 21% bij de prijs moet optellen. http://www.invoercalculator.nl/

Support/Firmware update's kun je verder vergeten voor deze camera's vermoed ik.

De bijgeleverde adapters hebben bijna nooit een CE keurmerk en de chinese adapaters zijn meestal niet te vertrouwen en bv in brand vliegen. Er zijn genoeg testen te vinden waar een chinese adapter zonder CE keurmerkt veel slechtere solderingen heeft.

Zodra deze op de europese markt komen moeten ze een CE keurmerk hebben en heb je wat meer veiligheid.

Beide camera zijn geen camera's die kunnen bewegen, al doet het 2de model dat wel vermoeden.

Natuurlijk een leuke prijs maar zou wel even zoeken naar filmpjes over de kwaliteit, die kunnen altijd mooier gemaakt zijn ;)

Daarbij goed controleren of ze ook kunnen werken icm Domoticz.

Voor 80-100 euro heb je goede Foscam camera's en met een kortingscode mogelijk nog wat minder.
Je weet dan wel wat je koopt en heb hier 4 Foscam's werken en werken uitstekend en prima beeld.

Zeker als je dit wilt gaan inzetten voor bewaking en veiligheid moet je niet gaan besparen vindt ik persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-09 09:42
Ik heb een KAKU wandschakelaar van het type WST-8800. (met een cijfer en een letter wieltje)
Schijnt het zelfde te zijn als de NEXA WST-512.

Ik gebruikte deze schakelaar vroeger voor een KAKU stopcontact.
Nu wilde ik deze schakelaar in mijn domoticz koppelen om bijvoorbeeld een nachtstand aan te kunnen geven.
Maar ik krijg de schakelaar met geen mogelijkheid in domoticz. Zijn er meer mensen met dit probleem?
Handmatig pakt hij ook niets op.

Ik kwam op internet al een soortgelijke post tegen maar zonder oplossing helaas..

RFXCOM-E heeft de laatste 1005 firmware

[ Voor 3% gewijzigd door Speedfightserv op 01-07-2016 08:50 ]

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Maar hier zie ik er weinig tot niks over voorbij komen. Enig idee hoe deze camera's het doen (icm Domoticz) en wat zijn vaak de voor- en nadelen? Waarom ze niet populair zijn hier?
Ze zijn niet zo populair omdat je vaak allerlei kunstgrepen moet uithalen voordat je er fatsoenlijk wat mee kan.

Ik heb ook een goedkoop China cammetje, die deed eerst alleen maar een RTSP-stream uitspugen en kon ik dus niks mee om één foto te verkrijgen als er werd aangebeld. Ik heb toen een script gemaakt om met ffmpeg een snapshot te maken: ThinkPad's Tweakblog: IP-camera zonder snapshot mogelijkheid, m.b.v. script t.... Gelukkig was er een firmware update en kan ik er nu een JPEG-snapshot uit krijgen via een bepaalde URL.

De webinterface is ook erg crappy, hij werkt alleen goed in Internet Explorer en ik moet dan eerst één of ander obscuur ActiveX component installeren. Ik doe dat in een sandbox met IE erin, ik heb geen idee wat voor rommel er mee komt.

En last but not least, ik heb in m'n router ook de internettoegang voor de camera ontzegd, ik zag dat hij allerlei requests maakte naar internet. Zou heel onschuldig alleen het opvragen van nieuwste firmwareversie o.i.d. kunnen zijn, maar ik vertrouw dat niet. Wil niet dat m'n cam ineens op http://www.insecam.org/ staat, ookal is alleen zichtbaar wie er voor m'n deur langsloopt.

Ik zou gewoon een Foscam kopen als je er serieus mee bezig wilt.

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 01-07-2016 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hokkie schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 22:17:
[...]

Maar wat doe ik nu verkeerd? Wat zie ik over het hoofd?

Ja, we zijn thuis (gecontroleerd in variabelen overzicht)
Ja, het is avond (gecontroleerd in variabelen overzicht)
Ja, de buitenlampen staan uit en VAR staat op "0" (gecontroleerd in variabelen overzicht)

Nee, de lampen gaan niet aan!! (gecontroleerd in variabelen overzicht, groep bestaat en werkt)

[afbeelding][/url]
Schakelen op basis van variabelen gaat niet altijd goed met blocky's. Het SET commando van de variable wil niet altijd goed gaan en kun je beter oplossen met een JSON regel
Voordat ik met LUA aan de slag ging ook lopen worstelen en bleek dus het probleem te zijn met de variabelen wat een probleem bleek te zijn.

ipv SET gebruik je dan
Open URL: http://192.168.0.20:8080/...uservariable&idx=3&vname= Thuis_ komen_licht_aan &vtype= integer &vvalue=0

Dat is uiteraard een voorbeeld en aanpassen naar je eigen situatie.

Mocht het dan nog niet goed gaan dan kun je
IemandThuis & Hetisavond & LampenBuiten omzetten naar virtuele switchen zodat je On en Off kunt gebruiken.

Dan ben je deze 3 variabelen ook kwijt. Als je een $ teken voor de virtuele switch zet zie je ze niet terug op het dashboard.

Waarschijnlijk gaat het dan wel goed. Zeker bij problemen met blocky's kun je beter beginnen met 1 voorwaarde en deze langzaam uitbreiden als dat goed gaat. Dan krijg je eerder zich op waar het fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
Luuk84 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 08:45:
[...]

Bedankt voor je reply. Ik denk dat ik hem snap.

[...]

Dus uit jouw verhaal begrijp ik, dat er eigenlijk geen verschil zit tussen de qubino en fibaro? Afgezien van de nul-draad die bij de 1 wel vereist is?

De pulsdrukkers, welke heb ik hiervan nou nodig, want er zijn tig verschillende. Wat is het verschil hierin? Afgezien van enkel/dubbel
Ik heb daar wel een blockly van als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBoy32
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-08 07:33
.....
Idealiter zijn die "draaibare" camera's al zou die bij de voordeur dat niet perse hoeven te zijn. Hier zie ik veel camera's van Foscam voorbij komen. Zelf zat ik bij onze chinese vrienden te kijken en kwam daar bijvoorbeeld deze Vastsee en Techage tegen. (Ik sorteer vaak op "aantal bestellingen" om te kijken wat populair is).

Prijs is erg gunstig, beeld ziet er goed uit, recenties zijn uitstekend en ze zien er ook nog wel prima uit (vooral de Techage. Maar hier zie ik er weinig tot niks over voorbij komen. Enig idee hoe deze camera's het doen (icm Domoticz) en wat zijn vaak de voor- en nadelen? Waarom ze niet populair zijn hier?
Ik zal ook maar even reageren omdat ik zie dat men Foscam gaat aanbevelen. Zeker de genoemde argumenten (problemen) zijn ook van toepassing op Foscam. Ik probeer enige nuance aan te brengen ;)

Ik ben zelf ook eigenaar van diverse verschillende Foscam-camera's. En ze werken! Maar...
- Ik ben ervan overtuigd dat die ook gewoon uit China komen. En voor zover ik kan overzien voldoet de meegeleverd adapter voor EU.
- Er is al een tijdje discussie over Foscam camera's die vreemde dingen doen: Foscam Dialing Out to Suspect Hosts: http://foscam.us/forum/fo...suspect-hosts-t17699.html.
- En met Foscam-camera's is altijd wat aan de hand: nieuwe firmware betekent oplossen van bepaalde problemen maar ook de introductie van nieuwe (serieuze) problemen. Ook hier geldt dat men zich regelmatig afvraagt of ze bij Foscam wel testen voordat ze iets op de markt brengen. En na een aantal updates (en de intro van nieuwe producten) komen er geen nieuwe updates meer (max paar jaar).
Eigen ervaring met bv. de C2-camera: prima specs en niet duur. Problemen zijn oa dat zeer regelmatig (dagelijks 1 of meerdere keren) het beeld even een stukje "verschuift" (erg lastig als je motion-detection gebruikt) en de tweede stream high resolution is (in tegenstelling tot andere Foscam camera's en dus niet instelbaar) en dat betekent dat je deze niet kunt gebruiken voor preview (misschien niet erg, maar wel een probleem als je dit wilt gebruiken, andere Foscams het wel hebben en deze daarin afwijkt (staat natuurlijk nergens in de specs)).

Hiermee beweer ik zeker niet dat Foscam crap is maar ook die heeft z'n kuren. Dat hoort blijkbaar nu eenmaal bij de "lage" prijs en je niet bereid bent bv. een Axis-camera te nemen.

Mijn advies: Kijk goed wat je wil en vraag leverancier altijd om de garantie dat de camera voldoet aan je wensen. Ook op AliExpress lukt dat goed; voldoet die niet, dan kun je er met een leverancier die goed staat aangeschreven er wel uitkomen en anders kun je altijd nog bij AliExpress terecht met je klacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
maomanna schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 09:17:
[...]

Ik heb daar wel een blockly van als je wilt.
Gaarne :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZEy5hJ3.png

lijkt erop dat ik m niet echt lekker heb gemaakt, maar disableLichtAanEvent is de I2 input van de qubino.
Lampschakelaar is een dummyswitch die voor de lamp staat.
Zou ook met een variabele kunnen.

Edit:

heb m klein beetje aangepast:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IwqpAwx.png

Anders blijft hij getriggert.

[ Voor 20% gewijzigd door maomanna op 01-07-2016 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JohnBoy32 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 09:30:
[...]

