Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:53
Dennis schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 09:09:
[...]

Je bedoelt een verouderde versie van Domoticz hè? Nee, ik had de laatste stable (uit februari) maar om zeker te weten dat dat het niet was heb ik gisteren nog even geupdate naar de laatste bètaversie. Aan XML'etjes heb ik niets veranderd: ik heb nog nooit zo diep in het systeem gezeten.

[edit]
Ik denk dat ik dit vanavond even ga proberen: https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=10295, die lijken hetzelfde probleem te hebben.
dit is waarschijnlijk gewoon een nieuwe versie van de multi sensor.
je moet in /domoticz/Config/manufacturer_specific.xml de multi sensor toevoegen. (voorlopig, tot OZW is upgedate)

onder het kopje fibaro voeg je de volgende regel toe:
code:
1
<Product type="0801" id="1001" name="FGMS001 Motion Sensor" config="fibaro/fgms.xml" />

even domoticz service restart
dan moet je de sensor excluden, en weer includen (volgens mij)

zodra hij dan geinclude wordt worden alle instellingen geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:20

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Dan zouden ze een nieuwe interne ID hebben gebruikt zonder daadwerkelijk het type een opvolger te geven, lekker handig van Fibaro.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
Mijn Cresta, TFA TS34C krijgt na een reset slechts 1x een temperatuur puls door. Daarna niks meer terwijl er wel signaal is, tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 21:47
Gonadan schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:09:
Dan zouden ze een nieuwe interne ID hebben gebruikt zonder daadwerkelijk het type een opvolger te geven, lekker handig van Fibaro.
Dat lijkt inderdaad zo te zijn, want bij mij heeft hij Product type="0800". Die werkt dus standaard wel.

Mijn versie heb ik nog maar 3 maanden geleden gekocht. Ben wel benieuwd wat er veranderd is in de nieuwe versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Erg weinig mag ik aannemen, het blijft type FGMS-001.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobus_NL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-06 09:54
Dennis schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 09:09:
[...]

Je bedoelt een verouderde versie van Domoticz hè? Nee, ik had de laatste stable (uit februari) maar om zeker te weten dat dat het niet was heb ik gisteren nog even geupdate naar de laatste bètaversie. Aan XML'etjes heb ik niets veranderd: ik heb nog nooit zo diep in het systeem gezeten.

[edit]
Ik denk dat ik dit vanavond even ga proberen: https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=10295, die lijken hetzelfde probleem te hebben.
ik ben benieuwd of dit werkt! let me know.

heb het zelfde probleem namelijk... (nou ja wist niet dat het een probleem was tot ik jou berichtje las :9 )

PSN: CobusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07 13:33
Cobus_NL schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:21:
ik ben benieuwd of dit werkt! let me know.

heb het zelfde probleem namelijk... (nou ja wist niet dat het een probleem was tot ik jou berichtje las :9 )
Het werkt. In zoverre dat ik blijkbaar toen ik vorige week het apparaat heb toegevoegd nog een oude XML-versie had. Ik ging net even kijken met WinSCP maar hij stond er gewoon tussen.

Ik heb het apparaat dus even ge-exclude en daarna weer ge-include en nu ziet hij netjes alle parameters! Gelijk even alles aangepast, ben nu benieuwd of ik het naar wens kan krijgen. Dank voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:08
Gonadan schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 22:56:
[...]

Kan dat ook al gaf hij eerder in de boot aan dat de rootfs door de fsck kwam? Later mekkert hij wel over een volume wat niet goed unmounted is dus een dirty bit krijgt ofzo.

Is er trouwens nog een makkelijke tool voor windows om een node te configureren? Het enige wat ik wil is bij een fibaro dimmer de muurschakelaar weer laten werken, dus S1 en S2 omdraaien. :')
Had ik ook regelmatig bij mijn vorige sd kaart. Nieuwe image erop en hij werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb net een ZWave Qubino ZMNHDD1 Flush Dimmer aangesloten met een dubbele pulsschakelaar.
Deze wordt herkend in Domoticz, maar ik zie slechts 1 switch. De ene schakelaar kan ik dus gebruiken om de lamp te dimmen of aan/uit te schakelen. De andere schakelaar wordt echter niet gezien. Iemand een tip hoe deze toch te gebruiken is?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210193

Staat er ook geen sensor bij met id eindigend op 0 en 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit is wat ik zie:

1347 Aeon Labs USB Stick V2 00002102 1 kWh Meter General kWh 0.000 kWh - - Add DeviceRename Device Log 2016-05-12 18:19:00
1346 Aeon Labs USB Stick V2 0000022 1 Power Meter Usage Electric 0.0 Watt - - Add DeviceRename Device Log 2016-05-12 18:18:24
1345 Aeon Labs USB Stick V2 00002101 1 kWh Meter General kWh 0.500 kWh - - Add DeviceRename Device Log 2016-05-12 18:20:10
1344 Aeon Labs USB Stick V2 0002001 2 Unknown Usage Electric 0.0 Watt - - Add DeviceRename Device Log 2016-05-12 18:20:32
1343 Aeon Labs USB Stick V2 00002001 1 kWh Meter General kWh 0.087 kWh - - Add DeviceRename Device Log 2016-05-12 18:20:32
1341 Aeon Labs USB Stick V2 0002101 2 Unknown Usage Electric 0.0 Watt - - Add DeviceRename Device Log 2016-05-12 18:20:10
1339 Aeon Labs USB Stick V2 0002102 2 Unknown Usage Electric 0.0 Watt - - Add DeviceRename Device Log 2016-05-12 18:19:00

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:04
Ik heb wat hulp nodig.
Ik heb via deze beschrijving mijn klikaanklik uit dingetjes werkend via m'n pi.: Maybe, just maybe, someone cares.: Lampen schakelen met een Raspberry Pi

Werkt prima, om ze aan of uit te schakelen tik ik in:
code:
1
sudo ./kaku M11 on

Wat ik nu gedaan heb in domoticz is een dummy hardware switch aanmaken met bij de "on action" het volgende:
code:
1
script://home/pi/domoticz/scripts/m11on.sh

in dat script staat het volgende:
code:
1
2
#!/bin/bash
sudo .home/pi/wiringPi/examples/lights/kaku M 11 on

Maar dit werkt niet. Domoticz geeft geen foutmelding, dus ik denk dat het daar wel goed zit, echter als ik mijn m11on.sh draai met
code:
1
sh  ./m11on.sh

dan geeft hij de melding "command not found"
Ik ga er dus vanuit dat mijn syntax dus fout is, maar ben een dusdanige linux n00b dat ik niet weet wat de juiste syntax is :P

Iemand die me een zetje in de juiste richting kan geven?
Ben ik überhaupt op een goede manier bezig? Of werkt wat ik wil sowieso niet?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panomi
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-06 11:51
Maverick schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 21:36:
Ik heb wat hulp nodig.

Wat ik nu gedaan heb in domoticz is een dummy hardware switch aanmaken met bij de "on action" het volgende:
code:
1
Niet geheel zeker maar ik dacht dat je 3 / moet gebruiken, dus: script:///

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
panomi schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 21:48:
[...]

Niet geheel zeker maar ik dacht dat je 3 / moet gebruiken, dus: script:///
Nope, moeten er 2 zijn. Als ik er 3 gebruik dan geeft hij een foutmelding:
code:
1
2016-05-12 22:16:43.315 Error: Error executing script command (/home/pi/domoticz/scripts/m11on.sh). returned: 32256

Met 2 slashes geeft hij geen foutmelding.

Ik heb geprobeerd mijn bash script wat aan te passen:
code:
1
2
3
4
#!/bin/bash
echo "hello world!"
PATH="/home/pi/wiringPi/examples/lights/:$PATH"
sudo ./kaku M 11 on

Maar helaas:
code:
1
2
hello world!
sudo: ./kaku: command not found

Ik mis een beetje basiskennis vrees ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

code:
1
2
script://m11on.sh
script:///home/pi/domoticz/scripts/m11on.sh

Zou moeten gelijk zijn.
script:// is het protocol, alles erachter het pad, relatief tot de scripts map.
Indien je dan met een / start betekent dat absoluut pad vanaf de root.

Staat het .sh script als uitvoerbaar? Dat kan je zien middels het commando "ls -lsh"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Nouja, zoals je in mijn post hierboven kunt zien lijkt het script uitvoerbaar. Het probleem zit ook denk ik niet in domoticz maar in de syntax die ik in het script gebruik.
Je ziet dat als ik het script vanaf de commandline uitvoer de echo hello world! gewoon doorkomt. Bij de regel erna geeft het script zelf (dus niet domoticz) een foutmelding. Ik weet gewoonweg niet welke syntax ik in het script moet gebruiken om dit commando aan te roepen.

wellicht zijn beide dingen fout, dat kan ook. De foutmelding die domoticz geeft heeft wel wat van doen met de rechten zo lijkt het....

