Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-08 11:17
Brummetje schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 21:30:
[...]

Ja de setPoint van toon is idx1. Ook werkt het handmatig uitvoeren van de URL in de browser wel gewoon.

Hier een afbeelding van hoe ik het nu heb ingesteld.

[afbeelding]
vreemd, bij mij zie hij er zo uit en werkt het gewoon:
code:
1
http://192.168.1.50:8084/json.htm?type=command&param=thermostatstate&idx=32&state=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

matthijsph schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 21:52:
[...]

vreemd, bij mij zie hij er zo uit en werkt het gewoon:
code:
1
http://192.168.1.50:8084/json.htm?type=command&param=thermostatstate&idx=32&state=2
En welke settings heb jij gebruikt voor het toevoegen van de schakelaar ? Type etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OsiriS.nl
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-10 12:24
Ik heb sinds vanmorgen weer gas standen. Alleen staat er bij 5uur vanochtend nu 220 kuub van de afgelopen dagen. Hoe krijg ik deze piek weg? Met shift klik schuift hij op naar 4uur. Na nog een poging blijft ie gewoon staan op 4uur... Krijg de piek met geen mogelijkheid weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
Brummetje schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 21:55:
[...]
En welke settings heb jij gebruikt voor het toevoegen van de schakelaar ? Type etc?
ook gewoon een on/off schakelaar
http://imgur.com/88u6pq6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:26
maomanna schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 18:07:
[...]

Mmmm... Intern ip is goed. Ik dacht even dat je tel het triggerde.

Maar even een schets, wat zie je in domoticz en wat is het ip van je thermostaat? Werkt je thermostaat wel via json? Je hebt nu domoticz json parameters. Komen die overeen met de thermostaat?
Ik heb een toon welke ik in Dominicz (synology) heb gezet, alle functies werken goed, ook handmatig de temp van de thermostaat veranderen en ook het json commando met zowel intern als extern ip via een webbrowser. Alleen het json commando werkt niet via een blokkie opdracht.

Als ik dezelfde if, dan ICT met mijn telefoon en een ander apparaat aanstuur gaat het goed, het is dus puur de toon die de json commando niet krijgt.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robvanu
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18-09 00:21
[...]

Ja de setPoint van toon is idx1. Ook werkt het handmatig uitvoeren van de URL in de browser wel gewoon.

[afbeelding]
Als je beveiligd hebt met gebruikersnaam/wachtwoord (met basic authentication) moet je er dit van maken:
http://<username>:<wachtwoord>@<ip>:<poort>/json.htm?type=command&param=thermostatstate&idx=1&state=2

Dit probleem heb ik namelijk ook gehad en dit loste het op. In de browser werkt het dan wel, volgens mij omdat je browser een cookie meestuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-10 11:02

R-B

Blokkert

OsiriS.nl schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 21:59:
Ik heb sinds vanmorgen weer gas standen. Alleen staat er bij 5uur vanochtend nu 220 kuub van de afgelopen dagen. Hoe krijg ik deze piek weg? Met shift klik schuift hij op naar 4uur. Na nog een poging blijft ie gewoon staan op 4uur... Krijg de piek met geen mogelijkheid weg..
Goede vraag, idem hier.

Ik zou graag met 132 kuub over de dagen willen verdelen die op "0" staan :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

R-B schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 09:31:
[...]

Goede vraag, idem hier.

Ik zou graag met 132 kuub over de dagen willen verdelen die op "0" staan :)
Ik denk dat het mogelijk zou moeten zijn met het aanpassen van de database. Ik wilde daar zelf even mee wachten tot de waarde verdwenen is uit mijn 4 daagse uur statistieken (nu dus). Ik heb een backup gemaakt van de database en deze met dit tooltje geopend: http://sqlitebrowser.org/

Daar kan je ze de waarden zien staan, en ik zou denken dat als je ze aanpast zodat de waarden overheen komen met de meterstanden die er ook naast staan dat je dan geen problemen zou moeten hebben. Dan zou je de nieuwe database als in moeten kunnen voeren bij restore bakcup. Het enige probleem is dat je dan de tijd mist die je erover hebt gedaan de database aan te passen. Ik ga het zelf van het weekend proberen, en ik denk dat ik dat oplos door eerste de juiste waarden uit te rekenen, en deze dan in een nieuwe back-up zo snel mogelijk aan te passen en terug te stoppen. Dan zou je maar een minuut of 5 moeten missen.

[ Voor 3% gewijzigd door eew op 22-01-2016 10:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimmme
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Gewoon eventjes tussendoor: Dit lijkt me wel een leuk item voor het draaien van Domoticz.
RPI, touch-display,dit en Domoticz en je hebt een prima basis :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
[...]

[afbeelding]
Ik zit eigenlijk met hetzelfde probleem, de Json is wel via de browser uit te voeren maar niet via een switch of in mijn geval een blokkie command.

Ik kan via de log er ook niet achterkomen waarom er niks gbeurd

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

gielie schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 10:33:
[...]

Ik zit eigenlijk met hetzelfde probleem, de Json is wel via de browser uit te voeren maar niet via een switch of in mijn geval een blokkie command.

Ik kan via de log er ook niet achterkomen waarom er niks gbeurd
Het antwoord van robvannu is de oplossing. Ik had geen basic auth aan maar de inlog pagina optie. Ik heb deze nu veranderd naar basic auth en de URL veranderd met user/pass. Alles werkt nu perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
Brummetje schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 10:36:
[...]

Het antwoord van robvannu is de oplossing. Ik had geen basic auth aan maar de inlog pagina optie. Ik heb deze nu veranderd naar basic auth en de URL veranderd met user/pass. Alles werkt nu perfect!
Rob je bent een held, het is opgelost, ook via blokkie lukt het nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is er iemand die Domoticz al lang gebruikt en het beheer van de topicstart wil overnemen?

Ik ben overgestapt naar de Zipato ZipaBox Domotica gateway namelijk.
De meeste schakelaars e.d. die 433Mhz waren had ik al vervangen door Z-Wave, maar ik vind de implementatie van Openzwave onder Domoticz minder fijn werken dan een product met een betaalde Z-Wave licentie (de Zipabox). Bij Domoticz had ik bijv. na een reboot ineens energiemetingen van Z-Wave plugs die skyhigh gingen e.d. Daar koop je geen duur Z-Wave spul voor, dus vandaar mijn overstap, en bij deze dus ook het afscheid van Domoticz.

Ik neem niet compleet afscheid (De Cresta TX320 temp/hum-sensor werkt bijv. niet op de Zipabox 433Mhz module, dus ik haal die waardes nu binnen met Domoticz en stuur ze via een Lua-script door naar de API van de Zipabox, zelfde met slimme meter), maar verder heb ik alles via de Zipabox lopen. Het lijkt mij daarom beter als iemand anders het beheer van de topicstart op zich wil nemen.

Kandidaten mogen zich melden via DM. Liefst echt iemand die al langere tijd meedraait en van de hoed en de rand weet ;)

Ik blijf hier vast nog wel meelezen, want het is één van de populairste topics in het DED-subforum en interessant ideeën/projectjes zijn altijd leuk om te lezen.

[ Voor 12% gewijzigd door ThinkPad op 22-01-2016 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:45
ik heb er ook vaker over getwijfeld, die openzwave is gewoon niet je van het :)

maar gelukkig na wat soldeerwerk mijn deurbel weer werkend en krijg een leuke ding dong op al mijn sonos apparaten!

Is er ook een mogelijkheid een pushover achtig iets naar windows 10 te sturen? (werk zelf namelijk op zolder!) (externe machine dus van de raspberry waar domoticz op draait), kan ik daar bv een .bat op laten draaien?

[ Voor 14% gewijzigd door trekker22 op 22-01-2016 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijsph
Mocht iemand met een Toon thermostaat nog op zoek zijn naar een manier om de "current state" (bijvoorbeeld "thuis" of "slapen") direct vanuit de Toon zelf op te halen: op het domoticz forum heb ik beschreven hoe je dit voor elkaar kunt krijgen.

Ik heb een en ander nu ook toegevoegd aan de wiki

edit:
correcties & wiki toegevoegd

[ Voor 25% gewijzigd door matthijsph op 22-01-2016 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
matthijsph schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 11:25:
Mocht iemand met een Toon thermostaat nog op zoek zijn naar een manier om de "current state" (bijvoorbeeld "thuis" of "slapen") direct vanuit de Toon zelf op te halen, op het domoticz forum heb ik beschreven hoe je dit voor elkaar kunt krijgen.

edit:
typo's
Is er al een manier om zonder Toon abonnement de status van de Toon uit te lezen en te beheren, ik betaal er nu 5 euo per maand voor.

Ik heb nog 1 vraag.

Ik heb een blokkie command gemaakt waarbij er een push bericht wordt verstuurd, dit werk goed, alleen krijg ik nu elke minuut het bericht.

Hoe kan ik instellen dat ik dit bericht maar 1 keer krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:24
wimmme schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 10:28:
Gewoon eventjes tussendoor: Dit lijkt me wel een leuk item voor het draaien van Domoticz.
Ziet er goed uit alleen jammer dat het alleen met een creditcard kan welke ik niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannibal2206
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:51
hannibal2206 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 23:47:
[...]

Heb deze ook besteld, en inmiddels ontvangen, maar krijg ze niet herkend in Domoticz.
Hoe heb jij de jumpers ingesteld ?
Inmiddels gevonden (na hints van Bert en RasPi2):
jumper op 3M3 zetten (is leeg bij levering)
op A0 t/m A6 1 of meerdere jumpers op high zetten zodat een uniek adres onstaat.

