Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:07
Ik weet niet of het feit dat de antenne in het metalen frame hangt tegenwerkt (iets van faraday)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Duci schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 08:40:
[...]

Kon het niet laten er ook eentje te bestellen. Moest nog een temperatuursensor voor de zolder. O-)
>:)

Je kunt met deze goedkope oplossing al kijken of het is wat je voor ogen hebt. Nergens iets in het zicht, alles netjes weggewerkt. Ga ik er wel vanuit dat je een KaKu/ZWave schakelaar hebt om je badkamerlicht te bedienen. Laat je desnoods eerst een dummy switch bedienen. Zo kun je zien hoe lang het duurt voordat de ventilatie begint te draaien. Of heb je die inmiddels al voorzien van een switch zodat je die via Domoticz kunt bedienen?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:35

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

MikeOO schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 07:54:
[...]

Welk script je kan gebruiken is een kwestie van proberen welke goed bij je werkt en bevalt.
3 snapshot kun je eenvoudig realiseren door 3x het commando te laten lopen ipv 1x.
Zonder script kan ook mits je een maar een link hebt om de snapshot te maken. Deze plaats je bij je Deubel switch. Klik op edit en kies voor On Action en vul de link in.

Maar je wilt ook iets met de snapshots doe, emailen/Telegram etc. Dan is het dus handig om dit via een script te doen dan hoef je het script alleen maar aan te roepen bij de On Action.

Script wat ik gebruik icm Telegram. Script zul je moeten aanpasen naar jouw situatie. Gebruik je geen telegram maar iets anders dan zul je dat ook moeten aanpassen.

In het forum is veel info te vinden en kun je het eenvoudig aanpassen. Maar zoals met alles moet je er even in duiken.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
#!/bin/sh
#################################################################
IP="192.168.0.17"                                     # IP address Camera
##########################################################
echo 'msg Telegramnaam Er is zojuist aangebeld!' | nc 127.0.0.1 1234
if ping -c 1 $IP > /dev/null ; then  # if IPCAM is online then:
(su - pi -c "wget http://192.168.0.20:8080/camsnapshot.jpg?idx=3 && sudo mv camsnapshot.jpg?idx=3 /tmp/snapshot.jpg")& 
sleep 1
echo 'msg Telegramnaam  Kijk wie er aangebeld heeft:' | nc 127.0.0.1 1234
echo 'send_photo Telegramnaam  /tmp/snapshot.jpg' | nc 127.0.0.1 1234
/bin/rm /tmp/snapshot.jpg
else
echo 'msg Telegramnaam  Voordeur Camera niet beschikbaar.' | nc 127.0.0.1 1234
fi

Telegramnaam = Vul daar je naam in die je met Telegram gebruikt.
Ik wil deze per mail binnen krijgen, en het probleem is juist dat ik zoveel scrips vind dat ik van gekkigheid niet weet welke het beste is.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-09 23:00
janne_nl schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 09:28:
Ik weet niet of het feit dat de antenne in het metalen frame hangt tegenwerkt (iets van faraday)
Ben dit weekend waarschijnlijk weinig thuis. Als de huidige plannen komen te vervallen ga ik alles weer los halen en de antenne op meerdere posities proberen. Dacht net, heb het hele spul getest met de pi, rfxcom en antenne op de grond. Was makkelijker testen voordat ik alles (tijdelijk :-) ) weg zou werken. Misschien is het inderdaad het metalen frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:10
Ik weet niet of deze Elro draadloze muurschakelaar ook het KaKu protocol ondersteunt (hij doet 433.92MHz, volgens handleiding), maar hij is nu maar 2 euro bij de MediaMarkt. Het is wel Elro, maar twee euro is geen geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
M.v.Veelen schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:25:
[...]

>:)

Je kunt met deze goedkope oplossing al kijken of het is wat je voor ogen hebt. Nergens iets in het zicht, alles netjes weggewerkt. Ga ik er wel vanuit dat je een KaKu/ZWave schakelaar hebt om je badkamerlicht te bedienen. Laat je desnoods eerst een dummy switch bedienen. Zo kun je zien hoe lang het duurt voordat de ventilatie begint te draaien. Of heb je die inmiddels al voorzien van een switch zodat je die via Domoticz kunt bedienen?
De badkamer heeft momenteel nog geen ventilatie. Bij de verbouwing moet dat komen, maar tegen die tijd gaat er zeker een switch op komen, en dan gaat ie zeker op luchtvochtigheid schakelen.

Als luchtvochtigheid badkamer > (luchtvochtigheid slaapkamer + 10%) -> aan. :D
oohh schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:43:
Ik weet niet of deze Elro draadloze muurschakelaar ook het KaKu protocol ondersteunt (hij doet 433.92MHz, volgens handleiding), maar hij is nu maar 2 euro bij de MediaMarkt. Het is wel Elro, maar twee euro is geen geld ;)
Te laat. Uitverkocht. |:( Had perfect geweest aangezien ik op zoek ben naar een schakelaar die praktisch naast de RFXcom moet komen.

[ Voor 26% gewijzigd door Duci op 17-06-2016 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:40

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik weet niet of deze Elro draadloze muurschakelaar ook het KaKu protocol ondersteunt (hij doet 433.92MHz, volgens handleiding)
Nee, net als alle ELRO meuk op 433MHz heeft het zijn eigen* protocol.
* er zijn veel elro clonen
Duci schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:53:
...aangezien ik op zoek ben naar een schakelaar die praktisch naast de RFXcom moet komen.
Zit je RFXcom op een rpi ?

[ Voor 19% gewijzigd door DukeBox op 17-06-2016 14:06 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

.

[ Voor 99% gewijzigd door DukeBox op 17-06-2016 14:06 . Reden: dubbel post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
DukeBox schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:04:
[...]

Nee, net als alle ELRO meuk op 433MHz heeft het zijn eigen* protocol.
* er zijn veel elro clonen

[...]

Zit je RFXcom op een rpi ?
Yes. RPi in de meterkast, met RFXcom en Smart meter er direct aan.

Wilde eigenlijk een schakelaar maken om een "away/asleep" schakelaar te maken die alles uit zet als ik ga slapen of weg ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Duci schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:30:
Yes. RPi in de meterkast, met RFXcom en Smart meter er direct aan.
Dan pak je toch gewoon en fysieke schakelaar op een gpio poort ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ook_gek
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-08-2024
Ik ben helemaal nieuw met Domoticz en wil er het weekend mee aan de gang gaan.
Voor nu wil ik enkel de Philips hue en sonos optie gebruiken, liefst via homebridge.
Moet ik dan als nog een externe zender / ontvangen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robnieuw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 15:31
Hallo,

Ik heb een slimme meter en wil de gegevens apart zetten, zodat ik mij eigen “Toon/Frontpage” kan maken. Dat gaat aardig.

Ik heb alleen een probleem om de gegevens van de slimme meter uit elkaar te halen.

Ik heb al Dummy’s aangemaakt en heb IDX 100, 101, 103, 103, …. Tot 106

Bij mij P1 Meter staat de volgende informatie
38 Slimme meter 1 1 Power P1 Smart Meter Energy 169376;87639;229815;480303;19;0
dus volgens mij heb ik de informatie.

als ik kijk bij https://www.domoticz.com/...lectricity_P1_smart_meter
zie ik staan /json.htm?type=command&param=udevice&idx=IDX&nvalue=0&svalue=USAGE1;USAGE2;RETURN1;RETURN2;CONS;PROD
voor het uitvragen van de P1 meter

Als ik dan mijn infomatie in mijn IDX wil zetten moet ik een PHP-programmatje maken en daar in de regels:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php

http://192.168.178.217:8080/json.htm?type=command&param=udevice&idx=100&nvalue=0&svalue=USAGE1
http://192.168.178.217:8080/json.htm?type=command&param=udevice&idx=101&nvalue=0&svalue=USAGE2
http://192.168.178.217:8080/json.htm?type=command&param=udevice&idx=102&nvalue=0&svalue=RETURN1
http://192.168.178.217:8080/json.htm?type=command&param=udevice&idx=103&nvalue=0&svalue=RETURN2
http://192.168.178.217:8080/json.htm?type=command&param=udevice&idx=104&nvalue=0&svalue=RETURN2
http://192.168.178.217:8080/json.htm?type=command&param=udevice&idx=105&nvalue=0&svalue=CONS
http://192.168.178.217:8080/json.htm?type=command&param=udevice&idx=106&nvalue=0&svalue=PROD

?>

Nu heb ik geen kennis van programmeren. Maar klopt wat ik hierboven zeg?
Ik krijg niet de juiste informatie in domotica...
Ik wil IDX100 heeft de waarde 169376

Wat doe ik fout?

Ik hoor het graag

Robert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:51

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Ik gebruik al jaren ELRO spul en het voldoet in mijn huis, niet te veel beton haalt het 2 verdiepingen. Ik heb wel de plaatsing moeten aanpassen maar die schakelaar haalt bij mij 8 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:23

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik heb nu de volgende blocky naar tevredenheid werkend:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ayFAQj7C2xddeP3FnezP73Cq/full.png
Ik zie echter in vergelijkbare voorbeelden dat men eerst controleert of de betreffende lamp(en) al aan zijn. Waarom zou ik dat wel of niet willen? Als de lamp al aan is en domoticz stuurt een opdracht aan naar de lamp, dan blijft deze toch gewoon aan?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

breinonline schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 22:11:
Ik heb nu de volgende blocky naar tevredenheid werkend:
[afbeelding]
Ik zie echter in vergelijkbare voorbeelden dat men eerst controleert of de betreffende lamp(en) al aan zijn. Waarom zou ik dat wel of niet willen? Als de lamp al aan is en domoticz stuurt een opdracht aan naar de lamp, dan blijft deze toch gewoon aan?
omdat dit event nu blijft triggeren waardoor Domoticz het (te) druk kan krijgen (zet maar eens een tabje open met het log). Daarnaast is het gewoon netter om die check erin te doen zodat het ook maar 1 keer triggert :)

[ Voor 3% gewijzigd door tozzke op 17-06-2016 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Helder. Dan heb ik dus 3 AND voorwaarden. Kan ik gewoon een tweede AND vergelijking in de eerste zetten?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!
breinonline schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 22:42:
Helder. Dan heb ik dus 3 AND voorwaarden. Kan ik gewoon een tweede AND vergelijking in de eerste zetten?
Je maakt in je eerste regel nog een extra AND aan voor het controleren van 1 lamp. Deze kun je in theroie zo lang maken als je wilt >:)

Of je maakt een variable aan waarop je controleert of de schakeling al is uitgevoerd.

