Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:45
Polling inderdaad zo min mogelijk gebruiken.

Maar fibaro wall plugs updaten bij mij de aan/uit status niet bij schakelen. Dan heb je pollingdus nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Fibaro Wall plugs durven inderdaad wel eens hun status niet updaten na schakelen.
Met een simpel refresh scriptje, lees eenmalige polling, wel makkelijk te omzeilen.
Met de Greenwave 6 plug heb ik dit nog niet voor gehad, ook zonder polling werkt dat ding perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Ik heb 4 Fibaro Wall Plugs, en tot op heden nooit last gehad van een update die niet doorgegeven werd. Het stroomverbruik en de aan/uit status worden netjes zichtbaar in Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Zou het aan een versie/firmware liggen? Het is ook niet altijd. Zou zeggen 30 tot 50%. Maar als je 6 pluggen hebt ligt er altijd wel 1 of 2 dwars.
Openzwave group zegt dat het aan de plug ligt, maar lijkt me wat makkelijk gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertseb
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-02 08:53
Ik heb 2 Greenwave powernodes 6 en één powernode 1 en die functioneren prima, snel schakelen en doen mi. ook mee in het Zwave mesh netwerk zie plaatje de nummers 6, 10 en 12 zijn de Greenwave p[owernodes.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JhGXsjNxFCeZRSM2Zh6Y9zzm/thumb.png

in de handleiding van de powernodes lees ik dit over de 'Room Color':

The PowerNode includes unnumbered white and black wheel colors that have the following purposes:
• White – allows you to monitor energy use for devices, but you cannot power those devices on or
off remotely. White is suggested for appliances, such as refrigerators or medical equipment that
should not be controlled remotely. The white selection locks all ports on a multi-port PowerNode.
• Black – allows you to manage devices without assigning them to a specific colored number. It
includes all devices under one generic grouping in your Web or mobile application. You can
change the room color at any time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multispeed
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-02 09:07

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

DRuw schreef op zondag 24 januari 2016 @ 16:52:
[...]

Heb je daar nog een abonnement voor nodig of niet? Enig idee of je alle instellingen kan doen in domoticz?
Ben er ook nog steeds niet uit maar de ervaringen die ik lees over de nest zijn over het algemeen niet positief...(veel schommelingen vooral in temp)
Ik heb een 4 jarig abonnement afgesloten en dan zit Oom Toon erbij. (uiteraard betaal je er op die manier dan gewoon voor)

Op dit moment gebruikt
[message]Brummetje[/message]
het ook. De Toon API is nog niet af en er zijn dus nog niet extreem voor opties. Maar zover wij kunnen zien kan Domoticz iig alles aansturen en uitlezen wat de API nu ondersteund.

Ik kon over nest weinig vinden icm Domoticz en ben daarom voor Toon gegaan.

En toevallig vind ik dus van niet! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:48

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
ThinkPadd schreef op maandag 25 januari 2016 @ 06:52:
Dan zou ik voor de Everspring gaan, daar heb ik nooit polling nodig gehad :p
Zit daar ook zo'n knopje op waarmee je de stroom kunt inschakelen?

Overigens vreemd dat de AN1812 nog totaal niet op de website van Everspring te vinden is. :?

Op de website van domoticashop staat de 1500W (wat eigenlijk de AN1802 is) bij de stekker terwijl op andere shops wel 2500W staat, maar controleren bij de fabrikant wordt hem dus niet. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op maandag 25 januari 2016 @ 10:28:
[...]

Zit daar ook zo'n knopje op waarmee je de stroom kunt inschakelen?

Overigens vreemd dat de AN1812 nog totaal niet op de website van Everspring te vinden is. :?

Op de website van domoticashop staat de 1500W (wat eigenlijk de AN1802 is) bij de stekker terwijl op andere shops wel 2500W staat, maar controleren bij de fabrikant wordt hem dus niet. :D
Bij die AN158 / e-Domotica die ik eerder linkte zit daar een knopje op idd. Status daarvan werd volgens mij ook netjes gesynced naar Domoticz dacht ik. Die nieuwe ronde plugs geen ervaring mee, heb eerst voldoende plugs nu :P In december stuk of 5 plugs gekocht (3x aan/uit & 2x energiemeting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 10:44
ik heb een raspberry pi die mijn pulsjes telt in de meterkast. via een python script worden de pulsjes per 5 minuten opgespaard en vervolgens naar een database gepusht. Vorige week ben ik begonnen met de installatie van een domoticz server op een 2e raspberry pi. Ik wilde graag de aantallen pulsjes naar de domoticz pi sturen. Op zich lukt me dat wel (artificiele RFXcounter) elke 5 minuten doe ik een call naar de domoticz server:
[code]
http://192.168.1.132:8080...svalue='+str(waterpulses)
[/code]
waarbij str(waterpulses) het aantal pulsjes is dat wordt gemeten in de laatste 5 minuten.

Maar de output stelt me voor een raadsel... mijn korte vraag is; hoe werkt de counter?

found it:
COUNTER = Integer of the overall total volume.

[ Voor 4% gewijzigd door htca op 25-01-2016 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:58
Als je met Blockly aan de slag gaat, moeten er dan ergens anders nog wat worden ingesteld om dit te activeren ? Ik heb een duidelijke schakeling gemaakt, wat niet mis zou kunnen gaan. Ik heb het idee dat ik ergens een optie vergeet aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je het vinkje bij het event hebt aangezet dan zou het moeten werken. Kun je eens een screenshot hier plaatsen van je event?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ThinkPadd schreef op maandag 25 januari 2016 @ 10:34:
Bij die AN158 / e-Domotica die ik eerder linkte zit daar een knopje op idd. Status daarvan werd volgens mij ook netjes gesynced naar Domoticz dacht ik. Die nieuwe ronde plugs geen ervaring mee, heb eerst voldoende plugs nu :P In december stuk of 5 plugs gekocht (3x aan/uit & 2x energiemeting).
Ik denk dat ik gewoon zo'n ronde ga proberen, Z-wave Plus jongûh! Kan ik wellicht ook eens nieuwe ervaringen posten. :+

En nog maar eens uitvogelen welke schakelaars ik ga proberen. Uiteindelijk moet je gewoon maar ergens beginnen en kom je er wel achter wat werkt en wat niet.

Ik ben er wel achter dat geofencing zuigt en dat je sowieso al kunstgrepen moet gaan doen. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op maandag 25 januari 2016 @ 10:49:
[...]

Ik denk dat ik gewoon zo'n ronde ga proberen, Z-wave Plus jongûh! Kan ik wellicht ook eens nieuwe ervaringen posten. :+

En nog maar eens uitvogelen welke schakelaars ik ga proberen. Uiteindelijk moet je gewoon maar ergens beginnen en kom je er wel achter wat werkt en wat niet.

Ik ben er wel achter dat geofencing zuigt en dat je sowieso al kunstgrepen moet gaan doen. :+
Voor het simpel aan/uit schakelen van apparaten met een stekker heb ik o.a. 3x e-Domotica Aan/uit-schakelaar tussenstekker die goed werken. Maar ook 1x Popp 123627 Tussenstekker schakelaar (BE FR) en die werkt ook prima.
Die aardpin is niet zo spannend, meeste stekkers in NL passen daar gewoon in. Volgens mij is het dezelfde als deze (TKB Tussenstekker Z-Wave schakelaar) (of viceversa).