Daarna wordt hij door de RFXCOM correct herkend !

15kW solar, 800 Ltr hygiëneboiler, 80 Heatpipes, 2 * L/L, Pana monoblock 5F en 5J, HR++/+++ , gasloos sinds Feb 2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
gielie schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 11:28:
[...]
Is er al een manier om zonder Toon abonnement de status van de Toon uit te lezen en te beheren, ik betaal er nu 5 euo per maand voor.
[...]
Ik dacht niet dat dat al mogelijk was.
gielie schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 11:28:
[...]
Ik heb nog 1 vraag.

Ik heb een blokkie command gemaakt waarbij er een push bericht wordt verstuurd, dit werk goed, alleen krijg ik nu elke minuut het bericht.

Hoe kan ik instellen dat ik dit bericht maar 1 keer krijg.
Toon stuurt inderdaad veel updates, dus als je bij elke update een melding verstuurt dan loopt het snel op. Waarschijnlijk moet je nog een extra voorwaarde aan je event toevoegen. Ik werk zelf met LUA scripts en niet met blockly, maar iets vergelijkbaar met:

als donker==aan en licht==uit dan licht=aan
(deze stopt met triggeren als donker==aan en licht==aan)
in plaats van
als donker==aan dan licht=aan
(deze blijft eindeloos doorgaan zolang het maar donker blijft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-10 21:44
Heeft er iemand ervaring met de fibaro dimmer 2? Ik krijg hem niet aan de praat in domoticz. Ik sluit de dimmer met 1 enkele schakelaar aan en voeg hem in netwerk van domoticz. Dan zie ik opeens 4 schakelaar voorbij komen in domoticz, maar geen van deze schakelaar werken. Ook niet als ik ze op type dimmer zet. Zie ik iets over het hoofd? Als ik spanning op de dimmer zet dan zie ik een groen lampje die even later rood wordt. Als ik schakel met een echte schakelaar dan zie ik het lampje wel uit en aangaan. Dus hij lijkt iets te zenden. Hebben jullie enig idee hor ik dit werkend krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-10 22:00
ThinkPadd schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 11:13:
De meeste schakelaars e.d. die 433Mhz waren had ik al vervangen door Z-Wave, maar ik vind de implementatie van Openzwave onder Domoticz minder fijn werken dan een product met een betaalde Z-Wave licentie (de Zipabox). Bij Domoticz had ik bijv. na een reboot ineens energiemetingen van Z-Wave plugs die skyhigh gingen e.d. Daar koop je geen duur Z-Wave spul voor, dus vandaar mijn overstap, en bij deze dus ook het afscheid van Domoticz.
Jammer Thinkpad, toch 1 van de sterkhouders in dit forum!
grote_oever schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 13:07:
Heeft er iemand ervaring met de fibaro dimmer 2?
Ik heb 2tal weken 1 geïnstalleerd (2draadswijze). Het was 1 van mijn vlotste Zwave ervaringen tot nu toe. Het zijn 4 apparaten: 2 voor energie meting, 1 hoofdschakelaar en 1 subschakelaar (als ik mij goed herinner). Werkt de lamp wanneer je op de schakelaar zelf drukt? Hoeveel wattage aan lampen sluit je er op aan? Meer dan 250 watt trekt hij namelijk niet...

[ Voor 27% gewijzigd door basa op 22-01-2016 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durkp
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-10 20:36
wimmme schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 10:28:
*edit*

Moet je wel zelf alsnog de display kopen.
Vandaar dat het zo goedkoop is, helaas

[ Voor 13% gewijzigd door durkp op 22-01-2016 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:55
Is het een idee om goed werkende product combinaties in de firstpost, of op een andere pagina op te nemen?
Voorbeeldje:
hannibal2206 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 12:07:
[...]

Inmiddels gevonden (na hints van Bert en RasPi2):
jumper op 3M3 zetten (is leeg bij levering)
op A0 t/m A6 1 of meerdere jumpers op high zetten zodat een uniek adres onstaat.

Daarna wordt hij door de RFXCOM correct herkend !
Is een reactie op deze post:
RasPi2 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 14:59:
[...]

Nee hoor, zolang er beweging wordt gedetecteerd blijft pir aan en reset de off delay. Als er gedurende de off delay geen beweging meer is geweest schakelt pir uit.
Ik gebruik er 3 van deze en werken super. Zonder Lua ;)
Maar het antwoord hoe je hem werkend krijgt staat dus 10 pagina's verder. Het zou mooi zijn als er 1 pagina is, waar zulke tips op staan.
Iets van:
PIR SENSOR bangood china - Deze instellingen
Weerstation banggood china - Deze instellingen.

Veel mensen weten simpelweg niet welke hardware ze moeten kopen, en wat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:37
Dacuuu schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 13:51:
Is het een idee om goed werkende product combinaties in de firstpost, of op een andere pagina op te nemen?
Voorbeeldje:

[...]

Is een reactie op deze post:

[...]

Maar het antwoord hoe je hem werkend krijgt staat dus 10 pagina's verder. Het zou mooi zijn als er 1 pagina is, waar zulke tips op staan.
Iets van:
PIR SENSOR bangood china - Deze instellingen
Weerstation banggood china - Deze instellingen.

Veel mensen weten simpelweg niet welke hardware ze moeten kopen, en wat werkt.
Goed idee want vaak moet je inderdaad even het hele topic doorlezen voor iets. Maar zou het niet in topic doen maar op de Wiki van Domoticz ofzo.
Anders krijg de topic starter het erg druk en wordt toch al gauw weer een rommeltje.

Wat wel in de topic start zou kunnen is een soort van inhoudsopgave voor dit soort dingen. is doeltreffender denk ik

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-10 21:44
basa schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 13:30:
[...]

Jammer Thinkpad, toch 1 van de sterkhouders in dit forum!

[...]

Ik heb 2tal weken 1 geïnstalleerd (2draadswijze). Het was 1 van mijn vlotste Zwave ervaringen tot nu toe. Het zijn 4 apparaten: 2 voor energie meting, 1 hoofdschakelaar en 1 subschakelaar (als ik mij goed herinner). Werkt de lamp wanneer je op de schakelaar zelf drukt? Hoeveel wattage aan lampen sluit je er op aan? Meer dan 250 watt trekt hij namelijk niet...
Ik heb de fibaro dimmer 2 aangesloten. De lamp werkt ook niet wanneer ik de schakelaar zelf indruk. Maar misschien doe ik iets fout dat de lamp altijd gedimt aangaat.

Afbeeldingslocatie: http://www.controlliving.nl/wp-content/uploads/2015/07/2-or-3-wire-installation-diagram.png

Ik heb het op de eerste en derde manier geprobeerd (enkele switch)

Maar waarom krijg ik vier schakelaren in Domoticz? Wat doen die vier en weke moet ik gebruiken voor schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 09:49
Maandag komt Liander een slimme stroom en gas meter installeren :) Heb ik voor beide meters apart een P1 kabel nodig? Of worden beide standen bijgehouden in 1 kastje?

EDIT: Gevonden! 1 kabel voor beide meters.

[ Voor 12% gewijzigd door EBOOZ op 22-01-2016 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-10 14:29
EBOOZ schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 15:01:
Maandag komt Liander een slimme stroom en gas meter installeren :) Heb ik voor beide meters apart een P1 kabel nodig? Of worden beide standen bijgehouden in 1 kastje?
Ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij verbind de gasmeter zich met je stroommeter en aan de stroommeter zit de P1 kabel. 1 kabel is dus genoeg, maar ikzelf heb een Toon, dus ik heb een splitter nodig om de P1 naar de Toon te laten gaan en naar een Raspberry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Correct, gasmeter stuurt z'n info meestal draadloos naar de elektrameter, de elektrameter kun je vervolgens uitlezen met een kabeltje zoals deze: V&A aangeboden: FTDI Slimme meter kabel (p1 usb) voor domoticz aangeboden (niet mijn advertentie, ken die persoon verder ook niet ;) ). Of zelf maken: http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=14&t=4970 stelt ook weinig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:38

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
ThinkPadd schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 11:13:
Is er iemand die Domoticz al lang gebruikt en het beheer van de topicstart wil overnemen?

Zou je wat meer kunnen toelichten welke problemen je hebt ervaren met OpenZwave en Domoticz? Voor mij is dat nog helemaal nieuw namelijk. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Gonadan schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 17:45:
[...]

Zou je wat meer kunnen toelichten welke problemen je hebt ervaren met OpenZwave en Domoticz? Voor mij is dat nog helemaal nieuw namelijk. :)
Na reboot vaak dode nodes. Vaak 2e reboot nodig. Fibaro wallplugs updaten hun status niet (alleen na polling).
Domoticz crasht op Greenwave als ze niet polling staan. Dat zijn mijn klachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 17:45:
[...]

trekker22 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 18:00:
[...]

Na reboot vaak dode nodes. Vaak 2e reboot nodig. Fibaro wallplugs updaten hun status niet (alleen na polling).
Domoticz crasht op Greenwave als ze niet polling staan. Dat zijn mijn klachten...
Dit verhaal kan ik wel een beetje bevestigen. Je moet soms kunstgrepen uithalen om iets te laten functioneren zoals het bedoeld is. Dat soort eigenaardigheden gaan op een gegeven moment een beetje irriteren, zeker omdat ik juist Z-Wave heb gekocht om m'n huis nog beter te laten functioneren. Dan koop je een dure plug o.i.d. en zit je vervolgens behoorlijk te hannesen om het goed te laten functioneren.