Dus
If X=on and Y=on and Var1 = 0 then.
Do Set ......
Open URL: JSON regel om Var1 om te zetten naar 1.

In je event waar je de lichten weer uit laat gaan zet je Var1 weer teurg op 0

De Open URL regel is omdat je een variable niet normaal kan omzetten met een event. Zeker als je er meer dan 1 wilt gebruiken moet je dit via een JSON url doen. Althans dat was een tijd teurg nog zo. Gebruik zelf nu alleen nog LUA dus weet niet of dat mogelijk is veranderd.

Lijkt misschien erg lastig maar als je snapt stelt het niet voor en voordeel met Variable is dat je aan de hand van de waardes er ook andere schakelingen ingesteld kunnen worden.

Voorbeeld van hoe ik het in LUA gebruik en dan zie je ook hoe de variable gebruikt wordt voor verschillende situaties en dat werkt zeer betrouwbaar.

[code=lua]
local presence_switch = 'IemandThuis'
local isdark_switch = 'State - IsDonker'
local Vakantie_timer = 'Vakantietimer'

vSchemer_licht_aan = tonumber(uservariables['Schemer_licht_aan'])

function sleep(n)
os.execute("sleep " .. tonumber(n))
end

commandArray = {}

if devicechanged[isdark_switch] then
if (otherdevices[isdark_switch] == 'Off' and otherdevices['Zon op-onder'] == 'Off' and vSchemer_licht_aan >= 1) then
commandArray['Buitenlamp voordeur']='Off'
commandArray['Lampen bij bank']='Off'
commandArray['Ganglamp (Kerst)']='Off'
commandArray['Lamp bij TV']='Off'
commandArray['Lamp op sidetable']='Off'
commandArray['Leeslamp']='Off'
commandArray['LED Sidetable']='Off'
commandArray['Buitenverlichting (kerst)']='Off'
commandArray['Vakantiebovenswitch01']='Off'
commandArray['Vakantietimer']= 'Off'
commandArray['Variable:Schemer_licht_aan'] = tostring(0)
print('<font color="blue">LICHT - Het is licht geworden - Alle lampen uit!!</font>')

elseif (otherdevices[presence_switch] == 'On' and otherdevices['Vakantie'] == 'Off' and otherdevices[isdark_switch] == 'On' and vSchemer_licht_aan == 0) then
commandArray['Vakantietimer']= 'On'
commandArray['Lampen bij bank']='On'
commandArray['Ganglamp (Kerst)']='On'
commandArray['Lamp bij TV']='On AFTER 600'
commandArray['Lamp op sidetable']='On AFTER 601'
commandArray['Buitenverlichting (kerst)']='On AFTER 1800'
commandArray['Variable:Schemer_licht_aan'] = tostring(1)
print('<font color="blue">THUIS - Het is donker en er is iemand Thuis - Lichten gaan aan!!</font>')

elseif (otherdevices[presence_switch] == 'Off' and otherdevices['Vakantie'] == 'Off' and otherdevices[isdark_switch] == 'On' and vSchemer_licht_aan == 0) then
commandArray['Lamp op sidetable']='On'
commandArray['Variable:Schemer_licht_aan'] = tostring(2)
print('<font color="blue">NIET-THUIS - Er is niemand Thuis - Het is donker - Licht op de sidetable gaat aan!!</font>')

elseif (otherdevices['Vakantie'] == 'On' and otherdevices[isdark_switch] == 'On' and vSchemer_licht_aan == 0) then
commandArray['Vakantiebovenswitch01']='On AFTER 27000'
print('<font color="blue">VAKANTIEMODE - Er is niemand Thuis - Het is donker - Licht op de sidetable & boven gaan aan!!</font>')
end
end

if devicechanged[presence_switch] then
if (otherdevices[presence_switch] == 'Off' and otherdevices['Vakantie'] == 'Off' and otherdevices[isdark_switch] == 'On' and vSchemer_licht_aan == 1) then
print('<font color="blue">WEGGAAN - De laatste persoon heeft heeft het huis verlaten- Het is donker - Alle lichten gaan uit en Licht op de sidetable gaat aan!!</font>')

elseif (otherdevices[presence_switch] == 'On' and otherdevices['Vakantie'] == 'Off' and otherdevices[isdark_switch] == 'On' and vSchemer_licht_aan == 2) then
commandArray['Buitenlamp voordeur']='On FOR 3'
commandArray['Lamp bij TV']='On'
commandArray['Buitenverlichting (kerst)']='On'
print('<font color="blue">THUISKOMEN - Het is donker en er komt iemand thuis - Lichten gaan aan!!</font>')
end
end

if devicechanged[Vakantie_timer] then
if (otherdevices['Vakantietimer'] == 'Off' and otherdevices['Vakantie'] == 'On' and otherdevices[isdark_switch] == 'On' and vSchemer_licht_aan == 2) then
print('<font color="blue">VAKANTIEMODE - Er is niemand Thuis - Slaapstand actief - Alle lichten gaan uit!!</font>')
end
end

return commandArray
[/code=lua]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kromme schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:17:
[...]

Ik wil deze per mail binnen krijgen, en het probleem is juist dat ik zoveel scrips vind dat ik van gekkigheid niet weet welke het beste is.
Er is geen beste manier maar alleen wat je handig vindt en er zijn meer wegen die naar rome ...

Probeer deze weg anders eens
https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=1566

en anders staan er hier ook nog een aantal om te proberen
https://www.google.nl/sea...q=domoticz+snapshot+email

Domoticz is een systeem waar je zelf ook aan moet sleutelen om zaken werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RedRayMann schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 09:17:
[...]

ik ben al op zoek gegaan naar de sweet spot. Maar mijn huis is een huis uit ~1990 met heel veel beton. Zie plattegrond hier

De deur rechts van de overloop, daar hangt de antenne nu. Zie hier

Antenne kabel loopt zoals je kan zien in de hoek weg, "door" het raam naar de kamer "kantoor" op de plattegrond

Daar hangt de rfxcom zie hier

De Pi heb ik in de kast liggen, via wifi maakt hij contact. Alleen de voeding moet ik misschien verlengen om hem ergens anders te plaatsen.

Toch maar proberen. Maar nadeel is... door de bouw heb ik twee uiterste die in een lijn verbinding moeten maken. Want als ik de antenne te veel verplaats, komt er gelijk een dik stuk beton in de lijn. (Antenne richting slaapkamer is nadeel voor entree; antenne richting entree is nadeel voor slaapkamer)
Zou inderdaad toch eens testen of het bereik veranderd als deze niet aan het stalen kozijn vast zit. En desnoods even aan beide kanten van het kozijn houden om te zien of dat nog iets uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-09 23:00
MikeOO schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 10:41:
[...]

Zou inderdaad toch eens testen of het bereik veranderd als deze niet aan het stalen kozijn vast zit. En desnoods even aan beide kanten van het kozijn houden om te zien of dat nog iets uitmaakt.
Ga ik volgende week doen. Helaas geen tijd dit weekend. Maar wasdat wel van plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeOO schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 10:31:
[...]

Je maakt in je eerste regel nog een extra AND aan voor het controleren van 1 lamp. Deze kun je in theroie zo lang maken als je wilt >:)

Of je maakt een variable aan waarop je controleert of de schakeling al is uitgevoerd.

Dus
Do Set ......

De Open URL regel is omdat je een variable niet normaal kan omzetten met een event. Zeker als je er meer dan 1 wilt gebruiken moet je dit via een JSON url doen. Althans dat was een tijd teurg nog zo. Gebruik zelf nu alleen nog LUA dus weet niet of dat mogelijk is veranderd.

Lijkt misschien erg lastig maar als je snapt stelt het niet voor en voordeel met Variable is dat je aan de hand van de waardes er ook andere schakelingen ingesteld kunnen worden.

Voorbeeld van hoe ik het in LUA gebruik en dan zie je ook hoe de variable gebruikt wordt voor verschillende situaties en dat werkt zeer betrouwbaar.

