Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystery02
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-09 22:12
Installatie van Domoticz op mijn computer geeft dezelfde resultaten. Tussen de 1 en 6 seconden, maar vaker dus het laatste. Ik denk dan dat een RPI3 niet gaat helpen. Toch bedankt voor je hulp! Toch nog maar even verder zoeken.

Mochten er nog mensen tips hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuntteam
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-09 12:21

Stuntteam

RFLink Gateway Development

Frank J. schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 00:01:
Ik heb mn RFLink eindelijk binnen. Dat was me een partij drama met hardware toevoegen. Met serial port ACM1 kreeg ik geen contact (bleek er eerst nog een firmware op de arduino gezet te moeten worden, geen handleiding niksssss).
FIRMWARE
Je had deze URL kunnen bekijken: http://www.nemcon.nl/blog2/2015/07/HA_nl
stappen inclusief firmware flashen.
Frank J. schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 00:01:
Maar goed, ik rotzooien met een kaku ACD-1000. Zag overal dat hij supported is dus automatisch in je lijst moet komen te staan. Niks nakkes nada..... op Learn Light/Switch klikken en inleren (knopje 1s) gaf ook geen effect. Onder tussen is het dus 23:30 uur.
Zoeken zoeken zoeken.... en toen! BLIJKBAAR, moet je dus een device zonder remote handmatig toevoegen via Manual Light/Switch
Uiteraard moet er een RF signaal zijn anders valt er voor RFLink niets te zien.
Dus optie 1, je drukt op de knop van een remote die gekoppeld is met een schakelaar..
of optie 2, als je geen remote hebt, je maakt handmatig een device aan..
handmatig aanmaken kan via de manual light/switch maar kan ook via Create RFLink Devices onder hardware.. je geeft daar bv. de volgende regel op:
20;44;NewKaku;ID=0016d400;SWITCH=2;CMD=ON;
een device met ID 16d400 komt dan in je lijst te staan.. hierna kan je deze aan een schakelaar hangen door de procedure uit de kaku handleiding te volgen.

-=# RFLink Gateway Development Team #=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hondapower schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:19:
[...]

Ik heb het hier ook. Zeker met een uitgebreider Z-Wave netwerk.
In de woonkamer heb ik een scene knop voor alles aan/uit, de Hue lampen reageren direct maar de Z-Wave dimmer die komt meestal pas een paar seconden later.

Er loopt een draadje op het Domoticz forum waarin ze Domoticz opnieuw gecompiled hebben met 1 wijziging in een instelling in de source. Dat schijnt een stuk rapper te reageren.
Ik heb hetzelfde euvel. Ik schakel met 1 killswitch ook de verlichting uit en daarvan zijn 6 schakelaars ZWave en meestal zijn er 3 of 4 die meteen uitschakelen en moet ik soms een paar en soms een tiental seconden wachten voordat de overige schakelaars reageren. Net op het moment dat je erheen wilt lopen schakelen ze uit. Terwijl bij het inschakelen bijna altijd alles meteen reageert.

Als je het draadje nog weet te vinden, graag, Ik hoop dan ook dat dit wordt meegenomen in 1 van de volgende updates. Zou mooi zijn :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

AWST6000 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 12:20:
We hebben 2 Velux GGL S06‏ dakramen.
We willen die graag aan de buitenkant voorzien van zonwering/rolluiken.

Welke producten kan ik hier (laten) monteren die aan te sturen zijn met Domoticz/RFXcom433e?
Txs
Goed dat je dat eerst uitzoekt. Wij hebben 3 jaar geleden Velux dakramen met electrische zonwering en luiken aan laten leggen. Ik ben vorig jaar begonnen met Domoticz, en er achter gekomen dat het Velux-spul dus niet "praat" met Rfxcom ;(

Ik kan je helaas niet vertellen wat je daar wel voor nodig hebt.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-09 18:24
Microkid schreef op zondag 10 april 2016 @ 18:11:
Ik ben niet te spreken over de nieuwe versie v3.4834. Sinds deze versie zijn de grafieken voor m'n zonde-energie en gasverbruik totaal onbruikbaar geworden. Ik wil dus graag terug naar de vorige versie 3530. Maar hoe doe ik dat? Op internet zijn guides te vinden (zoals hier https://www.domoticz.com/...ack_to_a_previous_version), maar als ik die uitvoer blijf ik op dezelfde versie zitten. Ik wil dus graag terug zonder verlies van instellingen en data. Wie weet hoe ik dat kan doen?
Ik draai nog op versie 3530 en wilde upgraden naar 4834. Zijn problemen zoals ^^^ een uitzondering? Ik snap dat je nooit 100% zeker kunt zijn dat alles goed gaat maar zeker mijn gas/water/energie wil ik graag zonder problemen over hebben.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-01-2023
Pietervs schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 07:35:
[...]
Goed dat je dat eerst uitzoekt. Wij hebben 3 jaar geleden Velux dakramen met electrische zonwering en luiken aan laten leggen. Ik ben vorig jaar begonnen met Domoticz, en er achter gekomen dat het Velux-spul dus niet "praat" met Rfxcom ;(
Ik kan je helaas niet vertellen wat je daar wel voor nodig hebt.
- In de documentatie van de RFXcom433e staat niets over Velux Integra.
- Ik heb gezocht in de database van Logitech Harmony en dan krijg je de melding dat Velux Integra wordt aangestuurd met RF. Niet met IR, dus met de Harmony is het niet te bedienen.
- Ik vond hier dat er kennelijk interfaces voor bestaan, maar dat lijkt nogal omslachtig en is ook niet echt goedkoop.

Ik heb Velux daarom zojuist maar gemaild.

Edit 1:
Antwoord van Velux:
VELUX heeft hiervoor de KLF 100 WW.
Hier een link voor de documentatie ervan.

Edit 2:
Je zou verwachten dat de fabrikanten van dit soort producten zouden staan te springen om een open interface beschikbaar te stellen, maar daar lijkt het niet echt op.
Hetzelfde geldt voor Luxaflex PowerView, al is dat wel te schakelen met de combinatie Luxaflex Hub en Logitech Hub. Maar ik heb nog nergens over ervaringen met deze combi binnen Domoticz gelezen.

[ Voor 23% gewijzigd door AWST6000 op 06-07-2016 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
AWST6000 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 08:17:
[...]

Edit:
Je zou verwachten dat de fabrikanten van dit soort producten zouden staan te springen om een open interface beschikbaar te stellen, maar daar lijkt het niet echt op.
Dat willen ze juist niet. Elke fabrikant probeert je zoveel mogelijk binnen zijn eigen ecosysteem te houden. 'proprietary lock-in'.

Bij Velux kun je dan voor 150 Euro een soort bridge kopen maar daarmee kun je ook maar 1 groep bedienen, dus voor echte automatisering heb je er veel meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 16:13
Heeft iemand ervaring met MiLight en domoticz??
En hoe heeft hij/zij dat gekoppeld??

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:03
bing69 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 09:54:
Ja hier, met de wifibox van miglight. Deze kan je gewoon simpel toevoegen in domoticz. Volgens mij heet het daar AppLamp of LimitlessLED. Werkt prima, geen problemen mee. Werkt snel en betrouwbaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Luuk84 op 06-07-2016 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 16:13
Luuk84 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 10:00:
[...]

Ja hier, met de wifibox van miglight. Deze kan je gewoon simpel toevoegen in domoticz. Volgens mij heet het daar AppLamp of LimitlessLED. Werkt prima, geen problemen mee. Werkt snel en betrouwbaar.
Thanks, die wifibox wordt ie fysiek aangesloten op de Pi?

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:03
bing69 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 10:09:
[...]

Thanks, die wifibox wordt ie fysiek aangesloten op de Pi?
De Wifi-Box kan je op elke willekeurige usb aansluiting aansluiten (ook op bijvoorbeeld een usb charger van een telefoon). De wifibox verbind je met je wifi netwerk. In domoticz geef je dan het IP-adres van de wifibox op.

