Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:36
445033 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 10:03:
[...]
Kan er toch gewoon een Kaku schakelaar tussen hangen.
Als de stekker in het zicht zit is dat niet altijd de beste optie.

Van Home-Easy vond ik deze:
https://www.conrad.nl/nl/...ije-veld-30-m-640320.html
Vind het aantal stekkers wel wat beperkt.

De KAKU-variant heb ik nog niet gevonden.
http://www.klikaanklikuit.nl/shop/nl/producten/?p=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15:38
RudolfR schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 10:26:
[...]

Als de stekker in het zicht zit is dat niet altijd de beste optie.

Van Home-Easy vond ik deze:
https://www.conrad.nl/nl/...ije-veld-30-m-640320.html
Vind het aantal stekkers wel wat beperkt.

De KAKU-variant heb ik nog niet gevonden.
http://www.klikaanklikuit.nl/shop/nl/producten/?p=2
Kan best dat ze uit de handel gaan/zijn...
http://www.klikaanklikuit.../productwijzer-apcr-2300/

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Siewert schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 09:01:
[...]

Neem aan dat je een verdeelblok op 433mhz bedoelt.
Zijn er zeker, ik heb ze van Home Easy maar KaKu heeft ze ook.
445033 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 10:03:
[...]

Kan er toch gewoon een Kaku schakelaar tussen hangen.
Sorry voor de misvatting, was precies nog niet goed wakker...

Ik bedoelde natuurlijk een 'wall plug' of een stekkerblok die het verbruik van het toestel meet en dit doorstuurt via 433mhz. (dus een soort monitoring plug)

Want een wall plug met terugkoppling van verbruik kan niet met 433mhz dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
Een tijdje geleden heb ik de Fibaro Swipe al voorbij zien komen. Nu zie ik dat hij ook te koop is. Eerlijk gezegd vind ik dit een briljant idee en een hele intuitive manier van besturen.

Heeft iemand enig idee of deze ook te gebruiken is met Domoticz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-07 12:13
Brutuss schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 14:32:
[...]

Welke problemen had je dan allemaal op de Windows omgeving?
Kreeg de Z-Wave USB stick voor geen mogelijkheid geïnstalleerd op 2 servers met Windows 7 en XP geprobeerd maar geen resultaat. Gaat mis bij install. drivers bij de nieuwste server crashte gewoon de hele server. Nu met Raspberry pi 3 werkt alles top na paar uurtjes uitzoeken hoe het werkt onder Linux! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-07 14:46
Ik wil graag mijn Somfy bedienen via Domoticz. Nu zie ik daar 2 opties voor:

- Z-Wave Fibaro controller a 60 euro
- KaKu controller a 30 euro

nu vind ik 60 euro voor 1 schakelaar aardig aan de prijs. Werkt die KaKu nog een beetje of ga ik me hier ergeren dat het signaal niet doorkomt oid? Of zie ik nog een chinees alternatief over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In dit geval zou ik zeker voor ZWave gaan. Zekerheid in dit geval is veel belangrijker dan of een lampje nu wel of niet aan is op de kast :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:50
RoTeK70 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 14:47:
[...]

Kreeg de Z-Wave USB stick voor geen mogelijkheid geïnstalleerd op 2 servers met Windows 7 en XP geprobeerd maar geen resultaat. Gaat mis bij install. drivers bij de nieuwste server crashte gewoon de hele server. Nu met Raspberry pi 3 werkt alles top na paar uurtjes uitzoeken hoe het werkt onder Linux! :)
Fijn dat je het nu werkend hebt op een Raspberry, toch blijft het raar dat je het op een Windows 7 installatie niet aan de gang hebt gekregen. Zelf heb ik deze al een geruime tijd op Windows 7 en nu op Windows 10 draaien zonder enige problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Laatst online: 12:50
scrappy.doo schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 15:13:
Ik wil graag mijn Somfy bedienen via Domoticz. Nu zie ik daar 2 opties voor:

- Z-Wave Fibaro controller a 60 euro
- KaKu controller a 30 euro

nu vind ik 60 euro voor 1 schakelaar aardig aan de prijs. Werkt die KaKu nog een beetje of ga ik me hier ergeren dat het signaal niet doorkomt oid? Of zie ik nog een chinees alternatief over het hoofd?
Ik zou voor de Fibaro controller gaan. Zelf tot nu toe geen problemen mee gehad. Ze zijn prijzig maar ook degelijk en ik vind zelf de twee weg communicatie wel prettig. Werkt het niet zie je het ook meteen in het systeem terug. Verder vind ik het Mesh netwerk welke de modules ondeling hebben ook fijn aangezien mijn screens aan de andere kant van het huis zitten en de meterkast met de Zwave stick voorin het huis.

Maar als je dat te duur vind moet je voor Kaku gaan. Ligt er natuurlijk ook aan wat je basis systeem is? Of heb je beide?

Offtopic: Sorry voor dubbelposten (zie het net pas). 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-07 14:46
Brutuss schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 15:37:
[...]

Ik zou voor de Fibaro controller gaan. Zelf tot nu toe geen problemen mee gehad. Ze zijn prijzig maar ook degelijk en ik vind zelf de twee weg communicatie wel prettig. Werkt het niet zie je het ook meteen in het systeem terug. Verder vind ik het Mesh netwerk welke de modules ondeling hebben ook fijn aangezien mijn screens aan de andere kant van het huis zitten en de meterkast met de Zwave stick voorin het huis.

Maar als je dat te duur vind moet je voor Kaku gaan. Ligt er natuurlijk ook aan wat je basis systeem is? Of heb je beide?

Offtopic: Sorry voor dubbelposten (zie het net pas). 8)7
Ik heb beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tryharder
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-07 17:38
Heeft iemand toevallig ervaring met een (lua) script dat een andere waarde omrekent?

Ik wil graag mijn zonnepaneel-opbrengst vertalen naar een geld-teller :)

M'n Solaredge omvormer doet dat al op zn eigen portal, maar nu ik zijn kwh-opbrengst in Domoticz zie, stel ik me helemaal voor dat ik een pushover krijg met de gemaakte winst van de dag..

d:)b

Zoniet, dan zal ik me dat lua maar eens leren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intellium
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-12-2024
Intellium schreef op zondag 01 mei 2016 @ 01:08:
Sinds kort ben ik ook in de 'Domoticz' boot gestapt :)

Nu een paar dagen bezig om het systeem langzaam aan op te zetten en nu loop ik tegen wat issues aan.

Ik heb een script dat mijn vloerverwarming uitleest (multi-zone) en dit in Domoticz plaatst middels MQTT. Dit werkt, alleen verwerkt Domoticz de MQTT messages erg traag (script draait <0.2s, Domoticz doet 12 seconde over de verwerking). Ik heb er ook een topic over aangemaakt op het Domoticz forum (https://www.domoticz.com/...iewtopic.php?f=15&t=11765). Ik vroeg me af of iemand anders hier ook tegenaan gelopen is, of misschien een idee heeft waar dit aan zou kunnen liggen. Is het misschien mogelijk om in de payload meerdere devices bij te werken middels 1 message ?
Inmiddels wat langer bezig met Domoticz en toch wil het allemaal niet lekker lopen :
  • MQTT
    MQTT is gewoon niet bruikbaar voor snelle updates. Ik heb mijn originele issue niet kunnen fixxen en nergens info kunnen achterhalen hoe dit te verbeteren is. Ik heb dan ook alles maar omgezet naar JSON updates via PHP
  • Zwave
    Alhoewel de meeste modules goed hun werk doen, zit ik met een aantal (6) ingebouwde Aeotec Micro Smart Energy Switch v2 modules die gewoon niet hun status (power) reporten. Instellingen vanuit Domoticz worden niet toegepast en ook van OZWCP worden de instellingen niet ingesteld. Enige optie is dus pollen en dat is niet instant en niet wenselijk. Irritant, gezien dezelfde modules perfect hun werk deden onder de Vera
  • Blockly
    Leuk systeem dat Blockly, maar ik heb alleen de meest simpele actie werkend gekregen. Zodra ik met meerdere conditions aan de gang ga, werkt niks meer. Heb al vele threads bekeken en ik krijg het simpelweg niet voor elkaar om iets bruikbaars te maken afgezien van een simpele IF..DO met een enkele condition
  • Devices
    Ik vindt het een groot gemis dat je niet een device kunt mergen. Ik zou gewoon een enkele control willen voor me thermostaat waarin zowel de setpoint als de huidige temperatuur te zien zijn, maar dit lijkt onmogelijk
Dit alles geeft me een beetje het idee dat er gewoon iets compleet mis is met het systeem, maar kom er maar niet achter wat :(

-==||| INSANE |||==-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:23

tozzke

aka tozzert

Intellium schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 17:07:
[...]

Inmiddels wat langer bezig met Domoticz en toch wil het allemaal niet lekker lopen :
[knip]
  • Blockly
    Leuk systeem dat Blockly, maar ik heb alleen de meest simpele actie werkend gekregen. Zodra ik met meerdere conditions aan de gang ga, werkt niks meer. Heb al vele threads bekeken en ik krijg het simpelweg niet voor elkaar om iets bruikbaars te maken afgezien van een simpele IF..DO met een enkele condition
Dit alles geeft me een beetje het idee dat er gewoon iets compleet mis is met het systeem, maar kom er maar niet achter wat :(
Laat eens een blockly van je zien dan die niet werkt.... Ik heb blockly events van 9 if/else if welke prima werken. Ik denk dat je dan toch echt zelf wat fout doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-06 14:31
admiral866 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 09:24:
Ik ga binnenkort een zonnescherm kopen, en wil deze graag met domoticz kunnen bedienen.
Nou heb ik verschillende dingen gelezen over dat bepaalde combinaties van somfy met domotica niet altijd alle mogelijkheden bieden, maar het is me nog niet helemaal duidelijk.
* Wat voor somfy motor kan ik het best kiezen mbt compatibiliteit?
* Is het wel of juist niet aan te raden om de somfy variant te nemen met extra wind- en regensensor? Dus met bediening vanuit domoticz in het achterhoofd. Kan je bijvoorbeeld gewoon vanuit domoticz bedienen, maar dat je wind- en regensensor van somfy gebruikt om ter beveiliging automatisch het scherm in te trekken? Of kan dat beter met sensoren of 3rd party info gedaan worden met domoticz?

