Of een deurbel van de Action die op 433Mhz werkt, ben je voor 6 euro klaarAWST6000 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 14:20:
Ik hoop dat Kaku iets op de markt brengt dat op een bestaande drukker-en-bel kan worden aangesloten.
De oplossingen die ik langs zie komen waarbij er ook zelf gesoldeerd dient te worden, zijn hier slecht voor de WAF.
Het lijkt me dat er genoeg vraag naar is.
Die mogelijkheden zijn er wel hoor. Ik heb een oude KaKu bel en daarmee krijg ik keurig een signaal terug in Domoticz waarna een snapshot wordt gestuurd, de Onkyo wordt gemute en (uiteraard) de bel in de gang en op de overloop gaat. Niets gesoldeerd, gewoon bestaande hardware van KaKu.AWST6000 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 14:20:
Ik hoop dat Kaku iets op de markt brengt dat op een bestaande drukker-en-bel kan worden aangesloten.
De oplossingen die ik langs zie komen waarbij er ook zelf gesoldeerd dient te worden, zijn hier slecht voor de WAF.
Het lijkt me dat er genoeg vraag naar is.
¯\_(ツ)_/¯
Het zou met een relais op een voetje kunnen, dan hoef je niet te solderen maar alleen te schroeven.
Dat WAF snap ik niet, het relais kan je meestal wel in een meterkast kwijt.
Dat WAF snap ik niet, het relais kan je meestal wel in een meterkast kwijt.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Daar zit ik ook aan te denken, alleen merk ik dat met de oude KaKu schakelaars ik het signaal niet in Domoticz krijg. Enkel met de nieuwe type schakelaars die je moet pairen ipv instellen krijg ik het signaal in Domoticz terug.M.v.Veelen schreef op woensdag 20 april 2016 @ 14:38:
[...]
Die mogelijkheden zijn er wel hoor. Ik heb een oude KaKu bel en daarmee krijg ik keurig een signaal terug in Domoticz waarna een snapshot wordt gestuurd, de Onkyo wordt gemute en (uiteraard) de bel in de gang en op de overloop gaat. Niets gesoldeerd, gewoon bestaande hardware van KaKu.
Okee, maar ik zou het liefst willen dat de bestaande belinstallatie behouden kan blijven, maar dat ik er een kant-en-klaar Kaku kastje tussen kan zetten. Met dat signaal kan ik dan naar wens dingen configureren in Domoticz.
En over de WAF? Je mag m'n vrouw proberen te overtuigen.
(Neem wel broodjes, een kratje bier en een slaapzak mee) :þ
[ Voor 5% gewijzigd door AWST6000 op 20-04-2016 15:00 ]
De oude kun je toevoegen door het AC protocol aan te zetten en dezelfde cijfer-letter combi te kiezen. Geen problemen mee gehad. Het is wel de enige die ik nog in gebruik heb trouwens. De rest is allemaal nieuwe KaKu.c0rneel schreef op woensdag 20 april 2016 @ 14:58:
[...]
Daar zit ik ook aan te denken, alleen merk ik dat met de oude KaKu schakelaars ik het signaal niet in Domoticz krijg. Enkel met de nieuwe type schakelaars die je moet pairen ipv instellen krijg ik het signaal in Domoticz terug.
¯\_(ツ)_/¯
Over de protocollen binnen de RFXcom: Default staan niet alle benodigde protocollen aan.
(Ik heb Lacrosse bijv. ook nodig).
Is dat ergens in te stellen?
(Ik heb de handleiding gelezen, maar ik heb het niet kunnen vinden)
(Ik heb Lacrosse bijv. ook nodig).
Is dat ergens in te stellen?
(Ik heb de handleiding gelezen, maar ik heb het niet kunnen vinden)
Okee, maar na de eerstvolgende reboot van de betreffende PC staat Lacrosse weer uit.
[ Voor 7% gewijzigd door AWST6000 op 20-04-2016 15:18 ]
Ik zal eens kijken wat ik eruit kan krijgen.Breezers schreef op woensdag 20 april 2016 @ 14:29:
[...]
Kan je niet gewoon makkelijker met WinSCP de huidige database kopiëren en met SQLlite browser deze benaderen om verder queries te draaien of te bewerken ? Dan heb je de data 1:1 en het verschil met TSQL of MYSQL is dan niet heel groot (tenzij je iets heel specifiek wilt doen ? )
Ik wilde namelijk kijken wat het verbruik per dag is in een bepaalde tijdsvak.
Via Domoticz lijkt dat niet te lukken omdat na 24 uur de gegevens gewist worden (niet meer zichtbaar zijn).
Wellicht dat ik via de database nog wat info kan vinden
2250 WP Zuid PVoutput
De oude KAKU met adrescode wieltjes gebruikt het ARC protocol.c0rneel schreef op woensdag 20 april 2016 @ 14:58:
[...]
Daar zit ik ook aan te denken, alleen merk ik dat met de oude KaKu schakelaars ik het signaal niet in Domoticz krijg. Enkel met de nieuwe type schakelaars die je moet pairen ipv instellen krijg ik het signaal in Domoticz terug.
De nieuwe KAKU met inleer mogelijkheid (type nummers beginnne met een A) gebruiken het AC protocol.
Je kunt de protocollen in RFXmngr enablen, Klik dan Set Mode en daarna Save Settings. De instellingen worden dan in de RFXtrx opgeslagen en bij het opstarten weer geladen.
Verwijderd
Zie volgende link:AWST6000 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 14:58:
Okee, maar ik zou het liefst willen dat de bestaande belinstallatie behouden kan blijven, maar dat ik er een kant-en-klaar Kaku kastje tussen kan zetten. Met dat signaal kan ik dan naar wens dingen configureren in Domoticz.
http://td-er.nl/2014/05/12/bestaande-en-kaku-deurbel/
Bestaande deurbel blijft behouden en werkend. De extra onderdelen gewoon in de meterkast plaatsen (als je bel bij de meterkast zit). Dit heeft bij mij bijna 2 jaar prima gewerkt.
Ik ben nog op zoek naar de `hack` van die deurbel en kaku, beide blijven ongewijzigd met deze koppeling
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2016 @ 18:44:
[...]
Zie volgende link:
http://td-er.nl/2014/05/12/bestaande-en-kaku-deurbel/
Bestaande deurbel blijft behouden en werkend. De extra onderdelen gewoon in de meterkast plaatsen (als je bel bij de meterkast zit). Dit heeft bij mij bijna 2 jaar prima gewerkt.
dit heb ik ook gebruikt, alles past ook in het huis van de kaku dus zie je helemaal niets van, en kun je hem gewoon over de bel aansluiten..AWST6000 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 14:58:
die WAF, heeft dat met je soldeer skills te maken? dat heel je huis blauw komt te staan van de rook ofzo?
niks zeggen op zolder even solderen en aansluiten in je meterkast en werken!
Ik heb een vrij oud alarmsysteem in mijn reeds aangekochte woning.
Dit werkt verder prima, maar ik zou ook graag een melding op mijn telefoon willen ontvangen.
Ik zat hiervoor aan het volgende te denken:
Een geluidssensor die de sirene detecteer bij een sterkte van >100db en dan een signaal geeft op mijn telefoon.
Echter kan ik geen geluidssensors vinden die met domoticz compatibel zijn.
Heeft iemand van jullie ervaring hiermee, of kan iemand me in de goede (alternatieve) richting helpen?
Ik hoor het graag.
Grtz. Leandesmo
Dit werkt verder prima, maar ik zou ook graag een melding op mijn telefoon willen ontvangen.
Een geluidssensor die de sirene detecteer bij een sterkte van >100db en dan een signaal geeft op mijn telefoon.
Heeft iemand van jullie ervaring hiermee, of kan iemand me in de goede (alternatieve) richting helpen?
Ik hoor het graag.
Grtz. Leandesmo
als je zwave gebruikt kun je het beste een binair sensor kopen en een uitgang van je alarm systeem koppelen aan dat contact.Leandesmo schreef op woensdag 20 april 2016 @ 20:27:
Ik heb een vrij oud alarmsysteem in mijn reeds aangekochte woning.
Ik hoor het graag.
Grtz. Leandesmo
http://www.robbshop.nl/fi...-universele-binare-sensor
-edit-
Heeft iemand hier met succes een somfy tilt motor gepaired met zijn domoticz ?
de draadloze versie of de bedraade versie?netvista schreef op donderdag 21 april 2016 @ 15:26:
Heeft iemand hier met succes een somfy tilt motor gepaired met zijn domoticz ?
de draadloze versie had hier iemand gedaan/gemaakt
Verwijderd
Iemand al de Aeotec Z-Stick S2 V3.08 firmware in gebruik?
Opstarten van het netwerk gaat merkelijk veel sneller maar ik heb last van een Qubino ZMNHDD1 Flush Dimmer die als dood gemarkeerd staat.
Opstarten van het netwerk gaat merkelijk veel sneller maar ik heb last van een Qubino ZMNHDD1 Flush Dimmer die als dood gemarkeerd staat.