[code=lua]
local presence_switch = 'IemandThuis'

function sleep(n)
os.execute("sleep " .. tonumber(n))
end

commandArray = {}

if (otherdevices[isdark_switch] == 'Off' and otherdevices['Zon op-onder'] == 'Off' and vSchemer_licht_aan >= 1) then
commandArray['Vakantietimer']= 'Off'
commandArray['Variable:Schemer_licht_aan'] = tostring(0)
print('<font color="blue">LICHT - Het is licht geworden - Alle lampen uit!!</font>')

elseif (otherdevices[presence_switch] == 'On' and otherdevices['Vakantie'] == 'Off' and otherdevices[isdark_switch] == 'On' and vSchemer_licht_aan == 0) then
commandArray['Lamp bij TV']='On AFTER 600'
commandArray['Lamp op sidetable']='On AFTER 601'
commandArray['Buitenverlichting (kerst)']='On AFTER 1800'
print('<font color="blue">THUIS - Het is donker en er is iemand Thuis - Lichten gaan aan!!</font>')

elseif (otherdevices[presence_switch] == 'Off' and otherdevices['Vakantie'] == 'Off' and otherdevices[isdark_switch] == 'On' and vSchemer_licht_aan == 0) then
print('<font color="blue">NIET-THUIS - Er is niemand Thuis - Het is donker - Licht op de sidetable gaat aan!!</font>')

elseif (otherdevices['Vakantie'] == 'On' and otherdevices[isdark_switch] == 'On' and vSchemer_licht_aan == 0) then
commandArray['Vakantiebovenswitch01']='On AFTER 27000'
print('<font color="blue">VAKANTIEMODE - Er is niemand Thuis - Het is donker - Licht op de sidetable & boven gaan aan!!</font>')
end
end

if devicechanged[presence_switch] then
if (otherdevices[presence_switch] == 'Off' and otherdevices['Vakantie'] == 'Off' and otherdevices[isdark_switch] == 'On' and vSchemer_licht_aan == 1) then
print('<font color="blue">WEGGAAN - De laatste persoon heeft heeft het huis verlaten- Het is donker - Alle lichten gaan uit en Licht op de sidetable gaat aan!!</font>')

elseif (otherdevices[presence_switch] == 'On' and otherdevices['Vakantie'] == 'Off' and otherdevices[isdark_switch] == 'On' and vSchemer_licht_aan == 2) then
commandArray['Buitenlamp voordeur']='On FOR 3'
commandArray['Lamp bij TV']='On'
commandArray['Buitenverlichting (kerst)']='On'
print('<font color="blue">THUISKOMEN - Het is donker en er komt iemand thuis - Lichten gaan aan!!</font>')
end
end

if devicechanged[Vakantie_timer] then
if (otherdevices['Vakantietimer'] == 'Off' and otherdevices['Vakantie'] == 'On' and otherdevices[isdark_switch] == 'On' and vSchemer_licht_aan == 2) then
print('<font color="blue">VAKANTIEMODE - Er is niemand Thuis - Slaapstand actief - Alle lichten gaan uit!!</font>')
end
end

return commandArray
[/code=lua]
Dus bij elke if conditie stuur jij een commando naar elk licht om het uit te schakelen, ongeacht te huidige toestand?
Zou je niet op elke lijn moeten iets zetten als:
if ['Buitenlamp voordeur']!='Off' commandArray['Buitenlamp voordeur']='Off'
Dus alleen maar het off commando sturen als de lamp niet of is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

Even een update m.b.t. het uitlezen van m'n slimme meter in Domoticz. Inmiddels krijg ik na het aanpassen van de p1 kabel de meter uitgelezen met cu. Hieronder een klein deel van de output.
Echter komt er in Domoticz geen data binnen (zie screenshot) Iemand enig idee waar dit mee te maken kan hebben ?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
pi@raspberrypi:~/domoticz$ sudo service domoticz.sh stop
pi@raspberrypi:~/domoticz$ cu -l /dev/ttyUSB0 -s 9600 --parity=none
Connected.
/ISk5\2?382-1003

0-8;96.1.1(4B413658&*

k
                      /ISk5\382-1003

0-8;96.1.1(4B413658&*

k
                      1-0:~Bs
                             C
                              #r:K2Rh)
1-0:1.8.2(8n
            ;S[Wh)
~RsBs
     Cr
       {7*kWh)
1-0:2.|?2(00000.124*kWc!jRJ2r
                             #sBC
                                 Kk
                                   1-0:1.7.0(8000.06*kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kabel is nog steeds niet goed, je mist nog veel data en je output is nu ook gedeeltelijk corrupt.

Zoek maar eens een P1 telegram op via internet, dan kun je vergelijken hoe het eruit zou moeten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

MikeOO schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 10:31:
[...]

Dus
Do Set ......

[...]
Dank voor je voorbeeld d:)b
Ik heb nu wat op basis daarvan in LUA in elkaar geknutseld wat ik eens ga beproeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-09 15:45
Ik wil wat gaan proberen en ben benieuwd of iemand dit al eens geprobeerd heeft :)

Ik wil namelijk mijn Raspberry waar Domoticz op draait opnieuw inrichten omdat ik er zo langzamerhand een zooitje van gemaakt heb door zaken te proberen etc :)

Nu wil ik de logging van de slimme meter en mijn omvormer door laten lopen in de tijd dat ik mijn raspberry met domoticz opnieuw inricht.

Hier zal ik waarschijnlijk laten we zeggen 30 minuten voor nodig hebben om ervoor te zorgen dat ik de info uit mijn slimme meter en de omvormer weer kan laten lopen.

Nu bedacht ik mij om een image te maken van mijn sd-kaart en deze via een virtuele machine op mijn laptop te laten draaien zodat de logging door blijft lopen en ik in de tussentijd mijn raspberry opnieuw kan inrichten.

Natuurlijk mis je wat info.

Wellicht wat omslachtig, maar weet iemand of dat uberhaubt mogelijk is ? :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MdO82 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 21:41:
[...]

Nee, de Raspberry Pi heeft een CPU van de ARM-architectuur. Een normale PC is x86/x64 dus dat gaat niet lukken om een Raspbian installatie in een VM te draaien volgens mij.

Wat je wellicht nog wel zou kunnen doen is om een Domoticz installatie op je PC / VM zetten en daar je database in te laden. Die kun je na het reinstallen van je Pi dan weer op de Pi zetten denk ik.

Maar even serieus, 30 min. aan P1 data missen is niet zo spannend toch? Je dagtotaal is hoogste minus laagste stand van die dag, dus dat zal wel kloppen. Het actuele verbruik mis je wel in die 30 min., maarja dat vind ik zelf nooit zo spannend.

[ Voor 12% gewijzigd door ThinkPad op 18-06-2016 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mightym
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-09 08:55
MdO82 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 21:41:
Ik wil wat gaan proberen en ben benieuwd of iemand dit al eens geprobeerd heeft :)

Ik wil namelijk mijn Raspberry waar Domoticz op draait opnieuw inrichten omdat ik er zo langzamerhand een zooitje van gemaakt heb door zaken te proberen etc :)

Nu wil ik de logging van de slimme meter en mijn omvormer door laten lopen in de tijd dat ik mijn raspberry met domoticz opnieuw inricht.

Hier zal ik waarschijnlijk laten we zeggen 30 minuten voor nodig hebben om ervoor te zorgen dat ik de info uit mijn slimme meter en de omvormer weer kan laten lopen.

Nu bedacht ik mij om een image te maken van mijn sd-kaart en deze via een virtuele machine op mijn laptop te laten draaien zodat de logging door blijft lopen en ik in de tussentijd mijn raspberry opnieuw kan inrichten.

Natuurlijk mis je wat info.

Dit moet je ff anders doen: Maak een virutuele machine, installeer ubuntu oid en daarna domoticz. Op je RPI maak je een backup van je database en deze backup lees je op je pc weer in.. ff zorgen voor het juiste ip adres en klaar...

Het kan nog sneller.. je kan Domoticz ook installeren op een windows pc: klikkerdeklik
Het enige wat je nog in de gaten moet houden is volgens mij als je lua scripts gebruikt, deze ook nog even met de hand te kopieren en in de juiste map zetten.

32 kWp PV + 54kWh ESS+ 7.5 kW Mitsubishi Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 16:04:
[...]

Dus bij elke if conditie stuur jij een commando naar elk licht om het uit te schakelen, ongeacht te huidige toestand?
Zou je niet op elke lijn moeten iets zetten als:
if ['Buitenlamp voordeur']!='Off' commandArray['Buitenlamp voordeur']='Off'
Dus alleen maar het off commando sturen als de lamp niet of is?
Met kaku hardware is de status niet 100% betrouwbaar. Als deze een keer een lamp mist dan is de status in Domoticz Off maar in werkelijkheid brand de lamp nog. Om dit te ondervangen stuur ik liever naar alles een signaal. Zeker bij afwezigheid wil ik wel dat lampen niet blijven branden tot de volgende schakeling.
Bij Z-wave hoeft dat niet en weet je als de lamp in het systeem uit is deze ook echt uit is.

Je kan ook een scene aanmaken en die laten lopen ipv per lamp. Maar aangezien hier alle lampen op verschillende momenten aangaan is dat geen optie.

Ik moet het script nog gaan aanpassen zodat elke lamp bij een bepaald aantal lux aangaan, nu ik een MySensor Lux sensors gebruik en tevens wil ik zelf het commando Off 2x gaan sturen zodat mocht er een keer een lamp een schakeling missen deze een paar seconden later een herkansing krijgt.

Dit gaat al ruim zeker 1 jaar 100% goed en mis nooit een schakeling en het gaat zo snel dat het systeem niet zwaar belast wordt van deze paar handelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
breinonline schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 21:33:
[...]

Dank voor je voorbeeld d:)b
Ik heb nu wat op basis daarvan in LUA in elkaar geknutseld wat ik eens ga beproeven.
Graag gedaan en als je LUA eenmaal een beetje doorhebt is het veel handiger dan events te gebruiken en ook veel meer mogelijkheden en makkelijker aan te passen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook lekker bezig met lua.... dat had ik veel eerder moeten doen :)
Uiteindelijk veel overzichtelijker. :)

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2016 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En makkelijker te backuppen, ik gooide ze naar m'n Bitbucket zodat je wijzigingen ook kunt bijhouden. Ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpySeiko
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-03 23:40
SpySeiko schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 11:12:
[...]