Waar ik nu naar neig is een somfy motor met handbediening en dan een fibaro zonwering schakelaar (type FGR-222) er tussen. Deze kan ook tussen niveaus instellen had ik gelezen, iets wat bij de qubino variant (type ZMNHCD1) niet mogelijk zou zijn (?).
Maar is dat nog weer mogelijk icm somfy wind- en regensoren?

Ik hoop dat iemand mij hier wat aandachtspunten en of tips over kan geven.

Ohja, ik heb ook een RFLink aan de pi hangen. Dus evt kan iets in 433mhz ook.
ik heb zelf een fibaro roller shutter 2 aan mijn zonwering hangen, die kan je kalibreren en kun je procentueel instellen hoeveel je het scherm uit wil hebben. ik vind dit zeer goed werken.

ik heb ook een screen met een somfy motor, die heeft 1 memory stand en up of down. dat vind ik jammer had liever procentueel dmv een fibaro.

(qubino heb ik geen ervaring mee)

ik zou voor een "simpele" bedraade motor gaan. merk maakt niet uit als hij maar bedraad bediend wordt met een wand schakelaar. daar kun je dan een fibaro aan maken.

433 kun je ook doen dmv een kaku, dan kun je alleen up of down.

het is dan niet meer mogelijk om somfy zon/wind sensor er aan te koppelen, de vraag is heb je het echt nodig. ik hoor veel vervelende ervaringen omdat je scherm steeds in en uit gaat. als het hard waait moet je wel zelf nadenken of je hem uit doen of niet. regen zou je dmv een script kunnen doen voorbeelden te over op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:48
Ik heb ook een fibaro roller shutter er tussen. Veel beter te regelen zoals eerder genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intellium
tozzke schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 18:11:
[...]

Laat eens een blockly van je zien dan die niet werkt.... Ik heb blockly events van 9 if/else if welke prima werken. Ik denk dat je dan toch echt zelf wat fout doet.
Hier een simpele die ik niet werkend krijg.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MlRR5OgcMvRPcpTSOALvFqiM/full.png

De uservar bestaat uiteraard en staat standaard op 0. Op het moment dat de toilet deur opengaat en de lampen uit zijn en de var op 0 staat, dan zouden de lampen aan moeten gaan en een log entry gegenereerd moeten worden.

Er gebeurt echter helemaal niets. Het event is enabled, zodra ik de toilet deur open doe zie ik ook de status update via zwave doorkomen in domoticz, maar daar houdt het op. Ik heb ook al geprobeert met een on/off op de deur, on/off op de lamp, etc. maar niks mocht baten :/

Enlighten me please!

-==||| INSANE |||==-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-07 20:01

iMars

Full time prutser

Intellium schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 20:35:
[...]

[afbeelding]

De uservar bestaat uiteraard en staat standaard op 0. Op het moment dat de toilet deur opengaat en de lampen uit zijn en de var op 0 staat, dan zouden de lampen aan moeten gaan en een log entry gegenereerd moeten worden.

Er gebeurt echter helemaal niets. Het event is enabled, zodra ik de toilet deur open doe zie ik ook de status update via zwave doorkomen in domoticz, maar daar houdt het op. Ik heb ook al geprobeert met een on/off op de deur, on/off op de lamp, etc. maar niks mocht baten :/

Enlighten me please!
Het eerste wat mij opvalt is bij de Else If, daar wordt geen on/off status gebruikt, maar een Level >=1

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Intellium schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 20:35:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MlRR5OgcMvRPcpTSOALvFqiM/full.png

Enlighten me please!
Deze zouden dan ook allebei continu blijven triggeren zolang de deur openstaat (de 'Open'/'Closed' van een deurcontact blijft gelden zolang hij open of dicht is, hij triggert niet alleen op de flank/statuswijziging), maar gelukkig is Domoticz daartegen beschermd en dus gebeurt er niks.
'Toilet - Deur' is voor een bepaalde tijd 'Open' en als 'Toilet - Lampen - Switch' Off is en 'Toilet_Bezet' 0, zal hij 'Toilet - Lampen - Switch' On zetten en 'Toilet_Bezet' op 1. Maar de deur is nu nog steeds open en dus zou de 2e voorwaarde triggeren.

Probeer dit eens:
code:
1
2
3
4
5
6
If [Toilet - Deur = Open] and [Toilet - Lampen - Switch = Off] and [Var Toilet_Bezet = 0]
Do Set [Toilet - Lampen - Switch = On]
   Set [Var Toilet_Bezet = 1 After x* seconds]
Else if [Toilet - Deur = Open] and [Toilet - Lampen - Switch = On] and [Var Toilet_Bezet = 1]
Do Set [Toilet - Lampen - Switch = Off]
   Set [Var Toilet_Bezet = 0 After x* seconds]

* De tijd die maximaal nodig is om de deur achter je weer gesloten te hebben

of anders:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
If [Toilet - Deur = Open] and [Toilet - Lampen - Switch = Off] and [Var Toilet_Bezet = 0]
Else if [Toilet - Deur = Closed] and [Toilet - Lampen - Switch = On] and [Var Toilet_Bezet = 0]
Do Set [Var Toilet_Bezet = 1]
Else if [Toilet - Deur = Open] and [Toilet - Lampen - Switch = On] and [Var Toilet_Bezet = 1]
Do Set [Var Toilet_Bezet = 0]
Else if [Toilet - Deur = Closed] and [Toilet - Lampen - Switch = On] and [Var Toilet_Bezet = 1]

Voordeel van deze is dat het licht pas uitgaat als je de deur ook weer dichtgedaan hebt. Bij de eerste gaat het licht al uit bij het openen van de deur.
iMars schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 20:40:
[...]

Het eerste wat mij opvalt is bij de Else If, daar wordt geen on/off status gebruikt, maar een Level >=1
mijn ervaring leert dat deze vergelijkingen idd niet (lekker) werken

[ Voor 10% gewijzigd door tozzke op 04-05-2016 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-07 21:01
Repi3 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 12:33:
[...]

[...]

Sorry voor de misvatting, was precies nog niet goed wakker...

Ik bedoelde natuurlijk een 'wall plug' of een stekkerblok die het verbruik van het toestel meet en dit doorstuurt via 433mhz. (dus een soort monitoring plug)

Want een wall plug met terugkoppling van verbruik kan niet met 433mhz dacht ik?
Er zijn mij geen 433 mhz. tussenstekker producten bekend die energieverbruik van een aangesloten apparaat doorgeven.

Het meeste 433 mhz. spul wordt gebruikt om 'simpel' iets te triggeren dmv. beweging, druk op een aan/uit knop, etc. De te schakelen tussenstekker heeft dan alleen een ontvanger om de commando's te ontvangen en that's it.

Wil je energieverbruik meten, moet je dus voor Zwave oid. gaan

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intellium
iMars schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 20:40:
[...]

Ik heb hier ook een on/off vergelijking gehad, maar laatst geprobeert met een level vergelijking, gezien het een dimmer is en ik ergens in dit topic heb gelezen dat het dan wel zou werken. Maar uiteindelijk werkt het dus wel met een on/off.
tozzke schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 21:30:
[...]

Deze zouden dan ook allebei continu blijven triggeren zolang de deur openstaat (de 'Open'/'Closed' van een deurcontact blijft gelden zolang hij open of dicht is, hij triggert niet alleen op de flank/statuswijziging), maar gelukkig is Domoticz daartegen beschermd en dus gebeurt er niks.
'Toilet - Deur' is voor een bepaalde tijd 'Open' en als 'Toilet - Lampen - Switch' Off is en 'Toilet_Bezet' 0, zal hij 'Toilet - Lampen - Switch' On zetten en 'Toilet_Bezet' op 1. Maar de deur is nu nog steeds open en dus zou de 2e voorwaarde triggeren.

Probeer dit eens:
code:
1
2
3
4
5
6
   Set [Var Toilet_Bezet = 1 After x* seconds]
   Set [Var Toilet_Bezet = 0 After x* seconds]

* De tijd die maximaal nodig is om de deur achter je weer gesloten te hebben

of anders:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Else if [Toilet - Deur = Closed] and [Toilet - Lampen - Switch = On] and [Var Toilet_Bezet = 0]
Do Set [Var Toilet_Bezet = 1]
Do Set [Var Toilet_Bezet = 0]
Else if [Toilet - Deur = Closed] and [Toilet - Lampen - Switch = On] and [Var Toilet_Bezet = 1]

Voordeel van deze is dat het licht pas uitgaat als je de deur ook weer dichtgedaan hebt. Bij de eerste gaat het licht al uit bij het openen van de deur.

[...]

mijn ervaring leert dat deze vergelijkingen idd niet (lekker) werken
Heb de eerste opstelling die je aangeeft geprobeert, en O-M-G het werkt 8)
Ik heb me dus niet gerealiseerd dat Domoticz de Blockly gewoon niet uitvoert bij zo een condition. Ik ging er wel vanuit dat de lamp zou gaan flikkeren of iets dergelijks, maar niet dat er gewoon niks zou gebeuren en niks gelogged zou worden.

Afijn, weer wat geleerd... Conditions die constant af zouden vuren worden dus genegeerd door Domoticz?

PS. Als je nou ook nog mijn overige issues kan fixxen, ben je me nieuwe beste vriendje ;)

-==||| INSANE |||==-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Intellium schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 21:57:
[...]

Ik heb hier ook een on/off vergelijking gehad, maar laatst geprobeert met een level vergelijking, gezien het een dimmer is en ik ergens in dit topic heb gelezen dat het dan wel zou werken. Maar uiteindelijk werkt het dus wel met een on/off.

[...]