Ik heb een aantal GPIO-poorten van de RPI verbonden met een aantal in- en uitgangen van mijn alarmsysteem. Heb er ter bescherming nog wel optocouplers tussen gezet.nike schreef op woensdag 20 april 2016 @ 20:53:
[...]
als je zwave gebruikt kun je het beste een binair sensor kopen en een uitgang van je alarm systeem koppelen aan dat contact.
http://www.robbshop.nl/fi...-universele-binare-sensor
Eerder heb ik ook een KaKu deurbel zender op een potentiaalvrije uitgang van het alarmsysteem gezet, werkt ook prima.
Waar vind je deze firmware dan? Op de site van Aeotec zie ik namelijk nog de versie 3.07 staan.Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2016 @ 17:38:
https://aeotec.freshdesk....-s2-v3-08-firmware-updateBrutuss schreef op donderdag 21 april 2016 @ 18:49:
[...]
Waar vind je deze firmware dan? Op de site van Aeotec zie ik namelijk nog de versie 3.07 staan.
Ik heb problemen met mijn RPi waar Domoticz op draait. Hier gepost:
Gwannoes in "Raspberry Pi - deel 2"
Als iemand tips heeft hoor ik het graag!
Gwannoes in "Raspberry Pi - deel 2"
Als iemand tips heeft hoor ik het graag!
Hmmz, hier komt dus m'n sig
De draadloze versie idd. Ik krijg de somfy wirefree tilt namelijk niet gepaired met de RFXtrx433E....Repi3 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 16:44:
[...]
de draadloze versie of de bedraade versie?
de draadloze versie had hier iemand gedaan/gemaakt

[ Voor 13% gewijzigd door netvista op 21-04-2016 21:16 ]
Ik heb net de update gedaan en heb nu ook 1 tussenschakelaar die als "dead node" wordt gezien. Deze tussenschakelaar wordt gezien als "Everspring AN145 Lamp Screw In Module", maar is dat dus niet. Het heeft altijd goed gewerkt, en zijn broertje (ik heb er 2) werkt nog wel. Sinds de update heeft de ene dus een probleem.Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2016 @ 17:38:
Iemand tips om dit weer werkend te krijgen (behalve meerdere herstarts) ?
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
Heb je hem dan al 'levend' gezien na verschillende herstarts?
Hier al wel keer of 8 herstart maar steeds dood.
Hier al wel keer of 8 herstart maar steeds dood.
Nee. De ene doet het nog prima, maar de andere wordt weergegeven als Dead node. Ik dacht dat ik misschien de gegevens van de ene kon gebruiken om een xml file aan te maken zodat ze allebei herkend kunnen worden, maar geen idee hoe dat werkt.
Het zijn beide Everspring AN1572 tussenstekkers, maar zoals gezegd worden ze dus niet als zodanig herkend. Alleen is dat nu dus een probleem voor de ene geworden.....
Het zijn beide Everspring AN1572 tussenstekkers, maar zoals gezegd worden ze dus niet als zodanig herkend. Alleen is dat nu dus een probleem voor de ene geworden.....
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
Denk niet dat het aanpassen van zwcfg_xx.xml ervoor zal zorgen dat ze niet als dood gemarkeerd worden.
Wel zou je daarmee de naam kunnen correct zetten.
Wel zou je daarmee de naam kunnen correct zetten.
Tja, zou nu dan weer liever downgraden. Om nu weer andere tussenschakelaars te moeten aanschaffen is ook weer overdreven.
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
Geen idee of het lukt om een lagere firmware in de stick te laden.
Heb vandaag al dik 12 uur bezig geweest na een hard-reset om alles opnieuw te includen en in te stellen, geen zin om dat nogmaals te doen in de eerste dagen.
Heb vandaag al dik 12 uur bezig geweest na een hard-reset om alles opnieuw te includen en in te stellen, geen zin om dat nogmaals te doen in de eerste dagen.
Ik heb de stick naar V3.07 weten te krijgen en ben nu de NAS aan het herstarten (is helaas nodig). Straks eens kijken of het daarmee weer gaat werken.
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
Top, ik laat dit draadje nog even open staan dan.
Want van de melding over de firmware heb ik alleszins serieuze twijfels:
Want van de melding over de firmware heb ik alleszins serieuze twijfels:
Schakelaars hebben er vanavond niet veel zin inIf you are having issues with nodes freezing and losing connection, this is the latest firmware update for the Z-Stick S2 that will solve those issues.
Eerste tests: geen succes. Beide nu 'dood'. Morgen / zaterdag maar weer verder proberen.
Dan denk je een update te draaien die e.e.a. verbetert en dan krijg je dit......
Dan denk je een update te draaien die e.e.a. verbetert en dan krijg je dit......
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
Ja inderdaad, niet leuk.
Ik moet dringend eens leren om niet steeds te updaten. Zelfde met Domoticz, paar maanden terug was het veel stabieler dan nu.
Ondertussen ook downgrade naar 3.07 gedaan, nas is terug aan't starten...
edit:
Met v3.07 zwave gestart op 15 minuten.
Na start dezelfde dimmer en een fibaro wall plug marked as dead. De wall plug werd wakker dankzij mijn revive function. De dimmer heeft er geen zin in.
Ik moet dringend eens leren om niet steeds te updaten. Zelfde met Domoticz, paar maanden terug was het veel stabieler dan nu.
Ondertussen ook downgrade naar 3.07 gedaan, nas is terug aan't starten...
edit:
Met v3.07 zwave gestart op 15 minuten.
Na start dezelfde dimmer en een fibaro wall plug marked as dead. De wall plug werd wakker dankzij mijn revive function. De dimmer heeft er geen zin in.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2016 23:35 ]
Toch wel gek dat na het updaten de ellende is begonnen. Zou ik hiervoor dan V3.06 hebben gehad (onvindbaar) ?? Bij mij zijn beide nodes nog dood. Heb er verder niet meer naar gekeken, maar zo heb ik het gisteren achtergelaten en zo trof ik het vanmorgen weer aan.
Ik zit er nu toch wel aan te denken om beide Eversprings (en ook nog wat andere KaKu tussenschakelaars) te vervangen en te vervangen door goede ZWave tussenstekkers.
Bijvoorbeeld de AN1802 tussenstekkers (http://www.domotica-shop....kker-schucko-p-16813.html), maar ik ga eerst eens goed kijken of die goed worden ondersteund.
Een sterker ZWave netwerk is nooit verkeerd.
Ik zit er nu toch wel aan te denken om beide Eversprings (en ook nog wat andere KaKu tussenschakelaars) te vervangen en te vervangen door goede ZWave tussenstekkers.
Bijvoorbeeld de AN1802 tussenstekkers (http://www.domotica-shop....kker-schucko-p-16813.html), maar ik ga eerst eens goed kijken of die goed worden ondersteund.
Een sterker ZWave netwerk is nooit verkeerd.
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
Denk niet dat het aan de schakelaars op zich ligt. Eerder aan de firmware in de stick of openzwave.
Bij mij deze morgen: geen enkel licht ging automatisch aan, ondanks dat ze in Domoticz netjes 'On' stonden. Plots na ca 10 min schakelden ze allen in een keer aan. Bizar?
Bij mij deze morgen: geen enkel licht ging automatisch aan, ondanks dat ze in Domoticz netjes 'On' stonden. Plots na ca 10 min schakelden ze allen in een keer aan. Bizar?
Dat herken ik niet. Bij mij schakelde alles prima aan (en uit) vanmorgen. Behalve dus de 2 eerdergenoemde tussenschakelaars. Ik ga vanavond wel weer naar V3.08 updaten en dan es kijken of ik ze opnieuw kan toevoegen op de stick. Kan me ook weer niet voorstellen dat ze ineens "onbekend" zijn, ook al zijn ze uit productie. Het zijn verder prima schakelaars die m'n ZWave netwerk alleen maar versterken.
En dan toch ook eens kijken of ze op de juiste manier herkend kunnen worden, misschien met een xml file die ik kan samenstellen.
En dan toch ook eens kijken of ze op de juiste manier herkend kunnen worden, misschien met een xml file die ik kan samenstellen.
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
Wat een soap...
Excluded/Rest/Included de qubino dimmer+ nogmaals en nu werkt hij.
2 minuten later dan de Horstmann Relay dead. Herstart domoticz en alles online.
Dus op dit ogenblik alles werkende op S2 firmware 3.08.
Beste mensen,
Gisteren alles voor het eerst bij elkaar geraapt, had de spullen al in huis maar wilde het pas in het huis gaan gebruiken waarin ik nu woon. Heb echt 0.0 ervaring hier mee, maar met de wiki heb ik alles toch draaiende gekregen. Ik heb nu 2 switches gekoppeld, 1 voor een lamp en de andere voor mijn Horizon box en Tv boven.
Nu kwam ik vanochtend beneden en tot mijn verbazing stond de lamp aan. Via m'n telefoon weer uitgezet, maar 5 minuten later maakte die 3 sec een geluid of dat de lamp heel snel aan en uit werd gezet achter elkaar. Ik ging kijken en de lamp stond weer aan! Tussenstekker eruit gehaald en tot nu toe niks gezien!
Maar wat kan ik hier het beste aan doen? Heb al een beetje zitten zoeken, maar kan het niet echt vinden, of ik zal wel niet goed zoeken uit onkunde
Specs: Raspberry pi 2B, Z-wave.Me USB Stick Z-wave Plus, 4 Greenwave tussenstekkers.
