Ik heb mijn beide Synology Nassen toegevoegd aan Domoticz met SNMP. Werkt allemaal prima alleen loop ik tegen iets vreemd aan.
De Freespace waardes van de DS214+ komen niet rechts te staan. En blijven op 0 staan, 1 is nu net na een tijd ineens veranderd in 2? Alles waardes worden elke 5 minuten goed bijgewerkt.
Er word ook geen log aangemaakt voor degene die niet goed gaan.
Voor de DS212 werkt dat wel. Heb alle 4 de counters (dus van beide nassen) op exact dezelfde manier toegevoegd. Ik heb als test zelf alle 4 counters verwijderd en opnieuw dummy's aangemaakt zodat ik zeker weet dat ze exact gelijk zijn.
Voor alle vier de Freespace waardes kloppen de getallen die lager staan exact.
Het probleem is als je een roomplan aanmaakt en hier alles opzet van beide nassen deze kleine waardes niet zichtbaar zijn maar alleen de waarde in de rode cirkel, en die is dus niet correct.
De twee scripts die via de cronjob worden uitgevoerd zijn een kopie van elkaar met alleen een andere ip-adres van de nas. De scripts zijn goed, uitvoerbaar gemaakt en de gebruikte IDX nummers in het script een paar keer gecontroleerd. Alles werkt dus ook goed aangezien de kleine getallen de juiste waardes betreft.
Iemand een zelfde ervaring of nog beter de oplossing.
[
Voor 5% gewijzigd door
MikeOO op 20-01-2016 15:38
]