Het is niet zo dat Z-Wave met Domoticz waardeloos is hoor, zeker niet. Maar als je weet hoe een commerciële Z-Wave controller zoals de Zipabox werkt (omdat het is aangesloten bij de Z-Wave alliantie), dan zie je het verschil wel met Domoticz.

Ik kan nu bijv. ook een network heal doen en dan zie ik netjes dat hij alle devices bij langs gaat en uiteindelijk zegt dat hij klaar is (<2 min). Bij Domoticz (of nouja eigenlijk Openzwave) druk je op 'Heal network' en lijkt er vervolgens niks te gebeuren. Ook het includen ging heel soms nog wel eens mis, dan miste ik gewoon een gedeelte van een node (energiemeting was niet aanwezig, moest ik eerst voor rebooten zoals gezegd).

Wat ik al wel mis is het schrijven van events/rules via Lua-scripts. Bij de Zipabox moet alles via een soort Blockly ding. Dat vreet echt best wel veel tijd als je complexe regels wilt maken, telkens zoeken naar de juiste blokjes. Een goede text-editor zoals Sublime Text 2 doet auto-aanvullen en dan gaat het schrijven van een Lua-script voor Domoticz echt behoorlijk vlot. Het mesh-diagram van Openzwave heb je met de Zipabox trouwens ook niet, je ziet bij een device wel een lijstje van welke nodes hij in de buurt ziet, maar een algemene overview van je Z-Wave netwerk ontbreekt. Maar je ziet het wel gelijk in je device list als een node dead is, dus zolang je dat niet ziet kun je er vanuit gaan dat je netwerk naar behoren functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Lekker dan, maakt niet uit hoe weloverwogen je keuze was achteraf blijkt er toch altijd meer gezeik dan je dacht. :D

Zijn die wallplugs helemaal niet te gebruiken dan? Die staan namelijk nogal hoog op mijn lijstje van toekomstige nieuwe producten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Guys, serieus. En ThinkPad weet wel hoe ik erover denk ;), maar ik heb in het begin ook veel problemen gehad met ZWave in Domoticz. Terug redenerend was het deels onkunde en grotendeels een bereik-probleem. Ik heb nu al maanden geen enkel probleem en alles nodes werken prima. Fibaro Wall Plug, die goedkope wallplugs met energiemeting (ik geef toe: het is jammer dat ze discrimineren en niet het Mesh netwerk an sich versterken), deurcontacten, repeater. Geen problemen meer dus. Overigens heb ik voor de wallplugs en de Fibaro Wall Plug polling aan staan. Ook daarmee geen crashes gehad oid.

Maar ik snap wel dat als je zekerheid wilt, dat je dan kiest voor een systeem dat zich al bewezen heeft.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10 00:51
luigi87 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 14:03:
[...]

Goed idee want vaak moet je inderdaad even het hele topic doorlezen voor iets. Maar zou het niet in topic doen maar op de Wiki van Domoticz ofzo.
Anders krijg de topic starter het erg druk en wordt toch al gauw weer een rommeltje.

Wat wel in de topic start zou kunnen is een soort van inhoudsopgave voor dit soort dingen. is doeltreffender denk ik
Ik heb deze ook in gebruik, ik denk wel dat ik ze anders ingesteld heb.
  • jumper 7, 2&3, delay 50s (work mode)
In Domotics heb ik een uitschakelvertraging ingesteld voor de PIR van 5 seconden. Daarnaast heb ik een Blocky event aangemaakt wat mijn lamp(en) aan laat gaan. Die bewuste lampen heb ik een uitschakelvertraging meegegeven naar gelang de ruimte.

Op mijn werkkamer gaat de verlichting aan als ik de kamer op loop. Na 450 seconden schakelt het licht weer uit. Ik moet dus iedere 450 seconden wel eens bewegen. Bij mij is dat tot nu toe geen probleem geweest, omdat de sensor op mij gericht is.

De inloopkast gaat automatisch aan en na 2 minuten weer uit. Als we langer als 2 minuten moeten nadenken over wat we aan moeten trekken, zonder daarbij te bewegen, dan is er iets goed mis :-)

Het voordeel van deze constructie is het lage energie verbruik van de PIR. Als je hem continue laat detecteren (de 5s test mode) dan is je batterij zo leeg.

"If it ain't broke, don't fix it!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Domoticz met Z-wave werkt best OK maar het is zeker niet altijd even duidelijk en niet alles is mogelijk, voor 90% van de gevallen werkt alles prima met Domoticz maar bij die andere 10% vereist het wat kunst- en vliegwerk of gaat het gewoon niet werken. Dat is dan ook het verschil tussen een gratis oplossing zoals Domoticz wat Open-zwave erin gehackt heeft (ja ik ken de code, het is een hack) en een betaalde oplossing wat officieel Z-wave support heeft.

Mocht je problemen hebben met Z-wave spul dan werkt het restarten van Domoticz in veel gevallen prima, Domoticz heeft simpelweg geen hooks voor alle Z-wave events die binnen komen in Open-zwave

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

In een poging de database the herstellen na de gasmeterstoring ben ik een vreemde bug tegen gekomen. In de database staan bij meter_calendar twee waarden, de een heet value en is duidelijk het verbruik van die dag in duizendsten van een kuub. De nader is de meterstand zonder comma, en deze twee zijn niet consistent. Ik lees vanaf 1 november mijn meter uit via Domticz en het verschil tussen het werkelijke verbruik (eerste van de laatste aftrekken) is in die tijd opgelopen tot 2 kuub. Wat voor geks is er hier aan de hand?

Omdat de interne consistentie hier dus niets uit lijkt te maken ga ik kijken of ik weg kom met alleen de waarden aanpassen, en de foutieve meterstanden gewoon te laten staan.

Edit: het is gelukt. Voor iedereen die het probleem wil oplossen:
1. Download/installeer http://sqlitebrowser.org/ voor het juiste besturingssysteem
2. Ga in Domoticz naar Setup->Settings->Backup/Restore en klik op backup database
3. Open de database in Sqlite browser
4. Ga naar Browse data en zoek de juiste tabel, bij mij was dit Meter_Calandar
5. Sorteer op datum en zoek je rij met nullen in Value kolom
6. Deel de hoge waarde die na die rij nullen staat door het aantal dagen (inclusief die hoge waarde) en vervang alle nullen en de hoge waarde door je resultaat
7. Sla op en sluit de Sqlite browser
8. Voor deze database vervolgens weer als een backup aan Domoticz, houd er rekening mee dat je alles wat er gebeurt is in de tijd dat je dit hebt gedaan kwijt bent, als dat erg is kan je een nieuwe maken en daar deze wijzigingen op uitvoeren.

Ik heb de meterstanden dus gewoon laten staan, en dit heeft geen enkel probleem opgeleverd.

Mijn jaargrafiek ziet er nu zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Iu7IQ2w.png

Het verdient geen schoonheidsprijs maar ik denk dat het veel beter is dan alles op nul zetten of de piek die de y-as verpest te laten staan.

Edit: Laat maar, nu heb ik twee gas waarden. Waarvan er 1 leeg is, hier is dus iets mis gegaan. Nu toch niet meer, blijkbaar eenmalige bug.

[ Voor 50% gewijzigd door eew op 22-01-2016 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:03
hondapower schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 09:50:
[...]

Heb je in het dashboard rechtsbovenin wel 'Room:all' geselecteerd?
Probleem ontdekt. Sinds een update van vorige week moeten scenes worden opgenomen in een floorplan, anders komen ze niet meer op het dashboard.

[ Voor 37% gewijzigd door Dennisdn op 23-01-2016 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Ook hier ben ik tevreden met domoticz. Echter het is vaak: afblijven als het werkt en dan niet meer aankomen.

En inderdaad is openzwave een soort van hack, jammer dat het protocol niet geheel open source is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasper
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-10 23:33
Zou graag in een script de minimum en maximum temperatuur binnen een bepaalde periode gebruiken, maar zit een beetje te rommelen hoe dit het handigst te doen. Was nu bezig dit met domoticz user vars bij te houden maar is wat omslachtig. Iemand een goed idee of misschien zelfs kant en klaar script?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Ik blijf het wel een beetje een raar vergelijk vinden jongens: de zipabox (of andere controllers) en domoticz.
de kosten van een zipabox liggen dermate hoger, en dan ook de abodienst erbij vervolgens dat het naar mijn idee geen appels met appels meer is.
openzwaaide werkt niet 100% met domoticz maar ik heb een zipabox gehad en een wall controller van zware.me, qees snoerdimmers en bijvoorbeeld de RFXCOM werken daar ook niet op.
Vervolgens discussies gestart met zipato en die zeggen gewoon doodleuk dat ze ook nooit beloofd hebben dat ze volledig zwave compaible zouden zijn en dat ik min of meer de boom in kon.
Daarnaast hun verschrikkelijk onduidelijke abonnement met idiote kosten hebben mij de zipabox de das omgedaan.
Om on topic te blijven: wat mij betreft is Domoticz echt een super initiatief en mogen we echt blij zijn met de ondersteuning en updates waar ALLE controller boeren een voorbeeld aan kunnen nemen!
just my 2cents

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:37

Kraz

Saving the world

DRuw schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 10:15:
Ik blijf het wel een beetje een raar vergelijk vinden jongens: de zipabox (of andere controllers) en domoticz.
de kosten van een zipabox liggen dermate hoger, en dan ook de abodienst erbij vervolgens dat het naar mijn idee geen appels met appels meer is.
openzwaaide werkt niet 100% met domoticz maar ik heb een zipabox gehad en een wall controller van zware.me, qees snoerdimmers en bijvoorbeeld de RFXCOM werken daar ook niet op.
Vervolgens discussies gestart met zipato en die zeggen gewoon doodleuk dat ze ook nooit beloofd hebben dat ze volledig zwave compaible zouden zijn en dat ik min of meer de boom in kon.
Daarnaast hun verschrikkelijk onduidelijke abonnement met idiote kosten hebben mij de zipabox de das omgedaan.
Om on topic te blijven: wat mij betreft is Domoticz echt een super initiatief en mogen we echt blij zijn met de ondersteuning en updates waar ALLE controller boeren een voorbeeld aan kunnen nemen!
just my 2cents
En dan ben ik ook benieuwd; heb je al een donatie gedaan? ;)

