Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10 22:39
Die groene led kun je uitzetten door de value in je configuratie op 255 te zetten. Energiemeting werkt hier inderdaad ook alleen met polling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
SkorpionNL schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 19:20:
Dat klopt. Hier kan je vinden hoe je een config file kan schrijven en kan laten toevoegen aan OpenZWave.

https://github.com/OpenZWave/open-zwave/wiki/Adding-Devices

Het is niet moeilijk, het kost alleen even wat tijd. Zodra hij bij OZW wordt opgenomen, zal hij bij een update van Domoticz spoedig meegenomen worden. Tot die tijd kan je m in ieder geval al wel vast opnemen in je eigen setup.
Die had ik gevonden inderdaad, dacht eerst nog op Domoticz forum te moeten posten en zo maar feitelijk ondersteunt Domoticz gewoon de open zwave lijst?

Wanneer moet een module op de wiki staan eigenlijk? Als de basis werkt of als hij helemaal compleet is?

Op dit moment werkt de basis prima. Hij schakelt, update netjes en geeft mij vermogen door. De melding dat de wasmachine klaar is werkt al prima. Alleen de zwave parameters kan je nog niet instellen.

Ik ga dat nog wel toevoegen met zo'n xml en opsturen, doe ik ook nog wat terug. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:31
Pixelmagic schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 20:11:
[...]

Probeer het eens met sudo er voor ?

Kijk tegelijk ook even of je wel een tmo dir hebt in de var dir, meestal zit je tmp in de root van je filesystem. Heb hier geen pi operationeel staan dus durf het niet 100% zeker te zeggen.
Ik heb de file kunnen verwijderen met "sudo rm" uit de /var/tmp/ directory, daarna de evo-update.sh script kunnen draaien, tot nu toe blijft de script draaien, elke 5 minuten via cron.
Het lijkt fout te gaan zodra ik via Domoticz de temperatuur verander van een zone.

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:01

Pixelmagic

Ubergeek

Bas Post schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 21:28:
[...]

Ik heb de file kunnen verwijderen met "sudo rm" uit de /var/tmp/ directory, daarna de evo-update.sh script kunnen draaien, tot nu toe blijft de script draaien, elke 5 minuten via cron.
Het lijkt fout te gaan zodra ik via Domoticz de temperatuur verander van een zone.
Even uitzoeken welke user domoticz mee draait en de cron job, na verwijderen file, onder dezelfde user laten draaien. Denk dat het dan wel blijft draaien.

Je hebt in ieder geval wel een manier om te testen gevonden ;)

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3nzym3
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-08 20:12
Ok na veel lezen in dit topic ook maar de stap gemaakt om Domoticz te gaan draaien op mijn synology nas.
Vandaag binnen gekregen:
- Aeon Labs USB Adapter met Z-wave plus (gen 5)
- Aeotec Mult sensor 6. (gewoon om alvast te kijken wat ik kan doen)

Domoticz draait V 2.4298. ik loop echter vast. Denk dat ik iets over het hoofd zie.

Lees van de meesten dat die USB adapter plug en play is.

Paar vragen om mij in de goede weg te duwen:

1) Als ik de Z wave adapter in de NAS heb geprikt (heb eerst de multi sensor ge-add), blijft hij constant blauw-oranje-rood. knipperen, hoort dit zo? OF is dat een teken dat hij niet goed wordt herkend?

2) Als ik de stick onder Hardware wil toevoegen kies ik voor: : "OpenZwave USB" klopt dit? Of zou in de lijst een stick onder de naam Aeon moeten verschijnen als het goed is (misschien te maken met item 1, niet goed herkend).
Hij wordt na toevoegen op de volgende poort gezet: /dev/ttyACM0 en hij registreerd als type: OpenZWave USB
Version: 1.4-3-g3f1d609 .

3) achter het type staat een fysieke knop: setup.

De setup toont 2 nodes: 1) Aeotec Z-Stick Gen5 en 2) Aeotec MultiSensor 6 <-- apparaat die ik eerder heb toegevoegd. Is het dan toch goed gegaan?

Vervelende is als ik op beide nodes iets aan de instellingen wil aanpassen dan krijg ik altijd de melding:
"Configuration send to node. If the node is asleep, this could take a while!", met als resultaat dat ik niks kan aanpassen/ opslaan.

In setup > devices kan ik bij de "Sensor" die 6 verschillende items ondersteunt ook geen swiches anpassen:
Melding: Error sending switch command, check device/hardware !

Krijg echt het gevoel dat ik iets doms over het hoofd zie.

Kan iemand mij vertellen of ik op de goede weg ben? Of doe ik iets serieus verkeerd

Edit: NU had ik eerst nog mooi een temperatuur reading uit de sensor... Nu is die hele optie niet meer bestaand 8)7 .

[ Voor 3% gewijzigd door 3nzym3 op 26-01-2016 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-10 12:51
EBOOZ schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 20:33:
[...]

Ik zie het al, foutcode 13!
??

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-10 21:37
Jees, das nog een blocky. Bijna niet meer te lezen :P

Ik zie eigenlijk niks geks. maar zie wel een verschil tussen de onderste else if do en de bovenste if do. Bij de tijd doe je boven "or" en beneden "and". verander die "and" is naar "or"

Mogelijk dat dat helpt.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-10 20:42
3nzym3 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 21:54:
Domoticz draait V 2.4298. ik loop echter vast. Denk dat ik iets over het hoofd zie.
Klopt de versie die je noemt?
https://www.domoticz.com/...c.php?f=24&t=9072&p=71954

[ Voor 75% gewijzigd door technorabilia op 26-01-2016 22:19 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
luigi87 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:13:
[...]

Jees, das nog een blocky. Bijna niet meer te lezen :P

Ik zie eigenlijk niks geks. maar zie wel een verschil tussen de onderste else if do en de bovenste if do. Bij de tijd doe je boven "or" en beneden "and". verander die "and" is naar "or"

Mogelijk dat dat helpt.
Het loopt inmiddels, het maakt ook nog uit waar de tijdseenheid staat. Misschien tijd om mijzelf in lua scripts te verdiepen. :?

Tnks iedereen voor de hulp.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
CodeIT schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 19:51:
[...]

Blockly of Lua? Maak eens een screenshot/post de code eens. Dit hoort gewoon te werken hoor.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/90Sp9CecqDSV7qsNXCXiP9JY/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3nzym3
Bedoel je dat ik beter kan downgraden naar de versie 2.4269... Ik draai nu inderdaad beta: 2.4298.
Topic beschrijft problemen met de Smart Switch 6, ik heb echter de Aeotec Multi sensor 6... is een ander apparaat denk ik....

Iemand een idee waarom ik niets kan aanpassen aan de instellingen van de nodes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-10 20:42
Oh sorry. Dan heb ik niets gezegd.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Nu online
Ok na veel lezen in dit topic ook maar de stap gemaakt om Domoticz te gaan draaien op mijn synology nas.
Vandaag binnen gekregen:

Lees van de meesten dat die USB adapter plug en play is.

1) Als ik de Z wave adapter in de NAS heb geprikt (heb eerst de multi sensor ge-add), blijft hij constant blauw-oranje-rood. knipperen, hoort dit zo? OF is dat een teken dat hij niet goed wordt herkend?

2) Als ik de stick onder Hardware wil toevoegen kies ik voor: : "OpenZwave USB" klopt dit? Of zou in de lijst een stick onder de naam Aeon moeten verschijnen als het goed is (misschien te maken met item 1, niet goed herkend).
Hij wordt na toevoegen op de volgende poort gezet: /dev/ttyACM0 en hij registreerd als type: OpenZWave USB

De setup toont 2 nodes: 1) Aeotec Z-Stick Gen5 en 2) Aeotec MultiSensor 6 <-- apparaat die ik eerder heb toegevoegd. Is het dan toch goed gegaan?

Vervelende is als ik op beide nodes iets aan de instellingen wil aanpassen dan krijg ik altijd de melding:
"Configuration send to node. If the node is asleep, this could take a while!", met als resultaat dat ik niks kan aanpassen/ opslaan.

In setup > devices kan ik bij de "Sensor" die 6 verschillende items ondersteunt ook geen swiches anpassen:

Kan iemand mij vertellen of ik op de goede weg ben? Of doe ik iets serieus verkeerd

Edit: NU had ik eerst nog mooi een temperatuur reading uit de sensor... Nu is die hele optie niet meer bestaand 8)7 .
Ik heb deze ook gehad voor mijn synology, kreeg ik ook niet lekker aan de praat.
1) dit had ik ook, volgens mij is dat niet goed
2) dit klopt ook
3) in het verder menu kreeg ik ook niks voor elkaar.

Ik heb hem omgeruild voor een vision zwave plus module Deze werkt perfect alles includen gaat perfect en hij draait nu bijna 2 weken probleemloos.

nog een tip als je een usb verleng kabel gebruikt, check goed of het een goede kabel is, ik had er een waarbij de zwave ook niet lekker wilde werken.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
gielie schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:21:
[...]

