Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-08 11:17
JPtjeeNL schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 15:13:
[...]

Hier ook in dubio om m'n NUC (met Windows 10) hiervoor te gebruiken of toch de inmiddels al ingerichte Raspberry Pi. NUC verbruikt 24/7 op jaarbasis wel iets meer dan de Raspberry natuurlijk. Het liefste zou ik 'm in een Hyper-V VM zetten, maar het lijkt mij stug dat dat gaat werken omdat Hyper-V geen USB passthrough ondersteunt. Heb jij het met ESXi en USB Passthrough ingesteld?
Ik ben toevallig net begonnen om esxi op een oude laptop (met geschikte core i5) te installeren om te testen. Als het bevalt kan ik altijd later nog besluiten een NUC te kopen. USB zou volgens de documentatie gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:00

iMars

Full time prutser

Krilo_89 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:26:
[...]

Heb je per sensor een Arduino Nano in gebruik? Hoe moet ik dat voor me zien?

Ik heb nog een algemene vraag over de Toon. Ik heb er eentje, maar dan zonder het Toon abonnement ofzo. Ik was in de veronderstelling dat als je een Toon had en een abonnement bij de Eneco, dat je dan alles op afstand kon bedienen. Maar nee, daar moet je dan weer extra per maand voor betalen ofzo.

Nu dacht ik dat ik de Toon wel kon aansturen middels Domoticz, maar hiervoor heb ik een Eneco account nodig :'( . Kortom, ik moet ongeveer 4 euro per maand gaan betalen om Domoticz te gebruiken om mijn Toon aan te sturen?
In dat geval denk ik eraan om de Toon te verkopen en een Nest of Nefit te kopen. In ieder geval een thermostaat welke je makkelijk kunt aansturen met Domoticz.

Wat gebruiken de meeste mensen hier?
Zelfde hier, had ook een Toon (deze kan je trouwens "hacken" en open zetten, maar daar vond ik het een te dure thermostaat voor dus weer verkocht).
Ik heb nu ook een OTGW (moet nog de PIC flashen en een ESP8266 configuren om het via WiFi aan te kunnen sturen).

Mijn ketel wordt ondersteund en mijn Honeywell chronotherm vision worden beide ondersteund ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-09 19:39
iMars schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 15:57:
[...]

[...]

Zelfde hier, had ook een Toon (deze kan je trouwens "hacken" en open zetten, maar daar vond ik het een te dure thermostaat voor dus weer verkocht).
Ik heb nu ook een OTGW (moet nog de PIC flashen en een ESP8266 configuren om het via WiFi aan te kunnen sturen).

Mijn ketel wordt ondersteund en mijn Honeywell chronotherm vision worden beide ondersteund ;)
Vertel, hacken? Ik kan zoiets niet 123 vinden.
Maar de Toon hangt er al, dus het is voor mij geen 'dure' thermostaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:00

iMars

Full time prutser

Krilo_89 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 16:08:
[...]

Vertel, hacken? Ik kan zoiets niet 123 vinden.
Maar de Toon hangt er al, dus het is voor mij geen 'dure' thermostaat ;)
Toon verkopen leverde mij €80 op, een OTGW maken kost me €30 ... De honeywell had ik al ;)

Hier kan je het een en ander opzoeken betreft het "hacken" van Toon : http://www.domoticaforum.eu/viewtopic.php?f=17&t=8743

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• costo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
SjorsC schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:12:
Sinds enkele weken in het bezit van Toon, en nu begint het toch wel erg te kriebelen om domotica verder toe te passen in mijn appartement. De keus voor het systeem is gevallen op Domoticz. Echter ben ik nog aan het twijfelen of ik voor het 433 MHz of Z-wave protocol zal gaan. Momenteel neig ik erg naar de 433 MHz, dit met het oog op de prijs en voor mijn toepassingen denk ik de "beveiligde" communicatie niet nodig te hebben.

Maar 1 van de voorwaarden die ik heb is dat de huidige schakelaars "in bedrijf" moeten blijven. Dit is (volgens mij) bijvoorbeeld mogelijk met de KAKU AWMR-300. Alleen op het moment dat de schakelaar handmatig bediend word zal het domoticz systeem niet weten dat er geschakeld is --> Gevolg: De status van de desbetreffende lamp klopt niet.

Er resten mij dus nog enkele vragen:
1: Is er met 433 MHz een mogelijkheid om de status goed door te geven?
2: Zou dit met Z-wave wel mogelijk zijn?
3: Op het moment dat de schakelaar handmatig bedient is, is het dan wel nog mogelijk om de lamp via Domoticz uit te schakelen?
4: Gegarandeerd zijn er nog andere punten die ik over het hoofd zie...? :?
De keuze is niet enkel tussen 433MHz en Zwave. Er is ook nog de mogelijkheid om alles via TCP-IP, dus WiFi, te laten lopen. Status terugmelding is 100% en de prijs is vergelijkbaar met 433MHz spul. Je hebt zelfs geen 433MHz gateway ,RFXcom of RFLink, meer nodig. In Domoticz gaat het met virtuele apparaten.
Er zijn echter wel een paar obstakels. De WiFi devices kun je moeilijk/niet in je schakelaar-inbouw-doos kwijt, je moet deze b.v. in je lamparmatuur inbouwen. De bestaande schakelaar sluit je ook aan op de WiFi device om je lamp lokaal te bedienen. Het tweede obstakel is dat je een bestaand device, b.v. de SonOff van Itead, zelf moet flashen met de juiste software, ESPEasy of een zelfgeschreven applicatie. Het derde obstakel is de hardware aansluitingen, die zul je met kroonsteentjes ed moeten maken.

Dit is dus geen oplossing voor mensen met 2 linkerhanden maar vereist wat handigheid, tijd en basis electronica kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 15:46
Krilo_89 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:48:
[...]

Wat voor schakelaars en sensoren heb je in gebruik?
een paar kaku schakelaars en zwave met energie meting
nu kijken hoe en wat ik verder wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:33

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Dreamcatcher schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 15:08:
Heee Gonadan, helemaal goed nooit aan MAC adres gedacht, idd gevonden, weet je wellicht ook welk poortnummer dat ding standaard gebruikt ?

Heel hartelijk bedankt alvast hiervoor, heb een Fritzbox dus heel makkelijk toe te wijzen gelijk vast gezet.

Thx again.

Erwin
Ik heb de standaard, 5222.
Zie ook: https://www.domoticz.com/wiki/Harmony_Hub

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:09
Ik kan het zo snel niet vinden, maar weet jij of je die Hub ook kan pairen met een Harmony One?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 18:00
SjorsC schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:12:
Sinds enkele weken in het bezit van Toon, en nu begint het toch wel erg te kriebelen om domotica verder toe te passen in mijn appartement. De keus voor het systeem is gevallen op Domoticz. Echter ben ik nog aan het twijfelen of ik voor het 433 MHz of Z-wave protocol zal gaan. Momenteel neig ik erg naar de 433 MHz, dit met het oog op de prijs en voor mijn toepassingen denk ik de "beveiligde" communicatie niet nodig te hebben.

Maar 1 van de voorwaarden die ik heb is dat de huidige schakelaars "in bedrijf" moeten blijven. Dit is (volgens mij) bijvoorbeeld mogelijk met de KAKU AWMR-300. Alleen op het moment dat de schakelaar handmatig bediend word zal het domoticz systeem niet weten dat er geschakeld is --> Gevolg: De status van de desbetreffende lamp klopt niet.

Er resten mij dus nog enkele vragen:
1: Is er met 433 MHz een mogelijkheid om de status goed door te geven?
2: Zou dit met Z-wave wel mogelijk zijn?
3: Op het moment dat de schakelaar handmatig bedient is, is het dan wel nog mogelijk om de lamp via Domoticz uit te schakelen?
4: Gegarandeerd zijn er nog andere punten die ik over het hoofd zie...? :?
Om eerlijk te zijn heb ik geen ervaring met Z-wave, well met 433mhz via RFlink.