Ik geloof dat je met RFXcom ook de mi-lampen kan aansturen maar ik kan het mis hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Luuk84 op 06-07-2016 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-08 11:17
bing69 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 09:54:
Het kan tegenwoordig ook met een RF-link mocht je die toch al hebben liggen, zie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuntteam

Stuntteam

matthijsph schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 10:20:
[...]
Het kan tegenwoordig ook met een RF-link mocht je die toch al hebben liggen, zie hier
Klopt.. die heeft ook ontvangst van de Milight RGBW remote control signalen.
Verder zal de volgende versie ook de Milight koud wit/warm wit (dual) remote ondersteunen.

De nieuwere RGBWW word nog aan gewerkt. Signalen komen wel goed binnen maar er is een scrambling toegepast welke eerst uitgezocht moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb 2 weken geleden mijn nieuwe slimme meter met een p1-kabel aangesloten op de Pi met domoticz.
Gelijk de mogelijkheid gepakt om over te stappen van Pi1 naar Pi2. En maar een nieuwe domoticz installatie gemaakt, om vervolgens maar even op de laatste stable-versie te blijven.

Nu heb ik alles aangesloten: RFXCOM, P1 kabel, en ook de mysensors gateway. Nu merk ik dat Domoticz na een aantal dagen ineens offline is gegaan. Af en toe kom ik er nog in, en dan komen er geen gegevens meer vanuit Mysensors en de slimme meter. RFXCom doet het nog wel.

De USB poorten staan goed ingesteld, er zit een 2,5 A netvoeding aan van goede kwaliteit. Ik vind het vreemd. Het heeft prima gewerkt, en nu ineens problemen, terwijl ik enkel een 'gebeurtenis' heb toegevoegd. Het rare was dat die 'gebeurtenis' ineens weer weg was (2 zwarte blokjes).

Doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-09 23:07
Mystery02 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 00:18:
[...]

Installatie van Domoticz op mijn computer geeft dezelfde resultaten. Tussen de 1 en 6 seconden, maar vaker dus het laatste. Ik denk dan dat een RPI3 niet gaat helpen. Toch bedankt voor je hulp! Toch nog maar even verder zoeken.

Mochten er nog mensen tips hebben?
Heb je toevallig in sleep mode van een van de dimmers/ of andere apparaten wat aangepast?

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

AWST6000 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 08:17:
[...]

- In de documentatie van de RFXcom433e staat niets over Velux Integra.
- Ik heb gezocht in de database van Logitech Harmony en dan krijg je de melding dat Velux Integra wordt aangestuurd met RF. Niet met IR, dus met de Harmony is het niet te bedienen.
- Ik vond hier dat er kennelijk interfaces voor bestaan, maar dat lijkt nogal omslachtig en is ook niet echt goedkoop.

Ik heb Velux daarom zojuist maar gemaild.

Edit 1:
Antwoord van Velux:
VELUX heeft hiervoor de KLF 100 WW.
Hier een link voor de documentatie ervan.

Edit 2:
Hetzelfde geldt voor Luxaflex PowerView, al is dat wel te schakelen met de combinatie Luxaflex Hub en Logitech Hub. Maar ik heb nog nergens over ervaringen met deze combi binnen Domoticz gelezen.
Een iets "generiekere" aansturing van KaKu: http://www.klikaanklikuit...ring-schakelaar-asun-650/
Maar ik heb geen idee hoe goed die werken met Velux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystery02
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-09 22:12
Volgens mij niet. Maar ik heb even alle nodes eruit gegooid en opnieuw de dimmer toegevoegd (alleen die dus), en nu reageert hij wel bijna meteen. Stukken beter zo!

Bedankt voor de hulp allemaal, nu hopen dat het zo blijft als ik alles weer terugzet naar de RPI en de andere nodes weer toevoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-08 12:11
Silent_Bob schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 23:18:
[...]

Klopt aan en uitzetten bij de desbetreffende event werkt niet, moet je de power off event voor gebruiken of bedoel je de apparatuur individueel aan en uitzetten?
Ja inderdaad wil graag individueel de apparatuur kunnen aan en uitschakelen via Domoticz.
Power off event schakelt alles uit toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-09 17:05
Mystery02 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 17:57:
[...]

Volgens mij niet. Maar ik heb even alle nodes eruit gegooid en opnieuw de dimmer toegevoegd (alleen die dus), en nu reageert hij wel bijna meteen. Stukken beter zo!

Bedankt voor de hulp allemaal, nu hopen dat het zo blijft als ik alles weer terugzet naar de RPI en de andere nodes weer toevoeg.
Ik heb eens een keer een wijziging in de z wave configuratie gemaakt waardoor de Retry timout wat kleiner geworden is. Dit scheelde bij mij enorm:

https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=5204#p33321

En polling uitschakelen. Dit vult je queue en levert ook vertraging op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ook_gek
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-08-2024
Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar ik ben echt ten einde raad nu. Ik ben helemaal nieuw met Domoticz maar sinds ik aan de sonos speakers ben wil ik dit via homebridge gaan besturen, en kwam uit uit op Domoticz. Daar blijkt al veel meer in te zitten wat ik in de toekomst wil dus hop aan de slag. Ik heb de image gedownload van Domoticz. De installatie verliep prima en ook de installatie van homebridge ging vlekkeloos. Ik gebruik de app insteon+ Ook deze app vind de homebridge dus tot hier alles prima. Omdat ik de Sonos via Siri wil bedienen heb ik de installatie gedaan van de songs-homebridge.

pi@raspberrypi:~/homebridge$ sudo npm install -g homebridge-sonos
homebridge-sonos@0.1.0 /usr/local/lib/node_modules/homebridge-sonos
├── underscore@1.8.3
└── sonos@0.8.0 (ip@0.3.3, debug@0.7.4, underscore@1.5.2, upnp-client@0.0.1, xml2js@0.2.8, request@2.27.0)

zoals te zien is gaat dit ook prima. Ik heb netjes de config.json aangepast.
~
Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
 {
"platform": "Domoticz",
"name": "Domoticz",
"server": "127.0.0.1",
"port": "8080"
}],
"accessories": [
{
"accessory": "Sonos",
"name": "Bedroom Speakers",
"room": "Woonkamer"
}
]~

Naar mijn idee staat dit ook goed maar ik krijg elke keer de melding....

[Sat Jul 02 2016 16:49:32 GMT+0000 (UTC)] Loaded plugin: homebridge-sonos
[Sat Jul 02 2016 16:49:32 GMT+0000 (UTC)] Registering accessory 'homebridge-sonos.Sonos'
[Sat Jul 02 2016 16:49:32 GMT+0000 (UTC)] ---
[Sat Jul 02 2016 16:49:32 GMT+0000 (UTC)] Loaded config.json with 0 accessories and 1 platforms.

Oké de vraag nu, waarom krijg ik 0 ipv 1 accessories te zien en wat doe ik fout?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent_Bob
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02-09 23:34

Silent_Bob

What the f*ck is the Internet?

RoTeK70 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 20:24:
[...]

Ja inderdaad wil graag individueel de apparatuur kunnen aan en uitschakelen via Domoticz.
Power off event schakelt alles uit toch.
Klopt schakel alles uit, heb me er nog niet verder in verdiept om individueel de apparaten te schakelen via Domoticz
bij apparaten zie je ook niet je apparatuur staan :( lijkt erop dat je alleen maar scene's kan toevoegen in Domoticz
Beetje omslachtig maar misschien voor elke device een scene aanmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:43
Waarom wil je apparaten individueel willen uitschakelen via Domoticz? Als je van activiteit wisselt, worden de apparaten die niet in de activiteit zitten toch automagisch uitgeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

janne_nl schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:21:
Waarom wil je apparaten individueel willen uitschakelen via Domoticz? Als je van activiteit wisselt, worden de apparaten die niet in de activiteit zitten toch automagisch uitgeschakeld?
Verschillende tijdstippen, bijvoorbeeld?
Ik vind het leuk als de lampen in de tuin een kwartier na zonsondergang aan gaan, en om 23.00 uur uit. De lamp in de woonkamer moet 20 minuten voor zonsondergang aan gaan, maar mag blijven branden tot 23.30 uur.
Als ik nu een activiteit "slapen" aan maak zouden alle lampen toch tegelijk uit gaan op 1 tijdstip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
(* Ik lees aandachtig mee over de Harmony Hub *) :-)

Ik heb ondertussen nog ff zitten zoeken naar info over Luxaflex PowerView.
Ik zag op de site van Logitech een artikel om de Harmony Hub te koppelen aan de Luxaflex Hub.

