Ja, die check had ik al gedaan en voelde zo voor de hand liggend dat ik dat vergat te vermelden.MdO82 schreef op woensdag 27 april 2016 @ 13:36:
Draait de service wel op je PI ?
code:
1 sudo service domoticz.sh status
Ik heb zelf het probleem wel eens gehad als ik vanaf mijn ipad de website wilde openen van domoticz dat ik dezelfde melding kreeg, heb je dit via Wifi geprobeerd en bedraad ?iAmRenzo schreef op woensdag 27 april 2016 @ 13:54:
[...]
Ja, die check had ik al gedaan en voelde zo voor de hand liggend dat ik dat vergat te vermelden.
2250 WP Zuid PVoutput
Bedraad is helaas geen optie meer hier in huis. Maar via iPad (hoewel traag) zelfde resultaat. En op Mac (via Safari) dus ook.MdO82 schreef op woensdag 27 april 2016 @ 13:56:
Ik heb zelf het probleem wel eens gehad als ik vanaf mijn ipad de website wilde openen van domoticz dat ik dezelfde melding kreeg, heb je dit via Wifi geprobeerd en bedraad ?
Mijn zoon van twee vond het een goed idee om de antenne van de RFCOM te breken, complete onschuld hij was natuurlijk gewoon nieuwsgierig, het ergste is eigenlijk nog dat mijn zoon naar zijn moeder (mijn vriendin) en die heeft de antenne er gewoon op gedrukt. Even voor de duidelijkheid de antenne was dus afgebroken bij het flexibele gedeelte....
Maar je gisteren dus een nieuwe antenne gekocht, ik dacht het kan vast beter dan dat het was, dus daarom deze maar bestelt.
http://www.nodo-shop.nl/e...male-met-magneetvoet.html
Ik heb een huis van 22 meter lang dus ik hoop dat deze ook achterin het het huis komt dan kan de versterker er namelijk tussen uit.
Maar je gisteren dus een nieuwe antenne gekocht, ik dacht het kan vast beter dan dat het was, dus daarom deze maar bestelt.
Ik heb een huis van 22 meter lang dus ik hoop dat deze ook achterin het het huis komt dan kan de versterker er namelijk tussen uit.
Dan weet ik het helaas even nietiAmRenzo schreef op woensdag 27 april 2016 @ 14:01:
[...]
Bedraad is helaas geen optie meer hier in huis. Maar via iPad (hoewel traag) zelfde resultaat. En op Mac (via Safari) dus ook.
Andere vraag, hoe maken jullie een backup van je database ?
Ik heb nu elke avond een rsync draaien naar mijn synology.
Echter omdat ik de service verder niet stop ben ik benieuwd of dat 100% zekerheid is om een goeie backup te hebben van de database.
Ik wil eigenlijk een aparte backup maken via een script zodat ik zeker weet dat mijn database "save" is.
Welke methoden gebruiken jullie ?
2250 WP Zuid PVoutput
Newbievraag:
Ik heb Domoticz v3.4834 op een synology ds112j met daaraan een RFXCOM en Flamingo FA500S stopcontactschakelaars.
Alles lijkt te zijn geïnstalleerd zoals het hoort want:
Als ik in Domoticz een nieuwe schakelaar inleer door op de knop van de AB te drukken, dan herkent Domoticz de handeling.
Dezelfde knoppen op de AB zet een aangesloten lamp aan/uit.
Echter: In Domoticz kan ik vervolgens de geleerde schakelaar bedienen wat ik wil; er gaat geen lamp branden.
Ik vermoed dat ik iets niet goed heb staan, maar ik kom er met behulp van de handleidingen, zoeken in de instellingen en op het Domoticz forum beschikbare uitleg niet uit (ik kan niets erover vinden op het forum that is).
Kan iemand me wellicht vertellen wat ik fout doe?
Ik heb Domoticz v3.4834 op een synology ds112j met daaraan een RFXCOM en Flamingo FA500S stopcontactschakelaars.
Als ik in Domoticz een nieuwe schakelaar inleer door op de knop van de AB te drukken, dan herkent Domoticz de handeling.
Echter: In Domoticz kan ik vervolgens de geleerde schakelaar bedienen wat ik wil; er gaat geen lamp branden.
Ik vermoed dat ik iets niet goed heb staan, maar ik kom er met behulp van de handleidingen, zoeken in de instellingen en op het Domoticz forum beschikbare uitleg niet uit (ik kan niets erover vinden op het forum that is).
De FA500 AB verstuurt meerdere codes en de code waar de FA500 op reageert is niet in de RFXtrx433E geïmplementeerd.JdM schreef op woensdag 27 april 2016 @ 16:52:
Newbievraag:
Flash de RFXtrx433E met Ext2. firmware.
Maak handmatig op de Switches pagina in Domoticz een IT module aan en kies een willekeurige ID.
Zet de FA500 op inleren en verstuur een ON commando.
Dit laatste was het enige dat me eerder nog niet was gelukt. Ik heb zojuist de FA500 in het stopcontact gedaan en vlot een ON commando verstuurd en nu werkt het inderdaad welb_weijenberg schreef op woensdag 27 april 2016 @ 17:12:
[...]
[....]

Ik heb een BeNext kWh-meter aan mijn zonnepanelen gehangen.
Nu ziet Domoticz het apparaat wel, maar geeft aan dat het een "BeNext Unknown: type=0026, id=0101" is.
Hij geeft wel iets van de opwekking aan, maar doet dat maar 1x per uur volgens de log en het totaal geeft hij in de log ook aan.
Nu zou ik dit wel aan willen passen, maar ik heb in de setup geen configuratiemogelijkheden zoals ik die bij de dimmers en andere apparaten wel heb.
Volgens BeNext mist de bijpassende xml-file.
Nu heb ik daar al naar gezocht, maar ik kan hem niet vinden en BeNext maakt volgens eigen zeggen geen xml-files.
Iemand een idee hoe dit wel op te lossen?
Nu ziet Domoticz het apparaat wel, maar geeft aan dat het een "BeNext Unknown: type=0026, id=0101" is.
Hij geeft wel iets van de opwekking aan, maar doet dat maar 1x per uur volgens de log en het totaal geeft hij in de log ook aan.
Nu zou ik dit wel aan willen passen, maar ik heb in de setup geen configuratiemogelijkheden zoals ik die bij de dimmers en andere apparaten wel heb.
Nu heb ik daar al naar gezocht, maar ik kan hem niet vinden en BeNext maakt volgens eigen zeggen geen xml-files.
@Liander:Ja, ik snap dat jullie een probleem hebben, en nee, dat geeft jullie niet het recht ons op een ongeoorloofde manier geld af proberen te troggelen... Dank voor het crediteren van de onterechte factuur, nu de rest van Nederland nog...
In de handleiding staan wel alle configuratie parameters. Je kunt dan zelf een XML file maken aan de hand van een voorbeeld van OpenZwave. Die moet je dan testen bij jezelf en als het werkt kun je de file aan OpenZwave doorsturen en die nemen m op in een volgende update.Stoofie schreef op woensdag 27 april 2016 @ 21:23:
Ik heb een BeNext kWh-meter aan mijn zonnepanelen gehangen.
Is er iemand die Zonnepanelen heeft met een SAJ omvormer?
En die in kan lezen in Domoticz?
of op welke manieren lezen jullie de zonnepanelen in? (zoals hierboven?)
[ Voor 29% gewijzigd door Repi3 op 28-04-2016 09:44 ]
In het geval van mijn SMA converters (met webconnect - lan) gebruik ik SBFSpot die op de RPI2 draait (waar ook domoticz op draait): https://sbfspot.codeplex.com/ En deze slaat de data ook lokaal op voor domoticz plus upload het naar PVOutputRepi3 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 09:43:
Is er iemand die Zonnepanelen heeft met een SAJ omvormer?
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Dit is natuurlijk puur voor SMA en niet voor SAJ...tcviper schreef op donderdag 28 april 2016 @ 09:45:
[...]
In het geval van mijn SMA converters (met webconnect - lan) gebruik ik SBFSpot die op de RPI2 draait (waar ook domoticz op draait): https://sbfspot.codeplex.com/ En deze slaat de data ook lokaal op voor domoticz plus upload het naar PVOutput
Ik heb dit al gevonden : https://github.com/jwillemsen/saj_collector
Ik had laatst iets vergelijkbaars als ik me niet vergis.Royke1972 schreef op woensdag 27 april 2016 @ 11:16:
Ik heb sinds een paar dagen een probleem met de power van de slimmemeter log.
De grafiek is niet meer zichtbaar.
Ik heb van alles geprobeerd maar weet niet waar ik het zoeken moet.
Draai de beta versie 3.5065.
Weet iemand waar ik het moet zoeken of word het opnieuw instaleren en de backup terug zetten.?
Mvg Roy
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Tijdens een update/reboot heeft Domoticz mijn meterstand als dagverbruik geregistreerd.
Het lijkt erop dat dit ook bij jou gebeurd is op 22 april, tenzij je die dag echt meer dan 10000 kWh verbruikt hebt, maar dat lijkt me sterk. Door die piek zie je de andere waardes niet meer omdat ze veel lager zijn.
Ik heb het opgelost door de juiste waardes handmatig in te vullen in de database.
Als dit het geval is kun je er ook voor kiezen die ene waarde te wissen, volgens mij kan dat door op de waarde te klikken met shift (of was het ctrl) ingedrukt.loyske schreef op donderdag 28 april 2016 @ 10:04:
[...]