Ik zou altijd adviseren met meerdere systemen te werken omdat ze allemaal hun kracht en zwaktes hebben. Op een raspberry kan je makkelijk meerdere gateways aansluiten. Je gebruikt deze gateway om een communicatie methode toe te voegen aan domoticz. Zelf ga ik binnenkort een mysensors gateway toevoegen. Z-wave zal waarschijnlijk ook wel eens volgen.

Z-wave heeft 2 wegs communicatie, een mesh netwerk voor goed ontvangst, en voor zover ik mee heb gekregen gemiddeld hoge kwaliteit hardware. Daar staat wel een naar mijn menig zeer stevige prijs tegenover. Misschien prima te doen bij een nieuwbouw huis dat van schakelmateriaal moet worden voorzien, maar om je huidige installatie om te bouwen, mag je best die in de buidel tasten. Daar staat tegenover dat je een gebruiksvriendelijk en betrouwbaar systeem krijgt.

433mhz is bijzonder simpel, en werkt icm met een goede ontvanger ook gewoon goed (ik gebruik zelf een RFlink). Dit systeem is een klein stukje minder gebruiksvriendelijk, en er is geen 2 wegs communicatie, waardoor de status niet altijd 100% zeker is. In de praktijk geeft dit bij mij nooit problemen en werkt KAKU gewoon prima. Ik mis eigenlijk nooit een signaaltje. Het grote voordeel van 433mhz is dat het extreem goedkoop is. KAKU is prima spul en goed betaalbaar, maar een kitje van de action á 10,- voor 3 ontvangers en een zender werkt ook. Het wordt nog leuker als je in China gaat zoeken. Een (zeer simpele) bewegingssensor heb je al voor onder de 5 euro, een deurcontact onder de 2, en vele andere zenders en ontvangers ook voor dergelijke prijzen.

Voor de echte knutselaar is er nog mysensors. Dit is ook extreem low cost, zeer goed ontvangst, betrouwbaar, en werkelijk alles kan. Mits je het allemaal zelf ook kan bouwen natuurlijk.

Het is dus maar net wat je wil. Ik vind knutselen wel leuk, en wil niet te veel geld uitgeven. Een Raspberry met RFlink en benodigde accessoires kost ca. 80 euro. 70,- als je de accessoires al hebt liggen. Hier kan je al bijzonder veel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
matthijsph schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 15:50:
[...]

Ik ben toevallig net begonnen om esxi op een oude laptop (met geschikte core i5) te installeren om te testen. Als het bevalt kan ik altijd later nog besluiten een NUC te kopen. USB zou volgens de documentatie gewoon moeten werken.
Ja met ESXi werkt USB passthrough ook, alleen met Hyper-V niet. Ben benieuwd of de VM ook daadwerkelijk de USB poort moet zien, of dat hij tegen een IP adres aanpraat. Dat zie je wel eens bij kastjes die je aansluit, dat ze uiteindelijk gewoon via een poort op je computer tegen een applicatie praten. Die applicatie kan dan bijvoorbeeld ook gewoon in een VM draaien, omdat het verkeer tussen de 2 IP adressen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:33

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
EBOOZ schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 16:52:
Ik kan het zo snel niet vinden, maar weet jij of je die Hub ook kan pairen met een Harmony One?
De 'oude' One? Volgens mij niet. Maar dat is meer iets voor het Harmony topic denk ik. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JPtjeeNL schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 15:13:
[...]

Hier ook in dubio om m'n NUC (met Windows 10) hiervoor te gebruiken of toch de inmiddels al ingerichte Raspberry Pi. NUC verbruikt 24/7 op jaarbasis wel iets meer dan de Raspberry natuurlijk. Het liefste zou ik 'm in een Hyper-V VM zetten, maar het lijkt mij stug dat dat gaat werken omdat Hyper-V geen USB passthrough ondersteunt. Heb jij het met ESXi en USB Passthrough ingesteld?
Ik ga nu juist weer terug naar een Pi.

Domoticz heb ik niet meer in gebruik omdat ik nu de Zipabox heb. Maar ook met dat apparaat ontkom je niet aan wat extra scriptjes om alles helemaal 100% naar eigen wens te hebben. Omdat de NUC eigenlijk relatief weinig doet ga ik hem weer als normale PC inzetten (kan m'n grote desktop de deur uit) en ga ik een RPi gebruiken om de simpele scriptjes op te draaien (buitentemperatuur van WU halen en naar m'n thermostaat sturen, Milight lampen aansturen via PHP e.d.).

Ik heb de P1 en de RFXCOM via passthrough onder ESXi 6 aan de Domoticz VM (Ubuntu 14.04 LTS) doorgegeven en dat heeft altijd prima gewerkt. Maar ik probeerde wel om zoveel mogelijk over het netwerk te doen, dan hoef je niet met dat passthrough te klooien en hoef je alleen een IP-adres en poort in te geven. Is ook makkelijk als je de VM eens (tijdelijk) op een andere machine wilt zetten, dan blijft het hele spul gewoon draaien.

De NUC doet hier 14W trouwens, een Pi iets van 4-5W. Al is mijn NUC ook al een ouder model, de nieuwere zitten rond de 8-11W meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
ThinkPadd schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 17:50:
[...]

Domoticz heb ik niet meer in gebruik omdat ik nu de Zipabox heb. Maar ook met dat apparaat ontkom je niet aan wat extra scriptjes om alles helemaal 100% naar eigen wens te hebben. Omdat de NUC eigenlijk relatief weinig doet ga ik hem weer als normale PC inzetten (kan m'n grote desktop de deur uit) en ga ik een RPi gebruiken om de simpele scriptjes op te draaien (buitentemperatuur van WU halen en naar m'n thermostaat sturen, Milight lampen aansturen via PHP e.d.).

Ik heb de P1 en de RFXCOM via passthrough onder ESXi 6 aan de Domoticz VM (Ubuntu 14.04 LTS) doorgegeven en dat heeft altijd prima gewerkt. Maar ik probeerde wel om zoveel mogelijk over het netwerk te doen, dan hoef je niet met dat passthrough te klooien en hoef je alleen een IP-adres en poort in te geven. Is ook makkelijk als je de VM eens (tijdelijk) op een andere machine wilt zetten, dan blijft het hele spul gewoon draaien.

De NUC doet hier 14W trouwens, een Pi iets van 4-5W. Al is mijn NUC ook al een ouder model, de nieuwere zitten rond de 8-11W meen ik.
Thanks voor je reactie! Ja daar is een RPI ideaal voor. Ben nog druk aan het oriënteren op domotica gebied, vandaar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik moet wel zeggen dat het stroomverbruik niet zo heel boeiend is, met 14W is dat 3 tientjes per jaar, nog geen 3 euro per maand dus. De NUC is in aanschaf alleen al gauw 300+ euro en om dat 95% van de tijd uit z'n neus te laten vreten is dan nogal onzinnig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:45
Krilo_89 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:26:
[...]

Heb je per sensor een Arduino Nano in gebruik? Hoe moet ik dat voor me zien?
Nee het is 1 arduino Nano met een LN298N voor de DC 12 volt motor, een DHT22 voor temp& hum en een BH1750 voor de lux meting. De 12v adaptor gaat in de LN298N, die heeft een 5v aansluiting die op de VIN van de NANO zit. Dus ook maar 1 voeding nodig.

Ik heb wel nog wat issues met bereik, het hok staat ca. 50 meter van de gateway vandaan.
ik heb PA+LNA NRF modules, maar die moeten een goede 3.3v voeding hebben met genoeg mA om op MAX power te werken.

Daarom heb ik 2x AMS1117 3.3V besteld om daarmee de NRF PA+LNA op de node en gateway te voorzien van spanning, hopelijk lost dat het connectie probleem op...
(Ga de PA+LNA modules ook nog in folie + alutape inpakken om ze beter af te schermen. )

Ik heb trouwens een NetAtmo thermostaat, werkt ook goed icm. domoticz.

Code van de node. Is natuurlijk weer allemaal copy-paste en ideen van her en der opgedaan.
De DHT22 is blocking, dat is niet helemaal handig icm de manual override en dat de node zich zelf een bericht stuurt als het open en dicht moet....