[ Voor 19% gewijzigd door Maverick op 13-05-2016 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:05
code:
1

code:
1
2
#!/bin/bash

Maar dit werkt niet. Domoticz geeft geen foutmelding, dus ik denk dat het daar wel goed zit, echter als ik mijn m11on.sh draai met
code:
1
sh  ./m11on.sh

Dat commando
code:
1
zou ik aanpassen naar
code:
1
sudo /home/pi/wiringPi/examples/lights/kaku M11 on

De punt in een pad betekent "vanuit de huidige directory". Als je iets aanroept vanuit cron of als een andere gebruiker weet je niet helemaal zeker vanuit welke directory je begint. In dit geval hoeft die . alleen maar een / te worden en je hebt een absoluut pad wat geen verwarring op kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

grote_oever schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 19:08:
Had ik ook regelmatig bij mijn vorige sd kaart. Nieuwe image erop en hij werkt weer.
Argh, en ik was er nog niet aan toe gekomen die te trekken. :F

Waarom doet dat lel zoiets? Hij draaide gewoon en was dus ineens niet meer beschikbaar. SD-kaartje had ik al geen vertrouwen in maar nu toch maar eens zoeken naar een stabielere oplossing.

Nu zie je wel het immens grote voordeel van Z-wave. Als je ook nodes onderling laat communiceren en je controller alleen gebruikt voor extra dan blijft de basis in huis gewoon altijd werken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:48
tsjoender schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 08:03:
[...]

Dat commando
code:
1
zou ik aanpassen naar
code:
1
sudo /home/pi/wiringPi/examples/lights/kaku M11 on

De punt in een pad betekent "vanuit de huidige directory".
Als je iets aanroept vanuit cron of als een andere gebruiker weet je niet helemaal zeker vanuit welke directory je begint.
Dat klopt niet helemaal. De directory die gebruikt wordt is de voor de user als welke de cron loopt de geconfigureerde home directory. Waar je echter rekening mee moet houden is dat bij het starten van een script (of iets anders) door cron, de loginscripts van de die user NIET worden uitgevoerd. Evt. benodigde path settings/omgevings variabelen moet je dus zelf in het script instellen/configureren.
In dit geval hoeft die . alleen maar een / te worden en je hebt een absoluut pad wat geen verwarring op kan leveren.
Ja, dat lijkt me zowieso een goed plan. Zeker in cron volledige path gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Gonadan schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 08:22:
[...]

Argh, en ik was er nog niet aan toe gekomen die te trekken. :F

Waarom doet dat lel zoiets? Hij draaide gewoon en was dus ineens niet meer beschikbaar. SD-kaartje had ik al geen vertrouwen in maar nu toch maar eens zoeken naar een stabielere oplossing.

Nu zie je wel het immens grote voordeel van Z-wave. Als je ook nodes onderling laat communiceren en je controller alleen gebruikt voor extra dan blijft de basis in huis gewoon altijd werken.
Bekend probleem bij de raspberry en de hele kleine sd kaarten. Kennelijk worden ze te warm en dan gaat er niet iets niet goed. Sommige sd kaarten werken ook niet helemaal lekker in combinatie met raspberry. Welke merk sd kaart heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

grote_oever schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 10:05:
Bekend probleem bij de raspberry en de hele kleine sd kaarten. Kennelijk worden ze te warm en dan gaat er niet iets niet goed. Sommige sd kaarten werken ook niet helemaal lekker in combinatie met raspberry. Welke merk sd kaart heb je?
Geen idee, het stond al op mijn lijst om een andere te regelen. Deze heb ik gewoon bij de Pi gekregen. Het probleem is mij bekend, maar ik twijfel of een kleine USB-stick of iets dergelijks dan niet gewoon verstandiger is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robnieuw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-02 11:55
Hallo,

Ik heb een P1 kabel aangesloten aan mijn slimme meter en aan gekoppeld met usb aan de raspberry/Domoticz. Ik kan in Domotica makkelijk deze aansluiten en dat is geen probleem.
alleen na het aansluiten van de hardware worden er maar 2 devices gemaakt.

Echter ik zie dat de P1 meerder gegevens levert. als ik kijk bij het device zie ik ook dat er info staat (zie scherm afbeelding)

devices

Wat ik wil zien is
hoeveel ik gebruikt heb
hoeveel ik geleverd heb
en dat in hoog en laag gebruik.
en mijn gas verbruik (dat zie ik al)

Hoe krijg ik bij mijn P! smart meter dus meerdere devices. zodat ik alles apart kan zien.

Ik hoor het graag.

Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-07 16:38
robnieuw schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 11:56:
Hallo,

Ik heb een P1 kabel aangesloten aan mijn slimme meter en aan gekoppeld met usb aan de raspberry/Domoticz. Ik kan in Domotica makkelijk deze aansluiten en dat is geen probleem.

Echter ik zie dat de P1 meerder gegevens levert. als ik kijk bij het device zie ik ook dat er info staat (zie scherm afbeelding)

[afbeelding]

Wat ik wil zien is
hoeveel ik gebruikt heb
hoeveel ik geleverd heb

Hoe krijg ik bij mijn P! smart meter dus meerdere devices. zodat ik alles apart kan zien.

Ik hoor het graag.

Robert
Als je dit device gebruikt, komt alles toch in een grafiek!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Hallo,

[afbeelding]

Wat ik wil zien is
hoeveel ik gebruikt heb
hoeveel ik geleverd heb

Ik hoor het graag.

Robert
Normaal gesproken hoor je bij je devices (let op; niet hardware) 2x een device te zien dat slimme meter heet. Bij de ene staat Smart meter - Electriciteit, en bij de ander Smart meter - Gas. Daarna verschijnt bij "utility" een device dat "smart meter - electriciteit" heet en als je dan op "Log" klikt zie je alle gegevens die jij noemt.

Heb je de manuals en wiki's doorgenomen? Daarmee zou je hier wel uit moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robnieuw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-02 11:55
Duci schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 14:07:
[...]

Normaal gesproken hoor je bij je devices (let op; niet hardware) 2x een device te zien dat slimme meter heet. Bij de ene staat Smart meter - Electriciteit, en bij de ander Smart meter - Gas. Daarna verschijnt bij "utility" een device dat "smart meter - electriciteit" heet en als je dan op "Log" klikt zie je alle gegevens die jij noemt.

Heb je de manuals en wiki's doorgenomen? Daarmee zou je hier wel uit moeten komen.
Ja dat klopt wat je zegt, echter wil ik deze informatie op een hoofdpagina zien en niet verder klikken als het niet nodig is. wil dus gelijk zien wat geleverd en wat gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben al een stuk verder met mijn probleem mbt de Qubino ZMNHDD1 dimmer waarbij ik de I2 en de I3 niet aan de praat kreeg. Ik heb de dimmer toegevoegd aan groep 5 en toen kwam er ineens een switch tevoorschijn.

Echter, omdat ik gebruik maak van een pulse drukker, schakelt deze switch AAN en meteen weer UIT als ik de knop indruk. Ik wil natuurlijk dat als ik hem indruk, dat de switch AAN gaat en als ik de knop nog een keer indruk, dat hij dan weer UIT gaat.

Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
M.v.Veelen schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 15:49:
Ik ben al een stuk verder met mijn probleem mbt de Qubino ZMNHDD1 dimmer waarbij ik de I2 en de I3 niet aan de praat kreeg. Ik heb de dimmer toegevoegd aan groep 5 en toen kwam er ineens een switch tevoorschijn.

Echter, omdat ik gebruik maak van een pulse drukker, schakelt deze switch AAN en meteen weer UIT als ik de knop indruk. Ik wil natuurlijk dat als ik hem indruk, dat de switch AAN gaat en als ik de knop nog een keer indruk, dat hij dan weer UIT gaat.

Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
Bij Fibaro's kan je dan aangeven in de settings van de module. Zal bij Qubino toch ook wel zijn?

Uit de manual:

Parameter no. 1 – Input 1 switch type
Available config. parameters (data type is 1 Byte DEC):
- default value 0
- 0 - mono-stable switch type (push button) - button quick press turns between previous set Dimmer value
and zero
- 1 - bi-stable switch type

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet niet wat ik hier aan zou moeten passen, ik heb nu:

2. Input 2 switch type:
Mono-stable (push button)Bi-stable

3. Input 2 contact type:
NO (normally open)NC (normally close)

100. Enable / Disable Endpoints I2 or select Notification Type and Event:
Sensor Binary

En uiteraard staat er nog veel meer, maar niet iets waarvan ik denk dat dit het gedrag van de switch gaat bepalen. Denk ik....