Ik heb me dus niet gerealiseerd dat Domoticz de Blockly gewoon niet uitvoert bij zo een condition. Ik ging er wel vanuit dat de lamp zou gaan flikkeren of iets dergelijks, maar niet dat er gewoon niks zou gebeuren en niks gelogged zou worden.

Afijn, weer wat geleerd... Conditions die constant af zouden vuren worden dus genegeerd door Domoticz?

PS. Als je nou ook nog mijn overige issues kan fixxen, ben je me nieuwe beste vriendje ;)
Ik denk wel dat we daar uit gaan komen ;)
PS: ik heb je een berichtje gestuurd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Siewert
Intellium schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 21:57:
[...]

[...]

Daarom ben ik al snel overgestapt naar LUA.
Zo moeilijk is het niet en complexere handelingen werken wel waar blocky te kort schiet.
En simpele scripts zoals de W.C verlichting werken rete snel zonder dat extra triggers op extra triggers moet schrijven om alles werkende te krijgen.
Blocky is leuk voor AAN/UIT maar verder ook niet.

Bovendien is het met blocky zo dat als je bijvoorbeeld een blocky hebt met een actie die moet gebeuren bij een deurcontact open.
Deze zich zelf blijft herhalen zolang de deur openstaat en je eigenlijk de actie maar 1x wilt hebben.
In LUA hebt je dit niet omdat je simpel een actie uit kan voeren op het moment dat een switch triggered door [devicechanged]
Dus een lamp moet aan bij deur open.
Nu zet je de lamp manueel uit, in blocky en bij de deur nog open gaat de lamp vrolijk branden omdat je zelf aangeven hebt dat bij een open deur de lamp aan moet.
In LUA kan dit niet wat je hebt nu met [devicechanged] aangegeven dat de lamp aan moet als de status van de deur is veranderd.

En zoals iMars schrijft je compared Level>=1 in blocky.
Dat gaat niet lekker werken, wat wel werkt bij dimmers is om te kijken of hij niet uit is.
Bijvoorbeeld "Toilet-lampen-switch ~= Off" , dit wil zeggen als de verlichting niet uit.

Voor de W.C gebruik ik de hier onderstaande simpele LUA script.
Zoals je ziet heb ik er wel een standby trigger in gezet ondanks het niet echt nodig is.
Komt omdat ik nog met 433mhz spul werk en ten tijde van het schrijven van dit lua scriptje de RFXtrx433E nog wel eens een signaal miste en dus alles freaked.
Na 2 jaar nog steeds niet aangepast ondanks er nooit meer een signaal gemist is.
Maar goed, bottom issue is dat zoals hieronder de verlichting alleen maar geschakeld word als de motion sensor word geactiveerd en niet zoals een blocky aan staat.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
commandArray = {}
--
-- WC Verlichting AAN bij Motion en Iemand Thuis
--

if devicechanged['Motion W.C']   == 'On' 
    and otherdevices['W.C Lamp']  =='Off'
    and otherdevices['W.C Standby']  == 'Off'   
    and otherdevices['Iemand Thuis']   == 'On'
    and otherdevices['Iemand Thuis - Standby']   == 'Off'   
then
    commandArray['W.C Lamp']='Set Level 70' 
    commandArray['W.C Standby']='On'
    print('<font color="blue">W.C Motion aan - W.C Lamp ingeschakeld</font>')   

end

--
-- WC Verlichting AAN bij Motion en Iemand Thuis Standby (huis klaar voor vertrek)
--

and otherdevices['Iemand Thuis']   == 'Off' 
    and otherdevices['Iemand Thuis - Standby']   == 'On'
then
    commandArray['W.C Lamp']='Set Level 50'

end

--
-- WC Verlichting AAN bij Motion en Iemand Thuis UIT (voor snachts)
--

then
    commandArray['W.C Lamp']='Set Level 10'

end

--
-- WC Verlichting manueel UIT en W.C Standby UIT
--

if (devicechanged['W.C Lamp']   == 'Off'
    and otherdevices['W.C Standby']  == 'On')           
then
    commandArray['W.C Standby']='Off AFTER 15'
    print('<font color="blue">W.C Lamp uit - W.C Lamp standby uitgeschakeld</font>')

end

--
-- WC Verlichting Standby UIT als licht UIT is en Motion UIT
--

if (devicechanged['Motion W.C']   == 'Off'
    and otherdevices['W.C Lamp']  == 'Off'
then
    print('<font color="blue">W.C Motion uit - W.C Lamp Standby uitgeschakeld</font>')

end

--
-- WC Verlichting Manueel AAN bij Motion UIT
--

if (devicechanged['W.C Lamp']   == 'On'
    and otherdevices['Motion W.C']  == 'Off'
    and otherdevices['W.C Standby']  == 'Off')  
then
    print('<font color="blue">W.C Lamp manueel aan - W.C Lamp ingeschakeld</font>')
end
return commandArray

Daarnaast draai ik de volgende LUA time script.
Zodat er als iemand vergeet de verlichting uit te schakelen de verlichting alsnog na 15 min uit gaat.
En tis ook niet zo bij een lange zit dat je in het donker komt te zitten.
Er zit een bypass in dat als de Motion sensor aan gaat en de lamp brand nog dan word de counter gereset.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
--
-- W.C. Counter Locals
--  
local wc_motion_switch          = 'Motion W.C'
local wc_motion_counter         = 'IsWCNoMotionCounter'
local wc_light_switch           = 'W.C Lamp'
local wc_nomotion_timeout       = 14 --(1 minuten counter)

commandArray = {}

--
-- W.C Verlichting Counter
--

wc_motion_minutes = tonumber(uservariables[wc_motion_counter])
wc_remaining = wc_nomotion_timeout - wc_motion_minutes

if (otherdevices[wc_motion_switch] == 'Off' and otherdevices[wc_light_switch] == 'On') then
    wc_motion_minutes = wc_motion_minutes + 1
    print('<font color="red">Al ' ..tonumber(wc_motion_minutes).. ' minuten geen beweging op de w.c gezien, over ' ..tonumber(wc_remaining).. ' minuten gaat het licht uit!</font>')    
    commandArray['Variable:' .. wc_motion_counter] = tostring(wc_motion_minutes)
end 

if otherdevices[wc_light_switch] == 'On' and wc_motion_minutes > tonumber(wc_nomotion_timeout) then
    commandArray[wc_light_switch]='Off'
    print('<font color="red">Al ' ..tonumber(wc_motion_minutes).. ' minuten geen beweging op de w.c gezien, licht word uitgeschakeld</font>')   
    wc_motion_minutes = 0
end

if otherdevices[wc_light_switch] == 'Off' and wc_motion_minutes > 0 and wc_motion_minutes < tonumber(wc_nomotion_timeout) then
    print('<font color="red">W.C lamp is uitgeschakeld, Counter gereset</font>')    
    wc_motion_minutes = 0
end

if otherdevices[wc_motion_switch] == 'On' and otherdevices[wc_light_switch] == 'On' and wc_motion_minutes > 1  then
    print('<font color="red">Counter gereset, Er zit nog iemand...</font>') 
    wc_motion_minutes = 0
end

return commandArray

[ Voor 19% gewijzigd door Siewert op 05-05-2016 00:49 . Reden: Timer script toegevoegd ]

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210193

144 lijnen voor een wc-lamp? Ben blij dat ik nooit moeite deed om lua te leren :p

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 210193 op 05-05-2016 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
Anoniem: 210193 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 00:52:
144 lijnen voor een wc-lamp? Ben blij dat ik nooit moeite deed om lua te leren :p
Kan in 4 lijnen.
Maar heb rekening gehouden met verschillende scenario's dan word ie wel groot ja.
Scenario is dat er bijvoorbeeld ook geschakeld moet worden als er iemand 's nacht moet.
Maar dan wil je niet een vollebak licht want dan ben je meteen klaar wakker en dus word er dan geschakeld naar 10%. ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door Siewert op 05-05-2016 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Of in 2 lijntjes met php :p
PHP:
1
2
if($Sdeurbadkamer=='Open'&&$STdeurbadkamer>$time-10&&$STlichtbadkamer2<$eenmin&&$Slichtbadkamer2!='On'&&$STlichtbadkamer1<$eenmin&&$Slichtbadkamer1=='Off') {
if($time > strtotime('6:00') && $time < strtotime('12:00')) {Schakel($SIlichtbadkamer1, 'On','licht badkamer1');$SLichtbadkamer1='On';} else {Schakel($SIlichtbadkamer2, 'On','badkamer2 door deur');$SLichtbadkamer2='On'; }}

Niet exact hetzelfde scenario maar vergelijkbaar.
Als we niet slapen groot licht in badkamer, als we slapen het kleine licht, tenzij in de voormiddag na 6u, dan altijd groot licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
445033 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 10:02:
Is bovenstaande mogelijkheid ook mogelijk met RFX Com?
Als je een RFXComE versie hebt dan kun je daarmee Somfy direct mee aansturen.
Verder kun je alle scripts etc altijd gebruiken zolang je maar een apparaat gebruikt met Domoticz wat kan versturen/ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:28

timovd

Voorsprong door techniek

Tryharder schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 16:12:
Heeft iemand toevallig ervaring met een (lua) script dat een andere waarde omrekent?

Ik wil graag mijn zonnepaneel-opbrengst vertalen naar een geld-teller :)

M'n Solaredge omvormer doet dat al op zn eigen portal, maar nu ik zijn kwh-opbrengst in Domoticz zie, stel ik me helemaal voor dat ik een pushover krijg met de gemaakte winst van de dag..

d:)b

Zoniet, dan zal ik me dat lua maar eens leren..
Hoe heb jij je SE omvormer op Domoticz gekregen? Mij nog niet gelukt.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intellium
Siewert schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 00:27:
[...]

Daarom ben ik al snel overgestapt naar LUA.
Zo moeilijk is het niet en complexere handelingen werken wel waar blocky te kort schiet.
En simpele scripts zoals de W.C verlichting werken rete snel zonder dat extra triggers op extra triggers moet schrijven om alles werkende te krijgen.
Blocky is leuk voor AAN/UIT maar verder ook niet.