*knip*, hoewel goed bedoeld, zijn dit soort lange lappen met code vervelend voor users die het topic vanaf hun smartphone/tablet bekijken, RSI scrollvingers gegarandeerd. Daarom lange stukken code graag op www.pastebin.com o.i.d. dumpen en met een linkje ernaar verwijzen. Thnx

[ Voor 151% gewijzigd door ThinkPad op 24-03-2016 08:08 ]

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
ThinkPadd schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 17:54:
Ik moet wel zeggen dat het stroomverbruik niet zo heel boeiend is, met 14W is dat 3 tientjes per jaar, nog geen 3 euro per maand dus. De NUC is in aanschaf alleen al gauw 300+ euro en om dat 95% van de tijd uit z'n neus te laten vreten is dan nogal onzinnig :P
True. Ik heb zelf een DN2820 met een 2830 CPU. Destijds voor 120 euro excl. SSD aangeschaft. Die doet dienst als media center, maar daarnaast via Hyper-V ook voor TVheadend, NZBGet, Sickbeard etc. Als ik 'm nu 24/7 aan zou laten staan, zou hij ook perfect met Domoticz uitgerust kunnen worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JPtjeeNL schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 19:29:
[...]

True. Ik heb zelf een DN2820 met een 2830 CPU. Destijds voor 120 euro excl. SSD aangeschaft. Die doet dienst als media center, maar daarnaast via Hyper-V ook voor TVheadend, NZBGet, Sickbeard etc. Als ik 'm nu 24/7 aan zou laten staan, zou hij ook perfect met Domoticz uitgerust kunnen worden. :)
De DN2820 heb ik ook eventjes gehad (1 dag) maar toen ik erachter kwam dat er geen ESXi op kon gelijk weer doorverkocht. Nu een model met i3 processor waar ESXi wel op werkt. Ik wil namelijk wel een bare-metal hypervisor, niet een OS met daarin iets van VirtualBox ofzo, dat performed een stuk slechter.

Ah well... je moet het maar gewoon eens proberen het beviel mij uitstekend, Domoticz als VM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
ThinkPadd schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 20:05:
[...]

De DN2820 heb ik ook eventjes gehad (1 dag) maar toen ik erachter kwam dat er geen ESXi op kon gelijk weer doorverkocht. Nu een model met i3 processor waar ESXi wel op werkt. Ik wil namelijk wel een bare-metal hypervisor, niet een OS met daarin iets van VirtualBox ofzo, dat performed een stuk slechter.

Ah well... je moet het maar gewoon eens proberen het beviel mij uitstekend, Domoticz als VM.
Als server is dat inderdaad fijner. Ik gebruik 'm als media center en dan gaat het lastig. :) Top, zal ik doen. :) Heb nu Domoticz op de Pi draaien, maar zal zeker eens even kijken hoe dat op de Nuc draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
ThinkPadd schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 17:50:
[...]

De raspberry (2) verbruikt in mijn situatie ongeveer 250mA. De RFlink gooit daar een kleine 100ma bij op. 1,25W voor de Raspberry dus, en 0,5w voor de RFlink. Natuurlijk heb je nog te maken met verliezen in de adapter, maar die zal bij de NUC ook niet meegeteld zijn denk ik.

Het verschil in stroomverbruik is dus enorm, maar in beide gevallen zo klein dat je het nou niet echt snel in je portemonnee zal merken. Ca. 30,- per jaar voor een zuinige NUC, en een kleine 3 euro voor een Raspberry.

Voor mij zit er echter ook een uitdaging in om het verbruik zo laag mogelijk te houden. Daarnaast is de raspberry extreem goedkoop, en vind ik hem hobbymatig ook interessanter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delchrys
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-02-2024
Iemand nog goede leestips voor aanleren Lua en/of mqtt?
Zie een beetje door de bomen het bos niet meer en wil het graag een beetje aanleren omzo meer uit domoticz te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjust
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:01

jjust

Het leven is een strijd

Ik heb een qubino dimmer gekocht de ZMNHDD1. Deze heb ik in combinatie met een pulsdrukker aangesloten en dat werkt perfect. Nu probeer ik de dimmer te includen in Domoticz maar dat wil niet lukken. Zie onderstaande afbeelding. Hoe kan ik dit oplossen? Of moet ik een zwave plus stick aanschaffen?
Domoticz v3.4834
Aeotec z-stick S2

Overigens heb ik ook geprobeerd de dimmer weer te excluden maar dit wil vooralsnog ook niet lukken.

ZWave dimmer
(klikbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Laatst online: 17-09 10:58
jjust schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 17:26:
Ik heb een qubino dimmer gekocht de ZMNHDD1. Deze heb ik in combinatie met een pulsdrukker aangesloten en dat werkt perfect. Nu probeer ik de dimmer te includen in Domoticz maar dat wil niet lukken. Zie onderstaande afbeelding. Hoe kan ik dit oplossen? Of moet ik een zwave plus stick aanschaffen?
Domoticz v3.4834
Aeotec z-stick S2

Overigens heb ik ook geprobeerd de dimmer weer te excluden maar dit wil vooralsnog ook niet lukken.
Die combinatie werkt niet. Er is hier 1 persoon die zegt dat ie het werkend heeft gekregen maar ik in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
hondapower schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 17:33:
[...]

Die combinatie werkt niet. Er is hier 1 persoon die zegt dat ie het werkend heeft gekregen maar ik in ieder geval niet.
Nou ik heb vanavond Domoticz geupdate naar de laatste stable en na 10x proberen is het nu wel gelukt om de
ZMNHDD1 dimmer met de Aeotec S2 stick te includen. Dus het gaat nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjust

jjust

Het leven is een strijd

Ok ik draai de laatste stable. Morgen nog maar eens met frisse moed een nieuwe poging wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk werkt dat samen :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bp5tKoX.png

Gisteren wel net een reactie gezet op Domoticz forum over een eigenaardig issue er mee: http://www.domoticz.com/f...24&t=11233&p=80648#p80648

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een milight toegevoegd, maar kan het alleen aan- of uitzetten.
Moet ik misschien de switch-type veranderen? Ik kan daar overigens niet iets vinden als RGBW-switch.Hij staat standaard op on/off.
In het edit-scherm kan ik overigens wel een kleur kiezen.

[ Voor 20% gewijzigd door anandus op 25-03-2016 08:41 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijner
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-10 13:19
Stel de switch-type eens in als dimmer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
ny-hardcore schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 18:11:
[...]

[mbr]*knip*, hoewel goed bedoeld, zijn dit soort lange lappen met code vervelend voor users die het topic vanaf hun smartphone/tablet bekijken, RSI scrollvingers gegarandeerd. Daarom lange stukken code graag op www.pastebin.com o.i.d. dumpen en met een linkje ernaar verwijzen. Thnx[/mbr]
Pastebin zuigt echter op veel kantoor proxies.
http://sitereview.bluecoa.../?search=www.pastebin.com
Zelfde geldt voor Gists.. :(
http://sitereview.bluecoa...s%3A%2F%2Fgist.github.com

[ Voor 9% gewijzigd door UltraSub op 25-03-2016 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Martijner schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 08:58:
Stel de switch-type eens in als dimmer ;)
Ah, thanks! Da's wat ik zocht! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:51

Melkaz

Melkazar

Ik heb plannen om mijn oude Raspberry Pi in te gaan zetten voor Domoticz, het gaat voornamelijk om het security aspect. Voor de deuren is het simpel, de goedkope Kaku Amst-606 maar ik wil ook graag monitoren of mijn elektrische garagedeur open staat.

Zou dat mogelijk zijn met een Kaku Bewegingsmelder AWST-6000 of herkent deze alleen warmte en geen beweging? een Amst-606 plaatsen op de garagedeur wordt namelijk lastig.