Het loopt inmiddels, het maakt ook nog uit waar de tijdseenheid staat. Misschien tijd om mijzelf in lua scripts te verdiepen. :?

Tnks iedereen voor de hulp.
Lua maakt het wel wat makkelijker en overzichtelijker. wat heb je precies aangepast? kan ik er ook weer even van leren.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimme
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-03-2023
Een vergelijkbare blockly werkt hier gewoon. Heb je het vinkje bij Event active aangezet om te zorgen dat de blockly ook actief is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:05
is dat een lamp of een snapshot voor een ipcamera?

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-10 22:10

CodeIT

Code IT

Gimme schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:31:
[...]

Een vergelijkbare blockly werkt hier gewoon. Heb je het vinkje bij Event active aangezet om te zorgen dat de blockly ook actief is?
Dat is ook het enige wat ik kan bedenken. Werkt het schakelen met in de UI wel gewoon (en gaat de status naar 'On', dus niet naar 'Acitve' oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Nu online
luigi87 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:31:
[...]

Lua maakt het wel wat makkelijker en overzichtelijker. wat heb je precies aangepast? kan ik er ook weer even van leren.
plaatje is makkelijker.
blokkie4

De apparatuur gaat dus uit als beide iPhones weg zijn OF als het tussen 0015 en 0630 is
als 1 van de iPhones thuis komt/is EN het is tussen 0645 en 0005 gaat het weer aan.

bericht wordt nu 1 keer verstuurd

[ Voor 22% gewijzigd door gielie op 26-01-2016 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3nzym3
gielie schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:30:
[...]

Ik heb deze ook gehad voor mijn synology, kreeg ik ook niet lekker aan de praat.
1) dit had ik ook, volgens mij is dat niet goed
2) dit klopt ook
3) in het verder menu kreeg ik ook niks voor elkaar.

Ik heb hem omgeruild voor een vision zwave plus module Deze werkt perfect alles includen gaat perfect en hij draait nu bijna 2 weken probleemloos.

nog een tip als je een usb verleng kabel gebruikt, check goed of het een goede kabel is, ik had er een waarbij de zwave ook niet lekker wilde werken.
Bedankt voor je terugkoppeling.

Dat zou wel balen zijn zeg. Dacht juist dat deze stick goed zou werken (had me er redelijk over ingelezen.)
Iemand misschien nog die een tip heeft icm deze stick? Anders gaat hij maar retour denk ik.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert20
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-06 20:16
Sinds een week ben ik ook is aan Domoticz begonnen. Veel gelezen in dit topic, de knoop doorgehakt en wat spullen geregeld. Het volgende inmiddels allemaal gedaan afgelopen week:
- Domoticz prima werkend op Ubuntu Server (draaiend onder ESXI).
- P1 Smart Meter USB gekoppeld en die logt er vrolijk op los
- Script gemaakt die mijn Denon Receiver Status uit leest en koppelt aan een virtueel knopje

Maar nu het volgende......
Vandaag Zwave USB stick in het systeem en Fibaro Wall Plug toegevoegd, uit/aan schakelen werk. Maar wie kan me al die electra devices toelichten? Had er 2 verwacht eigenlijk. 1 voor huidige Wat verbruik en 1 voor kWh.
Nu blijken er 2 sets van 2 te wezen, waarvan 1 set niks doet:
Fibaro Wall Plug Power

Wie kan mij dit uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Nu online
Bert20 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:42:

- Script gemaakt die mijn Denon Receiver Status uit leest en koppelt aan een virtueel knopje
Wat doet dat script precies, ik heb ook een denon recieven en zou hem ook wel in mijn domotica willen hebben, kan je dat script delen?

Ik heb geen ervaring met fibaro, ik heb zelf greenwave en die werken zeer goed kwa uitlezen van verbruik en switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Gimme schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:31:
[...]

maomanna schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:33:
is dat een lamp of een snapshot voor een ipcamera?
CodeIT schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:34:
[...]

Dat is ook het enige wat ik kan bedenken. Werkt het schakelen met in de UI wel gewoon (en gaat de status naar 'On', dus niet naar 'Acitve' oid).
Vinkje staat uiteraard aan, schakelen via gui werk en dit is een schakelaar om de spanning van de camera's te bedienen om zo wat energie te sparen. Die cams hoeven enkel op te staan wanneer de kids in bed liggen.

Erg vervelend dat zoiets eenvoudig niet wil werken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert20
gielie schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 23:02:
[...]

Wat doet dat script precies, ik heb ook een denon recieven en zou hem ook wel in mijn domotica willen hebben, kan je dat script delen?

Ik heb geen ervaring met fibaro, ik heb zelf greenwave en die werken zeer goed kwa uitlezen van verbruik en switch.
Heb vooral als basis deze tread gebruikt: https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=23&t=5685
Wel aangepast naar mijn wensen en wat versimpeld. Alle eer in ieder geval naar 'Mooseknuckle'.

Dit is mijn versie geworden:

Bash:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59

#!/bin/bash

# Settings

DENONIP="192.168.1.33"          # Denon IP Address
 DOMO_IP="192.168.1.52"          # Domoticz IP Address
 DOMO_PORT="8080"                # Domoticz Port
 DENON_IDX="3"                   # Denon Power Status IDX

# Check if receiver is online

PINGTIME=`ping -c 2 -q $DENONIP | awk -F"/" '{print $5}' | xargs`

echo $PINGTIME
 if expr "$PINGTIME" '>' 0
 then
   # get xml
   curl http://$DENONIP/goform/formMainZone_MainZoneXml.xml > denon.txt

# Check Power Status
   grep -oP '(?<=<Power><value>).*(?=</value)' denon.txt | grep "ON"
        if [ $? -eq 0 ] ; then

echo "Denon ON"
           # Check Switch Status
           curl "http://$DOMO_IP:$DOMO_PORT/json.htm?type=devices&rid=$DENON_IDX" | grep '"Status" : "On",'
           switchon=$?
           if [ "$switchon" -eq "0" ];
           then
              echo Switch Denon is already ON, skipping sending command to Domoticz
           else
              echo Switch Denon was OFF, turning switch ON
              # Send data
              curl -s -i -H "Accept: application/json" "http://$DOMO_IP:$DOMO_PORT/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=$DENON_IDX&switchcmd=On"
           fi

else

echo "Denon STANDBY"
           # Check Switch Status
           curl "http://$DOMO_IP:$DOMO_PORT/json.htm?type=devices&rid=$DENON_IDX" | grep '"Status" : "Off",'
           switchon=$?
           if [ "$switchon" -eq "0" ];
           then
              echo Switch Denon is already OFF, skipping sending command to Domoticz
           else
              echo Switch Denon was ON, turning switch OFF
              # Send data
              curl -s -i -H "Accept: application/json" "http://$DOMO_IP:$DOMO_PORT/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=$DENON_IDX&switchcmd=Off"
           fi

fi
 else
    echo "Denon OFF"
    # Send data
    curl -s -i -H "Accept: application/json" "http://$DOMO_IP:$DOMO_PORT/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=$DENON_IDX&switchcmd=Off"

fi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimme
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-03-2023
Vinkje staat uiteraard aan, schakelen via gui werk en dit is een schakelaar om de spanning van de camera's te bedienen om zo wat energie te sparen. Die cams hoeven enkel op te staan wanneer de kids in bed liggen.

Erg vreemd inderdaad. Maar in dit geval zou ik gewoon een timer aan deze schakelaar in Domoticz toevoegen.

Werken andere blockly's wel?

[ Voor 3% gewijzigd door Gimme op 26-01-2016 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert20
.....

Vandaag Zwave USB stick in het systeem en Fibaro Wall Plug toegevoegd, uit/aan schakelen werk. Maar wie kan me al die electra devices toelichten? Had er 2 verwacht eigenlijk. 1 voor huidige Wat verbruik en 1 voor kWh.
[afbeelding]

Een uur later zijn er spontaan ook Energie meters toegevoegd, blijkbaar komen die pas wanneer er wat te meten is geweest. Maar nu heb ik dus met twee wallplugs, 10 energie devices..... :|
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YdoQyLflsyLKLCreWDYxVj31/thumb.png

Er van uitgaande dat alles met een 5 in de ID bij Node 5 hoort en 6 in de ID bij Node 6, kan ik ze alle twee nog wel uit elkaar halen (is dit zo?).

Maar waarom zoveel "dummy" devices?

Misschien nog als extra info, ik gebruik een ZWave stick van AEON Z-Stick Gen5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertseb
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-02 08:53
CeedeBee schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 21:06:
[...]

Voor de Greenwave heb ik het aanstaan omdat anders die groene LED irritant gaat knipperen omdat de schakelaar denkt dat de verbinding weg is.
En met polling heb ik energiemeting.
Heb één dag de polling uit gezet en precies dezelfde ervaring. Ik heb ook (nog) geen negatieve ervaring met polling 'aan' gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Gimme schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 23:12:
[...]
Werken andere blockly's wel?
Dit is het eerste na een verse install. Ik zal het is verder uit testen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gielie schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 15:09:
[...]