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
M.v.Veelen schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 16:03:
Ik weet niet wat ik hier aan zou moeten passen, ik heb nu:

2. Input 2 switch type:
Mono-stable (push button)Bi-stable

3. Input 2 contact type:
NO (normally open)NC (normally close)

Sensor Binary

En uiteraard staat er nog veel meer, maar niet iets waarvan ik denk dat dit het gedrag van de switch gaat bepalen. Denk ik....
Denk dat je Mono-stable moet hebben voor switch type als je met pulsdrukker werkt.
En Normally Open als ik me niet vergis.
En dat voor beide inputs natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mono stable staat voor alle inputs ook zo ingesteld. Bij de I1 werkt dat ook gewoon goed, maar nu nog voor de I2. Ik heb daar even Bi-stable geprobeerd, maar dan houdt hij hetzelfde gedrag: inschakelen en dan meteen ook weer uitschakelen.
Normally open staat ook zo ingesteld.

Ik zie dat het bij copy-pasten niet goed is gegaan, dus nog maar een keer met de juiste waarden:

2. Input 2 switch type:
Mono-stable (push button)

3. Input 2 contact type:
NO (normally open)

Sensor Binary

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Ik heb een nieuwe rasberry pi 3 die ik voornamelijk ga gebruiken voor Kodi. Nu ben ik benieuwd, zijn er mensen die naast Kodi ook domoticz als slave op de raspberry draaien? Is dit een goede combi, of gaat dit problemen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knetsooj
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03 16:57
grote_oever schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 19:26:
Ik heb een nieuwe rasberry pi 3 die ik voornamelijk ga gebruiken voor Kodi. Nu ben ik benieuwd, zijn er mensen die naast Kodi ook domoticz als slave op de raspberry draaien? Is dit een goede combi, of gaat dit problemen geven?
Ik heb de combi van Kodi en Domoticz draaien op een RPI2b. Wat ik hiermee merk is dat de slijtage van het SD-kaartje vele malen hoger ligt als Kodi intensief gebruikt wordt (torrents streamen). Dit resulteert uiteindelijk in een corrupt kaartje/ systeem wat niet meer opstart. Best vervelend als je gewend bent dat de rolluiken en lampen automatisch hun ding doen en je daarna alles zelf moet nalopen.
Nu met het derde SD kaartje stream ik alleen nog vanaf de NAS, dit gaat nu al zo'n 9 maanden prima.

Qua performance heb ik nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:20

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Hopelijk kan iemand me helpen.

Ik heb domoticz draaien op een raspberry. Omdat ik eerder problemen had heb ik een nieuw image op het SD kaartje gezet. De oude problemen zijn verdwenen.....echter krijg ik het email stukje niet werkend (werkte eerder perfect).

Instellingen:
Van: xx@gmail.com
Naar:xxx@gmail.com
Server: smtp.Gmail.com
Poort:587
Gebruikersnaam:xx@gmail.com
WW: xxxxxx

Tevens lukt het me niet om de interne domoticz pagina van buitenaf te benaderen.
-Ik heb de poort 6144 geforward naar mijn interne IP:8080
-Ik heb de poort 6144 geforward naar mijn interne IP:6144

Mijn domoticz heeft een vast IP adres, hangt echter aan een linksys router die ingesteld is als repeater. Alles word geregeld door mijn Ziggo modem.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LPEspecial
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-07-2024
Hallo,

[afbeelding]

Wat ik wil zien is
hoeveel ik gebruikt heb
hoeveel ik geleverd heb

Ik hoor het graag.

Robert
Domoticz leest maar enkele parameters uit vanuit de P1 poort (zie https://www.domoticz.com/wiki/Domoticz_API/JSON_URL's zoek op P1). Als je andere data nodig hebt zou je ervoor kunnen kiezen om dat via een apart script in te lezen (google is je vriend) en de waardes welke Domoticz gebruikt naar dummy sensoren in domoticz te sturen via JSON.
Zelf gebruik ik een eigen script voor P1 met een eigen database, vanuit dat script stuur ik via JSON elke 10 sec de waardes naar Domoticz.

LPEspecial

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kromme schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 01:13:

Ik heb domoticz draaien op een raspberry. Omdat ik eerder problemen had heb ik een nieuw image op het SD kaartje gezet. De oude problemen zijn verdwenen.....echter krijg ik het email stukje niet werkend (werkte eerder perfect).

Instellingen:

Tevens lukt het me niet om de interne domoticz pagina van buitenaf te benaderen.

Mijn domoticz heeft een vast IP adres, hangt echter aan een linksys router die ingesteld is als repeater. Alles word geregeld door mijn Ziggo modem.
Gmail

Toevallig geen authenticatie in twee stappen aanstaan van Gmail. Dan moet je namelijk een App wachtwoord aanmaken en die gebruiken ipv je gewone Gmail wachtwoord.
https://support.google.com/accounts/answer/185833?hl=nl

Pas smtpserver: smtp.Gmail.com eens aan naar Server: smtp.gmail.com
Mogelijk dat de hoofdletter problemen geeft.

Domoticz
Je forward 2x dezelfde poort naar een ander intern poortnummer en dat gaat niet.

Domoticz
In Domoticz ga je naar Setup- -> Settings en vul een willkeurig poortnummer in bij
Remote Shared Port (For Remote Domoticz clients): Voorbeeld: 36543
Klik op Save

Router

Maar een forward aan op je router
extern 36543 naar intern 8080 en verwijs naar het ip-adres van je Domoticz server.

Meer heb je niet nodig om het werkend te maken.
Vul nu je Ziggo WAN adres ( http://www.whatsmyip.org/) http://WAN ip:36543

Als het dan niet werkt dan komt dit
1. Ziggo modem laat forward niet toe. Lees vaker problemen met forward op bepaalde Ziggo modems.

2. Linksys doet mogelijk toch iets meer dan repeater waardoor deze de forward niet snapt. Sluit bv als test Domoticz even direct op het Ziggo modem. Werkt het dan wel dan weet je waar het probleem zit en kun je proberen om ook op de linksys een forward aan te maken.

[ Voor 9% gewijzigd door MikeOO op 14-05-2016 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:52

Pixelmagic

Ubergeek

kromme schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 01:13:

Instellingen:

Probeer het eens met smtp.ziggo.nl, je kan namelijk niet via die poort naar buiten bij ziggo.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-07 19:45
Ik heb nu al een paar keer gehad dat Domoticz niet goed meer werkt op mijn RPI 2 met Razberry. Ik kan nog wel licht schakelen en zo, maar er wordt niets meer gelogd van de Smart Meter en ik krijg ook geen notifactions meer. Via SSH inloggen gaat dan ook niet meer en dus lijkt het alleen nog in het geheugen te draaien. Na de stroom er even af te hebben gehad, werkt alles weer voor een paar dagen. Ik draai de beta release en heb dit nu al op 2 versies gehad. Verder heb ik geen problemen met de beta. Zou dit aan de beta liggen of aan het SD kaartje?

Als ik nu bv een laptop (met een harde schijf ipv een SD kaartje) pak en daar Domoticz op zet, kan ik dan makkelijk alles overzetten? Ik heb wellicht wel een uitdaging en dat is dat ik nu dus een Razberry module heb op mijn RPI 2 en nog een USB Z-Wave dongle ding moet aanschaffen. Heb mijn oog laten vallen op de Aeon Labs Aeotec Gen 5 Z-Wave USB Interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
iemand een idee of deze werken?

Ik heb hier in een kast nog 3 impulse stopcontacten gevonden. (Klik aan klik uit)
Het gaat specifiek om de : impulse fht-7901f

Ik zou vermoeden dat deze moeten in domoticz toegevoegd kunnen worden, maar ik geraak er op 1 of andere manier niet aan uit :s
Krijg ze maar niet zichtbaar.

Het probleem is dat ik het bakje niet meer kan vinden.
En achteraan staat gewoon A,B,C erop maar niet welk nummer.