Voor inbouwmodules in centraaldozen heb ik tot nu toe alleen Qubino gebruikt, maar dat was meer omdat ik die voordelig kon krijgen, of specifiek meerdere inputs voor pulsdrukkers nodig had.

Gewoon wat kopen en als het niet bevalt terugsturen :) De Greenwave zou ik persoonlijk niet kopen, maar dat is aan jou uiteraard. Meningen daarover verschillen nogal hier in het topic.

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 25-01-2016 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-10 21:37
Is er ook voor de 433mhz (RFXcom) een plug die het energie verbruik kan meten op apparaat of Wandcontactdoos niveau Zoals die Fibaro Wall Plugs? Of is dit technisch onmogelijk vanwege het ontbreken van terugkoppeling op de 433mhz band?

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
luigi87 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 10:57:
Is er ook voor de 433mhz (RFXcom) een plug die het energie verbruik kan meten op apparaat of Wandcontactdoos niveau Zoals die Fibaro Wall Plugs? Of is dit technisch onmogelijk vanwege het ontbreken van terugkoppeling op de 433mhz band?
Niet dat ik weet. Technisch kan het opzich wel, zo is er bijv. deze pulsenteller: pricewatch: KlikAanKlikUit Energiemeter EML-1000 (kwam ik toevallig vanochtend tegen in de Pricewatch, had nooit eerder gezien dat KaKu zoiets had).

Waarom er geen plugs zijn die dat kunnen weet ik niet. Misschien vind KlikAanKlikUit de doelgroep daarvoor te klein? Of ze vinden het niet betrouwbaar genoeg? Geen idee...

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 25-01-2016 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
ThinkPadd schreef op maandag 25 januari 2016 @ 10:59:
[...]

Niet dat ik weet. Technisch kan het opzich wel, zo is er bijv. deze pulsenteller: pricewatch: KlikAanKlikUit Energiemeter EML-1000 (kwam ik toevallig vanochtend tegen in de Pricewatch, had nooit eerder gezien dat KaKu zoiets had).

Waarom er geen plugs zijn die dat kunnen weet ik niet. Misschien vind KlikAanKlikUit de doelgroep daarvoor te klein? Of ze vinden het niet betrouwbaar genoeg? Geen idee...
Die plusen teller was ik al eens tegengekomen inderdaad. Vreemd dat ze niet een meter hebben op apparaat nibeau. Ga is even verder zoeken nog, want als het technisch kan zou er toch iets moeten zijn.

Nog even een ander vraagje aan jou, ik heb is lekker door je Scripts op Bitbucket zitten bladeren (altijd leuk als iemand zijn scripts/ uitvindingen deelt) wat doet "script_device_deltaT.lua" percies? geef die de Delta T van het CV systeem als output?

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
luigi87 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 11:05:
[...]
Nog even een ander vraagje aan jou, ik heb is lekker door je Scripts op Bitbucket zitten bladeren (altijd leuk als iemand zijn scripts/ uitvindingen deelt) wat doet "script_device_deltaT.lua" percies? geef die de Delta T van het CV systeem als output?
Exact, je voert hem twee temperaturen en die trekt hij van elkaar af. Het resultaat is het verschil (deltaT) tussen die twee sensoren. Die waarde zet het script dan vervolgens in een virtuele temperatuursensor. Heb toevallig vanochtend de beschrijving erin gezet bij dat script.

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 25-01-2016 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
ThinkPadd schreef op maandag 25 januari 2016 @ 11:07:
[...]

Exact, je voert hem twee temperaturen en die trekt hij van elkaar af. Het resultaat is het verschil (deltaT) tussen die twee sensoren. Heb toevallig vanochtend de beschrijving erin gezet bij dat script.
Haha, dan was ik je net voor denk ik. Leuk script ga ik ook toepassen als ik nou is eindelijk me OTGW onderdelen binnen ga krijgen (deze week zeggen ze bij Kiwi).

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-09 16:08
luigi87 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 10:57:
De Revolt wordt ondersteund maar is niet aan te raden als je ook een aantal 433 sensors gebruikt. http://www.pearl.de/a-NC5462-3102.shtml
Deze module verstuurt zo ongeveer elke 4 seconden een bericht en de kans dat andere RF berichten verstoord worden is dan ook erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:05
Ik gebruik Domoticz ook onder Windows (om dingen te testen). Ik heb geprobeerd de database te vinden op mijn harde schijf maar ik kan deze niet vinden, het schijnt dat deze domoticz.dn heet. Wilde zelf iets met C# gaan knutselen om de kosten te berekenen.

Iemand enig idee waar ik dat bestand kan vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door Jron667 op 25-01-2016 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09 10:22
Is het niet makkelijker gewoon met de api van domoticz te praten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
b_weijenberg schreef op maandag 25 januari 2016 @ 12:29:
[...]

De Revolt wordt ondersteund maar is niet aan te raden als je ook een aantal 433 sensors gebruikt. http://www.pearl.de/a-NC5462-3102.shtml
Deze module verstuurt zo ongeveer elke 4 seconden een bericht en de kans dat andere RF berichten verstoord worden is dan ook erg groot.
Wel interessant voor die prijs, maar heb redelijk wat 433 schakelaar en ontvangers zitten. en wil inderdaad niet dat me "gewone" schakelverkeer wordt verstoord.
Dan zou ik toch beter voor energie meting op een andere band kunnen gaan zitten. Of toch maar wachten op me slimme meter en dan via P1 poort gaan aftappen.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jron667 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 12:35:
het schijnt dat deze domoticz.dn heet.
domoticz.db ;)
in een dos box:

cd/
dir domoticz.db /s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:05
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2016 @ 12:48:
[...]

domoticz.db ;)
in een dos box:

cd/
dir domoticz.db /s
ha, ik had de naam wel goed, alleen verkeerd getypt. Windows search vond hem niet maar op deze manier wel. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:11

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

b_weijenberg schreef op maandag 25 januari 2016 @ 12:29:
[...]

Ik ga het toch maar proberen O-)
Er is een zelfde te koop van Profitec, ik vond een Amazon reseller die in NL levert.

Op dit moment heb ik deze op 868MHz in gebruik:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b3t9BeouzjieIVVsLX9hPtxB/thumb.jpg

Die probeer ik met een Jeelink classic uit lezen, maar dat ding is onmogelijk in te stellen voor een leek :(
Dus maar weer een paar tientjes er tegenaan gesmeten in de hoop dat het werkt :F
Domoticz zal misschien iets minder vaak de weersensors kunnen uitlezen, maar da's geen ramp.
Het verbruik van m'n 2 airco's loggen heeft meer prioriteit.

[ Voor 8% gewijzigd door Speedy-Andre op 25-01-2016 20:16 ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom koop je dan geen Z-Wave plugs met een Aeon stickje als het loggen zo'n prioriteit heeft? Als je airco's op een aparte groep zitten zou je er ook nog een DIN-rail kWh-meter tussen kunnen zetten die je dan met een YouLess (of zelfbouw pulsenteller) uitleest.

