Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-08 12:11
Snap er even niks meer van!

Heb Z-Wave usb stick gekocht Gen 5 met Z-Wave plus maar krijg dat ding niet geïnstalleerd binnen mijn Windowsserver. Alle soorten drivers al geprobeerd maar niks werkt. Stick blijft blauw oranje en rood knipperen. Soms reset hij zelfs mijn server als ik hem er weer in steek. Hoe moeilijk kan het zijn. Binnen device manager blijft hij op unknown device staan en als ik de driver update zegt hij wel driver up to date UZB maar er blijft een uitroepteken staan in een driehoek. Heel basic maar ik kom er niet uit.

Edit: Oude stick (de zwarte) er weer in en gewoon werken. 8)7 |:(

Update: ook na deinstalleren oude drivers van zwarte stick blijft mijn server resetten bij het insteken van de nieuw z-wave stick. :( :(

Update: Ook via de website van Aeotec kan ik niet een support mail versturen. Ben er eigenlijk al klaar mee.

Iemand een goed alternatief met Z-Wave plus?

[ Voor 25% gewijzigd door RoTeK70 op 08-04-2016 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoTeK70 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 20:49:
Snap er even niks meer van!

Iemand een goed alternatief met Z-Wave plus?
Ja wel hoor.

De RFXCOM weinig problemen ermee _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:41
MikeOO schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 08:29:
[...]

Ik gebruik ook een Synology als backup en mijn script heeft iets meer. In de Wiki ontbreekt een deel voor de Synology dus dit deel heb dat ooit zelf toegevoegd.
Ook heb ik een paar regels toegevoegd omdat ik ook nog een losse Telegram gebruik. Die regels kun je natuurlijk gewoon verwijderen.

In jouw script mist dus lokatie naar je NAS in mijn script te vinden bij: DESTDIRNAS
Daarin geef je het path op waar de backup's op je NAS moeten komen.

Om het juiste path te vinden vul je in de Windows Verkenner in: \\<ip adres van je nas> en daarna blader je naar de map toe waar de backup's moeten komen te staan.

Alles wat achter het ip-adres van je nas staat vul je in bij DESTDIRNAS en draai alle \ om naar /
Natuurlijk kun je dit ook via Putty of WinSCP achterhalen maar dan krijg je meestal ook /volume1 er voor en dat moet niet.

Bedenk ook dat dat in de crontab de backup wordt gestart met SUDO ervoor. Dus de gebruiker is ROOT ipv Pi. Zorg dus dat je als ROOT gebruiker ook bij de lokatie kunt komen op je NAS.

Synology Script Backup
Maakt een backup van Databse Domoticz / Scripts Domoticz / Scripts Telegram
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
    #!/bin/bash
    # LOCAL/FTP/SCP/MAIL PARAMETERS
    SERVER="ip-adres van je NAS"   # IP of Network disk, used for ftp
    USERNAME="gebruikersaccount Synology"         # FTP username of Network disk used for ftp
    PASSWORD="wachtwoord synology"         # FTP password of Network disk used for ftp
    DESTDIR="/opt/backup"   # used for temorarily storage
    DESTDIRNAS="/homes/domoticz/backup/"
    DOMO_IP="192.168.0.20"  # Domoticz IP 
    DOMO_PORT="8080"        # Domoticz port 
    ### END OF USER CONFIGURABLE PARAMETERS
    TIMESTAMP=`/bin/date +%Y%m%d%H%M%S`
    BACKUPFILE="domoticz_$TIMESTAMP.db" # backups will be named "domoticz_YYYYMMDDHHMMSS.db.gz"
    BACKUPFILEGZ="$BACKUPFILE".gz
    ### Create backup and ZIP it
    /usr/bin/curl -s http://$DOMO_IP:$DOMO_PORT/backupdatabase.php > /tmp/$BACKUPFILE
    gzip -9 /tmp/$BACKUPFILE
    tar -zcvf /tmp/domoticz_scripts_$TIMESTAMP.tar.gz /home/pi/domoticz/scripts/
    tar -zcvf /tmp/telegram_scripts_$TIMESTAMP.tar.gz /home/pi/tg/scripts/
    ### Send to Network disk through FTP
    curl -s --disable-epsv -v -T"/tmp/$BACKUPFILEGZ" -u"$USERNAME:$PASSWORD" "ftp://$SERVER/$DESTDIRNAS"
    curl -s --disable-epsv -v -T"/tmp/domoticz_scripts_$TIMESTAMP.tar.gz" -u"$USERNAME:$PASSWORD" "ftp://$SERVER/$DESTDIRNAS"
    curl -s --disable-epsv -v -T"/tmp/telegram_scripts_$TIMESTAMP.tar.gz" -u"$USERNAME:$PASSWORD" "ftp://$SERVER/$DESTDIRNAS"
    ### Remove temp backup file
    /bin/rm /tmp/$BACKUPFILEGZ
    /bin/rm /tmp/domoticz_scripts_$TIMESTAMP.tar.gz
    /bin/rm /tmp/telegram_scripts_$TIMESTAMP.tar.gz
    ### Done!
Jaaaaaaa!!!
Gelukt! Ik had eerst mijn script geprobeert aan te passen, zelfde probleem als eerst. Toen dacht ik, ik copieer jou script en pas alleen de vereiste velden (en het telegram stukje) aan, en jahoor! In 1x!!!

Frustratie is dan wel echt groot, want waarom moet ik er 4 avonden en nachten aan werken en krijg ik met jou script alles in 1x werkend. Maar ik ga ze eens naast elkaar leggen en proberen te vertalen. Dan leer ik er ook weer van voor de volgende keer. En is het niet een idee om dit script ook in de wiki te zetten van domoticz? Voor op een synology nas. Want heb echt gezocht op het internet en niets gevonden ... Ik heb alle drie de scrips op de wiki gedaan en geprobeerd. Als er een vierde op komt met duidelijke uitleg dat het voor de Synology is, dan helpen we vele zoals mij weer een stapje verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan er ook voor kiezen om de taak op je syno te zetten ipv op de pi:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
#!/usr/bin/env ash
EXCL='/volume1/homes/guy/BackupWWW/excludedfiles.txt'

NOW=$(date +"%Y-%m-%d")
LOGFILE=/volume1/homes/guy/BackupWWW/_logs/RPi-PiHole-$NOW.txt
echo -------------------------------------------- Syncing RPi-PiHole ---- $(date +"%Y-%m-%d %H:%M:%S") >> $LOGFILE
rsync -av --stats --delete -e "ssh -i /root/.ssh/id_rsa" --exclude-from $EXCL root@192.168.0.8:/ /volume1/homes/guy/BackupWWW/RPi-Domoticz/ >> $LOGFILE
echo -------------------------------------------- Finished ---- $(date +"%Y-%m-%d %H:%M:%S") >> $LOGFILE

NOW=$(date +"%Y-%m-%d")
LOGFILE=/volume1/homes/guy/BackupWWW/_logs/RPi-PiCam1-$NOW.txt
echo -------------------------------------------- Syncing RPi-PiCam1 ---- $(date +"%Y-%m-%d %H:%M:%S") >> $LOGFILE
rsync -av --stats --delete -e "ssh -i /root/.ssh/id_rsa" --exclude-from $EXCL root@192.168.0.9:/ /volume1/homes/guy/BackupWWW/RPi-PiCam1/ >> $LOGFILE
echo -------------------------------------------- Finished ---- $(date +"%Y-%m-%d %H:%M:%S") >> $LOGFILE

NOW=$(date +"%Y-%m-%d")
LOGFILE=/volume1/homes/guy/BackupWWW/_logs/RPi-PiCam2-$NOW.txt
echo -------------------------------------------- Syncing RPi-PiCam2 ---- $(date +"%Y-%m-%d %H:%M:%S") >> $LOGFILE
rsync -av --stats --delete -e "ssh -i /root/.ssh/id_rsa" --exclude-from $EXCL root@192.168.0.6:/ /volume1/homes/guy/BackupWWW/RPi-PiCam2/ >> $LOGFILE

Hiermee kopieer ik de hele SD kaart van 3 pi's. Rsync is ideaal voor netwerkbackups. Hele script loopt minder dan 30sec.
En trouwens ook al getest.
Eens een SD kaart opnieuw gezet met Debian Jessie Lite, alleen het ip adres ingesteld en dan de hele backup map erover. Ding was op paar minuten terug in de lucht :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
tlpeter schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 09:02:
Ik maak ook elke nacht een backup van de database en een image van de SD kaart naar een Synology.
Ik heb een share gemount omdat ik ook een aantal logs aan heb staan zodat deze op de nas gezet worden.
Domoticz kun je ook in het Log Center van Synology laten wegschijven. Ik heb daar een tijd terug een Wiki voor gemaakt en werkt perfect. Voordeel is dat er geen logbestanden worden overschreven en je dus altijd ziet wat er gebeurt en ook overzichtelijk.

https://www.domoticz.com/...le_to_Synology_Log_Center

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RedRayMann schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 22:26:
[...]

Jaaaaaaa!!!
Gelukt! Ik had eerst mijn script geprobeert aan te passen, zelfde probleem als eerst. Toen dacht ik, ik copieer jou script en pas alleen de vereiste velden (en het telegram stukje) aan, en jahoor! In 1x!!!

Frustratie is dan wel echt groot, want waarom moet ik er 4 avonden en nachten aan werken en krijg ik met jou script alles in 1x werkend. Maar ik ga ze eens naast elkaar leggen en proberen te vertalen. Dan leer ik er ook weer van voor de volgende keer. En is het niet een idee om dit script ook in de wiki te zetten van domoticz? Voor op een synology nas. Want heb echt gezocht op het internet en niets gevonden ... Ik heb alle drie de scrips op de wiki gedaan en geprobeerd. Als er een vierde op komt met duidelijke uitleg dat het voor de Synology is, dan helpen we vele zoals mij weer een stapje verder :)
Mooi dat het is gelukt. Ik had het ook niet in 1x voor elkaar en pas na uitzoeken/testen een werkend scripts kunnen maken.