Als ik iets vergeten ben hoor ik het graag.
Gisteren alles voor het eerst bij elkaar geraapt, had de spullen al in huis maar wilde het pas in het huis gaan gebruiken waarin ik nu woon. Heb echt 0.0 ervaring hier mee, maar met de wiki heb ik alles toch draaiende gekregen. Ik heb nu 2 switches gekoppeld, 1 voor een lamp en de andere voor mijn Horizon box en Tv boven.
Nu kwam ik vanochtend beneden en tot mijn verbazing stond de lamp aan. Via m'n telefoon weer uitgezet, maar 5 minuten later maakte die 3 sec een geluid of dat de lamp heel snel aan en uit werd gezet achter elkaar. Ik ging kijken en de lamp stond weer aan! Tussenstekker eruit gehaald en tot nu toe niks gezien!
Maar wat kan ik hier het beste aan doen? Heb al een beetje zitten zoeken, maar kan het niet echt vinden, of ik zal wel niet goed zoeken uit onkunde
Specs: Raspberry pi 2B, Z-wave.Me USB Stick Z-wave Plus, 4 Greenwave tussenstekkers.
Wat is "Rest" ?Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 11:06:
Wat een soap...
Het is toch een kwestie van USB stick meenemen, excluden en daarna weer includen?
Ik wil vanavond weer terug naar V3.08 en dan excluden / includen om te zien of het zo weer gaat werken.
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
Een typo, moest 'reset' zijn.
Ik heb m'n qubino ge-exclude door 2 sec op de knop te drukken, daarna gereset door 6 seconden te drukken en nadien ge-include.
Ik heb m'n qubino ge-exclude door 2 sec op de knop te drukken, daarna gereset door 6 seconden te drukken en nadien ge-include.
Wat doet die reset dan? Toch niet alles eraf gooien? Ik sla die stap maar even over, hahaha.
Heb trouwens een Domoticz shopje op steenworp afstand van m'n woonplaats gevonden. Ga daar ook eens neuzen naar leuke extra's. Vind de AN1812 Z-Wave Plus tussenstekker Schucko wel heel fraai. Misschien nog een goede WiFi camera erbij. Leuk
Ohja, eerst deze schakelaars vanavond aan de praat zien te krijgen......
Heb trouwens een Domoticz shopje op steenworp afstand van m'n woonplaats gevonden. Ga daar ook eens neuzen naar leuke extra's. Vind de AN1812 Z-Wave Plus tussenstekker Schucko wel heel fraai. Misschien nog een goede WiFi camera erbij. Leuk
Ohja, eerst deze schakelaars vanavond aan de praat zien te krijgen......
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
Da's een factory reset van de dimmer, niet van de stick hoor. Dat deed ik gisteren en kostte mij dik 12 uur om alles er weer in te krijgen en goed te zetten.
Voordeel is dan wel weer dat alle node- en device id's weer netjes opvolgend zijn zonder gaten.
Althans toch totdat ik de qubino er weer uit gooide.
Qua tussenstekkers heb ik alleen Fibaro's steken. Echt knappe dingen dat en ze passen overal tussen. De rand is nog geen 3mm dik.
Voordeel is dan wel weer dat alle node- en device id's weer netjes opvolgend zijn zonder gaten.
Althans toch totdat ik de qubino er weer uit gooide.
Qua tussenstekkers heb ik alleen Fibaro's steken. Echt knappe dingen dat en ze passen overal tussen. De rand is nog geen 3mm dik.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2016 14:38 ]
@rvdodewaard: Heb je dit ooit kunnen oplossen ? heb exact dezelfde melding en kan er verder weinig over vinden?Roog1317 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 17:23:
Ik heb een Raspberry Pi met Raspian Jessie, Domoticz en Homebridge. Ik krijg Homebridge echter niet aan de praat, ondanks het zorgvuldig opvolgen van de handleiding: http://www.domoticz.com/wiki/Homekit_Siri#Node.js
Bij de 'First Start' blijf ik maar onderstaande error krijgen, wat ik ook doe:
npm ERR! Linux 4.1.13+
npm ERR! argv "/usr/local/bin/node" "/usr/local/bin/npm" "run" "start"
npm ERR! node v4.2.1
npm ERR! npm v2.14.7
npm ERR! missing script: start
npm ERR!
npm ERR! If you need help, you may report this error at:
npm ERR! <https://github.com/npm/npm/issues>
npm ERR! Please include the following file with any support request:
npm ERR! /root/homebridge/npm-debug.log
Heb je events (Blockly/Lua) gemaakt die die lamp aansturen? zo ja, laat eens zien... uit zichzelf zal er niets aan/uit gaan dunkt meRagrootenboer schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 13:05:
Beste mensen,
Ik heb net de 2 Eversprings verwijderd nadat ik de ZWave S2 stick naar Firmware V3.08 had geüpdate. Daarna beide meteen weer toegevoegd en ze werken weer. Geen dode nodes en ze schakelen.
Toch zuur dat met een firmware update dit soort zaken kunnen gebeuren, maar goed, dan weten we het voor een volgende keer.
Toch zuur dat met een firmware update dit soort zaken kunnen gebeuren, maar goed, dan weten we het voor een volgende keer.
¯\_(ツ)_/¯
Nee, helemaal niets. Het is gewoon een on/off switch. Moet ook zeggen dat ik er tot op heden geen last meer van heb gehad. Had wel ergens gelezen dat de Greenwave stekkers niet de beste zijn, en nog wel eens weg willen vallen.
Hoe kan ik het beste mijn draadloze signaal versterken? Het zaakje zit nu helemaal vooraan in de meterkast in een nieuwbouwwoning.
Hoe kan ik het beste mijn draadloze signaal versterken? Het zaakje zit nu helemaal vooraan in de meterkast in een nieuwbouwwoning.
tozzke schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 18:44:
[...]
Heb je events (Blockly/Lua) gemaakt die die lamp aansturen? zo ja, laat eens zien... uit zichzelf zal er niets aan/uit gaan dunkt me
Ik heb een Aeon labs Z-stick USB gen5 aangesloten op Domoticz, draaiend op een Synology. Deze wordt prima herkend.
Ik krijg enkel mijn schakelaar (Eminent EM6556) er niet op aangesloten. Als ik de USB stick erbij houdt dan ziet hij hem niet (ook niet als ik 3 keer de knop bedien voor een include). Wie kan mij hiermee helpen?
Het zoeken naar een node via Domotica werk ook niet. Kan ik hem ook handmatig koppelen op basis van een adres?
Ik krijg enkel mijn schakelaar (Eminent EM6556) er niet op aangesloten. Als ik de USB stick erbij houdt dan ziet hij hem niet (ook niet als ik 3 keer de knop bedien voor een include). Wie kan mij hiermee helpen?
Het zoeken naar een node via Domotica werk ook niet. Kan ik hem ook handmatig koppelen op basis van een adres?
[ Voor 14% gewijzigd door BThomas op 23-04-2016 15:26 ]
Heb je dit ondertussen al opgelost?radem205 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 13:08:
Ik snap er echt niets van. Ik krijg continu onderstaande regels in de log. Ik heb Domoticz opnieuw opgestart, maar hiermee is het niet opgelost. De nodes betreffen allemaal Fibaro dimmers en wall plugs (op het net aangesloten).
Weet iemand wat hier mis kan zijn?