Ok ik ben er bijna, dit is wat ik nu heb,
if iPhone1=off and iphone2=off and apparaat1=on and apparaat2=on and apparaat3=on and apparaat4=on
do apparaat1=off and apparaat2=off and apparaat3=off and apparaat4=off
else
if iPhone1=on or iphone2=on and apparaat1=off and apparaat2=off and apparaat3=off and apparaat4=off
do apparaat1=on and apparaat2=on and apparaat3=on and apparaat4=on

Het uitzetten gaat goed, maar als er 1 of beide iPhones aan gaan gebeurd er niks.
Misschien handig om een extra Virtuele Switch te maken, IemandThuis.
In Blocky check je daar op aanwezigheid van je telefoons en laat dan de switch IemandThuis aan/uit zetten.

Voordelen
1. Je blocky wordt overzichtelijker. Je hoeft niet elke keer alle telefoons op te nemen in elke blocky maar je neemt ipv daarvan de switch IemandThuis op en checkt of deze aan/uit staat.

2. Je kan heel snel een apparaat toevoegen of verwijderen zonder al je blocky's te moeten aanpassen. Je past alleen blocky IemandThuis aan ipv elke blocky waar je telefoons in staan aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
A1AD schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 23:05:
[...]

En geeft de schakelaar in de log wel steeds een ON melding als je deze via de GUI aanzet. Als dit bv Group On is dan werkt dat dus niet.

Misschien handig om even je Blocky (Printscreen) /Lua te plaatsen. En ook een printscreen van je timer.
Dan kunnen wij meekijken waar het mogelijk verkeerd gaat.

[ Voor 13% gewijzigd door MikeOO op 27-01-2016 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Sinds een week ben ik ook is aan Domoticz begonnen. Veel gelezen in dit topic, de knoop doorgehakt en wat spullen geregeld. Het volgende inmiddels allemaal gedaan afgelopen week:
- Domoticz prima werkend op Ubuntu Server (draaiend onder ESXI).
- P1 Smart Meter USB gekoppeld en die logt er vrolijk op los

[afbeelding]

De exacte uitleg moet ik je schuldig blijven, wellicht is er wat meer in de handleiding te vinden. Maar wat ik weet is dat ze ook de stroom van de plug zelf meten. Dus feitelijk heb je er meting van de plug, van het apparaat en het totaal. Mogelijk kan je dat allemaal apart uitlezen.

Hetzelfde kan voor verbruik gelden. Daarnaast meten ze huidige waarden en totaal. Zelf heb ik sinds kort een plug van Everspring, maar ben daar ook nog niet achter alle exacte functies. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Nu online
MikeOO schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 08:23:
[...]

Misschien handig om een extra Virtuele Switch te maken, IemandThuis.
In Blocky check je daar op aanwezigheid van je telefoons en laat dan de switch IemandThuis aan/uit zetten.

Voordelen
1. Je blocky wordt overzichtelijker. Je hoeft niet elke keer alle telefoons op te nemen in elke blocky maar je neemt ipv daarvan de switch IemandThuis op en checkt of deze aan/uit staat.

2. Je kan heel snel een apparaat toevoegen of verwijderen zonder al je blocky's te moeten aanpassen. Je past alleen blocky IemandThuis aan ipv elke blocky waar je telefoons in staan aan te passen.
JA, dat is slim, daar ga ik mee aan de slag, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luttyfrutty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:19

luttyfrutty

XBL: luttyfrutty

ThinkPadd schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 20:35:
[...]

Allang niet meer :D Heb daarna nog een Thermosmart gehad maar die was het ook 'net niet'. Nu weer terug bij de oude vertrouwde Remeha iSense met daartussen een OTGW om het een soort van 'slimme thermostaat' te maken.

Had je trouwens m'n review voor de HRCM gezien? productreview: Honeywell Round Connected Modulation review door ThinkPad
Ik zit hem net te lezen, maar dan ga ik voor wat anders kijken. Misschien iemand anders nog een tip voor een thermostaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09 10:22
Wat zoek je precies? Wat wil je allemaal in Domoticz kunnen.

Je zou eens in http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1535288/0 kunnen rondneuzen.

Het grote nadeel van veel van die Slimme Thermostaten vind ik persoonlijk dat je afhankelijk bent van een externe api of zelfs een abo.

Persoonlijk vind ik een OTGW met bijvoorbeeld een iSense zoals ThinkPad dat heeft nog niet zo verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:14
Ik heb mijn domoticz server inmiddels een paar dagen draaien en probeer de data te pushen naar mijn domoticz server. Zo is me al gelukt om de resultaten van de zelfgemaakte pulsecounters (CNY70 + ADC configuratie) te pushen en zo het gas, electriciteit en water te monitoren in domoticz.
Nu haal ik nog meer informatie van het internet en wil deze ook loggen. Dat gaat om luchtkwaliteit. De eenheid is migrogram/m^3, nu kan ik wel de luchtkwaliteit van CO2 gebruiken onder de dummy hardware. Maar dan kan ik de grafieken niet aanpassen (UNIT: ppm). Ik heb de variabelen nu ingevoerd als Uservariable en kan ze dan ook updaten, maar dan worden ze niet als device gelogd. Zie ik iets over het hoofd, maar is dit niet mogelijk? Feitelijk wil ik de hoeveelheid fijnstof (PM10/PM2.5) over een periode van tijd kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 11:08

error33

Klungelsmurf bestaat nog

In mijn beleving ben je op de goede weg. Zelf heb ik deze stick aangesloten op een DS214+ zonder problemen. De stick is inderdaad wel een lichtorgel maar deze staat in de meterkast en heb daar geen last van. De werking is dan wel OK.

Je kunt een module toevoegen vanuit het menu Hardware>instellingen>node beheer>sensor opnemen.

Kan de multisensor niet maar de naam sensor laat mij denken dat je niks kunt schakelen. Wel zou je de switch symbolen kunnen veranderen naar bijvoorbeeld de PIR functie. Dit heb ik ook moeten doen bij een fibaro bewegingsmelder. Dit doe je door toe te voegen aan schakelaars en dan aanpassen.
Aanpassen schakelaar

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-10 22:00
Vandaag binnen gekregen:

Volgens mij doe je helemaal niets fout hoor!
Ik had een jaartje geleden dezelfde problemen...Na veel lezen, zoeken en proberen tot de conclusie gekomen dat Zwave een 4tal bedrade nodes (dus niet op batterijen) nodig heeft om een sterk netwerk op te zetten. Met 1 toestel en een controller werkt het gewoon niet lekker.
Vorige week terug hetzelfde probleem...ik heb 1 node in mijn garage geïnstalleerd. Deze connecteerde alleen met de controller met als gevolg dat hij telkens na een 2tal dagen offline ging. Om te testen een 2de Zwave wall plug erbij en geen problemen meer! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-08 11:17
Hmmm, ik krijg het niet voor elkaar in een LUA script de status van mijn Toon om te zetten.

Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
if devicechanged[domoSwitch] then
    if otherdevices[domoSwitch] == 'On' then
        if (uservariables[toonScene] == 'Weg' or uservariables[toonScene] == 'Slapen') then
        print('Verwarming: inschakelen')
        commandArray['OpenURL']='http://192.168.1.50:8084/json.htm?type=command&param=thermostatstate&idx=32&state=1'
        elseif (uservariables[toonScene] == 'Thuis' or uservariables[toonScene] == 'Comfort') then
        print('Verwarming: status bijwerken')
        end
    elseif otherdevices[domoSwitch] == 'Off' then
        if (uservariables[toonScene] == 'Thuis' or uservariables[toonScene] == 'Comfort') then
        print('Verwarming: uitschakelen')
        commandArray['OpenURL']='http://192.168.1.50:8084/json.htm?type=command&param=thermostatstate&idx=32&state=2'
        elseif (uservariables[toonScene] == 'Weg' or uservariables[toonScene] == 'Slapen') then
        end
       end
end

Het script stuurt wel steeds de juiste berichtjes naar de log, wat duidt op een juiste werking. Maar om de een of andere reden wil die commandArray['OpenURL'] kennelijk niks doen. Als ik de url gewoon in een browser plak dan schakelt de thermostaat wel naar het juiste programma. Het ligt dus ook niet aan die json kennelijk.
Ik zit op versie 2.4025, volgens mij zou dat niet het probleem moeten zijn toch?

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09 10:22
Je hebt wel onderaan nog ergens dit staan?

Lua:
1
return commandArray

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet de commandArray's nummeren en dan die return zoals Sneezydevil zegt er nog in. Zonder die nummering voert hij alleen de laatste uit, mooie instinker, heb ik ook gehad :+

Zie dit script voor een voorbeeld (zelfgeschreven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-10 20:40

MavhRik

Marcel

luttyfrutty schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 09:00:
[...]

Ik zit hem net te lezen, maar dan ga ik voor wat anders kijken. Misschien iemand anders nog een tip voor een thermostaat?
Define slim? Ik heb mijn CV (aan/uit) geschakeld via Z-Wave potentiaalvrij schakelaar (Qubino 1D) en een Z-Wave temperatuur sensor in mijn woonkamer. Daarnaast een drietal scripts voor geofencing zodat hij alleen aan gaat als er iemand in de buurt is (via telefoons mbv. Domoticz Premium App) zodat hij niet onnodig staat de verwarmen.