Ik was inderdaad vergeten het scripts erbij te zetten in de wiki. Inmiddels staat hij erbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 00:17:
je kan er ook voor kiezen om de taak op je syno te zetten ipv op de pi:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
#!/usr/bin/env ash
EXCL='/volume1/homes/guy/BackupWWW/excludedfiles.txt'

NOW=$(date +"%Y-%m-%d")
LOGFILE=/volume1/homes/guy/BackupWWW/_logs/RPi-PiHole-$NOW.txt
echo -------------------------------------------- Syncing RPi-PiHole ---- $(date +"%Y-%m-%d %H:%M:%S") >> $LOGFILE
rsync -av --stats --delete -e "ssh -i /root/.ssh/id_rsa" --exclude-from $EXCL root@192.168.0.8:/ /volume1/homes/guy/BackupWWW/RPi-Domoticz/ >> $LOGFILE

NOW=$(date +"%Y-%m-%d")
LOGFILE=/volume1/homes/guy/BackupWWW/_logs/RPi-PiCam1-$NOW.txt
echo -------------------------------------------- Syncing RPi-PiCam1 ---- $(date +"%Y-%m-%d %H:%M:%S") >> $LOGFILE
rsync -av --stats --delete -e "ssh -i /root/.ssh/id_rsa" --exclude-from $EXCL root@192.168.0.9:/ /volume1/homes/guy/BackupWWW/RPi-PiCam1/ >> $LOGFILE

NOW=$(date +"%Y-%m-%d")
LOGFILE=/volume1/homes/guy/BackupWWW/_logs/RPi-PiCam2-$NOW.txt
echo -------------------------------------------- Syncing RPi-PiCam2 ---- $(date +"%Y-%m-%d %H:%M:%S") >> $LOGFILE
rsync -av --stats --delete -e "ssh -i /root/.ssh/id_rsa" --exclude-from $EXCL root@192.168.0.6:/ /volume1/homes/guy/BackupWWW/RPi-PiCam2/ >> $LOGFILE

Hiermee kopieer ik de hele SD kaart van 3 pi's. Rsync is ideaal voor netwerkbackups. Hele script loopt minder dan 30sec.
En trouwens ook al getest.
Eens een SD kaart opnieuw gezet met Debian Jessie Lite, alleen het ip adres ingesteld en dan de hele backup map erover. Ding was op paar minuten terug in de lucht :)
Klinkt goed. Misschien een stappenplan maken in de wiki hiervoor, ook hoe je de backup restored. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een nieuwschierigheids vraagje.

Momenteel draai ik V2.3530 op een rpi1b+
Nu ben ik van plan een logitecht harmony hub met ab. aan te schaffen.
Ik vind alleen niet snel terug wat er momenteel allemaal al mogelijk is met deze combi.

Wat ik snap is dat domoticz "scene's' kan uitlezen van de harmony hub.
Maar kan ik bijvoorbeeld ook al commando's vertsuren? als ik een scene via mijn telefoon (domoticz) start?
Kortom ik zou eigenlijk meer informatie willen hebben waar ik iets mee kan om op in te kunnen spelen bijvoorbeeld het pauzeren van mijn film. etc.etc.

Ik vind momenteel niet veel meer als de installatie wiki die vrij rechttoe rechtaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Mijn probleem met niet meer updaten van slave sensors gevonden. Index gewijzigd. 4 sensors worden op nieuwe index doorgegeven. Dus kan wel weer werkend krijgen. However, ik wil mijn data history niet kwijt. Even gegoogled, en kom ik device transfer tegen. Maareeh, ik kan dat werkelijk nergens vinden. Ben ik nou scheel, of doe ik iets fout?

/edit
Never mind, ik keek bij devices, en het zit gewoon onder edit op je dashboard :+

[ Voor 11% gewijzigd door UltraSub op 09-04-2016 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorickL
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 08:12
Het korte verhaal: ik ben op zoek naar een dimmer, het liefst via 433mHz (KAKU, bijvoorbeeld) voor in totaal 42W LED-spots (paralel geschakeld achter schakelaar, 7W per spot).

Dan de uitgebreide uitleg...

Tijdens het plannen van de verbouwing van onze nieuwe keuken gezocht naar mooie LED-spots die in het verlaagde plafond gemonteerd kunnen worden. Dimmen was een vereiste, want anders knalt het licht net iets teveel van het goede als je het niet voluit nodig hebt. Dus bij de lokale DIY-shop dimbare LED-spots gevonden en aangeschaft. Ze worden direct met 230V gevoed, dus de trafo zit in de spot zelf. Maar nu... Een geschikte dimmer vinden... Ik bezit een RasPi (2B) met Domoticz en een RF-Link Gateway voor wat KaKu switches. Werkt als een trein. Dus dat wilde ik ook voor mijn spotjes in de keuken... Maar, de switches die speciaal voor LED zijn (AWMD-250 bijvoorbeeld) schakelen maar tot 24W. En dat is dus de helft te weinig.

Nu heeft KaKu ook fase aan- en afsnijding dimmers, maar ik weet niet zeker of die (goed) gaat functioneren met de LED-spots die ik heb. Ik zie door de bomen het bos niet meer en het lijkt er nu op dat ik het niet kan dimmen, met behulp van 433mHz...

Iemand die mij een zetje in de goede richting kan geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Qubino dimmer dimt perfect 4x 11W Led's. Is dan wel Z-wave maar eens je die stap zet krijg je daar zeker geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
+1 @guyverschuere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorickL
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 08:12
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 22:08:
Mijn Qubino dimmer dimt perfect 4x 11W Led's. Is dan wel Z-wave maar eens je die stap zet krijg je daar zeker geen spijt van.
Ik ga hem eens opzoeken... Van Z-Wave weet ik dat de prijs iets hoger ligt, maar dat geeft wel weer een stabieler resultaat... Thanks voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacquesmulders
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-09 08:42
JorickL schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 21:08:
Het korte verhaal: ik ben op zoek naar een dimmer, het liefst via 433mHz (KAKU, bijvoorbeeld) voor in totaal 42W LED-spots (paralel geschakeld achter schakelaar, 7W per spot).

Tijdens het plannen van de verbouwing van onze nieuwe keuken gezocht naar mooie LED-spots die in het verlaagde plafond gemonteerd kunnen worden. Dimmen was een vereiste, want anders knalt het licht net iets teveel van het goede als je het niet voluit nodig hebt. Dus bij de lokale DIY-shop dimbare LED-spots gevonden en aangeschaft. Ze worden direct met 230V gevoed, dus de trafo zit in de spot zelf. Maar nu... Een geschikte dimmer vinden... Ik bezit een RasPi (2B) met Domoticz en een RF-Link Gateway voor wat KaKu switches. Werkt als een trein. Dus dat wilde ik ook voor mijn spotjes in de keuken... Maar, de switches die speciaal voor LED zijn (AWMD-250 bijvoorbeeld) schakelen maar tot 24W. En dat is dus de helft te weinig.

Nu heeft KaKu ook fase aan- en afsnijding dimmers, maar ik weet niet zeker of die (goed) gaat functioneren met de LED-spots die ik heb. Ik zie door de bomen het bos niet meer en het lijkt er nu op dat ik het niet kan dimmen, met behulp van 433mHz...

gewoon een kwestie van proberen, niet alle combinatie dimmer/leds werkt goed.

zo heb ik een fibaro dimmer die perfect led dimmen, en een vriend heeft een fibaro dimmer met andere leds die slecht dimmen..

bij mij schoonpa zit de gewone acm300 dimmer van kaku met ikea leds werkt prima... gewoon proberen dus.

zolang je maar niet de tussen dimmers van kaku pakt (mini inbouw 2 draads systeem) dan blijft hij altijd een beetje aan/knipperen

als het niet werkt breng je hem weer terug....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand een tip voor de Kaku lichtsensor ABST-604.

Nadat de RFXCom problemen kreeg en is omgeruild door RFXCom werkt alles weer als een zonnetje maar de ABST-604 wil niet meer. Zodra ik op het start knopje klik om de bepalen op welke lichtsterkte deze moet worden ingesteld zie ik na een aantal seconden in Domoticz dat hij netjes omschakeld naar het zonnetje.
Maar een paar sec laten springt hij weer terug naar de maan (donker).

Wat ik ook probeer hij blijft dit doen.

Wat ik al geprobeerd hebt.
1. Device verwijderd in Domoticz en opnieuw toegevoegd. Communicatie verloopt prima, status wordt ook netjes bijgewerkt.
2. In een test omgeving een nieuwe DB gemaakt en hem daar toegevoegd maar gaat het ook fout.
3. Nieuwe batterijen
4. Zowel in het volle licht op START gedrukt maar ook in pikken donker in de hoop dat er iets reset.
5. Batterijen er een nacht uit gehaald.
6. Delaytijd ingesteld maar maakt niets uit dus weer terug naar 0.
7. Kaku mail gestuurd, maar (nog) geen reactie.

In log van de senor is hij ook duidelijk elke keer aan het swichten als ik op Start geklikt hebt en net klaar is met de meten van de lichtsterkte.
code:
1
2
3
4
5
6
2016-04-10 08:36:12 On
2016-04-10 08:35:55 Off
2016-04-10 08:35:53 On
2016-04-10 08:35:52 Off
2016-04-10 08:35:51 On
2016-04-10 08:35:24 Off

Hoop dat iemand dit wel eens mee heeft gemaakt en een tip heeft. Echt veel kun je niet instellen en een resetknop zit er niet op.

[ Voor 17% gewijzigd door MikeOO op 10-04-2016 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Jeroen
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08 08:49
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 15:48:
Ik heb even een nieuwschierigheids vraagje.

Momenteel draai ik V2.3530 op een rpi1b+
Nu ben ik van plan een logitecht harmony hub met ab. aan te schaffen.
Ik vind alleen niet snel terug wat er momenteel allemaal al mogelijk is met deze combi.

Wat ik snap is dat domoticz "scene's' kan uitlezen van de harmony hub.
Maar kan ik bijvoorbeeld ook al commando's vertsuren? als ik een scene via mijn telefoon (domoticz) start?
Kortom ik zou eigenlijk meer informatie willen hebben waar ik iets mee kan om op in te kunnen spelen bijvoorbeeld het pauzeren van mijn film. etc.etc.

Ik vind momenteel niet veel meer als de installatie wiki die vrij rechttoe rechtaan is.
Scenes starten gaat goed. Individuele commando's binnen een scène kan niet. Detecteren dat 'Film kijken' aan staat en dan de lampen uit zetten kan dus prima. Echter, weer aan zetten als je op pauze drukt gaat niet.
Als je voor films Kodi draait kan het dan weer wel door Kodi te integreren met Domoticz, staat dan weer los van Harmony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Jeroen schreef op zondag 10 april 2016 @ 08:45:
[...]