Ik zal ook maar even reageren omdat ik zie dat men Foscam gaat aanbevelen. Zeker de genoemde argumenten (problemen) zijn ook van toepassing op Foscam. Ik probeer enige nuance aan te brengen ;)

Ik ben zelf ook eigenaar van diverse verschillende Foscam-camera's. En ze werken! Maar...
- Ik ben ervan overtuigd dat die ook gewoon uit China komen. En voor zover ik kan overzien voldoet de meegeleverd adapter voor EU.
- Er is al een tijdje discussie over Foscam camera's die vreemde dingen doen: Foscam Dialing Out to Suspect Hosts: http://foscam.us/forum/fo...suspect-hosts-t17699.html.
- En met Foscam-camera's is altijd wat aan de hand: nieuwe firmware betekent oplossen van bepaalde problemen maar ook de introductie van nieuwe (serieuze) problemen. Ook hier geldt dat men zich regelmatig afvraagt of ze bij Foscam wel testen voordat ze iets op de markt brengen. En na een aantal updates (en de intro van nieuwe producten) komen er geen nieuwe updates meer (max paar jaar).
Eigen ervaring met bv. de C2-camera: prima specs en niet duur. Problemen zijn oa dat zeer regelmatig (dagelijks 1 of meerdere keren) het beeld even een stukje "verschuift" (erg lastig als je motion-detection gebruikt) en de tweede stream high resolution is (in tegenstelling tot andere Foscam camera's en dus niet instelbaar) en dat betekent dat je deze niet kunt gebruiken voor preview (misschien niet erg, maar wel een probleem als je dit wilt gebruiken, andere Foscams het wel hebben en deze daarin afwijkt (staat natuurlijk nergens in de specs)).

Hiermee beweer ik zeker niet dat Foscam crap is maar ook die heeft z'n kuren. Dat hoort blijkbaar nu eenmaal bij de "lage" prijs en je niet bereid bent bv. een Axis-camera te nemen.

Mijn advies: Kijk goed wat je wil en vraag leverancier altijd om de garantie dat de camera voldoet aan je wensen. Ook op AliExpress lukt dat goed; voldoet die niet, dan kun je er met een leverancier die goed staat aangeschreven er wel uitkomen en anders kun je altijd nog bij AliExpress terecht met je klacht!
Er zijn ook imitatie Foscam op de markt (op de doos staat hoe je dit kunt controleren) en hangt misschien af waar je de camera aanschaft de kans hierop groter is. Dat ze uit China komen dat is bijna met alle producten >:) maar het gaat mij meer om het CE keurmerk zodat het nog iets getest is.

Zelf herken ik bovenstaande problemen niet maar gebruik geen motion detection, met honden in huis niet te doen en buiten helaas ook te druk. Maar het beeld zelf blijft op alle camera's staan zoals ingesteld en verschuift niet. Lijkt er haast op dat de lens zelf niet goed vast zit.

Firmware updates leveren bij mij nooit problemen op. Hooguit dat de Foscam App zelf niet meer kan verbindingen met een camera na de upgrade. Dat is eenvoudig op te lossen door de camera na de upgrade een keer te resetten naar fabrieksinstellingen en dan werrkt dat ook weer.

Maar ik lees vaker problemen met camera's en zeker ook Foscam en lijkt erop dat je een beetje geluk moet hebben Zolang je bij een goede webshop besteld is omruilen geen probleem en kun je goed testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
Misschien niet helemaal het juiste topic, al sluit het wel mooi aan bij de deurbel discussie hier.

Ik wil al een tijdje 2 camera's inrichten. Één achterthuis en één bij de voordeur. Achterthuis ter beveiliging en om de automatische garagedeur te kunnen monitoren. Bij de voordeur deels beveiliging, maar ook voor de veel besproken deurbel + telegram functionaliteit.

Ik zou die draaibare dingen links laten liggen, je kunt dan beter een camera extra monteren.
Over het algemeen ga je m toch niet heel veel draaien en met beeldherkenning enz geeft het vaker problemen.
Ik heb zelf Hikvision camera's (oa. DS-2CD2332-I), ik vind ze persoonlijk beter van kwaliteit dan de Foscams. Zowel in beeld als in afwerking.
Omdat ze vrijwel allemaal POE zijn, kun je de Hikvision-zonder-merkje-erop gewoon van Aliexpress halen voor 50-70 Euro en dan koop je hier in NL een betrouwbare POE injector.
En voor buiten zou ik een 'bullet' of een 'turret' camera nemen en geen 'dome' camera. Een kennis van mij heeft Foscam dome camera's en die dome die wordt op den duur of vochtig of dof waardoor het beeld slechter wordt en in het donker lichten dan de IR leds de dome op waardoor je bijna niks meer kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-09 16:08
Speedfightserv schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 08:49:
Ik heb een KAKU wandschakelaar van het type WST-8800. (met een cijfer en een letter wieltje)
Schijnt het zelfde te zijn als de NEXA WST-512.

Ik gebruikte deze schakelaar vroeger voor een KAKU stopcontact.
Nu wilde ik deze schakelaar in mijn domoticz koppelen om bijvoorbeeld een nachtstand aan te kunnen geven.
Maar ik krijg de schakelaar met geen mogelijkheid in domoticz. Zijn er meer mensen met dit probleem?
Handmatig pakt hij ook niets op.

Ik kwam op internet al een soortgelijke post tegen maar zonder oplossing helaas..

RFXCOM-E heeft de laatste 1005 firmware
De WST8800 gebruikt het ARC protocol.
Kijk eens met RFXmngr of je de schakelaar ontvangt als je het ARC protocol aan vinkt.
Werkt dat niet neem dan contact op met support rfxcom.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Laatst online: 26-09 09:42
b_weijenberg schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 10:10:
[...]

De WST8800 gebruikt het ARC protocol.
Kijk eens met RFXmngr of je de schakelaar ontvangt als je het ARC protocol aan vinkt.
Werkt dat niet neem dan contact op met support rfxcom.com
Die staat aangevinkt (ARC) , ik zal wel even contact opnemen met support van rfxcom

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tsjoender
  • Laatst online: 26-09 22:39
Beetje offtopic, maar aangezien MySensors hier ook redelijk vaak voorbij komt toch even noemen voor de geinteresseerden. Op het MySensors forum zag ik dat er een meetup gehouden wordt op 30 juli in Breda. Meer info hier:

https://docs.google.com/p...C_Vu3Tys8/edit#slide=id.p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoschR
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-09 13:33
@MikeOO, ThinkPad, @JohnBoy32, @hondapower
Bedankt voor jullie reacties. Even was ik bang dat mn vraag zou ondersneeuwen. Maar dit zijn bruikbare reacties.

Op een paar na, vind ik de Foscams camera's zelf nogal lelijk. En één extra camera plaatsen maakt het natuurlijk extra lelijk ;). Ik wil ze zelf proberen iets dieper in te bouwen in het plafond om ze nog minder te zien.

@Thinkpad: insecam.org is wel mooi op te zien welke merken camera's populair zijn en welke goed presteren... Axis doet het goed (en is "prijzig").

De voordeur camera voor de deurbel vind ik het meest interessant op dit moment. Die hoeft ook niet te draaien. Ik zal gaan kijken naar een bullet of turret ipv dome.

OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panomi
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-09 22:48
Hokkie schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 20:45:
Wie weet wat dit is? Krijg een foutmelding, maar ontvang wel het test-bericht op mijn telefoon.

[afbeelding]

LOG: Notification sent (http) => Success
Haal het streepje (-) uit je API key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Laatst online: 17:20
Toevalig kwam ik achter dit project omdat ik zat te denken aan een Homewizard.
Nu zit ik te twijfelen tussen de RFlink en de rfxcom.
Ik heb de beginpagina geheel doorgelezen en ook op de website gekeken waar die informatie staat van de RFlink.

Hoe is de support tegenwoordig van de RFlink en dan vooral in vergelijking met de rfxcom.
Zelf vind ik aardig wat verschil in de prijs zitten maar als er veel betere hardware ondersteuning is dan vind ik dat ook wel wat waard.
Voor mij is het allemaal nieuw dus weet de onderlinge verschillen niet echt goed.

Net geprobeerd domoticz te installeren met Xpenology (DSM 5.2) op mijn HP N40L.
Nu lijkt de build van Synocommunity vrij oud en daarna heb ik het zelf geprobeerd te compilen.
Dit is niet helemaal gelukt en mijn Linux kennis laat daarbij wat te wensen over.
Is er een meer up to date package source voor Synology of kan ik in dit geval toch beter voor een Raspberry Pi gaan?
Zit trouwens toch nog steeds in dubio als ik mijn server wel altijd aan wil laten staan ;)

Trouwens de uitleg van dit topic op de eerste pagina is wel top.
thnx ThinkPad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-08 11:17
thespeed schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 18:50:
Toevalig kwam ik achter dit project omdat ik zat te denken aan een Homewizard.
Nu zit ik te twijfelen tussen de RFlink en de rfxcom.
Ik heb de beginpagina geheel doorgelezen en ook op de website gekeken waar die informatie staat van de RFlink.

Hoe is de support tegenwoordig van de RFlink en dan vooral in vergelijking met de rfxcom.
Zelf vind ik aardig wat verschil in de prijs zitten maar als er veel betere hardware ondersteuning is dan vind ik dat ook wel wat waard.
Voor mij is het allemaal nieuw dus weet de onderlinge verschillen niet echt goed.