Deze tabel gevonden in de userguide...
Afbeeldingslocatie: http://s32.postimg.org/6bjcou8xh/tmp.jpg

wie kan mij een duwtje geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• costo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Misschien dat een LUA kenner me hiermee kan en wil helpen:

Ik heb een GM-sensor die via IP iedere minuut dit soort JSON string stuurt,
{"data":{ "id":"12000059","type":"1","detector":"SI29BG","cpm":16,"temperature":25.44,"uptime": 1882259}}

Ik kan wel in C+ programmeren maar LUA i.c.m. Domoticz snap ik niet helemaal. 8)7
Dit scriptje (is vast voor verbetering vatbaar) heb ik met veel uitproberen en veranderen aan de praat gekregen en kan daarmee de gewenste data in Domoticz bekijken
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
local idxCpm = 425    --idx of the CPM counter
local idxUptime = 426 -- idx of Uptime 
local idxTemperature = 427 -- idx of GM-temperature
local cpm = " "
local uptime = " "
local temperature = " "
-- ???? hier user variabele declareren

commandArray={}
   json = (loadfile "/home/pi/domoticz/scripts/lua/JSON.lua")()
   local jsondata    = assert(io.popen('curl http://192.168.178.20/j'))
   local jsondevices = jsondata:read('*all')
   jsondata:close()
   local jsonCPM = json:decode(jsondevices)
   cpm = jsonCPM.data.cpm
   uptime = jsonCPM.data.uptime
   temperature = jsonCPM.data.temperature
-- ???? hier moet cpm 5 keer opgeteld worden en gesaved als user-variabele 
   time = os.date("*t")
   if ((time.min % 5)==0) then 
        -- ???? cpm == user variabele/5   gemiddelde cpm berekenen
     commandArray[1] = {['UpdateDevice'] = idxCpm .. '|0|' .. cpm}
     commandArray[2] = {['UpdateDevice'] = idxUptime .. '|0|' .. uptime/60} -- in uren
     commandArray[3] = {['UpdateDevice'] = idxTemperature .. '|0|' .. temperature}
    -- ???? user variabele == 0 en bewaren
   end
return commandArray

De CPM (counts/minute) varieert normaal tussen ca. 1 en 20, in de daggrafiek ziet dat er als gras uit, ik wil dit wat vlakker maken door gedurende x minuten de CPM teller op te tellen als een user variablele en na x minuten door x te delen en de user variablele weer 0 maken.
In Domoticz heb ik een integer variabele aangemaakt (cpmTot_uservar) met variabele waarde 0.
Dat gedeelte van het gemiddelde bepalen d.m.v. een user variabele lukt mij niet. Domoticz blijf fouten genereren.
Wat moet ik bij de vraagtekens invullen om dit script te laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Pixelmagic schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 09:59:
[...]

Probeer het eens met smtp.ziggo.nl, je kan namelijk niet via die poort naar buiten bij ziggo.
Maar bij mijn eerdere installatie werkte het perfect...met exact deze zelfde instellingen..
MikeOO schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 09:10:
[...]

Gmail

Toevallig geen authenticatie in twee stappen aanstaan van Gmail. Dan moet je namelijk een App wachtwoord aanmaken en die gebruiken ipv je gewone Gmail wachtwoord.
https://support.google.com/accounts/answer/185833?hl=nl

Pas smtpserver: smtp.Gmail.com eens aan naar Server: smtp.gmail.com
Mogelijk dat de hoofdletter problemen geeft.

Domoticz
Je forward 2x dezelfde poort naar een ander intern poortnummer en dat gaat niet.

Domoticz
In Domoticz ga je naar Setup- -> Settings en vul een willkeurig poortnummer in bij
Remote Shared Port (For Remote Domoticz clients): Voorbeeld: 36543
Klik op Save

Router

Maar een forward aan op je router
extern 36543 naar intern 8080 en verwijs naar het ip-adres van je Domoticz server.

Meer heb je niet nodig om het werkend te maken.
Vul nu je Ziggo WAN adres ( http://www.whatsmyip.org/) http://WAN ip:36543

Als het dan niet werkt dan komt dit
1. Ziggo modem laat forward niet toe. Lees vaker problemen met forward op bepaalde Ziggo modems.

2. Linksys doet mogelijk toch iets meer dan repeater waardoor deze de forward niet snapt. Sluit bv als test Domoticz even direct op het Ziggo modem. Werkt het dan wel dan weet je waar het probleem zit en kun je proberen om ook op de linksys een forward aan te maken.
Ik heb het fout verwoord met forwarden van de poorten, dit waren 2 opties die ik afzonderlijk van elkaar heb ingesteld...niet tegelijkertijd.

Hoofdletter is niet het probleem en 2 stappen authenticatie staat niet aan.

Het heeft gewerkt met exact deze instellingen...

Ik zie dat de tijd ook niet klopt....terwijl ik deze op Europa Amsterdam heb gezet....domoticz loopt 2h20min achter.

[ Voor 75% gewijzigd door kromme op 14-05-2016 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kromme schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:06:
[...]

Maar bij mijn eerdere installatie werkte het perfect...met exact deze zelfde instellingen..

[...]

Wat je nu bedoelt met je forward is mij nog steeds niet duidelijk >:)

Ik heb het fout verwoord met forwarden van de poorten, dit waren 2 opties die ik afzonderlijk van elkaar heb ingesteld...niet tegelijkertijd.

Hoofdletter is niet het probleem en 2 stappen authenticatie staat niet aan.

Het heeft gewerkt met exact deze instellingen...

Ik zie dat de tijd ook niet klopt....terwijl ik deze op Europa Amsterdam heb gezet....domoticz loopt 2h20min achter.
Dan is er toch iets veranderd in je netwerk / apparaart waardoor het niet meer werkt.
Aagezien zowel gmail als het bereiken van buitenaf problemen geven lijkt het bijna een routering probleem dus zul je zaken moeten gaan uitsluiten.

Installeer bv Domoticz eens op je PC of andere pc als het daar al op draai en test deze instellingen dan eens. Werkt het dan wel dan zit het probleem in het apparaart waar Domoticz nu op draait.

Werkt het dan ook niet dan dan lijkt het meer op een netwerk/firewall etc probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeOO op 15-05-2016 08:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick
Ik heb wat hulp nodig.
Ik heb via deze beschrijving mijn klikaanklik uit dingetjes werkend via m'n pi.: Maybe, just maybe, someone cares.: Lampen schakelen met een Raspberry Pi

Werkt prima, om ze aan of uit te schakelen tik ik in:
code:
1
sudo ./kaku M11 on

code:
1

code:
1
2
#!/bin/bash

code:
1
sh  ./m11on.sh

Ik ga er dus vanuit dat mijn syntax dus fout is, maar ben een dusdanige linux n00b dat ik niet weet wat de juiste syntax is :P

Iemand die me een zetje in de juiste richting kan geven?
Ben ik überhaupt op een goede manier bezig? Of werkt wat ik wil sowieso niet?
Even voor de volledigheid. Ik heb her voor elkaar.

m11on.sh ziet er als volgt uit:
code:
1
2
#!/bin/bash
sudo /home/pi/wiringPi/examples/lights/kaku M 11 on

ik roep hem aan met:
code:
1
script://m11on.sh

wel opletten dat het script uitvoerbaar is en gaan met die banaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• costo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
costo schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 14:28:
Ik heb een GM-sensor die via IP iedere minuut dit soort JSON string stuurt,
{"data":{ "id":"12000059","type":"1","detector":"SI29BG","cpm":16,"temperature":25.44,"uptime": 1882259}}:
Met veel uitproberen heb ik mijn LUA-script zonder hulp zelf gemaakt. (dat voelt best goed :9 )
Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
local idxCpm = 425               --idx of the CPM counter
local idxUptime = 426            -- idx of Uptime 
local idxTemperature = 427       -- idx of GM-temperature
local cpm = " "                  -- tikken/minuut
local uptime = " "               -- in seconden
local temperature = " "
local cpmTotal = 'cpm_uservar'   -- user variable in Domoticz [setup - more options - user variables]

commandArray={}
   json = (loadfile "/home/pi/domoticz/scripts/lua/JSON.lua")()        -- iedere minuut
   cpm = jsonCPM.data.cpm
   total = tonumber(uservariables[cpmTotal])               -- laad oude uservar
   total = (total + cpm)                                   -- bereken nieuwe uservar
   commandArray['Variable:' .. cpmTotal] = tostring(total) -- update uservar

time = os.date("*t")                                       --  eens per 5 minuten
    cpm = total/5
    commandArray[2] = {['UpdateDevice'] = idxUptime .. '|0|' .. uptime/60}           -- in minuten
    total = 0
    commandArray['Variable:' .. cpmTotal] = tostring(total) -- bewaar uservar als '0'
   end
return commandArray

Als iemand grote fouten ziet of verbeteringen/vereenvoudigingen ziet dan lees ik het graag.

CPM
Het effect van het middelen v/d CPM pulsen is goed zichtbaar rechts in de plot, de laatste 20 uur. Zonder middelen varieert CPM tussen 2 en 20 en met is de variatie tussen ca. 7 en 13 CPM. Dat leest toch iets makkelijker. Misschien dat ik de middeling naar 10 minuten vergroot om de plot nog iets vloeiender te laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
costo schreef op zondag 15 mei 2016 @ 14:44:
[...]

Met veel uitproberen heb ik mijn LUA-script zonder hulp zelf gemaakt. (dat voelt best goed :9 )
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
local idxCpm = 425               --idx of the CPM counter
local idxUptime = 426            -- idx of Uptime 
local idxTemperature = 427       -- idx of GM-temperature
local cpm = " "                  -- tikken/minuut
local uptime = " "               -- in seconden
local temperature = " "
local cpmTotal = 'cpm_uservar'   -- user variable in Domoticz [setup - more options - user variables]

commandArray={}
   json = (loadfile "/home/pi/domoticz/scripts/lua/JSON.lua")()        -- iedere minuut
   cpm = jsonCPM.data.cpm
   total = tonumber(uservariables[cpmTotal])               -- laad oude uservar
   total = (total + cpm)                                   -- bereken nieuwe uservar
   commandArray['Variable:' .. cpmTotal] = tostring(total) -- update uservar

time = os.date("*t")                                       --  eens per 5 minuten
    cpm = total/5
    commandArray[2] = {['UpdateDevice'] = idxUptime .. '|0|' .. uptime/60}           -- in minuten
    total = 0
    commandArray['Variable:' .. cpmTotal] = tostring(total) -- bewaar uservar als '0'
   end
return commandArray

Als iemand grote fouten ziet of verbeteringen/vereenvoudigingen ziet dan lees ik het graag.