Ik had laatst iets vergelijkbaars als ik me niet vergis.
Tijdens een update/reboot heeft Domoticz mijn meterstand als dagverbruik geregistreerd.
Het lijkt erop dat dit ook bij jou gebeurd is op 22 april, tenzij je die dag echt meer dan 10000 kWh verbruikt hebt, maar dat lijkt me sterk. Door die piek zie je de andere waardes niet meer omdat ze veel lager zijn.
Ik heb het opgelost door de juiste waardes handmatig in te vullen in de database.
Kan iemand mij tips geven voor het aansluiten van de Qubino Flush 2 Relay?
De Qubino komt achter een combi-schakelaar die lijkt op:

Alhoewel die van mij meer inbouw is dan deze. Er zit nu een KaKu inbouw-schakelaar achter, maar die doet vreemd. Als het licht in de hal aan is dan schakelt hij goed. Als het licht uit is dan schakelt hij wel in, maar niet meer uit. Terwijl dit de hele tijd wel goed is gegaan. Dus nu maar over naar ZWave.
Het aansluitschema van de Qubino is:

Maar hoe sluit ik nu precies WAT op WAT aan?
De L en de N lukken me nog wel (L=fase/bruin, N=nul, blauw).
Naar de buitenlamp loopt een blauwe draad en een zwarte draad. Deze zwarte draad schakel ik mbv de KaKu. Oorspronkelijk zat er een dergelijke schakelaar maar dan met een dubbele schakelaar (en stopcontact). Waar sluit ik nu die zwarte draad aan op de Qubino?
Vervolgens bedient de schakelaar de lamp in de hal. Ook deze schakelt een zwarte draad. Waar sluit ik die zwarte draad op aan op de Qubino?
-> Ohja, ik moet met de knop ook nog wel de lamp in de hal kunnen blijven bedienen. Dat moet kunnen met deze ZWave modus heb ik begrepen.
-> De buitenlamp hoeft alleen maar met de Qubino bedient te kunnen worden.
Als iemand me dit in Jip&Janneke taal (of Paint) kan uitleggen, dan zou ik daar erg blij mee zijn. Ik ben te bang dat ik het verkeerd aansluit en dan de Qubino onherstelbaar sloop.
De Qubino komt achter een combi-schakelaar die lijkt op:

Alhoewel die van mij meer inbouw is dan deze. Er zit nu een KaKu inbouw-schakelaar achter, maar die doet vreemd. Als het licht in de hal aan is dan schakelt hij goed. Als het licht uit is dan schakelt hij wel in, maar niet meer uit. Terwijl dit de hele tijd wel goed is gegaan. Dus nu maar over naar ZWave.
Het aansluitschema van de Qubino is:

Maar hoe sluit ik nu precies WAT op WAT aan?
De L en de N lukken me nog wel (L=fase/bruin, N=nul, blauw).
Naar de buitenlamp loopt een blauwe draad en een zwarte draad. Deze zwarte draad schakel ik mbv de KaKu. Oorspronkelijk zat er een dergelijke schakelaar maar dan met een dubbele schakelaar (en stopcontact). Waar sluit ik nu die zwarte draad aan op de Qubino?
Vervolgens bedient de schakelaar de lamp in de hal. Ook deze schakelt een zwarte draad. Waar sluit ik die zwarte draad op aan op de Qubino?
-> Ohja, ik moet met de knop ook nog wel de lamp in de hal kunnen blijven bedienen. Dat moet kunnen met deze ZWave modus heb ik begrepen.
-> De buitenlamp hoeft alleen maar met de Qubino bedient te kunnen worden.
Als iemand me dit in Jip&Janneke taal (of Paint) kan uitleggen, dan zou ik daar erg blij mee zijn. Ik ben te bang dat ik het verkeerd aansluit en dan de Qubino onherstelbaar sloop.
¯\_(ツ)_/¯
Buitenlamp (zwart) op O1.
Hallamp (zwart) op O2
Hal schakelaar (Zwart) op S2.
Blauw kan blijven zoals zat, die gaat buiten deze om in principe.
Beetje vaag, beiden plaatjes van jou laten wat anders zien.
1. Correct: Links zit fysieke schakelaar op de L
2. Incorrect: Rechts zit fysieke schakelaar op de N
Hallamp (zwart) op O2

[ Voor 35% gewijzigd door R-B op 28-04-2016 14:53 ]
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Verwijderd
Ik had dezelfde ellende met die dingen van de Action. Ik had er een truukje voor, weet niet meer hoe, maar heb het hier ergens gepost (ff zoeken). Ik was er snel klaar mee en heb tijdens een aanbieding bij Gamma snel "echte" Kaku's gekocht. Nooit geen problemen meer. (in combinatie met een illegale antenne).JdM schreef op woensdag 27 april 2016 @ 16:52:
Newbievraag:
Verwijderd
Dat was de truuk.....b_weijenberg schreef op woensdag 27 april 2016 @ 17:12:
[...]
De FA500 AB verstuurt meerdere codes en de code waar de FA500 op reageert is niet in de RFXtrx433E geïmplementeerd.
Flash de RFXtrx433E met Ext2. firmware.
Maak handmatig op de Switches pagina in Domoticz een IT module aan en kies een willekeurige ID.
Ik heb een probleempje waar ik nog niet uit kom. Bij mijn gas grafiek geeft domoticz het volgende weer:

Het probleem is dus dat domoticz denkt dat er 2500 m3 gas is verbruikt terwijl dat bij lange na niet het geval is. Ik heb dit al sinds ik de meter uitlees door de P1 poort met een zelfgemaakte USB serial to P1 meter
Ik heb al gezocht naar de plek waar domoticz de data opslaat die het uit mijn slimme meter haalt, maar kon het zo 123 niet vinden. Wie weet waar domoticz deze data opstaat?
ik heb iets weten aan te passen met deze stappen:
1. Download/installeer http://sqlitebrowser.org/ voor het juiste besturingssysteem
2. Ga in Domoticz naar Setup->Settings->Backup/Restore en klik op backup database
3. Open de database in Sqlite browser
4. Ga naar Browse data en zoek de juiste tabel, bij mij was dit Meter_Calandar
5. Sorteer op datum en zoek je rij met nullen in Value kolom
6. Deel de hoge waarde die na die rij nullen staat door het aantal dagen (inclusief die hoge waarde) en vervang alle nullen en de hoge waarde door je resultaat
7. Sla op en sluit de Sqlite browser
8. Voor deze database vervolgens weer als een backup aan Domoticz, houd er rekening mee dat je alles wat er gebeurt is in de tijd dat je dit hebt gedaan kwijt bent, als dat erg is kan je een nieuwe maken en daar deze wijzigingen op uitvoeren.
edit: Maar dan nog de vraag waar komt het vandaan? De waardes bij value kloppen namelijk niet maar bij counter wel en bij value staan soms counter waardes.
ps. ik draai Version 3.4834 op een Windows home server 2011

Het probleem is dus dat domoticz denkt dat er 2500 m3 gas is verbruikt terwijl dat bij lange na niet het geval is. Ik heb dit al sinds ik de meter uitlees door de P1 poort met een zelfgemaakte USB serial to P1 meter
Ik heb al gezocht naar de plek waar domoticz de data opslaat die het uit mijn slimme meter haalt, maar kon het zo 123 niet vinden. Wie weet waar domoticz deze data opstaat?
1. Download/installeer http://sqlitebrowser.org/ voor het juiste besturingssysteem
2. Ga in Domoticz naar Setup->Settings->Backup/Restore en klik op backup database
6. Deel de hoge waarde die na die rij nullen staat door het aantal dagen (inclusief die hoge waarde) en vervang alle nullen en de hoge waarde door je resultaat
8. Voor deze database vervolgens weer als een backup aan Domoticz, houd er rekening mee dat je alles wat er gebeurt is in de tijd dat je dit hebt gedaan kwijt bent, als dat erg is kan je een nieuwe maken en daar deze wijzigingen op uitvoeren.
edit: Maar dan nog de vraag waar komt het vandaan? De waardes bij value kloppen namelijk niet maar bij counter wel en bij value staan soms counter waardes.
[ Voor 33% gewijzigd door boppos op 28-04-2016 15:21 ]
Ik heb dus geen dubbele switch (meer), maar een enkele. Dus wat is nu the way to go?R-B schreef op donderdag 28 april 2016 @ 14:29:
Buitenlamp (zwart) op O1.
Hallamp (zwart) op O2
¯\_(ツ)_/¯
dat staat toch in je quote?!M.v.Veelen schreef op donderdag 28 april 2016 @ 15:18:
[...]
Ik heb dus geen dubbele switch (meer), maar een enkele. Dus wat is nu the way to go?
buiten lamp zwart op q1
hal lamp zwart op q2
schakelaar zwart op s2
L fase (bruin)
N nul (Blauw)
ik heb geen problemen met evohome, draait nu sinds 1-04 ofzo...Microkid schreef op woensdag 27 april 2016 @ 13:40:
Indien je Evohome gekoppeld hebt aan je Domoticz: sinds een week ofzo krijg je geen temperatuur meer binnen. Het blijkt dat Honeywell de website veranderd heeft. Via het Domoticz forum ben ik achter de oplossing gekomen, en het blijkt erg eenvoudig
[...]