Of bedoel jij slim via OpenTherm? of combinatie?

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
ThinkPadd schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 12:12:
Je moet de commandArray's nummeren en dan die return zoals Sneezydevil zegt er nog in. Zonder die nummering voert hij alleen de laatste uit, mooie instinker, heb ik ook gehad :+
[...]
Om het topic leesbaar te houden had ik alleen het relevante stukje code opgenomen. Die return had ik uiteraard aan gedacht.
Het hele script ziet er nu zo uit:
Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
-- instellingen
local domoSwitch = 'dummyVerwarming'
local toonScene = 'varToonScene'

-- script
commandArray = {}

-- wanneer de switch in Domoticz wordt omgezet 
if devicechanged[domoSwitch] then
    if otherdevices[domoSwitch] == 'On' then
        if (uservariables[toonScene] == 'Weg' or uservariables[toonScene] == 'Slapen') then
        print('Verwarming: inschakelen')
        commandArray[1]={['OpenURL']='http://192.168.1.50:8084/json.htm?type=command&param=thermostatstate&idx=32&state=1'}
        elseif (uservariables[toonScene] == 'Thuis' or uservariables[toonScene] == 'Comfort') then
        end
    elseif otherdevices[domoSwitch] == 'Off' then
        if (uservariables[toonScene] == 'Thuis' or uservariables[toonScene] == 'Comfort') then
        print('Verwarming: uitschakelen')
        commandArray[2]={['OpenURL']='http://192.168.1.50:8084/json.htm?type=command&param=thermostatstate&idx=32&state=2'}
        elseif (uservariables[toonScene] == 'Weg' or uservariables[toonScene] == 'Slapen') then
        end
        end
end

-- wanneer de gashaard aan gaat
if devicechanged['openHaard'] then
    if otherdevices['openHaard'] ~= 'Off' and (uservariables[toonScene] == 'Thuis' or uservariables[toonScene] == 'Comfort') then
    commandArray[domoSwitch]='Off'
    print('Haard aan dus verwarming kan uit')
    end
end

return commandArray

Dat nummeren heb ik toegevoegd (hoewel dat hier volgens mij niet nodig is, omdat domoticz altijd maar 1 commandArray['OpenURL'] tegen komt omdat die andere voorwaarden onwaar zijn). Helaas werkt het nog steeds niet. Ook geen foutmeldingen in de log.

Pfff, laat maar. Ik zie nu ineens dat ik niet had opgelet bij het samenvoegen. Er stond nog ergens een tweede commandArray = {} die er uiteraard uit had gemoeten 8)7 |:(

[ Voor 5% gewijzigd door matthijsph op 27-01-2016 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-10 08:08
ThinkPadd schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 12:12:

Zie dit script voor een voorbeeld (zelfgeschreven).
Volgens mij is die nummering alleen maar echt nodig als je een bepaalde volgorde van afhandeling wil afdwingen.
Zolang je anders maar andere schakelaars etc. benoemd hoef je geen nummering toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luttyfrutty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:19

luttyfrutty

XBL: luttyfrutty

inVision schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 12:15:
[...]

Define slim? Ik heb mijn CV (aan/uit) geschakeld via Z-Wave potentiaalvrij schakelaar (Qubino 1D) en een Z-Wave temperatuur sensor in mijn woonkamer. Daarnaast een drietal scripts voor geofencing zodat hij alleen aan gaat als er iemand in de buurt is (via telefoons mbv. Domoticz Premium App) zodat hij niet onnodig staat de verwarmen.

Of bedoel jij slim via OpenTherm? of combinatie?
Het liefst een combinatie. Zodat ik gebruik kan maken van het opentherm protocol en dat ik hem kan aansturen via Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
OTGW is de zoekterm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3nzym3
error33 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 10:44:
[...]

In mijn beleving ben je op de goede weg. Zelf heb ik deze stick aangesloten op een DS214+ zonder problemen. De stick is inderdaad wel een lichtorgel maar deze staat in de meterkast en heb daar geen last van. De werking is dan wel OK.

Je kunt een module toevoegen vanuit het menu Hardware>instellingen>node beheer>sensor opnemen.

Kan de multisensor niet maar de naam sensor laat mij denken dat je niks kunt schakelen. Wel zou je de switch symbolen kunnen veranderen naar bijvoorbeeld de PIR functie. Dit heb ik ook moeten doen bij een fibaro bewegingsmelder. Dit doe je door toe te voegen aan schakelaars en dan aanpassen.
[afbeelding]
Thnx error33 ;) . Wou hem al bijna gaan terugsturen maar denk dat ik er gewoon nog even paar dagen mee ga werken. De "disco" led laat ik ook wel even voor wat het is.

Ik heb dezelfde Nas (DS214+). Je hebt denk ik gelijk dat deze bepaalde sensors niet te schakelen zijn (want bewegingssensor). Ga vanavond als ik thuis ben even jouw tip uitproberen.

Gisteren 3 uur besteed aan iets wat ik had verwacht binnen een uur werkende zou hebben :X . Maar goed dit geeft de burger weer moed.
Devies blijft ook: lezen, lezen lezen.. er is zoveel informatie te krijgen..

P.S. De temperatuur sensor heeft wel een heel optimistische temperatuur aan (24 a 26 graden) nu is het de laatste paar dagen wel meer lenteweer maar binnen heb ik de temp gewoon op 20 graden. Is hier iets aan te doen (offset ofzo). Ik zit op een beta release van domoticz te werken. misschien toch maar terug naar laatste stabiele versie? Of zal dit in de praktijk weinig toevoegen.

[ Voor 6% gewijzigd door 3nzym3 op 27-01-2016 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 22:13
Ik wil met Domoticz beginnen en sta voor de keuze tussen 433 Mhz schakelaars of Z-wave.
Ik heb veel topics gelezen mbt deze verschillen, en er is één vraag die ik nog niet kan beantwoorden: Het gaat over het gebrek aan terugkoppeling bij 433-schakelaars. Ik probeer in te schatten hoe lastig dat is en hoe je dat kunt kunt ondervangen.

Ik heb een scenario voor ogen:
Stel, ik laat de keukenlamp aan en uit schakelen op basis van zonsondergang en tijd. Dus Aan na zonsondergang en Uit om 23.00 uur.
Maar ik wil die lamp ook uitschakelen als we TV gaan kijken, dus als ik een scene TV kijken activeer.
Stel, we gaan om 21.00 uur TV kijken en de lamp gaat dus uit. Zet Domoticz de lamp dan om 23.00 uur weer aan, omdat er geen terugkoppeling van de stand van de lamp is?

Of kan ik dat oplossen door in die scene TV kijken ook een soort virtuele switch op Uit te zetten, en dan om 23.00 uur laten controleren 'if time = 23.00 And switch is niet Uit, then schakel uit'?

Of is er nog een makkelijkere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
Ik ben bezig met toevoegen van een windsensor in domoticz. Maar nu krijg ik via Wunderground er ook al een binnen. Nu snap ik die feedback niet zo goed. er staat: "216.00;SW;63;76;11.4;11.4" , maar wat staat hier nou werkelijk?

wat ik wil is bij een windsnelheid hoger dan X een virtuele switch laten schakelen. Die dan mijn zonnescherm intrekt. Of zou je ook alleen de windsnelheid kunnen laten verschijnen in een sensor?

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Hkuit schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 13:39:
Ik wil met Domoticz beginnen en sta voor de keuze tussen 433 Mhz schakelaars of Z-wave.
Ik heb veel topics gelezen mbt deze verschillen, en er is één vraag die ik nog niet kan beantwoorden: Het gaat over het gebrek aan terugkoppeling bij 433-schakelaars. Ik probeer in te schatten hoe lastig dat is en hoe je dat kunt kunt ondervangen.

Stel, ik laat de keukenlamp aan en uit schakelen op basis van zonsondergang en tijd. Dus Aan na zonsondergang en Uit om 23.00 uur.
Maar ik wil die lamp ook uitschakelen als we TV gaan kijken, dus als ik een scene TV kijken activeer.
Stel, we gaan om 21.00 uur TV kijken en de lamp gaat dus uit. Zet Domoticz de lamp dan om 23.00 uur weer aan, omdat er geen terugkoppeling van de stand van de lamp is?
Dat is alleen als je één signaal gebruikt voor het schakelen van de lamp, maar vaak is het signaal voor 'aan' en voor 'uit' verschillend. Dus al jij TV gaat kijken en je stuurt een 'uit' als hij al uit is gebeurt er gewoon niets.
Of kan ik dat oplossen door in die scene TV kijken ook een soort virtuele switch op Uit te zetten, en dan om 23.00 uur laten controleren 'if time = 23.00 And switch is niet Uit, then schakel uit'?