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Fibaro bewegingsmelder staat aan de bovenhoek van de poort en detecteert steeds beweging als de poort open gaat. Mogelijks is dat warmelucht verplaatsing, of het passeren van de poort, geen idee.
Naast de bewegingsmelder voor de garage staat er ook een magneetcontact op de poort en een microswitch in het slot van de achterdeur. Daar weet ik dus niet enkel of de deur dicht is maar ook of die effectief gesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan bekijk je het thuis even. Dat je op kantoor dat soort sites niet kan/mag bekijken is nog geen reden om dan maar hele lappen code in dit topic te dumpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09 10:22
Melkaz schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 10:04:
Ik heb plannen om mijn oude Raspberry Pi in te gaan zetten voor Domoticz, het gaat voornamelijk om het security aspect. Voor de deuren is het simpel, de goedkope Kaku Amst-606 maar ik wil ook graag monitoren of mijn elektrische garagedeur open staat.

Zou dat mogelijk zijn met een Kaku Bewegingsmelder AWST-6000 of herkent deze alleen warmte en geen beweging? een Amst-606 plaatsen op de garagedeur wordt namelijk lastig.
Die AWST-6000 reageert alleen op warmte inderdaad.

https://www.klikaanklikui...ingen/awst-6000_nl_v5.pdf
Lichaamswarmte
Deze ‘bewegingsmelder’ reageert
niet op beweging maar op
warmte. Bijvoorbeeld op de
lichaamstemperatuur van een
mens of dier.
Ik heb er hier ook 1 en het openen van de deur doet niks, je moet eerst zelf door de deur stappen wil er iets gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjust

jjust

Het leven is een strijd

hondapower schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 22:06:
[...]

Nou ik heb vanavond Domoticz geupdate naar de laatste stable en na 10x proberen is het nu wel gelukt om de
ZMNHDD1 dimmer met de Aeotec S2 stick te includen. Dus het gaat nu wel.
Ik heb net >10 pogingen gewaagd maar tot nu toe geen succes. Wellicht doe ik wat fout. Mijn werkwijze is als volgt;

Domoticz afsluiten.
Stick uit de Pi halen.
Knop op stick indrukken die gaat dan rustig knipperen.
Stick bij de dimmer houden en de knop op de dimmer 3 sec ingedrukt houden.

Helaas nog geen succes. Ook geprobeerd om de pulsschakelaar 3 keer kort achter elkaar te schakelen om hier mee te includen maar dit hielp ook niet.

Tevens geprobeerd te excluden. Knop op stick lager ingedrukt houden totdat deze snel knippert en dan de knop op de dimmer >5 sec ingedrukt houden. Ook geen succes.

Hoe heb jij het aangepakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet een wijziging in flikkersnelheid zien bij includen/excluden met de stick.
Als je dat niet ziet druk je wellicht niet snel genoeg op de knop.
Een andere methode is iemand de zekering laten schakelen op dat moment, tijdens power up is auto-inclusion enabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:51

Melkaz

Melkazar

Sneezydevil schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 12:26:
[...]

Die AWST-6000 reageert alleen op warmte inderdaad.

https://www.klikaanklikui...ingen/awst-6000_nl_v5.pdf

[...]

Ik heb er hier ook 1 en het openen van de deur doet niks, je moet eerst zelf door de deur stappen wil er iets gebeuren.
Dank je! Dan maar verdiepen in een Fibaro oplossing icm Razberry Z-Wave.

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperKris
Een tijd terug heb ik een hele berg arduino spul op Aliexpress gekocht, en het meeste is inmiddels binnen. Gisteren ben ik dus maar eens aan de slag gegaan met MySensors, en ben zwaar onder de indruk van dit platform.

Ik heb 0 ervaring met arduino, en heb vorige week mijn eerste scriptje ooit gemaakt. Toch had ik in 2 uur tijd een Mysensors gateway gebouwd, een actuator met een relais, en een vochtigheid/temperatuur sensor. Het toevoegen in Domoticz ging erg eenvoudig, en vooralsnog werkt alles perfect.

Voor de DIYer lijkt dit echt een pracht platform te zijn. Je kan alles samenbouwen wat je wil, en per draadloze (multi) sensor ben je echt maar een paar euro kwijt. Voor 2-3 euro heb je al een vochtigheid/temperatuur sensor.

Heb heel veel zin om hier mee verder te experimenteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjust

jjust

Het leven is een strijd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 12:34:
Je moet een wijziging in flikkersnelheid zien bij includen/excluden met de stick.
Als je dat niet ziet druk je wellicht niet snel genoeg op de knop.
Een andere methode is iemand de zekering laten schakelen op dat moment, tijdens power up is auto-inclusion enabled.
Includen via de pulsdrukker of knop op de qubino zelf lukte niet. Stroom eraf en er weer opzetten en de eerste keer meteen succes. Ik weet niet wat ik fout heb gedaan met die andere methode maar dit werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
jjust schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:25:
[...]

Includen via de pulsdrukker of knop op de Qubino zelf lukte niet. Stroom eraf en er weer opzetten en de eerste keer meteen succes. Ik weet niet wat ik fout heb gedaan met die andere methode maar dit werkt prima.
Mooi dat het nu wel gelukt is. Bij mij heb ik tussendoor ook de stroom een keer eraf gehad.

De oude dimmers had ik allemaal in 1 poging te pakken, geen 10+.
Dus dat vind ik wel een slecht punt van Qubino wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:15
SuperKris schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:25:
Een tijd terug heb ik een hele berg arduino spul op Aliexpress gekocht, en het meeste is inmiddels binnen. Gisteren ben ik dus maar eens aan de slag gegaan met MySensors, en ben zwaar onder de indruk van dit platform.

Ik heb 0 ervaring met arduino, en heb vorige week mijn eerste scriptje ooit gemaakt. Toch had ik in 2 uur tijd een Mysensors gateway gebouwd, een actuator met een relais, en een vochtigheid/temperatuur sensor. Het toevoegen in Domoticz ging erg eenvoudig, en vooralsnog werkt alles perfect.

Voor de DIYer lijkt dit echt een pracht platform te zijn. Je kan alles samenbouwen wat je wil, en per draadloze (multi) sensor ben je echt maar een paar euro kwijt. Voor 2-3 euro heb je al een vochtigheid/temperatuur sensor.

Ik heb dezelfde ervaring alleen ga ik hier na de zomer mee aan de slag. Teveel andere hobby's die mijn tijd nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MySensors is inderdaad leuk speelgoed. Had recentelijk wel dat m'n luxsensor (BH1750) bleef hangen, hij stuurde geen nieuwe waardes meer door (bleef hangen op een waarde die daglicht zou moeten betekenen), waardoor m'n licht 's avonds niet aan ging :(
Of het nou aan de voeding (gebruikte een oude telefoonlader) lag, of aan iets anders weet ik niet. Nu gebruik ik de lux-waarde van m'n Aeon multisensor.

Had ook een DS18B20 node gemaakt die op 2xAA werkte. Met de tweaks van de MySensors pagina (o.a. powerled eraf solderen e.d.) draaide dat na 2 maand nog steeds prima.

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 25-03-2016 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik ben bezig met een transitie van KAKU naar Z-wave. Ik doe dit geleidelijk want geld :P

Nu zijn mijn wandschakelaars nog allemaal KAKU. Mijn lampen zijn echter grotendeels Z-Wave.
Wat is de makkelijkste/kortste/snelste route van wandschakelaar naar lamp?
Via events lijkt mij te omslachtig? Is er een betere manier? Ideaal zou zijn het direct te koppelen, maar dat heb ik nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

SuperKris schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:25:

Hoe sluit je die MySensors gateway aan op je domoticz? Ik heb Domoticz op een Raspberry Pi draaien... Kun je hem daar gewoon met USB op aansluiten?

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
Gwannoes schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 16:26:
[...]

Hoe sluit je die MySensors gateway aan op je domoticz? Ik heb Domoticz op een Raspberry Pi draaien... Kun je hem daar gewoon met USB op aansluiten?
Via een Serial gateway of een ethernet gateway. Voor de verschillen kan het het beste dit topic op MySensors even lezen. De serial gateway is gewoon een arduino op je usb poort.