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 2015-12-11 13:00:56.753 OpenZWave: Received timeout notification from HomeID: 3580044695, NodeID: 3 (0x03) 2015-12-11 13:01:06.778 OpenZWave: Received timeout notification from HomeID: 3580044695, NodeID: 3 (0x03) 2015-12-11 13:01:11.194 Hardware Monitor: Fetching data (System sensors) 2015-12-11 13:01:16.803 OpenZWave: Received timeout notification from HomeID: 3580044695, NodeID: 3 (0x03) 2015-12-11 13:01:26.806 OpenZWave: Received timeout notification from HomeID: 3580044695, NodeID: 5 (0x05) 2015-12-11 13:01:36.808 OpenZWave: Received timeout notification from HomeID: 3580044695, NodeID: 5 (0x05) 2015-12-11 13:01:41.236 Hardware Monitor: Fetching data (System sensors) 2015-12-11 13:01:46.809 OpenZWave: Received timeout notification from HomeID: 3580044695, NodeID: 5 (0x05) 2015-12-11 13:01:56.812 OpenZWave: Received timeout notification from HomeID: 3580044695, NodeID: 5 (0x05) 2015-12-11 13:02:06.814 OpenZWave: Received timeout notification from HomeID: 3580044695, NodeID: 5 (0x05) 2015-12-11 13:02:07.151 Incoming connection from: 192.168.178.100 2015-12-11 13:02:11.281 Hardware Monitor: Fetching data (System sensors) 2015-12-11 13:02:16.817 OpenZWave: Received timeout notification from HomeID: 3580044695, NodeID: 5 (0x05) 2015-12-11 13:02:26.819 OpenZWave: Received timeout notification from HomeID: 3580044695, NodeID: 5 (0x05) 2015-12-11 13:02:36.821 OpenZWave: Received timeout notification from HomeID: 3580044695, NodeID: 5 (0x05) 2015-12-11 13:02:41.313 Hardware Monitor: Fetching data (System sensors) 2015-12-11 13:02:46.831 OpenZWave: Received timeout notification from HomeID: 3580044695, NodeID: 5 (0x05) 2015-12-11 13:02:56.833 OpenZWave: Received timeout notification from HomeID: 3580044695, NodeID: 5 (0x05) 2015-12-11 13:03:06.835 OpenZWave: Received timeout notification from HomeID: 3580044695, NodeID: 5 (0x05) 2015-12-11 13:03:11.355 Hardware Monitor: Fetching data (System sensors) 2015-12-11 13:03:16.838 OpenZWave: Received timeout notification from HomeID: 3580044695, NodeID: 6 (0x06) 2015-12-11 13:03:26.840 OpenZWave: Received timeout notification from HomeID: 3580044695, NodeID: 6 (0x06) 2015-12-11 13:03:36.842 OpenZWave: Received timeout notification from HomeID: 3580044695, NodeID: 6 (0x06) 2015-12-11 13:03:41.389 Hardware Monitor: Fetching data (System sensors) 2015-12-11 13:03:46.845 OpenZWave: Received timeout notification from HomeID: 3580044695, NodeID: 6 (0x06) 2015-12-11 13:03:56.847 OpenZWave: Received timeout notification from HomeID: 3580044695, NodeID: 6 (0x06) 2015-12-11 13:04:06.849 OpenZWave: Received timeout notification from HomeID: 3580044695, NodeID: 6 (0x06) 2015-12-11 13:04:11.431 Hardware Monitor: Fetching data (System sensors) 2015-12-11 13:04:16.852 OpenZWave: Received timeout notification from HomeID: 3580044695, NodeID: 6 (0x06) 2015-12-11 13:04:26.855 OpenZWave: Received timeout notification from HomeID: 3580044695, NodeID: 6 (0x06) 2015-12-11 13:04:36.857 OpenZWave: Received timeout notification from HomeID: 3580044695, NodeID: 6 (0x06) 2015-12-11 13:04:41.463 Hardware Monitor: Fetching data (System sensors) 2015-12-11 13:04:46.859 OpenZWave: Received timeout notification from HomeID: 3580044695, NodeID: 6 (0x06) 2015-12-11 13:04:56.860 OpenZWave: Received timeout notification from HomeID: 3580044695, NodeID: 6 (0x06) 2015-12-11 13:05:06.863 OpenZWave: Received timeout notification from HomeID: 3580044695, NodeID: 8 (0x08) 2015-12-11 13:05:11.507 Hardware Monitor: Fetching data (System sensors) 2015-12-11 13:05:16.865 OpenZWave: Received timeout notification from HomeID: 3580044695, NodeID: 8 (0x08) 2015-12-11 13:05:26.868 OpenZWave: Received timeout notification from HomeID: 3580044695, NodeID: 8 (0x08) 2015-12-11 13:05:36.870 OpenZWave: Received timeout notification from HomeID: 3580044695, NodeID: 8 (0x08) 2015-12-11 13:05:41.541 Hardware Monitor: Fetching data (System sensors)
In de log van Zwave krijg ik onderstaande foutmeldingen:
2015-12-11 12:47:24.756 Info, Node002, Sending (Send) message (Callback ID=0xff, Expected Reply=0x04) - SwitchBinaryCmd_Get (Node=2): 0x01, 0x09, 0x00, 0x13, 0x02, 0x02, 0x25, 0x02, 0x25, 0xff, 0x18
2015-12-11 12:47:24.762 Detail, Node002, Received: 0x01, 0x04, 0x01, 0x13, 0x01, 0xe8
2015-12-11 12:47:24.762 Detail, Node002, ZW_SEND_DATA delivered to Z-Wave stack
2015-12-11 12:47:24.778 Detail, Node002, Received: 0x01, 0x07, 0x00, 0x13, 0xff, 0x00, 0x00, 0x02, 0x16
2015-12-11 12:47:24.778 Info, Node002, Request RTT 22 Average Request RTT 21
2015-12-11 12:47:24.778 Detail, Node002, ZW_SEND_DATA Request with callback ID 0xff received (expected 0xff)
2015-12-11 12:47:24.778 Detail, Expected callbackId was received
2015-12-11 12:47:34.757 Error, Node002, ERROR: Dropping command, expected response not received after 1 attempt(s)
2015-12-11 12:47:34.757 Always,
2015-12-11 12:47:34.757 Always, Dumping queued log messages
2015-12-11 12:47:34.757 Always,
2015-12-11 12:47:34.758 Always,
2015-12-11 12:47:34.758 Always, End of queued log message dump
2015-12-11 12:47:34.758 Always,
2015-12-11 12:47:34.758 Detail, Node002, Removing current message
2015-12-11 12:47:34.758 Detail, Node002, Notification: Notification - TimeOut
Echt opgelost niet, maar sinds ik op versie 2.4028 zit, heb ik geen problemen meer. Het hele domoticasysteem draait stabiel. Voor mij voorlopig in ieder geval geen upgrade naar de meest recente versie.
Klopt het dat er al een tijdje geen nieuw BETA beschikbaar is. Normaal kreeg ik 1 a 2 keer per dag wel een update voor de BETA maar nu al een tijd rustig. Laatste versie is V3.5065
Via Github ook weinig aanpassingen meer na 19-4-2016.
Niet dat ik iets mis maar viel mij gewoon op.
De frequentie is inderdaad afgenomen. Overigens heb ik V3.5075 in gebruik op m'n Synology met DSM 5.2
¯\_(ツ)_/¯
Iemand al eens gekeken naar alternatieven voor de -over-het-algemeen dure Qubino of andere merk-inbouw schakelaars voor ZWave? Bijvoorbeeld deze: LINK
Edit: laat maar. Ik zie dat ze een andere frequentie gebruiken.....(Z-Wave Frequency: 908.42 Mhz (U.S. Z-Wave Standard))
Edit: laat maar. Ik zie dat ze een andere frequentie gebruiken.....(Z-Wave Frequency: 908.42 Mhz (U.S. Z-Wave Standard))
[ Voor 11% gewijzigd door M.v.Veelen op 24-04-2016 12:42 ]
¯\_(ツ)_/¯
Ik wil een usb webcam aansluiten op de RPi i.c.m Domoticz .
Het enige wat ik zie is een groen scherm met een witte horizontale balk erin.
Waar kan dit aan liggen?
Waar kan dit aan liggen?
Wel handig om ook even te vermelden wat je gedaan hebt. Nu wordt het raden welke stappen je gevolgd hebt en wat je allemaal zelf al hebt geprobeerd.19roland70 schreef op zondag 24 april 2016 @ 13:48:
Ik wil een usb webcam aansluiten op de RPi i.c.m Domoticz .
Waar kan dit aan liggen?
Meestal dien je nog wat extra's te installeren op de Rasp.
Hier staat een stukje over een USB Camera
https://www.domoticz.com/...Setup#Raspberry_PI_Camera
Wat er in de link staat heb ik gedaanMikeOO schreef op zondag 24 april 2016 @ 16:11:
[...]
Wel handig om ook even te vermelden wat je gedaan hebt. Nu wordt het raden welke stappen je gevolgd hebt en wat je allemaal zelf al hebt geprobeerd.
Meestal dien je nog wat extra's te installeren op de Rasp.
Hier staat een stukje over een USB Camera
https://www.domoticz.com/...Setup#Raspberry_PI_Camera
Mijn water/gas sensors sturen mijn huidig totaal verbruik naar Domoticz, maar als ik mijn sensor voor de eerste keer aanmaak krijg ik die start waarde in mijn grafieken.
Het is wellicht een domme vraag die al eerder gesteld is geweest maar kan ik die waarde uit de grafiek halen? (shift-LMB werkt niet) zonder mijn database manueel aan te passen?
Het is wellicht een domme vraag die al eerder gesteld is geweest maar kan ik die waarde uit de grafiek halen? (shift-LMB werkt niet) zonder mijn database manueel aan te passen?
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Kan je jouw scriptje sharen ? mn het deel waar je de Onkyo muteM.v.Veelen schreef op woensdag 20 april 2016 @ 14:38:
[...]
Die mogelijkheden zijn er wel hoor. Ik heb een oude KaKu bel en daarmee krijg ik keurig een signaal terug in Domoticz waarna een snapshot wordt gestuurd, de Onkyo wordt gemute en (uiteraard) de bel in de gang en op de overloop gaat. Niets gesoldeerd, gewoon bestaande hardware van KaKu.
15kW solar, 800 Ltr hygiëneboiler, 80 Heatpipes, 2 * L/L, Pana monoblock 5F en 5J, HR++/+++ , gasloos sinds Feb 2015
misschien denk ik te simpel.
Rasberry pi geinstalleerd met Domoticz, via wiki pagina
RFLINK gateway gesoldeerd en op arduino mega gezet.
domoticz benaderd via de webbrowser, RFLINK toegevoegd.
Als ik nu mijn eurodomest action setje in leer modus zet en een test signaal stuur via domoticz doet hij niks.
Rasberry pi geinstalleerd met Domoticz, via wiki pagina
RFLINK gateway gesoldeerd en op arduino mega gezet.
domoticz benaderd via de webbrowser, RFLINK toegevoegd.
Als ik nu mijn eurodomest action setje in leer modus zet en een test signaal stuur via domoticz doet hij niks.