Dit kan altijd natuurlijk, maar is feitelijk niet nodig volgens mij.
luigi87 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 13:41:
Ik ben bezig met toevoegen van een windsensor in domoticz. Maar nu krijg ik via Wunderground er ook al een binnen. Nu snap ik die feedback niet zo goed. er staat: "216.00;SW;63;76;11.4;11.4" , maar wat staat hier nou werkelijk?

wat ik wil is bij een windsnelheid hoger dan X een virtuele switch laten schakelen. Die dan mijn zonnescherm intrekt. Of zou je ook alleen de windsnelheid kunnen laten verschijnen in een sensor?
Windrichting: 216 graden, dit is dus zuid-west (SW)
Winsnelheid: gemiddeld 6,3 m/s met vlagen van 7,6 m/s
Temperatuur: 11.4 graden met een gevoelstemperatuur van 11.4

[ Voor 19% gewijzigd door Gonadan op 27-01-2016 13:44 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luigi87

Wat jij wilt gaat prima met 433 mhz, Ik heb het zelf ook overal toegepast zitten en heb eigenlijk geen last van de "geen terug" koppeling. het missen van die terugkoppeling vertaald zich bij sommige mensen dat Domoticz een aan signaal stuur en de lamp dan niet aan gaat. Dit kan je goed ondervangen door na 5 sec nog een keer een aan signaal te sturen.
Gonadan schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 13:41:

Windrichting: 216 graden, dit is dus zuid-west (SW)
Winsnelheid: gemiddeld 6,3 m/s met vlagen van 7,6 m/s
Temperatuur: 11.4 graden met een gevoelstemperatuur van 11.4
Aaah duidelijk :P
Oke dan zou ik dus die windsnelheden willen gebruiken. de rest is leuk maar niet zo boeiend. Kan ik dit uitsplitsen? dat ik of een waarde in een blocky kan aangeven. moet dit echt via een virtueel switch met een LUA scriptje.

[ Voor 15% gewijzigd door luigi87 op 27-01-2016 13:47 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
luigi87 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 13:44:
[...]
Oke dan zou ik dus die windsnelheden willen gebruiken. de rest is leuk maar niet zo boeiend. Kan ik dit uitsplitsen? dat ik of een waarde in een blocky kan aangeven. moet dit echt via een virtueel switch met een LUA scriptje.
Op je weather tab is als het goed is al een windsensor aangemaakt toen je Weather Underground instelde in Domoticz. De waarden hiervan kun je toch gewoon gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

luigi87 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 13:44:
Goede vraag, ik kan de weersensor wel gebruiken in blockly maar niet kiezen welke parameter hij dan gebruikt. Als je hem als blokje hebt staan laat hij de gemiddelde snelheid met richting zien. Welke waarde dan gematcht wordt in de blockly heb ik nooit geprobeerd.
matthijsph schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 13:58:
Op je weather tab is als het goed is al een windsensor aangemaakt toen je Weather Underground instelde in Domoticz. De waarden hiervan kun je toch gewoon gebruiken?
Dat is een interpretatie en presentatie. Als je in de event module kijkt naar de huidige status van de windsensor krijg je die string te zien waar hij het over had. Ik ben dus bang dat je inderdaad niet zonder LUA kan.

[ Voor 28% gewijzigd door Gonadan op 27-01-2016 14:03 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-10 20:40

MavhRik

Marcel

Wat ook mee speelt is dat KAKU/433 open en bloot is en dus af te vangen, kunnen je buren (als ze een beetje handig zijn -en jou willen pesten-) jouw apparatuur schakelen.

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik zoek de openzwave log. Dus de log die ik kan volgen vanuit de GUI als ik naar hardware ga en daar control panel van zwave open. Staat die ergens? Wil die graag forwarden zodat ik makkelijk kan tracen. Ik ben een debug van een deursensor aan het doen. Lijkt er nu op dat soms gewoon iets wordt gemist in Domoticz, wil weten of de sensor wel iets doet, en of het dus aan Domoticz of aan zwave/sensor ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Wellicht helpt deze nog iets: 433 vs Z-Wave: Het technische verhaal in de praktijk

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-10 23:45
UltraSub schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:23:
Ik zoek de openzwave log. Dus de log die ik kan volgen vanuit de GUI als ik naar hardware ga en daar control panel van zwave open. Staat die ergens? Wil die graag forwarden zodat ik makkelijk kan tracen. Ik ben een debug van een deursensor aan het doen. Lijkt er nu op dat soms gewoon iets wordt gemist in Domoticz, wil weten of de sensor wel iets doet, en of het dus aan Domoticz of aan zwave/sensor ligt.
staat standaard niet aan.

Openzwave control panel start het logging zolang je dat open houdt in browser.

In zwave controller kun je het aanzetten maar log wordt snel heel groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
Gonadan schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:02:
[...]

Dat is een interpretatie en presentatie. Als je in de event module kijkt naar de huidige status van de windsensor krijg je die string te zien waar hij het over had. Ik ben dus bang dat je inderdaad niet zonder LUA kan.
Aha, daarom doe ik dus nooit iets met blockly.

Hiermee zou je een eind moeten komen.
Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
local uservar = 'windspeed'

commandArray = {}

-- ophalen van de volledige string
ruw = otherdevices_svalues['Wind']
print('in het veld is opgeslagen: ' .. ruw)

-- filteren van de speed
speed = string.sub(ruw, 14, 17)
print('windspeed is dan: ' .. speed .. 'km/u')

-- eventueel gust
gust = string.sub(ruw, 19, 22)
print('de gust is dan: ' .. gust  .. 'km/u')

-- windsnelheid of gust naar een uservariabele 
commandArray['Variable:' .. uservar] = tostring(speed)

return commandArray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

matthijsph schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:39:

Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20

commandArray = {}

-- filteren van de speed

-- eventueel gust

return commandArray
Ik zou hem dan wel even netjes splitten op de puntkomma's in plaats van hardcoded karakterposities, maar verder is het wel de richting inderdaad. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
trekker22 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:38:
[...]
staat standaard niet aan.

Openzwave control panel start het logging zolang je dat open houdt in browser.

In zwave controller kun je het aanzetten maar log wordt snel heel groot!
Mja, das ook waar natuurlijk. Domoticz log stuur ik naar een tmpfs van 50MB, die redt dat met een dag net, logrotate doet de rest. Ik ga eens kijken of het haalbaar is met een tmpfs voor openzwave en logrotate. Kwam er net trouwens achter dat mijn logforwarder ook al in een dag op 128MB logfile zat op de SD. Maar even -quiet aangezet. Hoef niet perse te weten dat hij netjes logs shipped ;)

/edit
Hmm, kan nergens zien hoe ik dat aanzet. Kan misschien niet bij een Aeotec?

[ Voor 5% gewijzigd door UltraSub op 27-01-2016 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Wellicht een hele aparte vraag, maar hoe werkt blockly als systeem binnen Domoticz eigenlijk? Wordt gewoon bij elke wijziging in parameters alle events nagelopen? Of gaat dat periodiek? Als professioneel knutselaar zou ik denken aan trigger op basis van tijd én status. Dus events worden gestart als een schakelaar/variabele/watdanook verandert én de tijd één minuut verder is.

Los daarvan ben ik erg benieuwd hoe ik dan het beste mijn blockly in elkaar kan zetten. Als bovenstaand waar is dan is onderstaande oplossing namelijk niet heel logisch.

Is pas een beta sinds gisteravond dus hang me er niet aan op. :+

Ik schakel namelijk de wasmachine via twee blokjes, terwijl dat qua logica ook prima in één kan. Maar is dat ook de bedoeling van de blockly implementatie in Domoticz?

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/K7gAIifTIc3hT8x5ZaejDFid/medium.png

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/83AyMt48jkNU5p1REedvSgWz/medium.png

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-10 20:59
Op dit moment heb ik domoticz op een Raspberry pi draaien. Gaat als een tierelier. Binnenkort ga ik voor een tijdje weg en Domoticz moet mijn lampen aan en uit schakelen (gebeurd nu ook al). Nu kan het natuurlijk gebeuren dat er ofwel een keer de stroom uitvalt danwel dat de pi vastloopt.

Voor het vastlopen van de pi heb ik al monit ingesteld maar ik zit nog een beetje met de stroomuitval (en dan eigenlijk het risico van een corrupte sd card). Mijn idee is om een Xiaomi powerbank tussen het stopcontact en de pi te plaatsen. Daarmee kan ik een redelijk aantal uren zonder stroom overbruggen. Zijn er nadelen aan het continu aan het stopcontact houden van een powerbank?

De andere oplossing die dan in beeld komt is een PI UPS, maar dat vind ik een beetje zonde van het geld als ik het al voor elkaar kan boksen met reeds in huis aanwezige middelen. Deze laatste heeft natuurlijk wel als voordeel dat de PI UPS de Pi automatisch uitschakelt zodat het risico op een corrupte sd-card minimaal is.
Of heeft iemand een mooier/beter idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

BB-One schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:50:
Op dit moment heb ik domoticz op een Raspberry pi draaien. Gaat als een tierelier. Binnenkort ga ik voor een tijdje weg en Domoticz moet mijn lampen aan en uit schakelen (gebeurd nu ook al). Nu kan het natuurlijk gebeuren dat er ofwel een keer de stroom uitvalt danwel dat de pi vastloopt.

