Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 15:46
SpikeHome schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 12:21:
[...]
edit:
dan nog een 2e vraag
ik heb tekeningen van elke verdieping.
als ik die wil gaan uploaden naar de rasp dan krijg ik de file naam maar die is 0 bytes
als directory aangemaakt dmv ssh en rechten gegeven maar blijft 0 bytes
Ben erachter hoe dat komt
Leverancier leverd sd kant en klaar alleen is die maar 4gb en vol met data.
dus nu op een linux bak met gpart partitie groter gemaakt en het werkt.

maar dan loop ik tegen het volgende aan.
onder mijn virtual domitcz op windows kon ik de plattegrond editen en schakelaars plaatsen.
gaat dit niet op de raspberry?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-10 16:22
kippy schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 21:36:
[...]

Enige optie Is dus toch een Zwave dongel kopen en Zwave dimmers. Erg jammer dat er geen goede dimmers voor 433mhz bestaan.
Ach, slechte dimmers, het werkt allemaal prima, en heb je werkelijk nodig dat je de dimmer traploos kunt instellen? Bij mij zijn die 15 stappen ruim voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-10 11:50
janne_nl schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 14:34:
[...]
Ach, slechte dimmers, het werkt allemaal prima, en heb je werkelijk nodig dat je de dimmer traploos kunt instellen? Bij mij zijn die 15 stappen ruim voldoende.
Als de dim curve logaritmisch was geweest had het niet uitgemaakt, maar met een lineaire curve is het voor mij niet voldoende. Het probleem is dat we thuis best veel verlichting hebben die bijna op minimum staan in de avond, en dan is het verschil van 1~2% al redelijk zichtbaar. Ik zou dus onder het 30% gedeelte in stappen van 1 tot maximaal 2% willen dimmen en daarboven is 6 of zelfs 10% geen probleem.

Voor de rest zijn de dimmers perfect, zeker voor de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Dat zou je (denk ik) kunnen oplossen door er lampen met minder vermogen in te stoppen, tenzij je natuurlijk ook het maximale af en toe nodig hebt, dan is een andere dimmer de enige oplossing denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-09 08:42
Doggieman schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 15:27:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Maar ik wil dus geen slimme meter! Als ik een slimme meter krijg dan heb ik dus ook 2 telwerken. Als mijn zonnepanelen niet produceren zal ik dus afnemen van het net en die hoeveelheid wordt geregistreerd. Daar betaal ik dus kosten over dan. Gezien het feit dat ik tussen de afrekeningen door meer produceer dan ik afneemt blijft mijn huidige meter altijd onder zijn laatste stand van de laatste meter opname.
Het is ook nog niet duidelijk hoe lang de soldering regeling van kracht blijft. Ik geloof tot 2020 maar weet dit niet zeker. Alles kan nog wel tig keer veranderen hier in Nederland want we hebben nu eenmaal een onbetrouwbare overheid wat dat aan gaat. Voor eigen gebruik wil ik dus iets hebben wat gewoon dingen kan schakelen op het moment dat ik stroom terug lever. Omdat ik nu deze meter heb en daar eigenlijk ook mee beginnen wil moet ik dus iets hebben wat voor een ferraris meter werkt
die optie staat er ook tussen... hoe of wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 17:43
Kitser schreef op maandag 14 maart 2016 @ 16:53:
[...]

Inmiddels heb ik iSpy geinstalleerd. En het werkt ook met de app en online.
Alleen nu moet ik de camera nog in Domoticz ktijgen. Je hebt het over een API. Maar ik kom zoiets niet tegen in iSpy.
Ik heb even een alternatieve URL ingesteld:
http://192.168.1.100:1234/

Maar dan krijg ik alleen de een witte pagina met:
iSpy server is running. Access this server via the website

Hoe kan ik nu mijn camera vanuit iSpy in Domoticz krijgen?
Iemand een idee hoe ik dit moet doen? Ik kom er niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hm, ik ben wat aan het prutsen met Blockly en kom er even niet uit.

Ik had al een event dat mijn (Hue) lampen aanzet als mijn lichtsensor onder een bepaalde Lux waarde komt. Dat werkt, gaat helemaal goed.

Nu had ik zojuist Kodi aan mijn Domotica installatie toegevoegd en wat ik wilde proberen was mijn Lightstrip, die achter mijn tv meubel hangt, uitschakelen als ik een film of video start in Kodi. Dat werkt ook. Echter, na heel even komt event nummer 1 weer om de hoek kijken en die zegt: hey! Het is tijd om de lampen aan te zetten. :+. En vlak daarna weer event nummer 2 die zegt: hey! Je bent film aan het kijken. Weet je wat, ik zet je lichtstrip ff uit. Etc, etc.

Hoe voorkom ik dit? Ik had zelf bedacht dat ik in event nummer 1 kan gaan checken of Kodi aan het spelen is, maar is dat echt de way to go? Wordt nogal bewerkelijk denk ik op de lange termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

Servor schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 20:59:
Hm, ik ben wat aan het prutsen met Blockly en kom er even niet uit.

Ik had al een event dat mijn (Hue) lampen aanzet als mijn lichtsensor onder een bepaalde Lux waarde komt. Dat werkt, gaat helemaal goed.

Nu had ik zojuist Kodi aan mijn Domotica installatie toegevoegd en wat ik wilde proberen was mijn Lightstrip, die achter mijn tv meubel hangt, uitschakelen als ik een film of video start in Kodi. Dat werkt ook. Echter, na heel even komt event nummer 1 weer om de hoek kijken en die zegt: hey! Het is tijd om de lampen aan te zetten. :+. En vlak daarna weer event nummer 2 die zegt: hey! Je bent film aan het kijken. Weet je wat, ik zet je lichtstrip ff uit. Etc, etc.

Hoe voorkom ik dit? Ik had zelf bedacht dat ik in event nummer 1 kan gaan checken of Kodi aan het spelen is, maar is dat echt de way to go? Wordt nogal bewerkelijk denk ik op de lange termijn.
en toch is dat de enige manier :)
zo heel bewerkelijk is dat toch ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
tozzke schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 21:04:
[...]

Nouja, ik kon me voorstellen dat je op de langere termijn heel veel events hebt en in al die events rekening moet gaan houden met al die andere events (maak ik nog sense? :P ). Maar als dat de manier is, prima! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeedeBee
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-06 17:51
Stel ik sluit een hue bridge aan op mijn netwerk en neem 'm op in Domoticz, kan ik dan ook voorkomen dat ie naar internet connect? Ik ga er van uit dat er verbinding gelegd wordt met een of ander server om de hue spulletjes buitenshuis te kunnen bedienen. Het liefst doe ik dit niet omdat ik het graag in eigen hand houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Kitser schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 20:32:
[...]

Iemand een idee hoe ik dit moet doen? Ik kom er niet uit
Sorry, had je eerste quote niet gezien. Je wil eigenlijk een re-stream zie ik nu ?
Dat kan je met VLC wel klaarkrijgen denk ik ...
Sorry voor het valse spoor.
Ik gebruik iSpy (met de IPlugs plugin) voor motion detection, (action http -> json naar Domoticz)
en omgekeerd Domoticz -> iSpy voor het nemen van een snapshot
Mijn Foscams zijn standaard H264 maar kunnen ook MJPEG uitsturen, zo heb ik ze rechtstreeks in Domoticz gekregen, maar eigenlijk gebruik ik dat niet ... }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 17:43
wimmme schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 21:36:
[...]

Sorry, had je eerste quote niet gezien. Je wil eigenlijk een re-stream zie ik nu ?
Dat kan je met VLC wel klaarkrijgen denk ik ...
Sorry voor het valse spoor.
Ik gebruik iSpy (met de IPlugs plugin) voor motion detection, (action http -> json naar Domoticz)
en omgekeerd Domoticz -> iSpy voor het nemen van een snapshot
Mijn Foscams zijn standaard H264 maar kunnen ook MJPEG uitsturen, zo heb ik ze rechtstreeks in Domoticz gekregen, maar eigenlijk gebruik ik dat niet ... }:O
Ja precies. Mijn doel is om alles in 1 app (Domoticz) te bekijken. Dan heb ik dus niks aan iSpy begrijp ik?
Ik zal me eens verdiepen in VLC. Om te kijken of die de rtsp stream kan omzetten naar MJPEG,
Als iemand daar al een oplossing voor heeft hoor ik graag hoe dat moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
tozzke schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 21:04:
[...]

En toch kom ik er nog ff op terug, want ik vat het nog niet helemaal.

Stel het eerste event kickt in want het is na een bepaalde tijd en onder de zoveel lux en dus zegt het event, zet ff die lampen aan op die en die scene. Prima. Maar nu wil ik net even, via de iPhone Hue app, een andere scene kiezen, die wordt ook actief, maar daarna zegt Domoticz weer hop, zet even die eerste scene weer aan. Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Ik moet toch gewoon een andere scene - op welke manier dan ook - kunnen kiezen en deze moet toch gewoon actief kunnen blijven..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Servor schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 22:01:
[...]