Keep it calm...en lek mig de zuk
Als je een knop op de remote control van je action setje indrukt pakt Domoticz dat automatisch op en hoef je dus niets in te leren..
-=# RFLink Gateway Development Team #=-
Mogelijk een driver die toch ontbreekt op de Rasp. Test de camera eens op een PC of alles dan goed gaat.
Google op type webcam en linux en/of raspberry en kijk of daar extra info te vinden is.
Mmm dat werkt ook niet...zou er iets niet goed aan rflink zijnStuntteam schreef op maandag 25 april 2016 @ 00:43:
Als je een knop op de remote control van je action setje indrukt pakt Domoticz dat automatisch op en hoef je dus niets in te leren..
Ik draai e.e.a. op een Synology, dus hou rekening met de juiste paden:hannibal2206 schreef op zondag 24 april 2016 @ 22:09:
[...]
Kan je jouw scriptje sharen ? mn het deel waar je de Onkyo mute
deurbel.sh:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
| #!/bin/ash today=`/bin/date '+%d-%m-%Y__%H-%M-%S'`; #Let the old doorbell ring: this is the old KaKu doorbell with the 2 receivers /usr/bin/curl "http://192.168.0.124:8084/json.htm?type=command¶m=switchlight&idx=133&switchcmd=Chime" #Retrieve image from camera and save to image with current date /usr/bin/curl -s http://192.168.0.124/snapshot.php > /volume1/@appstore/domoticz/www/images/snapshots/deurbel-$today.jpg #Send pushnotification with URL to snapshot /bin/sh /volume1/@appstore/domoticz/var/scripts/prowl.sh "Domoticz" 0 "Deurbel" "Er is aangebeld, bekijk snapshot: http://www.mijnsite.nl/snapshots/deurbel-$today.jpg" #Mute the volume of the Onkyo receiver #/usr/bin/curl "http://192.168.0.124/onkyo/onkyo.php?command=AMT¶ms=01" onkyo audio-muting:on #FTP credentials for your webspace / domain HOST="mijnsite.nl/public_html/snapshots/" USER="username" PASSWD="password" #Location where the snapshots are stored in Domoticz LFILE="/volume1/@appstore/domoticz/www/images/snapshots/deurbel-$today.jpg" /usr/bin/lftp <<END #Create the FTP session, using the open command; input credentials and host. open -u $USER,$PASSWD -p 21 $HOST #Upload file using variable LFILE to your webspace / domain. put $LFILE #Quit after file has been uploaded. #quit #END |
Ik gebruikte eerst het onkyo.php bestand, maar heb nu onkyo geïnstalleerd. Zo heb ik meerdere mogelijkheden.
onkyo.php :
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| <?php $command = $_GET['command']; $params = $_GET['params']; $hostname = '192.168.0.115'; $port = 60128; switch ($command) { case 'PWR': case 'AMT': case 'SLI': case 'TUN': $message = '!1' . $command . $params; break; case 'MVL': if ($params > 60) exit(1); $message = '!1' . $command . strtoupper(str_pad(dechex($params), 2, '0', STR_PAD_LEFT)); break; default: exit(1); } print $message; $fp = pfsockopen($hostname, $port); $packet = "ISCP\x00\x00\x00\x10\x00\x00\x00" . chr(strlen($message) + 1) . "\x01\x00\x00\x00" . $message . "\x0D"; fwrite($fp, $packet); fclose($fp); ?> |
¯\_(ツ)_/¯
Kijk eens in je domoticz logfile.kromme schreef op maandag 25 april 2016 @ 11:07:
[...]
Mmm dat werkt ook niet...zou er iets niet goed aan rflink zijn
Als je de RFLink aansluit moet je zoiets als dit zien:
wat betekent dat Domoticz de RFLink herkent.2016-04-25 13:55:54.303 RFLink: Using serial port: /dev/ttyACM0
2016-04-25 13:55:55.227 RFLink: Controller Initialized!...
2016-04-25 13:55:55.303 RFLink Detected, Version: 1.1 Revision: 39 Build: 1
Als er nu iets in de directe omgeving op 433MHz door een schakelaar of weerstation wordt uitgezonden
zou je dit soort mededeling moeten loggen:
2016-04-25 13:57:44.778 (RFLink-433) Temp + Humidity (Ascot)
Je moet mogelijk wel even "Accept new Hardware Devices" bij instellingen aanvinken.
Als je in een stad woont zul je zeker wat devices moeten ontvangen en anders je eigen remote.
Zie je geen devices dan moet je de antenne/connector eens checken.
Ik neem aan dat je , voordat je de rflink aansloot, een optische controle (eventueel met loep) hebt gedaan op voor de hand liggende fouten zoals:
a. vergeten soldeerverbinding.
b. soldeerklodder/kortsluiting tussen 2 soldeer punten.
c. koude/slechte soldeerverbinding, veroorzaakt doordat de soldeerverbinding niet heet genoeg is gemaakt.
Eigenlijk zou je dat per hardware moeten kunnen bepalen ! Nu blokkeer je direct alle automatische hardware ?costo schreef op maandag 25 april 2016 @ 14:08:
[...]
Kijk eens in je domoticz logfile.
[...]
Je moet mogelijk wel even "Accept new Hardware Devices" bij instellingen aanvinken.
Als je in een stad woont zul je zeker wat devices moeten ontvangen en anders je eigen remote.
Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..
In het "jaar" (of "maand") grafiekje met shift linkermuisbutton lukt ook niet?A1AD schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:15:
Mijn water/gas sensors sturen mijn huidig totaal verbruik naar Domoticz, maar als ik mijn sensor voor de eerste keer aanmaak krijg ik die start waarde in mijn grafieken.
AUijtdehaag schreef op maandag 25 april 2016 @ 14:32:
[...]
In het "jaar" (of "maand") grafiekje met shift linkermuisbutton lukt ook niet?

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
[quote]M.v.Veelen schreef op maandag 25 april 2016 @ 14:00:
[...]
Ik gebruikte eerst het onkyo.php bestand, maar heb nu onkyo geïnstalleerd. Zo heb ik meerdere mogelijkheden.
[quote]
Waar heb je die vandaan ?
[...]
[quote]
Waar heb je die vandaan ?
15kW solar, 800 Ltr hygiëneboiler, 80 Heatpipes, 2 * L/L, Pana monoblock 5F en 5J, HR++/+++ , gasloos sinds Feb 2015
Waar ik die vandaan heb? Van de Wiki denk ik, of ergens op een ander forum gevonden. Want?
¯\_(ツ)_/¯
Sorry, had mijn vraag duidelijker moeten stellen ..M.v.Veelen schreef op maandag 25 april 2016 @ 15:46:
Waar ik die vandaan heb? Van de Wiki denk ik, of ergens op een ander forum gevonden. Want?
Heb die onkyo executable gevonden, maar de syntax lukt nog niet erg ..
pi@raspberrypi2 ~ $ onkyo --discover
TX-NR636 192.168.1.47:60128
Dat lukt dus, maar een commando om bv de versterker op standby te zetten lukt niet ..
pi@raspberrypi2 ~ $ onkyo main system-power standby
Error: Need at least command and argument
pi@raspberrypi2 ~ $
Wat doe ik fout ..
Quotes eromheen helpt al

pi@raspberrypi2 ~ $ onkyo --host 192.168.1.47 "system-power standby"
<eISCP(unknown) 192.168.1.47:60128>: PWR00
('system-power', 'standby')
pi@raspberrypi2
[ Voor 13% gewijzigd door hannibal2206 op 25-04-2016 15:56 ]
misschien SUDO ervoor?
https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116
niet nodig, werkt al; alleen een kwestie van juiste syntac uitvlooien ..maomanna schreef op maandag 25 april 2016 @ 16:18:
misschien SUDO ervoor?
Voor wie evt. nog op zoek is, dit werkt nu:
pi@raspberrypi2 ~ $ onkyo --host 192.168.1.47 system-power:on input-selector:net master-volume:18
<eISCP(unknown) 192.168.1.47:60128>: PWR01
('system-power', 'on')
<eISCP(unknown) 192.168.1.47:60128>: SLI2B
('input-selector', ('network', 'net'))
<eISCP(unknown) 192.168.1.47:60128>: MVL12
(('master-volume', 'volume'), '12')
Na hier al een tijdje mee gelezen te hebben en even kort een test installatie draaiend te hebben gehad (simpel temperatuur loggen) heb ik toch ook maar besloten dat ik eens met domoticz wil gaan spelen. Dit heb ik gedaan met een raspberry pi (het eerste model met 256 MB ram) een een ds18b20 temperatuur sensor, werkt prima en smaakt naar meer. Ik heb al een aardige zooi aan KAKU spullen in huis, zowel oud als nieuw, en daar wil ik ook eens mee beginnen.