Bij mij weten niet, hoe zou ik in de $HiddenDevices room kunnen kijken ?
Heeft iemand nog een idee hoe dit te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-09 18:24
Voordat ik zelf een poging ga wagen. Heeft iemand al eens btrfs geprobeerd?
kraades schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 12:18:
[...]

Ga uit van het ergste en zorg voor een goede backup van de db, scripts dir of gewoon de hele domoticz dir. Zelf heb ik ook een extra backup sd kaartje met image klaar liggen igv een sd kaart die kapot gaat.

Nu we het over backups/snapshots hebben.
Btrfs zou een mooie toepassing zijn mijns inziens. Niet direct aan Domoticz gekoppeld maar toch...
kraades in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 2"

Maar de meningen zijn verdeeld. :)
http://www.domoticz.com/f...pic.php?f=4&t=8014#p56137

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:17
kraades schreef op zondag 19 juni 2016 @ 16:51:
Voordat ik zelf een poging ga wagen. Heeft iemand al eens btrfs geprobeerd?

[...]
ja, mijn pi heeft twee btrfs schijven voor de backup.
met een rsync kopieer ik de gegevens daar elke dag naar toe en vervolgens wordt er dagelijks en wekelijks een snapshot gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-09 18:24
commentator schreef op maandag 20 juni 2016 @ 07:31:
[...]

ja, mijn pi heeft twee btrfs schijven voor de backup.
met een rsync kopieer ik de gegevens daar elke dag naar toe en vervolgens wordt er dagelijks en wekelijks een snapshot gemaakt
Mooi, dat scheelt inderdaad weer dat je "handmatig" meerdere backup directories/versies bij moet houden zoals ik doe.
Maar Domoticz zelf staat niet op btrfs? Dus stel dat je een corruptie ergens hebt of als er iets niet meer werkt na een update dan kun je niet makkelijk terug?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

ThinkPadd schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 22:23:
Nee, de Raspberry Pi heeft een CPU van de ARM-architectuur. Een normale PC is x86/x64 dus dat gaat niet lukken om een Raspbian installatie in een VM te draaien volgens mij.
psst... https://sourceforge.net/projects/rpiqemuwindows/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• commentator
kraades schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:05:
[...]

Mooi, dat scheelt inderdaad weer dat je "handmatig" meerdere backup directories/versies bij moet houden zoals ik doe.
Maar Domoticz zelf staat niet op btrfs? Dus stel dat je een corruptie ergens hebt of als er iets niet meer werkt na een update dan kun je niet makkelijk terug?
nee, na de vorige crash van de pi met boot op btrfs durfde ik dat niet meer aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-09 12:01
*knip*, niet doen. Mensen kunnen prima zelf in de 'Smarthome' categorie in V&A kijken

[ Voor 63% gewijzigd door ThinkPad op 20-06-2016 12:10 ]

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
DukeBox schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:31:
[...]

Dan pak je toch gewoon en fysieke schakelaar op een gpio poort ?
Dat zou betekenen dat ik in de muur moet gaan boren in de gang, en dat wil ik liever voorkomen. Ik zou een schakelaar makkelijk met dubbelzijdig tape kwijt kunnen en dan zou verwijderen een kwestie van een doekje over het hout halen zijn. Maar bedankt voor de suggestie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

MikeOO schreef op zondag 19 juni 2016 @ 08:25:
[...]

Graag gedaan en als je LUA eenmaal een beetje doorhebt is het veel handiger dan events te gebruiken en ook veel meer mogelijkheden en makkelijker aan te passen >:)
Ik snap nog niet helemaal hoe die variabelen in elkaar steken en het script lijkt dan ook niets te doen ;(
Alle foutmeldingen zijn er nu uit, maar er wordt geen lamp getriggerd. Mis ik nog een deel in het door jou geposte voorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-01-2023
@Speedfightserv:
Wat zijn jouw ervaringen met de rolluiken + Somfy RTS in Domoticz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-09 07:23
AWST6000 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 21:46:
@Speedfightserv:
Ik heb sinds vorig jaar mei de rolluiken (13 stuks) om laten bouwen naar electrisch bediend. En door de kleine buisdiameter zat ik vast aan de RTS uitvoering.
Werkt prima met domoticz, zelf in blockly wat voorwaarden ingesteld waarop ze worden aangestuurd (combinatie hoeveelheid licht op de PIR, binnen en buitentemperatuur) en afgezien van een sporadisch vastlopen van het programma werkt dit prima. Is beetje loggen en kijken wat je aan waardes toe moet passen.
Tot nu toe één keer meegemaakt dat er de aansturing van een motor niet doorkwam, oorzaak was een storing door een 433Mhz weerstation met lage batterijspanning.
Grootste afstand tot een motor is 12 meter door 3 muren heen.

bijnaleek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegle
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-09 21:07
Van de week ben ik ook met Domoticz gestart. Draait prima op een RPI2. Aardige user interface ook.
En als Domoticz noob heb ik natuurlijk een paar vragen.

Het toevoegen van mijn Youless waarmee ik m'n PV-panelen log was appeltje-eitje. Vraagje: 's Avonds en 's nachts geeft de Youless uiteraard geen opbrengst meer. Maar de logging in Domoticz gaat gewoon door. Nu wil ik een scriptje (liefst in LUA, maar Blocky mag ook) maken met de voorwaarden dat zodra de opbrengst "0" is, het loggen ook stopt. Kan iemand me een hint geven hoe ik dat doe? Zoiets als "IF output_youless = 0 THEN stop Youless... Zo simpel, maar ik kom er zo snel niet uit :? .

Tweede, minder urgent, vraagje: Mijn FritzBox router is ook te koppelen. Door de Call log te enablen en het IP-adres en poortnummer op te geen zou die gekoppeld zijn. IP-adres is uiteraard bekend, maar welk poortnummer wordt er bedoelt?

33 x ET Solar 270Wp = 8910Wp @ SMA Sunny TriPower STP 8000TL-20 Live: PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
breinonline schreef op maandag 20 juni 2016 @ 21:05:
[...]

Ik snap nog niet helemaal hoe die variabelen in elkaar steken en het script lijkt dan ook niets te doen ;(
Alle foutmeldingen zijn er nu uit, maar er wordt geen lamp getriggerd. Mis ik nog een deel in het door jou geposte voorbeeld?
Heb je wel de variable Schemer_licht_aan aangemaakt in Domoticz.

Setup --> More Options --> User Variables
Variable Name: Schemer_licht_aan
Variable type: Integer
Variable value: 0

Anders werkt het natuurlijk niet >:)

isdark_switch = State - IsDonker en dat betreft een virtuele schakelaar die ik via een andere LUA script trigger. Daar hangt een MySensor LUX meter die bepaald of het donker is en schakelt dan de switch.

presence_switch = script dit checkt of er iemand thuis is op basis van aanwezigheid van een GSM en zet de switch dus aan/uit.

Zon op-onder is ook een virtuele switch die 2 uur voor zonsondergang aangaat. Dat voorkomt dat de lichten ook overdag aangaan als het wat donker wordt ivm een regenbui.

De voorwaarden bij de IF worden alleen uitgevoerd als de status vanisdark_switchh of presence_switch veranderd.
Zolang daar niets mee gebeurd worden de IF ook niet uitgevoerd en zal het licht ook niet schakelen.

[ Voor 36% gewijzigd door MikeOO op 21-06-2016 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Aegle schreef op maandag 20 juni 2016 @ 23:10:
...dat zodra de opbrengst "0" is, het loggen ook stopt. Kan iemand me een hint geven hoe ik dat doe? Zoiets als "IF output_youless = 0 THEN stop Youless... Zo simpel, maar ik kom er zo snel niet uit :? .
Waarom zou je dat willen ? Dan krijg je allemaal grafieken die compleet vermangeld zijn.
IP-adres is uiteraard bekend, maar welk poortnummer wordt er bedoelt?
Poort 80, zover ik weet is het gewoon een http request. Tenzij je natuurlijk ssl afdwingt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

MikeOO schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 10:39:
[...]

Er is geen beste manier maar alleen wat je handig vindt en er zijn meer wegen die naar rome ...

Probeer deze weg anders eens
https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=1566

en anders staan er hier ook nog een aantal om te proberen
https://www.google.nl/sea...q=domoticz+snapshot+email

Domoticz is een systeem waar je zelf ook aan moet sleutelen om zaken werkend te krijgen.
Die heb ik al geprobeerd. Ik heb een virtuele switch gemaakt, Camera aangemaakt en deze eraan gehangen. Als ik de stream test in de camera opties doet hij het. Klik ik echter op het swich(camera) icoon of komt er mail binnen dan zie ik geen plaatje...
Ik heb een y-cam Cube 720 Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kromme schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 08:27:
[...]

Die heb ik al geprobeerd. Ik heb een virtuele switch gemaakt, Camera aangemaakt en deze eraan gehangen. Als ik de stream test in de camera opties doet hij het. Klik ik echter op het swich(camera) icoon of komt er mail binnen dan zie ik geen plaatje...
Ik heb een y-cam Cube 720 Black
Ik heb het even getest en werkt prima.

Heb je bij Setup --> Settings --> Email wel het vinkje aanstaan Send Camera snapshots as Attachment (Gmail).
Update: als je deze optie niet aanzet dan krijg je de snapshot direct in het emailbericht ipv als bijlage.

Als ik daarna een switch aanklik die gekoppeld is met de camera dan krijg ik keurig een email met bijlage een snapshot. Werk alleen als de schakelaar op ON gaat.