Ik heb weliswaar al wel een Harmony Hub, maar daar heb ik nog geen ervaring mee.
Luxaflex Duette Shades met PowerView wil ik graag, maar kan ik uit het artikel niet opmaken wat ik allemaal wel/niet kan binnen Domoticz.

Wie wel?
En hoe werkt dat met timers? Welk device triggert?
Txs

Edit 1:
Ik zag net een ander artikel waarin wordt gesteld dat Luxaflex een open API beschikbaar heeft gesteld en dat deze vanuit Domoticz aan te roepen is.

Edit 2:
Ik heb enige documentatie over deze Luxaflex open API gevonden.

Edit 3:
Er was overigens ook nog enige verwarring:
- Luxaflex PowerRise werkt met IR en is aan te sturen met Logitech Harmony
- Luxaflex PowerView werkt op RF en heeft de combinatie Luxaflex Hub en Harmony Hub nodig.

[ Voor 52% gewijzigd door AWST6000 op 07-07-2016 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Pietervs schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:30:
[...]

Verschillende tijdstippen, bijvoorbeeld?
Ik vind het leuk als de lampen in de tuin een kwartier na zonsondergang aan gaan, en om 23.00 uur uit. De lamp in de woonkamer moet 20 minuten voor zonsondergang aan gaan, maar mag blijven branden tot 23.30 uur.
Als ik nu een activiteit "slapen" aan maak zouden alle lampen toch tegelijk uit gaan op 1 tijdstip?
oei, ik heb ergens niet goed gelezen, ik dacht dat dit over de harmony hub ging.

Maar je hebt gelijk natuurlijk.

Lampen in de tuin heb ik ongeveer hetzelfde. De lampen in de woonkamer gaan niet geheel automatisch. Als het rolgordijn omlaag gaat, we zijn thuis en de lampen zijn nog niet aan, dan gaan ze wel aan. Ik heb een knop 'naar bed' die alles uitschakeld (lampen/tv etc) en de eetkamertafellampen 2 minuten aanzet, zodat we de kamer uit kunnen lopen. De tuinlampen zitten in een groep, de rest stuur ik vanuit LUA aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
Het lijkt er voorzichtig op dat je 'scenes' gebruikt in plaats van 'groups'.
Klopt dit? (Het is ff lastig om in dit draadje te achterhalen wat je precies bedoelt omdat er tig onderwerpen door elkaar worden besproken)
Txs

[ Voor 3% gewijzigd door AWST6000 op 07-07-2016 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

janne_nl schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:58:
[...]

oei, ik heb ergens niet goed gelezen, ik dacht dat dit over de harmony hub ging.

Maar je hebt gelijk natuurlijk.

Lampen in de tuin heb ik ongeveer hetzelfde. De lampen in de woonkamer gaan niet geheel automatisch. Als het rolgordijn omlaag gaat, we zijn thuis en de lampen zijn nog niet aan, dan gaan ze wel aan. Ik heb een knop 'naar bed' die alles uitschakeld (lampen/tv etc) en de eetkamertafellampen 2 minuten aanzet, zodat we de kamer uit kunnen lopen. De tuinlampen zitten in een groep, de rest stuur ik vanuit LUA aan.
Het is vooral mijn onbekendheid met programmeren waarom ik nog niks gedaan heb met LUA en/of het maken van groepen.
Zo'n knop "naar bed": als ik daarover lees denk ik "he, dat is handig!" :)
Zou willen dat ik wat meer tijd had om dat soort dingen eens goed uit te zoeken en in te stellen. Maar ja, full-time baan, reistijd, thuissituatie, enzovoort, enzovoort... :|
Maar ik hoop op een koude winter! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
ook_gek schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:58:
Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar ik ben echt ten einde raad nu. Ik ben helemaal nieuw met Domoticz maar sinds ik aan de sonos speakers ben wil ik dit via homebridge gaan besturen, en kwam uit uit op Domoticz. Daar blijkt al veel meer in te zitten wat ik in de toekomst wil dus hop aan de slag. Ik heb de image gedownload van Domoticz. De installatie verliep prima en ook de installatie van homebridge ging vlekkeloos. Ik gebruik de app insteon+ Ook deze app vind de homebridge dus tot hier alles prima. Omdat ik de Sonos via Siri wil bedienen heb ik de installatie gedaan van de songs-homebridge.

pi@raspberrypi:~/homebridge$ sudo npm install -g homebridge-sonos
homebridge-sonos@0.1.0 /usr/local/lib/node_modules/homebridge-sonos
├── underscore@1.8.3
└── sonos@0.8.0 (ip@0.3.3, debug@0.7.4, underscore@1.5.2, upnp-client@0.0.1, xml2js@0.2.8, request@2.27.0)

zoals te zien is gaat dit ook prima. Ik heb netjes de config.json aangepast.
~
Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
 {
"platform": "Domoticz",
"name": "Domoticz",
"server": "127.0.0.1",
"port": "8080"
}],
"accessories": [
{
"accessory": "Sonos",
"name": "Bedroom Speakers",
"room": "Woonkamer"
}
]~

Naar mijn idee staat dit ook goed maar ik krijg elke keer de melding....

[Sat Jul 02 2016 16:49:32 GMT+0000 (UTC)] Loaded plugin: homebridge-sonos
[Sat Jul 02 2016 16:49:32 GMT+0000 (UTC)] Registering accessory 'homebridge-sonos.Sonos'
[Sat Jul 02 2016 16:49:32 GMT+0000 (UTC)] Loaded config.json with 0 accessories and 1 platforms.

Oké de vraag nu, waarom krijg ik 0 ipv 1 accessories te zien en wat doe ik fout?
Heb je een wachtwoord ingesteld op Domoticz? Zet dit eens uit?

Probeer ook in plaats van 127.0.0.1 eens localhost of het daadwerkelijke IP adres van Domoticz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Pietervs schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:40:
[...]

Het is vooral mijn onbekendheid met programmeren waarom ik nog niks gedaan heb met LUA en/of het maken van groepen.
Zou willen dat ik wat meer tijd had om dat soort dingen eens goed uit te zoeken en in te stellen. Maar ja, full-time baan, reistijd, thuissituatie, enzovoort, enzovoort... :|
Ik probeer normaal ook maar 1 ding tegelijk aan te passen, zodat ook duidelijk waar de fout zit. Heel veel kan met blockly begrijp ik, maar met een programmeer achtergrond, vind ik lua (en perl en bash scripts) net wat prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Pietervs schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 17:09:
[...]

Een iets "generiekere" aansturing van KaKu: http://www.klikaanklikuit...ring-schakelaar-asun-650/
Maar ik heb geen idee hoe goed die werken met Velux.
zoiets zou dus ook moeten werken met een schakelaar voor rolluiken?

ik heb namelijk harold bediending /somfy motors in onze rolluiken.
Met een omhoog/stop/omlaag schakelaar.
Ik had deze van Somfy gevonden : http://shop.somfy.be/inbo...voor-rolluiken-10217.html
Welke normaal via domoticz te besturen is...

Ik vroeg het aan mijn installateur en die zei het volgende :
U kunt de bestaande schakelaar vervangen door een opbouwontvanger van Somfy met bijhorende zender.
Dit is de goedkoopste oplossing ….
Ongeveer 90 euro vd ontvanger en 45 euro vd zender zonder plaatsing en BTW …..
Natuurlijk zonder te zeggen wat of hoe ...

Maar is het nu een velux of een rolluik, principe is hetzelfde zeker?

die klikaanklikuit ziet er ook goed uit in feite...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Repi3 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:40:
[...]

zoiets zou dus ook moeten werken met een schakelaar voor rolluiken?

ik heb namelijk harold bediending /somfy motors in onze rolluiken.
Met een omhoog/stop/omlaag schakelaar.
Ik had deze van Somfy gevonden : http://shop.somfy.be/inbo...voor-rolluiken-10217.html
Welke normaal via domoticz te besturen is...