Let wel op dat je dus ook de tekst "TotalConnectComfort" verwijderd, en dus niet alleen de url. Na deze wijziging werkt EvoHome weer prima in Domoticz
oh ik zie dat het sinds 23-03 gewijzigd is op de GIT
[ Voor 49% gewijzigd door jacquesmulders op 28-04-2016 15:48 ]
Nouja, omdat hij later een correctie aanbracht.....?jacquesmulders schreef op donderdag 28 april 2016 @ 15:45:
[...]
dat staat toch in je quote?!
buiten lamp zwart op q1
hal lamp zwart op q2
schakelaar zwart op s2
L fase (bruin)
N nul (Blauw)
Dus op deze manier kan ik de lichtknop blijven gebruiken en kan zowel de buitenlamp als de lamp in de hal met Domoticz worden geschakeld
¯\_(ツ)_/¯
Zoals ik beschrijf moet het idd, me edit slaat puur op feit dat je plaatjes niet overeenkwamen met elkaarM.v.Veelen schreef op donderdag 28 april 2016 @ 16:13:
[...]
Nouja, omdat hij later een correctie aanbracht.....?
Dus op deze manier kan ik de lichtknop blijven gebruiken en kan zowel de buitenlamp als de lamp in de hal met Domoticz worden geschakeld? Mooi, dan ga ik hiermee aan de knutsel dit weekend.
2e schakelaar maakt niet uit, die laat je lekker ongebruikt op de z-wave module. Het is een OF functie. Dus of geschakeld door je z-wave OF door de fysieke schakelaar op de muur
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
ja, ik weet niet hoe het bij die qubino zit maar bij fibaro zit de b button (om te includen) gelinkt aan S1. dan hoef je de schakelaar niet uit de muur te halen om te in/ex-cluden.M.v.Veelen schreef op donderdag 28 april 2016 @ 16:13:
[...]
Nouja, omdat hij later een correctie aanbracht.....?
Dus op deze manier kan ik de lichtknop blijven gebruiken en kan zowel de buitenlamp als de lamp in de hal met Domoticz worden geschakeld? Mooi, dan ga ik hiermee aan de knutsel dit weekend.
als dat bij die qubino ook zo zit zou ik het omdraaien.
wandschakelaar op S1 hal lamp op Q1 en buitenlamp op Q2
Ik ben er nu alvast mee aan de slag gegaan. De buitenlamp kan ik schakelen.R-B schreef op donderdag 28 april 2016 @ 16:22:
[...]
Zoals ik beschrijf moet het idd, me edit slaat puur op feit dat je plaatjes niet overeenkwamen met elkaar![]()
2e schakelaar maakt niet uit, die laat je lekker ongebruikt op de z-wave module. Het is een OF functie. Dus of geschakeld door je z-wave OF door de fysieke schakelaar op de muur
De lamp in de hal is nog even een twijfelgevalletje:
De zwarte draad die naar de lamp gaat moet op de schakelaar blijven zitten om op de conventionele manier te kunnen werken. Toch? En dan een klein stukje zwart installatiedraad vanaf de schakelaar (waar de zwarte draad op de schakelaar zit) naar de Q2 aansluiting?
Lees ik het zo goed?
Dit is hoe het nu zit:

[ Voor 4% gewijzigd door M.v.Veelen op 28-04-2016 17:10 ]
¯\_(ツ)_/¯
Dan ga ik me daar maar eens in verdiepen.hondapower schreef op donderdag 28 april 2016 @ 09:04:
[...]
In de handleiding staan wel alle configuratie parameters. Je kunt dan zelf een XML file maken aan de hand van een voorbeeld van OpenZwave. Die moet je dan testen bij jezelf en als het werkt kun je de file aan OpenZwave doorsturen en die nemen m op in een volgende update.
Ik had overigens, net als bij mijn dimmers, op een meer plug-en-play apparaat gerekend
@Liander:Ja, ik snap dat jullie een probleem hebben, en nee, dat geeft jullie niet het recht ons op een ongeoorloofde manier geld af proberen te troggelen... Dank voor het crediteren van de onterechte factuur, nu de rest van Nederland nog...
Nee, als je nou eens goed naar die schemas kijkt en nog een keer naar onze posts... Daar staat precies in wat je moet doen...M.v.Veelen schreef op donderdag 28 april 2016 @ 16:57:
[...]
Ik ben er nu alvast mee aan de slag gegaan. De buitenlamp kan ik schakelen.
De zwarte draad die naar de lamp gaat moet op de schakelaar blijven zitten om op de conventionele manier te kunnen werken. Toch? En dan een klein stukje zwart installatiedraad vanaf de schakelaar (waar de zwarte draad op de schakelaar zit) naar de Q2 aansluiting?
Lees ik het zo goed?
Dit is hoe het nu zit:
[afbeelding]
Nogmaals:
Die draad van de schakelaar naar S2 en de draad naar de lamp naar Q2....
Dus:jacquesmulders schreef op donderdag 28 april 2016 @ 20:05:
[...]
Nee, als je nou eens goed naar die schemas kijkt en nog een keer naar onze posts... Daar staat precies in wat je moet doen...
Nogmaals:
Die draad van de schakelaar naar S2 en de draad naar de lamp naar Q2....
Een (kleine) zwarte draad van de aansluiting op de muurschakelaar naar de S2 op de Qubino. En dan de zwarte draad die nu op de muurschakelaar zit aansluiten op de Q2.
Als dit klopt (heb ik het nu goed gelezen
¯\_(ツ)_/¯
ja zo klopt het, je schakelt met de muurschakelaar de qubino en die zend zijn status naar domoticz, en via domoticz schakel je ook de qubino....M.v.Veelen schreef op donderdag 28 april 2016 @ 20:17:
[...]
Dus:
Een (kleine) zwarte draad van de aansluiting op de muurschakelaar naar de S2 op de Qubino. En dan de zwarte draad die nu op de muurschakelaar zit aansluiten op de Q2.
Als dit klopt (heb ik het nu goed gelezen?), hoe verandert de status binnen Domoticz dan van die ZWave schakelaar?
ik denk dat het schema toch het duidelijkst is.... ---/ ---- is een schakelaar (je muur schakelaar.. het rondje met een kruis is je lamp.... als je trouwens gewoon RT(*)M had gedaan had je het volgende tegen gekomen:
Q1 Output for electrical device no. 1
Q2 Output for electrical device no. 2
I2 Input for switch to control electrical device no.2
I1 Input for switch to control electrical device no.1
wat wij dus zeggen...
als je de lamp ook aan de muur schakelaar aansluit dan bypass je de qubino en klopt je status dus niet...
[ Voor 24% gewijzigd door jacquesmulders op 28-04-2016 20:57 ]

Alsjeblieft gebruik geen flexibel (speaker??) draad, en pak lasklemmetje om de L en N uit te breiden
Mits het past uiteraard

Het is 1mm2 draad, flexibel vertind. Ik ga het nog een keer proberen met installatiedraad, maar dat ging de vorige keer te stroef. Heb toen besloten om de 5w buitenlamp dan toch maar met dit draad door te lussen.
¯\_(ツ)_/¯
Dat heeft vooral te maken met de omweg die OpenZWave moet doen om alles werkend te krijgen zonder kosten.Stoofie schreef op donderdag 28 april 2016 @ 20:00:
[...]
Dan ga ik me daar maar eens in verdiepen.
Ik had overigens, net als bij mijn dimmers, op een meer plug-en-play apparaat gerekend
Je moet er even op letten dat oude Qubino modules via de nul schakelen (blauw) en de nieuwe ZWave+ modules schakelen via de fase (bruin/zwart).M.v.Veelen schreef op donderdag 28 april 2016 @ 16:57:
[...]
Ik ben er nu alvast mee aan de slag gegaan. De buitenlamp kan ik schakelen.
Lees ik het zo goed?
Dit is hoe het nu zit:
Je moet de zwarte draad voor de hallamp ook op de Qubino zetten (Q2). Daarnaast maak je op de bestaande schakelaar 1x blauw en de andere kant op S2.
Het is een nieuwe (ZWave +) module.hondapower schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 09:05:
[...]
Je moet er even op letten dat oude Qubino modules via de nul schakelen (blauw) en de nieuwe ZWave+ modules schakelen via de fase (bruin/zwart).
Je moet de zwarte draad voor de hallamp ook op de Qubino zetten (Q2). Daarnaast maak je op de bestaande schakelaar 1x blauw en de andere kant op S2.
Ik ben het nu even kwijt (en blij dat ik nog niet verder ben gegaan zo te zien).
Ik heb:
- fase (bruin)
- nul (blauw)
- zwarte draad op de schakelaar. Deze loopt naar de lamp in de hal
- zwarte draad naar de buitenlamp
Maar wat moet ik dan nu doen? Ben je handig met Paint
¯\_(ツ)_/¯
Je hebt als je klaar bent 5 draden aan de Qubino.M.v.Veelen schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 09:34:
[...]
Het is een nieuwe (ZWave +) module.
Ik ben het nu even kwijt (en blij dat ik nog niet verder ben gegaan zo te zien).
Ik heb:
- fase (bruin)
- nul (blauw)
- zwarte draad op de schakelaar. Deze loopt naar de lamp in de hal
- zwarte draad naar de buitenlamp
Maar wat moet ik dan nu doen? Ben je handig met Paint?