Scenes starten gaat goed. Individuele commando's binnen een scène kan niet. Detecteren dat 'Film kijken' aan staat en dan de lampen uit zetten kan dus prima. Echter, weer aan zetten als je op pauze drukt gaat niet.
Als je voor films Kodi draait kan het dan weer wel door Kodi te integreren met Domoticz, staat dan weer los van Harmony.
Dankjewel, dit vermoedde ik al.
Ik heb echter al een goed werkende (oud model) harmony one, die schijnbaar niet samenwerkt met de hub's. en voor dat kleine beetje extra functionaliteit vind ik die +200 euro wat aan de gortige kant

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MikeOO schreef op zondag 10 april 2016 @ 08:38:
Iemand een tip voor de Kaku lichtsensor ABST-604.

-knip-

Hoop dat iemand dit wel eens mee heeft gemaakt en een tip heeft. Echt veel kun je niet instellen en een resetknop zit er niet op.
Ik heb dezelfde sensoren in gebruik en het klopt wel dat ze tijdens de overgang van donker naar licht / licht naar donker meerdere keren schakelen. Ik ondervang dit met een script (zie wiki). Hetgeen jij ervaart wijkt daar wel wat vanaf, maar misschien helpt het om de ABST-604 naar fabrieksinstellingen terug te zetten en het daarna nog eens te proberen?

Uit de handleiding:

[8] Stel het schemerniveau in voor het inschakelen van een KlikAanKlikUit-ontvanger. Druk op “Start” gedurende: (A) 1 seconde voor de fabrieksinstelling, of (B ) 3 seconden voor het lichtniveau op de plek waar de sensor zich op dat moment bevindt.

Succes !

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:31
Ik overweeg sterk om een raspberry icm een razberry zwave module aan te schaffen icm 2 thermostatische radiatorknoppen.

Ik Ben domoticz alvast een beetje aan het proberen op m'n Windows PC icm een aantal miloght lampen wat allemaal goed werkt. Als ik echter hardware wil toevoegen zie ik de danfoss zwave koppen er echter helemaal niet tussen staan.

De vraag is dus als ik straks alles aanschaf, hoe ik deze dan via domoticz moet toevoegen..

Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Zijn dat deze?
http://www.robbshop.nl/review/product/view/id/4025/
Temperatuur niet uitleesbaar?

Aansturen zal wel werken met z-wave en een Pi.
Ben zelf afgestapt van Razberry, en heb een usb-stick gekocht.
Ik vond dat handiger/makkelijker.

[ Voor 14% gewijzigd door AUijtdehaag op 10-04-2016 16:02 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M.v.Veelen schreef op zondag 10 april 2016 @ 11:17:
[...]

Ik heb dezelfde sensoren in gebruik en het klopt wel dat ze tijdens de overgang van donker naar licht / licht naar donker meerdere keren schakelen. Ik ondervang dit met een script (zie wiki). Hetgeen jij ervaart wijkt daar wel wat vanaf, maar misschien helpt het om de ABST-604 naar fabrieksinstellingen terug te zetten en het daarna nog eens te proberen?

Uit de handleiding:

\[8] Stel het schemerniveau in voor het inschakelen van een KlikAanKlikUit-ontvanger. Druk op “Start” gedurende: (A) 1 seconde voor de fabrieksinstelling, of (B ) 3 seconden voor het lichtniveau op de plek waar de sensor zich op dat moment bevindt.

Succes !
Dat is mij inderdaad bekend en gebruikt deze sensor met de script al maanden naar volle tevredenheid.
Maar ik kan de sensor dus niet meer instellen. In de ochtend stel ik dit meestal al als ik wil dat de lampen uit gaan. Dan even op START en paar minuten later gaan de lichten uit en heb ik weer een goed meetpunt.

Maar dat meetpunt instellen weigert hij dus. In de ochtend/in de middag (bewolkt en met zon) en zelf begin van de avond geprobeerd. Eerst paar minuten spingt hij dus keurig naar het zonnetje en vervolgens komt hij altijd weer teurg met het maantje. 1sec en 3 sec inderdaad geprobeerd maar maakt helaas niet uit.

De log is dus niet van het begin van licht naar donkder of donker naar licht maar dit doet hij dus standaard na elke nieuw meetpunt

Als ik de sensor bedek en in de log kijkt spingt hij dus op On terwijl hij dus al On was en niet OFF is geweest de hele middag tewijl hij in de zon staat 8)7

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
2016-04-10 16:00:30 On
2016-04-10 12:34:26 On
2016-04-10 12:25:41 On
2016-04-10 12:20:24 On
2016-04-10 11:19:04 On
2016-04-10 11:18:46 Off
2016-04-10 11:18:45 On
2016-04-10 11:18:44 Off

Net weer naar fabrieksinstellingen teruggezet en dan blijft hij netjes op het zonnetje staan.
Ik stop hem tussen een handdoek en hij verspringt naar donker.
Ik zet hem weer terug in de zon en nu blijft hij dus donker aangeven 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door MikeOO op 10-04-2016 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
powermarcel10 schreef op zondag 10 april 2016 @ 15:41:
Ik overweeg sterk om een raspberry icm een razberry zwave module aan te schaffen icm 2 thermostatische radiatorknoppen.

Ik Ben domoticz alvast een beetje aan het proberen op m'n Windows PC icm een aantal miloght lampen wat allemaal goed werkt. Als ik echter hardware wil toevoegen zie ik de danfoss zwave koppen er echter helemaal niet tussen staan.

De vraag is dus als ik straks alles aanschaf, hoe ik deze dan via domoticz moet toevoegen..

Iemand ervaring?
zodra de wave module geinstalleerd is, komt er een extra menu. daar kan je de radiatorknoppen includen.

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MikeOO schreef op zondag 10 april 2016 @ 16:11:
[...]

Ik zet hem weer terug in de zon en nu blijft hij dus donker aangeven 8)7
En als je hem direct aan een KaKu schakelaar koppelt (zodat je bijvoorbeeld een lamp kunt zien inschakelen of uitschakelen), wat is dan het patroon? Ik bedoel: mist Domoticz de schakelingen of geeft de sensor het simpelweg niet goed door. Zo kun je e.e.a. uitsluiten. Je concentreert je nu op de sensor, maar misschien zit het dus wel ergens anders.

En als het de sensor is: meld het aan KaKu of ga ermee terug naar waar je het gehaald hebt. Van KaKu heb ik indertijd een nieuwe opgestuurd gekregen en bij de bouwmarkt is het een kwestie van omruilen.

[ Voor 4% gewijzigd door M.v.Veelen op 10-04-2016 17:49 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
AUijtdehaag schreef op zondag 10 april 2016 @ 15:59:
Zijn dat deze?
http://www.robbshop.nl/review/product/view/id/4025/
Temperatuur niet uitleesbaar?

Aansturen zal wel werken met z-wave en een Pi.
Ben zelf afgestapt van Razberry, en heb een usb-stick gekocht.
Ik vond dat handiger/makkelijker.
Die bedoel ik idd!

Die usbstick heb ik ook langs zien komen.. Maar heb je die op een raspberry pi aangesloten? Of op een PC? De bedoeling is dat hij ook buitenshuis is aan te sturen via het internet..

Als de pc wel constant aan moet staan voor een verbinding met internet is het voor mij, vanwege energieverbruik niet echt een optie..

Of zou je zo'n usbstick kunnen aansluiten op je router op één of andere manier...
maomanna schreef op zondag 10 april 2016 @ 16:13:
[...]

zodra de wave module geinstalleerd is, komt er een extra menu. daar kan je de radiatorknoppen includen.
Aaaah top, dat wilde ik even weten...

[ Voor 25% gewijzigd door powermarcel10 op 10-04-2016 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
powermarcel10 schreef op zondag 10 april 2016 @ 18:04:
[...]

Die bedoel ik idd!

Die usbstick heb ik ook langs zien komen.. Maar heb je die op een raspberry pi aangesloten? Of op een PC? De bedoeling is dat hij ook buitenshuis is aan te sturen via het internet..

Als de pc wel constant aan moet staan voor een verbinding met internet is het voor mij, vanwege energieverbruik niet echt een optie..

Of zou je zo'n usbstick kunnen aansluiten op je router op één of andere manier...

[...]

Aaaah top, dat wilde ik even weten...
Mijn Pi (v2) draait 24/7 met 2,5 watt verbruik.
Incl RFXcom adapter en z-wave aeon stick.
Een Pi3 is misschien een ietsie pietsie onzuiniger, maar nog erg weinig verbruik.
(heb er hier een, en draait op 1,5 watt verbruik, zonder externe apparaten)
Voordelen van een Pi3 zijn onder andere, sneller, wifi en bluetooth ingebouwd.

En domoticz is uiteraard buiten je huis aan te roepen.
Heb er zelfs een domein naam aan gekoppeld ;)

[ Voor 6% gewijzigd door AUijtdehaag op 10-04-2016 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik ben niet te spreken over de nieuwe versie v3.4834. Sinds deze versie zijn de grafieken voor m'n zonde-energie en gasverbruik totaal onbruikbaar geworden. Ik wil dus graag terug naar de vorige versie 3530. Maar hoe doe ik dat? Op internet zijn guides te vinden (zoals hier https://www.domoticz.com/...ack_to_a_previous_version), maar als ik die uitvoer blijf ik op dezelfde versie zitten. Ik wil dus graag terug zonder verlies van instellingen en data. Wie weet hoe ik dat kan doen?

[ Voor 8% gewijzigd door Microkid op 10-04-2016 18:12 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Laatst online: 28-09 15:52
Microkid schreef op zondag 10 april 2016 @ 18:11:
Ik ben niet te spreken over de nieuwe versie v3.4834. Sinds deze versie zijn de grafieken voor m'n zonde-energie en gasverbruik totaal onbruikbaar geworden. Ik wil dus graag terug naar de vorige versie 3530. Maar hoe doe ik dat? Op internet zijn guides te vinden (zoals hier https://www.domoticz.com/...ack_to_a_previous_version), maar als ik die uitvoer blijf ik op dezelfde versie zitten. Ik wil dus graag terug zonder verlies van instellingen en data. Wie weet hoe ik dat kan doen?
Tegen welke problemen loop je aan met de nieuwe versie ?