Net geprobeerd domoticz te installeren met Xpenology (DSM 5.2) op mijn HP N40L.
Nu lijkt de build van Synocommunity vrij oud en daarna heb ik het zelf geprobeerd te compilen.
Dit is niet helemaal gelukt en mijn Linux kennis laat daarbij wat te wensen over.
Is er een meer up to date package source voor Synology of kan ik in dit geval toch beter voor een Raspberry Pi gaan?
Zit trouwens toch nog steeds in dubio als ik mijn server wel altijd aan wil laten staan ;)

Trouwens de uitleg van dit topic op de eerste pagina is wel top.
thnx ThinkPad.
Je kunt de package het beste hier vandaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-09 21:08
tsjoender schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 13:09:
Beetje offtopic, maar aangezien MySensors hier ook redelijk vaak voorbij komt toch even noemen voor de geinteresseerden. Op het MySensors forum zag ik dat er een meetup gehouden wordt op 30 juli in Breda. Meer info hier:

https://docs.google.com/p...C_Vu3Tys8/edit#slide=id.p
Gaaaf daar probeer ik wel ff bij te zijn, is 10min rijden voor me :) Wie komen er nog meer ?

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
matthijsph schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 20:28:
[...]

Top hij werkt meteen.
Nu eerst maar eens kijken wat van ontvanger ik ga aanschaffen.
Nu kan ik nog niet zoveel :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stuntteam
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-09 12:21

Stuntteam

RFLink Gateway Development

thespeed schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 18:50:
Met RFLink ben je flexibel en kan je later uitbreiden. Zo is er inmiddels ook support voor 2.4Ghz MiLight lampen en remotes. En worden er continue nieuwe devices toegevoegd.
Op deze page kan je de laatste ontwikkelingen zien: http://www.nemcon.nl/blog2/changelog

-=# RFLink Gateway Development Team #=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:49
Omdat mijn python skills het niet toelaten dat ik via json de status van mijn airco zet en ophaal vanuit domoticz, dacht ik de website die op github te vinden is te plaatsen in de template folder.
https://github.com/ael-code/daikin-control

echter bevat deze allerlei scripting zodat de plaatjes niet getoond worden en ik een offline melding krijg.
Iemand die in een oogopslag ziet wat ik moet verwijderen zodat het wel werkt?

of iemand tips na het zien van de api op github om toch voor de json methode te gaan?

Afbeeldingslocatie: https://raw.githubusercontent.com/ael-code/daikin-control/master/web_gui.png

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisiesmit93
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-09 13:32

Ik zat laatst ook te kijken naar een (PTZ) camera, maar mij viel het ook op dat je hier bijna alleen maar Foscam voorbij ziet komen...
Zelf heb ik de CVAET-I463 gekocht: https://www.chinavasion.c...therproof-Mini-IP-Camera/
Wanneer ik hem binnen heb, laat ik hier wel weten of hij met Domoticz wil samenwerken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

MikeOO schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 08:48:
[...]

Bedenk wel dat je BTW, dus 21% bij de prijs moet optellen. http://www.invoercalculator.nl/

Support/Firmware update's kun je verder vergeten voor deze camera's vermoed ik.

De bijgeleverde adapters hebben bijna nooit een CE keurmerk en de chinese adapaters zijn meestal niet te vertrouwen en bv in brand vliegen. Er zijn genoeg testen te vinden waar een chinese adapter zonder CE keurmerkt veel slechtere solderingen heeft.

Zodra deze op de europese markt komen moeten ze een CE keurmerk hebben en heb je wat meer veiligheid.

Beide camera zijn geen camera's die kunnen bewegen, al doet het 2de model dat wel vermoeden.

Natuurlijk een leuke prijs maar zou wel even zoeken naar filmpjes over de kwaliteit, die kunnen altijd mooier gemaakt zijn ;)

Daarbij goed controleren of ze ook kunnen werken icm Domoticz.

Voor 80-100 euro heb je goede Foscam camera's en met een kortingscode mogelijk nog wat minder.
Je weet dan wel wat je koopt en heb hier 4 Foscam's werken en werken uitstekend en prima beeld.

Zeker als je dit wilt gaan inzetten voor bewaking en veiligheid moet je niet gaan besparen vindt ik persoonlijk.
Je schrijft hier wel heel erg vaak CE keurmerk. Het is geen keurmerk, maar het is een CE markering. Het wil alleen zeggen dat het voldoet aan de EU gestelde regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
Omdat ik mijn domoticz niet wilde vervuilen met 4 switches voor tv heb ik een selector aangemaakt.
en de bestaande switches hidden.,

maar weet iemand waarom ik telkens de onderstaande fout krijg?
ben al een paar uur aan het pielen maar kom er niet uit.

2016-07-02 15:43:00.430 Error: EventSystem: in script_device_Tv: [string "commandArray = {}..."]:5: attempt to index global 'devicechanged' (a nil value)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
commandArray = {}

-- from selector to real devices
if devicechanged['TV'] == 'Ziggo' and otherdevices['$Harmony_TV'] ~= 'Off' then
    commandArray['$Harmony_TV']='On'
    print('selector gaat op tv en harmony stond <> Off')
elseif devicechanged['TV']== 'Kodi' and otherdevices['$Harmony_Kodi'] ~= 'On' then
    commandArray['$Harmony_Kodi']='On'
        print('selector gaat op Kodi en harmony stond <> kodi=aan')
elseif  devicechanged['TV'] == 'Ps3' and otherdevices['$Harmony_Ps3'] ~= 'On'  then
    commandArray['$Harmony_Ps3']='On'
        print('selector gaat op Ps3 en harmony stond <> PS3=aan')
elseif  devicechanged['TV']=='Smart-tv' and otherdevices['$Harmony_Smart-tv'] ~= 'On'  then
    commandArray['$Harmony_Smart-tv']='On'
        print('selector gaat op Smart-tv en harmony stond <> Smart-tv=aan')
elseif  devicechanged['TV']=='Off' and otherdevices['$Harmony_PowerOffTV'] == 'Off'  then
    commandArray['$Harmony_PowerOffTV']='On'
        print('selector gaat uit en harmoney stond al uit Off')
 end 

-- from realdevices to selector
if devicechanged['$Harmony_TV']=='On' and otherdevices['TV'] ~= 'Ziggo' then
      commandArray['TV'] = 'Set Level 10'

elseif devicechanged['$Harmony_Kodi'] =='On' and otherdevices['TV'] ~= 'Kodi' then
      commandArray['TV'] = 'Set Level 20'

elseif  devicechanged['$Harmony_Ps3'] == 'On' and otherdevices['TV'] ~= 'Ps3'  then
      commandArray['TV'] = 'Set Level 30'

elseif  devicechanged['$Smart-tv'] == 'On' and otherdevices['TV'] ~= 'Smart-tv'  then
      commandArray['TV'] = 'Set Level 40'

elseif  devicechanged['$Harmony_PowerOffTV']=='On' and otherdevices['TV'] ~= 'Off'  then
      commandArray['TV'] = 'Set Level 0'
end 

return commandArray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:47
Klinkt alsof je script niet als device script opgeslagen is.
Voor de rest ziet het script er goed uit als ik even snel kijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Nicap schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 16:14:
[...]

Je schrijft hier wel heel erg vaak CE keurmerk. Het is geen keurmerk, maar het is een CE markering. Het wil alleen zeggen dat het voldoet aan de EU gestelde regels.
Ik zal je nog een geheimpje verklappen: google eens op "chinese export logo"..... En ga nu eens in je huis de electrische apparaten af :/

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

DRuw schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 18:41:
[...]

Ik zal je nog een geheimpje verklappen: google eens op "chinese export logo"..... En ga nu eens in je huis de electrische apparaten af :/
dat was voor mij geen geheim helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:47
En voor mensen die nu direct in paniek raken:

Afbeeldingslocatie: https://keyassets.timeincuk.net/inspirewp/live/wp-content/uploads/sites/22/2010/12/CE_Marks_lrg.jpg

Het verschil is klein, maar het is er ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

BizzieBis schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 19:03:
En voor mensen die nu direct in paniek raken:

[afbeelding]

Het verschil is klein, maar het is er ;)
och paniek.... Waarom zou je. Dit is al zoveel jaar zo en niet veel mensen weten het. Doordat men bewust wordt hoef je niet in paniek te raken hoor... Er verandert niets;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
Stuntteam schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 00:45:
[...]

Met RFLink ben je flexibel en kan je later uitbreiden. Zo is er inmiddels ook support voor 2.4Ghz MiLight lampen en remotes. En worden er continue nieuwe devices toegevoegd.
Op deze page kan je de laatste ontwikkelingen zien: http://www.nemcon.nl/blog2/changelog
kan 1 rflink gateway dan op hetzelfde moment meerdere frequentiebanden aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-09 15:45
Ik loop tegen een probleempje aan waar ik op dit moment het probleem de oorzaak even niet van kan achterhalen.

Mijn hosts file van mijn domoticz systeem op de Raspberry is als volgt:

code:
1
2
3
4
127.0.0.1       localhost
::1             localhost ip6-localhost ip6-loopback
fe00::0         ip6-localnet ff00::0 ip6-mcastprefix ff02::1 ip6-allnodes
ff02::2         ip6-allrouters

Als je het zo leest dan is localhost gewoon het eigen ip-adres van de raspberry.