En toch kom ik er nog ff op terug, want ik vat het nog niet helemaal.

Stel het eerste event kickt in want het is na een bepaalde tijd en onder de zoveel lux en dus zegt het event, zet ff die lampen aan op die en die scene. Prima. Maar nu wil ik net even, via de iPhone Hue app, een andere scene kiezen, die wordt ook actief, maar daarna zegt Domoticz weer hop, zet even die eerste scene weer aan. Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Ik moet toch gewoon een andere scene - op welke manier dan ook - kunnen kiezen en deze moet toch gewoon actief kunnen blijven..?
Dit kun je bereiken door een variabele mee te laten lopen in dat event wat automatisch triggert, dus iets als:
code:
1
2
3
If [time > x:xx] and [lamp uit scene = off] and [var scene_x_automatisch_opgeroepen? = 0]
Do set [scene x = on]
   set [var scene_x_automatisch_opgeroepen? = 1]

Op deze manier zal dit event nooit opnieuw triggeren als je zelf wat wijzigt. Wel is het zaak die variabele (ergens midden in de nacht ofzo?) weer naar 0 te zetten, anders zal dit event nooit meer triggeren ;)

misschien is het handiger als je je blockly hier eens laat zien, dit praat wat lastig zonder te weten wat je in elkaar hebt gezet ;)

[ Voor 14% gewijzigd door tozzke op 17-03-2016 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-08 11:17
tozzke schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 22:09:
[...]

Dit kun je bereiken door een variabele mee te laten lopen in dat event wat automatisch triggert, dus iets als:
code:
1
2
3
If [time > x:xx] and [lamp uit scene = off] and [var scene_x_automatisch_opgeroepen? = 0]
Do set [scene x = on]
   set [var scene_x_automatisch_opgeroepen? = 1]

Op deze manier zal dit event nooit opnieuw triggeren als je zelf wat wijzigt. Wel is het zaak die variabele (ergens midden in de nacht ofzo?) weer naar 0 te zetten, anders zal dit event nooit meer triggeren ;)

misschien is het handiger als je je blockly hier eens laat zien, dit praat wat lastig zonder te weten wat je in elkaar hebt gezet ;)
Of gewoon een simpel testje of de lamp al brandt? Als lamp ~= uit dan niks doen, anders scene inschakelen. Als je dan een andere scene kiest met de app waarbij de lamp blijft branden zal domoticz de lamp niet nog eens schakelen.
Het is sowieso wel handig om dat soort checks te gebruiken, anders blijft domoticz eindeloos commando's sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

matthijsph schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 22:19:
[...]

Of gewoon een simpel testje of de lamp al brandt? Als lamp ~= uit dan niks doen, anders scene inschakelen. Als je dan een andere scene kiest met de app waarbij de lamp blijft branden zal domoticz de lamp niet nog eens schakelen.
Het is sowieso wel handig om dat soort checks te gebruiken, anders blijft domoticz eindeloos commando's sturen.
klopt, uit gewoonte had ik dat er al in staan... vroeg me al af waar die variabele in deze nu nog goed voor was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ja, ik ben nog nieuw he ;) ben alle handigheidjes nog aan het ontdekken. Ik zag idd dat Domoticz mijn 'if lux < 20 dan zet lampen aan' ook continue aan het afvuren is. :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Gonadan schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 12:27:
[...]

Welke schakelaars heb je het over?
De TKB TZ65D en de TKB TZ66D

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:33

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Wolfboy schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 23:16:
[...]
De TKB TZ65D en de TKB TZ66D
Zou moeten kunnen lijkt me. Zijn er nog instellingen te vinden onder de hardwareopties van de module?

Anders even de 'nieuwe apparaten accepteren' aan zetten en met die zwave schakelaar gaan klikken. Normaal gesproken moet hij dan echt wel bij je apparaten naar boven komen.

Maarrrr, heb je hem wel gekoppeld met je z-wave module? Want het is leuk dat hij fysiek schakelt, je moet hem nog wel opnemen in je z-wave netwerk.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 15:04
Ik gebruik nu de Youless voor het uitlezen van de gasmeter. De Youless meter daarvoor als een utility binnen Domoticz ondergebracht. Dit werkt allemaal, maar wil het verbruik op een andere manier zichtbaar maken. Op dit moment heb ik namelijk een grafiek die het verbruik per uur laat zien. Ik wil echter een grafiek die het daadwerkelijke verbruik laat zien over een bepaalde tijdsperiode (bijv. 5 min). Is dit mogelijk met Domoticz (kon niet vinden hoe je bijv. een custom grafiek kan maken)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:58
Ik ga dan eindelijk ook een begin maken aan het domotica gebeuren.

Ik heb zelf een intel nuc dus hier wil ik graag mee verder. Ik kwam de z-wave.me uzb (usb stick) echter kom ik er niet helemaal of ik hier nu perse de software van z-wave.me moet kopen om deze werkend te krijgen met domoticz?

Of adviseren jullie mij de aeon labs z-stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Kitser schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 21:47:
[...]

Ja precies. Mijn doel is om alles in 1 app (Domoticz) te bekijken. Dan heb ik dus niks aan iSpy begrijp ik?
Ik zal me eens verdiepen in VLC. Om te kijken of die de rtsp stream kan omzetten naar MJPEG,
Als iemand daar al een oplossing voor heeft hoor ik graag hoe dat moet.
Dit is een bewandeld pad,, zoek maar eens rond : http://nl.lmgtfy.com/?q=vlc+restream+rtsp+mjpeg

http://unix.stackexchange...ed-video-stream-using-vlc

https://forum.videolan.org/viewtopic.php?t=120366

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Gonadan schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 08:13:
[...]

Zou moeten kunnen lijkt me. Zijn er nog instellingen te vinden onder de hardwareopties van de module?
Er is redelijk wat in te stellen maar niets wat direct zinnig is eigenlijk: https://github.com/OpenZW.../config/wenzhou/tz66d.xml
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>

<Product xmlns='http://code.google.com/p/open-zwave/'>
  <!-- Configuration -->
    <CommandClass id="112">
        <Value type="byte" genre="config" instance="1" index="1" label="Set Ignore start level bit when transmitting dim commands" min="0" max="1" value="1">
          <Help>If the bit is set to 1, the dimmer will ignore the start level and instead start dimming from its current level. If this bit is set to 0, the dimmer will not ignore the start level.</Help>
        </Value>
        <Value type="byte" genre="config" instance="1" index="2" label="Disable transmitting to group 4" min="0" max="1" value="0">
          <Help>Setting this parameter to the value of 1 will stop theTZ66D from transmitting to devices that are associated into Group 4.</Help>
        </Value>
        <Value type="byte" genre="config" instance="1" index="3" label="Night light" min="0" max="1" value="0">
          <Help>The LED on the TZ66D will by default, turn ON when the load attached is turned OFF. To make the LED turn ON when the load attached is turned ON instead, set parameter to a value of 1.</Help>
        </Value>
        <Value type="byte" genre="config" instance="1" index="4" label="Invert switch" min="0" max="1" value="0">
          <Help>To change the top of the switch to OFF and the bottom of the switch ON , set parameter 4 to 1.</Help>
        </Value>
        <Value type="byte" genre="config" instance="1" index="14" label="Enable shade control Group 2" min="0" max="1" value="0">
          <Help>The TZ66D can operate shade control devices via its Group 2 if this configuration parameter is set to 1.</Help>
        </Value>
        <Value type="byte" genre="config" instance="1" index="15" label="Enable shade control Group 3" min="0" max="1" value="0">
          <Help>The TZ66D can operate shade control devices via its Group 3 if this configuration parameter is set to 1.</Help>
        </Value>
        <Value type="byte" genre="config" instance="1" index="19" label="LED Transmission indication" min="0" max="2" value="2">
          <Help>The TZ66-D will flicker its LED when it is transmitting to any of its 4 groups. This flickering can be set to not flicker at all (set to 0), to flicker the entire time it is transmitting (set to 1), or to flicker for only 1 second when it begins transmitting (set to 2). By default, the TZ66D is set to flicker for only 1 second.</Help>
        </Value>
        <Value type="byte" genre="config" instance="1" index="20" label="Poll Group 2 Interval (minutes)" min="1" max="255" value="2">
          <Help>The TZ66D can operate shade control devices via its Group 3 if this configuration parameter is set to 1.</Help>
        </Value>
        <Value type="byte" genre="config" instance="1" index="22" label="Poll Group 2" min="0" max="1" value="1">
          <Help>If value is 0, the TZ66D will not poll Group 2. If value is 1, the TZ66D will poll Group 2 at the interval set in Configuration Parameter 20.</Help>
        </Value>
    </CommandClass>
</Product>
Anders even de 'nieuwe apparaten accepteren' aan zetten en met die zwave schakelaar gaan klikken. Normaal gesproken moet hij dan echt wel bij je apparaten naar boven komen.
Dat werkt helaas absoluut niet. Ik kan hem via z-wave groepen wel aan andere z-wave devices koppelen en dat werkt perfect. Maar domoticz ziet dan alleen die andere z-wave devices aan gaan, geen aparte knoppen oid.
Maarrrr, heb je hem wel gekoppeld met je z-wave module? Want het is leuk dat hij fysiek schakelt, je moet hem nog wel opnemen in je z-wave netwerk.
Uiteraard, ik heb een volledig functionerend z-wave netwerk met 17 nodes (en als ik domoticz moet geloven, zo'n 180 devices), het opzetten van het netwerk is het probleem zeker niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knetsooj
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03 16:57
prekz schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 09:16:
[...]

