Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisiesmit93
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-10 21:05
Is het mogelijk om via Domoticz lampen / led strips langzaam (vloeiend) te dimmen?
Of is deze functie niet mogelijk samen met Domoticz?

Bedoeling is dat wanneer ik bijvoorbeeld een film of serie ga kijken via Kodi, dat alle lampen langzaam uitfaden en niet in 1x uit gaan.

Wanneer dit niet mogelijk is met Domoticz, hebben jullie dan nog mogelijkheden of platformen waar dit wel op mogelijk is (heb al naar Philips Hue gekeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:50
tozzke schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 22:23:
[...]

let allemaal toch eens op hoe je die blockly's opbouwt! man man man :+
dit komt echt te vaak voorbij...
[afbeelding]
zo hoort het dan en niet anders
Door schade en schande probeer ik wijs te worden :) bedankt voor de tip, heb hem opnieuw opgebouwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:05
Chrisiesmit93 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 22:30:
Is het mogelijk om via Domoticz lampen / led strips langzaam (vloeiend) te dimmen?

Bedoeling is dat wanneer ik bijvoorbeeld een film of serie ga kijken via Kodi, dat alle lampen langzaam uitfaden en niet in 1x uit gaan.

Wanneer dit niet mogelijk is met Domoticz, hebben jullie dan nog mogelijkheden of platformen waar dit wel op mogelijk is (heb al naar Philips Hue gekeken).
je kan kodi toch laten triggeren?
if kodi = on then lights = level 20% ofzo?

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisiesmit93
  • Laatst online: 08-10 21:05
maomanna schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 22:46:
[...]
Ik heb nog totaal geen ervaring met dit soort zaken en wil binnekort wat spullen gaan kopen en proberen, maar ik heb zo'n sterk vermoeden dat als ik Domoticz zou gebruiken icm de triggers dat de lampen dan ineens op 20% gaan branden bijv (en dus niet faden wat ik graag wil :) )

Wat ik graag zou willen realiseren is dat als onder andere Kodi start / pauzeert / stopt dat de lampen dan gelijdelijk uit, 50% power, of weer geleidelijk aangaan. Net zoals in de bios zeg maar :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:49

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
maomanna schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 22:46:
Hij wil niet een bepaald percentage instellen, maar hij wil dat de lampen geleidelijk uitgaan. Dimmers doen dit feitelijk al standaar, maar binnen 1 à 2 seconden. Wil je een langer traject dan kan je wellicht in stappen schakelen?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-08 11:17
Chrisiesmit93 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 22:52:
[...]
Wat ik graag zou willen realiseren is dat als onder andere Kodi start / pauzeert / stopt dat de lampen dan gelijdelijk uit, 50% power, of weer geleidelijk aangaan. Net zoals in de bios zeg maar :*)
Ergens hierboven staat een 'wakeuplight' waarbij het licht langzaam aan gaat. Kun je die niet ombouwen tot wat jij zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 19:53:
[...]

Hoe dan? Blockly staat dergelijke informatie niet toe voor zover ik heb kunnen zien.
Kan perfect in PHP. Heb 5 PIR's in huis. Zelfs met een hotelschakeling erbij: 1PIR Inkom die samen werkt met 1PIR hall boven. Pas als beiden geen beweging meer zien gaat het licht terug uit. Dat dan nog zelfs zo ingesteld dat wanneer we slapen alleen het licht beneden aan gaat zodat we niet verblind worden bij een nachtelijk bezoek aan de badkamer.
maomanna schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 22:05:
heb een aantal op ebay besteld, oplaadbare.
zoiets als dit
Oppassen: Lithium CR123A batterijen zijn 3V, oplaadbare zijn meestal 3,6V.
Ik hoop ergens wel dat je het probeert en de resultaten na enkele weken laat weten, ben ook wel voorstander van oplaadbare batterijen ipv een hoop wegwerp alkaline/lithium.
Chrisiesmit93 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 22:52:
[...]
Als je een beetje kan programmeren perfekt doenbaar. Ik heb in PHP wake-up lights en sleep-lights in gebruik.
Als die geactiveerd worden gaat er elke minuut 1% bij/af. Kan eenvoudig aangepast worden naar elke percentage/periode, bv 2%/sec.
Let dan wel op dat Domoticz elke seconde een signaal moet sturen en je die stapjes zal zien in de verlichting. Zo vloeiend als in de bioscoop zal je het wellicht niet krijgen met DIY materiaal.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2016 06:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-08 11:17
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 06:42:

[...]

Als je een beetje kan programmeren perfekt doenbaar. Ik heb in PHP wake-up lights en sleep-lights in gebruik.
Als die geactiveerd worden gaat er elke minuut 1% bij/af. Kan eenvoudig aangepast worden naar elke percentage/periode, bv 2%/sec.
Let dan wel op dat Domoticz elke seconde een signaal moet sturen en je die stapjes zal zien in de verlichting. Zo vloeiend als in de bioscoop zal je het wellicht niet krijgen met DIY materiaal.
Is het niet zo dat Domoticz met stapjes vsn ongeveer 7% gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09 10:22
matthijsph schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 07:35:
[...]

Is het niet zo dat Domoticz met stapjes vsn ongeveer 7% gaat?
Is afhankelijk van de dimmer, je kunt het meestal wel zien aan de maxDimLevel variable als je de json bekijkt, er zijn er met maxDimLevel = 15 (Stapjes van ongeveer 7) en er zijn er met maxDimLevel = 100.

Kaku is meestal 15 denk ik.
Hue is geloof ik 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 06:42:
Kan perfect in PHP. Heb 5 PIR's in huis. Zelfs met een hotelschakeling erbij: 1PIR Inkom die samen werkt met 1PIR hall boven. Pas als beiden geen beweging meer zien gaat het licht terug uit. Dat dan nog zelfs zo ingesteld dat wanneer we slapen alleen het licht beneden aan gaat zodat we niet verblind worden bij een nachtelijk bezoek aan de badkamer.
Dat is leuk, maar ik ben niet op zoek naar oplossingen waarbij ik zelf extra moet gaan knutselen. Dan kan ik net zo goed Domoticz zelf gaan uitbreiden, lijkt me vruchtbaarder.

Ik vind het een uitdaging om zoveel mogelijk met blockly te doen, vooralsnog lijkt dat te lukken. LUA gaat er ook zeker komen, al is het maar om te proberen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynamicDreams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:27
Chrisiesmit93 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 22:30:

Helemaal vloeiend zal lastig worden, maar wellicht kun je een scene maken en daarin de betreffende apparaten zetten. Je voegt het apparaat meerdere malen toe, met steeds een ander dim-level. Domoticz voert de commando's na elkaar uit, dus krijg je een stapsgewijze dimming van je lampen.

12x JA Solar 375 Wp op oost-west met Goodwe GW3600D-NS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 09:37:
[...]
Dat is leuk, maar ik ben niet op zoek naar oplossingen waarbij ik zelf extra moet gaan knutselen. Dan kan ik net zo goed Domoticz zelf gaan uitbreiden, lijkt me vruchtbaarder.

Ik vind het een uitdaging om zoveel mogelijk met blockly te doen, vooralsnog lijkt dat te lukken. LUA gaat er ook zeker komen, al is het maar om te proberen.
Of je nu gaat knutselen in blockly, lua, php, bash of wat dan ook, doet er niet zoveel toe, het blijft knutselen en proberen.
Ik weet dat ik dankzij PHP nog niks tegengekomen ben wat ik niet opgelost krijg. Daarentegen lees je maar al te vaak dat sommige dingen bijzonder omslachtig zijn om ze via blockly of lua te doen, dat je dan gebruik met gaan maken van extra overbodige virtuele schakelaars, uservariables en nog veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 17:12:
Of je nu gaat knutselen in blockly, lua, php, bash of wat dan ook, doet er niet zoveel toe, het blijft knutselen en proberen.
Ik weet dat ik dankzij PHP nog niks tegengekomen ben wat ik niet opgelost krijg. Daarentegen lees je maar al te vaak dat sommige dingen bijzonder omslachtig zijn om ze via blockly of lua te doen, dat je dan gebruik met gaan maken van extra overbodige virtuele schakelaars, uservariables en nog veel meer.
Je mist het punt. Ik vroeg om hulp waarbij ik aan gaf het in blockly te willen doen. Advies over hoe het in PHP op te lossen is dan, hoe goed bedoeld ook, niet echt bijdragend. :)

Uiteindelijk zijn alle oplossingen omslachtig, tenzij je zelf de software gaat schrijven. Dat is echter weer wat tijd intensief. LUA en blockly zijn dan tenminste nog onderdeel van Domoticz zelf en blijven dus dicht bij de kern.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:48
Zojuist een RFlink + Arduino besteld bij Nodo :)

Nu lees ik dat het waarschijnlijk niet out of the box werkt als ik 'm wil gebruiken op mijn Synology NAS (213+) ivm het resetten van de Arduino.