Bovendien is het met blocky zo dat als je bijvoorbeeld een blocky hebt met een actie die moet gebeuren bij een deurcontact open.
Deze zich zelf blijft herhalen zolang de deur openstaat en je eigenlijk de actie maar 1x wilt hebben.
In LUA hebt je dit niet omdat je simpel een actie uit kan voeren op het moment dat een switch triggered door [devicechanged]
Dus een lamp moet aan bij deur open.
Nu zet je de lamp manueel uit, in blocky en bij de deur nog open gaat de lamp vrolijk branden omdat je zelf aangeven hebt dat bij een open deur de lamp aan moet.
In LUA kan dit niet wat je hebt nu met [devicechanged] aangegeven dat de lamp aan moet als de status van de deur is veranderd.

En zoals iMars schrijft je compared Level>=1 in blocky.
Dat gaat niet lekker werken, wat wel werkt bij dimmers is om te kijken of hij niet uit is.
Bijvoorbeeld "Toilet-lampen-switch ~= Off" , dit wil zeggen als de verlichting niet uit.

Voor de W.C gebruik ik de hier onderstaande simpele LUA script.
Zoals je ziet heb ik er wel een standby trigger in gezet ondanks het niet echt nodig is.
Komt omdat ik nog met 433mhz spul werk en ten tijde van het schrijven van dit lua scriptje de RFXtrx433E nog wel eens een signaal miste en dus alles freaked.
Na 2 jaar nog steeds niet aangepast ondanks er nooit meer een signaal gemist is.
Maar goed, bottom issue is dat zoals hieronder de verlichting alleen maar geschakeld word als de motion sensor word geactiveerd en niet zoals een blocky aan staat.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
commandArray = {}
--
-- WC Verlichting AAN bij Motion en Iemand Thuis
--

and otherdevices['Iemand Thuis']   == 'On'
then
    commandArray['W.C Lamp']='Set Level 70' 

end

--
-- WC Verlichting AAN bij Motion en Iemand Thuis Standby (huis klaar voor vertrek)
--

and otherdevices['Iemand Thuis - Standby']   == 'On'
then
    commandArray['W.C Lamp']='Set Level 50'

end

--
-- WC Verlichting AAN bij Motion en Iemand Thuis UIT (voor snachts)
--

then
    commandArray['W.C Lamp']='Set Level 10'

end

--
-- WC Verlichting manueel UIT en W.C Standby UIT
--

if (devicechanged['W.C Lamp']   == 'Off'
then
    print('<font color="blue">W.C Lamp uit - W.C Lamp standby uitgeschakeld</font>')

end

--
-- WC Verlichting Standby UIT als licht UIT is en Motion UIT
--

if (devicechanged['Motion W.C']   == 'Off'
    and otherdevices['W.C Lamp']  == 'Off'
then
    print('<font color="blue">W.C Motion uit - W.C Lamp Standby uitgeschakeld</font>')

end

--
-- WC Verlichting Manueel AAN bij Motion UIT
--

if (devicechanged['W.C Lamp']   == 'On'
    and otherdevices['Motion W.C']  == 'Off'
    and otherdevices['W.C Standby']  == 'Off')  
then
    print('<font color="blue">W.C Lamp manueel aan - W.C Lamp ingeschakeld</font>')
end
return commandArray

Daarnaast draai ik de volgende LUA time script.
Zodat er als iemand vergeet de verlichting uit te schakelen de verlichting alsnog na 15 min uit gaat.
En tis ook niet zo bij een lange zit dat je in het donker komt te zitten.
Er zit een bypass in dat als de Motion sensor aan gaat en de lamp brand nog dan word de counter gereset.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
--
-- W.C. Counter Locals
--  
local wc_motion_switch          = 'Motion W.C'
local wc_motion_counter         = 'IsWCNoMotionCounter'
local wc_light_switch           = 'W.C Lamp'
local wc_nomotion_timeout       = 14 --(1 minuten counter)

commandArray = {}

--
-- W.C Verlichting Counter
--

wc_motion_minutes = tonumber(uservariables[wc_motion_counter])
wc_remaining = wc_nomotion_timeout - wc_motion_minutes

if (otherdevices[wc_motion_switch] == 'Off' and otherdevices[wc_light_switch] == 'On') then
    wc_motion_minutes = wc_motion_minutes + 1
    print('<font color="red">Al ' ..tonumber(wc_motion_minutes).. ' minuten geen beweging op de w.c gezien, over ' ..tonumber(wc_remaining).. ' minuten gaat het licht uit!</font>')    
end 

if otherdevices[wc_light_switch] == 'On' and wc_motion_minutes > tonumber(wc_nomotion_timeout) then
    commandArray[wc_light_switch]='Off'
    print('<font color="red">Al ' ..tonumber(wc_motion_minutes).. ' minuten geen beweging op de w.c gezien, licht word uitgeschakeld</font>')   
    wc_motion_minutes = 0
end

if otherdevices[wc_light_switch] == 'Off' and wc_motion_minutes > 0 and wc_motion_minutes < tonumber(wc_nomotion_timeout) then
    print('<font color="red">W.C lamp is uitgeschakeld, Counter gereset</font>')    
    wc_motion_minutes = 0
end

if otherdevices[wc_motion_switch] == 'On' and otherdevices[wc_light_switch] == 'On' and wc_motion_minutes > 1  then
    print('<font color="red">Counter gereset, Er zit nog iemand...</font>') 
    wc_motion_minutes = 0
end

return commandArray
Kijk, dat is nog eens uitgebreide informatie. Zal toch eens gaan kijken of ik niet beter alles middels scripting af kan handelen.
Anoniem: 210193 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 01:14:
Of in 2 lijntjes met php :p
PHP:
1
2
if($Sdeurbadkamer=='Open'&&$STdeurbadkamer>$time-10&&$STlichtbadkamer2<$eenmin&&$Slichtbadkamer2!='On'&&$STlichtbadkamer1<$eenmin&&$Slichtbadkamer1=='Off') {
if($time > strtotime('6:00') && $time < strtotime('12:00')) {Schakel($SIlichtbadkamer1, 'On','licht badkamer1');$SLichtbadkamer1='On';} else {Schakel($SIlichtbadkamer2, 'On','badkamer2 door deur');$SLichtbadkamer2='On'; }}

Niet exact hetzelfde scenario maar vergelijkbaar.
Als we niet slapen groot licht in badkamer, als we slapen het kleine licht, tenzij in de voormiddag na 6u, dan altijd groot licht.
Ik heb redelijk wat ervaring met PHP en (nog) geen ervaring met LUA. Is het makkelijk om PHP te gebruiken voor de rules binnen Domoticz, of heeft dit wat meer voet in de aarde / nadelen ?

-==||| INSANE |||==-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie alleen maar voordelen van php. ALLES binnen domoticz regel ik ermee, alsook een eigen webinterface, alles van multimedia, camera's,...
Gewoon leuk om het allemaal zelf te doen ipv afhankelijk te zijn van anderen.
Voor domoticz heb ik een aantal php functies geschreven waardoor schakelen zo simpel wordt als "schakel(23,'On') :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 210193 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 10:45:
[...]
Voor domoticz heb ik een aantal php functies geschreven waardoor schakelen zo simpel wordt als "schakel(23,'On') :)
Hoe spreek je uiteindelijk vanuit je eigen scripts Domoticz aan? Via HTTP-calls waarschijnlijk?

In principe maakt het dan geen moer uit waar je je regels in bouwt, jij vind PHP makkelijk, maar een ander kan net zo goed liever Python of Java willen gebruiken. Daarmee kun je ook HTTP-calls richting Domoticz maken en dus eigenlijk hetzelfde bereiken lijkt mij.

Het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat. Het is niet alsof PHP de 'holy grail' is daarin.
Die verkorte functies kan trouwens ook wel met Lua, ik meen dat remcoXP daar in het verleden wel eens wat mee gedaan heeft.

Dan krijg je zoiets (pseudo-code):
code:
1
2
3
function schakel($switchIDX, $command) {
        commandArray['$switchIDX']= '$command'
}

Dat zet je in een Lua-bestand die je vervolgens include in al je andere scripts en dan hoef je ook alleen maar schakel(23,'On') aan te roepen.

[ Voor 39% gewijzigd door ThinkPad op 05-05-2016 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intellium
Anoniem: 210193 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 10:45:
Ik zie alleen maar voordelen van php. ALLES binnen domoticz regel ik ermee, alsook een eigen webinterface, alles van multimedia, camera's,...
Gewoon leuk om het allemaal zelf te doen ipv afhankelijk te zijn van anderen.
En hoe regel je de logica dan ? Ik neem aan dat je ergens een LUA script hebt die de events door pushed naar PHP?

-==||| INSANE |||==-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, gewoon in de on/off actions van sommige devices het php script uitvoeren. Daarnaast draait het script elke minuut met een 'all' optie die dan al de rest regelt.

En ja, het zijn gewoon json http calls, taal speelt dus geen rol. Wel zie ik heel vaak rare lua hersenkronkels voor dingen die standaard in php beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07 22:42
Ik sta op het punt om gordijnen te bestellen en ik ben daarbij ook aan het kijken naar een elektrische rails (Somfy of Forest Shuttle, iemand een voorkeur?). Nu zit ik met de lengte van de te bestellen gordijnen. Op een enkele site lees ik dat je het beste 10 cm aan elke kant extra kunt bestellen. Wat zijn jullie ervaringen?

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeedeBee
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-06 17:51
Dat gaat alleen goed als je ook extra ruimte hebt aan biede einden. Anders past het niet, hier sinds enkele weken een Forest rail en precies op maat gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
  • Laatst online: 04-07 22:42
CeedeBee schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 23:11:
Dat gaat alleen goed als je ook extra ruimte hebt aan biede einden. Anders past het niet, hier sinds enkele weken een Forest rail en precies op maat gemaakt.
Bedoel je extra ruimte in de gordijnen? Hoe veel heb jij aangehouden en heb je wellicht een foto ter illustratie? Hoe bevalt de Forest?