Voor het vastlopen van de pi heb ik al monit ingesteld maar ik zit nog een beetje met de stroomuitval (en dan eigenlijk het risico van een corrupte sd card). Mijn idee is om een Xiaomi powerbank tussen het stopcontact en de pi te plaatsen. Daarmee kan ik een redelijk aantal uren zonder stroom overbruggen. Zijn er nadelen aan het continu aan het stopcontact houden van een powerbank?

De andere oplossing die dan in beeld komt is een PI UPS, maar dat vind ik een beetje zonde van het geld als ik het al voor elkaar kan boksen met reeds in huis aanwezige middelen. Deze laatste heeft natuurlijk wel als voordeel dat de PI UPS de Pi automatisch uitschakelt zodat het risico op een corrupte sd-card minimaal is.
Of heeft iemand een mooier/beter idee?
Welke lampen gaat de PI dan bedienen als de stroom uitgevallen is?

Bij mijn weten is het 'vies afsluiten' niet zomaar een corrupte PI, meestal gaat dat gewoon goed en start hij automatisch weer als er stroom is. Je kunt het wel proberen met een accu-achtig iets, maar dan zou ik voor iets simpels gaan en in Domoticz inbouwen dat zodra de stroom uitvalt de PI netjes afsluit.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
matthijsph schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:39:
[...]

Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20

commandArray = {}

-- filteren van de speed

-- eventueel gust

return commandArray
Dank je.
Hier kan ik wel weer even verder mee. Wilde stiekem beetje voorkomen in LUA te moeten omdat mijn kennis daarin heel minimaal is.
Maar goed ik ga me er is in verdiepen. LUA werkt toch wel mooier dan Blocky.

Jij plot hem in km/h, maar de string is in m/s. en zie geen rekensommetje van m/s naar km/h. Klopt dat?
Gonadan schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:40:
[...]

Ik zou hem dan wel even netjes splitten op de puntkomma's in plaats van hardcoded karakterposities, maar verder is het wel de richting inderdaad. :)
Ik zal is kijken of ik dat voor elkaar ga krijgen :) Goeie training ditte :P
Gonadan schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:41:

Ik schakel namelijk de wasmachine via twee blokjes, terwijl dat qua logica ook prima in één kan. Maar is dat ook de bedoeling van de blockly implementatie in Domoticz?
Volgensmij wel want Blocky heeft ook de Else if, do. daar kan je dus een twee actie met bijv dezelfde switches/ schakelaars doen. kan ook los (heb ik ook, mijn rolluiken op is los van het event naar beneden).

[ Voor 14% gewijzigd door luigi87 op 27-01-2016 14:58 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BB-One schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:50:
[...]

[...]
Xiaomi powerbank als UPS gaat niet werken, probeer het maar eens. Als je de lader loskoppelt van de Xiaomi zal hij de output heel even uitzetten. Genoeg om de Pi eruit te laten klappen. Wel jammer, want de prijs/kwaliteit-verhouding van die dingen is echt top (heb er zelf ook eentje in m'n tas zitten voor onderweg).

Ik heb alle apparatuur in de meterkast (modem, router, switch, NAS e.d.) gewoon achter een standaard UPS gehangen. Zoiets als dit model: pricewatch: APC Back-UPS ES 550VA DIN is dan prima.

Op Marktplaats staan ze vaak ook goedkoop (of zelfs gratis) omdat de accu op is (moet je elke 3-5 jaar vervangen). De accu bij die kleinere modellen (<700VA) is meestal één 12V 7Ah model die je bij Conrad voor 2 tientjes ofzo kunt kopen. Op die manier kun je voor weinig een UPS verkrijgen.

[ Voor 32% gewijzigd door ThinkPad op 27-01-2016 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
Gonadan schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:53:
[...]

Welke lampen gaat de PI dan bedienen als de stroom uitgevallen is?
Geen enkele lamp :) Maar ik ben meer "bang" voor een corrupte SD bij het plotseling afsluiten en dan start de Pi niet meer op en dan worden de volgende dag (als er weer stroom is) de lampen niet meer aan en uitgeschakeld.
Bij mijn weten is het 'vies afsluiten' niet zomaar een corrupte PI, meestal gaat dat gewoon goed en start hij automatisch weer als er stroom is. Je kunt het wel proberen met een accu-achtig iets, maar dan zou ik voor iets simpels gaan en in Domoticz inbouwen dat zodra de stroom uitvalt de PI netjes afsluit.
Maar hoe "weet" domoticz dan dat de stroom is uitgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
luigi87 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:56:
[...]
Dank je.
Hier kan ik wel weer even verder mee. Wilde stiekem beetje voorkomen in LUA te moeten omdat mijn kennis daarin heel minimaal is.
Maar goed ik ga me er is in verdiepen. LUA werkt toch wel mooier dan Blocky.

Jij plot hem in km/h, maar de string is in m/s. en zie geen rekensommetje van m/s naar km/h. Klopt dat?
[...]
Je hebt helemaal gelijk. Ik had even snel wat in elkaar geflanst, maar moet inderdaad m/s zijn.

Ik ben recent met LUA begonnen door domoticz en ook zeker nog geen expert. Ik vind LUA zelf echter makkelijker werken dan geklooi met Blockly. Je bent wat flexibeler en als je eenmaal over de eerste hobbel heen bent gaat het ook vrij snel.
Gonadan schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:40:
[...]
Had ik naar gezocht, maar kon ik zo snel niet vinden. Hoe fix je dat in LUA?

[ Voor 18% gewijzigd door matthijsph op 27-01-2016 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

matthijsph schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:05:
Heb nog nooit LUA gedaan maar ga even uit van een simpele script taal. Als een split niet voorhanden is dan kan je altijd een find gebruiken om de juiste positie te vinden, hardcoded is nooit goed.

Maar als ik even snel in de reference kijk zou ik zelf voor match gaan, lekker regexen. :P
BB-One schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:00:
Status van andere devices? Of gebruik je alleen 433?

[ Voor 19% gewijzigd door Gonadan op 27-01-2016 15:12 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
Gonadan schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:11:
[...]

Status van andere devices? Of gebruik je alleen 433?
Ik gebruik op dit moment alleen nog maar 433

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
matthijsph schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:05:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. Ik had even snel wat in elkaar geflanst, maar moet inderdaad m/s zijn.

Ik ben recent met LUA begonnen door domoticz en ook zeker nog geen expert. Ik vind LUA zelf echter makkelijker werken dan geklooi met Blockly. Je bent wat flexibeler en als je eenmaal over de eerste hobbel heen bent gaat het ook vrij snel.

[...]

Dacht al snap ik er niks van, maar er is nog hoop :9

Ja die hobbel moet ik nog even gaan nemen, maar het LUA script lezen lukt me al. Dus het opbouwen zou ook wel moeten lukken.
Blocky is wel lekker visueel, (vergeet je geen codes enzo) en als ik hem aan het bouwen ben kan iedereen mee genieten met het hardop opnoemen wat ik doe " als bla bla, dan bla bla...

Als je je het gelukt is zonder "harde verwijzingen" zou je hem dan weer even willen delen met me. Dank _/-\o_

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

luigi87 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:56:
Volgensmij wel want Blocky heeft ook de Else if, do. daar kan je dus een twee actie met bijv dezelfde switches/ schakelaars doen. kan ook los (heb ik ook, mijn rolluiken op is los van het event naar beneden).
Die constructie zie ik vaker inderdaad, maar ik ben toch nog erg benieuwd naar hoe het precies werkt achter de schermen. Ik hoop op een evaluatie van alle events bij elke wijziging van status, variabele of schakelaar. (dus feitelijk ook klok)

Daarnaast ben ik nog aan het twijfelen hoe ik de vertraging voor het uitschakelen van het licht op de WC het beste kan doen. Op dit moment is het simpel een:
IF (beweging plee) THEN licht = aan FOR 1 minute

Maar dan kan je daarna zwaffelen wat je wilt, hij de minuut wordt niet opgerekt. Wellicht is het handiger om het andersom te doen, namelijk dat als er een x periode géén beweging meer is het licht uit gaat. Echter ben ik bang dat blockly de 'FOR x MINUTE' dingen gewoon inschiet en daarna niet meer kan beïnvloeden.

Zou je voor zoiets per definitie naar LUA moeten?
BB-One schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:13:
Ik gebruik op dit moment alleen nog maar 433
Dan wordt het lastig inderdaad. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Gonadan op 27-01-2016 15:23 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
Gonadan schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:22:
[...]

Die constructie zie ik vaker inderdaad, maar ik ben toch nog erg benieuwd naar hoe het precies werkt achter de schermen. Ik hoop op een evaluatie van alle events bij elke wijziging van status, variabele of schakelaar. (dus feitelijk ook klok)

Daarnaast ben ik nog aan het twijfelen hoe ik de vertraging voor het uitschakelen van het licht op de WC het beste kan doen. Op dit moment is het simpel een:
IF (beweging plee) THEN licht = aan FOR 1 minute

Maar dan kan je daarna zwaffelen wat je wilt, hij de minuut wordt niet opgerekt. Wellicht is het handiger om het andersom te doen, namelijk dat als er een x periode géén beweging meer is het licht uit gaat. Echter ben ik bang dat blockly de 'FOR x MINUTE' dingen gewoon inschiet en daarna niet meer kan beïnvloeden.