Ik kwam de z-wave.me uzb (usb stick) echter kom ik er niet helemaal of ik hier nu perse de software van z-wave.me moet kopen om deze werkend te krijgen met domoticz?
Ik gebruik zelf ook de UZB1 icm Domoticz. je hebt hier de extra software niet voor nodig. Domoticz gebruikt hiervoor OpenZWave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Wolfboy schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 11:54:
Dat werkt helaas absoluut niet. Ik kan hem via z-wave groepen wel aan andere z-wave devices koppelen en dat werkt perfect. Maar domoticz ziet dan alleen die andere z-wave devices aan gaan, geen aparte knoppen oid.
Wellicht is dat wel hoe hij werkt, alleen via associatiegroepen. In dat geval kan je wellicht de controller toevoegen in de associatiegroep en kijken of hij dan binnen komt? Toch blijft het een raar verhaal. Ik zou bijna suggereren om hem gewoon eens eruit te halen en opnieuw toe te voegen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
prekz schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 09:16:
Ik ga dan eindelijk ook een begin maken aan het domotica gebeuren.

Ik heb zelf een intel nuc dus hier wil ik graag mee verder. Ik kwam de z-wave.me uzb (usb stick) echter kom ik er niet helemaal of ik hier nu perse de software van z-wave.me moet kopen om deze werkend te krijgen met domoticz?

Of adviseren jullie mij de aeon labs z-stick?
Ik heb van de week de aeon stick gekocht en werkte gelijk op de py.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Gonadan schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 12:58:
[...]

Wellicht is dat wel hoe hij werkt, alleen via associatiegroepen. In dat geval kan je wellicht de controller toevoegen in de associatiegroep en kijken of hij dan binnen komt? Toch blijft het een raar verhaal. Ik zou bijna suggereren om hem gewoon eens eruit te halen en opnieuw toe te voegen.
Het kan zijn dat het gewoon alleen met andere z-wave devices werkt. De knop die aan de directe schakelaar verbonden zit werkt prima maar de andere knop wordt gewoon niet gedetecteerd door domoticz. De controller zit in alle associatiegroepen van de schakelaars maar dat heeft helaas geen effect. Aangezien het meerdere knoppen zijn met dezelfde resultaten zou ik gokken dat het iets anders is helaas.

Ik denk dat ik nog eens ga rondspitten in de open-zwave broncode om te zien of er mogelijk iets te regelen valt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Het is toch zo dat maar één van de knoppen een z-wave device is? Die ander schakelt alleen fysiek?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Gonadan schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 13:38:
Het is toch zo dat maar één van de knoppen een z-wave device is? Die ander schakelt alleen fysiek?
Ter illustratie, we hebben dus 2 knoppen.
De linkerknop wordt door domoticz gedetecteerd en deze schakelt ook direct de aangesloten lamp.
Afbeeldingslocatie: http://i01.i.aliimg.com/img/pb/076/706/389/389706076_991.jpg

De rechterknop is met association wel aan andere z-wave devices te koppelen maar wordt niet los in domoticz gedetecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:28
gielie schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 14:31:
[...]

Ik heb toch hetzelfde maar de thermostaat veranderd niet, in de log zie ik ook niks voorbij komen, alsof het command volledig wordt genegeerd.
[afbeelding]
Heb je hier al iets op gevonden? Ik heb net een selector switch gemaakt, met de juiste IDX etc, als ik de URL in de browser uitvoer wordt mijn programma netjes aangepast, als ik het via de switch doe gaat het mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wolfboy schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 13:41:
[...]

Ter illustratie, we hebben dus 2 knoppen.
De linkerknop wordt door domoticz gedetecteerd en deze schakelt ook direct de aangesloten lamp.
[afbeelding]

De rechterknop is met association wel aan andere z-wave devices te koppelen maar wordt niet los in domoticz gedetecteerd.
Oh, dus de rechterknop kan je ook niet gebruiken om bijvoorbeeld -via domoticz- een groep lampen aan te zetten? Zoals bijv met een KAKU-schakelaar wel kan?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martijn k. schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 14:05:
[...]

[afbeelding]

krijg het er niet helemaal op maar lijkt me duidelijk zo?

Trouwens, zodra clockmode uit is zet ik de nefit setpoint op 18 graden, dit doe ik in een lua script. (hij haalt de nefit enkel uit programma tussen bepaalde tijden waar normaal de thermostaat op 20,5 graden staat)
Martijn,

ik heb een aangepaste versie gemaakt waarbij ik per dag bepaal wanneer hij uit mag schakelen. We hebben 3 dagen die gelijk zijn, dan 2 dagen dat de 1 of de ander thuis is en dan.....weekend :)
Nu ben ik op mijn werk, mijn vrouw is net de deur uit en dan zie ik dat hij netjes schakelt. Alleen.....de Setpoint blijft op 21,5 staan, terwijl ik die eigenlijk wel naar 18 graden zou willen laten schakelen. Dit kan volgens mij niet via een Blockly.

Of begrijp ik het nu niet helemaal goed?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:12
Amens schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 14:05:
[...]

Heb je hier al iets op gevonden? Ik heb net een selector switch gemaakt, met de juiste IDX etc, als ik de URL in de browser uitvoer wordt mijn programma netjes aangepast, als ik het via de switch doe gaat het mis.
Ik heb de aanwijzingen van de wiki gevolgd en nu werkt alles goed

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewoudloper
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-03 13:28
heeft er iemand een oplossing voor mij,

ik heb 1x kaku deurbel drukknop 1x kaku deurbel 220v en 1x draadloze deurbel

alle 3 staan ze in Domoticz, ik wil ze nu zo schakelen dat als ik op de bel druk beide bellen afgaan,
het vreemde is dat de 220v versie reageert op de functie doorbell en de draadloze alleen op de functie push on button,

ik heb op de deurbelknop alle 2 de bellen als master/slave gekoppeld en ik zie dat de knopjes virtueel geactiveerd worden maar de bel doet het niet, individueel op de bellen drukken vanuit domoticz werkt wel
wat doe ik verkeerd?

[ Voor 7% gewijzigd door Dewoudloper op 18-03-2016 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:28
gielie schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 15:34:
[...]

Ik heb de aanwijzingen van de wiki gevolgd en nu werkt alles goed
De Wiki van Domoticz? Zal er eens even naar kijken. Moet eerlijk bekennen dat het nog wat zoeken is, ben net een paar dagen aan het stoeien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandoedel99
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09-07 11:25
jandoedel99 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 21:08:
Enige tijd bezig met Domoticz op Raspberry.
Nu log ik 2 sets zonnepanelen maar de weergegeven opbrengst dag waarde in de grafiek is lager als de werkelijke opbrengst waarde. De totaal opbrengst waarde kloppen wel.
Waar gaat het fout?
Is er iemand die dit ook heeft en hoe is dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

anandus schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 14:15:
[...]

Oh, dus de rechterknop kan je ook niet gebruiken om bijvoorbeeld -via domoticz- een groep lampen aan te zetten? Zoals bijv met een KAKU-schakelaar wel kan?
Precies ja, dat is het hele probleem :(

Behalve direct via z-wave zie ik geen enkele mogelijkheid iets te doen met deze knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alberthakvoort
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-09 19:29
Heeft iemand hier ook ervaring met SolarEdge icm Domoticz?

Ik heb het server adres in de SolarEdge aangepast, maar ik zie helemaal niets terug in Domoticz. (Accept new hardware heb ik al meerdere keren geactiveerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Je kunt beter de optie 'solaredge via web api' gebruiken, zelfde data en updates zijn ongeveer even snel. Ik heb eerst ook deze optie gebruikt maar ben overgestapt naar de api.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
  • Laatst online: 01-10 12:34
Sinds deze week ben ik eens aan het kijken wat ik allemaal kan monitoren of schakelen in huis. Alle protocollen en compatibiliteit etc duizelt nog een beetje maar het begin is er.

Ik heb een server draaien met domoticz en inmiddels een Youless (via wifi router als bridge zodat ik geen kabel hoefde te trekken) kan ik prima mijn meter uitlezen.

Nu ben ik aan het kijken naar vervolgstappen. Nu hebben wij al een Elro DB260 draadloze deurbel hangen waarvan ik zie dat die op 433MhZ werkt. Klopt het dat ik dan een RFXcom zender/ontvanger nodig heb (bijvoorbeeld https://www.domotica-shop...r-ontvanger--p-16650.html) of zijn er betere (goedkopere?) oplossingen.