Er bestaat ook een port die direct via de raspberry werkt, maar ik weet niet helemaal hoe, en zou sowieso voor de serial gateway gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door SuperKris op 25-03-2016 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
anandus schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 16:24:
Ik ben bezig met een transitie van KAKU naar Z-wave. Ik doe dit geleidelijk want geld :P

Nu zijn mijn wandschakelaars nog allemaal KAKU. Mijn lampen zijn echter grotendeels Z-Wave.
Via events lijkt mij te omslachtig? Is er een betere manier? Ideaal zou zijn het direct te koppelen, maar dat heb ik nog niet gevonden.
Ik doe dit inderdaad met events (lua) voor de overloop zodat ik een wisselschakeling kan maken.
Er zit dan uiteraard dan een kleine vertraging in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-08 12:11
Kan iemand mij vertellen hoe ik zo'n Z-Wave USB stick aan de praat kan krijgen binnen Domoticz.
Ik heb Domoticz op een server draaien daar heb in de USB-stick (zo'n zwarte met blauwe rondje) ingeprikt en drivers geïnstalleerd. Daarna via Hardware binnen Domoticz de OpenZWave USB toegevoegd en krijg dan via instellingen allerhande nodes die slapen of waar een rood uitroepteken bij staat. Wat is dit want ik heb nog niks van Z-Wave ingeplugd. Kan in de log ook niet iets vinden wat niet goed is. Daarna wil ik zo'n Groenwave stekker schakelaar toevoegen maar wat ik ook doe zien deze nergens verschijnen. Kan iemand mij omweg helpen. Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 21:08

Kraz

Saving the world

RoTeK70 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 21:26:
Kan iemand mij vertellen hoe ik zo'n Z-Wave USB stick aan de praat kan krijgen binnen Domoticz.
Ik heb Domoticz op een server draaien daar heb in de USB-stick (zo'n zwarte met blauwe rondje) ingeprikt en drivers geïnstalleerd. Daarna via Hardware binnen Domoticz de OpenZWave USB toegevoegd en krijg dan via instellingen allerhande nodes die slapen of waar een rood uitroepteken bij staat. Wat is dit want ik heb nog niks van Z-Wave ingeplugd. Kan in de log ook niet iets vinden wat niet goed is. Daarna wil ik zo'n Groenwave stekker schakelaar toevoegen maar wat ik ook doe zien deze nergens verschijnen. Kan iemand mij omweg helpen. Alvast bedankt.
Lijkt wel op een 2e hands USB stick? Dat deze niet gereset is oid en dus gaat zoeken naar zn nodes.
Probeer m is volledig te resetten via het menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
  • Laatst online: 21:41
Via de onkyo.php is het me gelukt om mijn receiver aan te spreken via domoticz.
Via een dummy schakelaar kan ik nu zone 2 aan zetten en via een LUA script start mijn muziek vanaf
de Squeeze server automatisch.

Echter wil ik meerdere commando's versturen naar mijn receiver bij het activeren van de dummy switch.
BV:
onkyo.php?command=ZVL&params=01

"ZVL" - Zone2 Volume Command
"00"-"64" Volume Level 0 – 100 ( In hexadecimal representation)
"00"-"50" Volume Level 0 – 80 ( In hexadecimal representation)
"UP" sets Volume Level Up
"DOWN" sets Volume Level Down
"QSTN" gets the Volume Level

Ik weet even niet wat nu de beste manier is om deze commando's door te geven doordat mijn LUA script die getriggerd wordt mijn LMS aanspreekt als volgt.

commandArray = {}
if (devicechanged['Muziek Badkamer'] == 'On') then
commandArray['Badkamer']='Play'
end
if (devicechanged['Muziek Badkamer'] == 'Off') then
commandArray['Badkamer']='Stop'
end
return commandArray

In de dummy schakelaar bij Aan actie: onkyo.php?command=ZPW&params=01
geef ik het commando om zone 2 aan te zetten.

Wie kan me hiermee helpen.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-08 12:11
Kraz schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 23:34:
[...]

Lijkt wel op een 2e hands USB stick? Dat deze niet gereset is oid en dus gaat zoeken naar zn nodes.
Probeer m is volledig te resetten via het menu
tlpeter, dat was sowieso het geval, USB stick gereset, noden zijn weg. Bedankt.

Nu nog uitzoeken hoe ik de Groenwave kan koppelen.

Grt

Edit: He he het is gelukt!

[ Voor 3% gewijzigd door RoTeK70 op 27-03-2016 01:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
Riep iemand mij? :)
Ik zei niks maar de greenwave node heeft een knopje aan de smalle kant en die niet je indrukken om te includen.
Maar als dit je eerste zwave ervaring is dan moet je in je achterhoofd houden dat die greenwave dingen niet erg stabiel kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeps
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:39
tlpeter schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 07:57:
Maar als dit je eerste zwave ervaring is dan moet je in je achterhoofd houden dat die greenwave dingen niet erg stabiel kunnen zijn.
Mijn Greenwave ervaringen waren ook van instabiliteit. Na x tijd (soms uren, soms dagen, een enkele keer weken gingen ze toch groen knipperen en geen verbinding meer met Domoticz.
Dat is nu sinds een maand of 4 geheel verdwenen! Ik denk dat de openzwave in Domoticz een stuk beter is geworden. Ik was die Greenwave schakelaars helemaal zat maar nu dus niet meer (ff afkloppen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 21:08

Kraz

Saving the world

RoTeK70 schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 07:18:
[...]

tlpeter, dat was sowieso het geval, USB stick gereset, noden zijn weg. Bedankt.

Nu nog uitzoeken hoe ik de Groenwave kan koppelen.

Grt
Hou er rekening mee dat die greenwave schakelaars niet 100% werken met Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:12
Kraz schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 08:43:
[...]

Hou er rekening mee dat die greenwave schakelaars niet 100% werken met Domoticz.
Ik heb al maanden een aantal greenwave stekkers en ikervaar totaal geen problemen, ik gebruik er zelfs een om mijn netwerk te vergroten naar zolder, werkt tot nu toe zonder problemen.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:27

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Greenwave werkt hier in combinatie met domoticz foutloos maar de stekkers zelf zijn instabiel. En volgens mij staat dat los van domoticz of z-wave.

Ik gebruik namelijk regelmatig de fysieke knop op de stekker zelf om hem aan een uit te zetten. Dat werkt de laatste tijd ongeveer de helft van de tijd: vaak druk ik op de knop, de LED gaat uit ter bevestiging dat de stekker uit staat... en ondertussen blijft het apparaat na de stekker gewoon stroom krijgen. Nogal vaag. Daarna werkt switchen in domoticz ook niet meer: alleen de LED gaat aan en uit. Stekker uit het stopcontact trekken is dan de enige optie.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Over die Greenwave-dingen: Maakt het een hoop verschil als je polling aanzet?

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 26-03-2016 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
ThinkPadd schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 10:33:
[...]

Dan bekijk je het thuis even. Dat je op kantoor dat soort sites niet kan/mag bekijken is nog geen reden om dan maar hele lappen code in dit topic te dumpen ;)
Mee eens hoor.. ;)
Maar wat ik me afvroeg, klapt die niet automatisch in met code tags? If not, waarom niet :P
anandus schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 10:04:
Over die Greenwave-dingen: Maakt het een hoop verschil als je polling aanzet?
Ja. Wordt het veel stabieler door is mijn ervaring. Kost je wel cpu load. Op een rasp model B was het niet te doen, op de 2B geen probleem. En je netwerk zal drukker worden, geen idee wat de impact daar precies van is. Ik log zwave output in mijn ELK stack, en ik zie eigenlijk maar heel weinig foutjes nog.
Niet het beste spul qua implementatie (maar ik moet nog eens Domoticz upgraden hier, misschien dat OpenZwave inderdaad weer wat verbeterd is), maar het werkt wel.

[ Voor 45% gewijzigd door UltraSub op 26-03-2016 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch wel raar die ervaring met de Greenwave spullen.
Hier totaal geen probleem mee, ding werkt perfekt.
2 kleine dingskes met de Greenwave 6:
- Verschil in geluid van de relay's bij schakelen
- af en toe marked as dead na een herstart van Domoticz. Mijn PHP revive functie brengt hem dan wel meteen terug online.