En b_weijenberg, ik las op domoticaforum.eu dat er wordt gewerkt aan een RFXtrx868 waarmee bijv. Itho ventilatieboxen op 868Mhz kunnen worden bestuurd. Heb je daar wellicht meer informatie over? Een setje zoals die van Speedy-Andre is ook wel interessant om daarmee te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ThinkPadd schreef op maandag 25 januari 2016 @ 10:53:
Voor inbouwmodules in centraaldozen heb ik tot nu toe alleen Qubino gebruikt, maar dat was meer omdat ik die voordelig kon krijgen, of specifiek meerdere inputs voor pulsdrukkers nodig had.

Gewoon wat kopen en als het niet bevalt terugsturen :) De Greenwave zou ik persoonlijk niet kopen, maar dat is aan jou uiteraard. Meningen daarover verschillen nogal hier in het topic.
Inbouw gaat het mij om inderdaad. Ik denk dat ik sowieso die ACM-1000 ga proberen in de schuur, kwalitatief niet briljant maar ik wil toch meemaken hoe dat werkt met kaku.

Ook wil ik een inbouwdimmer gaan proberen. Daarvoor dacht ik zelf aan Fibaro omdat die wel met tuimelschakelaars om kan gaan en die nuldraad niet verplicht stelt. Ze schijnen wel iets lomper te zijn maar het zal vast niet het verschil zijn tussen wel passen of niet passen. Het doel is om een lamp via Domoticz gedimd aan te kunnen zetten en via de schakelaar gewoon vol (met L2 enzo, al eerder besproken).

Greenwave ga ik mij niet aan branden, ik ga die Everspring wel proberen, die is best betaalbaar bij domoticashop.

Verder nog eens oriënteren op bewegingsmelders. Heb nu een kaku voor de lol maar wil eerst maar eens weten hoe dat nu precies met die instellingen handig kan. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

ThinkPadd schreef op maandag 25 januari 2016 @ 13:10:
Waarom koop je dan geen Z-Wave plugs met een Aeon stickje als het loggen zo'n prioriteit heeft? Als je airco's op een aparte groep zitten zou je er ook nog een DIN-rail kWh-meter tussen kunnen zetten die je dan met een YouLess (of zelfbouw pulsenteller) uitleest.

En b_weijenberg, ik las op domoticaforum.eu dat er wordt gewerkt aan een RFXtrx868 waarmee bijv. Itho ventilatieboxen op 868Mhz kunnen worden bestuurd. Heb je daar wellicht meer informatie over? Een setje zoals die van Speedy-Andre is ook wel interessant om daarmee te ontvangen.
Eigenlijk vanwege de prijs en de niet volledige ondersteuning van z-wave, al zag ik wel een starterset met Aeon usb en 2 wallplugs voor €100 ...
De Jeelink sticks lijken me zeker geschikt, ze hebben dezelfde ftdi chip als de Rfxcom en je benadert ze serieel.
In de praktijk lijkt er een probleem te zijn met fijnafstemmen, de powerplugs zitten bijv. op 868,4MHz en een weestation op 868,3MHz.
Probleem is dat je voor een goed bereik de frequentie moet aanpassen, dus dat zou theoretisch dan om beurten moeten gaan.
Daarbij geven de powerplugs relatief veel data per keer (eveens elke 4s) en moet je eigenlijk de 4s cyclus afwachten tot hij binnen is.
Tot die tijd kan je geen andere dingen ontvangen als de frequentie afwijkt.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Je ziet de schakelaar Arm 1 partition aan staan (klopt want ben niet thuis)
Als ik het alarm uitschakel, dan gaat het lampje uit.
Afbeeldingslocatie: https://boekee.net/staticf/images/domoticz/schakelaars.png

In deze scene staan de pluggen, en de optie off. Als ik hem handmatig bedien, gaan de lampen inderdaad uit.
Afbeeldingslocatie: https://boekee.net/staticf/images/domoticz/scene.png

De onderstaande Blockly heb ik gemaakt, verry simpel, maar toch zie ik niets gebeuren, ook in het log niet.

Afbeeldingslocatie: https://boekee.net/staticf/images/domoticz/blockly.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-10 11:02

R-B

Blokkert

Je moet wel status afvragen van arm_1, dus:

code:
1
2
if (Arm_1 = ON)
Do (Set Alle lampen uit = on)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
R-B schreef op maandag 25 januari 2016 @ 13:41:
Je moet wel status afvragen van arm_1, dus:

code:
1
2
if (Arm_1 = ON)
Do (Set Alle lampen uit = on)
Eigenlijk wel logisch, maar ik heb nergens die keuze....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-10 20:40

MavhRik

Marcel

boekee schreef op maandag 25 januari 2016 @ 13:52:
[...]

Blokje onder logic, je kan dan nog kiezen voor = < > of combi, jij moet dus = hebben.
En daar zet je dan dat bruine blokje in + rechts een blokje on

[ Voor 10% gewijzigd door MavhRik op 25-01-2016 13:57 ]

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-10 11:02

R-B

Blokkert

boekee schreef op maandag 25 januari 2016 @ 13:52:
[...]

Jawel.

:)

Check: https://www.dropbox.com/s/vo2qgpehckgw1e2/blockly.png?dl=0

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boswandeling
Afbeeldingslocatie: https://boekee.net/staticf/images/domoticz/test.png

Tegenlijk ik me bericht wilde editten omdat ik het gevonden had stond jou berichtje er :)

Thanks.

Ik ben een beginner... maar begin het steeds beter te begrijpen :D

EDIT

Getest op afstand, en werkt (volgens de log)

[ Voor 5% gewijzigd door boswandeling op 25-01-2016 14:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Goedkoop is vaak duurkoop!
Ooit alles uitgerust met kaku brol. Heb het gelukkig kunnen verkopen eens alles vervangen was door Z-wave maar toch ca €500 op verloren.

Sedert alles op Z-wave zit is de betrouwbaarheid toch gestegen van pakweg 20% naar pakweg 99,8%. Gebeurt maar uiterst zelden dat een Z-wave commando niet aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2016 @ 14:36:
[...]

Sedert alles op Z-wave zit is de betrouwbaarheid toch gestegen van pakweg 20% naar pakweg 99,8%. Gebeurt maar uiterst zelden dat een Z-wave commando niet aankomt.
Ik mag wel een 2e job nemen als ik alles wat hier draait om wil zetten naar Z-wave :+
Kaku werkt hier goed, zeker niet de 20% die je noemt.
De feedback haal ik o.a. van camera's en een Wattcher via de Homewizard.
Een van de problemen met Kaku is dat een gelijktijdig ander signaal de boel soms verstoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-10 08:08
Bij mij ook een kaku betrouwbaarheid van ruim 90%, als het niet meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-10 11:37
eew schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 21:24:
In een poging de database the herstellen na de gasmeterstoring ben ik een vreemde bug tegen gekomen. In de database staan bij meter_calendar twee waarden, de een heet value en is duidelijk het verbruik van die dag in duizendsten van een kuub. De nader is de meterstand zonder comma, en deze twee zijn niet consistent. Ik lees vanaf 1 november mijn meter uit via Domticz en het verschil tussen het werkelijke verbruik (eerste van de laatste aftrekken) is in die tijd opgelopen tot 2 kuub. Wat voor geks is er hier aan de hand?

Omdat de interne consistentie hier dus niets uit lijkt te maken ga ik kijken of ik weg kom met alleen de waarden aanpassen, en de foutieve meterstanden gewoon te laten staan.