Een andere deurbel is ook een mogelijkheid als een ander systeem / protocol op de lange termijn meer oplevert of veel goedkoper is. Als ik met 1x +/- 100 euro daarna veel meer zaken kan gaan aansturen vind ik dat die 100 euro wel waard. Als het bij 1 deurbel blijft en daarna voor andere toepassingen ik beter kan overstappen naar bijv. Z-wave dan is dat te prijzig. Wat is wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-10 16:47
prutsger schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 11:16:
Sinds deze week ben ik eens aan het kijken wat ik allemaal kan monitoren of schakelen in huis. Alle protocollen en compatibiliteit etc duizelt nog een beetje maar het begin is er.

Ik heb een server draaien met domoticz en inmiddels een Youless (via wifi router als bridge zodat ik geen kabel hoefde te trekken) kan ik prima mijn meter uitlezen.

Nu ben ik aan het kijken naar vervolgstappen. Nu hebben wij al een Elro DB260 draadloze deurbel hangen waarvan ik zie dat die op 433MhZ werkt. Klopt het dat ik dan een RFXcom zender/ontvanger nodig heb (bijvoorbeeld https://www.domotica-shop...r-ontvanger--p-16650.html) of zijn er betere (goedkopere?) oplossingen.

Een andere deurbel is ook een mogelijkheid als een ander systeem / protocol op de lange termijn meer oplevert of veel goedkoper is. Als ik met 1x +/- 100 euro daarna veel meer zaken kan gaan aansturen vind ik dat die 100 euro wel waard. Als het bij 1 deurbel blijft en daarna voor andere toepassingen ik beter kan overstappen naar bijv. Z-wave dan is dat te prijzig. Wat is wijsheid?
Je kunt voor je bel ook een rflink gateway gebruiken, die kost rond de veertig euro.

Qua protocol zijn de voorkeuren persoonlijk:
433 kan je voor veel meer dingen gebruiken maar de bezwaren zijn dat het eenrichtings verkeer is en dat het verkeer niet beveiligd is. Daarom gebruiken sommige het bv alleen voor data van weerstations en andere sensoren terwijl ze dan z-wave ernaast gebruiken voor dingen waarvan ze zeker willen weten dat het schakelt.
Voordelen z-wave zijn tweeweg verkeer en het mesh netwerk dat de powered devices (dus niet die op batterijen) opzetten waardoor het bereik enorm vergroot kan worden. Nadeel is de prijs van de z-wave componenten tov 433 spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Tsja, ik heb beide.
Voor zaken waar de betrouwbaarheid belangrijk is (of ik vind dat), gebruik ik nu zwave, omdat dat terugmelding heeft.

Voor lampen gebruik ik tot nu toe alleen klikaanklikuit. Als er eens een lamp niet schakelt, dan schakel ik nog eens. Als een lamp eens niet schakelt als ik niet thuis ben, schakelt hij de volgende keer wel. Het komt bij mij echter zeer zelden voor dat een lamp niet schakelt. Minder dan 1 keer per maand.

Ik heb daarom een zwave aeon stick en een rfxcom. Toen ik begon was er nog geen rflink, ik denk echter dat dat voor mij te veel solderen/hobbyen is. Ik hobby liever met scripts en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alberthakvoort
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-09 19:29
janne_nl schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 11:03:
Je kunt beter de optie 'solaredge via web api' gebruiken, zelfde data en updates zijn ongeveer even snel. Ik heb eerst ook deze optie gebruikt maar ben overgestapt naar de api.
Ik had gehoopt dat de updates sneller waren... Dan ga ik me maar in de rs485 oplossing verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:26
Ben nu een paar weken met Domoticz aan het "spelen" (voorheen had ik alleen de homewizard maar dit werkt goed samen)
Echt geweldig wat je er allemaal mee kan :)

Ik zeg nu bijvoorbeeld "welterusten" tegen Siri en mijn lampen gaan uit en mijn nefit easy thermostaat gaat naar 17 graden.

Verder krijg ik een snapshot van de camera die aan de PI hangt via de mail doorgestuurd als er op de deurbel word gedrukt :)

Echter heb ik over het laatste nog een vraag, want hoe kun je de stream van de camera buiten domoticz benaderen? want wil namelijk dat deze stream automatisch op Kodi (op een andere Pi) word afgespeeld als de deurbel gaat.

Hiervoor heb ik ook de harmony hub besteld om het juiste externe kanaal van Kodi in te stellen en zo kan ik de tv uitzetten als ik "welterusten" zeg :9

PS wat zijn hier de meest krankzinnige dingen die geautomatiseerd zijn? misschien kom ik zo nog op ideeën ;)
Echter begint de vrouw wel gek te worden van mij 8)7

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
alberthakvoort schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 14:04:
[...]

Ik had gehoopt dat de updates sneller waren... Dan ga ik me maar in de rs485 oplossing verdiepen.
Haha ok, dat ga ik inderdaad ook nog doen.
Heb al een pi met rs232 interface, kabels, moet het alleen nog doen (en een klein switchje kopen om bij de omvormer te hangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 18:00
Ik heb weer wat spul uit china binnen zoals waaronder een kleine RGB LED controller een deurcontacten.

Domoticz ziet deze allemaal wel, maar ik snap niet helemaal hoe ik deze correct toevoeg. Het gaat om deze en deze deur sensoren. Domoticz ziet deze als EV1527 types.

Ik voeg ze toe door in "devices" te kijken en als ik ze hebt gevonden toe te voegen met het pijltje. Je geeft ze dan een naam, en ze komen dan als lamp onder "switches" te staan. Dan verander ik ze naar contact via de edit knop. Helaas blijven ze altijd op open staan, en veranderd er niets aan de status als je de magneet bij de contacten weg haalt of juist terug zet.

Wat is de correcte manier om deze toe te voegen?

Ook heb ik deze Mini RGB RF controller van aliexpress van ali expres binnen gekregen.

Ik kan hem aan/uit zetten via domoticz, maar meer helaas niet. Ook deze is volgens domoticz van het EV1527 type, Iemand meer functionaliteit hier werkend gekregen? Zoals dimmen of RGB instellingen?

Ik kan ubehaubt nergens RGB instellingen terugvinden in domoticz. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guy Treepbush
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 26-09 21:47
Tinusvolkel schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 15:25:
Verder krijg ik een snapshot van de camera die aan de PI hangt via de mail doorgestuurd als er op de deurbel word gedrukt :)
Lijkt me ook geinig maar volgens mij mag dit in Nederland alleen als je waarschuwingsbordjes ophangt. Daar heb ik geen zin in...
Hiervoor heb ik ook de harmony hub besteld om het juiste externe kanaal van Kodi in te stellen en zo kan ik de tv uitzetten als ik "welterusten" zeg :9
Bij mijn Philips tv's doe ik dit door een commando naar de api te sturen. Werkt perfect.
PS wat zijn hier de meest krankzinnige dingen die geautomatiseerd zijn? misschien kom ik zo nog op ideeën ;)
Niet krankzinnig maar wel onverwacht. Irriteerde me mateloos aan de Sonos Playbar die automatisch uit de groep gaat als de tv aangaat en het feit dat het volume compleet anders moet zijn (7% bij muziek, 50% bij tv kijken). Nu gaat als de tv aanstaat het volume naar 50% en als de tv uitstaat het volume naar 7% & gaat hij automatisch weer in de woonkamer groep...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:52
M.v.Veelen schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 15:20:
[...]

Martijn,

ik heb een aangepaste versie gemaakt waarbij ik per dag bepaal wanneer hij uit mag schakelen. We hebben 3 dagen die gelijk zijn, dan 2 dagen dat de 1 of de ander thuis is en dan.....weekend :)
Nu ben ik op mijn werk, mijn vrouw is net de deur uit en dan zie ik dat hij netjes schakelt. Alleen.....de Setpoint blijft op 21,5 staan, terwijl ik die eigenlijk wel naar 18 graden zou willen laten schakelen. Dit kan volgens mij niet via een Blockly.

Of begrijp ik het nu niet helemaal goed?
Klopt! Dit doe ik in een Lua script:

Lua:
1
2
3
4
if (otherdevices['Nefit clockmode'] == 'Off') then
    print ("Temperatuur ingesteld op 18 graden want er is niemand thuis!")
    commandArray['UpdateDevice']='5|0|18'
end

edit-

Ik ben er nog niet heel handig mee met dat lua maar dit is mij wel gelukt, overigens draai ik dit in een time script, dus 1x per minuut.

edit2-

Zodra je hem weer terugzet in clock modus omdat je weer thuis komt dan gaat de nefit easy weer terug in zijn programma en dus weer naar bijvoorbeeld 20,5 graden, afhankelijk van het programma.

[ Voor 16% gewijzigd door martijn k. op 19-03-2016 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee hoe je RAW data naar een Z-wave device kan sturen?
Bv:
{Node='92',Data='0x71 0x5 0x0 0x0 0x0 0x0 0x7 0x1 0x0 0x0'}

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoTeK70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-08 12:11
SuperKris schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 17:32:
Ik heb weer wat spul uit china binnen zoals waaronder een kleine RGB LED controller een deurcontacten.