Echter als ik in de code aangeef:

domoticzurl = "http://localhost:8080"

Dan krijg ik als reactie van het systeem:

urllib2.HTTPError: HTTP Error 401: Unauthorized

Als ik de code verander in:
domoticzurl = "http://<ip_adres_van_raspberry:8080"

Dan loopt de code wel.
Wie kan mij wellicht vertellen waar ik de fout in ga ?
Ik heb mijn lokale adressen wel in domoticz gezet welke geen gebruikersnaam en wachtwoord in hoeven te vullen.

Als ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord geheel leegmaak dan heb ik de foutmelding niet, maar dat zou dan betekenen dat ik (als ik dat zou willen) mijn domoticz-omgeving niet kan beveiligen met een gebruikersnaam en wachtwoord.

Dit kan natuurlijk wel, maar dan moet ik in de code geen http://localhost:8080 gebruiken, maar http://<ip_adres_van_raspberry:8080.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:09

MavhRik

Marcel

MdO82 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 22:18:
Ik loop tegen een probleempje aan waar ik op dit moment het probleem de oorzaak even niet van kan achterhalen.

code:
1
2
3
4

Als je het zo leest dan is localhost gewoon het eigen ip-adres van de raspberry.

Dan loopt de code wel.
Ik heb mijn lokale adressen wel in domoticz gezet welke geen gebruikersnaam en wachtwoord in hoeven te vullen.

Als ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord geheel leegmaak dan heb ik de foutmelding niet, maar dat zou dan betekenen dat ik (als ik dat zou willen) mijn domoticz-omgeving niet kan beveiligen met een gebruikersnaam en wachtwoord.

Dit kan natuurlijk wel, maar dan moet ik in de code geen http://localhost:8080 gebruiken, maar http://<ip_adres_van_raspberry:8080.
Je IP is geen 127.0.0.1 wat localhost wel terug geeft dus ik denk dat je bij je lokale adressen die ook moet definiëren als geen wachtwoord benodigd.

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-09 19:17

Matis

Rubber Rocket

inVision schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 22:48:
Je IP is geen 127.0.0.1 wat localhost wel terug geeft dus ik denk dat je bij je lokale adressen die ook moet definiëren als geen wachtwoord benodigd.
Hij doet idd string matching op het adres. Geen DNS resolving. Je moet in domoticz expliciet 127.0.0.1 en localhost vermelden als je ze door elkaar wilt gebruiken.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Ik heb het even nagekeken.

Ik heb daar het adres 127.0.0.1 en mijn lokale adressen staan.
Deze gescheiden door ;

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuntteam

Stuntteam

commentator schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 19:59:
[...]

kan 1 rflink gateway dan op hetzelfde moment meerdere frequentiebanden aan?
Ja, geen enkel probleem..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thespeed
Ik wil de RFlink bestellen maar zie dat er 2 varianten zijn. 1 daarvan is de Arduino mega met de CH340 en een normale. De ch340 blijkt veel gebruikt te worden als je een Synology Nas hebt. Ben er op aan het zoeken geweest en het blijkt te maken te hebben met een reset wat je bij de normale kunt overbruggen met een condensator. Ik draai Xpenology met een HP Microserver. De Ch340 blijkt goedkoper te zijn met een mindere driver support. Twijfel nu toch even welke ik moet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chrisiesmit93 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 15:37:
[...]

Ik zat laatst ook te kijken naar een (PTZ) camera, maar mij viel het ook op dat je hier bijna alleen maar Foscam voorbij ziet komen...
Zelf heb ik de CVAET-I463 gekocht: https://www.chinavasion.c...therproof-Mini-IP-Camera/
Wanneer ik hem binnen heb, laat ik hier wel weten of hij met Domoticz wil samenwerken :)
En misschien een kleine review. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stuntteam

Stuntteam

thespeed schreef op zondag 03 juli 2016 @ 01:16:
Ik wil de RFlink bestellen maar zie dat er 2 varianten zijn. 1 daarvan is de Arduino mega met de CH340 en een normale. De ch340 blijkt veel gebruikt te worden als je een Synology Nas hebt. Ben er op aan het zoeken geweest en het blijkt te maken te hebben met een reset wat je bij de normale kunt overbruggen met een condensator. Ik draai Xpenology met een HP Microserver. De Ch340 blijkt goedkoper te zijn met een mindere driver support. Twijfel nu toch even welke ik moet nemen.
Klopt..
iets als deze werkt prima:
http://nl.aliexpress.com/...ega-2560/32517341214.html
In geval van een Synology (en afgeleide varianten) heb je geen elco nodig, in alle andere gevallen loopt deze net zo stabiel.
Hij word ook gebruikt bij het ontwikkelen en aanpassen van de firmware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
Stuntteam schreef op zondag 03 juli 2016 @ 01:11:
[...]

Ja, geen enkel probleem..
ik heb er nu een met 433 ondersteuning, wat moet ik doen om 868 erbij te krijgen?
En kan er dan later evt ook nog de 2,4 ondersteuning bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
BizzieBis schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 18:08:
Klinkt alsof je script niet als device script opgeslagen is.
Voor de rest ziet het script er goed uit als ik even snel kijk.
true! thanks. heeft me toch 2 uur lekker bezig gehouden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

matthijsph schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 20:28:
[...]

Dank voor deze link! Net een nieuwe Synology in de meterkast gezet, dus nu heb ik daar Domoticz op gezet om mijn slimme meter uit te lezen.

Nu nog op zoek naar een werkend script om de standen te kunnen uploaden naar PVOutput.org. De scripts die ik geprobeerd had met mijn Raspberry Pi deden allemaal net niet wat ik wil... Maar dat kan ook komen doordat ik nagenoeg geen verstand van programmeren heb ;)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Check ff mijn berichten in het pv output topic. Ik heb een omvormer van goodwe die ik uiteindelijk aan de praat heb gekregen. Misschien dat het voor jou ook werkt of post daar je vraag en je hebt in no time goede reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Repi3 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:08:
Misschien en erg 'lullige' vraag, maar ik heb nu ook telegram geïnstalleerd.
en test berichten komen toe....
Maar ik heb nu als test eens 3 virtuele schakelaars gemaakt.
en iedere schakelaar zou een andere status moeten versturen.
Maar waar geef ik dit mee, in de instellingen van de schakelaar? (#message = "test virtuele switch1")
iemand die me op weg kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 16:37
Repi3 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 16:32:
[...]

iemand die me op weg kan helpen?
Bij edit van de virtuele switich On Action::

code:
1
http://api.telegram.org/bot[JOUW TOKEN]/sendMessage?chat_id=[CHATID]&text=SwitchSwitch

Voorbeeld zou zijn:
code:
1
http://api.telegram.org/bot1234567890:AABBCC/sendMessage?chat_id=123456789&text=SwitchSwitch

Zie hiervoor
Telegram BOT

[ Voor 10% gewijzigd door Falcon Heavy op 03-07-2016 18:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Ik ben wat wezen hobbyen met mn RasPi3 om een Denon AVR 2309 te koppelen aan mijn Domoticz. Voor diegene die er interesse in hebben hier even een overzicht van alle stappen die ik heb gemaakt tot nu toe.

Als eerst ik ben geen programmeur, en heb Domoticz net een weekje of 2 op mn RasPi3 draaien. Zal vast cleaner kunnen dus :)

Omdat mijn Denon geen netwerk aansluiting heeft maar alleen een RS232 aansluiting heeft, heb ik gebruik gemaakt van een MOXA Nport 5110:
Afbeeldingslocatie: https://store.moxa.com/j2bc_ext/pic/prodbase/M20090312373/20111028004105_0.jpg
Deze moxa aangesloten met een NULL modem rs232 female female (+ gender changer en cross om hem straight te maken), je kunt ook een 1 op 1 male female kabel gebruiken uiteraard.
Afbeeldingslocatie: https://c6.staticflickr.com/8/7566/27883152021_32b320e1de_n.jpg
Moxa instellingen (klik voor groter) (2 connecties ivm domoticz en dan een debug via mijn pc.
Een snelle test om te kijken of er receive data op de rs232 poort binnen komt kun je doen om je versterker aan uit of even van input te wisselen, je zult dan de RX/TX led kort oranje zien branden.
Zie tevens de Moxa 5110 Usermanual pagina 2-3

Via ExtraPutty een RAW sessie op poort 4001 opzetten.Connected zie je pas nadat er data verstuurd wordt.
Het makkelijkste is om bij Terminal settings Implicit CR en LF aan te vinken.

met PW? en dan ENTER kun je de status van de power opvragenZie hier voor het protocol.
Dit zal zijn PWSTANDBY in standby en PWON MUOFF Z2MUOFF als de versterker aan staat.
SI? vraagt de status van de input op zoals TV of DVD etc.
Afbeeldingslocatie: https://c5.staticflickr.com/8/7506/28028364196_b39ccae9e8_m.jpg

Nu kunnen we via TCP iig commando's zenden en ontvangen. Nu nog via Domotica dit aansturen.