Edit: het is gelukt. Voor iedereen die het probleem wil oplossen:
1. Download/installeer http://sqlitebrowser.org/ voor het juiste besturingssysteem
2. Ga in Domoticz naar Setup->Settings->Backup/Restore en klik op backup database
3. Open de database in Sqlite browser
4. Ga naar Browse data en zoek de juiste tabel, bij mij was dit Meter_Calandar
5. Sorteer op datum en zoek je rij met nullen in Value kolom
6. Deel de hoge waarde die na die rij nullen staat door het aantal dagen (inclusief die hoge waarde) en vervang alle nullen en de hoge waarde door je resultaat
7. Sla op en sluit de Sqlite browser
8. Voor deze database vervolgens weer als een backup aan Domoticz, houd er rekening mee dat je alles wat er gebeurt is in de tijd dat je dit hebt gedaan kwijt bent, als dat erg is kan je een nieuwe maken en daar deze wijzigingen op uitvoeren.

Ik heb de meterstanden dus gewoon laten staan, en dit heeft geen enkel probleem opgeleverd.

Mijn jaargrafiek ziet er nu zo uit:
[afbeelding]

Het verdient geen schoonheidsprijs maar ik denk dat het veel beter is dan alles op nul zetten of de piek die de y-as verpest te laten staan.

Edit: Laat maar, nu heb ik twee gas waarden. Waarvan er 1 leeg is, hier is dus iets mis gegaan. Nu toch niet meer, blijkbaar eenmalige bug.
Met behulp van jouw beschrijving heb ik het anders gedaan.
Aangezien ik log naar mindergas.nl kan ik daar aan de hand van de graaddagen zien wat ik vermoedelijk verbruikt heb op de dagen dat ik geen meterstand kon uitlezen. Ik heb dus de waardes uit mindergas.nl gehaald en in de db verwerkt. Hierdoor is er geen vlakke lijn in de grafiek :*)

[ Voor 0% gewijzigd door loyske op 25-01-2016 14:53 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Als prijs een issue is maar betrouwbaarheid niet optioneel, kies dan voor een gezonde mix. Z-wave voor zaken die je per se goed wilt laten verlopen, kaku voor iets simpels als licht in de schuur.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
Speedy-Andre schreef op maandag 25 januari 2016 @ 14:47:
[...]

Ik mag wel een 2e job nemen als ik alles wat hier draait om wil zetten naar Z-wave :+
Kaku werkt hier goed, zeker niet de 20% die je noemt.
De feedback haal ik o.a. van camera's en een Wattcher via de Homewizard.
Een van de problemen met Kaku is dat een gelijktijdig ander signaal de boel soms verstoort.
Hier ook veel met Kaku uitgevoerd. En heb inmiddels een voorraad liggen voor de ombouw. Voor alsnog ook nog geen problemen gehad.
Maar denk wel dat als je een meter hebt die om de 4 sec een signaal stuurt dat het de boel wel flink gaat verstoren.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had al veel 'botsingen' met 7 thermometers... Laat staan met spullen die ellke 4 seconden versturen. Als je er een viertal van installeert is je ether constant bezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Je weet toch niet hoe lang een burst duurt, als dat 100ms is dan valt het wel mee denk ik.
[edit]Hij zendt o.a. huidig vermogen, kwh totaal, draaiuren, temp en hum :F

[ Voor 30% gewijzigd door Speedy-Andre op 25-01-2016 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Sommige schakelaars (zoals HomeEasy wandschakelaar) zenden bijna een seconde uit voor één klik. De ontvanger van hetzelfde merk kan daarmee om gaan op de één of andere manier, Domoticz niet, die mist een tweede signaal als dat binnen de seconde komt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
Gonadan schreef op maandag 25 januari 2016 @ 15:25:
Sommige schakelaars (zoals HomeEasy wandschakelaar) zenden bijna een seconde uit voor één klik. De ontvanger van hetzelfde merk kan daarmee om gaan op de één of andere manier, Domoticz niet, die mist een tweede signaal als dat binnen de seconde komt.
Is dat met alle "goedkopere" schakelaars of actoren? Ik heb laatst om eens mee te gaan testen van dat RSL spul van Conrad gekocht. Hebben deze dat ook dat je weet?
Anders zal de toekomst het leren als ik ze in gebruik heb genomen of het elkaar irriteert of niet.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Zo ver zit ik er helaas nog niet in, ik kwam dit bij een dubbele tuimelschakelaar tegen. Als ik de lampen binnen een seconde van elkaar aan of uit zet dan reageren de lampen wel maar Domoticz mist de tweede.

Mijn andere sensoren zoals beweging en schemer heb ik nog niet gemist.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-10 20:42
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2016 @ 14:36:
[...]

Ik hoorde ook het het openzwave waar domoticz mee werkt niet altijd even stabiel is. Merk je daar iets van?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trekker22
kraades schreef op maandag 25 januari 2016 @ 18:37:
[...]

Ik hoorde ook het het openzwave waar domoticz mee werkt niet altijd even stabiel is. Merk je daar iets van?
Bij mij gaat zwave qua schakelen perfect. 6x wall plug 3x relais.
Als het draait is schakelen super stabiel.

Include/exclude /reset soms wat minder soepel. En hopelijk ooit de status van wallplugs schakeling wordt opgelost.

En ook wel belangrijk: genoeg nodes. Zou altijd met 3+ beginnen!

Zelf te denken of ik nog meer wil schakelen qua lampen, maar zouden vaak scenes zijn incl bewegingssensor. Moet ik me nog van overtuigen of dat het waard is.

Al zijn dat wel de koele scenes: licht badkamer 'à nachts automatisch. Nachtlampjes bij binnenkomen slaapkamer etc etc

Wie heeft dit en vind het ook echte toevoeging?
Heb nu een scène die 1 uur voor zon onder 8 lampen schakelt en om 23:15 uit (of druk op tablet) en 2 buitenlampen hele nacht aan en 'à morgens weer uit.
Dat is echt gewoon eenvoudig gemak.
Maar zie weinig uitbreidingen.. Berichtje na wasmachine enzo is meer gimmick..

Maar suggesties welkom!
(Wel nuttig slimme deurbel met pushovet/camera/geluid Sonos, nog ff foto's van maken)

Projecten op stapel:
Weerverwachting per uur op walltablet
ZijnWeg switch walltablet zodat x aantal lampen aan is tot we thuis zijn (tegen inbraak)
Licht/bewegingssensor om die 8 lampen iets nauwkeuriger te schakelen
Alarm voor benedenverdieping (twijfel of raamsensoren op bovenverdieping/zolder zoveel toevoegt..)
Aanvoer/retoer cv meten

[ Voor 15% gewijzigd door trekker22 op 25-01-2016 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:30
Ik lees wel eens wat meer over geluid op Sonos.
Nu heb ik ook een aantal Sonos speakers en Domoticz. Maar wie kan mij eens vertellen wat jullie er mee doen. Dit is dan misschien een leuk projectje om ook eens te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Yihaaa schreef op maandag 25 januari 2016 @ 19:24:
Ik lees wel eens wat meer over geluid op Sonos.
Nu heb ik ook een aantal Sonos speakers en Domoticz. Maar wie kan mij eens vertellen wat jullie er mee doen. Dit is dan misschien een leuk projectje om ook eens te doen.
Mp3 afspelen bij deurbel (ding dong want echte bel weinig db)
Vanaf wall tablet volume /radio station / next in queue regelen. Android tablet via frontpage ook Sonos app openen voor meer controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeedeBee
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-06 17:51
geertseb schreef op maandag 25 januari 2016 @ 09:07:
Ik heb 2 Greenwave powernodes 6 en één powernode 1 en die functioneren prima, snel schakelen en doen mi. ook mee in het Zwave mesh netwerk zie plaatje de nummers 6, 10 en 12 zijn de Greenwave p[owernodes.
[afbeelding]

in de handleiding van de powernodes lees ik dit over de 'Room Color':