Je ziet best veel berichten van mensen die er net zo over denken. Een goede manier om die jongens mee te helpen is een (kleine) donatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Inderdaad zal vandaag ff 50 euro doneren. Lampen schakelen heerlijk, frintpage met tablet met Sonos. Deurbel met Sonos. Heb verder weinig te klagen en ook mevrouw trekker22 is overtuigd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtenburger
  • Laatst online: 21:42
Ik wil graag een PHP pagina in de Domoticz templates directory gebruiken om eigen grafieken te kunnen maken, het lukt mij echter niet om PHP te installeren.... Bij het volgende commando:
code:
1
sudo apt-get install php5 libapache2-mod-php5 -y

krijg ik de volgende foutmelding:
code:
1
2
3
dpkg: error: parsing file '/var/lib/dpkg/available' near line 0:
 field name `>' must be followed by colon
E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (2)

'
Wat doe ik fout?

Nibe S2125-12, VVMS320 / Home Assistant (MinisForum U700; CONBEE II; RF-LINK)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Kraz schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 11:16:
[...]
En dan ben ik ook benieuwd; heb je al een donatie gedaan? ;)
Yes sir O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubberboy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 16:06
Goedemiddag,

Ik heb mijn vraag ook gesteld op domoticz forum maar kreeg niet echt antwoord waar ik iets mee kon dus probeer ik mijn kansen hier nog eens.

Ik kocht 3x Fibaro FGS222 Dat is een 2x 1.5kw relay inbouw.

Twee keer herkend domoticz deze ook correct en werkt hij correct maar een derde maal herkend domoticz deze niet. En gebruikt hij hem als een standaard z wave device met 1x relay. Hij werkt dan ook wel als 1x relay maar dus niet zoals het zou moeten.

Ik heb die al eens verwijderd uit mijn zwave device's en opnieuw toegevoegd zonder resultaat.

Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: https://www.domoticz.com/forum/download/file.php?id=5632

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-09 13:28
Goede middag,

Graag heb ik jullie advies over de aanschaf van een nieuwe ventilator box.
Het is namelijk zo dat ik onlangs een huis heb gekocht, en de ventilator motor die er hangt uit de steentijd is en niet werkt.
Nu zou ik hem waarschijnlijk wel aan de praat kunnen krijgen, maar omdat het een oud kreng is hang ik liever een nieuwe op die energiezuiniger is.

Situatie:
De afzuiging is alleen voor de Badkamer en de WC, op andere plekken heb ik geen afzuig roosters gezien. De afzuiging van de keuken heeft dan ook zijn eigen uitgang.
Uiteraard zou ik de afzuiging graag alleen willen gebruiken wanneer dit nodig is. (douche en WC gebruik dus)

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Ik heb Z-wave en een RFXCOM tot mijn beschikking om dingen te laten schakelen. (het liefst via Z-wave omdat dit betrouwbaarder is)

Dan nog een puntje, Momenteel zit er een Perilex stekker op de muur, maar ik heb nergens een standen schakelaar in huis. :?
Daarbij komt nog dat de vorige eigenaar had bedacht om er dan maar een stekker aan te maken op de draden van de hoge en lage stand. 8)7 (ja zon stekker die je in het stopcontact kan steken, Lekker handig weer :F ) Dus ik denk eraan om de hele perilex van de muur te rossen en er gewoon een euro stekker op te maken aangezien ik toch geen standenschakelaar heb.
Tenzij dit het weer makkelijker maakt om een relais tussen te zetten waardoor je tussen de standen kan schakelen.

Graag hoor ik jullie input en ervaringen hoe ik dit het beste kan aanpakken.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:08

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik heb nu 3 Qubino flush 1 relays (zwave+) op de benedenverdieping gemonteerd. Alles werkte, aangestuurd door een Aeotec z-stick gen5 op de Synology. Een van de schakelaars bleef af en toe hangen (schakelde niet).
Ik heb een poging gedaan om de zaak te verwijderen en opnieuw toe te voegen, maar ineens herkent Domoticz minder devices per schakelaar dan eerst. En de schakelaar die het af en toe slecht deed, kan ik ingangen L2 en L3 niet anders instellen. Hij wil de waarden niet doorgeven aan de schakelaar. Daarnaast lijkt hij een deel van de eerdere settings te onthouden in plaats van te wissen.

Hoe kan ik de waarden van de stick, schakelaars en de Domoticz software nu echt resetten?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-10 20:40

MavhRik

Marcel

thedon46 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 14:28:
Goede middag,

Het is namelijk zo dat ik onlangs een huis heb gekocht, en de ventilator motor die er hangt uit de steentijd is en niet werkt.
Nu zou ik hem waarschijnlijk wel aan de praat kunnen krijgen, maar omdat het een oud kreng is hang ik liever een nieuwe op die energiezuiniger is.

Situatie:
De afzuiging is alleen voor de Badkamer en de WC, op andere plekken heb ik geen afzuig roosters gezien. De afzuiging van de keuken heeft dan ook zijn eigen uitgang.
Uiteraard zou ik de afzuiging graag alleen willen gebruiken wanneer dit nodig is. (douche en WC gebruik dus)

Ik heb Z-wave en een RFXCOM tot mijn beschikking om dingen te laten schakelen. (het liefst via Z-wave omdat dit betrouwbaarder is)

Dan nog een puntje, Momenteel zit er een Perilex stekker op de muur, maar ik heb nergens een standen schakelaar in huis. :?
Daarbij komt nog dat de vorige eigenaar had bedacht om er dan maar een stekker aan te maken op de draden van de hoge en lage stand. 8)7 (ja zon stekker die je in het stopcontact kan steken, Lekker handig weer :F ) Dus ik denk eraan om de hele perilex van de muur te rossen en er gewoon een euro stekker op te maken aangezien ik toch geen standenschakelaar heb.
Tenzij dit het weer makkelijker maakt om een relais tussen te zetten waardoor je tussen de standen kan schakelen.

Thanks!
Ik lees ff aandachtig mee, ik het hetzelfde, maar ik heb dan nog wel een standen schakelaar in mijn keuken en deze overbodig maken staat hoog op de wensen lijst. Mijn doel is hem dan koppelen aan beweging / vocht sensoren in de douche en wc (alleen Z-Wave Plus).

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman1550
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Goede middag,

Situatie:

Thanks!
bekijk deze eens heb ik ook werkt prima

ThinkPadd in "Optimale vraaggestuurde mechanische ventilatie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-10 10:01
Een paar weken geleden begonnen met Domoticz.

Slimme meter uitlezen met Raspberry PI, sinds woensdag werken de gasgegevens. Erg prettig om eindelijk het verbruik per dag te kunnen zien (en wat de zonnepanelen hebben opgebracht).

Ik merk alleen dat het signaal van mijn Z-wave stick niet sterk genoeg is om vanuit de kelder mijn woonkamer te bereiken. Het haalt het tot aan de keuken die boven de kelder ligt. Er zijn twee opties: een tweede Raspberry voor de echte aansturing of een Zwave versterker.

Ik ben benieuwd wat de beste optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

versterker (of gewoon meer powered modules)
ik werk met een 2e raspberry maar de communicatie tussen beide loopt zeker niet vlekkeloos....
klopt dat verhaal wel helemaal?
ik heb ook 3 standen maar de "0" stand is niet helemaal uit! hij blijft altijd op een klein toerental draaien en met de 1 en 2 gaat hij simpelweg harder en nog harder....

[ Voor 59% gewijzigd door DRuw op 23-01-2016 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Weet iemand over er in de pre-compiled raspberry-image ook z-wave ondersteuning zit? Of moet je dat nadehand nog toevoegen?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogiertw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-10 20:22
Ik heb mijn Aeotec Zwave usb stick binnen (witte versie) en die wil ik installeren op de Pi..
Ik volg de installatiehandleiding uit de wiki voor Open Zwave op http://www.domoticz.com/wiki/Install.txt#OpenZWave

Echter als ik de eerste stappen heb doorlopen en naar het onderdeel Installation ga en "git clone https://github.com/domoticz/domoticz.git domoticz" ingeef dan krijg ik onderstaande foutmelding...

fatal: destination path 'domoticz' already exists and is not an empty directory.

Ik zit even vast. Kan iemand me weer een zetje geven om op gang te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Domotica zal altijd wel knutselen blijven als je jezelf niet wilt beperken in de mogelijkheden. Dan is Domoticz leuk qua kosten een helemaal als je zelf wat snapt van scripten. Die andere controllers zijn nogal duur en kan je ook niet alles mee wat je wilt. Het enige nadeel van Domoticz is wel dat het door techneuten is gemaakt, dus qua uiterlijk en gebruiksvriendelijkheid brandhout. :+

Waarom zetten jullie de polling aan voor die wall plug van Fibaro? Hij heeft toch zelf de optie om in te stellen wanneer hij een update stuurt?
anandus schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 16:07:
Weet iemand over er in de pre-compiled raspberry-image ook z-wave ondersteuning zit? Of moet je dat nadehand nog toevoegen?
Ik denk het wel. Althans, ik kocht mijn pi kant en klaar met Domoticz op de SD en dat was USB stick er in en gas er op.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

rogiertw schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 16:12:
Ik heb mijn Aeotec Zwave usb stick binnen (witte versie) en die wil ik installeren op de Pi..
Ik volg de installatiehandleiding uit de wiki voor Open Zwave op http://www.domoticz.com/wiki/Install.txt#OpenZWave

Echter als ik de eerste stappen heb doorlopen en naar het onderdeel Installation ga en "git clone https://github.com/domoticz/domoticz.git domoticz" ingeef dan krijg ik onderstaande foutmelding...

fatal: destination path 'domoticz' already exists and is not an empty directory.