Domoticz ziet deze allemaal wel, maar ik snap niet helemaal hoe ik deze correct toevoeg. Het gaat om deze en deze deur sensoren. Domoticz ziet deze als EV1527 types.

Ik voeg ze toe door in "devices" te kijken en als ik ze hebt gevonden toe te voegen met het pijltje. Je geeft ze dan een naam, en ze komen dan als lamp onder "switches" te staan. Dan verander ik ze naar contact via de edit knop. Helaas blijven ze altijd op open staan, en veranderd er niets aan de status als je de magneet bij de contacten weg haalt of juist terug zet.

Wat is de correcte manier om deze toe te voegen?
Kijk even in je log dan zie je gewoon dat ze werken. Status veranderd inderdaad niet maar hij geeft wel signaal als je de magneet weghaalt. Je kan deze dus gewoon gebruiken in je scrips en blocky's

RoTeK70

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• costo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
SuperKris schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 17:32:

Domoticz ziet deze allemaal wel, maar ik snap niet helemaal hoe ik deze correct toevoeg. Het gaat om deur sensoren. Domoticz ziet deze als EV1527 types.
Deze sensors zenden gedurende ca. 1 seconde als je de magneet weghaalt. De magneet terugzetten levert geen signaal op.
Ik voeg ze toe als Drukknop/Push-On Button en geef de uitschakelvertraging op zodat deze vanzelf weer in de uitstand gaat.

Die RGB controller heb ik wel werkend gehad met een RGB strip. Je kunt vanuit Domoticz de drukknoppen simuleren. In de RGB controller/ontvanger zit een simpele rom die een aantal voorgeprogrammeerde programma's/stappen kan uitvoeren, b.v. een aantal vaste kleuren. Je kunt dus niet elke willekeurige kleur maken.

p.s. Niet Domoticz ziet deze als EV1527 maar RFLink plakt deze categorie aan dat protocol en geeft dat door aan Domoticz, zelf heeft domoticz geen weet van wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

costo schreef op zondag 20 maart 2016 @ 02:36:
[...]
Deze sensors zenden gedurende ca. 1 seconde als je de magneet weghaalt. De magneet terugzetten levert geen signaal op.
Ik voeg ze toe als Drukknop/Push-On Button en geef de uitschakelvertraging op zodat deze vanzelf weer in de uitstand gaat.
Hmmm, dan weet je enkel wanneer iets open gaat, maar toch niet of het ook weer dicht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martijn k. schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 20:19:
[...]

Klopt! Dit doe ik in een Lua script:

Lua:
1
2
3
4
if (otherdevices['Nefit clockmode'] == 'Off') then
    print ("Temperatuur ingesteld op 18 graden want er is niemand thuis!")
    commandArray['UpdateDevice']='5|0|18'
end

edit-

Ik ben er nog niet heel handig mee met dat lua maar dit is mij wel gelukt, overigens draai ik dit in een time script, dus 1x per minuut.

edit2-

Zodra je hem weer terugzet in clock modus omdat je weer thuis komt dan gaat de nefit easy weer terug in zijn programma en dus weer naar bijvoorbeeld 20,5 graden, afhankelijk van het programma.
Waren een weekendje weg, dus nu pas gelegenheid om te reageren.

Op deze manier ben je wel je comfort kwijt. Dit zou namelijk hebben geresulteerd in: pas opwarmen als ik thuis ben gekomen, en dat wil ik niet.

Ik ga het proberen in een Blockly te gieten, zodat hij eigenlijk gewoon het klokprogramma volgt, en als we dan een keer afwijken van de 'standaard', dat hij dan het klokprogramma uitschakelt én de Setpoint op 18 graden zet. Als we dan thuiskomen is het meestal later op de avond en heeft het toch geen zin meer om te gaan verwarmen, en is het (dus) niet erg als hij dan weer het klokprogramma oppakt.
Ik zag dat de Setpoint wel degelijk in de Blockly te zetten is, alleen moet ik nog uitvogelen hoe ik deze een waarde kan meegeven. Een 1e poging was mislukt namelijk.

Edit: 2e poging ook mislukt. Terug naar lua, maar krijg dan een foutmelding.

commandArray['UpdateDevice']='5|0|18' geeft, als ik de idx aanpas, bij mij dit:

2016-03-20 16:43:00.135 Error: EventSystem: in /usr/local/domoticz/var/scripts/lua/script_time_setpoint.lua: .../local/domoticz/var/scripts/lua/script_time_setpoint.lua:3: attempt to index global 'commandArray' (a nil value)

[ Voor 11% gewijzigd door M.v.Veelen op 20-03-2016 16:53 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:52
M.v.Veelen schreef op zondag 20 maart 2016 @ 16:24:
[...]

Waren een weekendje weg, dus nu pas gelegenheid om te reageren.

Op deze manier ben je wel je comfort kwijt. Dit zou namelijk hebben geresulteerd in: pas opwarmen als ik thuis ben gekomen, en dat wil ik niet.

Ik ga het proberen in een Blockly te gieten, zodat hij eigenlijk gewoon het klokprogramma volgt, en als we dan een keer afwijken van de 'standaard', dat hij dan het klokprogramma uitschakelt én de Setpoint op 18 graden zet. Als we dan thuiskomen is het meestal later op de avond en heeft het toch geen zin meer om te gaan verwarmen, en is het (dus) niet erg als hij dan weer het klokprogramma oppakt.
Ik zag dat de Setpoint wel degelijk in de Blockly te zetten is, alleen moet ik nog uitvogelen hoe ik deze een waarde kan meegeven. Een 1e poging was mislukt namelijk.

Edit: 2e poging ook mislukt. Terug naar lua, maar krijg dan een foutmelding.

commandArray['UpdateDevice']='5|0|18' geeft, als ik de idx aanpas, bij mij dit:

2016-03-20 16:43:00.135 Error: EventSystem: in /usr/local/domoticz/var/scripts/lua/script_time_setpoint.lua: .../local/domoticz/var/scripts/lua/script_time_setpoint.lua:3: attempt to index global 'commandArray' (a nil value)
En dat is dus de reden dat ik de setpoint aanpas in lua, in blockly werkt het niet. Hoe je het aanpakt is natuurlijk aan jezelf qua temperaturen en eventueel een klokprogramma in blockly ;).

Wat je wel kunt doen is een dummy schakelen in blockly en deze oppakken in je lua script!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zou kunnen, maar ik kom dus niet verder omdat ik een foutmelding krijg als ik het lua script gebruik.
De idx klopt, dus ik snap die foutmelding eigenlijk niet. Dat moet ik eerst opgelost zien te krijgen voordat ik verder kan.

Ik heb er nu voor gekozen om in de Blockly een URL (json) te laten openen waardoor de Setpoint na het uitzetten van de Clock Mode op 18 graden wordt gezet. Net getest en dat werkt prima. Nu in de praktijk maar bekijken of dit naar behoren blijft werken en of ik niet inboet op comfort.

[ Voor 38% gewijzigd door M.v.Veelen op 20-03-2016 21:17 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
costo schreef op zondag 20 maart 2016 @ 02:36:
[...]

Die RGB controller heb ik wel werkend gehad met een RGB strip. Je kunt vanuit Domoticz de drukknoppen simuleren. In de RGB controller/ontvanger zit een simpele rom die een aantal voorgeprogrammeerde programma's/stappen kan uitvoeren, b.v. een aantal vaste kleuren. Je kunt dus niet elke willekeurige kleur maken.

p.s. Niet Domoticz ziet deze als EV1527 maar RFLink plakt deze categorie aan dat protocol en geeft dat door aan Domoticz, zelf heeft domoticz geen weet van wat het is.
Met de deze deurcontacten kan je dus niet zien of en deur open of dicht is? Of zijn hier toch nog trucjes voor?

Jammer dat die RGB controller niet met RGB aangestuurd kan worden, maar ik snap het wel. Daar heb je gewoon een uitgebreidere oplossing voor nodig.

Hoe kan ik vanuit domotics de knoppen van de afstandsbediening simuleren? Dit is mij alleen gelukt met de aan/uit schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:45
Tinusvolkel schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 15:25:

Echter begint de vrouw wel gek te worden van mij 8)7
Kippenhok

cd /pub && more beer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• costo
  • Niet online
SuperKris schreef op zondag 20 maart 2016 @ 21:50:
[...]
Met de deze deurcontacten kan je dus niet zien of en deur open of dicht is? Of zijn hier toch nog trucjes voor?

Jammer dat die RGB controller niet met RGB aangestuurd kan worden, maar ik snap het wel. Daar heb je gewoon een uitgebreidere oplossing voor nodig.