Eerst moet de LUASOCKET op de Raspi gezet worden. Zie hiervoor
Deze URL en
deze link
De directories /LUA/5.2 waren bij mij niet aanwezig.
code:
1
2
/usr/local/lib/lua/5.2/
/usr/local/share/lua/5.2/

Even Sudo MKDIR en van daaruit verder downloaden renamen en extracten

Mijn script heet script_device_TestTCP.lua.
Deze staat in de directory /home/pi/domoticz/scripts/lua

Door middel van een dummy switch (naam= Denon ON/OFF) kan ik bij ON de versterker aan sturen en bij OFF de versterker uit.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
local socket = require("socket")
local host, port = "192.168.1.75", 4001
local tcp = assert(socket.tcp())
local debug = true
local devicename = 'Denon ON/OFF'

commandArray = {}
if (devicechanged[devicename] == 'On')then
if debug then print(devicename .." == ON") end

tcp:connect(host, port);
if debug then print('Denon TCP connect') end

tcp:send("PWON\r");
if debug then print('Denon TCP send') end

tcp:close()
if debug then print('Denon TCP close') end
end

if (devicechanged[devicename] == 'Off')then
if debug then print(devicename .." == OFF") end

tcp:connect(host, port);
if debug then print('Denon TCP connect') end

tcp:send("PWSTANDBY\r");
if debug then print('Denon TCP send') end

if debug then print('Denon TCP close') end

end

return commandArray

Ik ben ook bezig om de response te capturen. Alleen het vervelende is de lua socket is wat beperkt met het binnenhalen van de data. Zie hier
client:receive([pattern [, prefix]])

Reads data from a client object, according to the specified read pattern. Patterns follow the Lua file I/O format, and the difference in performance between all patterns is negligible.

Pattern can be any of the following:

'*a': reads from the socket until the connection is closed. No end-of-line translation is performed;
'*l': reads a line of text from the socket. The line is terminated by a LF character (ASCII 10), optionally preceded by a CR character (ASCII 13). The CR and LF characters are not included in the returned line. In fact, all CR characters are ignored by the pattern. This is the default pattern;
number: causes the method to read a specified number of bytes from the socket.
Prefix is an optional string to be concatenated to the beginning of any received data before return.

If successful, the method returns the received pattern. In case of error, the method returns nil followed by an error message which can be the string 'closed' in case the connection was closed before the transmission was completed or the string 'timeout' in case there was a timeout during the operation. Also, after the error message, the function returns the partial result of the transmission.

Important note: This function was changed severely. It used to support multiple patterns (but I have never seen this feature used) and now it doesn't anymore. Partial results used to be returned in the same way as successful results. This last feature violated the idea that all functions should return nil on error. Thus it was changed too.[/quote]
*a kan ik niet gebruiken omdat de moxa geen disconnect stuurt
*l kan ik niet gebruiken omdat de data niet eindigd met LF (ASCII 10).
Het is ook heel transparant rs232 wat over het netwerk gestuurd wordt.
Zie hier voor de TCP socket documentatie.

Voorbeeld wat ik werkend heb met tcp.timeout en vaker de receive checken. Script staat als script_time_TCP_MOXA_DENON_v1.2 in /home/pi/domoticz/scripts/lua. Elke minuut een check of de versterker aan staat en op welke input. (onderstaand is een stukje (alleen boxee) van de volledige code)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
local socket = require("socket") --
local host, port = "192.168.1.75", 4001 -- host = ip adres moxa, port = connected on portnr
local tcp = assert(socket.tcp())    -- create a TCP master socket. This can be a server object with the method listen (after a call to bind) or a client object with the method connect.
local debug = true
local Denon_Devicename_Test = 'Denon test'
local Denon_Devicename_Test2 = 'Denon test2'
local Denon_Devicename_ONOFF = 'Denon ON/OFF'       
local Denon_Devicename_Mute = 'Denon Mute'          
local Denon_Devicename_Boxee = 'Denon Boxee'        -- Boxee = SIV.AUX  
local Denon_Devicename_50W755C = 'Denon 50W755C'    -- 50W755C = SIHDP
local Denon_Devicename_TV = 'Denon TV'              -- TV = SITV/CBL
local Denon_Devicename_PS4 = 'Denon PS4'            -- PS4 = SIDVD

commandArray = {}

if (devicechanged[Denon_Devicename_Test] == 'On')then
    print(Denon_Devicename_Test .." == ON")

tcp:settimeout(0.1)     
    tcp:connect(host, port)
    if debug then print('Denon TCP connect')
    end

tcp:send("PW?\r")
        if debug then print('Denon TCP send PW?')
        end
        local data, receive_status, partial= tcp:receive()
        if debug then print(data, "PW? RECEIVE_STATUS: " ..receive_status, "PW? PARTIAL: " .. partial)
        end
            if (partial == 'PWSTANDBY')then                             --POWER == OFF
                if debug then print ("Partial == PWSTANDBY")end
                if otherdevices[Denon_Devicename_Boxee] == 'On'then     -- IF VIRT SW ON THEN OFF
                    commandArray[Denon_Devicename_Boxee]='Off'
                end
                if otherdevices[Denon_Devicename_50W755C] == 'On'then   -- IF VIRT SW ON THEN OFF
                    commandArray[Denon_Devicename_50W755C]='Off'
                end
                if otherdevices[Denon_Devicename_TV] == 'On'then        -- IF VIRT SW ON THEN OFF
                    commandArray[Denon_Devicename_TV]='Off'
                end
                if otherdevices[Denon_Devicename_PS4] == 'On'then       -- IF VIRT SW ON THEN OFF
                    commandArray[Denon_Devicename_PS4]='Off'
                end
                if otherdevices[Denon_Devicename_Mute] == 'On'then      -- IF VIRT SW ON THEN OFF
                    commandArray[Denon_Devicename_Mute]='Off'
                end
                if otherdevices[Denon_Devicename_ONOFF] == 'On'then     -- IF VIRT SW ON THEN OFF
                    commandArray[Denon_Devicename_ONOFF]='Off'
                end

return
            elseif (partial == 'PWONMUOFFZ2MUOFF')then                  --POWER == ON
                if otherdevices[Denon_Devicename_ONOFF] == 'Off'then    -- IF VIRT SW OFF THEN OFF
                    commandArray[Denon_Devicename_ONOFF]='On'
                end
            end

tcp:connect(host, port)
    tcp:send("SI?\r")
        if debug then print('Denon TCP send SI?')
        end
        local data, receive_status, partial= tcp:receive()
        if debug then print(data, "SI? RECEIVE_STATUS: " ..receive_status, "PARTIAL: " .. partial)
        end
            if (partial == 'SIV.AUX')then
            if debug then print ("Partial == SIV.AUX")end
                if otherdevices[Denon_Devicename_Boxee] == 'Off'then
                    if debug then print ("Denon_Devicename_Boxee == Off")end
                    commandArray[Denon_Devicename_Boxee]='On'
                        if otherdevices[Denon_Devicename_TV] == 'On'then
                        end
                        if otherdevices[Denon_Devicename_50W755C] == 'On'then
                        end
                        if otherdevices[Denon_Devicename_PS4] == 'On'then
                        end
                elseif otherdevices[Denon_Devicename_Boxee] == 'On'then
                    if debug then print ("Denon_Devicename_Boxee == On")end
                        if otherdevices[Denon_Devicename_TV] == 'On'then
                        end
                        if otherdevices[Denon_Devicename_50W755C] == 'On'then
                        end
                        if otherdevices[Denon_Devicename_PS4] == 'On'then
                        end
                end
            end     
    if debug then print('Denon TCP close')
    end
end

return commandArray

[ Voor 69% gewijzigd door Falcon Heavy op 03-07-2016 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had je die Moxa nog liggen? Ik heb mijn OTGW (ook serieel) in m'n netwerk gehangen met een USR-TCP232T, was voor $10 klaar. Zo'n Moxa is nogal duur wat ik mij kan herinneren :P

Wel mooi dat het gelukt is :)

Heb ook een Milight bridge omgebouwd van WiFi naar bedraad RJ45 met nog zo'n USR-TCP232T module: ThinkPadd in "[Milight] Ervaringen & discussie"
Je moet UDP-commando's sturen naar die bridge, ik doe dat via een PHP-script die ik dan bijv. op deze manier aanroep: http://ip/milight/bridge.php?group=1&cmd=on

In m'n domotica controller (Zipabox) kan ik dan gewoon een HTTP-request doen naar dat script, dat werkte betrouwbaarder dan direct UDP-commando's sturen vanaf de Zipabox.

[ Voor 57% gewijzigd door ThinkPad op 03-07-2016 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Klopt die had ik nog liggen. Ik zal eens kijken naar die USR-TCP232T.
Ik heb zoals ik geedit heb wat moeite met het receiven van data. Dat heeft volgens mij met de socket implementatie te maken. Misschien dat een andere manier van programmeren (iets anders dan LUA) dit kan oplossen maar ik ben best een n00b hierin haha

[ Voor 56% gewijzigd door Falcon Heavy op 03-07-2016 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Laatst online: 26-09 21:37
Heb een vraagje over de range van de RFXtrx433E. Ik zou hem graag willen kopen om via mijn synology wat lampen aan te sturen. Hiervoor gebruik ik nu een kaku ics1000.

De ics1000 heb ik in de garage moeten hangen om tot achter in de tuin te komen om de veranda aan te sturen. Echter staat mijn synology in de meterkast en die wil ik daar ook houden. Zou de RFX zo'n 25 meter ver komen incl wat muren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

vanWalsum schreef op zondag 03 juli 2016 @ 22:40:
Heb een vraagje over de range van de RFXtrx433E. Ik zou hem graag willen kopen om via mijn synology wat lampen aan te sturen. Hiervoor gebruik ik nu een kaku ics1000.