The PowerNode includes unnumbered white and black wheel colors that have the following purposes:
• White – allows you to monitor energy use for devices, but you cannot power those devices on or
off remotely. White is suggested for appliances, such as refrigerators or medical equipment that
should not be controlled remotely. The white selection locks all ports on a multi-port PowerNode.
• Black – allows you to manage devices without assigning them to a specific colored number. It
includes all devices under one generic grouping in your Web or mobile application. You can
change the room color at any time.
Maar heb je hier de polling dan ook aan staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

kraades schreef op maandag 25 januari 2016 @ 18:37:
[...]
Eigenlijk niet. Hier 43 nodes in mijn systeem.
Een mengelmoes van merken: Fibaro, Qubino, Greenwave, Zipato, Horstmann, Danfoss.
En een even grote mengelmoes van toepassingen: Rookmelders, schakelaars, dimmers, boilerrelay, wall plugs, deurcontacten, bewegingssensoren, radiatorkranen, sirene,...
Eigenlijk is alles behalve het licht in het toilet opgenomen in Domoticz en gebeurt heel wat volautomatisch.
Bv: als ik 's morgens de living binnenkom gaat automatisch de radio spelen, de iMac wordt wakker gemaakt, het licht aan het bureel gaat aan, net als het licht bij het koffiemachien. Omdat ik boven al aanduide wakker te zijn werd de verwarming al netjes geschakeld zodat het warm is tegen dat ik beneden kom. De badkamer wordt uiteraard gepland verwarmd.
Naast alles wat vast gepland staat kan ik nog eens alles overrulen dankzij een Google Calendar.

Ik noemde 99,8% betrouwbaarheid voor Z-wave. Misschien mag dat zelfs nog hoger. Denk dat vooral schakelen net na een herstart voor issues kan zorgen omdat dan alle nodes gequeried moeten worden. Met zo'n aantal duurt dat wel zo'n 15minuten.
Als er dan al eentje niet juist gesignaleerd staat wordt dat opgevangen door periodiek een status update te vragen van de schakelaars om ze alsnog aan te passen naar de verwachte status volgens de planning van dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2016 @ 20:12:
[...]

Eigenlijk niet. Hier 43 nodes in mijn systeem.
Een mengelmoes van merken: Fibaro, Qubino, Greenwave, Zipato, Horstmann, Danfoss.
En een even grote mengelmoes van toepassingen: Rookmelders, schakelaars, dimmers, boilerrelay, wall plugs, deurcontacten, bewegingssensoren, radiatorkranen, sirene,...
Eigenlijk is alles behalve het licht in het toilet opgenomen in Domoticz en gebeurt heel wat volautomatisch.
Bv: als ik 's morgens de living binnenkom gaat automatisch de radio spelen, de iMac wordt wakker gemaakt, het licht aan het bureel gaat aan, net als het licht bij het koffiemachien. Omdat ik boven al aanduide wakker te zijn werd de verwarming al netjes geschakeld zodat het warm is tegen dat ik beneden kom. De badkamer wordt uiteraard gepland verwarmd.
Naast alles wat vast gepland staat kan ik nog eens alles overrulen dankzij een Google Calendar.

Ik noemde 99,8% betrouwbaarheid voor Z-wave. Misschien mag dat zelfs nog hoger. Denk dat vooral schakelen net na een herstart voor issues kan zorgen omdat dan alle nodes gequeried moeten worden. Met zo'n aantal duurt dat wel zo'n 15minuten.
Als er dan al eentje niet juist gesignaleerd staat wordt dat opgevangen door periodiek een status update te vragen van de schakelaars om ze alsnog aan te passen naar de verwachte status volgens de planning van dat moment.
Leuk inzicht. Sommige dingen passen ook bij een echt vast ochtend ritueel. Liefst bij 1 persoon.

Hier:
Gezin wisselende tijden. Cv heeft al eigen programma (vloerverwarming dus van 7:00 tot 21:00)
Radio als ik zin heb met druk walltablet
Mocht 'à morgens donker zijn 1 druk wall tablet lampen aan
Pc staat bijna altijd al aan

Enige dingen die ik bij ons nog zie:
Gordijnen
Lampen badkamer wc slaapkamer
Media hoek schakeling

Al die onzin van waterkoker/wasmachine/koelkast zie ik weinig in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Goedenavond, zou iemand mij even kunnen helpen, ik ben nu bezig om mijn Honeywell Evohome (Wifi) te koppelen aan Domoticz op mijn RPi via de script. Ik volg https://www.domoticz.com/wiki/Evohome#Scripting_for_RFG100
Bij de stap:
Create the initial Domoticz hardware device and zones make sure Python and the evohome-client are installed before running this
evo-update.sh init

Krijg ik de volgende foutmelding:
-bash: evo-update.sh: command not found

Ik zal wel iets over het hoofd gezien hebben, maar het lijkt of hij de "init" command niet herkend om de .sh script uit te voeren

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben altijd de eerste beneden ;)
Media is hier onlangs op en Greenwave 6 plug gegaan, geschakeld door een minimote afstandsbediening (of m'n floorplan op smartphone).
Met de 8 functies van die remote kan je al heel wat scenes doen. TV kijken, Kodi kijken, radio luisteren, overige lichten uitschakelen. Als ik dan bv kies voor TV kijken gaat de TV aan, de versterker wordt op de juiste input gezet, versterker voor subwoofer gaat aan, als het donker is de lichtjes. Enige wat ik dan nog moet aanleggen is die Digicorder waar ik maar geen API van vind.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:33

Pixelmagic

Ubergeek

Bas Post schreef op maandag 25 januari 2016 @ 20:35:
Goedenavond, zou iemand mij even kunnen helpen, ik ben nu bezig om mijn Honeywell Evohome (Wifi) te koppelen aan Domoticz op mijn RPi via de script. Ik volg https://www.domoticz.com/wiki/Evohome#Scripting_for_RFG100
Bij de stap:
Create the initial Domoticz hardware device and zones make sure Python and the evohome-client are installed before running this
evo-update.sh init

Ik zal wel iets over het hoofd gezien hebben, maar het lijkt of hij de "init" command niet herkend om de .sh script uit te voeren
Probeer het eens met ./evo-update.sh

Bij linux moet je aangeven dat je het in de huidige dir wilt uitvoeren

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Nu online
Pixelmagic schreef op maandag 25 januari 2016 @ 20:43:
[...]

Probeer het eens met ./evo-update.sh

Bij linux moet je aangeven dat je het in de huidige dir wilt uitvoeren
Thanks! Dat was het inderdaad! Ik kan weer verder!

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
trekker22 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 19:07:
[...]