Als dat niet werkt en je hebt wel die optie aanstaan dan zou je camera dus niet goed ingesteld zijn in Domoticz (Setup --> More Options --> Camera's)

Bij de camera zie je dan 2 iconen (fototoestel en webcam). Als je daar op klikt moet je of een snapshot krijgen of live stream.

Als dat niet werkt dan zal de rest ook niet werken en zul je printscreens moeten gaan plaatsen van je instellingen zodat we kunnen zien hoe je het allemaal hebt ingesteld.

[ Voor 9% gewijzigd door MikeOO op 21-06-2016 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

MikeOO schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 08:44:
[...]

Ik heb het even getest en werkt prima.

Heb je bij Setup --> Settings --> Email wel het vinkje aanstaan Send Camera snapshots as Attachment (Gmail).
Update: als je deze optie niet aanzet dan krijg je de snapshot direct in het emailbericht ipv als bijlage.

Als ik daarna een switch aanklik die gekoppeld is met de camera dan krijg ik keurig een email met bijlage een snapshot. Werk alleen als de schakelaar op ON gaat.

Als dat niet werkt en je hebt wel die optie aanstaan dan zou je camera dus niet goed ingesteld zijn in Domoticz (Setup --> More Options --> Camera's)

Bij de camera zie je dan 2 iconen (fototoestel en webcam). Als je daar op klikt moet je of een snapshot krijgen of live stream.

Als dat niet werkt dan zal de rest ook niet werken en zul je printscreens moeten gaan plaatsen van je instellingen zodat we kunnen zien hoe je het allemaal hebt ingesteld.
Ik kan screenshotjes plaatsen, echter staan de mail instellingen goed ingesteld. Er komt een mail binnen met een snapshot, echter is deze niet leesbaar.
Hetzelfde gebeurd als ik op camera icoon bij de switch klik.
Echter als ik de verbinding test bij de camera instellingen laat hij wel beeld zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kromme schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 09:15:
[...]

Ik kan screenshotjes plaatsen, echter staan de mail instellingen goed ingesteld. Er komt een mail binnen met een snapshot, echter is deze niet leesbaar.
Hetzelfde gebeurd als ik op camera icoon bij de switch klik.
Echter als ik de verbinding test bij de camera instellingen laat hij wel beeld zien.
Is de blijlage zelf niet leesbaar of de email zelf. Probeer voor de test ook eens een ander email adres en lees de email eens via webmail ipv je huidge manier van je mail bekijken. Mogelijk gaat in dat traject iets niet goed of lees je het op je telefoon/tablet die er niet goed mee opgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegle
DukeBox schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 08:21:
[...]

Waarom zou je dat willen ? Dan krijg je allemaal grafieken die compleet vermangeld zijn.
Ik wil het zelfde resultaat bereiken als in bijv. PVoutput: Zodra de output nul is dan hoeft ie ook niet actief te zijn.
[...]

Poort 80, zover ik weet is het gewoon een http request. Tenzij je natuurlijk ssl afdwingt.
Thanks. Dat werkt. Ik had het zelf kunnen verzinnen |:( .

In m'n spaarzame vrije uurtjes ga ik me maar eens in lua verdiepen... 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Aegle schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 09:56:
[...]

Ik wil het zelfde resultaat bereiken als in bijv. PVoutput: Zodra de output nul is dan hoeft ie ook niet actief te zijn.
Waarmee lees je de omvormer uit en stuur je het naar PVOutput ?
Overigens ik lees mijn omvormer ook uit dmv Domoticz en stuur de info ook door naar PVoutput.
Bij 0 gaat de info niet naar PVoutput, maar blijft wel netjes doorlopen in Domoticz.

Maakt op zich niet uit denk ik 0 = 0 ;)
En idd je grafiek blijft gewoon netjes doorlopen

[ Voor 30% gewijzigd door MdO82 op 21-06-2016 10:00 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegle
MdO82 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 09:58:
[...]

Waarmee lees je de omvormer uit en stuur je het naar PVOutput ?
Overigens ik lees mijn omvormer ook uit dmv Domoticz en stuur de info ook door naar PVoutput.
Bij 0 gaat de info niet naar PVoutput, maar blijft wel netjes doorlopen in Domoticz.

Maakt op zich niet uit denk ik 0 = 0 ;)
En idd je grafiek blijft gewoon netjes doorlopen
Mijn SE omvormer log ik nu op drie manieren:
1) SolarEdge portal en via de SE-API naar PVoutput (zie signature)
2) Youless met PVoutput SW, elektrisch gekoppeld aan een S0-kWh meter.
3) Dezelfde kWh-meter, maar dan lokaal gelogd met DAL en weer doorgestuurd naar PVoutput (zie ook het topic [V3.x] DAta Logging met de Netduino Plus 2 ).

Blijkbaar heb ik een logging fetish 8) .

Ik wil ook eens kijken of ik de omvormer via Domoticz kan sluizen en dan doorsturen naar de SE-portal. Ik zag dat Domoticz daar al een module voor heeft. Of het een toegevoegde waarde voor mij heeft wil ik nog uitzoeken. Maar ik ben pas net begonnen met Domoticz. Er ligt nog een wereld te ontdekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

hebben jullie ook na de update van domoticz dat hij niet meer vanaf buiten benaderbaar is?
Via Wifi kom ik er nog wel op maar van buitenaf snapt imperihome er geen hol meer van:(

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

MikeOO schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 09:34:
[...]

Is de blijlage zelf niet leesbaar of de email zelf. Probeer voor de test ook eens een ander email adres en lees de email eens via webmail ipv je huidge manier van je mail bekijken. Mogelijk gaat in dat traject iets niet goed of lees je het op je telefoon/tablet die er niet goed mee opgaat.
De bijlage is Snapshot.jpg. Maar bij openen krijg ik "kan dit bestand niet openen". Dit op telefoon, en via de browser. Het stomme is dat hij de stream wel in het instel menu van de camera laat zien als ik op test verbinding druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirJerre
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-07-2023
Ben nu al enkele weken bezig om een POPP KFOB-C (Zwave remote) toe te voegen aan Domoticz en het wil maar niet lukken. Ik zet men hoop nu op iemand van het forum hier.

Setup: Raspberry Pi and AEON Labs Zwave Stick.

Ik wil de remote includen om gewoon via de 4 knoppen een switch aan te sturen in Domoticz. Alle ideeën en tips zijn welkom.

Ik krijg hem wel toegevoegd en zichtbaar, maar kan niets met de knoppen aanvangen.

Iemand idee?

Thx

[ Voor 22% gewijzigd door AirJerre op 21-06-2016 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-09 10:03
Ik wil graag het "New frontpage template" gebruiken, echter na het kopiëren van de bestanden en aanpassen ip krijg ik de melding: Uncaught SyntaxError: Invalid or unexpected token in Chrome.
Iemand die toevallig dezelfde melding heeft gehad bij het gebruiken van een custom template?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kromme schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:59:
[...]

De bijlage is Snapshot.jpg. Maar bij openen krijg ik "kan dit bestand niet openen". Dit op telefoon, en via de browser. Het stomme is dat hij de stream wel in het instel menu van de camera laat zien als ik op test verbinding druk.
Via de browser op je telefoon of Pc.
Kan namelijk ook heel goed dat je telefoon een probleem heeft om een jpg te openen en daarom altijd dubbel controleren anders zit je uren te zoeke naar iets wat een totaal ander probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

MikeOO schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:38:
[...]

Via de browser op je telefoon of Pc.
Kan namelijk ook heel goed dat je telefoon een probleem heeft om een jpg te openen en daarom altijd dubbel controleren anders zit je uren te zoeke naar iets wat een totaal ander probleem is.
PC en telefoon...Beide niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kromme schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:39:
[...]

PC en telefoon...Beide niet...
En als je bij de camera instellingen van Domoticz op het fototoestel icoon klik. Dan krijg je ook een snapshot.jpg kun je deze wel openen?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2118042/Naamloos.png

Ik krijg de bijlage prima binnen dus domoticz doet wat hij moet doen. Ik gebruik wel de beta versie van Domoticz.

Of de gebruikte smtp server moet iets met de bijage doen waardoor deze niet meer kan worden geopend. Kwestie van een andere smtp server testen in Domoticz.

[ Voor 6% gewijzigd door MikeOO op 21-06-2016 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

MikeOO schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:46:
[...]

En als je bij de camera instellingen van Domoticz op het fototoestel icoon klik. Dan krijg je ook een snapshot.jpg kun je deze wel openen?

[afbeelding]

Ik krijg de bijlage prima binnen dus domoticz doet wat hij moet doen. Ik gebruik wel de beta versie van Domoticz.

Of de gebruikte smtp server moet iets met de bijage doen waardoor deze niet meer kan worden geopend. Kwestie van een andere smtp server testen in Domoticz.
Zoals ik al meerdere keren aangaf. Bij de optie verbinding testen laat hij beeld zien.
Klik ik echter op het camera icoon bij de switch zie ik niks (kan bestand snapshot.jpg niet openen).

Ook in de regel kan hij geen voorbeeld laten zien. Het zal dus niet in de SMTP zitten. Eerder in het ophalen van de snapshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-09 08:23

timovd

Voorsprong door techniek

Aegle schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:38:
[...]

Mijn SE omvormer log ik nu op drie manieren:
1) SolarEdge portal en via de SE-API naar PVoutput (zie signature)
2) Youless met PVoutput SW, elektrisch gekoppeld aan een S0-kWh meter.
3) Dezelfde kWh-meter, maar dan lokaal gelogd met DAL en weer doorgestuurd naar PVoutput (zie ook het topic [V3.x] DAta Logging met de Netduino Plus 2 ).

Blijkbaar heb ik een logging fetish 8) .