Ik zit even vast. Kan iemand me weer een zetje geven om op gang te komen?
Dat komt doordat de standaard domoticz image al een domoticz installatie meelevert. Als je die eerst weghaalt werkt het allemaal prima: "mv domoticz original_domoticz"

Let er wel op dat je daarmee domoticz effectief reset. Wil je dat niet dan kan je het ook op een iets andere manier oplossen:
mv domoticz original_domoticz
git clone https://github.com/domoticz/domoticz.git domoticz
rsync -av original_domoticz/ domoticz/

(als rsync niet geinstalleerd is, "sudo apt-get install rsync")
Gonadan schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 16:16:
Waarom zetten jullie de polling aan voor die wall plug van Fibaro? Hij heeft toch zelf de optie om in te stellen wanneer hij een update stuurt?
Verbruiksmeting misschien? Bij mijn apparaten moet ik zelf pollen om het verbruik bij te houden

[ Voor 12% gewijzigd door Wolfboy op 23-01-2016 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogiertw
  • Laatst online: 07-10 20:22
Thanks! Kan ik daarna original_domoticz ook verwijderen?

[ Voor 72% gewijzigd door rogiertw op 23-01-2016 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:56

Pixelmagic

Ubergeek

Situatie:

Ik heb zelf een paar jaar geleden de oude bak vervangen door een Itho met afstand bediening. Dat blijkt 868Mhz te zijn en is ondertussen ook uitgepluisd door een paar mensen. Kan het apparaat op zich zonder meer aanbevelen, werkt zuinig en stil.

Wat ik van plan ben, zodra de 868 zender binnen is, om deze aan te gaan sturen met Domoticz via een ESP (WiFi dus). De ESP ga ik 4 gpio poorten van gebruiken om een Arduino mini de RF signalen te laten sturen.

Wat ik in de tussentijd nog wil gaan uitvinden is of Domoticz ook vooraf gestelde settings (uit, laag, middel hoog) ondersteund zodat ik maar een enkel knopje nodig heb.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtenburger
  • Laatst online: 21:42
Luchtenburger schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 11:51:
Ik wil graag een PHP pagina in de Domoticz templates directory gebruiken om eigen grafieken te kunnen maken, het lukt mij echter niet om PHP te installeren.... Bij het volgende commando:
code:
1
sudo apt-get install php5 libapache2-mod-php5 -y

krijg ik de volgende foutmelding:
code:
1
2
3
dpkg: error: parsing file '/var/lib/dpkg/available' near line 0:
 field name `>' must be followed by colon
E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (2)

'
Wat doe ik fout?
Blijkt dat ik last heb van een beschadigd /var/lib/dpkg/available bestand...

Oplossing op de volgende webpage gevonden:
http://askubuntu.com/ques...pkg-available-near-line-0

Relevant deel hiervan:
To fix this you have to delete/clear the file using the command:

sudo dpkg --clear-avail
then rebuild the file using the command:

sudo apt-get update
Now you should be able to install git and git-core.

Nibe S2125-12, VVMS320 / Home Assistant (MinisForum U700; CONBEE II; RF-LINK)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pixelmagic schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 16:28:
[...]

Ik heb zelf een paar jaar geleden de oude bak vervangen door een Itho met afstand bediening. Dat blijkt 868Mhz te zijn en is ondertussen ook uitgepluisd door een paar mensen. Kan het apparaat op zich zonder meer aanbevelen, werkt zuinig en stil.

Wat ik van plan ben, zodra de 868 zender binnen is, om deze aan te gaan sturen met Domoticz via een ESP (WiFi dus). De ESP ga ik 4 gpio poorten van gebruiken om een Arduino mini de RF signalen te laten sturen.

Wat ik in de tussentijd nog wil gaan uitvinden is of Domoticz ook vooraf gestelde settings (uit, laag, middel hoog) ondersteund zodat ik maar een enkel knopje nodig heb.
Ik heb 10 jaar geleden ook een Itho box met 2 draadloze afstandsbedieningen gekocht en deze stuur ik nu eigenlijk alleen nog maar aan met Domoticz.
Ik heb er een KaKu schakelaar in gezet en ik kan nu met Domoticz stand 1,2 of 3 kiezen.
Vervolgens heb ik juist niet voor vochtigheid gekozen om de FAN aan te sturen, omdat het dan a) vrij lang duurt voordat de FAN inschakelt en b) zit je met de seizoenen die deze theorie in de praktijk erg lastig maken.
Ik heb er dus voor gekozen om een temperatuursensor op de warmwaterleiding te zetten en een script te laten draaien die ervoor zorgt dat als het licht in de badkamer is EN de temperatuur van het warmwater komt boven een bepaalde waarde, dat de FAN dan op stand 3 gaat draaien voor minstens een half uur. Het script zorgt er ook voor dat de FAN maximaal 2 uur lang (instelbaar) op stand 3 blijft draaien.

Als gebbetje heb ik ook dat als we beneden naar het toilet gaan, dat dan de FAN 5 minuten op stand 2 gaat draaien. Tja, gewoon omdat het kan >:) Stand 3 vond mijn vrouw een beetje too much :+

En ondanks dat jet KaKu is heeft hij nog nooit 1 schakeling gemist.

Ohja, de afstandsbedieningen kunnen Domoticz weer overrulen en vice versa. Erg blij mee hoe het nu werkt.
De afstandsbedieningen liggen trouwens nu in een la, ik heb ze al maanden niet meer aangeraakt _/-\o_

Dankzij ThinkPad nu een volledig werkend script.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Wolfboy schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 16:18:
Verbruiksmeting misschien? Bij mijn apparaten moet ik zelf pollen om het verbruik bij te houden
Zeker voor het totale verbruik dan of apparaten die weinig variëren? Zelf wilde ik hem voor de wasmachine gebruiken.
• stroom inschakelen met het knopje bovenop
• was draaien en eventueel verbruik zien
• wasmachine klaar, verbruik keldert, pushbericht en stroom eraf

Maar twijfel nu of dit dan wel zonder gedoe kan met Domoticz een die Fibaro plug. :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:19
M.v.Veelen schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 17:29:
[...]

Ik heb 10 jaar geleden ook een Itho box met 2 draadloze afstandsbedieningen gekocht en deze stuur ik nu eigenlijk alleen nog maar aan met Domoticz.
Ik heb er een KaKu schakelaar in gezet en ik kan nu met Domoticz stand 1,2 of 3 kiezen.
Vervolgens heb ik juist niet voor vochtigheid gekozen om de FAN aan te sturen, omdat het dan a) vrij lang duurt voordat de FAN inschakelt en b) zit je met de seizoenen die deze theorie in de praktijk erg lastig maken.
Ik heb er dus voor gekozen om een temperatuursensor op de warmwaterleiding te zetten en een script te laten draaien die ervoor zorgt dat als het licht in de badkamer is EN de temperatuur van het warmwater komt boven een bepaalde waarde, dat de FAN dan op stand 3 gaat draaien voor minstens een half uur. Het script zorgt er ook voor dat de FAN maximaal 2 uur lang (instelbaar) op stand 3 blijft draaien.

Als gebbetje heb ik ook dat als we beneden naar het toilet gaan, dat dan de FAN 5 minuten op stand 2 gaat draaien. Tja, gewoon omdat het kan >:) Stand 3 vond mijn vrouw een beetje too much :+

En ondanks dat jet KaKu is heeft hij nog nooit 1 schakeling gemist.

Ohja, de afstandsbedieningen kunnen Domoticz weer overrulen en vice versa. Erg blij mee hoe het nu werkt.
De afstandsbedieningen liggen trouwens nu in een la, ik heb ze al maanden niet meer aangeraakt _/-\o_

Dankzij ThinkPad nu een volledig werkend script.
Ik heb ook een Itho met draadloze bediening. Hoe heb je die kaku schakelaar aangesloten? Welk type kaku schakelaar?

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mozart schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 17:48:
[...]

Ik heb ook een Itho met draadloze bediening. Hoe heb je die kaku schakelaar aangesloten? Welk type kaku schakelaar?
M.v.Veelen in "Optimale vraaggestuurde mechanische ventilatie"

Het script moet M.v.Veelen maar even op Pastebin o.i.d. gooien of even naar mij sturen, zet ik hem op m'n Bitbucket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Weet iemand waarom de 1 op de andere dag de philps hue niet meer werkt?

Ik activeer altijd me ledstrips rond zonsondergang met dit script:

code:
1
2
3
curl -s -H "Accept: application/json" -X PUT --data '{"on":true, "sat":153, "bri":122,"hue":7294}' http://192.168.1.161/api/2bd01d31361526573e9771657e90a8b/lights/1/state ; \
curl -s -H "Accept: application/json" -X PUT --data '{"on":true, "sat":153, "bri":122,"hue":7294}' http://192.168.1.161/api/2bd01d31361526573e9771657e90a8b/lights/2/state ; \
curl -s -H "Accept: application/json" -X PUT --data '{"on":true, "sat":153, "bri":122,"hue":7294}' http://192.168.1.161/api/2bd01d31361526573e9771657e90a8b/lights/3/state ;

Echter, als ik de debug clip open krijg ik fout bij "get" van bijv. ledstrip 3.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
[
    {
        "error": {
            "type": 3,
            "address": "/lights/3/state",
            "description": "resource, /lights/3/state, not available"
        }
    }
]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-10 14:49
Ik loop tegen een probleem aan met Domoticz en Mysensors.