Ik vroeg het aan mijn installateur en die zei het volgende :

[...]

Natuurlijk zonder te zeggen wat of hoe ...

Maar is het nu een velux of een rolluik, principe is hetzelfde zeker?

die klikaanklikuit ziet er ook goed uit in feite...
Ik durf je niet te vertellen of het wel of niet gaat werken: ik heb er helaas geen ervaring mee. ;(
Bij ons zit het allemaal ingebouwd en werkt het met de Velux-afstandsbediening, dus even een schakelaar vervangen is er ook niet bij, jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mediacj schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 16:38:
[...]

Bedankt voor het delen, je kunt ook deze kopen, werkt ook prima en is nog wat goedkoper:http://s.aliexpress.com/my22aAv6
Deze werken inderdaad als een trein met RFLink. Kost bijna niets :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YKW
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-10-2024

YKW

mobiliteit ten top

Op een of andere manier werken sinds 2 weken HTML urls binnen Domoticz niet meer, ik gebruik deze oa icm een Broadlink om bijv infrarood te schakelen of 433MHz.

Bijvoorbeeld deze URL's die ik als actie aan een button heb gekoppeld, werken niet:

http://192.168.2.4:7474/code/TV%20aan
http://192.168.2.4:7474/code/gordijnopen

ook in gebeurtenissen zitten een paar van deze links (zoals zonwering stop na een aantal seconden). Herkent iemand het probleem en hoe los ik het op? Als ik deze links in de browser stop, doet hij het wel gewoon....

Automatiseren kan je leren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik zie in het domoticz log streeds meldingen verschijnen van Incoming connection from: ###.###.###.###. Het ip adres wat er staat is niet van mij. Heeft iemand een verklaring waar deze dan vandaan komt?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-09 07:58

Kraz

Saving the world

breinonline schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 22:21:
Ik zie in het domoticz log streeds meldingen verschijnen van Incoming connection from: ###.###.###.###. Het ip adres wat er staat is niet van mij. Heeft iemand een verklaring waar deze dan vandaan komt?
Is het een intern of extern IP adres?
Als het extern is, zou ik toch wat firewall/router settings na gaan kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• costo
  • Niet online
Die mededeling zie ik soms ook. (Is vaak een IP vanuit china.)
In m'n errorlog staat dan er dan nog zoiets achter als error manager.html
Is volgens mij een bot die op zoek is naar lekke servers.

En ja ik heb domoticz naar buiten toe openstaan met port-forwarding en dan niet op standaard poort 8080 maar een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Nu online

breinonline

Mij errorlog is leeg wat dat aangaat. De IP's komen van buiten en ik zie adressen uit China, Taiwan, Frankrijk, Israël en de USA. Echt geen idee wat het is. Een tweetal portscans van de router leverde niks op (anders dan 8080 inderdaad geforward is).

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-09 15:45
Ik lees mijn slimme meter uit met een raspberry met daarop domoticz.

Nu heb ik geen antwoord op mijn vraag kunnen vinden en vraag me daarom af of het kan.

In domoticz kan je een report bekijken met je verbruik van je electra en gasmeter.

Dit report loopt echter van 1 januari tot 31 december.

Weet iemand of het mogelijk is om zelf een tijdvak aan te geven zodat je het report gelijk kan laten lopen met je afrekening van je energieleverancier ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YKW schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 20:31:
Op een of andere manier werken sinds 2 weken HTML urls binnen Domoticz niet meer, ik gebruik deze oa icm een Broadlink om bijv infrarood te schakelen of 433MHz.

Bijvoorbeeld deze URL's die ik als actie aan een button heb gekoppeld, werken niet:

http://192.168.2.4:7474/code/TV%20aan
http://192.168.2.4:7474/code/gordijnopen

ook in gebeurtenissen zitten een paar van deze links (zoals zonwering stop na een aantal seconden). Herkent iemand het probleem en hoe los ik het op? Als ik deze links in de browser stop, doet hij het wel gewoon....
Waarom gebruik je geen JSON link hiervoor. Die zijn hier voor bedoelt en werken op een soortgelijk manier

Werken de linken wel als je deze in je browser plakt. Mogelijk ligt de oorzaakt ergens anders.
Logbestanden nagekeken op foutmelding die hier betrekking op hebben.
Gecontroleer of je de laatste versie van Domoticz gebruikt.

Als je niets kunt vinden kun je altijd een probleemmelding doen bij Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind de linkjes ook wat vaag:
Sowieso zou ik geen spaties (en hoofdletters) gebruiken in een pad/bestandsnaam. Daarbij zie ik geen extensie, dus wat voor bestand roep je precies aan hier?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pietervs schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:40:
[...]

Het hoeft niet zo moeilijk te zijn. Er zijn tal van talen beschikbaar: lua, bash, php, python,... De een al wat makkelijker dan de andere. Ikzelf doe alles in PHP en vind dat super prettig werken, eenvoudig en supersnel.

De 'naar bed' knop is bij mij een dummy schakelaar 'slapen'. Samen met een 2de dummy schakelaar 'weg' kan ik daarmee eigenlijk elk scenario schakelen.
weg betekent alles uit, alle sensoren sturen alarm en verwarming lager
niet weg maar wel slapen is dan beneden alles uit, sensoren beneden sturen alarm en verwarming automatisch op tijdstip.
Als beide uitgeschakeld zijn betekent dat dat we thuis zijn en niet slapen. Dan gaan lichten automatisch op bewegingsdetectie, uiteraard geen alarm bij beweging en verwarming naar comfortstand.

Uiteraard gebeurt er nog een heleboel extra.
Alle logica steekt bij mij in 1 php file. Die is ondertussen 632 lijnen lang en bevat 448 if statements gecombineerd met 175 AND en 38 OR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
costo schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 00:34:
[...]

En ja ik heb domoticz naar buiten toe openstaan met port-forwarding en dan niet op standaard poort 8080 maar een andere.
breinonline schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 06:21:
Mij errorlog is leeg wat dat aangaat. De IP's komen van buiten en ik zie adressen uit China, Taiwan, Frankrijk, Israël en de USA. Echt geen idee wat het is. Een tweetal portscans van de router leverde niks op (anders dan 8080 inderdaad geforward is).
Geen idee welke poort jullie dan gebruiken maar ik heb ook portforwarding en heb dit in 3 jaar tijd nog nooit meegemaakt. En misschien wil je gebruik gaan maken van https als je dat nog niet deed?

Ik heb als router PfSense en zie regelmatig blokkades van uit het buitenland komen maar nog nooit op de poort die ik gebruik voor Domoticz.

Wellicht dat je veel gebruikte https poorten wilt gaan gebruiken:

- 443 (default)
- 4433
- 4443
- 4444
- 8443
- 8444
- 8843
- 8844

Het zou mij geen lekker gevoel geven als ik die meldingen zou krijgen in Domoticz. Dat betekent dat/iets iemand een open poort heeft gevonden en de eerste deur door is gegaan in het hele pad.

SSL certificaten kostte voorheen geld, tegenwoordig niet meer. kijk eens op www.startssl.com bijvoorbeeld voor een gratis SSL certificaat.

Daarnaast als je geen secured verbinding gebruikt kunnen ze sniffen. Of wel, je username en password achterhalen al je die hebt ingesteld. Na die succesvolle stap zijn ze weer een deur verder.

[ Voor 0% gewijzigd door renedis op 08-07-2016 10:10 . Reden: Stukje vergeten :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renedis schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 09:50:
[...]

[...]
Wellicht dat je veel gebruikte https poorten wilt gaan gebruiken:
Je bedoelt wellicht geen standaard https poort?
Ik run op een willekeurige poort, bv 1532. Laat ze dan maar raden welk protocol daarachter steekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 10:12:
[...]

Ik run op een willekeurige poort, bv 1532. Laat ze dan maar raden welk protocol daarachter steekt...
Correct, 443 is standaard. Andere aangegeven niet standaard maar wel veelal gebruikte die bij poortscans over worden geslagen gezien deze meestal al SSL hebben.