Je haalt alle draadjes van de bestaande schakelaar en dan doe je:
De bruine draad aan de schakelaar verbonden met de fase, en de zwarte (mag in nood ook wel met andere kleur) die zit dan van de schakelaar naar de Qubino.
blauw op N
bruin op L
Zwart lamp hal op Q1
Zwart lamp buiten op Q2
Zwart van schakelaar op I1
[ Voor 19% gewijzigd door hondapower op 29-04-2016 10:20 ]
Als het de nieuwe is, dan is het zoals ik en andere beschreef 
OF dat plaatje van hondapower
OF dat plaatje van hondapower
Na al een tijdje Domoticz in gebruik te hebben voor het aansturen van MiLight en Philips Hue lampen ga ik vanaf dit weekend aan de Z-Wave. De Razberry is onderweg
.
Maar even een vraag aan de mensen hier... ik heb een aantal LED Panelen voorzien in mijn keuken. In totaal zes stuks verspreid over twee plaatsen (2x3 dus). Nu wil ik deze met een dimmer aansturen. De dimmer wil ik in mijn koof plaatsen, daar is genoeg plaats.
Ik heb gezien dat er Fibaro en Qubino dimmers zijn. Maakt dat nog iets uit? Qua hoeveelheid wattage zal ik sowieso goed zitten, al is in beide gevallen misschien een Dimmer Bypass nodig. De wens is dus om twee dimmers te kopen en er steeds drie lampen op aan te sluiten.
Pulsdrukkers heb ik vooralsnog niet voorzien, omdat ik een Multisensor gaat plaatsen die de lampen gaat inschakelen op basis van bewegingsdetectie
.
Maar even een vraag aan de mensen hier... ik heb een aantal LED Panelen voorzien in mijn keuken. In totaal zes stuks verspreid over twee plaatsen (2x3 dus). Nu wil ik deze met een dimmer aansturen. De dimmer wil ik in mijn koof plaatsen, daar is genoeg plaats.
Ik heb gezien dat er Fibaro en Qubino dimmers zijn. Maakt dat nog iets uit? Qua hoeveelheid wattage zal ik sowieso goed zitten, al is in beide gevallen misschien een Dimmer Bypass nodig. De wens is dus om twee dimmers te kopen en er steeds drie lampen op aan te sluiten.
Pulsdrukkers heb ik vooralsnog niet voorzien, omdat ik een Multisensor gaat plaatsen die de lampen gaat inschakelen op basis van bewegingsdetectie
Helder, dankjewel voor de uitleg! Morgen ermee aan de slag
¯\_(ツ)_/¯
Heeft iemand al een coole oplossing gemaakt met https://bt.tn/?
bttn is precies wat de naam suggereert: een connected push button die een bepaalde actie kan triggeren.
Is wel interessant om bijvoorbeeld:
bttn is precies wat de naam suggereert: een connected push button die een bepaalde actie kan triggeren.
Is wel interessant om bijvoorbeeld:
- aan een bepaalde scene ofzo in Domoticz te knopen.
- Of de grote 'we-gaan-eten' bel waarmee er in huis notificaties via geluid of licht worden gegeven en naar alle aangesloten telefoons een SMS wordt gestuurd ofzo.
- 'ik-ben-veilig-thuis-gekomen!' knop waar je kind op kan rammen als het thuis gekomen is.
- met een camera erachter heb je een leuke photobooth
He, je hebt mijn ruby gem al gevonden ;-).Repi3 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 09:55:
[...]
Dit is natuurlijk puur voor SMA en niet voor SAJ...
Ik heb dit al gevonden : https://github.com/jwillemsen/saj_collector
De meeste XML files die de SAJ omvormer beschikbaar stelt zijn simpel, uiteindelijk viel de hoeveelheid werk voor de ruby gem mee. Ik ken zelf de Domoticz API niet, maar het zou niet zo moeilijk moeten zijn om mbt een script de SAJ omvormer data aan Domoticz te leveren.
Het kijkt erio dat mijn domoticz alleen maar werkt en benaderbaar is als ik een verbinding opzet met putty. En dan "cd domoticz"......"sudo ./domoticz"type......
Niet helemaal hoe het hoort lijkt me....wat doe ik fout?
Keep it calm...en lek mig de zuk
Waar kan ik die database vinden en veranderen.?En hoe verander je dat.?
Ik heb er nog niet zoveel verstand van.
Heb alles op een rasberry 2b+ draaien kant en klaar gekocht bij s*s.
Mvg Roy
Mvg Roy
loyske schreef op donderdag 28 april 2016 @ 10:04:
[...]
Ik had laatst iets vergelijkbaars als ik me niet vergis.
De Qubino net aangesloten en het werkt. Thanks guys!
Nu is er nog wel iets geks met die Qubino, als je de lamp in de hal aanzet, dan geeft hij soms even aan dat de lamp buiten ook aan is. Kan het niet helemaal helder krijgen wanneer nu precies wat gebeurt omdat het ook niet altijd gebeurt, maar heb op het Domoticz forum gelezen dat dit een bekend issue is. Er zijn wat fixes voor dus ik ga even kijken of dat nodig is of dat ik het wel zo kan laten.
Heb nu een KaKu inbouwmodule over. Es kijken waar ik die kan inzetten
Nu is er nog wel iets geks met die Qubino, als je de lamp in de hal aanzet, dan geeft hij soms even aan dat de lamp buiten ook aan is. Kan het niet helemaal helder krijgen wanneer nu precies wat gebeurt omdat het ook niet altijd gebeurt, maar heb op het Domoticz forum gelezen dat dit een bekend issue is. Er zijn wat fixes voor dus ik ga even kijken of dat nodig is of dat ik het wel zo kan laten.
Heb nu een KaKu inbouwmodule over. Es kijken waar ik die kan inzetten
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
Klopt, als je de schakelaars op I1 en I2 gebruikt komt een verkeerde status in Domoticz.
Zoek maar even op qubino op het domoticz forum, ik heb daar een workaround voor gemaakt.
Zoek maar even op qubino op het domoticz forum, ik heb daar een workaround voor gemaakt.
Ik heb een probleem met het schakelen van meerdere Fibaro dimmers tegelijk. Als ik meer dan 3 lampen tegelijk wil schakelen (via lua script) dan schakelen de eerste 2 a 3 direct, maar bij de rest zit een vertraging van enkele seconden.
Nu ga ik er vanuit dat dit door overbelasting komt van het Z-wave netwerk. Ik zie namelijk ook van elke dimmer een energie meting terugkomen, dus er zal aardig wat verkeer tegelijk plaatsvinden.
Nu vroeg ik me af of het ook mogelijk is om een Group On/Off commando te sturen met lua? Als ik het goed begrijp is dit 1 commando waar meerdere actoren op reageren. Ik zou dan denken dat hiermee het verkeer beperkt wordt.
Nu ga ik er vanuit dat dit door overbelasting komt van het Z-wave netwerk. Ik zie namelijk ook van elke dimmer een energie meting terugkomen, dus er zal aardig wat verkeer tegelijk plaatsvinden.
Nu vroeg ik me af of het ook mogelijk is om een Group On/Off commando te sturen met lua? Als ik het goed begrijp is dit 1 commando waar meerdere actoren op reageren. Ik zou dan denken dat hiermee het verkeer beperkt wordt.
Er staan heel wat topics over Qubino, maar bedoel je dat php script dat de status polled ?Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 10:44:
Klopt, als je de schakelaars op I1 en I2 gebruikt komt een verkeerde status in Domoticz.
¯\_(ツ)_/¯
Dit merk ik ook. Bij de avond schakeling moeten er meerdere lampen tegelijk aan gezet worden (5) deze gaan niet tegelijk aan.tiro schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 12:11:
Ik heb een probleem met het schakelen van meerdere Fibaro dimmers tegelijk. Als ik meer dan 3 lampen tegelijk wil schakelen (via lua script) dan schakelen de eerste 2 a 3 direct, maar bij de rest zit een vertraging van enkele seconden.
Het maakt niet uit of ik dit via een group / scene of via losse commando's laat doen in een script.
ik heb het via een scene lopen, en heb nou niet echt het id dat het enkele seconden verschil is... je merkt wel dat het een soort wave door de huiskamer gaat ik heb 6/7 dimmers die geschakeld worden maar tussen de 1e en laatste zit maar 1 sec ofzo...Brutuss schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 14:39:
[...]
Dit merk ik ook. Bij de avond schakeling moeten er meerdere lampen tegelijk aan gezet worden (5) deze gaan niet tegelijk aan.
Het maakt niet uit of ik dit via een group / scene of via losse commando's laat doen in een script.
Soms loopt het inderdaad zoals jij aangeeft maar soms is het ook zoals Tiro aangeeft dat het ene gedeelte aan gaat en het andere gedeelte pas na 3 a 4 seconden.jacquesmulders schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 16:03:
[...]
ik heb het via een scene lopen, en heb nou niet echt het id dat het enkele seconden verschil is... je merkt wel dat het een soort wave door de huiskamer gaat ik heb 6/7 dimmers die geschakeld worden maar tussen de 1e en laatste zit maar 1 sec ofzo...
Dit ondervind ik ook wel eens als ik handmatig enkele lampen uitschakel via het dashboard.
Ik gebruik de Aeonlabs S2 stick met diverse Fibaro modules.
Ik heb dat ook, er komt ook een timeout melding in de logs, hebben jullie die ook?