Ik wil ook eens kijken of ik de omvormer via Domoticz kan sluizen en dan doorsturen naar de SE-portal. Ik zag dat Domoticz daar al een module voor heeft. Of het een toegevoegde waarde voor mij heeft wil ik nog uitzoeken. Maar ik ben pas net begonnen met Domoticz. Er ligt nog een wereld te ontdekken...
Je kunt ook jouw omvormer toevoegen in Domoticz als je de siteid, web-api en serienummer weet. Mij is dat echter nog niet gelukt. In de logging krijg ik te zien dat ik de verkeerde gegevens heb ingevuld. Ik ben benieuwd of het jou lukt.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Laatst online: 17:49
iemand ervaring met rolluik schakelaars en domiticz.
Ik dacht zelf aan de Fibaro Rolluik,Zonwering & Poort Schakelaar 2
Werkt deze goed icm domiticz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

SpikeHome schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:44:
iemand ervaring met rolluik schakelaars en domiticz.
Ik dacht zelf aan de Fibaro Rolluik,Zonwering & Poort Schakelaar 2
Werkt deze goed icm domiticz?
Ja werkt prima.. had je ook in dit topic wel kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kromme schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:22:
[...]

Zoals ik al meerdere keren aangaf. Bij de optie verbinding testen laat hij beeld zien.
Klik ik echter op het camera icoon bij de switch zie ik niks (kan bestand snapshot.jpg niet openen).

Ook in de regel kan hij geen voorbeeld laten zien. Het zal dus niet in de SMTP zitten. Eerder in het ophalen van de snapshot.
Verbinding testen is iets anders, is om de werking van de camera te testen, en daar krijg je dan verwarring door. Ik moet het doen met de info die je geeft en soms is een prinscreen dan handig zoda we kunnen zien hoe het nu is ingesteld en voorkom je langs elkaar heen praten ;)

Zolang het daar al niet goed werkt zal de rest ook nooit werken.

Check deze instellingen eens met die van jouw
https://www.domoticz.com/..._Cube_HD_.28720.2F1080.29

Werkt dat niet probeer dan eens of de URL: http://*your-camera-ip-address/snapshot.jpg
die vermeld wordt op: http://www.networkwebcams...am-cube-hd-720-first-look

of

https://wiki.zoneminder.com/Y-Cam

Het is soms zoeken naar je juiste URL om het goed te laten werken.

[ Voor 24% gewijzigd door MikeOO op 21-06-2016 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
  • Laatst online: 16-09 18:00
De USB aansluiting van mijn raspberry 2 is helaas overleden!

https://www.raspberrypi.o...ewtopic.php?f=28&t=151870

Ik moet deze dus gaan vervangen, en dat doe ik het liefst zo eenvoudig mogelijk. Buiten domoticz staan er nog wat scriptjes op de pi, instellingen, en draait deze jessie. (De standaard domotics image draaide een oudere versie toch?)

Ik wil de raspberry vervangen, maar heb geen zin om alles opnieuw te programmeren.

1) Kan ik de SD-kaart in een nieuwe Raspberry 2 steken (zelfde type) zonder enige instellingen te hoeven maken?

2) Kan de SD-kaart uit de Raspberry 2, ook in een Raspberry 3 gestoken worden? Zo ja, moet je dan veel aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-09 19:06
SuperKris schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:04:

Ik moet deze dus gaan vervangen, en dat doe ik het liefst zo eenvoudig mogelijk. Buiten domoticz staan er nog wat scriptjes op de pi, instellingen, en draait deze jessie. (De standaard domotics image draaide een oudere versie toch?)

Ik wil de raspberry vervangen, maar heb geen zin om alles opnieuw te programmeren.

1) Kan ik de SD-kaart in een nieuwe Raspberry 2 steken (zelfde type) zonder enige instellingen te hoeven maken?

2) Kan de SD-kaart uit de Raspberry 2, ook in een Raspberry 3 gestoken worden? Zo ja, moet je dan veel aanpassen?
als jij een RPi 2 vervangt voor een RPi2 dan kan je zo je kaartje omsteken zonder wat te hoeven doen.
Als jij de RPi2 vervangt voor een RP13 dan zal je hardware anders zijn en dus nog wat werk aan de winkel zijn om de drivers te updaten.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:45
Ik zit te kijken naar de premium versie van Domoticz App voor Android (https://play.google.com/s...hnogames.domoticz.premium) waar nu wat nieuwe features in zitten:
Wat is er nieuw?
Added Speech Commands
Added Speech Command Widget
Added QR Code Widget
Added multi users support
New Navigation menu
Tablet view changes
Manually add Wifi SSID's
NFC auto open Domoticz app
Added changelog dialog
Improved logging for debugging
Various fixes
Heeft iemand hier ervaring mee? En wil dit zeggen dat je dus met meerdere telefoons (ongeacht het gmail account) een eigen dashboard kunt maken per gebruiker? Of hoe moet ik dit zien?

Zie hier al wel een screenshot: http://www.domoticz.com/f...=83890&hilit=multi#p83890

[ Voor 7% gewijzigd door Witlof op 21-06-2016 15:35 . Reden: screenshot ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

MikeOO schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:06:
[...]

Verbinding testen is iets anders, is om de werking van de camera te testen, en daar krijg je dan verwarring door. Ik moet het doen met de info die je geeft en soms is een prinscreen dan handig zoda we kunnen zien hoe het nu is ingesteld en voorkom je langs elkaar heen praten ;)

Zolang het daar al niet goed werkt zal de rest ook nooit werken.

Check deze instellingen eens met die van jouw
https://www.domoticz.com/..._Cube_HD_.28720.2F1080.29

Werkt dat niet probeer dan eens of de URL: http://*your-camera-ip-address/snapshot.jpg
die vermeld wordt op: http://www.networkwebcams...am-cube-hd-720-first-look

of

https://wiki.zoneminder.com/Y-Cam

Het is soms zoeken naar je juiste URL om het goed te laten werken.
Ze werken allemaal niet...
En bij test verbinding zie ik wel beeld.

Afbeeldingslocatie: https://c3.staticflickr.com/8/7375/27781517386_3c3815a0c4_b.jpg
Afbeeldingslocatie: https://c4.staticflickr.com/8/7571/27740441451_67abbcaa17_b.jpg
Afbeeldingslocatie: https://c5.staticflickr.com/8/7536/27538010100_202f80386b_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
  • Laatst online: 16-09 18:00
To_Tall schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:20:
[...]

als jij een RPi 2 vervangt voor een RPi2 dan kan je zo je kaartje omsteken zonder wat te hoeven doen.
Als jij de RPi2 vervangt voor een RP13 dan zal je hardware anders zijn en dus nog wat werk aan de winkel zijn om de drivers te updaten.
Thanks!

Maar wat gebeurd er dan als ik de kaart uit de raspberry pi 2 in de 3 doe? start deze dan gewoon op, en kan ik een commando geven om de drivers te updaten, of moet alles handmatig geïnstalleerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Met mijn OpenElec installatie ging dat goed na een extra reboot (waarschijnlijk om de andere hardware te detecteren). Dat wil alleen niet 100% zeker zeggen dat het bij Domoticz ook goed zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegle
timovd schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:39:
[...]

Je kunt ook jouw omvormer toevoegen in Domoticz als je de siteid, web-api en serienummer weet. Mij is dat echter nog niet gelukt. In de logging krijg ik te zien dat ik de verkeerde gegevens heb ingevuld. Ik ben benieuwd of het jou lukt.
De gegevens heb ik. Ik heb admin rechten, dus daar zal het niet aan liggen. Tegen de tijd dat ik er mee aan de gang ga meld ik het hier wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

http://www.ibood.com/home...-rookmelders-duopack.html

Setje rookmelders, iemand toevallig ervaring icm domoticz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

Niet met de rookmelders maar wel met iBood.
Ik ga daar niet meer bestellen. Is maar een mening maar toch.

Ik zou eerder voor een ondersteunde rookmelder gaan icm domoticz op bv zwavel of 1 die communiceert met rfxcom.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

stuffer schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 18:24:
[...]

Niet met de rookmelders maar wel met iBood.
Ik ga daar niet meer bestellen. Is maar een mening maar toch.

Ik zou eerder voor een ondersteunde rookmelder gaan icm domoticz op bv zwavel of 1 die communiceert met rfxcom.
ik gebruik een rflink...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonNiek
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-09 11:49
Ik ben vandaag bezig geweest om te kijken of ik door middel van een telefoon kan kijken of er iemand aanwezig is. Dat lukt aardig maar ik heb ergens een vermoeden dat mijn manier niet de meest efficiëntste manier is.

Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
local niek      = 'Telefoon Niek'

ping_success=os.execute('ping -c1 192.168.178.64')
if ping_success and devicechanged[niek] == 'Off' then
    print(niek .. ' komt binnen')
    commandArray[niek]='On'
else
    if devicechanged[niek] ~= 'Off' then
        commandArray[niek]='Off'
    end
end

Ik heb voor elke telefoon een dummy aangemaakt die ik kan aan of uit wil zetten. Die status wil ik dan vervolgens weer gebruiken om mijn LCD node van MySensors aan te sturen en die weer te laten geven wie er aanwezig is.
Dat werkt wel aardig, maar het probleem is dat ik op die manier een stuk of 5 telefoons wil pingen en domoticz wordt nu al ontzettend traag van de 3 telefoons die ik nu ping.