Zou je voor zoiets per definitie naar LUA moeten?
wat je kan doen is de bewingsmelder op zijn kortste tijd zetten (5 sec) en de offset in domoticz 1 minuut geven bijv. als je dan staat te zwaffelen ziet je ... nou ja .... je weet wel ;). en geeft die volgens mij iedere 5 sec het signaal naar Domoticz die dan weer opnieuw gaat aftellen.
Hoe je dit anders kan doet weet ik niet, want dat is een tekortkoming aan de hardware denk.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-10 23:45
UltraSub schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:40:
[...]

Mja, das ook waar natuurlijk. Domoticz log stuur ik naar een tmpfs van 50MB, die redt dat met een dag net, logrotate doet de rest. Ik ga eens kijken of het haalbaar is met een tmpfs voor openzwave en logrotate. Kwam er net trouwens achter dat mijn logforwarder ook al in een dag op 128MB logfile zat op de SD. Maar even -quiet aangezet. Hoef niet perse te weten dat hij netjes logs shipped ;)

/edit
Hmm, kan nergens zien hoe ik dat aanzet. Kan misschien niet bij een Aeotec?
http://172.16.3.165:8080/#/Hardware
klik op Setup van de zwave hardware device

selecteer dan de controller en zet:
2. Enable Debug:
0
(actual: 0)
op 1 zetten voor debug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

luigi87 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:34:
wat je kan doen is de bewingsmelder op zijn kortste tijd zetten (5 sec) en de offset in domoticz 1 minuut geven bijv. als je dan staat te zwaffelen ziet je ... nou ja .... je weet wel ;). en geeft die volgens mij iedere 5 sec het signaal naar Domoticz die dan weer opnieuw gaat aftellen.
Hoe je dit anders kan doet weet ik niet, want dat is een tekortkoming aan de hardware denk.
De hardware staat er los van, die stuurt de 'off' niet. Dat doet de blockly die ik gemaakt heb omdat de SET AFTER x SECONDS gewoon ergens wordt opgeslagen en ongeacht andere statussen af gaat volgens mij.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-10 08:08
[b]Gonadan schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:22:[

[...]

Dan wordt het lastig inderdaad. :)
Niet noodzakelijk toch? Ik had ook alleen 433 spul in de tijd dat ik de Pi op mijn UPS had zitten. NAS ook op de UPS en via SNMP controleren of de UPS online of offline is.

In geval van offline doet de Pi na 10 minuten een shutdown en de NAS na 20 minuten.
Enige nadeel is als de spanning terugkomt in die 10 minuten dat de Pi al uit is maar de NAS nog niet, dan start de Pi niet vanzelf op, maar ja, komt dat vaak voor? Denk van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:30
schulpr schreef op zondag 24 januari 2016 @ 21:23:
Ik heb vier KAKU dimmers vervangen voor het knipperen. Elk half- en heel uur was het raak. Nu Fibaro dimmers. Dat gaat veel beter. Heel af en toe een klein dipje in het licht.
Dank voor je feedback, dat overweeg ik ook.
Inmiddels reactie van de klantenservice dat ze me een ACD300 gaan toesturen, omdat deze minder/geen last heeft van het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
Gonadan schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:37:
[...]

De hardware staat er los van, die stuurt de 'off' niet. Dat doet de blockly die ik gemaakt heb omdat de SET AFTER x SECONDS gewoon ergens wordt opgeslagen en ongeacht andere statussen af gaat volgens mij.
Oke, Inderdaad geen idee hoe die daar mee om gaat. Maar geloof niet dat dat kan want dan zou je hem moet verplichten iedere x seconder de status van een device te checken. Blocky kan dat zeker niet. denk Lua ook niet omdat hij gewoon iedere minuut het script afloopt.

- leeg -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijsph
luigi87 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:17:
[...]
Als je je het gelukt is zonder "harde verwijzingen" zou je hem dan weer even willen delen met me. Dank _/-\o_
Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
-- script_device_windspeed.lua

-- hier de naam van je uservariabele & sensor ingeven
local uservar = 'varWindspeed'
local sensor = 'Wind'

-- deze hebben we straks nodig om windspeed etc weg te schrijven
local wind = {}

-- script
commandArray = {}

if devicechanged[sensor] then
-- ophalen van de gegevens van Weather Underground
for w in (otherdevices_svalues[sensor] .. ";"):gmatch("([^;]*);") do 
    table.insert(wind, w) 
end

-- alle waarden naar de log schrijven
-- handig als documentatie zodat je kunt zien wat waar in zit
-- verder overbodig dus kan in principe weg
print('direction: ' .. wind[1])
print('directionStr: ' .. wind[2])
print('speed: ' .. wind[3])
print('gust: ' .. wind[4])
print('temp: ' .. wind[5])
print('chill: ' .. wind[6])

-- wegschrijven naar een uservariabele 
-- hier kun je natuurlijk ipv [3] ook iets anders [1 tm 6] invullen
commandArray['Variable:' .. uservar] = tostring(wind[3])
end

return commandArray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

luigi87 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:05:
Oke, Inderdaad geen idee hoe die daar mee om gaat. Maar geloof niet dat dat kan want dan zou je hem moet verplichten iedere x seconder de status van een device te checken. Blocky kan dat zeker niet. denk Lua ook niet omdat hij gewoon iedere minuut het script afloopt.
Wat je wilt is dat hij op basis van 'beweging = off' een timeout start waarna hij het licht uitschakelt. Uitdaging hierbij is zorgen dat als tijdens die timeout weer beweging gedetecteerd wordt de timeout gestopt wordt.

Wat dacht je van zoiets:
IF beweging = ON
SET licht = ON
SET uservar_pleebezet = ON

IF beweging = OFF
SET uservar_pleebezet = OFF AFTER 1 MINUTE

IF uservar_pleebezet = OFF AND beweging = ON
ELSE
SET licht = OFF
SET uservar_pleebezet = OFF

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
matthijsph schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:09:
[...]

Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
-- script_device_windspeed.lua

-- hier de naam van je uservariabele & sensor ingeven
local uservar = 'varWindspeed'
local sensor = 'Wind'

-- deze hebben we straks nodig om windspeed etc weg te schrijven
local wind = {}

-- script
commandArray = {}

if devicechanged[sensor] then
-- ophalen van de gegevens van Weather Underground
for w in (otherdevices_svalues[sensor] .. ";"):gmatch("([^;]*);") do 
    table.insert(wind, w) 
end

-- alle waarden naar de log schrijven
-- handig als documentatie zodat je kunt zien wat waar in zit
-- verder overbodig dus kan in principe weg
print('direction: ' .. wind[1])
print('directionStr: ' .. wind[2])
print('speed: ' .. wind[3])
print('gust: ' .. wind[4])
print('temp: ' .. wind[5])
print('chill: ' .. wind[6])

-- wegschrijven naar een uservariabele 
-- hier kun je natuurlijk ipv [3] ook iets anders [1 tm 6] invullen
commandArray['Variable:' .. uservar] = tostring(wind[3])
end

return commandArray
Toppie, dank voor het delen. Ik ga hem er is in klussen.
Gonadan schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:16:
[...]

Wat je wilt is dat hij op basis van 'beweging = off' een timeout start waarna hij het licht uitschakelt. Uitdaging hierbij is zorgen dat als tijdens die timeout weer beweging gedetecteerd wordt de timeout gestopt wordt.

Wat dacht je van zoiets:
IF beweging = ON
SET licht = ON

IF beweging = OFF
SET uservar_pleebezet = OFF AFTER 1 MINUTE

IF uservar_pleebezet = OFF AND beweging = ON
ELSE
SET licht = OFF
SET uservar_pleebezet = OFF
het zou moeten kunnen werken op die wijze. ben benieuwd.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Ergens heb ik alleen iets gelezen over dat blockly niet triggert op variabelen die hij zelf zet, maar dat heb ik nooit getest. Leuk voor thuis straks.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
trekker22 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:34:
[...]

http://172.16.3.165:8080/#/Hardware
klik op Setup van de zwave hardware device

selecteer dan de controller en zet:
2. Enable Debug:
0
(actual: 0)
op 1 zetten voor debug
Doh. Daar staat het idd ja. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:01

Pixelmagic

Ubergeek

[b][message=45663185,noline]BB-One schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:00[/
[...]

Bij de meeste ups-en kan je via usb een kabel aansluiten die de status door kan geven aan je server en een klein stukje software kan bij een bepaald spannings niveau een nette shutdown geven.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

luigi87 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:28:
het zou moeten kunnen werken op die wijze. ben benieuwd.
Het werkt. *O*

Nu nog een fijne balans vinden tussen snel uit als je klaar bent maar niet te snel met je blote reet in het donker zitten. Wellicht iets proberen met een start van enkele minuten en daarna korte checks, moet kunnen. :P

Edit:
Toch niet perfect, moet nog even debuggen.