Ik heb er over op het Domoticz forum geschreven: https://www.domoticz.com/...pic.php?f=6&t=7684#p80619
Ik heb er over op het Domoticz forum geschreven: https://www.domoticz.com/...pic.php?f=6&t=7684#p80619
maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.
-edit-
fixed
fixed
[ Voor 114% gewijzigd door JJnJ op 30-04-2016 20:38 ]
Dat topic heb ik gestartinVision schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 17:43:
Ik heb dat ook, er komt ook een timeout melding in de logs, hebben jullie die ook?
2016-04-30 22:36:26.944 OpenZWave: Received timeout notification from HomeID: 25481127, NodeID: 11 (0x0b))
Ik heb in 3 maanden tijd nu ook twee keer gehad dat de Qubino die mijn verwarming schakelt fysiek NIET schakelt ook een timeout genereert in de logs, maar Domoticz denkt dat hij toch is geschakeld. De 1e keer ging hij niet aan (huis werd koud) en de tweede keer niet uit (huis werd bloed heet).Brutuss schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 22:41:
[...]
Dat topic heb ik gestarthet probleem omtrent de groepen zoals beschreven is nu opgelost en het netwerk is daardoor wel weer sneller gaan werken maar meerdere dingen tegelijk blijven met vertraging gaan zoals meerdere hier ervaren. Hierbij verschijnt dan ook de bekende melding:
2016-04-30 22:36:26.944 OpenZWave: Received timeout notification from HomeID: 25481127, NodeID: 11 (0x0b))
Je verwacht toch dat met Z-Wave, waar het netwerk terug koppeling geeft, dit niet mag gebeuren
maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?boppos schreef op donderdag 28 april 2016 @ 14:59:
Ik heb een probleempje waar ik nog niet uit kom. Bij mijn gas grafiek geeft domoticz het volgende weer:
[afbeelding] [afbeelding]
Verder vraag ik me nog af of het mogelijk is om een milight lamp op de wifi module te schakelen met 1 van de knoppen op de afstandsbediening van mijn KAKU. Ik kan alle lampen natuurlijk schakelen met een groep bij scènes door daar 1 knopje toe te voegen als activerings apparaat. Maar is er ook een andere mogelijkheid om een milight lamp toe te wijzen aan een knopje op een KAKU afstandsbediening?
Sinds kort ben ik ook in de 'Domoticz' boot gestapt 
Nu een paar dagen bezig om het systeem langzaam aan op te zetten en nu loop ik tegen wat issues aan.
Ik heb een script dat mijn vloerverwarming uitleest (multi-zone) en dit in Domoticz plaatst middels MQTT. Dit werkt, alleen verwerkt Domoticz de MQTT messages erg traag (script draait <0.2s, Domoticz doet 12 seconde over de verwerking). Ik heb er ook een topic over aangemaakt op het Domoticz forum (https://www.domoticz.com/...iewtopic.php?f=15&t=11765). Ik vroeg me af of iemand anders hier ook tegenaan gelopen is, of misschien een idee heeft waar dit aan zou kunnen liggen. Is het misschien mogelijk om in de payload meerdere devices bij te werken middels 1 message ?
Nu een paar dagen bezig om het systeem langzaam aan op te zetten en nu loop ik tegen wat issues aan.
Ik heb een script dat mijn vloerverwarming uitleest (multi-zone) en dit in Domoticz plaatst middels MQTT. Dit werkt, alleen verwerkt Domoticz de MQTT messages erg traag (script draait <0.2s, Domoticz doet 12 seconde over de verwerking). Ik heb er ook een topic over aangemaakt op het Domoticz forum (https://www.domoticz.com/...iewtopic.php?f=15&t=11765). Ik vroeg me af of iemand anders hier ook tegenaan gelopen is, of misschien een idee heeft waar dit aan zou kunnen liggen. Is het misschien mogelijk om in de payload meerdere devices bij te werken middels 1 message ?
-==||| INSANE |||==-
Ik voel me een volledige retart maar ik krijg dit niet voor elkaar: http://domoticz.com/wiki/Monitor_memory_usage
heb zelfs een foutje ontdekt in de uitleg
Maar krijg het gewoon niet aan de praat
Iemand tips of verbetering.
Ik draai dit op een raspberry pi met de domoticz img erop....
heb zelfs een foutje ontdekt in de uitleg
Iemand tips of verbetering.
Ik draai dit op een raspberry pi met de domoticz img erop....
Verwijderd
Ik heb deze. Zonder overdrijven minimaal 30 meter bereik en door 2 betonnen etages en dubbel glas. Mocht die je nu bestelt hebt niet bevallen.inbedrijf schreef op woensdag 27 april 2016 @ 14:05:
Mijn zoon van twee vond het een goed idee om de antenne van de RFCOM te breken, complete onschuld hij was natuurlijk gewoon nieuwsgierig, het ergste is eigenlijk nog dat mijn zoon naar zijn moeder (mijn vriendin) en die heeft de antenne er gewoon op gedrukt. Even voor de duidelijkheid de antenne was dus afgebroken bij het flexibele gedeelte....
http://www.ebay.com/itm/1...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2016 12:41 ]
ik krijg het niet voor elkaar om de httplink te gebruiken.
Het lijkt erop dat Domoticz dan na X uur vast loopt.
Om de een of andere reden wil hij niks wegpushen naar de influxDB
Hoe is dat bij jullie?
Het lijkt erop dat Domoticz dan na X uur vast loopt.
Om de een of andere reden wil hij niks wegpushen naar de influxDB
Hoe is dat bij jullie?
https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116
Iemand tips....?kromme schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 22:12:
Het kijkt erio dat mijn domoticz alleen maar werkt en benaderbaar is als ik een verbinding opzet met putty. En dan "cd domoticz"......"sudo ./domoticz"type......
Is domoticz te bereiken via je browser op http://jou ip adres:8080/
Zoals ik zei, alleen als ik eerst via putty verbinding maakt en dan cd domotica...etcinbedrijf schreef op zondag 01 mei 2016 @ 21:15:
Is domoticz te bereiken via je browser op http://jou ip adres:8080/
[...]
Heb je al meerdere browsers geprobeerd? Heel toevallig een andere laptop in de buurt die je even kan gebruiken om te testen? Als je het probeert via de browser op je smartphone (als je die hebt) ?
¯\_(ツ)_/¯
Heb je ook het laatste stukje van de wiki gevolgd bij de installatie van domoticz? Het klinkt alsof domoticz niet automatisch opstart na een (re)boot.
Op verschillende browsers...meerdere devices....ik had als test op een paar on/off devices de timer gezet, die wat met de hand werkte toen ik in putty was in gelogd. Uitgelogd...kom smorgens onder en ze waren niet aan. Ik heb de kant en klaar image gebruikt, wat ben ik vergeten dan?
Dus als ik het goed begrijp, je logt in via putty. Dan open je een browser en ga je naar domoticz. Dit werkt?kromme schreef op zondag 01 mei 2016 @ 22:42:
Op verschillende browsers...meerdere devices....ik had als test op een paar on/off devices de timer gezet, die wat met de hand werkte toen ik in putty was in gelogd. Uitgelogd...kom smorgens onder en ze waren niet aan. Ik heb de kant en klaar image gebruikt, wat ben ik vergeten dan?
Maar als je via putty uitlogt en weer via je browser naar het ip adres gaat waar domoticz draait, dan draait domoticz niet?
Hardware is een raspberry pi?
Klopt....dan werkt de app niet op de telefoon....en is domoticz niet benaderbaar.inbedrijf schreef op zondag 01 mei 2016 @ 22:47:
[...]
Dus als ik het goed begrijp, je logt in via putty. Dan open je een browser en ga je naar domoticz. Dit werkt?
Maar als je via putty uitlogt en weer via je browser naar het ip adres gaat waar domoticz draait, dan draait domoticz niet?
Misschien maar een verse install doen...?
Ik zou in Domoticz met de RFLINK graag ook gebruik maken van de NRF24L01.
Kan dit samen met de 433mhz op dezelfde arduino MEGA?
http://www.nemcon.nl/blog2/2015/07/aa
Delen ze dan digital pin 14 & 15? of gebruiken ze voor de NRF24L01 de analoge poorten?
Delen ze dan digital pin 14 & 15? of gebruiken ze voor de NRF24L01 de analoge poorten?
Verwijderd
Inderdaad.M.v.Veelen schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 13:07:
[...]
Er staan heel wat topics over Qubino, maar bedoel je dat php script dat de status polled ?
Even wat stukken gekopieerd en geplakt in 1 script.
Laat het script uitvoeren door de on/off action van de 'global' schakelaar van de Qubino's.