De ics1000 heb ik in de garage moeten hangen om tot achter in de tuin te komen om de veranda aan te sturen. Echter staat mijn synology in de meterkast en die wil ik daar ook houden. Zou de RFX zo'n 25 meter ver komen incl wat muren?
Dat is best lastig.
Het hangt natuurlijk ook van je muren af: een eensteensmuurtje is wat anders dan een zwaar geisoleerde spouwmuur :)

Je zou het misschien kunnen testen, als je een afstandsbediening hebt waar de kaku modules op reageren: gewoon naast of in de meterkast (als dat kan) gaan staan en de modules aan en uit zetten met de afstandsbediening. Als de afstandsbediening dat haalt, heb je best kans dat de RFX dat ook haalt, zeker als je die buiten je meterkast op weet te hangen met een verlengkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

DRuw schreef op zondag 03 juli 2016 @ 16:09:
Check ff mijn berichten in het pv output topic. Ik heb een omvormer van goodwe die ik uiteindelijk aan de praat heb gekregen. Misschien dat het voor jou ook werkt of post daar je vraag en je hebt in no time goede reacties!
Dank, ik ga op zoek! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Pietervs schreef op zondag 03 juli 2016 @ 23:53:
Je zou het misschien kunnen testen, als je een afstandsbediening hebt waar de kaku modules op reageren: gewoon naast of in de meterkast (als dat kan) gaan staan en de modules aan en uit zetten met de afstandsbediening. Als de afstandsbediening dat haalt, heb je best kans dat de RFX dat ook haalt, zeker als je die buiten je meterkast op weet te hangen met een verlengkabel.
Sterker nog. In het geval van KAKU (wat al best een fatsoenlijk bereik heeft) is mijn ervaring dat de RFX nog wel een stukje verder gaat.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Wolfboy schreef op maandag 04 juli 2016 @ 00:34:
[...]
Sterker nog. In het geval van KAKU (wat al best een fatsoenlijk bereik heeft) is mijn ervaring dat de RFX nog wel een stukje verder gaat.
Zou zo maar kunnen. :)
Als ik me niet vergis hebben die KaKu modules volgens specificatie een bereik van 30 meter. Zou zo maar kunnen dat de RFX verder komt.

Ik wil hier ook nog eens wat gaan testen met mijn KaKu module achterin de tuin in combinatie met de RFX gekoppeld aan mijn NAS in de meterkast. Maar dat is een projectje voor in de herfst, zodat we meteen het effect zien op de lampen in de tuin die aangesloten zijn op de KaKu :)

[ Voor 3% gewijzigd door Pietervs op 04-07-2016 00:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hokkie
  • Laatst online: 17-09 07:10

Hokkie

Hello

Heb een vraagje over de range van de RFXtrx433E.
Heb een Synology in de meterkast met hieraan de RXFcom via USB. Op zolder heb ik 2 deursensors en een bewegingsmelder (KAKU) en ik ervaar dat het bereik meer dan prima is! We hebben een ruime eengezinswoning, klassieke bouw (dus alleen maar stenen muren en betonnen vloeren). Meterkast tegenover trap, welke wel open is...

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
Stuntteam schreef op zondag 03 juli 2016 @ 10:15:
[...]

Klopt..
iets als deze werkt prima:
http://nl.aliexpress.com/...ega-2560/32517341214.html
In geval van een Synology (en afgeleide varianten) heb je geen elco nodig, in alle andere gevallen loopt deze net zo stabiel.
Hij word ook gebruikt bij het ontwikkelen en aanpassen van de firmware :)
Thnx.. inmiddels heb ik hem besteld.
Het is toch niet Aliexpress geworden omdat ik een keer geen zin had om te wachten. :9
Had de vraag hiervoor ook al gesteld bij de webshop maar die wisten het zo niet maar stuurden wel een net antwoord terug. Dus ik heb hem gewoon daar besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:21
_trickster_ schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 18:26:
Heeft er iemand ervaring om met Domoticz een PDU zoals Deze van APC aan te sturen....

Zelf heb ik al gevonden dat je de PDU kan benaderen via http en telnet, dus naar mijn idee zou je hem dan via HTTP moeten kunnen aanspreken & eventueel status uitlezen, heeft iemand hier ervaring mee ?
Nog een kleine kick, iemand ervaringen ermee ? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-09 18:24

Je kunt er eventueel makkelijk een andere antenne opschroeven. Heb ik ook gedaan. Staat e.e.a. over in dit topic.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Mocht iemand nog geinteresseerd zijn. Ik heb een redelijk geavanceerd script gemaakt om meerdere sensoren aan meerder schakelaars met instelbare timeouts te koppelen. Erg fijn voor bewegingsdetectoren en ganglichten :)

https://www.domoticz.com/...and_configurable_timeouts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-08 12:11
Vraagde tussendoor. Werkt Domoticz ook met de Harmony Ultimate hub of alleen met de Harmony hub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoschR
Iemand me verder kan helpen een stukje LUA voor het ophalen van de "CounterToday" vanuit de device "SolarMain" (PVOutput). De otherdevices_svalue geeft alleen de "current" en "overall total" weer en helaas niet de "total today".

Het zou ook moeten kunnen met cURL en de JSON API geloof ik, maar ik krijg het niet aan de praat.

Lua:
1
2
response = os.execute("curl http://<ip>:<port>/json.htm?type=devices&rid=38")
print(response)

[ Voor 15% gewijzigd door BoschR op 04-07-2016 20:25 ]

OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
Wat voor achtergronden gebruiken jullie? Ik de default van elemental. maar ik denk als de achtergrond fancy is en de icons hierop aansluiten het er al een stuk vetter uit ziet.

ik ben benieuwd of iemand een andere leuke achtergrond heeft en die wilt showen/delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
Wolfboy schreef op maandag 04 juli 2016 @ 16:27:
Mocht iemand nog geinteresseerd zijn. Ik heb een redelijk geavanceerd script gemaakt om meerdere sensoren aan meerder schakelaars met instelbare timeouts te koppelen. Erg fijn voor bewegingsdetectoren en ganglichten :)

Ziet er goed uit, maar zie nergens de variabelen die ik aan zou moeten passen.

of zijn dit de variabelen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
local switches = {
    -- The hallway_floor_0 is the variable name chosen earlier
    hallway_level_0={
        -- The detectors below can be anything that turns "On" when there's activity
        detectors={
            'door front',
            'motion staircase level 0'
        },
        switches={
            'light level 0',
            'light level 1'
        },
        timeout=2
    },
    hallway_level_1={
        detectors={
            'motion staircase level 1'
        },
        switches={
            'light level 1'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
BoschR schreef op maandag 04 juli 2016 @ 20:03:
Iemand me verder kan helpen een stukje LUA voor het ophalen van de "CounterToday" vanuit de device "SolarMain" (PVOutput). De otherdevices_svalue geeft alleen de "current" en "overall total" weer en helaas niet de "total today".

Het zou ook moeten kunnen met cURL en de JSON API geloof ik, maar ik krijg het niet aan de praat.

Lua:
1
2
response = os.execute("curl http://<ip>:<port>/json.htm?type=devices&rid=38")
print(response)
had hetzelfde probleem. Heb het zo opgelost:
Maverick in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 2"
Log op het eind van de dag de totale stand, en trek die er de volgende dag vanaf.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
MdO82 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 22:18:

code:
1
2
3
4

Dan loopt de code wel.

Heeft iemand een idee ?
Kreeg onderstaande als opmerking, maar de adressen 127.0.0.1 en lokale adressen heb ik in mijn Domoticz staan.
inVision schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 22:48:
[...]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Laatst online: 11:42

ST10©DE

Dus.............

Frank J. schreef op zondag 03 juli 2016 @ 19:10:
Ik ben wat wezen hobbyen met mn RasPi3 om een Denon AVR 2309 te koppelen aan mijn Domoticz. Voor diegene die er interesse in hebben hier even een overzicht van alle stappen die ik heb gemaakt tot nu toe.

....
Heel interessant, dit was ik ook van plan met mijn NAD receiver. Ik had echter het plan om het via een USB - Serieel kabel te doen. Gaat dat niet werken? Zoiets dus

Afbeeldingslocatie: https://microsites.pearl.de/i/07/px2587_0.jpg

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoschR
Maverick schreef op maandag 04 juli 2016 @ 20:57:
[...]

had hetzelfde probleem. Heb het zo opgelost:
Maverick in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 2"
Log op het eind van de dag de totale stand, en trek die er de volgende dag vanaf.
Het is inderdaad een optie, maar ben niet z'n fan van dit soort workarounds. Hoop eigenlijk dat er nog een mooiere oplossing voorbij komt.

Iemand ervaring met het ophalen van JSON in LUA? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon Heavy
MdO82 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 21:07:
[...]

Heeft iemand een idee ?
Kreeg onderstaande als opmerking, maar de adressen 127.0.0.1 en lokale adressen heb ik in mijn Domoticz staan.

[...]
Even een longshot maar heb je dit al geprobeerd?
code:
1
domoticzurl = "localhost:8080"
of
code:
1
domoticzurl = "//localhost:8080"
P. Mekes schreef op maandag 04 juli 2016 @ 21:37:
[...]

Heel interessant, dit was ik ook van plan met mijn NAD receiver. Ik had echter het plan om het via een USB - Serieel kabel te doen. Gaat dat niet werken? Zoiets dus

[afbeelding]
Geen idee maar ik ga nog een powermax centrale via USB-RS232 koppelen of via een USR-TCP232T.
Je zou even moeten uitzoeken hoe je rechtstreeks USB kunt gebruiken via lua.
edit:

LINK1

Ik ben nu zo ver dat ik mn scripting wat aan het opschoonen ben :) Wat ik begreep is dat het met een NAD versterker niet heel anders zou moeten zijn qua protocol. Zie hiervoor Deze link

[ Voor 58% gewijzigd door Falcon Heavy op 05-07-2016 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

maomanna schreef op maandag 04 juli 2016 @ 20:52:
[...]