Uiteraard zonder polling. Nope, nergens polling actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-10 14:42
iemand meer issues op de laatste paar betas van domoticz?

krijg heel vaak dat monit de service moet herstarten.

Kan ik ook ergens in een log achterhalen waar de domoticz service op knalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Wie kan het hele polling verhaal nog eens in Jip & Janneke uitleggen? Wanneer wel? Wanneer niet? Bij powered of non powered devices of heeft het daar niets mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-09 15:52
Ik lees mijn slimme meter uit met een raspberry met Domoticz.
Weet iemand of het mogelijk is om je meterstanden te downloaden zijn in bijvoorbeeld een csv-bestand ?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vdhHBgA.png

Als ik een rapport opvraag van mijn energiestanden dan zie ik bovenstaande.
Is het dus mogelijk om deze te downloaden zodat je deze in bijvoorbeeld excel kan bewerken ?

Of is het gewoon old-school overtikken ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

MdO82 schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 15:27:
Ik lees mijn slimme meter uit met een raspberry met Domoticz.
Weet iemand of het mogelijk is om je meterstanden te downloaden zijn in bijvoorbeeld een csv-bestand ?

[afbeelding]

Als ik een rapport opvraag van mijn energiestanden dan zie ik bovenstaande.
Is het dus mogelijk om deze te downloaden zodat je deze in bijvoorbeeld excel kan bewerken ?

Of is het gewoon old-school overtikken ;)
Dit kun je toch prima kopiëren en in een excel documentje plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
tozzke schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 15:43:
[...]

Dit kun je toch prima kopiëren en in een excel documentje plakken?
8)7 |:( 7(8)7 Ik zat te moeilijk te denken :z
* MdO82 Kruipt heel snel weer onder zijn steen.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Servor schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 14:00:
Wie kan het hele polling verhaal nog eens in Jip & Janneke uitleggen? Wanneer wel? Wanneer niet? Bij powered of non powered devices of heeft het daar niets mee te maken?
Altijd uit, zo weinig mogelijk polling. Alleen vervuiling van het trage z-wave netwerk.
Enkel activeren voor mains powered devices die hun status niet correct weergeven. Voor mijn 46 devices is dat bij geen enkele actief.
Ik gebruik wel een eigen gemaakte PHP functie die een soort polling doet voor de Qubino 2 relays 5 seconden nadat die geschakeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:01

Matis

Rubber Rocket

MdO82 schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 15:50:
8)7 |:( 7(8)7 Ik zat te moeilijk te denken :z
* MdO82 Kruipt heel snel weer onder zijn steen.
Kopiëren plakken werkt ook, maar ik liep tegen hetzelfde probleem aan. Hier mijn oplossing.
Matis in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 2"

[ Voor 76% gewijzigd door Matis op 26-03-2016 16:26 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeedeBee
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-06 17:51
YoshiBignose schreef op zondag 28 februari 2016 @ 21:35:
[...]

Het is geen extern kastje, ik kon bij een webwinkel Zwave aanklikken als optie maar de motor is gewoon 1 geheel.

Ik heb zo'n zwave stick in m'n pc die domoticz herkent en die is gekoppeld aan de gordijnen. Was allemaal vrij eenvoudig en werkt nog steeds prima.
Ik zie dat de Forest niet in de Openzwave bibliotheek voorkomt. Wordt je device wel herkend of staat er "unkown" bij het device type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanw848
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 02:00
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 16:10:
[...]

Altijd uit, zo weinig mogelijk polling. Alleen vervuiling van het trage z-wave netwerk.
Enkel activeren voor mains powered devices die hun status niet correct weergeven. Voor mijn 46 devices is dat bij geen enkele actief.
Ik gebruik wel een eigen gemaakte PHP functie die een soort polling doet voor de Qubino 2 relays 5 seconden nadat die geschakeld zijn.
Sinds ik voor de ZMNHBD1 <CommandClass id="96" mapping="endpoints" /> uit de Config/ZMNHBD1.xml heb gehaald heb ik geen problemen meer. Je ziet dan 3 switches ipv 2 waarvan er dan 2 wel de juiste status hebben en een derde die op de andere 2 lijkt te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-09 08:42
anandus schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 16:24:

ik heb dit gedaan dmv de api, wand schakelaar aan actie:
http://<IPADRES>/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=<IDX>&switchcmd=On&level=0
en off actie:
http://<IPADRES>/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=<IDX>&switchcmd=Off&level=0

werkt prima, vrijwel instant....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markbax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-08 19:52
Heeft er iemand ervaring met een POPP Kfob (POPE009204)
als ik deze aanmeld op domoticz komt hij als "Popp Unknown: type=0100, id=0103"

En kan er dus niets meer mee doen, de knoppen komen niet door bij apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arjanw848 schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 17:21:
[...]

Sinds ik voor de ZMNHBD1 <CommandClass id="96" mapping="endpoints" /> uit de Config/ZMNHBD1.xml heb gehaald heb ik geen problemen meer. Je ziet dan 3 switches ipv 2 waarvan er dan 2 wel de juiste status hebben en een derde die op de andere 2 lijkt te reageren.
Als je schakelt vanuit Domoticz wel ja, niet als je lokale schakelaars verbonden hebt op I1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:09

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

trekker22 schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 13:55:

Nee draait zover ik kan zien probleemloos 3.5010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 30-09 13:17
trekker22 schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 13:55:

Nope, 3.5010 draait hier als een trein en heb zelf het gevoel dat ie sneller/beter reageert.

Monit heb ik er maanden geleden er al af geknikkerd.
Weet zo niet wanneer maar deze begon tegen te werken en liet Domoticz crashen.
Draai nu zonder en nooit meer een crash gehad en altijd stabiel.

Al je geen actieve logs heb draaien in Monit zou je er dus zelf bovenop moeten zitten om te zien wat/wie de oorzaak is.
Misschien dat je nog wat terug kan vinden in /home/var/log/

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Siewert schreef op zondag 27 maart 2016 @ 10:04:
[...]

Nope, 3.5010 draait hier als een trein en heb zelf het gevoel dat ie sneller/beter reageert.

Monit heb ik er maanden geleden er al af geknikkerd.
Weet zo niet wanneer maar deze begon tegen te werken en liet Domoticz crashen.
Draai nu zonder en nooit meer een crash gehad en altijd stabiel.

Al je geen actieve logs heb draaien in Monit zou je er dus zelf bovenop moeten zitten om te zien wat/wie de oorzaak is.
Misschien dat je nog wat terug kan vinden in /home/var/log/
ik ga inderdaad maar eens in log kijken. want al weken niks aangepast alleen af en toe de update en dan crasht het...

zonder monit heb ik ook af en toe last van dat domoticz offline ging.

Iemand idee of dit voorteken kan zijn dat een sd kaart klaar is op de raspberry?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Ik had last van een dimmer (zwave) die niet meer reageerde op de schakelaar maar nog wel via de web interface.
Nu na een paar dagen is het probleem weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
trekker22 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 10:09:
[...]

ik ga inderdaad maar eens in log kijken. want al weken niks aangepast alleen af en toe de update en dan crasht het...

zonder monit heb ik ook af en toe last van dat domoticz offline ging.

Iemand idee of dit voorteken kan zijn dat een sd kaart klaar is op de raspberry?
Hier bijna van het zelfde hoor voor een aantal maanden terug dan.
Constant crashes, Monit eraf geknalt en en toe sporadisch nog een crash.
Om de twijfel weg te nemen ivm mijn eigen geklooi en met de komst van Jessie alles opnieuw geïnstalleerd met de nieuwe Jessie, db Backup terug gezet en draai nu al maanden zonder issues.
]ff daar gelaten van bugs in een eventuele nieuwe beta.

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Siewert schreef op zondag 27 maart 2016 @ 10:47:
[...]