Ik zelf zou iig never nooit niet enkel http gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-09 09:42
Ik heb openvpn draaien op mijn Synology,
Via een mobiele Openvpn client maak ik connectie naar mijn thuisnetwerk zodat ik domoticz niet aan de buitenkant hoef open te zetten.

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
[...]
Achter poort 1531 en 1532 zit doorgaans het Oracle Sql*net-protocol :þ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was ook maar een voorbeeld, ik gebruik een andere poort die ik hier zelfs niet ga vermelden.
Punt is dat je best geen 80, 8080, 443, 8443 etc gaat gebruiken omdat het standaard geweten is dat daar http en https achter zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

[...]

Dat is minder dan een seconde werk. Als een IP adres bekend is, kun je met een programma heel snel en makkelijk de openstaande poorten scannen, vaak met het protocol er bij, jammer genoeg. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mogelijks, maar dat gaan de standaard bots niet doen lijkt me.
Jaren terug werd SSH gekraakt op m'n VPS. Ze deden gedurende 6 maand een dictionary attack. Sedert ik de poort voor SSH verandert heb is er nog geen enkele poging geweest.
Wel zie ik bij fail2ban vaak voorbij komen dat ze wp-admin en andere standaard login pagina's proberen te openen, simpelweg omdat ze hopen dat er iets dergelijks achter poort 80 schuilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

SSL certificaten kostte voorheen geld, tegenwoordig niet meer. kijk eens op www.startssl.com bijvoorbeeld voor een gratis SSL certificaat.
Met letsencrypt is het vrij eenvoudig mogelijk automatisch vernieuwende certificaten te genereren. Werkt nog veel fijner dan startssl
Euhm... behalve dat de poort misschien even gokken is ben je vrij snel achter het protocol hoor

# telnet domoticz 22
Connected to domoticz.
Escape character is '^]'.
SSH-2.0-OpenSSH_6.0p1 Debian-4+deb7u4

# openssl s_client -connect domoticz:443
CONNECTED(00000003)
depth=0 /C=NL/ST=MyState/O=Domoticz/L=Domoticz/CN=*.domoticz.com/OU=Unit51/emailAddress=your@email.com
[...]
---

HTTP/1.1 400 Bad Request
Content-Length: 89
Content-Type: text/html

<html><head><title>Bad Request</title></head><body><h1>400 Bad Request</h1></body></html>read:errno=0

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:59
Even een vraag voor de mensen die draadloze sensoren gebruiken. Is een rfxcom de makkelijkste manier om dit te doen? Ik heb nu gewoon een 433mhz transmitter aan de GPIO poort van m'n pi hangen om kaku te schakelen. Maar ik wil graag meer doen. Namelijk draadloze temperatuursensoren en deur/raamsensoren en mijn somfy zonnescherm.. Dat gaat hiermee niet zo simpel natuurlijk.
Is zo'n rfxcom redelijk plug and play? Komt daar meer bij kijken?
Of zijn er betere opties?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-08 11:17
Maverick schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 20:20:
Even een vraag voor de mensen die draadloze sensoren gebruiken. Is een rfxcom de makkelijkste manier om dit te doen? Ik heb nu gewoon een 433mhz transmitter aan de GPIO poort van m'n pi hangen om kaku te schakelen. Maar ik wil graag meer doen. Namelijk draadloze temperatuursensoren en deur/raamsensoren en mijn somfy zonnescherm.. Dat gaat hiermee niet zo simpel natuurlijk.
Is zo'n rfxcom redelijk plug and play? Komt daar meer bij kijken?
Of zijn er betere opties?
De rfxcom is inderdaad redelijk plug and play. Ik schakel er ook wat kaku en somfy spul mee. Werkt simpel en goed.
Met de rf-link moet dat overigens ook kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Nu online

breinonline

renedis schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 10:14:
[...]

Correct, 443 is standaard. Andere aangegeven niet standaard maar wel veelal gebruikte die bij poortscans over worden geslagen gezien deze meestal al SSL hebben.

Ik zelf zou iig never nooit niet enkel http gebruiken.
Nu bezig met SSL instellen. Ik heb in domoticz.sh poort xxxx opgegeven. In de router heb ik poort xxxx geforward naar ipadres van de Pi3 op poort xxxx. Als ik nu https://externip:xxxx intik dan krijg ik niets te zien (could not connect to the server).
Onder de settings van domoticz kan je bij Remote Shared Port (For Remote Domoticz clients) een poort aangeven, maar dat is niet de SSL poort toch? Wat doe ik fout :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
costo schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 00:34:
[...]

Je kunt het automatisch blokkeren na een x-aantal inlogpogingen. Heb ik destijds eens een handleiding voor geschreven: https://www.domoticz.com/...s_to_login_multiple_times
Weet niet of het nog steeds goed werkt, kan zijn dat er e.e.a. is gewijzigd in de tussentijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
breinonline schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 22:12:
[...]

Nu bezig met SSL instellen. Ik heb in domoticz.sh poort xxxx opgegeven. In de router heb ik poort xxxx geforward naar ipadres van de Pi3 op poort xxxx. Als ik nu https://externip:xxxx intik dan krijg ik niets te zien (could not connect to the server).
Onder de settings van domoticz kan je bij Remote Shared Port (For Remote Domoticz clients) een poort aangeven, maar dat is niet de SSL poort toch? Wat doe ik fout :?
Standaard is Domoticz met SSL (zelf nog certificaat instellen) benaderbaar op poort 443. Als je op je router bijvoorbeeld een NAT regel aanmaakt op poort <WAN-ip>:1234 naar <domoticz-ip:443> ben je er ook.
Ook zonder SSL certificaat zal het werken.. Maar dan krijg je enkel een mooi rood kruisje in je browser dat het mogelijk niet veilig is.

Je kunt nog veel verder gaan met een webserver(Apache). Maar dat is wellicht nog een brug te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• costo
  • Niet online
[...] - - - - [...]

Geen idee welke poort jullie dan gebruiken maar ik heb ook portforwarding en heb dit in 3 jaar tijd nog nooit meegemaakt. En misschien wil je gebruik gaan maken van https als je dat nog niet deed?
~ ~ ~
~ ~ ~ ~ ~
Het zou mij geen lekker gevoel geven als ik die meldingen zou krijgen in Domoticz. Dat betekent dat/iets iemand een open poort heeft gevonden en de eerste deur door is gegaan in het hele pad.
Ik heb gewoon een extra cijfer voor 8080 en 2812 gezet. Ook een tweede poort naar Monit heb ik open staan
Ik wil gewoon vanaf iedere lokatie in kunnen loggen op mijn Raspberry.

Daarnaast als je geen secured verbinding gebruikt kunnen ze sniffen. Of wel, je username en password achterhalen al je die hebt ingesteld. Na die succesvolle stap zijn ze weer een deur verder.
Ik ben geen netwerkguru, maar ik dacht toch dat voor 'sniffen' de hacker/bot al mijn verkeer moet kunnen monitoren, wat alleen kan als deze ook in mijn lokale netwerk zit of als deze de lijn tussen mij en mijn provider kan monitoren.
Dan rest er alleen de mogelijkheid om mijn username/password te raden of met brute force te breken. (zinloos dus)

Zoals Pietervs zegt:
Dat is minder dan een seconde werk. Als een IP adres bekend is, kun je met een programma heel snel en makkelijk de openstaande poorten scannen, vaak met het protocol er bij, jammer genoeg. ;(
Een open poort wordt toch wel gevonden, maar dan nog komt die bot niet verder dan het een standaard pagina op te vragen zoals manager.html wat in een error resulteert.

Als ik maar regelmatig updates doe op mijn Raspberry zal het wel loslopen met gehacked worden.
Ik maak me niet zo veel zorgen daarover.
ThinkPadd schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 23:24:
[...]

[...]

Je kunt het automatisch blokkeren na een x-aantal inlogpogingen. Heb ik destijds eens een handleiding voor geschreven: https://www.domoticz.com/...s_to_login_multiple_times
Weet niet of het nog steeds goed werkt, kan zijn dat er e.e.a. is gewijzigd in de tussentijd.
Dit wil ik mogelijk wel gaan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• costo
  • Niet online
KaKu Killer te koop bij Itead in China. Nu nog voor $7,86
https://www.itead.cc/smart-socket-eu.html

Een wifi stopcontact voor (nog t/m 10 july) een spotprijs.