En ik denk dat als je terug wilt dat je een backup van je database moet maken.
Nieuwe installatie van 2.530 (dacht ik) en dan de gegevens van de database terugzetten.

Maar aangezien de database onder de nieuwe versie heeft gedraaid weet ik niet of dat zo gaat werken

[ Voor 17% gewijzigd door MdO82 op 10-04-2016 18:14 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

MdO82 schreef op zondag 10 april 2016 @ 18:13:
[...]

Tegen welke problemen loop je aan met de nieuwe versie ?

En ik denk dat als je terug wilt dat je een backup van je database moet maken.
Nieuwe installatie van 2.530 (dacht ik) en dan de gegevens van de database terugzetten.

Maar aangezien de database onder de nieuwe versie heeft gedraaid weet ik niet of dat zo gaat werken
- Grafiek van zonnestroom toont nu de opbrengst per uur ipv per 5 minuten zoals voorheen (data komt elke 5 minuten vanaf PVoutput) en is nu een bar-grafiek ipv een lijn-grafiek
- grafiek van gas toont nu verbruik per 5 minuten, maar dat verbruik klopt voor geen meter. Voorheen toonde de grafiek het verbruik per uur en dat was exact correct (data komt vanaf een Youless).
Ik kan nergens vinden hoe ik de grafiektype kan instellen of per hoeveel minuten deze bijgewerkt moet worden. In de 3530 versie was het prima, in 4834 niet.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
AUijtdehaag schreef op zondag 10 april 2016 @ 18:08:
[...]

Mijn Pi (v2) draait 24/7 met 2,5 watt verbruik.
Incl RFXcom adapter en z-wave aeon stick.
Een Pi3 is misschien een ietsie pietsie onzuiniger, maar nog erg weinig verbruik.
(heb er hier een, en draait op 1,5 watt verbruik, zonder externe apparaten)
Voordelen van een Pi3 zijn onder andere, sneller, wifi en bluetooth ingebouwd.

En domoticz is uiteraard buiten je huis aan te roepen.
Heb er zelfs een domein naam aan gekoppeld ;)
Die paar watt kunnen me niet zoveel schelen, dus zou dan sowieso voor de rp3 gaan..

Wat is precies het voordeel van die avond stick tot de razberry module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
powermarcel10 schreef op zondag 10 april 2016 @ 20:21:
[...]

Die paar watt kunnen me niet zoveel schelen, dus zou dan sowieso voor de rp3 gaan..

Wat is precies het voordeel van die avond stick tot de razberry module?
"

Die "aeon" stick, kun je uit de Pi halen en dan bij het apparaat met de stick meteen "pairen".
Is wat handiger dan via de domoticz interface (soms)
YouTube: Pairing Z-Wave Aeon Labs Z-Stick Series 2 with GE Outdoor Modules
Wat ik wel altijd doe, voordat ik iets in of uit de Pi trek of duw, is het commando: sudo halt via putty.
Even de pi afsluiten dus.

[ Voor 24% gewijzigd door AUijtdehaag op 10-04-2016 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
AUijtdehaag schreef op zondag 10 april 2016 @ 20:26:
[...]

Wat ik wel altijd doe, voordat ik iets in of uit de Pi trek of duw, is het commando: sudo halt via putty.
Even de pi afsluiten dus.
Doe ik nooit. Gewoon stick er uit, en er daarna weer terug in. Domoticz crashed dan wel vaak, maar opnieuw starten en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:50

DukeBox

loves wheat smoothies

Ben ooit eens van thema gewisseld (default naar elemental) maar de mobile versie werkte niet lekker; blinds waren andere kleur dan de andere switches en de dimmer schuif regelaar paste niet lekker.
Thema dus weer terug gezet maar ik krijg mobiel niet meer op 'default'.. cache geleegd, andere user, incognito.. blijft elemental weergeven. Iemand suggesties ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Weet iemand trouwens of het mogelijk is dat update alert te disablen? Zit na een akkefietje in de beta, maar wil niet meer verder updaten tenzij er problemen zijn. Die warning is dan irritant :) Heb al terug gezet in naar stable in setup, in de hoop dat hij dan bij een check zou zien dat er een hogere versie al draait, maar dat helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-09 22:15
UltraSub schreef op zondag 10 april 2016 @ 22:07:
Weet iemand trouwens of het mogelijk is dat update alert te disablen? Zit na een akkefietje in de beta, maar wil niet meer verder updaten tenzij er problemen zijn. Die warning is dan irritant :) Heb al terug gezet in naar stable in setup, in de hoop dat hij dan bij een check zou zien dat er een hogere versie al draait, maar dat helpt niet.
Via settings in system tabblad bij software updates vinkje weghalen bij check for updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
wmn79 schreef op zondag 10 april 2016 @ 22:25:
[...]

Via settings in system tabblad bij software updates vinkje weghalen bij check for updates.
Doh... Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 18:00
JorickL schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 21:08:

Ik heb een ACD-200 met daarop 5x een 6W lamp LED van de Ikea. Dat gaat prima. Ik zou het gewoon proberen met zo'n KAKU ding. Deze dimmers (ik neem aan alle multi dimmers) gaan tot 200W voor conventionele verlichting. Ik gok dat de 3-24W voor LED meer een richtlijn is omdat de belasting wat zwaarder kan zijn door de electronica van de LED drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Microkid schreef op zondag 10 april 2016 @ 18:11:
Zou het eerder melden bij Domoticz als er iets niet goed gaat. Teruggaan naar vorige versies wordt niet geadviseerd door de maker. Zal allemaal prima kunnen maar inderdaad de DB wordt toch aangepast naar de nieuweste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M.v.Veelen schreef op zondag 10 april 2016 @ 17:26:
[...]

En als je hem direct aan een KaKu schakelaar koppelt (zodat je bijvoorbeeld een lamp kunt zien inschakelen of uitschakelen), wat is dan het patroon? Ik bedoel: mist Domoticz de schakelingen of geeft de sensor het simpelweg niet goed door. Zo kun je e.e.a. uitsluiten. Je concentreert je nu op de sensor, maar misschien zit het dus wel ergens anders.

En als het de sensor is: meld het aan KaKu of ga ermee terug naar waar je het gehaald hebt. Van KaKu heb ik indertijd een nieuwe opgestuurd gekregen en bij de bouwmarkt is het een kwestie van omruilen.
Kan ik inderdaad proberen, goeie tip.

Kaku had ik het gemeld maar reageren (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-09 08:42
SuperKris schreef op zondag 10 april 2016 @ 23:31:
[...]

Ik heb een ACD-200 met daarop 5x een 6W lamp LED van de Ikea. Dat gaat prima. Ik zou het gewoon proberen met zo'n KAKU ding. Deze dimmers (ik neem aan alle multi dimmers) gaan tot 200W voor conventionele verlichting. Ik gok dat de 3-24W voor LED meer een richtlijn is omdat de belasting wat zwaarder kan zijn door de electronica van de LED drivers.
voor conventionele dimmers is de regel als je er led op aansluit 50% van het vermogen
bij 200w dus max 100w led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkmi
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:01
Heeft iemand tips voor een betrouwbare koolmonoxide sensor dat koppelbaar is aan domoticz/rfxcom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Is er iemand bekend om zijn gegevens van een Omnik Omvormer in Domoticz te krijgen ?

Ik heb voor mijn Omnik Omvormer van de zonnepanelen deze handleiding gevolgd.

Gisterenavond erin gezet zodat vanmorgen de gegevens van de omvormer in Domoticz meegenomen zouden worden.

Echter... hij deed niks meer :X
Dus vanmorgen de boel hersteld zodat mijn raspberry de informatie weer netjes naar PVoutput stuurt.

Maar dan heb ik het nog niet voor elkaar dat de informatie (voltage, Totale opbrengst etc) nog niet in Domoticz komen.

Ik heb volgens de handleiding de config.cfg gewijzigd en enkele virtual switches aangemaakt, maar helaas komt er geen info binnen.

Iemand tips ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-09 11:58

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Weet iemand of het volgende mogelijk is ?

1x fibaro-dimmer-2-module achter een pulsschakelaar

3x fibaro-dimmer-2-module achter een dubbelstopcontact

Als ik op de pulsschakelaar de lamp aanzet moeten alle andere lampen op achter de andere dimmers ook mee gaan, en dus ook als ik hem op 80% dim dat alle andere lampen ook op 80% worden gezet.

Ik heb dit geprobeerd om de andere devices als slave van de eerste te maken maar dat werkt helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16:36
Meer mensen last van?
Sinds vandaag (geen idee wanneer) is de Youless in Domoticz gestopt met de dag totaal waarde te updaten.
Er is connectie en de totaal waarde loopt wel op.
Ook het huidige verbruik werkt gewoon maar de dag totaal waarde word niet meer geupdate.
Domoticz Beta 3.5055 op een Raspberry Pi

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-09 20:05
mkmi schreef op maandag 11 april 2016 @ 08:49:
Heeft iemand tips voor een betrouwbare koolmonoxide sensor dat koppelbaar is aan domoticz/rfxcom?
De nest protect is te koppelen aan domoticz. Misschien beetje overkill maar toch. Hij ziet er wel heel mooi uit, want werkend wil je hem nooit zien ;)

[ Voor 5% gewijzigd door grote_oever op 11-04-2016 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
grote_oever schreef op maandag 11 april 2016 @ 19:30:
[...]