De rest van m'n php code op https://github.com/Egregi...om-Floorplan-for-Domoticz
PHP: cron.php
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
| <?php $domoticzurl='http://127.0.0.1:8084/'; $zwaveidx=4; $time=$_SERVER['REQUEST_TIME']; $vijfsec=$time-5; $domoticz=json_decode(file_get_contents($domoticzurl.'json.htm?type=devices&plan=3'),true); foreach($domoticz['result'] as $dom) { isset($dom['Type'])?$Type=$dom['Type']:$Type='None'; isset($dom['SwitchType'])?$SwitchType=$dom['SwitchType']:$SwitchType='None'; isset($dom['SubType'])?$SubType=$dom['SubType']:$SubType='None'; $name=$dom['Name']; if($Type=='Temp'){${'T'.$name}=$dom['Temp'];${'TI'.$name}=$dom['idx'];${'TT'.$name}=strtotime($dom['LastUpdate'])+$timediff;} else if($SwitchType=='Dimmer'){${'DI'.$name}=$dom['idx'];$dom['Status']=='Off'?${'D'.$name}='Off':${'D'.$name}='On';$dom['Status']=='Off'?${'Dlevel'.$name}=0:${'Dlevel'.$name}=$dom['Level'];${'DT'.$name}=strtotime($dom['LastUpdate'])+$timediff;} else if($Type=='Usage'&&$dom['SubType']=='Electric') ${'P'.$name}=substr($dom['Data'],0,-5); else if($Type=='Radiator 1'||$Type=='Thermostat') {${'RI'.$name}=$dom['idx'];${'R'.$name}=$dom['Data'];${'RT'.$name}=strtotime($dom['LastUpdate'])+$timediff;} else { if(substr($dom['Data'],0,2)=='On') ${'S'.$name}='On'; else if(substr($dom['Data'],0,3)=='Off') ${'S'.$name}='Off'; else if(substr($dom['Data'],0,4)=='Open') ${'S'.$name}='Open'; else ${'S'.$name}=$dom['Data']; ${'SI'.$name}=$dom['idx']; ${'ST'.$name}=strtotime($dom['LastUpdate'])+$timediff; if($name=='achterdeur') {if($Sachterdeur=='Open') $Sachterdeur='Closed';else $Sachterdeur='Open';} } } //Refresh Zwave node if($STkeukenzolderg>$vijfsec) RefreshZwave(6,'KeukenZolder'); if($STlichtbadkamer>$vijfsec) RefreshZwave(8,'LichtBadkamer'); if($STbadkamervuur>$vijfsec) RefreshZwave(9,'Badkamervuur'); if($SThallzolder>$vijfsec) RefreshZwave(10,'HallZolder'); if($STinkomvoordeur>$vijfsec) RefreshZwave(12,'InkomVoordeur'); if($STwerkbladtuin>$vijfsec) RefreshZwave(22,'WerkbladTuin'); if($STgarageterras>$vijfsec) RefreshZwave(24,'TerrasGarage'); if($STwasbakkookplaat>$vijfsec) RefreshZwave(46,'WasbakKookplaat'); //Polling $refresh = $time-1800; $rand = 400; if(cget('timerefresh3')<$refresh + rand(0,$rand)) RefreshZwave(3,'cron'); if(cget('timerefresh4')<$refresh + rand(0,$rand)) RefreshZwave(4,'cron'); if(cget('timerefresh5')<$refresh + rand(0,$rand)) RefreshZwave(5,'cron'); if(cget('timerefresh6')<$refresh + rand(0,$rand)) RefreshZwave(6,'cron'); if(cget('timerefresh7')<$refresh + rand(0,$rand)) RefreshZwave(7,'cron'); if(cget('timerefresh8')<$refresh + rand(0,$rand)) RefreshZwave(8,'cron'); if(cget('timerefresh9')<$refresh + rand(0,$rand)) RefreshZwave(9,'cron'); if(cget('timerefresh10')<$refresh + rand(0,$rand)) RefreshZwave(10,'cron'); if(cget('timerefresh11')<$refresh + rand(0,$rand)) RefreshZwave(11,'cron'); if(cget('timerefresh12')<$refresh + rand(0,$rand)) RefreshZwave(12,'cron'); if(cget('timerefresh13')<$refresh + rand(0,$rand)) RefreshZwave(13,'cron'); if(cget('timerefresh15')<$refresh + rand(0,$rand)) RefreshZwave(15,'cron'); if(cget('timerefresh22')<$refresh + rand(0,$rand)) RefreshZwave(22,'cron'); if(cget('timerefresh23')<$refresh + rand(0,$rand)) RefreshZwave(23,'cron'); if(cget('timerefresh24')<$refresh + rand(0,$rand)) RefreshZwave(24,'cron'); if(cget('timerefresh45')<$refresh + rand(0,$rand)) RefreshZwave(45,'cron'); if(cget('timerefresh46')<$refresh + rand(0,$rand)) RefreshZwave(46,'cron'); if(cget('timerefresh48')<$refresh + rand(0,$rand)) RefreshZwave(48,'cron'); function RefreshZwave($node,$name='auto') { global $domoticzurl,$time,$zwaveidx,$vijfmin,$actions; $devices=json_decode(file_get_contents($domoticzurl.'json.htm?type=openzwavenodes&idx='.$zwaveidx),true); $zwaveurl=$domoticzurl.'ozwcp/refreshpost.html'; $zwavedata=array('fun'=>'racp','node'=>$node); $zwaveoptions = array('http'=>array('header'=>'Content-Type: application/x-www-form-urlencoded\r\n','method'=>'POST','content'=>http_build_query($zwavedata),),); $zwavecontext=stream_context_create($zwaveoptions); for ($k=1;$k<=5;$k++){ $result=file_get_contents($zwaveurl,false,$zwavecontext); $actions=$actions+1; if($result==='OK') {cset('timerefresh'.$node,$time);break;} sleep(1); } if(cget('timedeadnodes')<$vijfmin) { cset('timedeadnodes',$time); foreach($devices as $node=>$data) { if ($node == "result") { foreach($data as $index=>$eltsNode) { if ($eltsNode["State"] == "Dead" && !in_array($eltsNode['NodeID'],array(75,93,98))) { $actions=$actions+1; sleep(2); Zwavecancelaction(); } } } } } return $result; } function ZwaveHasnodefailed ($node) { global $domoticzurl; echo '1'; $zwaveurl=$domoticzurl.'ozwcp/admpost.html'; $zwavedata=array('fun'=>'hnf','node'=>'node'.$node); $zwaveoptions = array('http'=>array('header'=>'Content-Type: application/x-www-form-urlencoded\r\n','method'=>'POST','content'=>http_build_query($zwavedata),),); $zwavecontext=stream_context_create($zwaveoptions); for ($k=1;$k<=5;$k++){ sleep(1); $result=file_get_contents($zwaveurl,false,$zwavecontext); if($result=='OK') break; sleep(1); } return $result; } function Zwavecancelaction() { global $domoticzurl; $zwaveurl=$domoticzurl.'ozwcp/admpost.html'; $zwavedata=array('fun'=>'cancel'); $zwaveoptions = array('http'=>array('header'=>'Content-Type: application/x-www-form-urlencoded\r\n','method'=>'POST','content'=>http_build_query($zwavedata),),); $zwavecontext=stream_context_create($zwaveoptions); $result=file_get_contents($zwaveurl,false,$zwavecontext); } function cset ($name, $value) { file_put_contents('/volume1/web/logs/'.$name.'.cache', $value); } function cget ($name) { global $time; if(file_exists('/volume1/web/logs/'.$name.'.cache')===true) $reply = file_get_contents('/volume1/web/logs/'.$name.'.cache'); else $reply = 0; return $reply; } |
Ik zou inderdaad een verse install eens proberen.kromme schreef op zondag 01 mei 2016 @ 22:55:
[...]
Klopt....dan werkt de app niet op de telefoon....en is domoticz niet benaderbaar.
Misschien maar een verse install doen...?
Ik heb een vraagje;
Ik heb mijn rookmelders toegevoegd in Domoticz. Aangezien ik 11 van die dingen heb (Flamingo FA20) heb ik ze gepaird in twee groepen. (Boven verdieping en begane vloer.) Het idee is dat als het alarm gaat ik een berichtje krijg en dus weet of het alarm op de boven verdieping is of op de begane vloer.
Nu heb ik ze als switch toegevoegd en heb ik dus twee switches (boven en beneden), met elk een eigen een push message.
Voor de veiligheid wil ik wel dat de andere melder ook afgaan bij alarm, dus ik heb twee blocky's gemaakt waarin staat dat de andere switch ook af moet afgaan.
So fa so good.
Maar omdat ik welleens per ongelijk een switch wil indrukken met scrollen in telefoon (heel slecht voor de WAF met rookmelders) zou ik ze graag protected willen maken.
Maar dan werkt de blocky niet meer omdat je een pasword moet meesturen, dit kan wel in LUA, maar daar heb ik echt geen kaas van gegeten. Kan dit ook in een blocky? Kan het niet vinden in de wiki en de fora's
Krijg het idee dat ik het ietswat omslachtig doe, misschien is er wel een gemakkelijkere weg naar mijn doel.
Ik heb mijn rookmelders toegevoegd in Domoticz. Aangezien ik 11 van die dingen heb (Flamingo FA20) heb ik ze gepaird in twee groepen. (Boven verdieping en begane vloer.) Het idee is dat als het alarm gaat ik een berichtje krijg en dus weet of het alarm op de boven verdieping is of op de begane vloer.
Nu heb ik ze als switch toegevoegd en heb ik dus twee switches (boven en beneden), met elk een eigen een push message.
Voor de veiligheid wil ik wel dat de andere melder ook afgaan bij alarm, dus ik heb twee blocky's gemaakt waarin staat dat de andere switch ook af moet afgaan.
So fa so good.
Maar omdat ik welleens per ongelijk een switch wil indrukken met scrollen in telefoon (heel slecht voor de WAF met rookmelders) zou ik ze graag protected willen maken.
Maar dan werkt de blocky niet meer omdat je een pasword moet meesturen, dit kan wel in LUA, maar daar heb ik echt geen kaas van gegeten. Kan dit ook in een blocky? Kan het niet vinden in de wiki en de fora's
Krijg het idee dat ik het ietswat omslachtig doe, misschien is er wel een gemakkelijkere weg naar mijn doel.