WiFi is betrouwbaarder dan 433MHz KaKu. Bereik is d.m.v. wifi extenders groter dan 433MHz.

Het enige nadeel wat ik zie is dat je de app van die Chinees moet gebruiken. Lijkt me niet veilig en minder snel/direct.
Volgens de Itead site gebruikt dit device dezelfde app als een SonOff wifi switch en kan daardoor (zo goed als zeker) makkelijk met andere firmware geflashed worden.
B.v. ESPEasy wat uitstekend communiceert met Domoticz.

edit :
Inderdaad kan dit apparaat heel eenvoudig geflashed worden, zoals in de volgende link is beschreven.
http://captain-slow.dk/20...u-plug-first-impressions/

[ Voor 15% gewijzigd door costo op 09-07-2016 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Nu online

breinonline

renedis schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 01:26:
[...]

Standaard is Domoticz met SSL (zelf nog certificaat instellen) benaderbaar op poort 443. Als je op je router bijvoorbeeld een NAT regel aanmaakt op poort <WAN-ip>:1234 naar <domoticz-ip:443> ben je er ook.
Ook zonder SSL certificaat zal het werken.. Maar dan krijg je enkel een mooi rood kruisje in je browser dat het mogelijk niet veilig is.

Je kunt nog veel verder gaan met een webserver(Apache). Maar dat is wellicht nog een brug te ver.
Poort xxxx nu naar 443 verwezen en nu werkt het inderdaad wel. Dank.
ThinkPadd schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 23:24:
[...]

[...]

Interessant, ga ik naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
matthijsph schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 21:04:
[...]

De rfxcom is inderdaad redelijk plug and play. Ik schakel er ook wat kaku en somfy spul mee. Werkt simpel en goed.
Met de rf-link moet dat overigens ook kunnen.
Ook ervaring met sensoren toevallig? Werkt dat net zo makelijk? Is er een reden om de rfxcom boven een rf-link te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-09 16:08
Maverick schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 07:42:
[...]

Ook ervaring met sensoren toevallig? Werkt dat net zo makelijk? Is er een reden om de rfxcom boven een rf-link te kiezen?
Voor de lijst van de ondersteunde sensors van de RFXCOM RFXtrx433E zie de RFXtrx User Guide http://www.rfxcom.com/Downloads

De RFXtrx433E is een volledig Nederlands product, plug&play, geassembleerd en getest met CE en native ondersteuning in Domoticz en heel veel andere Home Automation pakketten.
Hij kan tot 40 Somfy RTS apparaten aansturen en beschikt over een speciale zender voor Somfy zodat je een groot bereik hebt en geen last van storingen van 433.92MHz apparaten en daardoor betrouwbaar werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door b_weijenberg op 09-07-2016 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
b_weijenberg schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 08:51:
[...]

Voor de lijst van de ondersteunde sensors van de RFXCOM RFXtrx433E zie de RFXtrx User Guide http://www.rfxcom.com/Downloads

De RFXtrx433E is een volledig Nederlands product, plug&play, geassembleerd en getest met CE en native ondersteuning in Domoticz en heel veel andere Home Automation pakketten.
Hij kan tot 40 Somfy RTS apparaten aansturen en beschikt over een speciale zender voor Somfy zodat je een groot bereik hebt en geen last van storingen van 433.92MHz apparaten en daardoor betrouwbaar werkt.
Hm, dat klinkt alsof ik zo'n ding gewoon vandaag nog maar moet bestellen omdat het verreweg de beste optie is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuntteam

Stuntteam

RFlink is flexibel en modulair.. Support meerdere frequenties afhankelijk van wat je er zelf (aan RF modules) bij prikt. Door toevoeging van een NRF24L01 van ~1 euro heb je ook gelijk een Milight Bridge die krachtiger is dan de standaard Milight Wifi bridge.
RFlink (ook Nederlands) kan je al mee starten voor ~10 euro.
Wil je niet zelf sleutelen dan is er een kant en klare print te krijgen (getest en met merkjes..)
Lijst met apparaten: http://www.nemcon.nl/blog2/devlist
RFLink firmware is volledig gratis.
Native ondersteuning in Domoticz en steeds meer andere Domotica pakketten.

[ Voor 7% gewijzigd door Stuntteam op 09-07-2016 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:07

DukeBox

loves wheat smoothies

Misschien een idee om een apart topic te beginnen over welke hardware de beste is voor domotica ? De posts worden wel wat te algemeen vind ik.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
DukeBox schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 10:10:
Misschien een idee om een apart topic te beginnen over welke hardware de beste is voor domotica ? De posts worden wel wat te algemeen vind ik.
Nouja, mijn vraag heeft vooral betrekking op domoticz. Ik zoek de preferred manier om hierop met 433mhz apparatuur te communiceren. Daarbij is compatibiliteit met domoticz minstens zo belangrijk als welke protocollen ondersteund worden.
Daarom ben ik benieuwd wat voor praktijk ervaring mensen daarmee hebben icm domoticz, want ik snap dat het allemaal kan, maar wat werkt er het meest robuust?

(overigens is me nu pas duidelijk wat rflink precies inhoudt, wist niet dat je dit op een arduino draaide, ziet er wel leuk uit.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delchrys
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-02-2024
hoi allemaal,
ik heb gisteren twee slimme meters gekregen gas en elektra.
de elektrameter is uitgerust met een knipperled en een p1-poort en is gekoppeld met de gasmeter.ik had hiervoor een ferraris meter met een tcrt5000 sensor welke de pulsen telde en gekoppeld aan domoticz.
nu wil ik weer opnieuw mijn meterstanden loggen, maar welke is de beste optie.
de p1-poort gaan gebruiken, of de led pulsen tellen.
de rpi hangt gewoon in de meterkast dus dat is geen probleem.
zelf zat ik te denken aan een p1 kabel maken met een transistor om te inverten en dat direct aan de gpio van de rpi2 hangen.
of kan ik beter een andere optie nemen..

groeten en sorry voor de hoofdletters, mijn shift knop werkt niet meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostnl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:44
Ik heb al maanden Domoticz naar tevreden draaien op mijn PI.
Echter zag ik vandaag dat hij opeens offline was...
Nu zie hem niet meer online in mijn router en ik kan hem niet meer benaderen via de browser.

Ik heb een database backup van domoticz .db om eventueel te restoren.

Hoe krijg ik mijn Pi het snelst weer aan de praat? (formatten en opnieuw installeren misschien te rigoureus?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-09 15:45
joostnl schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 15:04:
Ik heb al maanden Domoticz naar tevreden draaien op mijn PI.
Echter zag ik vandaag dat hij opeens offline was...
Nu zie hem niet meer online in mijn router en ik kan hem niet meer benaderen via de browser.

Ik heb een database backup van domoticz .db om eventueel te restoren.

Hoe krijg ik mijn Pi het snelst weer aan de praat? (formatten en opnieuw installeren misschien te rigoureus?)
De pi even van stroom afhalen en opnieuw starten lukt niet ?
Niet de manier zoals het hoort, maar ik begrijp dat je via ssh er ook niet meer bij kunt ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
b_weijenberg schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 08:51:
[...]
Beste Bert,

Ik ben heel blij met de speciale Somfy aanstuurmogelijkheden van de RFXcom433e. Werkt hier naar behoren.

Een positief en opbouwend bedoelde opmerking: Ik hoop dat je/jullie het voor elkaar krijgt/krijgen om ook Velux en Luxaflex protocollen direct aan te kunnen sturen. Ik zie daarin wel degelijk meerwaarde voor de RFXcom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostnl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:44
MdO82 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 15:13:
[...]

De pi even van stroom afhalen en opnieuw starten lukt niet ?
Niet de manier zoals het hoort, maar ik begrijp dat je via ssh er ook niet meer bij kunt ?
Al geprobeerd maar SSH blijft aangeven offline...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-09 16:08
AWST6000 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 15:36:
[...]