De nest protect is te koppelen aan domoticz. Misschien beetje overkill maar toch. Hij ziet er wel heel mooi uit, want werkend wil je hem nooit zien ;)
Maar wat heb je er aan als je hem aan Domoticz koppelt dan :? Zo spannend is het ding niet, geen write-access op de api.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
    "smoke_co_alarms": {
        "RTMTKxsQTCxzVcsySOHPxKoF4OyCifrs": {
        "device_id": "RTMTKxsQTCxzVcsySOHPxKoF4OyCifrs",
        "locale": "en-US",
        "software_version": "1.01",
        "structure_id": "VqFabWH21nwVyd4RWgJgNb292wa7hG_dUwo2i2SG7j3-BOLY0BA4sw",
        "name": "Hallway (upstairs)",
        "name_long": "Hallway Protect (upstairs)",
        "last_connection": "2015-10-31T23:59:59.000Z",
        "is_online": true,
        "battery_health": "ok",
        "co_alarm_state": "ok",
        "smoke_alarm_state": "ok",
        "is_manual_test_active": true,
        "last_manual_test_time": "2015-10-31T23:59:59.000Z",
        "ui_color_state": "gray",
        "where_id": "UNCBGUnN24..."
    }

(niet mijn id's overigens, komt zo van de api docu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
UltraSub schreef op maandag 11 april 2016 @ 20:37:
[...]
Maar wat heb je er aan als je hem aan Domoticz koppelt dan :? Zo spannend is het ding niet, geen write-access op de api.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
    "smoke_co_alarms": {
        "RTMTKxsQTCxzVcsySOHPxKoF4OyCifrs": {
        "device_id": "RTMTKxsQTCxzVcsySOHPxKoF4OyCifrs",
        "locale": "en-US",
        "software_version": "1.01",
        "structure_id": "VqFabWH21nwVyd4RWgJgNb292wa7hG_dUwo2i2SG7j3-BOLY0BA4sw",
        "name": "Hallway (upstairs)",
        "name_long": "Hallway Protect (upstairs)",
        "last_connection": "2015-10-31T23:59:59.000Z",
        "is_online": true,
        "battery_health": "ok",
        "co_alarm_state": "ok",
        "smoke_alarm_state": "ok",
        "is_manual_test_active": true,
        "last_manual_test_time": "2015-10-31T23:59:59.000Z",
        "ui_color_state": "gray",
        "where_id": "UNCBGUnN24..."
    }

(niet mijn id's overigens, komt zo van de api docu).
Owh, dat had ik niet gezien. Wist alleen dat het kon en niet dat er zo weinig mee mogelijk is. Kennlijk kun je alleen zien of iets goed is of niet goed is. Dacht dat de Nest ook als sensor kon dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:14
Wat heb je er dan aan? Wat dacht je van notificaties? Koppelen met scenes bijv als smoke of co2 alarm afgaat? Ik heb het in Fibaro en Domoticz gekoppeld en wij gebruiken ze voor beide gevallen.

In ons geval gaan bijv lampen aan (of juist uit) bij bepaalde meldingen van de Protect en worden juist andere apparaten uitgeschakeld.

[ Voor 26% gewijzigd door tcviper op 11-04-2016 21:26 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
tcviper schreef op maandag 11 april 2016 @ 21:22:
Wat heb je er dan aan? Wat dacht je van notificaties? Koppelen met scenes bijv als smoke of co2 alarm afgaat? Ik heb het in Fibaro en Domoticz gekoppeld en wij gebruiken ze voor beide gevallen.

In ons geval gaan bijv lampen aan (of juist uit) bij bepaalde meldingen van de Protect en worden juist andere apparaten uitgeschakeld.
Daar zat ik ook aan te denken, maar de vraag was om koolmonoxide te meten en dat lukt dus niet met de Nest. Nest geeft alleen goed en fout aan.

--------

Even een vraag los van hierboven. Heeft iemand al ervaring tussen de raspberry pi 2 en raspberry pi 3? En met name verschil ertussen?

Ik heb een oude raspberry pi 1 en die gebruik ik voor Kodi. Deze is hoog nodig aan een update toe. De vraag is alleen of ik de raspberry 2 moet doorschuiven naar de Kodi of dat ik de raspberry 3 voor Kodi ga gebruiken. Ik heb namelijk geen flauw idee waar de Pi3 het beste tot z'n recht komt. Domoticz gebruik ik dagelijks; en kodi niet. Ik heb alleen gevoel dat Kodi zwaarder is.

P.s. even voor de fun. Dit is mijn uptime van Monit.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TjxEoAB.png

[ Voor 32% gewijzigd door grote_oever op 11-04-2016 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-09 00:05
Naar mijn mening is een RPi 2 snel genoeg voor Domoticz en zou ik de RPi 3 gebruiken voor Kodi. De RPi 1 icm Kodi vond ik persoonlijk een drama, en dan was die van mij nog overclockt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
tcviper schreef op maandag 11 april 2016 @ 21:22:

Ben met je eens dat er wel toegevoegde waarde is met koppelen hoor... maar om daar zoveel voor te betalen, dat bedoel ik meer. Dan heb ik liever iets waar ik wel write access op heb, en ik wil local api toegang. Nest is ook niet al te best bezig de laatste tijd zoals je weet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb dit gebruikt: https://github.com/aiolos/Omnik-Data-Logger

Werkt al ruim een maand prima. Welke soort devices ik in domoticz heb gebruikt weet ik zo uit mijn hoofd niet.
MdO82 schreef op maandag 11 april 2016 @ 09:50:
Is er iemand bekend om zijn gegevens van een Omnik Omvormer in Domoticz te krijgen ?

Ik heb voor mijn Omnik Omvormer van de zonnepanelen deze handleiding gevolgd.

Gisterenavond erin gezet zodat vanmorgen de gegevens van de omvormer in Domoticz meegenomen zouden worden.

Echter... hij deed niks meer :X
Dus vanmorgen de boel hersteld zodat mijn raspberry de informatie weer netjes naar PVoutput stuurt.

Maar dan heb ik het nog niet voor elkaar dat de informatie (voltage, Totale opbrengst etc) nog niet in Domoticz komen.

Ik heb volgens de handleiding de config.cfg gewijzigd en enkele virtual switches aangemaakt, maar helaas komt er geen info binnen.

Iemand tips ?

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:01
grote_oever schreef op maandag 11 april 2016 @ 21:58:
[...]

Even een vraag los van hierboven. Heeft iemand al ervaring tussen de raspberry pi 2 en raspberry pi 3? En met name verschil ertussen?
mijn pi2 had moeite om mailserver te spelen. De nieuwe pi3 doet dat heel makkelijk

[ Voor 0% gewijzigd door commentator op 12-04-2016 10:51 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Aiolos schreef op maandag 11 april 2016 @ 23:14:
Ik heb dit gebruikt: https://github.com/aiolos/Omnik-Data-Logger

Werkt al ruim een maand prima. Welke soort devices ik in domoticz heb gebruikt weet ik zo uit mijn hoofd niet.

[...]
Die gebruik ik inderdaad ook op mijn Raspberry, maar dan voor PVOutput.
Heb het nog niet voor elkaar gekregen om deze werkend te krijgen met Domoticz.

Echter zag ik dat de versie van Wouter in de tussentijd aangepast is.
Wellicht een optie om eens opnieuw te beginnen ;)

EDIT: Eerst klikken voordat je roept :P
Ik gebruik zelf deze.

Dat is wellicht een iets andere versie dan die jij gebruikt.
Zal hem eens binnen halen en de files vergelijken met welke ik heb :)

[ Voor 18% gewijzigd door MdO82 op 12-04-2016 09:18 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Iemand ervaring met de nieuwe motion sensors van Fibaro (FIBEFGMS-001-ZW5 V3.2) ?

Bij mij werkt komt er geen terugkoppeling van de motionsensor in Domoticz, de Lux en Temp geven wel netjes hun data door. :/

Domoticz V3.5033
OpenZWave Version 1.4-167-g733975b

[ Voor 11% gewijzigd door xleeuwx op 12-04-2016 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Paar weken geleden een set Hue's met bridge v2 aangeschaft om wat lampen te gaan vervangen.
Doordat we de gewone schakelaars willen blijven gebruiken (nou ja, omdat we gewoon schakelaars willen behouden) ben ik aan het kijken geweest of er een mogelijkheid was dat de lampen niet vol vermogen aan gaan. Dan kom je dus uit bij domotica ofwel Zwave ofwel 433MHz spul.
Ik heb 24/7 een server draaien, dus een stick aansluiten en software installeren moet geen probleem zijn.

Nu hebben we van Byron een mp3 deurbel (niet die witte overigens), volgens mij ook een SX model omdat de drukker wel een SX is namelijk.
Nu zit ik er eigenlijk niet op te wachten om met 2 systemen te werken en wil ik graag zwave langzaamaan gaan implementeren met als doel om bepaalde dingen makkelijker of beter te maken. Niet alles hoeft automatisch overigens.

Nu ben ik alles aan het afstruinen op zoek naar bijvoorbeeld een Z-wave mp3 deurbel. Al zou het maar 1 liedje zijn welke afspeelt. (Ocarina van Zelda Ocarina of Time omdat deze goed hoorbaar is, maar niet irritant.)
Daarbij als ik dan toch bezig ben, dat één van de Hue lampen een aantal keer knippert en wellicht de lamp op de computerkamer uiteindelijk. Of misschien alleen als er daar iemand zit.
Bovenstaande is een wens, maar ben bang dat ik daar zelf iets voor moet fabrieken. (433MHz varianten genoeg, maar zwave kom ik niet echt tegen.)
De huidige deurbel is constant leeg. Of de speaker, of de drukker. Het is altijd maar weer gokken welke wel of niet werkt. Nu is dit wel op te lossen met een klein projectje, maar als ik het kan vervangen voor zwave is dat wel fijn.
Ook heb ik een hele mooie (in mijn ogen) drukker gevonden in de States, maar dit is een standaard drukker. Dus een projectje moet er dan toch van komen.
Ook is het fijn om vanaf een bepaalde tijd de lamp wellicht alleen te laten knipperen. Maar dit kan ook zonder problemen van wat ik al gevonden heb. Maar eens verder zoeken naar een optie om een zwave mp3 deurbel te maken. Desnoods volledig zelf met een oude mp3 speler oid. Maar dan blijf je met het probleem zitten dat indrukken is spelen en loslaten stopt het spelen.

Het komt eigenlijk voort uit de wens om schakelaars te blijven gebruiken om iig de lampen aan/uit te zetten op een bepaald niveau. De rest kan allemaal wel op een andere manier. Of van een vier-drukker de andere 2 knoppen oid gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-09 23:09
ZWave <> 433 Mhz!!

ZWave = 868 Mhz

Ik ben er vrij zeker van dat Byron SX ook 868 Mhz is, maar niet het ZWave protocol

M.a.w. verdiep je hier eerst even goed in voordat je allerlei spul koopt dat niet met elkaar praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-09 23:09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuntteam
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-09 12:21

Stuntteam

RFLink Gateway Development

Roekeloos schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 12:16:
Ik ben er vrij zeker van dat Byron SX ook 868 Mhz is, maar niet het ZWave protocol
De meeste zo niet alle Byron deurbellen zijn 433mhz.