Hiervoor zouden mogelijke oplossingen zijn: (ik heb weinig verstand van dit soort dingen)
- het plaatsen van een 120 Ohm weerstand tussen de reset en 5V pin.
Is deze daarvoor geschikt? Of moet ik daarbij op het vermogen letten?
- Het plaatsen van een 10uF condensator tussen GND en RESET. Is deze daarvoor geschikt?Of moet ik hierbij op het voltage letten?

Of is dit allemaal niet meer nodig omdat de drivers geupdate oid zijn binnen domoticz?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meer mensen die Presence detection gebruiken en Android 6.01 gebruiken.

Vorige week een update gekregen van mijn HTC m8 en nu valt Wifi dus uit na een tijdje als het scherm uit is en toestel niet aan de lader hangt. Presence detection werkt hierdoor dus niet meer goed aangezien het systeem denk dat ik niet meer thuis ben en gaan de lichten dus steeds uit. Natuurlijk kan ik een switch er tussen zetten maar systeem werkte altijd prima zo en alles ging automatisch.

Zodra het scherm wordt aangezet is de Wifi weer hersteld. Als wifi wordt uitgezet (vermoedelijk doze functie gebruik hij je data bundel)

Wat ik al gedaan/getest hebt.
1. WiFi slaapinstellingen staan op ALTIJD.
2. Toestel een reset naar fabrieksinstellingen gegeven.
3. Div Wifi keep alive apps geprobeerd
4. Presence detection met NMAP, maar toestel is niet meer aangemeld op WiFi dus werken allemaal niet.
5. Geocaching met Domoticz Premium. Geocaching werkt ook niet echt betrouwbaar helaas. Af en toe denk het toestel dat ik een paar km verder zit terwijl het toestel gewoon thuis ligt.

Iemand nog tips om WiFi wakker te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucky58
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:32
MikeOO schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 07:52:
Ik ben overgestapt van presence detection & domoticz android app om de door jou genoemde redenen naar Location: Net & Wifi via tasker en doe dan een http json.htm om de switch IemandThuis op aan en uit te zetten. Werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
Geen tip om WiFi wakker te houden, maar misschien kun je bluetooth als alternatief gebruiken.

Domoticz forum voor iedereen offline?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:36
Forum upgrade staat er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorickL
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 08:12
Sneezydevil schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 08:08:
Domoticz forum voor iedereen offline?
De site zelf geeft deze melding bij mij:
Forum disabled.... Trying to upgrade to new phpBB version..... (hope to finish at 10:00am GMT+1)
Update doorvoeren dus... ;)

[Edit] Ah, @tlpeter was iets eerder :9

[ Voor 6% gewijzigd door JorickL op 29-01-2016 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
Ik kreeg:

code:
1
Fatal error: Language file ./language/en/mods/tracker.php couldn't be opened. in /home/pkjv172828/domains/domoticz.com/public_html/forum/includes/session.php on line 2098

Een iets minder mooie melding dan jullie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lucky58 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 08:07:
[...]

Ik ben overgestapt van presence detection & domoticz android app om de door jou genoemde redenen naar Location: Net & Wifi via tasker en doe dan een http json.htm om de switch IemandThuis op aan en uit te zetten. Werkt goed.
Klinkt positief. Kun je aangeven hoe je dit gedaan hebt.
Bij Location kan ik mijn adres en Wifi netwerken aangeven en die meetpunten lijken wel betrouwbaar inderdaad.

Maar hoe dan verder. Check je via Tasker of je de instelde location bereikt hebt en laat je tasker dan de JSON uitvoeren. Of gebruik je een plugin van Tasker hiervoor.

Bij Tasker --> Task --> Action kan ik location kiezen maar welke gebruik je dan, open map ?

Misschien een voorbeeldje van je Task :P
Sneezydevil schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 08:08:
Geen tip om WiFi wakker te houden, maar misschien kun je bluetooth als alternatief gebruiken.
Heb ik ook aan gedacht maar Bluetooth is qua afstand ook erg beperkt en dat ga ik in huis niet halen.
Wifi signaal komt al slecht door de vloeren (laminaat + dempingsfolie) dus bluetooh zal dit dan zeker niet redden.

[ Voor 22% gewijzigd door MikeOO op 29-01-2016 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epandi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-10 20:09
Ik hoop dat er meerdere tweakers een ICY E-thermostaat gebruiken.

Gister heb ik een ICY E-thermostaat geinstalleerd in mijn woning. Nu heb ik deze bij hardware toegevoegd. De ICYThermostat agent wordt gestart en daar blijft het dan ook bij. Ik krijg niet automatisch nieuwe devices waarin ik de huidige temperatuur kan zien en een nieuwe temperatuur kan instellen. Ik weet haast zeker dat mijn gebruikersnaam en wachtwoord goed zijn; als test heb ik namelijk een verkeerd wachtwoord ingevuld en dan komt er gelijk in de log te staan dat er een loginprobleem is. Met de juiste logingegevens krijg ik dus alleen in het log dat de agent gestart is en verder niks (geen melding dus dat er gegevens binnen zijn gekomen of wat dan ook).

Op het Domoticz forum heb ik gisteravond niks kunnen vinden.

Ik draai op dit moment versie 2.4269 op een rPi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023

Vorige week een update gekregen van mijn HTC m8 en nu valt Wifi dus uit na een tijdje als het scherm uit is en toestel niet aan de lader hangt. Presence detection werkt hierdoor dus niet meer goed aangezien het systeem denk dat ik niet meer thuis ben en gaan de lichten dus steeds uit. Natuurlijk kan ik een switch er tussen zetten maar systeem werkte altijd prima zo en alles ging automatisch.

Zodra het scherm wordt aangezet is de Wifi weer hersteld. Als wifi wordt uitgezet (vermoedelijk doze functie gebruik hij je data bundel)

4. Presence detection met NMAP, maar toestel is niet meer aangemeld op WiFi dus werken allemaal niet.
5. Geocaching met Domoticz Premium. Geocaching werkt ook niet echt betrouwbaar helaas. Af en toe denk het toestel dat ik een paar km verder zit terwijl het toestel gewoon thuis ligt.

Nope, lukt niet. Overigens had mijn vrouw met haar oude telefoon hetzelfde (Android 4.4). Ik ben overgestapt naar geo-fencing met de Domoticz App. Werkt inmiddels goed!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrBarBarian schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:14:
[...]

Nope, lukt niet. Overigens had mijn vrouw met haar oude telefoon hetzelfde (Android 4.4). Ik ben overgestapt naar geo-fencing met de Domoticz App. Werkt inmiddels goed!
Zoals ik al aangaf werkt dat bij mij dus niet lekker en meld hij regelmatig zichzelf af en aan terwijl het toestel gewoon op tafel ligt.Radius ook ruim (500mtr) gezet maar maakt helaas niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
MikeOO schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:16:
[...]

Zoals ik al aangaf werkt dat bij mij dus niet lekker en meld hij regelmatig zichzelf af en aan terwijl het toestel gewoon op tafel ligt.Radius ook ruim (500mtr) gezet maar maakt helaas niets uit.
Sorry, niet goed gelezen :)

Hoe heb je je locatie ingesteld? a.d.h.v. adres of GPS coördinaten? Adres werkt bij mij ook minder goed..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrBarBarian schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:19:
[...]

Sorry, niet goed gelezen :)

Hoe heb je je locatie ingesteld? a.d.h.v. adres of GPS coördinaten? Adres werkt bij mij ook minder goed..
Adres inderdaad. Ik zal het ook eens met de coördinaten proberen.

Maar de optie van lucky58 spreekt mij ook erg aan als dit ook niet werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door MikeOO op 29-01-2016 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostnl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-10 23:18
Ik heb zelf een m9 alleen geen Wi-Fi netwerk om het te testen. Als je in instellingen naar Wi-Fi gaat en dan menu geavanceerd dan staan daar instellingen over Wi-Fi aan in slaapstand en een instelling over batterij besparing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joostnl schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:39:
Ik heb zelf een m9 alleen geen Wi-Fi netwerk om het te testen. Als je in instellingen naar Wi-Fi gaat en dan menu geavanceerd dan staan daar instellingen over Wi-Fi aan in slaapstand en een instelling over batterij besparing

[...]
tnx maar dat is punt 1 die staat al op Altijd zoals ik dat altijd heb staan en altijd werkte tot aan de 6 update >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
MikeOO schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:46:
[...]

tnx maar dat is punt 1 die staat al op Altijd zoals ik dat altijd heb staan en altijd werkte tot aan de 6 update >:)
Ik heb er nu overigens ook last van, dat Geofence minder werkt. Volgens mij heeft het ook met de wind te maken :? :? :?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-10 08:08
Een beetje googlen leert dat er veel meldingen zijn over issues met Android 6(.01).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
janne_nl schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:56:
Een beetje googlen leert dat er veel meldingen zijn over issues met Android 6(.01).
Klopt ben ook al dagen bezig geweest en daarom hoop ik dat ik een goed alternatief kan vinden hiervoor aangezien ik niet verwacht dat HTC zelf met een fix komt als Google die weet op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Tsja, voor de iPhone bij ons thuis werkt de detectie via ping op zich prima. Daar staat een time-out op van 45 minuten geloof ik. Voor mijn doel op zich goed genoeg. Op de androids staat een time-out van 5 minuten. Een time-out is zowieso nodig, anders begint er van alles te regelen als bv de wifi even hikt of zo.