Ziet er goed uit, maar zie nergens de variabelen die ik aan zou moeten passen.

of zijn dit de variabelen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
local switches = {
    -- The hallway_floor_0 is the variable name chosen earlier
    hallway_level_0={
        -- The detectors below can be anything that turns "On" when there's activity
        detectors={
            'door front',
            'motion staircase level 0'
        },
        switches={
            'light level 0',
            'light level 1'
        },
        timeout=2
    },
    hallway_level_1={
        detectors={
            'motion staircase level 1'
        },
        switches={
            'light level 1'
Yes, dat zijn ze :)

De switches zijn de schakelaars, de detectors de sensoren en hallway_level_1 is de naam van de groep. De user variabele moet dezelfde naam krijgen.

In plaats van "motion staircase level 1" kan je gewoon de naam van een sensor in je huis invoeren. En "light level 1" is gewoon de naam van een lamp of schakelaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Wolfboy op 05-07-2016 04:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolfboy schreef op maandag 04 juli 2016 @ 16:27:

Is dat niet iets wat je standaard doet met bewegingssensoren? Naar meerdere sensoren en statussen kijken alvorens iets te doen. Of de actie wijzigen afhankelijk van een situatie?
Is het ook niet makkelijker om te werken met de lastupdatetime ipv een teller te laten optellen?

Zo ziet het er ongeveer uit bij mij voor wat betreft de keuken:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
function pirkeuken(){
    global $a,$s,$i,$t;
    if($a=="On"){
        if($s['keuken']=='Off' && $s['wasbak']=='Off' && $s['werkblad']=='Off' && $s['kookplaat']=='Off' && $s['zon']<400) sw($i['wasbak'],'On','wasbak');
        if(($s['weg']=='On' || $s['slapen']=='On') && $s['meldingen']=='On' && strtotime($t['weg']) < driemin && strtotime($t['slapen']) < driemin){
            if(cget('timealertpirkeuken') < eenmin){
                sw($i['sirene'],'On','SIRENE');
                $msg='Beweging keuken om '.strftime("%H:%M:%S",time);
                cset('timealertpirkeuken',time);
                telegram($msg,false);
                ios($msg);
                if(sms===true)sms($msg);
            }
        }
    }
    logwrite(__FUNCTION__,$a,'log');
}
function cron(){
    if(strtotime($t['pirkeuken']) < tweemin && strtotime($t['wasbak']) < tweemin && $s['pirkeuken']=='Off' && $s['wasbak']=='On' && $s['werkblad']=='Off' && $s['keuken']=='Off' && $s['kookplaat']=='Off') sw($i['wasbak'],'Off','wasbak pir keuken');
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystery02
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-09 22:12
Hallo allemaal!

Naar aanleiding van dit draadje ben ik ook gaan experimenteren met Domoticz, maar het valt me een beetje tegen dat alles zo traag reageert. Als ik een lampje schakel via de interface, dan duurt het toch wel een paar seconden voordat hij uit gaat.

Ik maak gebruik van:
Raspberry Pi B+
aeon labs gen 5 z-stick
fibaro dimmer 2

Zou het verbeterd kunnen worden als ik een Pi 2/3 koop? Of zijn er instellingen die mogelijk verkeerd zijn? Nu vind ik het eigenlijk geen werkbare oplossing.

Alvast bedankt voor het advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
BoschR schreef op maandag 04 juli 2016 @ 22:54:
[...]

Het is inderdaad een optie, maar ben niet z'n fan van dit soort workarounds. Hoop eigenlijk dat er nog een mooiere oplossing voorbij komt.

Iemand ervaring met het ophalen van JSON in LUA? :)
Ja, redelijk wat. Ik heb dat hier gedocumenteerd voor Philips Hue lampen, maar ik gebruik het ook om (binnen een LUA script) met Kodi en Weather Underground te praten.

Een belangrijk stuk informatie heb ik trouwens gevonden op deze pagina. Misschien dat die ook wel goed aansluit bij jouw probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoschR
matthijsph schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 10:06:
[...]

Ja, redelijk wat. Ik heb dat hier gedocumenteerd voor Philips Hue lampen, maar ik gebruik het ook om (binnen een LUA script) met Kodi en Weather Underground te praten.

Een belangrijk stuk informatie heb ik trouwens gevonden op deze pagina. Misschien dat die ook wel goed aansluit bij jouw probleem?
Klopt, had ik inderdaad ook gevonden. Heb ook al erg veel gezocht. Zonder extra dependencies gaat het helaas niet lukken met enkel LUA ben ik al wel achter.

Dmv cURL de json ophalen en weg schrijven naar de tmp folder ver vervolgens lezen is wel gelukt. Nu het decoden nog.

Ik installeer het liefst zo min mogelijk dependencies. Ik had gehoopt met json.lua van Jeffrey Friedl een eind te kunnen komen. Maar helaas krijg ik deze foutmelding:
... EventSystem: [string "-- Daily PV..."]:15: attempt to call a nil value

Op regel 15 staat:
Lua:
1
JSON = (loadfile '/volume1/@appstore/domoticz/var/scripts/lua/JSON.lua')()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 06:31:
[...]

Is dat niet iets wat je standaard doet met bewegingssensoren? Naar meerdere sensoren en statussen kijken alvorens iets te doen. Of de actie wijzigen afhankelijk van een situatie?
Klopt. Imho zou dit ook direct door domoticz ondersteund moeten zijn maar helaas werken scenes niet op die manier.
Is het ook niet makkelijker om te werken met de lastupdatetime ipv een teller te laten optellen?
Dat zou misschien wel netter zijn maar dit was even de meest eenvoudige optie in combinatie met lua.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
Mystery02 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 09:28:
Hallo allemaal!

Naar aanleiding van dit draadje ben ik ook gaan experimenteren met Domoticz, maar het valt me een beetje tegen dat alles zo traag reageert. Als ik een lampje schakel via de interface, dan duurt het toch wel een paar seconden voordat hij uit gaat.

Ik maak gebruik van:
Raspberry Pi B+
aeon labs gen 5 z-stick
fibaro dimmer 2

Zou het verbeterd kunnen worden als ik een Pi 2/3 koop? Of zijn er instellingen die mogelijk verkeerd zijn? Nu vind ik het eigenlijk geen werkbare oplossing.

Hoe ver zijn de stick en dimmer van elkaar verwijderd? En hoe ziet je netwerk eruit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AWST6000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-01-2023
We hebben 2 Velux GGL S06‏ dakramen.
We willen die graag aan de buitenkant voorzien van zonwering/rolluiken.

Welke producten kan ik hier (laten) monteren die aan te sturen zijn met Domoticz/RFXcom433e?
Txs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystery02
JJnJ schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 11:59:
[...]

Hoe ver zijn de stick en dimmer van elkaar verwijderd? En hoe ziet je netwerk eruit?
Er zit een meter of 3 tussen, verder heb ik op 10 meter afstand nog een wall plug en her en der slingeren nog twee fibaro smoke detectors en een fibaro motion sensor. Tot nu toe nog niets ingebouwd, maar puur gebruikt om wat testjes te doen.

Beantwoord dit je vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
AWST6000 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 12:20:
We hebben 2 Velux GGL S06‏ dakramen.
We willen die graag aan de buitenkant voorzien van zonwering/rolluiken.

Welke producten kan ik hier (laten) monteren die aan te sturen zijn met Domoticz/RFXcom433e?
Txs
Er bestaan elektrische rolluiken voor, maar ik weet niet welke taal die spreken en of ze dus aan een rfxcom433 te koppelen zijn.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
RoTeK70 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 18:31:
Vraagde tussendoor. Werkt Domoticz ook met de Harmony Ultimate hub of alleen met de Harmony hub?
Voor zover ik weet, met beide.

Ik heb laatst een Ultimate Hub bij Bol.com gekocht omdat die toen in de aanbieding was, maar ik ben er helaas nog niet aan toegekomen om ermee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• podarcis
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-09 19:59
Ja, in de wiki gaat het over de harmony hub, de ultimate wordt niet met name genoemd.

Ik heb hem echter een week of wat geleden een harmony ultimate hub via marktplaats aangeschaft en deze werkt prima via domoticz.
AWST6000 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 12:43:
[...]

Voor zover ik weet, met beide.

Ik heb laatst een Ultimate Hub bij Bol.com gekocht omdat die toen in de aanbieding was, maar ik ben er helaas nog niet aan toegekomen om ermee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
podarcis schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 12:53:
Ik heb hem echter een week of wat geleden een harmony ultimate hub via marktplaats aangeschaft en deze werkt prima via domoticz.
[...]
Wat stuur je er allemaal mee aan?
Txs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Laatst online: 22-07 10:05
Mystery02 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 12:21:
[...]

Er zit een meter of 3 tussen, verder heb ik op 10 meter afstand nog een wall plug en her en der slingeren nog twee fibaro smoke detectors en een fibaro motion sensor. Tot nu toe nog niets ingebouwd, maar puur gebruikt om wat testjes te doen.