Hier bijna van het zelfde hoor voor een aantal maanden terug dan.
Constant crashes, Monit eraf geknalt en en toe sporadisch nog een crash.
Om de twijfel weg te nemen ivm mijn eigen geklooi en met de komst van Jessie alles opnieuw geïnstalleerd met de nieuwe Jessie, db Backup terug gezet en draai nu al maanden zonder issues.
]ff daar gelaten van bugs in een eventuele nieuwe beta.
Maar je meent dus dat monit dit grotendeels veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
trekker22 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 11:00:
[...]

Maar je meent dus dat monit dit grotendeels veroorzaakt?
Bij mij wel, kan in jou situatie anders zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik draai al enige tijd de easy-server op m/n Synology, tot volle tevredenheid. Ook heb ik het Easy-PHP script ernaast draaien om te zien welke nu meer voordelen kan bieden.

Nu heb ik sinds afgelopen week al 3 keer gehad (laatste keer afgelopen nacht), dat de waarden niet meer werden bijgewerkt en op datzelfde moment kan ik met de app op 'n iPhone ook geen verbinding meer maken.

Als ik de Easy even van de muur haal (10 sec) en daarna terugplaats, dan begint alles weer te werken.

Ik zie alleen het verband niet: de Easy is draadloos verbonden met m'n router, en de Synology is uiteraard bekabeld verbonden met de router. De internetverbinding is daarnaast ook nog gewoon actief (ook op 3G kan ik met de app niet verbinden trouwens), dus het lijkt niet lokaal mis te gaan. Echter, de easy-van-de-muur-reset heft de problemen op, dus dat is dan wel weer vreemd. Ik heb nog iemand gesproken hier op Tweakers en die heeft het ook 1 keer gehad in de afgelopen week.

Wat zou dit kunnen zijn en....hoe voorkom ik dit ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:35
Hoi,

vandaag begonnen met een nieuwe install op een andere Pi omdat ik de Homekit niet geinstalleerd kreeg.
Nu lukte alles wel behalve:
cd ~/homebridge/
npm run start

Homebridge met de hand opgestart en ja hoor draaien. De app Eve geinstalleerd, code ingegeven en ja verbinding. Als ik in Eve een knop indruk dan zie ik hem langs komen.
Echter mijn vriend Siri weigert!!
Daarom twee vragen:
1 welke app gebruiken jullie?
2 moet ik nog iets speciaals doen om Siri icm domoticz aan de gang te krijgen, behalve uiteraard de uitleg op http://www.domoticz.com/wiki/Homekit_Siri

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-10 14:31

CSB

:D

Zijn hier mensen die Domoticz op een DS414(x) draaien? Ik heb gisteren DSM naar 6.0 geupdate en Domoticz wil op geen enkele manier meer starten. Heb de laatste beta geinstalleerd maar ook dan wil ie niet starten.
Hij blijft in de error logs aangeven "no version information available". Iemand een idee?

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, ik draai het op een DS414, maar heb bewust nog niet de update gedaan. Zie: M.v.Veelen in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 2"

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Matis schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 16:25:
[...]

Kopiëren plakken werkt ook, maar ik liep tegen hetzelfde probleem aan. Hier mijn oplossing.
Matis in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 2"
Nu ik even verder keek zie ik ook dat je gewoon een csv kan downloaden vanuit het rapport :X

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capmans
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-08 17:00
M.v.Veelen schreef op zondag 27 maart 2016 @ 14:03:
Ja, ik draai het op een DS414, maar heb bewust nog niet de update gedaan. Zie: M.v.Veelen in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 2"
Net de update gedaan voor mijn DS414 volgens de deze procedure:

1. Backed up domoticz database.
2. Uninstalled domoticz from package center.
3. Updated NAS software to DSM 6.0-7321.
4. installed latest Domoticz beta for DSM 6.0 from http://www.jadahl.com/domoticz_beta_6/i ... llist=true
5. Restored domoticz database file.

Verliep als een fluitje van een cent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Laatst online: 30-09 14:38
Ben al druk bezig voorbereidingen te nemen om mijn nieuwe woning met domoticz te integreren

Net wat buck modules besteld zodat ik de fibaro motion sensors kan voeden met een vaste 12 volt dc aansluiting. (Binnenin wordt het dan omgezet naar het benodigde voltage van de sensor)

De kabel om mijn slimme meter aan te kunnen sluiten op domoticz is ook net binnen, ik zal zo verder die kabel aan te passen zodat het werkt (schijnt nog iets van een weerstand tussen te moeten ivm de gyr meter)

Wat is mooi voor verwarming? Is er iets van een z-wave module die de thermostaat vervangt? Bruin/bauwe kabel die nu naar de thermostaat in de kamer lopen, die kabel zo wat mij betreft weg kunnen en dan direct iets om het aan de raspberry pi aan te sluiten of iets in de vorm van z-wave.

edit: en is de aeon z-wave plus usb stick geschikt met domoticz? De functie dat er een batterij in zit en je de usb stick los mee kan nemen naar apparaten voor syncen lijkt mij wel handig.

[ Voor 10% gewijzigd door warcow op 27-03-2016 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostnl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:37
Ik ben hier erg tevreden over http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1618740

Welke kabel heb je? Ik hoefde niets te doen voor mijn gyr met p1 kabel van sos
warcow schreef op zondag 27 maart 2016 @ 14:49:
Ben al druk bezig voorbereidingen te nemen om mijn nieuwe woning met domoticz te integreren

Net wat buck modules besteld zodat ik de fibaro motion sensors kan voeden met een vaste 12 volt dc aansluiting. (Binnenin wordt het dan omgezet naar het benodigde voltage van de sensor)

De kabel om mijn slimme meter aan te kunnen sluiten op domoticz is ook net binnen, ik zal zo verder die kabel aan te passen zodat het werkt (schijnt nog iets van een weerstand tussen te moeten ivm de gyr meter)

Wat is mooi voor verwarming? Is er iets van een z-wave module die de thermostaat vervangt? Bruin/bauwe kabel die nu naar de thermostaat in de kamer lopen, die kabel zo wat mij betreft weg kunnen en dan direct iets om het aan de raspberry pi aan te sluiten of iets in de vorm van z-wave.

edit: en is de aeon z-wave plus usb stick geschikt met domoticz? De functie dat er een batterij in zit en je de usb stick los mee kan nemen naar apparaten voor syncen lijkt mij wel handig.

[ Voor 3% gewijzigd door joostnl op 27-03-2016 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
capmans schreef op zondag 27 maart 2016 @ 14:48:
[...]

4. installed latest Domoticz beta for DSM 6.0 from http://www.jadahl.com/domoticz_beta_6/i ... llist=true

Dat is niet de enige reden. Zie : M.v.Veelen in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 2"

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Hm. Verwijderen van de package en herinstalleren heeft niet geholpen. Ik denk dat ik dan dus moet deinstalleren, via ssh inloggen en de complete folder deleten en dan herinstalleren ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitrodesign
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-10 15:50

nitrodesign

There is more joy on a ...

Toevallig vandaag mijn NAS (DS414) geupdate naar DSM 6.0. Ook meteen Domoticz geïnstalleerd.
Eerste instantie functioneerde Domoticz niet, elke keer werd de service niet ingeschakeld. Op Google naar dit probleem gezocht. Onderstaande ook tegen gekomen:
capmans schreef op zondag 27 maart 2016 @ 14:48:
[...]

Bovenstaande uitgevoerd, en nu draait Domoticz wel.

Graag wil ik mezelf verder gaan verdiepen in Domoticz en zijn mogelijkheden, Heb nu mijn E-Thermostaat eraan gekoppeld en dit functioneert. Mijn volgende stap is om iets van KAKU te kopen en dit eraan te koppelen, alleen hiervoor heb ik het volgende nodig "Rfxcom RFXtrx433E".

Om kosten te besparen, is het dat verstandig om onderstaande aan te schaffen ?

https://www.sossolutions.nl/domoticz-starter-rfxcom-e-3b

Klopt het dan dat ik de "Rfxcom RFXtrx433E" krijg samen met een Raspberry Pi 3b.
Overal kost de "Rfxcom RFXtrx433E" +/- € 109,- en deze bundel kost € 130,-.

Dan klopt het dat de Raspberry Pi 3b maar € 21,- kost, incl. adapter en SD kaart.