Aangezien ik ook een NAS heb draaien (xpenology) heb ik ook de keuze om Domoticz hier op te installeren, geniet dit de voorkeur ten opzichte van een (oude) raspberry? De raspberry zelf zal toch actief blijven omdat de temperatuur sensoren hier op aangesloten zitten. Ik wil namelijk een RFLink gateway bestellen en hierbij wordt specifiek gevraagd of ik hem op mijn NAS aan ga sluiten. De rasp heeft nu amper load, dus ik neem aan dat ie snel genoeg is voor wat ik er mee wil, maar ik weet t graag zeker
Wat me helemaal ideaal lijkt is dat Domoticz iets uitvoert wanneer mijn telefoon verbinding maakt met mijn wifi, is dit mogelijk? Ik kan hier niet echt iets over vinden, of ik gebruik wellicht de verkeerde zoektermen.
Aangezien ik ook een NAS heb draaien (xpenology) heb ik ook de keuze om Domoticz hier op te installeren, geniet dit de voorkeur ten opzichte van een (oude) raspberry? De raspberry zelf zal toch actief blijven omdat de temperatuur sensoren hier op aangesloten zitten. Ik wil namelijk een RFLink gateway bestellen en hierbij wordt specifiek gevraagd of ik hem op mijn NAS aan ga sluiten. De rasp heeft nu amper load, dus ik neem aan dat ie snel genoeg is voor wat ik er mee wil, maar ik weet t graag zeker
Wat me helemaal ideaal lijkt is dat Domoticz iets uitvoert wanneer mijn telefoon verbinding maakt met mijn wifi, is dit mogelijk? Ik kan hier niet echt iets over vinden, of ik gebruik wellicht de verkeerde zoektermen.
Als je nieuwe hardware of nieuwe devices aan wil melden zul je dit in Domoticz moeten toestaan door ofwel "Accept new Hardware Devices" aan te vinken ofwel "Allow for 5 Minutes" aan te klikken.Patrick89 schreef op maandag 25 april 2016 @ 14:29:
[...]
Eigenlijk zou je dat per hardware moeten kunnen bepalen ! Nu blokkeer je direct alle automatische hardware ?
Zo veel werk is dat niet.
Kan je helaas geen antwoord erop geven, maar ik ben benieuwd naar exact hetzelfde. Heb zelf vandaag een RFXcom besteld met drie kaku schakelaars en een D-IO motormodule. Ik ga het handeltje aansturen met een Synology en Domoticz en ben zeer benieuwd naar alle mogelijkheden. Mijn eerste domotica experiment kan beginnengastje01 schreef op maandag 25 april 2016 @ 18:11:
[.....]
Hmm helemaal vlekkeloos werkt dat niet ! Mysensors doet niet meer updatencosto schreef op maandag 25 april 2016 @ 18:48:
[...]
Als je nieuwe hardware of nieuwe devices aan wil melden zul je dit in Domoticz moeten toestaan door ofwel "Accept new Hardware Devices" aan te vinken ofwel "Allow for 5 Minutes" aan te klikken.
Zo veel werk is dat niet.
Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..
Dat kun je bijvoorbeeld doen met een presence detection script van de wiki. Wanneer je telefoon online komt dan schakelt een switch 'on' en dat kan de trigger zijn voor een actie.gastje01 schreef op maandag 25 april 2016 @ 18:11:
Duidelijk verkeerd gezocht dus, bedankt, ik ben overtuigd.matthijsph schreef op maandag 25 april 2016 @ 20:00:
[...]
Dat kun je bijvoorbeeld doen met een presence detection script van de wiki. Wanneer je telefoon online komt dan schakelt een switch 'on' en dat kan de trigger zijn voor een actie.
Heb de rest van m'n spulletjes besteld. Heb besloten om het helemaal op een RPi te gaan draaien ipv de Xpenology, dan heb ik (voor mijn gevoel) meer vrijheid om wat aan de klooien zonder dat ik risico loop dat iets anders overhoop haal.
Als ik het volgende commando gebruik krijg ik een mooi beeld van de camMikeOO schreef op maandag 25 april 2016 @ 07:57:
[...]
Mogelijk een driver die toch ontbreekt op de Rasp. Test de camera eens op een PC of alles dan goed gaat.
Google op type webcam en linux en/of raspberry en kijk of daar extra info te vinden is.
code:
1
| fswebcam 320x240 -d v4l2:/dev/video0 test.jpg |
Echter in Domoticz zie ik een groen scherm.
dubbelpost
[ Voor 96% gewijzigd door 19roland70 op 25-04-2016 21:28 ]
misschien dat hier iemand mij kan helpen, ik heb een bespaar script waarvan ik denk dat hij vele malen beter en efficiënter kan.
ik kijk naar een paar hardcoded devices. maar dit is lang niet alles wat ik heb.
Als ze aanstaan en er is niemand thuis dan mag hij nooit langer als 15 min aanstaan.
Ik doe dit nu hardcoded maar is niet zo modulair als ik had gehoopt.
hoe kan ik loepen door alle devices die aan staan of >0% en dan kijken of het woord lamp in devices staat of het devices in de variabele te vinden is. als dat het geval is moet er gekeken worden hoe lang deze aanstaan er of deze langer aan staat dan opgegeven variable.
door te loopen en door variabelen te werken moet onderstaande script veel korter effiecienter en eleganter worden. en voor meerdere mensen eenvoudig toepasbaar.
maar mijn script skills staan het nog niet toe. iemand dit op de plank liggen of waar het wel eenvoudig voor is?
ik kijk naar een paar hardcoded devices. maar dit is lang niet alles wat ik heb.
Als ze aanstaan en er is niemand thuis dan mag hij nooit langer als 15 min aanstaan.
Ik doe dit nu hardcoded maar is niet zo modulair als ik had gehoopt.
hoe kan ik loepen door alle devices die aan staan of >0% en dan kijken of het woord lamp in devices staat of het devices in de variabele te vinden is. als dat het geval is moet er gekeken worden hoe lang deze aanstaan er of deze langer aan staat dan opgegeven variable.
door te loopen en door variabelen te werken moet onderstaande script veel korter effiecienter en eleganter worden. en voor meerdere mensen eenvoudig toepasbaar.
maar mijn script skills staan het nog niet toe. iemand dit op de plank liggen of waar het wel eenvoudig voor is?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
| -- Save money -------------------------------------------------------------------------------- commandArray = {} package.path = package.path .. ';' .. '/home/pi/domoticz/scripts/lua/?.lua' My = require('MyFunc') -- Variable Script = 'Besparing' -- Version = 1 -- Notifications = uservariables["Notifications"] -- On/Off minuten_toegestaan = 15 -- aantal minuten 180 = 3 uur StateDevice = 'Iemand_thuis' TH_Hour1 = 8 -- Treshold hour TH_Hour2 = 10 -- Treshold hour Nu_Hour =tonumber(os.date('%H',time)) LastChange_Gang =otherdevices_lastupdate['Gang'] LastChange_Slaapkamer =otherdevices_lastupdate['Slaapkamer'] LastChange_Trapgat =otherdevices_lastupdate['Trapgat'] Debug = 'Y' if ((Nu_Hour >= TH_Hour1) or (Nu_Hour <= TH_Hour2)) then Res_Hour=1 else Res_Hour=0 end if (otherdevices['Slaapkamer']) == 'On' then Slaapkamer=1 else Slaapkamer=0 end -- omgedraait omdat het ook DO set dimmer level to 80% kan hebben ipv on. if (otherdevices['Gang']) == 'On' then Gang=1 else Gang=0 end if (otherdevices['Trapgat']) == 'On' then Trapgat=1 else Trapgat=0 end if (otherdevices['Iemand_thuis']) == 'On' then Aanwezig=1 else Aanwezig=0 end TDiffGang = My.Round(My.TimeDiff(os.time(),LastChange_Gang)/60,0) TDiffSlaapkamer = My.Round(My.TimeDiff(os.time(),LastChange_Slaapkamer)/60,0) TDiffTrapgat = My.Round(My.TimeDiff(os.time(),LastChange_Trapgat)/60,0) --logging print ('______________________________________________________________________') print('<b style="color:Blue"> '.. Script .. ".......v" .. Version .. "..Debugging= " .. Debug .. '</b>') if (otherdevices['Bespaar_modus']) == 'Off' then print (". Besparing wordt niet toegepast. ") goto done end if Debug == 'Y' then print ( ". " .. Aanwezig .. " - Iemand thuis? " ) print ( ". " .. Slaapkamer .. " - Slaapkamer " ) print ( ". " .. Gang .. " - Gang" ) print ( ". " .. Trapgat .. " - Trapgat" ) print ( ". " .. Res_Hour .. " - Tijd : " .. Nu_Hour .. " <= " .. TH_Hour1 .. " and " .. Nu_Hour .. " >= " .. TH_Hour2 ) print ( ". Gang : " .. TDiffGang .. " minuten geleden naar: " .. (otherdevices['Gang']) ) print ( ". Slaapkamer : " .. TDiffSlaapkamer .. " minuten geleden naar: " .. (otherdevices['Slaapkamer']) ) print ( ". Trapgat : " .. TDiffTrapgat .. " minuten geleden naar: " .. (otherdevices['Trapgat']) ) else end IetsAan = Slaapkamer + Gang + Trapgat -- Binnen gestelde tijd if ((IetsAan >= 1) and (Res_Hour==1)) then if ((TDiffSlaapkamer > minuten_toegestaan) and (TDiffSlaapkamer < minuten_toegestaan+10)) and (Slaapkamer==1) then commandArray['SendNotification']='Bespaaralert!#Slaapkamer staat al ' .. minuten_toegestaan .. ' minuten aan!#0#pushover' print(". Slaapkamer staat al " .. TDiffSlaapkamer .. " minuten aan. Minuten_toegestaan = " .. minuten_toegestaan .. ".") commandArray['Slaapkamer']='Off' else if ((TDiffGang > minuten_toegestaan) and (TDiffGang < minuten_toegestaan+10)) and (Gang==1) then commandArray['SendNotification']='Bespaaralert!#Gang staat al ' .. minuten_toegestaan .. ' minuten aan!#0#pushover' print(". Gang staat al " .. TDiffGang .. " minuten aan. Minuten_toegestaan = " .. minuten_toegestaan .. ".") commandArray['Gang']='Off' else if ((TDiffTrapgat> minuten_toegestaan) and (TDiffTrapgat < minuten_toegestaan+10)) and (Trapgat==1) then commandArray['SendNotification']='Bespaaralert!#Trapgat staat al ' .. minuten_toegestaan .. ' minuten aan!#0#pushover' print(". Trapgat staat al " .. TDiffTrapgat .. " minuten aan. Minuten_toegestaan = " .. minuten_toegestaan .. ".") commandArray['Trapgat']='Off' end end end end if ((Aanwezig == 0) and (IetsAan >= 1)) then print(". Niemand thuis terwijl" .. TDiffSlaapkamer .. " aan stond.") commandArray['SendNotification']='Bespaaralert!#Niemand aanwezig en devices aan!#1#pushover' commandArray['Alles']='On' end ::done:: return commandArray |
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Hebben meer mensen hier last van. Heb precies hetzelfde. Geen updates meer sinds 3.5065 sinds een week. Zowel via de webinterface als via ./updatebeta script. Op zich niet erg als er geen update is, maar normaliter is er elke dag wel een update, dus heb het gevoel dat er iets mis gaat. Op welke versie zitten jullie? Ik draai domoticz op een RPi (1e versie). Las dat anderen op de Synology al op 3.5075 zitten. Lopen die versies gelijk?MikeOO schreef op zondag 24 april 2016 @ 08:08:
Klopt het dat er al een tijdje geen nieuw BETA beschikbaar is. Normaal kreeg ik 1 a 2 keer per dag wel een update voor de BETA maar nu al een tijd rustig. Laatste versie is V3.5065
Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees
Ik denk dat iemand er even tussenuit is voor een welverdiende vakantie..!s441558 schreef op maandag 25 april 2016 @ 23:09:
[...]