[ Voor 6% gewijzigd door Gonadan op 27-01-2016 19:04 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:16:
[...]
Niet zo moeilijk, kijk gewoon naar de lastupdate time van licht en sensor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 19:22:
Niet zo moeilijk, kijk gewoon naar de lastupdate time van licht en sensor ;)
Hoe dan? Blockly staat dergelijke informatie niet toe voor zover ik heb kunnen zien.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:22
Gonadan schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 18:50:
[...]

Het werkt. *O*

Nu nog een fijne balans vinden tussen snel uit als je klaar bent maar niet te snel met je blote reet in het donker zitten. Wellicht iets proberen met een start van enkele minuten en daarna korte checks, moet kunnen. :P

Edit:
Toch niet perfect, moet nog even debuggen.
Hoor graag je debug.
Toevallig ben ik met hetzelfde bezig.
Heb nu n eenvoudige blockly, maar krijg klachten van de medebewoners hier :F
Zoek dus ook n slimme blockly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aiaiaiaia, licht in de WC triggeren op beweging...... Als ik ergens een hekel aan heb, is het dat wel.
Op het werk ook, licht gaat altijd te snel uit :(

Mocht je je er toch aan willen wagen:

Ik had voor de motion altijd twee scriptjes in gebruik:
script_device_motion.lua
script_time_nomotion.lua

Die tweede telt het aantal minuten 'no motion' en zal dan een switch omflippen.

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 27-01-2016 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 11:08

error33

Klungelsmurf bestaat nog

3nzym3 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 13:30:
[...]
P.S. De temperatuur sensor heeft wel een heel optimistische temperatuur aan (24 a 26 graden) nu is het de laatste paar dagen wel meer lenteweer maar binnen heb ik de temp gewoon op 20 graden. Is hier iets aan te doen (offset ofzo). Ik zit op een beta release van domoticz te werken. misschien toch maar terug naar laatste stabiele versie? Of zal dit in de praktijk weinig toevoegen.
Je kunt bij temperatuur aanpassen apparaat aanpassingen doen. en in de node zelf regel 66 aanpassen.

Aanpassen temperatuur

aanpassen temperatuur-2

Maar heb je al eens een andere meter er naast gezet of het echt niet zo warm is bij de bol ?

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

ThinkPadd schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 20:01:
Aiaiaiaia, licht in de WC triggeren op beweging...... Als ik ergens een hekel aan heb, is het dat wel.
Kwestie van een sensor die gevoelig genoeg is om vingers, of iets anders van dat formaat, te zien bewegen.

Ik dacht nog aan een combinatie met een deur sensor. Deur dicht -> beweging -> licht aan. Deur dicht -> geen beweging -> licht uit.
Mocht je je er toch aan willen wagen:

Ik had voor de motion altijd twee scriptjes in gebruik:
script_device_motion.lua
script_time_nomotion.lua

Die tweede telt het aantal minuten 'no motion' en zal dan een switch omflippen.
Ik houd ze in gedachten. Voor nu heb ik nog de autistische uitdaging bedacht om het met blockly te realiseren. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:22
ThinkPadd schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 20:01:
Dan zit je te lang :+

.....maar ik ken het :X O-) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

In ieder geval is mijn vermoeden bevestigd, als je een SET x = y AFTER z SECONDS doet dan zal hij dat letterlijk doen, wat er verder ook gebeurt. De tussenstap met variabele is dus vereist.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Iemand ervaring met buitendeur en zwave? Ik zoek een motor die de deur van slot(en) haalt, maar ook nog met een sleutel toegang geven. tot nu toe vind ik eigenlijk binnendeuren

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multispeed
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-02 09:07

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Zijn meer mensen waarbij de domoticz app verschrikkelijk langzaam opent de eerste keer ?

Het duurt toch zeker 40 seconden, op 4G zowel als Wi-Fi

En toevallig vind ik dus van niet! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Op variabelewijzigingen triggert blockly inderdaad niet, dus ik heb nu een dummy switch gemaakt. Is nog lekkerder testen ook.
Nu probeerde ik alles in één blockly te gooien, maar klaag hij dat het malformed is. Maar ik zie niet waar, wat zie ik over het hoofd??

Bingo, ik had hem al snel gevonden. Was al bang dat een komma in de tekst stiekem ergens geïnterpreteerd ging worden achter de schermen. Dus pro-tip, gebruik geen komma's in de write log blockies. :')

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/symh8rll2CiPjxD2FVHTbiAg/full.png

[ Voor 23% gewijzigd door Gonadan op 27-01-2016 22:23 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Iemand een goedkoop betrouwbaar adresje voor CR123A batterijen :)
Mijn PIRs binnen leven 3 maanden zie ik net... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
Gonadan schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:35:
Ergens heb ik alleen iets gelezen over dat blockly niet triggert op variabelen die hij zelf zet, maar dat heb ik nooit getest. Leuk voor thuis straks.
Hier gaat het prima met mijn wakeuplight, gaat super!
UltraSub schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 22:05:
heb een aantal op ebay besteld, oplaadbare.
zoiets als dit

[ Voor 42% gewijzigd door maomanna op 27-01-2016 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
dubbel :)

[ Voor 97% gewijzigd door maomanna op 27-01-2016 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:39
Heb al een paar leuke schakelingen gemaakt.

Nu probeer ik een blockly te maken dat als het alarm uit is, en de zon onder gaat, de verlichting aan gaat.

Blockly Sunset

Dit heb ik nu gemaakt. Alleen vraag ik me af of dit gaat werken, maar ook of als Sunset voorbij is, en het dus sunrise is actief is. het licht uitblijft als ik binnen kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

Gonadan schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 21:11:
In ieder geval is mijn vermoeden bevestigd, als je een SET x = y AFTER z SECONDS doet dan zal hij dat letterlijk doen, wat er verder ook gebeurt. De tussenstap met variabele is dus vereist.
Daarom heb/had ik hem zo (werk inmiddels al een tijd met geofence):
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QYLoP5y.png
De eerste zet 'Iemand thuis' aan, de 2e zet die uit met een vertraging maar mocht in die vertragingstijd toch weer een device online komen (3e regel), zet hij 'Iemand thuis' weer aan waardoor die afvalvertraging "overschreven"/geannuleerd wordt.
edit:

gebruik je die 3e regel niet, zal die timer dus eerst aflopen en dus die schakelaar uitzetten en gelijk weer aanzetten. Als dat een lamp is, zal die dus even uit gaan wat alles behalve wenselijk is

[ Voor 13% gewijzigd door tozzke op 27-01-2016 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

maomanna schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 22:05:
Hier gaat het prima met mijn wakeuplight, gaat super!
Bij mij niet. Als hij de uservar zelf zet dan gaat de trigger erop niet af, met een dummy switch wel.
heb een aantal op ebay besteld, oplaadbare.
zoiets als dit
Ik zou er mee uitkijken. De bekende shop knivesandtools verkoopt ze niet meer omdat de oplaadbare onbetrouwbaar en soms zelfs gevaarlijk zijn.
UltraSub schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 22:05:
sk.nkon.nl?

Of anders gewoon Amazon. Helaas zijn CR123A niet goedkoop. :P
Daarom heb ik nu wat Kaku PIRs, lekker goedkoop en gewoon op AAA. :+
tozzke schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 22:20:
[...]

Daarom heb/had ik hem zo (werk inmiddels al een tijd met geofence):
[afbeelding]
De eerste zet 'Iemand thuis' aan, de 2e zet die uit met een vertraging maar mocht in die vertragingstijd toch weer een device online komen (3e regel), zet hij 'Iemand thuis' weer aan waardoor die afvalvertraging "overschreven"/geannuleerd wordt.
De tering wat een grote, maar lijkt aardig op mijn blockly even hierboven. Het nutteloze blok heb ik er uit geknipt, verder doet hij het best goed. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Gonadan op 27-01-2016 22:22 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tozzke
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

boekee schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 22:18:
Heb al een paar leuke schakelingen gemaakt.

Nu probeer ik een blockly te maken dat als het alarm uit is, en de zon onder gaat, de verlichting aan gaat.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/f7I8WxioWEjqeE0dkpaZHGNd/full.png

Dit heb ik nu gemaakt. Alleen vraag ik me af of dit gaat werken, maar ook of als Sunset voorbij is, en het dus sunrise is actief is. het licht uitblijft als ik binnen kom.
let allemaal toch eens op hoe je die blockly's opbouwt! man man man :+
dit komt echt te vaak voorbij...
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ohAo0nz.png
zo hoort het dan en niet anders

edit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cTRt1Np.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pojMTP2.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BNXDVWY.png

Misschien wat voor in de startpost? :)

[ Voor 19% gewijzigd door tozzke op 28-01-2016 06:41 ]

Pagina: 1 ... 37 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de Github repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door
Gebruik bij het posten van stukjes code de ~~~[code]-tag!
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.