Ik heb een gateway (USB) gemaakt (v1.5) en deze is verbonden met mijn RP1 en stable Domoticz.

Ik heb echter een zeer slecht bereik.
Mijn RP1 staat op de eerste verdieping en ik kom net tot aan beneden in de hal direct onder de zender maar als ik schuin onder de zender zit zodat er ook een muurtje tussen zit werkt het niet meer.

Ik speel nu wat met mobiel USB laders en laptops als psu voor de sensors maar niets werkt.
Ik heb als test een serieuze 30v/1A verstelbare voeding op de zender rf+ aangesloten @ 3.3v en die schoot meteen naar 1A, andere rf+ erop en meteen hetzelfde, wat daar gebeurt snap ik niet maar goed.

Ik heb de goede rf+ modules en niet die met die klodder erop. :-/

Ik heb de 83mm antenne soldeer actie geprobeerd maar dat lijkt helemaal niets uit te maken, ik krijg geen bereik.

Vervolgens lees ik dat je alleen extra materiaal nodig hebt als je een heel groot huis hebt (het risico van miljonair worden denk ik dan)...nu zou ik graag willen dat dit mijn probleem was maar ik zit in een gewoon rijtjeshuis.

Twee vraagjes
1.kent iemand dit probleem en hoe heb je het opgelost?
2.Is er een manier om de seriële output van die gateway te bekijken terwijl Domoticz werkt, als ik nu minicom open kan Domoticz hem niet meer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThinkPadd schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 17:50:
[...]

M.v.Veelen in "Optimale vraaggestuurde mechanische ventilatie"

Het script moet M.v.Veelen maar even op Pastebin o.i.d. gooien of even naar mij sturen, zet ik hem op m'n Bitbucket.
Thanks. Dat had ik er eigenlijk ook zelf even bij moeten zetten. Maar goed, dit is de code:

http://pastebin.com/Hy8ra1bc

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

rogiertw schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 16:25:
Thanks! Kan ik daarna original_domoticz ook verwijderen?
Yes, geen probleem. Om zeker te weten dat je terug zou kunnen bij een fout leek een move me een betere optie :)
Anders ben je opeens al je domoticz instellingen en historie kwijt.
Gonadan schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 17:34:
Zeker voor het totale verbruik dan of apparaten die weinig variëren? Zelf wilde ik hem voor de wasmachine gebruiken.
• stroom inschakelen met het knopje bovenop
• was draaien en eventueel verbruik zien
• wasmachine klaar, verbruik keldert, pushbericht en stroom eraf

Maar twijfel nu of dit dan wel zonder gedoe kan met Domoticz een die Fibaro plug. :?
Ik gebruik het voor al m'n stroom-metende apparaten. Dan weet ik tenminste zeker dat er een vaste update interval is. Ik moet er overigens bij zeggen dat ik zelf geen Fibaro plugs heb liggen, wel een Fibaro dimmer, RGBW controller en een dual relais controller. Maar plugs heb ik alleen van Greenwave :P

Anyway, dat gebruik is allemaal prima mogelijk met Domoticz. Het zal een paar eigen scripts vereisen maar verder kan het prima :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
M.v.Veelen schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 18:21:
[...]

Thanks. Dat had ik er eigenlijk ook zelf even bij moeten zetten. Maar goed, dit is de code:

http://pastebin.com/Hy8ra1bc
Top, heb hem zelf ook even online gegooid: script_time_ventilatie.lua, mocht iemand in de toekomst ook nog eens zoiets willen doen met z'n Itho ventilatiebox :)
R-B schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 17:56:
Weet iemand waarom de 1 op de andere dag de philps hue niet meer werkt?

[...]
Is dit niet gewoon je eerdere probleem? R-B in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 2"

[ Voor 23% gewijzigd door ThinkPad op 23-01-2016 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Scherp ;)

Maar nee. Toen waren het username issues. Lijkt me stug dat me nieuwe gemaakte toen ineens kapot is?.. Zal proberen eerdaags..?

[ Voor 22% gewijzigd door R-B op 23-01-2016 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YKW
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-10-2024

YKW

mobiliteit ten top

Clubberboy schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 13:53:
Goedemiddag,

Ik heb mijn vraag ook gesteld op domoticz forum maar kreeg niet echt antwoord waar ik iets mee kon dus probeer ik mijn kansen hier nog eens.

Ik kocht 3x Fibaro FGS222 Dat is een 2x 1.5kw relay inbouw.

Twee keer herkend domoticz deze ook correct en werkt hij correct maar een derde maal herkend domoticz deze niet. En gebruikt hij hem als een standaard z wave device met 1x relay. Hij werkt dan ook wel als 1x relay maar dus niet zoals het zou moeten.

Ik heb die al eens verwijderd uit mijn zwave device's en opnieuw toegevoegd zonder resultaat.

Iemand een idee?

[afbeelding]
Hoe heb jij ze er in gekregen? Ik heb er ook 3, die krijg ik er met geen mogelijkheid in. Zelfs even een filmpje op Youtube gezet: https://www.youtube.com/watch?v=A5ky3u-2-yk, ik weet het niet meer. Excluden, resetten, weer includen.. niets werkt!

Automatiseren kan je leren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
Dennisdn schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 09:10:
[...]

Probleem ontdekt. Sinds een update van vorige week moeten scenes worden opgenomen in een floorplan, anders komen ze niet meer op het dashboard.
Ik blijf tegenwoordig zoveel mogelijk stable versies draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epandi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-10 20:09
Beste mede tweakers,

Sinds 2 weken draai ik nu succesvol een domoticz systeem op een rPi met een rfxcom transceiver. Lampen schakelen gaat prima. Nu heb ik uit china een 443mhz rookmelder gekocht met een PT2262 chip erin; deze heb ik middels het Lightning 4 protocol kunnen koppelen. De rookmelder geeft echter alleen een "aan" signaal op het moment dat er een melding is en moet ik deze handmatig resetten.

Nu ben ik er al achter gekomen dat middels een json request je de resetsecuritystatus op normal kan zetten waarmee je de rookmelder weer zou kunnen deactiveren (ofwel: status off geven in domoticz).

Het probleem is dat ik via blocky events niet kan aangeven dat ik die json request na 120 seconden wil laten doen; ik kan in blocky alleen na 120 seconden een variabele laten aanpassen.

Hierop heb ik bedacht dat ik middels blocky na 120 seconden een uservariabele "ResetSmokeDetector1" op 1 laat zetten. En vervolgens een lua script die controleert op wijzigingen in de variabele welke de json request doet.

Ik krijg het echter niet automatisch werkend. Op het moment dat het blocky event de uservariabele aanpast, wordt niet het lua script getriggered. Op het moment dat ik handmatig de uservariabele van 0 naar 1 zet (of eigenlijk van 1 naar 0 naar 1; want blocky heeft inmiddels de variabele al op 1 gezet), wordt het lua script wel uitgevoerd.

Iemand nog ideeën hoe ik mijn rookmelder automatisch na 120 seconden op Off kan laten zetten?

Uservariabele:
domoticz uservariabele rookmelder

Blocky (om te testen staat de interval nu op 5 sec ipv 120 sec):
domoticz blocky rookmelder

LUA:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
-- script_variable_ResetSmokeDetector1.lua
commandArray = {}

if (uservariables['ResetSmokeDetector1'] == 1) then
    commandArray['Variable:ResetSmokeDetector1']='0'
    commandArray['OpenURL']='http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=resetsecuritystatus&idx=20&switchcmd=Normal'
    print("Brandalarm 1 gedeactiveerd")
end

return commandArray

Log vanuit domoticz:
code:
1
2
3
4
2016-01-24 02:09:08.369 Set UserVariable ResetSmokeDetector1 = 1
2016-01-24 02:09:20.084 LUA: Brandalarm 1 gedeactiveerd
2016-01-24 02:09:20.085 EventSystem: Fetching url...
2016-01-24 02:09:20.087 EventSystem: Script event triggered: /home/pi/domoticz/scripts/lua/script_variable_ResetSmokeDetector1.lua

Ik heb dus om 02:09:20 handmatig de ResetSmokeDetector1 variabele van 1 naar 0 naar 1 veranderd waarop het lua script draaide; maar dit gebeurt niet automatisch om 02:09:08.

[ Voor 11% gewijzigd door epandi op 24-01-2016 02:27 . Reden: log toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-10 13:10
Het eventsystem triggert niet op het veranderen van user variabelen wanneer het eventsystem deze variabele zelf aanpast.
Je zou een dummy Switch kunnen maken met een 'On action'. Daar zet je de json URL in. De switch geef je tevens een 'Off delay' van 5 seconden. Vervolgens maak je een Blockly met SET Dummy Switch = On AFTER 120 sec.