Zoek je nog een leuk gepersonaliseerde gift, Check Custodo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-09 16:08
Je kunt de set aanschaffen of de RFXtrx433E.
Het is beide Plug & Play.

De Raspberry PI kan je eventueel ook gebruiken om de RFXtrx433E via LAN aan Domoticz op de NAS te koppelen. Installeer dan ser2net op de Raspberry PI.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
Disable Serial Console
======================
sudo nano /etc/inittab
insert a # sign in front of this line:
T0:23:respawn:/sbin/getty -L ttyAMA0 115200 vt100
ctrl-O
Enter
ctrl-x 

Remove console
==============
sudo nano /boot/cmdline.txt
delete these 2 fields:  console=ttyAMA0,115200 kgdboc=ttyAMA0,115200
ctrl-O
Enter
ctrl-x 

Add ser2net
===========
sudo apt-get install ser2net

sudo nano /etc/ser2net.conf
10001:raw:0:/dev/ttyUSB0:38400 8DATABITS NONE 1STOPBIT
10002:raw:0:/dev/ttyUSB1:38400 8DATABITS NONE 1STOPBIT

sudo /etc/init.d/ser2net restart

Autostart ser2net
=================
sudo nano /etc/rc.local

add the next line before exit o :
/usr/local/sbin/ser2net -n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitrodesign
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-10 15:50

nitrodesign

There is more joy on a ...

Momenteel heb ik Domoticz draaien op mijn NAS en functioneert ook.
Maar is het niet zo als ik de RFXtrx433E koop, dat ik deze gewoon met een UBS kabel inplug in mijn NAS dat het meteen werkt ?

[ Voor 9% gewijzigd door nitrodesign op 27-03-2016 18:46 ]

Zoek je nog een leuk gepersonaliseerde gift, Check Custodo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
joostnl schreef op zondag 27 maart 2016 @ 15:39:

Welke kabel heb je? Ik hoefde niets te doen voor mijn gyr met p1 kabel van sos
Ik heb voor nog geen 2 euro de "USB to 9-Pin Serial Cable HL-340 USB To Serial Cable" op ebay gehaald en daar zelf een rj11 kabel aan gesoldeerd met 1k pullup weerstand ertussen. Soldeerapparaat staat al op mijn bureau dus in een paar minuten toch weer wat kosten bespaard. :)

Of het werkt test ik zodra de woning wat verder af is.. ben nu nog bezig met wanden opbouwen, duurt nog wel een paar maanden voordat ik er in kan vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Godver. Krijg het met geen mogelijkheid meer aan de praat. Heb ook geen zin om mijn syno naar fabrieksinstellingen terug te zetten. Wat een kutzooi, zo'n update.... :(

Dingen die ik heb geprobeerd:
Package eraf, reboot NAS en weer opnieuw erop zetten maakt niets uit
Package eraf, repo eraf, NAS reboot, Repo er weer op, package erop, ook niks

[ Voor 35% gewijzigd door CSB op 27-03-2016 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
nitrodesign schreef op zondag 27 maart 2016 @ 18:27:
Om kosten te besparen, is het dat verstandig om onderstaande aan te schaffen ?

https://www.sossolutions.nl/domoticz-starter-rfxcom-e-3b

Klopt het dan dat ik de "Rfxcom RFXtrx433E" krijg samen met een Raspberry Pi 3b.
Overal kost de "Rfxcom RFXtrx433E" +/- € 109,- en deze bundel kost € 130,-.

Dan klopt het dat de Raspberry Pi 3b maar € 21,- kost, incl. adapter en SD kaart.
Dat is inderdaad een nette prijs!

Overigens kan je als je nog meer wil beparen ook een RFlink nemen ipv RFxcom, dat scheelt 50 of 60 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10 15:27

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Ik was mijn meterkast een beetje aan het opruimen, iemand ervaring met een DIN rail voeding waar de RPi het lekker op wil doen?

Je zou verwachten dat alles wat 5V en 2A kan leveren het wel wil doen, maar soms is hij wat picky...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Ik zou gewoon wat proberen, je kan het altijd terug sturen.

Weet iemand of deze camera goed werkt in domoticz? En kun je ook iets met motion detection doen?
https://nl.pepper.com/aan...oor-eur69-paradigit-20987

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik zit eraan te denken om met bewegingsmelders lampen aan te zetten, etc.

Maar ik heb drie katten :P

Heeft het dan nog zin, is bijvoorbeeld de gevoeligheid instelbaar (is dat te regelen in domoticz?), of gaan dan gewoon de lampen dan telkens aan als er een kat voorbijloopt?

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
anandus schreef op zondag 27 maart 2016 @ 19:51:
Ik zit eraan te denken om met bewegingsmelders lampen aan te zetten, etc.

Maar ik heb drie katten :P

Heeft het dan nog zin, is bijvoorbeeld de gevoeligheid instelbaar (is dat te regelen in domoticz?), of gaan dan gewoon de lampen dan telkens aan als er een kat voorbijloopt?

Iemand hier ervaring mee?
Als het goed is zijn die fibaro multi sensoren (oogje) die ik eerder noemde hierboven wel instelbaar en kunnen ze ook onderscheid maken daardoor bij huisdieren/mensen. Zou wel redelijk moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 08:17
CeedeBee schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 16:28:
[...]

Ik zie dat de Forest niet in de Openzwave bibliotheek voorkomt. Wordt je device wel herkend of staat er "unkown" bij het device type?
Volgens mij staat er inderdaad unknown. Maar het werkt wel :P

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
  • Laatst online: 21:41
limboconnect schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 00:50:
Via de onkyo.php is het me gelukt om mijn receiver aan te spreken via domoticz.
Via een dummy schakelaar kan ik nu zone 2 aan zetten en via een LUA script start mijn muziek vanaf
de Squeeze server automatisch.

Echter wil ik meerdere commando's versturen naar mijn receiver bij het activeren van de dummy switch.
BV:
onkyo.php?command=ZVL&params=01

"ZVL" - Zone2 Volume Command
"00"-"64" Volume Level 0 – 100 ( In hexadecimal representation)
"00"-"50" Volume Level 0 – 80 ( In hexadecimal representation)
"UP" sets Volume Level Up
"DOWN" sets Volume Level Down
"QSTN" gets the Volume Level

Ik weet even niet wat nu de beste manier is om deze commando's door te geven doordat mijn LUA script die getriggerd wordt mijn LMS aanspreekt als volgt.

commandArray = {}
if (devicechanged['Muziek Badkamer'] == 'On') then
commandArray['Badkamer']='Play'
end
if (devicechanged['Muziek Badkamer'] == 'Off') then
commandArray['Badkamer']='Stop'
end
return commandArray

In de dummy schakelaar bij Aan actie: onkyo.php?command=ZPW&params=01
geef ik het commando om zone 2 aan te zetten.

Wie kan me hiermee helpen.

Alvast bedankt
Oplossing gevonden eigenlijk te simpel voor woorden maar goed toch even delen.

Dummy switch roept een script aan: ( denk aan /// )
script:///usr/local/domoticz/var/scripts/bash/badkamer.sh

In script diverse parameters toegevoegd:

#!/bin/sh

/usr/bin/curl "http://map naar/onkyo.php?command=ZPW&params=01" ( zet zone 2 aan )
/usr/bin/curl "http://map naar/onkyo.php?command=ZVL&params=19" ( zet volume zone 2 ) Hexidecimaal
/usr/bin/curl "http://map naar/onkyo.php?command=SLZ&params=05" ( zet source op ingang ..... )

Werkt naar behoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-09 16:08
nitrodesign schreef op zondag 27 maart 2016 @ 18:45:
Momenteel heb ik Domoticz draaien op mijn NAS en functioneert ook.
Maar is het niet zo als ik de RFXtrx433E koop, dat ik deze gewoon met een UBS kabel inplug in mijn NAS dat het meteen werkt ?
Het is beide Plug & Play, zowel de RPI set als ook de NAS met Domoticz.
Pagina: 1 ... 52 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de Github repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door
Gebruik bij het posten van stukjes code de ~~~[code]-tag!
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.