Hoe kan ik vanuit domotics de knoppen van de afstandsbediening simuleren? Dit is mij alleen gelukt met de aan/uit schakelaar.
Er zit een reedcontact dat met de magneet dichtbij gesloten is. Haal je de magneet weg gaat het contact open en wordt gedurende ca. 1 seconde de zender geactiveerd, deze zend dan ca. 25 keer zijn code uit.
Breng je de magneet weer bij het reedcontact heeft dit geen effect op het zendgedeelte. Er is geen simpele truc om dit te veranderen.

De RGB controller A.B. heeft 10 knoppem met code's. Het is een 24bit code (6 bytes) de eerste 20 bits (5 bytes) zijn het adres en onveranderlijk, De laatste 4 bits is het data byte (16 mogelijkheden)
Zover ik weet kan Domoticz deze code niet handmatig aanmaken, je zult d.m.v. de meegeleverde (brakke) afstandbediening de codes aan Domoticz moeten meedelen. Daarna zijn ze te gebruiken om de controller aan te sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperKris
costo schreef op maandag 21 maart 2016 @ 00:10:
[...]

De RGB controller A.B. heeft 10 knoppem met code's. Het is een 24bit code (6 bytes) de eerste 20 bits (5 bytes) zijn het adres en onveranderlijk, De laatste 4 bits is het data byte (16 mogelijkheden)
Zover ik weet kan Domoticz deze code niet handmatig aanmaken, je zult d.m.v. de meegeleverde (brakke) afstandbediening de codes aan Domoticz moeten meedelen. Daarna zijn ze te gebruiken om de controller aan te sturen.
Zo te horen weet jij er wel aardig wat vanaf. Hoe krijg ik Domoticz zo ver om al die knoppen te leren? Het lukt mij nu alleen met de aan knop.

Is er ook een manier om meerdere knoppen onder 1 "apparaat" in switches te maken?

Ik vind dit wel een zeer interessant artikel. Ondanks dat de functionaliteit wat beperkt is doet hij zijn werk als RGB controller erg goed, en is deze extreem goedkoop. Ook is hij erg compact. Het ontvangst kan wat beter, maar ik denk dat dit met het toevoegen van een draad antenne, snel is opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• costo
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2016 @ 11:59:
[...]

Hmmm, dan weet je enkel wanneer iets open gaat, maar toch niet of het ook weer dicht is?
Precies, daar zijn ze ook voor bedoeld. Deze raam/deur sensors worden verkocht voor gebruik bij de eenvoudige alarmsysteempjes die op 433MHz werken. Het enige wat het systeem wil weten is of er ergens een raam of deur wordt geopend. Dan schreeuwt de sensor ca. een secondelang de code (wel 25 keer ofzoiets) zodat de kans dat het alarmsysteem de code toch een keer volledig ontvangt bijzonder groot is, ook in een omgeving waar het 433.92MHz kanaal druk gebruikt wordt. Het alarmsysteem is niet geinteresseerd of een indringer een deur/raam weer sluit.
Dit maakt dat deze sensors beperkte gebruiksmogelijkheden hebben.
Als je de batterij eruit haalt en op die spannings punten 9 tot 12 volt aanbied dan gaat de sensor ook 1 seconde roepen, op die manier zou je de status van een relais of de alarmuitgang van een goedkoop alarmsysteem aan Domoticz kunnen melden waarmee die dan aktie onderneemt.
SuperKris schreef op maandag 21 maart 2016 @ 09:34:
[...]

Zo te horen weet jij er wel aardig wat vanaf. Hoe krijg ik Domoticz zo ver om al die knoppen te leren? Het lukt mij nu alleen met de aan knop.

Is er ook een manier om meerdere knoppen onder 1 "apparaat" in switches te maken?

Ik vind dit wel een zeer interessant artikel. Ondanks dat de functionaliteit wat beperkt is doet hij zijn werk als RGB controller erg goed, en is deze extreem goedkoop. Ook is hij erg compact. Het ontvangst kan wat beter, maar ik denk dat dit met het toevoegen van een draad antenne, snel is opgelost.
Het Domoticz programma heeft ook voor mij nog vele geheimen. Ik ben er nu ca. 1/2 jaar mee bezig. Daarvoor had ik mijn eigen gebouwde/geprogrammeerde systeempje wat een hoop 433MHz apparaten aanstuurde. Dat programma kreeg steeds meer mogelijkheden en toen ik ook zomer/winter tijd en zonsopgang/ondergang wilde programmeren ontdekte ik dat Domoticz dat allemaal (en nog veel meer) al heeft , dus was de keuze snel gemaakt en ben ik daar volledig op overgestapt.

Als je alle knoppen van een a.b. in Domoticz toevoegd aan een 'kamer' (Instellingen - Meer opties - Ruimtes) dan heb je onder 'Sckakelaars' de keuze uit diverse 'Kamers en op die manier een kamer/bladzijde met enkel die a.b. knoppen. Ik ken geen manier om meerdere codes/knoppen aan een apparaat toe te wijzen.

Het controller_printje heeft een Syn470R-receiver met geetste printantenne die je zeker kunt vervangen door een draadje. Dat zal het bereik vergroten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-09 16:08
Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2016 @ 11:59:
[...]

Voor een alarmsensor kan je beter een X10 security of een Visonic security sensor gebruiken.
Deze sensors sturen een Normal en Alert bericht en hebben tevens een battery low en alive en tamper signaal.

Je kunt dus detecteren of alle deuren en ramen gesloten zijn als je het systeem op alarm wilt zetten.
Door het battery low signaal kan je de batterij tijdig vervangen. Het tamper signaal geeft aan dat de sensor gesaboteerd wordt en door het alive signaal weet je dat de sensor correct werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ik wil graag een actuele/actuelere status van mijn Hue lampen in Domoticz zien. Is dit dan nog steeds de way to go?

En die dependencies (socket library and dkjson) moeten ook in de laatste stable versie van Domoticz nog vervuld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanw848
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 02:00
Servor schreef op maandag 21 maart 2016 @ 15:43:
Ik wil graag een actuele/actuelere status van mijn Hue lampen in Domoticz zien. Is dit dan nog steeds de way to go?

En die dependencies (socket library and dkjson) moeten ook in de laatste stable versie van Domoticz nog vervuld worden?
De actuele Hue status met een on of off status is door mij in de laatste stable release van Domoticz toegevoegd. Het script zou dus niet meer nodig moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-01-2023
Ik ben aan het testen met de System Alive Checker op Windows 10. Lukt niet echt, want alle virtuele devices blijven op 'Uit' staan.
Ik kan vanaf deze PC wel gewoon alle netwerkcomponenten pingen vanaf de prompt.
Domoticz is toegevoegd aan de Windows firewall.

De enige foutmelding die ik krijg (Maar ik weet niet of die er iets mee te maken heeft?):
Starting shared server on: :::6144 (Wordt in de log weergegeven in het rood)

(Op een Raspberry B werkt het wel naar behoren)

Hoort dit zo?

[ Voor 5% gewijzigd door AWST6000 op 21-03-2016 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
arjanw848 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 15:48:
[...]

De actuele Hue status met een on of off status is door mij in de laatste stable release van Domoticz toegevoegd. Het script zou dus niet meer nodig moeten zijn.
Hm ok. Dit strookt geloof ik niet met mijn ervaring maar ik zal eens wat uitgebreider testen vanavond. Jij zegt dus als ik vanavond 1 van mijn lampen aanzet met de Hue app dat dit zichtbaar zou moeten worden in Domoticz (na een x periode)?

Daarnaast vraag ik me af hoe hij dan omgaat met lampen die met de ouderwetse wandschakelaar omgezet worden. Ik heb 1 zo'n lamp op zolder die echt continue op die manier uit en aan gezet wordt. Die lamp staat nu al 3 dagen op 'ON' terwijl het daar echt donker is :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanw848
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 02:00
Servor schreef op maandag 21 maart 2016 @ 16:02:
[...]

Hm ok. Dit strookt geloof ik niet met mijn ervaring maar ik zal eens wat uitgebreider testen vanavond. Jij zegt dus als ik vanavond 1 van mijn lampen aanzet met de Hue app dat dit zichtbaar zou moeten worden in Domoticz (na een x periode)?

Daarnaast vraag ik me af hoe hij dan omgaat met lampen die met de ouderwetse wandschakelaar omgezet worden. Ik heb 1 zo'n lamp op zolder die echt continue op die manier uit en aan gezet wordt. Die lamp staat nu al 3 dagen op 'ON' terwijl het daar echt donker is :P.
Schakelen met een app buiten Domoticz om moet werken en geeft sinds de laatste stable release ook een On of Off event die gebruikt kan worden in een Blocky. Polling interval staat op 10 seconden.