Ik denk zelf dat er een andere manier moet zijn om een aantal telefoons te pingen, maar die kan ik niet vinden. Misschien kunnen jullie mij helpen? Of er is een betere manier om te bepalen of er iemand wel/niet aanwezig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Misschien kan je eens hier naar kijken: https://www.domoticz.com/wiki/Presence_detection ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuperKris schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:04:

Aangezien je Pi nog gewoon draait: waarom geen backup van je DB en scripts maken en een verse installatie doen op een Pi3? Zo heel veel werk is dat ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:30

JdM

Humbled

Ritje Cranenbroeck in Budel een optie voor deze rookmelders?
Ik heb ze zelf ook, werken prima en kosten geloof ik 10 euro/stuk (weet het niet meer exact)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:42
Iemand ervaring met het krijgen van kwantumkorting? 2 winkels aangeschreven, oa. Alternate, maar beiden kunnen/willen niks mij de prijs doen als ik 3 of 6 Fibaro rookmelders in 1x aanschaf |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

MikeOO schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 07:52:
[...]

Heb je wel de variable Schemer_licht_aan aangemaakt in Domoticz.

Setup --> More Options --> User Variables
Variable Name: Schemer_licht_aan
Variable type: Integer
Variable value: 0

Anders werkt het natuurlijk niet >:)
Daarom had ik het gevoel wat te missen. Nu twee variabelen aangemaakt.
isdark_switch = State - IsDonker en dat betreft een virtuele schakelaar die ik via een andere LUA script trigger. Daar hangt een MySensor LUX meter die bepaald of het donker is en schakelt dan de switch.

presence_switch = script dit checkt of er iemand thuis is op basis van aanwezigheid van een GSM en zet de switch dus aan/uit.

Zon op-onder is ook een virtuele switch die 2 uur voor zonsondergang aangaat. Dat voorkomt dat de lichten ook overdag aangaan als het wat donker wordt ivm een regenbui.

De voorwaarden bij de IF worden alleen uitgevoerd als de status vanisdark_switchh of presence_switch veranderd.
Zolang daar niets mee gebeurd worden de IF ook niet uitgevoerd en zal het licht ook niet schakelen.
Dat principe had ik begrepen, maar de naamgeving verward me omdat ik niet precies weet wat nu een naam van een schakelaar is en welke als naam in het script gebruikt wordt. Je schreef:
Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

[...]
commandArray = {}

Heb ik het correct dat je switch als je kijkt onder domoticz > switches State - IsDonker heet en je het in het script aanroept via isdark_switch? Of is dat precies andersom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Niek_ schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 21:37:
Iemand ervaring met het krijgen van kwantumkorting? 2 winkels aangeschreven, oa. Alternate, maar beiden kunnen/willen niks mij de prijs doen als ik 3 of 6 Fibaro rookmelders in 1x aanschaf |:(
Ik heb bij http://www.domotica-shop.nl/ wel eens wat korting kunnen krijgen door er naar te vragen.
En toen een product elders goedkoper was, hebben ze hun prijs gelijk gemaakt aan de prijs van de webshop die ik ze gaf als voorbeeld.

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 21-06-2016 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

JdM schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 20:46:
[...]

Ritje Cranenbroeck in Budel een optie voor deze rookmelders?
Ik heb ze zelf ook, werken prima en kosten geloof ik 10 euro/stuk (weet het niet meer exact)
Zaterdag nog geweest....dju

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
Iemand een idee of je zo'n s0 pulse meter, net als de p1 meter, ook via ser2net naar een andere pi met domoticz kan zetten? Voor de p1 kan ik in domoticz namelijk kiezen dat ie via lan aangesloten is maar voor s0 niet. Tips/Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kooimens
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-07 10:10
boppos schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 17:56:
Sinds afgelopen weekend ben ik ook bezig met domoticz. Eerder geprobeerd pimatic aan de praat te krijgen voor mijn domotica. Ik heb veel KAKU schakelaars in huis en omdat ik toch een pi over had en de RFXCOM een beetje duur was gekozen voor pimatic. Nu kwam de RFLink voorbij en dat was voor mij de doorslag toch te gaan voor Domoticz. Omdat ik verschillende goedkope onderdelen aan elkaar heb geknoopt en het werkt goed! Hier een opsomming van de onderdeeltjes.
Mijn RFLink bestaat uit:Ik heb in de meterkast een Windows Home Server 2011 staan die al wat andere taakjes op zich neemt in huis (MediaportalTVserver, CouchPotato, Sickbeard, uTorrent, SabNZBD, file servertje, ect). Dus daar moest de RFlink met Domoticz op. Omdat de Arduino een kloon is met een CH340G serial chipje heb je een andere driver nodig dan de standaard Arduino software kit: Driver staat hier
Verder heb ik de handleiding gevolgd zoals hier staat:
http://www.nemcon.nl/blog2/2015/07/HA_nl
Omdat het schema op deze site voor anderen misschien wat onduidelijk is hier een plaatje wat ik gemaakt heb met de pins en waar ze op aangesloten zitten:
[afbeelding]

Binnenkort maar eens die antennes eraan knopen en de boel solderen en in een mooi doosje opbergen. Ik ben alleen benieuwd of ik nog wat ik nog moet toevoegen om het te verbeteren. Ik zag namelijk op deze link wat over condensatoren http://www.nemcon.nl/blog2/2015/07/aa. Weet iemand of dat nodig is?

Nu even de mogelijkheden ontdekken van domoticz en uit beriden natuurlijk. Meterkast uitlezen (p1 meter) staat in de planning en er zijn wat zaken onderweg (lampen, basisstation van MiLight, een paar temperatuur meters van banggood en wat PIR sensors)
Ik ben helemaal nieuw met domotica en ben van plan om een rflink te gaan bouwen. Het lijkt me een uitdaging om dit zo goedkoop mogelijk in elkaar te schroeven/solderen met onderdelen uit China. De laatste dagen heb ik me redelijk goed ingelezen, toch nog een aantal vragen:

1. Bestaat de content op de dode nemcon links die ik dit topic tegenkom nog ergens?
2. In de gequote post vind ik geen 'boardje' om de antenne op aan te sluiten, hoe doe je dit precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuntteam
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-09 12:21

Stuntteam

RFLink Gateway Development

kooimens schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 23:58:
[...]
1. Bestaat de content op de dode nemcon links die ik dit topic tegenkom nog ergens?
www.nemcon.nl/blog2
Een Mega heb je al voor rond de 6 euro.. een RXB6 ontvanger voor 1.50 en zoek je goed genoeg heb je daar voor die prijs een zender bij.. zet er voor een euro een NRF24L01 bij en je hebt ook gelijk een Milight bridge..

[ Voor 29% gewijzigd door Stuntteam op 22-06-2016 00:42 ]

-=# RFLink Gateway Development Team #=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-09 11:35
niekvanoost schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 18:57:
Ik ben vandaag bezig geweest om te kijken of ik door middel van een telefoon kan kijken of er iemand aanwezig is. Dat lukt aardig maar ik heb ergens een vermoeden dat mijn manier niet de meest efficiëntste manier is.

Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
local niek      = 'Telefoon Niek'

ping_success=os.execute('ping -c1 192.168.178.64')
if ping_success and devicechanged[niek] == 'Off' then
    print(niek .. ' komt binnen')
    commandArray[niek]='On'
else
    if devicechanged[niek] ~= 'Off' then
        commandArray[niek]='Off'
    end
end

Ik heb voor elke telefoon een dummy aangemaakt die ik kan aan of uit wil zetten. Die status wil ik dan vervolgens weer gebruiken om mijn LCD node van MySensors aan te sturen en die weer te laten geven wie er aanwezig is.
Dat werkt wel aardig, maar het probleem is dat ik op die manier een stuk of 5 telefoons wil pingen en domoticz wordt nu al ontzettend traag van de 3 telefoons die ik nu ping.

Ik denk zelf dat er een andere manier moet zijn om een aantal telefoons te pingen, maar die kan ik niet vinden. Misschien kunnen jullie mij helpen? Of er is een betere manier om te bepalen of er iemand wel/niet aanwezig is?
Ik vind deze methode veel makkelijker in te stellen :

https://www.domoticz.com/...tatus_of_a_network_device

[ Voor 65% gewijzigd door Blackouts op 22-06-2016 07:37 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
breinonline schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 21:38:

Heb ik het correct dat je switch als je kijkt onder domoticz > switches State - IsDonker heet en je het in het script aanroept via isdark_switch? Of is dat precies andersom?
Klopt, je mag dat ook weghalen en direct de naam van de switch gebruiken.
Je geeft een variabele de naam van de switch en gebruikt dan in het script de variable ipv de switchnaam

Deze manier heeft soms voordelen en is wat beter leesbaar ipv de switchnamen zelf te gebruiken.

Zeker als je bv een waarde moet gebruiken in een script wat vaak voorkomt. Stel je wilt een ip-adres meerdere keren gebruiken in je script. Je kan dan elke keer het ip-adres invullen maar je kan ook bovenin aangeven $IP = xxx.xxx.xxx.xxx. In het script vul je dan ipv het ip-adres $IP in.

Mocht het ip-adres dan veranderen dan pas je de regel bovenin je script aan en klaar. Daarbij geeft het direct overzicht waardes die van belang zijn.

Het is een manier van scripten die je vaak op die manier tegenkomt en dat probeer ik dan ook mijzelf aan te leren en vaak zijn het ook stukjes codes van andere die je aanpast waar dit ook al wordt gebruikt.

Ik zit zelf ook nog in de leerfase van LUA dus er zullen zeker verbeteringen te bedenken zijn maar het werkt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Aangezien ik gisteren mijn raspberry opnieuw ingericht heb met Domoticz Version 4834 and later (Debian Jessie) loop ik nu tegen het probleem van mindergas aan waar ik niet helemaal uit kom.