Heb jij de antenne waar je naar linkt in gebruik?Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2016 @ 12:40:
[...]
Ik heb deze. Zonder overdrijven minimaal 30 meter bereik en door 2 betonnen etages en dubbel glas. Mocht die je nu bestelt hebt niet bevallen.
http://www.ebay.com/itm/1...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
Is deze veel beter dan de standaard antenne die op die RFXcom zit?
Kan anders best interessant zijn om deze even te vangen. Het bereik naar 1 Actuator is soms net niet genoeg.
- leeg -
Stond al vaker in dit topic, maar dat gaat zo:Royke1972 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 00:53:
Waar kan ik die database vinden en veranderen.?En hoe verander je dat.?
Mvg Roy
[...]
Maar als je er geen kaas van gegeten hebt, kan je beter de waarde in de grafiek met rechtermuisknop aanklikken en dan verwijderen.
Verwijderd
Of je gebruikt een webbased tool als sqladminer en hoeft je geen zorgen te maken over downtime of verlies van data tijdens je werken.
SensorDennis schreef op maandag 02 mei 2016 @ 00:27:
Nog even een vraagje... vanochtend mijn Razberry en Fibaro multisensor geïnstalleerd.
Nu zie ik het volgende:
[afbeelding]
Welke is nu de bewegingsdetector? Ik raak in de war van de namen in combinatie met de tijden laatst actief. De temperatuur- en lichtgevoeligheidssensor heb ik er al wel uit kunnen halen.
En anders gewoon even 2 minuten niet bij dat ding in de buurt komen, dan even bewegen ervoor en dan zie je bij devices welke er aan is geschoten
Sorry. Inderdaad de analoge poorten (page aangepast)Snuffelke schreef op maandag 02 mei 2016 @ 06:11:
Ik zou in Domoticz met de RFLINK graag ook gebruik maken van de NRF24L01.
-=# RFLink Gateway Development Team #=-
Een blockly een protected schakelaar laten schakelen, kan gewoon. Ik doe het ook iig en dat werkt prima.japser84 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 09:00:
[knip]
Helemaal niet erg, ik had al een vermoeden als ik naar de pcb keek. Nogmaals dank voor je antwoord. TopStuntteam schreef op maandag 02 mei 2016 @ 15:31:
[...]
Sorry. Inderdaad de analoge poorten (page aangepast)
M'n SD kaart is helaas corrupt geraakt na een power outage. Nu krijg ik m'n Vision USB Z-Wave+ controller niet meer te zien op M'n Pi...
sudo ls /dev/ttyUSB* laat alleen m'n P1 USB-Serial controller zien op /dev/ttyUSB0. Zelfde geldt voor lsmod | grep usb: usbserial 21779 3 pl2303
Via lsusb -v kom ik hem wel tegen: Bus 001 Device 009: ID 0658:0200 Sigma Designs, Inc.
Iemand enig idee hoe ik hem weer kan mappen aan ttyUSB1?
Edit:
nevermind... even /dev/ttyACM0 mappen aan /dev/ttyUSB1 scheelt ook wat...
sudo ls /dev/ttyUSB* laat alleen m'n P1 USB-Serial controller zien op /dev/ttyUSB0. Zelfde geldt voor lsmod | grep usb: usbserial 21779 3 pl2303
Via lsusb -v kom ik hem wel tegen: Bus 001 Device 009: ID 0658:0200 Sigma Designs, Inc.
Iemand enig idee hoe ik hem weer kan mappen aan ttyUSB1?
Edit:
nevermind... even /dev/ttyACM0 mappen aan /dev/ttyUSB1 scheelt ook wat...
[ Voor 9% gewijzigd door sMoKeFiSh op 02-05-2016 20:50 ]
Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV
Na veel problemen met mijn Windowsserver en de Z-Wave USB stick ga ik overstappen op de Raspberry PI 3. Nu heb ik nul verstand van Linux. Image maken e.d. gaat lukken. Maar kan ik gewoon de usb Z-Wave stick aansluiten op de Raspberry en daarna via hardware selecteren in Domoticz? En hoe zit dit met RFLINK en mijn OpenTherm?
Je kunt overigens de schakelaars ook hidden maken door een $ voor de naam te zetten.tozzke schreef op maandag 02 mei 2016 @ 17:36:
[...]
Een blockly een protected schakelaar laten schakelen, kan gewoon. Ik doe het ook iig en dat werkt prima.
Hardware is idd een Raspberry Pi Model B, en het klopt idd zoals je het hierboven beschrijft.inbedrijf schreef op zondag 01 mei 2016 @ 22:47:
[...]
Dus als ik het goed begrijp, je logt in via putty. Dan open je een browser en ga je naar domoticz. Dit werkt?
Welke problemen had je dan allemaal op de Windows omgeving?RoTeK70 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 21:49:
Na veel problemen met mijn Windowsserver en de Z-Wave USB stick ga ik overstappen op de Raspberry PI 3. Nu heb ik nul verstand van Linux. Image maken e.d. gaat lukken. Maar kan ik gewoon de usb Z-Wave stick aansluiten op de Raspberry en daarna via hardware selecteren in Domoticz? En hoe zit dit met RFLINK en mijn OpenTherm?
Heren,
Ik zit ook even met een probleem waar ik niet uit kom, een 1/2 jaar heeft mijn RPI 2 goed gedraaid geen problemen enz, nu ineens klapt hij er uit elke keer, de ene keer na een paar minuten de andere keer na een aantal uren, de rpi dan nog wel gewoon via putty te bereiken en lijkt niks aan de hand, herstart en hij draait ook weer normaal, in 1e instantie dacht ik het bekende voedings probleem, dus zwaardere apple voeding er op en weer hetzelfde, voor de zekerheid ook nog een andere speciaal voor de rpi 3 zijnde voeding gepakt, zelfde euvel, oke, dan het SD kaartje denk je, maar nee hoor, elke keer na het terugzetten van de meest recente DB weer het zelfde probleem, paar uur, maar minuten paar dagen.. en dan boem, weer niet te bereiken, ik verdenk de DB dus ervan een fout te hebben maar ben niet thuis in die materie, hoe is die te checken en hoe eventueel als het zou moeten te herstellen, dus ik heb 1. voedingen al geprobeerd, 2. diverse goede sd kaarten, maar geen resultaat !! ik hoor het graag dit is heel frustrerend.
Thnx
Erwin
Ik zit ook even met een probleem waar ik niet uit kom, een 1/2 jaar heeft mijn RPI 2 goed gedraaid geen problemen enz, nu ineens klapt hij er uit elke keer, de ene keer na een paar minuten de andere keer na een aantal uren, de rpi dan nog wel gewoon via putty te bereiken en lijkt niks aan de hand, herstart en hij draait ook weer normaal, in 1e instantie dacht ik het bekende voedings probleem, dus zwaardere apple voeding er op en weer hetzelfde, voor de zekerheid ook nog een andere speciaal voor de rpi 3 zijnde voeding gepakt, zelfde euvel, oke, dan het SD kaartje denk je, maar nee hoor, elke keer na het terugzetten van de meest recente DB weer het zelfde probleem, paar uur, maar minuten paar dagen.. en dan boem, weer niet te bereiken, ik verdenk de DB dus ervan een fout te hebben maar ben niet thuis in die materie, hoe is die te checken en hoe eventueel als het zou moeten te herstellen, dus ik heb 1. voedingen al geprobeerd, 2. diverse goede sd kaarten, maar geen resultaat !! ik hoor het graag dit is heel frustrerend.
Thnx
Erwin
Heb een foscam FI9821W deze heb ik ingesteld in domoticz en gekoppeld aan de deurbel en kreeg een mailtje als de deurbel ging met een bijlage.
Dit werkte tot voor een tijd geleden prima maar ineens niet meer .
Krijg wel een e-mail met een bijlage maar die is maar 1kb welke ik niet kan openen. (het is geen plaatje).
Wat zie ik over het hoofd?
Krijg wel een e-mail met een bijlage maar die is maar 1kb welke ik niet kan openen. (het is geen plaatje).
Dat herken ik de laatste tijd ook wel.Dreamcatcher schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 15:48:
Heren,
Thnx
Erwin
traag. niet bereikbaar
https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116
Je kunt toch een image pakken van de website zelf? Hoef je helemaal niet zelf een image te maken, maar gewoon even via win32diskimager de image erop te zetten:RoTeK70 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 21:49:
https://sourceforge.net/projects/win32diskimager/
Rest blijft gewoon werken. Let er alleen wel op dat USB iets anders werkt onder linux dan onder windows.
Heb je al een keer geprobeerd met een schone database? Blijft hij dan wel draaien? Geeft de log iets geks aan? Heb je exotische apparaten toegevoegd? Wekke versie van domoticz heb je en heb je recent geupdate?Dreamcatcher schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 15:48:
Heren,
Thnx
Erwin
Geen idee hoe je script werkt, misschien wat meer info? Kan domoticz nog wel bij je camera? Is de IP van je camera verandert? Lijkt erop dat domoticz de snapshot niet kan maken en daardoor een lege afbeelding stuurt.ComTech schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 15:50:
Heb een foscam FI9821W deze heb ik ingesteld in domoticz en gekoppeld aan de deurbel en kreeg een mailtje als de deurbel ging met een bijlage.