Redelijk grote kans dat het om de Byron MP001 gaat:
Uit de specs:
Batterij Belknop: 23A 12V (incl.)
Batterijen Ontvanger: 3 x AA 1,5V (excl.)
Belknop: spatwaterdicht IP44
Bereik: tot 75m (open gebieden)
Frequentie: 433MHz
Aantal melodieën: 32

-=# RFLink Gateway Development Team #=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Heb hem net gevonden. Het is deze:
SX-202 Byron 100M met een SX-38 drukker.
Maar uiteindelijk is het mijn doel om niet allerhande protocollen te gaan gebruiken en te blijven bij bijvoorbeeld Z-wave. De kans is dus heel groot dat de Byron uitgefaseerd gaat worden voor een Z-wave oplossing.
Wat zou kunnen, is de drukker in te bouwen in de speaker en deze dan middels een Z-wave drukker te schakelen. Wellicht. Maar daar moet ik me dan nog verder in verdiepen. Nadeel is dan dat ik nog steeds afhankelijk ben van het al bewezen storingsgevoelige systeem van de Byron. Dat ding werkt vaker niet dan wel.
In mijn hoofd zit het denk ik "duidelijker" voor mezelf dan dat ik het kan vertellen.

Ben bang dat er niet echt een z-wave optie bestaat wbt een mp3 deurbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-09 15:41
Arunia schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 13:25:
Heb hem net gevonden. Het is deze:
SX-202 Byron 100M met een SX-38 drukker.
Maar uiteindelijk is het mijn doel om niet allerhande protocollen te gaan gebruiken en te blijven bij bijvoorbeeld Z-wave. De kans is dus heel groot dat de Byron uitgefaseerd gaat worden voor een Z-wave oplossing.
Wat zou kunnen, is de drukker in te bouwen in de speaker en deze dan middels een Z-wave drukker te schakelen. Wellicht. Maar daar moet ik me dan nog verder in verdiepen. Nadeel is dan dat ik nog steeds afhankelijk ben van het al bewezen storingsgevoelige systeem van de Byron. Dat ding werkt vaker niet dan wel.
In mijn hoofd zit het denk ik "duidelijker" voor mezelf dan dat ik het kan vertellen.

Ben bang dat er niet echt een z-wave optie bestaat wbt een mp3 deurbel.
heb je toevallig een Sonos? Ik laat in de gang mijn omgebouwde deurbel gewoon af gaan (vrij zacht is die ook) en de kamer laat ik op de Sonos een MP3 spelen. Ook kun je vanuit Domoticz commando's naar een Windows desktop sturen (bv op zolder/werkkamer) en hier ook een mp3 laten spelen. Of een screenshot van de cam laten zien in VLC etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
trekker22 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 13:42:
[...]

heb je toevallig een Sonos? Ik laat in de gang mijn omgebouwde deurbel gewoon af gaan (vrij zacht is die ook) en de kamer laat ik op de Sonos een MP3 spelen. Ook kun je vanuit Domoticz commando's naar een Windows desktop sturen (bv op zolder/werkkamer) en hier ook een mp3 laten spelen. Of een screenshot van de cam laten zien in VLC etc
Ik heb geen Sonos, maar heb idd ook daar wel naar gekeken omdat ik het ergens gelezen had.
De opties die je noemt zijn idd wel erg mooi. Ook iets om in gedachten te houden.

http://www.amazon.com/gp/...0&linkId=NZKHUJJC5I5B7WQU
Deze kwam ik tegen. De drukker naar de chime is 433. Maar de chime is dus wel Z-wave. Dat zou dus betekenen met een gewone drukker en een simpele Z-wave module die ik overal heb gezien, kan ik dus bij indrukken een signaal versturen en Domoticz dit dan laten verwerken en de Chime en een lamp en bijvoorbeeld wat je aan gaf op de pc een geluid laten afspelen of iets anders laten doen.

Denk dat ik ondertussen wel een paar stappen verder ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 21:36
je bent met Domoticz natuurlijk niet gebonden aan Z-Wave; je kan natuurlijk ook een andere oplossing hiervoor nemen. Zolang je maar ergens een mogelijkheid weet te maken dat het signaal wordt opgepikt dat er iemand voor de deur staat. De eerste vraag lijkt mij dan ook logischerwijs of het per sé een draadloze oplossing moet zijn. Als dat namelijk niet zo'n harde eis is, dan zijn er plots weer legio mogelijkheden hiervoor. Een simpele schakeling via een RS232 zou bijvoorbeeld geen probleem zijn. Des noods zou je ook nog via VVVV het signaal kunnen laten oppikken en daar weer een actie achter hangen.

Oftewel, ik zou eens goed gaan her-overwegen of z Wave wel het uitgelezen protocol is voor een deurbel...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:05

Kraz

Saving the world

Arunia schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 13:45:
[...]

Ik heb geen Sonos, maar heb idd ook daar wel naar gekeken omdat ik het ergens gelezen had.
De opties die je noemt zijn idd wel erg mooi. Ook iets om in gedachten te houden.

http://www.amazon.com/gp/...0&linkId=NZKHUJJC5I5B7WQU
Deze kwam ik tegen. De drukker naar de chime is 433. Maar de chime is dus wel Z-wave. Dat zou dus betekenen met een gewone drukker en een simpele Z-wave module die ik overal heb gezien, kan ik dus bij indrukken een signaal versturen en Domoticz dit dan laten verwerken en de Chime en een lamp en bijvoorbeeld wat je aan gaf op de pc een geluid laten afspelen of iets anders laten doen.

Denk dat ik ondertussen wel een paar stappen verder ben.
Of je kijkt naar een PiFace?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Ik ga gewoon nog eens rustig denken.
RS232 zit niet op mijn server (is een mitx bord en kan wellicht nog een PCI kaart oid in om dat er wel op te krijgen).
PiFace gaat hem niet worden omdat ik geen Pi heb en er op dit moment weinig voor voel om die er ook nog eens bij te zetten daar er al een server draait.

We gaan er eens over denken wat de opties zijn. Sonos vind ik vrij aan de prijs voor een deurbel. :P
Bedankt iig voor de ideeen. Moet nog aardig wat leren en bedenken iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:17
Meer mensen problemen met de laatste beta 3.5064 dat waardes van elektriciteit en gas een factor 1000 meer aangeven? maw de komma staat verkeerd!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 21:36
Arunia schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 16:20:
Ik ga gewoon nog eens rustig denken.
RS232 zit niet op mijn server (is een mitx bord en kan wellicht nog een PCI kaart oid in om dat er wel op te krijgen).
RS232 is slechts een mogelijkheid natuurlijk, maar je zou dan zelfs ook nog aan een RS232 naar Ethernet adapter kunnen denken, alhoewel het dan al wel snel een erg prijzige deurbel begint te worden...
PiFace gaat hem niet worden omdat ik geen Pi heb en er op dit moment weinig voor voel om die er ook nog eens bij te zetten daar er al een server draait.

We gaan er eens over denken wat de opties zijn. Sonos vind ik vrij aan de prijs voor een deurbel. :P
Bedankt iig voor de ideeen. Moet nog aardig wat leren en bedenken iig.
In principe zou elke methode die een signaal naar je server weet te brengen moeten volstaan hiervoor. Als je op je server eenmaal een trigger hebt kan je daar weer een actie aan koppelen.

Kijk bijvoorbeeld eens op https://zotten.wordpress....pberry-pi-4-luxe-deurbel/ waar van een Pi een deurbel wordt gemaakt. In dit geval wordt de hele rommel in een MySQL gepropt en daar vandaan is het natuurlijk vrij simpel te regelen dat er een actie aanvast wordt gehangen naar domoticz toe. Een simpel python-scriptje die je database uitleest en de JSON API van Domoticz aanspreekt om een actie uit te voeren is genoeg.

Maar er zijn ook zat kant-en-klare oplossingen, maar vaak is dat dan meteen weer gecombineerd met een camera of een intercom-systeem. Er is zat van te vinden varierend van een paar euro tot honderden euro's. Keuze genoeg dus, maar is een zelfbouw-systeempje niet veel leuker voor een tweaker?? ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
xleeuwx schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 11:16:
Iemand ervaring met de nieuwe motion sensors van Fibaro (FIBEFGMS-001-ZW5 V3.2) ?

Bij mij werkt komt er geen terugkoppeling van de motionsensor in Domoticz, de Lux en Temp geven wel netjes hun data door. :/

Domoticz V3.5033
OpenZWave Version 1.4-167-g733975b
Doet hij helemaal niks? Welke instellingen heb je allemaal ingesteld bij de "cateye"? Staan er rare waardes in de configuratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.trimble
  • Laatst online: 15:30
Hallo, ik heb sinds vorige week een fibaro relay switch aangesloten via een zwave.me stick op domoticz. Na enkele uren of soms minuten raak ik de verbinding kwijt met de switch. Binnen Domoticz krijg ik dan
"Error: OpenZWave: Node has failed (or is not alive), Switch command not sent! (NodeID: 4, 0x04)".
De controller staat op een 5-tal meter van de ontvanger.
Als ik de spanning van de switch haal en er terug op zet, dan is het probleem voor een korte tijd opgelost, soms tot er opnieuw geschakeld wordt, dan krijg ik terug een node error.

Weet er iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn van dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
grote_oever schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 20:19:
[...]

Doet hij helemaal niks? Welke instellingen heb je allemaal ingesteld bij de "cateye"? Staan er rare waardes in de configuratie?
Aangezien ik niet de instelling cateye kan vinden, even snel een screenshot gemaakt van de twee sensors:

SEN01 / SEN02 :
SEN01 Config SEN02 Config

Info SEN01 (zelfde waardes bij SEN02):
SEN01 Info

Verder valt het me op dat de batterijstatus heel snel gaat (kan komen door steeds ophalen van Lux en Temp). Ik heb beide beestjes sinds gisteren (22:00) aangezet en de status is nu:
SEN01: 85%
SEN02: 70%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Hallo mannen,

Een vraag..

Ik heb een raspberry 3 gekocht en hierop domoticz op geïnstalleerd. Ik start hem nu alleen op maar heb vervolgens geen idee wat ik er nu mee moet doen..