Wellicht dat je met een time-out ook iets kunt regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Niet online
Voor iedereen die locatie wil gebruiken voor presence detection in domoticz/android: bekijk de combo tasker + autolocation eens.

Ik ben er zelf nog niet mee bezig (in domoticz) maar in tasker werkt het zeer goed !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
janne_nl schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 10:09:
Tsja, voor de iPhone bij ons thuis werkt de detectie via ping op zich prima. Daar staat een time-out op van 45 minuten geloof ik. Voor mijn doel op zich goed genoeg. Op de androids staat een time-out van 5 minuten. Een time-out is zowieso nodig, anders begint er van alles te regelen als bv de wifi even hikt of zo.

Wellicht dat je met een time-out ook iets kunt regelen?
De time-out is het probleem niet. Hij meld zich fysiek af van Wifi. Is met een ping in de router etc niet meer te vinden. Domoticz meld deze daarom netjes af en doet wat hij moet doen. Ondanks dat je in Android aangeeft dat als het scherm uitstaat Wifi actief moet blijven doet hij dat met 6.01 dus niet meer en swtich hij over naar mobiele data. Is vermoedelijk een bug en op dit moment dus niets aan te doen. Vandaar de zoektocht naar een nieuwe oplossing en nu al paar gehad en bied dus weer mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Wat ik bedoel is, komt wifi niet af en toe wel online?

Hoe gaat dat met bv whatsapp als je geen data (gprs/3g/4g/etc) aan hebt staan, komt dat wel aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Xjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-04 10:23
Domoticz heb ik nu een tijdje draaien en op zich gaat het best aardig. Nu viel me alleen iets op in de log per schakelaar. Als ik kijk bij apparaten staan al mijn Hue lampen er twee keer in. De ene onder hardware Toon en de ander hardware Hue Bridge.

De data voor Toon is On / Off, de data voor Hue Bridge geeft ook een level, bijvoorbeeld 58 %. Tot zover is er denk ik niks mis, de Hue Bridge is wat dit betreft uitgebreider dan toen die enkel af en toe de status pollt ofzo.

Wat wel vreemd is, onder log bij Toon zie ik de schakelmomenten (On / Off) maar de log bij de Hue Bridge is leeg? Het lijkt er dus op dat dit niet wordt opgeslagen terwijl de datum/tijd onder laatst gezien wel up to date is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 18:00
Ik heb 0 ervaring met dit soort software, Raspberry Pi, of programmeren. Toch wil ik graag eens wat gaan proberen met een Raspberry Pie om mijn Klik-Aan-Klik-Uit "domotica" aan te sturen. Mijn huis zit er vol mee namelijk. Elektronica ben ik wel goed mee overigens.

Domoticz lijkt mij een mooi stukje software zeker omdat ik het wil kunnen besturen vanuit een overzichtelijke app op mijn telefoon. Ook wil ik al een tijdje een raspberry pi aanschaffen voor oa plex.

Ik heb al redelijk wat op internet gelezen, maar ik blijf het ingewikkeld vinden. Ik zou dan een Raspberry 2B met Raspbian willen gebruiken. Daar kan ik dan blijkbaar Domoticz op draaien en ik heb een 433mhz zender nodig. Ik dacht daarvoor aan deze.

Ik heb echter geen idee of dit alles compatible is met mijn KAKU hardware, en of het softwarematig een beetje aan elkaar te breien is voor 100% raspberry pi noob als ik.

Hebben jullie hier wat advies in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Wat perfect werkt met kaku spul is de rfxcom (heb ik) en volgens mij ook de rflink. Deze laatste zit veel meer in de hobby sfeer dan de rfxcom, maar is wel goedkoper.

De link die je stuurt lijkt me niet compatibel met Domoticz.

Als je het jezelf makkelijk wil maken zou ik zeggen koop een rfxcom, is de investering waard vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:44

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

SuperKris schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 11:36:
Raspberry Pie

Ik heb al redelijk wat op internet gelezen, maar ik blijf het ingewikkeld vinden. Ik zou dan een Raspberry 2B met Raspbian willen gebruiken. Daar kan ik dan blijkbaar Domoticz op draaien en ik heb een 433mhz zender nodig. Ik dacht daarvoor aan deze.

Ik heb echter geen idee of dit alles compatible is met mijn KAKU hardware, en of het softwarematig een beetje aan elkaar te breien is voor 100% raspberry pi noob als ik.

Hebben jullie hier wat advies in?
Hmm lekker, taart :P
Voor de 433MHz heb je rflink of Rfxcom usb nodig, andere goedkope setjes worden niet ondersteund.
Als het alleen om Kaku gaat dan kan je ook aan hun ICS1000 denken, kant en klaar dus.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
Die Rfxcom lijkt mij een beetje overkill, en persoonlijk vind ik hem belachelijk duur. Die ICS1000 schijnt 1 en al ellende te zijn, en daarnaast wil ik het juist met de raspberry pi uitvoeren.

Die rflink klinkt dan al aantrekkelijker. Wat ik echter niet snap is waarom ik een de print van die rflink nodig heb, laat staan waarom daar een adruino bordje bij moet. Die 433mhz transponder kan toch direct op de GPIO van de raspberry?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

SuperKris schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:35:
Die Rfxcom lijkt mij een beetje overkill, en persoonlijk vind ik hem belachelijk duur. Die ICS1000 schijnt 1 en al ellende te zijn, en daarnaast wil ik het juist met de raspberry pi uitvoeren.

Die rflink klinkt dan al aantrekkelijker. Wat ik echter niet snap is waarom ik een de print van die rflink nodig heb, laat staan waarom daar een adruino bordje bij moet. Die 433mhz transponder kan toch direct op de GPIO van de raspberry?
Dat kan uiteraard, maar hou er wel rekening mee dat de kwaliteit van die ontvangers vaak ook echt ongelofelijk slecht is. Ik heb zelf ook een tijdje met die gevallen gespeeld en het werkt echt nauwelijks tenzij je zelf van alles erbij gaat solderen. Maar dat is effectief ook wat een RFLink is, zo'n simpele ontvanger met wat zut er omheen

De Rfxcom is inderdaad heel erg duur maar de kosten zitten dan ook meer in de bijgeleverde firmwares en software dan de hardware, het ding zou natuurlijk veel goedkoper te produceren zijn maar de support die je bij de Rfxcom krijgt is wel geweldig.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is het verschil in kwaliteit tussen Rfxcom en Rflink groot?
Als ik hier kijk, dan zie ik RFLink+behuizing+soldeerservice voor ~€55,-
Da's de helft van wat een Rfxcom kost. En dan ga ik natuurlijk liever daarvoor als dat kan. Maar als het bereik bagger is (bijv.) dan schiet het niet op.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
Ik heb beiden in actie gezien en beiden waren in staat lampen ver achter in de tuin aan te sturen, waar een normale kaku afstandsbediening moeite mee had.

RFLink is gewoon wat meer hobbyen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Kijk eens naar de prijs van een ICS1000, waar je veel minder mee kunt dan de rfxcom icm Domoticz.
Reken eens uit wat al je kaku spul heeft gekost tot nu toe, volgens mij valt de prijs van die rfxcom dan heel erg mee.
En ja, het is een investering inderdaad. En ja, je gaat meer spul kopen omdat het leuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
Waarom ie RFLink een beter resultaat dan een simpele module van 2-3 euro snap ik nog wel. Dat vind ik dus ook nog wel de moeite waard. Waarom er echter nog een Arduino Mega bij moet ontgaat mij volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
Omdat Domoticz zelf geen ondersteuning heeft voor al de verschillende 433Mhz protocollen, dus zie ik die arduino als een vertaler tussen domoticz en 433Mhz.

Als je zoiets rechtstreeks op de GPIO knoopt, moet je dus zelf met scriptjes aan de gang. Domoticz is open, het is maar net hoeveel geld vs moeite je erin wil steken.

Ik denk dat voor de meesten de keuze tussen avonden lang protocollen uitzoeken en programmeren tegenover een RFlink snel gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
Iemand een tip voor het volgende...

Ik heb deze week twee KaKu zenders toegevoegd. Een AFR-060 en een AWMT-230.