Geen updates meer sinds 3.5065 sinds een week.
-=# RFLink Gateway Development Team #=-
Dat zou natuurlijk ook kunnenStuntteam schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 00:46:
[...]
Ik denk dat iemand er even tussenuit is voor een welverdiende vakantie..!
Zou het even melden in het Domoticz forum incl merk en typenummer webcam en de instellingen die je nu gebruikt. Zonder deze informatie is het geven van tips ook lastig aangezien elke camera weer andere instellingen gebruikt.19roland70 schreef op maandag 25 april 2016 @ 21:13:
[...]
Als ik het volgende commando gebruik krijg ik een mooi beeld van de cam
code:
1 fswebcam 320x240 -d v4l2:/dev/video0 test.jpg
Echter in Domoticz zie ik een groen scherm.
Ik gebruik zelf alleen ip-netwerkcamera's en die werken prima icm Domoticz maar die benader je op ip-adres en dat is een stuk eenvoudiger.
Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat er mogelijk met PersistentUSBDevices kunt proberen maar verwqacht niet dat dit het groene beeld oplost. Maar zeker handig om altijd in te stellen voor alle USB apparaten.
Met TV's en HDMI kabels gebreurt dit ook wel eens en dat heeft met een handshake probleem te maken.
Of een verkeerde parameter in de instellingen van Domoticz.
Gisteren nog een update gehad.s441558 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 07:32:
[...]
Dat zou natuurlijk ook kunnen, niet aan gedacht.
Dat de frequentie minder is geworden lijkt me geen reden tot paniek toch
¯\_(ツ)_/¯
Ik ga vanavond eens aan de slag met de logging. Qua soldering zal ik iemand anders moeten laten kijken, ik heb het samen gesoldeerd met mijn schoonbroer. (nog nooit gesoldeerd, daar zal ook wel de fout liggen als ik het zo leescosto schreef op maandag 25 april 2016 @ 14:08:
[...]
Kijk eens in je domoticz logfile.
[...]
wat betekent dat Domoticz de RFLink herkent.
Als er nu iets in de directe omgeving op 433MHz door een schakelaar of weerstation wordt uitgezonden
zou je dit soort mededeling moeten loggen:
2016-04-25 13:57:44.778 (RFLink-433) Temp + Humidity (Ascot)
Ik neem aan dat je , voordat je de rflink aansloot, een optische controle (eventueel met loep) hebt gedaan op voor de hand liggende fouten zoals:
a. vergeten soldeerverbinding.
b. soldeerklodder/kortsluiting tussen 2 soldeer punten.
c. koude/slechte soldeerverbinding, veroorzaakt doordat de soldeerverbinding niet heet genoeg is gemaakt.
Solderen is een handigheidje waar je eerst wat ervaring mee op moet doen voordat je serieus gaat solderen. (zij iemand met >50 jaar soldeerervaring).kromme schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 09:07:
[...]
Ik ga vanavond eens aan de slag met de logging. Qua soldering zal ik iemand anders moeten laten kijken, ik heb het samen gesoldeerd met mijn schoonbroer. (nog nooit gesoldeerd, daar zal ook wel de fout liggen als ik het zo lees)
Het kan ook nog zoiets zijn als de antenne. Laatst was hier iemand die een externe antenne op een RFLink gebruikte. Hij dacht dat RFLink een slecht bereik had en heel ongevoelig was, maar het probleem zat erin dat de binnenkern van de coaxkabel naar de antenne geen contact maakte met de middenpin van de connector.
Je lost jouw probleem vast ook wel op.
Nee, uiteraard nietM.v.Veelen schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 08:21:
[...]
Gisteren nog een update gehad.
Dat de frequentie minder is geworden lijkt me geen reden tot paniek toch?
Omdat ik gebruik maak van een Synology en de repo van Jadahls441558 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 20:10:
[...]
Nee, uiteraard niet. Maar waarom krijg jij wel updates en ik niet. Dan lijkt me dat er toch iets mis is op mijn RPi. Bij mij blijft hij hangen op 3.5065.
¯\_(ツ)_/¯
Aha, vandaar. BedanktM.v.Veelen schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 20:25:
[...]
Omdat ik gebruik maak van een Synology en de repo van Jadahl
en toch draai ik V3.5075 op mijn pi2?.... vreemd

Inderdaad vreemd. De laatste beta is inderdaad xxx65 maar mogelijk is er tijdelijk een xxx75 update geweest en later weer teruggetrokken omdat er een probleem mee was. Zeker als de de ontwikkelaar mogelijk vakantie heeft een goede beslissing om dan maar even te blijven hangen op een goede versie.
Even wachten of er binnenkort weer updates komen en dan zie je vanzelf of je nog steeds afwijkend blijft.
Ik had heb wat problemen met de Nefit Easy HTTP server. Na verloop van tijd komt de Nefit Easy HTTP server met een oneindig aantal timeouts en de verbinding komt nooit meer terug tot stand. Het grootste probleem is dat de app op de telefoon dan ook niet meer werkt en ik een stukje statistiek mis in Domoticz 
Het lijkt er in iedergeval op dat de HTTP server een verbinding naar de servers van Nefit open laat staan. Een herstart van de HTTP server lost het probleem wel op.
Ik heb ff een simple bash scriptje in elkaar gezet wat in de log van Domoticz kijkt of er nog informatie binnen komt vanaf de Nefit Easy HTTP server. Zo niet, herstart hij de server. Wellicht dat meer hier last van hebben.
Het lijkt er in iedergeval op dat de HTTP server een verbinding naar de servers van Nefit open laat staan. Een herstart van de HTTP server lost het probleem wel op.
Ik heb ff een simple bash scriptje in elkaar gezet wat in de log van Domoticz kijkt of er nog informatie binnen komt vanaf de Nefit Easy HTTP server. Zo niet, herstart hij de server. Wellicht dat meer hier last van hebben.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| #!/bin/bash function startServer { screen -d -m -S "NefitEasyServer" easy-server --serial=0000000 --access-key=qwertyQWERTY --password=omgwtfnoway } echo "Quitting any previous Nefit Easy servers" screen -S NefitEasyServer -X quit sleep 5 echo "Starting Nefit Easy HTTP server" startServer sleep 5 while true; do if tail -n 1 "/var/log/domoticz.txt" | egrep -q "Error|NefitEasy"; then echo "Nefit Easy server generated an error. Killing." screen -S NefitEasyServer -X quit sleep 5 echo "Restarting Nefit Easy Server" startServer sleep 5 fi sleep 1 done |
Ik heb sinds een paar dagen een probleem met de power van de slimmemeter log.
De grafiek is niet meer zichtbaar.
Ik heb van alles geprobeerd maar weet niet waar ik het zoeken moet.
Draai de beta versie 3.5065.
Weet iemand waar ik het moet zoeken of word het opnieuw instaleren en de backup terug zetten.?