Schakelen met een fysieke wandschakelaar zal nog niet werken. Dus als de bridge aangeeft dat de lamp unreachable is, zet de status in Domoticz dan op Off en anders de daadwerkelijke status. Daar ga ik van de week maar eens naar kijken

[ Voor 3% gewijzigd door arjanw848 op 21-03-2016 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Hoe stabiel is de laatste stable? Ben niet zo van het upgraden... If it ain't broken don't fix it. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op maandag 21 maart 2016 @ 18:46:
Hoe stabiel is de laatste stable? Ben niet zo van het upgraden... If it ain't broken don't fix it. ;)
Als jouw huidige versie echt stabiel draait, en je ziet geen nieuwe functies die jou interesseren: don't upgrade!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Daar ben ik het wel mee eens, maar verder draait de laatste stable net zo stabiel als de vorige wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-10 16:10
Ik zag er ook nog niet echt iets bij en heb de upgrade ook nog maar uitgesteld.
https://github.com/domoticz/domoticz/blob/master/History.txt

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Voor mij dus wel, oa de Solaredge web api, de nefit support als belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Deurtje automatisch open/dicht?
Zoiets heb ik voor mijn oom gemaakt :D wel met een gewone schemerschakelaar. Als de kippen rond zon-onder naar binnen zijn, gaat wat later het deurtje dicht, zodat de vos er niet in kan :D

Zelf geen hele gekke dingen geautomatiseerd, al vind mijn vriendin misschien van wel :+
Gisteren lampjes bij het bed gemaakt, als slaapkamerlamp aan gaat gaan die ook aan, doe je het licht uit, gaan vervolgens die lampjes bij het bed stapsgewijs uit, zodat je kunt wennen aan donker.

Niet omdat het moet, maar omdat het kan 8)

CV natuurlijk ook, zit er nog aan te denken om de ventilatie te doen, kan wel, maar mis nog een beetje de meerwaarde TOV de tijdklok die er al in staat.

[ Voor 10% gewijzigd door _ferry_ op 22-03-2016 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
arjanw848 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 16:09:
[...]

Schakelen met een app buiten Domoticz om moet werken en geeft sinds de laatste stable release ook een On of Off event die gebruikt kan worden in een Blocky. Polling interval staat op 10 seconden.

Schakelen met een fysieke wandschakelaar zal nog niet werken. Dus als de bridge aangeeft dat de lamp unreachable is, zet de status in Domoticz dan op Off en anders de daadwerkelijke status. Daar ga ik van de week maar eens naar kijken
Ik schaam me diep, je hebt echt helemaal gelijk. Ik weet niet waar ik het vandaan heb gehaald dat dit niet zou werken.

Dat laatste zou een welkome toevoeging zijn (of kan Unreachable een status in Domoticz worden anders?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03:55

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Heeft iemand de Solaredge Configuration Tool V2 voor mij? op de solaredge site is slechts V3 te downloaden en die vraagt om een wachtwoord..

Ik wil toch eens gaan stoeien met een USB verbinding met de Solaredge converter ipv de API..

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
weet iemand of het mogelijk is om mijn pv logs van pvoutput naar domoticz te krijgen is?
Ik heb al loggers die alles naar fp4all.org en pvoutput loggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
Er is ondersteuning in Domoticz om PV output data in te lezen. Kijk bij hardware en in de wiki: https://www.domoticz.com/wiki/Domoticz_and_PvOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
janne_nl schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:51:
Er is ondersteuning in Domoticz om PV output data in te lezen. Kijk bij hardware en in de wiki: https://www.domoticz.com/wiki/Domoticz_and_PvOutput.org
Volgens mij staat daar in het groot Uploading data to PVoutput.
En ik wil het juist andersom.

edit:
te snel geroepen wat verder onderaan staat : Integrated Domoticz PVOutput data importer

[ Voor 12% gewijzigd door SpikeHome op 22-03-2016 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
haha ok, ik had er al bij willen typen dat het onderaan staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
janne_nl schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:14:
haha ok, ik had er al bij willen typen dat het onderaan staat
Tnx het werkt inmiddels _/-\o_
had de importer al gezien maar werkte niet met user/pass
je moet id/api invullen.

[ Voor 17% gewijzigd door SpikeHome op 22-03-2016 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartRot
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:54
Kan iemand mij weer een stukje op weg helpen?!
Ik haal van wunderground weerdata in een JSON file af. Via LUA haal ik de juiste data uit de JSON file (https://www.domoticz.com/wiki/Lua_-_json.lua)

Tot zo ver geen probleem. Maar als ik een forcast wil opvragen krijg ik dit te zien:

Afbeeldingslocatie: http://rotteveel.be/tweakers_fora/Json.jpg

ik wil graag de data uit forecast.txt_forecast.1.fcttext_metric hebben. Maar de "1" geeft een foutmelding in domoticz...
Dit is een deel van mijn LUA code:

Afbeeldingslocatie: http://rotteveel.be/tweakers_fora/Lua.jpg

domoticz roept in de log: ":50: malformed number near '.1.fc'"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
janne_nl schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 08:52:
Voor mij dus wel, oa de Solaredge web api, de nefit support als belangrijkste.
Dan draai je zelfs nog de beta niets eens de stable.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-08 11:17
BartRot schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 19:34:

ik wil graag de data uit forecast.txt_forecast.1.fcttext_metric hebben. Maar de "1" geeft een foutmelding in domoticz...
Probeer dit eens:
Lua:
1
Weer_Vandaag_Text = jsonLocation.forecast.txt_forecast.forecastday[1].fcttext_metric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiZtraL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-09 20:12
Domoticz icm ESPEasy met een ESP8266 is echt easy _/-\o_ . Voor een paar euro heb je een pulsteller voor de elektriciteitsmeter, gasmeter en watermeter die je kunt doorzetten via WiFi. Zie ook mijn post in het ESP topic.

MiZtraL in "Het grote ESP8266 topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartRot
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:54
matthijsph schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 20:21:
[...]

Probeer dit eens:
Lua:
1
Weer_Vandaag_Text = jsonLocation.forecast.txt_forecast.forecastday[1].fcttext_metric
Top werkt! bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
kraades schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 19:42:
[...]

Dan draai je zelfs nog de beta niets eens de stable.
ehm, volgens mij wel hoor.
Wellicht nog niet alles, maar in de stable die ik draai zit gewoon Solaredge web api en Nefit. (3.4834)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:45
_ferry_ schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:08:
[...]

Deurtje automatisch open/dicht?
Zoiets heb ik voor mijn oom gemaakt :D wel met een gewone schemerschakelaar. Als de kippen rond zon-onder naar binnen zijn, gaat wat later het deurtje dicht, zodat de vos er niet in kan :D

Zelf geen hele gekke dingen geautomatiseerd, al vind mijn vriendin misschien van wel :+
Gisteren lampjes bij het bed gemaakt, als slaapkamerlamp aan gaat gaan die ook aan, doe je het licht uit, gaan vervolgens die lampjes bij het bed stapsgewijs uit, zodat je kunt wennen aan donker.

Niet omdat het moet, maar omdat het kan 8)

CV natuurlijk ook, zit er nog aan te denken om de ventilatie te doen, kan wel, maar mis nog een beetje de meerwaarde TOV de tijdklok die er al in staat.
Deurtje open/dicht op basis van een lux sensor inderdaad. En een switch in domoticz om ook handmatig open en dicht te doen en de automaat dus te overriden. Ook hangt er een dht22 aan voor temp+hum monitoring. Misschien ga ik nog een ventilatie maken op basis van die metingen. Heb nog een relais liggen wat ik daarvoor zou kunnen gebruiken.
Draaide eerst op een Raspberry pi, maar sinds vorige week op een arduino nano middels MySensors.

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
janne_nl schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 20:58:
[...]

ehm, volgens mij wel hoor.
Wellicht nog niet alles, maar in de stable die ik draai zit gewoon Solaredge web api en Nefit. (3.4834)
Ah ok, ik zag alleen bij de laatste versie iets over Nefit staan maar blijkbaar is dat dan een aanvulling geweest?
Version 3.xxxx (March xx 2016)
- Implemented: Nefit Easy, User Mode (as switch, On=Clock, Off=Manual), Flow Temperature

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is het al mogelijk met die easy-server ook de warmwaterfunctie in te schakelen / uit te schakelen? Ik kan daar niets over vinden namelijk. Scheelt toch weer als je die ook mee kunt schakelen.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delchrys
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-02-2024
Even een vraagje.
Iemand al eens bezig geweest met de data push/HTTPlink.
Ik heb de wiki gevolgd maar kom er niet helemaal uit wat ik moet invullen bij de uservariables.
Het werkt allemaal wel alleen verschijnt er geen data in mijn database en ook zie ik de uservariable niet veranderen. Verder geen melding oid waaruit ik kan afleiden waar het fout gaat.
Ik heb een mysensor elektra meter gebouwd welke de data gewoon in domoticz laat komen, ik wil deze data doorpushen naar influxdb om hier mooie grafieken te maken.
Het wil maar niet lukken iemand die me hier doorheen kan loodsen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
kraades schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 08:04:
[...]