Het toevoegen ging zonder problemen. Domoticz zag ze direct. Alleen nu veranderd de status niet bij het in of uitschakelen van het licht. Maar ook reageert de lamp niet als ik hem in Domoticz wil aanzetten. Echter als ik de lampen handmatig aanzet, dan zie ik dat wel in Domitcz voorbij komen:

2016-01-29 14:02:17.330 (RFX433) Lighting 2 (Keuken Lamp)
2016-01-29 14:02:34.276 (RFX433) Lighting 2 (Keuken Lamp)

Maar zoals geschreven, de status veranderd niet in Domoticz...

Edit: Gruwel... Ik blijk per ongeluk de AWMT-230 te hebben gekocht... Echt top dat Google Shopping de verkeerde producten bij een zoekterm plaatsen... En een zender gaat natuurlijk niet werken.

De AFR-060 blijft een vreemd verhaal. Maar dit hangt wat verder weg.

[ Voor 21% gewijzigd door kw_nl op 29-01-2016 14:53 ]

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
ik heb inmiddels de volgende link gevonden die uitlegt hoe je vanaf de GPIO aan kan sturen. Ik snap dit in de grote lijnen wel, maar of ik er uit ga komen met mijn 0% raspberry ervaring is nog maar de vraag.

Ik denk dat je de adruino en RFlink zoals Sneezydevil inderdaad als een soort van vertaler moet zien voor Domoticz. Als ik het goed begrijp heeft Domoticz ingebouwde support voor de combinatie Adruino/RFlink. Voor zover ik het goed begrijp is RFlink een "dom" component die zonder software of configuratie werkt. Deze wordt aangestuurd vanuit een GPIO header. Eigenlijk zou deze dus direct op de Raspberry moeten kunnen werken, maar Domestics heeft hier geen support voor ingebouwd. De Adruino vertaald de commando's vanuit de Raspberry met Domoticz naar het juiste een GPIO signaal. Hiervoor draaid een stukje software van de ontwikkelaars van RFlink op de Adruino.

Als ik het dus goed begrijp is het gebrek aan software voor de raspberry de reden dat de adruino wordt gebruikt. Daardoor vind ik dat eigenlijk geen mooie oplossing. Je verdubbeld je hardware terwijl dat eigenlijk helemaal niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-10 22:10

CodeIT

Code IT

SuperKris schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 14:18:
Voor zover ik het goed begrijp is RFlink een "dom" component die zonder software of configuratie werkt. Deze wordt aangestuurd vanuit een GPIO header. Eigenlijk zou deze dus direct op de Raspberry moeten kunnen werken, maar Domestics heeft hier geen support voor ingebouwd. De Adruino vertaald de commando's vanuit de Raspberry met Domoticz naar het juiste een GPIO signaal. Hiervoor draaid een stukje software van de ontwikkelaars van RFlink op de Adruino.

Als ik het dus goed begrijp is het gebrek aan software voor de raspberry de reden dat de adruino wordt gebruikt. Daardoor vind ik dat eigenlijk geen mooie oplossing. Je verdubbeld je hardware terwijl dat eigenlijk helemaal niet nodig is.
Daar ga je redelijk kort door de bocht. RFLink is niet echt een dom component te noemen. De software op de Arduino zorgt voor de vertaling van de GPIO signalen naar een gestandaardiseerd protocol wat Domoticz ondersteund. Je kunt de code hier bekijken: http://sourceforge.net/projects/rflink/
Je bent zelf natuurlijk vrij om deze software library te porten voor (als dat al mogelijk is) de RPI. Dat iets op een andere manier ook kan, betekent niet automatisch dat dat beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:14
ik heb inmiddels de volgende link gevonden die uitlegt hoe je vanaf de GPIO aan kan sturen. Ik snap dit in de grote lijnen wel, maar of ik er uit ga komen met mijn 0% raspberry ervaring is nog maar de vraag.

Ik denk dat je de adruino en RFlink zoals Sneezydevil inderdaad als een soort van vertaler moet zien voor Domoticz. Als ik het goed begrijp heeft Domoticz ingebouwde support voor de combinatie Adruino/RFlink. Voor zover ik het goed begrijp is RFlink een "dom" component die zonder software of configuratie werkt. Deze wordt aangestuurd vanuit een GPIO header. Eigenlijk zou deze dus direct op de Raspberry moeten kunnen werken, maar Domestics heeft hier geen support voor ingebouwd. De Adruino vertaald de commando's vanuit de Raspberry met Domoticz naar het juiste een GPIO signaal. Hiervoor draaid een stukje software van de ontwikkelaars van RFlink op de Adruino.

dat s maar de vraag.. De arduino neemt taken over van je raspberry pi omdat deze wat minder efficient met die taken omgaat. In Pimatic (vloeken in de kerk in dit topic natuurlijk) kun je ook een arduino toepassen voor 433MHz om je processor te ontlasten (die je dan vervolgens andere dingen kunt laten doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
kw_nl schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 14:14:
Iemand een tip voor het volgende...

Ik heb deze week twee KaKu ontvangers toegevoegd. Een AFR-060 en een AWMT-230.

Het toevoegen ging zonder problemen. Domoticz zag ze direct. Alleen nu veranderd de status niet bij het in of uitschakelen van het licht. Maar ook reageert de lamp niet als ik hem in Domoticz wil aanzetten. Echter als ik de lampen handmatig aanzet, dan zie ik dat wel in Domitcz voorbij komen:

2016-01-29 14:02:17.330 (RFX433) Lighting 2 (Keuken Lamp)
2016-01-29 14:02:34.276 (RFX433) Lighting 2 (Keuken Lamp)

Maar zoals geschreven, de status veranderd niet in Domoticz...
Volgens mij moet je ene de slave van de andere maken. Ik weet alleen zo even niet welke. Ik heb een vergelijkbaar situatie (waar ook nog een pir de lamp schakelt via Domoticz), en daar verandert de status van de lamp mee met de schakelaar. Ik kan nu alleen even niet kijken hoe dat geconfigureerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
janne_nl schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 11:21:
Wat ik bedoel is, komt wifi niet af en toe wel online?

Hoe gaat dat met bv whatsapp als je geen data (gprs/3g/4g/etc) aan hebt staan, komt dat wel aan?
Hij komt soms wel online maar is erg random. Soms blijft hij uren via wifi bereikbaar en het andere moment is hij met 1 uur als offline en blijft hij dat uren. Daarom dat een langere TimeOut instellen ook geen zin heeft.
Hoe het met Whatsapp gaat zonder data verbinding weet ik niet. Mogelijk dat je dan idd veel vertragingen krijgt.

Er zijn al veel klachten over vooral over de Nexus icm 6.01 lees je er veel over. Dus mogelijk dat er txt wel een fix voor komt maar dan moet ik nog afwachten of HTC dat ook gaat doorvoeren. Wil nog geen custom rom dus moet afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
janne_nl schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 14:43:
[...]

Volgens mij moet je ene de slave van de andere maken. Ik weet alleen zo even niet welke. Ik heb een vergelijkbaar situatie (waar ook nog een pir de lamp schakelt via Domoticz), en daar verandert de status van de lamp mee met de schakelaar. Ik kan nu alleen even niet kijken hoe dat geconfigureerd is.
Dank je, inmiddels erachter gekomen dat ik per ongeluk een zender heb gekocht ipv ontvanger...

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Het is iets gecompliceerder dan dat. De timings bij dit soort 433MHz apparatuur komen vaak bijzonder strak, bij een Arduino is dit veel makkelijker werkend te krijgen dan met een Raspberry PI aangezien de Arduino dan maar 1 taak heeft en verder niets.

Het uitlezen van 433MHz via de RFLink (of andere domme) hardware moet je zo zien. Je krijgt bij elk beetje data wat over de 433MHz band verzonden wordt (en dat is heel veel) een piekje op de hardware. Aan de hand van al die pieken moet je gaan herkennen welk signaal onderdeel is van een commando en wat gewoon ruis is. Daarnaast moet je tijdens die signalen dus de ruis die er ook doorheen komt eruit filteren.

Niet onmogelijk allemaal maar zeker niet makkelijk, daarom is de RFXCOM zo duur, de software die deze patronen netjes en accuraat herkent.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
Wolfboy schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 16:19:
[...]
Het is iets gecompliceerder dan dat. De timings bij dit soort 433MHz apparatuur komen vaak bijzonder strak, bij een Arduino is dit veel makkelijker werkend te krijgen dan met een Raspberry PI aangezien de Arduino dan maar 1 taak heeft en verder niets.

Het uitlezen van 433MHz via de RFLink (of andere domme) hardware moet je zo zien. Je krijgt bij elk beetje data wat over de 433MHz band verzonden wordt (en dat is heel veel) een piekje op de hardware. Aan de hand van al die pieken moet je gaan herkennen welk signaal onderdeel is van een commando en wat gewoon ruis is. Daarnaast moet je tijdens die signalen dus de ruis die er ook doorheen komt eruit filteren.