[ Voor 3% gewijzigd door grote_oever op 03-05-2016 17:08 ]
"Burglar", 00000235, is de bewegingssensor.Dennis schreef op maandag 02 mei 2016 @ 00:27:
Nog even een vraagje... vanochtend mijn Razberry en Fibaro multisensor geïnstalleerd.
Nu zie ik het volgende:
[afbeelding]
Welke is nu de bewegingsdetector? Ik raak in de war van de namen in combinatie met de tijden laatst actief. De temperatuur- en lichtgevoeligheidssensor heb ik er al wel uit kunnen halen.
Ik heb de camera toegevoegd volgens de wikigrote_oever schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 17:05:
[...]
Geen idee hoe je script werkt, misschien wat meer info? Kan domoticz nog wel bij je camera? Is de IP van je camera verandert? Lijkt erop dat domoticz de snapshot niet kan maken en daardoor een lege afbeelding stuurt.
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Foscam FI9821W V2 To setup a Foscam FI9821W V2 enter the following: IP address: the address of the IP camera (e.g. 192.168.1.111) Port: 88 Username: xxxx Password: xxx ImageURL: cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=snapPicture2&usr=#USERNAME&pwd=#PASSWORD |
Ik krijg ook netjes een beeld van de camera als ik op test verbinding klik.
Klik ik vervolgens op het cameratje dan download ik een snapshot dit is dus een bestand van 1kb waar je niks mee kan.
Dit krijg ik dus ook via de e-mail.
Het gekke is het werkt ineens niet meer heb niks veranderd.
Dan is er wel wat verandert, anders werkt het nogComTech schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 20:41:
[...]
Ik heb de camera toegevoegd volgens de wiki
code:
1 2 3 4 5 6 7 Foscam FI9821W V2 To setup a Foscam FI9821W V2 enter the following: IP address: the address of the IP camera (e.g. 192.168.1.111) Port: 88 Username: xxxx Password: xxx ImageURL: cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=snapPicture2&usr=#USERNAME&pwd=#PASSWORD
Klik ik vervolgens op het cameratje dan download ik een snapshot dit is dus een bestand van 1kb waar je niks mee kan.
Lukt het maken van een foto binnen domoticz nog wel? kun je met inlognaam en wachtwoord nog inloggen op camers? Klopt IP adres nog?
[quote]grote_oever schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 17:05:
[...]
Heb je al een keer geprobeerd met een schone database? Blijft hij dan wel draaien? Geeft de log iets geks aan? Heb je exotische apparaten toegevoegd? Wekke versie van domoticz heb je en heb je recent geupdate?
[...]
Neen dat nog niet omdat ik dan 120+ sensors en schakelingen opnieuw moet gaan inleren, ik gebruik Version 3.4834 (March 2nd 2016) op dit moment, volgens mij de laatste, als je het log in domoticz bedoelt daar staat niks vreemds in, of bedoel je een andere ( sorry ben ook geen linux man
)
Alvast bedankt
[...]
Heb je al een keer geprobeerd met een schone database? Blijft hij dan wel draaien? Geeft de log iets geks aan? Heb je exotische apparaten toegevoegd? Wekke versie van domoticz heb je en heb je recent geupdate?
[...]
Neen dat nog niet omdat ik dan 120+ sensors en schakelingen opnieuw moet gaan inleren, ik gebruik Version 3.4834 (March 2nd 2016) op dit moment, volgens mij de laatste, als je het log in domoticz bedoelt daar staat niks vreemds in, of bedoel je een andere ( sorry ben ook geen linux man
Alvast bedankt
Ik heb een vergelijkbare sensor pas geinstalleerd (twee stuks zelfs), de Philio PST02-1A. Ik heb het volgende ondervonden (device x35 staat voor bijv. device ID 00000835):Dennis schreef op maandag 02 mei 2016 @ 00:27:
Nu zie ik het volgende:
[afbeelding]
x01 | Temperature |
x03 | Lux |
x34 | Door/window sensor |
x35 | PIR (motion) sensor |
Voor de PIR sensor geldt: instellen als switch type "motion sensor", aangeraden wordt een "Off delay" in te stellen van ongeveer 10 seconden.
Voor de door/window sensor geldt: switch type "door lock".
Daarmee heb ik de sensors naar volle tevredenheid werkend gekregen
Leg even uit op welke manier je de foto gemailt krijgt want als er wordt aangebeld wordt er iets getriggert.ComTech schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 20:41:
[...]
Ik heb de camera toegevoegd volgens de wiki
code:
1 2 3 4 5 6 7 Foscam FI9821W V2 To setup a Foscam FI9821W V2 enter the following: IP address: the address of the IP camera (e.g. 192.168.1.111) Port: 88 Username: xxxx Password: xxx ImageURL: cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=snapPicture2&usr=#USERNAME&pwd=#PASSWORD
Als het via een script gaat kun je dit script via Putty starten en zie je meer wat er gebeurt.
Het zou ook kunnen dat de camera zelf een probleem heeft. Ik zou deze voor de zekerheid ook even herstarten. Maar zoals aangegeven via Setup-Camera's even testen of je daar wel een foto krijgt als je hierop klikt. Als dat ook niet werkt grote kans dat het aan de kant van de camera zit.
Als je problemen hebt is het altijd belangrijk om een uitleg te geven hoe je dit gebruikt en vermeld ook altijd de scripts of manier die je gebruikt.
Voorspellen wat je gebruikt zit nog niet in Domoticz.
Misschien een 'domme' vraag maar toch...
Bestaat er eigenlijk zoiets in voor de 433 ?
pricewatch: Greenwave Systems PowerNode 6
of is 433 enkel zender?
Ik dacht one way, maar maakt niet uit welke richting?
of is 433 enkel zender?
Neem aan dat je een verdeelblok op 433mhz bedoelt.Repi3 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 08:51:
of is 433 enkel zender?
Zijn er zeker, ik heb ze van Home Easy maar KaKu heeft ze ook.
Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub
Ik ga binnenkort een zonnescherm kopen, en wil deze graag met domoticz kunnen bedienen.
Nou heb ik verschillende dingen gelezen over dat bepaalde combinaties van somfy met domotica niet altijd alle mogelijkheden bieden, maar het is me nog niet helemaal duidelijk.
* Wat voor somfy motor kan ik het best kiezen mbt compatibiliteit?
* Is het wel of juist niet aan te raden om de somfy variant te nemen met extra wind- en regensensor? Dus met bediening vanuit domoticz in het achterhoofd. Kan je bijvoorbeeld gewoon vanuit domoticz bedienen, maar dat je wind- en regensensor van somfy gebruikt om ter beveiliging automatisch het scherm in te trekken? Of kan dat beter met sensoren of 3rd party info gedaan worden met domoticz?
Waar ik nu naar neig is een somfy motor met handbediening en dan een fibaro zonwering schakelaar (type FGR-222) er tussen. Deze kan ook tussen niveaus instellen had ik gelezen, iets wat bij de qubino variant (type ZMNHCD1) niet mogelijk zou zijn (?).
Maar is dat nog weer mogelijk icm somfy wind- en regensoren?
Ik hoop dat iemand mij hier wat aandachtspunten en of tips over kan geven.
Ohja, ik heb ook een RFLink aan de pi hangen. Dus evt kan iets in 433mhz ook.
Nou heb ik verschillende dingen gelezen over dat bepaalde combinaties van somfy met domotica niet altijd alle mogelijkheden bieden, maar het is me nog niet helemaal duidelijk.
* Wat voor somfy motor kan ik het best kiezen mbt compatibiliteit?
* Is het wel of juist niet aan te raden om de somfy variant te nemen met extra wind- en regensensor? Dus met bediening vanuit domoticz in het achterhoofd. Kan je bijvoorbeeld gewoon vanuit domoticz bedienen, maar dat je wind- en regensensor van somfy gebruikt om ter beveiliging automatisch het scherm in te trekken? Of kan dat beter met sensoren of 3rd party info gedaan worden met domoticz?
Waar ik nu naar neig is een somfy motor met handbediening en dan een fibaro zonwering schakelaar (type FGR-222) er tussen. Deze kan ook tussen niveaus instellen had ik gelezen, iets wat bij de qubino variant (type ZMNHCD1) niet mogelijk zou zijn (?).
Maar is dat nog weer mogelijk icm somfy wind- en regensoren?
Ik hoop dat iemand mij hier wat aandachtspunten en of tips over kan geven.
Ohja, ik heb ook een RFLink aan de pi hangen. Dus evt kan iets in 433mhz ook.
[ Voor 3% gewijzigd door admiral866 op 04-05-2016 10:49 . Reden: reactie van musicmasters deed me denken aan de rflink :) ]
Verwijderd
Kan er toch gewoon een Kaku schakelaar tussen hangen.Repi3 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 08:51:
of is 433 enkel zender?
Verwijderd
Lijkt me vragen naar iets wat ik juist al schrijf.....luigi87 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 09:27:
[...]
Heb jij de antenne waar je naar linkt in gebruik?
Is deze veel beter dan de standaard antenne die op die RFXcom zit?
Kan anders best interessant zijn om deze even te vangen. Het bereik naar 1 Actuator is soms net niet genoeg.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.
- De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de Github repo.
- Ook is er een Domoticz wiki
- En een eigen Domoticz forum
- Lees ook de Domoticz handleiding eens door
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.