[ Voor 9% gewijzigd door BizzieBis op 24-01-2016 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epandi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-10 20:09
BizzieBis schreef op zondag 24 januari 2016 @ 07:12:
Het eventsystem triggert niet op het veranderen van user variabelen wanneer het eventsystem deze variabele zelf aanpast.
Je zou een dummy Switch kunnen maken met een 'On action'. Daar zet je de json URL in. De switch geef je tevens een 'Off delay' van 5 seconden. Vervolgens maak je een Blockly met SET Dummy Switch = On AFTER 120 sec.
Dat ik daar niet aan gedacht heb zeg! Het werkt nu prima! Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:00
Inmiddels lekker aan het spelen met mijn Raspberry + RFXcom module..... heb al wat leuke scenes gemaakt
maar wat ik mij afvraag

Ik maak in groups een scene aan. Deze noem ik ALLES UIT

Alle KAKU pluggen zitten hier in. Als "activering apparaten" kan ik op mijn AB een knop in drukken en dan leert deze in.

Maar ik wil graag dat als mijn alarm BLOK1 inschakeld (satel integra met integratie in domotica via ip) het de verlichting dus uitgaat. Ik heb vanuit devices de het Alarm toegevoegd welke gezien wordt als Switch BLOK1 en die switch werkt prima.

Maar bij
"activering aparaten" kan ik geen bestaande schakelaars toevoegen.

Ik moet dus een inleren en meteen een commando sturen. Omdat mijn alarm diverse outputs heeft welke ook wordt uigelezen door domoticz (als een tekst device) krijg ik het niet voor elkaar het zo te timen dat alleen de schakelaar BLOK1 wordt ingeleerd. Hij leert het eerste in wat hij krijgt.

Is het mogelijk om een bestaande ingeleerde switch die bij switches staat toe te kennen aan "activering aparaten" scene ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multispeed
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-02 09:07

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Het is toch Toon geworden en dus Eneco. Ik heb het idee dat ik meer met Toon kan in combinatie met domotica (domoticz) dan dat ik met de Google Nest zou kunnen.

En toevallig vind ik dus van niet! :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Laatst online: 26-09 16:08
boekee schreef op zondag 24 januari 2016 @ 11:56:
Inmiddels lekker aan het spelen met mijn Raspberry + RFXcom module..... heb al wat leuke scenes gemaakt
maar wat ik mij afvraag

Ik maak in groups een scene aan. Deze noem ik ALLES UIT

Alle KAKU pluggen zitten hier in. Als "activering apparaten" kan ik op mijn AB een knop in drukken en dan leert deze in.

Maar ik wil graag dat als mijn alarm BLOK1 inschakeld (satel integra met integratie in domotica via ip) het de verlichting dus uitgaat. Ik heb vanuit devices de het Alarm toegevoegd welke gezien wordt als Switch BLOK1 en die switch werkt prima.

Maar bij
"activering aparaten" kan ik geen bestaande schakelaars toevoegen.

Ik moet dus een inleren en meteen een commando sturen. Omdat mijn alarm diverse outputs heeft welke ook wordt uigelezen door domoticz (als een tekst device) krijg ik het niet voor elkaar het zo te timen dat alleen de schakelaar BLOK1 wordt ingeleerd. Hij leert het eerste in wat hij krijgt.

Is het mogelijk om een bestaande ingeleerde switch die bij switches staat toe te kennen aan "activering aparaten" scene ?
Je kunt ook 1 AC dimmer device aanmaken in Domoticz met een willekeurige ID en unit code.
Deze voeg je aan alle KAKU modules toe en zo kan met 1 commdo alle modules op een dim level zetten en aan en uit schakelen.
Scheelt een hoop RF verkeer en is veel sneller.

(nadeel is wel dat de status van alle individuele modules dan niet automatisch aangepast is)

[ Voor 3% gewijzigd door b_weijenberg op 24-01-2016 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Duidelijk! ik ga er mee aan de slag. I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Zijn er mensen die domoticz (dedicated) op een Rpi 1 draaien? Werkt dat een beetje soepel?
Of moet je er eigenlijk een Rpi 2 voor hebben?

Ik draai hem nu op de Rpi 2, maar die wil ik eigenlijk als media center inzetten, dus moet een nieuwe Rpi kopen, en als ik zonder problemen een oude Rpi kan gebruiken (wat ik vermoed) scheelt dat me weer een tientje of 2 :P

[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 24-01-2016 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
ThinkPadd schreef op zondag 24 januari 2016 @ 12:16:
Blockly-eventje voor maken :?

IF BLOK1 = On
DO SET Scene [Alles uit] = On
IF Aarm blok 1 = ON
DO Scene Alles uit.

Arm blok 1 switch is aan bij alarm aan, en uit bij alarm uit (type aan uit schakelaar)
DO Scene Alles uit bevat een aantal KAKU pluggen welke een off commando krijgen, als ik deze handmatig stuur, dan gaat werkt het. Maar op een of andere manier gebeurd er niets.

Iets waar ik naar kan kijken of waar ik op moet letten ?

Met Blocky ga ik trouwens heel veel leuke dingen maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 06-10 07:22
Gisteren middels een dd clone van een raspberry 1 naar 2 gegaan. Werkt in eerste instantie goed, maar zie toch wel wat gekke dingen nu. Zoals een deursensor die regelmatig open blijkt te staan terwijl de deur dicht is (gaat op open als deur open gaat, maar niet meer closed als deur wel dicht is. Deur open/dicht lost het op). Ook zie ik nu doorlopend; youless hardware thread unexpectedly ended. Kortom, wat vaag gedrag. Die deursensor heeft dat heel af en toe wel eens eerder gedaan, maar dat was echt zeer sporadisch.

Herkent iemand dit?

/edit
Zie net 4x sinds 16:00 gistermiddag. Hmm. Das nie goe...

[ Voor 5% gewijzigd door UltraSub op 24-01-2016 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

anandus schreef op zondag 24 januari 2016 @ 15:04:
Zijn er mensen die domoticz (dedicated) op een Rpi 1 draaien? Werkt dat een beetje soepel?

Ik draai hem nu op de Rpi 2, maar die wil ik eigenlijk als media center inzetten, dus moet een nieuwe Rpi kopen, en als ik zonder problemen een oude Rpi kan gebruiken (wat ik vermoed) scheelt dat me weer een tientje of 2 :P
Kan prima hoor maar vooral je interface is een stuk trager. Het is maar wat je wil maar ik zou de pi2 toch nemen... Al is het om later daar ook weer iets mee te kunnen doen;)
Er zijn er overigens ook gebruikers bij die op een pi2 zowel domoticz als mediacenter (kodi geloof ik) draaien dus dat schijnt ook te werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Multispeed schreef op zondag 24 januari 2016 @ 13:01:
Het is toch Toon geworden en dus Eneco. Ik heb het idee dat ik meer met Toon kan in combinatie met domotica (domoticz) dan dat ik met de Google Nest zou kunnen.
Heb je daar nog een abonnement voor nodig of niet? Enig idee of je alle instellingen kan doen in domoticz?
Ben er ook nog steeds niet uit maar de ervaringen die ik lees over de nest zijn over het algemeen niet positief...(veel schommelingen vooral in temp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
DRuw schreef op zondag 24 januari 2016 @ 16:49:
[...]
Er zijn er overigens ook gebruikers bij die op een pi2 zowel domoticz als mediacenter (kodi geloof ik) draaien dus dat schijnt ook te werken...
Ja, dat heb ik nu draaien, en dat werkt in principe prima :)
Maar ik wil het uit elkaar trekken, ik wil niet dat mijn domotica niet meer werkt omdat het hele systeem hangt door wat voor reden dan ook (het is me al een keer gebeurd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffelke
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-10 17:41
Ik heb een vraagje maar ik vind nergens een oplossing. Ik heb rolluiken en kan deze perfect sturen met een script via Domoticz. Wel enkel open en dicht, niet stoppen dit draait namelijk gewoon de richting om.

Als ik de Venitian EU blinds neem is er ook een stopknop maar die kan ik niet programmeren met een script.
(er is enkel de on & off action) Is er een mogelijkheid om dit alsnog te doen? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-10 08:37
anandus schreef op zondag 24 januari 2016 @ 15:04:

ik heb ze beide, de 1 is inderdaad stuk trager. en als je een (goede) usb stick ipv sd kaart in de pi2 steekt en de klok snelheid op 1 ghz zet is dat toch echt heel stuk sneller. dan de pi 1, ik gebruik daarom de 1 ook alleen voor p1 data en s0 data.

bij de standaard rasp img van domoticz staat je kloksnelheid standaard op 700 mhz ben ik laatst achter gekomen... 8)7 8)7 |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Hellup kan iemand mij uit de deadlock halen? Door alle verhalen weet ik niet meer zo goed wat ik moet bestellen. Ik zoek gewoon een tussenstekker die energie meet zodat ik mijn wasmachine kan schakelen.

Wat ik wil:
• via knop de stroom aan
• wasmachine aanzetten of programmeren voor latere start, stroom blijft er op
• als wasmachine start is het verbruik hoog, doorgeven is leuk maar niet echt boeiend.
• als wasmachine klaar is dan is het verbruik voor een x tijd laag dus pushbericht en stroom eraf

Dus ik hoef geen mooie stroom grafiek maar wil wel op tijd weten wat de status is.