Niet onmogelijk allemaal maar zeker niet makkelijk, daarom is de RFXCOM zo duur, de software die deze patronen netjes en accuraat herkent.
Dat klinkt samen met het ontlasten van de hardware van de raspberry wel als een logische verklaring waarom je een "2e computer" hiervoor zou willen gebruiken. Misschien is het helemaal nog niet zo gek om alle I/O door zo'n adruino te laten afhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbi-Ho
  • Laatst online: 03-10 19:58
heb al zo'n half jaartje een Pi met RFXCOM en Domoticz draaien. In heb begin niet veel meer mee gedaan dan mijn Action Impuls schakelaars bedienen. Maar met kleine stapjes ga ik er als NOOB steeds meer van begrijpen. Na het doorlezen van dit topic en natuurlijk deel 1, ga ik steeds meer plannen krijgen voor Domoticz. Inmiddels is het me al wel gelukt om een USB-webcam snapshots te laten maken wanneer er aangebeld wordt, en deze opslaat op mijn 1tb cloudstorage bij Stack. Krijg ook direct de foto binnen via Telegram. Maak inmiddels ook gebruik van aanwezigheidsdetectie via de app Locative op mijn iPhone. Heb deze app tijdens het doorspitten van de topics nooitvoorbij zien komen, maar de app doet aardig zijn werk. Bij wijze van test laat ik de Telegram-bot mij berichten wanneer mijn status veranderd. Ik heb mijnradius zo klein mogelijk ingesteld, en bij thuiskomst klopt dit zeer nauwkeurig. Bij vertrek zit ik met de auto soms al wel een paar honderd meter verderop, maar de schakeling wordt niet gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucky58
MikeOO schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:02:
[...]

Klinkt positief. Kun je aangeven hoe je dit gedaan hebt.
Bij Location kan ik mijn adres en Wifi netwerken aangeven en die meetpunten lijken wel betrouwbaar inderdaad.

Maar hoe dan verder. Check je via Tasker of je de instelde location bereikt hebt en laat je tasker dan de JSON uitvoeren. Of gebruik je een plugin van Tasker hiervoor.

Bij Tasker --> Task --> Action kan ik location kiezen maar welke gebruik je dan, open map ?

Misschien een voorbeeldje van je Task :P
Ik heb het op onderstaande wijze gedaan:

- task 1 is wat je gedaan hebt vermoed ik: instellen van loc aan de hand van wifi/data op adres (LOCNET). Hierbij verstuur je JSON on command naar je switch 'IemandThuis'

- task 2 (nieuwe taak): als vorige taak (profile) niet actief is - dus weg van huis - stuur je JSON off naar de switch 'IemandThuis' (task 1 springt naar niet actief wanneer je thuis verlaat)

Werkt altijd: wel (af en toe) vertraging van 10 minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morvale
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-05 09:17
Black-Xjuh schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 11:31:
Wat wel vreemd is, onder log bij Toon zie ik de schakelmomenten (On / Off) maar de log bij de Hue Bridge is leeg? Het lijkt er dus op dat dit niet wordt opgeslagen terwijl de datum/tijd onder laatst gezien wel up to date is?
Ik heb dezelfde situatie in feite en mij was hetzelfde opgevallen. Dit is wel enigzins bekend bij ontwikkelaars maar heeft volgens mij weinig prioriteit op het moment. Er zijn wel workarounds mogelijk via wat scriptjes: https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=23&t=9499

Persoonlijk gebruik ik voor mijn Lua scripts gewoon de Toon devices want ik wil in de praktijk meestal alleen weten of een lamp aan of uit is. Enige probleem hiervan is dat mocht je internet uitvallen, de Toon devices via de Toon api niet worden geupdate, maar de Hue bridge blijft het op het Lan wel gewoon doen. Dus iets minder betrouwbaar.

Domoticz @ Rpi3 - Rfxcom - Z-wave - Hue - Harmony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YKW
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-10-2024

YKW

mobiliteit ten top

Ik wil 1 knop maken voor het aansturen van mijn apparatuur beneden, ik kan via http://192.168.2.29/MainZ...?cmd0=PutZone_OnOff%2FOFF bijvoorbeeld mijn versterker schakelen. Mijn TV kan via infrarood alleen ik krijg mijn TV ontvanger niet via de RM Bridge helaas niet werkend.

Mijn vraag: kan ik het kastje van digitale TV kan KPN ook via http schakelen? Weet iemand van jullie dit? Het is een Arris VIP 2952 (zwart klein kastje met een lichtgevende knop rechts voor bovenop).

Automatiseren kan je leren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een KAKU bewegingsmelder AWST-6000. Deze is gekoppeld met een KAKU stekkerdoos. Dit werk prima.
Ik wil alleen via Domoticz een tijdframe zetten waarbinnen de bewegingsmelder moet werken (00:45 en 06:00 uur) en dan zelf kunnen bepalen welke verlichting aangeschakeld moet worden, behalve de nu al gekoppelde stekkerdoos.

Wie kan me een zetje in de goede richting geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Ik regel dat allemaal met lua. Op gang beneden zit een pir. Afhankelijk van de tijd van de dag, dag van de week en wie er thuis is, gaat het eettafel licht aan (werkdagen vroeg), het rolgordijn omhoog (weekenden als we later zijn), het licht in de woonkamer aan, vrouw en ik zijn niet thuis en zoon heeft de computer aan en loopt naar beneden. Als hij beneden op de bank zit en pc/ps4 staan aan, gaat na een half uur het licht in de woonkamer uit.

Al bovenstaande in kleine stapje gemaakt, als er iets niet goed werkt, worden sommige huisgenoten niet blij zeg maar.

if pir = on en bepaalde tijd then zet lamp1 en lamp 2 aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 22:29:
Ik heb een KAKU bewegingsmelder AWST-6000. Deze is gekoppeld met een KAKU stekkerdoos. Dit werk prima.
Ik wil alleen via Domoticz een tijdframe zetten waarbinnen de bewegingsmelder moet werken (00:45 en 06:00 uur) en dan zelf kunnen bepalen welke verlichting aangeschakeld moet worden, behalve de nu al gekoppelde stekkerdoos.

Wie kan me een zetje in de goede richting geven?
Zorgen dat de sensor niet direct met de stekkerdoos gekoppeld is maar via Domoticz, dan kan je er blockly of lua tussen zetten om het gedrag te beïnvloeden. Als ze direct schakelen gaat dat niet lukken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Gonadan,

Hoe koppel ik hem direct met het domotica device? Dan wel hoe vang ik mijn on/off comando, verzonden van mijn AWST-6000 op?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2016 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-10 12:51
Robbi-Ho schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 16:44:
Inmiddels is het me al wel gelukt om een USB-webcam snapshots te laten maken wanneer er aangebeld wordt
Waar staat je webcam dan ergens?

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epandi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-10 20:09
epandi schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:11:
Ik hoop dat er meerdere tweakers een ICY E-thermostaat gebruiken.

Gister heb ik een ICY E-thermostaat geinstalleerd in mijn woning. Nu heb ik deze bij hardware toegevoegd. De ICYThermostat agent wordt gestart en daar blijft het dan ook bij. Ik krijg niet automatisch nieuwe devices waarin ik de huidige temperatuur kan zien en een nieuwe temperatuur kan instellen. Ik weet haast zeker dat mijn gebruikersnaam en wachtwoord goed zijn; als test heb ik namelijk een verkeerd wachtwoord ingevuld en dan komt er gelijk in de log te staan dat er een loginprobleem is. Met de juiste logingegevens krijg ik dus alleen in het log dat de agent gestart is en verder niks (geen melding dus dat er gegevens binnen zijn gekomen of wat dan ook).

Op het Domoticz forum heb ik gisteravond niks kunnen vinden.

Ik draai op dit moment versie 2.4269 op een rPi
* facepalm * .... had "Accept new Hardware Devices" uitstaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-tiaan
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-09 00:06
Ik stond op het punt om.een Raspberry Pi te bestellen om daar Domoticz op te installeren toen ik Pimatic tegen kwam. Wat ik zo mooi vond aan Domoticz waw blocky support, maar het lijkt erop dat Pimatic dat misschien zelfs nog beter doet.
Iemand ervaring met beide systemem die mij kan helpen met mijn keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik mij goed herinner zit er in Pimatic zo goed als geen interface om switch toe te voegen of te configureren, moet dat allemaal in een json of xml file gebeuren.
Destijds meerdere opensource pakketten geprobeerd, Domoticz is er echt als mooiste en compleetste uit gekomen. Zeker met de fijne JSON API.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2016 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
Ik zou die keuze niet maken op basis van Blockly vs Rules (je hebt altijd nog lua ook, als blockly niet voldoet), want met beiden kun je ontzettend veel. Ik zou beginnen met kijken naar support voor je hardware (zit vast goed want de lijst bij beiden is ontzettend lang, maar je weet nooit) en dan waarschijnlijk naar de interface.