[afbeelding]
Het effect van het middelen v/d CPM pulsen is goed zichtbaar rechts in de plot, de laatste 20 uur. Zonder middelen varieert CPM tussen 2 en 20 en met is de variatie tussen ca. 7 en 13 CPM. Dat leest toch iets makkelijker. Misschien dat ik de middeling naar 10 minuten vergroot om de plot nog iets vloeiender te laten lopen.
Netjes gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master30
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:06
Om de opbrengst van mijn 5 losse pv setjes met ieder een Steca 500 in Domoticz te krijgen, heb ik Domoticz op een RPI B+ als Slave ingezet.
Hierbij ga ik een S05pcm gebruiken.
Ik wacht nog op mijn kwh meters met s0 aansluiting en dan kan ik de boel ombouwen.

Vraag:
Kan ik de waardes die ik nu op mijn 5 ferrarismeters heb overzetten naar Domoticz.
Poort 1 op de s0pcm logt dan Steca 1 en op de bbh ferrarismeter staat nu xxxx kwh.

Nog een opmerking,
Ik heb de RPI en de S0pcm alvast in het netwerk en geconfigureerd, er valt nog niets te meten maar soms registreert hij wel opbrengst waardes met uitschieters.
Er staat voor vandaag bv op meter 1/ 2162.004kwh vandaag 1038.0000kwh
Voor de duidelijkheid er is nog niets op de s0pcm aangesloten. (Ik verwacht dat als er straks een kwh meter aan zit dat dit niet meer voorkomt.)

Dan heb ik nog een vraag,
Ik heb nog een 6e set op mijn zolderdak, die wil ik ook in Domoticz loggen met zo'n s0kwh metertje op mijn Master RPI
Kan men ook 1 metertje gewoon op de gpio poort oid van de RPI aansluiten? Ik zou het jammer vinden om hiervoor weer een s0pcm erbij te moeten kopen.
Hoelang mag/ kan max zo'n signaal kabel zijn van S0 naar de RPI overigens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

MikeOO schreef op zondag 15 mei 2016 @ 08:00:
[...]

Dan is er toch iets veranderd in je netwerk / apparaart waardoor het niet meer werkt.
Aagezien zowel gmail als het bereiken van buitenaf problemen geven lijkt het bijna een routering probleem dus zul je zaken moeten gaan uitsluiten.

Installeer bv Domoticz eens op je PC of andere pc als het daar al op draai en test deze instellingen dan eens. Werkt het dan wel dan zit het probleem in het apparaart waar Domoticz nu op draait.

Werkt het dan ook niet dan dan lijkt het meer op een netwerk/firewall etc probleem.
Ik hang hem vanavond eens achter het Ziggo modem....dat is het enige wat veranderd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-07 12:48
Arghhh ik wordt gek: Ik heb dit volledig volgens de stappen uitgevoerd, zelfs een fout ingezonden en aangepast: https://www.domoticz.com/wiki/Monitor_memory_usage

Cronjob gechecked werkt
rechecked of ik de goede idx had, klopt ook.

Iemand hier dit draaien? waar het wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
inbedrijf schreef op zondag 15 mei 2016 @ 23:33:
Arghhh ik wordt gek: Ik heb dit volledig volgens de stappen uitgevoerd, zelfs een fout ingezonden en aangepast: https://www.domoticz.com/wiki/Monitor_memory_usage

Cronjob gechecked werkt
rechecked of ik de goede idx had, klopt ook.

Iemand hier dit draaien? waar het wel werkt.
Gebruik het zelf niet maar aangezien het maar een paar stappen zijn even voor je getest aan deze kant en werkt prima. Draait in 1x zonder problemen. Het vorobeeld pakt Telegram.cli process.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2118042/geheugen.jpg

Weet niet of je die wel hebt waardoor het niet werkt. Anders natuurlijk een ander process pakken.
Je kunt het script ook handmatig starten via Putty, dan krijg je meer informatie wat er fout gaat.

In Putty uitvoeren: /home/pi/MemoryLogging.sh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:49
Vraagje: Als ik de database backup, is dit voldoende om na een schone installatie terug te keren naar de gebackupte situatie? Of kan ik beter af en toe een image maken van de SD kaart?

Gisteren eens aan de slag gegaan met wat Lua scripts. Zo had ik eerst op deze manier presence detectie draaien. Maar deze manier is toch wel veel minder gedoe met instellen.

Daarnaast ook het "is it gonna rain" script draaien en die werkt goed. Die kan ik binnenkort gebruiken voor de te installeren beregening. _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Blackouts op 16-05-2016 09:54 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-07 19:45
Weet iemand eigenlijk hoe je kunt zien of je een node/device via 'Include node' of Include node secure' hebt toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-07 09:56
M.v.Veelen schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 16:16:
Mono stable staat voor alle inputs ook zo ingesteld. Bij de I1 werkt dat ook gewoon goed, maar nu nog voor de I2. Ik heb daar even Bi-stable geprobeerd, maar dan houdt hij hetzelfde gedrag: inschakelen en dan meteen ook weer uitschakelen.
Normally open staat ook zo ingesteld.

Ik zie dat het bij copy-pasten niet goed is gegaan, dus nog maar een keer met de juiste waarden:

2. Input 2 switch type:
Mono-stable (push button)

3. Input 2 contact type:
NO (normally open)

Sensor Binary
Dit probleem had ik ook maar heb het gisteren opgelost met een event.

Maak een dummyswitch met lamp_xx_switch oid wat herkenbaar is.

Zoek in de lijst apparaten wat de S2 knop is en maak er een switch van zodat hij zichtbaar is in schakelaren.

Maak een event:
If s2knop is on and lamp_xx_switch is off then
Set lamp_xx_switch on
Set lamp_xx on
If else s2knop is on and lamp_xx_switch is on then
Set lamp_xx_switch off
Set lamp_xx off

Werkt prima, alleen niet dimbaar op deze manier.

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Laatst online: 17-07 12:48
MikeOO schreef op maandag 16 mei 2016 @ 08:24:
[...]

Gebruik het zelf niet maar aangezien het maar een paar stappen zijn even voor je getest aan deze kant en werkt prima. Draait in 1x zonder problemen. Het vorobeeld pakt Telegram.cli process.

[afbeelding]

Weet niet of je die wel hebt waardoor het niet werkt. Anders natuurlijk een ander process pakken.
Je kunt het script ook handmatig starten via Putty, dan krijg je meer informatie wat er fout gaat.

In Putty uitvoeren: /home/pi/MemoryLogging.sh
Het proces werkt:

Als MemoryLogging.sh draai dan krijg ik netjes die resultaat:

MemoryLogging

Ik begrijp zeker wat ik doen, daarom ben ik zo verbaasd dat het mij niet lukt >:) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
inbedrijf schreef op maandag 16 mei 2016 @ 10:48:
[...]

Het proces werkt:

Als MemoryLogging.sh draai dan krijg ik netjes die resultaat:

[afbeelding]

Ik begrijp zeker wat ik doen, daarom ben ik zo verbaasd dat het mij niet lukt >:) 8)7
Log je wel in met het Pi account met Putty als je de crontab aanpast ivm de rechten.
Handmatig uitvoeren lukt dus prima dus aan het script ligt het niet.
Blijft alleen rechten over en mogelijk een verkeer iets in de crontab zelf waardoor hij niet loopt.

[ Voor 17% gewijzigd door MikeOO op 16-05-2016 13:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
maomanna schreef op maandag 16 mei 2016 @ 10:40:
[...]

Dit probleem had ik ook maar heb het gisteren opgelost met een event.

Maak een dummyswitch met lamp_xx_switch oid wat herkenbaar is.

Zoek in de lijst apparaten wat de S2 knop is en maak er een switch van zodat hij zichtbaar is in schakelaren.