Mvg Roy

De grafiek is niet meer zichtbaar.
Ik heb van alles geprobeerd maar weet niet waar ik het zoeken moet.
Draai de beta versie 3.5065.
Weet iemand waar ik het moet zoeken of word het opnieuw instaleren en de backup terug zetten.?
Mvg Roy

[Code=lua______ _ _
| _ \ | | (_)
| | | |___ _ __ ___ ___ | |_ _ ___ ____
| | | / _ \| '_ ` _ \ / _ \| __| |/ __|_ /
| |/ / (_) | | | | | | (_) | |_| | (__ / /
|___/ \___/|_| |_| |_|\___/ \__|_|\___/___|
Wednesday, 27 April 2016, 11:07:37 am CEST
Linux 4.1.19+ armv6l GNU/Linux
Uptime.............: 0 days, 00h03m41s
Memory.............: 362916kB (Free) / 445376kB (Total)
Load Averages......: 0.17, 0.27, 0.13 (1, 5, 15 min)
Running Processes..: 64
IP Addresses.......: 192.168.178.21
pi@raspberrypi:~$ sudo service domoticz.sh start
pi@raspberrypi:~$ cd domoticz
pi@raspberrypi:~/domoticz$ sudo ./domoticz
2016-04-27 11:13:50.403 Domoticz V3.4834 (c)2012-2016 GizMoCuz
2016-04-27 11:13:50.405 Build Hash: 8398125, Date: 2016-03-02 08:43:51
2016-04-27 11:13:50.408 System: Raspberry Pi
2016-04-27 11:13:50.411 Startup Path: /home/pi/domoticz/
2016-04-27 11:13:50.563 Active notification subsystems: http (1/11)
2016-04-27 11:13:50.571 WebServer(HTTP) started on address: :: with port 8080
2016-04-27 11:13:50.595 WebServer(SSL) started on address: :: with port 443
2016-04-27 11:13:50.603 Proxymanager started.
2016-04-27 11:13:50.614 Starting shared server on: :::6144
2016-04-27 11:13:50.619 RxQueue: queue worker started...
2016-04-27 11:13:50.621 TCPServer: shared server started...
2016-04-27 11:13:52.621 EventSystem: reset all events...
2016-04-27 11:13:52.627 EventSystem: reset all device statuses...
2016-04-27 11:13:52.631 EventSystem: Started
2016-04-27 11:13:52.830 RFLink: Using serial port: /dev/ttyACM0
2016-04-27 11:13:52.833 RFLink: Using serial port: /dev/ttyAMA0
2016-04-27 11:13:53.750 RFLink: Controller Initialized!...
2016-04-27 11:13:53.828 RFLink Detected, Version: 1.1 Revision: 39 Build: 1
[/code]
Lijkt mij dat hij de rflink herkend niet?
Nevermind....het werkte niet omdat hij geen lokatie had ...
| _ \ | | (_)
| | | |___ _ __ ___ ___ | |_ _ ___ ____
| | | / _ \| '_ ` _ \ / _ \| __| |/ __|_ /
| |/ / (_) | | | | | | (_) | |_| | (__ / /
|___/ \___/|_| |_| |_|\___/ \__|_|\___/___|
Wednesday, 27 April 2016, 11:07:37 am CEST
Linux 4.1.19+ armv6l GNU/Linux
Uptime.............: 0 days, 00h03m41s
Memory.............: 362916kB (Free) / 445376kB (Total)
Load Averages......: 0.17, 0.27, 0.13 (1, 5, 15 min)
Running Processes..: 64
IP Addresses.......: 192.168.178.21
pi@raspberrypi:~$ sudo service domoticz.sh start
pi@raspberrypi:~$ cd domoticz
pi@raspberrypi:~/domoticz$ sudo ./domoticz
2016-04-27 11:13:50.403 Domoticz V3.4834 (c)2012-2016 GizMoCuz
2016-04-27 11:13:50.405 Build Hash: 8398125, Date: 2016-03-02 08:43:51
2016-04-27 11:13:50.408 System: Raspberry Pi
2016-04-27 11:13:50.411 Startup Path: /home/pi/domoticz/
2016-04-27 11:13:50.563 Active notification subsystems: http (1/11)
2016-04-27 11:13:50.571 WebServer(HTTP) started on address: :: with port 8080
2016-04-27 11:13:50.595 WebServer(SSL) started on address: :: with port 443
2016-04-27 11:13:50.603 Proxymanager started.
2016-04-27 11:13:50.614 Starting shared server on: :::6144
2016-04-27 11:13:50.619 RxQueue: queue worker started...
2016-04-27 11:13:50.621 TCPServer: shared server started...
2016-04-27 11:13:52.621 EventSystem: reset all events...
2016-04-27 11:13:52.627 EventSystem: reset all device statuses...
2016-04-27 11:13:52.631 EventSystem: Started
2016-04-27 11:13:52.830 RFLink: Using serial port: /dev/ttyACM0
2016-04-27 11:13:52.833 RFLink: Using serial port: /dev/ttyAMA0
2016-04-27 11:13:53.750 RFLink: Controller Initialized!...
2016-04-27 11:13:53.828 RFLink Detected, Version: 1.1 Revision: 39 Build: 1
[/code]
Lijkt mij dat hij de rflink herkend niet?
Nevermind....het werkte niet omdat hij geen lokatie had ...
Ik heb een fibaro rookmelder V2 aan mijn domoticz toevoegt, maar ik mis volgens mij het signaal dat "rookgehalte" bevat.
Ik heb:
- Temperatuur. Type Temp.
- General. Type Lighting 2. Wat doet dit?
- System. Type Lighting 2, maar met een level erbij bijv. 255%. Wat doet dit?
- Management. Type Lighting 2. Wat doet dit?
- Burglar. Type Lighting 2. Zal "aan" gaan wanneer je fibaro ingesteld heb dat melding moet maken bij openmaken
- Heat. Type Lighting 2. Zal "aan" gaan wanneer hij de ingestelde grenswaarde overschrijdt.
- Smoke. Type Lighting 2. Zal "aan " gaan wanneer hij ingestelde rook grenswaarde overschrijdt.
- Sensor. Type Lighting 2. Wat doet dit?
- Alarm Level. Type Lighting 2. Wat doet dit?
- Alarm Type. Type Lighting 2. Wat doet dit?
Moet ik sommige "types" nog aanpassen? Iemand ervaring met deze?
Ik mis ds volgens mij actuele "rook gehalte".
Ik heb:
- Temperatuur. Type Temp.
- General. Type Lighting 2. Wat doet dit?
- System. Type Lighting 2, maar met een level erbij bijv. 255%. Wat doet dit?
- Management. Type Lighting 2. Wat doet dit?
- Burglar. Type Lighting 2. Zal "aan" gaan wanneer je fibaro ingesteld heb dat melding moet maken bij openmaken
- Heat. Type Lighting 2. Zal "aan" gaan wanneer hij de ingestelde grenswaarde overschrijdt.
- Smoke. Type Lighting 2. Zal "aan " gaan wanneer hij ingestelde rook grenswaarde overschrijdt.
- Sensor. Type Lighting 2. Wat doet dit?
- Alarm Level. Type Lighting 2. Wat doet dit?
- Alarm Type. Type Lighting 2. Wat doet dit?
Moet ik sommige "types" nog aanpassen? Iemand ervaring met deze?
Ik mis ds volgens mij actuele "rook gehalte".
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Na een stroomstoring start m'n Pi weer op en ik krijg de "Domoticz Offline" pagina met de foutmelding "browser cache refresh failed" niet weg. Een shift-reload of de cache wissen heeft geen nut. Een nette reboot via de terminal ook niet.
Iemand tips? Want meer dan bovenstaande kan ik niet vinden.
Draait de service wel op je PI ?iAmRenzo schreef op woensdag 27 april 2016 @ 13:27:
Na een stroomstoring start m'n Pi weer op en ik krijg de "Domoticz Offline" pagina met de foutmelding "browser cache refresh failed" niet weg. Een shift-reload of de cache wissen heeft geen nut. Een nette reboot via de terminal ook niet.
code:
1
| sudo service domoticz.sh status |
2250 WP Zuid PVoutput
Indien je Evohome gekoppeld hebt aan je Domoticz: sinds een week ofzo krijg je geen temperatuur meer binnen. Het blijkt dat Honeywell de website veranderd heeft. Via het Domoticz forum ben ik achter de oplossing gekomen, en het blijkt erg eenvoudig 
Let wel op dat je dus ook de tekst "TotalConnectComfort" verwijderd, en dus niet alleen de url. Na deze wijziging werkt EvoHome weer prima in DomoticzReceived an answer by Honeywell:
Please change rs.alarmnet.com to tccna.honeywell.com
Old: https://rs.alarmnet.com/TotalConnectCom ... pi/Session
New: https://tccna.honeywell.com/WebAPI/api/Session
So I change in al *.py file in /evohomeclient/ and /evohomeclient2/
Most replacements were:
rs.alarmnet.com/TotalConnectComfort
to
tccna.honeywell.com
This seems to have solved my issue.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.
- De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de Github repo.
- Ook is er een Domoticz wiki
- En een eigen Domoticz forum
- Lees ook de Domoticz handleiding eens door
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.