Ik heb niet zo lang geleden voor de zelfde keuze gestaan, en de opbouw van Domoticz lag mij gewoon meer.

Edit:
Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 08:25:
Destijds meerdere opensource pakketten geprobeerd, Domoticz is er echt als mooiste en compleetste uit gekomen. Zeker met de fijne JSON API.
Hier het zelfde ik heb wel een stuk of 10 verschillende opensource projecten bekeken en uiteindelijk voor Domoticz gekozen. Redenen:

- Compleetheid
- JSON API
- Fijne Cummunity
- LUA
- Interface die het meest overeenkwam met wat ik zocht.

[ Voor 37% gewijzigd door Sneezydevil op 30-01-2016 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lucky58 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 17:03:
[...]

Ik heb het op onderstaande wijze gedaan:

- task 1 is wat je gedaan hebt vermoed ik: instellen van loc aan de hand van wifi/data op adres (LOCNET). Hierbij verstuur je JSON on command naar je switch 'IemandThuis'

- task 2 (nieuwe taak): als vorige taak (profile) niet actief is - dus weg van huis - stuur je JSON off naar de switch 'IemandThuis' (task 1 springt naar niet actief wanneer je thuis verlaat)

Werkt altijd: wel (af en toe) vertraging van 10 minuten
Ik heb het nu denk ik zo ingesteld. Tasker is erg mooi maar ook best complex , zeker als je er weer een tijd niets mee hebt gedaan. Later vandaag testen of er inderdaad iets gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-10 23:45
MikeOO schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 10:11:
[...]

Ik heb het nu denk ik zo ingesteld. Tasker is erg mooi maar ook best complex , zeker als je er weer een tijd niets mee hebt gedaan. Later vandaag testen of er inderdaad iets gaat gebeuren.
Gebruik zelf AutoMagic. Is wel betaald maar ik vind het duidelijker en stabieler.
(Tasker knalde er vaak uit icm Motion Detector)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucky58
MikeOO schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 10:11:
[...]

Ik heb ter controle een notification (picture en sound) in de tasks toegevoegd.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Laatst online: 17:15
Voor de liefhebbers:
Ik heb mijn Hosola zonnepanelen-omvormer gekoppeld aan Domoticz.
Ik heb daarbij gebruikt gemaakt van de methode voor Omnik-omvormers die in de wiki staat, maar het script wat daar staat werkt niet meer samen met de Omnik-Data-Logger waarnaar gelinkt is.

Ik heb daarom een nieuwe output-plugin geschreven voor Domoticz (op basis van het bestaande script)
De bijgewerkte versie van de Omnik-data-logger vindt je hier:
https://github.com/NovapaX/Omnik-Data-Logger

Zo heb ik het ingesteld in domoticz:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/9348800/GOT-uploads/Domoticz/2016-01-30_Domotixz_solarlogger_hardware.png
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/9348800/GOT-uploads/Domoticz/2016-01-30_Domoticz_solarlogger_devices.png
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/9348800/GOT-uploads/Domoticz/2016-01-30_Solar_logger_domoticz_sensors.png

[ Voor 31% gewijzigd door NovapaX op 30-01-2016 11:06 ]

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:48
Iemand ervaring met een RFLink in combinatie met een Synology NAS? (DS213+)

Ik heb Domoticz draaien op de NAS. De RFlink werkt prima onder Windows. Op de NAS krijg ik de verbinding niet voor elkaar.

Ik heb dit setje gekocht bij Nodo: http://www.nodo-shop.nl/n...ink-arduino-antenne-.html

Ik zie op de Arduino dat het lampje knippert als ik op een knop van de klik-aan-klik-uit afstandbediening druk, dus er worden wel signalen ontvangen.
Ik heb de meest actuele versie van Domoticz, drivers en firmware gedownload van www.jadahl.com.

Mijn Domoticz Log:

2016-01-30 11:03:15.583 Domoticz V2.3530 (c)2012-2015 GizMoCuz
2016-01-30 11:03:15.583 Build Hash: 9eef872, Date: 2015-11-01 11:41:18
2016-01-30 11:03:15.584 Startup Path: /usr/local/domoticz/
2016-01-30 11:03:15.873 Active notification subsystems: http (1/10)
2016-01-30 11:03:15.923 Webserver started on port: 8084
2016-01-30 11:03:15.926 Started shared server on: ::
2016-01-30 11:03:17.928 EventSystem: reset all events...
2016-01-30 11:03:17.966 EventSystem: reset all device statuses...
2016-01-30 11:03:17.967 EventSystem: Started
2016-01-30 11:03:18.136 RFLink: Using serial port: /dev/ttyACM0
2016-01-30 11:03:57.985 Error: RFLink: Not received anything for more then 30 seconds, restarting...
2016-01-30 11:04:00.882 RFLink: Using serial port: /dev/ttyACM0
2016-01-30 11:04:38.110 Error: RFLink: Not received anything for more then 30 seconds, restarting...
2016-01-30 11:04:41.071 RFLink: Using serial port: /dev/ttyACM0
2016-01-30 11:05:18.346 Error: RFLink: Not received anything for more then 30 seconds, restarting...
2016-01-30 11:05:21.148 RFLink: Using serial port: /dev/ttyACM0
2016-01-30 11:05:35.944 Incoming connection from: 192.168.1.3
2016-01-30 11:05:52.021 New sensors allowed for 5 minutes...

Edit:
Op http://www.nemcon.nl/blog2/2015/07/bb lees ik:
If you want to use RFLink with a Synology NAS you can use:
- an Arduino Mega clone based on CH340 USB/serial chip
In all other cases:
- connect a 10 uF capacitor between reset and ground on the Arduino.
Simply stick the pins of the capacitor in the power connector socket.

Hoe kan ik zien of ik een Arduino Mega clone based on CH340 USB/serial chip heb?

[ Voor 10% gewijzigd door Blackouts op 30-01-2016 11:29 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Xjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-04 10:23
Morvale schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 17:27:
[...]

Ik heb dezelfde situatie in feite en mij was hetzelfde opgevallen. Dit is wel enigzins bekend bij ontwikkelaars maar heeft volgens mij weinig prioriteit op het moment. Er zijn wel workarounds mogelijk via wat scriptjes: https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=23&t=9499

Persoonlijk gebruik ik voor mijn Lua scripts gewoon de Toon devices want ik wil in de praktijk meestal alleen weten of een lamp aan of uit is. Enige probleem hiervan is dat mocht je internet uitvallen, de Toon devices via de Toon api niet worden geupdate, maar de Hue bridge blijft het op het Lan wel gewoon doen. Dus iets minder betrouwbaar.
Dit is inderdaad precies mijn probleem wat daar beschreven staat.

Op dit moment heb ik geen problemen ermee omdat ik verder geen scripts of iets heb draaien. Juist omdat ik het eerst eens een beetje wil aankijken. Uiteraard kun je de Toon devices gebruiken maar zoals je al aangeeft zit hier een onnodige schakel tussen die bij internetproblemen inderdaad nog problemen oplevert ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-10 19:27

Matis

Rubber Rocket

Ik kwam er zojuist achter dat er al bijna twee maanden geen gasmeterstanden meer naar Mindergas is geupload.
Per 30 november ben ik overgestapt van energieleverancier en had de cronjob tijdelijk (lees tot vandaag) uitgezet welke voorheen dagelijks mijn meterstand uploadde.

Is er een manier om (per dag) de meterstanden uit Domoticz te halen. Het liefste in CSV formaat?

Ik heb gepoogd met json.htm?type=devices&rid=18 ook de historische gegevens er uit te halen, maar dat lijkt niet te lukken.
Daarna heb ik geprobeerd om het dag-overzicht te exporteren naar CSV, maar doordat die tabel niet de maand en jaartallen bevat, kan ik dat niet eenvoudig exporteren naar Mindergas.
Day;Counter;Usage;Costs;<>
1;2379.550;2.200;1.37;
2;2381.750;1.470;0.91;
3;2383.220;1.950;1.21;
4;2385.170;0.400;0.25;
5;2385.570;0.000;0.00;

Zoals jullie zien, ontbreekt het aan de maand (12) en het jaar (2015)

Al laatste heb ik een dump van de database van Domoticz gemaakt, maar ben nu nog op zoek met welke query ik de juiste informatie uit de database tover.

Weet iemand een manier hoe ik per dag de meterstand kan uitlezen? Het uploaden naar Mindergas gaat me wel lukken.