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeedeBee
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-06 17:51
Okay, verkeerd begrepen, dacht dat je het over de rail had. De gordijnen heb ik incl. rail besteld en laten monteren. Een gordijn heeft altijd veel meer lengte dan het rail omdat er plooien in moeten. Om geen risico te nemen is het ingemeten door de leverancier.
Verder bevalt het prima, gordijnen gaan automatisch dicht na zonsondergang en open na zonsopgang.
Het enige is dat het een beetje saai is, wordt direct herkend en werkt meteen. Wordt nog niet specifiek ondersteund door Domoticz maar gebruikt standaard dimmer configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-06 14:31
@guyverschuere;

ik zie dat je een php floorplan hebt gemaakt.

maar wat is het voordeel van jou PHP floorplan TOV het domoticz floorplan?
beide laten een floorplan van je huis zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je het zelf maakt werkt het precies zoals jij wil en niet zoals iemand denkt dat het zou moeten werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-07 17:46
We kan mij ff verder op weg helpen:
Ik heb mijn bestaande domoticz (met RFXcom en divers KAKU materiaal, wat allemaal perfect werkt) uitgebreid met een zwave stick (AEOTEC GEN5 Z-STICK) en een ZWAVE Relay (Fibaro FGS-212 1x2.5kW)

Nu heb ik eerst het relay aangesloten (alleen L + N draden) en een tijdelijke draad op schakelpunten Q + IN.
Vervolgens de ZWAVE stick gepakt, op de knop gedrukt (blauw nipperen) en de spanning op het relay gezet. De stick knippert even snel en blijft vervolgens een paar seconden blauw en gaat dan weer langzaam knipperen. Volgens de manual van de ZWAVE stick is het relay dan succesvol ge-include.

Maar nu komt het:
Ik heb vervolgens de stick toegevoegd aan m'n PI2 met domoticz (netjes eerst de PI down gezet, Stick erin en opstarten) en weer domoticz opgestart. Vervolgens bij Hardware OpenZWave USB toegevoegd op USB1 en die wordt volgens mij goed herkent, want er wordt een versienummer weergegeven en ik kan dan op instellingen (in rode letters klikken). Als ik dat doe, zie ik NODES scherm maar daar staat die Fibaro niet in. Hoe moet ik nu verder gaan? :*) :*)

PS: Die ZWAVE stick die knippert blauw, rood en geel?? 8)7

Alvast bedankt voor hulp....... _/-\o_

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:25

Kraz

Saving the world

Joop_Klepzeiker schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 11:43:
We kan mij ff verder op weg helpen:
Ik heb mijn bestaande domoticz (met RFXcom en divers KAKU materiaal, wat allemaal perfect werkt) uitgebreid met een zwave stick (AEOTEC GEN5 Z-STICK) en een ZWAVE Relay (Fibaro FGS-212 1x2.5kW)

Nu heb ik eerst het relay aangesloten (alleen L + N draden) en een tijdelijke draad op schakelpunten Q + IN.
Vervolgens de ZWAVE stick gepakt, op de knop gedrukt (blauw nipperen) en de spanning op het relay gezet. De stick knippert even snel en blijft vervolgens een paar seconden blauw en gaat dan weer langzaam knipperen. Volgens de manual van de ZWAVE stick is het relay dan succesvol ge-include.

Maar nu komt het:
Ik heb vervolgens de stick toegevoegd aan m'n PI2 met domoticz (netjes eerst de PI down gezet, Stick erin en opstarten) en weer domoticz opgestart. Vervolgens bij Hardware OpenZWave USB toegevoegd op USB1 en die wordt volgens mij goed herkent, want er wordt een versienummer weergegeven en ik kan dan op instellingen (in rode letters klikken). Als ik dat doe, zie ik NODES scherm maar daar staat die Fibaro niet in. Hoe moet ik nu verder gaan? :*) :*)

PS: Die ZWAVE stick die knippert blauw, rood en geel?? 8)7

Alvast bedankt voor hulp....... _/-\o_
Ik include de laatste tijd gewoon via de interface van Domoticz zelf. Werkt net zo gemakkelijk.
*Hangt er natuurlijk wel even vanaf wat de afstand is tussen de node en je rPi + stickie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
eymey schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 21:48:
[...]

Er zijn mij geen 433 mhz. tussenstekker producten bekend die energieverbruik van een aangesloten apparaat doorgeven.

Het meeste 433 mhz. spul wordt gebruikt om 'simpel' iets te triggeren dmv. beweging, druk op een aan/uit knop, etc. De te schakelen tussenstekker heeft dan alleen een ontvanger om de commando's te ontvangen en that's it.

Wil je energieverbruik meten, moet je dus voor Zwave oid. gaan
bedankt voor de uitleg :)
Wel kut dat ik hiervoor nu een Zwave stick moet gaan aankopen... (ik ben net et 433 begonnen)
Aan de andere kant mss handig om er nu al mee te starten...

Ik ga eens kijken om wat te bestellen :)

of kun je mss beter kijken naar zo'n allround energy monitoring system?
bv Smappee ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiolos
  • Niet online
Wat late reactie op het somfy vraagstuk: hou er rekening mee dat alleen somfy RTS werkt met de rfxcom (en ook rflink). Somfy heeft ook io homecontrol, en dat lijkt slechts alleen met somfy's eigen tahoma box te werken (als iemand daar andere informatie over heeft, dan hoor ik het graag...)

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Repi3 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 13:35:
[...]
Wel kut dat ik hiervoor nu een Zwave stick moet gaan aankopen... (ik ben net et 433 begonnen)
Ik noem dat liever gezond verstand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-03 13:47
Still no solution about the db, i think it's broken, because with a new one it's fine, but i don't want to ad 120+ sensors and switches again :-(

Any solution ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-07 09:16
Kan ik de fibaro universal binary sensor gebruiken om bij normale wandschakelaars een zwave signaal te laten versturen? En kan ik 2 schakelaars op 1 sensor aansluiten?

Lijkt mij een mooie manier om zo via domoticz mijn hue te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dreamcatcher schreef op zondag 08 mei 2016 @ 09:33:
Still no solution about the db, i think it's broken, because with a new one it's fine, but i don't want to ad 120+ sensors and switches again :-(

Any solution ?
Maak je niet regelmatig (automatisch) een backup van je DB ? Want dan kun je nog terug naar een versie die nog werkt.

En anders zou ik toch echt opnieuw beginnen. Is een klusje, maar dan heb je wel wat. En dan ook zorgen dat je regelmatig een backup maakt.....

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dreamcatcher schreef op zondag 08 mei 2016 @ 09:33:

Any solution ?
De voertaal is hier gewoon Nederlands, graag je post even aanpassen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Hoe zorg je dat je met warm weer geen airco nodig hebt? Heel simpel. Bij een warme dag sluit je alle ramen, deuren en gordijnen zodra de buiten temperatuur boven de binnen temperatuur komt. Omgekeerd geldt vanzelfsprekend ook. Ik deed dit altijd al maar sinds zowel buiten als binnen deze waarden worden weergegeven met Domoticz kan ik het helemaal strak regelen. Binnen op dit moment bij ons gemiddeld 21,5 buiten 27,6. Eigenlijk zou ik wel willen dat Domoticz een signaaltje geeft, bijvoorbeeld via SMS wanneer ik ramen moet sluiten of openen. Iemand die weet hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-01-2023
@Dreamcatcher: Als Domoticz ingesteld is om automatische backups te maken, dan wordt er automatisch al elk uur een backup gemaakt.
Je kunt dan een week terug in tijd.

@Musicmasters: Ik wil ook graag signalering op de verschillen in binnen- en buitentemperatuur.
Maar bijv. ook als de kantelramen en balkondeur open staan, terwijl het regent.
Dus ook hier de wens om te kunnen signaleren. Mag een SMSje zijn, maar mag ook een tekstblok in op het Dashboard van Domoticz.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Laatst online: 12:06

CSB

:D

Jammer zeg. Sinds DSM 6 werkt het automatisch updaten van het package van jadahl niet meer. Tenminste, het updaten werkt wel, echter daarna start Domoticz niet meer. Je moet dan eerst het geupdate package weer verwijderen en handmatige het package installeren. En natuurlijk je database weer importeren. :(

Eventuele rechten en scripts zul je ook opnieuw moeten zetten. Ik update voorlopig ff niet meer op mijn DS414. Zolang Domoticz doet wat ie moet doen, vind ik het wel best zo.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ben net ook aan het denken aan een scriptje die mij verwittigd wanneer ramen dicht/open moeten om het koel te houden. Komt binnenkort wel in orde hier :)

@CSB Hier nog geen last van gehad. Gewoon bijwerken en halve minuut later terug operationeel.

edit: Hoeft niet lang te duren >:)

PHP:
1
2
3
4
5
6
if($Tbuiten > $Tkamer && $Tbuiten > 20 && $Sraamkamer=='Open' && cget('timerraamkamer') < $tweeuur) {telegram('Raam kamer dicht doen, te warm buiten');cset('timerraamkamer',$time);}
else if($Tbuiten < $Tkamer && $Tkamer > 19 && $Sraamkamer=='Closed' && cget('timerraamkamer') < $tweeuur) {telegram('Raam kamer open doen, te warm binnen');cset('timerraamkamer',$time);}
if($Tbuiten > $Ttobi && $Tbuiten > 20 && $Sraamtobi=='Open' && cget('timerraamtobi') < $tweeuur) {telegram('Raam kamer Tobi dicht doen, te warm buiten');cset('timerraamtobi',$time);}
else if($Tbuiten < $Ttobi && $Ttobi > 19 && $Sraamtobi=='Closed' && cget('timerraamtobi') < $tweeuur) {telegram('Raam kamer Tobi open doen, te warm binnen');cset('timerraamtobi',$time);}
if($Tbuiten > $Talex && $Tbuiten > 20 && $Sraamalex=='Open' && cget('timerraamalex') < $tweeuur) {telegram('Raam kamer Alex dicht doen, te warm buiten');cset('timerraamalex',$time);}
else if($Tbuiten < $Talex && $Talex > 19 && $Sraamalex=='Closed' && cget('timerraamalex') < $tweeuur) {telegram('Raam kamer Alex open doen, te warm binnen');cset('timerraamalex',$time);}

[ Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 210193 op 08-05-2016 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-07 14:23
timovd schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 08:42:
[...]