Bij mij gaat zwave qua schakelen perfect. 6x wall plug 3x relais.
Als het draait is schakelen super stabiel.
Ok bedankt.
De vraag was mede n.a.v. de post van ThinkPad die is overgestapt naar Zipato.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
kraades schreef op maandag 25 januari 2016 @ 21:00:
[...]

Ok bedankt.
De vraag was mede n.a.v. de post van ThinkPad die is overgestapt naar Zipato.
Natuurlijk is officiële zwave gateway beter maar valt best mee op wat kleine puntjes na. (En voor niks. Zipato 100 € p/j!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

En daarnaast heeft iedere controller alsnog zijn nadelen. Ikzelf ben juist van zipato weggegaan daarom.
Deel van het spul wat ik heb werd (ondanks eerdere beloften) niet ondersteund...

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertseb
CeedeBee schreef op maandag 25 januari 2016 @ 19:35:
[...]

Maar heb je hier de polling dan ook aan staan?
Ja ik heb op al mijn Z-wave apparatuur polling aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geertseb schreef op maandag 25 januari 2016 @ 21:51:
[...]

Ja ik heb op al mijn Z-wave apparatuur polling aan staan.
Hier ook. Behalve op de raam/deursensoren die op batterijen werken ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom al die polling? Over hoeveel devices en polltime heb je het dan?
Ik heb alleen polling aan staan voor de Zipato sirene omdat die anders als dead wordt gemarkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
trekker22 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 21:03:
[...]

Natuurlijk is officiële zwave gateway beter maar valt best mee op wat kleine puntjes na. (En voor niks. Zipato 100 € p/j!!)
offtopic:
Die 100 euro (of nouja, 99 euro) per jaar is alleen als je alle features wilt unlocken (met support erbij, vergeet dat niet!). Voor gewoon Z-Wave of 433Mhz gebruiken is dat niet nodig gelukkig, dan had ik hem ook niet gekocht. Met die kosten heb je vooral allerlei PRO features zoals alarmfunctionaliteit, thermostaat e.d. Maar dat is nogal vaag allemaal, ook omdat het bij firmware >= 1.0 anders zou worden qua prijsstructuur. Maar ze zitten al een eeuwigheid op < 1.0. En op die pagina uit m'n link zeggen ze weer dat het niet jaarlijks is... tsja?
.

[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 26-01-2016 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertseb
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2016 @ 22:49:
Waarom al die polling? Over hoeveel devices en polltime heb je het dan?
Ik heb alleen polling aan staan voor de Zipato sirene omdat die anders als dead wordt gemarkeerd.
Mmmm, ben nog maar een paar maanden bezig met Domoticz en zit nog in een 'acceptatie' fase en leer nog veel. Heb polling steeds voor de zekerheid aan staan.
Kan deze uitzetten en zien hoe eea gaat.

Over de Greenwave pluggen ben ik zeer tevreden. Doen het altijd en het multi versie voor 6 stekkers die je afzonderlijk kunt schakelen voor rond de 50euro (eindejaarsaanbieding) is dus nog geen 8 euro voor een Z-wave stekkerdoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zou ik zeggen zet het eens uit voor alle devices. Is zo een beetje een algemene regel om polling alleen in te schakelen indien echt nodig.
Zeker als je veel devices polled ga je daarmee onnodig het netwerk belasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
ThinkPadd schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 07:28:
[...]

offtopic:
Die 100 euro (of nouja, 99 euro) per jaar is alleen als je alle features wilt unlocken (met support erbij, vergeet dat niet!). Voor gewoon Z-Wave of 433Mhz gebruiken is dat niet nodig gelukkig, dan had ik hem ook niet gekocht. Met die kosten heb je vooral allerlei PRO features zoals alarmfunctionaliteit, thermostaat e.d. Maar dat is nogal vaag allemaal, ook omdat het bij firmware >= 1.0 anders zou worden qua prijsstructuur. Maar ze zitten al een eeuwigheid op < 1.0. En op die pagina uit m'n link zeggen ze weer dat het niet jaarlijks is... tsja?
.
Is opzich ook prima prijs. Zo'n bedrijf moet ook draaien.

Maar vind domoticz leuk wat allemaal uit de community komt: frontpage, Sonos , scripts etc. Dus ik neem voorlopig het openzwave stuk voor lief :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

trekker22 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 19:28:
[...]

Mp3 afspelen bij deurbel (ding dong want echte bel weinig db)
Vanaf wall tablet volume /radio station / next in queue regelen. Android tablet via frontpage ook Sonos app openen voor meer controle.
Wat heb jij gebruikt voor het bedienen van Sonos?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:14
Ik heb domotica nog maar net ontdekt en het lukt aardig maar 2 dingen niet, misschien kan iemand hier mij helpen.
Ik heb een aantal zwave plugs die ik via domoticz kan bedienen. Als hier de status van veranderd wil ik dat ik een push message krijg. Dit heb ik via een blokkie reeks ingesteld en dat gaat opzicht goed.

if actie x
Do set stekker x uit en stuur message

Alleen nu zie ik in de log dat de commandos voor het schakelen van de zwave plugs elke minuut gedaan worden en ik zou dat graag maar eenmalig willen, alleen als er iets moet veranderen, dit moet kunnen dacht ik. De push messages krijg ik dus ook elke minuut.

Hoe stel ik dit in dat er maar 1 bericht verstuurd wordt en eenmaal het commando om de plug uit/aan te zetten en niet elke minuut.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Gonadan schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 12:55:
[...]

Wat heb jij gebruikt voor het bedienen van Sonos?
github.com/gerard33/frontpage

zit ook een stuk in voor sonos.

moet wel op een php enabled webserver draaien (bv je nas, of op je raspberry installeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ah de Gerard33, die heb ik eerder gezien inderdaad. :D

Dan ben ik eigenlijk geneigd om te kijken hoe hij dat doet en die manier direct implementeren. Gebruikte hij niet stiekem een Sonos client die hij kietelde?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Gonadan schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 13:20:

Dan ben ik eigenlijk geneigd om te kijken hoe hij dat doet en die manier direct implementeren. Gebruikte hij niet stiekem een Sonos client die hij kietelde?
gaat via een php class

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

gielie schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 13:15:
Ik heb domotica nog maar net ontdekt en het lukt aardig maar 2 dingen niet, misschien kan iemand hier mij helpen.
Ik heb een aantal zwave plugs die ik via domoticz kan bedienen. Als hier de status van veranderd wil ik dat ik een push message krijg. Dit heb ik via een blokkie reeks ingesteld en dat gaat opzicht goed.

if actie x

Alleen nu zie ik in de log dat de commandos voor het schakelen van de zwave plugs elke minuut gedaan worden en ik zou dat graag maar eenmalig willen, alleen als er iets moet veranderen, dit moet kunnen dacht ik. De push messages krijg ik dus ook elke minuut.

Hoe stel ik dit in dat er maar 1 bericht verstuurd wordt en eenmaal het commando om de plug uit/aan te zetten en niet elke minuut.
Wat is Actie x?