Edit; Volgens mij is het gelukt met een Sqlite3 tooltje:

SQL:
1
SELECT * FROM `Meter_Calendar` WHERE `DeviceRowID` = 18 ORDER BY `Date` ASC LIMIT 0, 50000

Resulteert in:
DeviceRowID;Value;Date;Counter
18;477;2015-11-19;2342512
18;3449;2015-11-20;2345961
18;2625;2015-11-21;2348586
18;3657;2015-11-22;2352243
18;4271;2015-11-23;2356514
18;6724;2015-11-24;2363238
18;1075;2015-11-25;2364313
18;4170;2015-11-26;2368483
18;4039;2015-11-27;2372522
18;3012;2015-11-28;2375534
18;3010;2015-11-29;2378544
18;1009;2015-11-30;2379553
18;2197;2015-12-01;2381750
18;1472;2015-12-02;2383222
18;1951;2015-12-03;2385173

Krek wak wou :D

[ Voor 21% gewijzigd door Matis op 30-01-2016 13:43 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!
trekker22 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 10:47:
[...]

Gebruik zelf AutoMagic. Is wel betaald maar ik vind het duidelijker en stabieler.
(Tasker knalde er vaak uit icm Motion Detector)
Tasker draait op zich prima en geen problemen mee. Maar neem het zeker mee als ik er met Tasker niet uitkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arghh :( , de SD kaart in de Pi B overleden.... gelukkig heb ik de backup nog :)
In deze Pi gaan de Kingston 4gb kaartjes maar +/- 3 maanden mee.
Er zit al een nieuwe dikkere voeding op 5,2 volt en 2A.

Het enige wat aangesloten is, is de P1 uitlezing.

Zou dit zoveel data wegschrijven naar de SD dat deze binnen afzienbare tijd corrupt raakt?

Windows kan ook niets meer met dit kaartje :(

Domoticz is op een nieuwe SD weer up en running

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2016 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 16:01:
Er staan een aantal Kingstons op http://elinux.org/RPi_SD_cards als niet compatible/probleemgeval gemeld, misschien die van jou ook?

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 30-01-2016 17:03 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbi-Ho
  • Laatst online: 03-10 19:58
A1AD schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 23:16:
[...]

Waar staat je webcam dan ergens?
Is ingebouwd in de oude buitenlamp (nog van de vorige bewoner) die aangrenzend aan de meterkast is bevestigd. Kijkhoek is eigenlijk te klein, want er zijn wat dode hoeken. Misschien eens vervangen voor een rasp-cam met groothoeklens. Dit was meer een probeersel om te kijken of ik het werkend kon krijgen.
Arghh :( , de SD kaart in de Pi B overleden.... gelukkig heb ik de backup nog :)
En Domoticz op een USB-stick draaien? Ondanks dat het (nagenoeg) dezelfde techniek is, zou het toch beter zijn. Wilde het zelf ook een keer uitproberen, maar weet niet of dit wel met Domoticz werkt.

[ Voor 33% gewijzigd door Robbi-Ho op 30-01-2016 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 17:02:
[...]

Er staan een aantal Kingstons op http://elinux.org/RPi_SD_cards als niet compatible/probleemgeval gemeld, misschien die van jou ook?
Dat wordt van de week een nieuwe halen:
One or two worked perfectly, but most of them showed filesystem corruption after some months, usually (but not only) after power loss. Read-only filesystem didn't fix the issue. Tested on 20 SD cards on 15 different Raspberry Pi model B.
25-02-2015 update: I found that all the broken SD cards were made in Taiwan. The only one made in Japan is still working (from 19/04/2012).
tnx in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:48

CSB

:D

Hee mensen. Ik heb nu sinds een klein jaar Domoticz draaien naar volle tevredenheid i.c.m. de RFX433 en wat KAKU schakelaars en licht en bewegingssensors om mijn lichten automatisch te laten schakelen.

Nu heb ik vandaag ook de Logitech Harmony Ultimate Hub binnen gekregen en een Fascom IP camera, om nog meer te kunnen spelen. :)

Wat ik uiteindelijk zou willen bereiken is dat ik d.m.v. voice commands wat scenes of apparaten kan schakelen / besturen.

Zoals bijv. via Cortana (Windows 10) of Google Now (Android Smartphone) mijn HTPC met Kodi bedienen.

Wat is de beste aanvliegroute voor zoiets? En is er iemand hier die dat al werkend heeft?

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08-10 16:54
Robbi-Ho schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 18:43:
En Domoticz op een USB-stick draaien? Ondanks dat het (nagenoeg) dezelfde techniek is, zou het toch beter zijn. Wilde het zelf ook een keer uitproberen, maar weet niet of dit wel met Domoticz werkt.
Ik kan dit wel aanraden. Na al die keren mn SD kaart opnieuw installeren werd ik daar wel een keer gek van. Zelf draai ik Domoticz nu al een tijdje op een USB stick. Nu wordt de SD kaart enkel nog gebruikt om op te starten. Lezen en schrijven gebeurt nu vanaf de USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
CSB schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 19:47:
...

Wat ik uiteindelijk zou willen bereiken is dat ik d.m.v. voice commands wat scenes of apparaten kan schakelen / besturen.

Zoals bijv. via Cortana (Windows 10) of Google Now (Android Smartphone) mijn HTPC met Kodi bedienen.

Wat is de beste aanvliegroute voor zoiets? En is er iemand hier die dat al werkend heeft?
Ik doe dit op het moment met Cortana, maar het zit allemaal nog een beetje in de test fase.

Op het moment bestuur ik de volgende dingen:

On / Off
Dimmers
Groups
Scenes

On / Off en Dimmers werkt redelijk goed, Groups wat minder, als ik heel duidelijk "Group" zeg met een robot stem werkt het wel.

Volgens mij kan het met Google Now in combinatie met de App ook, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:48

CSB

:D

Sneezydevil schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 20:06:
[...]

Ik doe dit op het moment met Cortana, maar het zit allemaal nog een beetje in de test fase.

Op het moment bestuur ik de volgende dingen:

On / Off
Dimmers
Groups
Scenes

On / Off en Dimmers werkt redelijk goed, Groups wat minder, als ik heel duidelijk "Group" zeg met een robot stem werkt het wel.

Volgens mij kan het met Google Now in combinatie met de App ook, maar dat weet ik niet zeker.
Hoe heb je Cortana zover gekregen dat ze commands naar Domoticz stuurt?

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
Met behulp van een App waar ik aan het sleutelen ben:

https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=40&t=10040

Eerst deed de app niet veel meer dan Switches naar Cortana laden, maar nu kun je in de App ook al een heel aantal dingen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-10 21:44

In eerste instantie misschien niet je eerste gedachten, maar probeer zoveel mogelijk Kingston te mijden. Deze kom veruit het slechtste uit de bus als het gaat om snelheid en betrouwbaarheid. Cheapass Transcend komt vaak uit de bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Gebruik al bijna een jaar een Sandisk extreme 8GB zonder een enkel probleem.. Ga nu naar een Rasp 2 migreren, zit een no-name van SOSsolutions bij. Ik ga er vanuit dat als ik de nieuwe setup stabiel heb, dat ik ff een nieuwe SD moet kopen en even het image over moet zetten :P
Nu zegt Sandisk ook niet altijd alles, maar ik heb er toch een beter gevoel bij dan bij een no-name kaartje. Daar heb ik in het beginstadium van de Raspberry veel te veel gezeik mee gehad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:12
Let dan wel ff op dat je met het kaartje waarmee je begint niet direct het filesystem uitbreidt naar de maximale grootte. Als het nieuwe (SanDisk) kaartje net een paar bytes kleiner is, moet je nogal wat toeren uithalen om er een backup op terug te zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:03

ST10©DE

Dus.............

Het enige wat aangesloten is, is de P1 uitlezing.

Zou dit zoveel data wegschrijven naar de SD dat deze binnen afzienbare tijd corrupt raakt?

Windows kan ook niets meer met dit kaartje :(

Domoticz is op een nieuwe SD weer up en running
Ik heb er een USB stick bijgestoken middels onderstaande methode. Hopelijk verlengt dit de levensduur van de SD kaart.

link naar methode

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

grote_oever schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 20:51:
Cheapass Transcend komt vaak uit de bus.
En die werkt juist niet goed in de Pi2 heb ik gemerkt :P , de kaartjes die Kiwi levert.

edit: TS32GUSDU1 in mijn geval.

[ Voor 11% gewijzigd door Raven op 30-01-2016 22:56 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 14:06

bdu

Ik wil graag windsnelheid en richting opnemen in Domoticz, welk (betaalbaar) weerstation raden jullie aan?

Werkt zo een ALECTO WS-3500 naar behoren of kan ik beter naar iets anders kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewoudloper
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-03 13:28
ik heb een houthaard in huis (edelkamin screen 100) met daarbij een remote geleverd. nu wil ik de taak van de afstandsbediening laten overnemen door mijn RFXCOM, ik kom er alleen niet achter of dit kan werken?.

Op de chipset van de remote zie ik Holtek ht6026 staan,
als ik de datasheet uitlees van de ht6026 dan zie ik dat er 2 smaken zijn RF en IR.
het lijkt mij niet dat ik IR heb omdat de afstandsbediening ook in andere afgesloten ruimte`s gewoon werkt.
de afstandbediening ziet er bijna gelijk uit als deze http://www.endrich.com/de/112480/e0582aur00224 .