Ik heb de melding even teruggezocht in het topic en de oplossingen lijken helaas niet te werken :(

Traceback (most recent call last):
  File "/home/pi/scripts/mindergas.py", line 61, in <module>
    sys.exit(main())
  File "/home/pi/scripts/mindergas.py", line 34, in main
    device_data = json.load(urllib2.urlopen("%s/json.htm?type=devices&rid=%s" % (args.url, args.device), timeout=5))
  File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 154, in urlopen
    return opener.open(url, data, timeout)
  File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 437, in open
    response = meth(req, response)
  File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 550, in http_response
    'http', request, response, code, msg, hdrs)
  File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 475, in error
    return self._call_chain(*args)
  File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 409, in _call_chain
    result = func(*args)
  File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 558, in http_error_default
    raise HTTPError(req.get_full_url(), code, msg, hdrs, fp)
urllib2.HTTPError: HTTP Error 401: Unauthorized

Ik zag de melding Unauthorized staan dus dacht oke wellicht geen toegang tot het netwerk.
Maar ik hem mijn ip-adressen reeds ingevuld welke zonder login toegang hebben.
De rechten staan ook goed, toch blijf ik deze melding houden.

Ook nog even nagekeken of er al een meterstand stond, maar dit is ook niet het geval.
Iemand en idee wat hier mis gaat ?
Is wellicht de python versie veranderd ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
MdO82 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 08:57:
Aangezien ik gisteren mijn raspberry opnieuw ingericht heb met Domoticz Version 4834 and later (Debian Jessie) loop ik nu tegen het probleem van mindergas aan waar ik niet helemaal uit kom.

Ik heb de melding even teruggezocht in het topic en de oplossingen lijken helaas niet te werken :(

Traceback (most recent call last):
  File "/home/pi/scripts/mindergas.py", line 61, in <module>
    sys.exit(main())
  File "/home/pi/scripts/mindergas.py", line 34, in main
    device_data = json.load(urllib2.urlopen("%s/json.htm?type=devices&rid=%s" % (args.url, args.device), timeout=5))
  File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 154, in urlopen
    return opener.open(url, data, timeout)
  File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 437, in open
    response = meth(req, response)
  File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 550, in http_response
    'http', request, response, code, msg, hdrs)
  File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 475, in error
    return self._call_chain(*args)
  File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 409, in _call_chain
    result = func(*args)
  File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 558, in http_error_default
    raise HTTPError(req.get_full_url(), code, msg, hdrs, fp)
urllib2.HTTPError: HTTP Error 401: Unauthorized

Ik zag de melding Unauthorized staan dus dacht oke wellicht geen toegang tot het netwerk.
Maar ik hem mijn ip-adressen reeds ingevuld welke zonder login toegang hebben.
De rechten staan ook goed, toch blijf ik deze melding houden.

Ook nog even nagekeken of er al een meterstand stond, maar dit is ook niet het geval.
Iemand en idee wat hier mis gaat ?
Is wellicht de python versie veranderd ?
de pagina die je probeert aan te roepen geeft die code terug. Dus wellicht dat je daar eerst voor moet inloggen en/of de juiste inloggegevens voor moet verstrekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kromme schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:51:
[...]

Ze werken allemaal niet...
En bij test verbinding zie ik wel beeld.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat ik vreemd vindt is dat de URL's die allemaal gevonden kunnen worden er nergens een inlognaam en wachtwoord wordt gebruikt.

Als ik het vergelijk met mijn Foscam URL (cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=snapPicture2&usr=#USERNAME&pwd=#PASSWORD) dan worden de inloggegevens meegestuurd die je bij de instellingen ingeeft.
Logische ook omdat het afschermen van je camera met inloggegeven ook geen zin heeft als je zonder deze gegevens een snapshot te zien kunt krijgen.

update: via https://www.ispyconnect.com/man.aspx?n=Y-cam# zie ik ook onderstaande url die wel deze gegevens gebruikt. Je moet alleen zelf even spelen met CHANNEL aangezien deze niet voorkomt in de instellingen van Domoticz moet je deze denk ik gewoon hard invullen.
snapshot.jpg?user=[USERNAME]&pwd=[PASSWORD]&strm=[CHANNEL]

dus
snapshot.jpg?user=[USERNAME]&pwd=[PASSWORD]&strm=1
Werkt dat niet pas de 1 eens aan naar 0 of 2 etc. Mogelijk dat dit iets doet.
Username en Password laat je dus zo staan en moet je niet aanpassen.

Lukt dat nog niet kun je eens testen in de browser op de pc of je onderstaande link wel direct kunt gebruiken en een snapshot te zien krijgt.
http://*your-camera-ip-address/snapshot.jpg

Heb je ook al eens gekeken of er mogelijk een firmware update voor de camera beschikbaar is.

Je zou eens kunnen proberen om dat camera te resetten naar de fabrieksinstellingen en het dan nog eens te proberen. Heeft voor mij ooit ook een keer een vaag probleem opgelost.

[ Voor 5% gewijzigd door MikeOO op 22-06-2016 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-09 09:42
AWST6000 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 21:46:
@Speedfightserv:
Ik heb de rolluiken nog niet hangen. Ze zijn al wel binnen maar worden pas 20 juli geplaatst :X
T schijnt erg druk te zijn op dit moment..

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18:15
martijn k. schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 12:25:

Ook maak ik dankbaar gebruik van het zonnescherm script van Remco van Geel, echter nog met dummy switches want de screendoeken moeten nog geleverd worden ;)
Heel het topic doorgespit, en ik zal wel blind zijn, maar waar kan ik dit script vinden :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
commentator schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 09:01:
[...]

de pagina die je probeert aan te roepen geeft die code terug. Dus wellicht dat je daar eerst voor moet inloggen en/of de juiste inloggegevens voor moet verstrekken?
Zover ik weet is dat niet nodig, aangezien mindergas gebruik maakt van een api-token.
Maar ik kan het natuurlijk geheel mis hebben :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonNiek
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-09 11:49
bramv82 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 07:14:
[...]

[...]

Ik vind deze methode veel makkelijker in te stellen :

https://www.domoticz.com/...tatus_of_a_network_device
Kijk, dat kan ik wel gebruiken. Dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-knip, spullen zijn vergeven-

P.S. Ik zoek ook nog steeds iemand die de topicstart wil overnemen.... Een nieuw deel zal geen maanden meer op zich laten wachten, maar ik gebruik geen Domoticz meer dus wil mijn handen van het beheer af halen eigenlijk...

[ Voor 72% gewijzigd door ThinkPad op 22-06-2016 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nike
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
wat gebruik je nu dan ThinkPad i.p.v domoticz?

-edit-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nike schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:55:
wat gebruik je nu dan ThinkPad i.p.v domoticz?
Zipato Zipabox - Smart home automation controller, en alle sensoren en schakelaars dus in Z-Wave uitgevoerd.

Al vind ik Home Assistant - Open source Python3 home automation ook erg interessant. Voor de mensen die een stapje meer willen qua programmeren (guyverschuere, Intellium i'm looking at you guys :p ) is dat erg interessant. Z-Wave gaat via OpenZWave net als bij Domoticz.

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 22-06-2016 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kooimens
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-07 10:10
Stuntteam schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 00:36:
[...]

www.nemcon.nl/blog2
Een Mega heb je al voor rond de 6 euro.. een RXB6 ontvanger voor 1.50 en zoek je goed genoeg heb je daar voor die prijs een zender bij.. zet er voor een euro een NRF24L01 bij en je hebt ook gelijk een Milight bridge..
Dat gedeelte van de site kan ik idd bereiken, maar deze bijvoorbeeld:
http://www.nemcon.nl/blog2/2015/07/HA_nl
Is niet meer beschikbaar. Zo zijn er nog een aantal van deze links in dit topic die niet meer bereikbaar zijn.

Zijn er mensen met voorbeelden die hun pcb ook in china hebben besteld en daar de transceiver/receiver en antenne op hebben gesoldeerd?
DukeBox schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 21:40:
[...]

Die kun je in bouw de handleiding vinden. Pcb stelt niet veel voor, kan je wel namaken of de onderdelen zonder pcb aan elkaar knopen. Zo heb ik er ook een.
Zou je hier een foto van kunnen uploaden? Ben wel benieuwd hoe mensen het probleem met losse printjes via ebay netjes hebben opgelost icm bijvoorbeeld ook de antenne(s).

[ Voor 22% gewijzigd door kooimens op 22-06-2016 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Laatst online: 17:49
Ik gebruik domitcz een paar maanden nu.
Maar ben wel naar een kant en klaar oplossing aan het kijken.
Vind dat ik er wel vanuit moet gaan dat het altijd werkt.
En zoals nu is vaak de raspberry totaal niet bereikbaar. en moet compleet herstart worden.
ssh werkt dan ook niet meer dus stroom eraf.
Nu maar een cron job gemaakt maar is natuurlijk niet de manier.
Fibraro vind ik duur dus denk ik aan de vera light.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
ThinkPadd schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:49:
-knip, spullen zijn vergeven-

P.S. Ik zoek ook nog steeds iemand die de topicstart wil overnemen.... Een nieuw deel zal geen maanden meer op zich laten wachten, maar ik gebruik geen Domoticz meer dus wil mijn handen van het beheer af halen eigenlijk...
Ik wil de topicstart op zich wel overnemen. Liever niet in mijn eentje, daar ben ik niet actief genoeg mee bezig op Domoticz denk ik.

Edit:
Je spulletjes e.d. vind ik wel interessant maar is wel een stukje rijden. Dan zou je het moeten reserveren en ik eens in het weekend langs moeten komen.

[ Voor 32% gewijzigd door ThinkPad op 22-06-2016 16:30 ]

Pagina: 1 ... 67 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de Github repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door
Gebruik bij het posten van stukjes code de ~~~[code]-tag!
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.