Hoe heb jij je SE omvormer op Domoticz gekregen? Mij nog niet gelukt.
Heb hier ooit zelf een script voor gemaakt die de input van het SE monitoring pagina (API) download en verwerkt.

https://github.com/scns/SolarEdge-Domoticz

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

CSB schreef op zondag 08 mei 2016 @ 16:24:
Jammer zeg. Sinds DSM 6 werkt het automatisch updaten van het package van jadahl niet meer. Tenminste, het updaten werkt wel, echter daarna start Domoticz niet meer. Je moet dan eerst het geupdate package weer verwijderen en handmatige het package installeren. En natuurlijk je database weer importeren. :(

Eventuele rechten en scripts zul je ook opnieuw moeten zetten. Ik update voorlopig ff niet meer op mijn DS414. Zolang Domoticz doet wat ie moet doen, vind ik het wel best zo.
Dat vind ik erg vreemd. Hier precies dezelfde setup, ook DS414, en heb toch echt een week of 2 geleden een update gedaan via het package center en geen centje pijn. NB: ik heb wel mijn NAS een keer opnieuw moeten laten starten daarvoor, maar dat kost nog geen 5 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Anoniem: 210193 schreef op zondag 08 mei 2016 @ 17:23:
Ben net ook aan het denken aan een scriptje die mij verwittigd wanneer ramen dicht/open moeten om het koel te houden. Komt binnenkort wel in orde hier :)

@CSB Hier nog geen last van gehad. Gewoon bijwerken en halve minuut later terug operationeel.

edit: Hoeft niet lang te duren >:)

PHP:
1
2
3
4
5
6
if($Tbuiten > $Tkamer && $Tbuiten > 20 && $Sraamkamer=='Open' && cget('timerraamkamer') < $tweeuur) {telegram('Raam kamer dicht doen, te warm buiten');cset('timerraamkamer',$time);}
else if($Tbuiten < $Tkamer && $Tkamer > 19 && $Sraamkamer=='Closed' && cget('timerraamkamer') < $tweeuur) {telegram('Raam kamer open doen, te warm binnen');cset('timerraamkamer',$time);}
if($Tbuiten > $Ttobi && $Tbuiten > 20 && $Sraamtobi=='Open' && cget('timerraamtobi') < $tweeuur) {telegram('Raam kamer Tobi dicht doen, te warm buiten');cset('timerraamtobi',$time);}
else if($Tbuiten < $Ttobi && $Ttobi > 19 && $Sraamtobi=='Closed' && cget('timerraamtobi') < $tweeuur) {telegram('Raam kamer Tobi open doen, te warm binnen');cset('timerraamtobi',$time);}
if($Tbuiten > $Talex && $Tbuiten > 20 && $Sraamalex=='Open' && cget('timerraamalex') < $tweeuur) {telegram('Raam kamer Alex dicht doen, te warm buiten');cset('timerraamalex',$time);}
else if($Tbuiten < $Talex && $Talex > 19 && $Sraamalex=='Closed' && cget('timerraamalex') < $tweeuur) {telegram('Raam kamer Alex open doen, te warm binnen');cset('timerraamalex',$time);}
Nu moet ik alleen nog uitzoeken hoe je die scripts gebruikt want daar heb ik 0,0 ervaring mee. (heb een ander vak) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Laatst online: 12:06

CSB

:D

445033 schreef op zondag 08 mei 2016 @ 21:43:
[...]

Dat vind ik erg vreemd. Hier precies dezelfde setup, ook DS414, en heb toch echt een week of 2 geleden een update gedaan via het package center en geen centje pijn. NB: ik heb wel mijn NAS een keer opnieuw moeten laten starten daarvoor, maar dat kost nog geen 5 minuten.
Sterker nog:
Ik merk nu dat mijn scripts folder gewoon weg is. Daardoor werkt mijn lua script niet meer. Er is iets met mijn installatie aan de hand. Is er een manier om Domoticz in zijn geheel echt te verwijderen en opnieuw te installeren zonder dat er troep achterblijft?

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
445033 schreef op zondag 08 mei 2016 @ 21:43:
[...]

Bij m'n schoonvader ook dezelfde hardware ivm Domoticz en zonder herstarten ook gewoon al een paar keer kunnen updaten. Misschien toch iets anders niet in orde?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-07 12:54
445033 schreef op zondag 08 mei 2016 @ 12:45:
Hoe zorg je dat je met warm weer geen airco nodig hebt? Heel simpel. Bij een warme dag sluit je alle ramen, deuren en gordijnen zodra de buiten temperatuur boven de binnen temperatuur komt. Omgekeerd geldt vanzelfsprekend ook. Ik deed dit altijd al maar sinds zowel buiten als binnen deze waarden worden weergegeven met Domoticz kan ik het helemaal strak regelen. Binnen op dit moment bij ons gemiddeld 21,5 buiten 27,6. Eigenlijk zou ik wel willen dat Domoticz een signaaltje geeft, bijvoorbeeld via SMS wanneer ik ramen moet sluiten of openen. Iemand die weet hoe dit kan?
Dat kan gewoon met lua en pushover bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033 schreef op zondag 08 mei 2016 @ 21:46:
[...]

Nu moet ik alleen nog uitzoeken hoe je die scripts gebruikt want daar heb ik 0,0 ervaring mee. (heb een ander vak) 8)
Start even op https://github.com/Egregi...om-Floorplan-for-Domoticz
Vragen kunnen wellicht best via http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=7551 zodat we hier niet al te ver offtopic gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

CSB schreef op zondag 08 mei 2016 @ 21:50:
[...]

Sterker nog:
Ik merk nu dat mijn scripts folder gewoon weg is. Daardoor werkt mijn lua script niet meer. Er is iets met mijn installatie aan de hand. Is er een manier om Domoticz in zijn geheel echt te verwijderen en opnieuw te installeren zonder dat er troep achterblijft?
Ik heb dit een keer gedaan met WINscp https://winscp.net/eng/docs/lang:nl Had een keer een package wat ik niet anders kon verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intellium
Iemand al gebruik gemaakt van de HTTP/HTTPS pollers onder 'Hardware' ?

Ik heb er een aantal ingesteld om even mee te testen. Momenteel roepen ze een URL aan die vervolgens een PHP script aftrapt om data in Domoticz bij te werken. Dit werkt allemaal goed, alleen krijg ik in de logs telkens een 'hardware (10) thread seems to have ended unexpectedly' melding. Dit zal iets te maken hebben met de manier hoe die pollers werken. Ze vereisen blijkbaar een LUA script die iets doet met de output, waar ik simpelweg een leeg script voor heb gebruikt. Iemand hier een idee over?

-==||| INSANE |||==-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:42
het lijkt erop dat mijn aeon z-wave usb wispelturig wordt.
Hij slaat "offline" "Niet alle Nodes zijn ondervraagd, OpenZWave nog niet volledig geïnitialiseerd!"
Waarbij hij de OpenZwave software Version: 1.4-232-g4f7da52 wil pakken, maar uiteindelijk komt hij op 1.4.167 uit en werkt hij wel weer?

Hoe kan ik dat fixxen?

Het log geeft het volgende aan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
2016-05-09 13:14:35.936 OpenZWave: Starting...
2016-05-09 13:14:35.938 OpenZWave: Version: 1.4-232-g4f7da52
2016-05-09 13:14:35.938 OpenZWave: using config in: /domoticz/Config/
2016-05-09 13:14:36.343 OpenZWave: Driver Ready
2016-05-09 13:15:09.359 OpenZWave: Received timeout notification from HomeID: 4011846441, NodeID: 13 (0x0d)
2016-05-09 13:15:38.958 OpenZWave: Received Node Dead notification from HomeID: 4011846441, NodeID: 12 (0x0c)
2016-05-09 13:15:51.352 OpenZWave: Received timeout notification from HomeID: 4011846441, NodeID: 4 (0x04)
2016-05-09 13:16:01.355 OpenZWave: Received timeout notification from HomeID: 4011846441, NodeID: 13 (0x0d)
2016-05-09 13:16:11.358 OpenZWave: Received timeout notification from HomeID: 4011846441, NodeID: 17 (0x11)
2016-05-09 13:16:21.379 OpenZWave: Received timeout notification from HomeID: 4011846441, NodeID: 13 (0x0d)
2016-05-09 13:16:31.383 OpenZWave: Received timeout notification from HomeID: 4011846441, NodeID: 13 (0x0d)
2016-05-09 13:16:41.386 OpenZWave: Received timeout notification from HomeID: 4011846441, NodeID: 4 (0x04)
2016-05-09 13:16:51.629 OpenZWave: Received timeout notification from HomeID: 4011846441, NodeID: 4 (0x04)
2016-05-09 13:17:01.649 OpenZWave: Received timeout notification from HomeID: 4011846441, NodeID: 4 (0x04)
2016-05-09 13:17:02.216 OpenZWave: Closed
2016-05-09 13:17:05.994 OpenZWave: Starting...
2016-05-09 13:17:05.996 OpenZWave: Version: 1.4-232-g4f7da52
2016-05-09 13:17:05.996 OpenZWave: using config in: /domoticz/Config/
2016-05-09 13:17:06.401 OpenZWave: Driver Ready
2016-05-09 13:17:39.386 OpenZWave: Received timeout notification from HomeID: 4011846441, NodeID: 13 (0x0d)
2016-05-09 13:18:09.978 OpenZWave: Received Node Dead notification from HomeID: 4011846441, NodeID: 12 (0x0c)
2016-05-09 13:18:22.375 OpenZWave: Received timeout notification from HomeID: 4011846441, NodeID: 4 (0x04)
2016-05-09 13:18:32.379 OpenZWave: Received timeout notification from HomeID: 4011846441, NodeID: 13 (0x0d)
2016-05-09 13:18:42.381 OpenZWave: Received timeout notification from HomeID: 4011846441, NodeID: 17 (0x11)
2016-05-09 13:18:52.402 OpenZWave: Received timeout notification from HomeID: 4011846441, NodeID: 13 (0x0d)
2016-05-09 13:19:02.405 OpenZWave: Received timeout notification from HomeID: 4011846441, NodeID: 13 (0x0d)
2016-05-09 13:19:12.408 OpenZWave: Received timeout notification from HomeID: 4011846441, NodeID: 4 (0x04)
2016-05-09 13:19:22.661 OpenZWave: Received timeout notification from HomeID: 4011846441, NodeID: 4 (0x04)
2016-05-09 13:19:31.764 OpenZWave: Closed

[ Voor 81% gewijzigd door maomanna op 09-05-2016 13:22 ]

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-01-2023
@guyverschuere: Over het signaleren op het verschil tussen binnen- en buitentemperatuur. Is jouw script ook om te schrijven naar Lua?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

janne_nl schreef op zondag 08 mei 2016 @ 22:13:
[...]