En heb je wellicht iets met polling gedaan?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-10 08:08
En controleer je voor het sturen de status? Zodat je alleen een aan stuurt als de schakelaar uit staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
gielie schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 13:15:

if actie x

ik denk dat je blocky de status niet checkt en dan loopt die iedere minuut.

if actie x = on/off

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-08 11:17
luigi87 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 13:29:
[...]

if actie x = on/off
waarschijnlijk zelfs iets als
Lua:
1
2
if (actie_x == on AND stekker_x == on)
do set stekker_x = off & stuur message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
luigi87 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 13:29:
[...]

if actie x = on/off
O, dit heb ik ingesteld.

blokkie 2

Dus als beide iPhones uit zijn of het is tussen 00:15 en 06:60, alles uit.
Bij thuis komst van 1 van de phones of tussen 06;45 en 00;10 alles weer aan.

Of moet ik hier in het eerste gedeelte and (bv) Denon audio=on en dit dan voor alle apparaten doen

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Nu online
Bas Post schreef op maandag 25 januari 2016 @ 20:35:
Bij de stap:
evo-update.sh init

Om mezelf even te quoten, ik heb toch nog een vraag. Ik "had" alles werkend gister avond, maar om een of andere reden, worden de zone temperaturen niet ge-update.
Als ik handmatig de evo-update.sh script draai, krijg ik volgende foutmelding:
pi@raspberrypi ~/evohome-client $ ./evo-update.sh
Traceback (most recent call last):
File "./evo-update.sh", line 24, in <module>
os.remove("/var/tmp/evo-noup.tmp")
OSError: [Errno 1] Operation not permitted: '/var/tmp/evo-noup.tmp'

Het zal wel iets te maken hebben met permissies, maar ik zou niet weten hoe dat op te lossen.
Zou iemand mij op weg kunnen helpen, alvast dank

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
gielie schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 14:22:
[...]

Of moet ik hier in het eerste gedeelte and (bv) Denon audio=on en dit dan voor alle apparaten doen
Ok ik ben er bijna, dit is wat ik nu heb,
if iPhone1=off and iphone2=off and apparaat1=on and apparaat2=on and apparaat3=on and apparaat4=on
do apparaat1=off and apparaat2=off and apparaat3=off and apparaat4=off
else
if iPhone1=on or iphone2=on and apparaat1=off and apparaat2=off and apparaat3=off and apparaat4=off
do apparaat1=on and apparaat2=on and apparaat3=on and apparaat4=on

Het uitzetten gaat goed, maar als er 1 of beide iPhones aan gaan gebeurd er niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:38
Gonadan schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 13:20:

Op de wiki heb ik een tijdje geleden de verschillende manieren beschreven die ik op het forum had gevonden om je Sonos vanuit Domoticz bedienen. Misschien heb je daar wat aan voor je implementatie.

Er was al iemand ooit begonnen aan een native implementatie maar die is daar helaas mee gestopt. Op github staat nog wel zijn code klaar om opgepakt te worden door iemand om ermee door te gaan.

[ Voor 18% gewijzigd door wmn79 op 26-01-2016 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
gielie schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 14:22:
[...]

O, dit heb ik ingesteld.

[afbeelding]

Dus als beide iPhones uit zijn of het is tussen 00:15 en 06:60, alles uit.
Bij thuis komst van 1 van de phones of tussen 06;45 en 00;10 alles weer aan.

Inderdaad bij ieder apparaat zou je dan eerst de check moeten of die on is. anders zijn alle voorwaarden gewoon waar en voert die om de minuut het script uit
gielie schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 15:09:
[...]

Ok ik ben er bijna, dit is wat ik nu heb,
if iPhone1=off and iphone2=off and apparaat1=on and apparaat2=on and apparaat3=on and apparaat4=on
do apparaat1=off and apparaat2=off and apparaat3=off and apparaat4=off
else
if iPhone1=on or iphone2=on and apparaat1=off and apparaat2=off and apparaat3=off and apparaat4=off
do apparaat1=on and apparaat2=on and apparaat3=on and apparaat4=on

Het uitzetten gaat goed, maar als er 1 of beide iPhones aan gaan gebeurd er niks.
Post nog is je blocky. Staat er niet toevallig één apparaat aan?

[ Voor 34% gewijzigd door luigi87 op 26-01-2016 16:21 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:19

breinonline

Are you afraid to be known?

breinonline schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 14:47:
Ik heb nu 3 Qubino flush 1 relays (zwave+) op de benedenverdieping gemonteerd. Alles werkte, aangestuurd door een Aeotec z-stick gen5 op de Synology. Een van de schakelaars bleef af en toe hangen (schakelde niet).
Ik heb een poging gedaan om de zaak te verwijderen en opnieuw toe te voegen, maar ineens herkent Domoticz minder devices per schakelaar dan eerst. En de schakelaar die het af en toe slecht deed, kan ik ingangen L2 en L3 niet anders instellen. Hij wil de waarden niet doorgeven aan de schakelaar. Daarnaast lijkt hij een deel van de eerdere settings te onthouden in plaats van te wissen.

Hoe kan ik de waarden van de stick, schakelaars en de Domoticz software nu echt resetten?
Anyone? ;(

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

wmn79 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 15:10:
[...]

Op de wiki heb ik een tijdje geleden de verschillende manieren beschreven die ik op het forum had gevonden om je Sonos vanuit Domoticz bedienen. Misschien heb je daar wat aan voor je implementatie.

Er was al iemand ooit begonnen aan een native implementatie maar die is daar helaas mee gestopt. Op github staat nog wel zijn code klaar om opgepakt te worden door iemand om ermee door te gaan.
Dank je, dat geeft wel meer bronnen inderdaad. Ik ben voornamelijk benieuwd naar het daadwerkelijke aansturen van Sonos. Het lijkt er vooralsnog op dat ze via UPnP een stream laten afspelen, maar ik ben erg benieuwd naar echt uitlezen en aansturen van de Sonos speakers. Nog even verder graven in de broncode. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
luigi87 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 16:01:
[...]

[...]

Post nog is je blocky. Staat er niet toevallig één apparaat aan?
blokkie3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

gielie schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 15:09:
[...]

komt dat niet door die 2e tijdsvoorwaarde?
OF device1, OF device2 OF tijd tussen X en X zo te zien... aan die tijdvoorwaarde voldoe je dus dan zou hij (ongeacht je devicestatus) aan blijven zo te zien toch?

edit: zo te zien nu niet meer... ben niet ervaren in blocky hoor maar vroeger wel met als/dan programmeren en das eigelijk hetzelfde. Ik dacht laat ik eens iets opgooien;)

[ Voor 17% gewijzigd door DRuw op 26-01-2016 17:54 . Reden: gielie was me net voor:) ]

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Zojuist heb ik een nieuwe Zwave module toegevoegd aan Domoticz. Hij vind apparaten en het uitlezen gaat eigenlijk ook prima, maar ik mis de aanvullende instellingen. Als ik via hardware en zwave instellingen naar de node gaat kent hij wel het merk, maar verder unknown en geen aanvullende instellingen mogelijk voor die node. Terwijl het boekje dat wel aangeeft.

Is hij dan gewoon nog niet ondersteund ofzo? :?

En ja hoor, hij staat niet op de wiki, heb weer lekker opgelet wel godfriedvanbouillon. :F

Nu maar eens op dat forum neuzen of je hem kunt toevoegen of bijknutselen ofzo.

[ Voor 17% gewijzigd door Gonadan op 26-01-2016 18:36 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

In de eerste regel dien je de tijdsvoorwaarde 'AND' te maken en in de 2e 'OR'. Domoticz bekijkt alles van en tot middernacht. Het kan dus nooit EN na 6:45u zijn EN voor 0:15u en de eerste regel is de tijdsvoorwaarde de hele dag actief vanaf 0:15u (dus eigenlijk slechts 15 minuten niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-10 12:51
Ik heb Domoticz nog eens opgenomen, maar ik loop weer tegen frustraties.