Kan de Fibaro dat wel? Of liever Greenwave? Van beiden lees ik klachten maar echt een hard oordeel is er niet. Wellicht zo'n everspring dan? En moet polling dan wel of niet? Want Greenwave schijnt dan weer stuk te gaan van de polling. Is er iets voorspelbaar over te zeggen of moetik gewoon blind bestellen en maar proberen? :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martenjw
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-12-2020
zijn er meer mensen die ineens het probleem hebben dat als ze ingelogd zijn op hun eigen wifi netwerk ze via hun externe ip adres domoticz niet meer kunnen benaderen?
Alle ip adressen gecontroleerd en instellingen kan hier niets aan vinden dat er iets gewijzigd is, zodra ik op mijn telefoon wifi uitschakel en dus via 3g werk dan gaat het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

@Gonadan: Groenwave blijkt toch vaak onbetrouwbaar helaas...
De Fibaro is mooi maar vooral voor het oog en dat resulteert in de prijs die je ervoor moet neerleggen....
Die eversprings zijn oud maar naar mijn mening rock-solid.
Ik heb er ook een volledig door laten fikken (geen idee meer hoe want das best knap) dus heb hem opengehaald om te kijken hoe het in elkaar zat.
Heel simpel ding waar weinig aan mis kan.. met een glaszekering van binnen:)
ff nieuwe ingedaan en voila, doet het weer prima:)
Ook kwa kosten stukken vriendelijker.
maarte die wasmachine gaat niet automatisch aan als de stroom erop gaat gok ik hoor....

ps: die dingen van TKB zijn dezelfde als die eversprings... (en net als edomotica en vast nog wel anderen) het spul wordt vaak gerebrand.

[ Voor 10% gewijzigd door DRuw op 24-01-2016 19:52 . Reden: minor addition ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:57
RudolfR schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 20:34:
Ik heb een aantal kaku-dimmers aangesloten op Domoticz, maar de lampen die zijn aangesloten op de dimmers hebben soms de neiging te gaan knipperen.
Voorheen was het één lamp, maar inmiddels worden er drie gedimd en alledrie de lampen flikkeren dan tegelijk; heel storend.

Ik overwoog al eerder om over te stappen naar z-wave en dit zou een extra motivatie kunnen zijn...
Iemand die dit probleem herkent en die het heeft kunnen oplossen (of is overgestapt naar een ander merk of protocol)?
Nog even een follow-up; heb contact gehad met de klantenservice van KAKU en die geeft aan dat ze met een onderzoek bezig zijn naar de invloed van stuurspanningen op de dimmers, zie de quote hieronder.
Bedankt voor uw email, het is vervelend dat u dit probleem ondervindt. Het kan voorkomen dat de ACD-200 reageert op stuurspanningen van de netprovider. Dit komt bijvoorbeeld voor tijdens het aanschakelen van de straatverlichting of het overschakelen van dag op nachtstroom en zo zijn er nog meer van deze stuurspanningen. Het is erg verschillend per regio/woonplaats of het zichtbaar is. We zijn hier momenteel mee in onderzoek, gebruikt u LED of halogeen lampen?
Uiteraard nog gereageerd met een aantal vragen, maar daar geen antwoord op gekregen.

offtopic:
Dit is hier misschien offtopic, misschien is er een KAKU-draadje waar dit beter past...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DRuw schreef op zondag 24 januari 2016 @ 19:51:
@Gonadan: Groenwave blijkt toch vaak onbetrouwbaar helaas...
De Fibaro is mooi maar vooral voor het oog en dat resulteert in de prijs die je ervoor moet neerleggen....
Die eversprings zijn oud maar naar mijn mening rock-solid.
Ik heb er ook een volledig door laten fikken (geen idee meer hoe want das best knap) dus heb hem opengehaald om te kijken hoe het in elkaar zat.
Heel simpel ding waar weinig aan mis kan.. met een glaszekering van binnen:)
ff nieuwe ingedaan en voila, doet het weer prima:)
Ook kwa kosten stukken vriendelijker.
maarte die wasmachine gaat niet automatisch aan als de stroom erop gaat gok ik hoor....

ps: die dingen van TKB zijn dezelfde als die eversprings... (en net als edomotica en vast nog wel anderen) het spul wordt vaak gerebrand.
En als die al wel aan gaat als de stroom erop gaat, kijk dan eerst even hoeveel de wasmachine maximaal aan vermogen trekt, want wat zo'n schakelaar aan kan dat verschilt ook per ZWave node. De Fibaro Wall plug gaat geloof ik tot 2,5Kw en als je daarboven komt dan schakelt de beveiliging in.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schulpr
  • Laatst online: 30-10-2023
Ik heb vier KAKU dimmers vervangen voor het knipperen. Elk half- en heel uur was het raak. Nu Fibaro dimmers. Dat gaat veel beter. Heel af en toe een klein dipje in het licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op zondag 24 januari 2016 @ 18:21:
Hellup kan iemand mij uit de deadlock halen? Door alle verhalen weet ik niet meer zo goed wat ik moet bestellen. Ik zoek gewoon een tussenstekker die energie meet zodat ik mijn wasmachine kan schakelen.
[...]
Ik had het met dit script: script_time_washingmachine.lua en een Everspring AN158 plug (of dezelfde met ander labeltje) prima werkend. De Greenwave plugs heb ik ook 3 van gehad, maar vielen mij tegen en heb ik teruggestuurd destijds.

[ Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 24-01-2016 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

De wasmachine hoeft niet aan te gaan met de plug. Wat ik wil is zo'n plug met knop erop. Dus via de plug zet je de stroom aan, dan programmeer je de wasmachine en pas na het draaien haalt hij de stroom er pas weer af.

Die knop zag ik bij Fibaro, Greenwave en op die ronde van Everspring.
@Thinkpad: werken die ronde net zo goed als diegenen die jij gebruikt hebt?

En hoe zit dat nu eigenlijk met dat pollen? Is dat ook voor mijn scenario nodig?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op zondag 24 januari 2016 @ 21:56:
[...]

Die knop zag ik bij Fibaro, Greenwave en op die ronde van Everspring.
@Thinkpad: werken die ronde net zo goed als diegenen die jij gebruikt hebt?

En hoe zit dat nu eigenlijk met dat pollen? Is dat ook voor mijn scenario nodig?
Deze en deze plugs bedoel je? Die kunnen maar max. 1500W aan en dat is voor een wasmachine misschien net te krapjes.

En pollen is alleen nodig bij slecht ontworpen producten, fatsoenlijke modules (Qubino, Fibaro, Everspring etc.) geven hun verbruik netjes op een, soms in te stellen, interval door. Polling moet je eigenlijk ook niet willen, al helemaal niet bij meerdere devices omdat je CPU-load dan ook omhoog gaat. Vraag UltraSub maar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
M.v.Veelen schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 19:57:
Guys, serieus. En ThinkPad weet wel hoe ik erover denk ;), maar ik heb in het begin ook veel problemen gehad met ZWave in Domoticz. Terug redenerend was het deels onkunde en grotendeels een bereik-probleem. Ik heb nu al maanden geen enkel probleem en alles nodes werken prima. Fibaro Wall Plug, die goedkope wallplugs met energiemeting (ik geef toe: het is jammer dat ze discrimineren en niet het Mesh netwerk an sich versterken), deurcontacten, repeater. Geen problemen meer dus. Overigens heb ik voor de wallplugs en de Fibaro Wall Plug polling aan staan. Ook daarmee geen crashes gehad oid.

Maar ik snap wel dat als je zekerheid wilt, dat je dan kiest voor een systeem dat zich al bewezen heeft.
Die fibaro plugs zijn toch niet zo goedkoop? En versterken het netwerk toch wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Gonadan schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 16:16:
Domotica zal altijd wel knutselen blijven als je jezelf niet wilt beperken in de mogelijkheden. Dan is Domoticz leuk qua kosten een helemaal als je zelf wat snapt van scripten. Die andere controllers zijn nogal duur en kan je ook niet alles mee wat je wilt. Het enige nadeel van Domoticz is wel dat het door techneuten is gemaakt, dus qua uiterlijk en gebruiksvriendelijkheid brandhout. :+

[...]

Ik denk het wel. Althans, ik kocht mijn pi kant en klaar met Domoticz op de SD en dat was USB stick er in en gas er op.
Waar vind jij die optie om een update te sturen?
Of bedoel je update voor verbruik?
Polling is nodig voor On/OFF status bij mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
trekker22 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 22:02:
[...]

Die fibaro plugs zijn toch niet zo goedkoop? En versterken het netwerk toch wel?
Nee en ja (in die volgorde).

Ik heb die indertijd cadeau gekregen en is een heel prima ding. Als ze de prijs naar beneden weten te krijgen, dan zou ik het liefst allemaal van dat type hebben.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ThinkPadd schreef op zondag 24 januari 2016 @ 22:01:
Deze en deze plugs bedoel je? Die kunnen maar max. 1500W aan en dat is voor een wasmachine misschien net te krapjes.
Inderdaad, maar dan deze: http://www.robbshop.nl/ev...et-stroommeting-2500-watt
2500 watt
En pollen is alleen nodig bij slecht ontworpen producten, fatsoenlijke modules (Qubino, Fibaro, Everspring etc.) geven hun verbruik netjes op een, soms in te stellen, interval door. Polling moet je eigenlijk ook niet willen, al helemaal niet bij meerdere devices omdat je CPU-load dan ook omhoog gaat. Vraag UltraSub maar :+
Nu snap ik er niets met van. Ik dacht juist recent te lezen dat er gezeur was met Fibaro en dat je voor veel pluggen moest pollen. Probeer je me in de war te krijgen of zo? :D
trekker22 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 22:04:
Waar vind jij die optie om een update te sturen?
Of bedoel je update voor verbruik?
Polling is nodig voor On/OFF status bij mij!
Dat zag ik bij die Fibaro op plaatjes van de zwave instellingen. Dan kan je de drempel instellen wanneer hij een update qua verbruik stuurt en hoe vaak hij dat checkt.

Lijkt erg op mijn Fibaro rookmelders met temperatuur. Dan stuurt hij nu bij mij als de temperatuur 0.1 graad is verandert.

[ Voor 50% gewijzigd door Gonadan op 24-01-2016 22:48 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 35 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de Github repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door
Gebruik bij het posten van stukjes code de ~~~[code]-tag!
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.