Beantwoord dit je vraag?
Zo ver ik weet kan dit gewoon niet sneller. Dat is de manier hoe een RFXcom of een Z-Stick werkt.

Ik moest er ook in het begin aan wennen. Het is geen TIK en direct response maar TIK, "follow the flow" en response. In totaal ongeveer 2 sec.

Als je kijkt naar bijvoorbeeld de MiLights (of Philips HUEs) die werken via WiFi, dat gaat als een speer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
Mystery02 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 09:28:
Hallo allemaal!

Ik maak gebruik van:
Raspberry Pi B+
aeon labs gen 5 z-stick
fibaro dimmer 2

Ik heb het hier ook. Zeker met een uitgebreider Z-Wave netwerk.
In de woonkamer heb ik een scene knop voor alles aan/uit, de Hue lampen reageren direct maar de Z-Wave dimmer die komt meestal pas een paar seconden later.

Er loopt een draadje op het Domoticz forum waarin ze Domoticz opnieuw gecompiled hebben met 1 wijziging in een instelling in de source. Dat schijnt een stuk rapper te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
BoschR schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 10:24:
[...]

Klopt, had ik inderdaad ook gevonden. Heb ook al erg veel gezocht. Zonder extra dependencies gaat het helaas niet lukken met enkel LUA ben ik al wel achter.

Dmv cURL de json ophalen en weg schrijven naar de tmp folder ver vervolgens lezen is wel gelukt. Nu het decoden nog.

Ik installeer het liefst zo min mogelijk dependencies. Ik had gehoopt met json.lua van Jeffrey Friedl een eind te kunnen komen. Maar helaas krijg ik deze foutmelding:
... EventSystem: [string "-- Daily PV..."]:15: attempt to call a nil value

Op regel 15 staat:
Lua:
1
JSON = (loadfile '/volume1/@appstore/domoticz/var/scripts/lua/JSON.lua')()
Als je json.lua in /usr/local/lib/lua/5.2 zet kun je 'm toch gebruiken met
Lua:
1
json = require('json')

Een werkend voorbeeld met json.lua vind je hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystery02
Heb je een linkje? Dan kan ik het in de gaten houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• podarcis
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-09 19:59
Tot dusver weinig spannends; alleen een Samsung TV op de slaapkamer met daarop aangesloten een Chromecast en een Pi met Kodi. Hier 3 scenes mee gemaakt en die kan ik dan ook via Domoticz schakelen.
AWST6000 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 12:56:
[...]

Wat stuur je er allemaal mee aan?
Txs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
Mystery02 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 12:21:
[...]

Beantwoord dit je vraag?
Opzich zou het met de B+ dan gewoon moeten werken.
Kan je eens een image tonen van je Z-Wave netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent_Bob
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02-09 23:34

Silent_Bob

What the f*ck is the Internet?

Ik vroeg mij af of er iemand hier nog geknutseld heeft met de fifthplay gateway (ook wel bekend als de e-on energieassistent) om dat werkend te krijgen in domoticz?

zou wel mooi wezen als ik de gateway kan uitlezen zodat ik met de drie smartplugs het verbruik kan meten
in domoticz (doe ik nu met de fifthplay app wat er behoorlijk gedateerd uit ziet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
Mystery02 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:24:
[...]

Heb je een linkje? Dan kan ik het in de gaten houden
nee ik kan het zo snel niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
commentator schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 22:27:
Iemand een idee of je zo'n s0 pulse meter, net als de p1 meter, ook via ser2net naar een andere pi met domoticz kan zetten? Voor de p1 kan ik in domoticz namelijk kiezen dat ie via lan aangesloten is maar voor s0 niet. Tips/Suggesties?
Is er echt niemand die een idee heeft of dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystery02
JJnJ schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 15:28:
[...]
Kan je eens een image tonen van je Z-Wave netwerk?
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/oozz90.png

Is dit voldoende? Het gaat dus om Node 7

Edit: Schakelen vanaf het dashboard duurt nu tussen de 1 en de 6 seconden, maar vaker het laatste dan het eerste.

[ Voor 18% gewijzigd door Mystery02 op 05-07-2016 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoschR
matthijsph schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:20:
[...]

Als je json.lua in /usr/local/lib/lua/5.2 zet kun je 'm toch gebruiken met
Lua:
1
json = require('json')

Een werkend voorbeeld met json.lua vind je hier
Bedankt. Het is inmiddels gelukt. Ben (nog) niet zo bekend met LUA. Copy/paste van de JSON lib. was blijkbaar niet goed gegaan in vim, dus later met wget maar gedownload.

@Maverick: Wellicht kan je hier ook mee uit de voeten.

Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
    tempfilename = '/var/tmp/rain.json'
    url = 'http://<ip>:<port>/json.htm?type=devices&rid=38'

package.path = package.path .. ';' .. '/volume1/@appstore/domoticz/var/scripts/lua/?.lua'
    json = require('JSON')

read = os.execute('curl -s -o ' .. tempfilename .. ' "' .. url .. '"')
    file = io.open(tempfilename, "rb")
    fileContent = file:read("*all")
    file:close()

jsonDecode = json:decode(fileContent)

telegram('PV opbrengt: ' .. jsonDecode["result"][1]["CounterToday"] .. '. De zon kwam op om ' .. jsonDecode["Sunrise"] .. ' en ging onder om ' .. jsonDecode["Sunset"] .. '.')

[ Voor 3% gewijzigd door BoschR op 05-07-2016 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-08 12:11
podarcis schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 12:53:
Ja, in de wiki gaat het over de harmony hub, de ultimate wordt niet met name genoemd.

[...]
Ik heb de Harmony Ultimate Hub ook draaien via de app en dat werkt perfect. Ik krijg de aktiviteiten ook binnen in Domoticz en kan ze ook starten maar uitzetten wil niet. Ik wil namelijk in eerste instantie alleen mij apparatuur via Domoticz kunnen aan en uitzetten maar dat wil dus niet. Via de app gaat dit prima. Status veranderd dan ook netjes mee in Domoticz maar uitzetten gaat dus niet. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
Mystery02 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 19:34:
[...]

[afbeelding]

Is dit voldoende? Het gaat dus om Node 7

Edit: Schakelen vanaf het dashboard duurt nu tussen de 1 en de 6 seconden, maar vaker het laatste dan het eerste.
Dit ziet er prima uit, alles is juist verbonden. Ik zou dan toch misschien even kijken naar een PI3. Scheelt het niet kan je die altijd terug sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent_Bob
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02-09 23:34

Silent_Bob

What the f*ck is the Internet?

RoTeK70 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 21:15:
[...]

Ik heb de Harmony Ultimate Hub ook draaien via de app en dat werkt perfect. Ik krijg de aktiviteiten ook binnen in Domoticz en kan ze ook starten maar uitzetten wil niet. Ik wil namelijk in eerste instantie alleen mij apparatuur via Domoticz kunnen aan en uitzetten maar dat wil dus niet. Via de app gaat dit prima. Status veranderd dan ook netjes mee in Domoticz maar uitzetten gaat dus niet. Iemand een idee?
Klopt aan en uitzetten bij de desbetreffende event werkt niet, moet je de power off event voor gebruiken of bedoel je de apparatuur individueel aan en uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
pfff,

voor diegene die twijfelen of niet echt handig met linux zijn en een meer out of the box systeem zoeken. GEEN DOMOTICZ 8)7

Ik heb mn RFLink eindelijk binnen. Dat was me een partij drama met hardware toevoegen. Met serial port ACM1 kreeg ik geen contact (bleek er eerst nog een firmware op de arduino gezet te moeten worden, geen handleiding niksssss).
FIRMWARE

Soit, daarna toegevoegd ACM1 , en wederom geen version id en create RFLink Devices knopje....
Toch maar even AMA0 proberen?
FOUTJE bedankt. Hele Domoticz bleef offline, soms wel een webinterface soms niet. Devices waren WEG, Hardware was WEG.... :|
Database kon ik via WINSCP er gelukkig wel afhalen, de laatste hardware toevoeging verwijderen via SQLitebrowser en terug zetten gaf geen effect.

Uiteindelijk dacht ik handmatig via SSH maar even te updaten. Het is laat en ik zag de beta er niet achter staan.
code:
1
./updatebeta
Gelukkig volledige domitica weer up and running, alleen onder een beta dus nu. Toch maar even hardware verwijderd en opnieuw aangemeld onder ACM1. Gelukkig werkte dit.

Maar goed, ik rotzooien met een kaku ACD-1000. Zag overal dat hij supported is dus automatisch in je lijst moet komen te staan. Niks nakkes nada..... op Learn Light/Switch klikken en inleren (knopje 1s) gaf ook geen effect. Onder tussen is het dus 23:30 uur.

Zoeken zoeken zoeken.... en toen! BLIJKBAAR, moet je dus een device zonder remote handmatig toevoegen via Manual Light/Switch
Klik op manual switch/light.
Selecteer jouw RFXtrx hardware
Voer een device name in
Switch Type ON/OFF
Kies een willekeurige ID en Unit Code
klik op ADD

Zet de ACD-1000 in learn mode (knopje 1s indrukken groen gaat knipperen)
Klik daarna op je toegevoegde switch in Domotica.
De ACD-1000 zal het signaal ontvangen en gaat 2 keer aan en uit schakelen als acknowledge.
00:00 ik duik mn bed in :+
Pagina: 1 ... 70 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de Github repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door
Gebruik bij het posten van stukjes code de ~~~[code]-tag!
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.