Beste Bert,

Ik ben heel blij met de speciale Somfy aanstuurmogelijkheden van de RFXcom433e. Werkt hier naar behoren.

Een positief en opbouwend bedoelde opmerking: Ik hoop dat je/jullie het voor elkaar krijgt/krijgen om ook Velux en Luxaflex protocollen direct aan te kunnen sturen. Ik zie daarin wel degelijk meerwaarde voor de RFXcom.
Helaas, IO-Homecontrol is een gesloten protocol en de chip daarvoor is niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joostnl schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 15:54:
[...]

Al geprobeerd maar SSH blijft aangeven offline...
Als na een herstart het niet meer online komt en ook SSH werkt niet meer dan grote kans dat of je SD kaartje problemen heeft of de DB is beschadigd.

Het beste kun je dan een image downloaden en deze installeren op een andere SD kaart. Daarna zet je de DB terug. Dan zou alles weer moeten werken.

Alleen als je zelf zaken hebt geinstalleerd zoals MonIT of andere programma die moet je wel weer zelf installeren.

Zelf maak ik regelmatig een SD image zodat ik bij problemen deze image terug kan zetten en dan is alles weer zoals het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-09 14:43
Ik maak elke dag een image door dit door een script te laten wegzetten op mijn nas.
Ik heb dit al een keer nodig gehad omdat de boel kapot ging door eigen schuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Laatst online: 26-09 16:37
tlpeter schreef op zondag 10 juli 2016 @ 13:04:
Ik maak elke dag een image door dit door een script te laten wegzetten op mijn nas.
Ik ben wel even benieuwd naar die image backup oplossing. Heb je daar een linkje van hoe je dit hebt gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• costo
  • Niet online
Ik zie de laatste dagen regelmatig deze fout in mijn log:

2016-07-09 22:39:30.331 Error: WUnderground: Error: you must supply a key

Ik heb toch echt een goede key ingevoerd en ik krijg ook wel data van wunderground.
Ik gebruik de laatste Domoticz beta versie 3.5299 mogelijk dat het daardoor komt.
Heeft iemand anders dit soort errors ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Frank J. schreef op zondag 10 juli 2016 @ 17:50:
[...]

Ik ben wel even benieuwd naar die image backup oplossing. Heb je daar een linkje van hoe je dit hebt gedaan?
Wat je moet doen is zorgen dat er een share is naar opslag zoals een NAS.
Daarna moet je een script toevoegen welke in de wiki staat.
Het is al even geleden en ik weet niet precies meer hoe.
Ik denk dat ik dit al eerder in dit deel (2) gepost heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

tlpeter schreef op zondag 10 juli 2016 @ 13:04:
Slopen ben ik ook best goed in :+

Als je dat scriptje zou willen delen zou dat heel fijn zijn!
(Tenzij er heel veel verwijzingen in staan naar ip-adressen en/of paden die je zelf hebt aangemaakt, want die gaan mij natuurlijk niks aan!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb hier Philips Hue White lampen (die dus geen kleur doen).
Als losse lampen worden ze in domoticz als Lighting 2/AC-dimmer gezien en kan ik ze gewoon als dimlampen gebruiken.
Echter een groep lampen (in de Hue-app heet dat 'room') wordt gezien als Lighting Limitless/Applamp/RGBW-dimmer. En dan krijg ik dus een kleuren-switch, ipv een gewone dimmerschuif.

Hoe kan ik er een gewone dimmerschuif van maken?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
Pietervs schreef op zondag 10 juli 2016 @ 18:06:
[...]

Slopen ben ik ook best goed in :+

Als je dat scriptje zou willen delen zou dat heel fijn zijn!
(Tenzij er heel veel verwijzingen in staan naar ip-adressen en/of paden die je zelf hebt aangemaakt, want die gaan mij natuurlijk niks aan!)
Hier staat het:

tlpeter in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

costo schreef op zondag 10 juli 2016 @ 17:54:
Ik zie de laatste dagen regelmatig deze fout in mijn log:

2016-07-09 22:39:30.331 Error: WUnderground: Error: you must supply a key

Ik heb toch echt een goede key ingevoerd en ik krijg ook wel data van wunderground.
Ik gebruik de laatste Domoticz beta versie 3.5299 mogelijk dat het daardoor komt.
Heeft iemand anders dit soort errors ook ?
Hier met v3.4834 ook regelmatig dezelfde melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-09 10:52
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/pX4ew/0255e61f50.png

Ik heb dit ingesteld om de scenes te schakelen echter werkt het niet.
De url's zijn correct, als ik die los aanroep dan werkt het naar behoren.

Zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 4% gewijzigd door robg1984 op 10-07-2016 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Dank, ga ik morgen mee aan de slag! :)

Edit:
werkt als een tierelier :)
Paar kleine aanpassinkjes gedaan (mijn NAS werkt gewoon met NFS, dus in fstab een mapping toegevoegd).
Alleen heb ik er voor gekozen om deze toe te voegen aan crontab.

[ Voor 28% gewijzigd door Pietervs op 11-07-2016 12:18 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Nu online

breinonline

breinonline schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 07:08:
[...]
Poort xxxx nu naar 443 verwezen en nu werkt het inderdaad wel. Dank.
[...]

Interessant, ga ik naar kijken :)
Sinds die tijd geen gekke ip's meer te vinden in de logs d:)b dank iedereen voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:11

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Draait bij mij ook al een tijdje. Ik heb er voor gekozen om het script onder een virtuele switch te zetten. Hierdoor is de backup altijd van een werkend systeem en draait de backup alleen onder bepaalde omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racquemis
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-09 07:47
robg1984 schreef op zondag 10 juli 2016 @ 21:39:

Ik heb dit ingesteld om de scenes te schakelen echter werkt het niet.
De url's zijn correct, als ik die los aanroep dan werkt het naar behoren.

Zie ik iets over het hoofd?
Zit je op de Domoticz beta versies? zo ja probeer dan even te updaten.
Er was namelijk recentelijk een commit welke het aanroepen van scripts/URLS in selector switches kapot had gemaakt. Dit was snel opgemerkt en opgelost met een nieuwe nieuwe betarelease

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
Kunnen jullie mij helpen met mijn Z-wave netwerk. Ik heb een wat raar probleem.

Voorheen maakte ik gebruik van de volgende componenten:
* Zwave.me UZB stick (antennte)
* Fibaro motion sensor
* Danfoss Living Connect Thermostaatkraan (LC-13) SKU: 014G0013 Linkie naar het product

Tot voor kort werkte dit prima, alle apparten waren gekoppelt, echter miste ik op een geven moment de temperatuur en de Lux terugkoppeling van de Fibaro Motion sensor.
Na wat zoeken op internet bleek dit te komen door het gebruik van de Zwave.me UZB antenne.

Zodoende heb ik de Aeon Labs Z-stick aangeschaft. Deze heb ik aan Domoticz toegevoegd onder de Open - zwave USB.
Hierna ben ik opnieuw mijn netwerk gaan opbouwen (heb niet de componenten gexclude, maar allemaal een factory reset gegeven), en heb ik aan het netwerk 2 stuks Fibaro Dimmer versie 2 toegevoegd.

Echter krijg ik de Danfoss Living Connect Thermostaatkraan niet geinclude in het netwerk. Hij lijkt de antenne gewoon niet te vinden.
De Fibaro Dimmer versie 2 zit wel in het netwerk en werkt naar behoren. De Fibaro motion sensor lukte ook niet maar kreeg er ook totaal geen leven in dus denk dat de batterij op is.

Heeft iemand hier ervaring mee? Tips over wat er aan de hand kan zijn?

Is het eventueel mogelijk om met 2 verschillende antenne types te werken? of gaan ze elkaar dan in de weg zitten.