Ah ok, ik zag alleen bij de laatste versie iets over Nefit staan maar blijkbaar is dat dan een aanvulling geweest?
Version 3.xxxx (March xx 2016)
- Implemented: Nefit Easy, User Mode (as switch, On=Clock, Off=Manual), Flow Temperature
Ja, klopt, er zijn wat aanpassingen gedaan. Degene die ik nodig heb klus ik er tot de volgende stable wel via een eigen script in .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsC
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-10 09:55
Sinds enkele weken in het bezit van Toon, en nu begint het toch wel erg te kriebelen om domotica verder toe te passen in mijn appartement. De keus voor het systeem is gevallen op Domoticz. Echter ben ik nog aan het twijfelen of ik voor het 433 MHz of Z-wave protocol zal gaan. Momenteel neig ik erg naar de 433 MHz, dit met het oog op de prijs en voor mijn toepassingen denk ik de "beveiligde" communicatie niet nodig te hebben.

Maar 1 van de voorwaarden die ik heb is dat de huidige schakelaars "in bedrijf" moeten blijven. Dit is (volgens mij) bijvoorbeeld mogelijk met de KAKU AWMR-300. Alleen op het moment dat de schakelaar handmatig bediend word zal het domoticz systeem niet weten dat er geschakeld is --> Gevolg: De status van de desbetreffende lamp klopt niet.

Er resten mij dus nog enkele vragen:
1: Is er met 433 MHz een mogelijkheid om de status goed door te geven?
2: Zou dit met Z-wave wel mogelijk zijn?
3: Op het moment dat de schakelaar handmatig bedient is, is het dan wel nog mogelijk om de lamp via Domoticz uit te schakelen?
4: Gegarandeerd zijn er nog andere punten die ik over het hoofd zie...? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-09 19:39
ny-hardcore schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 22:00:
[...]

Deurtje open/dicht op basis van een lux sensor inderdaad. En een switch in domoticz om ook handmatig open en dicht te doen en de automaat dus te overriden. Ook hangt er een dht22 aan voor temp+hum monitoring. Misschien ga ik nog een ventilatie maken op basis van die metingen. Heb nog een relais liggen wat ik daarvoor zou kunnen gebruiken.
Draaide eerst op een Raspberry pi, maar sinds vorige week op een arduino nano middels MySensors.
Heb je per sensor een Arduino Nano in gebruik? Hoe moet ik dat voor me zien?

Ik heb nog een algemene vraag over de Toon. Ik heb er eentje, maar dan zonder het Toon abonnement ofzo. Ik was in de veronderstelling dat als je een Toon had en een abonnement bij de Eneco, dat je dan alles op afstand kon bedienen. Maar nee, daar moet je dan weer extra per maand voor betalen ofzo.

Nu dacht ik dat ik de Toon wel kon aansturen middels Domoticz, maar hiervoor heb ik een Eneco account nodig :'( . Kortom, ik moet ongeveer 4 euro per maand gaan betalen om Domoticz te gebruiken om mijn Toon aan te sturen?
In dat geval denk ik eraan om de Toon te verkopen en een Nest of Nefit te kopen. In ieder geval een thermostaat welke je makkelijk kunt aansturen met Domoticz.

Wat gebruiken de meeste mensen hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
SjorsC schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:12:
Sinds enkele weken in het bezit van Toon, en nu begint het toch wel erg te kriebelen om domotica verder toe te passen in mijn appartement. De keus voor het systeem is gevallen op Domoticz. Echter ben ik nog aan het twijfelen of ik voor het 433 MHz of Z-wave protocol zal gaan. Momenteel neig ik erg naar de 433 MHz, dit met het oog op de prijs en voor mijn toepassingen denk ik de "beveiligde" communicatie niet nodig te hebben.

Maar 1 van de voorwaarden die ik heb is dat de huidige schakelaars "in bedrijf" moeten blijven. Dit is (volgens mij) bijvoorbeeld mogelijk met de KAKU AWMR-300. Alleen op het moment dat de schakelaar handmatig bediend word zal het domoticz systeem niet weten dat er geschakeld is --> Gevolg: De status van de desbetreffende lamp klopt niet.

Er resten mij dus nog enkele vragen:
1: Is er met 433 MHz een mogelijkheid om de status goed door te geven?
2: Zou dit met Z-wave wel mogelijk zijn?
3: Op het moment dat de schakelaar handmatig bedient is, is het dan wel nog mogelijk om de lamp via Domoticz uit te schakelen?
4: Gegarandeerd zijn er nog andere punten die ik over het hoofd zie...? :?
Kies beide draai nu zelf sinds een week domoticz met fx en zwave.
voor de simpele dingen gebruik ik rfx schakelaars e.d. zijn stukken goedkoper.
voor andere dingen zwave deze geeft terug koppeling en is veiliger wel weer duurder met componenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Krilo_89 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:26:
[...]
Nu dacht ik dat ik de Toon wel kon aansturen middels Domoticz, maar hiervoor heb ik een Eneco account nodig :'( . Kortom, ik moet ongeveer 4 euro per maand gaan betalen om Domoticz te gebruiken om mijn Toon aan te sturen?
In dat geval denk ik eraan om de Toon te verkopen en een Nest of Nefit te kopen. In ieder geval een thermostaat welke je makkelijk kunt aansturen met Domoticz.

Wat gebruiken de meeste mensen hier?
OTGW met een Remeha iSense :) De iSense omdat het een klokthermostaat is. Je kunt de OTGW ook prima gebruiken met een Honeywell Round Modulation bijv.

[ Voor 92% gewijzigd door ThinkPad op 23-03-2016 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-03 13:47
Gonadan schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:55:
[...]

Nope. Wat je wel kunt is de status van activiteiten pollen een daar iets mee doen. Maar Domoticz blijft dan de regie houden.
Wellicht dat jullie me iets verder kunnen helpen? je moet toch een ip nummer ingeven als je hem toevoegt in Domoticz ?? zit me rot te zoeken waar ik dat ip van die Ultima Hub kan vinden, is ook niet hard in te kloppen geloof ik in dit ding toch ?

Dank alvast.

Ow gaat dus om een Logitech Ultima Hub, even verloren gegaan in de quote.

[ Voor 7% gewijzigd door Dreamcatcher op 23-03-2016 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05:28

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik gebruik op mijn android telefoon vaak het programma Fing om ip adressen in mijn netwerk te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-09 19:39
SpikeHome schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:40:
[...]

Kies beide draai nu zelf sinds een week domoticz met fx en zwave.
voor de simpele dingen gebruik ik rfx schakelaars e.d. zijn stukken goedkoper.
voor andere dingen zwave deze geeft terug koppeling en is veiliger wel weer duurder met componenten.
Wat voor schakelaars en sensoren heb je in gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Dreamcatcher schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:42:
Wellicht dat jullie me iets verder kunnen helpen? je moet toch een ip nummer ingeven als je hem toevoegt in Domoticz ?? zit me rot te zoeken waar ik dat ip van die Ultima Hub kan vinden, is ook niet hard in te kloppen geloof ik in dit ding toch ?

Dank alvast.

Ow gaat dus om een Logitech Ultima Hub, even verloren gegaan in de quote.
Dat heb je opgegeven bij het instellen van de hub, ofwel toen je hem aan je thuisnetwerk hebt gekoppeld. Hoogstwaarschijnlijk is dat op basis van DHCP gebeurd (kan volgens mij niet anders) en heeft hij een beschikbaar IP uit die pool gekregen. Wat je nu kunt doen is in je router opzoeken op welk IP de hub nu in je netwerk hangt. Die kan je dan op basis van het macadres als reservering instellen in je router zodat hij daar altijd weer op terecht komt. Zie daarvoor de handleiding van je router.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-03 13:47
Heee Gonadan, helemaal goed nooit aan MAC adres gedacht, idd gevonden, weet je wellicht ook welk poortnummer dat ding standaard gebruikt ?

Heel hartelijk bedankt alvast hiervoor, heb een Fritzbox dus heel makkelijk toe te wijzen gelijk vast gezet.

Thx again.

Erwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
ThinkPadd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 12:52:
[...]
Hier overigens van Raspberry Pi > Synology > Intel NUC met ESXi (Domoticz in Ubuntu VM) gegaan.
Raspberry vond ik niet fijn, ook rare problemen soms. Synology bleven m'n 2 HDD's constant draaien wat ik onnodige slijtage & stroomverbruik vond. De NUC kan ik nog veel meer virtuele machines op draaien. Heb er bijv. ook eentje voor m'n OTGW uit te lezen op draaien. Een klein en zuinig PCtje is lang zo gek nog niet als server. Een Raspberry is dat eigenlijk ook, maarja daar kun je niet zomaar een x86 .exe op draaien :+
Hier ook in dubio om m'n NUC (met Windows 10) hiervoor te gebruiken of toch de inmiddels al ingerichte Raspberry Pi. NUC verbruikt 24/7 op jaarbasis wel iets meer dan de Raspberry natuurlijk. Het liefste zou ik 'm in een Hyper-V VM zetten, maar het lijkt mij stug dat dat gaat werken omdat Hyper-V geen USB passthrough ondersteunt. Heb jij het met ESXi en USB Passthrough ingesteld?
Pagina: 1 ... 51 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de Github repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door
Gebruik bij het posten van stukjes code de ~~~[code]-tag!
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.