Ik had verwacht dat zich een grafische ui zou laden, net zoals de webbrowser van domoticz die je op een windows pc ziet, maar helaas, niks van dat alles..

Ik lees wel wat dingen op de website, maar kom geen steek verder..
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
powermarcel10 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 00:44:
Hallo mannen,

Een vraag..

Ik heb een raspberry 3 gekocht en hierop domoticz op geïnstalleerd. Ik start hem nu alleen op maar heb vervolgens geen idee wat ik er nu mee moet doen..

Ik had verwacht dat zich een grafische ui zou laden, net zoals de webbrowser van domoticz die je op een windows pc ziet, maar helaas, niks van dat alles..

Ik lees wel wat dingen op de website, maar kom geen steek verder..
Iemand enig idee?
Welke tutorial heb je gevolgd om Domoticz te installeren? en heb je ook al geprobeerd om op in je webbrowser naar http://[ip van pi]:8080 te gaan ? hier zou (als domoticz gestart is) de web interface te voorschijn moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
xleeuwx schreef op woensdag 13 april 2016 @ 00:47:
[...]

Welke tutorial heb je gevolgd om Domoticz te installeren? en heb je ook al geprobeerd om op in je webbrowser naar http://[ip van pi]:8080 te gaan ? hier zou (als domoticz gestart is) de web interface te voorschijn moeten komen.
Ik volg deze:

https://www.domoticz.com/...omoticz_on_a_Raspberry_PI

En ben nu bij stap: "Installing the Beta Binary"

Ik heb mijn raspberry pi via hdmi op mijn tv aangesloten, met muis en toetsenbord, en had verwacht dat ik op de rp zelf een grafische UI zou krijgen van domoticz..

Of is het zo dat ik de rp per se vanaf een pc of mobiel apparaat moet benaderen via een webbrowser om zo instellingen e.d. te kunnen maken ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Yups

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
powermarcel10 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 00:51:
[...]

Ik volg deze:

Ik heb mijn raspberry pi via hdmi op mijn tv aangesloten, met muis en toetsenbord, en had verwacht dat ik op de rp zelf een grafische UI zou krijgen van domoticz..

Of is het zo dat ik de rp per se vanaf een pc of mobiel apparaat moet benaderen via een webbrowser om zo instellingen e.d. te kunnen maken ofzo?
Afhankelijk of je de RPI op desktop of op commandline boot, anders kan je eventueel op je RPI een browser openen en dan http://localhost:8080 intypen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:01
[...]

Ik volg deze:

Als je op de rpi de gui actief hebt kun je daar naar de localhost poort gaan anders vanaf andere pc er naar toe gaan.

Uit dat stappenplan wat je volgde:
Now connect with a browser to see if it is up and running.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
[...]

Ik volg deze:

Meest eenvoudige is om onderstaande stappen te volgen en als je dit gedaan hebt kan je via een webbrowser van een ander apparaat dan je Raspberry Pi de GUI benaderen via het eerder ingestelde IP adres met :8080 erachter.

https://www.domoticz.com/wiki/Domoticz_RaspberryPi_SD_Image

De Pi zelf benaderen kan met SSH (Putty)

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!
trekker22 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 13:42:
[...]

Heb je meer info over hoe je een screenshot van de cam op een Windows PC laat zien.
Gebruik het al wel via Telegram maar zou mooi zijn als ik dit ook op de PC's te zien krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-09 15:41
MikeOO schreef op woensdag 13 april 2016 @ 08:44:
[...]

Heb je meer info over hoe je een screenshot van de cam op een Windows PC laat zien.
Gebruik het al wel via Telegram maar zou mooi zijn als ik dit ook op de PC's te zien krijg.
ik heb het alleen gelezen maar nog niet helemaal uitgewerkt. Kan ook ff niet meer vinden welk programma dat voor windows dit was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panomi
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-09 22:48
MikeOO schreef op woensdag 13 april 2016 @ 08:44:
[...]

Als je toch al Telegram gebruikt, waarom installeer je deze dan niet op je pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:17
loyske schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 18:20:
Meer mensen problemen met de laatste beta 3.5064 dat waardes van elektriciteit en gas een factor 1000 meer aangeven? maw de komma staat verkeerd!?
Om mezelf maar even te quoten: het lijkt erop dat tijdens herstart na de upgrade de meterstand geregistreerd is als verbruik... db maar even aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:35
Ik heb een RFLink aan m'n Domoticz systeem zitten en stuur deze aan met een RF Afstandsbediening. Ik merk echter een vrij grote vertraging, zo rond een seconde, voordat Domoticz reageert zodra ik een knop indruk.

Het lijkt er zelfs wel op dat hij alle button-press events voor 1 seconde opspaart en die dan allemaal afvuurt (als ik dus 4x in 1 second druk gaat de lamp aan/uit/aan/uit en is hij alsnog uit)

Is dit een bekend probleem? Zit dit in de afhandeling van de RFLink of hoe Domoticz uberhaupt met events om gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:39
xleeuwx schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:28:
[...]

Aangezien ik niet de instelling cateye kan vinden, even snel een screenshot gemaakt van de twee sensors:

SEN01 / SEN02 :
[afbeelding] [afbeelding]

Info SEN01 (zelfde waardes bij SEN02):
[afbeelding]

Verder valt het me op dat de batterijstatus heel snel gaat (kan komen door steeds ophalen van Lux en Temp). Ik heb beide beestjes sinds gisteren (22:00) aangezet en de status is nu:
SEN01: 85%
SEN02: 70%
Ik weet niet of deze waardes zullen kloppen. Heb zelf ook twee van deze Fibaro sensoren in huis.

1. In de gang, deze reageert alleen op beweging. Deze rest van de sensoren heb ik uitgezet om energie te besparen.
2. Buiten op het dak (in een camera behuizing) voor het uitlezen van de lux waardes. Wederom heb ik de andere sensoren uitgeschakeld omdat die niet van belang zijn en om energie te besparen.

Kijk dus even wat je nodig hebt en schakel uit wat je niet denkt te gebruiken.

Bij mij werken de sensoren ongeveer een half tot driekwart jaar op een batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Brutuss schreef op woensdag 13 april 2016 @ 15:56:
[...]
Bij mij werken de sensoren ongeveer een half tot driekwart jaar op een batterij.
Hoe werkt dat eigenlijk als de batterij vervangen moet worden, krijg je dan een popup van Domoticz in de app ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Brutuss schreef op woensdag 13 april 2016 @ 15:56:
[...]

Ik weet niet of deze waardes zullen kloppen. Heb zelf ook twee van deze Fibaro sensoren in huis.

1. In de gang, deze reageert alleen op beweging. Deze rest van de sensoren heb ik uitgezet om energie te besparen.
2. Buiten op het dak (in een camera behuizing) voor het uitlezen van de lux waardes. Wederom heb ik de andere sensoren uitgeschakeld omdat die niet van belang zijn en om energie te besparen.

Kijk dus even wat je nodig hebt en schakel uit wat je niet denkt te gebruiken.

Heb je ook de nieuwste versie ? ik ben me er bewust van dat ik energie er mee kan besparen als ik bepaalde sensoren aan of uit zet, het gaat mij er om dat ik zeker weet dat alle functionaliteiten werken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
anandus schreef op woensdag 13 april 2016 @ 16:02:
[...]

Hoe werkt dat eigenlijk als de batterij vervangen moet worden, krijg je dan een popup van Domoticz in de app ofzo?
Je kan zelf op de batterij status een melding zetten zodat deze mailt als hij onder bepaalde status komt of je gebruikt zoiets:
https://www.domoticz.com/wiki/Battery_level_check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
anandus schreef op woensdag 13 april 2016 @ 16:02:
[...]

De betreffende sensor krijgt een gele balk (de balk waarin de beschrijving staat van de sensor). Ik heb de lux sensor op mijn dashboard staan dus zie dat meteen.
xleeuwx schreef op woensdag 13 april 2016 @ 16:05:
[...]

Heb je ook de nieuwste versie ? ik ben me er bewust van dat ik energie er mee kan besparen als ik bepaalde sensoren aan of uit zet, het gaat mij er om dat ik zeker weet dat alle functionaliteiten werken
Dat zou ik moeten bekijken. De eerste is nu 1,5 a 2 jaar oud en de tweede is nu ongeveer driekwart jaar oud. Ik heb ook eerst alles getest maar vervolgens ook snel uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Brutuss schreef op woensdag 13 april 2016 @ 16:24:
[...]

De betreffende sensor krijgt een gele balk (de balk waarin de beschrijving staat van de sensor). Ik heb de lux sensor op mijn dashboard staan dus zie dat meteen.

[...]

Dat zou ik moeten bekijken. De eerste is nu 1,5 a 2 jaar oud en de tweede is nu ongeveer driekwart jaar oud. Ik heb ook eerst alles getest maar vervolgens ook snel uitgeschakeld.
De nieuwe versie (GEN 5 met Zwave Plus) is van januari dit jaar ;) ik heb ook de vorige versie zonder de Zwave plus gebruikt en deze werkte perfect met domoticz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
xleeuwx schreef op woensdag 13 april 2016 @ 16:34:
[...]

De nieuwe versie (GEN 5 met Zwave Plus) is van januari dit jaar ;) ik heb ook de vorige versie zonder de Zwave plus gebruikt en deze werkte perfect met domoticz
Kijk daarvan kan ik je zeker zeggen dat ik die niet heb :)

Al verschillen met de oudere versie kunnen bespeuren?

Wel lijkt het me dat hier ongeveer dezelfde regels voor gelden in de zin van het uitzetten van niet gebruikte sensoren voor het besparen van energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
Vandaag een RFXtrx433E binnengekregen en willen proberen met een Raspberry Pi3.

Helaas heb ik op een bepaald moment ttyAMA0 geselecteerd (ipv USB) tijdens het toevoegen van de hardware.

Hierop knalde de webserver er uit met de melding "Domoticz Offline" en deze blijft die melding geven op verschillende browser ongeacht of ik de reboot met/zonder USB aangesloten.