Dat kan gewoon met lua en pushover bijvoorbeeld
Ik ben ermee aan het stoeien. Misschien een domme vraag. Heb Pushover account aangemaakt, app op phone, test bericht werkt vanuit de site maar ik zoek me suf naar de Api. Waar kan ik die vinden zodat ik hem op Domoticz kan invoeren? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-07 16:38
Hoe zijn de ervaringen hier met het upgraden van Raspbian van Wheezy naar Jessie met een werkende Domoticz? Doen of niet doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-07 21:13

Patrick89

PSN : Gamesource

loyske schreef op maandag 09 mei 2016 @ 14:40:
Hoe zijn de ervaringen hier met het upgraden van Raspbian van Wheezy naar Jessie met een werkende Domoticz? Doen of niet doen?
Trek een back-up van je Micro SD met Win32 Disk Imager en probeer het :)

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
445033 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 14:17:
[...]

Ik ben ermee aan het stoeien. Misschien een domme vraag. Heb Pushover account aangemaakt, app op phone, test bericht werkt vanuit de site maar ik zoek me suf naar de Api. Waar kan ik die vinden zodat ik hem op Domoticz kan invoeren? :?
Je kan dat gewoon instellen bij Instellingen -> Notificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Ik gebruik dat ook vanuit lua, rechtstreeks via een http call.

Bijvoorbeeld, als ik 'naar bed' activeer en er staat nog een deur/raam open of de verwarming staat op hand, krijg ik een notificatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AWST6000 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 13:51:
@guyverschuere: Over het signaleren op het verschil tussen binnen- en buitentemperatuur. Is jouw script ook om te schrijven naar Lua?
Even een update van de code:
PHP:
1
2
3
4
if($Sweg=='Off'&&$Sslapen=='Off') {
    if(($Tbuiten>$Tkamer||$Tbuiten>$Ttobi||$Tbuiten>$Talex)&&$Tbuiten>20&&($Sraamkamer=='Open'||$Sraamtobi=='Open'||$Sraamalex=='Open')) if(cget('timeramen') < $tweeuur) {telegram('Ramen boven dicht doen, te warm buiten',false);cset('timeramen',$time);}
    else if(($Tbuiten<=$Tkamer||$Tbuiten<=$Tkamertobi||$Tbuiten<=$Tkameralex)&&($Tkamer>19||$Tkamertobi>19||$Tkameralex>19)&&($Sraamkamer=='Closed'||$Sraamkamer=='Closed'||$Sraamkamer=='Closed')) if(cget('timeramen') < $tweeuur) {telegram('Ramen boven open doen, te warm binnen',false);cset('timeramen',$time);}
}

Na een dag gebruik merk je natuurlijk wel kleine issues.
Zo deden we deze morgen bij de melding dat het raam van de kamer dicht moest meteen alle ramen dicht. Natuurlijk meteen gevolgd door een bericht dat de 2 andere kamers terug open moesten.
Zou in principe met de nieuwe code moeten opgelost zijn.
En LUA? Geen flauw idee van, ik werk alleen met PHP omdat die code mij toelaat op een simpele manier toch alles te kunnen wat ik maar kan bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

maomanna schreef op maandag 09 mei 2016 @ 14:54:
[...]

Je kan dat gewoon instellen bij Instellingen -> Notificaties.
Ik bedoel niet in Domoticz.... Ik kan nergens die hele Api code vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
https://pushover.net/api

Is dat wat je zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobus_NL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-06 09:54
ik ben een beetje aan het stoeien met Blockly

nu heb ik er 1 gemaakt en hij werkt wel... maar niet zoals ik hem wil hebben.

ik heb een beweging sensor in de hal hangen deze meet ook de aantal Lux.

nu wil ik heb eigenlijk zo hebben als de Lux lager dan 20 is en de sensor aangaat dat dan de lamp in de gang aanspringt.
maar wat nu het geval is dat hij ook gewoon boven de 20lux aanspringt en dat wil ik niet!

nu heb ik in mijn blockly plaatje nog een test lamp van de slaapkamer hangen. dus let daar maar niet op :P

Blockly

zouden jullie mij kunnen vertellen wat ik fout heb gedaan?

PSN: CobusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrik12345678
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-09-2024
ik heb problemen met de laatste stable versie van Domoticz,
op een raspberry draait hij goed, geen problemen.
alleen op mijn Cubietruck loopt hij telkens vast oid, als ik dan check, draait de service gewoon niet.
met de vorige stable versie had ik dit probleem totaal niet, dit is na updaten gekomen. ook zijn er geen nieuwe dingen toegevoegd.
is dit een bekend probleem, en is er een oplossing voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterKoblenz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:05
Gek, ziet er namelijk prima uit. Weet je zeker dat hij de LUX goed meet? In de event manager kan je rechts onder klikken op "Show current states" nog onder de delete knop. Kijk daar anders hoeveel lux ie daar weergeeft? Misschien een orde van grote probleem?

Edit: wacht eens even! je hebt nu groter of gelijk aan 20 :o je moet dan natuurlijk "<20" gebruiken!

[ Voor 12% gewijzigd door DieterKoblenz op 09-05-2016 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Had ik al gezien maar had niet door dat je een applicatie moet aanmaken. Zal de warmte zijn, ahum.... 8)7 :+

Edit: getest en het werkt. Heb overigens gewoon op de temperatuur buitenschakelaar nu een notificatie aangebracht die zegt boven 21 graden, ramen dicht en omgekeerd. Wel zo simpel en dat is wat ik wil.

NB: kost die app van pushover nu geld of niet?

[ Voor 32% gewijzigd door 445033 op 09-05-2016 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Yep, pushover kost na 1 week iets van 5 euro eenmalig (op android). Ik weet niet zeker of een limiet op het aantal notificaties per maand zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-07 21:13

Patrick89

PSN : Gamesource

Cobus_NL schreef op maandag 09 mei 2016 @ 17:05:
ik ben een beetje aan het stoeien met Blockly

nu heb ik er 1 gemaakt en hij werkt wel... maar niet zoals ik hem wil hebben.

ik heb een beweging sensor in de hal hangen deze meet ook de aantal Lux.

nu wil ik heb eigenlijk zo hebben als de Lux lager dan 20 is en de sensor aangaat dat dan de lamp in de gang aanspringt.
maar wat nu het geval is dat hij ook gewoon boven de 20lux aanspringt en dat wil ik niet!

nu heb ik in mijn blockly plaatje nog een test lamp van de slaapkamer hangen. dus let daar maar niet op :P

[afbeelding]

zouden jullie mij kunnen vertellen wat ik fout heb gedaan?
Kleiner dan teken gebruiken ?
Je hebt nu lux groter dan 20 8)7 :P

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-01 21:17
heeft er iemand nog een tip voor een wall mount tablet? heb nu een oude samsung galaxy tab 10.1 waar ik wat mee wil gaan stoeien. maar misschien heeft iemand anders een betere oplossing. knopje van samsung zit ook aan de zijkant. lastig als je het ding netjes wilt gaan inbouwen.

interface ben ik ook nog niet helemaal achter wat nu handig is. ik wil namelijk niet alleen domoticz gebruiken. maar ook om muziek aan te gaan zetten in een multi room audio systeem (hifiberries met volumio of rune of iets anders).

[ Voor 29% gewijzigd door DARKLORD op 09-05-2016 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warriorvideo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-11-2023
Repi3 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 13:35:
[...]

bedankt voor de uitleg :)

Ik ga eens kijken om wat te bestellen :)

of kun je mss beter kijken naar zo'n allround energy monitoring system?
bv Smappee ofzo?
Zou hier eens naar kijken :

Profitec KD 310 T

Wordt aangeboden op Amaz.... duitsland

kost iets van 2o euro

wordt ondersteund door Domoticz en geeft draadloos door :

Vermogen, Voltage , net frequentie, en Cos fi

wel even opletten stuurd elke 4 seconden data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-07 15:28

stuffer

Ondertietel

DARKLORD schreef op maandag 09 mei 2016 @ 20:02:
heeft er iemand nog een tip voor een wall mount tablet? heb nu een oude samsung galaxy tab 10.1 waar ik wat mee wil gaan stoeien. maar misschien heeft iemand anders een betere oplossing. knopje van samsung zit ook aan de zijkant. lastig als je het ding netjes wilt gaan inbouwen.

interface ben ik ook nog niet helemaal achter wat nu handig is. ik wil namelijk niet alleen domoticz gebruiken. maar ook om muziek aan te gaan zetten in een multi room audio systeem (hifiberries met volumio of rune of iets anders).
Ik heb zelf deze hangen:
https://www.amazon.co.uk/gp/aw/d/B008E0Q0C0?pc_redir=T1

Vind het zelf een aanrader.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobus_NL
DieterKoblenz schreef op maandag 09 mei 2016 @ 17:22:
[...]