Maak een event:
If s2knop is on and lamp_xx_switch is off then
Set lamp_xx_switch on
Set lamp_xx on
If else s2knop is on and lamp_xx_switch is on then
Set lamp_xx_switch off
Set lamp_xx off

Werkt prima, alleen niet dimbaar op deze manier.
Ik schakel met de I2 ook geen lamp, maar een killswitch. Ik heb het nu opgelost door een extra bash scriptje:

Om mijn vraag even zelf te beantwoorden én voor als iemand anders hier tegenaan loopt ivm de Qubino ZMNHDD1 Flush Dimmer (zie mijn vorige reactie):

Ik heb in het "Groups & Network" overzicht bij de desbetreffende node groep "5" toegevoegd aan node 1 waarna dus de switch tevoorschijn kwam. Of in dit geval een sensor. Deze toegevoegd en bij de on-action de volgende regel toegevoegd (omdat bij het drukken op de pulse drukker de switch aan- en meteen weer uitschakelt):

code:
1
script:///volume1/@appstore/domoticz/var/scripts/switch.sh

Het script (voor op een Synology):

code:
1
2
#!/bin/sh
/usr/bin/curl -s --connect-timeout 4 --max-time 5 "http://127.0.0.1:8084/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=1379&switchcmd=Toggle&level=0&"

Die laat ik nu een dummy switch (idx: 1379) schakelen (togglen).

Mocht iemand een oplossing weten zodat ik met de i2 rechtstreeks een switch kan aan- of uitzetten, dan hoor ik dat natuurlijk graag!

[ Voor 27% gewijzigd door M.v.Veelen op 16-05-2016 15:58 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
M.v.Veelen schreef op maandag 16 mei 2016 @ 15:57:
[...]

Ik schakel met de I2 ook geen lamp, maar een killswitch. Ik heb het nu opgelost door een extra bash scriptje:

Om mijn vraag even zelf te beantwoorden én voor als iemand anders hier tegenaan loopt ivm de Qubino ZMNHDD1 Flush Dimmer (zie mijn vorige reactie):

Ik heb in het "Groups & Network" overzicht bij de desbetreffende node groep "5" toegevoegd aan node 1 waarna dus de switch tevoorschijn kwam. Of in dit geval een sensor. Deze toegevoegd en bij de on-action de volgende regel toegevoegd (omdat bij het drukken op de pulse drukker de switch aan- en meteen weer uitschakelt):

code:
1
script:///volume1/@appstore/domoticz/var/scripts/switch.sh

Het script (voor op een Synology):

code:
1
2
#!/bin/sh
/usr/bin/curl -s --connect-timeout 4 --max-time 5 "http://127.0.0.1:8084/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=1379&switchcmd=Toggle&level=0&"

Die laat ik nu een dummy switch (idx: 1379) schakelen (togglen).

Mocht iemand een oplossing weten zodat ik met de i2 rechtstreeks een switch kan aan- of uitzetten, dan hoor ik dat natuurlijk graag!
wat je schakelt maakt niet uit.
het idee van de blockly zoals ik had beschreven kan je vanalles schakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:34
Ik had de laatste tijd toch graag wat meer automatisatie van de televisie (Sony Bravia) in de woonkamer.

Een revamp gedaan van de losse commands die ik hier en daar had hangen en een apart scriptje van gemaakt.
Wellicht heeft iemand er wat aan: braviaControl (golang)
IP Control / eenvoudige IP besturing moet aan staan.

Het een en ander hangt nu bij mij aan scene commands, toch weer een stukje handiger.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Vandaag mijn pi maar eens achter het Ziggo modem gehangen. Geen succes.
Wederom niet van buiten te benaderen
Tijd wijkt 3 uur af, ondanks het aanpassen van de ntp file.
Mail werkt nog steeds niet....

Nogmaals opnieuw een installatie doen is het enige wat ik je nog kan bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:38

iMars

Full time prutser

kromme schreef op maandag 16 mei 2016 @ 17:07:
Vandaag mijn pi maar eens achter het Ziggo modem gehangen. Geen succes.
Wederom niet van buiten te benaderen
Tijd wijkt 3 uur af, ondanks het aanpassen van de ntp file.
Mail werkt nog steeds niet....

Nogmaals opnieuw een installatie doen is het enige wat ik je nog kan bedenken.
Staat je timezone e.d. wel goed? Ik kan me niet 1-2-3 voorstellen dat het niet zou werken. Ik heb inmiddels denk wel 4~5 keer een installatie gedaan, en altijd staat de tijd/datum goed...

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

iMars schreef op maandag 16 mei 2016 @ 20:18:
[...]

Staat je timezone e.d. wel goed? Ik kan me niet 1-2-3 voorstellen dat het niet zou werken. Ik heb inmiddels denk wel 4~5 keer een installatie gedaan, en altijd staat de tijd/datum goed...
Heb inmiddels op een ander kaartje nieuwe instal gedaan. Alles ging goed tot ik een vast IP instelde. Toen deed hij geen email meer versturen en geen update van tijd.
Weer dhcp ingesteld, via raspi-config timezon ingesteld en hoppa alles werkt weer.

Doe ik dan wat fout bij vast ip instellen?
Sudo nano /etc/dhcpcd.conf

interface eth0
static ip_address=192.168.178.17/24 routers=192.168.178.1 domain_name_servers=192.168.178.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kromme schreef op maandag 16 mei 2016 @ 20:40:
[...]
Alles ging goed tot ik een vast IP instelde. Toen deed hij geen email meer versturen en geen update van tijd.
[...]
Moet je niet nog de DNS instellen?

https://wiki.debian.org/N...the_.28DNS.29_Nameservers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Ik heb de wiki van domoticz gevolg.
interface eth0
static ip_address=192.168.1.4/24 # << change to an ip address in your network
static routers=192.168.1.1 # << change to your gateway
static domain_name_servers=192.168.1.1 # << change to your DNS

Er van uitgaande dat dns hetzelfde is als mijn gateway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Laatst online: 01:07

tozzke

aka tozzert

kromme schreef op maandag 16 mei 2016 @ 20:52:
[...]

interface eth0

Is het niet praktischer in je modem/router een DHCP reservering te maken voor je Pi (en overige devices)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
Raymond P schreef op maandag 16 mei 2016 @ 16:24:
Ik had de laatste tijd toch graag wat meer automatisatie van de televisie (Sony Bravia) in de woonkamer.

Een revamp gedaan van de losse commands die ik hier en daar had hangen en een apart scriptje van gemaakt.
Wellicht heeft iemand er wat aan: braviaControl (golang)
IP Control / eenvoudige IP besturing moet aan staan.

Het een en ander hangt nu bij mij aan scene commands, toch weer een stukje handiger.
tof, alleen hoe krijg ik dit actief in domoticz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:38

iMars

Full time prutser

kromme schreef op maandag 16 mei 2016 @ 20:52:
[...]

interface eth0

Is dit het enige wat je aanpast? Je moet ook je resolv.conf aanpassen:
pi@raspberrypi:~ $ cat /etc/resolv.conf 
# Generated by resolvconf
domain 192.168.0.1
nameserver 192.168.0.1

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
maomanna schreef op maandag 16 mei 2016 @ 21:04:
[...]

tof, alleen hoe krijg ik dit actief in domoticz?
In bravia.go even "/opt/domoticz/scripts/ircc.json" aanpassen naar je uiteindelijke locatie van die file, en het adres van je televisie.
(Niet echt nodig, je kan 'm ook als flag meegeven.)
Dan de go file builden.
(Ik heb een binary toegevoegd, die zal vast ook out of the box werken mits je ircc.json op de juiste plek hebt staan of mee geeft als flag)
Dan het script aan een virituele switch hangen, of aan een scene of whatever.

Voorbeeld:
code:
1
script:///opt/domoticz/scripts/bravia --command TogglePictureMute

Ik moet nog even uitvinden hoe ik die json file include in die binary package, dat zou het een en ander wel makkelijker maken.
edit: een en ander aangepast. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Raymond P op 17-05-2016 11:59 . Reden: tv vergeten ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

iMars schreef op maandag 16 mei 2016 @ 22:24:
[...]

Is dit het enige wat je aanpast? Je moet ook je resolv.conf aanpassen:
pi@raspberrypi:~ $ cat /etc/resolv.conf 
# Generated by resolvconf
domain 192.168.0.1
nameserver 192.168.0.1
Ow, ik heb gewoon de wiki in deze gevolgd, NOOBIE heh...
Ik zal vanavond ook eens proberen als ik deze file aanpast, vooralsnog werkt het met de methode wat tozzke zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:32
Ik heb de grootste problemen om een Honeywell RFG100 toe te voegen.
Script volgens wiki werkt, hardware word toegevoegd met het script maar een komen geen devices bij.

Iemand anders hier ook ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjes
  • Laatst online: 23:09
Op het domoticz forum deze vraag ook gesteld maar daar zijn ze niet echt actief en loopt mn thread dood. Dus hoop dat m'n mede tweakers mij kunnen helpen!

Wat ik wil:
- Een eigen interface bouwen (html,css,js) die met ajax calls de API van domoticz aanstuurt.

Om dit voor elkaar te krijgen ben ik begonnen met het implementeren van https/ssl stuk zodat dit veilig kan gebeuren. Echter loop ik hier vast.