Volgens sudo service domoticz.sh status is de service gewoon actief:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Apr 13 16:44:17 raspberrypi domoticz.sh[1203]: 2016-04-13 16:44:17.466  Domoticz V3.4834 (c)2012-2016 GizMoCuz
Apr 13 16:44:17 raspberrypi domoticz.sh[1203]: 2016-04-13 16:44:17.467  Build Hash: 8398125, Date: 2016-03-02 08:43:51
Apr 13 16:44:17 raspberrypi domoticz[1208]: Domoticz is starting up....
Apr 13 16:44:17 raspberrypi domoticz[1209]: Domoticz running...
Apr 13 16:44:17 raspberrypi domoticz.sh[1203]: 2016-04-13 16:44:17.467  System: Raspberry Pi
Apr 13 16:44:17 raspberrypi domoticz.sh[1203]: 2016-04-13 16:44:17.467  Startup Path: /home/pi/domoticz/
Apr 13 16:44:17 raspberrypi domoticz.sh[1203]: domoticz: Domoticz is starting up....
Apr 13 16:44:17 raspberrypi systemd[1]: Started LSB: Home Automation System.

Maar met een sudo chown -R pi.pi * lijkt het erop dat door de verkeerde binding aan het het USB device (Serial port) deze al tijdens het starten crashed en op een of ander manier ook de webserver plat gaat.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
2016-04-13 16:44:26.484  Domoticz V3.4834 (c)2012-2016 GizMoCuz
2016-04-13 16:44:26.484  Build Hash: 8398125, Date: 2016-03-02 08:43:51
2016-04-13 16:44:26.485  System: Raspberry Pi
2016-04-13 16:44:26.485  Startup Path: /home/pi/domoticz/
2016-04-13 16:44:26.515  Sunrise: 06:46:00 SunSet:20:33:00
2016-04-13 16:44:26.515  EventSystem: reset all events...
2016-04-13 16:44:26.523  Active notification subsystems: (0/11)
2016-04-13 16:44:26.524  WebServer(HTTP) started on address: :: with port 8080
2016-04-13 16:44:26.534  Error: WebServer(SSL) startup failed on address 0.0.0.0 with port: 443: bind: Permission denied
2016-04-13 16:44:26.534  Error: WebServer(SSL) check privileges for opening ports below 1024
2016-04-13 16:44:26.534  Proxymanager started.
2016-04-13 16:44:26.536  Starting shared server on: :::6144
2016-04-13 16:44:26.536  TCPServer: shared server started...
2016-04-13 16:44:26.536  RxQueue: queue worker started...
2016-04-13 16:44:28.537  P1 Smart Meter: Using serial port: /dev/ttyUSB0
2016-04-13 16:44:28.541  EventSystem: reset all events...
2016-04-13 16:44:28.542  EventSystem: reset all device statuses...
2016-04-13 16:44:28.544  EventSystem: Started
2016-04-13 16:44:29.526  (Slimme meter) P1 Smart Meter (Energie)
2016-04-13 16:44:29.528  (Slimme meter) P1 Smart Meter (Gas)
2016-04-13 16:44:29.541  RFXCOM: Using serial port: /dev/ttyAMA0
2016-04-13 16:44:29.541  Error: Serial Port closed!... Error: End of file
terminate called after throwing an instance of 'boost::exception_detail::clone_impl<boost::exception_detail::error_info_injector<boost::thread_resource_e                          rror> >'
  what():  boost thread: trying joining itself: Resource deadlock avoided
Aborted

Bestaat er een manier om aan te geven dat RFXCOM een andere binding krijgt of "disabled"is tijdens opstarten zodat de webserver wellicht weer in de lucht komt om de benodigde aanpassing te doen ? Ik heb de afgelopen uren tig topics doorgespit maar geen enkele bruikbare informatie kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Breezers schreef op woensdag 13 april 2016 @ 07:36:
[...]

Meest eenvoudige is om onderstaande stappen te volgen en als je dit gedaan hebt kan je via een webbrowser van een ander apparaat dan je Raspberry Pi de GUI benaderen via het eerder ingestelde IP adres met :8080 erachter.

https://www.domoticz.com/wiki/Domoticz_RaspberryPi_SD_Image

De Pi zelf benaderen kan met SSH (Putty)
Thanks.

Ik hen de pi nu draaien met Dominica en kan via internet de boel bedienen. Alleen lukt dit nu alleen nog maar via wifi.

Hoe kan ik hem gemakkelijk aansturen buiten mijn lokale netwerk om? Je hebt het over ssh putty? Hoe werkt dit precies? En is het niet makkelijker om gewoon via een webinterface de boel te bedienen?

Het liefst stel ik ales in via de webinterface op m'n pc, en vervolgens alles beheren via m'n smartphone.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
powermarcel10 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 17:34:
[...]

Thanks.

Ik hen de pi nu draaien met Dominica en kan via internet de boel bedienen. Alleen lukt dit nu alleen nog maar via wifi.

Hoe kan ik hem gemakkelijk aansturen buiten mijn lokale netwerk om? Je hebt het over ssh putty? Hoe werkt dit precies? En is het niet makkelijker om gewoon via een webinterface de boel te bedienen?

Het liefst stel ik ales in via de webinterface op m'n pc, en vervolgens alles beheren via m'n smartphone.

Iemand tips?
Simpel: Ga naar internet en typ in Google "wat is mijn IP", schrijf deze externe IP op en stel in je router in dat dit IP een NAT rule krijgt naar je interne IP waar domoticz op draait. (Zet wel je wachtwoord aan in de instellingen) en eventuele extra beveiligingen (SSL etc staan in de WiKi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.trimble
  • Laatst online: 15:30
dr.trimble schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:13:
Hallo, ik heb sinds vorige week een fibaro relay switch aangesloten via een zwave.me stick op domoticz. Na enkele uren of soms minuten raak ik de verbinding kwijt met de switch. Binnen Domoticz krijg ik dan
"Error: OpenZWave: Node has failed (or is not alive), Switch command not sent! (NodeID: 4, 0x04)".
De controller staat op een 5-tal meter van de ontvanger.
Als ik de spanning van de switch haal en er terug op zet, dan is het probleem voor een korte tijd opgelost, soms tot er opnieuw geschakeld wordt, dan krijg ik terug een node error.

Weet er iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn van dit probleem?
update: als ik eventjes op het link knopje druk van de fibaro-switch, dan komt de node terug tot leven maar gaat na een kwartiertje weer dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
MdO82 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 09:09:
[...]

EDIT: Eerst klikken voordat je roept :P
Ik gebruik zelf deze.

Dat is wellicht een iets andere versie dan die jij gebruikt.
Zal hem eens binnen halen en de files vergelijken met welke ik heb :)
De versie van Woutrrr is weer geforked door NovapaX
Die heeft een DomoticzOutput.py gemaakt (het werkt dus ook iets anders dan beschreven op de wiki) (en om het makkelijk te maken had ik daar zelf weer een fork van gemaakt)

In de config zit nu een [domoticz] gedeelte waar je even de juiste idx waarden moet invullen. Als je dan OmnikExport.py uitvoert, worden de waarden naar Domoticz gestuurd.

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Breezers schreef op woensdag 13 april 2016 @ 17:44:
[...]

Simpel: Ga naar internet en typ in Google "wat is mijn IP", schrijf deze externe IP op en stel in je router in dat dit IP een NAT rule krijgt naar je interne IP waar domoticz op draait. (Zet wel je wachtwoord aan in de instellingen) en eventuele extra beveiligingen (SSL etc staan in de WiKi)
Thanks, dat ga ik uitzoeken..

Is het ook mogelijk om via dat IP adres met de app van domoticz alles thuis te bedienen? Want dat is uiteindelijk de bedoeling..

EDIT: Onder NAT forwarding staan bij mij de volgende items:

ALG
Virtual servers
Port triggering
DMZ
UPnP

Welke moet ik gebruiken denk je? Ik heb btw een TP-Link Archer AC2600.

[ Voor 14% gewijzigd door powermarcel10 op 13-04-2016 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
powermarcel10 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 20:28:
[...]

Thanks, dat ga ik uitzoeken..

Is het ook mogelijk om via dat IP adres met de app van domoticz alles thuis te bedienen? Want dat is uiteindelijk de bedoeling..

EDIT: Onder NAT forwarding staan bij mij de volgende items:

ALG
Virtual servers
Port triggering
DMZ
UPnP

Welke moet ik gebruiken denk je? Ik heb btw een TP-Link Archer AC2600.
Je moet de router van je provider gebruiken en niet routers die je daar weer achter gaat proppen, want dat gaat geheid problemen opleveren (TP-Link Archer AC2600 heeft volgens mij geen enkele provider standaard geleverd ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Is My Domoticz niet juist voor het simpel bedienen van buitenaf?
Juist zodat je niet hoeft te rommelen in je router.

[ Voor 17% gewijzigd door anandus op 13-04-2016 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Breezers schreef op woensdag 13 april 2016 @ 20:37:
[...]

Je moet de router van je provider gebruiken en niet routers die je daar weer achter gaat proppen, want dat gaat geheid problemen opleveren (TP-Link Archer AC2600 heeft volgens mij geen enkele provider standaard geleverd ?)
De modem staat in bridge modus dus die doet niks qua router functies..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
anandus schreef op woensdag 13 april 2016 @ 20:38:
Is My Domoticz niet juist voor het simpel bedienen van buitenaf?
Juist zodat je niet hoeft te rommelen in je router.
Dit krijg ik wel voor elkaar met m'n windows machine, maar niet met de raspberry pi.. :(

Hij blijft zeggen: Enter your api data to your own Domoticz in order to use this service

[ Voor 11% gewijzigd door powermarcel10 op 13-04-2016 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
powermarcel10 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 20:44:
[...]

Dit krijg ik wel voor elkaar met m'n windows machine, maar niet met de raspberry pi.. :(

Hij blijft zeggen: Enter your api data to your own Domoticz in order to use this service
Hier inderdaad hetzelfde :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
So eej, die http_link is wel cool. Alle relevante sensors nu automatisch naar Elasticsearch om eens te testen. Eens kijken of ik daar wat moois mee kan later.

/edit
Handig voor stroom. Iedere 10 seconde realtime verbruik, geen averaging. Gas helaas maar eens per uur.

[ Voor 26% gewijzigd door UltraSub op 13-04-2016 22:11 ]

Pagina: 1 ... 56 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de Github repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door
Gebruik bij het posten van stukjes code de ~~~[code]-tag!
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.