EDIT:
Blijkbaar zijn de Danfoss knoppen niet helemaal door de factory reset gekomen. na een paar keer klooien heb ik ze nu weer in mijn systeem :D

[ Voor 5% gewijzigd door luigi87 op 11-07-2016 17:22 . Reden: de oplossing ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
Ik heb al door het forum gezocht maar kan niet echt een 100% antwoord vinden.
We hebben twee rolluiken waarvan het wel prettig zou zijn als deze vanzelf zouden sluiten als het erg warm en zonnig is.
Dan worden de slaapkamers niet te warm, en ook voor het verfwerk beter als dit niet in de volle zon zit.
De rolluiken worden nu al bediend via domoticz en dat gaat prima, elke ochtend gaan ze netjes vanzelf omhoog.

Bij 1 rolluik zit één raam, en bij het andere één raam èn één klap raam.
Volgens mij moet het toch met 3 stuks amst-606 klik-aan-klik-uit mogelijk zijn om een soort veiligheid in te bouwen?

Hoe zou de blocky eruit moeten zien?
Als raam en klapraam zijn gesloten en het weer/temperatuur is>... sluit dan het rolluik?
En wat is qua weer handig om aan te houden, werkt dat met Wunderground?

Er zijn er vast al dit dit hebben en me de juiste richting in kunnen sturen... :-)

Of direct al tips hebben om het zo wel of juist niet te doen, hoor graag wat tips/ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
LJ80 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 11:11:
We hebben twee rolluiken waarvan het wel prettig zou zijn als deze vanzelf zouden sluiten als het erg warm en zonnig is.
Dan worden de slaapkamers niet te warm, en ook voor het verfwerk beter als dit niet in de volle zon zit.
De rolluiken worden nu al bediend via domoticz en dat gaat prima, elke ochtend gaan ze netjes vanzelf omhoog.

Volgens mij moet het toch met 3 stuks amst-606 klik-aan-klik-uit mogelijk zijn om een soort veiligheid in te bouwen?

Als raam en klapraam zijn gesloten en het weer/temperatuur is>... sluit dan het rolluik?

Er zijn er vast al dit dit hebben en me de juiste richting in kunnen sturen... :-)

Of direct al tips hebben om het zo wel of juist niet te doen, hoor graag wat tips/ervaringen.
Ik ben hier ook mee bezig geweest (op de klapramen na, wij hebben draaikiep) en heb nu met temperatuur uitwerkt. Temp in slaapkamer boven de 22 graden, en buiten temp boven de 23 graden, dan roluiken sluiten.
Maar ben er nog niet tevreden mee want dan sluit hij ook op momenten dat ze zon er niet zo hard opstaat en lucht het ook niet meer door.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
luigi87 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 11:17:
[...]

Ik ben hier ook mee bezig geweest ..........
:) Kijk daarom check ik het even voordat ik van alles aanschaf ;)
met Z-wave wordt wel een duur verhaal denk, vandaar het liefst met kaku.

Maar is in jouw geval (en misschien ook bij mij) dit wellicht een optie: https://www.domoticz.com/wiki/Virtual_weather_devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-09 13:39
Ik wil aan mijn Domoticz setup met Aon labs zwave usb stick de Everspring AD-1422 (dimmer) toevoegen.
Als ik echter de Zwave stick in inclusion mode zet, de knop op de voorkant van de Everspring indruk (hetgeen de inclusion zou moeten starten volgens de manual) gebeurd er niks. Iemand hier ervaringen met deze module?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:38

Pixelmagic

Ubergeek

LJ80 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 11:11:

Niet die 606 gebruiken, die is absoluut niet betrouwbaar. Gebruik er hier twee en met een dichte deur meer dsn regelmatig toch geen signaal gehad. Staat dan wel als open dus in theorie veilig maar ik durf er geen geld op te zetten.

Ik zou dan eerder zelf een knutsel maken met bv een esp8266, dan heb je echte feedback.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-09 11:40

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Ik gebruik nu de ICY thermostaat met Domoticz, puur voor temp registratie.
Nu moet ik gaan verlengen/ overstappen. Essent heeft de NEST, werkt deze goed met domoticz?

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LJ80 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 11:26:
[...]

:) Kijk daarom check ik het even voordat ik van alles aanschaf ;)
met Z-wave wordt wel een duur verhaal denk, vandaar het liefst met kaku.

Maar is in jouw geval (en misschien ook bij mij) dit wellicht een optie: https://www.domoticz.com/wiki/Virtual_weather_devices
Kaku werkt prima voor lichtschakelingen.
Maar als het raam openstaat, deze schakeling wordt gemist wat kan gebeuren, en je rolluik gaat naar beneden omdat het systeem denkt dat het raam nog dicht zit. Daarbij is een rolluik van ijzer/alu denk ik wat mogelijk signalen nog eerdere kunnen verstoren.

Ik zou voor dit soort dingen toch echt Zwave of iets anders gebruiken wat een 2weg communicatie gebruikt.
Dan weet je 100% zeker of een raam open of dicht is. Kaku stuurt alleen een signaal en er wordt niet gecontroleerd of het signaal wel/niet is aangekomen.

Hiermee voorkom je eventuele schade en die kosten liggen waarschijnlijk hoger dan de aanschaf van Zwave voor de ramen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
MikeOO schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 07:50:
[...]
..............
Hiermee voorkom je eventuele schade en die kosten liggen waarschijnlijk hoger dan de aanschaf van Zwave voor de ramen. ;)
Pixelmagic schreef op maandag 11 juli 2016 @ 17:39:
[...]
Niet die 606 gebruiken, die is absoluut niet betrouwbaar.
Oke ik ben om :-)
Het moet uiteraard wel goed zijn.
Welke wordt er aageraden voor een rpi met domoticz?

Aeon Labs
USB ADAPTER MET Z-WAVE PLUS OP BATTERIJEN
SKU: AEO_EZW090-C

Vision Security
VISION USB STICK Z-WAVE
SKU: VIS_ZU1401

Zwave.me
USB STICK MET Z-WAVE PLUS
SKU: ZME_UZB1

En nog iemand met verdere tips?
Betreft het script en de voorwaarden waaraan voldaan moet worden, gewoon in blocky?
Of moet ik opzoek naar een lua script (zelf kan ik niet scripten)
En de weersafhankelijke factor, via wunderground?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
LJ80 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 08:26:
[...]
Heb je al motoren in je zonwering?
Zo ja, welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
AWST6000 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 08:31:
[...]

Heb je al motoren in je zonwering?
Zo ja, welke?
ja somfy rts, en die doen het al in domoticz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
LJ80 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 08:26:
[...]

[...]

Oke ik ben om :-)
Het moet uiteraard wel goed zijn.
Welke wordt er aageraden voor een rpi met domoticz?

Aeon Labs
USB ADAPTER MET Z-WAVE PLUS OP BATTERIJEN
SKU: AEO_EZW090-C

Vision Security
VISION USB STICK Z-WAVE
SKU: VIS_ZU1401

Zwave.me
USB STICK MET Z-WAVE PLUS
SKU: ZME_UZB1

Betreft het script en de voorwaarden waaraan voldaan moet worden, gewoon in blocky?
Of moet ik opzoek naar een lua script (zelf kan ik niet scripten)
En de weersafhankelijke factor, via wunderground?
Ik raad je aan de : Aeon Labs USB ADAPTER MET Z-WAVE PLUS OP BATTERIJEN SKU: AEO_EZW090-C

Ik heb ook ervaring met de Zwave.me en ik kreeg problemen met de Fibaro Motion sensors die ik in huis heb. Maar goed als je die niet hebt kan je het prima met deze antenne doen.
Heb er momenteel ook ééntje over ;)

Maar voor toekomst perspectief kan je beter de Aeon aanschaffen.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 12:16
@luigi87, verkoop je deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
kromme schreef op maandag 11 juli 2016 @ 17:49:
Ik gebruik nu de ICY thermostaat met Domoticz, puur voor temp registratie.
Nu moet ik gaan verlengen/ overstappen. Essent heeft de NEST, werkt deze goed met domoticz?
http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=6077

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
Zie de PB die ik je heb gestuurd.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:13
Dankzij Domoticz (en de slimmemeter) zijn wij toch wel een stukje bewuster met energie omgegaan. Zie hier het resultaat na een maandje of 3:
Besparing
Pagina: 1 ... 71 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de Github repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door
Gebruik bij het posten van stukjes code de ~~~[code]-tag!
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.