Duci schreef op maandag 18 april 2016 @ 12:59:
Bij de Dirk hier liggen Denver TRC-1480 en TRC-1490 weerstationnetjes met externe sensor tegen een mooie prijs. Er staat alleen zoals gewoonlijk geen gegevens op over het type verbinding. Een google search levert niets op.
Iemand toevallig al de gok gewaagd, en zo ja; was dit ding in domoticz te krijgen (via rfxcom)?
Volgens de handleiding:
http://www.masterpiece.dk...NVER_TRC-1490_-_Dutch.pdf
Iig 433MHz zenden. Maar dat zegt uiteraard niet zoveel over wat het ding precies verstuurd en of het dus uit te lezen is in Domoticz.
Binnenkort mijn eerste projectje. Mede omdat het kan.

Ik ga zoals eerder in dit topic al gepost mijn deurbel vervangen.
Deze ga ik vervangen voor een Sp0re True drukker met witte LED en een Sp0re Chime voor de bel zelf.
Bij Robbshop kwam ik hun deurbel projectje tegen en zag dat ze een netadapter gebruiken (geen idee of het verschil maakt om gewoon een deurbel trafo te nemen met de juiste waarden) en een
Fibaro Binary Sensor. Als ik het zo lees, moet dit wel goed komen. >_>
Dan nog een Zwave plus stick in de server en Domoticz installeren en instellen.
Het enige wat ik nog moet bekijken is of het mogelijk is om de deurbel los van Zwave af te laten gaan en de Binary Sensor alleen door te laten geven dat er gebeld wordt en desnoods de Philips Hue lamp te laten knipperen wanneer deze aan gaat.
Bovenstaande is zodat de deurbel hoe dan ook af gaat. Maar aan de andere kant bij een stroomstoring gaat dat toch niet gebeuren.
Voordeel van met Zwave is dat als iemand drukt, ik aan kan geven hoe lang de bel geluid maakt. Dat zou een mooi iets zijn. Kort drukken, maar toch overdag langer af gaan. 's avonds drukken en dan even kort af gaan.
Wellicht later nog een IPcam toe voegen om een foto te laten maken zodra iemand drukt.
[
Voor 48% gewijzigd door
Arunia op 18-04-2016 13:24
]