HTTPS is enabled en werkt. Verder volg ik deze guide

Opzich gaat dit goed maar bij stap 2 loop ik vast

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
pi@domoticz ~/letsencrypt $ sudo ./letsencrypt-auto
Checking for new version...
Illegal instruction
Creating virtual environment...
Installing Python packages...
Installation succeeded.
Requesting root privileges to run letsencrypt...
   /root/.local/share/letsencrypt/bin/letsencrypt
Illegal instruction

Lijkt op een rechten issue? Met de root user heb ik hetzelfde effect. Linkje naar thread op domoticz.com

Home-Assistant.io | Home-Assistant config | Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:16
kromme schreef op maandag 16 mei 2016 @ 20:40:
[...]

Heb inmiddels op een ander kaartje nieuwe instal gedaan. Alles ging goed tot ik een vast IP instelde. Toen deed hij geen email meer versturen en geen update van tijd.
Weer dhcp ingesteld, via raspi-config timezon ingesteld en hoppa alles werkt weer.

Doe ik dan wat fout bij vast ip instellen?
Sudo nano /etc/dhcpcd.conf

interface eth0
static ip_address=192.168.178.17/24 routers=192.168.178.1 domain_name_servers=192.168.178.1
Bij mij staat het zo:
interface eth0
static ip_address=192.168.178.2
static routers=192.168.178.1
static subnet_mask=255.255.255.0
static domain_name_servers=8.8.8.8

Let op je moet in /etc/network/interfaces wel dit hebben staan:
auto eth0
allow-hotplug eth0
iface eth0 inet manual

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

commentator schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 11:55:
[...]

Bij mij staat het zo:
interface eth0
static ip_address=192.168.178.2
static routers=192.168.178.1
static subnet_mask=255.255.255.0
static domain_name_servers=8.8.8.8

Let op je moet in /etc/network/interfaces wel dit hebben staan:
auto eth0
allow-hotplug eth0
iface eth0 inet manual
Waar heb je dit vandaan, dat je het zo moet instellen.
In de wiki staat dat /etc/network/interfaces alleen voor weezy is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:16
kromme schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 12:01:
[...]

Waar heb je dit vandaan, dat je het zo moet instellen.
In de wiki staat dat /etc/network/interfaces alleen voor weezy is.
zelf ervaren en uitgezocht omdat het het niet werkte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

commentator schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 12:03:
[...]

zelf ervaren en uitgezocht omdat het het niet werkte ;)
Dus ook bij Jessie moet je dit aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Je kan in /etc/network/interfaces gewoon je static ip configureren.
Even een voorbeeld van m'n thuisserver afgetrokken:

Bash: /etc/network/interfaces
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
# The loopback network interface
auto lo
iface lo inet loopback

# The primary network interface
#auto wan

#iface wan inet dhcp

auto eth0
iface eth0 inet static
                address 10.0.0.1
                gateway 10.0.0.3
                network 10.0.0.0
                broadcast 10.0.0.127
                netmask 255.255.255.128

Ik snap dan ook niet helemaal waarom je dhcpd zou moeten gebruiken om alleen die bak een ip te geven...
sjorsjes schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:39:

[...]

Opzich gaat dit goed maar bij stap 2 loop ik vast
[...]

Lijkt op een rechten issue? Met de root user heb ik hetzelfde effect.
Waar installeer je letsencrypt op?
Ik heb gemengde resultaten met letsencrypt from source op Debian.
De package uit de apt repo werkt iig wel op Jessie en hoger.

[ Voor 46% gewijzigd door Raymond P op 17-05-2016 13:16 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Raymond P schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 13:00:
Je kan in /etc/network/interfaces gewoon je static ip configureren.
Even een voorbeeld van m'n thuisserver afgetrokken:

Bash: /etc/network/interfaces
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
# The loopback network interface
auto lo
iface lo inet loopback

# The primary network interface
#auto wan

#iface wan inet dhcp

auto eth0
iface eth0 inet static
                address 10.0.0.1
                gateway 10.0.0.3
                network 10.0.0.0
                broadcast 10.0.0.127
                netmask 255.255.255.128

Ik snap dan ook niet helemaal waarom je dhcpd zou moeten gebruiken om alleen die bak een ip te geven...
Dat weet ik ook niet, helaas te weinig kennis van het OS. Ik volg de handleiding op wiki.

Jij zet er nog network 10.0.0.0 en broadcast 10.0.0.127 bij, waar is dit dan voor?

En ik blijf het raar vinden dat de tijd soms achter loopt, en na een reboot weer normaal is... Nevermind,zag het verkeerd.

[ Voor 6% gewijzigd door kromme op 17-05-2016 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
https://wiki.debian.org/NetworkConfiguration

Die kan je weglaten, mijn bak speelt nog wat rolletjes.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Is het mogelijk om preset van de "My" button in Somfy aan te roepen?
Ik wil namelijk dat mijn rolluiken bij een bepaalde temperatuur op de ventilatiestand (My preset) komen.
Ik wil deze in een Blocky proppen , omdat LUA script o.i.d mij teveel tijd gaat kosten denk ik

www.degroot-it.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-06 11:31
degroot schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 16:38:
Is het mogelijk om preset van de "My" button in Somfy aan te roepen?
Ik wil namelijk dat mijn rolluiken bij een bepaalde temperatuur op de ventilatiestand (My preset) komen.
Ik wil deze in een Blocky proppen , omdat LUA script o.i.d mij teveel tijd gaat kosten denk ik
De RFXtrx433E heeft de STOP functie en is gelijk aan MY
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YXdbrlQzmHcxpoxpdcHD7rbX/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjes
  • Laatst online: 23:09
Raymond P schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 13:00:
Waar installeer je letsencrypt op?
Ik heb gemengde resultaten met letsencrypt from source op Debian.
De package uit de apt repo werkt iig wel op Jessie en hoger.
Ik draai:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
pi@domoticz ~ $ cat /etc/os-release
PRETTY_NAME="Raspbian GNU/Linux 7 (wheezy)"
NAME="Raspbian GNU/Linux"
VERSION_ID="7"
VERSION="7 (wheezy)"
ID=raspbian
ID_LIKE=debian
ANSI_COLOR="1;31"
HOME_URL="http://www.raspbian.org/"
SUPPORT_URL="http://www.raspbian.org/RaspbianForums"
BUG_REPORT_URL="http://www.raspbian.org/RaspbianBugs"

Ik zal de boel eens backuppen en kijken of ik de boel kan updaten naar Jessie. Volgens had ik bij start gewoon de default domoticz img gepakt. Die is blijkbaar een beetje out-dated

[ Voor 12% gewijzigd door sjorsjes op 17-05-2016 18:59 ]

Home-Assistant.io | Home-Assistant config | Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Ik heb 2 vraagjes, ik hoop dat iemand mij hierop kan antwoorden :)

1) Ik heb het is it gonna rain script draaien (Lua). Deze schakelt een dummy schakelaar in als er regen verwacht wordt obv buienradar. Kan ik deze dummy schakelaar beschermen met een wachtwoord, of werkt het script dan niet meer en moet ik hiervoor het script aanpassen? (wachtwoord invullen bijvoorbeeld)

2) Als ik een database backup maak, een schone installatie doe en dan de database herstel, is dan alles weer terug zoals het was? Of moet ik meer backuppen om alles te behouden?

[ Voor 3% gewijzigd door Blackouts op 17-05-2016 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-06 16:32
renedis schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:25:
Ik heb de grootste problemen om een Honeywell RFG100 toe te voegen.
Script volgens wiki werkt, hardware word toegevoegd met het script maar een komen geen devices bij.

Iemand anders hier ook ervaring mee?
accepteren nieuwe devices aanstaan bij instellingen ? En de setpoint op je thermostaat aangepast ?

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bramv82 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 21:16:

1) Ik heb het is it gonna rain script draaien (Lua). Deze schakelt een dummy schakelaar in als er regen verwacht wordt obv buienradar. Kan ik deze dummy schakelaar beschermen met een wachtwoord, of werkt het script dan niet meer en moet ik hiervoor het script aanpassen? (wachtwoord invullen bijvoorbeeld)

2) Als ik een database backup maak, een schone installatie doe en dan de database herstel, is dan alles weer terug zoals het was? Of moet ik meer backuppen om alles te behouden?
1. Heb je het al geprobeerd? Ik denk dat je het ww wel moet verwerken in het script.

2. Ja, dan is alles weer zoals het was. Behalve als je nog bash/lua/python scripts en/of een theme hebt die je nog gebruikt. Dan zou je die ook moeten backuppen voordat je alles verwijdert.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0rneel
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-07 19:24
bramv82 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 21:16:

1) Ik pas met lua scripts ook een aantal schakelaars die beveiligd zijn. Dus dat kan gewoon
2) Backup terug zetten en al je devices / hardware is weer terug. Dus ook de hardware metingen van je oude "server" maar die kun je vervolgens weer verwijderen. Ook de geschiedenis van de sensoren staat er weer.
Scripts moet je handmatig overzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Dank.