Wat is er moeilijk aan:
If time = 19u00
Do set lamp1 = on
??

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08-10 16:54
Gonadan schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 18:21:
Zojuist heb ik een nieuwe Zwave module toegevoegd aan Domoticz. Hij vind apparaten en het uitlezen gaat eigenlijk ook prima, maar ik mis de aanvullende instellingen. Als ik via hardware en zwave instellingen naar de node gaat kent hij wel het merk, maar verder unknown en geen aanvullende instellingen mogelijk voor die node. Terwijl het boekje dat wel aangeeft.

Is hij dan gewoon nog niet ondersteund ofzo? :?

En ja hoor, hij staat niet op de wiki, heb weer lekker opgelet wel godfriedvanbouillon. :F

Nu maar eens op dat forum neuzen of je hem kunt toevoegen of bijknutselen ofzo.
Dat klopt. Hier kan je vinden hoe je een config file kan schrijven en kan laten toevoegen aan OpenZWave.

https://github.com/OpenZWave/open-zwave/wiki/Adding-Devices

Het is niet moeilijk, het kost alleen even wat tijd. Zodra hij bij OZW wordt opgenomen, zal hij bij een update van Domoticz spoedig meegenomen worden. Tot die tijd kan je m in ieder geval al wel vast opnemen in je eigen setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Nog een vraag over Z-wave...
kraades schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:49:
[...]

Is er overigens een Z-wave leverancier die een even breed aanbod heeft als het klik aan klik uit assortiment?

Praktisch
Wat zou bv. een alternatief kunnen zijn voor een:
Schakelaar: (ontvanger)
http://www.klikaanklikuit...bouw-schakelaar-acm-1000/
Wandschakelaar: (zender)
http://www.klikaanklikuit...wandschakelaar-awst-8801/

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-10 22:10

CodeIT

Code IT

A1AD schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 19:14:

Wat is er moeilijk aan:
If time = 19u00
Do set lamp1 = on
??
Blockly of Lua? Maak eens een screenshot/post de code eens. Dit hoort gewoon te werken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogiertw
  • Laatst online: 07-10 20:22
Iemand ervaring met onderstaande error melding? Krijg het ineens als ik via Chrome naar mijn Domoticz wil gaan. Heb al even een image teruggezet van toen hij het gewoon deed, maar krijg weer dezelfde error. Kan wel gewoon via SSH en de app naar Domoticz toe. Ligt denk ik ergens dan in de browser... maar waar.....

Op de telefoon via Chrome kom ik er ook gewoon in... Al piept hij even over dat de browser cache niet gerefreshed kan worden...

Afbeeldingslocatie: http://s12.postimg.org/56azoxtk9/Screen_Shot_2016_01_26_at_20_07_31.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door rogiertw op 26-01-2016 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:33

Pixelmagic

Ubergeek

Bas Post schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 15:02:
[...]

Om mezelf even te quoten, ik heb toch nog een vraag. Ik "had" alles werkend gister avond, maar om een of andere reden, worden de zone temperaturen niet ge-update.
Als ik handmatig de evo-update.sh script draai, krijg ik volgende foutmelding:
pi@raspberrypi ~/evohome-client $ ./evo-update.sh
Traceback (most recent call last):
File "./evo-update.sh", line 24, in <module>
os.remove("/var/tmp/evo-noup.tmp")
OSError: [Errno 1] Operation not permitted: '/var/tmp/evo-noup.tmp'

Het zal wel iets te maken hebben met permissies, maar ik zou niet weten hoe dat op te lossen.
Zou iemand mij op weg kunnen helpen, alvast dank
Probeer het eens met sudo er voor ?

Kijk tegelijk ook even of je wel een tmo dir hebt in de var dir, meestal zit je tmp in de root van je filesystem. Heb hier geen pi operationeel staan dus durf het niet 100% zeker te zeggen.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:26
A1AD schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 19:14:

Wat is er moeilijk aan:
If time = 19u00
Do set lamp1 = on
??
Ik zie het al, foutcode 13!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luttyfrutty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-10 22:06

luttyfrutty

XBL: luttyfrutty

Thinkpad, maak je nog steeds gebruik van de honeywell round connected modulation? En raad je deze nog steeds aan? Ik ben namelijk opzoek naar een thermostaat die samenwerkt met Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
luttyfrutty schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 20:33:
Thinkpad, maak je nog steeds gebruik van de honeywell round connected modulation? En raad je deze nog steeds aan? Ik ben namelijk opzoek naar een thermostaat die samenwerkt met Domoticz.
Allang niet meer :D Heb daarna nog een Thermosmart gehad maar die was het ook 'net niet'. Nu weer terug bij de oude vertrouwde Remeha iSense met daartussen een OTGW om het een soort van 'slimme thermostaat' te maken.

Had je trouwens m'n review voor de HRCM gezien? productreview: Honeywell Round Connected Modulation review door ThinkPad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
iemand idee hoe je weervoorspelling per uur hier netjes uit kan strippen:

http://www.weather.com/weather/hourbyhour/l/NLXX4477:1:NL

wil bv de komende 8 uur netjes in tabel vorm, zodat deze in mijn wall tablet kan laten zien.

al zitten kijken naar rss feeds / json

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogiertw
  • Laatst online: 07-10 20:22
rogiertw schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 20:11:
Iemand ervaring met onderstaande error melding? Krijg het ineens als ik via Chrome naar mijn Domoticz wil gaan. Heb al even een image teruggezet van toen hij het gewoon deed, maar krijg weer dezelfde error. Kan wel gewoon via SSH en de app naar Domoticz toe. Ligt denk ik ergens dan in de browser... maar waar.....

Op de telefoon via Chrome kom ik er ook gewoon in... Al piept hij even over dat de browser cache niet gerefreshed kan worden...

[afbeelding]
Solved! Cache legen en bestanden verwijderen. Ik laat het bericht gewoon staan zodat een ander er eventueel naar kan zoeken als hij/zij het ook een keer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeedeBee
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-06 17:51
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 09:30:
Dan zou ik zeggen zet het eens uit voor alle devices. Is zo een beetje een algemene regel om polling alleen in te schakelen indien echt nodig.
Zeker als je veel devices polled ga je daarmee onnodig het netwerk belasten.
Voor de Greenwave heb ik het aanstaan omdat anders die groene LED irritant gaat knipperen omdat de schakelaar denkt dat de verbinding weg is.
En met polling heb ik energiemeting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-10 15:52
Ik heb net een Conrad Inbouwschakelaar RSLU gekocht.
Om deze werkend te krijgen heb ik volgens de handleiding ook een draadloze zender nodig. Deze heb ik natuurlijk niet besteld.
Nu wil ik deze handmatig aanmaken in Domoticz, maar ik weet niet welke type ik moet kiezen en aan welke voorwaarde id code moet voldoen.

Wie heeft wel een Conrad RSL ingeleerd en wilde deze waarde even doorgeven.
Pagina: 1 ... 36 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de Github repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door
Gebruik bij het posten van stukjes code de ~~~[code]-tag!
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.