Gek, ziet er namelijk prima uit. Weet je zeker dat hij de LUX goed meet? In de event manager kan je rechts onder klikken op "Show current states" nog onder de delete knop. Kijk daar anders hoeveel lux ie daar weergeeft? Misschien een orde van grote probleem?

Edit: wacht eens even! je hebt nu groter of gelijk aan 20 :o je moet dan natuurlijk "<20" gebruiken!
bedankt dat was het inderdaad.
ik heb inderdaad het verkeerde tekententje gebruikt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobus_NL
Patrick89 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 19:34:
[...]

Kleiner dan teken gebruiken ?
Je hebt nu lux groter dan 20 8)7 :P
ja heel stom van me 8)7
maar bedankt voor het mee denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
Ik heb een vreemd verschijnsel.

Ik heb een aantal blockly events, een aantal zijn niet actief en kleuren rood.
Nu heb ik 1 event die zwart is, maar als actief staat uitgevinkt.
Het lijkt er ook op dat die niet lekker werkt.

Als ik events wijzig, slaat hij ze ook niet op

Wie heeft dat ook?

Zit momenteel op V3.5110

[ Voor 8% gewijzigd door maomanna op 10-05-2016 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-07 11:08
Ik ben weer even bezig met een frontpage, wie heeft een type om de lijst met device's te exporteren naar een CSV of Excel bestand.

Ik heb mij eigen antwoord al gevonden 8)7
DB Browser for SQLlite.
Export Tabel as CSV

[ Voor 26% gewijzigd door jossie67 op 10-05-2016 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

445033 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 18:23:
[...]

Had ik al gezien maar had niet door dat je een applicatie moet aanmaken. Zal de warmte zijn, ahum.... 8)7 :+

Edit: getest en het werkt. Heb overigens gewoon op de temperatuur buitenschakelaar nu een notificatie aangebracht die zegt boven 21 graden, ramen dicht en omgekeerd. Wel zo simpel en dat is wat ik wil.

NB: kost die app van pushover nu geld of niet?
Testbericht vanuit Domoticz werkte wel maar krijg nu dus alleen geen signaal als de temperaturen onder/boven ingestelde waarde dalen/stijgen. :X Opgelost..... 8)7 Moet wel de gegevens van Pushover opslaan in Domoticz. Echt? Joh! :+

[ Voor 6% gewijzigd door 445033 op 10-05-2016 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-05 19:17
Het viel mij vandaag op dat ik deze meldingen in mijn log heb staan. Weet iemand wat dit betekent? Ik kom er zo niet uit namelijk.

code:
1
2
3
4
2016-05-10 12:54:20.001 Error: WebServer(SSL) startup failed on address 0.0.0.0 with port: 443: use_certificate_chain_file: No such file or directory
2016-05-10 12:54:20.001 Error: WebServer(SSL) check privileges for opening ports below 1024
2016-05-10 13:00:02.457 Error: SQL Query("VACUUM") : database or disk is full
2016-05-10 13:02:10.373 Error: EventSystem: Warning!, lua script /home/pi/domoticz/scripts/lua/script_time_ping.lua has been running for more than 10 seconds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zowat alle meldingen verklaren zichzelf toch?
De domoticz user heeft geen rechten om poorten lager dan 1024 te openen.
Er is onvoldoende (temp) ruimte om een vacuum te doen
En een script draait langer dan 10 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jossie67 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 10:40:
Ik ben weer even bezig met een frontpage
Welke taal ga je gebruiken?
Persoonlijk vind ik PHP de max om een interface naar Domoticz te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-05 19:17
Anoniem: 210193 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:35:
De domoticz user heeft geen rechten om poorten lager dan 1024 te openen.
Er is onvoldoende (temp) ruimte om een vacuum te doen
En een script draait langer dan 10 seconden.
Oké, ik ben een beetje een leek op dat gebied. Die melding over die poorten heb ik nooit gehad en er is niks veranderd. Is dat erg om zo te laten?
De ruimte moet ik dus even kijken in mijn temp-dir en anders wat verwijderen?
Dat script draait al 2 jaar zo en heeft nog nooit deze melding gegeven, dus vandaar dat ik niet weet hoe en waar ik het in moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-07 11:08
Anoniem: 210193 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:36:
[...]

Welke taal ga je gebruiken?
Persoonlijk vind ik PHP de max om een interface naar Domoticz te maken.
Ik ga weer eens verder met
https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=4698
Ik heb een nexus 7 2012 aan de muur hangen, voor de bediening, dan snapt mijn vrouw het ook >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe gaat dat er uit zien als er pakweg 30 schakelaars moeten op staan? En dan nog een deel deurcontacten, thermometers, wat weerinfo,...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tablet gebruik ik niet meer, het idee van domotica is juist het automatiseren. Licht gaat hier aan als het donker is + beweging is in de kamer. En ik heb één pulsdrukker op de muur zitten (Qubino dimmer zit ie aan vast geknoopt) die de hele boel in één keer uitzet. Die knop druk ik in als we gaan slapen / van huis weg gaan.

Thermometers, CV-ketel e.d. pomp ik in InfluxDB en Grafana maakt daar dan grafieken van.
Nicky's TweakBlog: bijmij-grafana: OpenTherm Gateway

[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 10-05-2016 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-01 21:17
Zolang domoticz mijn gedachten nog niet kan lezen zal ik toch een interface nodig hebben om duidelijk te maken wat ik wil. Verschillende kleursettings hue lampen. Bepaalde lampen aan andere uit. Grafieken van verbruik /opwekking. Temperatuur / barometer etc etc.
Koala wall mount ziet er wel leuk uit. Maar ga denk ik uit hout wat frezen. Past beter in huis van 1880

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:36

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
En dan ineens doet je lamp het niet meer. Pi onbereikbaar. Dan maar aan de TV hangen om te kijken wat hij doet. Blijf tijdens de boot hangen op het starten van de SSH daemon. Lekker weer, lijkt mij niet eens een probleem van Domoticz maar van het OS zelf. *zucht* Dat wordt weer uitzoeken.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-07 17:00

Matis

Rubber Rocket

Waarschijnlijk een corrupt filesystem, waardoor de sshd niet meer bij zijn configuratie bestanden kan.
Geen ssh toegang is bij mij meestal de eerste indicatie van een verrotte rootfs.

Nu ben ik ondertussen zo handig met het herinstalleren van de RPi en configureren van de zut, dat ik het rootfs op een externe USB stick heb gezet. Veel sneller en nog robuuster ook :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-06 09:18
Ik heb wat problemen met een instellen van timers m.b.t. Hue lampen icm domoticz. Het handmatig schakelen van de Hue lampen gaat prima, maar via timers krijg ik het gewoon niet aan de praat. Meer mensen dit probleem?

De Z-wave schakelaars geven overigens geen problemen met timers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Matis schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 22:48:
Waarschijnlijk een corrupt filesystem, waardoor de sshd niet meer bij zijn configuratie bestanden kan.
Geen ssh toegang is bij mij meestal de eerste indicatie van een verrotte rootfs.

Nu ben ik ondertussen zo handig met het herinstalleren van de RPi en configureren van de zut, dat ik het rootfs op een externe USB stick heb gezet. Veel sneller en nog robuuster ook :)
Kan dat ook al gaf hij eerder in de boot aan dat de rootfs door de fsck kwam? Later mekkert hij wel over een volume wat niet goed unmounted is dus een dirty bit krijgt ofzo.

Is er trouwens nog een makkelijke tool voor windows om een node te configureren? Het enige wat ik wil is bij een fibaro dimmer de muurschakelaar weer laten werken, dus S1 en S2 omdraaien. :')

[ Voor 12% gewijzigd door Gonadan op 10-05-2016 22:59 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:44
Ik heb sinds een ruime week een Fibaro multisensor (met Z-Wave plus), maar in Domoticz lukt het mij niet de variabelen in beeld te krijgen om die aan te kunnen passen.

Wat ik zie is dit:
Fibaro

Iemand enig idee waarom ik alle andere waarden niet kan zien? Mensen die deze zelfde sensor hebben toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0rneel
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-07 19:24
netvista schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 22:49:
Ik heb wat problemen met een instellen van timers m.b.t. Hue lampen icm domoticz. Het handmatig schakelen van de Hue lampen gaat prima, maar via timers krijg ik het gewoon niet aan de praat. Meer mensen dit probleem?

De Z-wave schakelaars geven overigens geen problemen met timers.
Stuur eens een screenshot mee met je instellingen. Staat de timer zelf op enabled want je kan een timer toevoegen en per default is die volgens mij niet enabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Dennis schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 07:24:
Ik heb sinds een ruime week een Fibaro multisensor (met Z-Wave plus), maar in Domoticz lukt het mij niet de variabelen in beeld te krijgen om die aan te kunnen passen.

Wat ik zie is dit:
[afbeelding]

Iemand enig idee waarom ik alle andere waarden niet kan zien? Mensen die deze zelfde sensor hebben toevallig?
Hij geeft aan dat hij het type niet kent. Dat is op zich vreemd want het zit al tijden gewoon in OpenZwave dus ook in Domoticz. Kan het zijn dat je een verouderde versie hebt of zelf met XML'etjes heb lopen klooien?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:44
Gonadan schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 08:22:
Hij geeft aan dat hij het type niet kent. Dat is op zich vreemd want het zit al tijden gewoon in OpenZwave dus ook in Domoticz. Kan het zijn dat je een verouderde versie hebt of zelf met XML'etjes heb lopen klooien?
Je bedoelt een verouderde versie van Domoticz hè? Nee, ik had de laatste stable (uit februari) maar om zeker te weten dat dat het niet was heb ik gisteren nog even geupdate naar de laatste bètaversie. Aan XML'etjes heb ik niets veranderd: ik heb nog nooit zo diep in het systeem gezeten.

[edit]
Ik denk dat ik dit vanavond even ga proberen: https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=10295, die lijken hetzelfde probleem te hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door Dennis op 11-05-2016 09:12 ]

Pagina: 1 ... 60 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de Github repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door
Gebruik bij het posten van stukjes code de ~~~[code]-tag!
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.