martijn k. schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 20:19:
[...]
Klopt! Dit doe ik in een Lua script:
Lua:
1
2
3
4
| if (otherdevices['Nefit clockmode'] == 'Off') then
print ("Temperatuur ingesteld op 18 graden want er is niemand thuis!")
commandArray['UpdateDevice']='5|0|18'
end |
edit-
Ik ben er nog niet heel handig mee met dat lua maar dit is mij wel gelukt, overigens draai ik dit in een time script, dus 1x per minuut.
edit2-
Zodra je hem weer terugzet in clock modus omdat je weer thuis komt dan gaat de nefit easy weer terug in zijn programma en dus weer naar bijvoorbeeld 20,5 graden, afhankelijk van het programma.
Waren een weekendje weg, dus nu pas gelegenheid om te reageren.
Op deze manier ben je wel je comfort kwijt. Dit zou namelijk hebben geresulteerd in: pas opwarmen als ik thuis ben gekomen, en dat wil ik niet.
Ik ga het proberen in een Blockly te gieten, zodat hij eigenlijk gewoon het klokprogramma volgt, en als we dan een keer afwijken van de 'standaard', dat hij dan het klokprogramma uitschakelt én de Setpoint op 18 graden zet. Als we dan thuiskomen is het meestal later op de avond en heeft het toch geen zin meer om te gaan verwarmen, en is het (dus) niet erg als hij dan weer het klokprogramma oppakt.
Ik zag dat de Setpoint wel degelijk in de Blockly te zetten is, alleen moet ik nog uitvogelen hoe ik deze een waarde kan meegeven. Een 1e poging was mislukt namelijk.
Edit: 2e poging ook mislukt. Terug naar lua, maar krijg dan een foutmelding.
commandArray['UpdateDevice']='5|0|18' geeft, als ik de idx aanpas, bij mij dit:
2016-03-20 16:43:00.135 Error: EventSystem: in /usr/local/domoticz/var/scripts/lua/script_time_setpoint.lua: .../local/domoticz/var/scripts/lua/script_time_setpoint.lua:3: attempt to index global 'commandArray' (a nil value)
[
Voor 11% gewijzigd door
M.v.Veelen op 20-03-2016 16:53
]