Is er een manier om erachter te komen of RFXCOM deze ondersteund, of wat voor type ik zou kunnen gebruiken binnen het is geen AC/ARC of X10, en uiteraard hoe ik deze dan zou kunnen koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-10 21:37
bdu schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 23:08:
Ik wil graag windsnelheid en richting opnemen in Domoticz, welk (betaalbaar) weerstation raden jullie aan?

Werkt zo een ALECTO WS-3500 naar behoren of kan ik beter naar iets anders kijken?
Als het je alleen om de wind en de richting gaat. Raad ik je de solar powered windmeter van weerspecialist(.nl) aan. Deze heb ik zelf ook on gebruik en werkt. Goed bereik en door het solar ontvangertje gebruik je ook minder batterijen.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
SkorpionNL schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 19:58:
[...]
Ik kan dit wel aanraden. Na al die keren mn SD kaart opnieuw installeren werd ik daar wel een keer gek van. Zelf draai ik Domoticz nu al een tijdje op een USB stick. Nu wordt de SD kaart enkel nog gebruikt om op te starten. Lezen en schrijven gebeurt nu vanaf de USB.
Of misschien ook wel interessant; een OS dat compleet in het geheugen draait, zoals PiCore: http://forum.tinycorelinux.net/index.php/topic,19469.0.html

Ook ik heb helaas veel te vaak mijn SD kaart moeten herstellen... Persoonlijk heb ik niet veel vertrouwen in SD kaarten als basis voor een OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bdu schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 23:08:

Wil je perse je eigen weerstation? Je kunt ook de gratis 'Weather Underground' gebruiken in Domoticz en daarmee weerstations uit de buurt oppikken. Zie ook: http://domoticz.com/wiki/Virtual_weather_devices
Ik pik op die manier een weerstation van €500+ op (Davis Vantage Pro 2), die ergens op een kantoor in de buurt staat.
Dewoudloper schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 23:13:
[...]

Is er een manier om erachter te komen of RFXCOM deze ondersteund, of wat voor type ik zou kunnen gebruiken binnen het is geen AC/ARC of X10, en uiteraard hoe ik deze dan zou kunnen koppelen?
RFXCOM aansluiten op je Windows PC en dan 'RFXmngr' draaien en kijken of je wat voorbij ziet vliegen als je de knoppen indrukt.

Mocht dat niet het geval zijn, dan zou je nog contact op kunnen nemen met RFXCOM en de afstandsbediening op kunnen sturen. Wellicht kunnen ze hem in een nieuwe firmware toevoegen. Zo heb ik al eens een temperatuursensor (Banggood) laten toevoegen aan de firmware.

[ Voor 29% gewijzigd door ThinkPad op 31-01-2016 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 16:02
Zo na een tijdje al KAKU te hebben gebruikt in mijn appartement, na de verhuizing naar een grotere huis maar eens uitgezocht wat ik daarin anders zou willen hebben. Ik kwam er redelijk snel achter dat ik dat via een opensource systeem wil hebben en dat ik er lekker mee moet kunne klooien, maar in de basis moet mijn vriendin wel de lampen op een normale manier aan en uit kunnen doen. Dus gekozen voor domoticz samen met een RFXOM433e en dit werkt allemaal prima, heb alleen nog een paar uitdagingen.

1. De tijd klopt niet op mijn raspberry, wat ik ook doe ik krijg hem niet goed, hij loopt altijd een uur achter, iemand nog tips?
2. ik heb bij de praxis een setje alarm systeempje gekocht van chuango (was sterk afgeprijsd heb er 25e voor betaald) Nu is er een topic op domoticz.com waarin iemand er al om vraagt: https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=8251 (nog geen antwoord) hij verwijst ook naar: http://www.nemcon.nl/blog2/2015/07/bb (waarin wordt aangegeven dat RFXCOM er mee om zou moeten kunnen gaan. Iemand hier tips hoe ik dit werkend zou kunnen krijgen? PS er liggen nog genoeg sets bij de praxis, dus als iemand interesse heeft, let met know
3. Ik gebruik voor mijn verwarmingen EL-V MAX! Eq-3 knoppen samen met een EL-V MAX! Eq-3 Cube, ik heb met hier al een beetje in ingelezen, hoe ik dit kan koppelen met een API (MaxBuddy) Hebben meer mensen hier MAX! Eq-3 systeem? en ervaring mee om het aan te sluiten om domoticz.

Verder heb ik er erg veel plezier in, vooral omdat ik nu fatsoenlijke lampen kan dimmen inplaats van op de gok met een KAKU ab. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarFan
  • Laatst online: 17:33
inbedrijf schreef op zondag 31 januari 2016 @ 10:20:
3. Ik gebruik voor mijn verwarmingen EL-V MAX! Eq-3 knoppen samen met een EL-V MAX! Eq-3 Cube, ik heb met hier al een beetje in ingelezen, hoe ik dit kan koppelen met een API (MaxBuddy) Hebben meer mensen hier MAX! Eq-3 systeem? en ervaring mee om het aan te sluiten om domoticz.
Ik heb die knoppen ook, ben bezig geweest met MaxBuddy, maar kon ze alleen uitlezen en wil ze juist aansturen. Heb een C# project gevonden wat ik wil gaan proberen. Maar ja... tijd 8)7
P. Mekes schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 22:41:
[...]

Ik heb er een USB stick bijgestoken middels onderstaande methode. Hopelijk verlengt dit de levensduur van de SD kaart.

link naar methode
Heb 2 maanden geleden ook zoiets geprobeerd, de temp folders naar USB, maar die ging onderuit en toen stond de boel ook vast. Mijn gevoel ook, hoe een Pi draaien met stabiel disk systeem...
Domoticz begint behoorlijk eerste levenbehoefte te worden

[ Voor 33% gewijzigd door MarFan op 31-01-2016 10:26 ]

Pana WC12H9E8 / 1000L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
inbedrijf schreef op zondag 31 januari 2016 @ 10:20:

1. De tijd klopt niet op mijn raspberry, wat ik ook doe ik krijg hem niet goed, hij loopt altijd een uur achter, iemand nog tips?
Tijdzone al gechecked? Het volgende commando moet onder raspbian werken denk ik:

code:
1
sudo dpkg-reconfigure tzdata

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 16:02
Tijd is altijd een dingetje :D
MarFan schreef op zondag 31 januari 2016 @ 10:23:
[...]

Ik heb die knoppen ook, ben bezig geweest met MaxBuddy, maar kon ze alleen uitlezen en wil ze juist aansturen. Heb een C# project gevonden wat ik wil gaan proberen. Maar ja... tijd 8)7

[...]

Heb 2 maanden geleden ook zoiets geprobeerd, de temp folders naar USB, maar die ging onderuit en toen stond de boel ook vast. Mijn gevoel ook, hoe een Pi draaien met stabiel disk systeem...
Domoticz begint behoorlijk eerste levenbehoefte te worden
Sneezydevil schreef op zondag 31 januari 2016 @ 10:34:
[...]

Tijdzone al gechecked? Het volgende commando moet onder raspbian werken denk ik:

code:
1
sudo dpkg-reconfigure tzdata
Mhhh gisteravond blijkbaar niet meer zo scherp.... Krijg nu deze output:

pi@raspberrypi ~ $ sudo dpkg-reconfigure tzdata
perl: warning: Setting locale failed.
perl: warning: Please check that your locale settings:
LANGUAGE = (unset),
LC_ALL = (unset),
LC_CTYPE = "UTF-8",
LANG = "en_GB.UTF-8"
are supported and installed on your system.
perl: warning: Falling back to the standard locale ("C").
locale: Cannot set LC_CTYPE to default locale: No such file or directory
locale: Cannot set LC_ALL to default locale: No such file or directory
/usr/bin/locale: Cannot set LC_CTYPE to default locale: No such file or directory
/usr/bin/locale: Cannot set LC_ALL to default locale: No such file or directory

Current default time zone: 'Europe/Amsterdam'
Local time is now: Sun Jan 31 09:45:17 CET 2016.
Universal Time is now: Sun Jan 31 08:45:17 UTC 2016.

[ Voor 39% gewijzigd door inbedrijf op 31-01-2016 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogiertw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-10 20:22
Ben nieuw in Zwave en heb zojuist mijn Fibaro multisensor gekoppeld aan de Aeotec Zwave USB stick. In Domoticz zie ik bij de instellingen van de zwave stick nu staan: "Niet alle Nodes zijn ondervraagd, OpenZWave nog niet volledig geïnitialiseerd!" Daar loop ik nu even vast? Ervaringsdeskundigen die me op weg kunnen helpen?
Pagina: 1 ... 38 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de Github repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door
Gebruik bij het posten van stukjes code de ~~~[code]-tag!
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.