Het heeft niet meer geregend dus ik heb het niet kunnen testen.
Bij nader inzien kon ik het wel testen met de aanwezigheidsdetectie en het werkt inderdaad gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:32
ny-hardcore schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 23:10:
[...]

accepteren nieuwe devices aanstaan bij instellingen ? En de setpoint op je thermostaat aangepast ?
Thanks voor je suggestie. Ik moest naast dat ook m'n username/password credentials van Domoticz uitschakelen om het voor elkaar te krijgen.

Ze staan er nu in maar m'n setpoint instellen vanuit Domoticz werkt helaas nog niet :(
Als ik het bijvoorbeeld via de interface en/of JSON probeer geeft de logging de volgende melding:

Logging error:
2016-05-18 12:59:25.639 Error: Error executing script command (/evohome-client/evo-settemp.sh). returned: 32256

Suggesties? Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Laatst online: 18-07 11:10
Bas Post schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 07:37:
Toevallig heb ik gister de S0PCM-05 binnen gekregen en gelijk aangesloten op mijn Sensus HRI A1 pulsgever en RaspBerry Pi. Deze had ik al in gebruik met de HomeWizard Energylink, maar afgelopen weekend ben ik volledig overgegaan op Domoticz.
Ik heb een Sensus 620 watermeter overigens.
Het is wel een dure oplossing (HRI A1 + S0PCM-05), maar werkt super

Nog geen 5 minuten en ik heb nu het water gebruik mooi inzichtelijk!
Gewoon Plug-and-Play!

[afbeelding]
Ik quote even mezelf, want ik heb nu een probleem met deze setup helaas...
Sinds vorige maand krijg ik geen waardes meer binnen in Domoticz.
Nu kan het zijn dat de batterij misschien op is van de Sensus HRI. Deze heb ik nu 3 jaar in gebruik en zou 10 jaar mee moeten gaan, maar ja, je weet het nooit. Weet iemand toevallig hoe je dit kan controleren???

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:34

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Vraag, heeft iemand het voor elkaar gekregen om zijn cpu/mem/hdd te loggen in domoticz (osx)?

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-07 13:11
Ik sta er eigenlijk versteld van dat nog niemand hier iets heeft vermeld over dit apparaatje: http://beeclear.nl/ eigenlijk soort van Raspberry ding met puur en alleen gas/energie meting (prive - dus niet cloud in). Ziet er geinig uit, iemand al getest toevallig?

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tcviper schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 18:00:
Ik sta er eigenlijk versteld van dat nog niemand hier iets heeft vermeld over dit apparaatje: http://beeclear.nl/ eigenlijk soort van Raspberry ding met puur en alleen gas/energie meting (prive - dus niet cloud in). Ziet er geinig uit, iemand al getest toevallig?
De grafieken maken ze zo te zien met Flot.

Het ziet er leuk uit, maar echt heel moeilijk is het overigens niet om zelf zoiets te maken:
- Script die de P1-poort uitleest
- Duw het in een database (sqlite o.i.d.)
- Webpagina met wat leuke grafiekjes

Maar als je daar geen kaas van hebt gegeten is dit wel makkelijk ja.

[ Voor 23% gewijzigd door ThinkPad op 18-05-2016 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Kan ik in domoticz iets met weersvoorspelling doen?
Ik heb nl rolluiken. En overdag zijn wij werken. Met een tuin op het zuiden staat de zon de hele dag op de ramen van de slaapkamer.

Wat ik wil doen is dus dat als men een warme dag(24 gr of warmer) verwacht(!! let op verwacht) , dat de rolluiken dan om 8:30 al op de preset gaan (Zie paar posts hierboven , dat werkt nu met het STOP command). Zo kan ik de ramen open gooien als ik wegga , en zijn de rolluiken al op de preset.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:35

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Volgens mij ligt het Domoticz forum plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:08

breinonline

Are you afraid to be known?

De wiki ook :/

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:22
Foutje in de rechten ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:12
Omdat het forum plat ligt, dan hier maar even.
Ik ben aan het stoeien met Z-wave groepen. Wie kan mij kort uitleggen wat je hier mee kan (moet) doen?
Begrijp nog niet de werking en het nut ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-07 15:08
Yihaaa schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 22:34:
Omdat het forum plat ligt, dan hier maar even.
Ik ben aan het stoeien met Z-wave groepen. Wie kan mij kort uitleggen wat je hier mee kan (moet) doen?
Begrijp nog niet de werking en het nut ervan.
Volgens mij is dat hier eerder uitgelegd. Het gaat iig om koppelen van lampen en zenders zonder dat de controller ertussen komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

degroot schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 20:16:
Kan ik in domoticz iets met weersvoorspelling doen?
Ik heb nl rolluiken. En overdag zijn wij werken. Met een tuin op het zuiden staat de zon de hele dag op de ramen van de slaapkamer.

Wat ik wil doen is dus dat als men een warme dag(24 gr of warmer) verwacht(!! let op verwacht) , dat de rolluiken dan om 8:30 al op de preset gaan (Zie paar posts hierboven , dat werkt nu met het STOP command). Zo kan ik de ramen open gooien als ik wegga , en zijn de rolluiken al op de preset.
Moet perfect kunnen. Er zijn api's die voorspellingen geven.
Maar waarom niet gewoon met de solar radiation device van wunderground? Als er meer dan x W straling is en het is binnen warmer dan 20° doe rolluiken dicht bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:19
Anoniem: 210193 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 07:09:
[...]

Moet perfect kunnen. Er zijn api's die voorspellingen geven.
Maar waarom niet gewoon met de solar radiation device van wunderground? Als er meer dan x W straling is en het is binnen warmer dan 20° doe rolluiken dicht bv.
Ik gebruik ook een LUA script hiervoor, deze stond op het domoticz forum. Heb hem iets aangepast zodat hij ook naar solar radiation kijkt. Dit script kijkt ook naar buienradar en 5 andere waardes van WU (UV index, rain, wind, gust, temperatuur) plus tijd en zonsondergang. Ik wil hem je best even doorsturen als je mij een pm stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet nodig, ik ben allergisch aan lua :P
Buienradar, weather underground, alles gaat hier via PHP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Laatst online: 18-07 11:10
Goedemorgen,
Ik heb een RPi in de meterkast met Domoticz en een P1 USB kabel.
Ook heb ik een Asustor NAS in de meterkast staan en sinds het weekend draait daar ook Domoticz op, dankzij het volgende pakket:
http://forum.asustor.com/viewtopic.php?f=166&t=7774

Nu heb ik een vraag, ik zou graag in de toekomst de RPi weg willen halen, omdat ik ook een Homey heb. Nu zou ik wel Domoticz op de NAS willen laten draaien om mijn slimme meter uit te lezen met de P1 USB kabel.
Hoe kan ik de bestaande data van de RPi Domoticz overzetten naar de NAS.
1 dingetje, de RPi draait op de laatste Beta kanaal en de NAS op de laatste stable kanaal, deze kan nog niet naar het beta kanaal geupdate worden.

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absolut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-04 17:45
Ik volg dit topic al geruime tijd met interesse en heb zelf ook Domoticz draaien op een Rasberry Pi2 met een RFXCom en Aeotec Z-Stick 5G.
Sinds een kortingsactie enige tijd geleden heb ik een Harmony Hub gekocht op Amazon, en deze probeer ik nu 'native' aan de praat te krijgen, maar dit lukt me niet.
In de logs zie ik telkens 'Harmony Hub: Logitech web service login failed'. Dit terwijl het IP, de poort, mijn mail en het paswoord 100% zeker correct zijn.
De poort is default (niet aangepast), dus 5222.
Het IP wordt met fixed DHCP leases toegekend, en is pingbaar., én ik kan telnetten naar poort 5222 op dit IP.
Mijn email en paswoord zijn correct, en ik heb mijn paswoord al proberen aan te passen naar een simpelere variant, maar dit haalt niet uit.
Bijkomend heb ik zelf vanop de Pi2 een curl call gedaan naar de webservice met mijn huidige acount en password en dit werkt!
FYI: curl -H "Content-Type: application/json" -X POST -d '{"password":"$PASS","email":"$MAIL"}' http://svcs.myharmony.com...svc/json/GetUserAuthToken
===> {"GetUserAuthTokenResult":{"AccountId":0,"UserAuthToken":"$REMOVED_LONG_CODE"}}

Mijn kennis van C++ is net iets te laag om hier verder uit te komen met deze code:
https://github.com/domoti...r/hardware/HarmonyHub.cpp

Weet iemand wat het probleem kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lytsepier
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:14
Ik heb ook een uitdaging gehad mbt Logitech Hub en Domoticz. Het probleem was dat mijn Pi geen DNS kon doen. Nadat ik dit geregeld had, werkt het zonder veel problemen.
Pagina: 1 ... 61 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de Github repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door
Gebruik bij het posten van stukjes code de ~~~[code]-tag!
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.